Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik heb nu dus een Lumia 820 + 32gb SD en een Cowon S9 (ook 32GB) die ik afwisselend gebruik. Beide hebben momenteel dus 32gb aan boord, dus zit ik een beetje te klooien met synchroniseren want wil op beide dezelfde collectie hebben. Ik gebruik als muziekspeler op mijn pc (Windows7, 64bit) Winamp (5.63), heb een collectie waarvan maar een klein deel (30gb dus) op de spelers hoeft.
Wat ik tot nu toe heb gedaan is:
  • Van mijn collectie een deel "Sync" als componist (ID3tag) gegeven.
  • In Winamp ter controle een nieuwe smartview gemaakt die alleen muziek met als composer "Sync" weergeeft)
  • In Winamp komen zowel de telefoon als SDkaart als S9 gewoon naar voren in de devicemanager.
  • Ik laat Winamp automatisch bij verbinding de gehele "Sync" lijst (middels de query: composer LIKE "Sync") synchroniseren naar de SD kaart en de S9.
Hiermee loopt Winamp echter continu op willekeurige momenten vast, dus ben ik verder gaan zoeken. WMP-12 lijkt dan de betere optie, maar vind dat gewoon een minder fijne muziekspeler. Enfin, nu gebruik ik WMP als Sync-programma en Winamp als afspeelprogramma en dat werkt aardig. In WMP heb ik:
  • Een Automatische afspeellijst gemaakt die ook alleen de "Sync" componisten (query: Composer bevat "Sync") weergeeft.
  • Bij verbinding laat ik WMP die automatische afspeellijst synchroniseren naar mijn spelers.
Voordeel is dat WMP nog niet crasht,en dezelfde tags ziet als WP8. Ik tagde vroeger alles zodat mijn S9 en Winamp het perfect lazen, maar WMP en WP8 hebben de neiging ineens andere rariteiten uit die files te halen,dus dat is wel een voordeel voor het gebruik van WMP als sync-tool. Nadeel is weer dat WMP vaak nummers nog een keer naar het apparaat schrijft en als dubbel bestand neerzet (met een (2) erachter)...
Zijn er meer die ook strubbelingen ondervinden bij de Winamp synchronisatie naar WP8? De Windows Phone app ziet mijn S9 niet (en betwijfel of die wel naar de SD kaart kan schrijven aangezien bij mijn vorige poging hij alles doodleuk op mijn Lumia zelf zette), plus dat die mijn volledige bibliotheek niet wil laden.
Tot nu toe werkt het aardig, maar was gewoon benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Ik heb nog geen ervaring met het syncen naar mijn 820 maar ik zag wel dat Musicbee de interne opslag van de telefoon kon benaderen. Misschien is dat een goed alternatief?

Zodra ik een 32GB kaartje heb geplaatst ga ik het zeker proberen.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Dank voor de tip, net gister geinstalleerd en mee geklooid, en tot nu toe werkt het als een trein! Hij ziet zowel de telefoon als de geheugenkaart, en tijdens het synchroniseren is hij nog niet vastgelopen! Misschien is Musicbee dan wel het alternatief :-) Moet alleen nog even bekijken of hij bij het her-synchronseren (of updaten zo u wilt) geen domme dingen doet...
Edit: ook dit doet ie goed! Geen duplicaten of andere rariteiten gevonden!

[ Voor 9% gewijzigd door eswa op 04-02-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasBloem
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2024
Waarom gebruik je geen Zune als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
CasBloem schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 08:36:
Waarom gebruik je geen Zune als ik vragen mag?
Zune werkt niet met WP8.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Nee idd, dus vandaar dat ik tot nu toe iedereen MusicBee kan aanraden. Werkt als een trein, is stabiel, en heeft tot nu toe nog geen dubbele files geplaatst. Moet nog wel een klein voetnootje bij genoemd worden, dat je in settings - applications - connect with Xbox music uit moet zetten, met dank aan user Timeloop trouwens, omdat anders hij zelf tags gaat schrijven en dat is ronduit verschrikkelijk. |:(
Om maar iets te noemen: Ben Howard - The Burgh Island EP heeft volgens XBox Music 1 track die als album "Burgh Island" heeft ingesteld terwijl de rest "The Burgh Island EP" heeft staan...hierdoor heb je dus 2x dat album (die EP) in je lijst staan, en kan je dus lastig de hele EP in 1x afspelen 8)7
Nu alleen nog even uitzoeken waarom ik nu elk nummer 2x in de lijst in WP8 heb staan terwijl het maar 1x op mijn telefoon staat... :?
Pagina: 1