Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gok dat hij dat wel weet,maar meer er over heeft waarom dit vlak zo groot is :)

net zelf alles omhoog gresleept en ekeken,maar vind het er mooier uitzien op de huidige manier,dus gok dat dit er voor een gedeelte mee te maken heeft ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:00
Wat doet de optie: 'Standaardzoekmachine' onder Instellingen -> toepassingen -> Internet Explorer -> geavanceerde instellingen ?

Heel even dacht ik: dat zou toch niet Bing vervangen door bijvoorbeeld Google? Maar helaas dat is het niet (en ook niet in te stellen onder Instellingen -> toepassingen -> zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als je met IE10 zoekt, dan gebruikt de browser de zoekmachine die je daar instelt. Dus niet met het vergrootglasknopje, maar eerst IE opstarten, dan zoeken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Er is ook een Google App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
zonoskar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:36:
Als je met IE10 zoekt, dan gebruikt de browser de zoekmachine die je daar instelt. Dus niet met het vergrootglasknopje, maar eerst IE opstarten, dan zoeken.
Dat snap ik geloof ik niet helemaal. Ik start IE en dan kan ik vervolgens naar een bepaalde url toe bijvoorbeeld www.google.nl; logisch. Maar wat bedoel jij met 'zoeken'?
Uiteraard, maar ik wil dit natuurlijk het liefste onder het vergrootglasknopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Jannibal23 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:14:
[...]

Dat snap ik geloof ik niet helemaal. Ik start IE en dan kan ik vervolgens naar een bepaalde url toe bijvoorbeeld www.google.nl; logisch. Maar wat bedoel jij met 'zoeken'?
Ik snap het al. Je kan a la Chrome typen in de adresbalk en daarmee zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
Welke app gebruiken jullie om je dataverbruik te meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi forum,
weer een nieuwe gebruiker erbij! zeer tevreden tot nu toe en geen last van rattle, slechte batterijduur oid..!
Thank you god..
zeg, komende van een iphone 4 ben ik dus nog niet gewend met het systeem, maar ik maakte gebruik van de mogelijkheid om rechstreeks met je toestel alle contacten over te brengen, dit gaat verder prima alleen worden de de foto's behorende tot die contacten niet meegekopieerd??? moet ik nou 932 contacten van foto's gaan voorzien?
En als dan toch bezig ben; kun je geen screenshots met whatsapp versturen?
Dank alvast! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

mrsar schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:38:
[...]

wat is er met de tijdsweergave dan?

En bing lockscreen ververst hier gewoon (en lijkt idd zoals hierboven het na 2 dagen oid pas te doen
Dat de tijd de hele tijd in beeld staat. En pffff 1 dag achter op lockscreen, dan heb ik het zelf al aangepast. Maar oké, ik ga het testen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:18:
moet ik nou 932 contacten van foto's gaan voorzien?
Heb je dat bij je iPhone ook gedaan dan?
Als je van al die contacten ook een facebook, linkedin of twitter contact hebt importeert WP daar de foto van (als je je respectievelijke accounts daarvan instelt). Wellicht ook van al je google-contacten, voorzover die een foto hebben.
Of er 1 of ander tooltje is om de foto's van je iPhone over te nemen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:39
geruchten over een notificatie center met een toekomstige update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:18:
En als dan toch bezig ben; kun je geen screenshots met whatsapp versturen?
Raar verhaal inderdaad die screenshots in Whatsapp. Ik dacht, dat doe ik wel even. Mapje Schermafbeeldingen, toevoegen, klaar. Toch niet, het lijkt een rare bug.

[ Voor 7% gewijzigd door Jannibal23 op 06-02-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ergens gelezen dat de sceenshots .ping bestanden zijn, en WA zou daar niets mee kunnen. Maar er komt een update van WhatsApp .... alleen, wanneer?

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 06-02-2013 10:37 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
badluckboy schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:01:
geruchten over een notificatie center met een toekomstige update :)
Dat is alweer ontkracht: http://www.wpcentral.com/...ing-windows-phone-8-tease
[Update 6 PM ET: The source of the article wishes to have his info removed and denies that this was a tease for a notification center. In fact, he's not an employee of Nokia but rather a student involved in a Windows Phone program, making this info dubious at best.In fact, we're hearing the opposite now, that there won't be a notification center announced at MWC. Due to this new info we are not standing by the story. Sorry, folks.]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jannibal23 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:24:
[...]

Raar verhaal inderdaad die screenshots in Whatsapp. Ik dacht, dat doe ik wel even. Mapje Schermafbeeldingen, toevoegen, klaar. Toch niet, het lijkt een rare bug.
Ja jammer..
je kan wel via de berichten screenshots opsturen...
Ik probeerde een "wayout" door de foto's ergens anders op te slaan; bij favoerieten bijvoorbeeld, maar is me nog niet gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 14:52
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:30:
[...]

Ja jammer..
je kan wel via de berichten screenshots opsturen...
Ik probeerde een "wayout" door de foto's ergens anders op te slaan; bij favoerieten bijvoorbeeld, maar is me nog niet gelukt...
even bewerken met nokia programma of iets anders en dan slaat hij op als JPEG dat kun je wel verzenden. Whatsapp kan blijkbaar niet overweg met .PNG

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand er al achter hoe je "events en verjaardagen" uit facebook in je agenda/calender krijgt? of welke windows app/calender dat wel doet?
Ik ben bang dat ik de komende tijd verjaardagen en feestjes ga missen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
dat doet hij normaal automatisch als je met facebook synced anders even onder instellingen kijken bij agenda.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Wat is ontkracht is dat die met de WMC er al komt. Dat die er uiteindelijk gaat komen is niet ontkracht. Sterker nog in november vorig jaar kwam naar buiten dat MS eigenlijk met de release van WP8 al een notification center wilde hebben:
Microsoft’s Thomas Fennel, a program manager, responded to a question from the audience about its absence (lees notification center) by saying:
"Because we ran out of time. It’s very very important to me… we get tons of feedback from developers that they want something like that as well. I promise we’re thinking very very hard on that one."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:21
Shortcut tiles is gratis (normaal 2.49 euro):
http://www.windowsphone.c...48-428a-a2bf-fd056d245d8b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Waar ik nog steeds niet achter ben is dat we onder de messaging app een optie Online hebben (naast Threads). Hier is nooit iemand online / geen idee hoe ik kan zorgen dat hier online users bij komen te staan.

Ben even benieuwd naar jullie mening.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Echt een app voor als je 20 keer per dag iets in- en uitschakeld. M.a..w., wat moet je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

iNickx schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:11:
Waar ik nog steeds niet achter ben is dat we onder de messaging app een optie Online hebben (naast Threads). Hier is nooit iemand online / geen idee hoe ik kan zorgen dat hier online users bij komen te staan.

Ben even benieuwd naar jullie mening.
Dit is toch voor je msn Messenger account? Ik gebruik het nooit, maar hiermee kan je dus ouderwets MSN'en

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Kijk,

Dan maar eens kijken of ik iemand kan toevoegen, ik wil al zeggen msn? Dat is al een lange tijd geleden.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:22
Facebook zit daar ook gewoon tussen hoor...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 19:04:
dat doet hij normaal automatisch als je met facebook synced anders even onder instellingen kijken bij agenda.
Nee helaas (althans niet bij mij..)
gekeken onder instellingen bij agenda en daar staan keurig alle agenda's in die ik gebruik (hotmail/live/birthday) maar NOPE..
en ik zie niet bij bij Facebook hoe je kan/moet syncen..
Zal wel aan mijn domheid liggen..
ben nu ook moe; ben al 2 dagen bezig om alles erin te krijgen en bovenstaande lukt me gewoon niet :-(
I give up... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:02
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 03:34:
[...]

Nee helaas (althans niet bij mij..)
gekeken onder instellingen bij agenda en daar staan keurig alle agenda's in die ik gebruik (hotmail/live/birthday) maar NOPE..
en ik zie niet bij bij Facebook hoe je kan/moet syncen..
Zal wel aan mijn domheid liggen..
ben nu ook moe; ben al 2 dagen bezig om alles erin te krijgen en bovenstaande lukt me gewoon niet :-(
I give up... :'(
Volgens mij koppel je alles via je live account. Wellicht zit daar de sync?
Even inloggen op live.com/live.nl en dan naar people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

GerCor schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:00:
[...]

Echt een app voor als je 20 keer per dag iets in- en uitschakeld. M.a..w., wat moet je er mee?
In de tijd van WP7 (de eerste) heb ik mensen gehoord die klachten over WP hadden omdat je wifi ed. alleen via settings, lees omslachtig, kon aan en uitzetten. Met WP7.5 werden dit soort tooltjes mogelijk. M.a.w. Jij gebruik het niet, maar anderen vinden het handig.
En ik blijf Hollander. Gratis is fijn, dus bedankt voor de tip. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Thanx.
Scheelt me toch 1 click om van wifi source te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik sta op het punt een Windows Phone 8 te kopen. Een Nokia Lumia 920 of de HTC 8X. Ik neig het meeste naar de HTC 8X. Mijn vraag gaat echter inhoudelijk over Windows Phone 8. Ik heb in het verleden diverse Windows Phone 7 telefoons gehad, dus ik ben bekend met hoe Windows Phone was. De vraag is echter hoe Windows Phone 8 omgaat met situaties:

Kunnen apps hervatten wanneer je ze opnieuw aanklikt vanaf het startscherm? In Windows Phone 7 hervatten apps alléén als je ze aanklikte vanuit de multitasking weergave, maar dat werkte niet voor mij. Belangrijk is dat apps óók hervatten vanuit het startscherm. En ik ben dan met name benieuwd of deze apps dat kunnen: Nu.nl, De Telegraaf, Thuisbezorgd, Twitter, Facebook, Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het stoeien met NFC tags en heb een vraag. Is het mogenlijk om een app te maken die andere apps kan opstarten? Dan maak ik bijvoorbeeld een tag die die app opstart en die app start vervolgens zowel de flitsnav app, de drive app en het bluetooth settingsscherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
@joblamie: Ik heb het idee dat het hetzelfde werkt als in WP7: Ik open een app, ga met de windowstoets terug naar het startscherm, druk dan nog een keer op de app, en hij start opnieuw de app op. De multitasklijst helpt wel.

Ben ik trouwens de enige die ontzettend gefrustreerd raakt door de muziek-app/hub, zowel die van Nokia als die van MS zelf? Ik heb mijn collectie al diverse keren compleet opnieuw getagged en zet ze zo kaal mogelijk over, maar mijn Lumia blijft (net zoals ik 2 pagina's terug ook zei) eigen tags verzinnen/ergens vandaan halen..? Ook mis ik 3 kwart van de artiesten in mijn artiestenlijst, en klik ik een artiest aan die meerdere albums heeft, zie ik er vaak maar 1 staan terwijl alle nummers van alle albums wel in de tracklijst op het volgende tabblad staan...
...of is er een apart topic (aan te maken) voor vragen en frustraties aangaande muziek op je windows phone? Ik kan wel wat tips&tricks gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bij settings - applications - connect with Xbox music uit zetten. Daardoor worden de tags niet meer gewijzigd. En dan gebruik ik de MPAtool om de artist background op te halen vanaf LastFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joblamie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:47:
Ik sta op het punt een Windows Phone 8 te kopen. Een Nokia Lumia 920 of de HTC 8X. Ik neig het meeste naar de HTC 8X. Mijn vraag gaat echter inhoudelijk over Windows Phone 8. Ik heb in het verleden diverse Windows Phone 7 telefoons gehad, dus ik ben bekend met hoe Windows Phone was. De vraag is echter hoe Windows Phone 8 omgaat met situaties:

Kunnen apps hervatten wanneer je ze opnieuw aanklikt vanaf het startscherm? In Windows Phone 7 hervatten apps alléén als je ze aanklikte vanuit de multitasking weergave, maar dat werkte niet voor mij. Belangrijk is dat apps óók hervatten vanuit het startscherm. En ik ben dan met name benieuwd of deze apps dat kunnen: Nu.nl, De Telegraaf, Thuisbezorgd, Twitter, Facebook, Whatsapp.
Ja, dit kan!
Alleen moet de ontwikkelaar van de app dit uiteraard wel in de app geactiveerd hebben. Dit is nieuws sinds WP8. zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:44:
[...]

Ja, dit kan!
Alleen moet de ontwikkelaar van de app dit uiteraard wel in de app geactiveerd hebben. Dit is nieuws sinds WP8. zie hier.
Dankje! Hoewel het op termijn dan wel zal komen, is het voor mij 1 van de belangrijkste dingen die bepalen of ik wel of niet overstap. Kun jij (of iemand anders) misschien aangeven of onderstaande apps al deze fast resume via het startscherm hebben?

- Whatsapp
- Facebook
- Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

WhatsApp en Twitter (facebook gebruik ik niet) zijn nog geen volledige WP8 apps. Zitten nog vol bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

facebook app zou volgens mij moeten werken, kan het niet nakijken. Maar op internet zijn er meerdere demo filmpjes te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Bij facebook werkt het wel, dat heb ik al eens eerder gezien. Maar de overige apps denk ik niet omdat ze nog geen echte WP8 apps zijn. Het wordt tijd dat er wat meer apps een WP8 update krijgen, want het duurt wel lang zo.

Anyways, om de vraag te beantwoorden: In theorie is het mogelijk, maar voorlopig heeft (volgens mij) alleen Facebook deze implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hartelijk dank voor jullie reacties. Zonde dat na zoveel tijd nog steeds niet de grootste apps hierop aangepast zijn, maar ik geef ze het voordeel van de twijfel ervan uitgaand dat dit alsnog snel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 17:12

Woembah

YNWA

Bedenk wel dat alle apps (zelfs Whatsapp) in WP8 véél sneller opstarten dan in 7.5. Dus dat verhelpt al een deel van de ergernis.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Woembah schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:40:
Bedenk wel dat alle apps (zelfs Whatsapp) in WP8 véél sneller opstarten dan in 7.5. Dus dat verhelpt al een deel van de ergernis.
Volgens mij komt dat eerder omdat de WP8 toestellengewoon een snellere CPU hebben. Niet specifiek aan WP8.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
zonoskar schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:49:
[...]

Volgens mij komt dat eerder omdat de WP8 toestellengewoon een snellere CPU hebben. Niet specifiek aan WP8.
Klopt helemaal, maar zodra ze ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de nieuwe API's of zelfs native code, zal ook wel weer een boost in de snelheid komen. Maar helaas kun je niet zomaar de app omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:19

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb een vraagje. Ik weet dat het op Windows Phone 7 onmogelijk is om via niet officiële kanalen een toestel sim-lock vrij te krijgen. Weet iemand of dit bij Phone 8 ook het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:35:
Je kunt bij settings - applications - connect with Xbox music uit zetten. Daardoor worden de tags niet meer gewijzigd. En dan gebruik ik de MPAtool om de artist background op te halen vanaf LastFM.
Mijn dank is groot! Aangezien menig muziekspeler op mijn PC al niet eens automatisch tags update had ik niet verwacht dat WP8 zo'n optie zou hebben. Heb hem inmiddels uitgevinkt, en er zitten nog altijd wat vreemde dingetjes in, maar over het algemeen is 95% van het gedoe dat ik ondervond voordat ik het uitvinkte weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:04
De WP8 SDK aan het installeren, eens even kijken of het lukt om apps te ontwikkelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39

BM

Moderator Spielerij
Martinspire schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:21:
[...]

Klopt helemaal, maar zodra ze ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de nieuwe API's of zelfs native code, zal ook wel weer een boost in de snelheid komen. Maar helaas kun je niet zomaar de app omzetten.
Denk dat de snelheidwinst ook deels komt door de nieuwe kernel. De NT kernel is gewoon een heel stuk sneller dan de CE kernel, ongeacht op welke hardware het draait

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerCor schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:59:
WhatsApp en Twitter (facebook gebruik ik niet) zijn nog geen volledige WP8 apps. Zitten nog vol bugs.
Voor Twtter kun je misschien beter Rowi of Mehdoh uit de app store gebruiken.
Dat zijn de echt goede Twitter clients op Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:04:
[...]

Volgens mij koppel je alles via je live account. Wellicht zit daar de sync?
Even inloggen op live.com/live.nl en dan naar people.
Hehehe gelukt!
Thanks Bro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyM
  • Laatst online: 07-01-2024
Vraagje over de Lumia 920. Excuses als de vraag al eens is gesteld maar kon het met de zoekfunctie hier niet vinden.

Hoe stuur ik een webpagina of filmpje op een webpagina via Whatsapp naar iemand anders?
Ik wilde dat vandaag doen maar het lukte mij niet.
Als ik "Pagina delen" kies dan krijg ik een menu met keuzes maar daar staat geen Whatsapp bij.
Ik wist ook niet hoe ik het webadres of URL kon kopieren en dat in een Whatsapp berichtje te plaatsen.
En hoe ik het filmpje van de webpagina moest saven of doorsturen lukte mij ook al niet.
Ja, ik ben een smartphone analfabeet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Linkjes rechtstreeks delen in WA lijkt mij vrij onmogelijk. Wat je kan doen is om de url te selecteren (dat de tekst blauw wordt in de adresbalk) en dan op het kopieer knopje drukken. Als het goed is kan je de url dan in WA weer plakken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Yes. Om die URL te kopiëren moet je er 1x kort op tikken. De URL wordt dan geselecteerd (krijgt de kleur van jouw thema), en een bekend copy-icoon met 2 a4-tjes in een rondje wordt weergegeven. Dan kopieer je de tekst/URL. Als je vervolgens een ander tekstveld kiest (die in WhatsApp) komt er een plakken-icoon te staan in de balk waar je normaal gesproken suggesties voor woorden ziet. Kies dat icoon en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyM
  • Laatst online: 07-01-2024
Ok, eindelijk gelukt door de url te selecteren.
Merci :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip:
Voor degenen onder ons die (bijvoorbeeld) graag het wedstrijdschema van zijn/haar voetbalclub, of andere belangrijke dagen (feestdagen NL etc) rechtstreeks op zijn agenda wil hebben ga naar deze link:
http://www.markthisdate.com/
kies je agenda (bijvoorbeeld live) download en het wordt gesyncd met je agenda..
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:59:
Yes. Om die URL te kopiëren moet je er 1x kort op tikken. De URL wordt dan geselecteerd (krijgt de kleur van jouw thema), en een bekend copy-icoon met 2 a4-tjes in een rondje wordt weergegeven. Dan kopieer je de tekst/URL. Als je vervolgens een ander tekstveld kiest (die in WhatsApp) komt er een plakken-icoon te staan in de balk waar je normaal gesproken suggesties voor woorden ziet. Kies dat icoon en voila :)
Top! meteen gedaan en het werkt! mooie tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 14:12

defcon84

Multipass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie app! Het begint nu echt los te komen qua apps lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Laatst online: 10:40
Ik ben serieus verbaasd, ik heb mijn Lumia 920 sinds donderdag avond, ben overgestapt van een iPhone 4S. Elke app die ik tot nu toe had op mijn iPhone zijn of beschikbaar via de normale naam, of onder een andere naam...

Echter nu wel een raar issue bij het downloaden van Spotify... Krijg een error 805a0193, met beetje googlen lijkt het erop dat de Store problemen heeft :(

[ Voor 0% gewijzigd door evadnl op 09-02-2013 10:49 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik heb enkele video's op youtube staan die verborgen zijn, metreotube laat die niet zien.
Heeft iemand dit nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donster
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 17:54
Ik gooi mijn vraag hier maar even in :-)

Ik probeer een certificaat te installeren op Windows Phone (HTC 8x) ,
maar hij zegt "huh dit type bestand ken ik niet" .. heb een .crt en .cer geprobeerd naar mijzelf te mailen maar vind hij niet leuk .. Weet iemand hoe het WEL moet ?

EDIT:

Nu pakt hij de .cer wel... vreemd ;)

-
Trouwens top spul die Windows telefoons (wat mij betreft) de applicaties beginnen nu ook te komen ,
terwijl het vaak geeneens onder "nieuw" vermeld staat.

Wat ik wel merk dat veel applicaties van Microsoft zelf (zoals Skype) tijdelijk versies zijn .. ben er zeker van dat het binnenkort echt genieten word aangezien de "final" versies gaan komen en omdat er steeds meer ontwikkelaars komen voor het platform waardoor de hoeveelheid en kwaliteit zal toenemen :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Donster op 09-02-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 11:49
Donster schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 15:39:
ben er zeker van dat het binnenkort echt genieten word aangezien de "final" versies gaan komen
Wij wachten al héééél lang op die 'binnenkort' ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeg lukt het iemand om verbinding te krijgen met de store?
ik kom er niet in namelijk; krijg een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt, terwijl ik gewoon thuis zit en wifi aanheb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik heb een uurtje geleden geen error meer gehad als je dat soms bedoeld. Anders is misschien een reboot wel een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Komt wel vaker voor dat de store niet bereikbaar is. No need to worry. Krijg je een foutmelding met 80 (of dat zelfs niet eens) en nog iets.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 09-02-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20

TF

bla bla

Spotify is er eindelijk. Goede app ondanks beta. dan mis is eigenlijk alleen nog een echt goede twitterapp (zoals echofon op iphone was) en een knappe whatsapp.
Dan ben ik helemaal om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GerCor schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 19:13:
Komt wel vaker voor dat de store niet bereikbaar is. No need to worry. Krijg je een foutmelding met 80 (of dat zelfs niet eens) en nog iets.
Nou vaak valt ook wel mee. Ik gok dat ze wel aan een uptime van 99% zitten, maar het gebeurd wel eens. Net als dat iOS en Android wel eens wat storing hebben. Het begint alleen wel op te vallen nu.

Ik merk zelf dat de WP7 store nu maar weinig updates krijgt. De lijst met nieuwe games of apps wordt maar sporadisch bijgevuld. Is dat in de WP8 store ook?

Krijg zelf maandag mijn L920 binnen, dus ben benieuwd wat ik dan nog extra kan downloaden. Nog even uitzoeken wat ik met het lockscreen ga doen. Zijn er nog overstappers van Windows Phone 7 die nu onmisbare WP8 applicaties gebruiken? Ik weet wel dat er wat games exclusief voor wp8 zijn, maar heb nog niet echt gekeken naar de apps die er daar wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TF schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 20:10:
Spotify is er eindelijk. Goede app ondanks beta. dan mis is eigenlijk alleen nog een echt goede twitterapp (zoals echofon op iphone was) en een knappe whatsapp.
Dan ben ik helemaal om
Ik ben nu een groot fan van Rowi en Mehdoh (lijken veel op elkaar), maar was destijds op m'n iphone niet zon fan van echofon. Die had wat meer poweruser features volgens mij. Misschien moet je Gleek! Eens proberen. Die zit ook vol met features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evadnl schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:48:
Elke app die ik tot nu toe had op mijn iPhone zijn of beschikbaar via de normale naam, of onder een andere naam...
Dat betekent echter niet dat dat op Windows Phone ook meteen de beste apps in hun soort zijn.
Het kan best zijn dat je op Windows Phone bijvoorbeeld een andere Twitter app beter vindt dan degene die je het beste vond op iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vandaag dus mijn 920 binnen. Daarnaast heeft mijn moeder heeft nu een 820. Beiden werken meteen probleemloos, dus helemaal happy.
Ben nog wel aan het kijken wat voor lockscreen-app ik wil gaan gebruiken. Nog tips?

En oja, ik kan geen lens-apps vinden voor de camera. Kijk ik daar overheen of moet je die gewoon apart opstarten via homescreen/applist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 01:42:
En oja, ik kan geen lens-apps vinden voor de camera. Kijk ik daar overheen of moet je die gewoon apart opstarten via homescreen/applist?
Lenzen zijn apps die je vanuit de camera kunt benaderen. Ga naar je camera app en tap op de Lenzen knop (die met de twee pijlen) om te zien welke lenzen je al hebt.
Daarbij staat ook een link naar de app store om meer lenzen te vinden.

Hmmm, ik zie een voice controlled camera app er tussen staan.
Die moet ik nog even uitproberen voor een meer trillingsvrije afdruk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ah, ik zie dat na mn reboot de applicaties hiervoor nu wel bij de camera te vinden zijn. Al merk ik wel dat ik geen nieuwe lenzen kan zoeken. Via de store op Lens zoeken gaat wel en daarom heb ik nu wel wat lenzen geïnstalleerd. In ieder geval bedankt ;)

Merk dat er verder weinig grote veranderingen zijn ten opzichte van wp7.8. Enerzijds wel jammer natuurlijk (altijd leuk om even met je telefoon te spelen), maar overstappen kost zo wel minder tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:46:
Merk dat er verder weinig grote veranderingen zijn ten opzichte van wp7.8. Enerzijds wel jammer natuurlijk (altijd leuk om even met je telefoon te spelen), maar overstappen kost zo wel minder tijd.
Maar zit er dan tov WP8 weinig veranderingen meer in tov 7.8? Ik loop van het ene probleem tegen het andere probleem aan in WP7.8, als dat weinig anders in WP8, vraag ik me uberhaubt af waarom ik dan nog bij WP blijf. Zoiets simpels als een mp3 naar iemand sturen (email/WA of BT), het uploaden van een email-attachment naar je skydrive (niet gekoppeld bestand) of het lokaal opslaan van skydrive bestanden, soms krijg je het gevoel dat je buiten de features die MS je aanbied ook echt niets meer mag doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ben sinds zaterdag een blije gebruiker van Windows Phone 8 op een Samsung Ativ S, na al een tijd WP7/7.5/7.8 te hebben gebruikt op een Lumia 800.

Ik merk toch echt wel een hele lading veranderingen die het algemene gebruik gewoon een stuk prettiger maken. Ik zou zeggen dat WP8 een lading verfijning brengt in plaats van grote zichtbare veranderingen. Erg prettig tot dusver.

@SinergyX: Dingen versturen kan nu op z'n minst via BT :P. De rest durf ik zou niet te zeggen, daarvoor heb ik WP8 nog te kort in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:42
Er is meer veranderd dan je zou denken, maar dit valt gewoon niet zo hard op.

Bv. Bij de ingebouwde search kan je nu eindelijk images downloaden en moet je niet meer naar de site gaan of het zoeken op plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:46:
Ah, ik zie dat na mn reboot de applicaties hiervoor nu wel bij de camera te vinden zijn. Al merk ik wel dat ik geen nieuwe lenzen kan zoeken.
Ontbreekt bij jou de link onder de reeds geinstalleerde lens apps ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:41:
[...]

Ontbreekt bij jou de link onder de reeds geinstalleerde lens apps ??
Nee, ik had het probleem dat ie daar gister maar 1 app liet zien. Vanmiddag stonden daar ineens we alle apps bij die ik geïnstalleerd had en bij de te installeren lenzen staan er nu ook meer. Misschien vanwege de updates van enkele Nokia apps ofzo.

@SinergyX ik doe dat soort dingen niet echt, dus ik zou het je zo niet echt kunnen vertellen, maar ik kan nu volgens mij wel dingen op mn telefoon zetten voordat ik ze doorstuur of in een andere app open.

Maar ik bedoelde meer dat het op wat extra's bij de peoplehub, wat settings, portomonnee en lenses eigenlijk voor de gebruiker niet echt heel uitgebreid is. Met 7.8 heb je nu ook al bing wallpapers en nieuwe startscherm, dus zoveel anders is het dus niet. Het is dus vooral onderhuids aangepast.

Positief is in ieder geval wel de enorme snelheidsboost. Natuurlijk logisch, maar qua usability is dat wel enorm fijn. Hoef nu niet meer onder te doen voor android-apps bv (ook al start je ze opnieuw op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Propane schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:52:
@SinergyX: Dingen versturen kan nu op z'n minst via BT :P. De rest durf ik zou niet te zeggen, daarvoor heb ik WP8 nog te kort in gebruik.
Toevallig dacht ik dat vanmiddag even te doen met een S II, vinden elkaar, maar pairen ging voor geen meter, laat staan iets versturen. Ga er maar even vanuit dat WP7.8 dus geen BT bestandsoverdracht heeft (wel gewoon headset pair etc).

Maar kan bv in WP8 binnen Whatsapp wel andere bestanden buiten foto's verzonden worden? (via attachment optie, niet via video of audio fragment).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

SinergyX schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:10:
[...]

Toevallig dacht ik dat vanmiddag even te doen met een S II, vinden elkaar, maar pairen ging voor geen meter, laat staan iets versturen. Ga er maar even vanuit dat WP7.8 dus geen BT bestandsoverdracht heeft (wel gewoon headset pair etc).
Als je een Lumia hebt met WP7.8, kan je in de Nokia Collection een BT transfer app vinden waarmee je dus foto's, muziek etc. kan versturen. Deze functionaliteit zit volgens mij ook wel in WP8.
Maar kan bv in WP8 binnen Whatsapp wel andere bestanden buiten foto's verzonden worden? (via attachment optie, niet via video of audio fragment).
Whatsapp in WP8 is nog precies het zelfde als die in WP7 omdat er nog geen updates voor zijn verschenen, dus nee. Misschien komt het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Laatst online: 22-08 16:59
Er is iets dat ik heel lastig vind, en als ik in dit forum zoek hebben meer mensen daar last van: als ik het volume van een app (spelletje bijvoorbeeld) laag- of uitzet, dan staat m'n ringtoon vervolgens ook op dat volume. Het gevolg is dat ik allerlei geinige dingen kan doen met m'n telefoon, maar vaak niet gebeld kan worden omdat ik vergeten ben het volume weer omhoog te zetten. Toch jammer van een telefoon ;)

Weet iemand al of er een optie is om het volume verschillend in te stellen? Of dat daaraan gewerkt wordt?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:04

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

fdkuyper schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:53:
Er is iets dat ik heel lastig vind, en als ik in dit forum zoek hebben meer mensen daar last van: als ik het volume van een app (spelletje bijvoorbeeld) laag- of uitzet, dan staat m'n ringtoon vervolgens ook op dat volume. Het gevolg is dat ik allerlei geinige dingen kan doen met m'n telefoon, maar vaak niet gebeld kan worden omdat ik vergeten ben het volume weer omhoog te zetten. Toch jammer van een telefoon ;)

Weet iemand al of er een optie is om het volume verschillend in te stellen? Of dat daaraan gewerkt wordt?
Is niet mogelijk. Dit staat hoog op de lijst in Feature Request. :(

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Welke agenda app raden jullie aan? Ik vind de standaard WP8 agenda app niet echt lekker werken. Zeker in combinatie met de live tile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weekview 8 werkt redelijk

• Russel88
De back knop gaat me steeds meer irriteren als ik aan het browsen ben.
Wil je 'm afsluiten gaat ie naar de vorige pagina. Wil je naar de vorige pagina wordt m'n browser gesloten.
Iemand die weet hoe het mechanisme werkt? Want ik word er helemaal gek van.

• defcon84

defcon84

Multipass?

ja, twerkt heel logisch..
je gaat terug tot de eerste website die je in die sessie geopend hebt, als je dan nog eens back duwt, sluit ie de browser..

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:42
Russel88 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:19:
De back knop gaat me steeds meer irriteren als ik aan het browsen ben.
Wil je 'm afsluiten gaat ie naar de vorige pagina. Wil je naar de vorige pagina wordt m'n browser gesloten.
Iemand die weet hoe het mechanisme werkt? Want ik word er helemaal gek van.
Ga naar de tabbladen, sluit het tabblad en druk nog een keer op back en je bent weer in het home screen.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
defcon84 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:51:
ja, twerkt heel logisch..
je gaat terug tot de eerste website die je in die sessie geopend hebt, als je dan nog eens back duwt, sluit ie de browser..
Hebben ze dat verandert in WP8 ja? Dat zou namelijk best kut zijn.
In WP7 gaat die terug in de browsergeschiedenis (en tabs die zijn geopend) totdat je op de eerste "tabblad" bent gekomen die is geopend met de website die toen is geladen, dan pas gaat die terug naar het homescreen.

• defcon84

defcon84

Multipass?

zoals ik vertel werkt het in WP7 :)
(heb mijn 920 nog niet :p)

Maar om terug te gaan naar je homescreen gebruik je toch gewoon de win-key :p

• Russel88
Heb ik dan een bug te pakken.

Gisteren:
Google zoekresultaten.
Ik klik op een link, lees wat en klik op de back om terug te gaan naar zoekresultaten. Boem IE wordt afgesloten.

Wat me vaak overkomt.
Ik ga naar de app overzicht - Door de back knop in te houden. Ik wil wat apps sluiten. Dus via de appoverzicht kom ik in IE. Gebruik dan de back knop, omdat ik de app wil sluiten. Gaat ie naar de vorige pagina....

Ik begrijp er echt geen drol van. Het verbaast me dat ik blijkbaar de enige ben, dus ik hoop dat het aan mij ligt en dat iemand mij het mechanisme kan uitleggen.

Verwijderd

Russel88 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:03:
Heb ik dan een bug te pakken.

[...]

Ik begrijp er echt geen drol van. Het verbaast me dat ik blijkbaar de enige ben, dus ik hoop dat het aan mij ligt en dat iemand mij het mechanisme kan uitleggen.
Het is idd een inconsistent mechanisme. Ik los dat op door in IE de tabs te sluiten en dan op back te drukken.

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden maar sinds de Portico update op mijn Lumia 920 kan ik een telefoongesprek niet meer beëindigen... het scherm blijft zwart tot dat er door de andere persoon is opgehangen, dan gaat hij weer gewoon aan middels de liock-button. Is er nog niet opgehangen dan gaat het scherm voor een 1/3 seconde aan op het moment dat ik de lock-button indruk...

• Woembah

Woembah

YNWA

Eigenlijk moet je dat niet willen. Daar is het OS niet voor ontworpen namelijk. Scheelt een hoop frustratie, en ik zie zelf niet waarom het per se nodig is om apps te sluiten. Resources gebruiken ze toch niet als ze niet actief zijn.

IE is overigens een app die altijd 'aan staat'. Hij is ook altijd direct opgestart. Daarom is de back-knop in IE altijd geprogrammeerd voor 'vorige pagina', tenzij je door je hele history heen bent.

Verwijderd

Die back knop doet naar mijn idee gewoon waar hij voor staat.. "terug gaan" in je handelingen.
Als je diep in een app zit en op de windows knop druk en daarna op back zal je ook de hele appgeschiedenis terug moeten lopen tot de app sluit.

-- misschien verwar ik de werking van de back knop onder WP7 met de werking onder WP8, maar onder WP7 doet de back knop precies wat ik er van verwacht. Maar ik begrijp dat als je onder WP8 internet explorer uit je geschiedenis lijst hebt gewerkt en je start hem op dat hij dan alsnog de hele sessie terug loopt ipv direct te sluiten?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 14:23 ]

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

robg1984 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:01:
Ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden maar sinds de Portico update op mijn Lumia 920 kan ik een telefoongesprek niet meer beëindigen... het scherm blijft zwart tot dat er door de andere persoon is opgehangen, dan gaat hij weer gewoon aan middels de liock-button. Is er nog niet opgehangen dan gaat het scherm voor een 1/3 seconde aan op het moment dat ik de lock-button indruk...
Lijkt er op dat de proximity sensor vuil is. Weet je zeker dat dit door de Portico update kwam?

• Russel88
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:18:
Die back knop doet naar mijn idee gewoon waar hij voor staat.. "terug gaan" in je handelingen.
Als je diep in een app zit en op de windows knop druk en daarna op back zal je ook de hele appgeschiedenis terug moeten lopen tot de app sluit.

-- misschien verwar ik de werking van de back knop onder WP7 met de werking onder WP8, maar onder WP7 doet de back knop precies wat ik er van verwacht. Maar ik begrijp dat als je onder WP8 internet explorer uit je geschiedenis lijst hebt gewerkt en je start hem op dat hij dan alsnog de hele sessie terug loopt ipv direct te sluiten?
In IE typ ik een zoekterm in.
Ik klik op een zoekresultaat. Ik lees wat. Ik klik op back en IE wordt afgesloten.
Dit gebeurt niet altijd, nu bijvoorbeeld gaat ie wel terug.

Verwijderd

Eh, ik heb een tijdje geleden een creditcard bij 3V aangemaakt met €20,- erop. Voor het betalen van Spotify en om wat apps te kunnen komen. Inmiddels heb ik mijn Appdrawer vol staan met betaalde Apps en ik kan maar blijven kopen! Het tegoed van de card is op, maar ik kan maar door blijven shoppen. En het gaat niet om probeerversies, maar gewoon de betaalde varianten..

Go Mircosoft!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
zonoskar schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:25:
[...]

Lijkt er op dat de proximity sensor vuil is. Weet je zeker dat dit door de Portico update kwam?
You just saved my day!
Dat ik daar niet aan dacht, de volgende tip hielp mij het op te lossen:
"Blowing along the edge of the glass helped mine. I thought that it was freezing but all the while it was the proximity sensor."
(http://discussions.nokia....400/highlight/true#M24937)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7065/6884974544_bf01fa9632_z.jpg
Lumia 1000 _O-
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:57:
[...]

Het is idd een inconsistent mechanisme. Ik los dat op door in IE de tabs te sluiten en dan op back te drukken.
Bij mij (WP7.8) is het totaal niet inconsistent
Ik hoop dat ze dit niet veranderd hebben in WP8, want werkt fijn zo nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat me vaak overkomt.
Ik ga naar de app overzicht - Door de back knop in te houden. Ik wil wat apps sluiten
Is vermoedelijk een beetje een gewoonte van android gebruikers.
Eingelijk moet je dat gewoon even afleren.
Apps hoef je niet af te sluiten op Windows Phone.
Apps dus gewoon altijd verlaten met de home toets. Blijven ze bevroren staan op de achtergrond.
Back toets gebruiken voor achteruit bladeren / teruggaan in de app en eventueel voor multitasking (langer ingedrukt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurgis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:01:
[...]

Is vermoedelijk een beetje een gewoonte van android gebruikers.
Eingelijk moet je dat gewoon even afleren.
Apps hoef je niet af te sluiten op Windows Phone.
Apps dus gewoon altijd verlaten met de home toets. Blijven ze bevroren staan op de achtergrond.
Back toets gebruiken voor achteruit bladeren / teruggaan in de app en eventueel voor multitasking (langer ingedrukt houden)
Dit is inderdaad iets wat enkel op Android nodig was. Op WP wordt de app gewoon volledig gepauzeerd. Tenzij deze bv op de achtergrond mag draaien. (audio players)

Wat dit wel tot gevolg kan hebben voor app makers is dat users dit soms doen in het midden van een "web" actie.

In het geval van mijn app is dit bijvoorbeeld wanneer iemand een aflevering pagina aan het laden is (dit wordt van de server afgehaald) en dan op de home knop dukt terwijl die bezig is.

Dit zorgt ervoor dat ook die opvraag van de pagina wordt gepauzeerd, en dit-kan voor errors zorgen. Dit is denkelijk ook de reden dat app makers zelf beslissen of "instant resume" geactiveerd mag worden voor de app, omdat hier extra "error" catchers voor moeten toegevoegd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door taurgis op 15-02-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Hiervoor heb ik alleen iPhones gehad en heel ver daarvoor Windows Mobile 6 of iets dergelijks.
Apps sluiten deed ik ook op IOS, is een gewoonte. Soms wil ik dat bepaalde apps in het geheugen blijven (zodat ik resume kan doen). Om ervoor te zorgen dat die apps niet uit het lijstje van 6 verdwijnen, sluit ik andere apps zoals IE.
Is gewoon een workaround, omdat de meeste apps geen resume doen als je app via icoon opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:46:
Om ervoor te zorgen dat die apps niet uit het lijstje van 6 verdwijnen, sluit ik andere apps zoals IE.
Zijn dat er niet 8 ipv 6 sinds WP7.5?
Pagina: 1 ... 18 ... 46 Laatste