Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-03-2024
Nu het volgende

Ik kan de uitzendgemist Apps van SBS6 en anderen niet vinden,waar zitten die verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-03 11:11
Goed. Ik heb begrepen dat DLNA externe srt (subs) niet ondersteund. Maar films met ingebakken subs speelt mijn 42PFL4307 ook niet af. Weet iemand hoe je dit kan oplossen of is het gewoon niet te doen om subs mee te streamen vanaf een NAS.
Erg jammer dat ik dan alsnog mijn mediaplayer zou moeten aansluiten omdat die gelukkig niet alleen DLNA ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Dutch Renegade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:28:
Nu het volgende

Ik kan de uitzendgemist Apps van SBS6 en anderen niet vinden,waar zitten die verstopt?
Staan bij mij in het home menu al ingesteld. Kijk even onderin of je wel op Nederland zoekt qua apps. is volgens mij de rode knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik was van plan om vandaag de Philips 32PFL5507H te bestellen. Is het aan te raden om deze te kopen in combinatie met een CAM CI+ module? Of ben ik dan duurder uit tov de apparatuur van de kabelmaatschappij?

[ Voor 4% gewijzigd door rickiii op 08-09-2012 12:49 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Je kunt toch gewoon kijken wat een cam-module kost en dan heb je je antwoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Dutch Renegade schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 23:28:
Nu het volgende

Laat me weten als het is gelukt, want ik kan deze ook niet vinden.
rem4rk4ble schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:33:
[...]

Staan bij mij in het home menu al ingesteld. Kijk even onderin of je wel op Nederland zoekt qua apps. is volgens mij de rode knop.
Welk model heb je? Ik heb net als Dutch Renegade een 6xx7 en heb alles onderste boven gekeerd zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
Heb de PFL4307. Heb je de laatste firmware? Die van de website van philips loopt altijd 1 voor op die je automatisch op je tv kan laden via internet!
Overigens ben ik best een beetje teleurgesteld in deze TV. Ik heb geen standaard EPG bij het wisselen van kanalen. Geen klok. Ondersteunt geen ingebakken subs op MKV. Laat staan externe.
En dat noemen ze dan een smart-tv :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
Uit me hoofd is het de groene knop om landen te wisselen en staat op nl
Heb de laatste firmware van 4 dagen geleden (gedownload bij Philips vandaan)
Versie van 4-9-12 dus:
http://www.philips.nl/c/t...877k_12/prd/nl/?t=support

Let op is voor de 42pfl6877K

[ Voor 37% gewijzigd door Dutch Renegade op 09-09-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muffinimal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-04 22:31
Na wat onderzoek zit ik te twijfelen tussen de 42PFL6007 en de 42PFL6877. De verschillen zijn volgens mij:
1) PMR: 400 Hz vs 600Hz
2) uiterlijk: zwart vs zilver
3) ambilight: 2x vs 3x
4) afstandbediening: standaard vs qwerty
5) geluid: 2x10w (of 2x12w) vs 2x 14w
6) prijs: zo'n 250 euro verschil

Door het niet geringe prijsverschil ben ik op zoek naar wat ervaringen rondom het 4e en 5e punt.

Even snel over 1,2 en 4:
PMR: uit dit topic haal ik dat dit een kwestie van smaak is; ik kan dit wel missen, denk ik. Wat niet weet, wat niet deert.
Uiterlijk: meh. doe maar zwart eigenlijk, zilver is niet lelijk.
Afstandbediening: de ervaringen over SmartTV lijken niet zo denderend. Ik verwacht het niet veel te gebruiken. HD-recorder van Ziggo (met uitzendinggemist) zal ik blijven gebruiken, denk ik. Ab is dan niet echt nodig.

3) Ambilight:
In welke situaties komt het 3x ambilight goed tot zijn recht? Ambilight vind ik een groot pluspunt van de Philips-televisies. Maar is de stap naar een model met 3x ambilight het waard? Ik hang de tv aan de muur tussen een aantal kastjes in (boven, onder, links, rechts) (een variant op http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19895344/).

5) Geluid:
De berichten hierover zijn tegenstrijdig. Op de website van Philips staat de 6007 te lezen dat er 2x10w boxen in zitten (http://www.philips.nl/c/t...t-c-42pfl6007h_12/prd/nl/). Het overzicht in de eerste post van dit topic vermeld 2x12w. Wat moet het zijn (en merk je dat kleine beetje extra vermogen)? Iemand ervaringen met het geluid zonder een extra set speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
muffinimal schreef op maandag 10 september 2012 @ 08:19:
Na wat onderzoek zit ik te twijfelen tussen de 42PFL6007 en de 42PFL6877. De verschillen zijn volgens mij:
1) PMR: 400 Hz vs 600Hz
2) uiterlijk: zwart vs zilver
3) ambilight: 2x vs 3x
4) afstandbediening: standaard vs qwerty
5) geluid: 2x10w (of 2x12w) vs 2x 14w
6) prijs: zo'n 250 euro verschil

Door het niet geringe prijsverschil ben ik op zoek naar wat ervaringen rondom het 4e en 5e punt.

Even snel over 1,2 en 4:
PMR: uit dit topic haal ik dat dit een kwestie van smaak is; ik kan dit wel missen, denk ik. Wat niet weet, wat niet deert.
Uiterlijk: meh. doe maar zwart eigenlijk, zilver is niet lelijk.
Afstandbediening: de ervaringen over SmartTV lijken niet zo denderend. Ik verwacht het niet veel te gebruiken. HD-recorder van Ziggo (met uitzendinggemist) zal ik blijven gebruiken, denk ik. Ab is dan niet echt nodig.

3) Ambilight:
In welke situaties komt het 3x ambilight goed tot zijn recht? Ambilight vind ik een groot pluspunt van de Philips-televisies. Maar is de stap naar een model met 3x ambilight het waard? Ik hang de tv aan de muur tussen een aantal kastjes in (boven, onder, links, rechts) (een variant op http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19895344/).

5) Geluid:
De berichten hierover zijn tegenstrijdig. Op de website van Philips staat de 6007 te lezen dat er 2x10w boxen in zitten (http://www.philips.nl/c/t...t-c-42pfl6007h_12/prd/nl/). Het overzicht in de eerste post van dit topic vermeld 2x12w. Wat moet het zijn (en merk je dat kleine beetje extra vermogen)? Iemand ervaringen met het geluid zonder een extra set speakers?
Even mijn korte mening. Met die kastjes gaat ambilight waarschijnlijk niet tot zijn volledige recht komen. Het lijkt alsof er veel te weinig ruimte voor is.
De standaard afstandsbediening (non-qwerty) vind ik zelf redelijk bagger. Hij werkt wel gewoon goed maar het klepje kraakt aan alle kanten. Dus daar wint de qwerty wel in. En de speakers zullen beide niet goed zijn. Ze geven voor een televisie niet eens zo een gek geluid maar een home cinema setje van 150 euro is toch echt veel beter.

Misschien kan je beter de goedkopere versie pakken en een goedkoop setje kopen. Ik heb zelf de DAV-DZ340 en die kost weinig maar is wel gewoon goed. Of je zou een Philips setje kunnen pakken. Als je niet te veel waarde aan geluid hecht voldoet de TV ook prima, maar ik merkte veel verschil na aanschaf van de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb ook getwijfeld of een QWERTY niet handiger zou zijn. Maar aangezien ik perse passief 3D wilde, en niet heel lang twijfelde om de goedkopere 6007 te kiezen zit ik dus zonder. En dat is totaal geen probleem. Voor die paar keer dat ik tekst heb ingevoerd werkt je smartphone of tablet prima, of gewoon toch letters aanwijzen via je a/b.

Ik vind de a/b eigenlijk wel prima werken. Vergeleken met m'n oude TV of m'n LG home cinema set is het een overzichtelijk en handig ontworpen gevalletje dat intuitief werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een 47PFL4307H met direct de kabel erop. Ik heb van de tv zenders een favorieten lijst gemaakt en geselecteerd maar elke keer als de tv weer aanzet dan is hij terug gesprongen op de totaal lijst.

Is dit niet anders of weet iemand daar oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 11:09
Ben op zoek naar een nieuwe Philips TV en mijn oog is gevallen op de 7007 of 8007. Aangezien op dit moment de meerprijs van de 8007 niet veel hoger is dan de 7007 denk ik voor de 40PFL8007 de gaan.
Ik zal de tv niet eerder nodig hebben als rond kerst als we in ons nieuwe huis gaan.
Twijfel om nu al te kopen of te wachten tot kerst / begin 2013.

Meestal zijn de topline tv's een eerste maanden dat ze verkrijgbaar zijn redelijk hoog geprijst en zakt de prijs daarna wat naar een normaal niveau.

Weet er iemand wanneer de 8007 hoogstwaarschijnlijk in prijs zal zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
rem4rk4ble schreef op zondag 09 september 2012 @ 11:05:
Ondersteunt geen ingebakken subs op MKV. Laat staan externe.
En dat noemen ze dan een smart-tv :?
Externe .srt files die je dezelfde bestandsnaam geeft als je .mkv file worden wel degelijk opgepakt op de pfl6007, lijkt me dat dat ook voor de 4xx7 modellen geldt?

Op je a/b nog wel even op subtitles drukken en die op 'aan' zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441032

Gekkehuus schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 12:38:
Ben op zoek naar een nieuwe Philips TV en mijn oog is gevallen op de 7007 of 8007. Aangezien op dit moment de meerprijs van de 8007 niet veel hoger is dan de 7007 denk ik voor de 40PFL8007 de gaan.
Ik zal de tv niet eerder nodig hebben als rond kerst als we in ons nieuwe huis gaan.
Twijfel om nu al te kopen of te wachten tot kerst / begin 2013.

Meestal zijn de topline tv's een eerste maanden dat ze verkrijgbaar zijn redelijk hoog geprijst en zakt de prijs daarna wat naar een normaal niveau.

Weet er iemand wanneer de 8007 hoogstwaarschijnlijk in prijs zal zakken?
Dan zou ik gewoon lekker afwachten tot de prijs zakt, januari is vaak wel een goed moment, na de kerst willen prijzen vaak nog wel eens zakken of winkels met aanbiedingen komen.

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 09:18
Anoniem: 441032 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 18:10:
[...]

Dan zou ik gewoon lekker afwachten tot de prijs zakt, januari is vaak wel een goed moment, na de kerst willen prijzen vaak nog wel eens zakken of winkels met aanbiedingen komen.
Als je uitgaat van de 8607 grafiek zal de prijs inderdaad gemiddeld zo'n 150 a 200 euro zakken in januari. Eind september heeft philips echter een cashback actie begreep ik, waardoor je 'm net zo goed ook dan kan kopen. Cashback op dit soort modellen is vaak 100, 150 euro bij vorige acties. Zo heb je er eerder plezier aan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Quasar- op 12-09-2012 15:21 . Reden: taalfoutje ]

Anoniem: 78656

Vanaf 19 september zou er weer een "Cashback" actie zijn van Philips waarbij je op de 40" 8007K 100 euro terug zou gaan krijgen en voor de 46" 150 euro.

Anoniem: 461590

Anoniem: 78656 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 17:32:
Vanaf 19 september zou er weer een "Cashback" actie zijn van Philips waarbij je op de 40" 8007K 100 euro terug zou gaan krijgen en voor de 46" 150 euro.
Geldt dit ook voor de 46pfl5507? Ben van plan om deze eind van de week/ begin volgende week te bestellen.

• Quasar-
Anoniem: 461590 schreef op woensdag 12 september 2012 @ 18:13:
[...]

Geldt dit ook voor de 46pfl5507? Ben van plan om deze eind van de week/ begin volgende week te bestellen.
Het lijkt er wel op zo te zien op de Philips site: "Maakt deel uit van de aktie!". Ik vermoed wel dat de cashback op dit model minder groot zal zijn als de 7- of 8000 series. ik zou iedergeval even een week wachten tot de 19e.

• zumba
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-02 02:23

zumba

De eAmbu is onderweg!

Quasar- schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:13:
[...]

Het lijkt er wel op zo te zien op de Philips site: "Maakt deel uit van de aktie!". Ik vermoed wel dat de cashback op dit model minder groot zal zijn als de 7- of 8000 series. ik zou iedergeval even een week wachten tot de 19e.
Eén lettertje, groot verschil. Er staat: "Maak deel uit van de actie"... dus zonder "t".

zumba

• Quasar-
zumba schreef op woensdag 12 september 2012 @ 21:20:
[...]

Eén lettertje, groot verschil. Er staat: "Maak deel uit van de actie"... dus zonder "t".
Grappig je hebt natuurlijk gelijk. Totaal overheen gelezen. Blijft imo aannemelijk dat ze het hier toch over de (cashback) actie hebben?!!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:31
(jarig!)
Sinds gister de 4007H binnen en erg tevreden, vindt het beeld met series kijken wel een beetje blurred/wazig.
Dat maakt dat dames met make-up er al snel uit zien als een etalage pop. (kan even niet goed uitleggen maar minder contrast dan op de plasma)
Het ziet er verder wel erg goed uit maar erg.. hmm.. helder. Moeilijk om het duidelijk te maken.

Verder zijn er al 7 firmwares voorbijgekomen echter een update via het internet verteld dat er geen is, wellicht handig voor mensen die denken dat er echt geen updates zijn.
DLNA, werkt super met PS3Media server, lijkt vloeiender te gaan dan op de Samsung plasma (van 2010) maar dit kan schijn zijn aangezien ik alles met de HTPC afspeel omdat die eronder staat (en heel lang dus geen DLNA heb gebruikt met de plasma)

Opnames.. alleen mogelijk met fat32? zo als het er nu uitziet lijkt dat zo te zijn.
Hij leest een ntfs partitie prima echter als je in het programma/zenders menu zit kun je niet opnemen met een ntfs partitie (disk missing)
Heb de boel nog niet geformatteerd maar de oplossing is dan waarschijnlijk een apart ntfs (voor BR > 4gb) en een fat32 voor opnames.

Vreemde bedoening, jullie horen nog wel of dat wel werkt.
Of mensen moeten het antwoord al weten, ik gebruik een USB3 slimcase met 500GB.
Verder prima tevreden met de TV echter nog steeds niet gecharmeerd van LED t.o.v. plasma maar het is voor in de slaapkamer.

edit: rare zinsopbouw

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
homernt schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:21:
Ik heb een 47PFL4307H met direct de kabel erop. Ik heb van de tv zenders een favorieten lijst gemaakt en geselecteerd maar elke keer als de tv weer aanzet dan is hij terug gesprongen op de totaal lijst.

Is dit niet anders of weet iemand daar oplossing voor?
De laatste 2 dagen gaat het wel goed geen idee waarom. 8)7

Anoniem: 78656

In de folder die ik heb staan alleen de 6-, 7- en 8- serie.
Afhankelijk van type en formaat en type loopt de cash back van € 75,- (42" 6907) tot € 250,- (55" 7007 / 55" 8007).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Ben ook opzoek naar een Leuke philips TV zie alleen door de bomen het bos niet meer..mijn budget ligt rond de 1300e, scherm moet minimaal 47inch? zijn..iemand nog tips bij welke series ik dan moet kijken?

Van de week een oude philips bij mijn neef bekeken..en amblight is gewoon dope, had niet gedacht dat het zo tof zijn, films kijken is net wat leuker dan!

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-05 11:31
Bad Brains schreef op woensdag 12 september 2012 @ 22:18:
Sinds gister de 4007H binnen en erg tevreden, vindt het beeld met series kijken wel een beetje blurred/wazig.
Dat maakt dat dames met make-up er al snel uit zien als een etalage pop. (kan even niet goed uitleggen maar minder contrast dan op de plasma)
Het ziet er verder wel erg goed uit maar erg.. hmm.. helder. Moeilijk om het duidelijk te maken.

Verder zijn er al 7 firmwares voorbijgekomen echter een update via het internet verteld dat er geen is, wellicht handig voor mensen die denken dat er echt geen updates zijn.
DLNA, werkt super met PS3Media server, lijkt vloeiender te gaan dan op de Samsung plasma (van 2010) maar dit kan schijn zijn aangezien ik alles met de HTPC afspeel omdat die eronder staat (en heel lang dus geen DLNA heb gebruikt met de plasma)

Opnames.. alleen mogelijk met fat32? zo als het er nu uitziet lijkt dat zo te zijn.
Hij leest een ntfs partitie prima echter als je in het programma/zenders menu zit kun je niet opnemen met een ntfs partitie (disk missing)
Heb de boel nog niet geformatteerd maar de oplossing is dan waarschijnlijk een apart ntfs (voor BR > 4gb) en een fat32 voor opnames.

Vreemde bedoening, jullie horen nog wel of dat wel werkt.
Of mensen moeten het antwoord al weten, ik gebruik een USB3 slimcase met 500GB.
Verder prima tevreden met de TV echter nog steeds niet gecharmeerd van LED t.o.v. plasma maar het is voor in de slaapkamer.

edit: rare zinsopbouw
Ben inderdaad erg benieuwd naar je fat32/NTFS probleem. Aangezien ik eenzelfde TV wil aanschaffen en ik zeker gebruik wil maken van de opname mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb op de 37PFL6007 toch wel erg veel last van een wazig beeld bij 'beweging'.

Als ik analoge (!) kabel tv kijk, en zie bijvoorbeeld de roeiploeg op het sportjournaal roeien, dan vliegen de pixels me tegemoed alsof ik naar Digitenne zit te kijken.

Als ik een BluRay opzet, en ik kijk naar de documentaire 'Marley' en er komt een zwaaiende of dansende menigte in beeld, idem.

Heb op dit moment alle beeldverbeteraars uitgezet, maar dat heeft niet echt geholpen. Hebben meer mensen met de 6xx7 serie hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Ik denk dat je niet kan verwachten dat bewegingen altijd vloeiend zijn zonder arteffects.

Vergeet niet dat je maar 25 beeldjes per seconden krijgt, ongeacht het medium. Dus dat geeft altijd wel wat onvolmaaktheden denk ik .

Kijk maar eens naar demobeelden in een winkel van een fabrikant. Bijna altijd trage bewegingen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Renegade
Hmmmmm

Quote verkeerd!!

Ter info dan maar

Sinds gisteren staan de Apps van Sbs6 net5 en veronica spontaan in mijn Nederlandse app lijst !!!

[ Voor 72% gewijzigd door Dutch Renegade op 14-09-2012 18:47 ]

• djeve
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 14:41
Stpan schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 13:29:
Ik heb op de 37PFL6007 toch wel erg veel last van een wazig beeld bij 'beweging'.

Als ik analoge (!) kabel tv kijk, en zie bijvoorbeeld de roeiploeg op het sportjournaal roeien, dan vliegen de pixels me tegemoed alsof ik naar Digitenne zit te kijken.

Als ik een BluRay opzet, en ik kijk naar de documentaire 'Marley' en er komt een zwaaiende of dansende menigte in beeld, idem.

Heb op dit moment alle beeldverbeteraars uitgezet, maar dat heeft niet echt geholpen. Hebben meer mensen met de 6xx7 serie hier last van?
Ik heb ook de 37pfl6007, maar met beeldverbeteraars uit heb ik dat niet. met beeldverbeteraars wel.

• muffinimal
  • Laatst online: 09-04 22:31
@Gingerbread, @Stpan

Bedankt voor jullie mening! Ik heb zojuist voor de 42PFL6007 gekozen (en besteld). Uiteindelijk heb ik bedacht dat ik geluid toch wel het belangrijkst vond en de conclusie dat die paar extra watt het niet gaan uitmaken was snel getrokken. Eerst maar es proberen met het standaard spul. Later een leuk setje erbij. Keuze was zeker makkelijker door jullie mening over de ab en ambilight.

Beetje stom dat ik niet eerst dit topic heb gecheckt, gezien de cashback-actie; ah, well...

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02
Heeft iemand de WiFi Smart Screen functie al aan de praat gekregen?

Zelf philips support chat weet het niet.......

• Bad Brains
(jarig!)
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 12:26:
[...]

Ben inderdaad erg benieuwd naar je fat32/NTFS probleem. Aangezien ik eenzelfde TV wil aanschaffen en ik zeker gebruik wil maken van de opname mogelijkheid.
Heb inmiddels een fat32 200gig en een ntfs partitie 280 gig aangemaakt op de usb hdd.
Echter hij wordt nog niet herkent als recording medium.

Over het wazige/faden van series/beeld ligt aan de dlna encoder, er wordt een soort filter overheengegooid/encodeing die het allemaal een soft porn touch geeft. Vindt ik wel een stuk minder.
Kwam erachter nadat ik de laptop eraan had gehangen en daar is het minder (maar ten opzichte van mijn 50" plasma zeker zichtbaar), ik zeg minder omdat ik LED een hard (lees hard als in lichtwaardes) vindt dat alles er uit ziet als een oude soap uit de jaren 90 met slechte overbelichting.
Series waar beladen belichting al een format is (CSI + spinoffs) zien er echt slecht uit.
Zelfs de CGI is zo slecht (door de belichting en de hardheid van het LED beeldscherm) dat het er echt ridicuul uitziet.

Ben steeds minder gecharmeerd van mijn aankoop..

Edit 1:De schijf aan het formatteren via de II (pauze knop) als je een digitale zender bekijkt)
Ik hou jullie op de hoogte.

Edit 2: Inmiddels een opname gekeken, en werkt goed. Erg jammer van de minimale interface, het is allemaal niet erg intuïtief. En het duurt wel even voordat je bent waar je wezen moet en daadwerkelijk de opname in de wachtrij zet.
Verder lijkt het erop dat je per 60 minuten 300 gig kwijt bent wat me redelijk veel lijkt. Uiteraard is het ongecomprimeerd maar een film van 2 uur kun je op een 500 gig schijf wel vergeten.

Ook staat er nergens iets over wissen c.q. verdere opnames, het is allemaal zo fucking minimaal dat het voor mij waarschijnlijk niet meer als een gadget gebruikt gaat worden. Dus een paar keer per jaar of wellicht helemaal niet, en dan de 500 gig gewoon terug te vorderen want eenmaal door de TV geformatteerd kun je er fuck all mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Bad Brains op 17-09-2012 12:08 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 375601 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 15:52:
Ik denk dat je niet kan verwachten dat bewegingen altijd vloeiend zijn zonder arteffects.

Vergeet niet dat je maar 25 beeldjes per seconden krijgt, ongeacht het medium. Dus dat geeft altijd wel wat onvolmaaktheden denk ik .

Kijk maar eens naar demobeelden in een winkel van een fabrikant. Bijna altijd trage bewegingen,
Zie nu op het Philips forum dat er veel meer klachten zijn. Dit lijkt alleen toegespitst op de 6-serie, wat logisch is aangezien dit de enige TV met een LG panel is volgens mij.

Afbeeldingslocatie: http://www.supportforum.philips.com/en/attachment.php?attachmentid=1442&d=1347877919

Ik heb het niet over 'af en toe' wat artefacten. Maar het is simpelweg storend. Zie hierboven een afbeelding van de aftiteling van de BluRay van de documentaire 'Marley'.
Hetzelfde idee heb ik bij kabelTV of SmartTV. Of het nou SD of HD is.

Zie http://www.supportforum.p...php?7088-47pfl6877t/page5 hier voor meer klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
djeve schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:21:
[...]

Ik heb ook de 37pfl6007, maar met beeldverbeteraars uit heb ik dat niet. met beeldverbeteraars wel.
Ik heb alles al uit geprobeerd te zetten, ook dat heeft niet geholpen bij mij. (stond tevens ook in eco modus). Welke instellingen gebruik je? Heb je ook de 6-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeve
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 14:41
Stpan schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:04:
[...]

Ik heb alles al uit geprobeerd te zetten, ook dat heeft niet geholpen bij mij. (stond tevens ook in eco modus). Welke instellingen gebruik je? Heb je ook de 6-serie?
Ik moet terugkomen op mijn eerdere stelling. Ik heb het wel, maar alleen bij horizontaal scrollende tekst. Die tekst die voorbijkomt bij rtl7 financieel nieuws onder in het beeld voorbijkomt. Soms gaat het goed afgewisseld met stukjes dat opeens lijkt of de tekst sneller gaat en onscherp wordt.

Maar zulke fouten als op de geplaatste foto, heb ik niet.

Ik heb alles uit staan. Ook scherpte etc. Behalve clear lcd heb ik aangezet. Merk overigens weinig verschil met dit aan of uit geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bij de lokale tv boer: Expert

Philips 47PFL6907H12 - voor €1498,- pricewatch: Philips DesignLine 47PDL6907H/12

Nu donderdag 20 sept. aanstaande 20% korting op tv's en home cinema + de cashback van philips op dit moment kom ik op €1075 voor deze tv!

Is deze serie echt de moeite waard, of kan ik beter gaan voor een model met ander paneel of ander merk met wel "snelle" menu's, gezien de verhalen hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-05 17:04
Dat lijkt een mooie aanbieding!

Waar kun je iets vinden over de cashback aktie van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 22:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Ben niet heel erg bekend met technologieën op TVs, dus zou iemand mijn volgende vraag kunnen beantwoorden.

Is het met de TV's, die de mogelijkheid bieden om op te nemen, ook mogelijk om digitaal beeld via een CI+ module en Playstation 3 op te nemen (dat laatste als vervanging van bijv een HD PVR)?

FIFA Benelux Administrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

MyUtd4Life schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:15:
Ben niet heel erg bekend met technologieën op TVs, dus zou iemand mijn volgende vraag kunnen beantwoorden.

Is het met de TV's, die de mogelijkheid bieden om op te nemen, ook mogelijk om digitaal beeld via een CI+ module en Playstation 3 op te nemen (dat laatste als vervanging van bijv een HD PVR)?
Nee, dat kan niet. Je kunt alleen opnemen op (en afspelen vanaf) de HDD die aan de TV hangt, áls die aan de TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Maar als je hdd aan de tv hangt, kun je dus ook ps3-beelden en beelden die mbv de ci-kaart ge-decode worden opnemen?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14
Zo, 19 september, de cashback actie is ingegaan, de knoop doorgehakt en de 42PFL6877H/12 besteld. In de ING rentepuntenshop. Na cashback zit hij dan op netto 723,- euro, da's toch een mooi prijsje voor zo'n TV? Man wat kun je lang twijfelen tussen al die types ;)

Uiteindelijk doorslaggevend voor mij:
- prijs
- 42 inch was het minimum, de meerprijs naar 47 inch was te groot voor mij (zou >300 euro extra worden...)
- passief ipv aktief 3D
- ambilight rondom ipv enkel links/rechts

[ Voor 29% gewijzigd door coyote1980 op 19-09-2012 07:07 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• olii1507
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:54
woekele schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:55:
Maar als je hdd aan de tv hangt, kun je dus ook ps3-beelden en beelden die mbv de ci-kaart ge-decode worden opnemen?
Nee, ik denk dat je enkel beelden die via de tuners (dvb-c,dvb-t en dvb-s) binnenkomen kan opnemen, dus bv. de beelden die via je CI+ module worden gedecodeerd. Maar video via HDMI(PS3, DVD), composiet of netwerk (stream) kunnen niet worden opgenomen.

Wil hier graag in België een 40pfl8007 bestellen, blijkt dat de cashback hier enkel geldt voor het 46"- en 55"-model...

[ Voor 11% gewijzigd door olii1507 op 19-09-2012 11:46 ]

Anoniem: 473763

hallo,

ik heb een philips 40PFL5007 aangeschaft. Op zich ben ik tevreden maar een vriend heeft een Samsung UE40D5720 en ik vind eerlijk gezegd dat de xbox360 daar mooier beeld geeft.

is er iets wat ik moet instellen op mijn Philips??

Ik gebruik logischerwijze de HD kabel maar vind het er niet altijd even vloeiend uitzien...

vind het wel jammer dat er geen klassieke handleiding te vinden, ook niet in pdf...

• MyUtd4Life
olii1507 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:43:
[...]

Nee, ik denk dat je enkel beelden die via de tuners (dvb-c,dvb-t en dvb-s) binnenkomen kan opnemen, dus bv. de beelden die via je CI+ module worden gedecodeerd. Maar video via HDMI(PS3, DVD), composiet of netwerk (stream) kunnen niet worden opgenomen.

Wil hier graag in België een 40pfl8007 bestellen, blijkt dat de cashback hier enkel geldt voor het 46"- en 55"-model...
Je denkt het. Is er iemand met een van deze televisies die hier duidelijkheid over kan geven?

Anoniem: 325364

Geldt deze cash-back actie ook wanneer je via een Nederlandse webwinkel koopt? Ze worden niet genoemd in de lijst op de Philips web site.

• coyote1980
Anoniem: 325364 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:28:
Geldt deze cash-back actie ook wanneer je via een Nederlandse webwinkel koopt? Ze worden niet genoemd in de lijst op de Philips web site.
Daar maakte ik mij ook wat zorgen om. Ik zag bijvoorbeeld ook op de ondersteunde-winkels-lijst staan dat de 6000 via ing.nl wél ondersteund wordt, maar de 7000 en 8000 serie niet. Mooi dat de 6000 serie ook precies was wat ik zocht bij ing. 8)

Want het is wel zuur als je de cashback in de overweging meeneemt en hem vervolgens niet uitbetaald krijgt...

• Millie-ano
  • Niet online
djeve schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:21:
[...]

Denk niet dat het aan je tv ligt. Maar aan je signaal. Wij hadden ooit caiway. Alleen maar pixels en vastlopers op de tv. Daarna overgestapt op KPN, de UTP kabel van modem direct in de tv gestopt. nergens geen last van. ( dit is wel op een tv van JVC .. maar goed, moet niet uitmaken denk ik.

• Millie-ano
  • Niet online
Ik heb zojuist met de TV's mogen spelen: De 47PFL6907 (designline) en de 42PFL6097 . Ik heb geen last gehad van spiegelingen in het beeld, in de winkel. Was een winkel met veel licht.

Ook met de menu's mogen spelen: Zowel het normale, als de SmartTV. Klein beetje last gehad van lag. Maar echt niet veel. Nu.nl app, weeronline app, youtube app, opende binnen de seconde. Maar deze tv's waren draadloos met internet verbonden. Volgens de meneer van de winkel is dat verholpen als je de tv direct aansluit met een UTP kabel.

• Millie-ano
  • Niet online
coyote1980 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 10:04:
[...]

Daar maakte ik mij ook wat zorgen om. Ik zag bijvoorbeeld ook op de ondersteunde-winkels-lijst staan dat de 6000 via ing.nl wél ondersteund wordt, maar de 7000 en 8000 serie niet. Mooi dat de 6000 serie ook precies was wat ik zocht bij ing. 8)

Want het is wel zuur als je de cashback in de overweging meeneemt en hem vervolgens niet uitbetaald krijgt...
Ligt aan het typenummer: http://www.philips.nl/con...0Deals%20per%20pagina.pdf

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

coyote1980 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 06:55:
Zo, 19 september, de cashback actie is ingegaan, de knoop doorgehakt en de 42PFL6877H/12 besteld. In de ING rentepuntenshop. Na cashback zit hij dan op netto 723,- euro, da's toch een mooi prijsje voor zo'n TV? Man wat kun je lang twijfelen tussen al die types ;)

Uiteindelijk doorslaggevend voor mij:
- prijs
- 42 inch was het minimum, de meerprijs naar 47 inch was te groot voor mij (zou >300 euro extra worden...)
- passief ipv aktief 3D
- ambilight rondom ipv enkel links/rechts
Dat is wel een mooie en ook echt een superprijs.
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een mooie tv voor rond de 800 euro, maar als ik die cashback kan gebruiken dan ga ik natuurlijk voor een wat duurdere

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

• coyote1980
Ligt ook aan de verkopende winkel lijkt het:
PDF met deelnemende winkels - hier doelde ik op toen ik zei: zuur als ze zeggen "sorry maar je hebt hem niet bij een deelnemende winkel gekocht"...

Andere vraag, svp reageren in het 'andere' topic, maar: Welke CI+ CAM module [Smit of Quantis] werkt het snelst in de Philips 2012 modellen? 8)7 Ik lees allerlei tegenstrijdige beweringen... Inmiddels de Quantis CI+ module voor mijn Flips besteld :)

edit: @hieronder: nieuwsgierig, hoeveel was je uiteindelijk kwijt (incl cashback)?

[ Voor 7% gewijzigd door coyote1980 op 20-09-2012 16:49 ]

• hansem
Door de aanbieding bij Expert en de cashback sneller dan verwacht een nieuwe tv. Het is de 47PFL6907 geworden, mooie tv.

Ik wilde Philips met name om ambilight en voor deze prijs kwam het goed samen.

Thanks voor de info hier, want ik had geen idee van de cashback of de aanbieding bij Expert.

Morgen kan ik hem ophalen.

[ Voor 4% gewijzigd door hansem op 20-09-2012 15:35 ]

• Millie-ano
  • Niet online
hansem schreef op donderdag 20 september 2012 @ 15:34:
Door de aanbieding bij Expert en de cashback sneller dan verwacht een nieuwe tv. Het is de 47PFL6907 geworden, mooie tv.

Ik wilde Philips met name om ambilight en voor deze prijs kwam het goed samen.

Thanks voor de info hier, want ik had geen idee van de cashback of de aanbieding bij Expert.

Morgen kan ik hem ophalen.
Goed bezig! Leuk. Zou jij daarna jouw bevindingen hier willen neerzetten. Want ik neig ook naar die tv. O.a snelheid van de menu's en hoe je hem hebt aangesloten, beeld etc. Alvast bedankt

• Bad Brains
(jarig!)
Millie-ano schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:06:
[...]

Goed bezig! Leuk. Zou jij daarna jouw bevindingen hier willen neerzetten. Want ik neig ook naar die tv. O.a snelheid van de menu's en hoe je hem hebt aangesloten, beeld etc. Alvast bedankt
Snelheid van de menu's zijn redelijk op de 4007H maar als ik net van de Samsung afkom (woonkamer) dan irriteer ik me er best aan.
Deze is vele malen sneller vooral op het televisiezender menu (waar op staat wat waarop uitzend)
Ook een lichte irritatie is dat je via datzelfde menu met een omweg de tv op een andere zender zet, om en of andere reden moet je eerst door het "wil je dit opnemen menu" Dat zijn dus 2 of 3 keer extra klikken wat erg onnodig is.
De webinterface is nog langzamer en ik heb hier 100Mbit synchroon liggen over cat6 dus dat zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 22:04
Nog een bedankje voor de tip over 20% korting bij de expert...... M'n moeder had een nieuwe TV nodig en gisteren bij Expert een 55PFL7007 aangeschaft voor 1750,- (na 20% korting en cashback) word vandaag geleverd. Ik was eerlijk gezegd voorstander van de Sony 55HX750 maar ambilight heeft hun voor de philips laten kiezen. Zodra ik er langs ben geweest en met de menu's/instellingen heb gespeeld zal ik hier m'n mening geven al zal het niet te vergelijken zijn met mijn TV (heb zelf een samsung 46A552 van 4 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Millie-ano schreef op donderdag 20 september 2012 @ 12:59:
[...]

Denk niet dat het aan je tv ligt. [...]
Als je deze link volgt en op het Philips forum gaat rondneuzen dan schrik je je rot van hoeveel mensen (inclusief mijzelf) last hebben van 'juddering' 'pixels' 'motion issues' etc. etc. Kortom, in jouw vraag om een review: Stilstaand beeld is prachtig. Bewegend beeld geeft al heel snel artefacten, ruis, rondvliegende pixels, of hoe je het ook wilt noemen.

De 6000 serie heeft een PROBLEEM! Namelijk, je films zijn niet om aan te gluren. Of je nou kabel, digitale TV, digitenne, of de App op de Philips kijkt. Zelf een slow-motion documentaire als 'Marley', laat staan actiefilms.

Wat de oorzaak van het probleem is? Dat weet niemand, zelfs Philips niet. Ik zou zelf iedereen AFRADEN een 6000 serie te kopen voordat er meer duidelijkheid is over de problemen die ik hierboven met foto en al toegelicht hebt.
De 6000 serie heeft als enige een LG paneel (en daarom als enige passief) en de 7000 en 8000 een Samsung. En toch draaien ze op dezelfde firmware, en dat gaat dus flink mis.

Misschien is het tijd voor een inventarisatierondje van mensen met een 6000 series TV? En een checklist maken van wie er problemen heeft met bewegende beelden tegen een statische achtergrond (of andersom)?

Ik heb zelf op dit moment het idee dat ik 800 euro de sloot in heb gegooid, want ik heb nu beeldkwaliteitsproblemen die mijn 7 jaar oude LCD TV niet had.

[ Voor 5% gewijzigd door Stpan op 21-09-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Ik word nu wel heel erg huiverig, mijn 42PFL6877H is nog niet verzonden, maar als het zo'n hel is om er films op te kijken dan denk ik "leuk dat ambilight, maar dan ga ik voor passief 3D liever naar een ander merk+type"... Volledig aan het twijfelen nu of ik hem wil annuleren :/

http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=UxDiVFssylQ
Wat is in dit filmpje nu precies het probleem, gaat het om die rode stippen in de laatste 2 seconden? Of de witte ruis/sneeuw in de laatste 2 seconden? Of halverwege als die rode driehoek door het beeld vliegt dat je op pauze er 2 van ziet? :?

@Hieronder: ik denk dat we inderdaad nog eens naar de winkel gaan om het kritisch te bekijken. Begrijp inmiddels na wat zoeken dat het probleem het 'repainten' van het scherm is na heftige bewegingen. Maar goed, ambilight rondom was de hoofdreden om te kiezen voor deze Philips TV, maar dat weegt niet zwaarder dan goed beeld... Man wat lastig :+

[ Voor 60% gewijzigd door coyote1980 op 21-09-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:24
Ik heb nu sinds 2 dagen de 55PFL6007 en ben tot nu toe zeer tevreden. Ik was eerst ook bang voor alle artefacten. In de winkel viel het me bij elke philips tv op bij hun standaard demo film, dus ook bij de 7 en 8000 serie, dat als er stilstaande tekst onder in beeld staat en er gaan snelle bewegingen langs op de achtergrond dat je artefacten krijgt. Dus het lijkt mij niet een probleem van alleen de 6000 serie.

Maar nu thuis valt het me nergens bij op. Ik heb nog geen digitale tv, maar gewoon de kabel ziet er al best goed uit. Alleen zie ik hier ook af en toe een artefact lijntje onder in beeld (wat ik niet bij films of andere bronnen zie). MKV's zien er werkelijk super uit en ook de PS3 werkt goed. Ook de youtube app gebruikt en dat liep soepel met mooie beelden. 2d naar 3d conversie zag er goed uit en Gran Tursimo in 3D is echt super. Ik ben tot nu toe zeer tevreden.

Ik heb trouwens lopen twijfelen tussen deze tv en een ES6800 van samsung, maar het actieve 3d vind ik vervelend aan de ogen en in deze schermen viel me juist de ghosting op bij snelle bewegingen waarbij het op de philips wel soepel liep (heb ze nog naast elkaar gezien in een winkel met een standaard HD tv uitzending erop)

[ Voor 15% gewijzigd door fitness82 op 21-09-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Hi dat klinkt hoopgevend als jij die problemen niet hebt. Welke firmware versie heb je op dit moment geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
coyote1980 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 11:45:

http://www.youtube.com/wa...er_embedded&v=UxDiVFssylQ
Wat is in dit filmpje nu precies het probleem, gaat het om die rode stippen in de laatste 2 seconden? Of de witte ruis/sneeuw in de laatste 2 seconden? Of halverwege als die rode driehoek door het beeld vliegt dat je op pauze er 2 van ziet? :?
Die rode driehoek die door het beeld vliegt is 1 grote brok pixels. Wat mij betreft niet de beste referentie van het probleem, maar het geeft al aan hoe 'snel' je er last van hebt.

Mijn foto hierboven van de aftiteling van de documentaire Marley is denk ik duidelijker. Heb helaas regelmatig het gevoel dat ik naar Digitenne zit te kijken ipv BluRay.

[ Voor 12% gewijzigd door Stpan op 21-09-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitness82
Stpan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:33:
Hi dat klinkt hoopgevend als jij die problemen niet hebt. Welke firmware versie heb je op dit moment geinstalleerd?
ik zag gister 133.4 staan na een update. Ik heb daarna niet meer op een verdere update gezocht, zal vanavond als ik thuis ben nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Goed, ik ben net terug van een uurtje nogmaals 'proefkijken' bij de Mediamarkt.

Mijn profiel: filmkijker, DiVX, af en toe wat TV en series. Geen perfectionist op videogebied al tolereer ik geen onzin. Hoewel, ik kom van een HD-Ready Medion uit 2006 ;)

Na 20 minuten een 37PFL6007 te hebben bekeken kwam er een demoscene voorbij met een witte achtergrond, een getekende kabel die wit was met dikke zwarte randen die wat kronkelend over het scherm bewoog in hoog tempo. Hier werd het snoer blokkerig met artifacts, Dit was het enige dat ik kon ontdekken in de demo-wand waarbij alle TV's hetzelfde afspelen. Of het echt aan de TV lag (of in het filmpje zat) weet ik niet, de andere TV's zouden het ook kunnen hebben weergegeven, ik heb de scene helaas niet opnieuw langs zien komen.

Afijn, na een ruim half uur actiebeelden waarbij ik geen storende dingen kon ontdekken doorgelopen naar de Philips-wand met daarop een 42PFL6057. Hier werd een Planet Earth video getoond. Op het moment dat de tekst "Planet Earth" onderin verscheen zag dat er niet heel fraai uit, erg grof en korrelig bij de randen (terwijl bovenin de teksten "Philips" en "BBC" wél scherp bleven. Raar. Helaas was dit weg voor ik het op een 9000-serie ernaast kon bekijken.

Vervolgens VOETBAL! OMFGWTFBBQ! Echt dat zag er niet uit, toen stond ik op het punt om de handdoek in de ring te gooien en de aankoop definitief te annuleren. Tot ik het eens kritisch op de naasthangende 8007 en 9006(!) bekeek en daar hetzelfde lelijke beeld zag wanneer de handjes / armpjes door de lucht bewogen, en hetzelfde schokkerige effect als de bal over het scherm bewoog.

Voor mezelf de conclusie getrokken dat de prijs/kwaliteitsverhouding (723,- na cashback voor de 42PFL6877) in orde is, en dat we het gewoon gaan proberen, misschien dat het dankzij de afstand (3,5 meter) en afmeting (42") nog enigzins gedempt wordt... Als het de komende dagen de spuigaten uitloopt wordt het gewoon alsnog ontbinden op basis van "Wet Koop op Afstand"... Met name het feit dat in de prijsklasse tot 1000 euro er bij de andere merken geen overtuigend beter beeld te zien was. Maar goed, 1) het is persoonlijk en 2) het was in de winkel en nog niet "thuis op de bank".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Moedige beslissing, slecht beeld zien en toch kopen.

Ik zit momenteel in de luiers dus geen tijd (geen prioriteit) om Philips achterna te jagen voor een oplossing. Ik houd hun forum in de gaten om te zien wat er gebeurd met de andere klachten.

Heb wel spijt dat ik mijn oude TV heb weggegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
Stpan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 16:57:
Moedige beslissing, slecht beeld zien en toch kopen.
Deels met je eens, ware het niet dat LG en Samsung mij geen beter beeld konden tonen. Alleen Panasonic vond ik op sommige moment iets mooier qua beeld, maar ja, als je dan hier komt, en de enige Panasonic bekijkt met passief 3D in deze prijsklasse dan lees je:
quote: OP in het Panasonic LCD 2012 topic over de ET5
Dit is de enigste Panasonic LED met passieve 3D techniek, zwartwaarde's zijn niet zo goed en ook de motion processing is niet op het niveau van de WT50.

De prijs daarentegen is wel voordelig.
Kortom: ik schiet er geen moer mee op door daarheen uit te wijken, ik raak enkel mn Ambilight kwijt.

Daarnaast zag ik de problemen dus nauwelijks optreden, al zal het afgespeelde medium daar wellicht ook niet geschikt voor zijn. Let wel: ik verkondig niet dat de Philips goed is, ik verkondig alleen dat ik bij de andere merken geen / nauwelijks beter beeld zag in deze prijsklasse.

Edit: de TV is inmiddel bezorgd, en staat nog keurig ingepakt te wachten op een definitieve beslissing (uitproberen of retourneren). Dit soort forumtopics helpen hooguit mee om de keuze te maken te TV ongeopend te retourneren en over een jaar nog eens te gaan kijken wat er dan op de TV markt is... Veel klachten over artifacts/gepixeleerde hoofden waarbij mensen aangeven "dat had mijn 2011 model niet"... Het is vooral een lynch-Philips-topic, dat krijg je alleen met een hoop gefrustreerde gebruikers... :/

Edit 2: Goed, nachtje slapen, alles overwegen, conclusie: TV moet weer een jaar of 6 minimaal meekunnen en moet dan niet vanaf dag 1 twijfelachtige eigenschappen hebben die misschien pas in het model van het volgende jaar verholpen worden. Mijn vermoeden is dat de hardware prima is (aangezien het euvel in de LG & Samsung panels voorkomt waar firmware gedeeld wordt). Bi Philips vertrouw ik er echter niet op dat in de komende firmwares dit wordt opgelost. Kortom: TV gaat terug :'( Tot volgend jaar allen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door coyote1980 op 22-09-2012 11:44 ]

• fitness82
Ik ben toch bij dat ik m wel gekocht heb. Ik zag de artefacten ook in de winkel, en zag het dus ok bij de 7 en 8000 serie. Maar nu thuis valt mij niets van artefacten op. Ben nu eerste 3d film aan het kijken, echt geweldig wat en ervaring. Uiteindelijk heeft iedere tv wel iets, bij de samsungs viel me ghosting juist meer op. Maar je kan wel blijven wachten en iedere jaar komt er wel wat beters, ik geniet liever nu al

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, net opgemerkt dat de webbrowser kennelijk mijn 32PFL5007 (Firmware 91) kan laten crashen... Ik bezocht MiniSub, de HTML5 interface van Subsonic en probeerde een bestand af te spelen: gevolg was dat de TV rebootte.

• Schizo007nl
  • Laatst online: 03-05 17:07
MyUtd4Life schreef op woensdag 19 september 2012 @ 23:02:
[...]

Je denkt het. Is er iemand met een van deze televisies die hier duidelijkheid over kan geven?
Je kan alleen hetgeen opnemen wat je met de desbetreffende CI+ module kijkt..

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• hansem
Millie-ano schreef op donderdag 20 september 2012 @ 23:06:
[...]

De TV ziet er erg mooi uit, lekker strak en dunne rand, mooie voet ook.

Kwaliteit beeld vind ik top, ik ben geen expert en kijk gewoon of het scherp is en mooi. Ik heb de kleuren op natuurlijk gezet.

Menus vind ik okay. Smart TV heb ik nog niet echt geprobeerd en heb ik ook niet zo'n behoefte aan. iPad en iPhone zijn onder handbereik ;-).

Dit is mijn eerste ambilight tv en dat vind ik echt super!

Ik heb hem aangesloten op mijn pioneer versterker, daar komt nu alles op binnen (Wii, popcorn A200, UPC mediabox) en dat gaat goed. Krijg alleen af en toe melding nieuw apparaat maar die verdwijnt weer.

Verder gebruik ik hem met de Harmony One en dat gaat ook goed, nog niet de juiste tv maar goed genoeg voor nu.

3D gaat ook goed, alleen schakelt ie niet automatisch. Ik ga het nog proberen met een HDMI 1.4 kabeltje direct vanaf de a200. Dit gaat dus om mkv's SBS. Weet iemand of dit auto switchen zou moeten werken met gedownloade content? Gelukkig makkelijk te switchen met AB.

Ik ben er zeer tevreden over! Wat een verschil met m'n HD ready LG, zoveel meer diepte en detail in het beeld. 3D is leuk, onze oudste vindt het prachtig.

Dit gaat dus om de 47PFL6907H.

[ Voor 1% gewijzigd door hansem op 22-09-2012 21:41 . Reden: Type er bij gezet ]

• hansem
Iemand nog tips qua instellingen voor de 47PFL6907H?

• MyUtd4Life
Schizo007nl schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:30:
[...]

Je kan alleen hetgeen opnemen wat je met de desbetreffende CI+ module kijkt..
Oké dat klinkt al positief. Is dat ook het geval als je je HDMI signaal op je beeld hebt (voor PS3)?:)

• Schizo007nl
MyUtd4Life schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:14:
[...]

Oké dat klinkt al positief. Is dat ook het geval als je je HDMI signaal op je beeld hebt (voor PS3)?:)
Als het goed is kan de televisie inderdaad een tv zender opnemen als je op je PlayStation aan het spelen bent. Zo heeft Philips mij dat een tijd terug uitgelegd, heb het zelf nog nooit geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
fitness82 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 20:30:
Maar je kan wel blijven wachten en iedere jaar komt er wel wat beters, ik geniet liever nu al
Nofi, en geniet natuurlijk van je TV want in de winkel zag het er nou ook weer niet zo slecht uit. Alleen zag ik toch wel wat sportfilmpjes waar de vloeiende bewegingen wat te blurry waren, en was het commentaar nogal vaak (en niet alleen hier, maar ook op het philips consumers forum): "ik heb nu problemen die mijn X jaar oude LCD TV niet had".

M.i. heeft men (en niet alleen Philips dus) het smoothen van de beelden nog niet voldoende onder controle, vandaar dat ik hoop dat dat volgend jaar beter is. En als het probleem nou weg was door "natural motion" uit te zetten, maar helaas, dat schijnt niet het geval te zijn. En mijn oude LCD-TV doet het nog, dus een jaartje wachten is ook geen ramp. :)

edit: @Woekele hieronder: zelf kon ik er in de winkel niet echt een oordeel over vellen, alleen had ik geen zin in getrut met de klantenservice van de rentepuntenshop wanneer het beeld na openen toch storend was, of dat gedonder met de firmware waar ik in Duitsland over las zou uitkomen. Diverse gebruikers daar die hun paar weken oude 6XX7 weer willen terugbrengen. Dat bespaar ik mijzelf maar.

[ Voor 17% gewijzigd door coyote1980 op 23-09-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Hoe weet je of de input voor die tv's wel goed was :) Slechte camera gebruit op het voetbalveld, of slechte encoding/decoding ergens op weg naar de tv en je krijgt slechte beelden, ookal is de tv nog zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

M'n meisje heeft (dus) een Philips 32PFL5007H en heeft ook een Philips SoundHub 2.1 HTS7201 gekocht...
Prachtig mooi, matched perfect, komt perfect geluid / beeld vanaf dus helemaal happy... Nou bijna dan...
Er zit ook nog een Apple TV aangesloten op de televisie via HDMI, de HTS7201 zit via HDMI aangesloten op de televisie en een KPN interactief kastje van Motorola zit aangesloten op de televisie via HDMI... So far, so good...

Nu willen we dat ALLES wat er op de tv wordt afgespeeld (dus films, maar ook alleen muziek bij bijvoorbeeld de Apple TV) via de HTS7201 wordt afgespeeld... Dat is toch 'n kwestie van een digitaal kabeltje van de TV naar de HTS?

Op de TV zit 'digital audio output' en op de HTS zit 'optical digital in' dus daar 'n kabel tussen en klaar?
Sorry als het niet helemaal 100% TV gerelateerd is, maar anders weet ik ook niet waar ik de vraag moet stellen?
En wat voor kabeltje heb ik dan nodig 'een optische kabel' of heb je die ook weer in drieentwintig varianten?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyUtd4Life
Schizo007nl schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 23:26:
[...]

Als het goed is kan de televisie inderdaad een tv zender opnemen als je op je PlayStation aan het spelen bent. Zo heeft Philips mij dat een tijd terug uitgelegd, heb het zelf nog nooit geprobeerd
Zo bedoelde ik het niet, wil juist gameplay opnemen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302575

CLB schreef op zondag 23 september 2012 @ 13:19:
M'n meisje heeft (dus) een Philips 32PFL5007H en heeft ook een Philips SoundHub 2.1 HTS7201 gekocht...
Prachtig mooi, matched perfect, komt perfect geluid / beeld vanaf dus helemaal happy... Nou bijna dan...
Er zit ook nog een Apple TV aangesloten op de televisie via HDMI, de HTS7201 zit via HDMI aangesloten op de televisie en een KPN interactief kastje van Motorola zit aangesloten op de televisie via HDMI... So far, so good...

Nu willen we dat ALLES wat er op de tv wordt afgespeeld (dus films, maar ook alleen muziek bij bijvoorbeeld de Apple TV) via de HTS7201 wordt afgespeeld... Dat is toch 'n kwestie van een digitaal kabeltje van de TV naar de HTS?

Op de TV zit 'digital audio output' en op de HTS zit 'optical digital in' dus daar 'n kabel tussen en klaar?
Sorry als het niet helemaal 100% TV gerelateerd is, maar anders weet ik ook niet waar ik de vraag moet stellen?
En wat voor kabeltje heb ik dan nodig 'een optische kabel' of heb je die ook weer in drieentwintig varianten?
De tv heeft een optical output en je hebt dus gewoon een optische kabel nodig om die aan te sluiten op het sound system. Zover ik weet is het een standaart en dus geen varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
MyUtd4Life schreef op zondag 23 september 2012 @ 23:46:
[...]

Zo bedoelde ik het niet, wil juist gameplay opnemen:P
Dat gaat niet, je kan enkel vanaf de ingebouwde tuner opnemen. Dus of dvb-t/c/s maar nier vanaf HDMI, component of scart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394494

Hoi, Sinds kort eigenaar van de Philips 55pfl8007. Ik heb deze op de bijgeleverde voet staan. Nu valt mij op dat het scherm ietswat naar achteren gekantelt op de voet staat. De bovenkant en onderkant opgemeten er zit hier zo'n 3 cm verschil in na de muur toe. Is dit ook bij andere toestellen zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 302575 schreef op maandag 24 september 2012 @ 07:55:
De tv heeft een optical output en je hebt dus gewoon een optische kabel nodig om die
aan te sluiten op het sound system. Zover ik weet is het een standaart en dus geen varianten.
Thanks, but we've solved it met een HDMI kabel die ook AudioReturnChannel heeft, werkt ook goed.. Solved :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansem
Ik heb sinds kort de 47PFL6907.

Ben er zeer tevreden over.

Wel een vraagje, hoe zou het moeten werken om de tv automatisch naar het juist 3D 'formaat' te laten switchen?

Ik heb een Popcorn A200 aangesloten via een versterker, dit is wel nog HDMI 1.3.

Nu moet ik dus met gedownloade MKV's zelf het formaat zetten met de AB, geen groot punt maar het kan natuurlijk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 458953

Het lijkt er op dat er inmiddels een nieuwe lijst is inclusief de 7000 en de 8000 serie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Anoniem: 394494 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:29:
Hoi, Sinds kort eigenaar van de Philips 55pfl8007. Ik heb deze op de bijgeleverde voet staan. Nu valt mij op dat het scherm ietswat naar achteren gekantelt op de voet staat. De bovenkant en onderkant opgemeten er zit hier zo'n 3 cm verschil in na de muur toe. Is dit ook bij andere toestellen zo?
Kan je het zelf niet een beetje rechtbuigen op de voet ?

Is je televisiemeubel wel recht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb de tv zo ingesteld dat HD-zenders 'Unscaled' worden weergegeven, andere zenders op instelling 'Auto-zoom'. Nu lijkt het erop dat de tv die instellingen per soort signaal/bron opslaat. Klopt dat? De Belgische HD zenders worden klein weergegeven (ivm 720p zou ik denken), de Nederlandse (1080i) groot. Is er een mogelijkheid om de Belgische zenders automatisch met 'Auto-Zoom' te laten weergeven?

Anoniem: 473763

Anoniem: 473763 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 20:05:
hallo,

ik heb een philips 40PFL5007 aangeschaft. Op zich ben ik tevreden maar een vriend heeft een Samsung UE40D5720 en ik vind eerlijk gezegd dat de xbox360 daar mooier beeld geeft.

is er iets wat ik moet instellen op mijn Philips??

Ik gebruik logischerwijze de HD kabel maar vind het er niet altijd even vloeiend uitzien...

vind het wel jammer dat er geen klassieke handleiding te vinden, ook niet in pdf...
Niemand die mij kan helpen? Ik heb de instellingen nog eens opnieuw gedaan met de Xbox lopende maar ik vind het een beetje te korrelig en niet zo strak afgelijnd als bij de Samsung,
Zie ik iets over het hoofd?

• Stpan
Edit: laat maar

[ Voor 102% gewijzigd door Stpan op 27-09-2012 11:00 ]

• Freddy2
  • Laatst online: 06-05-2021
begintmeta schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 17:45:
De Belgische HD zenders worden klein weergegeven (ivm 720p zou ik denken), de Nederlandse (1080i) groot. Is er een mogelijkheid om de Belgische zenders automatisch met 'Auto-Zoom' te laten weergeven?
Je kunt zonder problemen Auto-Zoom gebruiken, ook voor de 1080i zenders. Zolang Schermranden maar op 0 staat, is dit hetzelfde als Unscaled.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Freddy2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 14:23:
[...]
Je kunt zonder problemen Auto-Zoom gebruiken, ook voor de 1080i zenders. Zolang Schermranden maar op 0 staat, is dit hetzelfde als Unscaled.
Ik had 'unscaled' gekozen omdat in de handleiding staat dat auto-zoom in principe niet voor HD-zenders bedoeld zou zijn. Mij is trouwens ook wel eens opgevallen dat HD-zenders (1080i) wel eens (soms heel kortdurend, soms gehele programma's) kleine zwarte randen (ik schat hooguit enkele tientallen pixels, vooral aan de zijkanten) hebben als je 'unscaled' kiest. Alles op auto-zoom dan maar (het verschil zou me vermoedelijk niet boeien (als ik het al zou waarnemen)), dat is ook lekker makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291756

Ben in bezit van de 47PFL6007. Telkens ik deze opstart, krijg ik het scherm om een naam te geven aan een nieuwe bron. TV is aangesloten op een A/V receiver daarmee dat hij dit waarschijnlijk constant vraagt. Er is een manier om dit uit te schakelen? Ik dacht dat dit EasyLink was, maar dit blijkt het probleem niet op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 291756 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:20:
Ben in bezit van de 47PFL6007. Telkens ik deze opstart, krijg ik het scherm om een naam te geven aan een nieuwe bron. TV is aangesloten op een A/V receiver daarmee dat hij dit waarschijnlijk constant vraagt. Er is een manier om dit uit te schakelen? Ik dacht dat dit EasyLink was, maar dit blijkt het probleem niet op te lossen.
Helaas is dit een bekende bug, die Philips niet heeft weten op te lossen in de laatste firmware upgrades. Vrees dat dit een blijvertje is.

Iedere keer als je een HDMI apparaat aanzet zul je die melding krijgen, bloedirritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Stpan op 28-09-2012 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291756

leuk... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224998

Sinds gisteren in het bezit van een 46PFL8007K/12, zodra deze televisie verbinding heeft met internet valt hij elke +-30 sec. weg, en start dan automatisch weer op.

Ik heb een cisco router. Iemand enig idee wat het probleem is, of kan veroorzaken?

update: oorzaak is een windows home server in het netwerk

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 224998 op 01-10-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnym
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:02
Bij mij is het ook zo.
Ik denk dat het beter is voor 3D filmpjes....
Anoniem: 394494 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Iemand ervaring met Philips 46PFL5007H ?
ik zat te denken om die tv te nemen, maar er is nergens een review te zien.
en wat is eigenlijk het verschil tussen 46PFL5007H en 46PFL5007K behalve dat K duurder is ?

Hoop iemand mij hiermee kan helpen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Yibsel schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:28:
..
en wat is eigenlijk het verschil tussen 46PFL5007H en 46PFL5007K behalve dat K duurder is ?
...
Volgens mij kan je een K-model ook op satelliet aansluiten.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Niet dat het het meest belangrijkste is maar ik wilde graag mijn Harmony One IR afstandsbediening gebruiken voor de nog aan te schaffen TV. Ik heb ergens gelezen dat bepaalde modellen nu RF gebruiken voor de remote control. M.a.w. niet compatible. Ik zit te denken aan een 55PFL6007H/7007H/8007H.

Iemand een idee? Ik kan er zo snel niets over vinden...

Edit:
Ik zie overigens dat de 6007 en 7007 alleen Ambilight aan de linker en rechterkant hebben?
Mijn TV van 5 jaar oud had al Ambilight aan 3 zijden! Misschien wat minder geadvanceerd maar toch...
Tegenvaller...

[ Voor 23% gewijzigd door technorabilia op 29-09-2012 20:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302575

Interesant:

http://www.digitalversus....0pfl5507-p12906/test.html

Volgens digital versus wordt er bij de 5527 een minder goed paneel gebruikt dan de 5507.
kraades schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 19:54:

Ik zie overigens dat de 6007 en 7007 alleen Ambilight aan de linker en rechterkant hebben?
Mijn TV van 5 jaar oud had al Ambilight aan 3 zijden! Misschien wat minder geadvanceerd maar toch...
Tegenvaller...
Kijk eens naar de 6877.

http://download.p4c.phili...42pfl6877h_12_pss_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Anoniem: 302575 schreef op zondag 30 september 2012 @ 06:46:
Interesant:

http://www.digitalversus....0pfl5507-p12906/test.html

Volgens digital versus wordt er bij de 5527 een minder goed paneel gebruikt dan de 5507.

[...]

Kijk eens naar de 6877.

http://download.p4c.phili...42pfl6877h_12_pss_nld.pdf
Ok, bedankt. Misschien moet ik wat verder kijken dan alleen de papieren brochure die voor mij ligt. :)
Ik vergat wel te zeggen dat het mininaal 55" moet zijn. Ik heb nu een 47PFL9732D uit 2007 en ik wil wel een stap groter qua beeld.

Als ik de Harmony device database check dat is alleen de 6007 gesupport. Conclusie: de 7007 en 7008 hebben RF i.p.v. Infrarood? En kun je dus niet gebruiken in combinatie met een Harmony afstandsbediening. Jammer, want ik heb nu juist maar 1 afstandsbediening voor TV, mediabox, versterker, Apple TV...

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img840/3338/41570587.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 30-09-2012 08:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDennis76
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:28
[b]kraades schreef op zondag 30 september 2012 @ 08:50

Als ik de Harmony device database check dat is alleen de 6007 gesupport. Conclusie: de 7007 en 7008 hebben RF i.p.v. Infrarood? En kun je dus niet gebruiken in combinatie met een Harmony afstandsbediening. Jammer, want ik heb nu juist maar 1 afstandsbediening voor TV, mediabox, versterker, Apple TV...
De 7007 en 8007 werken wel degelijk via Infrarood. Zie onder andere:
http://www.supportforum.p...ps-8007K-with-Harmony-One

update:
Ik heb inmiddels de Harmony One en de 8007 werkend gekregen met de tips uit bovenstaande support forum.

[ Voor 8% gewijzigd door MacDennis76 op 30-09-2012 16:49 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste