Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Je kan niet via shares, alleen via een DLNA server, dat weet je?CLB schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 20:39:
Zal dezelfde behuizing zijn inderdaad... De 5007 is geïnstalleerd, topapparaat tot nu toe!
We komen er alleen niet helemaal uit met streamen naar de televisie, van alles gedaan, niks lukt... Iemand nog 'n gouden tip? Ik zal vandeweek nog is alle stappen opschrijven die we doen / gedaan hebben / gelezen hebben
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wat is het verschil met de 9606H? Die heeft betere specs dan de 8007K, heeft een iets bredere rand en is een jaar ouder. Maar is het beeld van de 8007 beter of is die duurder, omdat het een nieuw model is?
Verwijderd
De 9606 heeft een mat Sharp paneel.
Het is maar net wat je mooier vindt.
Wel heeft de 8007 informatie tijdens het zappen en kun je volgens mij ook opnemen met een aangesloten harde schijf dmv de EPG van je kabelaar.
Dat kan bij de 9606 niet. Daar zit je verplicht aan de gracenote EPG vast die de helft van de zenders niet kent.
De 8007 die ik nu in bezig heb, heeft een veel beter beeldkwaliteit. Enige is dat zwart soms niet helemaal zwart is. Maar het is geen groot verschil. De 8007 kent geen banding en clouding problemen. Geen knipperlicht effecten bij donkere scenes. Geluid is ook iets beter.
Nee, ik heb tot op heden geen last gehad v/h glanzende scherm. De tv staat bij ons in een goed verlichte woonkamer, maar weerkaatsing/spiegeling zie ik gek genoeg alleen als de tv uitstaat of in zeldzame gevallen zoals zeer donkere scenes. In dat laatste geval is het voor mij overigens niet storend: de spiegeling is dan niet heel aanwezig en zie ik doorgaans alleen als ik er op let.Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 17:58:
Heb je geen last van het glanzende scherm op de 8007 ?
Maar misschien ben ik een uitzondering
Verwijderd
Ik ben van plan de Philips 42PFL6877H te gaan kopen,
Heeft iemand hier al ervaring mee ? of deze tv in real life gezien ?
Of zeggen jullie dat ik beter een ander model kan nemen ?
editje: ik zie dus dat dit mijn eerste post is op het forum (na 10 jaar geleden mij geregistreerd te hebben! mijlpaal!)
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2012 10:18 . Reden: onzinnig feitje. ]
Ik heb ook wat van die onhandigheden met EasyLink. Geluid dat de verkeerde kant op wordt gestuurd (met als gevolg een rare echo), het verkeerde apparaat dat uit/aan wordt gezet. Kortom, leuk idee, maar ik heb alle links uitgeschakeld.[b][message=38705925,noline]Wel handig om te weten: de Harmony heeft momenteel ruzie met CEC. Zodra ik bv tv wil kijken, schakelt de Harmony eerst de decoder in en daarna de tv. Echter, door CEC/EasyLink zet de decoder automatisch al de tv aan. Het gevolg is dat de Harmony dus de tv uitzetGelukkig is de oplossing eenvoudig: zorgen dat de Harmony altijd de tv eerst opstart als je CEC/EasyLink aan hebt gezet.
vraagje, als je nou een led scherm zou zoeken waar je ook nog een beetje goed op kan gamen. Zou je dan gaan voor een 46PFL5507 of 47PFL6007?
Weet iemand misschien of de 46PFL5507 ook beschikt over een UV2A panel van sharp? Lees dat dit voor de 40 inch wel het geval is met een input lag van onder de 33ms...
http://www.digitalversus....0pfl5507-p12906/test.html
Kan voor de 6007 nog geen cijfers over inputlag vinden, iemand hier toevallig al wel tegen aan gelopen?
En heeft iemand toevallig ondertussen al wat inputlag cijfers kunnen vinden?
Verder lees ik eigenlijk niet veel grote verschillen... ambilight en dual core processor voor de 6007, maar actieve 3d op de 5507.
Hier wordt 50ms genoemd.masterkey schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:49:
Kan voor de 6007 nog geen cijfers over inputlag vinden, iemand hier toevallig al wel tegen aan gelopen?
En heeft iemand toevallig ondertussen al wat inputlag cijfers kunnen vinden?
tip: ga voor de 47PFL6877, ga je geen spijt van krijgen, heb dat type zelf ook.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:10:
Beste mensen,
Ik ben van plan de Philips 42PFL6877H te gaan kopen,
Heeft iemand hier al ervaring mee ? of deze tv in real life gezien ?
Of zeggen jullie dat ik beter een ander model kan nemen ?
editje: ik zie dus dat dit mijn eerste post is op het forum (na 10 jaar geleden mij geregistreerd te hebben! mijlpaal!)
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Verwijderd
Ik snap je gedachte, alleen 200 euro voor 5 inch meer vind ik wat veel van het goede, en daarbijGekkenhuis schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:42:
[...]
tip: ga voor de 47PFL6877, ga je geen spijt van krijgen, heb dat type zelf ook.
zit ik op ongeveer 3,5 meter afstand en vind ik 42" groot genoeg (heb nu 32")
Maar wat zijn jou ervaringen met de tv ?
Verwijderd
Zit te twijfelen tussen een 47 inch 6000 serie (6057,6007 0f 6877) en de LG (LM660, LM670)Gekkenhuis schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:42:
[...]
tip: ga voor de 47PFL6877, ga je geen spijt van krijgen, heb dat type zelf ook.
Zie op zich erg weinig verschil in mogelijkheden en performance tussen de diverse TVs.
Voordeel van de Philips modellen is het mattere minder spiegelende scherm, voordeel van de LG modellen is de magic remote. Voor de rest zit het allemaal erg dicht bij elkaar, ook qua looks.
Philips heeft dan wel nog het Ambilight, maar ik vraag me dus af of dat wel zo veel toevoegd in een hoekopstelling (kan niet anders bij onze woning indeling en kijkwensen)
Verwijderd
Ik heb gisteren een 42 en een 47 naast elkaar staan gehad, en zelfs op 2 meter afstand was het echt een mega verschil, zeker met 3D beelden. Vond zelfs het verschil tussen 42 en 47 veel groter dan 47 en 55. Ik wilde ook voor een 42 gaan maar besloten op basis van deze vergelijking dat die 200 euro extra heel goed besteed zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 12:06:
[...]
Ik snap je gedachte, alleen 200 euro voor 5 inch meer vind ik wat veel van het goede, en daarbij
zit ik op ongeveer 3,5 meter afstand en vind ik 42" groot genoeg (heb nu 32")
Maar wat zijn jou ervaringen met de tv ?
Verwijderd
Hmm, dit is wel intressant... waarom is het verschil tussen de 42 en 47 zo groot in 3D weergave ? komt er door het grotere scherm meer "diepte" in de beelden ? niet dat ik de tv voor 3D koop, maar het is wel eenVerwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:59:
[...]
Ik heb gisteren een 42 en een 47 naast elkaar staan gehad, en zelfs op 2 meter afstand was het echt een mega verschil, zeker met 3D beelden. Vond zelfs het verschil tussen 42 en 47 veel groter dan 47 en 55. Ik wilde ook voor een 42 gaan maar besloten op basis van deze vergelijking dat die 200 euro extra heel goed besteed zijn.
gadget wat ik veel afentoe zal gaan gebruiken
Verwijderd
Ja, zelf vind ik hoe groter het beeld, hoe meer de 3D content je tegenmoet lijkt te komen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:25:
[...]
Hmm, dit is wel intressant... waarom is het verschil tussen de 42 en 47 zo groot in 3D weergave ? komt er door het grotere scherm meer "diepte" in de beelden ? niet dat ik de tv voor 3D koop, maar het is wel een
gadget wat ik veel afentoe zal gaan gebruiken
Maar daarnaast maakt die 5inch ook al een visueel verschil, de 42inch lijkt in de showroom een mager scharminkel in vvergelijking met de 47 inch.
Zat ook erg te twijfelen tussen de lg's en de Philips 6000 serie. De zilveren rand van de 6877 maakt echt wel een verschil qua design en dan natuurlijk ambilight 3. Het is echt een plaatje!
Kom van een 37pfl9604, en de 42pfl6877 is eigenlijk net zo groot. Tip: ga voor de 47pfl6877.
(@gekkenhuis, je had gelijk van een 42 inch ga je stiekem spijt krijgen, qua formaat dan
Haha, daarom heb ik de 42" nog, vrouw beheert de knipVerwijderd schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 11:28:
mooi, dan gaan we voor de 47"nu alleen nog even wachten tot de prijs wat gezakt is
Verwijderd
Bij inschakelen van de tv na langere tijd op standby te hebben gestaan verschijnt een zwart beeld en is alleen het geluid te horen. Ook heb ik vaak last van een groene waas over het beeld nadat deze uit de standby mode wordt ingeschakeld.
Op het Philips forum lees ik meer soortgelijke problemen, vandaar dat ik contact heb opgenomen met de helpdesk van Philips. Hier kom je niet verder, ze verwijzen naar andere afdelingen en zeggen dat op hun eigen forum alleen maar onzin wordt geschreven !!!??? Maar geen actie om tot een oplossing te komen.
De software van deze tv is naar mijn mening brak en de ondersteuning van Philips nog erger.
Hopelijk is de firmware beter dan dat ik hier lees.
Verwijderd
Prachtige tv alleen na een paar dagen begon het gezeur al weer.
Bij het opstarten van de tv of het nou uit standby of nieuwe start is krijg ik regelmatig een aantal witte balken op het scherm. Geluid werkt dan wel maar het scherm blijft zo staan.
Zodra ik de stekker uit het stopcontact haal en na een paar minuten weer opnieuw probeer werkt de tv weer goed. Beeld is dan gewoon weer prachtig!!
Maar om nou elke keer de stekker uit het stopcontact te halen?!!!
Nieuwste software staat op de tv.
Zijn er nog meer mensen met dit probleem?
Het is alebei aangesloten via HDMI. Het gaat om het type 47PFL6877, komt dit vaker voor of doe ik iets verkeerd?
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Met een ander type, 42PFL6877H icm. de nieuwste firmware, ervaar ik hetzelfde probleem met de groene waas. Het scherm geeft op dat moment alleen geel/blauw door en geen rood. Probleem is bekend bij meerdere gebruikers. Vooral de Duitse sectie op het Philips support forum is erg actief. Voor een overzicht met (bekende) software problemen:Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 10:26:
Ik heb een aantal dagen geleden de PFL6687 aangeschaft en laatste firmware geïnstalleerd.
Bij inschakelen van de tv na langere tijd op standby te hebben gestaan verschijnt een zwart beeld en is alleen het geluid te horen. Ook heb ik vaak last van een groene waas over het beeld nadat deze uit de standby mode wordt ingeschakeld.
Op het Philips forum lees ik meer soortgelijke problemen, vandaar dat ik contact heb opgenomen met de helpdesk van Philips. Hier kom je niet verder, ze verwijzen naar andere afdelingen en zeggen dat op hun eigen forum alleen maar onzin wordt geschreven !!!??? Maar geen actie om tot een oplossing te komen.
De software van deze tv is naar mijn mening brak en de ondersteuning van Philips nog erger.
http://code.google.com/p/philips/issues/list
Ik wacht een volgende firmware-update af en hoop dan dat een boel problemen zijn opgelost. Zo niet, dan moet ik mijn keuze voor dit merk/type tv nog maar eens heroverwegen... Erg zonde, want qua vormgeving/uitstraling bevalt ie super.
Ik heb de 42PFL4307 en daar waren de apps van SBS6, Veronica en NET5 al op geïnstalleerd. Heb ze overigens nog niet geprobeerd dus geen idee wat ze precies doenStpan schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:20:
Wie heeft de SBS6, Veronica en Net5 app gevonden? Die zou op de 2012 versie moeten werken, maar ik kan niets vinden wat er op lijkt (pfl6007)?
Verwijderd
Aanvankelijk zeer tevreden. Stand nu (met laatste firmware 132.5.3):
Positief:
-Beeldkwaliteit is super, vooral Hd / Blu-ray / 3D
-Geluidskwaliteit is zeer goed, beter dan mijn 9604 (die ik al goed vondt)
-Afstandbediening
-Intensiteit en aura ambilight is prachtig
-Software opties en indeling menu's
-Speelt veel media probleemloos af vanaf mijn Synology DS212+. Wat hij niet vreet speel ik af via de PCH-210 (die lust alles)
Negatief:
-Software veel te traag vergeleken met wat ik zag op Samsung / Panasonic. I.i.g. niet dual-core processor waardig
-Pauzeren / terugspoelen / hervatten leidt soms tot vastlopen, of soms kun je alleen niet terugspoelen. Buggy. Als het werkt, werkt het goed en soepel.
-Regelmatig loopt de TV geheel vast, vooral bij het handelingen in de SAT favorietenlijst (zenders verplaatsen of verwijderen levert iedere keer problemen), maar ook bij gebruik van Smart-TV software en bij het pauzeren / hervatten via de 150 Gb HDD die eraan hangt (USB gevoed).
-Loop soms zó vast dat de enige remedie is om de stekker eruit te trekken (dagelijks)
Ik wacht de volgende firmware en uiterlijk die daarna af. Dan moet het beter zijn. Dit is geen € 1800 waard. Onvoorstelbaar dat deze TV zó, met zoveel bugs, op de markt wordt gezet. "Got to admit it's getting better / Let's make things better"..... ik zou zeggen begin eens!

The devil is in the details.
Verwijderd
Verwijderd
De Panasonic en Samsung menu's flitsten over het scherm. Zo moeilijk kan het dan toch niet zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 05:41:
Is dat trage menu van de Philips televisies nou nog niet opgelost? Dat is iets waar al vijf jaar van alle kanten grote kritiek op is !!!
Verwijderd
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2012 10:16 ]
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil zelfs veel liever de LG 760 met de 6877 vergelijken...Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:13:
Klopt het dat de Philips 55 inch 6007 te vergelijken is met de LG 670? Beiden rond de 2000 euro en passieve 3d? Is het enige verschil dan het matte scherm van de philips of heeft LG ook een mat scherm?
Zie zelf erg weinig verschil tussen die 2 (behalve de magic remote van LG en de Ambilight van Philips en het mattere scherm van Philips)
ik neem aan dat meer mensen deze 2 toestellen met elkaar vergeleken hebben, en ik ben erg benieuwd naar hun mening. Wat zijn de echtte verschillen tussen beide series?
Dan zou ik nog liever de qwerty remote van philips hebben gehad want dan heb je maar 1 ding om binnen handbereik te houden.
Heb precies hetzelfde, alleen altijd! M'n settop box, Xbox en HT wordt elke keer als 'nieuw' apparaat gezien. Terwijl ik ze al een poosje een naam had gegeven.Gekkenhuis schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:23:
Iedere keer als ik mijn Playstation of Popcorn Hour aanzet krijg ik de melding dat er een "nieuw" apparaat is gevonden.
Het is alebei aangesloten via HDMI. Het gaat om het type 47PFL6877, komt dit vaker voor of doe ik iets verkeerd?
In de firmware changelog staat ook vermeld dat dit verholpen zou zijn in de laatste versie...
Nou, niet dus.
Of je moet op een of andere manier het 'automatisch' laten zoeken naar apparaten uit kunnen zetten??
Hier (47PFL6007) hetzelfde probleem met een Mac mini aangesloten via HDMI. Zal in een volgende firmware-upgrade hopelijk verholpen zijn.Gekkenhuis schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:23:
Iedere keer als ik mijn Playstation of Popcorn Hour aanzet krijg ik de melding dat er een "nieuw" apparaat is gevonden. Het is alebei aangesloten via HDMI. Het gaat om het type 47PFL6877, komt dit vaker voor of doe ik iets verkeerd?
Hierin heb ik een smit module voor HD-tv geplaatst en ik heb mijn 2,5" intenso hardeschijf eraan voor series.
Enkel wat zo leuk had kunnen zijn lijkt een ramp. Tijdens het zappen loopt de TV vast, ook in het menu van mijn harde schijf als ik een serie probeer aan te zetten is het geen uitzondering dat ik de stekker erin en eruit moet doen om weer iets te kunnen. Verder duurt het vaak een minuut of 5 voordat een aflevering van een serie start, hierna loopt het wel smooth, maar is natuurlijk niet wat je verwacht als je een TV koopt. Verder gaat het zappen tussen zenders wel erg traag.
Zijn er meer mensen met een vaak vastlopende 42PFL3507H/12?
Als ik op deze manier plezier moet hebben van mijn TV dan is het plezier er gauw af.
Ik heb de winkel en Philips al gemaild om nog proberen eruit te komen maar ik vrees dat ik toch maar moet overstappen op een ander model, en in dit geval denk ik ook maar gelijk een ander merk.
Trouwens de firmware heb ik al geüpgrade naar de laatste versie, dit heeft niets verholpen.
[ Voor 7% gewijzigd door Fernoráto op 19-08-2012 13:52 ]
Nu bijna 1 jaar in bezit, maar al vele malen de sw moeten upgraden, je kon niet lang normaal hd ziggo tv kijken. Heel vaak storing/ happering. TV kijken gaat nu met firmware 14.99 wel redelijk tot goed.
Maar zojuist had ik dmv DNLA naar een hd filmpje over facebook gekeken, daarna wou ik een andere starten, en toen ging hij herstarten.
Dit zelfde zie ik nog wel eens, als ik de hardware.info smart tv app gebruik, en eruit wil, het is bijna standaard dat hij dan crasht.
Ik zelf heb de 42 inch versie, mijn ouders de 32, maar ook bij hun was het drama. Dus ik denk niet dat het aan de tv ligt, maar eerder aan de sw.
Kortom, mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen, met de 2011 7k serie van Philips.
Ik vind het ambilight erg mooi, maar of mijn volgende tv weer een philips wordt, weet ik niet meer zeker na deze ervaring.
plaatje van de firmware, nu op de tv:

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Tenzij je een typo hebt gemaakt, lijkt me dit meer het forum waarop je vraag beantwoord kan worden....jpm.lensen schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:31:
.....Kortom, mijn vraag is, wat zijn jullie ervaringen, met de 2011 7k serie van Philips.
....
dat weet ik niet, als ik naar post 1 van dit topic kijk:Delirius schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 08:37:
[...]
Tenzij je een typo hebt gemaakt, lijkt me dit meer het forum waarop je vraag beantwoord kan worden....
maar voor de zekerheid daar ook gepost.Dit topic is bestemd voor discussies, vragen en andere opmerkingen met betrekking tot de Philips modellen die in 2012 uit zullen komen. Dit topic is dan tevens ook bedoeld om de topics van de 2011 modellen van Philips op te volgen. De opbouw van dit topic is tot stand gekomen met behulp van het 2011 topic, hiervoor gaat mijn dank uit naar Schizo007nl.
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
http://www.piot.be/moment...lter=Philips+S%26V+select
De 55pfl8007 scheelt ruim € 250 t.o.v. Nederland.
Ik weet alleen niet hoe Philips is met reparaties/garanties.
[ Voor 61% gewijzigd door D-TECH op 20-08-2012 09:35 ]
De meeste winkels hebben de adviesprijs van € 2799 staan en die zullen echt niet zakken tot € 2350.
Of jij moet een winkel weten die erin mee gaat
Maar over de hardware ben ik echt te spreken. Goede bouwkwaliteit en zeer mooi beeld. Ten slotte ook nog redelijk gunstig geprijsd.
Verwijderd
Panasonic VT 50 gaf trouwens het mooiste plaatje weer, beter dan de Samsung plasma's.
Dat had ik bii mijn 32pfl7606H, maar dat kwam bij mij door de motorola vip 1960 ontvanger van de KPN.djeve schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:00:
Ik heb een 37"pfl6007. Naast de gebruikelijke minpunten van de 6007 (af en toe groenig scherm, langzaam etc) die hier al genoemd zijn, heb ik met 3d kijken aan de linkerkant van het scherm van boven naar beneden een dun strookje van 1 a 2 cm waarbij het beeld niet goed wordt opgebouwd. Herkend iemand dit? Of doe ik iets verkeerd?
Monteur van de kpn had het zelf ook geconstateerd en heb nu een vip1963 daar heb ik het niet meer.
Ik weet niet wanneer jij het probleem hebt?
Ik heb het bij de ps3 games als ik in 3d speel.ivo1969 schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:21:
[...]
Dat had ik bii mijn 32pfl7606H, maar dat kwam bij mij door de motorola vip 1960 ontvanger van de KPN.
Monteur van de kpn had het zelf ook geconstateerd en heb nu een vip1963 daar heb ik het niet meer.
Ik weet niet wanneer jij het probleem hebt?
Ik heb voor je gekeken maar ik herken het niet. Heb je meerde BluRays kunnen testen? Downloadable content is in mijn ogen te wisselend in kwaliteit.djeve schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:00:
Ik heb een 37"pfl6007. Naast de gebruikelijke minpunten van de 6007 (af en toe groenig scherm, langzaam etc) die hier al genoemd zijn, heb ik met 3d kijken aan de linkerkant van het scherm van boven naar beneden een dun strookje van 1 a 2 cm waarbij het beeld niet goed wordt opgebouwd. Herkend iemand dit? Of doe ik iets verkeerd?
Misschien kun je van 2D naar 3D testen? Bijv middels een HD kwaliteit input als een 2D Blu-Ray of een DVD?
Mijn oude Sony HD recorderkon prima aan de gang met analoog van UPC, zodat ik gewoon kon opnemen. Op de pfl6007 kom ik niet verder dan "geen TV gegevens beschikbaar".
EDIT: I should RTFM (wat ikal had gedaan, maar niet goed)
Als je analog wilt opnemen zoek je de programma gegevens via het internet, niet via de kabelorivder zelf. Via configuratie - tv instellingen - algemene instellingen - tv gids
Nu nog het daadwerkelijke opnemen uitproberen.
EDIT 2: met digitaal zenders opnemen bedoelt de manual dat je alleen digitale zenders kunt opnemen. Geen analoog dus. Dat is wel irritant aangezien 10 jaar oude apparaten dat wel digitaal konden handelen.
[ Voor 52% gewijzigd door Stpan op 21-08-2012 20:19 ]
Ik heb hem in de winkel bekeken en toen ik er recht voor stond en het beeld donker werd, zag ik mezelf gewoon staan.
Is dat in de huiskamer ook zo of valt het dan wat minder op?
Welke alternatieven zijn er met een minder spiegelend scherm?
Bedankt!
bedankt. ik heb het nu alleen bij 3d games gezien. van 2d naar 3d op tv-kanalen heb ik het niet.Stpan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:19:
[...]
Ik heb voor je gekeken maar ik herken het niet. Heb je meerde BluRays kunnen testen? Downloadable content is in mijn ogen te wisselend in kwaliteit.
Misschien kun je van 2D naar 3D testen? Bijv middels een HD kwaliteit input als een 2D Blu-Ray of een DVD?
Ik krijg als ik een beveiligde wpa/wpa2 wifi verbinding wil gebruiken en mijn wachtwoord ingevoerd heb de melding " uw verbinding met de router is niet bevestigd"
Als ik een niet beveiligd wifi signaal maak ,heb ik wel verbinding
Doe ik iets fout ? ik kan geen apparte optie vinden waar ik de verbinding appart moet bevestigen
Verwijderd
bartje006 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:55:
Hoe storend is de spiegeling van de 8007?
Ik heb hem in de winkel bekeken en toen ik er recht voor stond en het beeld donker werd, zag ik mezelf gewoon staan.
Bedankt!
Verwijderd
Ik heb de 42" versie van de 4307 en die staat gewoon goed op het tv-meubel. Geen problemen met de poot.homernt schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:56:
Ik zit te kijken naar de 42PFL4307H of 47PFL4307H maar als ik naar plaatje kijk lijkt mij dat het pootje ieder moment spontaan kan afbreken of omvallen. Of is veel steveiger dan het lijkt? Verder kun je netjes de kabels weg leiden naar langs het pootje zoals ik dat nu kan met mijn huidige Philips tv?
Boven de poot zit een soort snoertje om alle kabels bij elkaar te binden, zodat ze langs de poot gaan. Dit gebruik ik zelf niet, maar ik vraag me ook af of dat echt goed werkt. Het is inderdaad wel een dunne poot en ik weet niet of je alle kabels daarachter kan 'verstoppen'.
Verder ben ik trouwens heel tevreden over deze tv. Geen problemen met een traag menu of met haperende 3D-beelden.
Eerder in het topic stond deze quote van mijn vriend:bartje006 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:55:
Hoe storend is de spiegeling van de 8007?
Bedankt!
Zelfs met zonnig weer is de spiegeling bij ons niet heel erg hinderlijk, maar goed, misschien is dat persoonlijk ^^Cleetje schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 07:00:
[...]
Nee, ik heb tot op heden geen last gehad v/h glanzende scherm. De tv staat bij ons in een goed verlichte woonkamer, maar weerkaatsing/spiegeling zie ik gek genoeg alleen als de tv uitstaat of in zeldzame gevallen zoals zeer donkere scenes. In dat laatste geval is het voor mij overigens niet storend: de spiegeling is dan niet heel aanwezig en zie ik doorgaans alleen als ik er op let.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
In de winkel zeiden ze dat de Samsungs meer spiegelen dan de Philips en dat hoe duurder het model (hoger in de serie) hoe minder spiegeling. Klopt dat?
En ik zie in de pricewatch een 8007H voor 1449. Is het enige verschil met de K dat er een andere tuner in zit? En maakt dat iets uit?
[ Voor 27% gewijzigd door bartje006 op 25-08-2012 17:24 ]
Verwijderd
Hoe zijn de ervaringen met de Philips 46pfl5507?
Wie van jullie heeft de zelfde tv in huis?
Alvast bedankt.
ik ben erg geïnteresseerd in de PFL6007, maar durf het niet aan vanwege de reflectie van het glimmende scherm. Ik heb dwars op de muur van de tv een wand met veel glas waar ook de hele middag/avond de zon naar binnen schijnt en dan is het volgens mij geen tv kijken op een glimmend scherm. Heb nu een Philips met mat scherm wat totaal geen last heeft van invallend (zon)licht en baal er dan ook van dat Philips nu helemaal over is gegaan op glanzende schermen.
Volgens mij ben ik hier lang niet de enige in die dit een gemiste kans vinden. Denk dan ook dat straks de eerste passieve 3d tv's met mat scherm een goeie slag gaan slaan, of dit nu Philips is of niet....
Denk dat ik maar een jaar wacht in de hoop dat er volgend jaar ook weer toestellen komen met matte schermen.
Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...
Ik heb de 32 inch versie en ben tevreden. Schem zit tussen mat en spiegelend in. Erg mooie kleuren en goede kijkhoeken. Redelijk diep zwart en ziet er door de metalen afwerking hoogwaardig uit.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 22:12:
Hallo allemaal,
Hoe zijn de ervaringen met de Philips 46pfl5507?
Wie van jullie heeft de zelfde tv in huis?
Alvast bedankt.
hoever hing de tv van de muur dan? je kan hem namelijk op 2 manieren bevestigen. "vast" en "draaibaar". in de "vaste" stand, zit er zo'n 3 cm ruimte tussen de tv en de muur.. Zie ook de handleidingen op de philips site.Delirius schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 12:11:
Ff noob-question: gisteren in winkel de 8007 op zien hangen aan de eigen beugel maar ik vind dat hij dan toch wel erg (relatief begrip, i know) ver van de muur af hangt. Stel ik wil een andere beugel gaan gebruiken, houdt dat dan automatisch in dat ik er ook een home cinema set aan moet hangen? Dit omdat de speakers in de voet verwerkt zijn en ik bij andere beugel deze dus niet meer gebruik.
Ah, kijk!! Dat verklaart wel veel, want tv was draaibaar en dan hangt hij zo'n 10 cm van de muur.. Maar als je m "vast" hangt en dan is t 3 cm, dan is dr niks aan het handje.EKR88 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:02:
[...]
hoever hing de tv van de muur dan? je kan hem namelijk op 2 manieren bevestigen. "vast" en "draaibaar". in de "vaste" stand, zit er zo'n 3 cm ruimte tussen de tv en de muur.. Zie ook de handleidingen op de philips site.
Hebben jullie die ervaring ook of is het inmiddels verholpen met een firmware upgrade?
Ik lees op het forum van Philips dat er problemen zijn met wazige/vertraagde beelden bij snelle scenes. Iemand daar ervaring mee? Het voorbeeld wat ze daar geven is het tennis of handbal op de Olympische spelen.
http://www.philips.nl/c/c...dDocTypes=FHI%2CFIN%2CFUR
Ook bij 8007 serie, is t.o.v. 9000 serie wat minder als je puur naar ondertiteling kijkt. Bij bewegende beelden wil de ondertiteling wel eens minder mooi worden.Stpan schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:07:
Zat me gisteren bij een BluRay van "Marley" op de pfl6007 te ergeren aan veel pixel artefacten rondom de ondertiteling. Kan de bron zijn, maar heb het ook bij kabel. Zie nu net pas de volgende update, hoop dat het helpt.
http://www.philips.nl/c/c...dDocTypes=FHI%2CFIN%2CFUR
Nog iets negatiefs is de spiegeling toen gisteren avond achter mij een lampje aanzetten was dat heel duidelijk waarneembaar. Maar dat was wel het enige tenzij je een grote kijkhoek neemt die goed te noemen is maar dan heb je wel meer last van spiegeling.
Ik heb hetzelfde model (alleen de 42 inch versie) en merkte gisteren ook dat het rood soms erg rood is en dat de huidskleur soms erg oranje is (maar dus niet altijd). Heb het nog niet op kunnen lossen. Dus als het jou wel lukt dan lees ik graag hoe je dat hebt gedaanhomernt schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 08:48:
(...) Ben nog wel wat aan het fijn tunen met bijv. helderheid en kleur. Ik vind het rood soms nog wel erg rood. (...)
Vergeet ook niet om de software even te updaten. Op de website van Philips staat de laatste versie van 16 augustus.
Hij zei gisteren dat er geen nieuwe firmware was. Hij is schijnbaar up to date. Ik zal vanavond wel even het versie nummer checken.Gemekker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Ik heb hetzelfde model (alleen de 42 inch versie) en merkte gisteren ook dat het rood soms erg rood is en dat de huidskleur soms erg oranje is (maar dus niet altijd). Heb het nog niet op kunnen lossen. Dus als het jou wel lukt dan lees ik graag hoe je dat hebt gedaan
Vergeet ook niet om de software even te updaten. Op de website van Philips staat de laatste versie van 16 augustus.
Ik ging Forza 4 spelen en zag dat de Ferrari's wel erg rood waren. In films zie ik het ook er zit wel degelijk een onderverdeling in rood in. Het ene rood komt natuurlijk over als het andere. Neem de Incredible Hulk als Bruce Banner pizza's gaat leveren op de fiets dan ziet zijn jas er veel te rood uit in mij optiek.
Geldt dit voor Philips (of lees LG & Samsung panelen) of voor alle merken?Brakius schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:25:
[...]
Ook bij 8007 serie, is t.o.v. 9000 serie wat minder als je puur naar ondertiteling kijkt. Bij bewegende beelden wil de ondertiteling wel eens minder mooi worden.
Het rare vind ik dat op mijn oude Sharp (720p) nooit ergens last van heb gehad qua bewegingen of pixels. En nu stoor ik me er opeens aan.
Ik had laatst pfl5007 bij mijn ouders geinstalleerd. Qua beeld vind ik redelijk goed.Stpan schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:52:
[...]
Geldt dit voor Philips (of lees LG & Samsung panelen) of voor alle merken?
Het rare vind ik dat op mijn oude Sharp (720p) nooit ergens last van heb gehad qua bewegingen of pixels. En nu stoor ik me er opeens aan.
Alleen ik vind de rood en zwart waarde beetje te zwart of te rood.
Heb van alles geprobeerd maar ik krijg het beeld nog niet zoals ik het wil.
Op inet kan ik geen kalibratie settings vinden dit vind ik heel erg jammer gezien vele merken zoals samsung en lg volop te vinden zijn.
Hebben jullie goede settings en willen jullie dit delen???
Verwijderd
46pfl9707s/12 spec sheet
Thx. zal de openingspost hierop aanpassenVerwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 09:31:
Is het overigens bekend dat inmiddels het 46" pfl 9707 model te vinden is op de philips data site?
46pfl9707s/12 spec sheet
Ik heb daarna voetbal gekeken met Spartak moscow die helemaal in rood waren en dat ging prima dus ik laat deze settings voorlopig staan. Ben nog het versie nummer van de firmware vergeten te checken.
Gemekker schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 09:48:
[...]
Ik heb hetzelfde model (alleen de 42 inch versie) en merkte gisteren ook dat het rood soms erg rood is en dat de huidskleur soms erg oranje is (maar dus niet altijd). Heb het nog niet op kunnen lossen. Dus als het jou wel lukt dan lees ik graag hoe je dat hebt gedaan
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
[ Voor 40% gewijzigd door woekele op 31-08-2012 20:03 ]
Is deze wel te koop in Nederland?
Als er nou 1 feature is die me totaal niet kan boeien....Ik heb dit uitgetest op de 007 film Casino Royal (vetste openingsscene ooit imho) en het resultaat is matig. Er worden nauwelijks fouten gemaakt in de conversie, dus dat is knap. Maarof het nou echt een tof resultaat oplevert? Nee.Heintje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 13:40:
Mooie prijs. Als de 4307 ook 2d-3d conversie had gehad, dan zou ik hem inderdaad bestellen. Dat is het enige dat ik aan dit toestel mis. Helaas ga je voor passieve 3d met 2d-3d conversie meteen naar de 6007 en 300 euro extra.
Gaat zappen en browsen nu wel soepel?
Waar heb je deze televisie gekocht? ik zoek de 55 inch versie maar kan überhaupt nergens een 6097 versie vinden...M3lvinG schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:13:
Ik heb een probleem
Ik heb vandaag de 42pfl6097h/12 binnen gekregen
Prachtig beeld en top geluid.
En deze gebruik ik in combinatie met de samsung hts-e5500
nu heb ik een 3d (sbs) film in mkv formaat met ac3 audio.
Als ik hem afspeel via de samsung bluray speler en selecteer met de tv 3d side by side.
Maar ik krijg met geen mogelijkheid het menu van de samsung in 3d en tevens de ondertiteling.
Ik heb ook al op de 2d-3d knop gedrukt van de samsung remote maar dat mocht ook niet baten want
dan is het menu 3d maar dan staan de beelden naast elkaar.
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 72% gewijzigd door Schizo007nl op 02-09-2012 19:14 ]
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Het is net niet ergerlijk langzaam. Soepel is anders. Overigens merk ik geen verschil met de update van afgelopen week ten opzichte van die van eind juli. De upgrade daarvoor (van native naar eind juli) had wel een verbetering in beleving.Casio fx-100 schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:39:
Hoe gaat het met de snelheid van de 6007 na de laatste firmware update?
Gaat zappen en browsen nu wel soepel?
Ik wilde de 42PFL4307H kopen. Is bij de makro overigens nu in de aanbieding voor €522. Ze vergeten daar te vermelden dat hij 3D heeft.
Maar ik had een paar vraagjes over dit toestel eigenlijk en 3D in het algemeen. Heb al aardig wat gegoogled maar kom gewoon niet op de juiste antwoorden. Daarom maar weer op dit forum posten want waarschijnlijk weten jullie binnen 1 sec het antwoord op al mijn kleine vraagjes
Ik ben inmiddels zover dat ik weet wat Actief en Passief 3D is. Maar nu komt het probleem. Als ik een 3D bluray heb ondersteund hij dan beide vormen? En de 3D van de PS3. Is dit alleen op actief te zien of ook op passief.
Sterker nog: Als er 3D staat maakt het dan uberhaupt uit of dit passief of actief wordt doorgegeven, ergo is het allebei compatible?
En heb iets begrepen dat TV's 2D naar 3D conversie hebben. Daar moet ik me dus bij voorstellen dat de CPU in de TV de normale beelden naar 3D upscaled. Geen geweldig 3D effect krijg je dan probably maar toch. Dit zal de 4307 niet ondersteunen meen ik.
Iemand overigens ervaringen met de 4307 serie van Philips?
Goed ik hoop dat ik niet teveel heb gevraagd. Zou super geholpen zijn met een antwoord!!!!
De playstation 3 kan 3d weergeven, echter is het niet mogelijk om HD audio formaten (DTS HD, Dolby TrueHD) EN 3d beeld tegelijk te doen.
Wat betreft de 2d -> 3d conversie. Dit wordt inderdaad door de tv zelf gedaan en geeft niet het beste 3d effect. Ik zelf vond het voornamelijk wel leuk bij het bekijken van foto's. Bij bewegend beeld begon ik me te snel te ergeren aan de fouten die om de hoek kwamen kijken.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Verwijderd
Ik heb een Philips 40pfl5537 besteld. Mijn vraag luidt als volgt:
Ik wil graag 3D fragmenten en films van het internet halen. Deze zijn, voor zover ik ze nu heb gevonden, in H-SBS formaat. Dit wordt in een simpele player als VLC weergegeven als twee beelden naast elkaar. Nu ben ik benieuwd óf en hoe ik dat kan afspelen met mijn toekomstige televisie. De televisie zou vanaf een usb stick af moeten kunnen spelen, is het dan simpelweg H-SBS selecteren en de tv verwerkt het direct?
Dank en fijne avond
Op je afstandsbediening zit een '3D' knop. En dan kun je selecteren of je 'side by side' (SBS!) beelden wilt samenvoegen die naast elkaar of onder elkaar (top and bottom ''TaB') zijn geprojecteerd in het bestand. Je Philips legt het linker en rechter oog 'over elkaar' en zodoende krijg je het 3D effect.
Je kunt SBS en TaB filmpjes gewoon op Youtube vinden.
Semi ontopic opmerking: Half-SBS betekent dat je 3D beeld niet full HD is (maar de helft) krijgt. Immers, het volledige beeld (die 2 naast elkaar) is Full-HD, maar je TV gaat die 2 'over elkaar' leggen, dus houd je nog maar de helft over.
In mijn beleving is 3D van een BluRay zichtbaar beter dan SBS bestanden die ik van internet pluk. En SBS is dan ook weer veel beter dan H-SBS. Heb 1 film in H-SBS bekeken en dat vond ik zulke vlakke 3D dat het eigenlijk de moeite niet meer waard is.
Afgelopen vrijdag Philips maar ff gebeldDutch Renegade schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:09:
Ik heb een probleem met mijn internetverbinding op mijn gisteren geüpdatet 42pfl6877k
Ik krijg als ik een beveiligde wpa/wpa2 wifi verbinding wil gebruiken en mijn wachtwoord ingevoerd heb de melding " uw verbinding met de router is niet bevestigd"
Als ik een niet beveiligd wifi signaal maak ,heb ik wel verbinding
Doe ik iets fout ? ik kan geen apparte optie vinden waar ik de verbinding appart moet bevestigen
Dinsdag is een servicemedewerker langs geweest en bleek de ingebouwde wifidongle defect te zijn
Is ter plekke vervangen op mijn salontafel
Heb dus uitgebreid de binnenkant gezien van mijn 42pfl6877k
Zit tegenwoordig maar weinig in ,in zo een platte tv😄