Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbangL
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-11-2024
Wij hebben een 46pfl8008k/12. Nu las ik dat op de nwe modellen van tpvision android-tv zit.
Weet iemand of dat dan ook beschikbaar zal zijn voor 46pfl8008k?

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:10
@ Marnix1988,

Kan je geen armbeugel gebruiken? Als je die asymetrisch bevestigd kan je tv plat tegen de muur draaien,op de plek waar jij hem wilt, bv in het midden van je onderstaande kast..
En je kan hem van de muur afdraaien tot op maximale armlengte afstand, dan zit hij niet meer in het midden van je onderkast.
Uitschuifarmen horizontaal rechtdoor, "telescoop vanuit de muur" zogezegd , ken ik niet.
Wel liftinstallaties die de tv uit een onderkast rechtstandig verticaal omhoog brengen in zicht, en weer terug in de kast uit zicht.

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 10-09-2014 02:37 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
New software, same sh*t. Ik gooi die TV serieus nog een keer het raam uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:52
AbangL schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:37:
Wij hebben een 46pfl8008k/12. Nu las ik dat op de nwe modellen van tpvision android-tv zit.
Weet iemand of dat dan ook beschikbaar zal zijn voor 46pfl8008k?
Dat gaat er vrij zeker niet op komen. TV's krijgen meestal enkel bugfixes, geen nieuwe features. En zelfs al zouden ze het overwegen, dan is het nog maar de vraag of de processor (SoC) het aankan...

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kreeg hier zojuist op m'n ruim 2½ jaar oude PFL8007K12 weer een update aangeboden.
  • Oude firmware: QF1EU-0.150.97.0
  • Nieuwe Firmware: QF1EU-0.150.99.0 (staat nog niet op de Philips Support Site, de 150.97 is daar de versie welke te downloaden is).
Changelog: Nog nergens kunnen vinden :o

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 27-11-2014 19:23 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:17
SirMemeAlot schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:36:
Heeft iemand ervaring met ambilight en goede muurbeugels? Ik heb de 42pfl7008 model van Philips een driezeidig ambilight televisie en van Philips kreeg ik het advies om de TV van 7 tot 15 CM van de muur af te houden, dus ben op zoek naar een beugel die uitschuifbaar is zodat de TV niet altijd 7 tot 15 cm voor de muur hoeft te hangen.

Iemand hier al wat ervaring mee? Zijn er bijvoorbeeld ook speciale muurbeugels voor?
Ik heb een 55pfl8008 en de volgende beugel.
http://www.vogels.com/thi...rbeugel.html#.VHeSe5akrCQ

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637711

Doe toch maar niet..

[ Voor 94% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

knip!

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
knip!

[ Voor 97% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637711

[quoteDie televisie is nog niet eens de helft waard. UHD-televisies met een 50Hz paneel.. :')
[/quote]

Hoezo 50Hz? Volgens de specs is deze 600Hz. En 4K. En Android. Deze waren een paar maanden geleden nog 1800 euro. En nu dus 1100. Scheelt toch weer. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vergelijk de specs eens met een HD TV van een jaar of drie geleden:

pricewatch: Philips 55PFL8007K

V.S.

pricewatch: Philips 49PUS7909 Zwart

Dan blijft de Kip/Ei discussie HD vs. uHD staan zolang er amper beeldmateriaal in uHD beschikbaar is/komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
600Hz PMR onzin wat niets met de frequentie te maken heeft. Eigenlijk zou het de naam "Hertz" niet mogen dragen.

Ik heb het over paneelfrequenties. Hetgeen waar het allemaal om gaat, niet die marketingonzin.

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:57

TTLCrazy

Listen to Frankie

De 49PUS7909/12 is nu bij iBOOD.com te koop voor EUR 999.95. Hele mooie prijs mijns inziens voor deze UHD TV.

Zijn er mensen met ervaringen met deze tv ? Hoe is bijvoorbeeld tweezijdig ambilight in vergelijking met 4 zijdig ?

Hoe bevalt de Android interface ?

Is Philips snel met updates hiervoor ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik kan helaas niks over de android zeggen, ik heb nog een versie voor de android en daar is het waardeloos. Philips stond ook bekend om slechte Smart TV werking, maar nu TP vision het over heeft genomen en android heeft geintroduceerd kan het natuurlijk weer helemaal anders zijn.

De IBOOD 'aanbieding' is niet een speciale aanbieding trouwens. Bij BCC kan je de TV voor 1299 kopen met een 300 Euro cash back actie van Philips zelf. Oftewel betaal je ook 999 euro.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
TTLCrazy schreef op woensdag 17 december 2014 @ 10:27:
De 49PUS7909/12 is nu bij iBOOD.com te koop voor EUR 999.95. Hele mooie prijs mijns inziens voor deze UHD TV.

Zijn er mensen met ervaringen met deze tv ? Hoe is bijvoorbeeld tweezijdig ambilight in vergelijking met 4 zijdig ?

Hoe bevalt de Android interface ?

Is Philips snel met updates hiervoor ?
Ik heb het risico genomen, en heb besteld.
Spijtig dat die pas verzonden wordt vanaf 2 Januari...

Ik heb de 7909 versie nergens zien spelen in een winkel, wel de 7809, en die vond ik al spectaculair.

Toch eens proberen om daar 4K filmmateriaal voor te downloaden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik ga verhuizen en moet de TV straks aan een gipswand hangen.
Ik kan daarom bovengenoemde beugel niet meer gebruiken. :'(
Iemand een tip voor een geschikte beugel?
Bij voorkeur niet al te dicht aan de muur ivm ambilight maar ook weer niet te ver ivm de gipswand.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kraades schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:14:
[...]

Ik ga verhuizen en moet de TV straks aan een gipswand hangen.
Ik kan daarom bovengenoemde beugel niet meer gebruiken. :'(
Iemand een tip voor een geschikte beugel?
Bij voorkeur niet al te dicht aan de muur ivm ambilight maar ook weer niet te ver ivm de gipswand.
Met een paar "holle wand pluggen" ga je die beugel toch wel kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
Kort geleden een Philips tv ( philips 47pfl9707) aangeschaft bij BCC.

Ik vermoed dat we een defect model hebben ontvangen.
Er is digitale TV aangesloten via KPN Interactive.
Bij het zappen naar bepaalde zenders (rtl4 HD, SBS6 HD) is er een krakend geluid te horen vanuit de achterkant van de TV.
Bij de zenders NPO 1 tm 3 HD is dit niet het geval.

Is dit misschien een bekend probleem bij andere gebruikers ?

Tevens ontbrak de handleiding in de doos.
Is dit gebruikelijk bij Philips TV's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wimmel_1 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:00:
[...]

Met een paar "holle wand pluggen" ga je die beugel toch wel kunnen bevestigen?
Ja ok, 12 cm. moet misschien ook wel kunnen. Ik zal mij er eens in verdiepen...
De TV moet ik dan gewoon niet meer een meter van de muur hangen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@Krades;
Voor je holle wand kun je stalen pluggen gebruiken, die trek je eerst vast om er daarna metrische draadbouten in te draaien. Uitgaande van dubbel gipsplaat.
Kies de juiste maat plug, zie "range" en boor van klein naar de maat zodat je een schoon gat hebt van de juiste (of een halve mm kleiner) maat ipv een te groot uitgebroken gat in een keer. Een proefstukje of je met een halve mm kleiner de plug er in kan slaan zodat deze al vast zit zonder de gipsplaat te "breken" helpt ook.
Gebruik de dikste (M6 of M8) die mogelijk zijn voor je beugel (en wegvallen) en let op dat de pluglengte klopt met jouw dikte wand voor de juiste grip.
let ook op dat bij montage van de beugel de flens van de plug gesteund wordt door de beugel zodat je de plug aantrekt/extra spreidt ipv de muur uittrekt de beugel in, gebruik anders een dunne (carroserie)ring of busje ter opvanging van de flens.
Deze kunnen ook.

Persoonlijk gebruik ik ze bij "kostbare" bewegende zware lasten niet voor enkel gipsplaat omdat je met vast aantrekken de dunne plaat beschadigd(binnen) en zo al een zwakker punt creëert.
Voor een boekenplank maakt dat niet echt uit, je tv met zwenkbeugel losgebroken stuk op de grond is wat anders.

Heb je enkel gips dan zou ik een luikje zagen (bv met Fein supercut), dan (dik) hout (in delen) erachter ter grootte van ruim 2 x het montagevlak van de beugel.(vaak past een 2x3"balkje in stukken, maar dubbel 18mm multiplex in stroken werkt ook lekker)
Gipsplaat terugschroeven en "afstuccen". Latexje als finish.
Laat naden open van ca, 4-6 mm tussen de gipsplaten (werkt makkelijker en is uiteindelijk beter dan star/koud tegen elkaar), behandel die voor met bv flevopol en voeg/stuc met Knauf Uniflott (sterke voeg) Schuin zowel de voor als achterkant van de gipsplaten iets af (facetkantje) zodat je een "H" (liggend) krijgt als je de voegengips er in perst, de Uniflott houdt dan de beide platen vast als het ware..
Schroef met gipsplaatschroeven die roesten niet en schroef veel/genoeg zodat er geen werking meer in de platen zit, en natuurlijk niet te dicht bij de rand, dat breekt..
Alles wat los zit(papier) of gebroken is (gips) moet weg, dat hecht niet en geeft mogelijk een barst.
Zet je alles in elkaar met PURschuim (beetje tussen achterwand en hout) en als "lijm" dan krijg je gegarandeerd een stabiele wand omdat je de twee platen met hout ertussen aan elkaar plakt.
Bij het afstuccen kan je ook nog een gaasbandje extra gebruiken.(recht over de naad plakken over de droge voorbehandelde naden/gipsplaat, geen kuiltje, de soepele Uniflott druk je er daarna makkelijk doorheen en de naad is pas vol als het gips iets terug opbolt uit het gaas, nat afmesssen als het aanstijft, eenaal hard is erg hard en alleen vlak te schuren)
Bij Uniflott hoeft dat gaasbandje niet persé (mits goed voorbehandeld) maar ik gebruik altijd én én én én (genoeg schroeven, goed voorbehandelen, uniflott en 10 cm gaasband), ik haat barsten achteraf.....

Laat het gips wel allemaal goed uitdrogen voor je het gaat schilderen en/of belasten met je tv beugel.

[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 03-03-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Glorfindel76 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:46:
Kort geleden een Philips tv ( philips 47pfl9707) aangeschaft bij BCC.

Ik vermoed dat we een defect model hebben ontvangen.
Er is digitale TV aangesloten via KPN Interactive.
Bij het zappen naar bepaalde zenders (rtl4 HD, SBS6 HD) is er een krakend geluid te horen vanuit de achterkant van de TV.
Bij de zenders NPO 1 tm 3 HD is dit niet het geval.

Is dit misschien een bekend probleem bij andere gebruikers ?

Tevens ontbrak de handleiding in de doos.
Is dit gebruikelijk bij Philips TV's ?
Aan de achterkant van je TV zitten de speakers en die worden in jouw geval waarschijnlijk (overstuurt) aangestuurd middels HDMIiARC vanuit een setop box via een HDMi kabel. Lijkt er op dat die setop box van KPN niet helemaal lekker schakelt tussen de HD zenders van de RTL/SBS groep en ik zou KPN daar eens voor gaan bellen nadat je 100% zeker bent dat 't niet aan de HDMi kabel ligt.

Een papieren handleiding levert Philips sinds 2012 al niet meer mee, in plaats daarvan heb je een handleiding in je TV (even op het blauwe knopje van de AB drukken), óf de handleiding downloaden bij Philips als .pdf (en alsnog printen als je dat liever hebt).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-03-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
@Teijgetje
Bedankt voor je uitleg! _/-\o_

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
wimmel_1 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 00:08:
[...]

Aan de achterkant van je TV zitten de speakers en die worden in jouw geval waarschijnlijk (overstuurt) aangestuurd middels HDMIiARC vanuit een setop box via een HDMi kabel. Lijkt er op dat die setop box van KPN niet helemaal lekker schakelt tussen de HD zenders van de RTL/SBS groep en ik zou KPN daar eens voor gaan bellen nadat je 100% zeker bent dat 't niet aan de HDMi kabel ligt.

Een papieren handleiding levert Philips sinds 2012 al niet meer mee, in plaats daarvan heb je een handleiding in je TV (even op het blauwe knopje van de AB drukken), óf de handleiding downloaden bij Philips als .pdf (en alsnog printen als je dat liever hebt).
Na het aansluiten van de TV op internet heb ik direct een update uitgevoerd.
Dit heeft het probleem van het krakende geluid opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien niet helemaal de juiste plek op te vragen maar...

Vroeger had ik een UPC mediabox en kon ik daar makkelijk de signaalsterkte aflezen.
Nu heb ik een 55PFL8008 met een CI+ module.
Kan ik nog achterhalen wat de UPC signaalsterkte is? Dit ivm blokkerig beeld.
Ik heb al bij de CI+ instellingen gekeken maar kon niets vinden.

Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als het goed is heb je een knopje "options" op je AB, daar even op klikken terwijl je naar een zender kijkt en vervolgens "status" selecteren.

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/z0mc6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Super, bedankt!

Duidelijk iets mis...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jges1wgm.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kraades schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:30:
Super, bedankt!

Duidelijk iets mis...
[afbeelding]
Yups....

Ik hád hier thuis zo'n zelfde issue sinds UPC & Ziggo zijn samengegaan (woon in een "oud" Ziggo gebied). Ik heb (ná het ISRA/Abonnee overname punt) ruim 20 Mtr. COAX kabel vervangen door KOKA799 kabel en heb nu gelukkig overal weer goed beeld én geluid.

Er zijn meerdere topics hier op GOT te vinden waarin de meningen verschillen én de te volgen stappen ook.... Maar: Interne bekabeling in je huis is (IMHO) je eigen feestje, tenzij je in een huurwoning woont.

ArChie in "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel"

nooberke in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

In beide topics wordt je probleem sinds ~ begin Maart in ruime mate besproken. :>

Succes in ieder geval met het oplossen. Ik heb de makkelijke weg genomen en in huis gewoon nieuwe bekabeling getrokken in een ochtend (totale kosten: iets van €25,- incl. conectoren), nadat ik een TV "getest" had direct op 't ISRA punt en deze daar wél een goed signaal kreeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 05-04-2015 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt voor de info en links! Ik ga aan het werk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mijn ouders hebben een Philips 40PFL5007H/12. Ze wilden een filmpje kijken en bij gebrek aan een HTPC of mediaspeler heb ik het via USB geprobeerd. Een Western Digital 2TB harde schijf aangesloten en afspelen van een Full HD film met AC3 geluid ging prima! De ondertiteling moest nog even 'aan' gezet worden, en ziet er naar mijn mening niet geweldig uit, maar het werkte.

Na een uurtje hebben ze de film even op pauze gezet. Toen ze verder wilden kijken, kwam er echter geen beweging in... Ze hebben de film opnieuw opgestart en vooruit gespoeld, maar het lukte vervolgens niet om hem dan weer spelend te krijgen. Het beeld bleef stilstaan.
Heeft er iemand soortgelijke ervaringen gehad? Het lijkt op een soort buffering / cache / geheugen probleem. Tips hoe dit op te lossen? Het is lastig aan mijn ouders uit te leggen dat ze wel film kunnen kijken, maar hem niet op pauze mogen zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Teijgetje schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:51:
@Krades;
Voor je holle wand kun je stalen pluggen gebruiken, die trek je eerst vast om er daarna metrische draadbouten in te draaien. Uitgaande van dubbel gipsplaat.
Kies de juiste maat plug, zie "range" en boor van klein naar de maat zodat je een schoon gat hebt van de juiste (of een halve mm kleiner) maat ipv een te groot uitgebroken gat in een keer. Een proefstukje of je met een halve mm kleiner de plug er in kan slaan zodat deze al vast zit zonder de gipsplaat te "breken" helpt ook.
Gebruik de dikste (M6 of M8) die mogelijk zijn voor je beugel (en wegvallen) en let op dat de pluglengte klopt met jouw dikte wand voor de juiste grip.
let ook op dat bij montage van de beugel de flens van de plug gesteund wordt door de beugel zodat je de plug aantrekt/extra spreidt ipv de muur uittrekt de beugel in, gebruik anders een dunne (carroserie)ring of busje ter opvanging van de flens.
Deze kunnen ook.

Persoonlijk gebruik ik ze bij "kostbare" bewegende zware lasten niet voor enkel gipsplaat omdat je met vast aantrekken de dunne plaat beschadigd(binnen) en zo al een zwakker punt creëert.
Voor een boekenplank maakt dat niet echt uit, je tv met zwenkbeugel losgebroken stuk op de grond is wat anders.

Heb je enkel gips dan zou ik een luikje zagen (bv met Fein supercut), dan (dik) hout (in delen) erachter ter grootte van ruim 2 x het montagevlak van de beugel.(vaak past een 2x3"balkje in stukken, maar dubbel 18mm multiplex in stroken werkt ook lekker)
Gipsplaat terugschroeven en "afstuccen". Latexje als finish.
Laat naden open van ca, 4-6 mm tussen de gipsplaten (werkt makkelijker en is uiteindelijk beter dan star/koud tegen elkaar), behandel die voor met bv flevopol en voeg/stuc met Knauf Uniflott (sterke voeg) Schuin zowel de voor als achterkant van de gipsplaten iets af (facetkantje) zodat je een "H" (liggend) krijgt als je de voegengips er in perst, de Uniflott houdt dan de beide platen vast als het ware..
Schroef met gipsplaatschroeven die roesten niet en schroef veel/genoeg zodat er geen werking meer in de platen zit, en natuurlijk niet te dicht bij de rand, dat breekt..
Alles wat los zit(papier) of gebroken is (gips) moet weg, dat hecht niet en geeft mogelijk een barst.
Zet je alles in elkaar met PURschuim (beetje tussen achterwand en hout) en als "lijm" dan krijg je gegarandeerd een stabiele wand omdat je de twee platen met hout ertussen aan elkaar plakt.
Bij het afstuccen kan je ook nog een gaasbandje extra gebruiken.(recht over de naad plakken over de droge voorbehandelde naden/gipsplaat, geen kuiltje, de soepele Uniflott druk je er daarna makkelijk doorheen en de naad is pas vol als het gips iets terug opbolt uit het gaas, nat afmesssen als het aanstijft, eenaal hard is erg hard en alleen vlak te schuren)
Bij Uniflott hoeft dat gaasbandje niet persé (mits goed voorbehandeld) maar ik gebruik altijd én én én én (genoeg schroeven, goed voorbehandelen, uniflott en 10 cm gaasband), ik haat barsten achteraf.....

Laat het gips wel allemaal goed uitdrogen voor je het gaat schilderen en/of belasten met je tv beugel.
toon volledige bericht
Ik zit inmiddels net in het nieuwe huis en het zijn standaard gipsblokken 7 cm dikte.

De vakman adviseerde onderstaande pluggen en schroeven. Eerst de 6 kantige van 5 cm proberen en als dit niet werkt de wat minder dikke met sterkop. Mijn voorkeur is de 6 kantige omdat je die er makkelijker op het einde in krijgt...

Hij was er niet helemaal zeker van dat het zou blijven hangen... Iemand vergelijkbare ervaringen? Ik twijfel...

De beugel van Vogel kan een meter uit de muur maar daar waag ik mij sowieso niet (meer; hing voorheen op beton) aan. Als het op ~15 cm blijft hangen vind ik het prima. De TV is een 55PFL8008 en weegt iets van 26 kg.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T1NMxeim.jpg

(grote plaatje http://i.imgur.com/T1NMxei.jpg)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
kraades schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:55:
[...]

Ik zit inmiddels net in het nieuwe huis en het zijn standaard gipsblokken 7 cm dikte.

De vakman adviseerde onderstaande pluggen en schroeven. Eerst de 6 kantige van 5 cm proberen en als dit niet werkt de wat minder dikke met sterkop. Mijn voorkeur is de 6 kantige omdat je die er makkelijker op het einde in krijgt...

Hij was er niet helemaal zeker van dat het zou blijven hangen... Iemand vergelijkbare ervaringen? Ik twijfel...

De beugel van Vogel kan een meter uit de muur maar daar waag ik mij sowieso niet (meer; hing voorheen op beton) aan. Als het op ~15 cm blijft hangen vind ik het prima. De TV is een 55PFL8008 en weegt iets van 26 kg.

[afbeelding]

(grote plaatje http://i.imgur.com/T1NMxei.jpg)
toon volledige bericht
Persoonlijk gebruik ik nergens/nooit meer de normale pluggen zoals op je foto.
Hooguit in beton, ook al is het plastic van de Fischer pluggen van (imo) de beste kwaliteit, kan de schroef/bout in zachtere wanden, zoals jouw gipsblokken "schuin" gaan en niet in het hart van de plug blijven.
Ik gebruik eigenlijk overal SX pluggen van Fischer, die trek je altijd vast omdat de plug expandeert en zich maximaal vastklampt in de muur.
Gebruik SX10x50 mm pluggen voor 6-8 mm bouten, zorg dat je bouten zeker 5 tot 10 mm langer zijn dan de pluggen, anders kunnen ze niet grijpen aan het eind en de plug aantrekken.
De bouten op je foto zijn daar te kort voor.
Je bout/schroeflengte is dus dikte beugel + 50 mm (plug) + 5 tot10 mm
In je gipsblokken kan je volstaan met ca 55 mm diep boren ipv de 70 mm geadviseerd door Fischer, het gips draait wel stuk achterin bij bevestigen en zo ga je niet door de wand heen met boren.
De pluggen zijn in kleine blisterverpakking te krijgen, je hoeft er niet gelijk 50 te kopen

En vergeet voortaan de normale pluggen zoals op je foto maar stap over op SX pluggen, dat is vrijwel altijd direct vast. ;)

Een andere mogelijkheid zijn inslagmoeren aan de andere kant van de muur die je wegplamuurt.
Je boort dan voor een 6 mm metrische bout een gat van 5,5 mm zodat de bout strak in het gat zit.
De boutlengte is dan dikte beugel + 65 mm. Als je hem dan aantrekt trek je de inslagmoer 5 mm de muur in zodat hij vlak ligt met het moerdraad. Dat je wegplamuurt.
Knappe jongen die de moeren door de muur naar buiten trekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 02-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt maar weer Teijgetje. Wordt gewaardeerd! d:)b

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
<klus topic aan>
Nou, de TV hangt eindelijk hoor! Ik heb de Fisher pluggen gebruikt en deze werken prima.
Er zaten iets langere 65 mm bouten bij die er ongeveer 62 mm. in moesten gaan.
De eerste twee gingen prima. De laatste twee gaven wat problemen zodat het aansmeersel aan de andere kant van de muur een blister op het behang van 10 bij 10 cm groot gaven. Dat was wel even schikken. ;w
Deze twee bouten heb ik uiteindelijk maar vervangen door 50 mm. bouten. Misschien niet optimaal maar het hangt als een huis dus ik vind het goed zo.
Het behang kon ik uiteindelijk ook nog wel terugduwen (glasvlies) dus daar zie je bijna niet meer van.

Bedankt voor je hulp. De Fisher pluggen hebben de doorslag gegeven voor een goede afloop. ;)
<klus topic uit>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Is er een mogelijkheid om de TV (Philips 55PFL8008) die uit staat dus niet standby via CEC nog aan te zetten.
Voor mij gevoel niet maar als ik op internet zoek zie ik wisselende berichten dus ik vraag het nog eens.
Of moet je TV dan altijd op standby staan? Ik heb de TV liever helemaal "uit".

Edit:
Ik zie dat ik een aantal maal achter elkaar heb gepost. Excuses.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 27-07-2015 23:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-05 14:38

Willem2

Ω is futile

kraades schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:51:
Is er een mogelijkheid om de TV (Philips 55PFL8008) die uit staat dus niet standby via CEC nog aan te zetten.
Voor mij gevoel niet maar als ik op internet zoek zie ik wisselende berichten dus ik vraag het nog eens.
Of moet je TV dan altijd op standby staan? Ik heb de TV liever helemaal "uit".

Edit:
Ik zie dat ik een aantal maal achter elkaar heb gepost. Excuses.
Mijn PS3 zet via CEC mijn 42PFL7008 aan, als die helemaal "uit" staat... lijkt dus wel te kunnen!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 19:42

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Ik heb de 32PFL4909 gekocht (mexico stad) en de wifi wireless connect download, maar het programma blijft crashen na 10 seconden.

Ik heb een laptop met windows 10 en ik draai het programma als Windows 7 zoals zij dat aangeven want daarboven ondersteunen zij niet |:(

Kan het zijn dat het Wifi signaal niet constant genoeg is dat ie daarom steeds eruit klapt??

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Ik heb de laatste tijd last van audio die out-of-sync loopt als ik kabel TV of Smart TV kijk. (PFL6... 2012)

Nu is er geen software update of iets dergelijks geweest, dus wellicht heb ik 'iets' in mijn settings aangepast. Wie is er bekend met beeld- of audiovertragende settings, bijv. ambilight?

Ik heb alle 'beeldverbeteraars' uitstaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:32
Even terug naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Ik heb een 40PFL5507K/12.
Na verhuizing heb ik een brom, waarschijnlijk de voeding van het LED/IPS scherm.
Als het beeld wisselt van samenstelling dan hoor je de brom veranderen tijdens de beeldovergang (bv van licht naar donker) daarna is de brom weer hetzelfde.
Het is misschien het best te omschrijven als zacht tondeuse- of scheerapparaat-geluid. (al weet ik zeker die niet mee ingepakt te hebben...... ;) )

Het toestel is met originele verpakking vervoerd, heeft geen stoten of schokken te verduren gehad en werkt verder naar behoren, het geluid komt uit de achterkast, niet via de speakers.
Apparaat draait de laatste firmware van 26-8-2015
Deze is geïnstalleerd nadat de brom zich voordeed, de brom bleef.
(overigens netjes van Philips dat er updates uitgegeven blijven worden _/-\o_ )

Iemand enig idee?
Over oorzaak of te verwachten reparatiekosten?
Zou het gewoon de aansluitkabel van het LED/IPS scherm kunnen zijn?
Hoogspanning lijkt me uitgesloten omdat LED/IPS schermen op laagspanning werken.
(Normaal schroef ik iets gelijk open om te checken, nu eerst even een vraagje dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 829601

Geachte,

Mijn vader heeft een Philips 55PFL6007 smart tv maar tot mijn grote verbazing heeft mijn vader geen youtube meer op zijn tv wat eigenlijk raar is.

Ik heb een nieuwere tv waar youtube wel gewoon op werkt.

Nu lees ik op Tweakers dat Philips smart tv's uit 2009 een Amazon dongle stick kunnen krijgen.
Geldt dit ook voor serie 55PFL6007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 22:12
Anoniem: 829601 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:40:
Geachte,

Mijn vader heeft een Philips 55PFL6007 smart tv maar tot mijn grote verbazing heeft mijn vader geen youtube meer op zijn tv wat eigenlijk raar is.

Ik heb een nieuwere tv waar youtube wel gewoon op werkt.

Nu lees ik op Tweakers dat Philips smart tv's uit 2009 een Amazon dongle stick kunnen krijgen.
Geldt dit ook voor serie 55PFL6007.
Ook hier.... 42PFL4307, veel apps werken niet meer (goed). Youtube blijft staan met logo en dat is het.
Wat is via-via heb begrpen dat YT de API interface heeft geupgraded naar leven 3 en de security keys (SHA1 --> SHA2) veranderd. Die ondersteuning ontbreekt op, wat ze noemen, oude TV's.

Lees verder hier: https://tweakers.net/nieuws/118285/philips-geeft-klanten-die-smart-tv-functies-verliezen-amazon-dongle.html

Toch nog maar even geprobeerd de TV te upgraden van versie 0.97 naar 105.0 en wonderbaarlijk, YT doet het weer. Had dit eerder geprobeerd wat online niet werkte, je moet dus een USB stick gebruiken.

Kijk of er voor jouw TV , ook een update is.... op Philips

[ Voor 59% gewijzigd door PtrO op 28-11-2016 13:45 . Reden: Frustratie opmerking weggehaald. ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste