Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
http://www.vogels.com/thi...rbeugel.html#.UrNNcn-9KK0
Edit: voor de TV heb ik in april nog €2600 betaald.........
[ Voor 16% gewijzigd door technorabilia op 19-12-2013 20:53 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ben alleen bang dat de televisie dan zo dicht op de muur komt te hangen dat het Ambilight effect niet optimaal zichtbaar is.
Inderdaad vrij zuur dat ruime prijsverschil, kan ook nergens achterhalen waarom de 55PFL8008K nu zelfs een stuk goedkoper is dan de 7008...... Dat was namelijk eerst de bedoeling om aan te schaffen.
Op papier lijkt mij de keuze makkelijk, kan ook niet wachten om mijn huidige 5-jarige 42" Ambilight model te vervangen!
Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Sterker nog, ik denk dat zo dicht op de muur je elke led afzonderlijk gaat zien.jackoo1988 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:00:
Dank voor de sneller reactie, zelf ben ik meer op zoek naar iets als dit: http://www.vogels.com/fla...rbeugel.html#!prettyPhoto
Ben alleen bang dat de televisie dan zo dicht op de muur komt te hangen dat het Ambilight effect niet optimaal zichtbaar is.
Zelf heb ik de 42PFL7008 op zo'n 6~7cm van de muur afhangen en dan verstrooid het licht vrij mooi.
Ben nog steeds van plan om hem een keer op zijn voetsteun te zetten, en dan te kijken welke afstand het mooiste effect geeft en daar dan de juiste beugel bij de zoeken (beugel waar hij nu aan hangt is nog van een oude 42"65kg plasma, dus die zou ik je niet aanbevelen
Volgens Flips zelf is 10~15cm optimaal, 5cm minimum en 40cm maximum.
[ Voor 3% gewijzigd door Willem2 op 20-12-2013 17:03 ]
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Jammer dat ze dat met die actieve voet bij de huidige modellen niet meer doen. Ik was laatst bij een kennis die een PFL8008 heeft en die mist toch wel wat geluid (uiteraard op te lossen middels een Home Cinema Set, maar die wil ik persoonlijk niet altijd aan hoeven te zetten).
Ik heb dus de beugel versie met variabele afstand en heb deze nu op 12 cm. van de muur hangen voor (mijns inziens) het beste ambilight effect. Af en toe wil ik er nog wel eens aan zitten maar uiteindelijk staat deze altijd weer op ~12-15 cm. De meeste vaste beugels zitten te dicht op de muur ~5-8 cm.jackoo1988 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:00:
Dank voor de sneller reactie, zelf ben ik meer op zoek naar iets als dit: http://www.vogels.com/fla...rbeugel.html#!prettyPhoto
Inderdaad vrij zuur dat ruime prijsverschil, kan ook nergens achterhalen waarom de 55PFL8008K nu zelfs een stuk goedkoper is dan de 7008...... Dat was namelijk eerst de bedoeling om aan te schaffen.
Op papier lijkt mij de keuze makkelijk, kan ook niet wachten om mijn huidige 5-jarige 42" Ambilight model te vervangen!
Mja, €1000 in 8 mnd. Ach, ik heb er al 8 mnd. plezier van. Maar positief bekijken!
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik heb een aantal vraagjes, die ik niet zo gauw heb kunnen terug vinden in dit topic.
Mijn huidige setup is een Humax recorder 5200 en de TV, nu heb ik begrepen dat ik er een HDD eraan kan hangen, waar het mij om gaat is het zo dat ik een zender kan kijken en dat ik dan van een andere zender kan opnemen?? ( 2 tuners ? ) Als dat zo is kan ik de Humax verkopen..
Is het ook mogelijk dat ik met de afstandbediening van de Philips ook de humax kan bedienen? DMV invoeren code?
En de tweede vraag moet ik ook ontkennend beantwoorden. De afstandsbediening van de tv van m'n ouders (de RC4401) had speciale knoppen (DVD, STB, VCR, AUX) daarvoor en de afstandsbediening van deze tv heeft die niet. Ook kan ik in de handleiding geen codelijst vinden.
En als het goed is krijg ik de tv morgen binnen.
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-12-2013 20:41 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
👉🏻 Blog 👈🏻
👉🏻 Blog 👈🏻
Als de tv op een hdmi kanaal of smart tv staat gebeurt dit niet. Ook als ik het volume op mijn harman kardon versterker harder zet met de remote van de versterker, verpringt de tv naar een zender omhoog.
Tv al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat had geen effect.
Ik ben wel bezig geweest met een logitech remote te laten werken maar kreeg dit niet voor elkaar.
Misschien iemand een idee heeft voordat ik terug naar de winkel ga?
Het beeld verslechteren.Frank1973 schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:24:
Wat is nut van al die verbeteraars zou je denken?
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Op mijn computer plex media server geinstalleerd (of weet iemand een betere?) Nu verbinding gemaakt met de pc via de tv. En zie ik alle films netjes staan, is er een manier op de hoesjes (zoals in plex) ook te laten zien op TV?
Gisteren een 3d BluRay gedownload in .iso formaat, deze wilt hij niet afspelen. Streaming niet en ook niet via USB mbv externe hdd. Ook een .mkv 3d wilt hij niet afspelen, zowel streaming als van externe hdd. Heeft iemand misschien een tip hoe dit voor elkaar te krijgen?
Dan nog een XBMC vraag, ik heb een raspberry pi met daarop XBMC frodo 12.2 (3.2.4 versie). Klopt het dat xbmc geen 3d ondersteund, want als ik bv een 3D .iso / .mkv afspeel laat hij het in 2d zien.
Hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben niet zo een enorme held in dit alles
XBMC op Pi ondersteunt 3D. Je moet wel de TV op 3D zetten en het juiste type 3D kiezen. Naast elkaar (SBS), boven elkaar e.d. Gaat niet automatisch dacht ik. Probeer anders eens een andere film. Ze werken ook niet allemaal...
[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 24-12-2013 12:42 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik heb een receiver AVR 132 / MediaCenter pc, als ik op een willekeurige knop van de afstandbedieningen (van deze apparaten) druk van deze gaat mijn tv uit. Weet iemand een oplossing hiervoor. (Heb easylink en hbbtv uitgezet, geen idee of dit van toepassing is maar goed.
Hoop dat iemand mij advies kan geven.
Zoiets heb ik dus ook, maar dan gaat alleen de tv een zender omhoog, als ik op een hdmi kanaal zit gebeurt er niks. Heb er helaas nog geen oplossing voor...Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:56:
Ik heb een probleem, een erg irritant probleem waar ik de oplossing niet van kan vinden. Hopelijk weet een van jullie het.
Ik heb een receiver AVR 132 / MediaCenter pc, als ik op een willekeurige knop van de afstandbedieningen (van deze apparaten) druk van deze gaat mijn tv uit. Weet iemand een oplossing hiervoor. (Heb easylink en hbbtv uitgezet, geen idee of dit van toepassing is maar goed.
Hoop dat iemand mij advies kan geven.
[edit] Ook met een H/K versterker
Plex of ondertitels gaat het beste via een mediaspeler die daarmee overweg kan. Heb het zelf op m´n Philips tv via een Samsung smart blueray speler met Plex app maar ook het eigen All Share werkt al vrij redelijk, in ieder geval wel subs. Het smart gedeelte van de Philips tv gebruik ik eigenlijk nooit, alles via de bd-speler.
[ Voor 9% gewijzigd door sambalbaj op 07-01-2014 12:22 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Pepper92 op 08-01-2014 00:32 ]
Verwijderd
Vandaag heb ik een USB schijf aan de TV gehangen (letterlijk) om op te nemen en pauzeren. Het is een WD 1TB schijf, momenteel <60 euro bij een welbekend bedrijf. Dit lijkt prima te werken.
Mijn vraag aan jullie is: hoe werken jullie de schijf weg? Er zit een vrij kort kabeltje bij (disk kant lijkt proprietary of ik ben niet helemaal up-to-date). De disk bungelt nu letterlijk aan de USB uitgang met een
tie-wrap om de kabel. Werkt, maar niet echt elegant. Van de andere kant, de disk aan de TV tapen is dat ook niet. Iemand betere suggesties?
Ken de aansluiting niet op de WD externe schijven. Maar als het lijkt op dit:Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 23:08: Er zit een vrij kort kabeltje bij (disk kant lijkt proprietary of ik ben niet helemaal up-to-date). De disk bungelt nu letterlijk aan de USB uitgang met een tie-wrap om de kabel. Werkt, maar niet echt elegant. Van de andere kant, de disk aan de TV tapen is dat ook niet. Iemand betere suggesties?

Dan is dit een oplossing:
http://www.ebay.com/bhp/wd-external-hard-drive-cable
In de 5 seconden die ik doorbracht op bovengenoemde link zag ik iig al een 1,5m lange vervangende kabel. Moet genoeg zijn lijkt me toch?
Verwijderd
Ik heb hier een 2,5" TB disk van Lacie zo tegen de achterkant van m'n PFL8007 geklust en dat ding hangt er al ruim andedrhalf jaar zonder naar beneden gestort te zijn.
Verwijderd
Heb hier een 8007 55 inch hangen icm Dreambox 800 SE HD en een Sonos set.
Wil mijn sonos play 5 rechtstreeks op mijn tv aansluiten, want nu heb ik deze aangesloten via de scartuitgang van mijn dreambox.
Kan dit via het scart verloopje(wat ik kwijt ben,,) wat bij de Philips tv kwam?.
Een digitale ingang heeft de Sonos Play 5 niet. Ik gebruik nu de mini jack ingang van de Sonos play 5.
Bedankt!
Die scartoplossing van je zal ook wel gaan werken overigens, het is gewoon een full scart.
@REDFISH: Ik ben hier ooit aan 't goochelen geweest met .srt files via een stream en liep destijds ook tegen allerlei beperkingen van de Philips (PFL8007) aan. PS3 Media Server gaf me uiteindelijk een volledig werkende oplossing aangaande dát issue + ik had ook gewoon DTS
http://www.ps3mediaserver.org/
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 16-01-2014 19:13 ]
[ Voor 102% gewijzigd door Joepy op 14-11-2018 21:12 ]
Eerst de pro's, dan de cons en uiteindelijk een vraag:
Pro's: Mooi beeld, mooi frame (mooier dan de dikke zwarte plastic rand van gelijkgeprijsde Samsungs), 3D, Youtube, Uitzending Gemist, Netflix, etc. etc., Wi-Fi, DLNA in combinatie met een Synology NAS, redelijk logische activatie van favoriete kanalen (vind ik lastiger op een Samsung) en natuurlijk Ambilight.
Cons: traag menu, USB-harddisk wordt niet meer herkend (in het begin nog wel), 3D Youtube filmpjes kijken werkt niet meer na een firmware-update (om HBBTV van Zeelandnet's 'Zeeuwse Portal' te gebruiken, hetgeen eigenlijk niet beter werkt dan de smart-tv apps, dus had ik beter achterwege kunnen laten). Firmware-update OTD werkt niet meer: nog voordat het zoekbalkje vol is, krijg ik de foutmededeling dat de gekozen zender geen deel uitmaakt van het pakket; hierdoor wordt het zoeken naar de update afgebroken! (en ja, zover ik weet zoek ik op ongecodeerde zenders: nl. Ned 1, 2, 3 of Omroep Zeeland).
Vraag: na de firmware-update vond ik ineens de mogelijkheid om via Miracast het beeld van mijn Nexus 7 (2013) op tv te zien
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
De hdmi audio return channel van philips is echt bagger. Heb hetzelfde probleem op de 42pfl7008 en philips lijkt er niet veel aan te doen... Zit volgens mij in de firmware, kabels hebben er dan helaas niets mee van doen.Joepy schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:07:
Ik heb op mijn 32 inch 5500 TV een raar probleem, sinds kort heb ik een mooi Home Cinema setje gekocht van Sony. Echt super geluid.
Nu is het zo dat op de TV Tuner functie van de tv het geluid af en toe wegvalt ( Alleen als het geluid over mijn nieuwe home cinema loopt via de Easylink functie ).
De nieuwste firmware geflashed via de NL support site, kabels vervangen. Maar het probleem blijft. Op andere forums lees ik er ook vaag iets over maar nergens een concrete oplossing. Iemand ook dit probleem ?
ARC is in de regel een drama, niet alleen bij Philips (IMHO). Voor mij de rede om audio van ALLE devices, wanneer mogelijk, over een Optical óf COAX aansluiting te laten lopen en de DAC functie dus 100% over te laten aan m'n versterker.Willem2 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:40:
[...]
De hdmi audio return channel van philips is echt bagger. Heb hetzelfde probleem op de 42pfl7008 en philips lijkt er niet veel aan te doen... Zit volgens mij in de firmware, kabels hebben er dan helaas niets mee van doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 20-01-2014 19:51 ]
Genoeg apparaten waar ARC wel perfect werkt. Philips heeft, samen met Samsung, ARC absoluut niet onder controle en de software zit dan ook vol met bugs. Niet alleen ARC maar ook andere softwarepunten.wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:48:
[...]
ARC is in de regel een drama, niet alleen bij Philips (IMHO).
Sony, Panasonic, Denon, Onkyo, Pioneer etc.. werken allemaal naadloos. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar het overgrote deel is gewoon betrouwbaar zolang je het maar niet met Philips of Samsung apparatuur verbindt.
Verwijderd
In verband met je cons:barchettanl schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:29:
Hier een 32 inch 5008 eigenaar.
Eerst de pro's, dan de cons en uiteindelijk een vraag:
Pro's: Mooi beeld, mooi frame (mooier dan de dikke zwarte plastic rand van gelijkgeprijsde Samsungs), 3D, Youtube, Uitzending Gemist, Netflix, etc. etc., Wi-Fi, DLNA in combinatie met een Synology NAS, redelijk logische activatie van favoriete kanalen (vind ik lastiger op een Samsung) en natuurlijk Ambilight.
Cons: traag menu, USB-harddisk wordt niet meer herkend (in het begin nog wel), 3D Youtube filmpjes kijken werkt niet meer na een firmware-update (om HBBTV van Zeelandnet's 'Zeeuwse Portal' te gebruiken, hetgeen eigenlijk niet beter werkt dan de smart-tv apps, dus had ik beter achterwege kunnen laten). Firmware-update OTD werkt niet meer: nog voordat het zoekbalkje vol is, krijg ik de foutmededeling dat de gekozen zender geen deel uitmaakt van het pakket; hierdoor wordt het zoeken naar de update afgebroken! (en ja, zover ik weet zoek ik op ongecodeerde zenders: nl. Ned 1, 2, 3 of Omroep Zeeland).
Vraag: na de firmware-update vond ik ineens de mogelijkheid om via Miracast het beeld van mijn Nexus 7 (2013) op tv te zien(misschien kon het voor de update ook al?)--handig voor gebruik in combinatie met Netflix op de Nexus omdat de TV-app zo nu en dan ondertitels streperig weergeeft. Nu, een week of 2 later, heb ik iets gedaan waardoor het is uitgeschakeld. Ik weet niet meer wat ik destijds gedaan had om het werkend te krijgen! Bij de Wifi-instellingen van de Nexus zie ik de TV staan als (beveiligd) accesspoint en het pairen van Youtube met de TV werkt, maar geeft nog steeds geen Miracast.
Die youtube filmpjes, probeer je die te kijken via de app of gewoon via de browser op de SmartTV zelf?
Je hebt dus de firmware van je toestel bijgewerkt zie ik, maar op welk moment heb je dat zoekbalkje? Tijdens het installeren van die software of het zoeken van zenders of?
Miracast zou je in principe kunnen aanschakelen in je netwerkinstellingen onder Miracast.
Mijn 2012 PFL6007 is op alle output een drama (lijkt het).wimmel_1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:48:
[...]
ARC is in de regel een drama, niet alleen bij Philips (IMHO). Voor mij de rede om audio van ALLE devices, wanneer mogelijk, over een Optical óf COAX aansluiting te laten lopen en de DAC functie dus 100% over te laten aan m'n versterker.
Bij mij valt het geluid weg als ik digitale content afspeel via mijn Philips, en die laat lopen naar voorheen mijn LG HX751 Home Cinema Set, die ik laatst heb moeten vervangen door een LG HX553.
Bij allebei de apparaten valt het geluid om de minuut even een fractie stil. Of het nu afspeel via de HDMI ARC of via de optische kabel.
Als ik analoge kabel TV kijk, geven zowel de HDMI kabel als de optische kabel zonder enig hapering of stilvallen het geluid door.
Verwijderd
Een flink minpunt is dat de TV regelmatig niet uit standby komt, niet met afstandbediening en niet met de knop achterop de TV. Stekker even eruit helpt, hoewel de TV soms een aantal keer lijkt te herstarten voor alles in orde is. Irritant en onhandig omdat de stekker op een moeilijk bereikbare plek zit.
De TV heeft de meest recente firmware. Ik heb de indruk dat het problem verergerd is na het installeren van een UPC CI+ module maar zeker weten doe ik het niet.
Herkent iemand dit? Is het op te lossen (downgrade?) of hopen op nieuwe, betere firmware?
Je zou een keer een reset naar fabrieksinstellingen kunnen proberen. Ik heb dat ook een keer moeten doen toen ik naar een nieuwe firmware release was gegaan.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:51:Herkent iemand dit? Is het op te lossen (downgrade?) of hopen op nieuwe, betere firmware?
Wel eerst even al je instellingen noteren, zodat je niet alles opnieuw hoeft uit te zoeken
Herkenbaar probleem, bij mij werd het een stuk stabieler na het afkoppelen van de 2.5" hdd die ik gebruikte om live tv te kunnen pauzeren. Ruikt ernaar dat de voeding te krap bemeten is...Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:51:
De 55PFL8008 inmiddels enige weken in bezit. Nog steeds heel tevreden met beeld, geluid, ambilight, etc.
Een flink minpunt is dat de TV regelmatig niet uit standby komt, niet met afstandbediening en niet met de knop achterop de TV. Stekker even eruit helpt, hoewel de TV soms een aantal keer lijkt te herstarten voor alles in orde is. Irritant en onhandig omdat de stekker op een moeilijk bereikbare plek zit.
De TV heeft de meest recente firmware. Ik heb de indruk dat het problem verergerd is na het installeren van een UPC CI+ module maar zeker weten doe ik het niet.
Herkent iemand dit? Is het op te lossen (downgrade?) of hopen op nieuwe, betere firmware?
Verwijderd
Bij mijn tv (47pfl9705) ging de tv uit zichzelf naar standby maar kwam er gelukkig ook weer zelf uit. Wel irritant als je tv zit te kijken en het een aantal keren per uur gebeurd.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:51:
De 55PFL8008 inmiddels enige weken in bezit. Nog steeds heel tevreden met beeld, geluid, ambilight, etc.
TV staat nu al twee weken bij Philips op een nieuw moederbord te wachten, hopelijk zijn de problemen dan voorbij. Uitval van geluid is bij mij ook een probleem, hopelijk wordt dat meteen opgelost.
Kan best zijn dat jouw probleem technisch van aard is en niets met software te maken heeft.
Verwijderd
Doe eens je randapparatuur los van je toestel en kijk eens of dat enige verbetering brengt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:51:
Als je je toestel constant van de stroom moet halen dan lijkt me dit niet gezond voor je TV zelf.
Verwijderd
Verwijderd
Kun je laten weten of dit effectief het probleem heeft opgelost?Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 18:40:
Bedankt voor alle tips. @Willem2: nu je het zegt, ik heb op hetzelfde moment dat de UPC CI+ module erin ging ook een USB disk (WD 1TB) aangekoppeld. Wie weet is dat het inderdaad. Ik zal hem er eens afhalen en kijken of dat verbetering brengt.
Verwijderd
Inmiddels is de disk er meer dan een week af en ik heb nog geen problemen gehad (afkloppen).
Verwijderd
Thanks!Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:22:
@dacoster: in eerste instantie heb ik de disk een tijdje laten zitten. Resultaat is wisselend: soms gaat het dagenlang goed, soms moet ik hem een paar keer in korte tijd van de stroom halen.
Inmiddels is de disk er meer dan een week af en ik heb nog geen problemen gehad (afkloppen).
Lijkt erop dat je een harde schijf nodig zal hebben met een externe voeding om dit probleem te verhelpen.
Of gewoon de harde schijf loskoppelen natuurlijk
Mijn 40pfl7007 had de volgende problemen:
- audio over hdmi van mediaspeler gaf willekeurig 'krakend geluid' (crackling / popping). In afgelopen jaar verschillende updates gehad van philips die wel iets deden aan het kraken (verplaatsen of minder / vaker voorkomen), maar het niet verhielpen. (Nieuwe tv -> geen probleem meer)
- sinds laatste firmware update op analoge zenders automatisch teletekst ondertiteling. Ook als het uitstond in het menu of specifiek voor de zender. Eén keer heen en weer zappen was voldoende om het weer terug te laten komen. Philips heeft het probleem november / december 2013 erkend, maar niet verholpen.
- In de laatste weken viel me op dat er bij het aanzetten de tv willekeurig heen-en-weer zapte tussen zenders.
- Teletekst toont regelmatig de philips boodschap ‘pagina niet gevonden’. Deze staat dan een tijdje over de gevonden teletekst pagina.
- Apparaat niet gevonden foutmelding bij mijn mediaspeler om de zoveel tijd. Apparaat functioneert dan goed.
- Mediaspeler: Wel beeld tonen, geen melding ‘apparaat niet gevonden’ en niet meer reageren op hdmi-cec commando’s.
- TV-GUIDE via internet die regelmatig weigert te werken. Enige soelaas is afsluiten en opnieuw opstarten.
- Menu is traag, te traag voor een dualcore processor.
- TV reageert pas na 30 seconde op commando’s van afstandsbediening. Erg lastig als de tv daarvoor luid stond.
- De smart tv app ‘uitzending gemist’ geeft regelmatig de foutmelding ‘geen internetverbinding’. Na herstart werkt het dan wel.
- TV heeft tijdje erg slecht gereageerd op afstandsbediening. Moest dan 20 keer knoppen indrukken, voordat de tv aan ging. Als deze aan stond, reageerde de tv uitstekend op de afstandsbediening. Logischerwijs denk je dan niet aan de batterijen, maar toen ik deze verving was het probleem ineens over.
Totdat je erachter komt dat Samsung na een jaar de support voor televisie vrijwel laat vallen en de problemen ook gaan beginnen.peer1979 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:37:
Koop nooit geen philips TV meer, wat een ellende met dat apparaat gehad. Vorige week mijn tv geretouneerd in de garantie en een samsung gekocht. Wat een verademing, een apparaat dat €300,- euro goedkoper is en zijn werk goed doet!
Iedere andere TV (inclusief de 2011 Philips series) reageert sneller. Nog los van de specifieke issues die Peer1979.
Ik ben het er zeker mee eens dat de huidige Philips modellen qua software zeer slecht zijn geprogrammeerd, maar bij Samsung kom je niet in een veel beter schuitje terecht. Ook Samsung heeft veel problemen met software waarbij de Smart omgeving bijvoorbeeld niet meer werkt na updates en het zeer lang duurt alvorens er een update komt die dat probleem verhelpt.Stpan schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 08:21:
Het gaat natuurlijk om de basis configuratie / software op de TV. Ik heb ook een 2012 Philips (PFL6007), en zou net als Peer1979 niemand dit kreng aanraden.
Iedere andere TV (inclusief de 2011 Philips series) reageert sneller. Nog los van de specifieke issues die Peer1979.
Ik heb al mijn apparaten (tv-kastje, laptop, wii u, xbox) aangesloten op mijn versterker (Marantz SR5007), en dit werkt goed, tv herkent versterker automatisch en heeft hem toegevoegd bij de bronnen. Echter, om de een of andere reden heeft hij ook het tv-kastje toegevoegd, beide via hdmi 1. Als ik naar die bron ga, dan geeft hij steevast het beeld weer van het tv-kastje, ook als de input van de versterker daarvoor op bijvoorbeeld de wii stond.
Wat ik graag zou willen is dat ik dit met alle apparaten kan doen, dus via source elk apparaat kiezen (want kennelijk is de tv in staat de input van de versterker te wijzigen). De reden hiervoor is voornamelijk dat ik dan per source andere instellingen kan gebruiken, met name de game instelling voor de consoles, want deze is vrij omslachtig te bereiken zover ik heb ontdekt tot nu toe.
Of begrijp ik het verkeerd?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik *denk* dat dit komt, doordat jouw tv-kastje zich aanmeldt als CEC apparaat.Takenzo schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:51:
Ik heb een Philips 47PFL7008k gekocht, en tot nu toe ben ik tevreden, maar heb wel een wens en vroeg me af of dit mogelijk is.
Ik heb al mijn apparaten (tv-kastje, laptop, wii u, xbox) aangesloten op mijn versterker (Marantz SR5007), en dit werkt goed, tv herkent versterker automatisch en heeft hem toegevoegd bij de bronnen. Echter, om de een of andere reden heeft hij ook het tv-kastje toegevoegd, beide via hdmi 1. Als ik naar die bron ga, dan geeft hij steevast het beeld weer van het tv-kastje, ook als de input van de versterker daarvoor op bijvoorbeeld de wii stond.
Wat ik graag zou willen is dat ik dit met alle apparaten kan doen, dus via source elk apparaat kiezen (want kennelijk is de tv in staat de input van de versterker te wijzigen). De reden hiervoor is voornamelijk dat ik dan per source andere instellingen kan gebruiken, met name de game instelling voor de consoles, want deze is vrij omslachtig te bereiken zover ik heb ontdekt tot nu toe.
Sluit ik mijn Raspberry PI met openelec aan op mijn receiver (toevallig ook een Marantz :-) dan verschijnt hij inderdaad als directe bron op mijn TV. Sluit ik mijn mediacenter PC via HDMI aan, krijg ik dit niet te zien. Maar als ik er een CEC adapter tussen prop weer wel (Pulse Eight adapter in dit geval).
Ja dit is in principe wel zo, maar het TV-kastje staat er dus ook bij als bron terwijl die ook op de versterker is aangesloten, en als ik deze selecteer gaat het geluid alsnog via de receiver zoals ik dat wil dus vandaar dat ik dit bij andere apparaten ook wil.kraades schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:03:
Maar moet je de source niet selecteren op je receiver? En laat je TV de actieve source op je receiver altijd zien op HDMI1 (de aansluiting waarop de receiver op je TV is aangesloten).
Of begrijp ik het verkeerd?
Dit klinkt wel aannemelijk. Als ik bij mijn media pctje dit ook doe zal deze waarschijnlijk wel als bron erbij komen.Willem2 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:30:
[...]
Ik *denk* dat dit komt, doordat jouw tv-kastje zich aanmeldt als CEC apparaat.
Sluit ik mijn Raspberry PI met openelec aan op mijn receiver (toevallig ook een Marantz :-) dan verschijnt hij inderdaad als directe bron op mijn TV. Sluit ik mijn mediacenter PC via HDMI aan, krijg ik dit niet te zien. Maar als ik er een CEC adapter tussen prop weer wel (Pulse Eight adapter in dit geval).
Nu vraag ik me af of ik deze adapter ook kan gebruiken bij andere apparaten, zoals dus de wii U, als dat zo is bestel ik gewoon 2 of 3 van die adapters en dan kan ik op die manier de setup zo krijgen als ik wil. De manier waarop pulse eight adverteert met de adapter lijkt het erop dat het alleen voor (XBMC) PC's bedoeld is.
Mijn samsung gaat snel aan, reageert direct op commando's, reageert snel in de smart tv omgeving en speelt perfect mijn muziekverzameling af van mijn raspberry pi. Een verademing!
Probleem blijft echter 't zelfde. App blijft aangeven dat ik alleen maar digitale zenders via 't smartscreen kan bekijken terwijl ik toch écht alles via de CI+ module bekijk én alle overige functies wel werken van de app

TV hangt draadloos aan een WPA2 beveiligd netwerk en 't WiFi smartscreen is enabled onder de netwerkinstellingen dus zo maar eens even met de supportdesk bellen.
...... En na een gesprek van 3 kwartier én een complete herinstallatie van m'n TV qua zenders én WiFi netwerk..... Helaas: No-Go

Philips Support uiteraard óók even terug gebeld met de mededeling dat 't opgelost is en dat 't niet in de Software van Philips zit/zat (niet op de iOS devices qua "MyRemote" en ook niet op de TV).
Wel jammer dat je dat WiFi SmartScreen dus niet kunt gebruiken op het moment dat er geen internetacces is maar wél gewoon digitale TV via de kabel. Programmatje (MyRemote) doet waarschijnlijk een verificatieslag op het aantal op te zetten streams middels dat IP adres, twee streams gelijktijdig gaat niet (maar dat zou de TV ook gewoon zélf bij moeten kunnen houden, IMHO).
Bijkomend voordeel is dat m'n TB HDD met opgenomen films van HBO nu weer leeg is
[ Voor 68% gewijzigd door Will_M op 13-03-2014 21:33 ]
Ik heb inmiddels een Tele2 decoder voor digitale TV over mijn telefoonlijn. Wat me opvalt is dat ik het geluid harder of zachter zet via de a/b van de decoder, het geluid van mijn TV via de decoder en de HDMI verbinding rechtsstreeks op de TV hard/zachter wordt gezet.
En nu reageert de TV wél snel. En is de visualisatie van een 'schuif' onder in beeld wél soepel en zonder hapering. Dus het kán wel soepel loepen als je niet de Philips a/b gebruikt, maar via een decoder/CEC verbinding aan de knoppen zit.
Waarom werkt het nu wel?! Ik blijf me verbazen en irriteren..
We hebben hier een motorola ontvanger staan waarmee ik ook wil opnemen. Maar IPTV (in dit geval tweak, binnenkort Telfort), komt niet als tv kanaal gezien
Nu herkent hij volgens mij alleen DVB-T of DVB-C
[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 04-05-2014 17:05 ]
In de afgelopen maanden heb ik véle firmware updates voorbij zien komen, en ik heb ze allemaal geprobeerd tot aan de huidige QF2EU-0.173.51.0 aan toe. Kleine zaken zijn wel iets verbeterd door de updates, zoals de 5 pixel verschuiving die ik had op mijn xbox360, wat zaken mbt audio vertraging over hdmi en toslink, etc.
Echter zijn de echte problemen van het toestel nooit opgelost, en dan heb ik het over de BEELDKWALITEIT.
Ik had dit toestel bewust gekocht omdat het een wat hogere serie was en oa voorzien van een dual core processor, 700Hz PMR, 3 zijdig ambilight, pixel precise HD engine, smart functies, wifi, etc. etc.
Juist die Pixel Precise HD engine zou er voor moeten zorgen dat beelden scherp en vloeiend horen te bewegen. Helaas heeft mijn toestel dat nooit gedaan!
Ik heb ondertussen werkelijk alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar zodra ik de PNM (Perfect Natural Motion) aan zet, of het nu op minimum, medium of maximum is, zie ik bij snel bewegende beelden zogenaamde stotteringen/digitale ruis/artefacts ontstaan.
Het maakt niet uit vanaf welke bron dit is (bijv mijn KPN itv hd zenders of via een htpc met xbmc 1080p films).
Ik moet pnm echt uit zetten om beelden 'vloeiend en scherp' te laten bewegen, maar ik wil juist wél gebruik maken van perfect natural motion omdat het beeld er toch wat rustiger van wordt (mag ik dat een soort van 24hz bioscoop ervaring noemen oid?). En juist dat effect staat mijn wel aan, totdat de beelden snél gaan bewegen, dan wordt het met pnm een rommeltje.
Dat mag toch niet voor zo'n tv? Waarbij juist de Pixel Precise HD engine het paradepaardje zou moeten zijn?
Een toestel met een adviesprijs van 1999,-!!!
(niet dat ik dat er voor betaal heb, maar wel iets van 1400,- oid, wat nog steeds geen instappertje is)
Ik hou wel van een flink contrastrijk beeld (mede ivm het vele zonlicht op mijn tv) en heb hem dan ook als volgt ingesteld:
Beeldstijl Intens
Contrast Backlight 85
Kleur 70
Scherpte 5
Ruisreductie minimum
Mpeg artefactreductie minimum
pixel precise HD ->
Perfect Natura Motion uit
Clear LCD aan
Geavanceerde scherpte aan
Dynamisch contrast maximum
Dynamische achtergrondverlichting standaard
Kleurverbetering maximum
Geavanceerd ->
Lichtsensor aan
Gamma 0
Kleurtemperatuur normaal
Videocontrast 100
Helderheid 50
Spel of computer uit
Formaat en randen niet geschaald
Hebben andere ook deze ervaringen met Perfect Natural Motion en wat doen jullie qua instellingen er aan?
Ook zijn menu's bijzonder traag en is de smart functie gewoon onbruikbaar traag...
Ook werkt Miracast icm met mijn LG G2 niet. Hij maakt wel verbinding en geeft dan het beeld van mijn android toestel weer, maar daarna gaat dat beeld knipperen, haperen en stotteren waardoor je er niks mee kan. Iemand die wel Miracast gebruikt?
Ik zou hem denk ik zo omruilen voor een 55% (2013+) LG of Samsung.
Want nu gebruik ik dit dure paneel eigenlijk alleen maar als beeldweergever (en zelfs dat is dus met pnm niet goed) en alle extra functies, zoals de ingebouwde skype camera, ingebouwde wifi, smart tv, miracast, etc. etc. gebruik ik niet omdat het gewoon allemaal niet lekker werkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 17-05-2014 13:55 ]
http://www.supportforum.p...-51)-for-7xx8-Series-2013
[ Voor 10% gewijzigd door Stpan op 22-05-2014 09:06 ]
En dat terwijl de 2011 serie gewoon vloeiende software heeft, gaat alles op de 2012 nog steeds zo vlug als dikke str*nt. Is er ooit custom software geschreven voor een TV? Zou heel graag kunnen programmeren, het enige wat ik wil is dat ik door de menu's kan scrollen zonder 3 seconden vertraging per handeling.
Misschien dat 't een Pools model is (géén PFL6007/H12) ? Ik zie regelmatig modellen voorbij komen op sites als iBood welke goedkoop worden aangeboden welke niet bedoeld zijn om geleverd te worden in de Benelux landen.....Stpan schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:05:
Laatste firmware update geinstalleerd voor de 2012 PFL6007. De 'geupdate' zenderlogo library zorgt er nu voor dat de logo's van NED1, NED2 en NED3 zijn vervangen door Polska TV 1,2 en 3. Ongelooflijk weer, na 2 jaar in het bezit van deze TV te zijn kookt het bloed nog regelmatig van irritatie.
En dat terwijl de 2011 serie gewoon vloeiende software heeft, gaat alles op de 2012 nog steeds zo vlug als dikke str*nt. Is er ooit custom software geschreven voor een TV? Zou heel graag kunnen programmeren, het enige wat ik wil is dat ik door de menu's kan scrollen zonder 3 seconden vertraging per handeling.
Uiteraard is dat gewoon een firmware instelling en als "Tweaker" is dat óók aan te passen zodat je een goedkopere versie alsnog aan de praat krijgt alsof 't een door Ziggo/UPC/Telenet..... E.D. gecertificeerd toestel is).
Verwijderd
Ik krijg de melding dat de TV Speakers nog actief zijn, ARC en meerkanaals audio staan aan maar helaas wil het nog niet werken
De Philips TV is met een HDMI kabel aangesloten op mijn Marantz op de HDMI out aansluiting maar op beide is ARC actief. Iemand die mij in de goede richting kan helpen of tips heeft waar ik op moet letten.
Bespaar je de moeite, heb zelf de 42PFL7008 met Marantz receiver (NR1504) en ARC van de TV is echt om te huilen...SirMemeAlot schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:29:
Ik heb een Philips 40pfl7008 die is aangesloten op een Marantz 40pfl7008, het beeld en geluid via mijn HTPC/PS3/Horizon mediabox werkt allemaal als een tiet! Het probleem of in ieder geval hetgeen wat niet lukt is het geluid wat uit de TV komt om deze ook via de versterker te laten gaan.
Ik krijg de melding dat de TV Speakers nog actief zijn, ARC en meerkanaals audio staan aan maar helaas wil het nog niet werken
De Philips TV is met een HDMI kabel aangesloten op mijn Marantz op de HDMI out aansluiting maar op beide is ARC actief. Iemand die mij in de goede richting kan helpen of tips heeft waar ik op moet letten.
Audio valt zo vaak weg, dat het ondoenlijk is (ongeacht of het stereo of meerkanaals is).
Audio van versterker naar TV gaat wel goed, dus de HDMI kabel lijk in orde te zijn.
Ik heb toch nog even wat moeite gedaanWillem2 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:27:
[...]
Bespaar je de moeite, heb zelf de 42PFL7008 met Marantz receiver (NR1504) en ARC van de TV is echt om te huilen...
Audio valt zo vaak weg, dat het ondoenlijk is (ongeacht of het stereo of meerkanaals is).
Audio van versterker naar TV gaat wel goed, dus de HDMI kabel lijk in orde te zijn.
geluid van mn receiver harder zetten? bam tv uit
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Dat heb ik ook gehad, maar dat is ergens een instelling. Smart link ofzo, kan het momenteel niet nakijkenTusk schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:42:
Lekker hoor. Na een firmware update reageert mijn tv (7008k) op alle signalen van mijn andere afstandsbedieningen met 'uit'
geluid van mn receiver harder zetten? bam tv uitzeeeeeeer irritant
Tv (46 8008k) verbonden via hdmi met denon x1000 ..
De Netflix app op tv laat alleen stereo geluidsondersteuning zien? Naar mijn weten moet dit toch gewoon in 5.1 te gebruiken zijn of kan het niet via arc van tv -> receiver?
[ Voor 41% gewijzigd door fazerfreak op 06-07-2014 20:36 ]
Battle.net :: FazerFreak#2695
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Klopt helaas wel. Via mijn 42pfl7008K alleen stereo geluid via ARC met Netflix, doe ik het via de playstation (ook geluid via arc) dan krijg ik wel DD5.1. ARC is echter zo slecht geimplementeerd, dat het geluid regelmatig wegvalt, dus daar zal Philips eerst iets aan moeten doen voordat je er iets aan hebt met Netflix.fazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:24:
Zit met volgende probleem:
De Netflix app op tv laat alleen stereo geluidsondersteuning zien? Naar mijn weten moet dit toch gewoon in 5.1 te gebruiken zijn of kan het niet via arc van tv -> receiver?
Zelf gebruik ik deze tv alleen nog met alle beeldverbeteraars uit en smarttv start ik al helemaal niet op.
Echt om te huilen wat TPVision doet met deze apparaten....
Gister nog een uitgebreide chat gehad met medewerker van netflix, deze gaf aan bovenstaande problemen met philips te bespreken om hier een oplossing voor te vinden.... dat wordt weer afwachten...Willem2 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:44:
[...]
Klopt helaas wel. Via mijn 42pfl7008K alleen stereo geluid via ARC met Netflix, doe ik het via de playstation (ook geluid via arc) dan krijg ik wel DD5.1. ARC is echter zo slecht geimplementeerd, dat het geluid regelmatig wegvalt, dus daar zal Philips eerst iets aan moeten doen voordat je er iets aan hebt met Netflix.
Zelf gebruik ik deze tv alleen nog met alle beeldverbeteraars uit en smarttv start ik al helemaal niet op.
Echt om te huilen wat TPVision doet met deze apparaten....

Het gebruik van de CI module is bij mij erg verbeterd na een update van de firmware naar versie ... (weet ik niet meer). Maar je zou de laatste versie eens kunnen proberen...itsalex schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:50:
Ik had een Philips tv uit 2014 en dat ding was niet zo traag maar echt traag. Tv kijken met een ci module was geen doen en ga niet vragen voor smart tv.
Edit: Ok, je hebt de TV niet meer zie ik nu... Misschien een idee voor andere gebruikers...
[ Voor 70% gewijzigd door technorabilia op 07-07-2014 12:39 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Kan ik proberen maar voor zover ik het begrepen heb ondersteund die philips netflix app op mn 8008k alleen stereo...?kraades schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:37:
Niet wat je wilt horen misschien, maar een extra (optische) kabel van TV naar receiver? Dan heb je in ieder geval goed geluid.
Ja ook als ik de tv op meerkanaals heb ingesteld...

👉🏻 Blog 👈🏻
Als ik dan op de A/B op subititles druk en dan op OK druk (terwijl de instelling al op 'ondertiteling uit' staat) dan is de ondertiteling weer weg.
Verder is de app van uitzendinggemist echt ondoenlijk traag geworden in de Smart TV omgeving. Ik heb andere apps niet geprobeerd, maar dit is echt om te huilen. Speelt eigenlijk bijna niets meer af wegen 'geen internetverbinding', en dat terwijl de internetverbiding volgens mijn smartphone op WiFi ongeveer 12MBS is op de plek waar de TV staat op een 30 MBS aansluiting.
Echt, nogmaals, aan iedereen die in dit topic komt omdat hij/zij een Philips TV wil kopen. Doe het niet! Doe het niet!
Tv aan prima.......na een minuut of 10 plotseling nergens meer op reageren behalve geluid hard zacht zonder indicatie op het scherm en aan-uit.
Snel aan-uit verhelpt de storing maar soms reageert het toestel niet op de tweede klik aan en dan zit je eventjes naar een zwart scherm te kijken.
Ook gehad dat de knoppen een andere functie kregen. bv de 1 schakelde naar kanaal 5, verdere nummers klopten maar ik dacht dat ik gek werd toen ik de tv niet op kanaal 1 (Ned 1) of 11 (Canvas) kon krijgen tijdens de WK.
Soms blijft hij het na een hertstart doen, de AB, soms na een tijdje weer niet.
Echt vaag, geen batterijprobleem overigens, met nieuwe batterijen zelfde gedrag.
Iemand een idee?
Nog niet bij Philips gemeld overigens.
Betreft model 40PFL5507K/12.
(software kan beter maar IPS scherm is top en werkt bij mij probleemloos met Cl+ module/KPN)
Overigens, betreffende een eerdere post, updates voor buitenlandse modellen zijn gewoon in het Nederlands verkrijgbaar via de Algemene Philipssite. (land van herkomst uitkiezen in Engelse taal(English), model zoeken en software downloaden in het Nederlands (dutch)).
[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 21-07-2014 20:24 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Volgens een officiele reactie van Philips kan het SmartTV platform van de 6xx8/7xx8/8xx8 serie geen DD 5.1 geluid aan:fazerfreak schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:24:
Zit met volgende probleem:
http://www.supportforum.p...tflix-issue-on-55PFL7008K
Het bizarre is dat de "mid-range" modellen (5xx8 en lager) dit WEL aankunnen!Hi all,
I have looked into the specifications for the 6xx8 - 9xx8 series TVs in regards to DD/DD+ support.
These TVs do not support DD/DD+ in SmartTV and therefore the Netflix app will not allow this option.
Best regards,
Ina
Hetzelfde overigens met CI+ 1.3 ondersteuning. Dat kunnen de z.g. "high-end" modellen ook niet aan en de mid-range modellen wel
lijkt me toch een kleinigheidje voor philips om dit dmv update te wijzigen.. toch schandaligMr Magic schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 00:10:
[...]
Volgens een officiele reactie van Philips kan het SmartTV platform van de 6xx8/7xx8/8xx8 serie geen DD 5.1 geluid aan:
http://www.supportforum.p...tflix-issue-on-55PFL7008K
[...]
Het bizarre is dat de "mid-range" modellen (5xx8 en lager) dit WEL aankunnen!
Hetzelfde overigens met CI+ 1.3 ondersteuning. Dat kunnen de z.g. "high-end" modellen ook niet aan en de mid-range modellen wel
ik wil smart-tv activeren maar de upc epc3925 weigert verbinding te behouden.
Vreemd genoeg is de wifi verbinding via router naar pc wel mogelijk.
Ik kan gedeelde bestanden/ foto's en video streamen. (smart tv start wel op maar echt actief is het niet.)
Ik heb het bedraad aangesloten en de router poort waarop de tv is aangesloten knippert oranje.
Tijdens verbinding maken door de tv doorloopt hij de verbindings stappen 123 en daarna begint hij meteen weer opnieuw.
(een tijdje(maanden/jaar) geleden heb ik het aangesloten en toen werkte het wel meen ik me te herinneren.)

(via de routermenu zie ik het mac adres vd tv en het gegeven ip adres in de lijst.)
(router staat op DHCP, modes. en volgens mij met gereserveerde ip adressen.)
Waar moet ik op letten?
(welke gegevens moet ik posten voor jullie?
instellingen in de router aanpassen?
kan iemand me op weg helpen?
Verkeerde topic?
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 05-08-2014 17:10 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Toch maar een ander uitzoeken?
Stpan schreef op maandag 21 juli 2014 @ 16:15:
Echt, nogmaals, aan iedereen die in dit topic komt omdat hij/zij een Philips TV wil kopen. Doe het niet! Doe het niet!
Enig idee hoe dit komt...en hoe ik dit uit zet?

(klik voor vergroting)
👉🏻 Blog 👈🏻
Ervaringen: De overige opties van mijn toestel ben ik eigenlijk nog steeds niet volledig tevreden over. Bij mijn PFL9706 is de software en het menu echt rete-traag. Soms zet ik de TV aan, moet ik even wachten en bam gaat ie toch maar weer uit. Of de TV is net opgestart, druk ik op de home-knop, krijg ik het overzicht van apparaten en bam, weer uit het menu geschopt (omdat de tv nog niet goed is opgestart waarschijnlijk). Ook heb ik easy-link in gebruik met een soundbar van Philips, af en toe ziet ie hem wel, andere keer weer niet, krijg je mega-grote laggende meldingen in beeld. Volume hoger en lager met tv afstandsbediening via de soundbar lagged enorm. Sluit ik een koptelefoon aan op de televisie, blijft het geluid ook nog over de TV afspelen gewoon en kan ik de volume niet regelen met de AB (koptelefoon heeft die optie niet namelijk). Bij mijn Sony (vroegah) ging het geluid van TV netjes uit en over op de headset (zoals elke smartphone tegenwoordig) en kon ik met de AB van de TV het geluid gewoon aanpassen wat over de headset komt. Kortom, veel irritaties.
Als ik nu weer eens even snel wat topics doorkijk komt het bij mij over het alsof merken als Panasonic, Samsung en LG wat meer terrein hebben gewonnen bij film/game-liefhebbers en dat Philips wat achter is gaan lopen wat betreft de software/firmware van hun televisies.
I.c.m. een Onkyo versterker zonder HDMI ARC want dat werkt bij mij niet goed. Maar ARC mis ik niet.
Ik heb geen problemen met de bediening van de TV. Aan/uitzetten is niet supersnel maar acceptabel. Net als de zenderwissel. Ook heb ik geen last van onverwacht gedrag.
👉🏻 Blog 👈🏻
Misschien beetje off-topic vraag maar ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een 47PFL8404h/12 uit +- 2009? Na 5 jaar zonder problemen te hebben gewerkt zat ik gister een serie te kijken via de computer.
Valt echt uit het niets het beeld weg, gewoon plotseling.. me vriendin op de bank bewoog toevallig, dus ik gaf haar al gelijk de schuld dat ze weer op de afstandsbediening zat
En sindsdien.. niks? De TV gaat niet meer aan, reageert werkelijk nergens meer op. Heb ook geen *plof* of iets gehoord, geen brand lucht o.i.d, eigenlijk gewoon niets
Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of weet iemand een bedrijf die dit tegen een redelijk tarief onderzoekt?
Alvast bedankt!
Bij het aanzetten zie ik in een flits nog even het philips logo langsflitsen, maar verder niets.
Waarschijnlijk inverters, maar ik ga ze niet (laten) vervangen. Heb al een nieuwe 42PUS7809 gekocht
Je kunt nog proberen om de stekker er een half uur uit te halen. Hele kleine kans dat je weer beeld krijgt.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Heb de soundbar dan maar aangesloten via optische Toslink op de TV, maar deze geeft vreemdgenoeg een delay als ik kies voor multikanaals uitvoer op de TV; ook op stereo is er een minimale delay.
Zou dit aan de TV liggen, of eerder de soundbar?
Klinkt als een voedingkje dat er uit ligt.
Vaak zijn tv`s thuis te repareren bij "kleine" reparaties.
En je zoekt een reparatiebedrijf in de buurt van ?
Is er geen reparateur bij jou in de buurt die langs kan komen? Mocht het toch groot zijn en er veel testapparatuur nodig is die hij niet bij zich heeft dan neemt hij hem voor je mee en brengt hem gemaakt terug. Maar vaak weten ze vooraf al wat er aan verschillende types mankeert.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Verder is het feedback forum van Philips echt om te janken.. Als je bugs en glitches meld via het forum dan word daar niet of nauwelijks op gereageerd. En als je je daar negatief over uitlaat word je topic verwijderd....
http://www.supportforum.philips.com/en/forum.php
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+
Het type afstandsbediening die ik nu heb is CRP611/01 maar ik kan hem nergens meer bestellen of iets over terug vinden. Heb al met Philips gesproken maar die verwijzen mij door naar worldofparts alleen daar is die AB ook niet meer te krijgen. Weet iemand of ik dus een AB van een ander model kan gebruiken (moet met ambilight functie op de AB)?
Bijvoorbaat dank!
Edit: Oh toch na lang zoeken gevonden!
http://www.afstandsbedien...psrc4490820400151611.html
[ Voor 16% gewijzigd door SilverAqua op 30-08-2014 11:47 ]
Iemand hier al wat ervaring mee? Zijn er bijvoorbeeld ook speciale muurbeugels voor?