Sinds december 2013 heb ik een 55pfl7008k aangeschaft en tot op de dag van vandaag flink 'spijt' van deze aanschaf.
In de afgelopen maanden heb ik véle firmware updates voorbij zien komen, en ik heb ze allemaal geprobeerd tot aan de huidige QF2EU-0.173.51.0 aan toe. Kleine zaken zijn wel iets verbeterd door de updates, zoals de 5 pixel verschuiving die ik had op mijn xbox360, wat zaken mbt audio vertraging over hdmi en toslink, etc.
Echter zijn de echte problemen van het toestel nooit opgelost, en dan heb ik het over de BEELDKWALITEIT.
Ik had dit toestel bewust gekocht omdat het een wat hogere serie was en oa voorzien van een dual core processor, 700Hz PMR, 3 zijdig ambilight, pixel precise HD engine, smart functies, wifi, etc. etc.
Juist die Pixel Precise HD engine zou er voor moeten zorgen dat beelden scherp en vloeiend horen te bewegen. Helaas heeft mijn toestel dat nooit gedaan!
Ik heb ondertussen werkelijk alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar zodra ik de PNM (Perfect Natural Motion) aan zet, of het nu op minimum, medium of maximum is, zie ik bij snel bewegende beelden zogenaamde stotteringen/digitale ruis/artefacts ontstaan.
Het maakt niet uit vanaf welke bron dit is (bijv mijn KPN itv hd zenders of via een htpc met xbmc 1080p films).
Ik moet pnm echt uit zetten om beelden 'vloeiend en scherp' te laten bewegen, maar ik wil juist wél gebruik maken van perfect natural motion omdat het beeld er toch wat rustiger van wordt (mag ik dat een soort van 24hz bioscoop ervaring noemen oid?). En juist dat effect staat mijn wel aan, totdat de beelden snél gaan bewegen, dan wordt het met pnm een rommeltje.
Dat mag toch niet voor zo'n tv? Waarbij juist de Pixel Precise HD engine het paradepaardje zou moeten zijn?
Een toestel met een adviesprijs van 1999,-!!!
(niet dat ik dat er voor betaal heb, maar wel iets van 1400,- oid, wat nog steeds geen instappertje is)
Ik hou wel van een flink contrastrijk beeld (mede ivm het vele zonlicht op mijn tv) en heb hem dan ook als volgt ingesteld:
Beeldstijl Intens
Contrast Backlight 85
Kleur 70
Scherpte 5
Ruisreductie minimum
Mpeg artefactreductie minimum
pixel precise HD ->
Perfect Natura Motion uit
Clear LCD aan
Geavanceerde scherpte aan
Dynamisch contrast maximum
Dynamische achtergrondverlichting standaard
Kleurverbetering maximum
Geavanceerd ->
Lichtsensor aan
Gamma 0
Kleurtemperatuur normaal
Videocontrast 100
Helderheid 50
Spel of computer uit
Formaat en randen niet geschaald
Hebben andere ook deze ervaringen met Perfect Natural Motion en wat doen jullie qua instellingen er aan?
Ook zijn menu's bijzonder traag en is de smart functie gewoon onbruikbaar traag...
Ook werkt Miracast icm met mijn LG G2 niet. Hij maakt wel verbinding en geeft dan het beeld van mijn android toestel weer, maar daarna gaat dat beeld knipperen, haperen en stotteren waardoor je er niks mee kan. Iemand die wel Miracast gebruikt?
Ik zou hem denk ik zo omruilen voor een 55% (2013+) LG of Samsung.
Want nu gebruik ik dit dure paneel eigenlijk alleen maar als beeldweergever (en zelfs dat is dus met pnm niet goed) en alle extra functies, zoals de ingebouwde skype camera, ingebouwde wifi, smart tv, miracast, etc. etc. gebruik ik niet omdat het gewoon allemaal niet lekker werkt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Allewijn op 17-05-2014 13:55
]