Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Weet je ook al wat LED inhoudt bij een TV en hoe LED's gebruikt worden om een panel van "backlight" te voorzien bij LCD/TFT TV's?

Je camera versterkt dat effect alleen maar, overigens.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 21:56
Groot genoeg? :)
http://www.saturn.nl/mcs/...95,924052.html?langId=-11

Elahkneh schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:02:
Ik weet dat bleeding voorkomt bij led , maar in deze mate ?
Zijn er meer die er last van hebben?
Ik heb een 55PFL8008 en heb hetzelfde effect. Ik weet dat het "normaal" is maar vind het ook wel heel erg zichtbaar op deze TV's. Toen ik het voor het eerst zag had ik wel zoiets van... :(

HDMI-CEC werkt bij mij wel met de Pi? :?
Elahkneh schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:17:
*geen ota update , terwijl die al maanden beschikbaar is
Ok, ik krijg ook geen update te zien als ik check via de internetverbinding.
Moet ik de update dan via een USB stick installeren?

Inmiddels geupdate van versie 0.64.15.0 naar 0.171.56.0.
Meivogeltje schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:55:
Goh elakhneh, ziet er goed uit die ambi zo. Ik heb, doordat ie dicht tegen de muur zit, weinig effect. Hoever staat deze bij andere van de muur? Ik heb zelf de 47" 6907.
Zelf heb ik zo'n Vogel beugel waardoor je zelf de afstand kunt varieren. Wel handig mijns inziens.
http://www.vogels.com/thi...lcd-plasma-wandsteun.html
rened80 schreef op zondag 08 september 2013 @ 18:16:
Ik heb een philips pfl 8007 met ci+ cammodule.
Ik heb een 55PLF8008 met een CI+ module van UPC.
Bij het aanzetten van de TV krijg ik steeds een of meerdere keren de melding TV kan geen verbinding maken met de CI+ module.
Hebben anderen hier ook last van?

Opgelost door de laatste TV firmware te installeren... :)

[ Voor 66% gewijzigd door technorabilia op 11-09-2013 10:18 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
Aangezien dit topic nog aktief is en ik geen 2013 topic kan vinden stel ik hier mijn vraag.

Ik zoek een tv met het beste beeld voor mijn budget, en niet voor smart tv opties of opnemen en terugspoelen, hier heb ik allemaal andere apparatuur voor die ik blijf gebruiken.

Mijn budget is zo een 800 euro.
Ik zit te twijfelen tussen de 40PFL8007 en de 42PFL6008K.

De 8007 schijnt na wat ik heb gelezen heel mooi beeld te hebben, en met alle firmware updates zijn de ergste problemen ook wel opgelost. Ook heeft deze ambilight aan de bovenkant.Deze is echter al wel 1.5 jaar oud. Heeft active 3d (heb misschien liever passief, heb een bril)

De 6008 is natuurlijk wel een 2013 model, maar wel met mindere specs. en alleen aan de zijkanten ambilight. Heeft passive 3d tv!

Ik weet het dus even niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Mich op 09-09-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

De modellen van vorig jaar hebben net zo'n mooi beeld als de 2013 modellen. Maar zijn wel goedkoper! 3D heb ik een uurtje geprobeerd; brillen zijn alweer opgeborgen. Ambilight aan de bovenkant is wel erg mooi!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark E
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-01-2024
Een zeer groot voordeel van de 2012 modellen is de luidspreker welke in de voet is weggewerkt en daardoor een veel beter/voller geluid produceert dan andere televisies. Daar kan geen andere televisie tegenop.
Vanzelfsprekend is een externe geluidsbron nog beter, maar die staat bij mij niet altijd aan, zeker niet als even snel televisie gekeken wordt.

Ik heb zelf het type 46PFL8007K/12 en ben zeer tevreden.
Alleen de televisie start nog wel eens vanzelf op en loopt soms vast. De voedingskabel er uit en er in is dan de oplossing. Het hoort niet, maar daar is mee te leven.
De bediening loopt ook niet altijd even snel (wel via de iPad of iPhone), want de afstandsbediening geeft niet altijd thuis.
Overigens zijn dit de enige negatieve puntjes.
(Hebben nog meer gebruikers last van deze onhebbelijkheden?)

Verder een zeer goede en natuurgetrouwe kleurenweergave. Wel is mijn toestel gekalibreerd, waardoor de kleuren beter en natuurlijker worden weergegeven.
Er is geen standaard kalibratie-instelling zoals wel eens wordt gesuggereerd. Alleen een professioneel uitgevoerde kalibratie heeft het gewenste resultaat en haalt het maximale uit de televisie.

3D is een leuke gadget, maar gebruik ik bijna nooit. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar de 3D weergave van deze televisie is zeer realistisch.

Ambilight voegt echt een extra dimensie toe en functioneert perfect.

Kort en goed: ik zou voor de xxPFL8007 gaan (dus het 2012 model), want deze heeft een kwalitatief veel beter paneel dan de xxPFL6008.

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 15:51
Peter_Aragorn in "Netflix en Hulu in de Benelux"

Dus begrijp ik nou goed van Philips dat vind het niet nodig vinden om Netflix op 2012 modellen te zetten?

Nooit meer een Philips product in mijn huis meer.

Bespottelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door rejer op 11-09-2013 19:52 ]

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Zoals ik het lees is de 2012 hardware niet compatible met de encryptie die Netflix gebruikt. Geen onwil dus.

Living the American Dream

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Nou dat kan ik maar erg moeilijk geloven eerlijk gezegd. Als concurrenten het in tv's uit 2011 kunnen, kan Philips het ook best in een 2012 model...

Als het echt zo is, prima. Maar het gaat er bij mij wat moeilijk in.

[ Voor 19% gewijzigd door Peter_Aragorn op 11-09-2013 21:27 ]

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Barend-T
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-11-2023
Echt geen idee waarom het Philips supportforum gesloten is, vandaar dat ik het hier maar probeer in de hoop dat er wat Philips software engineers meelezen....

Ik heb de nieuwe testversie van Firmware 56 geinstalleerd op mijn 55PFL8008K/12, maar het probleem met de flikkerende Ambilight bij het afspelen van MKV bestanden is wederom niet verdwenen. Het euvel doet zich nog steeds vooral rechtsboven voor en de kleur die afwijkt is vaak groen.

Zijn er nog meer mensen die last hebben van een instabiele verbinding middels UTP? Wifi werkt perfect, maar UTP is een drama. Probeer erachter te komen of er een fout in mijn hardware zit of dat dit ook een software fout kan zijn....

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-05 11:00
Barend-T schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:15:
Echt geen idee waarom het Philips supportforum gesloten is, vandaar dat ik het hier maar probeer in de hoop dat er wat Philips software engineers meelezen....
Blijkbaar duurt het onderhoud langer dan gepland. Zie onderaan deze pagina:

http://58pfl9955.wordpres...-version-171-56-verfgbar/
Ik heb de nieuwe testversie van Firmware 56 geinstalleerd op mijn 55PFL8008K/12, maar het probleem met de flikkerende Ambilight bij het afspelen van MKV bestanden is wederom niet verdwenen. Het euvel doet zich nog steeds vooral rechtsboven voor en de kleur die afwijkt is vaak groen.
Teleurstellend om te horen dat dit nog steeds niet is opgelost. Het gaat overigens niet specifiek om MKV-bestanden, maar om al het materiaal dat in 24p wordt afgespeeld (dus ook blu-rays).

Voor mensen die de nieuwe versie zoeken: als je op de support-site kiest voor "Belgie - Nederlands" vind je hem gewoon. Bij Nederland staat nog de oude versie (171.51).

• Barend-T
Mr Magic schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:59:
[...]

Blijkbaar duurt het onderhoud langer dan gepland. Zie onderaan deze pagina:

http://58pfl9955.wordpres...-version-171-56-verfgbar/

[...]

Teleurstellend om te horen dat dit nog steeds niet is opgelost. Het gaat overigens niet specifiek om MKV-bestanden, maar om al het materiaal dat in 24p wordt afgespeeld (dus ook blu-rays).

Voor mensen die de nieuwe versie zoeken: als je op de support-site kiest voor "Belgie - Nederlands" vind je hem gewoon. Bij Nederland staat nog de oude versie (171.51).
OK, ik wist nog niet dat die versie al openbaar was. Ik kreeg hem via Philips toegezonden met het bericht dat deze update mijn 2 problemen wel zou oplossen. Nu stellen ze voor om een monteur langs te zenden voor het Ambilight en UTP probleem, maar aangezien jij er ook melding van maakt lijkt het me eerder een software probleem te zijn. Ook aangezien ik bij gewoon TV kijken geen enkel probleem ervaar met Ambilight.

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Barend-T schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:15:

Zijn er nog meer mensen die last hebben van een instabiele verbinding middels UTP? Wifi werkt perfect, maar UTP is een drama. Probeer erachter te komen of er een fout in mijn hardware zit of dat dit ook een software fout kan zijn....
Misschien stomme vraag. Maar hoe komen jullie aan die firmware versie: op de Philips site heb je alleen Nieuwste versie: 000.171.051.000, 2013-07-11 :-(

Edit.. laat maar, ik zie het een paar berichten hier boven al staan :o

[ Voor 3% gewijzigd door Ondskapt op 12-09-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Wel jammer dat die Philips menus zo traag blijven. Daar wordt al vijf jaar over geklaagd, maar blijkbaar lukt het TP vision maar niet om dit op te lossen.

Anoniem: 540266

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42PFL5028 en de 42PFL5038
Van Philips krijg ik geen reactie op mijn mail :-(
alvast bedankt!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgaande op de manier van opbouw qua nummering/naamgeving die Philips hanteert zijn ze betreffende serie/opties/mogelijkheden & bouwjaar 100% gelijk maar zijn er minimale technische (hardware) verschillen.

Waarschijnlijk hebben ze dus na een bepaalde datum ergens een ander component met gelijke specs gebruikt van een andere leverancier maar hier kom je eigenlijk alleen achter door ze beide eens open te schroeven en te gaan vergelijken qua hardware (dit kan zelfs een ander panel zijn).

Dat dit soort zaken veranderen wordt overigens meestal veroorzaakt door leveringsproblemen bij de toeleverancier.

Ben benieuwd of je van Philips een volledig sluitend antwoord gaat krijgen waarin beschreven wordt welke component er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Tsja, zeker jammer als Netflix niet beschikbaar is voor de 2012 modellen. Toen ik net een 2012 model binnen had, zag ik allerlei klachten van 2011 model consumenten dat ze niet de nieuwe Net5/Veronica app konden gebruiken.

Blijkbaar is Philips wel een tikje lui, of een te kleine speler voor Netflix om backwards compatible te worden. Als 1001 streamdiensten beschikbaar kunnen zijn voor een 2012 model, vraag ik me af welke unieke technologie Netflix gebruikt die Philips niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan de Jong
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 19:18
De PFL8007 heeft notabene een dual-core processor. Belachelijk dat Netflix niet voor de 2012 modellen beschikbaar komt. De volgende keer maar geen Philips meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ben blij dat ik naast een 2012 model nog een Samsung bd speler en 5.1 heb met Smart hub. Qua smart gebeuren is Samsung echt zoveel beter, op de tv die prima beeld geeft gebruik ik het nooit meer. Ook al 5 firmware updates gehad op de Samsung tegen 1 op de Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:06
Zit na te denken om de 46pfl8008 te kopen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 15:46
Anoniem: 540266 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:52:
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 42PFL5028 en de 42PFL5038
Van Philips krijg ik geen reactie op mijn mail :-(
alvast bedankt!
Volgens mij is het enige verschil tussen deze types de kleur van de bezels en de voet. 5028 is donker en de 5038 is lichter van kleur. Technische specs zijn volledig gelijk.

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de 55pfl8008, prachtig beeld, maar wel lipsync problemen als alle beeldverbeteringen aanstaan (op de TV zelf!). Ambilight 3 zijden is prachtig.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:52
Heb zelf een 46PFL8008. Fantastisch mooie tv, goed beeld (zeker na de beeldinstellingen van avforums.com, zie avforums.com recommended best settings). Mooie dunne tv ook, zelfs het geluid vind ik nog alleszins meevallen voor de afmetingen van de tv.

Smart TV is traag, maar gebruik ik amper. Mis de Netflix app nog steeds in de app store, wellicht dat de allerlaatste firmware update daar verandering in brengt.

Lipsync problemen zijn er inderdaad met de beeldverbeteringen aan. Daarnaast ook in de rechterbovenhoek een probleempje met Ambilight dat opeens fel groen oplicht. UTP kabel problemen, zoals hierboven vermeld, heb ik nog niet vast kunnen stellen, moet nog een kabel trekken.

DLNA werkt op zich prima, de bestanden van de Plex Media Server en PS3MediaServer applicaties op mijn Mac Mini (2007 model) leveren de bestanden goed aan (duurt soms eventjes voordat de files en folders gevonden zijn, weet niet of dat aan de snelheid van de tv ligt). Er is wel wat geknoei met beeldverhoudingen en externe subs bij mkv's (PS3MediaServer) en geluid dat in een voor de TV onbekend formaat aangeleverd wordt door Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Mvd1981 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:00:Smart TV is traag, maar gebruik ik amper. Mis de Netflix app nog steeds in de app store, wellicht dat de allerlaatste firmware update daar verandering in brengt.
De Netflix app is te vinden door in de app gallery even een ander land te kiezen (bijv. Verenigd Koninkrijk). Dan zie je hem wel en kun je hem toevoegen aan je lijst met apps.

Als je daarna Netflix start is 'ie gewoon in het Nederlands.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mvd1981 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:00:

Lipsync problemen zijn er inderdaad met de beeldverbeteringen aan. Daarnaast ook in de rechterbovenhoek een probleempje met Ambilight dat opeens fel groen oplicht. UTP kabel problemen, zoals hierboven vermeld, heb ik nog niet vast kunnen stellen, moet nog een kabel trekken.
Zelfs met alle verbeteringen uit is er soms nog een lipsync probleem. Erg slordig. Ik ga hierover iig contact opnemen met Philips. kan dit ook veroorzaakt worden door de bron (OBN Amino M540) ipv de TV?

Yo.

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:06
Mvd1981 dank voor je toelichting op de 46pfl8008. Ik vind het een pracht tv en ben niet van plan het smart tv gedeelte te gebruiken. Heb zelf een popcorn a-300 waar ik al mijn media op heb staan. Wat ik niet snap is het lipsync probleem. Als ik dan films afspeel met mijn a300 loopt het geluid niet synchroon met het beeld?

• Mvd1981
Mr Magic schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 19:35:
[...]

De Netflix app is te vinden door in de app gallery even een ander land te kiezen (bijv. Verenigd Koninkrijk). Dan zie je hem wel en kun je hem toevoegen aan je lijst met apps.

Als je daarna Netflix start is 'ie gewoon in het Nederlands.
Helaas, ander land kiezen (ben ongeveer de hele lijst afgegaan van landen waar Netflix al beschikbaar is of zou moeten zijn), geen Netflix applicatie te vinden in de app gallery...

Lipsync problemen zonder beeldverbeteraars aan heb ik nog niet getest.

• Barend-T
Het Netflix icoon staat bij mij gewoon in het opstartscharm van Smart TV. Dus niks installeren of iets dergelijks, staat er standaard in. Heb wel de nieuwste 56 firmware, misschien dat even proberen?

Wat betreft lipsync heb ik geen problemen? Ik zou toch eens je bron controleren.....

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Barend-T schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:35:

Wat betreft lipsync heb ik geen problemen? Ik zou toch eens je bron controleren.....
Dat vroeg ik, zou het door de Amino M540 kunnen komen? Ga nog eens met DVD testen.

Yo.

• technorabilia
VonFoX schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:58:
[...]

Dat vroeg ik, zou het door de Amino M540 kunnen komen? Ga nog eens met DVD testen.
Ik weet niet precies wat voor apparaat dit is maar via settings, sound, advanced kun je iets van audio delay instellen.

👉🏻 Blog 👈🏻

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is een digitale TV decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door VonFoX op 18-09-2013 13:50 ]

Yo.

• technorabilia
Ok, had hetzelfde met mijn versterker. Misschien helpt settings, sound, advanced, audio delay aanpassen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Anoniem: 540266

Na meerdere mailtjes heb ik nu duidelijk antwoord over het verschil tussen de 42PFL5028 en de 42PFL5038:

"Naar aanleiding van uw e-mail heb ik het de produkt informatie doorgenomen.
Het verschil in de beide series is dat de tuner van de 5038 series ondersteunt mpeg 2 en ook mpeg4. De tuner van de 5028 series ondersteunt enkel mpeg2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berty89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-01-2022
Kan iemand mij hier vertellen of een Philips 39PFL3208H een goede aankoop is?
Dit is een TV met perfect motion rate, 1 van mijn voornaamste doelen met de TV is het spelen van games met de PS3, ik vroeg me af (en kan het nergens vinden) wat de reactietijd is van deze TV en of Perfect Motion Rate iets positiefs of iets negatiefs is als het om gamen gaat.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

reactie maar even verwijderd ;)

[ Voor 109% gewijzigd door Will_M op 23-09-2013 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Denk dat mijn digitale TV decoder (M540) de oorzaak is van het lip sync probleem. Beeld instelling veranderd van 1080p naar 1080i, en weg lipsync probleem! BR spelen op 1080p gaat WEL goed.

@Berty89: Als je offline gamed, maakt dat niets uit. Bij online spelen zou ik bijna alle beeldverbeteraars uitzetten (game mode), om zo zo weinig mogelijk vertraging te krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door VonFoX op 23-09-2013 09:53 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvd1981
Barend-T schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:35:
Het Netflix icoon staat bij mij gewoon in het opstartscharm van Smart TV. Dus niks installeren of iets dergelijks, staat er standaard in. Heb wel de nieuwste 56 firmware, misschien dat even proberen?

Netflix heeft inderdaad te maken met het firmware, heb afgelopen week een nieuwe firmware geïnstalleerd. Vervolgens was netflix beschikbaar bij de app "store". Lipsync problemen heb ik verder niet naar gekeken.

Inmiddels heb ik wel een UTP kabel aangesloten op de tv en merk dat er soms problemen zijn met de data transfer (zeker met 1080p SBS 3D films)... Dat wordt dus, in combinatie met een ambilight probleempje, een service call voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barend-T
Mvd1981 schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:29:
[...]

Netflix heeft inderdaad te maken met het firmware, heb afgelopen week een nieuwe firmware geïnstalleerd. Vervolgens was netflix beschikbaar bij de app "store". Lipsync problemen heb ik verder niet naar gekeken.

Inmiddels heb ik wel een UTP kabel aangesloten op de tv en merk dat er soms problemen zijn met de data transfer (zeker met 1080p SBS 3D films)... Dat wordt dus, in combinatie met een ambilight probleempje, een service call voor de TV.
Dat is toevallig, voor precies die 2 zaken heb ik ook een ticket openstaan. Voor het UTP probleem willen ze langskomen om een nieuw moederbord te plaatsen. Ik heb echter geen idee of het wel een hardware probleem is, al helemaal nu jij dit probleem ook hebt. De ambilight lijkt me zeker een software probleem aangezien er bij normaal TV kijken geen enkel probleem is.

Het irritante is dat de software engineers met geen mogelijkheid te bereiken zijn, zelf de helpdeskmedewerkers geven aan dat ze niks door kunnen geven over aan- of opmerkingen aan de software....Toch wel irritant, nu heb je geen idee of de problemen bekend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-04 18:49
Weet iemand wat de input lag is op de 47PFL5028H of soortgelijk model? Eventueel welk panel erin zit?

Ik zit er aan te denken om deze te tv te kopen, maar kan er nergens informatie over vinden. Ik wil o.a. shooters erop spelen dus dit is wel enigszins van belang.

Iemand die hier enige ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtdeuce
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 09:24
Vorige week een 47PFL6877 gekocht. Lang getwijfeld tussen een Philips, Samsung of zelfs een Panasonic, maar uiteindelijk gaven passieve 3D en (full) Ambilight de doorslag, en nam ik de trage menu's wel voor lief.

Na een week, mijn volgende positieve bevindingen:
+ Goed beeld: ik was een beetje bang voor clouding, aangezien je daar vrij veel over leest. Misschien ben ik niet kritisch genoeg, maar ik heb er totaal geen last van.
+ Kleuren: aardig na kalibratie (ik heb die van Xervantes overgenomen, maar die zijn natuurlijk voor een andere TV. Heeft iemand misschien een tip voor een handige calibratie tool?)
+ Passieve 3D is fantastisch. Ik vergeet dat het beeld donkerder is, merk alleen met horizontaal detail (roostertjes ofzo) dat ik met een halve resolutie te maken heb, en kan lang doorkijken zonder dat het irriteert. Verder moet ik zeggen dat ik positief verrast ben door 3D conversie.
+ Ambilight :D

Maar er zijn ook wat dingen die de pret behoorlijk drukken:
- Bij minimale beweging (zoals bijvoorbeeld een horizontale panning), hapert het beeld aanzienlijk. Ik zit dan echt met kromme tenen te kijken. Nogmaals, dit is onder de bovenstaande settings, waarbij praktisch alles qua optimalisatie uitstaat. Ik heb terwijl ik dit schrijf even Game Mode aangezet, en ik moet zeggen dat ik vooralsnog niets gezien heb, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je constant zonder enige optimalisatie moet gaan kijken.
- Audio/video sync wordt steeds matiger naar mate de video vordert. Dat gebeurt bij doodnormale 720p video's die het op mijn oude Samsung prima gedaan zouden hebben.

Zijn deze laatste twee bekende problemen? Ik heb dit topic erop nagelezen, en daar komt e.e.a. voorbij over juddering bij horizontale panning, maar daar heb ik verder geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb overigens sinds gisteren na een update de Netflix app op mijn 42PFL7008. Tv gaf zelf aan dat er een software update was, dit deed die de vorige keer niet.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Sinds dit weekend ook eigenaar van een Philips TV, de 39PFL4208H welteverstaan.

Erg fijn toestel moet ik zeggen! Het enige aparte is dat de standaard instellingen dusdanig zijn opgesteld dat het beeld erg slecht is, maar dat lees ik op meer sites. Bijvoorbeeld de instelling "Scherpte" dien je op (of richting) 0 te zetten wil je van het korrelige beeld af komen. Hoe hoger die setting hoe slechter het beeld terwijl je juist andersom zou verwachten.

Ik kan me voorstellen dat zoiets mensen afschrikt (en hun TV direct terug gaan terugbrengen).

Dergelijke topics zijn daarbij wel handig: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=36157

EDIT: wel apart dat iedereen de 'speciale' functies uit zet (of op minimaal). Betaal je daar dan voor? 8)7

Perfect Pixel HD: Off
Dynamic contrast: Off
Noise reduction: Off
MPEG artifact reduction: Off
Color enhancement: Off
Active control: Off
Light sensor: Off

Met wat uitleg: http://dvd.nl/forum/showt...quot-instellingen-voor-HD

Toch maar weer wat spelen dan :)

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 30-09-2013 13:34 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
Is het niet tijd voor een nieuw Topic aangaande de Philips Line up met de 2013 modellen?
Ik zou me graag in de discussie mengen of mensen al gebruikerservaringen heeft op de nieuwe 4k UHD 9-serie van Philips. Tenzij dat gewoon hier kan.

Mijn oog valt al enige weken op de 65PFL9708.
Ik heb nu sinds 2008 de 47PFL9703 in de huiskamer staan. Een prima tv overigens nog uit de high end serie van Philips. Ben er nog zeker wel tevreden over. Echter zit ik met de grootte van het scherm. Toendertijd was 47" een beetje de grootste die ze hadden. Ik zit 5,20 meter van de tv vandaan. Sowieso om te gamen een veel te grote afstand (vooral bij shooters waarbij ik mezelf neerplant op 2 meter voor de tv).
Gezien het aankoopbedrag van de 65PFL9708 (adviesprijs € 4.999,--) zou ik graag eerst wat gebruikerservaringen willen lezen.
Er zijn nog maar zeer weinig reviews te vinden over dit model. En vaak zijn het zelfs nog "previews/hand-on".

Hierbij de datasheets:

65PFL9708S
84PFL9708S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-05 18:28
Een topic voor de 2013 modellen zou handig zijn!

Weet er iemand of er verschillen zijn aan de 47PFL6678K en de 47PFL6008K? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 toestellen. Het verschil tussen de goedkoopste prijzen is 30€; de 6678K wordt wel niet door veel shops verkocht. Bij de specificaties op Tweakers staat dat de 6678K actieve 3D heeft, maar tussen de officiële Philips specificaties is dit niet terug te vinden. Het enige andere verschil zie ik dat de een 500Hz heeft en de andere 700Hz. Is dit het enige verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Farmie schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 20:51:
Een topic voor de 2013 modellen zou handig zijn!

Weet er iemand of er verschillen zijn aan de 47PFL6678K en de 47PFL6008K? Ik ben aan het twijfelen tussen deze 2 toestellen. Het verschil tussen de goedkoopste prijzen is 30€; de 6678K wordt wel niet door veel shops verkocht. Bij de specificaties op Tweakers staat dat de 6678K actieve 3D heeft, maar tussen de officiële Philips specificaties is dit niet terug te vinden. Het enige andere verschil zie ik dat de een 500Hz heeft en de andere 700Hz. Is dit het enige verschil?
Zou inderdaad mooi zijn een nieuw topic.
Maar aangaande het verschil tussen de 6678 en de 6008. Enkele andere kleine verschilletjes zitten in het uiterlijk van de tv. En de 6678 heeft 2 x 12W geluid en de 6008 2 x 10W. De 6008 is qua verbruik iets zuiniger.

De beeldfrequentie bij de 6008 is als volgt opgebouwd:
500Hz PMR (paneel 100 hertz, 100 blinking backlight, 200 scanning backlight, 100 micro dimming)

De beeldfrequentie bij de 6678 is als volgt opgebouwd:
700Hz PMR (paneel 100 hertz, 100 blinking backlight, 200 scanning backlight, 200 natural motion, 100 micro dimming)

Verschil zit hem in de PMR rate van de Perfect 3D natural motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Bedankt voor het antwoord, die 200 natural motion, is dat een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Farmie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:04:
Bedankt voor het antwoord, die 200 natural motion, is dat een voordeel?
Dat is onderdeel van de Pixel Precise HD chip, de beeldverbeteraar welke Philips gebruikt in de mid-range serie. Of dit een voordeel is zijn de meningen over verdeeld. Ligt eraan voor welke toepassingen je het gebruikt. Gebruik je het voor gamen, heeft dit geen voordeel omdat elke beeldverbeteraar die aanstaat zorgt voor input lag, wat dus inhoud dat je beeld en geluid niet helemaal meer synchroon lopen en dus je controls pas later op beeld getoond worden. Bij films kun je dit vaak wel weer corrigeren als je receiver een AV-sync optie heeft.

Ik zelf heb de 9000 serie waar al jaren de Perfect Pixel HD chip in zit. Ik heb zelf bij films altijd de Perfect HD natural motion aanstaan. Wanneer ik deze uitzet komt het beeld veel minder "smooth" over.

Gebruik je het toestel om voornamelijk voor te gamen is dit niet noodzakelijk, daar je bij gamen toch je beeldverbeteraars uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
Bedankt voor de info! De bedoeling is dat ik er vooral films (en televisie) op ga zien. Misschien dan toch gaan voor de 6678.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 11-04 18:49
V_Lichtenberg schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:36:
Vorige week een 47PFL6877 gekocht. Lang getwijfeld tussen een Philips, Samsung of zelfs een Panasonic, maar uiteindelijk gaven passieve 3D en (full) Ambilight de doorslag, en nam ik de trage menu's wel voor lief.

+ Kleuren: aardig na kalibratie (ik heb die van Xervantes overgenomen, maar die zijn natuurlijk voor een andere TV. Heeft iemand misschien een tip voor een handige calibratie tool?)
Even wat geknipt in de quote. Ik wou eigenlijk gaan voor de 47PFL5028H maar toen in de winkel kwam was deze niet op voorraad. Uiteindelijk met de 47PFL6877 naar huis gegaan.

Ambilight ook aan de bovenkant is toch wel een stuk mooier dan alleen aan de zijkant. Ik heb de instellingen ook overgenomen van Xervantes.

Alle ingebouwde presets stonden mij niet echt aan, maar met instellingen van Xervantes komen de films in ieder geval goed uit de verf. Ik had zelf de "Perfect Natural Motion" en wat andere instellingen al uitgezet. In plaats van dat het beeld er vloeiender door gaat lijkt het beeld slechter te maken door het beeld te verstoren bij snelle bewegingen.

In ieder geval ben ik na het aanpassen van de settings zoals Xervantes deze heeft geplaatst een stuk beter meer tevreden over de kwaliteit!

Daarnaast nog een aantal wijzigen gemaakt op de HTPC
AMD Pixelindeling ingesteld op "RGB 4:4:4 Pixelindeling PC standaard (Volledig RGB)"
Overscan ingesteld zodat het hele beeld op de TV gevuld word

XBMC ingesteld op "Adjust display refresh rate to match video" Hiermee past XBMC de refresh rate aan naar de content van de video. Afspelen van HD films gaat nu soepel.

Tot nu toe alleen GTA V gedaan en qua input lag merk ik nog geen verschil met mijn oude tv, dus in ieder geval geen achteruitgang.

Het is jammer dat Philips achter loopt met hun software (Traag en geen netflix op 2012 modellen, helemaal geen spotify)

[ Voor 10% gewijzigd door jeroen210 op 09-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Onlangs met de philips helpdesk chat gesproken over het feit dat mijn 42pfl7008k geen 5.1 heeft op de netflix app. Volgens hen heeft geen enkele app binnen philips smart tv 5.1 ondersteuning.

Wie weet hier meer over?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
Er is al weer wat leven gekomen dus daarom stel ik mijn vraag nog een keer.

Ik heb de Logitech Z2300 aan de TV gekoppeld via de koptelefoon uitgang (headjack). Nu wil ik het geluid via de Logitech laten gaan en het geluid van de TV uitzetten en vervolgens het volume regelen met de volume knoppen op de AB. Dit werkte altijd op mijn 'oude' LG tv maar op de 47PFL7008 krijg ik het niet klaar.
Als ik de tv speakers aanlaat regel ik enkel dat volume. Zet ik de TV speakers uit dan geeft de TV de melding dat het volume niet geregeld kan worden omdat de speakers uitstaan. Easy link werkt helaas ook niet. Momenteel doe ik dus altijd: Quick settings > Headphone volume > regelen en dan weer uit het menu, zeer vervelend.

Iemand suggesties? Heb reeds 3x contact gehad met de helpdesk maar wordt van het kastje (TV afdeling) naar de muur (afstandbediening afdeling) gestuurd en weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Card Nox schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:21:
Er is al weer wat leven gekomen dus daarom stel ik mijn vraag nog een keer.

Ik heb de Logitech Z2300 aan de TV gekoppeld via de koptelefoon uitgang (headjack). Nu wil ik het geluid via de Logitech laten gaan en het geluid van de TV uitzetten en vervolgens het volume regelen met de volume knoppen op de AB. Dit werkte altijd op mijn 'oude' LG tv maar op de 47PFL7008 krijg ik het niet klaar.
Als ik de tv speakers aanlaat regel ik enkel dat volume. Zet ik de TV speakers uit dan geeft de TV de melding dat het volume niet geregeld kan worden omdat de speakers uitstaan. Easy link werkt helaas ook niet. Momenteel doe ik dus altijd: Quick settings > Headphone volume > regelen en dan weer uit het menu, zeer vervelend.

Iemand suggesties? Heb reeds 3x contact gehad met de helpdesk maar wordt van het kastje (TV afdeling) naar de muur (afstandbediening afdeling) gestuurd en weer terug...
Wat had je hiervoor van LG? Welk model? Misschien kan ik wat in de specs zien.
Normaliter moet dit wel kunnen. Althans met HDMI (CEC). Heb zelf geen ervaring met een Z2300 door middel van een headjack. Normaliter werkt Easy Link alleen op apparatuur welke middels HDMI is aangesloten. Als je via je instellingen je tv speakers uit zet, neemt hij het geluid over van eventueel aangesloten speakers, (wel via HDMI dus.)

Weet niet of je je nieuwste firmware al op je tv hebt staan? Misschien zitten daar net nog wat aanpassingen waardoor het wel mogelijk wordt. Kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Je hebt met die Z2300 natuurlijk weinig connectie mogelijkheden.

Software Upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe TV gekocht, aanbieding van de BCC, 32pfl5008h.
32" omdat we niet groter willen, ookal zitten we er op ruim 4,5 m af. SmartTV, 300Hz, 3D, enz...

Maar ik sta op het punt hem terug te brengen naar de BCC, want hij bevalt me in het geheel niet.

:) Dat het geluid blikkerig is, dat wist ik, en neem ik voor lief.
:) Menu's slecht te lezen op afstand, komt door het formaat, prima!
:) Beeldkwaliteit is prima!

:/ TV reageert héél traag op de ab, eerst commando accepteert hij na aanzetten pas na +/- 30 s
:/ De TV loopt zeer regelmatig muurvast, zodanig dat hij zelfs niet meer met ab of knoppen op de achterzijde is uit te zetten.
:/

Heb ik nu gewoon pech met dit examplaar, of is het typisch voor een Philips TV in deze prijsklasse? Dus moet ik hem omruilen voor een andere Philips, of een ander merk kopen voor deze prijs? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:38
koffieboontje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17:
[...]
Wat had je hiervoor van LG? Welk model? Misschien kan ik wat in de specs zien.
Normaliter moet dit wel kunnen. Althans met HDMI (CEC). Heb zelf geen ervaring met een Z2300 door middel van een headjack. Normaliter werkt Easy Link alleen op apparatuur welke middels HDMI is aangesloten. Als je via je instellingen je tv speakers uit zet, neemt hij het geluid over van eventueel aangesloten speakers, (wel via HDMI dus.)

Weet niet of je je nieuwste firmware al op je tv hebt staan? Misschien zitten daar net nog wat aanpassingen waardoor het wel mogelijk wordt. Kun je dat in ieder geval uitsluiten.

Je hebt met die Z2300 natuurlijk weinig connectie mogelijkheden.

Software Upgrade
Thanks voor je reactie.
Aansluit mogelijkheden zijn zeer nihil: headphone jack.
Heb de software reeds geupdate enkele weken geleden via USB en laterna nog een kleine OTA update ontvangen. Software version is 0.171.056.0, heb voor de zekerheid de TV een linkje op een usb laten plaatsen en die gevold en die website geeft ook aan dat er geen updates voor me zijn.
Mijn vorige TV was een LG - 32LG5700.

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 10-10-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier zojuist in verband met het uitblijven van Netflix implementatie op de 2012 modellen (in mijn geval een 46PFL8007/k12) maar een Apple-TV (V3) ding aangeschaft.

Werkt meteen een heel stukje relaxter wat betreft het "smart" gedeelte, oftwel: Die functionaliteit heb ik nou ook niet meer nodig op de TV en de TV mag weer gewoon doen waar 'ie écht goed in is: Beeld geven ;)

En voor diegenen die zich zorgen maken over de "Zwart" waardes van een 8007:

Alle verlichting uit incl. Ambilight (sorry voor de crappy iPhone pic. ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/okrguw.jpg

Lampje erbij, Ambilight uit (nogmaals sorry voor de crappy iPhone pic. ;) ):

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/xmjsox.jpg

Je ziet een klein beetje backlight bleeding maar tijdens normaal TV kijken zie je daar zelfs in de meest donkere scenes niets van.

[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 11-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Het Philips support forum is er blijkbaar nog wel, alleen via een hidden URL:

http://www.supportforum.philips.com/hidden/en/forum.php

Mijn account werkt nog gewoon, maar het is erg rustig omdat niemand het forum weet te vinden.

Ik vind het trouwens wel belachelijk lang duren voordat het terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zie dat sommige mensen wel de netflix app hebben, maar ik kan hem nergens vinden op mijn 46pfl9707, moet ik nog wachten of komt hij alleen op een select aantal toestellen?

Daarnaast heb ik wat problemen verbinding te maken met mijn NAS, hij leest geen enkel .mkv bestand, hij blijft alleen heel lang het laadscherm tonen. Divx pakt hij wel, maar daar stottert hij ook een beetje, oftewel ik vrees dat mijn wifi slecht is, wat ik vreemd vind, aangezien ik met de computer die verder weg staat wel een prima verbinding heb. Is er nog iets wat ik kan veranderen aan de instellingen om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
StephaN900 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:43:
Ik zie dat sommige mensen wel de netflix app hebben, maar ik kan hem nergens vinden op mijn 46pfl9707, moet ik nog wachten of komt hij alleen op een select aantal toestellen?

Daarnaast heb ik wat problemen verbinding te maken met mijn NAS, hij leest geen enkel .mkv bestand, hij blijft alleen heel lang het laadscherm tonen. Divx pakt hij wel, maar daar stottert hij ook een beetje, oftewel ik vrees dat mijn wifi slecht is, wat ik vreemd vind, aangezien ik met de computer die verder weg staat wel een prima verbinding heb. Is er nog iets wat ik kan veranderen aan de instellingen om dit te verbeteren?
Heb ik onlangs ook meegemaakt bij een vriend van me op zijn 46PFL8007. De ene film pakte hij wel en de andere niet. Probeer het eens met een USB stickje. Doen ze het dan wel? En probeer het ook eerst eens even met wat kleine .mkv bestanden zoals bijvoorbeeld een aflevering van een serie van ± 2/2,5 GB. Divx gebruikt vaak al een andere bitrate dan mkv, wellicht dat hij daardoor wat kan schokken/stotteren. Wellicht kun je dat opvangen door wat met je opties te spelen van je beeldinstellingen (perfect pixel chip).
Zoals o.a. de HD natural motion. (ik zet ze bij films altijd aan, dit kun je per HDMI kanaal instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Via een usb stick werkt het wel en het ligt niet aan de beeldinstellingen, het is ook niet dat het continu stottert, maar meer dat het zo nu en dan (elke 10 seconden) hapert, alsof het signaal niet goed doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273330

Mr Magic schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:20:
Het Philips support forum is er blijkbaar nog wel, alleen via een hidden URL:

http://www.supportforum.philips.com/hidden/en/forum.php

Mijn account werkt nog gewoon, maar het is erg rustig omdat niemand het forum weet te vinden.

Ik vind het trouwens wel belachelijk lang duren voordat het terug is.
Thanks hiervoor! Hoe kom je aan die link als ik vragen mag? Het duurt idd belachelijk lang. Kan me niet voorstellen dat het al weken aan technisch mankement ligt dus het zal wel op marketing redenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
StephaN900 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:34:
Via een usb stick werkt het wel en het ligt niet aan de beeldinstellingen, het is ook niet dat het continu stottert, maar meer dat het zo nu en dan (elke 10 seconden) hapert, alsof het signaal niet goed doorkomt.
Dan lijkt het me inderdaad een stream probleem als het via usb wel werkt, en dat waarschijnlijk de bestandjes te groot zijn om volledig af te kunnen spelen. Die haperingen zijn waarschijnlijk het gevolg van continu een buffer op blijven bouwen. Nu weet ik ook niet wat voor netwerkadapter er in de tv zit. Als ik naar de specs kijk staat er alleen "Wifi geintregeerd" Maar als er een b/g kaartje in zit, wat mij anno 2012 onwaarschijnlijk lijkt, ben je natuurlijk beperkt met je bandbreedte. En als je eens, om te testen, je tv met kabel aansluit op je router, en dan gaat streamen?

Kun je in ieder geval ook weer uitsluiten of het aan het streamen zelf ligt of aan het draadloos streamen.
Heb even gezocht maar kan zo 123 ook geen info vinden over een stream/wifi probleem bij dit model.

En zorg ook dat je nieuwste firmware er op zit (september 2013, vorige maand nog update geweest):
Software update 46PFL9707

Laat je bevindingen maar weten.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! Heb op het moment geen kabel die lang genoeg is en wil ook absoluut geen kabel gebruiken (ramp om dit mooi weg te werken). Kan natuurlijk wel kijken of ik er ergens 1 kan lenen om te testen. De nieuwste update staat er al op, ik vrees dus dat ik op een usb stick ben aangewezen :(.

Wat betreft mijn vraag over de netflix app, heeft iemand deze werkend op de 9707?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
StephaN900 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:44:
Bedankt voor je reactie! Heb op het moment geen kabel die lang genoeg is en wil ook absoluut geen kabel gebruiken (ramp om dit mooi weg te werken). Kan natuurlijk wel kijken of ik er ergens 1 kan lenen om te testen. De nieuwste update staat er al op, ik vrees dus dat ik op een usb stick ben aangewezen :(.
Klopt ik snap het probleem. Daarvoor zou streamen een mooie uitkomst bieden. De kabel is echter puur om te testen inderdaad. Ik ben zelf totaal niet kapot van streamen, bij geen enkel apparaat, zowel niet bedraad als draadloos. Ik zie er meer nadelen aan dan voordelen. Gewoon lekker doormiddel van een usb stickje, ben je nergens afhankelijk van en dat werkt altijd, en ook geen gezeur met kabels. Kost eenmalig moeite om het er even op te zetten maar het plezier en gebruiksgemak ervan is des te groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Laatst online: 08:45

404error

Page Not Found

StephaN900 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:44:

Wat betreft mijn vraag over de netflix app, heeft iemand deze werkend op de 9707?
Netflix werkt alleen op 2013 modellen. Jouw model is van 2012!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Anoniem: 273330 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:51:
[...]

Thanks hiervoor! Hoe kom je aan die link als ik vragen mag? Het duurt idd belachelijk lang. Kan me niet voorstellen dat het al weken aan technisch mankement ligt dus het zal wel op marketing redenen zijn.
Gevonden via hifi-forum.de :)

Er staat ergens in de General sectie een forumpost van een administrator met de titel "New post after hack" o.i.d. Dus het lijkt erop alsof het forum gehacked is geweest. Alleen dan hoeft het nog niet zo lang te duren om het weer draaiend te krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
404error schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Netflix werkt alleen op 2013 modellen. Jouw model is van 2012!
Ah ik had het klaarblijkelijk verkeerd gelezen ik dacht dat mensen met het 2012 model het ook hadden (gezien de titel van het topic). Dat is wel vervelend dan, komt er nog wel een update voor de 2012 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kabels trekken hoeft vaak helemaal niet als je gebruik maakt / kunt maken van HOME-AV plug oplossingen én je daarbij houd aan de "Best Practices" (zoals bijvoorbeeld die dingen niet in verdeeldozen steken maar rechtstreeks in de WCD's).

Ik heb hier thuis een setje van TP-LINK op 500Mbps daarvoor aangeschaft en haal daar ruim 100Mbit over. De NIC in de TV is ook maar maar 100Mbit dus dat spul werkt in mijn geval PER-FECT (ben mezelf er wel bewust van dat niet iedereen er even lovend over is, overigens. Veel ellende met dat spul wordt veroorzaakt door foutieve/rare bekabeling in huis).

Enige nadeel van deze TP-Link dingen is in mijn geval het niet uit kunnen schakelen van LED's op die dingen maar da's niet iets wat niet op te lossen is met een stukje zwart isolatietape :P

@StephaN900: Een paar posts hierboven liep ik ook weer tegen jouw "probleem" aan op een 8007 TV .... En heb mezelf om die rede maar een Apple TV ding cadeau gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 15-10-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barend-T
Barend-T schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:57:
[...]

Dat is toevallig, voor precies die 2 zaken heb ik ook een ticket openstaan. Voor het UTP probleem willen ze langskomen om een nieuw moederbord te plaatsen. Ik heb echter geen idee of het wel een hardware probleem is, al helemaal nu jij dit probleem ook hebt. De ambilight lijkt me zeker een software probleem aangezien er bij normaal TV kijken geen enkel probleem is.

Het irritante is dat de software engineers met geen mogelijkheid te bereiken zijn, zelf de helpdeskmedewerkers geven aan dat ze niks door kunnen geven over aan- of opmerkingen aan de software....Toch wel irritant, nu heb je geen idee of de problemen bekend zijn...
Update wat betreft het UTP probleem, er is een nieuw moederbord geplaatst maar dit is niet de oplossing. Nog steeds hetzelfde probleem. Er lijkt dus echt iets mis te zijn met de firmware, aangezien mijn oude Philips TV perfect werkt op dezelfde UTP kabel en aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

koffieboontje schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:59:
Is het niet tijd voor een nieuw Topic aangaande de Philips Line up met de 2013 modellen?
Ik zou me graag in de discussie mengen of mensen al gebruikerservaringen heeft op de nieuwe 4k UHD 9-serie van Philips. Tenzij dat gewoon hier kan.

Mijn oog valt al enige weken op de 65PFL9708.
Ik heb nu sinds 2008 de 47PFL9703 in de huiskamer staan. Een prima tv overigens nog uit de high end serie van Philips. Ben er nog zeker wel tevreden over. Echter zit ik met de grootte van het scherm. Toendertijd was 47" een beetje de grootste die ze hadden. Ik zit 5,20 meter van de tv vandaan. Sowieso om te gamen een veel te grote afstand (vooral bij shooters waarbij ik mezelf neerplant op 2 meter voor de tv).
Gezien het aankoopbedrag van de 65PFL9708 (adviesprijs € 4.999,--) zou ik graag eerst wat gebruikerservaringen willen lezen.
Er zijn nog maar zeer weinig reviews te vinden over dit model. En vaak zijn het zelfs nog "previews/hand-on".

Hierbij de datasheets:

65PFL9708S
84PFL9708S
Prachtige televisie die 65", ik zag hem net hangen in de Apollo in Almere. Vind 4999 echter nog wat te prijzig. Mocht je heb dus nog niet in het echt gezien hebben dan zou je daar kunnen gasn kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Onkyo HT-R990 receiver. Heeft iemand misschien HDMI ARC werkend met een 55PFL8008 icm Onkyo? Bij mij werkt het af en toe wel maar meestal niet. Zeer onvoorspelbaar gedrag.

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 27-10-2013 19:31 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
rik schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:31:
[...]
Prachtige televisie die 65", ik zag hem net hangen in de Apollo in Almere. Vind 4999 echter nog wat te prijzig. Mocht je heb dus nog niet in het echt gezien hebben dan zou je daar kunnen gasn kijken.
Heb gister de 65PFL9708 gezien in Nijmegen bij Plattetv. Echt een gruwelijk gave tv!
Inderdaad veel geld. Maar na wat handelen en inruil van de huidige tv zat ik al beduidend minder. Echter nog steeds veel geld. Daarbij vind mijn vriendin de 65" veel te groot vergeleken met onze huidige 47". Maargoed dit model hebben ze niet kleiner. En ik vind het nogal meevallen. Hij is wel groot, maar zal snel wennen.
We zitten ook 5 tot 5½ meter van de tv vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 18:43

Willem2

Ω is futile

kraades schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:30:
Onkyo HT-R990 receiver. Heeft iemand misschien HDMI ARC werkend met een 55PFL8008 icm Onkyo? Bij mij werkt het af en toe wel maar meestal niet. Zeer onvoorspelbaar gedrag.
Zelfde probleem met de 42pfl7008. Tevens werkt hdmi cec uitermate onbetrouwbaar bij mij. Valt soms spontaan weg, soms leidt het zelfs tot een reboot van de tv.
Daarnaast accepteert mijn model via hdmi geen dts audio, via dlna en usb wel.

Oftewel, hdmi implementatie laat in mijn beleving nog wat te wensen over...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt, werkt bij mij ook niet goed. Ik lees wel dat het met andere merken TV's ook niet goed werkt. Ben even aan het kijken waar ik moet gaan klagen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
Is er iemand die via Wifi-direct of Miracast een verbinding met een Android telefoon heeft kunnen maken? Ik heb een Samsung Note 2 en via Allshare Cast kan ik geen verbinding maken.

Is lees op andere fora dat Philips deze mogelijkheid knullig heeft geimplementeerd en een protocol mist en dat Samsung telefoons daarom niet werken.

Dit was wel een van de aankoopargumenten van deze telefoon....

Hier wat van een Duitse site. Philips zou HDCP niet hebben geimplementeerd. Meet info op het Philips forum

[ Voor 39% gewijzigd door arjandijk162 op 28-10-2013 20:57 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 07:35:
Klopt, werkt bij mij ook niet goed. Ik lees wel dat het met andere merken TV's ook niet goed werkt. Ben even aan het kijken waar ik moet gaan klagen.
Ik heb andere kabels, kortere kabels geprobeerd, firmwares geupdate, alle andere hdmi inputs losgekoppeld, verschillende opstart volgordes gebruikt maar het blijkt echt voor geen meter te werken. :F

Nog iemand ideeen/advies?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonQ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
ik heb sinds een paar weken de 42PFL5028H/12 van philips en ik vind het een erg mooie tv en ambilight is ook erg fijn. alleen ik heb een vraag. wanneer ik mijn tv aansluit op mijn computer met een hdmi kabel en ik speel een film/serie af op mijn computer. dan lagt mijn beeld een beetje hebben jullie enig idee hoe dit komt? met voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik durf 't bijna niet te zeggen maar: Waarschijnlijk zit 't in je HDMi kabel óf de HDMi poort op je PC. Ik heb hier een paar jaar geleden al eens soortgelijke issues mee gehad op een 42PFL8404/H12 en die problemen verdwenen als sneeuw voor de zon toen ik er deze kabels tussen trok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is het mogelijk om de Wifi op de TV te disablen? Ik gebruik al die Smart TV onzin toch niet.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een 55PFL8008. Prachtig beeld maar linksbovenin zit als de tv aangeschakeld wordt een witte waas / balk in de zwarte achtergrond. Kijk ik een film en is er dan volledig zwart beeld dan is de waas / balk niet if nauwelijks zichtbaar. Iemand enig idee waar dit door komt en of dit een software/hardware fout is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Als je het Philips logo ziet? Heb ik geen last van...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
kraades schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:27:
Als je het Philips logo ziet? Heb ik geen last van...
Ook als ik bijvoorbeeld zap en er is even zwart tussen twee kanalen dan is de waas duidelijk zichtbaar. Heeftw at weg van backlight bleeding wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 18:43

Willem2

Ω is futile

MarlonQ schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:47:
ik heb sinds een paar weken de 42PFL5028H/12 van philips en ik vind het een erg mooie tv en ambilight is ook erg fijn. alleen ik heb een vraag. wanneer ik mijn tv aansluit op mijn computer met een hdmi kabel en ik speel een film/serie af op mijn computer. dan lagt mijn beeld een beetje hebben jullie enig idee hoe dit komt? met voorbaat dank.
Heb zelf de 42PFL7008 en denk ik hetzelfde probleem.
Mijn refreshrate van mijn PC staat op 50Hz (1080p).
Het treedt bij mij alleen op bij films die niet 25fps zijn.

Als ik dus een 24Hz film afspeel, dan schokt het beeld af en toe, met name bij panning scene's.
Pas ik de refreshrate van mijn PC echter aan naar de refreshrate van het video materiaal, dan is het probleem weg.

Hiervoor had ik een plasma van Samsung, en hoewel de PC toen ook op 50Hz stond, had ik dat probleem toen niet. Ben er nog steeds niet achter waar dat verschil vandaan komt...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166958

Onlangs hebben ze mijn Philips 42PFL5028H gerepareerd, tv is 2 maanden oud maar had een dode pixel.
Waarschijnlijk hebben ze een software update gedraaid, layout van de internet tvgids en youtube was veranderd viel me op, ook merk ik dat sinds ik hem terug heb en de update die gedraaid is het smart gedeelte niet vooruit is te branden, de voorgaande software was traag maar vele malen sneller dan de huidige software, zijn de ervaringen hier hetzelfde?

Iemand nog tips voor de beste beeldinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 13:14
Sinds een paar maanden heb ik de 42PFL6687K/12, maar ben er toch niet helemaal tevreden over.

Grootste ergernis is de afstandsbediening die meerdere malen per dag geen reactie meer geeft. Het enige wat dan helpt is de TV uit en aan zetten. De TV draait op de nieuwste firmware.

Is hier iets aan te doen, of is het een defect?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik weet niet of dat dat type een RF óf een IR afstandsbediening als standaard gebruikt maar het zelfde probleem heb ik hier met een 8007/K12 ook wel eens. 10 seconden wachten (met de RF afstandsbediening) helpt dan ... óf een oude IR afstandsbediening gebruiken.

Bediening via (W)LAN middels m'n iPhone (en/of Android App) werkt dan weer wel gewoon altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 13:14
Het is een RF afstandbediening. Ik kan wachten wat ik wil, maar hij gaat het niet doen...

Zit er ook een IR ontvanger in de TV dan?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja, kan ook met IR.
http://download.p4c.phili...42pfl6687k_12_dfu_nld.pdf

Open deur: batterijen zijn okay? TV op andere plek werkt ook niet?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Nieuwe firmware voor de 8008-serie (173.042). Het knipperen van de ambilight bij afspelen van 24p materiaal lijkt eindelijk opgelost te zijn! Wel weer even voor "Belgie - Nederlands" kiezen op de support site, anders krijg je de oude versie nog te zien:

http://www.p4c.philips.co...PFL8008K/12&slg=NL&scy=BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt ik ga 'm eens proberen! http://www.supportforum.p...-42)-for-8xx8-Series-2013

Edit: staat erop; jammer dat de release notes nog niet zijn bijgewerkt...

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 24-11-2013 18:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik las hier dat je de Philips Hue lampen kunt koppelen aan de TV:
reviews: Philips 60PFL8708: vierzijdig Ambilight
Nu blijkt dat met elke (?) Philips Ambilight TV te kunnen. Heeft iemand dit werken met een 55PFL8008 TV (of andere TV)? Werkt dat goed?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 15:46
Hue lampen zijn te koppelen met Ambilight TV's vanaf modeljaar 2011, dus met type nummer **PFL***6.

Zie ook deze reviews en oordeel zelf:
productreview: Philips 47PFL7008K Zwart review door Anoniem: 550497

productreview: Philips 50PFL7956H review door Anakha

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt voor de links. Ik denk er nog even over na...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 19:06

EaS

Anoniem: 166958 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 20:53:
Onlangs hebben ze mijn Philips 42PFL5028H gerepareerd, tv is 2 maanden oud maar had een dode pixel.
Waarschijnlijk hebben ze een software update gedraaid, layout van de internet tvgids en youtube was veranderd viel me op, ook merk ik dat sinds ik hem terug heb en de update die gedraaid is het smart gedeelte niet vooruit is te branden, de voorgaande software was traag maar vele malen sneller dan de huidige software, zijn de ervaringen hier hetzelfde?

Iemand nog tips voor de beste beeldinstellingen?
Wat is eigenlijk de dode pixel policy van Philips? Ik heb nu net een week of 2 de 42pfl7008 (voor €759 via een actie bij redcoon en na aftrek van de €100 cashback actie van Philips, prima deal dacht ik zo) en kan een 5 a 6 tal minieme zwarte puntjes ontdekken die op een goeie halve meter al niet meer zichtbaar zijn. En dit is bij een volledig groen, rood, wit of blauw testvlak....... bij gewoon beeld zijn ze met de neus boven op het scherm al zo goed als *niet* meer te ontdekken.

Zijn dat volgens Philips ook dode pixels of moeten ze echt storend aanwezig zijn? En om hoeveel pixels moet het minimaal gaan?

Zit eigenlijk helemaal niet te wachten op een monteur aan huis. Lees wel eens horror verhalen dat na zo'n reparatie/vervanging toestellen beschadigd zijn, backlight bleeding is toegenomen en er juist een scherm geplaatst wordt met *nog* meer dode pixels?

Backlight bleeding heb ik trouwens ook wel, maar dat valt alleen op als de backlight vol staat te branden. Met de juiste instellingen is het zo goed als weg.

Ben zeer tevreden over het scherm (scherpte is top), alleen kom ik van een 32 inch HD-Ready Panasonic en heb ik soms het idee dat het beeld net iets wat meer stropiger is in vergelijking met dat toestel. Dan bedoel ik geen judder of haperingen...... maar meer bij langzaam lopende karakters in beeld dat het net niet helemaal vloeiend gaat (Clear LCD aka backlight scanning staat aan, Pixel Precise uit). Ben daardoor eens op andere schermen gaan letten, en kan het daar eigenlijk ook wel ontwaren - maar het lijkt net of het mij bij dit scherm meer opvalt. Is het de grootte waar ik aan moet wennen? Is het misschien het 100Hz scherm (met Backlight scanning daarbovenop) die die bewegende objecten -in vergelijk met die andere (goedkopere) schermen- juist scherper weergeeft daar waar ik eigenlijk een soort van waas gewend ben (bewegende objecten hebben op die schermen een misschien lichte blur, en zijn dan voor het oog misschien vloeiender, en dan bedoel ik niet het komeet effect van een voetbal ofzo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Google eens naar "Soap Opera Effect".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mmmh das ook lekker.
Denk je dat je met je dat er met je nieuwe 7008 tv interactieve ci+ mogelijk is, maar helaas.....

Vandaag heeft Ziggo interactive televisie aangekondigd voor TV's die met een CI+ 1.3 module kunnen werken.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=45604

Vreemd genoeg werkt de CI+ 1.3 module blijkbaar alleen op de mid-range 2013 modellen (3xx8, 4xx8 en 5xx8) en niet op de high-end 2013 modellen (6xx8, 7xx8 en 8xx8).

Weet iemand of dit nog opgelost gaat worden met een firmware update?

@Anoniem, staan jullie hierover in contact met Philips?

De high-end modellen zijn gebaseerd op CI+ 1.2 en niet op 1.3. De high-end modellen 2014 zullen wel 1.3 gaan ondersteunen.
De TV kunnen niet achteraf worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 19:06

EaS

Dimens schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:34:
Google eens naar "Soap Opera Effect".
Ik ben bekend met het fenomeen "Soap Opera Effect", dat is iets wat ik echt verafschuw. Daarom heb ik ook Pixel Precise HD uitstaan, om niet dat overdreven/onnatuurlijk vloeiende beeld te krijgen.
Zo gauw het aanstaat is uiteraard de lichte judder verdwenen. Maar er lijkt geen gulden middenweg te zijn.

Het valt me vooral op bij "low motion", medium tot langzame pan-shots, personen die langzaam bewegen. Het ziet er dan wat stroperig uit.

Tijdens een fragment waar ik me er maar weer eens aan ergerde, heb ik een foto gemaakt van het beeld (telefoon shot, dus niet letten op kleuren etc). En daar lijd ik het volgende uit af:

Foto van het beeld op tv (vanaf ong. 23:40 in Person.of.Interest.S03E03.1080p.WEB-DL):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9cURvvd.jpg

Framegrab vanuit het bestand zelf:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D4iWwzv.jpg

Het karakter in beeld beweegt langzaam naar links. Dit lijkt me toch nog het beste te omschrijven als ghosting niet? Het is ook niet altijd aanwezig, meer bij 23,976fps bronnen, minder bij 1080i50 materiaal (bron = satelliet) - maar toch bij deze laatste soms ook storend aanwezig. Ik heb alle 'enhancers' (MPEG artifact reduction, sharpening etc) uitstaan. Als ze trouwens aanstaan word het niet erger o.i.d.

Op m'n oude Panasonic HD ready viel me dit nooit zo storend op, daar leek het beeld danwel gewoon vloeiend te zijn of misschien wel blurry (en dan bedoel ik dus niet het komeet effect van een voetbal ofzo), maar niet zo 'stroboscoop' achtig stroperig.
In de laatste aflevering van Homeland (in die serie valt het me sowieso helemaal bovenmatig op) zit vanaf 52:11 ook zo'n fragment (Homeland.S03E12.The.Star.1080p.WEB-DL). Bron draait op 23,976 fps, TV geeft ook 24p als input weer, maar het ziet er eigenlijk heel ... tja.... microschokkerig uit. Zoals gezegd: Met Pixel Precise HD aan is het weg, maar dan steekt het "Soap Opera Effect" weer de kop op.

Ik had gedacht dat de pfl7008 reeks dit op z'n minst toch minder storend zou kunnen weergeven, of iig vergelijkbaar met een TV van een jaar of 5 oud (Panasonic TX-32LX700).

Valt meer mensen dit op? Of hoort dit niet en is er een mankement aan het toestel? Of is dit een algemeen bekend fenomeen behorende bij de LCD techniek, en valt me het nu juist meer op vanwege de overstap naar een groter scherm met hogere resolutie? Of ben ik nu juist overdreven gevoelig hiervoor dat het me zo opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Mijn receiver is wat ouder dus die zit met optical aan de tv. Wanneer mijn ik mijn mediaplayer (die via hdmi aan de tv heb hangen) loopt het geluid van de tv gelijk, maar de receiver loopt zeker een halve seconde achter.

ik heb de "audiovertraagfunctie" al op z'n sterkst staan (-60ms). Soms is dit ook als ik gewoon tv kijk of bv youtube of netflix via de smarttv.

beetje verneukt dat een tv 1200 euro dit niet goed doet.

tv: 7008k met laatste firmware

[ Voor 9% gewijzigd door Tusk op 18-12-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tusk schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:55:
Mijn receiver is wat ouder dus die zit met optical aan de tv. Wanneer mijn ik mijn mediaplayer (die via hdmi aan de tv heb hangen) loopt het geluid van de tv gelijk, maar de receiver loopt zeker een halve seconde achter.

ik heb de "audiovertraagfunctie" al op z'n sterkst staan (-60ms). Soms is dit ook als ik gewoon tv kijk of bv youtube of netflix via de smarttv.

beetje verneukt dat een tv 1200 euro dit niet goed doet.

tv: 7008k met laatste firmware
Waarom gebruik je je TV niet als "HUB" voor dat soort zaken?

Ik heb hier ook een Philips FR986 Matchline Reciever staan (feitelijk een Marantz met Philips Logo dus) welke géén HDMi kent maar wél SPDIF/COAX.

Alle beeld én geluid leverende apparatuur (BR Speler / MediaCenter / Apple TV / Xbox) zitten middels HDMi op de TV (8007/K12) aangesloten en de TV stuurt vervolgens 't geluid naar de reciever middels een optical SPDIF.

edit:
Volgens mij stond er nét wat anders ;)

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

:) Geeft niks, maar dat heb ik dus inderdaad al zo.

Anoniem: 564594

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, dus goeiedag :-)
Heeft er iemand van jullie ervaring met de TV PHILIPS 32PFL4258H/12 ?? Ik heb een beperkt budget (max. 550 EUR) en wou dus dit toestel aankopen, maar ik lees er op het net zowel positief als negatiefs over. Ik had deze geselecteerd omwille van mooie eigenschappen en de 200Hz kwaliteit. De verkoper in de winkel raadde me het af omdat volgens hem het geen 200Hz-toestel is maar een scherm dat opgebouwd is uit 4 maal 50Hz en daardoor de kwaliteit niet zo goed is dan bijvoorbeeld van een "vast" 100Hz toestel. Klopt dit verhaal? En hoe herken ik bij een online vergelijk van toestellen of het om vaste beeldschermen gaat of uit samengestelde (bv. 4 x 50 of meer)?
alvast bedankt voor jullie reacties.

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Als ik hier lees hebben de 2013/8 tv's dezelfde firmware issues als de 2012/7 series. Trage menu's, de beeldverbeteraars die irritatie op wekken. En slechts een klein gedeelte wordt opgelost in firmware updates.

Ik heb zelf de PFL6007 en ben er nooit echt tevreden over geworden. Ik heb er wel een beetje spijt van. Zeker toen ik laatst een Panasonic zag met flitsende menu's en geweldig beeld.
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste