Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328410

Kan alleen maar aanraden naar de winkel terug te gaan, als ze deze tv als nieuw hebben verkocht.
Kan idd demo model zijn, of een gerefurbished toestel (gerepareerd).
Zeker mede door het feit dat ie die strepen geeft (ook tijdens demo van toestel?) is aanleiding om te reclameren.
Geluid van Philips tv's is idd veel beter dan vamn andere merken.
Der Rudi schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:23:
De ouders hebben een pfl8007 gekocht ter vervanging van de oude matchline(!).

Nu heb ik een paar vragen na een tijdje er naar gekeken te hebben:
1. via het service menu zie ik bij Production Hours ruim 2500 staan. Dat lijkt me voor een splinternieuwe nogal veel. Wat zijn jullie ervaringen?
2. het blijkt dat er ca. 3cm vanaf de bovenkant van het display constant 1 a 2 pixellijnen zwart blijven en dit bij alle zenders. Is het panel nu al defect?

Verder is het beeld perfect en ook het geluid is vele malen beter dan gedacht. Het is iig een forse stap voorwaarts vindt ik tov mijn eigen pfl8605 van 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kraades schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:36:
Ik heb Media Server (DLNA server) aangezet op mijn Synology. De content kan ik ook bekijken op mijn Windows 8 client. M.a.w. het concept werkt.
Ook heb ik op Windows 8 de homegroup (DLNA server) aangezet en geconfigeerd. De TV heeft full access.

De TV (55PFL8008) ziet zowel de Synology als de Windows 8 DLNA server niet.
Via Source, Door netwerk bladeren.
De TV geeft dan de melding:
Schakel uw computer in en start de mediaservertoepassing.
De TV zoekt continu naar een mediaserverprogramma.

De TV is draadloos verbonden met het netwerk, heeft een geldig IP adres etc. en wordt ook gezien vanaf de Windows 8 client.

Enig idee waarom de TV geen mediaserver wil vinden?
Probeer de "Twonky" software eens..... Deze, bijvoorbeeld ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45
Dank voor de reakties mbt production hours.

Ik zal de winkel er dan mee confronteren.
We zijn uiteraard voor een nieuwe gegaan, geen demo/refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waar kan je de production hours terugvinden ?

Zie in het menu daarover niets terugkomen. Gaat om de 42PDL6907K.

Heb al wel wat gegoogled en kom op een code 123654 uit, daar krijg ik wel een apart menu, maar er wordt niets vermeld over production hours.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:45
code is bij mij:
0 6 2 5 9 6 en dan 'ok' of 'info' afhankelijk van toestel type/versie

gewoon achter elkaar intoetsen via AB en evt. zender omschakeling negeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Der Rudi op 10-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb mijn eerste Philips tv 42PDL6907K nu een kleine week en loop nu al tegen een tweetal problemen aan.

* Nadat de TV is uitgeschakeld, wordt het Ambilight ineens midden in de nacht actief.
* Wanneer dit verschijnsel zich voordoet, reageert de TV ook niet meer op de afstandsbediening.

De enige oplossing is dan de stroom van de TV afhalen, en daarna is alles weer koek en ei.

Ik heb de Tv aan mijn iMac hangen, soms is de Mac niet in gebruik en schakelt het beeldscherm om naar de slaapstand, ook de TV als externe monitor schakelt dan in een soort slaapstand.

Zodra ik met de muis beweeg, activeert de Mac zich zonder problemen, de TV echter blijft in slaapstand, en reageert ook dan niet meer op de afstandsbediening.

Komt dit verschijnsel bekend voor bij jullie ?

Uiteraard heb meerdere setjes batterijen geprobeerd, dus daar moet het niet aan liggen.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-yef4ATgiYRc/UY-WKsmDuOI/AAAAAAAABxs/dMVY_lsU9eA/s720/ambilight.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 12-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 11:52
Je TV krijg geen signaaltje van je iMac ofzo? Dit probleem heb je ook als de iMac is losgekoppeld?
wimmel_1 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:17:
[...]

Probeer de "Twonky" software eens..... Deze, bijvoorbeeld ;)
Werkt ook niet. Vreemd toch. Alle apparaten zien elkaar. Behalve dat de TV geen media server kan vinden.
Snap er niks van...

Edit:
Ik ben er achter. Dit werkt alleen bedraad en niet draadloos. Althans bij mij.

De subs *.srt werken ook niet maar dat moet ik nog uitzoeken...
Subs staat AAN op de TV en de naamgeving klopt volgens mij toch ook?

Ik had nog ergens gelezen dat bestandsnamen met veel - en . Ook verstorend kunnen werken maar al maak ik er a.mkv en a.srt van dan werkt het nog niet.

Onbruikbaar...helaas...

DS211> ls *01*
The.Mentalist.S05E01.The.Red.Glass.Bead.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.mkv
The.Mentalist.S05E01.The.Red.Glass.Bead.720p.WEB-DL.DD5.1.H.264-ECI.srt
DS211>

[ Voor 105% gewijzigd door technorabilia op 12-05-2013 19:42 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
waarom zo'n drastische claim over geen garantie als je dat servicemenu opent? Bij wijzigingen alla maar alleen kijken kan geen kwaad en is voor de zelfonderzoekende consument alleen maar aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Omdat je daar je TV écht kunt vernachelen met verkeerde settings op een manier dat je het zélf niet meer op kunt lossen. Alleen kijken is niet erg maar je kunt daar het MoBo zó instellen dat er waardes voor het panel afgegeven worden die buiten de fysieke specs van het panel vallen.

Beetje het zelfde als een Windows PC vertellen dat 'ie een HD scherm aan moet sturen met een resolutie van + 1920*1080 op 100Hz. Scherm valt op zwart en krijg je niet meer goed tenzij je in VGA modus de settings weer "normaal" zet..... Alleen je TV kent geen mogelijkheid om in VGA modus te booten :P

De gebruikersgroep zoals bijvoorbeeld hier op GoT, die dus wél leest wat er staat en dat vaak ook redelijk begrijpt is helaas niet zo groot.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 13-05-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe staat het hier trouwens met het tweak gehalte ?

Heeft iemand het toevallig voor elkaar gekregen om het Boot Logo aan te passen ?

Iets als " Welkom thuis Destianto " i.p.v. het saaie Philips zou wel chique zijn al zeg ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Brrrrrr, daar waag ik mij maar niet aan...

Oh wat zou het mooi zijn als we ooit XBMC kunnen installeren op de TV... ;w

BTW
Is er iemand die wel MKV met SRT subtitles werkend heeft?
Zie mijn bericht ^^^^^^^^.

[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 15-05-2013 15:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
kraades schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:38:
Brrrrrr, daar waag ik mij maar niet aan...

Oh wat zou het mooi zijn als we ooit XBMC kunnen installeren op de TV... ;w

BTW
Is er iemand die wel MKV met SRT subtitles werkend heeft?
Zie mijn bericht ^^^^^^^^.
Hier geen problemen met mkv en losse srt, zolang ze in dezelfde map staan met dezelfde naam. Ook meerdere audio talen geen probleem. Dts werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hhmm, ik krijg het niet aan de gang. Ik zal het nog eens proberen.

DTS = geen geluid inderdaad...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Ik had je bericht niet geheel goed gelezen. Ik gebruik namelijk gewoon een harde schijf aan de TV. Het streamen heb ik opgegeven, aangezien ik de geboden software echt rampzalig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
streamen van ondertiteling is helaas beperkt tot avi met xsub erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ok, bedankt.
De films/series worden gedownload op een Synology NAS.
Ik heb ook een Raspberry Pi met XBMC. Op zich werkt dit prima, maar ik dacht als dit ook werkt dan is dat wel lekker makkelijk.
Helaas dus... Tja, wie gebruikt er ook ondertiteling... 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 19:59
Gister mijn 32PFL9830 omgeruild voor een 46PFL8007, mooi apparaat tot zover! Slecht een uurtje mee kunnen "spelen" tot nu toe. De software geupdate van versie 10/2012 naar april, veel verbeteringen volgens de philips site. Ik ga nog aan de slag met calibratie van kleuren aangezien het momenteel veel te overdreven is.

Wat me verder tegenviel was dat ik mijn 9830 via 2 tulpjes aangesloten had op mijn versterker, en de 8007 enkel een hoofdtelefoon uitgang heeft. Ik had het volume in de instellingen van de tv op 100% gezet, en direct begonnen stemmen ontzettend te kraken via de speakers, slecht, dit hoort toch niet. Ook is de fase niet goed, als ik namelijk via de optical uitgang door mijn arcam rdac speel, hoor je opeens dingen die je via de hoofdtelefoon uitgang rechts hoort links, probleempje met de balans dus. En ik hoor af en toe een "klik" door het geluid.

Dubbel gevoel! Wél heerlijk ambilight! Is er een pagina met oplossingen of bekende problemen van deze serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Philips cashback.
Kun je ook de kleine streepjescode opsturen?
Of moet je de grote opsturen en je doos kapot snijden?

Antwoord: de grote...

[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 26-05-2013 12:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16
Aangezien er nog geen topic is voor de Philips 2013 modellen...

AVSForums heeft een uitgebreide review geplaatst van de 46PFL8008K:

http://www.avforums.com/r...TV-Review_520/Review.html

En Philips heeft weer een cashback-actie:

http://www.philips.nl/e/p...n/smart-summer-deals.html

Ik ben zelf momenteel in het bezit van een 40PFL9704H. Hoewel het beeld erg goed is ben ik niet echt tevreden over de bewegingscompensatie met Perfect Pixel HD uit.

Ik lees hier en daar dat de 8008-serie daar een stuk beter mee omgaat. Alleen heeft deze serie geen full backlight met local dimming en komt er van de 9008-serie geen 40-inch model meer :(

Ik vraag me af of er een heel groot verschil is tussen de edge-lit van de 8008 en de local dimming van mijn TV.

Zijn er hier mensen die overgestapt zijn en die hier iets over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik wil is wat 3D testen op onze 5507K... Dat is dus actieve 3D... Maar wat heb ik nu precies voor bestand nodig, zo'n 'Half SBS' filmpje van 10GB of echt zo'n BluRay 3D rip van 50GB? En natuurlijk 'n actieve bril fixen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Een half SBS filmpje van YouTube is zelfs voldoende! Als hij begint te spelen druk je op de afstandsbediening op 3D en dan naast elkaar, en voilà je hebt 3D.

Ik heb mijn 46pfl8007 sinds vrijdag, alleen heb al een keer of 4 de stekker er uit moeten halen omdat hij vastliep, of niet in 1 keer aan ging. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm dan moet ik het nog is testen op de 5507K die er thuis staat :p

Was gisteren het aan het testen op m'n schoonouders Philips televisie... De Philips 42PFL7606H
maar dat is blijkt passieve 3D met van die goedkope brilletjes... Daar stond 3D greyed-out bij Half-SBS...

Kan ik simpel stellen dat Half-SBS niet werkt op passieve Philips-toestellen dan?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vanWalsum schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:57:
Een half SBS filmpje van YouTube is zelfs voldoende! Als hij begint te spelen druk je op de afstandsbediening op 3D en dan naast elkaar, en voilà je hebt 3D.

Ik heb mijn 46pfl8007 sinds vrijdag, alleen heb al een keer of 4 de stekker er uit moeten halen omdat hij vastliep, of niet in 1 keer aan ging. Is dit een bekend probleem?
Hier onlangs ook zoiets gehad met een gelijk model TV. Oplossing was hier een nieuwe coax kabel tussen het ISRA punt en de TV 8)7

TV Had op RTL7 en VOO problemen met de authenticatie door een slechte/lage signaalkwaliteit (sterkte was goed) en dus een niet normale BER waarde op die kanalen terwijl andere kanalen 0,0 problemen gaven.
Viel me op een gegeven moment op dat 't iedere gebeurde terwijl ik naar die 2 genoemde specifieke kanalen aan 't kijken was óf de TV opnieuw inschakelde terwijl dat 't laatst bekeken kanaal was bij uitschakelen (Ziggo Brabant/Limburg, als dat misschien nog wat uitmaakt).

BER waarde kun je per kanaal overigens vinden middels "options -> Status".

edit:
En hoe je de TV ook inschakelt, hij schakelt altijd in op 't laatst bekeken kanaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 29-05-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Gister heb ik een Philips 46PFL5507 opgehaald en wil nu graag 3D gaan testen. Hiervoor heb ik een Harry Potter Blu-Ray liggen, maar geen bril. De 3D brillen van Philips PTA507, PTA508 & PTA518 kan ik echter niet vinden onder de ~ €30.

Zijn er ook alternatieve universele brillen die werken? Zie bijvoorbeeld deze bril op ebay:

http://www.ebay.nl/itm/3D...53f36361fe#ht_4583wt_1397

Zou dat wat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 13:13
Weet iemand het verschil tussen deze 40PFL7007H/12 en de 40PFL7007K/12? Ik heb een H besteld en een K gekregen, ik zou graag het verschil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Song schreef op zondag 02 juni 2013 @ 12:44:
Weet iemand het verschil tussen deze 40PFL7007H/12 en de 40PFL7007K/12? Ik heb een H besteld en een K gekregen, ik zou graag het verschil weten.
De K modellen hebben een DVB-S2 (schotel) turner, is dus alleen maar een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-05 13:13
Anoniem: 333920 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 13:56:
[...]

De K modellen hebben een DVB-S2 (schotel) turner, is dus alleen maar een voordeel.
OK, bedankt, ik had effe het idee dat het een Duitse versie is. Je ziet volop aanbod voor de 40PFL7007H/12 maar de 40PFL7007K/12 zie ik vrijwel nergens. Bedankt voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Song schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:55:
[...]

OK, bedankt, ik had effe het idee dat het een Duitse versie is. Je ziet volop aanbod voor de 40PFL7007H/12 maar de 40PFL7007K/12 zie ik vrijwel nergens. Bedankt voor je antwoord.
Het zal ook wel een Duitse versie zijn, anders zouden ze de TV niet zo "goedkoop" ten opzichte van de de duurdere winkels kunnen aanbieden. Maar het maakt niks uit dat het een Duitse versie is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:48
We willen graag een nieuwe TV en het moet een Philips met Ambilight worden. Vanmiddag bij Mediamarkt kwamen we deze tegen, de 47PFL5028. Ik zie deze TV ook staan bij Bol.com voor een nog gunstiger prijs.
Ik kan alleen helemaal niets vinden over deze TV, op de site van Philips staat hij niet. Is het misschien een buitenlands model? Ik zou graag weten van welk jaar dit model is. :)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het typenummer eindigt op een 8 dus dan zal het wel 2013 zijn.

8=2013, 7=2012, 6=2011 etc.

(bron: http://www.circuitsonline...w/message/1294633#1294633)

[ Voor 52% gewijzigd door technorabilia op 02-06-2013 19:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baluster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:39
Bushalte schreef op zondag 02 juni 2013 @ 18:50:
We willen graag een nieuwe TV en het moet een Philips met Ambilight worden. Vanmiddag bij Mediamarkt kwamen we deze tegen, de 47PFL5028. Ik zie deze TV ook staan bij Bol.com voor een nog gunstiger prijs.
Ik kan alleen helemaal niets vinden over deze TV, op de site van Philips staat hij niet. Is het misschien een buitenlands model? Ik zou graag weten van welk jaar dit model is. :)
Wij hebben zelf vorige week de 42PFL5028 gekocht,is een 2013 model,tot nu toe erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
Oja dat zag ik nu ook, nu ik de inleiding van dit topic las. :) Wel een recent model dus.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
55PFL8008 met CI+ module van UPC.

Soms blijft de TV een paar minuten zwart voordat je beeld ziet. Of je krijgt wel beeld maar meldingen van de TV zoals "TV heeft geen toegang tot de CI+ module" en is het pas na een minuut of wat in orde. Komt dit bekend voor? Even snel de TV aan is er niet bij...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kraades schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:44:
55PFL8008 met CI+ module van UPC.

Soms blijft de TV een paar minuten zwart voordat je beeld ziet. Of je krijgt wel beeld maar meldingen van de TV zoals "TV heeft geen toegang tot de CI+ module" en is het pas na een minuut of wat in orde. Komt dit bekend voor? Even snel de TV aan is er niet bij...
Laatste update van de CI+ module geïnstalleerd (die vorige week is verspreid en aangekondigd dmv een brief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
kraades schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:03:
Het typenummer eindigt op een 8 dus dan zal het wel 2013 zijn.

8=2013, 7=2012, 6=2011 etc.

(bron: http://www.circuitsonline...w/message/1294633#1294633)
Baluster schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:03:
[...]

Wij hebben zelf vorige week de 42PFL5028 gekocht,is een 2013 model,tot nu toe erg tevreden over.
Nou ik heb hem besteld. :) Donderdag als het goed is binnen. Ik ben benieuwd. Echt een leuke prijs voor een Philips met Ambilight. En het design spreekt ons erg aan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Beste jongelui, ik kom er maar niet uit. Ik ben opzoek naar een nieuwe tv. Ik heb mijn oog laten vallen op enkele Philips modellen, maar ik kom er niet uit.

pricewatch: Philips 46PFL9706H
pricewatch: Philips 40PFL8007K
pricewatch: Philips PFL7008K 42" Zwart

De 9706 hangt hier in de buurt bij de harense smid voor 1400 euro, waarom ik hiernaar kijk is omdat deze full led is welke niet in de andere 2 modellen zitten, alleen dit model komt al wel uit 2011.

De 8007 komt overal goed uit de bus en is het goedkoopste van de 3 modellen.
Ik neig persoonlijk om toch voor de 7008 te gaan. waarom?

Nieuwer model, passieve 3D (ik ben zelf al brildragend, en actieve 3d brillen vind ik persoonlijk vrij irritant). Plus het design vind ik wat mooier. Alleen heb ik nog niet veel reviews kunnen vinden over dit model.

Zou dit de beste keuze zijn van de 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

ik heb net een nieuwe philips 40PFL5337 waar natuurlijk geen brillen bij meegeleverd worden
ik had het idee dat ik met mijn google-fu wel wat informatie kon vinden en paar (2) goedkope brillen kon vinden
50+ euro per bril is namelijk een belachelijke prijs
maar goed, ik kom er niet uit
de informatie die ik tot nu toe heb is dat de brillen in principe universeel zijn op de communicatie techniek na; bluetooth, IR of IF geloof ik

maar ik kom er dus niet achter welke techniek philips gebruikt, al gok ik dat het geen infrarood is

welke techniek gebruikt de TV dus om met de brillen te communiceren of zijn er al 3d party brillen bekent die werken met de TV?

edit:
heb via ebay 2 brillen voor ~60 euro weten te vinden, opgelost dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door godofal op 13-06-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-04 14:11

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Even een vraag voor de Pfl8007 bezitters... ik heb nu een Philips 42Pfl9703, is de 55Pfl8007 een "waardige" upgrade?
Ik lees her en der ook dat de input lag voor bv ps3 gamen hoog is.
Is dit echt merkbaar? dus met online knallen, lig je dan vaker dood op de grond, of valt het allemaal wel mee.
Lijkt me namelijk een pracht tv. Hoop dat iemand het verlossende antwoord kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anoniem: 333920 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 19:05:
[...]

Laatste update van de CI+ module geïnstalleerd (die vorige week is verspreid en aangekondigd dmv een brief)?
Wel geinstalleerd maar helpt niet helaas.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ondskapt schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:42:
Even een vraag voor de Pfl8007 bezitters... ik heb nu een Philips 42Pfl9703, is de 55Pfl8007 een "waardige" upgrade?
Ik lees her en der ook dat de input lag voor bv ps3 gamen hoog is.
Is dit echt merkbaar? dus met online knallen, lig je dan vaker dood op de grond, of valt het allemaal wel mee.
Lijkt me namelijk een pracht tv. Hoop dat iemand het verlossende antwoord kan geven
Owh, of de 55pfl8008, die ligt nu ook binnen bereik door mooie aanbieding :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ondskapt op 18-06-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

En wie heeft er ervaring met Actieve en passieve 3d? voor en nadelen heb ik wel gelezen, maar het is mij nog niet echt duidelijk of actief echt zo irritant is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb hier zelf "Active 3D" middels een PFL8007 van Philips en bij een vriendin kijk ik wel eens naar "Passive 3D" op een LG scherm (gelijk scherm/panel als dat in de Philips toestellen lager dan de 7xxx serie van de Philips serie zit).

Persoonlijk vind ik het Active panel véél prettiger om naar te kijken maar bijvoorbeeld m'n neefje (van net 5) wordt er misselijk van terwijl ze daar thuis ook een passive PFL6007 scherm in huis hebben waarbij dat effect (bij hem) niet optreed.

Qua brilletjes maakt het opzich niet al te veel uit als het zuiver op draagcomfort aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

wimmel_1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 18:08:
Heb hier zelf "Active 3D" middels een PFL8007 van Philips en bij een vriendin kijk ik wel eens naar "Passive 3D" op een LG scherm (gelijk scherm/panel als dat in de Philips toestellen lager dan de 7xxx serie van de Philips serie zit).

Persoonlijk vind ik het Active panel véél prettiger om naar te kijken maar bijvoorbeeld m'n neefje (van net 5) wordt er misselijk van terwijl ze daar thuis ook een passive PFL6007 scherm in huis hebben waarbij dat effect (bij hem) niet optreed.

Qua brilletjes maakt het opzich niet al te veel uit als het zuiver op draagcomfort aan komt.
Super bedankt voor de verheldering... zal dus geen miskoop aan de pfl8008 hebben? weet je toevallig ook hoe het met de input lag zit, met bv ps3, op jouw 8007? is het echt merkbaar of valt het allemaal wel mee?
Op mijn 9703 valt het echt reuze mee, maar die heeft ook iets van 30 ms, maatje heeft een 9732 en dat is echt reuze vervelend met zijn 120 ms input lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:36
Ondskapt schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:08:
En wie heeft er ervaring met Actieve en passieve 3d? voor en nadelen heb ik wel gelezen, maar het is mij nog niet echt duidelijk of actief echt zo irritant is
Ik heb hier beide systemen maar ik geef de voorkeur aan passief.
Met passief kijk ik met gemak 2 films achter elkaar maar met actief krijg ik toch eerder zere ogen en ook vind ik het beeld mooier. Tv 2011 Lg 650 S en de phillips 5507 uit 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484997

Volgens mij heeft Philips een paar uur geleden Flash Player toegevoegd. Als ik via de ingebouwde browser bijvoorbeeld naar YouTube toe ga, dan wordt er aangegeven dat Flash Player geinstalleerd is, maar dat het een oude versie is die geupdate moet worden. Als ik via de ingebouwde browser naar een webcam site toe ga, dan wordt de chat geladen (rtmp protocol), maar niet de webcam zelf (beeld blijft zwart), omdat er waarschijnlijk ook een nieuwere versie nodig is.

Philips schijnt dan toch geluisterd te hebben naar de vele klachten dat Flash Player niet ondersteund werd. Nu is het alleen wachten op een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Heeft Netflix een App voor Philips, of TV's in het algemeen? Nu Netflix naar Nederland komt zou dat een zeer interessante App zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Nog een andere vraag waar ik nergens het antwoord op kan vinden:
Tijdens het zappen op de Philips pfl8008(of misschien 8007), krijg je dan de epg gids ergens onderin met de naam van het programma? wel ergens gelezen dat de oudere Philips tv dat niet hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De 8007 doet dat in ieder geval wél. Die geeft 't weer langs 't zenderlogo tijdens 't inschakelen van de zender. M'n 8404 uit 2009 doet 't inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Bedankt wimmel_1
Zaterdag maar even kijken voor de pfl8008. Hoop echt dat de input lag meevalt, zal anders het ambilight echt missen.
Van de reviews wordt ik ook niet wijzer, bij de een hebben ze het over 39ms, ander weer 49ms, en ik heb ook al 65ms voorbij zien komen.
Net als kwaliteit van 3D, de een zegt dat het echt een hele verbetering is vergeleken met de 8007, andere zegt weer dat er niks is verandert op een paar kleine dingen na, en dat het slecht is heb ik ook al gelezen.
Hoop dat ik in de winkel kan testen met mijn ps3 en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik heb nog altijd geen Philips 2013 serie topic kunnen vinden vandaar dat ik hier even post.

Ik heb sinds gisteren de 47PFL7008 in de woonkamer staan (hiervoor een 32LG5700 FHD). Nettoprijs komt neer op €900 wat me wel een mooie deal leek. Bovendien wilde ik Ambilight eens proberen. Randapparatuur:
  • Humax (Ziggo) HD recorder
  • Syabas Popbox V8
  • Xbox 360
Nu vind ik het design en het beeld prachtig, niets op aan te merken. Waar ik wel al bang voor was is dat de menu's traag zijn en Smart TV heel traag. Zeker in vergelijking met mijn Xbox (al is dat een grafische apparaat) maar ook ten opzichte van mijn Popbox V8 is de Philips TV traag.

Naast dit euvel zijn er een paar andere zaken waardoor ik de TV wil retourneren:
  • Beeld valt soms weg en komt na 15~30 seconden weer terug. Heb dit +- 10 keer ervaren op 4 uur gebruik op zowel mijn Xbox als Humax.
  • Als ik via settings de TV wil instellen krijg je vragen als 'meer of minder contract', 'meer of minder kleuren' maar ik zie geen afbeeldingen enkel zwart beeld. Na alles geskipt te hebben springt de TV weer op zwart en gebeurd er niets totdat ik de 'Home/Menu' knop in druk.
  • Dus ik dacht, wellicht wat software bugs dus even kijken of er nieuwe software is. Helaas niet dus ik druk op 'OK' > weer zwart beeld. Zelfde verhaal moet ik eerst op 'Home/Menu' klikken voordat de TV iets doet.
  • Dus even met Ambilight gaan spelen. Reageerd de ambi niet op helderheid maar als ik de dynamiek in stel (dynamisch/relaxed) zie ik de helderheid omhoog en omlaag gaan??
Al met al behoorlijk teleurstellend (op het beeld na) tot dusver. Ik ga vanavond de TV nog een keer opnieuw instellen wellicht heb ik ergens iets fout gedaan. Maar als dit aanhoud gaat hij weer de doos in en terug.

ps 1. Een collega van me heeft dezelfde TV en ervaart dezelfde problemen.
ps 2. De meegeleverde batterijen werkte niet, eigen AAA zorgen ervoor dat de AB functioneerde.
ps 3. Werd tijdens een potje Black Ops 2 (Xbox) finaal hard ingemaakt 3 rondjes op rij (heb ik normaal nooit :+ ). Weet niet of het input lag was of dat ik gewoon moet wennen aan het grotere scherm.

EDIT: Na contact met Philips CS onderstaande stappen voor vanavond:To be continued...

[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 27-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Zou toch verwachten dat daar wat meer tijd aan besteed was in de 2013 modellen. Ervoor was het namelijk ook al drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Card Nox schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:07:

Al met al behoorlijk teleurstellend (op het beeld na) tot dusver. Ik ga vanavond de TV nog een keer opnieuw instellen wellicht heb ik ergens iets fout gedaan. Maar als dit aanhoud gaat hij weer de doos in en terug.

ps 1. Een collega van me heeft dezelfde TV en ervaart dezelfde problemen.
ps 2. De meegeleverde batterijen werkte niet, eigen AAA zorgen ervoor dat de AB functioneerde.
ps 3. Werd tijdens een potje Black Ops 2 (Xbox) finaal hard ingemaakt 3 rondjes op rij (heb ik normaal nooit :+ ). Weet niet of het input lag was of dat ik gewoon moet wennen aan het grotere scherm.
Had je hierbij de game modus gebruikt, en alle toeters en bellen uitgeschakeld?
Had je beeldformaat ook op unscaled gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Allemaal nee. Allemaal dingen die dus ga testen bij mijn volgende potje, dit was namelijk niet bepaald fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondskapt

Ondskapt

Draco Sit Mihi Dux

Ben benieuwd en verneem het graag van je, maar ik denk wel dat het een heleboel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Gisteren de update handmatig van de Philips site gedownload en uitgevoerd. Dit was makkelijk. Wel vreemd dat de update niet OTA wordt aangeboden terwijl de laatste update al van apr-2013 was. Enige vertraging kan ik me voorstellen maar 2~3 maanden vind ik wel veel.

Hoe dan ook, de TV is niet meer uitgevallen dus dat is positief. Ook heb ik gisteren nog even BO2 gedaan met unscaling en game mode aan. Dat ging al tig keer beter en mijn scores waren weer positief. Thanks voor de tips !!

EDIT: Na een weekendje weg gisteravond weer een filmpje kunnen kijken. Werkte perfect, geen uitval gehad en de menu's voelde ook wat sneller dan voorheen. SMART TV niet meer getest.

[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 01-07-2013 10:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-05 15:46
Card Nox schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:07:
Ik heb nog altijd geen Philips 2013 serie topic kunnen vinden vandaar dat ik hier even post.

...
Voel je vrij om een nieuw topic aan te maken. Ik vond het zelf niet echt de moeite waard om een 2013 topic te maken gezien de kleine updates die aan de tv's gedaan zijn. Van mij mag iemand de OP van dit topic gewoon gebruiken om een nieuwe te maken. :)

[Dutch Eagles Youtube Channel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Nee thanks, zo veel ben ik niet met TVs bezig. Als je aangeeft dat de changes minor zijn is het wellicht handiger om in dit topic door te gaan.

Wellicht wel een idee om dit dan "2012/2013" te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179100

Na veel onderzoek mijn Sony KDFe2010 vervangen door de Philips 55pfl6008.
Belangrijk voor mij was de beeldkwaliteit, 1:1 pixelmapping en input lag. Geluid en smartfuncties waren geen issue omdat er toch een HTPC aan kwam te hangen en het geluid door mijn Kingrex versterker afgehandeld zou worden. Mijn voorkeur was passieve 3d boven actieve omdat dit rustiger kijken is. Ambilight was gewoon een leuke bonus.

Design: zeer mooi, frameless design geeft het een zeer luxe uitstraling.
Menu's: Hoewel deze in reviews als negatief werd ervaren vind ik deze eenvoudig en duidelijk. Aanpassingen zijn makkelijk te doen. Er had wel wat meer uitleg mogen zijn over wat de de functies nu precies doen. Maar met behulp van Google kom je er wel uit.
2D Beeldkwaliteit: Super, zeker na calibratie (noodzakelijk!). Hoewel er wel wat clouding is (alleen merkbaar bij volledig zwart beeld). Maar voor zowel HD als SD content is het beeld zeer scherp en mooi. SD ziet er heel goed uit maar het is vooral de HD (720P/1080P) content die laat zien waar de televisie toe in staat is.
3D Beeldkwaliteit: De passieve 3d is vrij relaxed 3d kijken. Kwaliteit is heel goed, dit geldt ook voor de 2d naar 3d conversie. Hoewel het wel duidelijk is dat je niet naar echte 3d content ziet te kijken. De echte 3d demo's/films hebben meer diepte.
Ambilight: Overdag geen toegevoegde waarde maar dit komt waarschijnlijk door de licht inval in mijn woonkamer. Geeft echter bij het "in het donker" kijken" een extra dimensie en is ook rustiger kijken. De lounge mode is trouwens geweldig en ik hoop dat hier nog wat meer variatie in komt qua kleuren.
Input lag: Hoewel de (door anderen) gemeten input lag vrij hoog was moet ik eerlijk zeggen dat ik nergens last van heb. HDMI1 staat op Computer (voor mijn HTPC) en HDMI2 op Game (voor de Xbox360). Zowel bij gamen als bij afspelen van content merk ik niks van enige vertraging.

Minpunten:
-Clouding
-Weinig uitleg over verschillende functies (Pixel precise HD, etc), ook de demo's voegen hier weinig aan toe.
-Niet mogelijk om de firmware van de televisie via internet te upgraden. TV geeft aan reeds op de laatste firmware te zitten terwijl er wel degelijk nieuwer software beschikbaar is.

Al met al een klasse TV met een uitstekende beeldkwaliteit.
Hieronder mijn instellingen na calibratie:

Picture Style: Personal
Backlight Contrast: 74
Colour 51
Sharpness: 3
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Pixel Precision HD
Perfect Natural Motion: Off
Clear LCD: Off
Advanced Sharpness: Off
Dynamic Contrast: Off
Dynamic Backlight: Off
Colour Enhancement: Off
Advanced Off
Light Sensor: Off
Gamma: 0
Colour Temp: Custom
Custom Colour Temp: Warm
Red WP: 102
Green WP: 79
BL WP: 64
Red BL: 0
Green BL: -1
BL BL: 0
Video Contrast: 92
Brightness: 65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Hoe heb je het scherm gekalibreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179100

Ten eerste, eerst mijn HTPC zo neutraal mogelijk. Dus alles (kleur)instellingen van de (in mijn geval amd/ati) videokaart uitgezet.
Daarna calibratie met behulp van de Brandon Wirtz video file(s).
Daarna gefinetuned met de uitstekende "universaltestbild AVTOP (1080p mit 1kHz) zur TV-Einstellung Universal testpattern".
Als laatste final check de calibratie van W7 doorlopen (niks aangepast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Heren,

Ik heb de Logitech Z2300 aan de TV gekoppeld via de koptelefoon uitgang. Nu wil ik echter het geluid via de speakers laten gaan en het geluid van de TV uitzetten. Dit werkte altijd op mijn 'oude' LG tv maar op de 47PFL7008 krijg ik het niet klaar. Als ik de tv speakers uitzet kan ik het geluid echter niet regelen via de ab. Easy link werkt helaas ook niet. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 16:11

TheTeek

TheTeek

ik ben sinds kort in het bezit van een 47PFL6907H tv met passief 3D.
Het is mijn eerste 3D TV en dan van het passieve soort, maar ongelooflijk wat een beeld, ik kan er niet over uit. Heel erg mooi.

Er zitten nu 4 brillen bij de TV, maar ik zie het wel gebeuren dat er een keer een sneuvelt.
Wat ik me afvroeg, kun je alle soorten passieve 3D brilletjes gebruiken, dus ook die van bijvoorbeeld LG?
Wat is jullie advies, waar kun je dit soort brilletjes het beste kopen en zit er ook kwaliteit verschil in?

De real-3D brilletjes van de bioscoop werken overigens ook, zijn wel iets donkerder, maar ze doen het wel!

No one knows what TheTeek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-06 17:25
Zojuist de 42PFL6907H besteld.
Wat me nog onduidelijk is, is het aantal Hertz. Op de pricewatch staat 100 en 600 bij geoptimaliseerde Hertz. Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
chevchelios schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:55:
Zojuist de 42PFL6907H besteld.
Wat me nog onduidelijk is, is het aantal Hertz. Op de pricewatch staat 100 en 600 bij geoptimaliseerde Hertz. Hoe zit dit precies?
De geoptimaliseerde Hz is Philips Perfect Motion Rate. Perfect Motion Rate 600 dus. Maar uiteindelijk is het doorgaans het paneel wat de kwaliteit van bewegende beelden bepaalt. Dat is het aantal Hz wat je ziet staan, die 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523471

Hallo,

Vandaag heb ik een Philips 47PFL6057H gekocht. De normale 2D tv functie ziet er prima uit, niks mis mee. Maar zodra ik een 3D film opstart en de 3D functie op de tv inschakel en de bijgeleverde bril op zet, zie ik slechts een beetje diepte en verder zie ik ondanks de bril nog steeds een wazig en dubbel beeld die over elkaar heen liggen. Het is net of je scheel kijkt en ik ga er ook scheel van kijken. Ik heb alles al geprobeerd, fabrieksinstellingen, weinig/meer diepte maar niks helpt. Ik blijf ondanks de brillen een wazig dubbel beeld zien. Het is passief 3D. De brillen zijn zonder batterij en aan/uit knopje. De kijk afstand is ongeveer 2,5 meter.
Hebben jullie enig idee wat dit kan wezen of wat ik in de instellingen moet veranderen?

Bedankt alvast.

(Sorry als deze vraag in de verkeerde rubriek gepost is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Recht voor de televisie gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 523471

Dimens schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:07:
Recht voor de televisie gaan zitten.
Ook dat doe ik. Misschien moet ik het probleem iets nader toelichten.
Als ik een 3D film kijk dan ziet het er goed uit. Maar als beelden echt dichtbij komen (voor je neus) dan zie ik die objecten dubbel. Zelfs als ik me heel erg focus op dat ene object blijf ik het dubbel zien tot het moment dat het weer verder van je vandaan raakt.
Misschien dat mijn hersenen retarded zijn en de beelden niet goed kunnen interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Nieuwe firmware staat weer online. Geen echte bijzonderheden.

edit 1:Zijn er meer die momenteel last hebben van een parsing error bij het starten van smart tv?

edit 2: via philips chat opgelost. Schijnbaar door het wissen van je internet gegevens op de tv via netwerkconfiguratie is dit op te lossen.

[ Voor 75% gewijzigd door Meivogeltje op 01-08-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Meivogeltje schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 00:14:
Nieuwe firmware staat weer online. Geen echte bijzonderheden.

edit 1:Zijn er meer die momenteel last hebben van een parsing error bij het starten van smart tv?

edit 2: via philips chat opgelost. Schijnbaar door het wissen van je internet gegevens op de tv via netwerkconfiguratie is dit op te lossen.
Voor de 2012 TV's wordt de update nu ook gewoon direct aan de TV aangeboden dus je hoeft 'm niet meer afzonderlijk te downloaden.

Ging hier van van QF1EU-0.150.85.0 naar QF1EU-0.150.88.0 (87 heb ik gelaten voor wat 'ie was).
QF1EU-0.150.88.0 (Date published: 2013-07-17)
· Solution about network connection wizard starts by itself.
· Solution about Automatic Channel Installation available -> no sound and NED1 missing. Delta network in the Netherlands.
· Solution about new microsoft Headweb Listed Sercices-playlist(HLS) is not working on our set.
· Solution for the 42PFL6007H/12 and 55PFL6007H/12 reboots when connected to router.
· Solution Trick mode functionality not observed while playing apple HLS file.
· Solution trickmodes take a long time to happen in HTML5.
· Solution trickmodes in mediaobject do not work properly.
· Improvement regarding Crackling/loud plopping when switching from Digital channel to Radio channel on the TelenetBox.
· Solution regarding on screen message "Coded Program. Check the CI+ module" after upgrading to 150.87sw.
En de volledige changelog sheet: KlikkerDeKlik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een vraag over mijn 55pfl8008, hoe kan ik de TV opdracht geven om direct naar (bv) HDMI2 te gaan (in verband met mijn Harmony AB).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
Als het goed is kan je in je Harmony programma aangeven dat je tv aparte knoppen heeft voor elke HDMI ingang, daarna kan je hdmi 2 aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit er over te denken om de 42PFL7008K te kopen. Nu hebben we alleen UPC horizon en die schijnt nogal wat problemen te hebben met een philips tv. Via google kan ik niets vinden over dit specifieke model icm UPC.

Heeft iemand hier meer info over de 7008 samen met UPC Horizon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:16
Appesteijn schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:40:
Ik zit er over te denken om de 42PFL7008K te kopen. Nu hebben we alleen UPC horizon en die schijnt nogal wat problemen te hebben met een philips tv. Via google kan ik niets vinden over dit specifieke model icm UPC.

Heeft iemand hier meer info over de 7008 samen met UPC Horizon?
Ik heb dezelfde combinatie, werkt perfect. De HD Beelden zijn echt heel mooi vind ik persoonlijk.

De HDMI problemen zijn vooral met oudere modellen, voor 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SirMemeAlot schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Ik heb dezelfde combinatie, werkt perfect. De HD Beelden zijn echt heel mooi vind ik persoonlijk.

De HDMI problemen zijn vooral met oudere modellen, voor 2009.
Voor die modellen is al een update verschenen Van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok, super! Dan alleen nu nog 'de directie' overtuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

vanWalsum schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:32:
Als het goed is kan je in je Harmony programma aangeven dat je tv aparte knoppen heeft voor elke HDMI ingang, daarna kan je hdmi 2 aangeven.
Ik weet dus niet of de TV een 'HDMI2 knop' heeft ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364363

Hallo,

Iemand enig idee wat de philips 37PFL6606H/12 nog op kan leveren 2e hands? Heb hem nu 1 jaar. Heb op marktplaats gezocht, maar niemand bied deze TV 2e hands aan. Heb hem nieuwe voor ongeveer 550€ gekocht. Is 400€ nog een reële prijs? Alvast bedankt.

M.vr.gr.

Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

VonFoX schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:18:
[...]
Ik weet dus niet of de TV een 'HDMI2 knop' heeft ...
Misschien dat je er niks aan hebt (misschien ook wel): M'n PFL8007 start ALTIJD op met de laatst ingeschakelde bron/zender bij uitzetten, ongeächt de knop op de AB welke ik gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 27-08-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-06 23:46
Vandaag een 47PFL7008 gekocht voor 'maar' 1130 euro ;)
Ik heb de verkoper gevraagd wat de aanbevolen afstand tussen muur en tv is ivm ambilight , hij 'gokte' tussen de 10 en 15 cm. 8)7 Is dat de 'aanbevolen' afstand ? het lijkt mij nogal veel...

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Via Logitech support ontdekt dat er zeker aparte commando's zijn voor HDMI1, enz, en die werken ook.
In mijn 55pfl8008 manual staat dat 25 cm afstand van de muur de max Ambilight afstand is.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
Elahkneh schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:52:
Vandaag een 47PFL7008 gekocht voor 'maar' 1130 euro ;)
Ik heb de verkoper gevraagd wat de aanbevolen afstand tussen muur en tv is ivm ambilight , hij 'gokte' tussen de 10 en 15 cm. 8)7 Is dat de 'aanbevolen' afstand ? het lijkt mij nogal veel...
De philips modellen met voetsteun die tevens als muursteun dient, kunnen gemonteerd worden met een afstand van 3cm of 7cm tot de muur. Ik denk dat 7 cm beter uitkomt met ambilight, maar ik vind het persoonlijk nog beter tot zijn recht komen als dit 10cm is..

Gewoon een kwestie van smaak dus wat jij het mooiste vind lijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 07:25
Van de week een 40pfl8008 gekocht, want een fantastisch beeld zeg. Wellicht niet zo goed als sommige sony/Panasonic/weet ik veel wat voor merken, maar ik wilde perse ambilight hebben. Dat had ik ook op mijn vorige model (37pfl9603) en ik vind het echt iets toevoegen als ik films/series kijk. Vooruitgang van kwaliteit van de 9603 naar 8008 is echt enorm (had eerst twijfel op het moment dat ik hem kocht, maar na 5 minuten kijken van wat HD-kwaliteit filmpjes (Discovery/films) was die meteen weg. Heerlijk apparaat :D

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
EKR88 schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:33:
[...]

De philips modellen met voetsteun die tevens als muursteun dient, kunnen gemonteerd worden met een afstand van 3cm of 7cm tot de muur. Ik denk dat 7 cm beter uitkomt met ambilight, maar ik vind het persoonlijk nog beter tot zijn recht komen als dit 10cm is..

Gewoon een kwestie van smaak dus wat jij het mooiste vind lijken ;)
Volgens mij zijn de modellen uit 2012 (6007/7007/8007) voorzien van beugel die ook gebruikt kan worden als muurbeugel. De 2013 modellen niet meer , zal even shoppen om een beugel die verstelbaar is :)
Dinsdag zal ik het resultaat wel even posten

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EKR88
Elahkneh schreef op zondag 01 september 2013 @ 15:41:
[...]

Volgens mij zijn de modellen uit 2012 (6007/7007/8007) voorzien van beugel die ook gebruikt kan worden als muurbeugel. De 2013 modellen niet meer , zal even shoppen om een beugel die verstelbaar is :)
Dinsdag zal ik het resultaat wel even posten
Misschien gaan voor een uittrekbare muursteun? Kun je na het kijken de tv weer dicht tegen de wand aan duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Met de PFL558008 toch wel last van lyp sync problemen, die pas weggaan als ik Game mode aanzet. Welke 'beeldverbeteroptie' is hiervoor verantwoordelijk? Lijkt ook wel alsof het met het verstrijken van de tijd erger wordt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wel mooi trouwens dat Philips/TP-vision sourcecode vanaf de wikipedia plukt, altijd handig, wikipedia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273330

Weet er iemand wat er met het Philips Support Forum is gebeurd? (www.supportforum.philips.com) Is al een paar daagje helemaal verdwenen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328410

Is idd nergens een forum te vinden, ook geen idee wat hier de oorzaak van is.
Anoniem: 273330 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:17:
Weet er iemand wat er met het Philips Support Forum is gebeurd? (www.supportforum.philips.com) Is al een paar daagje helemaal verdwenen nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Gisteren mijn 47PFL7008 ontvangen en geinstalleerd 8)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/334itrl.jpg

Prachtige tv , vanavond eens stoeien met de instellingen om het beeld nog beter te maken , vind de kleuren nog wat onnatuurlijk.
En ik krijg mijn raspberry pi nog niet werkend via hdmi cec :/ mijn oude Panasonic plasma pakte dat automatisch op :'(

Pluspunten:

*beeld
*geluid
*design
*afstandsbediening (qwerty toetsenbord)
*ambilight xl
*loungelight

Minpunten

*smart tv is bijzonder traag
*geen ota update , terwijl die al maanden beschikbaar is
*geen handleiding bij een tv van 1699 8)7

Overall dik tevreden over deze aankoop

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16
Anoniem: 273330 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:17:
Heb hier vandaag via de chat van Philips naar geinformeerd. Ik kreeg van de medewerker het anwoord dat hij daar niets van wist "omdat het een andere afdeling is" 8)7

Op mijn vraag of hij wist wanneer de volgende software update voor de 8008-serie uitkomt (vanwege het probleem met de knipperende ambilight bij 24p materiaal) kreeg ik min of meer hetzelfde antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Buiten het trage smart-tv platform, hoe zijn de overige menu's zoals epg te doen op de 2013 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Alle menu's zijn echt ontiegelijk traag bij de nieuwe Philips-modellen. Zelfs als je op Menu drukt zit je 2-3 seconden te wachten tot het überhaupt te voorschijn komt.

Wat doodzonde is, want het zijn hele mooie tv's, maar als het zo stronttraag is, doe je dat eigenlijk allemaal teniet.
Elahkneh schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:17:

Minpunten

*geen handleiding bij een tv van 1699 8)7
De handleiding zit in de tv bij Philips :P

[ Voor 26% gewijzigd door Hahn op 07-09-2013 14:56 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
De snelheid is idd niet om over naar huis te schrijven , het opties scherm gaat nog maar dat smart tv... |:( Ik hoop dat ze dat nog eens oplossen met een update , niet dat het mij heel veel uitmaakt aangezien ik er geen gebruik van maak.

Allemaal leuk en aardig zo'n handleiding in de tv , je moet dus eerst bekijken hoe het moet om vervolgens de actie uit te voeren. Als dat niet lukt , weer in die handleiding kijken. Ik zal wel ouderwets zijn , maar er gaat niks boven een papieren gebruiksaanwijzing 8)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Goh elakhneh, ziet er goed uit die ambi zo. Ik heb, doordat ie dicht tegen de muur zit, weinig effect. Hoever staat deze bij andere van de muur? Ik heb zelf de 47" 6907.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Elahkneh schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:40:
De snelheid is idd niet om over naar huis te schrijven , het opties scherm gaat nog maar dat smart tv... |:( Ik hoop dat ze dat nog eens oplossen met een update , niet dat het mij heel veel uitmaakt aangezien ik er geen gebruik van maak.
Maak je wel gebruik van de epg (programma gids)? Werkt dat wel een beetje vlot in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
Ik heb een philips pfl 8007 met ci+ cammodule.

Nu ben ik de laatste dagen tennis op eurosport hd aan het kijken met ontvang geen dolby digital terwijl ik dat op de andere hd zenders wel ontvang. Hoe kan ik instellen dat ik dit wel wil? Hetzelfde geldt voor instellen Nederlands of Engels commentaar. Google geeft me geen antwoorden, misschien jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ziggo gebied toevallig?

Ik heb hier sinds gisteren(?) last van een haperende "now-then" op sommige kanalen op een ander type TV (8404). Now-Then geeft ineens tijden weer die absoluut niet meer overeen komen met de daadwerkelijke tijdstippen :( Net weer eens gekeken en dat werkt ineens weer.

Op kanaal 20 (Eurosport HD) kan ik overigens wel kiezen voor Engels Dolby op m'n 8007, niet voor NL Dolby. (Op je AB: Options -> eerste tabblad, audiotaal.)

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 08-09-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
Die epg gids is zeker de internet versie? Bij mij heb ik die uitgeschakeld omdat dat allemaal zo tergend traag ging dat je ondertussen koffie kon gaan halen. Helaas is de andere gids geheel zonder beeld en geluid van je kanaal, maar wel wat sneller. Het valt me ook op dat ik de laatste tijd gewoon aan het wachten ben totdat de tv is aangaat. Beeld ben ik wel tevreden over. Geluid goed genoeg, maar al de software dingetjes om de tv rondweg schandalig in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Laatst online: 11-01 01:13
Ik vermoed dat de Philips 39PFL3208H ook thuis hoort in dit topic? Zou iemand mij iets kunnen vertellen over de response time van deze televisie? Ik overweeg woensdag deze televisie te kopen en hem puur en alleen te gebruiken voor gaming(ps3). Nu las ik op een andere site dat de reactie tijd best wel een issue is als het op console gaming aan komt, dus hoop ik dat iemand hier mij even wat meer informatie over kan verschaffen. Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Gisteravond nog wat zitten te stoeien met de beeldinstellingen , toen ik van bron veranderde naar een niet aangesloten hdmi poort kreeg ik een zwart scherm met een flinke bult bleeding.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/scb7dy.jpg

Ik weet dat bleeding voorkomt bij led , maar in deze mate ?
Zijn er meer die er last van hebben?

*Beetje onduidelijke foto , maar rechtsboven zit een hele witte vlek die toch een groot deel van het beeld bestrijkt . Evenals in het midden en bovenaan :/

[ Voor 18% gewijzigd door Elahkneh op 08-09-2013 20:03 ]

12 x 330WP | Oost/west

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste