Ik had het niet persé over zappen (ik kijk analoog), maar over hoe tergend lang het duurt voordat je TV opgestart is. Laatst zat mijn vriendin aan de telefoon, en ik zette de TV aan. Dus ik wil zsm het geluid wegdrukken. Dat duurt dus nogal lang.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:56:
[...]
Sluit je 2012/2013 TV aan via een analoge verbinding (direct aan de COAX) en je hebt geen enkel probleem meer met vertraging qua zappen naar analoge kanalen (menu's is iets anders).
TV met een CI+ module gaat eerst de zender waar je naar wil kijken "cachen" (én decoderen). Als je via een STB (Set Top Box) kijkt handelt die STB dat voor je af en stuurt daarna het signaal door naar je TV. Een STB heeft verder niks te doen dus kán dat ook sneller.
Nu was mijn vriendin al niet al te blij dat ik onze oude LCD heb vervangen door dit in haar ogen onmogelijk trage apparaat. Tegenwoordig heeft ze zelfs haatgevoelens jegens dit apparaat. Maar goed, genoeg over wat mijn vriendin er van vind.
Ik ga de nieuwe software eens installeren. Als de backlight flicker disco weg is, en HDNM is verbetert, dan zou ik zéér content zijn!
Laatste puntje wat ik nog steeds moet uitvogelen en alle variablen van moet uitsluiten: Waarom het geluid hapert over de ARC via HDMI. Mijn Philips speelt video's vaak soepeler af dan mijn LG HTS. Maar geluid doorlopen levert onherroepelijk een kleine hick-up op, ongeveer 1x per minuut. Dit probleem is ook bij andere gebruikers voorgekomen in dit forum.