Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
wimmel_1 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Sluit je 2012/2013 TV aan via een analoge verbinding (direct aan de COAX) en je hebt geen enkel probleem meer met vertraging qua zappen naar analoge kanalen (menu's is iets anders).

TV met een CI+ module gaat eerst de zender waar je naar wil kijken "cachen" (én decoderen). Als je via een STB (Set Top Box) kijkt handelt die STB dat voor je af en stuurt daarna het signaal door naar je TV. Een STB heeft verder niks te doen dus kán dat ook sneller.
Ik had het niet persé over zappen (ik kijk analoog), maar over hoe tergend lang het duurt voordat je TV opgestart is. Laatst zat mijn vriendin aan de telefoon, en ik zette de TV aan. Dus ik wil zsm het geluid wegdrukken. Dat duurt dus nogal lang.
Nu was mijn vriendin al niet al te blij dat ik onze oude LCD heb vervangen door dit in haar ogen onmogelijk trage apparaat. Tegenwoordig heeft ze zelfs haatgevoelens jegens dit apparaat. Maar goed, genoeg over wat mijn vriendin er van vind.

Ik ga de nieuwe software eens installeren. Als de backlight flicker disco weg is, en HDNM is verbetert, dan zou ik zéér content zijn!

Laatste puntje wat ik nog steeds moet uitvogelen en alle variablen van moet uitsluiten: Waarom het geluid hapert over de ARC via HDMI. Mijn Philips speelt video's vaak soepeler af dan mijn LG HTS. Maar geluid doorlopen levert onherroepelijk een kleine hick-up op, ongeveer 1x per minuut. Dit probleem is ook bij andere gebruikers voorgekomen in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-03-2021
Is de 46PFL7007 zijn meerprijs van 100 euro waard ten op zichte van de 46PFL6007?

Verschillen:
800hz tegenover 400hz (werkelijk: 200 tegen 100)
Actief 3d (met 1 bril).. tegenover passief 3d (4 brillen
46" tegenover 47"
Mooier design (met voet als wallmount, weet niet of dat een succes is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Crew schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:41:
Is de 46PFL7007 zijn meerprijs van 100 euro waard ten op zichte van de 46PFL6007?

Verschillen:
800hz tegenover 400hz (werkelijk: 200 tegen 100)
Actief 3d (met 1 bril).. tegenover passief 3d (4 brillen
46" tegenover 47"
Mooier design (met voet als wallmount, weet niet of dat een succes is?)
Ja. Dat 200Hz paneel ga je zeker wel merken, ook bij 3D. Waar je bij passief 3D 100Hz ziet maar half 3D, ga je bij het 200Hz actief 3D 100Hz per oog zien maar dan met Full HD. Het beeld is dan dus scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257719

Zappen gaat traag, wisselen tussen DVB-C en DVB-S kanalen nóg trager. De snelheid van de aps is een stuk beter geworden met de laatste twee firmwares, maar dat er een dual core in zit merk je niks van. In de winkel waren Panasonic en Samsung echt veel sneller.

Eén groot pluspunt is het beeld en geluid, die vindt ik zeer goed. Ok 3D was ik erg over te spreken (daarvoor vondt ik het een gadget en heb hem ook niet voor 3D gekocht). De 3D brillen flikkeren wel aan de binnenzijde als er daglicht op valt aan de zijkant. 's Avonds geen flikkering. Ik snap niet dat die zijkapjes aan die brillen geen mat oppervlak hebben ipv glanzend (piano), dat zou het probleem een stuk verminderen. Nogmaals: waar je naar kijkt flikkert hier niet, alleen de reflectie van daglicht aan de zijkanten van de bril wel heel erg (shutter effect).
justinnn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:46:
Zit ook aan de 46pfl8007 te denken.

Hoe zit het met de snelheid van het zappen en de snelheid van de apps?

en met het flikkeren van het 3d beeld?
Ik merk het zelf wel bij testtoestellen in de winkel (helaas staat de 8007 niet opgesteld voor 3d beeld), maar lees hier en daar ook over flicker free 3d brillen (75hz ipv 50hz), is dit bij de 8007 ook het geval? en wat is jullie ervaring met het 3d van deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spraycan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07-2023
Vandaag hebben mijn ouders de Philips 40PFL3107H/12 in huis gehaald, digitale tv aangesloten.
Ik ben niet echt tevreden met de kleuren zien er erg onnatuurlijk uit te scherp en te rood/blauw.
Heeft iemand hier deze TV en zou zijn instellingen willen delen.
Ik heb internet al afgespeurd meerdere forums doorgenomen maar deze tv komt nergens naar voren met een kalibratie rapport/instellingen of suggestie voor goede instellingen voor een natuurlijk beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
spraycan schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:40:
Vandaag hebben mijn ouders de Philips 40PFL3107H/12 in huis gehaald, digitale tv aangesloten.
Ik ben niet echt tevreden met de kleuren zien er erg onnatuurlijk uit te scherp en te rood/blauw.
Heeft iemand hier deze TV en zou zijn instellingen willen delen.
Ik heb internet al afgespeurd meerdere forums doorgenomen maar deze tv komt nergens naar voren met een kalibratie rapport/instellingen of suggestie voor goede instellingen voor een natuurlijk beeld.
Vrij logisch dat er geen kalibratieinstellingen te vinden zijn. Die televisie is het niet waard om te kalibreren.

Het beste kun je gewoon zelf aan de slag gaan met eventueel wat hulpmateriaal zoals kalibratie DVD's / Blu-Rays en afbleedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Voor de 4000, 4300, 5000 en 5500 serie is nieuwe software verschenen op de Duitse Philips site: Q554E_0.97.0.0.

http://www.p4c.philips.co...ew=aa12_view_partial.html
Softwarelösung für Probleme mit Ton-, Bild- bzw. Signalverlust während des Fernsehens von einer Freebox Set-Top-Box, die über HDMI angeschlossen ist.
henkjanvdkolk had die al gespot in het UPC Horizon topic waar het vooral voor van nut is.
henkjanvdkolk in "[UPC Horizon] Ervaring en discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Meivogeltje schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:50:
Ik heb het nog niet voorbij zien komen op he forum, dus bij deze:

Sinds vorige week is de 150.85 firmware(zelf net de firmware erop gezet) uit en ik zie echt verbeteringen in HDNM, bladeren in het menu en problemen als dynamisch achtergrond flikkeren. Voor mij lijkt deze update een ware verbetering.

edit:

Betreft HDNM: de blur is zeker nog wel aanwezig in sommige gevallen. Bij het bladeren van een boek zag ik bijvoorbeeld een blur optreden, maar net als bij snelle bewegingen met handen, bewegende mensen op zich is het me nog niet opgevallen. Hier zag ik hiervoor ook een duidelijke blur optreden.
Thanks, van het weekend geupdate, en inderdaad, verbeteringen!
HDNM vind ik nog steeds matig, misschien omdat ik sinds augustus me al kapot ergerde aan iedere blur heb ik nu een soort beroepsdeformatie dat ik alles blijf zien. Maar toegegeven, het is beter.

En de dynamische achtergrond discotheek is ook gesloten, eindelijk!

Ik las op een Duits forum dat ook het storrende geluid via de ARC van je HDMI of digital audio out zou zijn opgelost. Maar helaas is dat bij mij niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik A
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-04 22:01
Kan iemand mij iets vertellen over het contrast ratio van de 40PFL7007H, 500.000:1 lijkt mij erg laag ten opzichte van de prijs (800 euro)? Aan de andere kant wordt de beeldkwaliteit als positief punt gezien. Ik snap dit niet echt, veel kritiek zit hem in de features/extra's van de tv, maar ik ben eigenlijk alleen van plan de tv als 2d via hdmi aan mediacenter computer te hangen, dus dat maakt me niet zoveel uit.

Is de televisie een gunstige televisie voor deze prijs ten opzichte van zijn contrast/beeldkwaliteit? Het panel is iig snel..

[ Voor 3% gewijzigd door Hendrik A op 27-03-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 23:17
7007 is beeldtechnisch gezien een prima tv, maar software matig is een Philips echt bagger en dieptriest. Contrastratio is tegenwoordig echt een wassen neus, ga vooral zelf in de winkel kijken en speel desnoods met de instellingen.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 16:02
Sinds vandaag heb ik een 46PFL8007, en wil graag live tv pauzeren en recorden. Hiervoor kan je een USB drive aansluiten. Wie heeft hier ervaring mee (compatibiliteit qua merken, max HDD size, USB 2.0/3.0 compatibiliteit). Heb al even een avondje rondgegoogled en op het forum rondgekeken, maar weinig relevante informatie gevonden. Wie-o-wie heeft ervaring met een USB harddrive aan zijn/haar Philips tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-06 23:17
WD Elements serie tot 1 TB werk zonder problemen bij mn ouders. Schijfje toevallig deze week 66 euro bij MediaMarkt zag ik in de folder

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heb er hier een 1Tb disk aan geknoopt op USB-2.0 (simpel WD ding).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 16:02
Dank voor jullie reacties. Die WD aanbieding is interessant. Ben benieuwd of er ook ervaringen zijn met schijven die groter dan 1 TB zijn?
Schizo007nl schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:53:
WD Elements serie tot 1 TB werk zonder problemen bij mn ouders. Schijfje toevallig deze week 66 euro bij MediaMarkt zag ik in de folder
Ik zie trouwens op de Philips website dat de HDD het beste een external power supply kan hebben (ipv bus powered); Die WD Elements HDD is volgens mij bus powered, maar blijkt toch te werken?

- The HDD must be formatted in FAT32 or NTFS.
- The HDD needs to have its own power supply, because the TV does not provide one.

[ Voor 75% gewijzigd door Quartje op 28-03-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op m'n 8007 werkt zo'n 2,5" buspowered ding per-fect :)

Maar ik denk dat ze dat er expliciet bij zetten zodat mensen er geen 4TB 3,5" disk aan gaan knopen en dan gaan verwachten dat 't werkt zonder extra voeding :+

[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 28-03-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 16:28

Licko

ZVDK

Is het mogelijk via de ene HDMI bron op te nemen terwijl je via een andere HDMI poort beeld hebt?

Opnemen tijdens het gamen zeg maar :9

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:45
Ik heb nog geen topic van Philips 2013 gezien vandaar dat ik in dit topic reageer. Maar zijn er al mensen die wachten op de 2013 lijn of sterker al gekocht hebben misschien? Ik ben zelf zeer geinteresseerd in de 42pfl7008 en zag tot mijn verbazing gister dat deze in de winkels ligt.

Zijn er meer mensen met meningen/verwachtingen over de 2013 lijn, waarom is deze juist wel of juist niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klikje....

Lijkt me meer een downgrade dan een upgrade als ik de specs zo even snel bekijk. Van Active naar Passive 3D wil iig zeggen dat er een volledig ander panel in gezet is (uit de 6000 < serie?).
Licko schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:17:
Is het mogelijk via de ene HDMI bron op te nemen terwijl je via een andere HDMI poort beeld hebt?

Opnemen tijdens het gamen zeg maar :9
Nope. TV kan alleen opnemen van z'n eigen ingebouwde tuner, niet van extetne HDMi bronnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 31-03-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Als je de TV"s zo naast elkaar legt zou je haast zeggen een downgrade, maar ik geloof niet dat ze er bewust een minder paneel in doen. Overigens is er niks verkeerd moet goede passieve 3D, ik heb dat denk ik nog wel liever dan Actieve.

Zijn er meer die overwegen een TV van de nieuwe lijn aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:58

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Geen tijd voor een eigen topic voor de 2013 lijn?
Dit gaat nogal vervuilend werken zo hier en het is er wel tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Dat lijkt me ook verstandig, de meeste nieuwe TV's voor dit jaar zijn al uit of komen zeer binnenkort. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik ben sinds kort eigenaar van de 32PFL4007, bevalt mij erg goed, doet wat ik wil(uitzendinggemist etc) en beeld kwaliteit vind ik ruim voldoende mits je alle rare "beeldverbeter" software maar uit zet. Nu is het enige commentaar van de vrouw dat ze de TV ontzettend lelijk vind, dit hoofdzakelijk door de glimmende behuizing van de tv (de bezel). Nu denk ik er aan om de rand mat zwart te spuiten. Heeft iemand ervaring met zo'n exercitie? Ik kon er zo snel niets over vinden op T.net maar het kan me toch niet voorstellen dat het niet eerder gedaan is. Any feedback is welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een vraag over de instellingen die ik bijvoorbeeld met ffmpeg moet doen om volledig functionele kopiebestanden van mijn dvds via DLNA (ik gebruik minidlna als server) te kunnen afspelen met een 5007. Ik wil graag bijschakelbare ondertiteling gebruiken, alleen XSUB en XSUB+ zijn volgens de documentatie van de TV via DLNA af te spelen. Dit is dan beperkt tot bestanden met .avi en .divx beperkt. Die bestanden mogen de videocodecs MPEG4 ASP of DivX 3.11 en de audiocodecs MPEG-1(L1&L2) MPEG-2( L3, AC3 LPCM, WMA gebruiken. De TV kan die bestanden echter niet lezen ("File can not be read or found").

Het kan natuurlijk ook zijn dat minidlna gek doet of dat er een kwalijke interactie is tussen minidlna en de philips TV.

heeft iemand DLNA met ondertiteling werkend op een Philips TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Philips gebruikt, net als UPC Horizon, Twonky en Twonky doet geen ondertitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens de specificaties in de heplfunctie van de TV zou de TV xsub ondertitels in AVI containers moeten ondersteunen, maar dat klopt dus schijnbaar niet... jammer...

Het werkt, kennelijk luisterde het toch nogal nauw welke videocodec in de AVI zit. H264 werkt niet MPEG-4 ASP wel... dat wordt weer even wat DVDtjes hercoderen...

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 05-04-2013 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510642

Hallo allen ik heb sinds vandaag de nieuwste 55PFL8008K/12
Is er iemand die mij kan adviseren wat de beste instellingen zijn??
Ik kijk via schotel met een Gigablue Quad.
Graag wat advies over het hoe en wat want ik heb nu last van blurren en dat is mega irritant.

Groet Ronnie1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 510642 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:08:
Graag wat advies over het hoe en wat want ik heb nu last van blurren en dat is mega irritant.

Groet Ronnie1963
Crosspost uit ander topic
Dimens schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:47:
[...]

Je kunt niet zomaar de instellingen van iemand anders overnemen. Elk paneel is uniek en heeft andere instellingen nodig om tot een goed resultaat te komen. Daarom zie je ook vrijwel nooit een televisie uit de fabriek komen welke al een exact goed beeld geeft. Daarvoor zou elke televisie individueel gekalibreerd moeten worden en dat wordt vrijwel nooit gedaan. Een van de weinige die dat doet is Apple met zijn iMac computers wat tevens ook weer een deel van de hoge prijs verklaart.

De instellingen van iemand anders kunnen tevens ook het huidige beeld slechter maken. Bijvoorbeeld oververzadiging van bepaalde kleuren. Kortom; Als je echt het beeld wil verbeteren, zorg je voor een professionele of amateur kalibratie op de televisie zelf en neem je niet zomaar de instellingen van een ander over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Zit op zo'n nieuwe televisie nog een coax audio uit aansluiting? Ik kon deze zo snel niet vinden in de manual, maar je weet maar nooit. Op mijn versterker zit nl geen hdmi alleen coax audio in. :'(

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op mijn 8007 zit alleen nog maar HDMi én SPDIF/TOSLINK (Optical) qua audio-out (én een hoofdtelefoon aansluiting). TV hangt dus met een optical aan m'n versterker omdat ik net als jij ook geen HDMi op dat apparaat heb.

Als je géén optical op de versterker hebt kun je misschien via de scart aansluiting en een verloop naar tulpstekers nog wel stereo naar de versterker krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Groet Ronnie1963
Update de TV eens naar de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 07:56:
Op mijn 8007 zit alleen nog maar HDMi én SPDIF/TOSLINK (Optical) qua audio-out (én een hoofdtelefoon aansluiting). TV hangt dus met een optical aan m'n versterker omdat ik net als jij ook geen HDMi op dat apparaat heb.

Als je géén optical op de versterker hebt kun je misschien via de scart aansluiting en een verloop naar tulpstekers nog wel stereo naar de versterker krijgen?
Ok, bedankt!
Ik heb nog wel een SPDIF/COAX converter liggen die ik destijkds met m'n PS3 gebruikte.
Hopelijk wordt dan ook nog DTS doorgegeven...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510873

Gister de 46pfl7007 gekocht. Heel de avond tv gekeken, maar nu start hij niet op. Stroom is er al af geweest. Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
En het werkt weer niet, ik heb niets verandert aan server of bestanden, maar de xsub-titels worden niet meer weergegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Anoniem: 510873 schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:34:
Gister de 46pfl7007 gekocht. Heel de avond tv gekeken, maar nu start hij niet op. Stroom is er al af geweest. Iemand een idee/oplossing?
Gaat het standby lampje wel branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Sinds zondag in het bezit van PFL4007H. Morgen hoop ik van KPN Digitenne een CI+ module binnen te krijgen. Ik begreep alleen dat m'n TV niet KPN-gecertificeerd is, is het dan wel of niet verstandig om m'n TV te registeren op de website van Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Vandaag de 42pfl7008k/12 besteld, krijg de TV deze week hopelijk nog binnen. Ben zeer benieuwd naar de nieuwe lijn van Philips, zijn er al mensen die ervaring hebben met de nieuwste lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar ik met de 2013 versies van de 7000/8000 serie wel benieuwd naar ben is het geluid. De 2013 versie
heeft een lichtere, geheel open voet gekregen waar de speakers dus ook niet meer in zitten.... Terwijl juist die speakermontage in de voet voor een redelijk "bass" & "mid" geluid zorgt in de 2012 versie. klikje

Maakt natuurlijk niets uit als je altijd alle geluid via een DTS/Home Cinema set laat lopen maar als je alléén de TV even aan wil zetten met toch een vrij aardig geluid dan maakt 't wel degelijk uit. Op de plaatjes zie je overigens wel dat ze wat meer ruimte/diepte voor de speakertjes (2 x 15W RMS tegen 2 x 20W RMS voor de 2012 versie) gereserveerd hebben aan de achterzijde van de TV, dus ik ben benieuwd naar het standaard geluid.

[ Voor 53% gewijzigd door Will_M op 09-04-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333920

Xa!pt schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:35:
Sinds zondag in het bezit van PFL4007H. Morgen hoop ik van KPN Digitenne een CI+ module binnen te krijgen. Ik begreep alleen dat m'n TV niet KPN-gecertificeerd is, is het dan wel of niet verstandig om m'n TV te registeren op de website van Philips?
Wat heeft dat met elkaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
wimmel_1 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 07:56:

Heb jij via optical last van geluid dat om de 90 seconden een hinderlijke onderbreking heeft?

Ik gebruik nu HDMi, en krijg bij films (mp4) maar ook via Apps als uitzendinggemist of Youtube telkens een zeer irritante stilte van ongeveer 0,1 seconden. Ik heb dit van meer gebruikers gehoord, ook als ze optisch gebruikten.

Nu heb ik zelf te weinig apparatuur (en ook even geen optische kabel) om uit te sluiten of het mijn TV of mijn versterker is. Dus ben zéér benieuwd naar jouw ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
kraades schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:21:
[...]

Ok, bedankt!
Ik heb nog wel een SPDIF/COAX converter liggen die ik destijkds met m'n PS3 gebruikte.
Hopelijk wordt dan ook nog DTS doorgegeven...?
Ben benieuwd naar je ervaring, maar volgens mij wordt DTS niet doorgegeven naar externe apparaten. Niet via HDMI in ieder geval, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stpan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:02:
[...]

Heb jij via optical last van geluid dat om de 90 seconden een hinderlijke onderbreking heeft?

Ik gebruik nu HDMi, en krijg bij films (mp4) maar ook via Apps als uitzendinggemist of Youtube telkens een zeer irritante stilte van ongeveer 0,1 seconden. Ik heb dit van meer gebruikers gehoord, ook als ze optisch gebruikten.

Nu heb ik zelf te weinig apparatuur (en ook even geen optische kabel) om uit te sluiten of het mijn TV of mijn versterker is. Dus ben zéér benieuwd naar jouw ervaring.
Nope, ik heb middels TOSLINK nergens last van. Overigens zit er in TOSLINK kabels ontzettend veel kwaliteitsverschil en met "el-cheapo" kabels heb ik wel vaker gehoord (én gelezen) dat 't voor vreemde storingen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Snel Googlen leert dat er ook er ook 1m TOSLINK kabels zijn van 3 euro 25.

Ik ga die gewoon eens proberen, en dan zien we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
wimmel_1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:21:
[...]

Nope, ik heb middels TOSLINK nergens last van. Overigens zit er in TOSLINK kabels ontzettend veel kwaliteitsverschil en met "el-cheapo" kabels heb ik wel vaker gehoord (én gelezen) dat 't voor vreemde storingen kan zorgen.
Onzin. Het licht komt aan of het komt niet aan. Niet iets daartussen wat storing kan geven. Als het licht niet aankomt, krijg je stotterend geluid maar is heel willekeurig en niet exact na 90 secondes. Dat is eerder een fout in een van de apparaten dan dat het aan een slechte kabel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je kunt het onzin vinden maar er zijn wel degelijk verschillen merkbaar in fiber opticals, zeker als je wat meer lengte gaat gebruiken. Een (te) zwak lichtsignaal wordt gewoon een onderbreking van je signaal als de ontvanger en/of zender ook nog eens van mindere kwaliteit is. Misschien dat ik er vanuit m'n achtergrond als o.a. storage specialist (met een "klein beetje" ervaring aangaande Fiber-Channel apparatuur) wat sceptischer naar kijk maar....

Het zelfde geldt ook voor HDMi bekabeling overigens. Ook daar heb je goede en slechte minder goede varianten welke tóch allemaal de zelfde "standaard" (I.E. 1.4) hanteren. En vaak kosten de goede varianten nét wat meer dan de minder goede varianten.

Zilver kabels gesmeed door Elfen ... Alleen dan anders ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-04-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
wimmel_1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:42:
Je kunt het onzin vinden maar er zijn wel degelijk verschillen merkbaar in fiber opticals, zeker als je wat meer lengte gaat gebruiken. Een (te) zwak lichtsignaal wordt gewoon een onderbreking van je signaal als de ontvanger en/of zender ook nog eens van mindere kwaliteit is. Misschien dat ik er vanuit m'n achtergrond als o.a. storage specialist (met een "klein beetje" ervaring aangaande Fiber-Channel apparatuur) wat sceptischer naar kijk maar....

Het zelfde geldt ook voor HDMi bekabeling overigens. Ook daar heb je goede en slechte minder goede varianten welke tóch allemaal de zelfde "standaard" (I.E. 1.4) hanteren. En vaak kosten de goede varianten nét wat meer dan de minder goede varianten.

Zilver kabels gesmeed door Elfen ... Alleen dan anders ;)
Er is geen verschil merkbaar. Enkel in bouwkwaliteit. Het licht komt aan of het komt niet aan. Het heeft ook geen last van interferentie.

Als een optische kabel niet goed is, krijg je gewoon geen geluid. Kleine kans dat je stotter krijgt door de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dimens schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:19:
[...]

Er is geen verschil merkbaar. Enkel in bouwkwaliteit. Het licht komt aan of het komt niet aan. Het heeft ook geen last van interferentie.

Als een optische kabel niet goed is, krijg je gewoon geen geluid. Kleine kans dat je stotter krijgt door de kabel.
Om 't dan toch maar middels een linkje duidelijk(er) te maken: Klikje. Data = data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 10:06
Klein probleempje hier. Ik wil graag via een Externe harde schijf een film afspelen met ondertiteling op mijn 32PFL3517. Ik heb een MP4 bestand, met een ondertiteling (.srt én .sub) met dezelfde naam in hetzelfde mapje. Echter pakt de tv de ondertiteling dan niet.
Ik had uiteraard hier al even teruggelezen, je moet dan op je afstandsbediening zelf nog de ondertiteling aanzetten was de oplossing. Echter hebben wij tegenwoordig alleen de UPC afstandsbediening nog, de Philips hebben we weggedaan om het niet al te moeilijk te maken voor de vrouw des huizes :)
Iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door slico op 12-04-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 17:57
slico schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 23:23:
Klein probleempje hier. Ik wil graag via een Externe harde schijf een film afspelen met ondertiteling op mijn 32PFL3517. Ik heb een MP4 bestand, met een ondertiteling (.srt én .sub) met dezelfde naam in hetzelfde mapje. Echter pakt de tv de ondertiteling dan niet.
Ik had uiteraard hier al even teruggelezen, je moet dan op je afstandsbediening zelf nog de ondertiteling aanzetten was de oplossing. Echter hebben wij tegenwoordig alleen de UPC afstandsbediening nog, de Philips hebben we weggedaan om het niet al te moeilijk te maken voor de vrouw des huizes :)
Iemand een oplossing?
Of je zoekt de philips afstand bediening op of je koopt een media player, dan gaat alles veel beter. Ik wil niet anders meer.
Op de manier die jij beschrijft is het altijd wel wat.
Zoek een player op die veel of alle bestanden aankan.

[ Voor 6% gewijzigd door ouwefreaker op 13-04-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Ik heb tot voor kort altijd een Philips TV uit 2009 gehad. De TV had ook NET TV alleen dat werkte echt dramatisch, nu heb ik een philips uit de nieuwste lijn, de philips 42pfl7008, maar het zogenaamde SMART TV oftewel de apps is nog steeds om je over kapot te schamen als philips zijnde.Het laad behoorlijk traag, loopt af en toe vast. Wat is dat toch dat ze nu nog steeds geen stabiele NET TV kunnen leveren?

Los hiervan, de Philips pfl7008 is verder echt een Top TV. Beeld kwaliteit is goed, ambilight werkt goed, design is mooi. Heb de TV nog maar paar dagen in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 01:19
SirMemeAlot schreef op zondag 14 april 2013 @ 11:43:
Ik heb tot voor kort altijd een Philips TV uit 2009 gehad. De TV had ook NET TV alleen dat werkte echt dramatisch, nu heb ik een philips uit de nieuwste lijn, de philips 42pfl7008, maar het zogenaamde SMART TV oftewel de apps is nog steeds om je over kapot te schamen als philips zijnde.Het laad behoorlijk traag, loopt af en toe vast. Wat is dat toch dat ze nu nog steeds geen stabiele NET TV kunnen leveren?

Los hiervan, de Philips pfl7008 is verder echt een Top TV. Beeld kwaliteit is goed, ambilight werkt goed, design is mooi. Heb de TV nog maar paar dagen in bezit.
Kun je ook vertellen over de snelheid van het "zappen"? In het verleden ging het zappen vaak traag bij de tv's van Philips. Zeg maar, een aardig irritatiefactortje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Als ik naar SD zenders kijk gaat het zappen vrij snel, echter HD merk je dat het even iets meer tijd nodig heeft. Ik kijk persoonlijk nooit echt naar het ongecodeerde DVB-C signaal, dus ik weet niet of dit sneller is dan in het verleden, maar ik vind de snelheid van SD zenders Prima, HD zenders zou je kunnen zeggen dat het nog iet wat traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Anoniem: 333920 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:55:
[...]

Wat heeft dat met elkaar te maken?
Begreep dat het updaten ervoor zou kunnen zorgen dat die module niet meer werkt, als 'ie niet gecertificeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat is nu eigenlijk het essentiele verschil tussen de 7008 en 8008? Ik zie niet zo gek veel verschil?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372084

kraades schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:15:
Wat is nu eigenlijk het essentiele verschil tussen de 7008 en 8008? Ik zie niet zo gek veel verschil?
Er zitten een aantal verschillen in. De 8008 heeft in plaats van 700Hz, 1400Hz en daarnaast maakt de 8008 gebruik van een 'PixelPreciseHD' paneel; Dit wil zeggen dat de TV een 6-kleurenpaneel bezit -in tegenstelling tot de 4 van de 7008- en dus een betere kleurintensiteit bezit dan de 7008 (een 'normale' TV maakt gebruik van 3 kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bedankt,

pricewatch: Philips 55PFL8008K Zwart
Ik zie daar ook een 8008S i.p.v. 8008K bij staan...

De modellen worden wel apart genoemd op de Philips site, maar bij beide staat Max DVB-T/C/S/S2.
Zit daar nog verschil in? De prijs van de S lijkt wel wat goedkoper...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 372084 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:05:
[...]

Er zitten een aantal verschillen in. De 8008 heeft in plaats van 700Hz, 1400Hz en daarnaast maakt de 8008 gebruik van een 'PixelPreciseHD' paneel; Dit wil zeggen dat de TV een 6-kleurenpaneel bezit -in tegenstelling tot de 4 van de 7008- en dus een betere kleurintensiteit bezit dan de 7008 (een 'normale' TV maakt gebruik van 3 kleuren).
Een 6-kleurenpaneel? Goh, sinds wanneer bestaan die dan? En wat zou dat dan voor voordelen moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Hetzelfde als Sharp's 4 kleurenpanelen Quattron?

Ik kan me voorstellen dat het genereren van kleuren zuiverder gaat als je een palet van 4 (of 6) basiskleuren hebt ipv 3.

Net zoals ik me kan voorstellen dat 24 bit CD's beter klinken dan 16 bit CD's. Maar of het verschil zo significant is dat je er als consument iets van merkt lijkt me sterk. Misschien moet ik ze eens naast elkaar zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Stpan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 13:22:
Hetzelfde als Sharp's 4 kleurenpanelen Quattron?

Ik kan me voorstellen dat het genereren van kleuren zuiverder gaat als je een palet van 4 (of 6) basiskleuren hebt ipv 3.

Net zoals ik me kan voorstellen dat 24 bit CD's beter klinken dan 16 bit CD's. Maar of het verschil zo significant is dat je er als consument iets van merkt lijkt me sterk. Misschien moet ik ze eens naast elkaar zien.
Om je dan maar even uit de droom te helpen. Een 6-kleurenpaneel bestaat niet in de televisiewereld en waarschijnlijk bestaat het sowieso niet. Die panelen hebben gewoon een RGB indeling wat ook heel logisch is aangezien de staafjes op ons netvlies ook enkel rood, groen of blauw waarnemen. Sharps Quattron panelen zijn trouwens grotendeels marketingpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Hm, dat pixel plus hd gebeuren bestaat al een tijdje?
Als ik dit zo aanhoor http://youtu.be/eXIrRw1VtoQ krijg ik wel een beetje jeuk moet ik zeggen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
kraades schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:07:
Hm, dat pixel plus hd gebeuren bestaat al een tijdje?
Als ik dit zo aanhoor http://youtu.be/eXIrRw1VtoQ krijg ik wel een beetje jeuk moet ik zeggen.
Leuke marketingtermen ja welke elke televisie zo'n beetje wel heeft maar het beeld eigenlijk alleen maar slechter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372084

Dimens schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:52:
[...]

Leuke marketingtermen ja welke elke televisie zo'n beetje wel heeft maar het beeld eigenlijk alleen maar slechter maakt.
Ik heb ze naast elkaar gezien en het maakt wel degelijk verschil. Daarnaast is het ook meer software- dan hardware matig, maar dat is bijna elke tv (zeker anno 2013).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dank je, ik heb de 55PFL8008 besteld. :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 372084 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:54:
[...]

Ik heb ze naast elkaar gezien en het maakt wel degelijk verschil. Daarnaast is het ook meer software- dan hardware matig, maar dat is bijna elke tv (zeker anno 2013).
Dat verschil zit hem vooral in het 100Hz paneel tegenover het 200Hz paneel in de 8000 serie van Philips. Wat een combinatie tussen hardware (paneel) en software (beeldinterpolatie) is.
De andere verbeteringen zoals randverbetering en dynamisch contrast, verpesten het beeld juist.

Grappig hoe ze in de video van Philips Pixel Precise HD bij het 100Hz paneel zeggen "Levert beelden met een onovertroffen precisie en haarscherpe bewegingen." terwijl hun Philips Perfect Pixel HD Engine, welke een 200Hz paneel levert, die "onovertroffen precisie en haarscherpe bewegingen" teniet doet. Niet echt onovertroffen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
wimmel_1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 08:21:
[...]

Helaas helaas, zowel optisch als HDMI in als de HDMI-ARC geven bij Philips-app als Youtube en bij alle video-formaten om de 90 seconden een hapering.

Als ik analoge kabel TV kijk en deze doorlus heb ik dit probleem niet.

Mijn ontvanger (LG Home Cinema Set) zou nog de boosdoener kunnen zijn. Maar waarom wel bij stereogeluid van Youtube, en geen haperingen bij analoge kabel TV in stereo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Stpan schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:03:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring, maar volgens mij wordt DTS niet doorgegeven naar externe apparaten. Niet via HDMI in ieder geval, dus ik ben benieuwd.
Ik heb de TV binnen en de converter er tussen zitten. Het geluid wordt doorgegeven dus ik ben al blij. Of het echt DTS is...?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:09:
Dank je, ik heb de 55PFL8008 besteld. :)
Deze TV heeft Ambilight links/boven/rechts.
Op dit moment staat de TV op de standaard ~25 cm van de muur.
Ik denk eraan om de TV toch aan de muur te hangen.

Ik heb wel goede ervaring met deze beugel (makkelijk waterpas te hangen en achteraf kabels aansluiten), maar een van de kenmerken is dat deze behoorlijk strak tegen de muur aan zit ~2 cm.

Normaal juist wat je wilt natuurlijk, maar is dat in combinatie met Ambilight wel in orde? Of moet ik in dit geval juist een beugel hebben die ~5 cm van de muur zit.

Edit: sorry, twee posts achter elkaar had ik even niet in de gaten...

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 25-04-2013 17:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

@ Kraades

Ik heb ook interesse in de 55pfl8008 en heb hier een vraag over.
Ik heb nu de 46pfl9705 maar ik wil groter en met minimaal dezelfde beeldkwaliteit.
Heeft de 55pfl8008 een glasplaat voor het scherm?
Zo ja, hoe is het met de spiegeling in het scherm?

PS Ambilight komt beter uit wat verder van de muur. Ik heb de tv ong. 10 cm van de muur hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Glasplaat met een behoorlijke spiegeling. Dat had ik van te voren niet in de gaten en viel wel even tegen.

10 cm...wel erg veel van de muur af? Heb net even de winkel gecontacteerd en deze geven aan dat 2.5 cm. geen problem is. Hoewel ik dan wel erg dichtbij vind.

Ik ga denk ik maar eens proberen (weet nog niet hoe) hoe het eruit ziet op verschillende afstanden...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

Anoniem: 321530 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:40:
@ Kraades

Ik heb ook interesse in de 55pfl8008 en heb hier een vraag over.
Ik heb nu de 46pfl9705 maar ik wil groter en met minimaal dezelfde beeldkwaliteit.
Heeft de 55pfl8008 een glasplaat voor het scherm?
Zo ja, hoe is het met de spiegeling in het scherm?

PS Ambilight komt beter uit wat verder van de muur. Ik heb de tv ong. 10 cm van de muur hangen.
Met minimaal dezelfde beeldkwaliteit zal je toch nog even moeten wachten op de nieuwe 9 serie. De 8008 is namelijk en edge lit toestel terwijl je 9705 een full led is. Je gaat er dus een stap mee achteruit als je voor de 8008 kiest. wacht even op de nieuwe serie of ga voor de iets oudere 9707 wil je voor dezelfde beeldkwaliteit of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

Had ik even geen erg in. Een edge lit wil ik niet. En een glasplaat er voor al helemaal niet.
De 9707 is er enkel in 46 inch en ik wil nu een 55 inch. Ik hoop dat de 9708 in die behoefte gaat voorzien.
Op zich ben ik heel tevreden met de 9705 wil enkel een maatje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Anoniem: 321530 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:40:
Ik denk ik zoiets ga aanschaffen. Dan ben ik nog variabel in de afstand.

http://www.vogels.com/thi...lcd-plasma-wandsteun.html
of
http://www.vogels.com/thi...lcd-plasma-wandsteun.html

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-01 20:54
Ik heb nu de 46 inch versie van de 7007 philips tv.
Nu heb ik een vraag. Kan iemand mij uitleggen hoe ik de perfecte beeldinstellingen kan kailbreren?
Is er een programma voor, voor op een usb stick. Of kan iemand mij vertellen hoe ik de beste beeldkwaliteit kan krijgen. Ik weet inmiddels dat moviemode het beste is. Die zet veel onnodige poespas uit, die juist zorgt voor mindere kwaliteit beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Q554E_0.97.0.0. kwam hier gisteren gewoon OTA binnen, dacht dat dat niet werkte en via usb moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-06 22:54
sambalbaj schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:38:
Q554E_0.97.0.0. kwam hier gisteren gewoon OTA binnen, dacht dat dat niet werkte en via usb moest.
Werkt wel, alleen komt de internet push versie later uit dan de downloadbare versie.
Als je dus meteen de nieuwste FW wil wanneer deze uit is moet je het met een USB stick doen, anders wacht je even en wordt hij vanzelf aangeboden (via de ethernet of WiFi aansluiting, gaat niet over de coax).

Zo is het altijd al geweest, alleen zijn ze nu vrij snel met de push versie, voorheen zat er 4 weken tussen, nu niet eens een week.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
zal wel onder druk van UPC zijn aangezien de belangrijkste verandering een verbeterde werking met externe mediaboxen was en UPC daar met die Horizon boxen een groot belang bij heeft.
Merkt wel dat het geluid van m'n 40PFL5007H na de update een stuk beter (minder blikkerig) klinkt, maar ja heb toch standaard de 5.1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
Heb vandaag de Horizon getest bij mijn vader thuis, hij heeft de 9704H van Philips. Maar helaas daar nog steeds problemen met HDCP. Jammer dat hier nog steeds geen update voor uit is gekomen van Philips of UPC.

Want het beeld is echt perfect met de horizon op deze TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
55PFL8008K en XBMC 12.

Ik heb nu een SBS opname bekeken en deze wordt goed getoond. In het 3D menu zijn een aantal keuzes v.w.b. side-by-side en top-and-bottom.

Maar hoe zit het met de frame-packing opnames? Ik zie deze optie er niet bij staan. Van de handleiding wordt ik niet echt wijzer.

Ik heb volgens mij nu een frame-packing opname bekeken maar daar wordt de 3D niet geactiveerd?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-06 19:53
Bij de 40PFL5007 merk ik dat het beeld soms wel overdreven (snel) gedimd wordt: de ondertiteling is dan niet meer wit maar wordt grijs. Ook bij de Uitzending gemist app bijvoorbeeld is dit heel sterk, het gehele beeld is dan erg donker getint (komt omdat gehele achtergrond zwart is?).

Ik heb met de beeld settings lopen spelen, maar ik kan het niet verhelpen. Is dit uit te schakelen (en zo ja, hoe)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mijn ouders klaagden dat Teletext zo slecht leesbaar was. Werd ook snel gedimd. Komt idd omdat de achtergrond zwart is. Ik heb toen dacht ik iets gewijzigd in de eco/energie instellingen. Ik heb het in ieder geval goed gekregen.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 29-04-2013 12:50 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328410

Ben sinds 2 weken gelukkige bezitter van een 47pfl6067.
Mijn vorige tv , een Samsung 50 inch plasma (ps50c550) had de geest gegeven na 2.5 jaar.
Kleuren en scherpte zijn prima van de Philips.
Maar heb nu gemerkt dat de LED tv icm de mediaplayer van Asus, O'play HD-R1 er bij het afspelen van series (24P content) toch schokkerig beeld onstaat.
Dit is niet altijd even erg, maar niet te voorkomen door settings te wijzigen.
De TV geeft netjes aan dat ie in 24P/ 1080P modus staat, maar het schokken blijf je zien (bij de Samsung plasma is me dat nooit opgevallen).
Vele fora gelezen, en veel mensen klagen over juddering, dus schokken in beeld.
Nu vraag ik me af of de O'play hier ook iets mee te maken heeft, of dat het puur ligt aan de langzamere processing van de LED tv tov de Plasma techniek.
De O'play staat in 24P modus, en HDMI op 1080i, deze setting werd ergens op een forum aangeraden.
Dit is idd voor mijn combinatie tot nu toe de beste setting.
Of moet ik toch voor een andere media player kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

probeer de sharpness van je tv setting eens wat lager te zetten. wat ook helpt zijn de softwarematische beeldverbeteraars uit of laag te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179100

Ik zag dat de prijs van de 55pfl6007 nu gedaald was naar 1000 euro, de 55pfl6008 kost rond de 1800 euro. Mijn vraag is de 6008 echt het 800 euro prijsverschil waard is of dat ik net zo goed de 6007 kan aanschaffen.
Het gaat mij voornamelijk om de tv aan te sluiten op mijn htpc dus de smart functies zal ik niet gebruiken.
Is er qua beeldkwaliteit en input lag een verschil tussen de 6007 en de 6008? Uit alles wat ik tot nu toe heb kunnen vinden over de 6008 blijkt namelijk niet dat er enig verschil is (los van de smart functies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269 schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:59:
probeer de sharpness van je tv setting eens wat lager te zetten. wat ook helpt zijn de softwarematische beeldverbeteraars uit of laag te zetten.
Bedankt voor reactie,

Heb al veel gespeeld met die settings, maar blijf (soms) toch die schok effecten houden.
Als ik de vele fora doorlees heb ik het vermoeden dat ik t maar moet accepteren, had gewoon weer een plasma moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het kan misschien ook aan het feit liggen dat de series die je download geen native 24 ondersteunen. Volgens mij zijn het enkel speelfilms die 24p native zijn. Wat gebeurd er als je de de setting uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 328410 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 08:56:
[...]

Bedankt voor reactie,

Heb al veel gespeeld met die settings, maar blijf (soms) toch die schok effecten houden.
Als ik de vele fora doorlees heb ik het vermoeden dat ik t maar moet accepteren, had gewoon weer een plasma moeten kopen.
Ik heb ook veel over dat juddering geklaagd. De volgende settings helpen:

Begin met de 'standard' of 'personal' settings. (dus geen Eco of Film of iets dergelijks)
Vervolgens via display options -> advanced -> pixel HD (of iets met HD).
Vervolgens alle settings als HD Natural Motion, Pixel Precise etc. uitzetten. (niet minimum, UIT!).
En je probleem is opgelost.

Totdat je 3D films gaat kijken, en je de HD Natural Motion weleens zowaar nodig hebt. Maar dat is voor later zorg.

Met de laatste firmware update kun je HD Natural Motion trouwens best op 'minimum' zetten. De ergste fouten zijn eruit gehaald. Maar je blijft af en toe rare artefacten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb via mijn externe harde schijf wat rare gewaarwordingen de laatste tijd.

Mappen die ik via Windows 7 > Explorer heb verwijderd op de HD, zijn via de USB ingang van mijn Philips nog wél zichtbaar (leeg uiteraard). Dat is nog tot daar aan toe.

Maar andersom gebeurd nu ook. Nieuwe mappen vol films worden als leeg aangegeven. Of bij een hele reeks van een serie inclusief ondertiteling kan de TV de ondertiteling van aflevering 7 opeens niet vinden, terwijl die wel gewoon in de map staat.

Komt mensen die bekend voor? Ik gebruik een Western Digital USB 2GB harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zojuist een Philips TV uit de DesignLine besteld voor een mooie prijs. pricewatch: Philips 42PDL6907K/12

Ik begon me een beetje te ergeren aan het design van mijn huidige Samsung LED TV dus deze gaat de deur uit, ik ben zeer benieuwd naar de overgang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de DesignLine, iemand nog een paar mooie foto's ?

[ Voor 19% gewijzigd door Greatsword op 01-05-2013 17:33 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga dit proberen.
Tot nu toe heb ik idd ook al geprobeerd om die motion settings ed allemaal uit te zetten, maar wel in film modus.
Dus nog niet geprobeerd in standard...
Bedankt voor reactie.
Stpan schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Ik heb ook veel over dat juddering geklaagd. De volgende settings helpen:

Begin met de 'standard' of 'personal' settings. (dus geen Eco of Film of iets dergelijks)
Vervolgens via display options -> advanced -> pixel HD (of iets met HD).
Vervolgens alle settings als HD Natural Motion, Pixel Precise etc. uitzetten. (niet minimum, UIT!).
En je probleem is opgelost.

Totdat je 3D films gaat kijken, en je de HD Natural Motion weleens zowaar nodig hebt. Maar dat is voor later zorg.

Met de laatste firmware update kun je HD Natural Motion trouwens best op 'minimum' zetten. De ergste fouten zijn eruit gehaald. Maar je blijft af en toe rare artefacten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Destianto schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:27:
Zojuist een Philips TV uit de DesignLine besteld voor een mooie prijs. pricewatch: Philips 42PDL6907K/12

Ik begon me een beetje te ergeren aan het design van mijn huidige Samsung LED TV dus deze gaat de deur uit, ik ben zeer benieuwd naar de overgang.

Hoe zijn jullie ervaringen met de DesignLine, iemand nog een paar mooie foto's ?
Waarom niet even gewacht op de nieuwe designline 8000?

Afbeeldingslocatie: http://g-ec2.apartmenttherapy.com/3940795/PhilipsDesignLine-2013_rect540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Goed punt.

Het huidige design sprak me erg aan en past ook beter bij mijn interieur en Apple design.

Als ik het introductie filmpje van de 2013 DesignLine bekijk wordt er tevens gesproken over een 46 en 55" model. Die zijn me beide net iets te groot. Ook kan ik dit design nogal moeilijk plaatsen, zoals de meeste onder ons heb ik een TV meubel, dus heel praktisch vindt ik dit nu ook weer niet.

Desalniettemin blijft een prachtig stukje techniek, maar ik verwacht dat de prijs van dit nieuwe model ook minimaal 2x zo hoog ligt als wat ik nu heb betaald.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb de 6097 bewust laten staan én een 8007 gekocht, zuiver voor 't geluid (en 't Sharp panel) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 02-05-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkt nu toch dat de settings die ik al had, in beeldstijl film en verder alle beeldverbeteraars uit het beste werkt.
Ook gechecked en bevestigd dat de meeste series (zo niet alle) in 24fps worden weergegeven, mede veel films.
Een nederlandse film gaf 25fps aan, zoals verwacht eigenlijk.
Met de laatste Firmware en deze settings zal ik nu blijven kijken denk ik. :D
Anoniem: 328410 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:22:
Ga dit proberen.
Tot nu toe heb ik idd ook al geprobeerd om die motion settings ed allemaal uit te zetten, maar wel in film modus.
Dus nog niet geprobeerd in standard...
Bedankt voor reactie.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meivogeltje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-05-2023
voor de 6900 serie zie ik dat er weer een update is uitgekomen, de 150.087. Lijkt er op dat er geen verdere hdnm verbeteringen oid inzitten. Iemand deze versie al geïnstalleerd?

Changelog QF1EU-0.150.87.0

· Solution for Cablenetwork ESR Sion in Switzerland.
· Solution for picture moves 5 pixel right when in PC/Game mode.
· Solution for Video corruption every 10-20 sec on VHS device.
· Solution for installation issue on Czech UPC cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Die 5 pixels was ook een slepende discussie van de Philips Forum gebruikers en de Philips medewerkers die die professioneel negeerde.

Het lijkt erop dat ze een jaar na de release 1 voor 1 een aantal zeer irritant bugs hebben weten op de lossen. Ik hoop dat voor de kopers van de 2013 serie deze bugs er gelijk vanaf het begin niet in zitten.

Want voor de 2012 versie heb ik me eerst maandenlang kapot moeten ergeren aan de meest basale functies die niet goed werkte. Zoals je HDMI aansluiting apparaat herkenning, HD Natural Motion, backlight knipperlicht etc. etc .

En nog voelt de firmware stroperig aan en loopt mijn TV soms om onverklaarbare redenen vast. Ook de functionaliteit van de multimedia speler is some ronduit gaar te noemen. Niet naar een tijd in de film kunnen springen, maar alleen maar kunnen doorspoelen. Ondertiteling die je telkens opnieuw op 'aan' moet zetten. Bestanden of mappen die onzichtbaar blijven.

Mooie hardware, en de software wordt na 12 maanden eindelijk wat minder slecht, maar nog niet top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb voor de 47PFL6067 de nieuwe FW 150.87 ook geinstalleerd, maar zie hier ook geen duidelijke verbeteringen.
Lijkt er zelfs op dat af en toe de HD natural motion spontaan wordt geactiveerd, welk door wat toggelen met de settings weer wordt uitgeschakeld.Kan inbeelding zijn, maar vind op de AV forums soortgelijke ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 20:21
De ouders hebben een pfl8007 gekocht ter vervanging van de oude matchline(!).

Nu heb ik een paar vragen na een tijdje er naar gekeken te hebben:
1. via het service menu zie ik bij Production Hours ruim 2500 staan. Dat lijkt me voor een splinternieuwe nogal veel. Wat zijn jullie ervaringen?
2. het blijkt dat er ca. 3cm vanaf de bovenkant van het display constant 1 a 2 pixellijnen zwart blijven en dit bij alle zenders. Is het panel nu al defect?

Verder is het beeld perfect en ook het geluid is vele malen beter dan gedacht. Het is iig een forse stap voorwaarts vindt ik tov mijn eigen pfl8605 van 2 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
2 weken oude PFL8008, operation hours is 95.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Der Rudi schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:23:
De ouders hebben een pfl8007 gekocht ter vervanging van de oude matchline(!).

Nu heb ik een paar vragen na een tijdje er naar gekeken te hebben:
1. via het service menu zie ik bij Production Hours ruim 2500 staan. Dat lijkt me voor een splinternieuwe nogal veel. Wat zijn jullie ervaringen?
2. het blijkt dat er ca. 3cm vanaf de bovenkant van het display constant 1 a 2 pixellijnen zwart blijven en dit bij alle zenders. Is het panel nu al defect?

Verder is het beeld perfect en ook het geluid is vele malen beter dan gedacht. Het is iig een forse stap voorwaarts vindt ik tov mijn eigen pfl8605 van 2 jaar geleden.
Ik heb (ruim) een jaar geleden een zelfde toestel gekocht en dat toestel stond destijds na de eerste dag/avond spelen normaal op 4 uur OPERATION HOURS en staat (net gekeken) op 1027.

Is het niet een winkel/shop demo welke gewoon gedurende openingstijden van de winkel continue aangestaan heeft in die "demo" modus (dus lekker felle kleuren) ?

Hier ook maar even gekeken op m'n 2009 42PFL8404/H12 welke sinds de aanschaf van de 46PFL8007/K12 op de slaapkamer hangt (met een tweede moederbord (nieuw!!) ná een maand gebruik wat op "0" stond bij plaatsen): Staat inmiddels op 2932 uur (met tevens een perfect beeld), dus die 2500 uur op een 8007 lijken me écht ontstaan te zijn door gebruik als winkeldemo.

Die dode pixellijnen herken ik overigens niet, da's meer een écht defect van het (sharp) panel in díe TV.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 09-05-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb Media Server (DLNA server) aangezet op mijn Synology. De content kan ik ook bekijken op mijn Windows 8 client. M.a.w. het concept werkt.
Ook heb ik op Windows 8 de homegroup (DLNA server) aangezet en geconfigeerd. De TV heeft full access.

De TV (55PFL8008) ziet zowel de Synology als de Windows 8 DLNA server niet.
Via Source, Door netwerk bladeren.
De TV geeft dan de melding:
Schakel uw computer in en start de mediaservertoepassing.
De TV zoekt continu naar een mediaserverprogramma.

De TV is draadloos verbonden met het netwerk, heeft een geldig IP adres etc. en wordt ook gezien vanaf de Windows 8 client.

Enig idee waarom de TV geen mediaserver wil vinden?

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste