👉🏻 Blog 👈🏻
heeft deze een glasplaat voor het lcd paneel?hansem schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 21:39:
[...]
De TV ziet er erg mooi uit, lekker strak en dunne rand, mooie voet ook.
Kwaliteit beeld vind ik top, ik ben geen expert en kijk gewoon of het scherp is en mooi. Ik heb de kleuren op natuurlijk gezet.
Menus vind ik okay. Smart TV heb ik nog niet echt geprobeerd en heb ik ook niet zo'n behoefte aan. iPad en iPhone zijn onder handbereik ;-).
Dit is mijn eerste ambilight tv en dat vind ik echt super!
Ik heb hem aangesloten op mijn pioneer versterker, daar komt nu alles op binnen (Wii, popcorn A200, UPC mediabox) en dat gaat goed. Krijg alleen af en toe melding nieuw apparaat maar die verdwijnt weer.
Verder gebruik ik hem met de Harmony One en dat gaat ook goed, nog niet de juiste tv maar goed genoeg voor nu.
3D gaat ook goed, alleen schakelt ie niet automatisch. Ik ga het nog proberen met een HDMI 1.4 kabeltje direct vanaf de a200. Dit gaat dus om mkv's SBS. Weet iemand of dit auto switchen zou moeten werken met gedownloade content? Gelukkig makkelijk te switchen met AB.
Ik ben er zeer tevreden over! Wat een verschil met m'n HD ready LG, zoveel meer diepte en detail in het beeld. 3D is leuk, onze oudste vindt het prachtig.
Dit gaat dus om de 47PFL6907H.
Anoniem: 463821
Ik heb een vraag omtrent een Philips 3D LED tv.
Ik heb op deze internet site een overzicht gevonden van een aantal LED TV's
http://besteledtv.net/category/philips/
Daar staat deze 3D LED tv:
Philips 42PFL6907 - 3D LED TV - 42 inch - Full HD - Internet TV
En deze:
Philips 42PFL6007 - 3D LED TV - 42 inch - Full HD - Internet TV
Het is best een prijsverschil maar maar wat is er nu precies beter aan die (Philips 42PFL6907 - 3D LED TV - 42 inch - Full HD - Internet TV)?
Ik ben helemaal niet thuis in dit soort TV's en je kan eigenlijk wel stellen dat ik er de ballen verstand van heb...
Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt!
Anoniem: 476663
heb het topic even doorgelezen en nu weet ik het echt niet meer
ben opzoek naar een nieuwe LED tv. heb het veld al tot 2 spelers terug gebracht maar nu wordt het moeilijk.
dus wie kan me helpen bij de keuze.
momenteel twijfel tussen de Philips 46PFL8007K/12 en de Samsung UE46ES6800. Het zijn beide 46" LED tv's met min of meer dezelfde prijs maar waar zit het verschil dan? bouwkwaliteit ? LED kwaliteit? meer aansluitingen?
wie kan me helpen een juiste keuze te maken?
Type foutje een van de modellen?Anoniem: 476663 schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 23:24:
momenteel twijfel tussen de Philips 46PFL8007K/12 en de Samsung UE46ES6800. Het zijn beide 46" LED tv's met min of meer dezelfde prijs maar waar zit het verschil dan? bouwkwaliteit ? LED kwaliteit? meer aansluitingen?
wie kan me helpen een juiste keuze te maken?
Ik zou gewoon kijken wat je wenst qua features
Wat is het issue?
Verschillende mensen klagen dat horizontale bewegingen en statische beelden tegen een dynamische achtergrond (bijv. ondertiteling) van een onacceptabel niveau zijn op hun Philips 2012 serie.
Ik lees graag wat de officiele term voor onderstaand effect is. De termen 'juddering' of 'dirty screen' komen voorbij, maar weet niet of dit de juiste term is.
Wie hebben hier last van?
Tot nu toe lijkt alleen de 6xx7 serie hier last van te hebben, en wellicht ook niet eens ieder toestel.
Helpt het wijzingen van settings, zoals HD Natural Motion?
Nope.
Is Philips bezig met deze issue?
Yep, zie deze thread op hun support forum.
En wat is nu de test?
Zoek in je Youtube-App in SmartTV dit filmpje: Je kunt zoeken op DSE Effect.
en bekijk het resultaat.
Heb je goed beeld? Of heb je net als ik onderstaand effect, dat de verticale lijnen bij horizontale bewegingen volledig out of sync zijn?
disclaimer - ik heb bovenstaand filmpje niet gemaakt, maar gebruik de ervaringen van een andere Philips-support-forum user en heb zelf exact dezelfde issues.
Ik lees graag wat jullie ervaringen zijn! Eventueel ook met een ander Philips toestel!
[ Voor 7% gewijzigd door Stpan op 03-10-2012 11:06 ]
Anoniem: 431635
Verder lees ik dat er een zwarte rand ontstaat zodra de TV aangezet wordt. De 'superdunne' bezel loop dus door onder het scherm en is dus eigenlijk niet zo dun als bedoeld.
Kan iemand die deze tv heeft dat bevestigen? Is dat heel storend?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 431635 op 03-10-2012 13:20 ]
Het filmpje afgespeeld op de PFL7007H: behalve de verticale strepen (de rechthoek gaat goed) speelt de tv het goed af (op standard geleverde settings-niets aangepast). De vertical strepen zijn "dirty" zoals in het 2e filmpjeStpan schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:05:
Issue horizontale bewegingen (juddering / dirty screen) in de xxPFL6xx7 - TEST
..
PS. Het horizontaal bewegen van de verticale strepen gaat ook mis op m.n dell laptop scherm en bij een Dell 2408 scherm (rechthoek gaat ook hier beide goed maar wat minder netjes als op de tv. Vooral het laptop scherm is dirty.).
Anoniem: 458953
Vorige week heb ik een 40PFL7007H gekocht en gebruik deze inmiddels naar tevredenheid.
Het is echter nog niet gelukt om verbinding te maken met wifi. Het lastige is dat ik ook geen foutmelding krijg. En het vreemde is dat ik hem wel krijg aangemeld op mijn telefoon als ik hier een hotspot van maak.
Het lijkt in de router te zitten maar helaas ben ik maar een leek op dat gebied en heb ik geen idee wat ik er nog aan kan doen. Ik heb wel, zoals in de handleiding wordt geadviseerd, gekeken of DHCP is enabled en dit is het geval. En ik heb het wachtwoord zo eenvoudig mogelijk gemaakt zodat ik daar zeker geen fout in maak.
De router is een Fritz!Box 7170. Voor zo ver ik weet zit daar geen WPS op.
Ik hoop dat iemand hier nog tips heeft.
Alvast bedankt!
Een paar dingen die je kan nagaan (maar wellicht zo voordehandliggend dat je dat al lang hebt gedaan):
je kan kijken of de router alleen bepaalde MAC-adressen toestaat
hebben andere apparaten (goed) verbinding met de router op de plek van de TV
Anoniem: 458953
Daar zit wat in inderdaad. Maar ergens heeft het ook wel weer met de tv te maken. Ik heb eerder namelijk nooit problemen gehad met diverse telefoons, I-Pad's, laptops etc. Deze kunnen allemaal probleemloos aanmelden en hebben goed bereik in de woonkamer. De router hangt ook in de meterkast dus redelijk dichtbij.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 458953 op 04-10-2012 11:35 ]
ben hier benieuwd naar ?
gr
Psn erikj
Anoniem: 318025
Namelijk software-update Q554e-0.79.2.0 en dat heeft onder andere uitzending gemist van Net5, Veronica, SBS6 gebracht.
TechRadar Review 3-10-2012e2thaj schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:56:
heeft iemand al een review of test gevonden van de 8007 ?
ben hier benieuwd naar ?
gr
4.5/5
For
- Lovely design
- Outstanding picture quality
- Superb audio quality
- Good multimedia support
- Limited online services
- Complex to use
- Some 3D crosstalk
Beetje gek dat jij nu pas die versie krijgt, want volgens mij is er via de Philips-website al een nieuwere versie van de software te downloaden. Namelijk versie 000.092.000.000 van 25 september 2012.Anoniem: 318025 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:17:
Ik weet niet of het gemeld is, maar mijn pricewatch: Philips 42PFL4307H heeft vandaag een software update gekregen.
Namelijk software-update Q554e-0.79.2.0 en dat heeft onder andere uitzending gemist van Net5, Veronica, SBS6 gebracht.
Ik heb het sterke vermoeden dat de automatische update van de televisie erg achterloopt met de releases op de website...
Volgens mij bestaat er geen enkele tv waarbij je de bezel niet als die aanstaat. Ik zou zeggen als je een tv wilt. ga de tv zelf checken in de winkel. Deze staat op mijn verlanglijstje, heb hem bekeken in de winkel. Als die aanstaat is die bezel echt superdun. geen last van dus, maar dat is persoonlijk.Anoniem: 431635 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:20:
Ik lees zojuist op enkele sites wat meer info over de PFL6907 serie. Er blijkt ook een 42 inch versie te zijn die philips niet op zijn website heeft staan. Een hele mooie tv en ook geweldig dat deze tv wel een glasplaat heeft voor het scherm (wat ook niet op de philips website vermeld wordt).
Verder lees ik dat er een zwarte rand ontstaat zodra de TV aangezet wordt. De 'superdunne' bezel loop dus door onder het scherm en is dus eigenlijk niet zo dun als bedoeld.
Kan iemand die deze tv heeft dat bevestigen? Is dat heel storend?
Hier heb je een review.e2thaj schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:56:
ben hier benieuwd naar ?
gr
http://www.lesnumeriques....pfl8007k-p12910/test.html
Maar dan weliswaar in het frans, daar heb je google translate dan weer voor.
bedankt
Anoniem: 257719
productreview: Philips 46PFL8007H review door grunt69e2thaj schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:56:
ben hier benieuwd naar ?
gr
TrustedReviews 9/10e2thaj schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 11:56:
ben hier benieuwd naar ?
gr
Ja, loopt er telkens exact 1 achter. Geen idee waarom.Gemekker schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:07:
[...]
Ik heb het sterke vermoeden dat de automatische update van de televisie erg achterloopt met de releases op de website...
Ja, loopt er telkens exact 1 achter. Dus via USB kun je de laatste firmware installeren. Via de automatische software update op je TV krijg je de enerlaatste, en geeft je de suggestie dit de allerlaatste versie is. Geen idee waarom.Gemekker schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 13:07:
[...]
Anoniem: 318025
Maar verbetering van HDMI was wel welkom want soms word verbinding van HDMI kort onderbroken.
Enorm bedankt. Het isoleert (ook al niet geheel wetenschappelijk) het probleem tot de 6xx7 serie. En aangezien dit topic niet vol met klachten zit van 6xx7 gebruikers overweeg ik toch om een Philips monteur te laten komen.Quasar- schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:04:
[...]
Het filmpje afgespeeld op de PFL7007H: behalve de verticale strepen (de rechthoek gaat goed) speelt de tv het goed af (op standard geleverde settings-niets aangepast). De vertical strepen zijn "dirty" zoals in het 2e filmpje
PS. Het horizontaal bewegen van de verticale strepen gaat ook mis op m.n dell laptop scherm en bij een Dell 2408 scherm (rechthoek gaat ook hier beide goed maar wat minder netjes als op de tv. Vooral het laptop scherm is dirty.).
Toch denk ik niet aan een productiefout, want het is niet zo dat de andere gebruikers op het Philipsforum de 37PFL6007 hebben, maar verschillende versies.
momenteel twijfel ik nog tussen de 42PFL4307H en de 42PFL6007H
hier de : vergelijking
beiden 3D en smart
grote verschillen die ik zo even zie zijn:
wifi-ready vs wifi-integrated (niet zo belangrijk, tv staat vlak bij de router)
200 vs 400 pmr
360 vs 400 cd/m³
geen vs wel ambilight
het prijsverschil is om en bij de 200€.
mis ik nu iets anders dat het verschil verantwoordt ? Die 360 vs 400 lijkt me verwaarloosbaar, wifi telt voor ons dus niet echt en die 200 vs 400 pmr: is het dat nog echt waard of schakelen de meeste die beeldverbeteraars toch maar uit? Bedankt voor jullie ervaring
ok, de 4307 heeft dan toch geen ambilight (sommige sites zeiden immers van wel)
dus 200€ verschil voor wifi, ambilight en 400 pmr ... is meer een persoonlijke keuze dan
[ Voor 13% gewijzigd door belblade op 06-10-2012 20:52 ]
Bij mij loopt de automatische update pakweg twee weken achter, er staat nu de nieuwste beschibare versie op. Dit is natuurlijk wel pas de tweede update, de eerste keer heb ik per USB geupdate, en dus ook de eerste utomatische update.Stpan schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:17:
...
Ja, loopt er telkens exact 1 achter. Dus via USB kun je de laatste firmware installeren. Via de automatische software update op je TV krijg je de enerlaatste, en geeft je de suggestie dit de allerlaatste versie is. Geen idee waarom.
Maar het is dus in ieder geval niet zo dat je altijd een versie achterloopt.
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 06-10-2012 19:36 ]
Anoniem: 385180
beste brakius.Brakius schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:07:
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe 9000 serie. Maar ook naar de 8000 serie. Zelf ben ik nu al 9 maand bezig om mijn probleem met de 9706 opgelost te krijgen en binnenkort wordt een nieuw exemplaar zonder dirty screen effect geleverd (tenminste dat is mij beloofd). Eerst hielden ze me aan lijntje met dat het probleem onderzocht wordt inclusief bevestiging van het probleem, daarna werd mijn klacht afgedaan als geen probleem. Daarna is beloofd op een panel reparatie die het totale probleem op zou lossen. Daarna reactie dat panels niet leverbaar zijn en dat ik een nieuw exemplaar krijg zonder DSE.
Voor de kopers adviseer ik heel goed te kijken naar dirty screen effect en neem een usb stick met daarop een wit jpg plaatje plus een filmpje van bewegende lucht mee om het scherm te testen.
ook ik heb al twee 9705 gehad en dit mijn tweede 9706,ik wordt er helemaal gek van.
hoe kan ik die dirty screen testen, heb jij misschien iets wat ik op een stick kan zetten om te testen.
hoe kunnen wij nu een vuist maken hier tegen?
ik ben philips een beetje zat, volgens mij heeft de neuwe 8000 sereies er ook last van, of niet heren?
gr
Jim
maar van deze berichten word ik dus niet vrolijk van !!!!
ik hoop dat het meevalt en hoe kan ik dit testen !
mvg
Psn erikj
Na veel tv's met elkaar te hebben vergeleken uiteindelijk gekozen voor de 46PFL8007 en nog geen moment spijt van gehad, heb lang getwijfeld tussen Samsung en Philips maar Ambilight gaf de doorslag. Ben allergisch voor clouding, backlight bleeding en zwart wat niet zwart is maar grijs. Mijn exemplaar heeft hier allemaal geen last van. Het beeld is met HD materiaal echt fantastisch. Ik heb (nog) geen DSE kunnen ontdekken.Anoniem: 385180 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:07:
[...]
ik ben philips een beetje zat, volgens mij heeft de neuwe 8000 sereies er ook last van, of niet heren?
Je moet wel wat energie steken in de vele beeldinstellingen om het beste plaatje te krijgen maar dan heb je ook wat. Ja, het menu is traag maar niet onwerkbaar traag.
Beste MacDennis76MacDennis76 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:06:
[...]
Na veel tv's met elkaar te hebben vergeleken uiteindelijk gekozen voor de 46PFL8007 en nog geen moment spijt van gehad, heb lang getwijfeld tussen Samsung en Philips maar Ambilight gaf de doorslag. Ben allergisch voor clouding, backlight bleeding en zwart wat niet zwart is maar grijs. Mijn exemplaar heeft hier allemaal geen last van. Het beeld is met HD materiaal echt fantastisch. Ik heb (nog) geen DSE kunnen ontdekken.
Je moet wel wat energie steken in de vele beeldinstellingen om het beste plaatje te krijgen maar dan heb je ook wat. Ja, het menu is traag maar niet onwerkbaar traag.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je instellingen van de tv bekend te willen maken.
Kan ik dit ook uit proberen.
alvast bedankt
Vulliw
mvg
Psn erikj
Bij deze, let wel ik kijk eigenlijk alleen HD materiaal en daar zijn deze instellingen op afgestemd. Ik zal de komende tijd nog wel wat gaan pielen met deze instellingen maar voor nu ben ik er zeer tevreden mee. Natural motion is heel persoonlijk, wellicht leuk voor natuur docu's en voetbal maar wij vinden het bij films echt niet om aan te zien (soap opera effect).vulliw schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:46:
[...]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om je instellingen van de tv bekend te willen maken.
Kan ik dit ook uit proberen.
Contrast backlight 65
Kleur 65
Scherpte 0
Ruisreductie uit
MPEG-artefactreductie uit
Perfect Natural Motion uit
Clear LCD aan
Geavanceerde scherpte uit
Perfect contrast uit
Dynamische achtergrond verlichting optimaal beeld
Kleurverbetering medium
Lichtsensor aan
Gamma +1
Aangepaste kleurtemp 126 91 84
Videocontrast 100
Helderheid 50
Ambilight modus dynamisch
Helderheid 5
Dynamisch 4
Dankje ga het uit testenMacDennis76 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:12:
[...]
Bij deze, let wel ik kijk eigenlijk alleen HD materiaal en daar zijn deze instellingen op afgestemd. Ik zal de komende tijd nog wel wat gaan pielen met deze instellingen maar voor nu ben ik er zeer tevreden mee. Natural motion is heel persoonlijk, wellicht leuk voor natuur docu's en voetbal maar wij vinden het bij films echt niet om aan te zien (soap opera effect).
Contrast backlight 65
Kleur 65
Scherpte 0
Ruisreductie uit
MPEG-artefactreductie uit
Perfect Natural Motion uit
Clear LCD aan
Geavanceerde scherpte uit
Perfect contrast uit
Kleurverbetering medium
Lichtsensor aan
Gamma +1
Aangepaste kleurtemp 126 91 84
Videocontrast 100
Helderheid 50
Helderheid 5
Dynamisch 4
Vulliw
Dit zijn mijn instellingen en ik ben er super tevreden mee !!
Beeldstijl - Natuulijk
Contrast backlight 74
Kleur 65
Scherpte 5
Ruisreductie medium
MPEG-artefactreductie medium
Perfect Natural Motion minimum
Clear LCD aan
Geavanceerde scherpte aan
Perfect contrast minimum
Kleurverbetering medium
Lichtsensor uit
Gamma -1
Aangepaste kleurtemp normaal
Videocontrast 100
Helderheid 50
Helderheid 8
Dynamisch 9
Beeld trek wel veel stof aan, als de zon schijnt zie je allemaal stof deeltjes.
Wat is hier aan te doen ???
[ Voor 9% gewijzigd door vulliw op 09-10-2012 17:11 ]
Vulliw
heb er meteen de soundbar (hts3111) bijgenomen voor 149€, ook veel goedkoper dan eender waar
iemand die deze heeft en alvast wat leuke instellingen kan delen?
En...? Wat zijn je ervaringen met de TV?coyote1980 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 06:55:
Zo, 19 september, de cashback actie is ingegaan, de knoop doorgehakt en de 42PFL6877H/12 besteld. In de ING rentepuntenshop. Na cashback zit hij dan op netto 723,- euro, da's toch een mooi prijsje voor zo'n TV? Man wat kun je lang twijfelen tussen al die types
Uiteindelijk doorslaggevend voor mij:
- prijs
- 42 inch was het minimum, de meerprijs naar 47 inch was te groot voor mij (zou >300 euro extra worden...)
- passief ipv aktief 3D
- ambilight rondom ipv enkel links/rechts
Na alle negatieve publiciteit rond de 6xx7 serie is hij ongebruikt retour gegaan en wachten we rustig met de oude tv tot de xxx8 modellen komen...
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Jammer. had gehoopt een positieve ervaring te lezen. Ben zelf nog aan t twijfelen nml...coyote1980 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:20:
[...]
Na alle negatieve publiciteit rond de 6xx7 serie is hij ongebruikt retour gegaan en wachten we rustig met de oude tv tot de xxx8 modellen komen...
Kijk vooral even goed naar deze post van stpan - daar staat precies samengevat / gedemonstreerd wat er speelt...AlexR schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:12:
[...]
Jammer. had gehoopt een positieve ervaring te lezen. Ben zelf nog aan t twijfelen nml...
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Zelf ben ik voor de woonkamer ook op zoek geweest naar een 40 of 42 inch, uiteindelijk via ING de 40PFL8007K besteld. Vondt het \elf ook een moeilijke keuze, maar het design en opties van de 8xx7 serie heeft het gewonnen.
Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat de problemen dan echt niet opeens opgelost zijn. Het blijven LCD-panelen en die hebben allemaal wel dan niet in mindere mate last van cloading, dirty screen, etc. De klaag verhalen komen bij elk merk voor. Op Avforums board staan goeie user reviews/comments per merk en type--er is geen model waar niet overgeklaagd wordt. Tijd lang was door al die negatieve verhalen ook terughoudend met aanschaf. Welke tv moet ik nu kiezen?? Het is ook gewoon hoe kritsch je zelf bent en uit eindelij kgewoon voor features en een scherm gegaan die ik mooi vond. Er is altijd wel een aardig scherm te vinden (welk merk dan ook). Vorig jaar vond ik de 7606 bijv een goeie deal en een mooi scherm.coyote1980 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:20:
[...]
Krijg inderdaad ook de indruk dat de 6xx7 meer problemen heeft als normaal en daarom voor een 7007 (die kwam ook goed uit een consumentengids test) gegaan.
Een en ander hangt ook heel erg af van het type paneel wat ze gebruiken voor de verschillende series. Philips zet nu eenmaal niet zijn eigen panelen in maar koopt die in van Sharp, LG, Samsung etc. En die panelen verschillen qua DSE, clouding, zwartwaarde, kijkhoek en beeldkwaliteit van elkaar.Quasar- schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:54:
[...]
Krijg inderdaad ook de indruk dat de 6xx7 meer problemen heeft als normaal en daarom voor een 7007 (die kwam ook goed uit een consumentengids test) gegaan.
Een bepaalde serie kan zelfs het ene moment een paneel van merk A bevatten en een paar maanden later een paneel van merk B! Zie bijvoorbeeld: http://www.digitalversus....th-new-panels-n26364.html
Met andere woorden, qua paneel hoeft de ene Philips TV zeker niet hetzelfde te zijn als de ander. Zelfs binnen een serie (5xx7) kunnen verschillen zijn.
De nieuwe LG panelen/TV's lijken erg last te hebben van DSE en dergelijke als je de forums moet geloven.
Zie wat betreft de Philips panelen ook: http://www.avforums.com/f...-series-xxpflxx07-26.html
Anoniem: 394176
Na alle berichten hier op de site hield ik mijn hart vast!
Tot nu toe valt de TV mij 100% mee.
Mooie TV, prima beeld en toch een behoorlijk goed geluid (voor films is een home cinema set altijd beter) maar deze tv verbaast mij in positieve zin.
Formule 1 HD race aangezet en de TV had geen problemen met de snelle beelden. Hopelijk blijft dat zo. Aan Ambilight moeten wij nog even wennen.
TV menu is overzichtelijk maar is wat traag. Op de een of andere manier hebben veel TV's hier last van.
Smart TV en het laden van de aps gaat wel weer snel. Ook de externe USB HDD met films loopt als een zonnetje
Ik had een Samsung 46 " LCD 3D en heb nog steeds een 50" Plasma 3D van Samsung. Qua beeld waren dat ook goede TV's. Maar zoals zo vaak bij Samsung gaan ze kapot! Gezamenlijk zijn de 2 Samsung's in 1,5 jaar 5 maal gerepareerd! De 46" bleek niet meer te maken. Hoewel de TV binnen de garantie termijn kapot ging probeerde Samsung onder zijn verantwoordelijkheid uit te komen en bood mij een belachelijke lage vergoeding. Gelukkig heeft de winkel mijn belangen behartigd en heb ik nu dus deze mooie 6007.
Voor mij dus nooit meer een Samsung! Voorlopig ben ik positief over de Philips. Ik hoop dat dit zo blijft.
Psn erikj
Hoezo slechte service? Ik lees dat je een nieuwer model krijgt ter vervanging.e2thaj schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:54:
mensen weet waar je aan begint met philips zulke slechte service nog nooit mee gemaakt.

Psn erikj
Je kan echter Philips niets verwijten omdat je daar geen koopovereenkomst mee hebt afgesloten. De verkoper moet het probleem binnen een redelijke termijn (maak afspraken!) voor je oplossen zonder dat jij daar last van hebt. Zo is het nu eenmaal geregeld in de wet. Ik heb het volgende artikel weleens onder de neus van een Saturn verkoopster geschoven om zo toen mijn rechten af te dwingen:e2thaj schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 07:13:
klopt casio alleen wacht ik daar al een maand op en niemand kan me iets fatsoenlijks garanderen iets wat niet hoort echt jammer
http://www.consumentenaut...enkoop/deugdelijk-product
On topic: de 46PFL8007 bevalt nog altijd erg goed. Heb nog instellingen als perfect contrast en enige scherpe geprobeerd maar daarmee ontstaat een voor mij een wat onnatuurlijk beeld. Handig artikel wat het effect van de diverse instellingen uitlegt: http://www.cine4home.de/t...Test_Philips_PFL_7606.htm
Nog steeds niet opgelost !!!
Telkens ik de TV aan zet, krijg ik het scherm om een naam te geven aan een nieuwe bron. TV is aangesloten op een Samsung 360 HD ontvanger deze is geinstalleerd op HDMI 1 maar hij vraagt het telkens weer ???
Wanneer wordt dit nu opgelost, is best irritant.
[ Voor 3% gewijzigd door vulliw op 13-10-2012 10:59 ]
Vulliw
Ik heb de Philips APP op de ipad gezet. Ik moet zeggen.... werkt echt top. Bediening van de tv werkt heel erg goed. Dankzij DNLA kan ik ook gelijk mijn SAT decoder bedienen. Het zal wel zo lijken, maar het menu lijkt via de ipad sneller te gaan dan via de afstandsbediening. Navigeren op het internet is ook een fluitje van een cent met de ipad. Gelijk maar even een "dirty screen" test gedaan. Ja daar heeft de TV last van
Ik begrijp dat alle LCD tv's hier last van hebben. Tijdens "live TV " is het effect mij nog niet opgevallen.
3D is ook top. Deze methode van passieve 3D bevalt mij zeer goed. Veel minder last van crosstalk. Af en toe zie ik het echter nog wel. Maar vergeleken met mij vorige Samsung (8000 serie met actieve brillen) is het een verademing.
Heb je wel aangegeven dat het om een ontvanger gaat? Ik kreeg de melding ook bij het aansluiten van de Xbox, maar na aangegeven te hebben dat het een game console was heb ik geen melding meer gehad.vulliw schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:58:
Philips 46pfl7007H
Nog steeds niet opgelost !!!
Telkens ik de TV aan zet, krijg ik het scherm om een naam te geven aan een nieuwe bron. TV is aangesloten op een Samsung 360 HD ontvanger deze is geinstalleerd op HDMI 1 maar hij vraagt het telkens weer ???
Wanneer wordt dit nu opgelost, is best irritant.
Hopelijk dat ze nu heel het Philips-forum ze daarop afslacht dat het beter wordt.
De bewegingsissues zit nog niet echt vordering in zover ik lees, maar ook dat lijkt nu eindelijk ge-escalleerd te zijn als ik de berichten van de Philips-moderators zo zie.
Verder wacht ik even alles af wat er gebeurd, zit zelf door een blijde prive-gebeurtenis met mijn hoofd overal, behalve bij m'n TV.
Ik kan me herinneren dat Philips dat nog ging ontwikkelen en via een software update beschikbaar zou komen, heeft iemand daar meer info over?
Klopt. Het volgende staat in de handleiding. Deze functie komt dus dit najaar.Stpan schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 13:59:
Ik kan me herinneren dat Philips dat nog ging ontwikkelen en via een software update beschikbaar zou komen, heeft iemand daar meer info over?
Een komende update zal de Wi-Fi Smart Screen-functie bevatten. Met deze functie kunt u op uw smartphone of tablet naar digitale TV-zenders kijken.
Heeft iemand ervaring met deze televisie?
Ik las hier dat iemand aangaf dat hij vastloopt bij het zappen als je gebruik maakt van een CI+ module?
Hoe is de beeldkwaliteit? Ik heb geen winkel in mijn directe omgeving die op zondag open is.
Op zich heb ik nog geen nieuwe televisie nodig, alleen wel een nieuwe decoder. Dus ik sta een beetje voor de keuze, een oude hd-ready Sony Bravia uit 2004 aanhouden en voor €200 een nieuwe decoder kopen. Of een nieuwe tv kopen met CI+ module en die aansluiten middels ARC op mijn versterker.
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Anoniem: 257719
Laten we hopen dat ze dat waar maken.
Psn erikj
Onder andere Philips zelf, zie onderin:e2thaj schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:25:
laten we hopen dat het waar is weet niet waar dat vandaan komt ?
http://www.philips.nl/c/t...-s2-40pfl8007k_12/prd/nl/
De bron uit dat Duitse forum heeft zijn eigen Philips blog en is actief op diverse Philips fora.
http://58pfl9955.wordpress.com/
De TV is sinds gisteren al 4 keer vastgelopen bij het bekijken van filmbeelden via de USB.
Ook 3 maal via Sat HDMI. Zag net een programma met een tikker......(kleur rood/wit) TV was helemaal van slag.
Toen maar weer eens F1 beelden aangezet. Met blauwe chicanes niets aan de hand, maar met rode weer dikke ellende!
Woensdag komt expert kijken, maar ik denk dat hij mooi weggaat! Iemand enig idee? Zou de update dit gaan oplossen?
Wel jammer allemaal, want tot zondag was ik best tevreden!
Anoniem: 375601
Dat er nou weer zoveel ellende is met de 2012 modellen had ik niet verwacht.
Merk nu dat mij bewegingsklachten zelfs bij analoge kabeltelevisie zich voordoen. Kijk je DWDD, dan trekt de TV het niet eens als er iemand ja-knikkend in beeld komt. Je krijgt dan een soort rage vertraging. Alle motion verbeteraars staan inmiddels uit, maar dat helpt niets.
Nu ben ik ook hier voor thuis op zoek naar 'n mooie 32" Full HD televisie en kom weer uit op de 32PFL5007...CLB schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:32:
Het is de 32PFL5007 geworden voor €390,92!
De 32PFL3517 & 32PFL4007 waren gek genoeg hetzelfde geprijsd: €319,50.
Dus voor dat prijsverschil en het veel mooiere uiterlijk en functies waren we snel klaar!
Straks installeren, aansluiten op KPN interactieve tv en instellen, testen en genieten, nogmaals dank!
Nog steeds de beste Philips 32" voor die €400,00 of zijn er inmiddels al weer andere gegadigden op de wereld
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik snap het niet en vind het echt jammer. Deze TV verdient beter....maar goed nu stap ik over op Panasonic!
"Relaxt".... Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant had ik hem pas 6 dagen en had ik anders gebruik kunnen maken van het consumentenrecht. Nu heb ik de Panasonic TX-P65st50 besteld. Heel veel goede reviews, maar ook op dit forum toch wel wat klachten links en recht. Echt raar dat producenten niet gewoon een goed product kunnen leveren. Het zal wel weer aan de kritische consument liggenStpan schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 14:12:
Relaxt dat je hem mag inruilen. Ik blijf stug hopen dat Philips dit kan oplossen. In de tussentijd blijft mijn advies: koop de 6xx7 serie vooral NIET.
Anoniem: 78656
Maandag avond besteld en reeds gister tegen het eind van de middag geleverd.
Door tijd gebrek heb ik tot nog toe alleen de basis instellingen gedaan, waaronder ook instellen voor Ziggo.
Ik moet zeggen tot nog toe zeer tevreden.
Het beeld is anders dan mijn Panasonic, logisch, maar zeker niet verkeerd en ik heb er dan ook nog geen spijt van dat ik heb toegegeven om deze vervanging te doen.
Tuurlijk, de Panasonic richte zich 100% op het beeld, heeft immers zelf geen speakers en geen tuner, maar de Philips presteert in mijn ogen als "alles in een oplossing" zeker niet verkeerd.
Ja, ik had liever een sneller wekrend menu, maar mijn panasonic had geen menu dus geen vergelijk mogelijk.
Ja, het beeld zou iets minder "schreeuwerig" mogen zijn, maar dat is voor een grootdeel LCD / LED eigen.
Ja, Judder etc zou minder kunnen, maar ook dat is voor een groot deel de schuld van LCD techniek op zich.
Maar al met al vind ik het kijken naar het beeld niet verkeerd en kan me vinden met dt scherm.
Heel fijn is het dat de AB niet gericht hoeft te worden, en ook dat ik hem met de iPad kan bedienen. Het internetten op de TV gaat makkelijker bij het gebruik van de iPad ipv de AB, maar internetten op de iPad zelf is natuurlijk nog makkelijker dus het "pure" internetten op de tv mist voor mijn zijn doel.
Wel handig zijn de apps zoals uitzending gemist etc.
Ik heb nu ook de interactieve decoder van ziggo op de tv en vooral de uitzendingen van SBS groep en RTL zijn dan voor een groot deel betaald terwijl die in de app van Philips gratis zijn.
Wellicht volgt er later een uitgebreidere review, maar die laat denk ik op zich wachten ivm een zaken reis en andere belangrijke zaken die eerst komen.
Moet van de week wel even de rekening sturen naar Philips, wil immers wel de 100,- euro van de Ambilight retour.
Anoniem: 153240
Ik beschik over de 32PFL6007/H. Als ik naar "Source" ga, dan zie ik bijna alle aansluitingen (HDMI 1 t/m HDMI 4, ondanks ze niet allemaal aangesloten zijn), maar mijn drie USB aansluitingen zie ik niet. Ik kan dus niet via Source een USB poort aanvinken.
Als ik mijn USB schijf (500GB) aansluit, dan geeft de tv aan dat de USB schijf is aangesloten en dat de bestanden worden gelezen. Deze melding blijft redelijk lang op het scherm aanwezig. Kan best kloppen, want er staat aardig wat GB op.
Echter, als de melding verdwijnt, dan zou ik verwachten dat ik via Source bijvoorbeeld USB 2 zou kunnen selecteren. Dit is helaas niet het geval.
Hebben jullie enig idee waarom in het menu Source de USB poorten niet aanwezig zijn? Zijn deze bij jullie wel zichtbaar?
Alvast bedankt!
misschien dat ze wat aan de persoonlijke kleine foutjes kennen doen (wat traag enz)
Psn erikj
Anoniem: 153240
Ik moet zeggen dat de interne mediaspeler van een LG TV vele malen beter was, de interne speler van de 9706 is best bagger.
Maar ik kan nergens een review van deze tv vinden, in de pricewatch komt 'ie ook niet terug. Is het een model dat speciaal voor MM gemaakt wordt ofzo?
Is dat de reden dat ik er niets over vind?
[ Voor 7% gewijzigd door miles op 23-10-2012 22:10 ]
Nu wil m'n moeder ook een televisie voor in de slaapkamer dus ik raadde deze televisie ook aan haar aan..
Hij is 'n tijdje rond de €400,00 geweest, maar de prijzen zijn de laatste week wat omhoog gegaan --> €450,00
Dus nu heb ik het volgende bedacht: televisie van m'n meisje naar m'n moeder voor €400,00...
En m'n meisje dan 'n nieuwe televisie... iets groter, maar een 37" versie van de PFL5007 bestaat niet...
Dus dan zou het een Philips 40PFL5007H moeten worden, of de 3D versie: Philips 40PFL5507H
Deze kosten respectievelijk zo'n €555,00 en €575,00, oftewel zo'n €155,00 extra / €175,00 extra t.o.v. de 32"
Concrete vragen:
- Heeft de 40" 5007 hetzelfde soort panel als de 32" versie?
Niet dat we groter gaan, maar 'n slechter panel krijgen, dan blijven we wel bij 32"
- Heeft de 40" 5507 dezelfde behuizing, kleur (zilver) als de 5007 of zit daar toch enig (klein) verschil in?
- Zitten er nog meer features op de 40" versies dan op de 32" versies (die ik over het hoofd heb gezien)
- Voor iedereen een 'win' of is dit geen goede gedachtengang?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb bij vrij veel zenders een witte 'ruis'streep onderin beeld.
Tevens heb ik het idee dat het beeld af en toe even in slow-motion gaat, in het bijzonder tijdens DWDD als mensen knikken (wat Mathijs van Nieuwkerk nogal vaak doet)
Anoniem: 78656
Teletekst wordt met het analoge beeld meegezonden als 1 en 0 in e vorm van witten en zwarte blokken.
Dit wordt over enkele beeldlijnen gedaan die normaal in het overscan deel vallen.
Nu, in het digitale tijdperk van tv's wordt teletekst op alternatieve wijzen met het beeld meegestuurd maar bij analoog is er niks aanveranderd.
LCD en plasma schermen hebben echter geen overscan meer dus komen de lijnen met teletekst info opeens in beeld.
Enige manier om dit weg te krijgen is vaak door moedwillig het beeld te zoomen.
gr
Psn erikj
Dank voor het delen! Ziet er niet echt veelbelovend uit helaas als het gaat om het probleem omtrend 'juddering' als ik dat zo lees.Anoniem: 257719 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:34:
Nieuwe software voor 6-8000 series. Nog niet op de NL site beschikbaar, maar hier kun je in het Engelse support forum lezen wat men er van vindt, en hier op het Duitse forum.
Ik heb de 40 pfl 5507 in de slaapkamer staan en vind m echt niet groot.CLB schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:21:
M'n meisje heeft momenteel een Philips 32PFL5007H, prachtige televisie, maar ze vind 'm wat klein...
Nu wil m'n moeder ook een televisie voor in de slaapkamer dus ik raadde deze televisie ook aan haar aan..
Hij is 'n tijdje rond de €400,00 geweest, maar de prijzen zijn de laatste week wat omhoog gegaan --> €450,00
Dus nu heb ik het volgende bedacht: televisie van m'n meisje naar m'n moeder voor €400,00...
En m'n meisje dan 'n nieuwe televisie... iets groter, maar een 37" versie van de PFL5007 bestaat niet...
Dus dan zou het een Philips 40PFL5007H moeten worden, of de 3D versie: Philips 40PFL5507H
Deze kosten respectievelijk zo'n €555,00 en €575,00, oftewel zo'n €155,00 extra / €175,00 extra t.o.v. de 32"
Concrete vragen:
- Heeft de 40" 5007 hetzelfde soort panel als de 32" versie?
Niet dat we groter gaan, maar 'n slechter panel krijgen, dan blijven we wel bij 32"
- Heeft de 40" 5507 dezelfde behuizing, kleur (zilver) als de 5007 of zit daar toch enig (klein) verschil in?
- Zitten er nog meer features op de 40" versies dan op de 32" versies (die ik over het hoofd heb gezien)
- Voor iedereen een 'win' of is dit geen goede gedachtengang?
Verschil 32 paneel met 40 paneel kan ik geen antwoord op geven.
Tv heb ik inmiddels een half jaar en bevalt mij prima.
Op moment van uitzoeken heb ik mijn zoon mee genomen en die heeft in de winkels zeer kritisch gekeken en vond deze er echt uitspringen,heeft ook met een foto toestel verschillende metingen gedaan en deze was echt snel.
Vraag over de kleur ,volgens mij wel,mooi zilver /staal kleur,en een kleine rand.
Het beste is denk ik in de shop het zelf te zien(vergelijken).
Features kan je zelf verwacht ik op de site wel vergelijken of de 5507 meer heeft dan de 5007.
Let ook op dat er geen brillen bij geleverd worden,dus 2X is ook weer schat ik 150 €
Wel kan je dan dual gamen.Mits je spel het aan kan.
Voor mijn eerste indrukken, zie mijn review op kieskeurig
Hier even samengevat:
- De basisfuncties waarvoor ik hem heb gekocht doet hij zeer goed: prachtige beeldkwaliteit
- Sommige van de beschreven probleempjes loop ik soms ook wel tegenaan, maar kan ik mee leven.
Helaas heb ik geen tijd om een grondiger review uit te schrijven, maar ben bereid om vragen te beantwoorden.
nieuwe software
philips wil tv weer ophalen pfff of repareren
Psn erikj
De oude CRT TV's van oa Loewe hadden ook jaren een Philips beeldbuis maar de beeldkwaliteit was beduidend beter dan van een Philips TV. Het Paneel alleen zegt dus helemaal niets.
Sony maakt ook veelal gebruik van een Sharp paneel maar toch heeft Sony een eigen identiteit aan het beeld gegeven.
Hebben mensen hier op GOT hier last van? en wat vinden jullie over het algemeen van deze televisie?
Ik heb de 32PFL5507H, misschien dus niet representatief maar ik denk dat ze gewoon hetzelfde zijn op de maat na. Ik heb nog nooit last van ghosting gehad. Ik kijk veel films en speel veel games met snelle beelden en niks op het beeld aan te merken.GranCanaria schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 07:42:
Ik zag in een review van de 46PFL5507H dat deze tv last heeft van ghosting. Ik zit eraan te denken deze televisie te kopen omdat ik hem er erg mooi uit vind zien en de prijs erg meevalt echter zorgt het ghosting verhaal er wel voor dat ik me bedacht heb.
Hebben mensen hier op GOT hier last van? en wat vinden jullie over het algemeen van deze televisie?
Volgens mij heb ik gekeken naar de 46pfl5508K, die is overigens dik 100 euro duurder dan de H, vraag me toch wel af wat dan het verschil is.
Update: het verschil is dat de K er ook nog een dvb s2 tuner in heeft zitten. Voor de rest precies dezelfde tv. Bron: http://download.p4c.phili...46pfl5507h_60_pss_aen.pdf en http://download.p4c.phili...46pfl5507k_12_pss_aen.pdf
Volgens mij zit er hetzelfde paneel in, hoe zit het met de kijkhoeken van je televisie?
ik weet nog met de vorige serie philips televisies dat als je er schuin voor ging zitten dat het eigenlijk al niet meer goed te doen was. Is dat met het IPS paneel ook? ik verwacht zelf van niet maar je weet maar nooit.
Hier staat overigens het filmpje waarin het aangegeven wordt: YouTube: Grote EK televisie test: welke LED, LCD of plasma?
[ Voor 35% gewijzigd door GranCanaria op 29-10-2012 10:40 ]
e2thaj (e.a.)e2thaj schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:45:
ik heb met mijn 8007 veel uitval problemen iemand anders ook ?
nieuwe software
philips wil tv weer ophalen pfff of repareren
Ik hebt ook last van uitval van de 8007. Bij mij valt hij heel af en toe is een keer uit, vooral als ik in het menu navigeer. Meer last heb ik van het niet reageren op de afstandbediening (voornamelijk vanuit standby niet aan willen gaan) en ben dan ook benieuwd of jullie hier ook last van hebben en of dit een bekend probleem is.
Verder zeer tevreden met de fantastische beeldkwaliteit vanuit meerdere invoerbronnen.
voorbeeld van iets te vroeg op de markt gezet denk ik.
gebeld met philips ze willen eens kijken hoe of wat morgen komt monteur maar eens zien....
drama allemaal
groetjes
mark_139 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:07:
[...]
e2thaj (e.a.)
Ik hebt ook last van uitval van de 8007. Bij mij valt hij heel af en toe is een keer uit, vooral als ik in het menu navigeer. Meer last heb ik van het niet reageren op de afstandbediening (voornamelijk vanuit standby niet aan willen gaan) en ben dan ook benieuwd of jullie hier ook last van hebben en of dit een bekend probleem is.
Verder zeer tevreden met de fantastische beeldkwaliteit vanuit meerdere invoerbronnen.
Psn erikj
helaas slaat philips de plank mis voor mij als klant....
maar gewoon je ding zoals het moet en niet zo buggy....koop toch philips geen een of ander b-merk.
Psn erikj
Ik heb het onlangs toch aangedurft om de 42PFL6877 via de ING rentepuntenwinkel te kopen. En om eerlijk te zijn ben ik positief verrast.
Hieronder mijn bevindingen:
Kieskeurig
Pricewatch
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben bij het maken van de juiste keuzes....
Klein vraagje…., waarom hangen die 2 HDD's er dan aan?????CLB schreef op zondag 04 november 2012 @ 13:00:
Hier hangen er constant 2 2,5'' HDD's aan een 5007, opnemen doen we nooit, dat gaat via een KPN-box
Have Fun Funske