Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 22:11
Vroeg ik me ook af :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Films, series en die zut :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Inmiddels een test uitgevoerd met 400GB HDD met usb voeding. Opnemen en pauzeren werkt prima.
Iemand die een test kan doen met een USB stick van meer dan 32 GB?

[ Voor 79% gewijzigd door spuis op 05-11-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_139
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-05 09:40
Ik gebruik zelf een 2.5 hard disk van WD passport 320gb (usb powered) wat prima werkt met de philips 8007. Het kan zijn dan de philips tv's geen usb sticks accepteren. Bij mijn oude humax decoder was dit namelijk ook geblokkeerd.

Houd er wel rekening mee dat het niet mogelijk is een programma op te nemen en een ander programma tegelijkertijd te kijken wanneer je gebruik maakt van een ci+ module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 10:33
Heb inmiddels de firmware upgrade van 30 oktober geinstalleerd.

Ik blijf me irriteren aan 3 zaken:
1. Nog altijd een keiharde bug in het HD Natural Motion.
2. En nog altijd die irritante HDMI ' nieuw apparaat' aansluitings issue die maar blijft terugkomen.
3. Verder heb ik nog altijd het gevoel dat de HDMI ingang niet de volledige input pakt. Als ik een BluRay afspeel krijg ik de raarste artifacten, terwijl dat met FullHD Youtube filmpjes minder lijkt te zijn. Een andere HDMI kabel zou een optie kunnen zijn, maar waarom werkte het wel prima op mijn oude TV... Herkenbaar voor iemand?

Ad 1: De HDNM bug is blijkbaar niet voor iedereen herkenbaar. Daarom bij deze nogmaals een goede test:

Download dit filmpje op een USB stick - rechtermuisknop alert.
Bekijk het filmpje met de setting HD Natural Motion - Aan (High, Medium or Minimum) en je ziet dat er vreemde artefacten zijn. Uh, waar zijn de antennes van de bij als je HDNM aan hebt staan?

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-grBvSEQzOfc/UJJPZkTQZxI/AAAAAAAAAAs/lt36LsovmlI/s800/Antennae%2520Jocks%2520leaving%2520BAD.png

Zet HDNM uit en het werkt okay:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-JPJ1ExgQ8wk/UJJOY_zwOII/AAAAAAAAAAc/fslkM8ynVWw/s800/Antennae%2520Jocks%2520leaving.png

Wat is dan het probleem, je kunt HDNM dan toch uitzetten?

Nou, helaas krijg je bij veel beelden waar een statische tekst over een bewegende achtergrond is geplakt (lees filmstitels of ondertiteling) en je krijgt nog veel meer ruis. En ik verwacht dan dat een softwarematige beeldverbetering het beeld beter maakt, en niet slechter.

Meer info op het Philips-forum waar de gemoederen inmiddels hoog oplopen.

Mag je dit soort issue verwachten? Ja zeggen sommigen, bewegingsproblemen zijn nu eenmaal een bekend probleem met LCD/LED televisies. Maar waarom had mijn 6 jaar oude Sharp, met exact dezelfde randapparatuur als waarmee ik nu m'n Philips voedt, dan nergens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
spuis schreef op zondag 04 november 2012 @ 12:55:
Hebben er mensen een stick wel aan de praat gekregen? Ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die ene 2.5" HDD met USB voeding van de TV werkend hebben gekregen of dat een externe voeding noodzakelijk is. Gebruikerservaring iemand?
Eergisteren besteld en gisteren succesvol aangesloten een 2TB externe harde schijf met USB-voeding:

pricewatch: Western Digital My Passport 2TB Zwart

Werkt prefect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
Weet iemand toevallig hoeveel minuten je kan opnemen op een 32GB usb stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Dat hangt van de bitrate van de zender af en of het HD of SD is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 11:49
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:57:
Dat hangt van de bitrate van de zender af en of het HD of SD is.
Dat begrijp ik. Maar hoeveel min voor SD/HD dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
GranCanaria schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:24:
Bedankt voor je reactie Gingerbread.

Volgens mij heb ik gekeken naar de 46pfl5508K, die is overigens dik 100 euro duurder dan de H, vraag me toch wel af wat dan het verschil is.

Update: het verschil is dat de K er ook nog een dvb s2 tuner in heeft zitten. Voor de rest precies dezelfde tv. Bron: http://download.p4c.phili...46pfl5507h_60_pss_aen.pdf en http://download.p4c.phili...46pfl5507k_12_pss_aen.pdf

Volgens mij zit er hetzelfde paneel in, hoe zit het met de kijkhoeken van je televisie?

ik weet nog met de vorige serie philips televisies dat als je er schuin voor ging zitten dat het eigenlijk al niet meer goed te doen was. Is dat met het IPS paneel ook? ik verwacht zelf van niet maar je weet maar nooit.

Hier staat overigens het filmpje waarin het aangegeven wordt: YouTube: Grote EK televisie test: welke LED, LCD of plasma?
Ik had hetzelfde probleem met de K en de H. Ik bestelde uiteindelijk toch maar een H, en kreeg een K opgestuurd. Maar je gaat geen verschil tussen deze versies merken. Ik heb beneden wel een H versie staan van een ander model en daar doet alles het ook gewoon.

De kijkhoeken zijn heel goed. Mede te danken aan de ISP panelen inderdaad. Ik zie alles, ook in grote hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 12:11
Wellicht dat iemand van jullie het weet:

Op pricewatch: Philips 40PFL8007 K/12 en hier bij de intro staat de 40pfl8007k als een EDGE-LED. Bij Philips zelf staat FULL HD LED.

http://www.philips.nl/c/t...-s2-40pfl8007k_12/prd/nl/

Iemand enig idee wat het nu echt is? Ik zie wel beetje blauwe gloed i.p.v. echt diep zwart als je b.v. zapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
willyb schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 11:24:
Wellicht dat iemand van jullie het weet:

Op pricewatch: Philips 40PFL8007 K/12 en hier bij de intro staat de 40pfl8007k als een EDGE-LED. Bij Philips zelf staat FULL HD LED.

http://www.philips.nl/c/t...-s2-40pfl8007k_12/prd/nl/

Iemand enig idee wat het nu echt is? Ik zie wel beetje blauwe gloed i.p.v. echt diep zwart als je b.v. zapt.
Aangezien het LCD (!) paneel zelf geen licht uitstraalt heb je een achtergrond verlichting nodig. Bij veel recente TV's wordt dat gedaan middels LED lichtbronnen die in de rand van de TV verwerkt zitten, achter het pixelpaneel. Een "FULL LED" TV is dan een TV die achter het pixelpaneel LED lichtbronnen heeft zitten en daarmee "local dimming" ondersteunt.

Vroeger had je een aantal "TL" buizen als verlichting achter je paneel zitten. Goedkoop en makkelijk.

De 8000 serie is een EDGE-LID LED TV serie. Er zitten dus LED's langs de rand voor het licht en niet achter het gehele pixelpaneel.

Stomme marketing bullshit dus...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Al wel zelf gezocht, maar het antwoord helaas niet kunnen vinden:

Als ik een 5.1 audio bron op de HDMI poort aansluit en dan de optical out op deze tv naar een AV-R doorlus, heb ik dan stereo of surround op de AV-R? Ik heb begrepen dat LG tvs in deze gevallen het signaal naar stereo 'downmixen', hoe zit dat bij Philips en bv de 6007h?

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 16-11-2012 08:50 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Verdomme ik gebruik mijn TV helemaal niet veel en net sprong ie dus gewoon uit en bij mij op de kamer de stroom uitgevallen en de TV gaat dus niet meer aan.

Hij is nog geen 6 maanden oud. Maar nu schijnt er een thuis service te zijn voor tv van Philips althans volgens de MediaMarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Welke kleur heeft nu de 46PFL8007K? Is dit grijs of meer richting zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01-2021
zwart :D

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
De achterkant wel, ja. Voorkant bezel en bovenkant voet is zeer donker grijs.

[ Voor 13% gewijzigd door DJMarcel op 14-11-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
denk maar goed na met je philips als je deze wilt kopen....

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-06 19:14

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

e2thaj schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:45:
Verklaar je nader :) Klinkt tamelijk negatief..
Trouwens, niemand die me kan vertellen of de optical out 5.1 ondersteunt via passtrough? ( zie Thrace Grumble in "\[LCD/LED TV] Philips 2012 series")

[ Voor 11% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-11-2012 17:25 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
nadat ik in dec een 8606 heb gekocht en 3x reparatie hebben ze hem omgeruild voor een 8007 nu na 4 weken is deze dus ook stuk (DOA)en gaan ze hem weer omruilen ik heb alleen maar pech gehad om over de service van philips nog maar te zwijgen :(

helaas voor mij nooit meer een philips :-(

zwaar teleurgesteld

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoulV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik wilde de 42PFL3007H aanschaffen, maar toen zag ik dat er sinds kort ook de 42PFL3207H/12 is. Deze scheelt nauwelijks in prijs. Er zijn echter nog geen reviews van te vinden. Een vriend van mij heeft de 42PFL3007H, heb hem zelf ook gebruikt en is een prima tv, zeker voor die prijs en hij speelt alles af. Ik verwacht dat de 42PFL3207H/12 hetzelfde zal doen.
Het enige verschil tussen de twee is, is dat de 42PFL3207H/12 LED is ipv LCD. En de 42PFL3207H/12 heeft 300 cd/m2 ipv 400 cd/m2 bij de 42PFL3007H.
Nou vraag ik me af: zal die 100 cd/m2 verschil maken en moet ik toch de (iets oudere) 42PFL3007H nemen, of zal ik toch gewoon de nieuwere LED 42PFL3207H/12 halen? Qua prijs boeit het me eigenlijk niet zoveel, want het gaat om 10-20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spuis
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Vandaag contact gehad met Philips over de USB stick. Ze beweren dat de stick vanaf 32 GB werkt. Aangezien een stick altijd 31,99 GB oid is heb je een stick nodig van 64 GB die zou moeten werken om TV te pauzeren. Iemand die zo'n stick heeft liggen om het te proberen? Ik heb al een nutteloze 32 GB stick liggen dus voel er niet veel voor om er nog een te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:23
Thrace Grumble schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:56:
Al wel zelf gezocht, maar het antwoord helaas niet kunnen vinden:

Als ik een 5.1 audio bron op de HDMI poort aansluit en dan de optical out op deze tv naar een AV-R doorlus, heb ik dan stereo of surround op de AV-R? Ik heb begrepen dat LG tvs in deze gevallen het signaal naar stereo 'downmixen', hoe zit dat bij Philips en bv de 6007h?
dit komt uit de handleiding van de 6007:

Audio Out - Optical is een zeer goede audioaansluiting. Deze optische aansluiting ondersteunt 5.1-kanaals audio. Als uw audioapparatuur, doorgaans een home cinema-systeem (HTS), geen HDMI ARC-aansluiting heeft, kunt u deze audiokabel aansluiten op een Audio In - Optical-aansluiting van het HTS. Via deze audiokabel wordt het geluidssignaal van de TV naar het HTS overgebracht. U kunt de instelling voor het type audio-uitgangssignaal aanpassen aan de audiomogelijkheden van uw home cinemasysteem. Druk in Help op L Lijst en zoek Instellingen audio-uitvoer voor meer informatie. Als het geluid niet gelijkloopt met het beeld op het scherm,
kunt u de audio-videosynchronisatie aanpassen. Druk in Help op L Lijst en zoek Synchronisatie tussen audio en video voor meer informatie.

zat het me zelf ook af te vragen, maar blijkbaar heeft ie wel 5.1 passtrough :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

e2thaj schreef op woensdag 14 november 2012 @ 14:45:
Ik zou een formaat kopen waar home service bij is, dinsdag maakte mijn Philips 42pfl4307h/12 kortsluiting ofzo en dus die psu kapot.

Woensdag naar Media Markt geweest om via Media Markt die afspraak met home service te maken en gister avond was de monteur hier met een nieuwe psu en een mainboard omdat een van de twee dus stuk zou zijn.

Dus tot zover ben ik tevreden over die service want ik heb de tv maar een paar dagen niet kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

spuis schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 23:06:
Vandaag contact gehad met Philips over de USB stick. Ze beweren dat de stick vanaf 32 GB werkt. Aangezien een stick altijd 31,99 GB oid is heb je een stick nodig van 64 GB die zou moeten werken om TV te pauzeren. Iemand die zo'n stick heeft liggen om het te proberen? Ik heb al een nutteloze 32 GB stick liggen dus voel er niet veel voor om er nog een te bestellen.
Ik heb hier op m'n 8007K/12 een 2,5" 1TB disk zonder externe voeding aangesloten en dat werkt perfect. Handleiding vermeldt dat de disk minimaal 250GB moet zijn als je wil kunnen pauzeren én opnemen, voor alleen pauzeren is 32GB (30MB/S schrijfsnelheid) het minimum.

Handleiding en dan pagina 15.

Ik heb hier wel een 64GB USB stick in de auto (vol met MP3's), maar die wordt dan eerst geformateerd door de TV.... Niet echt veel zin om alles weer opnieuw er op te kopiëeren terwijl het andwoord eigenlijk al in de handleing staat :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:04
Ik heb sinds afgelopen vrijdag de 32PFL4007H voor op de slaapkamer. Het idee was om in ieder geval gebruik te kunnen maken van RTL XL en de Uitzendinggemist mogelijkheden. Dat werkt. Heb een WiFi repeater aangesloten waar ik een UTP kabel in kan steken. Op deze manier heeft TV keurig verbinding met het netwerk.

Nu wil ik alleen de volgende dingen en ik weet a) niet of het kan en (dus) b) niet HOE ik dat kan doen:

- Ik heb een Eminent 7071 mediaspeler (beneden) staan waar een 1,5TB HDD in zit. Hierop staan heel wat films. Het zou mooi zijn als ik deze films op de 1 of andere manier kan streamen naar de TV boven. Iemand een idee of ik iets op de Eminent kan installeren waardoor deze zichtbaar wordt op de TV?

- Ik heb een externe HDD aangesloten met 750Gb. Pauzeren van het beeld werkt aardig. Hervatten ook. Alleen nu heb ik een programma opgenomen, en als ik naar Home -> USB openen kies, dan staat er niets?! De HDD is dan leeg? Hij is keurig door de TV herkend en geformatteerd, maar wat ik nu nog verkeerd doe?

- Ik zie als ik 'netwerk' open mijn netwerkschijf. Alleen, als ik die kies dan geeft de TV aan dat er geen ondersteunde mediaformaten op staan. a) er staan diverse formaten op, alleen dan wel in sub/sub-sub mappen, en b) deze netwerkschijf heeft 2 gedeelde folders waarbij je geen user/password nodig hebt -> ik vraag me dan af of hij beide shares wel kan zien eigenlijk. Iemand ervaring mee?

- Ik heb Twonky geinstalleerd op m'n Mac en nu zag ik op de TV wel de Film staan die ik op mijn Mac had staan (.VOB files), maar ik kon niet de film 'an sich' starten, maar moest een .VOB file kiezen. Daardoor kon ik geen taal/ondertiteling kiezen. Is dit eigenlijk wel de bedoeling, of moet ik alleen .MKV bestanden gaan gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door M.v.Veelen op 19-11-2012 13:08 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 461590

Sinds twee maanden heb ik een 46pfl5507 en gisteren wou ik via USB een film kijken Divx met srt ondertiteling. Film wordt netjes afgespeeld alleen de ondertiteling wordt niet gepakt, film en ondertiteling hebben de zelfde naam.

Wie weet waar dit aan ligt en misschien hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Anoniem: 461590 schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:30:
Sinds twee maanden heb ik een 46pfl5507 en gisteren wou ik via USB een film kijken Divx met srt ondertiteling. Film wordt netjes afgespeeld alleen de ondertiteling wordt niet gepakt, film en ondertiteling hebben de zelfde naam.

Je moet de Sub's alsnog even aan zetten middels het "option" menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Voor m'n 1e vraag heb ik Mediatomb geinstalleerd op de mediaspeler. Ik zie nu alle films.
Alleen, als ik een .MKV bestand of .ISO of wat dan ook kies, dan kan hij die niet afspelen: "Niet-ondersteund bestand: uitvoeren onmogelijk". Huh?

Ik heb gezien dat hij in ieder geval op deze manier wel .MKV bestanden moet afspelen (.mpg deed hij prima), alleen onder bepaalde voorwaarden.

Weet iemand een tool waarmee ik de .MKV bestanden kan checken om te zien of ze binnen de specificaties van de ondersteunde .MKV bestanden vallen?

[ Voor 38% gewijzigd door M.v.Veelen op 20-11-2012 09:30 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Laatst online: 14:30
Sinds een paar weken heb ik een 42pfl4007. Ik ben erg tevreden, op één dingetje na: de TV loopt regelmatig (dagelijks...) vast tijdens het aanzetten. Ik moet nog wat testen, maar het gebeurt vooral als ik de TV heb uitgezet terwijl hij HDMI1 als input had. Wanneer ik de TV weer inschakel krijg ik na de zandloper en philips logo 'knipperende bollen' onder in beeld, ik vergelijk ze met de lampjes van KITT uit Knight Rider... Deze verdwijnen niet, en de TV reageert helemaal niet op de afstandsbediening. Als ik mijn Dune mediaplayer aanzet, krijg ik vervolgens wel de Dune interface in beeld. Het enige wat helpt is (soms meerdere keren) de stekker eruit en erin.

Wat heb ik gedaan? Zojuist laatste firmware geïnstalleerd. Static-IP ingegeven, ik hoopte dat de TV (te) lang er over deed om een DHCP IP te verkrijgen. Netwerkkabel verwijderd. Neotion CI+ module verwijderd en teruggestopt. Alles zonder resultaat.

Iemand een idee? Voor mij is dit een dure TV, en zoiets zou toch niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op het moment dat je die "knipperende bollen" ziet is je TV iets aan't zoeken op Internet middels NET/SMART TV en dat hoort 'ie niet te doen tijdens een "boot".

Zet je TV eens uit en laat 'm een paar minuten stroomloos (firmware update hangt wss).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
M.v.Veelen schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:53:
Voor m'n 1e vraag heb ik Mediatomb geinstalleerd op de mediaspeler. Ik zie nu alle films.
Alleen, als ik een .MKV bestand of .ISO of wat dan ook kies, dan kan hij die niet afspelen: "Niet-ondersteund bestand: uitvoeren onmogelijk". Huh?

[knip]
Ik ben geen expert, maar het werkt zoals ik heb begrepen als volgt. MKV is een container bestand. Een MKV kan een bepaalde codec gebruiken voor beeld en geluid. Meestal kun je de codec ook vinden in de bron waar je de MKV van download of converteert. Maar een apparaat kan heel goed de ene .mkv wel afspelen en de andere niet, omdat de laatste bijvoorbeeld een codec voor video of audio gebruikt die het apparaat niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dankje Stpan, maar ik heb nu eenmaal een berg .MKV bestanden, VIDEO_TS mappen, ISO's, enz. Het liefst zou ik er voortaan rekening mee houden met wat ik dan op de mediaspeler zet, maar de huidige populatie van films zou ik dan moeten checken of deze wel voldoen aan de eisen en dan desnoods converteren naar het juiste formaat of opnieuw downloaden in een ander formaat.

Ik begrijp dat je ook .VOB bestanden moet kunnen afspelen, maar zelfs daarvan zegt ie op deze manier dat hij dat formaat niet kan afspelen. En dat is wel heel zuur, omdat alles met dat Mediatomb goed lijkt te werken, alleen nu nog de juiste ondersteunde mediabestanden zien te verkrijgen.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 461590 schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:30:

(mogelijke) OPLOSSING
Je moet via je afstandbediening (linksonder) op 'subtitle' drukken, en deze op 'aan' zetten.

Je moet dit helaas voor ieder bestand apart doen. Dus als je een serie kijkt, iedere aflevering opnieuw jezelf eraan herrineren de ondertiteling aan te zetten.

OFFTOPIC:
Leuk truukje met ondertiteling: Zet 'subtitles' op 'automatisch' bij de publieke omroep. En zet dan tijdens bijv. DWDD het geluid op 'mute'. De TV zal dan automatisch de ondertiteling van telekst erbij pakken en deze onderin beeld projecteren. Dus als je om wat voor reden dan ook het geluid uit moet zetten (bijvoorbeeld de telefoon) dan kun je rustig blijven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
wimmel_1 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 00:28:
Op het moment dat je die "knipperende bollen" ziet is je TV iets aan't zoeken op Internet middels NET/SMART TV en dat hoort 'ie niet te doen tijdens een "boot".

Zet je TV eens uit en laat 'm een paar minuten stroomloos (firmware update hangt wss).
Net gedaan, zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

greatgonzo

schit-te-rend!

Heeft iemand eigenlijk al de PTA 516 bril aangeschaft? Ik zie wel wat in de PW en kieskeurig, maar vind het nog wel een redelijk duur prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

greatgonzo schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:29:
Heeft iemand eigenlijk al de PTA 516 bril aangeschaft? Ik zie wel wat in de PW en kieskeurig, maar vind het nog wel een redelijk duur prijsje.
Ik heb bij m'n PFL8007K/12 TV twee PTA507 brillen bijgeleverd gekregen en die zijn een stukje goedkoper (scheelt bijna 50%).

Verschil (technisch) tussen die de 506/16 en 507/17 én inmiddels 508/18 brillen behalve de introductiedatum en uiterlijk??? (Mischien minder reflectie in de ooghoeken vanwegen de vorm?).

@ MRammeloo: En als je die TV opstart zónder aangesloten netwerkkabel? De 4007 heeft geen WiFi dus dat kan 'm niet dwars zitten.
Ik heb hier een aantal jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met een PFL8404H/12 en daar bleek 't achteraf aan m'n combi Linksys router/Philips TV te liggen (nadat Philips keurig aan huis een nieuw MoBo in m'n TV had geplaats én getest te hebben met een 3G dongel). Nadat de monteur weer vertrokken was met z'n 3G dongel had ik weer 't zelfde probleem... Wat ná een firmwarupgrade van de router alsnog opgelost was :o

TV kreeg destijds keurig een IP adres via DHCP maar communicatie over IP was gewoon onmogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 22-11-2012 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:06:
- Ik zie als ik 'netwerk' open mijn netwerkschijf. Alleen, als ik die kies dan geeft de TV aan dat er geen ondersteunde mediaformaten op staan. a) er staan diverse formaten op, alleen dan wel in sub/sub-sub mappen, en b) deze netwerkschijf heeft 2 gedeelde folders waarbij je geen user/password nodig hebt -> ik vraag me dan af of hij beide shares wel kan zien eigenlijk. Iemand ervaring mee?
Mijn ouders hebben de 6007 staan en daar zit volgens mij hetzelfde 'probleem'. Films op de nas kan hij niet vinden als ze in de mappen /video/films/[naam van de film]/film bestand.mkv staan. Zet ik ze in de map /video/[naam van de film]/ lukt het hem om wel om te vinden en af te spelen.

Is dat dan iets van de TV of is dat een beperking van het DLNA platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 15:38
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe tv.
Mijn voorkeur gaat uit naar een ambilight tv, dus kom ik automatisch uit bij philips. Ik weet ook dat ik 3 zijdig ambilight wil, en binnen mijn budget kom ik dan uit op de 42pfl6877.
Maar als ik zo eens rond google kom ik toch wat nadelen tegen; met name het vastlopen en het langzame menu is toch wel iets wat ik veel zie op de diverse fora.
Eigenlijk wil ik gewoon een ambilight tv zonder al die andere poes pas. Ik heb een popcorn hour en een apple tv dus al die extra's ga ik niet gebruiken.
Ik kan echter geen ambilight tv meer vinden die gewoon datgene heeft wat ik zoek:
- ambilight 3
- max 42 inch
- min 32 inch
- max 1000 euro
Zie ik een model over het hoofd of is de 6877 echt de enige met ambilight 3 onder de 1000 euro?
(zie dit niet als een aankoop advies, ik ben er immers al uit dat het een philips moet worden met ambilight, alleen welk type?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Eppo © schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:55:
[...]
Mijn ouders hebben de 6007 staan en daar zit volgens mij hetzelfde 'probleem'. Films op de nas kan hij niet vinden als ze in de mappen /video/films/[naam van de film]/film bestand.mkv staan. Zet ik ze in de map /video/[naam van de film]/ lukt het hem om wel om te vinden en af te spelen.

Even gekeken bij de NAS, heb de gedeelde mappen maar gewoon aangepast en nu bladert de TV wel netjes door. Denk dus dat het eerder een beperking is van de DLNA dan van de tv. Alleen nog steeds balen dat hij de ondertitels niet kan streamen, hopelijk brengt Philips daar nog een update voor uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

chippie777 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 12:24:
Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe tv.
Mijn voorkeur gaat uit naar een ambilight tv, dus kom ik automatisch uit bij philips. Ik weet ook dat ik 3 zijdig ambilight wil, en binnen mijn budget kom ik dan uit op de 42pfl6877.
Maar als ik zo eens rond google kom ik toch wat nadelen tegen; met name het vastlopen en het langzame menu is toch wel iets wat ik veel zie op de diverse fora.
Eigenlijk wil ik gewoon een ambilight tv zonder al die andere poes pas. Ik heb een popcorn hour en een apple tv dus al die extra's ga ik niet gebruiken.
Ik kan echter geen ambilight tv meer vinden die gewoon datgene heeft wat ik zoek:
- ambilight 3
- max 42 inch
- min 32 inch
- max 1000 euro
Zie ik een model over het hoofd of is de 6877 echt de enige met ambilight 3 onder de 1000 euro?
(zie dit niet als een aankoop advies, ik ben er immers al uit dat het een philips moet worden met ambilight, alleen welk type?)
Klikje :P

Maar dat zijn dan wél modellen van 2010 en 2011. De 2012 "8" serie heeft ook Ambilight Spectra (3 zijden) en misschien dat je de 40" versie uit die serie met wat "ouwehoeren" wel mee kunt krijgen voor jouw max. bedrag. Mediamarkt heeft wel aardige aanbiedingen nu in de winkel, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Eppo © schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 00:55:
[...]

Hmm, weet niet of het ermee te maken heeft. Maar ik merk dat ik op de USB schijf bijv. niet alle mappen te zien krijg, of bestanden, omdat de naam teveel punten heeft.

Bijv. tweakers.recentie.pfl6007.1080p.2012.wat.een.hoop.bugs.heeft.deze.TV.mkv

Die moet je even renamen. Zo ook met submappen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Nog een vraagje over ambilight.
Ik had altijd begrepen dat je een witte muur moest hebben voor ambilight. Ik begrijp echter dat je tegenwoordig kunt instellen wat voor kleur muur er achter de tv is. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
@ MRammeloo: En als je die TV opstart zónder aangesloten netwerkkabel? De 4007 heeft geen WiFi dus dat kan 'm niet dwars zitten.
Ik heb hier een aantal jaar geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt met een PFL8404H/12 en daar bleek 't achteraf aan m'n combi Linksys router/Philips TV te liggen (nadat Philips keurig aan huis een nieuw MoBo in m'n TV had geplaats én getest te hebben met een 3G dongel). Nadat de monteur weer vertrokken was met z'n 3G dongel had ik weer 't zelfde probleem... Wat ná een firmwarupgrade van de router alsnog opgelost was :o

TV kreeg destijds keurig een IP adres via DHCP maar communicatie over IP was gewoon onmogelijk.
Dank voor je bericht. Inmidddels heb ik de CAM omgeruild voor een nieuwe, en de firmware van mijn router (oude WRT54GL) ge-update. Zonder resultaat.

Vanmiddag is een monteur van Philips geweest. Je zal het zien, de TV deed het prima, en pas na een keer of vijftien kwam de klacht weer terug. De man had er duidelijk geen zin meer in, gaf aan dat hij het probleem niet kende, en gaf vervolgens mijn receiver de schuld. Einde probleem voor Philips, en ik moest vooral maar bellen als de klacht terug kwam. Dat heb ik uiteraard meteen maar gedaan, waarom wachten op iets dat onvermijdelijk weer gaat gebeuren...

Ik heb bij de winkel aangedrongen op een omruiling van de TV, maar ik heb wel beloofd nog wat testjes te doen om zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat was simpel: de HDMI uit de TV getrokken, zodat m.i. de randapparatuur geen enkele invloed meer kan hebben. Vervolgens HDMI1 selecteren, uitzetten, aanzetten en 'TV kijken' selecteren. Bij de derde poging was het raak: knipperende bollen, TV reageert nergens meer op.

Ik ben er dus uit: het probleem zit in de TV. Aangezien ik weinig vertrouwen meer heb in de monteur van Philips, zie ik nog maar één oplossing: hele TV ruilen. Hopelijk eindigt dit verhaal hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Service van Philips is wat dat betreft best wel op orde.

HDMI... Óók al wat ellende mee gehad hier met diezelfde 8404 :o

M'n X-Doos 360 werd @ random wél/niet gezien door de TV toen ik de orginele (door Microsoft) bijgeleverde HDMI kabel gebruikte (games vielen tijdens 't spelen ook gewoon weg met de melding: Geen Signaal).
Kabel op een gegeven moment vervangen door een icidu Ultra HDMI kabel (geleend) en daarna nergens problemen meer mee dus toen zelf ook maar wat van die kabels gehaald (dingen vallen bést mee qua prijs).

HDMI blijft IMHO één drama als de versienummering niet klopt tussen de diverse componenten.

@ Greatgonzo: Omdat ik naar aanleiding van jouw vraag ook wel benieuwd ben naar het verschil tussen de "PTA50x" en de "PTA51x" ga ik hier komende week eens in de Philips-Shop kijken wat 't verschil is. Spullen zijn daar uit te proberen alleen niet te koop (tenzij je voor Philips werkt). Verkopers in de diverse winkels kunnen het niet vertellen en willen ook geen verpakking openbreken :P

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 23-11-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Van het weekend weer eens wat uitgebreider naar m'n TV gekeken, en weer wat (nieuwe) irritaties.

1. Bewegend beeld blijft een drama. Heb nu alle beeldhulpmiddelen uitstaan vanwege de in de topic al eerder aangehaalde bug. Maar gisteravond bij Penoza hoeft er maar iemand van rechts naar links in het beeld te lopen, en ik zit tegen een knipperend KRO logo aan te kijken, soms krijg ik zelfs een schaduw logo. Ik kijk analoge kabel. Maar ik kan dat ding wel uit het raam gooien.

2. HDMI-issue. Ik heb een LG BluRay speler offline en een externe USB harde schijf aangesloten. Sinds kort is het iedere keer als ik de TV aanzet, dat ik eerst langs het 'nieuw apparaat' gevonden menu moet. Om je kapot te ergeren!

3. ARC. Geluid dat op de TV vlekkeloos loopt, komt via de ARC hortend en stotend op mijn LG speler binnen. Das Boot mist zo wat geluidjes, erg irritant. Misschien is het mijn kabel of de LG speler, wie heeft er ervaringen met het doorlussen van geluid via ARC, en werkt dat wel vloeiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

PoulV schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:48:
Ik wilde de 42PFL3007H aanschaffen, maar toen zag ik dat er sinds kort ook de 42PFL3207H/12 is. Deze scheelt nauwelijks in prijs. Er zijn echter nog geen reviews van te vinden. Een vriend van mij heeft de 42PFL3007H, heb hem zelf ook gebruikt en is een prima tv, zeker voor die prijs en hij speelt alles af. Ik verwacht dat de 42PFL3207H/12 hetzelfde zal doen.
Het enige verschil tussen de twee is, is dat de 42PFL3207H/12 LED is ipv LCD. En de 42PFL3207H/12 heeft 300 cd/m2 ipv 400 cd/m2 bij de 42PFL3007H.
Nou vraag ik me af: zal die 100 cd/m2 verschil maken en moet ik toch de (iets oudere) 42PFL3007H nemen, of zal ik toch gewoon de nieuwere LED 42PFL3207H/12 halen? Qua prijs boeit het me eigenlijk niet zoveel, want het gaat om 10-20 euro.
Grappig, ik overweeg ook 1 van de 2 te kopen. Jij vindt dus de 42PFL3007H een goede TV?

Met name de lage prijs icm 3x HDMI, USB, kaartslot voor Ziggomodule etc. is wat mij aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484997

Dit zal misschien een hele domme vraag zijn...

Een paar dagen geleden heb ik een Philips 47PFL4007H/12 gekocht.

Deze TV werkt op zich prima, maar ik kan de TV niet helemaal uitschakelen. Normaal gesproken moet je een TV 'Aan', 'Uit' of op 'Standby' kunnen zetten. Als de TV aan staat en ik druk op de Aan/Uit knop aan de achterzijde, dan springt de TV op Standy en blijft er een rood lampje branden bij het Philips logo. Druk ik daarna nogmaals op de Aan/Uit knop aan de achterzijde, dan wordt de TV weer ingeschakeld.

Ik moet er wel bijzetten dan dit een showroom model was (de laatste van dit model die ze nog in de winkel hadden). Misschien hebben ze iets veranderd in de instellingen?

Ik weiger om de TV op Standby te zetten, omdat bij kennissen van ons een aantal jaren geleden de huiskamer is afgebrand, omdat er kortsluiting is ontstaan door de TV op Standby te zetten. Dat risico wil ik graag vermijden.

In de handleiding zie ik niets staan. Weet iemand hoe je de TV helemaal kunt uitschakelen zonder de stekker eruit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit geen uit knop op, alleen standby die trouwens maar heel weinig gebruikt aan energie. Wil je hem helemaal uit dan moet je maar de stekker uit het stopcontact trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb nog één vraag. Als ik via Smart TV naar YouTube filmpjes wil kijken, dan is het zoeken naar filmpjes een enorm karwei. Via de grijze pijltjes toetsen op de afstandbediening moet ik één voor één de letters op het scherm selecteren en op OK klikken, maar dit is zeer omslachtig.

Onderaan op de afstandbediening staan bij de cijfers ook letters op de toetsen. Als ik deze toetsen probeer te gebruiken, dan komen alleen de cijfers in de zoekbalk te staan. Is er een mogelijkheid om de letters op deze toetsen te gebruiken/activeren. Dit zou het invoeren van een zoekopdracht een stuk eenvoudiger maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 07:37
@Marnix818
Dat verhaal van het brand met standby gaat niet op voor de huidige flatscreen TV's. Dit was een probleem met CRT TV's doordat er stof rond een onderdeel verzamelde bij de beeldbuis waar veel hoogspanning kan blijven "hangen" en daardoor in de fik kan vliegen. Dit is gelukkig niet meer het geval met de huidige TV's.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Philips-server niet gevonden.

En dat voor de 2e avond op rij.

Waarom is de Philips-server nodig om uitzendiggemist te kunnen opstarten? Valt dat onder de cookie-wet?

Edit: Hmmm, tv van de stroom af halen en opnieuw opstarten doet wonderen. Toeval?

[ Voor 19% gewijzigd door Stpan op 26-11-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koldur schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:42:
@Marnix818
Dat verhaal van het brand met standby gaat niet op voor de huidige flatscreen TV's. Dit was een probleem met CRT TV's doordat er stof rond een onderdeel verzamelde bij de beeldbuis waar veel hoogspanning kan blijven "hangen" en daardoor in de fik kan vliegen. Dit is gelukkig niet meer het geval met de huidige TV's.
Bedankt voor de uitleg, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Anoniem: 484997 schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:03:

Ik heb nog één vraag. Als ik via Smart TV naar YouTube filmpjes wil kijken, dan is het zoeken naar filmpjes een enorm karwei. Via de grijze pijltjes toetsen op de afstandbediening moet ik één voor één de letters op het scherm selecteren en op OK klikken, maar dit is zeer omslachtig.

Onderaan op de afstandbediening staan bij de cijfers ook letters op de toetsen. Als ik deze toetsen probeer te gebruiken, dan komen alleen de cijfers in de zoekbalk te staan. Is er een mogelijkheid om de letters op deze toetsen te gebruiken/activeren. Dit zou het invoeren van een zoekopdracht een stuk eenvoudiger maken.
Dat blijft lastig dat intikken van letters.
Hiervoor gebruik ik gewoon mijn gsm met een app van Philips "MyRemote".

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
funske schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 08:57:
...
Dat blijft lastig dat intikken van letters.
Hiervoor gebruik ik gewoon mijn gsm met een app van Philips "MyRemote".
Dat werkt bij mij overigens niet in de youtube-app van smarttv (of vimeo), maar misschien doe ik iets fout. In bijvoorbeeld de webbrowser werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Anoniem: 484997 schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:03:

Ik heb nog één vraag. Als ik via Smart TV naar YouTube filmpjes wil kijken, dan is het zoeken naar filmpjes een enorm karwei.
De YouTube App (ontwikkelt door Google en voor alle smartTV's en Xbox ed. hetzelfde) vind ik niet heel gebruiksvriendelijk in samenwerking met een afstandsbediening.

Mocht je een tablet of een smartphone hebben dan kun je (buiten de Philips Remote App) voor Android de Youtube Remote app gebruiken.

Of nog beter, via je tablet je TV aan Youtube koppelen. Dan kun je zoeken op je tablet, alsof je 'normaal' naar Youtube filmpjes zoekt. En vervolgens afspelen op je TV. Ik gebruik het best vaak op deze manier, zo kijk ik met plezier nog weleens optredens terug via het Youtube kanaal van Lowlands of Awakenings. Je moet wel eerst een Youtube account aanmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Stpan op 27-11-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

42PFL3207H/12 is op de website van Expert Eur 449. Via andere webshops Eur 398.

Denken jullie dat er in de winkel nog wat vanaf te knabbelen is op die Eur 449?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
In mijn zoektocht naar een ambilight tv ben ik gaan twijfelen over het "nut" van ambilight 3 (links, rechts en boven) en ambilight 2 (links en rechts). Ik begrijp het verschil en zie het verschil ( :-) ) maar is het de meer prijs waard? Ambilight 2 is toch een stukje goedkoper dan de versie met 3 zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
De afgelopen 2 dagen is mijn TV 2x in de avond spontaan 'aan' gesprongen. Herkenbaar voor gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

chippie777 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 09:20:
In mijn zoektocht naar een ambilight tv ben ik gaan twijfelen over het "nut" van ambilight 3 (links, rechts en boven) en ambilight 2 (links en rechts). Ik begrijp het verschil en zie het verschil ( :-) ) maar is het de meer prijs waard? Ambilight 2 is toch een stukje goedkoper dan de versie met 3 zijde.
Ik heb beide varianten in huis en vind 't persoonlijk wel prettiger kijken met de "spectra" variant en het dus de meerwaarde wel waard, maar dat blijven echt persoonlijke meningen. Verder wordt dat spectra ambilight veelal alleen geleverd op de duurdere series.
Stpan schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:22:
De afgelopen 2 dagen is mijn TV 2x in de avond spontaan 'aan' gesprongen. Herkenbaar voor gebruikers?
Ik zag't hier afgelopen Zondagnacht (Maandagochtend eigenlijk) dat m'n PFL8007K/12 om 02:00 uur een aantal keer aansprong voor een halve minuut en ook weer uit (alleen 't rode standby led en de backlight, voor de rest bleef 'ie donker). Normaal slaap ik rond dat tijdstip dus ik weet niet of 'ie dat regelmatig doet.

M'n PFL8404H/12 deed dat in't verleden overigens ook en dat werd veroorzaakt door de setting "zenderupdates in standby" maar op die TV heb ik die functie uitgeschakeld. Kreeg overigens op die PFL8007K/12 gisteren ook de melding dat de lijst met zenders bijgewerkt was dus ik vermoed dat 't daar aan gelegen heeft (eens kijken of ik die functie ook op die TV uit kan schakelen).

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-11-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLJvM
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 09:22
Even een korte vraag, ik ben nu in het bezit van een 42pfl9664 (2009, CCFL) en ben aan het kijken voor een 42/47pfl6907.
Van een 9 serie (2009) naar een 6 serie (2012). Gaat me dit tegenvallen? Of zijn de tv's zoveel beter geworden dat de 6 van nu superieur is aan de 9 van toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:49
Stpan schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:47:
Van het weekend weer eens wat uitgebreider naar m'n TV gekeken, en weer wat (nieuwe) irritaties.

1. Bewegend beeld blijft een drama. Heb nu alle beeldhulpmiddelen uitstaan vanwege de in de topic al eerder aangehaalde bug. Maar gisteravond bij Penoza hoeft er maar iemand van rechts naar links in het beeld te lopen, en ik zit tegen een knipperend KRO logo aan te kijken, soms krijg ik zelfs een schaduw logo. Ik kijk analoge kabel. Maar ik kan dat ding wel uit het raam gooien.

2. HDMI-issue. Ik heb een LG BluRay speler offline en een externe USB harde schijf aangesloten. Sinds kort is het iedere keer als ik de TV aanzet, dat ik eerst langs het 'nieuw apparaat' gevonden menu moet. Om je kapot te ergeren!

3. ARC. Geluid dat op de TV vlekkeloos loopt, komt via de ARC hortend en stotend op mijn LG speler binnen. Das Boot mist zo wat geluidjes, erg irritant. Misschien is het mijn kabel of de LG speler, wie heeft er ervaringen met het doorlussen van geluid via ARC, en werkt dat wel vloeiend?
Puntje 1 weet ik niet wat je bedoeld, nergens last van met mijn 46PFL8007

Puntje 2 heb ik ook, maar niet altijd... heel apart... vooral bij mijn Humax! Klik de melding weg en dan is het weer goed. Ook als ik de omschrijving van de Humax verander naar "Humax TV" bijvoorbeeld, dan is die later weer weg en krijg ik weer een popup "Nieuw apparaat gevonden"...

Puntje 3 gebruik ik ARC met mijn Onkyo TX-NR414 die ik speciaal voor de ARC en de 1.4 HDMI heb aangeschaft en dit werkt 95% perfect. Ik gebruik ook HDMI-CEC om de Onkyo automatisch aan te laten gaan, waarbij de TV netjes meld "Geluid via Externe versterker". En enkele keer gaat de Onkyo niet aan en blijft het geluid via de TV lopen. Dus ARC en HDMI-CEC op 95%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Dank voor punt 3 Frank. Welk merk HDMI kabel heb je? Ik heb een merkloos (maar wel 1.4 geval) die prima 3D doorgeeft, maar misschien een steekje heeft op ARC. Dus ben geneigd in een nieuwe te investeren.

Voor punt 1.
Stpan schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:58:
[knip]

Ad 1: De HDNM bug is blijkbaar niet voor iedereen herkenbaar. Daarom bij deze nogmaals een goede test:

Bekijk het filmpje met de setting HD Natural Motion - Aan (High, Medium or Minimum) en je ziet dat er vreemde artefacten zijn. Uh, waar zijn de antennes van de bij als je HDNM aan hebt staan?

[afbeelding]

[afbeelding]

Nou, helaas krijg je bij veel beelden waar een statische tekst over een bewegende achtergrond is geplakt (lees filmstitels of ondertiteling) en je krijgt nog veel meer ruis. En ik verwacht dan dat een softwarematige beeldverbetering het beeld beter maakt, en niet slechter.

Mag je dit soort issue verwachten? Ja zeggen sommigen, bewegingsproblemen zijn nu eenmaal een bekend probleem met LCD/LED televisies. Maar waarom had mijn 6 jaar oude Sharp, met exact dezelfde randapparatuur als waarmee ik nu m'n Philips voedt, dan nergens last van?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Ik heb de knoop doorgehakt en de 42pfl6877h aangeschaft. Net in huis dus kan er verder nog niet te veel over vertellen, alleen dat hij scheef staat :-( Dit komt wel vaker voor bij de verschillende types. Inmiddels contact gehad met philips customer service en er wordt een nieuwe voet opgestuurd.
Installeren was een eitje, nu nog m'n harmony one geschikt krijgen voor deze tv.
Vraagje, is er ergens een demo te vinden waarmee je eenvoudig het 3D kunt testen. Na de installatie kwam er ook een kort demo filmpje, is er een mogelijkheid om dit filmpje opnieuw te zien, kan hem niet zo snel vinden in de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 04-06 09:26

pposthoorn

Constructeur

Heeft iemand ervaring met de Two player full screen gaming functionaliteit die o.a. in de 6000 series zit?
Ik kan er maar weinig over vinden. Hoe stel je dit in? Kan het alleen met consoles of kan je bvb ook twee input bronnen tegelijk ermee weergeven?
Alvast bedankt voor de info ;)

[ Voor 5% gewijzigd door pposthoorn op 01-12-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
ik heb de 8007 hier zit het ook in gewoon bij tv naar menu gaan en dan opties kan je 2spelers aanzetten.
het is wel geinig....
je ziet alleen wel veel ghosting dat is jammer !

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Stpan schreef op woensdag 07 november 2012 @ 10:58:
Heb inmiddels de firmware upgrade van 30 oktober geinstalleerd.

Ik blijf me irriteren aan 3 zaken:
1. Nog altijd een keiharde bug in het HD Natural Motion.
2. En nog altijd die irritante HDMI ' nieuw apparaat' aansluitings issue die maar blijft terugkomen.
3. Verder heb ik nog altijd het gevoel dat de HDMI ingang niet de volledige input pakt. Als ik een BluRay afspeel krijg ik de raarste artifacten, terwijl dat met FullHD Youtube filmpjes minder lijkt te zijn. Een andere HDMI kabel zou een optie kunnen zijn, maar waarom werkte het wel prima op mijn oude TV... Herkenbaar voor iemand?

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat punt 2 over Nieuw Apparaat was bij de tv van mijn schoonvader ook een telkens terugkerend (irritant) probleem. Na een chat met Philips kreeg ik de tip om EasyLink uit te zetten (Home>Configuratie>TV Instellinge>EasyLink>Uit).
Dit heb ik gedaan, en vooralsnog krijgen we niet meer deze waarschuwing. Als je dus niet gebruikt maakt van EasyLink is dit de oplossing. Blijft natuurlijk een bug die verholpen moet worden, maar wij zijn blij dat we er vanaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud3822
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
NLJvM schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:28:
Even een korte vraag, ik ben nu in het bezit van een 42pfl9664 (2009, CCFL) en ben aan het kijken voor een 42/47pfl6907.
Van een 9 serie (2009) naar een 6 serie (2012). Gaat me dit tegenvallen? Of zijn de tv's zoveel beter geworden dat de 6 van nu superieur is aan de 9 van toen?
Ik heb toevallig ook de 42PFL9664 uit 2009, en heb 2 weken geleden een nieuwe tv voor mijn schoonvader helpen uitzoeken. Het is de 42PFL6877 uit de 6 serie geworden en moet zeggen dat zeker niet onder doet voor mijn 9 serie uit 2009. Ik kan eigenlijk niet iets verzinnen waarin die van mij nog beter is. Zelfs het geluid is niet verkeerd voor zo'n platte tv. Ik heb de 9664 toen o.a. gekozen vanwege zijn goede geluid, ook in de lagere tonen.

Dus ik denk dat je met de 6907 geen stap achteruit zal doen t.o.v. wat je nu hebt (ook al zal de huidige 9-serie uiteraard wel wat toeters en bellen hebben die die 6907 niet heeft).

Succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
wimmel_1 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:10:

Ik zag't hier afgelopen Zondagnacht (Maandagochtend eigenlijk) dat m'n PFL8007K/12 om 02:00 uur een aantal keer aansprong voor een halve minuut en ook weer uit (alleen 't rode standby led en de backlight, voor de rest bleef 'ie donker). Normaal slaap ik rond dat tijdstip dus ik weet niet of 'ie dat regelmatig doet.

M'n PFL8404H/12 deed dat in't verleden overigens ook en dat werd veroorzaakt door de setting "zenderupdates in standby" maar op die TV heb ik die functie uitgeschakeld. Kreeg overigens op die PFL8007K/12 gisteren ook de melding dat de lijst met zenders bijgewerkt was dus ik vermoed dat 't daar aan gelegen heeft (eens kijken of ik die functie ook op die TV uit kan schakelen).
Hmm, ik kan die optie helaas niet uitzetten, het staat 'in het grijs' en kan het niet veranderen.

M'n TV springt nu ieder uur aan :s

Terug naar fabrieksinstellingen dan maar. Jongejonge, ik raak steeds meer gefrustreerd met alle 'kleine irritatiepuntjes' en begin steeds meer spijt te krijgen van deze aankoop. Maar goed, nu te laat om te ruilen, dus moet het er maar mee doen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
Inmiddels de 42pfl6877 een paar dagen in huis. Ben er heel blij mee! Prachtig beeld, vooral in HD natuurlijk. Wat geprobeerd met 3D content (half SBS) en dat werkt heel mooi en is heel indrukwekkend. Helaas heb ik geen 3D DVD/BluRay speler anders had ik helemaal alles er uit kunnen halen.
De tip die hiervoor wordt gegeven om easylink uit te zetten heeft bij mij goed geholpen, krijg nu geen boodschappen meer dat hij nieuwe apparatuur heeft gevonden.
Ik vind trouwens de menu's helemaal niet langzaam, ik was daar een beetje bevreesd voor na alle reviews gelezen te hebben maar kan niet zeggen dat het langzaam is.
Helaas staat de tv scheef, links staat bijna 1 cm lager dan rechts. Philips heeft keurig een nieuwe voet opgestuurd, deze heb ik er vandaag onder gezet maar het heeft niet geholpen.
Er komt nu iemand van philips langs om dit op te lossen.
Kortom, zeer tevreden met deze tv. Het feit dat je 3 kanten ambilight hebt is voor mij de hoofdreden geweest om dit model te kiezen. uiteraard zijn er meer type met 3 kanten ambilight maar dit pasten niet in mijn budget.
Nu nog even verder rommelen met de vele instellingen om nog mooier beeld te krijgen.

B.T.W. ik had problemen om mijn logitech one te gebruiken met deze tv. Aanschakelen ging niet goed, ik kwam dan in een of ander software update menu. Contact gezocht met de logitech helpdesk en binnen 4 uur was het probleem op gelost. Ik moest mijn logitech one aan mijn account hangen want ze hadden wat aangepast in mijn account. En inderdaad na de update werkte alles zoals het hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door chippie777 op 05-12-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 488812

hi,

zelf heb ik de 55PFL7007. Ben erg postief over kleur en contrast en ontwerp en uiteraard energieverbruik. 140 cm en rond de 65 watt. Smart platform werkt ook snel.

Enige nadeel is enige bleeding links in beeld bij extreem donkerbeeld. Maar dit nadeel weegt niet op tegen de overige prestaties. Qua kwaliteit dus zeker naar mijn opinie en die van mijn vrienden (die een vrij recente plasma hebben) erg goed, mooi, strak en warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankoe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb een vraag over de Philips 37PFL6007H. Hij vertoont namelijk vreemd gedrag. Nadat de televisie aan is geweest en daarna is uitgeschakeld is het niet meer mogelijk om de televisie daarna weer aan te schakelen. Het standby lampje brandt maar de televisie reageert niet op de afstandsbediening en ook niet op de knopjes aan de zijkant van de televisie. De enige manier om de televisie weer werkend te krijgen is om de stekker uit het stopcontact te halen, deze weer terug in het stopcontact te doen en de televisie weer aan te zetten.
Dit probleem komt voor met en zonder aangesloten HDMI kabels.

Hebben jullie dit probleem vaker gehoord? Wat zou ik hier tegen kunnen doen? De laatste tv firmware update is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
hi frankoe. Mijn TV gaat op ongepaste moment uit, reageert niet meer. Of springt midden in de nacht opeens aan.

De firmware is gewoon bagger. Ik snap niet dat deze TV zo goed uit de reviews komt hier op Tweakers (frontsite & pricewatch) want dat ding leidt een eigen leven zo af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Gisteren de 42FPL3507 binnen gekregen. Manual ontbreekt, alleen een quick start foldertje zit erbij. Aangezet, cam-module met smartcard ingevoerd. Initiele menu is binnen paar minuten doorlopen, zenders snel gevonden.

Eerste wat mij opvalt is het harde koude beeld en het waardeloze geluid. Vorige TV is een HD Ready 32" Samsung aangestuurd door een Full HD tuner. Misschein is het gewoon gewenning, maar met name het geluid word ik helemaal niet vrolijk van, er zit volstekt geen bas in. Eerst dacht ik dat er nog tape over de speakers zat ofzo.

Weinig tijd gehad verder, dus vanavond verder pielen. Ik had al even in het options menu gekeken en proberen de beeld- en geluidssettings te wijzigen. Ik snap er heel weinig van, er lijkt geen manier om deze menu's door te komen. Als je de pijltjestoetsen inrukt, verwacht je opties op te lichten, maar er is helemaal niks te zien wat wijst op dat er een optie wordt aangeklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e2thaj
iemand een idee of dat wifi smart screen nog wordt verbeterd of wat ? want naar 1 kanaal kijken is ook bagger ?

Psn erikj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik neem maar even aan dat je het smartscreen op een tablet/smartphone bedoeld wat je middels de "My-Remote" app benaderd:

Je kunt met dat Wifi Smartscreen idd maar naar één zender/kanaal tegelijk kijken (de zender/het kanaal waar de tuner op afgesteld staat). Wil je een andere zender dan zul je even naar de remote moeten schakelen en daarna opnieuw het smartscreen op starten :)

Is ook wel logisch, hè .... De TV heeft maar één tuner dus kan 'ie simpelweg niet een andere zender naar de remote app pushen dan het kanaal waar 'ie op afgesteld is. Als het wél zou kunnen dan zou je gewoon aan't cardsharen zijn met je TV :P

@ Neanderthaler: Aangaande dat geluid / beeld en die menustructuur; is dat niet opgevallen tijdens het bekijken in een winkel? Als ik een TV aanschaf dan wil ik zo'n ding ten alle tijden eerst even "live" gezien hebben én vooral ook hebben zien & hóren spelen met eigen meegebrachte media zodat ik een vergelijk kan maken tussen de diverse modellen (TV staat hier ook niet altijd via een HTS geluid te versprijden). Dat kan tegenwoordig vaak al gewoon media op een USB stick zijn maar een simpele DVD is ook goed genoeg. TV in de winkel kun je ook gewoon uit die "demo/shop" modus halen en als je dat netjes vraagt dan wil het winkelpersoneel ook dat nog wel voor je doen. Als je netjes bent dan koop je de TV daarna ook in die shop (beetje service is ook wel wat waard)... Maar je bent uiteraard vrij om 'm achteraf via een webshop te bestellen.

Handleiding staat overigens op de Philips site ... óf gewoon via de "Home-Knop naar "Help" browsen.... als dat niet ál te traag is. Menu ziet er in de FAQ vragen op die site overigens uit als het menu in m'n PFL8404 uit 2009 en da's inderdaad baggertraag, zeker als de TV nog maar net aanstaat lijkt 't niet op de AB te reageren.

Mede vanwege het geluid (speakers zitten in de voet/meurbeugel), de snelle(re) menu's én de ISF calibratiemogelijkheden heb ik overigens een tijd geleden voor de PFL8007 serie gekozen en ben daar uitermate content mee maar ik ben me ook wel degelijk bewust van het verschil in aanschafprijs.

[ Voor 56% gewijzigd door Will_M op 06-12-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 21:15
De 5507H/12 series geven een mooi beeldje, de interface is inderdaad vrij traag, maar werkbaar. Smart TV werkt, maar ook daar is de interface te traag om lekker werkbaar te zijn.

Het vreemdste aan deze tv's vind ik de hoofdtelefoon uitgang. Normaal gesproken als er headphones in een tv worden geprikt, wordt het volume van de TV speakers gemute en het volume gebruikt om het volume van de hoodftelefoon in te stellen. Niet bij deze series: de hoofdtelefoon heeft een vast niveau, onafhankelijk van het volume van de TV...

De suggestie van de chat-medewerker van Philips om zo'n kabeltje met volume-regeling te gebruiken slaat kant nog wal, aangezien ik aangegeven heb een versterker op de hoofdtelefoonuitgang aangesloten te hebben. Dan kunnen we net zo goed naar de versterker zelf lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 23-05 21:07

wowi

Nou die firmware van die philips tv is echt waardeloos 40pfl7007h/12.
Ik had er een firmware in zitten die crashte wel eens, nu met een update kwam er een nieuwe firmware in
000.150.048.013, deze geeft een probleem met teletekst software als je de tv aan zet werkt dat op de eerste zender niet, na wisselen van zender werkt het wel weer.
Dus maar nieuwe software van de site gedownload 000.150.048.014, 2012-11-16 en deze geflashed,
nou nu is het helemaal mis met me tv, random crashes, loopt mega snel vast nu. Met kanaal wisselen en als je een paar paginas teletext door drukt zit het al vast.
Firmware terug flashen via help chat van de site van philips werkt niet!!!!
Vind geen firmware.
Firmware downgrade niet mogelijk dus.
En inmiddels is de software zover gecrashed dat er niet meer naar tv te kijken is. De tv start niet eens meer goed op, harde reset enz al geprobeerd.
Conclusie, het is zeer slecht geregeld met de firmware daar, en dat voor een produkt van die prijs!!!!
Ik had toch wel beterverwacht.
Downgrade is niet mogelijk.
Werkelijk dit vind ik gewoon incompetend van Philips.
Nu maar wachten op de monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 21:15
Ik heb dit soort verhalen nog niet eerder over Philips tv's gehoord. Waarschijnlijk heb je (helaas) een defect model; de firmware problemen die ik heb gezien (op de 5507H/12) hebben allemaal met performance van de interface te maken, er zijn verder geen functionele klachten naar boven gekomen.

Heel vervelend dat je er problemen mee hebt, maar na wat googlen lijkt het niet een probleem te zijn dat in de hele 7007 serie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowi
  • Laatst online: 23-05 21:07

wowi

Het is ook pas gekomen na de allernieuwste firmware 000.150.048.014 , datum 2012-11-16 , en die wordt nog niet via internet naar je tv aangeboden, alleen maar via de website, en toen begon alle ellende pas goed.
Dus kan best zijn dat ik maar een van de weinige ben die die update maar hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is dat toevallig de QF1EU-0-150.048.014 software? klikje

Software wordt gewoon via internet aangeboden sinds 3 weken, alleen je TV ziet 'm zélf nog niet direct via het software-update menu. Via een USB pen kun je 'm gewoon installeren (heb 'm hier op m'n PFL8007 ook al een week of twee zonder problemen draaien).

Gebeurt helaas wel vaker dat 't ene chassis ergens beter op reageerd dan 't andere als je de threads op 't supportforum van Philips bekijkt dus ik vraag me ooit af hoe ze daar testen. Ik wacht daarom meestal even met updaten maar eigenlijk zou dat niet nodig mógen zijn. (Ik ben geen testgebruiker en wordt daar ook niet voor betaald dus eigenlijk zou Philips dat gewoon intern op alle modellen moeten testen waarvoor ze een release uitbrengen, IMHO).

Je zou bijna gaan denken dat ze 't zelfde te werk gaan als de meeste applicatie-ontwikkelaars in een bedrijfsomgeving _O-

[ Voor 45% gewijzigd door Will_M op 08-12-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:34

copykat

Good copy isn't bad

Hallo idereen,

Geen idee of ik met mn neus gezocht heb :X maar ik ben aant stoeien geweest voor iemand met een philips 40 " 5007 serie. Leuke prijs en wifi en usb en van alles behalve 3d. erg leuke tv goedkoper dan een Samsung 400hz. ook best mooi vormgegeven wat ik vroeger niet koppelde aan philips. maakt me wel hebberig.

Nu heb ik voor de lol een usb externe harddisk aangesloten en geinstalleerd om te kijken hoe die werkte. als opname apparaat maar met upc dvdrecorder is het een beetje onnodig.
Nu wil ik die harddisk weer geschikt maken voor windows. en eh de pc "ziet" em nu niet meer dus opnieuw formateren is niet mogelijk. moet ik het via de tv doen? of demonteren en via de pc interne hd interface een low format oid? beetje jammer als de hd niet meer werkt na de tv format... |:(

Heb iemand een tip?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De bestanden die er op staan kun je sowieso niet (meer) gebruiken op een ander device dus wat is 't probleem?

Kijk even op je Windows PC in het schijfbeheer (start-run-compmgmt.msc) en formateer die disk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:34

copykat

Good copy isn't bad

wimmel_1 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:53:
De bestanden die er op staan kun je sowieso niet (meer) gebruiken op een ander device dus wat is 't probleem?

Kijk even op je Windows PC in het schijfbeheer (start-run-compmgmt.msc) en formateer die disk ;)
Er staan geen bestanden op . Die had ik er eerst af gehaald voordat ik hem aan de tv hing en die tv testjes boeien niet. ;)

Werkt die format ook via usb?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Hey mensen, normaal vraag ik hulp ergens anders, aangezien ik daar 2 dagen lang geen reacties heb gekregen probeer ik het hier.

Maat van mij heeft een TV gekocht van Philips, en ik heb nog nooit zown mooi beeld gezien.
Dus ik heb snel gekeken op plasma-discounter, maar die nieuwe Philips TV's hebben alleen Edge LED?

Want ik dacht dat zijn beeld zo mooi was omdat hij miss Direct LED had, want ik heb dat nog nooit in aktie gezien.

De samsung 6030 modellen hebben wel direct led, dus wat moet ik nou kiezen dan?
Of zet plasma-discounter het verkeerd in hun specificaties?

Ik ben bang dat ik Samsung weer neem, dat ik niet zown mooi beeld kan krijgen, en wou dus eerst nieuwe Philips model kopen PFL4007/5507.

Nadeel van Samsung is dat die geen Smart TV is, maar voordeel is dat je er 2 3D brillen bij krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Signex op 09-12-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

wimmel_1 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 19:27:

@ Neanderthaler: Aangaande dat geluid / beeld en die menustructuur; is dat niet opgevallen tijdens het bekijken in een winkel? Als ik een TV aanschaf dan wil ik zo'n ding ten alle tijden eerst even "live" gezien hebben én vooral ook hebben zien & hóren spelen met eigen meegebrachte media zodat ik een vergelijk kan maken tussen de diverse modellen (TV staat hier ook niet altijd via een HTS geluid te versprijden). Dat kan tegenwoordig vaak al gewoon media op een USB stick zijn maar een simpele DVD is ook goed genoeg. TV in de winkel kun je ook gewoon uit die "demo/shop" modus halen en als je dat netjes vraagt dan wil het winkelpersoneel ook dat nog wel voor je doen. Als je netjes bent dan koop je de TV daarna ook in die shop (beetje service is ook wel wat waard)... Maar je bent uiteraard vrij om 'm achteraf via een webshop te bestellen.

Handleiding staat overigens op de Philips site ... óf gewoon via de "Home-Knop naar "Help" browsen.... als dat niet ál te traag is. Menu ziet er in de FAQ vragen op die site overigens uit als het menu in m'n PFL8404 uit 2009 en da's inderdaad baggertraag, zeker als de TV nog maar net aanstaat lijkt 't niet op de AB te reageren.

Mede vanwege het geluid (speakers zitten in de voet/meurbeugel), de snelle(re) menu's én de ISF calibratiemogelijkheden heb ik overigens een tijd geleden voor de PFL8007 serie gekozen en ben daar uitermate content mee maar ik ben me ook wel degelijk bewust van het verschil in aanschafprijs.
Ik heb hem via internetverkoop, was nog nergens in de buurt live te aanschouwen. Was cadeau voor mijn gezin van de sint, dus er zat haast achter. Deze was gezien de specificaties de beste koop in deze prijsklasse.

Het gekke van deze tv is dat er wel 3 of 4 menu's zijn waar je instellingen kunt aanpassen. Of het is dezelfde maar dan via een aantal verschillende manieren benaderbaar. Ik had al paar keer gerommeld met plussen en minnen van contrast etc. maar zaterdag kwam ik terecht in een of andere 'kind kan de was doen' modus met plaatjes van vlinders en canyons waarbij je steeds voor 2 of 3 beeld/geluid opties kon kiezen welke je het mooist vond. Na instellingen te hebben toegepast, was inderdaad het beeld stukken fraaier, veel warmer en het geluid iets voller. Ook beweging in het beeld gaf minder snel mpegstoring.

Ik ben een zeikerd wat beeld en geluid betreft, maar ik denk dat ik iig. qua beeld aardig tevreden ben nu. Het valt mij trouwens nu goed op dat er binnen 1 tv-programma diverse beeldkwaliteiten worden gebruikt. Bijvoorbeeld in het journaal, waarbij gebruik wordt gemaakt van beelden ter plekke en materiaal wat ze zelf ergens gedownload hebben. Dat Rob Trip prima scherp is, maar een item waarbij een filmpje wordt getoond opeens heel anders van scherpte enzo is. Ligt dit aan mij of is dit ook zo?

Geluid klinkt nog steeds als een goedkoop batterijradiootje van de Kijkshop, wat een aanfluiting. Maar ik ga kijken of ik via een scartconverter analoge audio-out naar de homecinema-set kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat is het verschil tussen:
pricewatch: Philips 32PFL5507H en de pricewatch: Philips 32PFL5507K? Can't find it anywhere? :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De K heeft als 't goed is een DVB-S tuner (extra) aan boord.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 10-12-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee... CLB gaat is Googlen dan, nooit van gehoord :p Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Pfff word er depresief van! Heb geen idee welke TV ik moet kiezen.

Het is veel geld, dus ik wil wel de goede keuze nemen.

De samsung 6030 heeft Direct LED en Philips PFL5570 niet, maar toch lees ik slechte dingen over die samsung model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

M'n meisje had een 32PFL5007, heeft nu een 40PFL5007 en wij hebben hier net 'n 32PFL5507 geinstalleerd.

Zijn allen zeer mooie toestellen voor mooie bedragen imho, specifieke vragen kan ik altijd beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
My remote Philips na update nieuwste versie voor Iphone
werkt deze app niet meer goed ??? zijn er meer mensen (tv 7007)

Wifi smartscreen werkt ook voor geen meter

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Net even getest vanaf een iPhone-5 en een iPad-2 met beide iOS 6.0.1 en op beide devices géén probleem (8007 & 8404 TV's, maar dat mag eigenlijk geen verschil maken).

Wat loopt er fout en wanneer eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 10-12-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vulliw
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:39:
Net even getest vanaf een iPhone-5 en een iPad-2 met beide iOS 6.0.1 en op beide devices géén probleem (8007 & 8404 TV's, maar dat mag eigenlijk geen verschil maken).

Wat loopt er fout en wanneer eigenlijk?
Krijg de melding !!! Philips pfl 7007

Ik heb een digitale receiver Humax 5100 en die staat op Ned 1
en dan start ik MyRemote op mijn Iphone 4 met IOS 6.0.1 en dan krijg ik deze melding ?

Als U TV-kijken op uw mobiele apparaat,
zet u de TV op een digitale TV-uitzending, pause TV moet zijn uitgeschakeld

Wat moet ik doen ???

Vulliw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Een CI+ module in je TV steken met daarin een smartcard van je TV provider (als die CI+ ondersteunt, tenminste).

De externe bronnen worden niet doorgezet naar de app. Alleen de door de interne tuner weergegeven kanalen worden aan de app. aangeboden.

De analoge zenders werken dus ook, als je die humax tenminste doorgelust hebt naar de analoge coax aansluiting op je TV.

[ Voor 19% gewijzigd door Will_M op 11-12-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

vulliw schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 16:10:
[...]

Krijg de melding !!! Philips pfl 7007

Ik heb een digitale receiver Humax 5100 en die staat op Ned 1
en dan start ik MyRemote op mijn Iphone 4 met IOS 6.0.1 en dan krijg ik deze melding ?

Als U TV-kijken op uw mobiele apparaat,
zet u de TV op een digitale TV-uitzending, pause TV moet zijn uitgeschakeld

Wat moet ik doen ???
Zoals hier boven ook staat..... Werkt de app alleen indien je TV wil kijken met de eigen decoder van de TV. Wanneer je een externe decoder aansluit op een HDMI poort kan je hoogstens de TV op de betreffende HDMI ingang zetten het het volume regelen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492145

Dames en heren,

hebben jullie enig idee hoe ik kan achterhalen hoeveel branduren een 42PFL6xx7 heeft?

Hoe herken je een reeds " gebruikte" versus nieuw uit de doos (los van de gebruikssporen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Branduren worden vermeldt in 't servicemenu. Op je AB intoetsen 062596 en dan op de "info" knop drukken ("i" knopje/vierkantje met plusje). TV verspringt tijdens het intoetsen uiteraard een keer of zes van zender maar da's niet meer dan normaal :P

Komt een melding dat je niet in die menu's mag komen en dat de garantie daardoor in 't gedrang kan komen -> "OK" :+

In die menu's overigens niks "zomaar" aanpassen. Je zult niet de eerste zijn die een TV overhoud welke z'n scherm niet meer aan kan sturen omdat er waardes buiten de specs van 't panel gezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:05
Ik heb de 32PFL6007H/12 binnen en ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit.
Verder heb ik nog geen gekke dingen ontdekt.
Het is natuurlijk kort dag voor een echte gebruikerservaring maar sofar so good.
Update heb ik nog maar niet uitgevoerd.
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste