Misschien kan iemand mij adviseren.
Ik ben op zoek naar een simpele Android mini PC welke enkel gebruikt gaat worden voor browsen en wat simpele apps.
Hij hoeft dus niet veel te kunnen, Netflix, YouTube, streamen, etc. ga ik er niet mee doen.
Mijn bedoeling is om er een touch screen monitor op aan te sluiten (videosignaal via HDMI, touch gedeelte via USB).
Ik heb alleen één grote eis: hij moet volledig in FULL HD (1080p) werken.
Inmiddels heb ik al het nodige geld weggegooid aan twee Android sticks die beweren 1080p te ondersteunen wat gewoon een grote leugen blijkt

Het gaat om een MK908 met RK3188 chip en een MK809V_4K met een RK3229 chip. Bij die laatste staat zelfs bij de specificaties dat hij 4K ondersteund. Die Chinezen kunnen de boel goed bedonderen

Wanneer ik via de instellingen in Android de HDMI mode op 1920x1080p zet dan stuurt hij inderdaad een 1920x1080p signaal naar de monitor, echter intern werkt hij gewoon met 1280x720 en doet vervolgens upscaling naar 1920x1080. Met als gevolg dat alles er overdreven groot en lelijk pixelig uit ziet.
Na een korte zoektocht op internet blijkt dit een bekend issue te zijn. De MK908 doet precies hetzelfde.
(Nu kwam ik een custom ROM voor de MK908 tegen die daadwerkelijk 1080p zou ondersteunen, echter ging de firmware upgrade niet helemaal goed en is hij nu gebrickt. Wat ik ook probeer ik krijg er geen leven meer in. Vermoedelijk omdat er zoveel clones op de markt zijn met idem zoveel firmware versies, dus je moet maar net de goeie hebben..)
Kortom, ik zoek een simpele Android mini pc die gewoon direct out-of-the-box "echt" 1080p ondersteund en niet doet alsof

Budget is +/- 30 euro.
Hebben jullie wellicht enkele suggesties? Liefst uit eigen ervaring, want die specs in Chinese webwinkels nemen je gewoon in de maling