Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-07 19:29
gruys7 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Apart. Ik speel dit gewoon af via kodi en zet mijn tv op de 3D-modus.
Waarom zet jij de TV op 3D modus.??
Als het goed is moet de TV automatische overschakelen bij een 3D signaal want anders verkrijg je geen origineel 3D beeld maar een vertekent beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:25
buffel1997 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:16:
[...]

Ik vraag om een build. Niet de add-ons
Je vraagt om een build die de add-ons meeleverd, komt op het zelfde neer.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:17
ik zou graag mijn android tv box willen vervangen. op dit moment heb ik een tv box met een rk3188 die ik al 4 jaar gebruik en op dit moment te traag vindt.

Ik gebruikt de box voor npo start app, YouTube en videos via internetbrowser. en heel af en toe kodi

Ik ben bereidt max 70 euro uit te geven.

mijn oog is gevallen op tv boxen met RK3328 verdere eisen zijn usb3.0 en min 3gb aan ram.

binnen dit raamwerk heb ik de SCISHION V88 Piano TV Box gevonden voor 42 euro. denken jullie dat ik hiermee een verstandige keuze maak? ik zou vooral willen weten hoe deze processor zich verhoud tegenover Amlogic S905.

[ Voor 12% gewijzigd door blauwester op 13-01-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-06 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:32
Jumpman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:42:
Vanavond mijn Nexbox A5 S905X 1GB direct uit de verpakking voorzien van LibreELEC 8.0 met Kodi 17.4. Dit werkt perfect! 2160p met HDR doet hij goed. Voor € 21,68 een leuk Mediaspeler erbij.
Ik word steeds blijer van deze (Android) TV Box. Inmiddels geupdate naar LibreELEC 8.2 met Kodi 17.6, ging allemaal perfect. Een x265 3840x2160 (23.976 fps) @ 19.8 Mb/s (CRF 17) en English DTS-HD MA 5.1 @ 2411 kb/s afspelen, gaat zelfs zonder problemen. Het is echt ongelooflijk voor nog geen € 22,00. Zelf mijn Intel Core i7 4710HQ met 16GB krijgt dat niet voor elkaar zonder haperingen (geen hardware support voor H.265).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 13:59
Ik zweer ook bij de combinatie van een cheapo 905x box (Nexbox A95) met LibreELEC. Werkt gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Jumpman schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:32:
[...]

Ik word steeds blijer van deze (Android) TV Box. Inmiddels geupdate naar LibreELEC 8.2 met Kodi 17.6, ging allemaal perfect. Een x265 3840x2160 (23.976 fps) @ 19.8 Mb/s (CRF 17) en English DTS-HD MA 5.1 @ 2411 kb/s afspelen, gaat zelfs zonder problemen. Het is echt ongelooflijk voor nog geen € 22,00. Zelf mijn Intel Core i7 4710HQ met 16GB krijgt dat niet voor elkaar zonder haperingen (geen hardware support voor H.265).
Waar koop je dat ding met 2gig aan geheugen onder de 30 Euro ??
Ik vind hem niet onder de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
loneranger56 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Weet ik niet, ik heb hem met 1GB en dat is prima voor LibreELEC met Kodi 16.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 21:21
loneranger56 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:59:
[...]

China ... Ik heb er drie. 2 met 8GB, 1 met 16GB. Allemaal onder de 30 euro. In mijn geval Memobox T95N.
CEC werkt, remote werkt (onder LibreElec). Goud spul voor het geld. Wel maar 100mbit netwerk, wat in de meeste gevallen voldoende is, maar bepaalde demos die over die 100mbit gingen trokken het niet. Daarvoor voor 7 euro een USB3 'gigabit' adapter gekocht. Zit USB 2.0 op die boxjes, maar benchmark geeft idd 400+ mbit aan, dus ruim genoeg voor 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Ik heb twee keer een DV8119 liggen en zou hier android tv 6 of OpenElec of iets dergelijks op willen installeren met uiteindelijk Kodi als doel. Nu zijn ze branded voor een telecom boer. Iemand tips hoe ik dat ding kan flashen en welke stock/custom firmware ik het beste kan gokken? Brikken zou jammer zijn maar ik wil de gok wel wagen.

Specs van mijn DV8119 zijn hier te vinden:
http://en.sdmctech.com/product/quad-core-ott-stb_106.html

En het printje ziet er zo uit:

DV8119 (deze linkt niet goed in mobiele browser)

Naast de powerknop zit er ook een verborgen reset knopje tussen de USB poorten. Hij wil hij niet direct van USB booten in LibreElec. Ik heb de instucties van deze site uitgevoerd (zie link hieronder) maar ik blijf steken bij het feit dat ie niet wil booten van die USB stick.

https://forum.libreelec.t...-s905w-s905x-s912-device/

https://forum.libreelec.t...eelec-8-2-for-s905-s905x/

Als ik de powerknop of reset knop 12 seconde vast houd kom ik wel in een android menu waarin ik updates kan installeren en dergelijken maar ik weet eigenlijk niet hoe ik vanuit hier verder kan.

screenshots:

dv8119 2

en zodra ik apply update from EXT kies krijg ik dit:

dv8119 3

Iemand tips? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Agima! op 21-01-2018 17:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 20:40
Welke china android tv box is aan te raden als ik de volgende wensen heb:
-1080p (4k boeit mij nog niet zo zeer)
-Passthrough van meeste audio standaarden (DTS, DD5.1, DD-EX, DD+5.1, DTS-ES, DTS MA-HD)
-Goede prestaties voor gamens / emulation
-Laatste android
-CEC HDMI

Zat zelf te denken aan X96 mini of bv Alfawise H96 Pro+, maar ik twijfel.

[ Voor 6% gewijzigd door okio op 23-01-2018 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:15
Ik heb zelf alfawise H96 pro+, goede box :) doet wat het moet doen... en super goede AMLogic S912 SoC (octa core als ik me niet vergis)

Aleen doosje kan (relatief!) warmte niet goed kwijt, heb plaatjes gezien van mensen die dooesje hebben genod met een passieve heatsink en sommige met extra fan lol :)
Bij mij nog niet echt een vastloper gehad, dus het werkt goed

Ik gebruik het nu sinds kerst 2017 ook met een Rii i8+ toetsenbord, ideaal :)

Met sd kaartje alternatieve Nougat 7.1 ROM opgezet (Superceleron van Freaktab forum), met FTMC als media speler standaard en ingebaouwde Total Commander :)

Doet het perfect en FTMC is echt een verademing, ook al is de interface nog in de stijl van Jarvis :)
Maar dat drukt de pret niet

[ Voor 36% gewijzigd door mindwarper op 24-01-2018 13:30 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Fijn om te horen, heb jij ervaring met passthrough audio met deze? En het spelen van emulation spellen bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMiOS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09-2024
De Mecool M8S PRO+ heeft deze optie ook,net binnen via Gearbest leuk ding voor weinig geld.
Netflix hd en met ab besturing dus geen muis erg handig,en android 7. :)
Heb je een linkje naar de netflix apk die er op staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
okio schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:53:
Fijn om te horen, heb jij ervaring met passthrough audio met deze? En het spelen van emulation spellen bv?
Passthrough naar receiver bijvoorbeeld: Daar kan ik je niet antwoord op geven, omdat ik het niet gebruik...
Typisch gevalletje geldkwestie lol :P :) Later wellicht wel...

Emulation games speel ik er niet op, dus dat antwoord moet ik je ook schuldig blijve, sorry.. ;)

Over Passthrough is wel wat informatie te vinden in weer het FreakTab forum en daar had ik eens gelezen dat (in ieder geval met die SuperCeleron ROM) dat Passthrough goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door mindwarper op 25-01-2018 10:06 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
thanks heb het gelezen, ziet er goed uit.

Ik heb de gok maar genomen, kon hem bij gearbest voor 59 dollar kopen met wat punten. Kan dan nooit heel veel misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
weet toevallig iemand of ziggo go het doet op een Wetek Core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris(
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-06 16:09
Ik ben op zoek naar een simpele mediaspeler als vervanger en verbetering voor een oude laptop. Ik zou graag bluray remux van mijn nas ermee willen afspelen (ook h265) en wat apps als npo en kijk, wellicht YouTube. Is zo'n goedkope android TV box (€30, aml met 2gb ram) met libreelec/kodi echt voldoende om dit voor elkaar te krijgen (zoals in https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916)? Zo ja, nog enkele boxen die eruit springen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Laatst online: 05-07 22:32
ReMiOS schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Heb je een linkje naar de netflix apk die er op staat ?
Netflix gewoon uit de playstore...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Chris( schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:34:
Ik ben op zoek naar een simpele mediaspeler als vervanger en verbetering voor een oude laptop. Ik zou graag bluray remux van mijn nas ermee willen afspelen (ook h265) en wat apps als npo en kijk, wellicht YouTube. Is zo'n goedkope android TV box (€30, aml met 2gb ram) met libreelec/kodi echt voldoende om dit voor elkaar te krijgen (zoals in https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916)? Zo ja, nog enkele boxen die eruit springen?
Als je het kastje van libreelec gaat voorzien, kan je geen android apps meer draaien, dus zullen NPO, Kijk en YouTube niet meer in die hoedanigheid werken. Of er plugins zijn voor deze, weet ik niet.
Ik gebruik een android box en draai daar de Kodi app op, dit werkt prima. Speel films af vanaf een Synology NAS en heb weinig tot geen problemen met formaten... Ook niet me blu-ray bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb een dual boot kastje dus jawel je kunt libreelec draaien en android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtoering
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-04 17:19
Hallo,

Ik heb net een Venz V12 gekocht. Deze zou .srt moeten ondersteunen... alleen ik krijg het niet voor elkaar.

De connectie, via Kodi, naar mijn NAS (een Synologie) is er en het video bestand heeft dezelfde naam als het .srt bestand (met mijn Med8er werkt het wel).

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt,

groet,

Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hjtoering schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:45:
Hallo,

Ik heb net een Venz V12 gekocht. Deze zou .srt moeten ondersteunen... alleen ik krijg het niet voor elkaar.

De connectie, via Kodi, naar mijn NAS (een Synologie) is er en het video bestand heeft dezelfde naam als het .srt bestand (met mijn Med8er werkt het wel).

Is er iemand die mij op weg kan helpen?

Alvast bedankt,

groet,

Harold
In system settings subtitles locatie 'same as movie' staan ?

Je kan ook tijdens het afspelen naar audio settings gaan > browse for subtitles
https://kodi.wiki/view/Subtitles

[ Voor 9% gewijzigd door Viper® op 09-02-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtoering
Viper® schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:19:
[...]

Ah, die setting heb ik nog niet gezien... Ik ga deze eens opzoeken. Dank voor de tip alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyonix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-07 13:56
Hi allemaal,

ben zelf nu aan het twijfelen wat ik wil kopen.
Heb hier op het forum alweer heel wat boxjes voorbij zien komen in deze thread maar ook op andere websites/fora.

Wat ik nu gebruik is de Firetv stick, echter is dit niet de ideale oplossing en wil ik iets krachtigers wat niet snel gaat vastlopen bij gebruik van onder andere Kodi.

Wij willen hem dadelijk voor Kodi, filmpjes/foto's/muziek van NAS maar ook iPTV en een paar andere addons voor film/series. Daarnaast ook Netflix en Spotify, zeker niet onbelangrijk.

Ik zie de Nvidia Shield vaak voorbij komen met alleen maar positieve opmerkingen.
Is de Shield nu echt DE beste oplossing? Kijkend naar wat ik net allemaal opnoem als vereiste.
Voornamelijk wil ik geen belemmering bij iPTV en de verschillende extra addons.
Vind het niet erg om er wat geld aan uit te geven en zie echt door de bomen het bos niet meer qua al die android boxjes, lijkt wel of er iedere dag weer wat nieuws is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
mindwarper schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:44:
Ik heb zelf alfawise H96 pro+, goede box :) doet wat het moet doen... en super goede AMLogic S912 SoC (octa core als ik me niet vergis)

Aleen doosje kan (relatief!) warmte niet goed kwijt, heb plaatjes gezien van mensen die dooesje hebben genod met een passieve heatsink en sommige met extra fan lol :)
Bij mij nog niet echt een vastloper gehad, dus het werkt goed

Ik gebruik het nu sinds kerst 2017 ook met een Rii i8+ toetsenbord, ideaal :)

Met sd kaartje alternatieve Nougat 7.1 ROM opgezet (Superceleron van Freaktab forum), met FTMC als media speler standaard en ingebaouwde Total Commander :)

Doet het perfect en FTMC is echt een verademing, ook al is de interface nog in de stijl van Jarvis :)
Maar dat drukt de pret niet
Welke heb je precies? Ik zie er op Lightinthebox meerdere langskomen, ik denk dat je deze bedoeld: https://www.lightinthebox...p5709056.html?prm=1.5.1.1 maar zie ze in meerdere variaties (2GB, 3GB en met 16GB en 32GB geheugen)
Heb namelijk nog een mooie kortingscode i.v.m. lang wachten op een aantal orders.

Ik twijfel namelijk een beetje. Heb een caravan en wil daar ook af en toe films of serie kunnen kijken.
Ik gebruik thuis Kodi op een Zidoo X9S Androidbox, mooi ding maar overkill voor in de caravan. Het gaat er mij om dat ik Kodi kan afspelen, eventueel toekomstige hevc 265 bestanden. Ik sluit er een 2.5" inch externe harde schijf op aan die ik meeneem naar de caravan.
Qua afspelen zou mooi zijn als hij DTS naar stereo kan omzetten. Verder doe ik er geen gekke dingen mee. Hij bijwerken van de moviewall zal af en toe op de wifi van de camping gaan. Verder stream ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Binnetie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:37:
[...]

Welke heb je precies? Ik zie er op Lightinthebox meerdere langskomen, ik denk dat je deze bedoeld: https://www.lightinthebox...p5709056.html?prm=1.5.1.1 maar zie ze in meerdere variaties (2GB, 3GB en met 16GB en 32GB geheugen)
Heb namelijk nog een mooie kortingscode i.v.m. lang wachten op een aantal orders.
Ik heb een Alfawise H96 Pro+ met 32GB opslag en 3GB RAM :)
Dat is ook degene die je moet hebben haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
Zelfs met kortingsbon is het goedkoper om hem te bestellen op Aliexpress alhoewel je bij LITB wel netjes je douanekosten kunt declareren als je dit voor een kleine euro kunt afsluiten.
Zal de 16GB ook volstaan? Echt apps installeren doe ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjtoering
Viper® schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:19:
[...]

Ik ben even verder gaan kijken en heb het ook via mijn telefoon geprobeerd. Ook daar kreeg ik geen ondertiteling.

De standaard folders die ik zag zag ik zonder in te loggen. Blijkbaar moet ik inloggen met een bekende gebruiker op mijn NAS om ook de ondertiteling te kunnen mogen lezen.

Het werkt nu.

Maar wel even dankzij deze tip die mij even leidde naar mijn telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cupra4
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-07 23:22
Ik heb nu een GT1 Ultimate en het enige wat ik wil is Ziggo GO kijken. Gaat prima, maar het beeld bevriest vaak na 15/20 minuten. Dan moet de hele box uit en weer aan om weer verder te kunnen. Is dat een bekend probleem of heb ik gewoon een slechte gekocht?
Of hebben jullie een betere tip voor een Android kastje wat de Ziggo GO app ondersteunt? 4k is leuk maar geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 18:58

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb sinds vandaag een nexbox 905x met 1gb ram 8gb rom.
Werkt vanuit de doos prima op 1 ding na. Krijg dts hdma niet werkend.
Gebruik kodi 17.3 zover ik kan zien.
Heb een med8er 500 en deze doet met dezelfde hdmi kabel gewoon dts hd ma en true hd.
Maar nu met kodi lukt dit niet.
Zodra ik een film afspeel blijft hij pcm 2.0 doorsturen. Als ik dan via pass through menu dts en dts hdma aanzet dan krijg ik of geen geluid. Of hij start geen film meer...
Iemand een idee wat ik moet doen ?
Speel btw af via usb 2tb 2.5inch hdd.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 26-02-2018 14:43 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-06 15:37
Beste Tweakeraars,

Sinds kort heb ik een Sonos Playbase tot beschikking. Geweldig geluid alleen helaas kan mijn huidige android media player niet aangesloten worden op dit audio apparaat i.v.m. het missen van een optische doorgang.

Ik zoek een FULL HD (hoeft niet persee 4k), android media player welke ik dan ook kan aansluiten op mijn Sonos Playbase geluids systeem via een optische kabel.

Budget = onder de € 100,00.

Kunnen jullie mij hier bij helpen? -hoor er graag van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Keesknd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:18:
Beste Tweakeraars,

Sinds kort heb ik een Sonos Playbase tot beschikking. Geweldig geluid alleen helaas kan mijn huidige android media player niet aangesloten worden op dit audio apparaat i.v.m. het missen van een optische doorgang.

Ik zoek een FULL HD (hoeft niet persee 4k), android media player welke ik dan ook kan aansluiten op mijn Sonos Playbase geluids systeem via een optische kabel.

Budget = onder de € 100,00.

Kunnen jullie mij hier bij helpen? -hoor er graag van!
marktplaats Minix neo U9-H ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
v8power67 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 14:42:
Heb sinds vandaag een nexbox 905x met 1gb ram 8gb rom.
Werkt vanuit de doos prima op 1 ding na. Krijg dts hdma niet werkend.
Gebruik kodi 17.3 zover ik kan zien.
Heb een med8er 500 en deze doet met dezelfde hdmi kabel gewoon dts hd ma en true hd.
Maar nu met kodi lukt dit niet.
Zodra ik een film afspeel blijft hij pcm 2.0 doorsturen. Als ik dan via pass through menu dts en dts hdma aanzet dan krijg ik of geen geluid. Of hij start geen film meer...
Iemand een idee wat ik moet doen ?
Speel btw af via usb 2tb 2.5inch hdd.
Hier dezelfde Nexbox alleen met 16GB, maar ik heb er LibreELEC met KODI opgezet en eigenlijk nooit problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-07 18:58

v8power67

Psn: Mausosaurus

Jumpman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Hier dezelfde Nexbox alleen met 16GB, maar ik heb er LibreELEC met KODI opgezet en eigenlijk nooit problemen ondervonden.
Owh hellemaal vergeten te reageren/editen. Maar het is inmiddels gefixed. LibreELEC erop met kodi. Alles laatste versies. En doet nu gewoon alles goed via hdmi Passthrough. Werkt echt geniaal. En blij dat ik nu x265 kan afspelen. Wat mn oude mede8er niet kon.
Alleen jammer dat de douane hem eruit pikte en ik dus 18 euro inklaring moest dokken. Maar verder mega tevreden ermee. Heb al flink wat formaten er tegen aan gegooid. En geen happering te bekennen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427535

Mocht er iemand interesse hebben in een H96 Pro Plus (3GB/32GB) Ik had dit kastje gekocht op Geekbuying maar heb 'm nu een week naast de tv staan maar kan niet wennen aan de interface, afstandsbediening en heb ook eigenlijk helemaal geen trek om er al te veel tijd in te stoppen om het naar de zin te maken.

Verkocht. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 427535 op 04-03-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb sinds een paar weken de H96 Pro Plus (3GB/32GB), maar als ik via Exodus (Kodi) films wil kijken lukt het laden niet. Zie wel beschrijvingen en posters.

Exodus updaten lukt ook niet. Iemand een oplossing?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
OgWok schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:04:
Heb sinds een paar weken de H96 Pro Plus (3GB/32GB), maar als ik via Exodus (Kodi) films wil kijken lukt het laden niet. Zie wel beschrijvingen en posters.

Exodus updaten lukt ook niet. Iemand een oplossing?
Weet niet of add-ons die illegale content aanbieden hier besproken mogen worden...

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:45

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zit er over te denken om een H96 MAX 4GB/32GB met Rockchip RK3399 en Android 7.1 te gaan kopen. Ik zou alleen graag willen weten of de volgende app's hier goed op draaien: Ziggo Sport totaal en KPN iTV ? Of heeft iemand met een andere box ervaring waar de boven genoemde app's goed op draaien.

EDITE: Ik heb inmiddels op aanraden van andere de X92 S912 3GB/32GB Android 7.1.2 met Rii i8 draadloos toetsenbord gekocht en boven genoemde apps werken hier prima op :)

[ Voor 85% gewijzigd door DON PAPA op 19-04-2018 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik kom hier ook nog maar weer eens kijken.

Ik zit al tijden met een schuin oog naar een Mediaplayer te kijken maar geen enkele Android box voldeed.
De interface is niet handig (maar valt op te lossen met een skin/launcher) maar bovenal; Kodi werkt ook niet lekker binnen Android (automatic framerate switching, ondersteuning van audio-formaten etc.).
Daarom heb ik de Xiaomi Mi box ook nooit besteld,

Onlangs ben ik (weer) eens gewezen op de Mecool M8S PRO L.
In tegenstelling tot 99% van de Android boxes ondersteunt deze Widevine Level 1 and HDCP 1.x. wat betekend dat deze wél Netflix in 1080p kan afspelen.
Nou heb ik geen Netflix abonnement, maar wie weet komt dat nog.

Daarnaast draait deze een Android TV skin wat op zich wel handig is qua navigatie.
Wel beperkte app aanbod, maar je kunt apps sideloaden zodat ik er ook Flightradar24, TinyCam Pro kan gebruiken.
Omdat het geen echte Android TV is, zal deze straks niet de Ziggo app kunnen draaien maar dat is niet heel erg; bedoeling is dat deze toch in de woonkamer komt te staan.
Ook ondersteunt het geen Chromecast, maar ik heb een losse CC.

Ik heb me ook eens ingelezen in het dual boot LibreElec (LE) verhaal en dat klinkt toch wel nice.
Schijnbaar heb je dan een speler die nog beter is dan de Nvidia Shield.voor video playback met ondersteuning voor allerlei video- en audio-formats.
Ik moet nog wel even lezen hoe het zit met audio-decoding met LE want er staat hier geen receiver; de box zou direct aan de TV hangen. En decoding wordt meestal minder goed ondersteunt dan bitstreaming.

Heeft iemand hier ervaring met dual boot Android en LibreElec en werkt dit in de praktijk een beetje fijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 09:04
M8s Pro L is een leuk ding en heeft idd de juiste DRM zaken aan boord om Netflix te kijken.
Helaas zit er wel ergens een bug / issue waarbij de boxjes spontaan problemen met DRM krijgen. Het lijkt er op dat de keys verloren gaan, maar ben nooit achter de exacte oorzaak en /of oplossing gekomen.
Blijkt een bekend probleem te zijn want er zijn meer mensen met dit probleem, met M8S pro L en M8S pro plus.

Ik heb zelf een week kunnen genieten van Netflix, daarna raakte de DRM module corrupt/defect. DRM-info lijkt nog steeds te kloppen maar Netflix crasht continu na 1 video en via logcat zie ik een drm gerelateerd probleem. Na een reboot werkt het weer voor 1 video.
Videostrong (de fabrikant/developer) was eerst heel enthousiast om mee te zoeken naar een oplossing maar nu al weer 3 weken radiostilte ondanks 2 vriendelijke mailtjes mijnerzijds.

Als je waarde hecht aan Netflix, zou ik de M8S serie links laten liggen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Buzz-01 Hmm, dat is wel jammer. Ben dat probleem overigens ook nog niet tegengekomen, maar goed, de wereld van Android doosjes/LibreElec is enorm, dus misschien was ik het vanzelf tegengekomen. :P

Anywho; zoals gezegd heb ik ook een Chromecast dus op zich zou gemis van Netflix HD niet zo'n probleem moeten zijn. Het was wel mooi geweest dat het gewoon zou werken inderdaad.

Aangezien je ook Android TV launchers kunt installeren op andere doosjes bied de M8s L dan niet zo'n enorm voordeel meer t.o.v. die apparaten.
Ga me er nog maar eens wat meer in verdiepen, want deze combi van Android (TV) en LibreElec lijkt me vooralsnog wel de minst slechte combinatie.
Android voor de genoemde apps en LibreElec dat praktisch alles kan afspelen, inclusief audio-formats decoderen en automatic framerate switching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06 14:55
Hi,

Ik zat een beetje te kijken naar een vervanger van mijn Chromecast Ultra. Keek in eerste instantie puur alleen naar een Shield maar de prijs zit mijn wat tegen. Is er geen betere/goedkopere oplossing, bv via Aliexpress om een Android kastje te kopen die net zo goed, of beter is dan de Shield?

Ik wil hem voornamelijk gebruik voor mijn media, series/films af te spelen die op mijn NAS staan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-07 14:58
Ik heb een 'oude' Nexbox A95X (deze om precies te zijn: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_366821.html) en daarop LibreElec gezet met een handleiding uit deze thread.
Werkt perfect en speelt tot nu toe alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
mattazing schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:41:
Ik heb een 'oude' Nexbox A95X (deze om precies te zijn: http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_366821.html) en daarop LibreElec gezet met een handleiding uit deze thread.
Wow! dat is serieus een flink stuk goedkoper dan een Shield zeg

LibreElec, dat is net "goed" als Plex, Kodi enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
mattazing schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:41:
kan deze 4K 60fps HDR aan ?

ik zoek eigenlijk een android mediaplayer die dit aankan. kodi werkte 4k hdr niet lekker met een eminent 7680. hebben jullie suggesties ?

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 31-05-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
Frid0 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:45:
[...]

Wow! dat is serieus een flink stuk goedkoper dan een Shield zeg

LibreElec, dat is net "goed" als Plex, Kodi enzo?
Kodi gaat via LibreElec, zodra je het kasje aan doet gaat ie naar Kodi. Plex ken ik niet helaas, tevens ken ik Shield niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
lennox-06 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:59:
[...]

kan deze 4K 60fps HDR aan ?

ik zoek eigenlijk een android mediaplayer die dit aankan. kodi werkte 4k hdr niet lekker met een eminent 7680. hebben jullie suggesties ?
dit zou ik je niet kunnen zeggen, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Frid0 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:37:
Hi,

Ik zat een beetje te kijken naar een vervanger van mijn Chromecast Ultra. Keek in eerste instantie puur alleen naar een Shield maar de prijs zit mijn wat tegen. Is er geen betere/goedkopere oplossing, bv via Aliexpress om een Android kastje te kopen die net zo goed, of beter is dan de Shield?

Ik wil hem voornamelijk gebruik voor mijn media, series/films af te spelen die op mijn NAS staan .
Kijk eens hier: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

TLDR; een box met LibreELEC is voor puur eigen media afspelen beter dan een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Piet91 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:05:
[...]

Kijk eens hier: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

TLDR; een box met LibreELEC is voor puur eigen media afspelen beter dan een Shield.
Bedankt! Ga er zo even kijken.
TLDR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Frid0 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:52:
Bedankt! Ga er zo even kijken.
TLDR??
Wikipedia: TL;DR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Laatst online: 19-06 07:39

MrN

Heren,

Mogelijk kan iemand hier mij mee helpen:

X8H Plus upgraden naar Android 5 lukt absoluut niet

De gouden tip krijgt een kratje bier.

Mvg,

N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb een Minix U1. Ik probeer mijn Mac geformatteerde harde schijf aan te sluiten maar die wil die niet openen.

Moet ik mijn harde schijf anders formatteren? Zo ja, welke format moet ik gebruiken?

Ik heb ook gezocht op de Minix forum maar kom weinig bruikbare info tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Philflow schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:07:
Ik heb een Minix U1. Ik probeer mijn Mac geformatteerde harde schijf aan te sluiten maar die wil die niet openen.

Moet ik mijn harde schijf anders formatteren? Zo ja, welke format moet ik gebruiken?

Ik heb ook gezocht op de Minix forum maar kom weinig bruikbare info tegen.
Ik vermoed FAT32, maar wellicht werkt NTFS ook. NTFS is voor schrijven volgens mij niet standaard ondersteund door macOS, maar daar zijn wel tooltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

PageFault schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:20:
[...]
Ik vermoed FAT32, maar wellicht werkt NTFS ook. NTFS is voor schrijven volgens mij niet standaard ondersteund door macOS, maar daar zijn wel tooltjes voor.
Bedankt voor de tip. Ik heb nu FAT en exFAT geprobeerd maar de Minix wil de schijf niet zien helaas.

Als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 10:42
Is er nergens iets gespecd online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvklinken
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-07 20:22
Misschien kan iemand mij adviseren.

Ik ben op zoek naar een simpele Android mini PC welke enkel gebruikt gaat worden voor browsen en wat simpele apps.
Hij hoeft dus niet veel te kunnen, Netflix, YouTube, streamen, etc. ga ik er niet mee doen.
Mijn bedoeling is om er een touch screen monitor op aan te sluiten (videosignaal via HDMI, touch gedeelte via USB).

Ik heb alleen één grote eis: hij moet volledig in FULL HD (1080p) werken.

Inmiddels heb ik al het nodige geld weggegooid aan twee Android sticks die beweren 1080p te ondersteunen wat gewoon een grote leugen blijkt :/
Het gaat om een MK908 met RK3188 chip en een MK809V_4K met een RK3229 chip. Bij die laatste staat zelfs bij de specificaties dat hij 4K ondersteund. Die Chinezen kunnen de boel goed bedonderen :X Wanneer ik via de instellingen in Android de HDMI mode op 1920x1080p zet dan stuurt hij inderdaad een 1920x1080p signaal naar de monitor, echter intern werkt hij gewoon met 1280x720 en doet vervolgens upscaling naar 1920x1080. Met als gevolg dat alles er overdreven groot en lelijk pixelig uit ziet.
Na een korte zoektocht op internet blijkt dit een bekend issue te zijn. De MK908 doet precies hetzelfde.
(Nu kwam ik een custom ROM voor de MK908 tegen die daadwerkelijk 1080p zou ondersteunen, echter ging de firmware upgrade niet helemaal goed en is hij nu gebrickt. Wat ik ook probeer ik krijg er geen leven meer in. Vermoedelijk omdat er zoveel clones op de markt zijn met idem zoveel firmware versies, dus je moet maar net de goeie hebben..)

Kortom, ik zoek een simpele Android mini pc die gewoon direct out-of-the-box "echt" 1080p ondersteund en niet doet alsof :)
Budget is +/- 30 euro.

Hebben jullie wellicht enkele suggesties? Liefst uit eigen ervaring, want die specs in Chinese webwinkels nemen je gewoon in de maling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:11
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben opzoek naar een vervanger voor mn Apple TV 4k. Omdat ik nu weer Android heb.

Minimale eisen zijn:
- 4k
- Android ivm Plex
- Dolby TrueHD & DTS (passthrough naar mn receiver)
- afstandsbediening en migelijk HDMI CEC
- liefst gig ethernet

Iemand hier een goeie aanrader?
De Apple TV kon icm Infuse 4k prima afspelen vanaf mn nas. Zonder te transcoderen. Helaas heeft de native Plex app opde TV daar moeite mee (waarschijnlijk geen native TrueHD ondersteuning)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 09:56
QempZoR schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:05:
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ben opzoek naar een vervanger voor mn Apple TV 4k. Omdat ik nu weer Android heb.

Minimale eisen zijn:
- 4k
- Android ivm Plex
- Dolby TrueHD & DTS (passthrough naar mn receiver)
- afstandsbediening en migelijk HDMI CEC
- liefst gig ethernet

Iemand hier een goeie aanrader?
De Apple TV kon icm Infuse 4k prima afspelen vanaf mn nas. Zonder te transcoderen. Helaas heeft de native Plex app opde TV daar moeite mee (waarschijnlijk geen native TrueHD ondersteuning)
Koop gewoon een Nvidia Shield TV, liefst met 500GB HD erin. Plug-in en forget!!!
Kost wel wat, maar dan ben je gewoon van alle gezeur af. Niks finetunen of met instellingen lopen kloten, zoals je dat vaak met de instapmodelletjes hebt.... Apparaat doet gewoon wat het doen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Had laatst een X96 pro besteld. Ik was er zeer tevreden mee. Dat ding is razendsnel en alles werkt naar behoren.

Ik heb het aan een vriend aangeraden. Echter is zijn exemplaar ontiegelijk traag. Valt niet mee te werken. Na wat puzzelen bleek die van mij een heel ander CPU en GPU te hebben.

Mijne heeft een Amlogic met een mali 450 gpu. Die van hem heeft een arm cpu met een mali 400 gpu.

Is dit normaal?

Begrijp opzich wel dat er door beperkte voorraad ervoor gekozen wordt om andere hardware te gebruiken, maar het moet wel vergelijkbaar zijn.

Verder:

Is het eigenlijk mogelijk om stock Android op te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
ObiTewodros schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:30:
Had laatst een X96 pro besteld. Ik was er zeer tevreden mee. Dat ding is razendsnel en alles werkt naar behoren.

Ik heb het aan een vriend aangeraden. Echter is zijn exemplaar ontiegelijk traag. Valt niet mee te werken. Na wat puzzelen bleek die van mij een heel ander CPU en GPU te hebben.

Mijne heeft een Amlogic met een mali 450 gpu. Die van hem heeft een arm cpu met een mali 400 gpu.

Is dit normaal?

Begrijp opzich wel dat er door beperkte voorraad ervoor gekozen wordt om andere hardware te gebruiken, maar het moet wel vergelijkbaar zijn.

Verder:

Is het eigenlijk mogelijk om stock Android op te zetten?
De Amlogic-chip maakt gebruik van de arm-architectuur, waarschijnlijk heeft jouw versie dat ook.
"Amlogic S905X Quad-Core ARM Cortex"

Je moet kijken naar welke processor er in zit en hoeveel RAM-geheugen. En goed kijken dat je het juiste besteld. Er zijn diverse 'clonen', die bijna dezelfde naam dragen, maar waar toch wat anders in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 13:40
Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een slimme oplossing voor m'n domme tv (full HD uit 2011), ben nu namelijk de hele tijd aan het slepen met laptop en HDMI kabel
Zat te denken aan een Chromecast, maar toen werd mijn aandacht getrokken door Android TV boxen.
Wat wil ik er mee doen?
- Audio/video streamen vanaf mobiel (zoals Chromecast oid)
- Films/series/foto's afspelen vanaf (netwerk)HDD

Wat ik zelf al had gevonden is de Xaomi Mi TV box. Voordeel van deze box vind ik het feit dat ie over Chromecast en Bluetooth beschikt en relatief goedkoop is.
Zijn er mensen met ervaring rond deze box? Of eventueel andere aanbevelingen/oplossingen om mijn TV slimmer te maken?
Budget is rond de 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Lipton1 [Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)
Verwacht niet altijd een geweldige werking van de Mi Box.

Je kunt ook denken aan een Android box met S912 en daar LibreElec opzetten.
En daarnaast een Chomecast.

LibreElec op zo'n box speelt alles af (beter dan Kodi app op Android en de Shield) en een standaard Chromecast werkt nog het allerbest voor services als Netflix e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Kijk goed rond en misschien kan je een Nvidia Shield ergens 2dehans op de kop tikken. Nu ongeveer 160 euro maar dan heb je echt het top model voor wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 13:40
Ik ben niet erg veeleisend qua videoformaten, kijk meestal 720/1080p X264 met ondertiteling. Ook qua geluid hoeft het niet alles te ondersteunen aangezien ik alleen een versterker heb met twee speakers. Heb ik dan LibreElec nodig t.o.v Android TV? En die Chromecast functie van Xaomi werkt dus niet super?

Vind een Nvidia Shield wel erg duur, aangezien ik er dus alleen films en series op wil kijken via HDD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
De Mecool M8S PRO+ is prima daarvoor,draai er libreelec op.
Je kunt er ook mee booten naar android....
35 euro bij gearbest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-06 19:22
Theodor schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:11:
De Mecool M8S PRO+ is prima daarvoor,draai er libreelec op.
Je kunt er ook mee booten naar android....
35 euro bij gearbest...
Is het een goede tuner (DVB C) die ook de laatste android ondersteuning heeft ? :-) ben aan het zoeken, maar vind er weinig van even. thanks.

ah zie dat de tuner alleen in de M8s plus zit

[ Voor 5% gewijzigd door DesertFoxNL op 22-10-2018 15:42 . Reden: m8plus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Op de M8s plus zit geen tuner net opgezocht,je kunt alleen iptv kijken....
Weet wel dat er een usb adaptor is voor op android (tv butler dvb c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Mijn tv heeft issues om bepaalde files af te spelen, waarschijnlijk te maken met DTS.

Ik dacht aan een Mi Box S of 3 global versie, maar blijkbaar zijn er problemen met die box.
Is de Nexbox A95 met Libre Elec een goede optie of kan ik beter iets anders nemen specifiek voor video files met dts? Ik ga het eigenlijk enkel hiervoor gebruiken. Netflix, Youtube en Arte kijk ik via m'n LG tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
cy-gor25 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 19:03:
Mijn tv heeft issues om bepaalde files af te spelen, waarschijnlijk te maken met DTS.

Ik dacht aan een Mi Box S of 3 global versie, maar blijkbaar zijn er problemen met die box.
Is de Nexbox A95 met Libre Elec een goede optie of kan ik beter iets anders nemen specifiek voor video files met dts? Ik ga het eigenlijk enkel hiervoor gebruiken. Netflix, Youtube en Arte kijk ik via m'n LG tv
Mijn 'oude' Nexbox doet nog steeds prima wat hij moet doen en speelt tot nu toe alles. Ik heb hem via een post hier in dit thread geupdate naar LibreElec en dik tevreden.
Enig 'nadeel' is dat ie niet meer uit/aan wil via de remote. Maar omdat hij vrijwel geen stroom neemt, vond ik dit geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-04 14:57
Aangezien door de singles day er mooie kortingen zijn, ben ik opzoek naar een upgrade voor mijn Android box. Momenteel is het een box met 1gb ram en geen 1080 HD beeld.

Ik ben opzoek naar een 4gb box (of een nieuwe 2gb box) die af kan spelen in 1080p met een budget van +/-40eu.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:06
SidewalkSuper schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:31:
[...]

5.95.3.3 draait tot dusver als een trein!! _/-\o_
Wel even een compleet verse installatie erop gezet. :)
Even een schop naar een héle oude post, maar mijn MXIII ligt een beetje op apegapen en ik was benieuwd of je deze versie (OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.3.3.zip 14-Aug-2015 10:01) nog ergens beschikbaar (wellicht binnen je eigen data opslag of ergens online) hebt, want ik kan hem nergens vinden :-(

Edit; ik denk dat ie hier staat: https://mega.nz/#F!W0Qk2JIQ!P1iyw7dFFHvubkIUZ-i1lA!GhxWHIKC

En hier staat nog een nieuwere (OpenELEC-Amlogic.arm-S82-6.0.0.zip) lijkt het: https://mega.nz/#F!W0Qk2JIQ!P1iyw7dFFHvubkIUZ-i1lA!TpxQgbDb

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 22-11-2018 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Onlangs een Alfawise Z1 (2GB+16GB) aangeschaft en CoreElec 8.95.6 op een microSD kaartje gezet, de juiste device tree1 uit het meegeleverde mapje (na het overzetten van de image op de sdkaart) gekopieerd en hernoemd naar dtb.img, ding draait Kodi als een tierelier met de S912 die er in zit.

Ook nog uitgevogeld dat m'n Philips TV HDMI-CEC (aka EasyLink) ondersteund en kan nu de box met de afstandsbediening van m'n televisie besturen 8)

@Joster ipv de hele oude OpenELEC d'r op te zetten zou ik naar LibreELEC of de nieuwere op Amlogic gerichte CoreELEC distros richten. (Deze post was de reden waarom ik van (een niet bootende) LibreELEC naar CoreELEC ben geswitched)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:06
Wiethoofd schreef op zondag 9 december 2018 @ 00:41:

@Joster ipv de hele oude OpenELEC d'r op te zetten zou ik naar LibreELEC of de nieuwere op Amlogic gerichte CoreELEC distros richten. (Deze post was de reden waarom ik van (een niet bootende) LibreELEC naar CoreELEC ben geswitched)
Dacht van het weekend met het druilerige weer CoreELEC maar eens te gaan installeren. Vooraf toch nog even geprobeerd dat bakkie met OpenELEC op te starten, werkt ie gewoon :D Kon gewoon content vanaf de NAS bekijken, kon zelfs via Retrospect gewoon de finale van Expeditie Robinson afspelen (bij wijze van test). Ik ben er dus verder nog maar even afgebleven, zo vaak gebruik ik het toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-07 13:59
Ik had dezelfde gedachte dit weekend, maar heb het idee uitgevoerd. Ook al werkte de (verouderde) LibreELEC build van Kszaq nog uitstekend op mijn Nexbox A95x 905x.

Installatie van CoreELEC ging soepel! Inclusief de installtointernal. Grootste klus was achteraf alle addons weer in te stellen naar wens. Stabiliteit lijkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-07 13:07
Ik zag dat er een nieuwe update was voor de Q30/Q5/Q10 Pro, ziet er strak uit. :)

http://www.futeko.com/new...pic=812.msg26994#msg26994

[ Voor 100% gewijzigd door WhySoSerious? op 10-02-2019 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Heeft iemand toevallig een androidbox o.i.d, die daar ook FTP of een andere file transfer gebruikt?

Mijn plan is een goedkoop androidboxje te halen, waar 1 of 2 ip camara's naartoe kunnen transferen doormiddel van FTP.

Kwa cpu power en netwerk lijkt dit wel te lukken, echter usb naar sata gaat een zwakke link zijn. (Voor data opslag, extern hdd 2.5inch. Ssd wellicht omdat -> snel, zuinig...alleen wss niet snel met de record files... )

Vandaar de vraag, iemand ervaring?
Ben globaal wat info aan het opdoen hierover.

Edit: Al wat info rijker: https://www.hardkernel.com/shop/odroid-xu4-special-price/ die doet 95 tot 110 mb/s.
_/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Marsjee op 13-02-2019 08:53 ]

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:05
Ik heb nu OpenElec op mijn android player. Is het mogelijk om de opslag in kodi naar een externe HD of Usbstick te zetten ipv de beperkte opslag op de player zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:08

sjaool

Every life should have 9 cats

lonehitman schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 16:01:
Ik heb nu OpenElec op mijn android player. Is het mogelijk om de opslag in kodi naar een externe HD of Usbstick te zetten ipv de beperkte opslag op de player zelf?
Ik draai LibreElec met Kodi op mijn MeCool M8S Pro L en draai films en dergelijke vanaf mijn server. Geen enkel probleem. Gewoon in Kodi de juiste directories instellen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin-75
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-02-2021
Beste Tweakers,

Ik heb afgelopen week een Synology ds112j aangeschaft (2e hands met 1TB hdd) en een nieuwe Nvidia shield. De bedoeling is dat ik een flink aantal series en films vanaf mijn computer op wil slaan in de nas en vervolgens af wil spelen met de Nvidia shield. De nas staat inmiddels in mijn netwerk en de Shield is ook geïnstalleerd. Ik heb Kodi,Vlc en Plex geïnstalleerd op de shield maar nu loop ik vast.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik mijn bestanden vanaf de nas via de shield zichtbaar krijg? Alles is bedraad aangesloten behalve mijn laptop.

Ik heb voorzichtig een seizoen van een serie op de gedeelde map van mijn nas gezet in de hoop dat Plex, Kodi of een andere app het kan vinden maar helaas... Ik ben nieuw in deze materie en ben mijn oude vertrouwde Ac Ryan playonhd gewend! Heel veel verstand van computers en aanverwante artikelen heb ik niet dus het zou fijn zijn als iemand in Jip en Janneke taal uit kon leggen wat ik moet doen.

Volgens mij ziet Plex de nas helemaal niet. Kodi wel volgens mij maar ik krijg het niet voor elkaar dat ik bovenstaand bestand te zien krijg. Is er dan echt geen simpele oplossing om de files vanaf de de ds112j af te spelen op de Shield? Ik hoop dat iemand van jullie me op weg kan helpen want ik begrijp het echt niet meer :|

Mvg Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin-75
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-02-2021
Inmiddels heb ik de bestanden op de nas zichtbaar gekregen in Kodi en Vlc. Plex ziet mijn nas nog steeds niet maar dat geeft niet. Via Kodi kan ik nu dus mijn video's bekijken in keurige kwaliteit.
Vlc is ook goed te doen maar die speelt de externe subs weer niet af op de Shield (computer wel).

De Nvidia Shield is wel een blijvertje hoor! Het is even uitvogelen hoe alles werkt maar op zich ben ik erg te spreken over dit apparaatje!

Gr Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Mijn zoektocht naar een fijne box voor Kodi (Anrdoid / ****elec), levert nog wat problemen op. Ik heb allerlei 'start here' topics doorgelezen, maar heb nog geen ideale box gevonden.

Klopt het dat er geen boxen zijn met S912 en Android 8.x?
Ik kan ze alleen vinden met Android 7.1. Nu ga ik er vanuit dat zo'n boxje geen Android versie upgrade krijgt, dus ik begin liever bij 8.1

Alles wat ik vind met Android 8.1 draait op een S905x2, maar die wordt niet ondersteund in de ****elec community.

Kennen jullie nog alternatieven, dus boxjes met (gigabit ethernet en) Android 8 en ondersteuning voor openelec/libreelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

schaduw schreef op zondag 24 februari 2019 @ 15:42:
Mijn zoektocht naar een fijne box voor Kodi (Anrdoid / ****elec), levert nog wat problemen op. Ik heb allerlei 'start here' topics doorgelezen, maar heb nog geen ideale box gevonden.

Klopt het dat er geen boxen zijn met S912 en Android 8.x?
Ik kan ze alleen vinden met Android 7.1. Nu ga ik er vanuit dat zo'n boxje geen Android versie upgrade krijgt, dus ik begin liever bij 8.1

Alles wat ik vind met Android 8.1 draait op een S905x2, maar die wordt niet ondersteund in de ****elec community.

Kennen jullie nog alternatieven, dus boxjes met (gigabit ethernet en) Android 8 en ondersteuning voor openelec/libreelec?
Misschien de H96-Pro+ (met 4K) iets voor je?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 14:50

greatgonzo

schit-te-rend!

mijn Eminent mediaspeler is bijna overleden.
In eerste instantie dacht ik aan een no nonsense kastje. Heb niet veel meer nodig dan de afspeelmogelijkheid van USB 2,0, x264, DTS, ondertitels en 3d ondersteuning.

Maar... nu ik me begin in te lezen lijkt me zo'n Beelink GT1 wel wat, omdat je dan nog met kodi e.d. kan spelen.

Wat zou jullie advies zijn? Weet namelijk totaal niet wat een goed type basic kastje zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb sinds vandaag de Beelink GT 1 ultimate. Aangesloten.. lampje brand wel, maar geen signaal. Reageert ook niet op de afstandsbediening.

Iemand dit al eens gehad? Mijn gevoel zegt dat het ligt aan de speler, want je zou toch verwachten dat hij ook opstart als ik de stekker erin en eruit doe.. maar hij reageert op niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@greatgonzo Wat doet hij precies wel of niet, bijv. geeft hij wel beeld/menu op TV?
Gekocht met software erop?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Tv zegt geen signaal.

Enkel wit lampje voorop

Standaard speler, met wel software geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Andere HDMI kabel geprobeerd?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ja..en twee verschillende Philips tv 's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:29
Ik heb sinds een paar dagen een DAC waarop ik mijn Nexbox A95X 2G/16G wil aansluiten via de SPDIF uitgang. Ik krijg er echter geen geluid uit. Ik had van tevoren al gegoogled en vond vele topics over de Nexbox en het niet werken van de SPDIF uitgang. De meesten denken dat er een optische mini toslink uitgang op zit en gebruiken dus de verkeerde kabel.

Ik dacht slim te zijn door dus gelijk een 3.5 mm digitale coax naar RCA kabel te bestellen, deze:

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1jKBNOXXXXXa7XVXXq6xXFXXX9/Ugreen-AV132-xiaomi-TV-coaxial-audio-cable-to-connect-digital-audio-amplifier-line-3-5-turn.jpg_640x640.jpg

https://nl.aliexpress.com...53J0ivJI&isOrigTitle=true

Maar helaas, ik krijg er met geen mogelijkheid geluid uit en m'n DAC zegt ook dat er geen signaal is op de coax ingang. In de settings staat "digital sounds" uiteraard op SPDIF.

Nu heeft deze aan de jack kant een stereo plug, waar op de diverse fora een mono plug wordt geadviseerd. Mijns inziens zou dit echter gewoon moeten werken.

Iemand met dezelfde box die dit probleem herkent? Ik weet dat deze box vrij populair was/is.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
JunkO schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:59:
Nu heeft deze aan de jack kant een stereo plug, waar op de diverse fora een mono plug wordt geadviseerd. Mijns inziens zou dit echter gewoon moeten werken.
Assumption is the mother of all f.... Gewoon even proberen met een 3.5 mm jack plug naar stereo RCA - één van de twee pluggen zou het dan moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:29
epias schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 22:30:
[...]
Assumption is the mother of all f.... Gewoon even proberen met een 3.5 mm jack plug naar stereo RCA - één van de twee pluggen zou het dan moeten doen.
Adapter gekocht naar jack mono en het werkt! Assumption IS the mother of all f#ckups inderdaad :X :+

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

greatgonzo schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 21:06:
Standaard speler, met wel software geloof ik
Ze worden ook met "optionele" software" verkocht of met een cracked Win10 als het een Win versie betreft...
Als er een SSD in zit bekijk je heb toch ff wat er op staat, hang hem in of aan een anders systeem met de juiste stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

heb geen male to male USB... hij is al terug naar Gearbest

[ Voor 33% gewijzigd door greatgonzo op 21-03-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-07 23:41
Een paar weken geleden heb ik de superceleron rom geinstalleerd op mijn Beelink GT1. Het installeren was erg simpel.

Helaas is de rom zelf erg teleurstellend. Om die reden wilde ik een andere rom flashen. Helaas bleek dit volgens TWRP geen geschikte ROM te zijn. Raar, aangezien deze na serienummer check gedownload was via het Beelink forum.

In het downloadpakket zat ook het bestand Recovery.img. Omdat ik het vermoeden had dat de rom wellicht te nieuw was voor de huidige versie twrp heb ik dit bestand geflasht. TWRP gaf aan dat dit gelukt was en de box is toen gereboot.

Vervolgens wilde ik nogmaals in recovery opstarten, maar dit wil niet meer lukken. Het lijkt alsof er gewoon geen recovery meer aanwezig is. Opstarten via de reset knop op de box zelf lukt niet en helaas ook niet vanuit android zelf.

Heeft hier iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Moet je dit eens zetten op je goedkope mediabox, hier (a95x) schoot het aantal blokkeringen omhoog.

https://blokada.org/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:41

dbzfan

Nee.

Mijn oude MX2 box met OpenElec wil niet meer opstarten. Blauwe ledje op de voorkant gaat ook niet meer aan.. Ik wil eigenlijk geen hard-reset doen omdat ik dan Open Elec kwijt ben en m'n Kodi instellingen. Iemand dit vaker meegemaakt en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoV2
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 14:20
Failed to mount etc on /sdcard dus je moet misschien proberen te booten van sdcard in plaats van een usbstick

Bericht moest ergens anders, foutje.

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoV2 op 01-07-2019 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ljsvv
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-07 11:14
Heeft een van jullie al de Experience Update 8 gedraaid op de Nvidia Shield?

Voorheen kon ik in de ontwikkelaarsoptie auto color space switching aanzetten en dat werkte met Kodi perfect.

Nu zit dit standaard in Pie ingebakken, staat ook aan maar in Kodi wordt er niet van Color space gewisseld. Bugje in Kodi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 15:25
Ljsvv schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 12:04:
Heeft een van jullie al de Experience Update 8 gedraaid op de Nvidia Shield?

Voorheen kon ik in de ontwikkelaarsoptie auto color space switching aanzetten en dat werkte met Kodi perfect.

Nu zit dit standaard in Pie ingebakken, staat ook aan maar in Kodi wordt er niet van Color space gewisseld. Bugje in Kodi??
De nieuwe functie lijkt buggy te zijn, zie ook: keepitfrosty in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"
Pagina: 1 ... 87 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer