Then again, er zijn dus ook amper alternatieven die bv. wél HDR op youtube ondersteunen. Die goedkope (en minder goedkope) 'gewone' Android boxjes denk ik niet.....
Volgens mij kan de Chromecast Ultra het wel en ik lees her en der AppleTV ook. En de ingebouwde Youtube functie op sommige HDR capable TV's.....
En wat niet is, kan nog komen. Niemand zou hebben kunnen vermoeden dat een toch best oude SoC zoals die in de Shield (zelfs in de 2017 versie) nog steeds zo goed mee zou kunnen komen als anno nu.
Any how, voorlopig heb ik nog nieteens 4k in huis, laat staan HDR.
Voor mij blijft m'n Shield (versie 2017 zonder controller, wel met Remote voor € 159 bij Coolblue afgelopen vrijdag) voorlopig m'n beste media aankoop - ever!
En ik heb al heel wat gedraaid:
* Eerste Nvidia ION platform
* El cheapo Android stickje
* Niet zo elk-cheapo Minix X7
* Asrock Beebox (tot ik de Shield had qua KODI het beste tot nu toe )
Bij die Android boxen en stick was vooral het gebrek aan passthrough van HD audio formaten en de belabberde playback van 1080i materiaal een groot irritatiepunt. En het ontbreken van fatsoenlijke HLS support waardoor bijna alle streaming content (NLZiet, NPO, etc. ) belabberd was. En dan heb ik op de X7 echt best wel veel verschillende custom roms uitgeprobeerd, waarbij sommigen heel dicht in de buurt van een goed werkende situatie kwamen, maar er uiteindelijk nog steeds pijnpunten bleven.
Nu met de Shield is KODI nóg beter dan op die Beebox en kunnen die box en de 'gewone' chromecast in feite de deur uit. En bij KNIPPR (Over The Top TV aanbieder) loopt op dit moment een beta test voor een native AndroidTV app. Als die app uitgebracht wordt, gaan hier de lineaire TV provider en bijbehorende STB ook de deur uit
[
Voor 18% gewijzigd door
eymey op 28-11-2017 13:41
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.