Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
chielmi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:06:
[...]

Welke versie je ook kiest, LibreELEC erop, en gaan! Met Android vond ik deze box een miskoop. Met LE heb ik er werkelijk niets op aan te merken. Top ding :)

Ik heb de 2GB versie, die was volgens mij maar marginaal duurder.
Verklaard u nader; wat voor voordelen heeft LibreELEC tegenover Android volgens jou?
Heb hier en daar gelezen dat de standaard install van Android beter draait als iets anders?

Ben gewoon informatie aan het verzamelen he, weet er verder (nog) niks van. Ben nieuwsgierig.

[ Voor 13% gewijzigd door Milo44 op 02-10-2017 21:26 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb gewoon Android. Al was het alleen maar voor de ziggo app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik gebruik al een tijdje een beelink gt1 naar tevredenheid. Vandaag wilde ik echter ook wat games erop spelen met of mijn ps4 controller (mortal kombat) of met mijn cheapo snes controller en dan met een snes9x emulator.

Dit liep uit op een teleurstelling. Met de ps4 controller had ik last van zeer zware lag.

Niet heel erg, want vond het leuker om met een snes usb controller aan de gang te gaan. Helaas liep ook dit op een teleurstelling uit. Het probleem zit hem dat Android blijkbaar vind dat bepaalde toetsen 'iets' in Android moeten doen. Dit krijg ik helaas ook niet aangepast.

Wanneer ik in snes9x bijvoorbeeld een bepaalde actie aan de 'b' knop op de snes controller wil toewijzen, dan overruled android dit door bijvoorbeeld muziekspeler te openen. Hetzelfde doet hij met aan paar andere knoppen.

Met tincore heb ik al zitten klungelen, maar ook daarmee geen succes.

Hoe kan ik nou ervoor zorgen dat mijn usb snes controller 'gewoon' een snes controller is en geen acties in android uit gaat voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Harribo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 22:30:
Ik heb gewoon Android. Al was het alleen maar voor de ziggo app
Dat is dus idd ook waar ik naar kijk, dat soort appjes kunnen altijd handig zijn namelijk.
Verder lijkt het me absoluut wel leuk om eens te kijken naar LibreElec, maar wil dan wel zeker zijn dat ik weer terug kan naar de (originele) Android installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_satede
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-04-2022
Hallo, ik heb een androidbox V88 met een rk3229 chip van scishion. Alleen krijg ik met de ziggo go app de foutmelding dat hij de video niet kan afspelen. Als ik het goed lees moet dit wel kunnen. Iemand een idee wat het kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Vanavond mijn Nexbox A5 S905X 1GB direct uit de verpakking voorzien van LibreELEC 8.0 met Kodi 17.4. Dit werkt perfect! 2160p met HDR doet hij goed. Voor € 21,68 een leuk Mediaspeler erbij.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21
Jumpman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 00:42:
Vanavond mijn Nexbox A5 S905X 1GB direct uit de verpakking voorzien van LibreELEC 8.0 met Kodi 17.4. Dit werkt perfect! 2160p met HDR doet hij goed. Voor € 21,68 een leuk Mediaspeler erbij.
Ik heb exact dezelfde mediaspeler (nog in de verpakking,...). Waarom heb je ervoor gekozen om deze met LibreELEC uit te rusten en niet Kodi via de playstore te installeren?
Heb je ook een link naar de installatiebestanden van jouw setup?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
BigSurf schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:37:
[...]

Ik heb exact dezelfde mediaspeler (nog in de verpakking,...). Waarom heb je ervoor gekozen om deze met LibreELEC uit te rusten en niet Kodi via de playstore te installeren?
Heb je ook een link naar de installatiebestanden van jouw setup?
Kodi op LibreELEC draait veel beter op deze TV-Boxen.

Deze handleidingen heb ik gebruikt:
http://www.tvboxforum.com/showthread.php?tid=973
https://forum.libreelec.t...n-s905-s905x-s912-device/

Deze file exact: LibreELEC-S905.arm-8.2-8.1.9.img.gz.

Ik zou je wel adviseren om als het vanaf micro SD-Card goed werkt, de installatie op de interne opslag te zetten, hierdoor wordt de TV-Box sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Rob_satede schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:14:
Hallo, ik heb een androidbox V88 met een rk3229 chip van scishion. Alleen krijg ik met de ziggo go app de foutmelding dat hij de video niet kan afspelen. Als ik het goed lees moet dit wel kunnen. Iemand een idee wat het kan zijn ?
Hij staat hier niet bij: http://blog.djoozy.com/a-...pp-getest-android-tv-box/

Er zit een rockchip in. Daar was ook wat mee. Ben alleen het artikel kwijt.

Ik heb zelf een x96 pro en een beelink mxiii 2 gekocht laatst. Amlogic S905X cpu's. Beiden werken wel prima met de ziggo go app.
Hoewel die x96 ook ongewenst reageert op de ab van mijn tv.

Er wordt hier steeds geroepen dat LibreElec zo geweldig is. Dat klopt maar zonder Android heb je geen ziggo go app of andere mogelijkheden.
1 gb is zeer krap. Misschien dat je nog weg komt omdat LibreElec niet zoveel vraagt?

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 13-10-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Harribo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:16:
[...]

Hij staat hier niet bij: http://blog.djoozy.com/a-...pp-getest-android-tv-box/

Er zit een rockchip in. Daar was ook wat mee. Ben alleen het artikel kwijt.

Ik heb zelf een x96 pro en een beelink mxiii 2 gekocht laatst. Amlogic S905X cpu's. Beiden werken wel prima met de ziggo go app.
Hoewel die x96 ook ongewenst reageert op de ab van mijn tv.

Er wordt hier steeds geroepen dat LibreElec zo geweldig is. Dat klopt maar zonder Android heb je geen ziggo go app of andere mogelijkheden.

[...]

1 gb is zeer krap. Misschien dat je nog weg komt omdat LibreElec niet zoveel vraagt?
1GB gaat perfect, inmiddels al verschillende 2160p HDR bestanden afgespeeld. Met Android 6.0 lukt dit niet zo vloeiend.

Ziggo Go App gebruik ik niet, dus daar heb ik geen last van. Netflix gebruik ik ook niet, maar die doet nu maximaal 720p, met de komst van LibreELEC 9.0 begin 2018 is dit ook opgelost.

LibreELEC 8.2 vind ik echt heel soepel draaien in vergelijking met Android 6.0. Maar als je bijvoorbeeld de Ziggo Go App gebruikt is het geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 12:44
Zijn er ook Android TV boxen die op Android 7 draaien en die ook snel updates krijgen?
Ik ben namelijk op zoek naar een Android TV box maar wil wel graag snelle updates zoals Nokia met zijn smartphones doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Nu een aantal dagen getest met LibreELEC. 2160p HDR gaat vloeiend mits je de TV Box fysiek met ethernet aansluit. De Wi-Fi is erg slecht, zelfs in het vertrek met de router, komt bij niet hoger dan 75/80% ontvangststerkte en erg slechte transfer snelheden in Mbps. 1080p gaat prima, 2160p HDR is over Wi-Fi niet vloeiend te doen, de TV Box heeft een constante toevoer van minimaal 45/50 Mbps nodig.

Verder erg tevreden voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
OK, even kort door de bocht:

MINIX NEO U9-H (EU 118,54 GEEKBUYING)
BEELINK GT1 Ultimate (EU 61,22 BANGGOOD)
MX9 PRO (EU 38,26 GEARBEST)

Ik neig naar de MX9 Pro, omdat ie zoveel goedkoper is maar toch ongeveer gelijk presteert (Antutu), dat zegt niet alles naturlijk, maar toch....

Wat voor functionaliteit voor mij o.a. het belangrijkst is:

- Goede hardware, stabiel OS, standaard launcher vervangbaar (bijv door Nova)
- Degelijke en snelle support e/o userbase
- Netflix / Ziggo GO / Youtube / e.d. (1080p)
- Miracasten vanaf mijn Android 7 telefoon
- Als het kan TV programma's opnemen, maar dat is geen noodzaak

- Oh ja, OS update support, ik wil niet over een half jaar of één jaar niet meer kunnen Netflixen o.i.d. omdat het OS niet meer ondersteund wordt....

*O*

[ Voor 10% gewijzigd door dirkhimself op 21-10-2017 10:17 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, heb een Nexbox A95X TV Box Amlogic S905 geïmporteerd en zou graag kodi erop installeren? Kodi downloaden gaat wel goed maar hoe krijg ik de juiste instellingen? Kan een ervaren kodi gebruiker met misschien ook een Nexbox A95X TV Box Amlogic S905 contact met mij opnemen via pb?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 15:44:
Hallo allemaal, heb een Nexbox A95X TV Box Amlogic S905 geïmporteerd en zou graag kodi erop installeren? Kodi downloaden gaat wel goed maar hoe krijg ik de juiste instellingen? Kan een ervaren kodi gebruiker met misschien ook een Nexbox A95X TV Box Amlogic S905 contact met mij opnemen via pb?
KODI zit hier toch standaard op? Je kan bij instellingen de taal, regio, speaker setup etc. aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 23-10-2017 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ondertussen heb ik mijn Nexbox A95x binnen gekregen.
Ben er nu een beetje mee aan het spelen, maar ik krijg het niet voor elkaar om Kodi te installeren of een andere schil eroverheen te installeren...

Als ik Kodi wil installeren geeft ie bij beide APK-bestanden (x86 en x64) "App not installed".
Kodi staat er nog NIET op, dus dat zou het probleem niet moeten zijn...

Als ik een nieuwe schil wil installeren lukt dat van te voren al niet, want ik heb geen optie om nieuwe bronnen toe te voegen. Of ik ben heel kippig en zie de optie over het hoofd.

Wat ik dus nu heb is een out of the box A95x met Android 6.0.1.
Wie kan mij even verder op weg helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door Milo44 op 26-10-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Milo44 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:17:
Ondertussen heb ik mijn Nexbox A95x binnen gekregen.
Ben er nu een beetje mee aan het spelen, maar ik krijg het niet voor elkaar om Kodi te installeren of een andere schil eroverheen te installeren...

Als ik Kodi wil installeren geeft ie bij beide APK-bestanden (x86 en x64) "App not installed".
Kodi staat er nog NIET op, dus dat zou het probleem niet moeten zijn...

Als ik een nieuwe schil wil installeren lukt dat van te voren al niet, want ik heb geen optie om nieuwe bronnen toe te voegen. Of ik ben heel kippig en zie de optie over het hoofd.

Wat ik dus nu heb is een out of the box A95x met Android 6.0.1.
Wie kan mij even verder op weg helpen?
Hiermee zou het moeten lukken: http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_for_Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Jumpman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Ik zou je wel adviseren om als het vanaf micro SD-Card goed werkt, de installatie op de interne opslag te zetten, hierdoor wordt de TV-Box sneller.
Heb mijn Nexbox S905X van onder het stof gehaald en aan de hand van de url's die jij gaf, ging het allemaal zeer vlot om libreelec en kodi te installeren. Vond het zelfs beetje verdacht dat het zo vlot ging ;)

Maar weet niet of ik het ga blijven gebruiken. Vergeleken bij mijn (stok)oude Dune HD speler werkt Kodi gewoon minder vlot (denk dat intuïtief het dure woord is). Daarbij komt nog dat ik nergens vind hoe ik de bediening kan doen met mijn Harmony afstandsbediening.
Daarom bedien ik het via CEC maar dat is ook niet echt goed. De android box gaat niet uit als ik alles uitzet (niet echt een probleem, zo kan de library updaten en het toestelletje verbruikt bijna niets). Als ik overschakel (tv input zetten op hdmi poort nexbox) duurt het een minuut of twee eer er reactie komt (weet niet of dat aan tv of aan nexbox ligt). Als ik dan gewoon tv aan het kijken ben (settop box), gebeurt het regelmatig dat de tv verspringt naar hdmi ingang van de kodi.
En sommige bestanden speelt ie gewoon niet goed af. Niets exotisch of zo, doorsnee mkv van bijvoorbeeld Ray Donovan. Speelt af op alles wat ik in huis heb maar bij de nexbox is er geen geluid.

Daarboven komt dat ik geen enkele skin vind die mij aanstaat. Allemaal veel maar dan ook veel te veel opties. Dit laatste is waarschijnlijk door het jarenlange gebruik van Zapitti op de Dune. Was een zeer simpele maar zeer goed opgebouwde template.En zoiets vind ik niet terug bij Kodi. Iedereen wil van hun skin een hoogtepunt van design maken terwijl dat voor sommigen niet echt nodig is

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kenhas schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:45:
[...]

Heb mijn Nexbox S905X van onder het stof gehaald en aan de hand van de url's die jij gaf, ging het allemaal zeer vlot om libreelec en kodi te installeren. Vond het zelfs beetje verdacht dat het zo vlot ging ;)

Maar weet niet of ik het ga blijven gebruiken. Vergeleken bij mijn (stok)oude Dune HD speler werkt Kodi gewoon minder vlot (denk dat intuïtief het dure woord is). Daarbij komt nog dat ik nergens vind hoe ik de bediening kan doen met mijn Harmony afstandsbediening.
Daarom bedien ik het via CEC maar dat is ook niet echt goed. De android box gaat niet uit als ik alles uitzet (niet echt een probleem, zo kan de library updaten en het toestelletje verbruikt bijna niets). Als ik overschakel (tv input zetten op hdmi poort nexbox) duurt het een minuut of twee eer er reactie komt (weet niet of dat aan tv of aan nexbox ligt). Als ik dan gewoon tv aan het kijken ben (settop box), gebeurt het regelmatig dat de tv verspringt naar hdmi ingang van de kodi.
En sommige bestanden speelt ie gewoon niet goed af. Niets exotisch of zo, doorsnee mkv van bijvoorbeeld Ray Donovan. Speelt af op alles wat ik in huis heb maar bij de nexbox is er geen geluid.

Daarboven komt dat ik geen enkele skin vind die mij aanstaat. Allemaal veel maar dan ook veel te veel opties. Dit laatste is waarschijnlijk door het jarenlange gebruik van Zapitti op de Dune. Was een zeer simpele maar zeer goed opgebouwde template.En zoiets vind ik niet terug bij Kodi. Iedereen wil van hun skin een hoogtepunt van design maken terwijl dat voor sommigen niet echt nodig is
Heb je LibreELEC op de micro SD-card draaien of op de interne opslag? Dit maakt namelijk ontzetten veel uit in snelheid en ook in verwerkingssnelheid van content. Via LibreELEC op de micro SD-card werken zware 2160p videos bijvoorbeeld niet goed en met LibreELEC op de interne opslag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Jumpman schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:53:
[...]

Heb je LibreELEC op de micro SD-card draaien of op de interne opslag? Dit maakt namelijk ontzetten veel uit in snelheid. Via LibreELEC op de micro SD-card werken zware 2160p videos bijvoorbeeld niet goed en met LibreELEC op de interne opslag wel.
alles is intern geïnstalleerd. Had het eerst op sd kaartje maar reageerde allemaal net iets te traag naar mijn zin.
Ook wel vreemd dat de uitvoer op maximum 1080p staat. Kan niets hoger installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Kenhas schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

alles is intern geïnstalleerd. Had het eerst op sd kaartje maar reageerde allemaal net iets te traag naar mijn zin.
Ook wel vreemd dat de uitvoer op maximum 1080p staat. Kan niets hoger installeren.
Vreemd, mijn Nexbox A5 met LibreELEC is echt binnen enkele seconde opgestart. Ik zie het Nexbox logo en daarna het LibreELEC logo en ik kan starten. Ook hangt hij aan een UHD TV en kan hij gewoon moeiteloos 3840 x 2160 pixels videos afspelen (mits hij aan het ethernet hangt, de Wi-Fi is niet sterk genoeg). Voor € 22,00 is dit nog het beste device, wat ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Jumpman schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Vreemd, mijn Nexbox A5 met LibreELEC is echt binnen enkele seconde opgestart. Ik zie het Nexbox logo en daarna het LibreELEC logo en ik kan starten. Ook hangt hij aan een UHD TV en kan hij gewoon moeiteloos 3840 x 2160 pixels videos afspelen (mits hij aan het ethernet hangt, de Wi-Fi is niet sterk genoeg). Voor € 22,00 is dit nog het beste device, wat ik gehad heb.
Ik heb die nog gekocht toen die aan 50 euro stond. Zo lang ligt ie al onder het stof ;)

De omschrijving op banggood is : Nexbox A95X Amlogic S905X 2G DDR3 RAM 16G eMMC ROM Android 6.0 2.4G+5.0G Dual Band WiFi 4K 60fps Kodi 16.1 Bluetooth 4.0 HDR VP9 H.265 HEVC Android TV Box Mini PC

Dus ie zou ook 4K moeten aankunnen maar bij instellingen kan ik enkel 1080p kiezen als uitvoer. Zal eens beetje zoeken. Maar de kans zit er in dat ie weer in een hoekje vliegt en tijdelijk mijn Dune HD terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Inmiddels gelukt, het bleek dat Kodi er dus toch al wél op geinstalleerd stond, vandaar dat opnieuw installeren niet lukte.
Dus verwijderd en opnieuw geinstalleerd ging zonder problemen _/-\o_

Echter als ik nu een bron wil toevoegen in Kodi en ik klik erop vanuit "Install from zip-file" gebeurd er niets.
Tot nu toe 4 verschillende bronnen geprobeerd waarvan slechts 1 werkt maar geeft daarna aan "Failed to install add-on from zip-file".

Geef het voor nu ff op en kijk morgen verder. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

[...]

Als je een Harminy remote wilt gebruiken zal je een remote.conf moeten aanmaken middels een app of een kant en klaar bestand. Daarnaast had ik ook een FLIR nodig om alle functies te kunnen benutten.

Zelf gebruik ik een MXQ Pro 4k (S905x chip) welke 4k moeiteloos kan spelen op LE icm een SD kaart installatie. Heb je wel de goede device tree gebruikt bij het installeren van LE? Kan ook zijn dat je niet een 'echte' Nexbox hebt met een net iets andere chipset waardoor LE niet goed werkt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
Ik heb onlangs ook een A95x besteld. Heb nu internet only bij Ziggo en ik heb deze box gekocht voor de Ziggo app. Echter maak ik ook gebruik van NLziet. Iemand ervaring met het gebruik van hun app op een tv-box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb de ziggo app draaiende op twee tv boxen. Een x96 pro en een beelink MXIII.
Beide draaien prima.
Mis alleen scrollbars in de app en had dat gemeld. Kreeg ik terug dat de ziggo app alleen wordt ontwikkeld voor smartphone en tablet.
Hoe moeilijk kan het zijn scrollbars, maak er een on/off vinkje van maar ja.. Ze zullen hun redenen wrs hebben.

Iets wat storender is aan de ziggo app is dat de uitzending gemist programma's wegens rechten lang niet altijd gecast mogen worden.
Daar loop ik zelf dan met mijn tv boxen niet tegen aan maar wel mensen die ik ken die dat wel willen vanaf hun smartphone.
Ander irritant dingetje is dat de uitzending gemist programma's van de commerciële zenders vaak niet de mogelijkheid bieden om vooruit of achteruit te spoelen. Dat is natuurlijk denk ik dan vanwege het verplicht kijken van de reclames. Hij onthoud wel waar je gebleven bent.
Het draait hierbij natuurlijk om geld.

Dingen om soms rekening mee te houden. Ik heb daarom altijd nog een (analoge) dvd recorder mocht ik het storend vinden.

[ Voor 50% gewijzigd door Harribo op 28-10-2017 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
[...]

Harmony werkt prima met de nexbox....staat zelfs in de harmony database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik zie verschillende reacties over een Ziggo app e.d.
Ik heb er nog niet naar gekeken overigens hoor, maar is dit letterlijk een app die je via de playstore binnen haalt of?

En ik heb afgelopen weekend een aflevering van een serie zitten kijken, dit was een 720p versie.
Echter was deze naar mijn idee helemaal niet (zo) scherp, ook lees ik hier en daar dingen over 2160p en 4k.
Is dat ook mogelijk met mijn Nexbox A95x? Of moet ik daar specifieke bronnen voor toevoegen of instellingen wijzigen?

Android TV nooby aanwezig ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Milo44 op 01-11-2017 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Notna schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 23:42:
[...]

Als je een Harminy remote wilt gebruiken zal je een remote.conf moeten aanmaken middels een app of een kant en klaar bestand. Daarnaast had ik ook een FLIR nodig om alle functies te kunnen benutten.

Zelf gebruik ik een MXQ Pro 4k (S905x chip) welke 4k moeiteloos kan spelen op LE icm een SD kaart installatie. Heb je wel de goede device tree gebruikt bij het installeren van LE? Kan ook zijn dat je niet een 'echte' Nexbox hebt met een net iets andere chipset waardoor LE niet goed werkt.
Onzin staat gewoon in de harmoy database en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:43

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Theodor schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:45:
[...]

Onzin staat gewoon in de harmoy database en werkt prima.
Lekker vriendelijk, formuleer dat de volgende keer eens wat netter :')

1. https://support.myharmony...mony-experience-with-kodi
2. Je zal een remote.conf file nodig hebben in vele gevallen als je wilt dat een AB werkt. Niet in alle LE builds werkt het meteen
3. De goedkopere Droid boxjes hebben een AB waar geen play/pauze/stop etc. knop op zit. Ik had daartoe die FLIRC nodig zodat ik de knoppen kon mappen voor grebruik in Kodi. fijn dat dit voor de Nexbox blijkbaar niet zo is, maar dat heb ik ook niet gezegd

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 01-11-2017 14:55 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 00:26
Ik ben eigenlijk voor in de woonkamer opzoek naar een android tv box..
De tv box moet eigenlijk mijn kpn tv kastje + raspberry pi met libreelec taken gaan overnemen..

De functies worden dus kodi, ziggo go app voor tv, en streammogelijkheid vanaf de iPhone.

Is het tv kijken via de ziggo go app een beetje te doen? Of wordt dit heel omslachtig? En wat is prijs/kwaliteit een goeie android box? Ik zit te kijken naar een xiaomi tv box, of een h96+ pro, maar zie door de bomen het bos niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:07
J.Thermaltaker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:37:
De tv box moet eigenlijk mijn kpn tv kastje + raspberry pi met libreelec taken gaan overnemen..

De functies worden dus kodi, ziggo go app voor tv, en streammogelijkheid vanaf de iPhone.

Is het tv kijken via de ziggo go app een beetje te doen? Of wordt dit heel omslachtig? En wat is prijs/kwaliteit een goeie android box? Ik zit te kijken naar een xiaomi tv box, of een h96+ pro, maar zie door de bomen het bos niet meer
Waar heb je voor gekozen?
Ben me ook aan het oriënteren op iets nieuws ter vervanging van mijn Mede8er 800.
Zit zelf te denken aan een Nvidia TV Shield maar weet niet of dit misschien een beetje TE is.
Is wel wat duurder dan andere boxen maar kan deze volgens mijn nog wel jaren gebruiken.
Vind het erg moeilijk .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
bruce the boss schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:55:
[...]

Waar heb je voor gekozen?
Ben me ook aan het oriënteren op iets nieuws ter vervanging van mijn Mede8er 800.
Zit zelf te denken aan een Nvidia TV Shield maar weet niet of dit misschien een beetje TE is.
Is wel wat duurder dan andere boxen maar kan deze volgens mijn nog wel jaren gebruiken.
Vind het erg moeilijk .....
Vind de nvidia shield gewoon te prijzig.. heb een h96 pro+ besteld.. even afwachtten wanneer die binnen is..
Werd me gewoon even te gek allemaal verschillende apparaten in de woonkamer + een vriendin die het allemaal steeds minder snapt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik heb naast mijn minix u1 een xiaomi tvbox bestelt bij aliexpress voor op de slaapkamer voor €60,21.
Ik lees er goede dingen over en Netflix zou het ook prima doen, we zullen zien als hij er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Voordeel van de Nvidia Shield of een andere box met "AndroidTV" is wel dat je mogelijk met 1 box voor meerdere dingen klaar kan zijn.

Hier staat nu een Asrock Beebox (Braswell) boxje voor KODI (en bistream HD audio output) voor content vanaf het thuisnetwerk en een Chromecast voor al het streamwerk (Netflix, NPO, NLziet/Knipper, etc. ).

Het is dat ik de Shield op dit moment ook wat te duur vind en dat ik het jammer vind dat apps zoals NPO en NlZiet of Knippr nog steeds niet ge-released zijn voor native AndroidTV.

Maar zodra dat laatste wel het geval wordt gaat de linaire TV hier helemaal de deur uit en komt er een AndroidTV box :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
J.Thermaltaker schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:37:

Ik ben zeer tevreden wat dat betreft over de Beelink MINI MXIII 2gb intern. Niets op aan te merken.
Zelfs een goede afstandsbediening, updates en sleep modus. Gebruik als cast de miracast.

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 08-11-2017 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Een vraagje voor de wijze heren hier.

Ben zelf aan het kijken naar de Beelink GT1 Ultimate en heb daar een aantal vragen over:

- Hoe kan ik een Android box a la Beelink GT1 Ultimate besturen?

Heb nu een RPI3 icm met Yatse en daarnaast een Logitech Harmony ab voor alle andere apparaten.
Wil eigenlijk niet nog een afstandsbediening erbij. Hoe hebben jullie dit opgelost?
Aanvulling: Naar eigen inzicht is de remote een IR remote van de beelink en kan ik dit dmv learning overzetten in de Harmony. Mijn ervaring met die learning optie is namelijk dat het niet altijd even goed werkt, vandaar dat ik wil weten wat de alternatieven zijn enz.

- Hoe zit het met de performance?

Zie online wel filmpjes van mensen die een rom hebben gemaakt enz, maar in de werkelijkheid is het vaak anders. Net een filmpje van Kodi op een Shield gezien en daar laden de bronnen binnen 5 seconden in en start de film binnen een seconde na selecteren bron. Bereik ik zoiets met een Beelink GT1 Ultimate?

[ Voor 15% gewijzigd door AndereKoekoek op 10-11-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ziggo go is best waardeloos voor zo'n boxje:
Je krijgt na een bepaalde tijd een melding of je nog kijkt, "om data te besparen".
De interface is gemaakt voor alleen touch input of muisaanwijzer, navigatieknoppen van de ab werken niet, ook niet bij meldingen.

Maar een kodi addon is mogelijk:
https://community.ziggo.n...go-add-on-voor-kodi-20532

[ Voor 10% gewijzigd door Manke op 11-11-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
AndereKoekoek schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 15:48:

- Hoe kan ik een Android box a la Beelink GT1 Ultimate besturen?
Al eens in je Harmony configuratie gezocht naar Beelink GT1? Onder de mediaspelers...
Grote kans dat je hem vind 👍.

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb hier een amlogic s905 boxje liggen. Is het hier mogelijk om dezelfde os op te krijgen als die je ziet op nivida shield en dergelijke. Dus echt de 'officieele' android tv os. En is dit a workaround om netflix op hoge kwaliteit af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
ibiben95 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 17:11:
Hallo,

Ik heb hier een amlogic s905 boxje liggen. Is het hier mogelijk om dezelfde os op te krijgen als die je ziet op nivida shield en dergelijke. Dus echt de 'officieele' android tv os. En is dit a workaround om netflix op hoge kwaliteit af te spelen?
Er zijn Custom Roms gebaseerd op Android TV, check websites als Freaktab en XDA. Uiteraard wel goed kijken of de ROM geschikt is voor jouw kastje.
Nee, het is geen workaround om Netflix op hoge kwaliteit af te spelen, dit hangt namelijk af van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:46

houthakker

Poehé

Ik heb nu ook eindelijk retroarch en emustation werkend gekregen, middels AlexElec. Deze distro bevat ook zakend als tvheadend, oscam, dvb drivers, etc...

http://www.alexelec.in.ua/

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:24
Hallo allemaal,

Bestaat er ook een mediaplayer wat goed draait op stock android en zo verkocht wordt? Ik zoek er een voor development. Welke mediaplayer is hier het meest geschikt voor?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:47
Jumpman schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:05:
[...]

Heel erg bedankt hiervoor. Ik heb dit geprobeerd met mijn Nexbox A95X S905. Werkt perfect en hij speelt nu eindelijk 5.1 FLAC bestanden die dit toestel eerst altijd deed crashen. Het enige wat niet klopte aan de handleiding was de device tree bestanden (die link werkte niet meer) maar via Google alsnog gevonden.

De Rii i8+ muis is hier ontzettend traag ten opzichte van Android. Iemand tevens ervaring mee en is dit op te
lossen?

Het is nu (waarschijnlijk) nog niet aan de orde, maar LibreELEC update zichzelf (toch?), maar hoe zit dat met Kodi? Hopelijk doet deze dat ook of moet ik vervolgens weer een nieuwe build er op zetten? Wat ik nu jammer vindt namelijk, is dat ik eenmalig (hopelijk) al mijn instellingen opnieuw moet doen, tevens de add-ons.

[ Voor 4% gewijzigd door mattazing op 23-11-2017 11:00 ]

• Theodor
Update moet je zelf halen,en in de update folder van kodi/libre elec plaatsen.
Dan opnieuw opstarten en dan doe hij de update en klaar is kees.
En de instellingen kun je ook op een usb stick wegzetten via de libre elec addon.

• mattazing
Ik merk nu pas dat ik met geen mogelijkheid mijn Nexbox A95X nog met de afstandsbediening aan krijg, sinds die overgang naar LibreELEC. Ik moet hem eerst van het stroom halen, dan boot hij pas op. Iemand een idee?

Eenmaal opgestart, reageert hij prima met zowel afstandsbediening, Harmony Ultimate en/of Rii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11-2023
Iemand black friday deals gezien voor een box?
Budget is +- €50-60

Ik dacht aan de H96 Plus Pro (3GB RAM). Had hem zien staan op Singles Day, maar toen niet gekocht :(

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
‘dank’ voor deze waardevolle bijdrage..

[ Voor 90% gewijzigd door Michael Knight op 26-11-2017 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Heeft er al iemand geprobeerd om op z'n S905X (Nexbox A95x, M8SII, of andere P212 based) box Android 7.1 te draaien? Dit zou mogelijk moeten zijn sinds dat een p212 based box; U2+ TV Box; met Android 7.1 geleverd is:

zie:
http://freaktab.com/forum...or-amlogic-905x-twrp-root

http://freaktab.com/forum...rmware-1g-8g-2g-8g-2g-16g

http://freaktab.com/forum...v-7-1?p=659616#post659616

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:43
mattazing schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:54:
Ik merk nu pas dat ik met geen mogelijkheid mijn Nexbox A95X nog met de afstandsbediening aan krijg, sinds die overgang naar LibreELEC. Ik moet hem eerst van het stroom halen, dan boot hij pas op. Iemand een idee?

Eenmaal opgestart, reageert hij prima met zowel afstandsbediening, Harmony Ultimate en/of Rii.
Makkelijkste oplossing is de A95X gewoon niet meer uitschakelen. Het stroomverbruik is eigenlijk verwaarloosbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mattazing
chielmi schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:57:
[...]

Makkelijkste oplossing is de A95X gewoon niet meer uitschakelen. Het stroomverbruik is eigenlijk verwaarloosbaar.
Dit lijkt me idd een makkelijke oplossing, zal dit eens aankijken. Ik neem aan dat dit voor die boxjes geen kwaad kan om 24/7 aan te blijven? Dankje!
Theodor schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 13:11:
[...]

Heb wel een idee,maar aangezien je erg dankbaar bent voor de hulp google je maar erop.
Excuus dat ik nog niet op je vorige tip reageerde, ik had het nog niet uitgeprobeerd. Jumpman heb ik ook keurig bedankt. Inmiddels heb ik je tip geprobeerd (de update plaatsen in de Update folder) en dat werkt zo makkelijk als wat inderdaad. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Inmiddels mijn h96 pro+ ontvangen.. alleen met de ziggo app werkt het beeld niet helemaal mee.. De ene zender ziet er goed uit, de andere vrij wazig met hele wazige ondertiteling..

Edit: ziggo go 2.3.17 werkt perfect

[ Voor 11% gewijzigd door J.Thermaltaker op 25-11-2017 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Je maakt met deze link mensen blij met een dooie mus.
De suggestie die je wekt is dat er een addon beschikbaar is als je de link volgt.

Niets is minder waar!
er wordt melding gemaakt dat een hobbyist in staat is om een addon te ontwikkelen, maar hier vana af ziet vanwege de te verwachtte (gerechterlijke)stappen van ZIGGO twegen een dergelijke addon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
loneranger56 schreef op zondag 26 november 2017 @ 17:19:
[...]

Je maakt met deze link mensen blij met een dooie mus.
De suggestie die je wekt is dat er een addon beschikbaar is als je de link volgt.

Niets is minder waar!
er wordt melding gemaakt dat een hobbyist in staat is om een addon te ontwikkelen, maar hier vana af ziet vanwege de te verwachtte (gerechterlijke)stappen van ZIGGO twegen een dergelijke addon.
De inhoud van het begin van dat thread wekt die suggestie, niet ik. :)
Maar een Tweaker met wat programmeer skills knutselt het zo inelkaar, want technisch is het nu mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Ik heb een vraag. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een LG C7. Daarnaast gebruik ik een shield 2017 als mediaspeler. Klopt het dat de shield via youtube geen HDR weergeeft en waarschijnlijk ook niet gaan doen? Betekent dit dat de Shield dat met Netflix ook niet zou kunnen? Zou wel enorm balen zijn.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• acoster
Hulleman schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:30:
Ik heb een vraag. Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van een LG C7. Daarnaast gebruik ik een shield 2017 als mediaspeler. Klopt het dat de shield via youtube geen HDR weergeeft en waarschijnlijk ook niet gaan doen? Betekent dit dat de Shield dat met Netflix ook niet zou kunnen? Zou wel enorm balen zijn.
Volgens mij kan de Shield wel 4k aan bij YouTube.
https://nl.hardware.info/...60fps-dolby-atmos-en-meer

Of Netflix al op 4k wordt ondersteund weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat de Shield een van de weinige zou zijn die het wel gaat ondersteunen.

Edit: in hetzelfde stuk staat:
"Bij Netflix was dat al het geval, maar daar wordt nu zelfs HDR volgens de HDR10-standaard ondersteund."

Ik denk dat je de Shield ff moet updaten dan...

[ Voor 11% gewijzigd door acoster op 28-11-2017 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Sinds afgelopen weekend heb ik ook een Nvidia Shield (helaas nog geen 4K TV, laat staan HDR ) maar als ik zie wat dat ding allemaal aan formaten ondersteunt in KODI en met welke souplesse dat gaat: In 1 woord geweldig!

Ik vraag me nu helemaal af waarom ik in het verleden zo veel geld heb gegooid aan crappy boxen en sticks met kreupele Android versies erop.

Als er inderdaad één box zou zijn die op AndroidTV 4k en HDR zou gaan ondersteunen op Youtube en Netflix, dan zou het de Shield wel zijn.

edit: https://shield.nvidia.com/blog/stream-4k-content-on-shield
Op Netflix ondersteunt de Shield dus HDR

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 28-11-2017 09:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
eymey schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 09:11:
Inderdaad. Sinds afgelopen weekend heb ik ook een Nvidia Shield (helaas nog geen 4K TV, laat staan HDR ) maar als ik zie wat dat ding allemaal aan formaten ondersteunt in KODI en met welke souplesse dat gaat: In 1 woord geweldig!

Ik vraag me nu helemaal af waarom ik in het verleden zo veel geld heb gegooid aan crappy boxen en sticks met kreupele Android versies erop.

Als er inderdaad één box zou zijn die op AndroidTV 4k en HDR zou gaan ondersteunen op Youtube en Netflix, dan zou het de Shield wel zijn.

Ik had hiervoor een minix neo x8h plus. Dat was ook echt een topding, maar de Shield is nog een stuk beter. Alle andere mediaspelers/streamers zijn ivm die Shiels weggegooid geld naar mijn mening.

Ik las op een shield forum dat de shield 4K HDR ondersteuning heeft voor netflix, maar voor youtube alleen 4K/60fps ondersteuning. Youtube schijnt te werken met een vp9 versie 2 codec, waarbij de shield alleen vp9 ondersteunt. Hierdoor geen HDR op youtube :(

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-09 14:37
Halleluja ;-) Ik ken het gevoel, ook jaren voor een dubbeltje op de eerste rang proberen te zitten en sinds half jaar een shield. Alleen jammer dat er nog steeds mensen zijn die beweren gelijkwaardige boxjes te hebben of pronken met een RPI die dan hetzelfde zou kunnen ;-)

De Shield is echt de beste gadget aankoop in jaren geweest en mocht er een nieuwe komen (die wel betere specs heeft dan de 2015 versie) sta ik vooraan om er één te kopen.

Helaas alleen HDR op youtube werkt gewoon NOG niet !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Dus toch nog niet helemaal optimaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Then again, er zijn dus ook amper alternatieven die bv. wél HDR op youtube ondersteunen. Die goedkope (en minder goedkope) 'gewone' Android boxjes denk ik niet.....

Volgens mij kan de Chromecast Ultra het wel en ik lees her en der AppleTV ook. En de ingebouwde Youtube functie op sommige HDR capable TV's.....

En wat niet is, kan nog komen. Niemand zou hebben kunnen vermoeden dat een toch best oude SoC zoals die in de Shield (zelfs in de 2017 versie) nog steeds zo goed mee zou kunnen komen als anno nu.

Any how, voorlopig heb ik nog nieteens 4k in huis, laat staan HDR.

Voor mij blijft m'n Shield (versie 2017 zonder controller, wel met Remote voor € 159 bij Coolblue afgelopen vrijdag) voorlopig m'n beste media aankoop - ever!

En ik heb al heel wat gedraaid:
* Eerste Nvidia ION platform
* El cheapo Android stickje
* Niet zo elk-cheapo Minix X7
* Asrock Beebox (tot ik de Shield had qua KODI het beste tot nu toe )

Bij die Android boxen en stick was vooral het gebrek aan passthrough van HD audio formaten en de belabberde playback van 1080i materiaal een groot irritatiepunt. En het ontbreken van fatsoenlijke HLS support waardoor bijna alle streaming content (NLZiet, NPO, etc. ) belabberd was. En dan heb ik op de X7 echt best wel veel verschillende custom roms uitgeprobeerd, waarbij sommigen heel dicht in de buurt van een goed werkende situatie kwamen, maar er uiteindelijk nog steeds pijnpunten bleven.

Nu met de Shield is KODI nóg beter dan op die Beebox en kunnen die box en de 'gewone' chromecast in feite de deur uit. En bij KNIPPR (Over The Top TV aanbieder) loopt op dit moment een beta test voor een native AndroidTV app. Als die app uitgebracht wordt, gaan hier de lineaire TV provider en bijbehorende STB ook de deur uit :w

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 28-11-2017 13:41 ]

• tweakG5
  • Laatst online: 00:13
Hier opzoek naar een oplossing om een huidige amd E350 htpc te vervangen door iets moderners.

Budget tot max 150euro, moet 4k videomateriaal zonder moeite af kunnen spelen, netflix, goed interface. Eigenlijk een MiBox, maar dan nog net wat krachtiger. Heeft iemand een goed idee?

Had een Zidoo x9s gevonden, deze leek wel aan de eisen te voldoen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakG5 op 30-11-2017 17:35 ]

• houthakker

houthakker

Poehé

Zie kodi forum:
NVIDIA Shield (4K HDR Netflix / 4K HDR Amazon Video)
Xiaomi Mi Box (4K Netflix - no HDR)
Amazon Stick / FTV1 + FTV2 (4K) + 2017 FireTV 4K (4K HDR Netflix / 4K HDR Amazon Video)
Intel / AMD x86-64 computers with GeForce GT 1030 or later Nvidia graphics card solution running Win10, using either dedicated Apps or a Web Browser.
WeTek's Core (1080p touchscreen Netflix, audio is 2.0 only)
WeTek Hub & Play2** (4K Netflix with ATV ROM)
** ATV Netflix on Play2 also allows 5.1 Audio via SPDIF, joining the Amazon FireTV1 that can also do this.
Apple TV4 & 4K TV5
MECOOL M8S Pro Plus** (S905X) (1080p Netflix)
**BEWARE there has been hardware reliability issues with the MECOOL M8S Pro Plus box.
MEECOOL M8S Pro L (1080p Netflix, faster than M8S Pro Plus)
De nieuwkomer is de Meecool M8S Pro L (al vraag ik me een beetje af hoe officieel / goed het support word). Is wel een Amlogic S912 dus sneller dan de Xiaomi. Shield is net boven je budget, Netflix Fire2 4K dan maar?

[ Voor 5% gewijzigd door houthakker op 30-11-2017 21:10 ]

Specs

• tweakG5
  • Laatst online: 00:13
houthakker schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:04:
Zie kodi forum:

[...]

De nieuwkomer is de Meecool M8S Pro L (al vraag ik me een beetje af hoe officieel / goed het support word). Is wel een Amlogic S912 dus sneller dan de Xiaomi. Shield is net boven je budget, Netflix Fire2 4K dan maar?
Bedankt voor de tips, zie wel dat de Fire 2 niet makkelijk verkrijgbaar is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-11-2024
tweakG5 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:49:
[...]

Bedankt voor de tips, zie wel dat de Fire 2 niet makkelijk verkrijgbaar is in NL.
Je kan ook voor de minix u9 gaan.

Ik ben ook aan het rondkijken. Wilde eerst voor de minix gaan, maar misschien toch maar de Nvidia shield nemen. Ik heb al een 4K tv met smart tv. Bovendien ook de normale chromecast. Vraag: wanneer is een Nvidia shield pro interessant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31

Leuk om te lezen. Vind 't ook een erg interessante opvolger van mijn Minix U1.

Paar vraagjes:
1. Valt hij te rooten? Snelle query met Google geeft me het idee dat dit geen probleem moet zijn met de recente versies.
2. Kun je out of the box een eigen App launcher instellen?
3. Werkt randapparatuur via USB?
4. Staat de play store voorgeïnstalleerd? Zo nee, kun je op een andere manier (stock, non root) apps installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
1. Geen idee. Ik ben daar niet in geïnteresseerd een dus ook niet gezocht.

2. Er zin howto's hoe dat moet. Zeeroof nog niet geprobeerd maar ben het wel van plan. Via 'sideloading' kan het en het enige wat je hoeft te doen is in de settings developer worden en apps van onbekende bronnen toestaan (dus net als opje smartphone)

3. Welke randapparatuur bedoel je? Hier werken en extra usb drive en standaard toetsenbord/muis prima.

4. Standaard is de play store aanwezig. Wel alleen apps die speciaal ook AndroidTV compatible gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ah, AndroidTV idd.
Qua randapparatuur wil ik een Wireless trackball aansluiten, maar dat zit wel goed zo te horen, aangezien je aangeeft een muis te gebruiken.

Mocht je de moeite willen nemen, ben ik wel erg benieuwd of je de nieuwe NPO App werkend kunt krijgen middels sideloading.

• MauriX
  • Laatst online: 10-05-2022
Functionaliteiten van Android boxjes hier volop benoemd, maar wat is nu best buy? NEXBOX A95X Smart TV Box Amlogic S905X Quad core 2G 8G 16G 64 Bit?

• Kaspers
MauriX schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:25:
Functionaliteiten van Android boxjes hier volop benoemd, maar wat is nu best buy? NEXBOX A95X Smart TV Box Amlogic S905X Quad core 2G 8G 16G 64 Bit?
Hier zou je redelijk wat info moeten kunnen vinden:

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

eymey schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:38:

Voor mij blijft m'n Shield (versie 2017 zonder controller, wel met Remote voor € 159 bij Coolblue afgelopen vrijdag) voorlopig m'n beste media aankoop - ever!
.............................................................

Nu met de Shield is KODI nóg beter dan op die Beebox en kunnen die box en de 'gewone' chromecast in feite de deur uit. En bij KNIPPR (Over The Top TV aanbieder) loopt op dit moment een beta test voor een native AndroidTV app. Als die app uitgebracht wordt, gaan hier de lineaire TV provider en bijbehorende STB ook de deur uit :w
weet jij of de Shield aan te sturen is via Google Home mini?

Heb nu naast mijn Minix u9-h nog een Chromecast aan mijn tv hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Geen idee eigenlijk. Ik heb geen Google home mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2022
Hebt een Mecool klll pro gekocht maar krijg op mijn DVB/s2 via de satteliet geen Nederlandse en Belgische
Zenders iemand die weet hoe het komt
Grtjs pat
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-09 19:04
Daar deze ook op mijn verlanglijstje staat kan jij mij ook vertellen of hij met de volgende bestandsformaten ISO en 3D over weg kan daar ik dat nergens kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:33
Ik gebruik al een tijd de Ziggo Go app om tv te kijken op mijn Beelink Gt1 android box. Dat gaat altijd prima.

Deze week viel me opeens op dat er geen volledig scherm meer getoond wordt bij het tv kijken. Ik heb zowel aan de zijkanten als aan de onder en bovenkant zwarte balken. Alsof de tv is gekrompen.

Een herinstallatie heeft het probleem niet opgelost. Op mijn android telefoon (galaxy s8) heb ik dit probleem niet.

Kan iemand me helpen dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Droopy50 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:37:
[...]

Daar deze ook op mijn verlanglijstje staat kan jij mij ook vertellen of hij met de volgende bestandsformaten ISO en 3D over weg kan daar ik dat nergens kan achterhalen.
ISO kan KODI. 3D kan wrs ook wel via KODI maar zelf geen mogelijkheid dat te testen. Zie de opties ervoor echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droopy50
eymey schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 23:56:
[...]

ISO kan KODI. 3D kan wrs ook wel via KODI maar zelf geen mogelijkheid dat te testen. Zie de opties ervoor echter wel.
Oke
Is er iemand die de Shield 2017 bezit en mij kan bevestigen dat deze wel 3D af kan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Ik ben aan het zien voor een Android TV Box met als voornaamste reden om Netflix te kunnen draaien. De Nexbox A95X. In België vind ik hem in eerste instantie niet terug en een maand wachten op levering uit China zie ik nu ook weer niet zitten.

Daarom even op Amazon.de/fr gekeken en het zit daar vol met "namaak"/rebranded Nexbox'en ... heeft iemand daar ervaring mee ? Of misschien toch een betrouwbare plek om hem te kopen in België ?

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Steefmeister schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:40:
Ik gebruik al een tijd de Ziggo Go app om tv te kijken op mijn Beelink Gt1 android box. Dat gaat altijd prima.

Deze week viel me opeens op dat er geen volledig scherm meer getoond wordt bij het tv kijken. Ik heb zowel aan de zijkanten als aan de onder en bovenkant zwarte balken. Alsof de tv is gekrompen.

Een herinstallatie heeft het probleem niet opgelost. Op mijn android telefoon (galaxy s8) heb ik dit probleem niet.

Kan iemand me helpen dit op te lossen?
#me2 op een venz A10, iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Hardfreak schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:10:
Ik ben aan het zien voor een Android TV Box met als voornaamste reden om Netflix te kunnen draaien. De Nexbox A95X. In België vind ik hem in eerste instantie niet terug en een maand wachten op levering uit China zie ik nu ook weer niet zitten.

Daarom even op Amazon.de/fr gekeken en het zit daar vol met "namaak"/rebranded Nexbox'en ... heeft iemand daar ervaring mee ? Of misschien toch een betrouwbare plek om hem te kopen in België ?
Netflix wil je niet kijken op een Nexbox is slecht beeld 480p....en om over de besturing maar helemaal te zwijgen.
Zou voor deze gaan Xiaomi Mi TV Box 4k Android Internationaal Quad-Core android tv dus netflix top beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door Theodor op 24-12-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Laatst online: 16-09 13:32
Als het allen om Netflix gaat dan is de Chromecast een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Met de chromecast ben je weer afhankelijk van een ander apparaat....en ook 480p.

[ Voor 8% gewijzigd door Theodor op 24-12-2017 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Hoe kom jer erbij dat Netflix op een Chromecast maar 480p is? :?

Is gewoon FULL HD hoor, en met een Chromecast Ultra zelfs 4k. En hang je hem direct aan een AVR, heb je ook gewoon Dolby Digital Plus audio.

Voor Netflix, maar eigenlijk voor alles, zou ik voor een apparaat gaan dat AndroidTV draait (dus niet een box met een uitgeklede 'gewone' Android). Xiaomi Mi box kan een voordelige keus zijn, hoewel ik niet weet hoe die het qua codecs met 4k doet in bv. KODI
Quantor schreef op zondag 24 december 2017 @ 14:19:
[...]

#me2 op een venz A10, iemand een idee waarom?
Waarschijnlijk iets in de Ziggo Go app veranderd bij een recente update? Andere manier van aanroepen van het Android mediaframework, etc.

Houd er rekening mee dat die Android boxjes vaak ook op een SDK van de SoC fabrikant draaien waarin heel veel mist tov. de smartphones en tablets die door de bekende fabrikanten worden uitgebracht. Waar Ziggo Go en andere streaming apps toch voor gemaakt zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door eymey op 24-12-2017 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Ow dus op de Nexbox draait geen Android TV maar gewoon Android ?
Dan mss toch best is zoeken achter de Mi Box :)

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Mi Box, heb ik ook, aardig ding, maar vind de prestaties best tegenvallen. Best vaak last van een stotterend beeld. Heeft te maken met de auto refresh rate switching die op de Mi Box niet aanwezig is. Hopelijk komt dat ooit nog.
Als je de Box wilt aanschaffen puur voor Netflix, dan ben je goedkoper uit met de Chromebox en heb je betere kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

cnx heeft nog een advies guide geschreven voor 2017-2018:

https://www.cnx-software....tv-box-2017-2018-edition/

Mooi leesvoer op 2e kerstdag.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

quizmaster schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:33:
Mi Box, heb ik ook, aardig ding, maar vind de prestaties best tegenvallen. Best vaak last van een stotterend beeld. Heeft te maken met de auto refresh rate switching die op de Mi Box niet aanwezig is. Hopelijk komt dat ooit nog.
Als je de Box wilt aanschaffen puur voor Netflix, dan ben je goedkoper uit met de Chromebox en heb je betere kwaliteit.
Welke versie van de Mi Box heb je ? Is toch wel tegenvallend dat het beeld schokt, daar kan ik toch niet mee leven :'( .

En de Wetek Hub, zijn er mensen met Netflix ervaring op dit toestel ? Ik zie dat deze wél de auto refresh rate sync heeft maar blijkbaar is het systeem ook niet perfect.
Anders mss gewoon een FireTV kopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik heb ook een mi box en ik herken het probleem van quizmaster niet, Netflix werkt hier gewoon zoals het hoort (fullHD).
Als je voor een mi box kiest zorg er dan wel voor dat je de internationale versie koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Droopy50 schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:45:
[...]

Oke
Is er iemand die de Shield 2017 bezit en mij kan bevestigen dat deze wel 3D af kan spelen
Jazeker! Dat kan.
Ik zit alleen te stoeien met ondertiteling...
Deze begint bij mij in het midden van het scherm waardoor het laatste deel van een zin links in beeld terecht komt.

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Hardfreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 18:29:
[...]

Welke versie van de Mi Box heb je ? Is toch wel tegenvallend dat het beeld schokt, daar kan ik toch niet mee leven :'( .
De internationale versie.
Had toen ik Mi Box kocht al over het Dynamic Refresh Rate issue gelezen. Dacht destijds, zal wel meevallen. Helaas niet.

Laatste update van Xiaomi is alweer een tijd terug. Xiaomi zou in April van dit jaar nog met een update komen, maar die is officieel nog steeds niet uit. Is wel een beta van, maar daar zit geen update in voor Refresh rate issue. Vraag me dus af of Xiaomi de Mi Box blijft ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 21:51
Damn, net te laat dit topic gevonden.

Zelf net de Beelink GT1 besteld via Gearbest. Voor mij is het belangrijkste dat ik er VPN op kan installeren, (kan helaas niet op een airport router) zodat ik de amerikaanse netflix kan kijken. Tevens zou ik het wel leuk vinden om een emulator erop te installeren.

- De prijs, nu 51 euro uit een eu warehouse.
- Ondersteuning, android 7.1
- Performance
- en voor mij het belangrijkste niet zon onbekend chinees merk.

Heb zelf ook even getwijfeld over de Xiaomi. Alleen niet gedaan omdat ik vind dat het een veroudert model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix werkt op MXQ Pro 4K met Rockchip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

quizmaster schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:27:
[...]

De internationale versie.
Had toen ik Mi Box kocht al over het Dynamic Refresh Rate issue gelezen. Dacht destijds, zal wel meevallen. Helaas niet.

Laatste update van Xiaomi is alweer een tijd terug. Xiaomi zou in April van dit jaar nog met een update komen, maar die is officieel nog steeds niet uit. Is wel een beta van, maar daar zit geen update in voor Refresh rate issue. Vraag me dus af of Xiaomi de Mi Box blijft ondersteunen.
Zelf even aan het zoeken naar dit probleem en toevallig heeft er vandaag iemand "een" oplossing gepost: https://xiaomi.eu/communi...ontent.37397/#post-401323

Voorlopig toch nog 3 mogelijke kandidaten
Xiaomi Mi Box
WeTek Hub
Amazon FireTV

• Droopy50
gruys7 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:47:
[...]

Jazeker! Dat kan.
Ik zit alleen te stoeien met ondertiteling...
Deze begint bij mij in het midden van het scherm waardoor het laatste deel van een zin links in beeld terecht komt.

iemand tips?
Kijk dit is interessant daar Nvidia zelf claimt dat het op hun shield niet mogelijk is.
Speel jij de 3D via kodi af of met interne mediaspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
Zijn er nog goede builds voor kodi die jullie kunnen aanraden? Het moet vooral aangenamen ogen voor m’n vriendin ook en alle werkende movie en tv-serie add-ons.

Mijn YouTube Kanaal: BuffaloBull Investing -- Hartelijk bedankt om te abonneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruys7
Droopy50 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:59:
[...]

Kijk dit is interessant daar Nvidia zelf claimt dat het op hun shield niet mogelijk is.
Speel jij de 3D via kodi af of met interne mediaspeler.
Apart. Ik speel dit gewoon af via kodi en zet mijn tv op de 3D-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
buffel1997 schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 13:24:
Zijn er nog goede builds voor kodi die jullie kunnen aanraden? Het moet vooral aangenamen ogen voor m’n vriendin ook en alle werkende movie en tv-serie add-ons.
Is illegaal mag niet, daarvoor is tweakers forum niet bedoeld :) Zoek maar op internet via andere sites.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffel1997
Amaze86 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 07:19:
[...]

Is illegaal mag niet, daarvoor is tweakers forum niet bedoeld :) Zoek maar op internet via andere sites.
Ik vraag om een build. Niet de add-ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
gruys7 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 10:21:
[...]

Apart. Ik speel dit gewoon af via kodi en zet mijn tv op de 3D-modus.
Das geen echte 3D,gewoon verschoven beeld net als je een tv zender op 3D zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Hardfreak schreef op woensdag 27 december 2017 @ 16:53:
[...]

Zelf even aan het zoeken naar dit probleem en toevallig heeft er vandaag iemand "een" oplossing gepost: https://xiaomi.eu/communi...ontent.37397/#post-401323

Voorlopig toch nog 3 mogelijke kandidaten
Xiaomi Mi Box
WeTek Hub
Amazon FireTV
De Mecool M8S PRO+ heeft deze optie ook,net binnen via Gearbest leuk ding voor weinig geld.
Netflix hd en met ab besturing dus geen muis erg handig,en android 7. :)
Pagina: 1 ... 86 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer