Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:28
Is zeker wat, maar er draait geen Android op, tenminste, niet standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
SolarOrbiter schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:36:
weet iemand een goede game controller voor mijn MXiii-g (s812) of voor de Beelink GT1 (S912)?
ik heb zelf een simpele gekeocht, deze van data frog . Maar dit werkt niet goed. het indrukken van de knoppen zorgt ervoor dat er apps zoals media player worden geopend. heel irritant. dus ik kan er helemaal niets mee.
Dit is een hele goede gamecontroller; Gamesir G4
http://www.gearbest.com/g...527.html?utm_source=tt_nl

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:00

houthakker

Poehé

Harribo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:54:
Hoi
Ik heb een mxq pro. Zo'n ding met s905 erin.
Gekocht destijds voor 27 :-)
Al met al vind ik hem redelijk traag draaien op de Android die erop zit. Wil wel Android houden.

Ik ben op zoek naar een snellere, liefst met wat meer geheugen waar Windows 10 ook op draait of kan draaien. Dit ivm ziggo horizon app.

Maar weet niet wat nu gangbaar is?
Neem aan dat dit de topic van dit soort vragen is?

Liefs koop ik er 1 in Nederland maar dat is niet noodzakelijk. Budget - +150.

Edit:
Zoiets is dat wat?
http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_288824.html
Tja het is bijna een PC. Ik zou misschien even kijken naar een Apollo Lake gebaseerde machine, zoals de Beelink AP42, AP34 of de Voyo V1, maar daarvoor kun je misschien beter even in het NUC forum kijken.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 790415

Hallo beste Tweakers,
Waarschijnlijk ben ik nummertje 130 die deze vraag stelt maar ik kom er even niet meer uit…..
Dus ik probeer het toch maar
Mijn vraag is ben het behoorlijk beu met het streamen van films en series vanaf me nas synology naar me Apple tv3 via ds player grote bestanden zoals mkv’s lopen niet lekker of ik moet hem dan weer afspelen met VLC soms zijn er series op dvd5 video t’s mappen die herkend hij helemaal niet dus loop steeds te klooien heb voor mij Apple tv een mini x ding gehad met kodi enzo maar daar was ik niet over te spreken en te omslachtig dus nu dacht ik laat ik weer is kijken wat er op de markt is qua nieuwe media spelers en dat zijn er nogal wat ……
Ik wil weer een tijd rustig kunnen genieten zonder al teveel geklooi nu kwam ik uit op 2 boxen namelijk de Himedia Q10 Pro en de Nvidia Shield Tv Pro ze zijn aardig aan de prijs maar kwamen volgens mij beide goed uit testen
Ik weet je kunt er ook spelletjes op spelen maar daar ga ik hem niet voor gebruiken
Hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:19
houthakker schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Tja het is bijna een PC. Ik zou misschien even kijken naar een Apollo Lake gebaseerde machine, zoals de Beelink AP42, AP34 of de Voyo V1, maar daarvoor kun je misschien beter even in het NUC forum kijken.
Ok dank!
Kan alleen nu ff het nuc forum niet vinden. Browser probleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 790415 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:01:
Hallo beste Tweakers,
Waarschijnlijk ben ik nummertje 130 die deze vraag stelt maar ik kom er even niet meer uit…..
Mijn vraag is ben het behoorlijk beu met het streamen van films en series vanaf me nas synology naar me Apple tv3 via ds player grote bestanden zoals mkv’s lopen niet lekker of ik moet hem dan weer afspelen met VLC soms zijn er series op dvd5 video t’s mappen die herkend hij helemaal niet dus loop steeds te klooien heb voor mij Apple tv een mini x ding gehad met kodi enzo maar daar was ik niet over te spreken en te omslachtig dus nu dacht ik laat ik weer is kijken wat er op de markt is qua nieuwe media spelers en dat zijn er nogal wat ……
Ik wil weer een tijd rustig kunnen genieten zonder al teveel geklooi nu kwam ik uit op 2 boxen namelijk de Himedia Q10 Pro en de Nvidia Shield Tv Pro ze zijn aardig aan de prijs maar kwamen volgens mij beide goed uit testen
Ik weet je kunt er ook spelletjes op spelen maar daar ga ik hem niet voor gebruiken
Het is me nog niet helemaal duidelijk waar je hem allemaal voor gebruikt, alleen afspelen van bestanden van een NAS? Wat voor bestandformaten / codecs zijn dat? Gebruikt je DTS / Dolby Digital passtrough? (Dus je bent niet geïnteresseerd in de extra plugin's die Kodi bied of app die je op Android kan installeren?).

Want dan zou je ook naar een dedicated mediaplayer kunnen kijken, zoals een Mede8er.

offtopic:
Zou je de puntjes voortaan in de zin willen zetten, en niet pas aan het einde van je verhaal.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil eigenlijk alle bestanden zonder teveel moeilijkheden afspelen bv divx video t's mkv......
Heb wel een surround set dus als het kan ook alle geluid opties kunnen beluisteren
En ja de bestanden staan op me nas
En wat betreft kodi heb ik een paar jaar gebruikt daar ergerde ik me ook groen en geel aan steeds weer updaten dan weer ondertitels zoeken wat niet synchroon liep an weer dat de addon het niet deed ga zo maar door of is het tegenwoordig stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ondertiteling icm sommige series is dramatisch tegenwoordig.

Ook dat pairen van sommige servers zou 20 seconden in beslag moeten nemen maar ik krijg steeds weer nieuwe opdrachten dat ik moet bevestigen etc... Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

ik heb geen problemen met Kodi en ik draai libreelec, en dan soms die ene keer m.b.t. subtitles zoek ik een ondertitel via m'n pc en upload ik die naar de box.

voor wie geinteresseerd is in een Intel Apollo Lake box:

http://www.cnx-software.c...s-10-benchmarks-and-kodi/

review van de voyo en de beelink zijn daar ook te vinden!

[ Voor 8% gewijzigd door houthakker op 13-07-2017 00:05 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar heeft iemand nu een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Anoniem: 790415 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:28:
Maar heeft iemand nu een tip voor me?
Die heb ik je al gegeven, voor de rest ben je gewoon nog niet duidelijk genoeg over wat je wil...

Out-of-the-box experience is bij bijna alle android boxen 'lastig'. Kodi vind je niets, maar bijna iedereen gebruikt kodi... Het is mij niet duidelijk of je bij Android en/of Kodi uberhaupt wel bij het goede adres bent.

Verder hebben we veel meer details nodig;
Video formaten: mkv is een container en kan een veelvoud aan audio en video formaten bevatten; Video: H264? H265 8-bit of 10-bit? VP9? Geluid: DTS, DD-HD, etc...
Anders features die je misschien gebruikt: CEC? 24p? Wil je automatic frame switching? Goede WIFI belangrijk, of ethernet?

Anders lees dit eens door: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
houthakker schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:02:
ik heb geen problemen met Kodi en ik draai libreelec, en dan soms die ene keer m.b.t. subtitles zoek ik een ondertitel via m'n pc en upload ik die naar de box.

voor wie geinteresseerd is in een Intel Apollo Lake box:

http://www.cnx-software.c...s-10-benchmarks-and-kodi/

review van de voyo en de beelink zijn daar ook te vinden!
Ondertiteling gaat volgens mij vooral mis met series. Ik vermoed ivm met de uitgeknipte reclame stukken.

Ik zit er sterk over te denken om zo'n apollo lake apparaat te kopen.
Ik vraag me alleen af hoe dat dan met aan-en uitzetten gaat?
Nu heb ik een mxq tv boxje, daar zit een afstandsbediening bij. Kan ik gewoon in mijn bed blijven liggen en het ding in de sleep mode zetten.
Dit is meer een pc, is dat dan ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Harribo schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:23:
[...]

Ondertiteling gaat volgens mij vooral mis met series. Ik vermoed ivm met de uitgeknipte reclame stukken.

Ik zit er sterk over te denken om zo'n apollo lake apparaat te kopen.
Ik vraag me alleen af hoe dat dan met aan-en uitzetten gaat?
Nu heb ik een mxq tv boxje, daar zit een afstandsbediening bij. Kan ik gewoon in mijn bed blijven liggen en het ding in de sleep mode zetten.
Dit is meer een pc, is dat dan ook mogelijk?
Ook voor Windows 10 zijn er afstandsbedieningen beschikbaar, dus het remote uit zetten moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

acoster schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Ook voor Windows 10 zijn er afstandsbedieningen beschikbaar, dus het remote uit zetten moet geen probleem zijn.
En anders kan je altijd een FLIRC nemen met een universele AB. Heb ik gedan icm een Harmony AB en dat werkt perfect :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonki
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-01 18:28
Beste houthakker,
Ben niet zo technies en wat ik zoek is gewoon een complete box wat alles kan afspelen zonder veel poespas en tja misschien dat kodi het nu wel beter doet dat is dan mooi meegenomen
En op mijn nas staan films die ik er ook mee wil bekijken
En WiFi is niet zo belangrijk want ik kan er een lan draad in steken voor betere verbinding
En als u meer info wil hoor ik het wel weer bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
bonki schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:11:
Beste houthakker,
Ben niet zo technies en wat ik zoek is gewoon een complete box wat alles kan afspelen zonder veel poespas en tja misschien dat kodi het nu wel beter doet dat is dan mooi meegenomen
En op mijn nas staan films die ik er ook mee wil bekijken
En WiFi is niet zo belangrijk want ik kan er een lan draad in steken voor betere verbinding
En als u meer info wil hoor ik het wel weer bedankt alvast
Dan zou ik eens kijken bij de 'orginele' mediaspelers, die niet op android draaien. Denk aan Mede8er, Dune, AC Ryan... Voorheen heb ik een Mede8er gehad en die doet waar hij voor gemaakt is, content afspelen vanaf een share. Of je elke media-formaat kan afspelen, dat hangt natuurlijk van het apparaat af, er zijn zo veel verschillende formaten, dat een bepaalde combi wel eens mis kan gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Harribo schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 09:54:
Hoi
Ik heb een mxq pro. Zo'n ding met s905 erin.
Gekocht destijds voor 27 :-)
Al met al vind ik hem redelijk traag draaien op de Android die erop zit. Wil wel Android houden.

Ik ben op zoek naar een snellere, liefst met wat meer geheugen waar Windows 10 ook op draait of kan draaien. Dit ivm ziggo horizon app.

Maar weet niet wat nu gangbaar is?
Neem aan dat dit de topic van dit soort vragen is?

Liefs koop ik er 1 in Nederland maar dat is niet noodzakelijk. Budget - +150.

Edit:
Zoiets is dat wat?
http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_288824.html
Anoniem: 790415 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:01:
Hallo beste Tweakers,
Anoniem: 790415 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:25:
Ik wil eigenlijk alle bestanden zonder teveel moeilijkheden afspelen bv divx video t's mkv......
Heb wel een surround set dus als het kan ook alle geluid opties kunnen beluisteren
En ja de bestanden staan op me nas
En wat betreft kodi heb ik een paar jaar gebruikt daar ergerde ik me ook groen en geel aan steeds weer updaten dan weer ondertitels zoeken wat niet synchroon liep an weer dat de addon het niet deed ga zo maar door of is het tegenwoordig stabiel
houthakker schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:38:
[...]

Die heb ik je al gegeven, voor de rest ben je gewoon nog niet duidelijk genoeg over wat je wil...

Out-of-the-box experience is bij bijna alle android boxen 'lastig'. Kodi vind je niets, maar bijna iedereen gebruikt kodi... Het is mij niet duidelijk of je bij Android en/of Kodi uberhaupt wel bij het goede adres bent.

Verder hebben we veel meer details nodig;
Video formaten: mkv is een container en kan een veelvoud aan audio en video formaten bevatten; Video: H264? H265 8-bit of 10-bit? VP9? Geluid: DTS, DD-HD, etc...
Anders features die je misschien gebruikt: CEC? 24p? Wil je automatic frame switching? Goede WIFI belangrijk, of ethernet?

Anders lees dit eens door: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Ten eerste zoals @houthakker al in de laatste quote hierboven zegt; check dit topic eens op het Kodi-forum.
START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated July 2017) (zelfde link als in zijn post) Hier wordt MAANDELIJKS gekeken welke Android-mediaspelers het beste geschikt zijn voor Kodi, in combinatie met enkele andere hardware- en of gebruikswensen. Bijv. heel simpel zonder poespas, of geschikt voor 4k, of met hd audio passthrough, etc. Wees ervan bewust dat geen enkele box perfect is. Ook niet de alom geprezen nVidia Shield.

Het probleem met de ondertiteling heeft overigens NIKS met Kodi te maken, maar alles met de content die je bekijkt en de manier waarop deze uitgezonden / geript is. Zijn er bijv. reclames uitgeknipt? Of kijk je naar de iTunes versie, terwijl je blu-ray ondertiteling hebt gedownload? Hier zal je met elke mediaspeler tegenaan lopen. Tenzij je zelf de goede ondertiteling weet te vinden (of deze al met de download gebundeld is). Van Plex weet ik het niet, maar bij Kodi kan je ondertitelingsadd-ons downloaden die bij gekende websites de juiste ondertiteling kunnen vinden. Je kunt ze dan in de add-on op bestandsnaam vergelijken en zo kan je natuurlijk zien of je de juiste versie download. 720p en 1080p maakt vaak geen verschil, maar wel of een uitzending van Netflix, YouTube, Amazon, Hulu, iTunes, HBO, blu-ray, dvd, reguliere tv, etc afkomstig is. Er kan dan namelijk ineens een verschil zitten tussen wel/geen reclame (er uitgeknipt), wel geen "previous / last time in...", lengte van de leader, etc. Nogmaals, dat ligt aan de combinatie van het videobestand en wel/niet de goed sub erbij gedownload hebben. Dat probleem heb je op een Dune of WD Mede8er evenzo als op je laptop / nuc / mediaspeler. Goede downloadsoftware kan ook automatisch de juiste bijpassende subs vinden. Daarvoor kan je even in het client software subforum van Tweakers kijken.

Dan nog even inhoudelijk op de keuze van de Android mediaspelers. Ik wilde in eerste instantie ook een echte htpc bouwen, maar er is vrijwel niks wat het voor mij rendabel maakt om een htpc (of nuc) te bouwen. Alles kan ik met de Android box ook. Het klopt dat de nVidia Shield tv goede recensies krijgt, máár hij heeft een paar nadelen:

1) Hij is € 100 tot € 150 duurder dan de mediaplayers van WeTek, Minix, Xiaomi, Eminent of HiMedia.
2) Hij gebruikt Android tv -> voordeel is dat deze Android geoptimaliseerd is voor gebruik op tv (i.t.t. normale Android voor telefoon of tablet) máár Android tv heeft een veel kleinere playstore. SBS KIJK is daarop bijv. niet te krijgen.
3) Hij heeft net als alle andere Android mediaspelers ook wel eens problemen met het doorgeven van de juiste audio codecs
4) De Pro versie heeft alleen een grotere hardeschijf. Met een NAS, of bijv. een usb-schijf natuurlijk zonde van je geld.

Wil je een goede mediaspeler met Android (ze zijn er trouwens ook met Windows 10, of speciale Linux-Kodiversies zoals OpenElec en LibreElec en zelfs met dual boot) dan moet je kiezen voor een merk dat goede hard- en software ondersteuning biedt, zoals bijv. Minix en WeTek. nVidia kan dan natuurlijk ook. In het geval van Minix dan bijv. de Neo U1 of Neo U9-H en in het geval van WeTek bijv. de Hub of de Play 2. Goede betrouwbare merken. Minix' vorige mediaspeler (de Neo X8-H Plus) is 2 jaar lang één van de beste mediaspelers geweest die je kon kopen en ook de U9-H is een topapparaat.

Zorg in elk geval dat je geen merk neemt met slechte ondersteuning, of een chipset met enkel problemen. Zie daarvoor wederom de openingspost van het topic op het Kodi-forum dat @houthakker en ik noemen.

Even een paar quotes uit dat topic:
NOTE: There are will be limitations and bugs with ALL the boxes listed below, nothing is perfect, particularly in the Android Kodi media player world. If you want bugs sorted out in the useful shelf life of any media player you need after sales Android Firmware support. Without this support you are in trouble.

I'm only going to list well Supported Kodi Hardware here.
Dirt Cheap, Firmware unsupported, buggy Android Kodi Boxes from China (usually AMLogic). Really are a waste of time as you will constantly be upgrading trying to find something that works reliably with Android Kodi Krypton. You have been warned.
Q. I'm a Newbie on a tight budget using a 1080p TV, I do not need HD Audio and have no audio/video receiver (AVR).
I just want to plug in and power up, and run Kodi with minimal fuss. I don't care about anything else ?
Xiaomi Mi Box, mini review HERE
WeTek Hub
Which device is better for use as a Kodi media player, well read this and make up your own mind.
Q. Best 1080p/4K Bang for the Buck - Kodi only, HD Audio (bitstreaming) device ?
(All running LibreELEC Kodi Krypton, unless noted. Easiest to hardest to setup, Wireless remote purchase recommended)
Vero 4K (OSMC)
ODROID C2 / WeTek Hub & Play2
MINIX U1
Various cheap AMLogic S905(X) devices.
Lots of details in THIS Post
Q. I need Android 5.1/7.1 Audio passthrough (inc. Dolby Atmos/TrueHD, DTS:X/HD-Master) when using Kodi Krypton ?
NOTE: Android devices must meet the Google IEC61937 standard, more details in Welcome to Android MediaCodec standards
WeTek Play2
WeTek Hub
MINIX U9
nVIDIA Shield running Android Nougat (**Be aware - Audio passthrough is unreliable for some users)
Xiaomi Mi Box (uses backported Nougat Audio code)
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden. Lees het topic goed door en volg de linkjes ook die bij de verschillende opties staan aangegeven. (Niet in bovenstaande quotes, maar in dat topic wel).
Natuurlijk kan je alles ook met een NUC, maar zelfs als je 10bit 4k HDR met Dolby TrueHD of DTS HDMA wil streamen, hoeft dat niet honderden Euro's te kosten.

Succes!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Goeie info Jorgen.
Ik was na een paar keer twijfelen toch weer aan het kijken voor een android stick/box ter vervanging van mijn 2012 rikomagic stick.

-opgesplitst naar mi box topic-

[ Voor 60% gewijzigd door Viper® op 13-07-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb ff nav bovenstaande zitten rondkijken.
Veel van de Minix zijn wat verouderd, techniek uit 2014.
De enige interessante is voor mij de Minix U9, ook omdat de ziggo horizon app daarop werkt.
Dat was voor mij de hoofdreden om Windows op zo'n tv box te draaien.

Minix blijft helaas wel de amlogic s9xx cpus gebruiken. Super snel zijn die nu ook weer niet. Ze doen wat ze moeten doen. Windows lijkt me bijv geen optie op een minix.
Dan blijft een apollo lake apparaat toch beter lijkt me.
Ik dub er nog ff verder over door, thnx voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Harribo De door mij genoemde X8-H Plus komt inderdaad uit 2014 en was dat jaar misschien wel de beste mediaspeler die je kon kopen. Hetzelfde gold voor 2015. Hij ontvangt gelukkig nog een update naar 5.x Lollipop, dus daar kan ik straks weer de nieuwste Kodi op draaien.

De U1 is meer een instapper en komt uit 2015. De U9-H is echter het topmodel en is van maart dit jaar en ook de 2 Windowsmodellen (Z83 en Z64) zijn allebei van dit jaar. Natuurlijk kun je een Intel NUC, of mediaspeler met zijn eigen OS overwegen, zoals bijv. die van Apple, Amazon of Roku. Wil je echter de vrijheid en mogelijkheden van een Android mediaspeler dan kan je eigenlijk niet om Minix of WeTek heen. Vergeet overigens niet dat Minix voor de U1 en U9-H niet de gewone Amlogic s9xx gebruikt, maar in beide gevallen een revisie: U1: s905-h en U9-H: s912-h; beide inclusief geoptimaliseerde software en daarmee zijn ze zo'n beetje de enige.

Ik heb overigens geen aandelen in Kodi of Minix, maar ben over beide wel zeer tevreden.

Uiteindelijk gaat het om het verwezenlijken van je wensen, in combinatie met je budget. Wil je dé topspeler met Android, dan kies je de nVidia Shield tv. Direct daaronder heb je de Minix U9-H, gevolgd door bijv. de Wetek Hub / Play2 en de HiMedia Q10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Thanks voor de info
Die minix u9 kan je later zeker geen Windows meer opzetten?
Bij nvidia shield hoef je dat helemaal niet te proberen als ik het zo lees

Het lijkt mij een fijn apparaat maar het idee dat ik dan vastzit aan Android vind ik niet fijn.
Misschien dan toch een apollo lake box?

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 14-07-2017 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• acoster
Harribo schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:40:
Thanks voor de info
Die minix u9 kan je later zeker geen Windows meer opzetten?
Bij nvidia shield hoef je dat helemaal niet te proberen als ik het zo lees

Het lijkt mij een fijn apparaat maar het idee dat ik dan vastzit aan Android vind ik niet fijn.
Misschien dan toch een apollo lake box?
Nee, op een android-box kan je over het algemeen geen windows zetten.

Ik denk dat Jorgen behoorlijk de tijd heeft genomen voor je en prima heeft beschreven hoe het zit. Als jij het 'niets vind' om aan android 'vast te zitten'.. ga dan voor iets wat je wel prettig vind. Wij kunnen hier die keuze niet maken voor je, dat moet je toch echt zelf doen.
Elke box heeft zo zijn voordelen.. maar ook weer zijn nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ok dank
Ik denk dat ik toch dan maar investeer in een duurder meer flexibel systeem
Zag deze oa op got:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC 6CAYH€ 161,99€ 161,99
1Crucial CT51264BF160BJ€ 25,89€ 25,89
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 53,88€ 53,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,76

Dit of apollo lake
Maar das vast ander topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Harribo Het staat je vrij om te doen wat je wilt en een Intel / Windows systeem is natuurlijk ook superflexibel. Je hoeft echter niet zoveel geld uit te geven - maar als Tweaker snap ik dat je de voor jou beste ervaring wil. Voor mij is dat de Minix X8-H Plus en de U9-H. Voor een ander een RPi of een Nuc.

Er is inderdaad een specifiek Nuc topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Nou...nog eentje dan:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_590408.html

Dual boot... kan je kiezen tussen android en Windows10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jorgen schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:27:
@Harribo Het staat je vrij om te doen wat je wilt en een Intel / Windows systeem is natuurlijk ook superflexibel. Je hoeft echter niet zoveel geld uit te geven - maar als Tweaker snap ik dat je de voor jou beste ervaring wil. Voor mij is dat de Minix X8-H Plus en de U9-H. Voor een ander een RPi of een Nuc.

Er is inderdaad een specifiek Nuc topic. :)
Dank
Ik ben me aan het oriënteren. En aangezien ik er nog niet uit ben, drop ik hier wat om feedback te krijgen.
acoster schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:40:
Nou...nog eentje dan:
http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_590408.html

Dual boot... kan je kiezen tussen android en Windows10.
Bedankt, deze had ik oa ook gezien.
Maar 64 gb rom, is dat genoeg? Hij is uitbreidbaar tot 128 gb maar kan daar ook een os dan op?
Windows is een kei in harde schijven volgooien met grote updates. Een vriendin van mij heeft een 35 gb schijf in een nieuwe laptop, en continu problemen ermee. Was ook een zeer budget laptop trouwens.

En dan de cpu, in hoeverre heb je daar genoeg aan?
Een apollo lake bijv is toch veel sneller lijkt me.
Dit soort bedenkingen heb ik dus.

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 14-07-2017 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Je kan ook zoiets nemen: https://m.nl.aliexpress.c...0.2e30b092k87oE6#autostay

Passief gekoeld en zelf je CPU kiezen. Kan je zelf geheugen en ssd toevoegen.

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DOK
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

DOK

Of deze met ook een i5u optie: https://m.nl.aliexpress.c...0.2e30b092ySg2Dn#autostay

[ Voor 5% gewijzigd door DOK op 14-07-2017 22:30 ]

Dein Atem kalt, das Herz in Flammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die bij de Minix U1 of U9-H een A3 afstandsbediening gebruikt? Ik heb het idee dat hij slechter reageert dan de A2 lite en hij is ook zijn flymouse stand steeds kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:27
Hatsie flatsie, na een tijdje toch maar weer een Android tv box review gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Dacuuu waarom veranderde je nu die refresh rate instellingen precies?
En heeft deze de normale s912? Dan is hij waarschijnlijk toch ook gevoelig voor passthrough problemen?

Ik had overigens wat problemen met de passthrough op mijn eigen Android mediaspeler (Minix U9-H), maar dat bleek puur aan mijn instellingen te liggen. Zie deze post: Jorgen in "[ervaringen] Kodi - deel XVI"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Na veel wikken en wegen kies ik nu 1 vd 2:
Of de minix u9 of de x96 pro

Ik neig naar de x96 pro omdat die vele malen goedkoper is. Ook werkt de ziggo go hierop.

Of mis ik iets belangrijks?

Windows 10 hoef ik eigenlijk niet had ik bedacht. Ben eigenlijk niet zo'n Windows fan met hun updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

X96 Pro = S905x, Minix U9 = S912...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@houthakker Ook de U9 maakt gebruik van een revisie en niet van de standaard s912.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
houthakker schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 18:22:
X96 Pro = S905x, Minix U9 = S912...
Ja denk ik. En dus?
Moeilijke keuze

Zijn onderstaande links dezelfde x96 pro ? Groot prijsverschil dan.
Bij Ali:
http://s.aliexpress.com/JjQfayqy
Doozy:
https://www.djoozy.com/nl/x96-pro-android-tv-box.html

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 26-07-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
Sinds een paar updates terug werkt de npo app niet meer op mijn mxiii-g (s812).. Andere tweakers ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Harribo schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:59:
[...]

Ja denk ik. En dus?
Moeilijke keuze

Zijn onderstaande links dezelfde x96 pro ? Groot prijsverschil dan.
Bij Ali:
http://s.aliexpress.com/JjQfayqy
Doozy:
https://www.djoozy.com/nl/x96-pro-android-tv-box.html
Wat is er zo moeilijk aan de keuze? Beide doen hetzelfde en als beide geschikt zijn voor hetgeen jij wil, maakt het weinig uit. Dus bestel er gewoon één en heb er plezier van!

Als je het in China besteld zijn ze inderdaad goedkoper..maar dat is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
acoster schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Wat is er zo moeilijk aan de keuze? Beide doen hetzelfde en als beide geschikt zijn voor hetgeen jij wil, maakt het weinig uit. Dus bestel er gewoon één en heb er plezier van!

Als je het in China besteld zijn ze inderdaad goedkoper..maar dat is bekend.
Nou bedoelde moeilijke keuze tussen alle apparaten.

Ik vroeg me af of dat deze x96 s dezelfde waren. Maar na wat onderzoek is het antwoord ja. Dus ik bestel de x96.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb hier een 'Panther Pro' die m'n vader heeft gekocht een tijdje terug. Hij had er wat kuren mee en heeft het ding aan mij meegegeven om te kijken of ik de boel weer op de rit kon krijgen.

Blijkt een gerelabelde Amlogic S905 te zijn. Er staat nu een crappy Android 5.1 ROM op met 1001 illegale stream apps (zo heeft hij het ding gekocht van een niet nader te noemen site :') ). Als hij nou eerst had gevraagd, dan had ik hem iets als een RPi 3 ofzo kunnen adviseren...

Ik zie dat @Notna ook zo'n S905 ding heeft. Is er een aanbevolen firmware om dit apparaatje nog enigszins bruikbaar te maken? Ik zag LibreELEC staan, maar dan kan hij geen Netflix meer afspelen denk ik? Dat wil ik eigenlijk niet kwijtraken.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 29-07-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ThinkPadd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:57:
Ik heb hier een 'Panther Pro' die m'n vader heeft gekocht een tijdje terug. Hij had er wat kuren mee en heeft het ding aan mij meegegeven om te kijken of ik de boel weer op de rit kon krijgen.

Blijkt een gerelabelde Amlogic S905 te zijn. Er staat nu een crappy Android 5.1 ROM op met 1001 illegale stream apps (zo heeft hij het ding gekocht van een niet nader te noemen site :') ). Als hij nou eerst had gevraagd, dan had ik hem iets als een RPi 3 ofzo kunnen adviseren...

Ik zie dat @Notna ook zo'n S905 ding heeft. Is er een aanbevolen firmware om dit apparaatje nog enigszins bruikbaar te maken? Ik zag LibreELEC staan, maar dan kan hij geen Netflix meer afspelen denk ik? Dat wil ik eigenlijk niet kwijtraken.
Heb je met CPU Z gekeken of je wel een echte S905(x) chip hebt en niet een gespoofde versie? Er is rete veel namaak in omloop :')

Die MQX 4k Pro is een 'ekte' 905x, waardoor LibreElec prima draait wat voor mijn behoeftes (Kodi enkel) primadeluxe is.

Als je Netflix wilt behouden zal je op Android moeten blijven en daar moet je maar net de mazzel mee hebben dat er een custom firmware voor is :N

Die Panther Pro ziet er uit als een MXQ overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Notna schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:24:
[...]

Heb je met CPU Z gekeken of je wel een echte S905(x) chip hebt en niet een gespoofde versie? Er is rete veel namaak in omloop :')
[...]
Is dit legit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YJsUuMRQUsBPYVremq9waubS/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Zo te zien wel :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het is in ieder geval een S905, niet een S905X, want die had in de eerste SDK al Android 6.0.1.
Wat voor board geeft CPU-Z aan? Ik zou sowieso even het doosje openen, kijken welke tekst op het board staat geprint. En gelijk noteren welke wifi-chip er in zit. Vervolgens kun je een passende Android ROM zoeken op het Freaktab forum.
Ik zag LibreELEC staan, maar dan kan hij geen Netflix meer afspelen denk ik? Dat wil ik eigenlijk niet kwijtraken.
Als Netflix een vereiste is, wacht dan nog even met LibreELEC. Vanaf Kodi 18 (Agile) en LibreELEC 9 is er een werkende Netflix add-on. Voor een S905 geldt dat vooralsnog 720p haalbaar is, 1080p Netflix (nog) niet vloeiend. De Widevine DRM decoding gebeurt softwarematig, dat vraagt veel van de CPU. Maar nog altijd beter dan de 480p onder Android (bij niet-gecertificeerde apparaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Op de PCB staat "CS_905MXQ_V1.0". WiFi vind ik niet zo spannend, ik sluit toch de kabel aan.
Zal eens kijken of ik een nieuwere ROM kan vinden dan de Android 5.1 die er nu op staat.

Ben inmiddels al iets verder, heb een andere launcher erop gezet ("TVLauncher") waardoor het navigeren al wat makkelijker gaat. Kodi eraf gegooid en via de play store erin gezet, zo blijft hij tenminste ook bijgewerkt.

Via deze tutorial ook een scheduled reboot ingesteld voor elke nacht om 4:00 (m'n pa laat dat ding 24/7 aan staan vermoed ik, dus dan is dat wel handig). Let op, naast uitvoeren als root moest ik ook het vinkje zetten bij 'bg' zodat het op de achtergrond mag draaien, anders werd de reboot niet getriggerd.

Heb ook nog 'Teamviewer QuickSupport' erop gezet, is ook wel erg makkelijk om het boxje vanaf PC te kunnen overnemen ipv te moeten klooien met afstandsbediening.

Netflix lukt nog niet. De nieuwste uit de Play Store geeft aan niet compatibel te zijn met het apparaat. Dus daarom de versie gepakt die Netflix zelf aanraad: https://help.netflix.com/nl/node/57688
Die lijkt een heel eind te komen, maar zodra hij video moet gaan afspelen dan krijg ik fout 0013.
Op internet is te vinden dat je dan liboemcrypto.so moet verwijderen/renamen. Helaas kan ik die file niet terugvinden op dit boxje (/system/lib/ en /system/vendor/lib/ gecheckt). Mocht iemand daar nog iets voor weten... ?
Edit: Hmm factory reset gedaan en daar was de Netflix app al aanwezig. Die versie (4.7.2 build 8012) werkte wel. Geupdate naar die v4.16 build 200147 die Netflix zelf aanbied en dan krijg ik die 0013 error weer, wat iets met root te maken heeft schijnt.

Nu even wat verschillende ROMs proberen. Je moet het erop zetten via de 'USB Burner' tool en een USB A male naar USB A male (rare kabel, zelf maar even gemaakt dus). Belangrijk is dan dat je de voeding loskoppelt (het apparaatje krijgt z'n voeding wel via USB), anders zag m'n PC het ding niet.

[ Voor 30% gewijzigd door ThinkPad op 30-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Uiteindelijk LibreELEC op het ding gezet en zoals @Notna al zei werkt dat echt 10x beter.
Veel sneller en ook veel stabieler (de Android ROM was toch geregeld dat applicaties ineens crashten), betere interface. De Android ROM's die in omloop zijn (en ook de factory default rom hoor) zijn wel heel erg bij elkaar gehackte rotzooi :X

Eerst geboot vanaf SD en toen dat goed werkte heb ik het geinstalleerd naar het interne geheugen (via SSH installtointernal uitvoeren). Werkt prima.

@Dav1d Nu alleen geen Netflix meer, maar ik zie dat er een andere LibreELEC build is waar ze Netflix in hebben weten te krijgen via een add-on. Vanavond even testen, ben benieuwd. Als het goed is kan ik dit ook gewoon weer op een SD-kaartje flashen en op die manier testen en als het niet bevalt is het SD-kaartje eruit en start hij weer op van het interne geheugen.

Via die add-on schijn je ook betere kwaliteit te kunnen krijgen, via de Android ROM kun je max. 480p kijken via Netflix las ik ergens. Let wel: de add-on werkt dus alleen met Kodi 18 (die nog steeds in beta is). En als het allemaal niet lukt met Netflix is het ook geen ramp, dan gebruikt m'n pa zijn Chromecast maar om te Netflixen.

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 31-07-2017 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 12:30
Gebruik momenteel een zelfgebouwde Windows PC voor Kodi. Helaas krijgt deze steeds meer kuren en is die simpelweg niet future proof. Ik wil dus overgaan op een 4K HDR Android oplossing. Ik ben op zoek naar de beste box die in ieder geval de volgende features heeft:

1: Moet goed werken met een Harmony remote
2: Moet zonder problemen alle audio-codecs naar mijn receiver kunnen sturen (DTS-HD etc).
3: Moet 4K met HDR ondersteuning hebben voor wanneer ik mijn OLED TV ga aanschaffen.

De NVIDIA SHIELD leek mij een mooie oplossing, maar deze is aardig aan de prijs. Welke goedkopere alternatieven zijn er die minsten zo goed werken?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Dannydekr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:40:
Gebruik momenteel een zelfgebouwde Windows PC voor Kodi. Helaas krijgt deze steeds meer kuren en is die simpelweg niet future proof. Ik wil dus overgaan op een 4K HDR Android oplossing. Ik ben op zoek naar de beste box die in ieder geval de volgende features heeft:

1: Moet goed werken met een Harmony remote
2: Moet zonder problemen alle audio-codecs naar mijn receiver kunnen sturen (DTS-HD etc).
3: Moet 4K met HDR ondersteuning hebben voor wanneer ik mijn OLED TV ga aanschaffen.

De NVIDIA SHIELD leek mij een mooie oplossing, maar deze is aardig aan de prijs. Welke goedkopere alternatieven zijn er die minsten zo goed werken?
Ik zou voor zekerheid gaan en toch voor de nvidia shield kiezen. Echt een topper! Een van mijn allerbeste aankopen ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22
Dannydekr schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:40:
[...]
Als je perse Android als OS wilt is de NVidea Shield de enige optie die echt goed werkt. Als je ook een ander OS zoals LibreELEC acceptabel vindt zijn er legio goedkopere opties. Zelf heb ik voor de Vero 4k gekozen en ben daar heel tevreden mee.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Laatst online: 28-04 12:30
RichieB schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:22:
[...]

Als je perse Android als OS wilt is de NVidea Shield de enige optie die echt goed werkt. Als je ook een ander OS zoals LibreELEC acceptabel vindt zijn er legio goedkopere opties. Zelf heb ik voor de Vero 4k gekozen en ben daar heel tevreden mee.
Het is uiteindelijk toch de Nvidia Shield geworden. Heb veel gelezen en deze lijkt voor mij toch echt de beste keuze. Een hele goede form-factor, zeer goede specs en een vrijwel probleemloze Kodi/SPMC ervaring waarin ook echt alles wordt ondersteund en zonder bugs werkt.

Ben erg benieuwd!

Heb overigens een Harmony Ultimate One. Deze is enkel RF/ Heb dus meteen een FLIRC erbij gekocht zodat ik "native" IR support heb. Iemand hier ervaring mee? Is het echt plug-en-play?

EDIT: de Shield werkt echt heel erg goed. Heb de FLIRC zo geconfigureerd met de Harmony dat je de Shield automatisch uit/aan kunt zetten en gewoon ook gebruik kunt maken van Netflix, zonder dat je geen back/stop functie hebt. Werkt in ieder geval beter dan verwacht en zeer stabiel.

Top apparaatje dus!

Jammer dat Geforce Now zo bedroevend is qua aanbod, aangezien die service echt beter werkt dan ik had gedacht. Je ziet oprecht niets van het feit dat je streamed en de lag is te verwaarlozen (150mbit internet met ethernet kabel).

[ Voor 23% gewijzigd door Dannydekr op 02-08-2017 14:47 ]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
@Dav1d @Notna
Netflix in 720p aan de praat gekregen op het S905 boxje van m'n pa die ik hier heb staan :9~ _/-\o_
  • Installeer LibreELEC uit dit topic. Zorg ook voor juiste device tree op je SD-kaart nadat je het kaartje hebt geflashed met de img.gz
  • Installeer via de LibreELEC addons de 'Netflix' addon
  • Inloggen
  • Gaan met die banaan!
Heb nog geen rare dingen gemerkt, maar kijk er niet van op als je nog wat bugs tegenkomt. Ik begreep dat die Kodi versie (en de Netflix plugin ook) extreeeem beta nog zijn.

:w brakke Android firmware die alleen Netflix in 480p kan weergeven

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2017 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ThinkPad Je moest eens weten hoeveel problemen er zijn met de huidige Android-boxjes in combinatie met Kodi en/of Netflix. Voor een volgende keer even dit topic raadplegen: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated July 2017) :) Ieder geval goed om te horen dat je het voor mekaar hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Hoe vind je makkelijk firmware voor al die generieke doosjes. Kom meestal op chinese sites terecht...
Elk apparaat heeft ook andere flash procedures en heeft zn eigen drivers nodig toch.

Kunnen die chinezen niet ff met een IEEE standaard komen?

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Jorgen schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 00:33:
@ThinkPad Je moest eens weten hoeveel problemen er zijn met de huidige Android-boxjes in combinatie met Kodi en/of Netflix. Voor een volgende keer even dit topic raadplegen: START HERE - Pick the Right Kodi Box (updated July 2017) :) Ieder geval goed om te horen dat je het voor mekaar hebt.
Die had ik gezien ja, is wel informatief, mag wat mij betreft wel in de topicstart :)
Maarja m'n pa heeft dit boxje gekocht als 1001 illegale streams via Kodi meuk etc., en dan komen ze pas bij je als het niet werkt, je kent het wel ;) Hardware zelf is voor 3-4 tientjes te koop zag ik al wel, volgens mij heeft hij er 120 euro ofzo voor betaald... :X En al die add-on meuk werkt ook nog eens niet, of niet fatsoenlijk.
jayvol09 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 05:08:
Hoe vind je makkelijk firmware voor al die generieke doosjes. Kom meestal op chinese sites terecht...
Elk apparaat heeft ook andere flash procedures en heeft zn eigen drivers nodig toch.

Als er nog Android op staat: even 'CPU-Z' installeren vanuit de Playstore.
Daarmee weet je welke CPU erin zit en dan kun je zoeken naar een LibreELEC build bijv.

Voor de S905 moest ik ook nog een juiste device tree hebben die afgestemd is op de hardware. Om daar achter te komen heb ik het boxje even open gemaakt en gekeken naar typenummer van de RAM chips, de bedrade netwerkchip en de draadloze netwerkchip om erachter te komen dat ik een model heb staan met 1GB RAM en 100M Ethernet en Realtek wifi en daar de juiste dtb.img voor kon downloaden.

[ Voor 86% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2017 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ThinkPadd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 07:24:
[...]

Die had ik gezien ja, is wel informatief, mag wat mij betreft wel in de topicstart :)
Maarja m'n pa heeft dit boxje gekocht als 1001 illegale streams via Kodi meuk etc., en dan komen ze pas bij je als het niet werkt, je kent het wel ;) Hardware zelf is voor 3-4 tientjes te koop zag ik al wel, volgens mij heeft hij er 120 euro ofzo voor betaald... :X En al die add-on meuk werkt ook nog eens niet, of niet fatsoenlijk.

[...]
Dat is het kloterige. Mensen weten niet waar ze aan beginnen. Vaak krijg je één of ander rotzooi-boxje met slechte support en een brakke firmware erop, zodat je continu problemen hebt met de audio-passthrough en de beeldrefreshrate. Dan is het hopen dat je ergens goede firmware vind, of OpenElec / LibreElec draaien kunt. Om over de problemen met halfgare (en illegale) add-ons in Kodi maar helemaal niet te praten... ;w

Goed om te horen dat je het aan de praat hebt gekregen! _/-\o_
jayvol09 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 05:08:

http://freaktab.com/forum.../amlogic-based-tv-players, of het equivalente forum als je een andere soc erin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hoi
Ik heb weer een vraag.
Ik zoek nog een echte mini pc naast mijn x96.
Dwz een waar ik zowel Windows als wel ev. Linux op kan installeren.
Dan lijkt mij dat ik een box moet hebben met minimaal 4gb(uit te breiden naar 8gb), opslag min 64gb en een redelijke cpu.
Dit om ook een tijdje mee vooruit te kunnen.

Is een Beelink Ap34/voyo v1 iets dan? Of moet ik dan meer denken aan een intel nuc?

Ps. Heb die x96 besteld bij gearbest maar tjemig wat zijn ze daar traag nu. Item is in al die weken slechts pre advised bij postnl

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 13-08-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsmp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-03-2023
Kort vraagje(s), ik sta op het punt om een minix U1 te kopen waarbij ik LibreELEC via een Class 10 U1 microSDHC ga booten om zo de optie te houden om af en toe naar Android te switchen.

Echter kan de microSDHC waar LibreELEC vanaf gedraaid gaat worden ook gebruikt worden voor opslag van data? Dus loont het de moeite om extra GB aan te schaffen & binnen de aanbevolen slectie van van "AMLogic LibreELEC runs faster from Samsung EVO, Sandisk or Lexar 300x - Class 10 U1 microSDHC cards" welke leessnelheid van het kaartje is aanbevolen (als dit nog iets uitmaakt)?

thx

[ Voor 0% gewijzigd door prinsmp op 16-08-2017 16:56 . Reden: foutje in text ]

• Harribo
prinsmp schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:43:
Kort vraagje(s), ik sta op het punt om een minix U1 te kopen waarbij ik LibreELEC via een Class 10 U1 microSDHC ga booten om zo de optie te houden om af en toe naar Android te switchen.

Echter kan de microSDHC waar LibreELEC vanaf gedraaid gaat worden ook gebruikt worden voor opslag van data? Dus loont het de moeite om extra GB aan te schaffen & binnen de aanbevolen slectie van van "AMLogic LibreELEC runs faster from Samsung EVO, Sandisk or Lexar 300x - Class 10 U1 microSDHC cards" welke leessnelheid van het kaartje is aanbevolen (als dit nog iets uitmaakt)?

thx
Als extra opslag gebruiken, zou geen probleem moeten zijn lijkt me.

Ik heb nu de x96 pro xnano binnen. Prima apparaatje met Android 6. Ook heel fijn de 2gb geheugen ipv 1gb.

Heb alleen 1 nadeel, hij gaat aan als ik op een bepaalde knop van de afstandsbediening van de tv druk.... Tja.... Doe je weinig aan lijkt me.

Heb een tweede tv box besteld. Een Beelink MXIII II. 45 euro is te doen.
Ander merk, niet omdat de x96 slecht bevalt, maar zo blijf ik misschien flexibeler als ik iets wil uitproberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 17-08-2017 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47
Ik heb een X9 V2 van een kennis gekregen om naar te kijken want deze doet het niet zo prettig meer. Nu zie ik dat er een versie 4.4.1 op staat.

Aan de X9 V2 eigenaren hier :-)

Ik heb diverse sites afgezocht maar heb alleen de volgende firmware gevonden.

update rv101_X9_20160706.img

Deze komt van deze site vandaan
http://chinagadgetsreviews.com/marshmallow-x9-tv-box.html

Heeft iemand een idee hoe ik deze kan gebruiken? En of dit wel een goede is?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb zelf ook de Vero 4k en deze draait naar volle tevredenheid. Ik wil een vpn client installeren, Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen ?

rkwinkel

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 15:46
Harribo schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:31:
[...]

Heb alleen 1 nadeel, hij gaat aan als ik op een bepaalde knop van de afstandsbediening van de tv druk.... Tja.... Doe je weinig aan lijkt me.
Probeer de HDMI-CEC functie eens uit te zetten, die staat waarschijnlijk aan.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agima!
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-01 19:51
Twee vragen die iemand met een Nvidia Shield TV box en een LG WebOS tv misschien kan beantwoorden:

Is het mogelijk de Nvidia Shield met de LG tv afstandsbediening te bedienen?
Is het mogelijk LG WebOS met de Nvidia Shield afstandsbediening te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
JunkO schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Probeer de HDMI-CEC functie eens uit te zetten, die staat waarschijnlijk aan.
Dit is nieuw voor mij. Zal even kijken. Top als dit het oplost.

Edit:staat al uit... Jammer

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 25-08-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:22
rkwinkel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 13:51:
Ik heb zelf ook de Vero 4k en deze draait naar volle tevredenheid. Ik wil een vpn client installeren, Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan doen ?
De Vero4k draait Debian dus je kan gewoon openvpn installeren:
code:
1
apt-get install openvpn

Als je openvpn via kodi wilt beheren is daar een add-on voor.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkwinkel
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
thanks, het draait nu. De Vero 4k is idd een hele goede speler.

rkwinkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 23:06

TVL

Kent iemand deze box? http://www.vorke.com/vorke-z6
Ziet er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:43
Nice!, na de recente update van de Ziggo Go app kan ik eindelijk de zenders bekijken op m'n H96 Pro plus :-)

Wat nog niet helemaal oke is, als ik de box uitzet via de AB en de volgende dag weer aanzet is hij de internetconnectie kwijt, om de verbinding te herstellen moet ik dan de UTP plug er uit- en weer in pluggen :-/

Iemand een oplossing hiervoor?

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Als je een aan/uit timeschakelaar hebt liggen (om bijvoorbeeld de lampen tijdens de vakantie een paar uur in de avond automatisch te laten aangaan) zou ik dat proberen, elke nacht hem een kwartier zonder stroom en dan de stroom er weer op ofzo. Ik vermoed dat dat moet werken. Je kan er ook voor kiezen om hem bijvoorbeeld gedurende werktijden ofzo uit te laten en dan aan te laten gaan rond de tijd dat je thuiskomt. Vaak heeft dat hetzelfde effect als de stekker van de utp eruit en erin steken.

Wellicht werkt dit?
TVL schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:23:
Kent iemand deze box? http://www.vorke.com/vorke-z6
Ziet er wel interessant uit.
Voor die prijs zou ik eerder een 2e hands nvidia shield kopen, ben je ongeveer evenveel kwijt, maar weet je zeker dat het goed zit met updates e.d.

Vind het wel een zeer mooi kastje, stuk mooier dan de shield. Heerlijk wat old school design. Het doet me denken aan een bom uit een jaren 80 tekenfilm van inspector gadget, echt heel tof. Ik wou dat al mijn apparatuur dit soort design had, heerlijk. Echt leuk dat ze zulke dingen maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 26-08-2017 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
  • Laatst online: 14-04 20:09
Hallo ik heb 2 vragen over android OS tv versus telefoon en de Wetek play 2 mediaplayer
1. Android TV OS tov Android OS voor op telefoon.
Sommige hebben het over een nadeel dat bijvoorbeeld een mediaplayer bijv. Nvdia shield alleen de android tv os/playstore heeft.
Maar je hebt toch liever de netflix app van android tv, zodat je niet met een air muis oid hoeft te werken?
2. De Wetek play 2 kom ik hier op tweakers in Nederland nauwelijks tegen. Waarom eigenlijk? Met de DVB-c module digitale tv, zonder extra decoder voor Ziggo en wordt veel aanbevolen op het kodi forum (
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916, goede support, android 6,dualboot, dus tweaker box)
Ondersteund deze box Netflix HD met de bijgeleverde afstandsbediening? Er zit geen air-muis bij en standaard heeft deze box toch geen android tv-os (wel via custom rom)? Ik heb geen zin om met een muis de (netflix) apps te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-05 20:23
Ik had de wetek hub aangeschaft om netflix de tv versie te draaien,daar heeft netflix nu een stokje voor gestoken.
Wat overblijft is de tablet versie,en die moet ik niet.
Nu is er een gast bezig een rom te maken google tv waar netflix wel weer op werkt.
http://www.wetekforums.com/v/index.php?p=/categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
Bedoel je deze custom rom met Android TV?
Ik heb ook geen zin, om via touch Netflix te bedienen.
De vraag is of he deze kunt dual booten, zonder garantie te verliezen.
Theodor schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:40:
Ik had de wetek hub aangeschaft om netflix de tv versie te draaien,daar heeft netflix nu een stokje voor gestoken.
Wat overblijft is de tablet versie,en die moet ik niet.
Nu is er een gast bezig een rom te maken google tv waar netflix wel weer op werkt.
http://www.wetekforums.com/v/index.php?p=/categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Gebruik ook dual boot,werkt prima ook met de custum rom...
LibreElec loopt er heel goed op 5.1 en dts enz.

[ Voor 29% gewijzigd door Theodor op 02-09-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
Bedankt voor je reactie.
Zo te lezen op het wetek forum gaat er niet snel een dedicated Android TV Netflix app komen, omdat Wetek nu eenmaal niet het officiële Android TV OS heeft. Daarom mag je blij zijn als het werkt met een custom rom of hacked APK. Netflix is nu eenmaal streng, ook met rooted telefoons en nu dus met Android boxen.
Ik ga nu opzoek naar een Android box met officieel Android TV.
Twee opties, denk ik de NVDIA Shield (=duur) of de Xiaomi Mi Box (=China, support?, Androud 7 ja/nee?, geen ethernet)

Weet iemand nog andere opties?
Eisen
  • Android TV (ivm bediening met afstandsbediening ipv telefoon)
  • Netflix HD en 5.1
  • Ziggo: App of via DVB-C
  • Kodi 17, stream vanaf NAS, USB HD
  • libreelec via SD-card of dual boot
Theodor schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:35:
Gebruik ook dual boot,werkt prima ook met de custum rom...
LibreElec loopt er heel goed op 5.1 en dts enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom zou je een speler met Android TV nemen? Alleen vanwege de speciale Netflix?
Ik heb Netflix gebruikt op mijn tablet en telefoon (beide normaal Android dus), op een TV met LG WebOS en op Windows 10. De verschillen zijn niet zo groot. Android TV is leuk bedacht, maar de playstore heeft veel minder content. Als je enkel Netflix wilt niet zo'n probleem. Als Ziggo, NPO, RTL XL, SBS KIJK en dergelijke belangrijk zijn, dan zit je ineens zonder de juiste apps. Sommige zijn er wel, andere zijn er gewoon niet.

Als je Netflix of Kodi handig wilt besturen, dan koop je toch een flymouse zoals de Minix Neo A2 lite, of Neo A3 erbij? Bovendien is het aantal mediaspelers dat Netflix in HD of zelfs 4k mág laten zien, gewoon nog erg klein. Ik zou gewoon voor de WeTek Hub gaan, eventueel dual boot LibreElec / Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Yep LibreElec is ook aangepast aan de wetek hub en kan je zeggen loopt als een speer.
Wil ik naar android of in mijn geval android tv ff onder boot aan uit een paar keer drukken en kom weer in android.
Handig toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
Je neemt toch niet voor niets een TV box. Anders kun je net zo goed een chromecast gebruiken.
Het is niet handig als de Netflix apps steeds offline worden gehaald.
De Xiaomi Mi Box is ook wel interessant, met beetje geluk voor € 50,- uit China te halen.
2x zoveel intern geheugen 2gb als de hub, wel officiële Android TV. Android 7 in beta (al wel lang), goede afstandsbediening.
Ziggo enz. werken gewoon als je deze sideload toch?
Nadeel van al deze spelers(hub, play2, mibox) is dat ze al een jaar oud zijn. Support houdt dan, zeker na 2 toch wel op.
Misschien even wachten op nieuwe versies.
Komen deze meestal niet in september?
Jorgen schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:06:
Waarom zou je een speler met Android TV nemen? Alleen vanwege de speciale Netflix?
Ik heb Netflix gebruikt op mijn tablet en telefoon (beide normaal Android dus), op een TV met LG WebOS en op Windows 10. De verschillen zijn niet zo groot. Android TV is leuk bedacht, maar de playstore heeft veel minder content. Als je enkel Netflix wilt niet zo'n probleem. Als Ziggo, NPO, RTL XL, SBS KIJK en dergelijke belangrijk zijn, dan zit je ineens zonder de juiste apps. Sommige zijn er wel, andere zijn er gewoon niet.

Als je Netflix of Kodi handig wilt besturen, dan koop je toch een flymouse zoals de Minix Neo A2 lite, of Neo A3 erbij? Bovendien is het aantal mediaspelers dat Netflix in HD of zelfs 4k mág laten zien, gewoon nog erg klein. Ik zou gewoon voor de WeTek Hub gaan, eventueel dual boot LibreElec / Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@peddler wat bedoel je met off line gehaald worden? Ik kan mijn Netflix op elk platform echt altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddler
Allerlei netflix apps, bijvoorbeeld voor de Wetek Android box worden door Netflix offline gehaald. Veelal de HD en ultra HD versies, die door alternatieve app stores/apk's zijn geïnstalleerd.
Zo blijf je op je android box met bijvoorbeeld een custom rom met Android TV opgescheept met de telefoon/tablet versie van Netflix. Geen HD beeld en geluid en niet de tv interface.
Zie het forum van Wetek.
Jorgen schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:42:
@peddler wat bedoel je met off line gehaald worden? Ik kan mijn Netflix op elk platform echt altijd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:58

BPP

Een vraagje. Ik heb een Nexbox A95x en heb voor mijn broer precies dezelfde besteld. Nu wil ik exact dezelfde setup met add-ons op die Nexbox zetten. Nu kan ik alles opnieuw installeren, maar is er misschien een snellere manier? Ik las dat ik mijn Nexbox moest koppelen met een PC en dan een bepaalde map kopiëren naar die nieuwe Nexbox. Is dat de manier om het te doen of is er een ander officiële (betere) manier om het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@peddler Dat wist ik niet, maar dat is op zich niet onlogisch. Netflix wil in de eigen hand houden welke apparaten Full HD en UHD laten zien en houdt dus illegale / gehackte Netflix-apps tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

BPP schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:06:
Een vraagje. Ik heb een Nexbox A95x en heb voor mijn broer precies dezelfde besteld. Nu wil ik exact dezelfde setup met add-ons op die Nexbox zetten. Nu kan ik alles opnieuw installeren, maar is er misschien een snellere manier? Ik las dat ik mijn Nexbox moest koppelen met een PC en dan een bepaalde map kopiëren naar die nieuwe Nexbox. Is dat de manier om het te doen of is er een ander officiële (betere) manier om het te doen?
Kodi installeren op je broer zijn box en dan jouw kodi folder gewoon kopieren en eroverheen plakken. Werkt prima

Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
peddler schreef op maandag 4 september 2017 @ 19:06:
Allerlei netflix apps, bijvoorbeeld voor de Wetek Android box worden door Netflix offline gehaald. Veelal de HD en ultra HD versies, die door alternatieve app stores/apk's zijn geïnstalleerd.
Zo blijf je op je android box met bijvoorbeeld een custom rom met Android TV opgescheept met de telefoon/tablet versie van Netflix. Geen HD beeld en geluid en niet de tv interface.
Zie het forum van Wetek.

[...]
Ondertussen wel weer een netflix hd ultra hd,costum rom android tv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-05 22:45
Ik heb een beelink g1 en wil daar graag een andere afstandsbediening bij.
Zijn er gebruikers die een goede ab hebben? Ik wil er graag een met in ieder geval play/stopknop.
Op https://nl.aliexpress.com...10-436e-b5c6-b55bbe89fc30 zie ik die knoppen bijvoorbeeld zitten. Iemand ervaring met deze ab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb deze werkt perfect voor mijn wetek hub,aan uit knop kan aangeleerd worden.
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.c8zocQ

• dutch79
  • Laatst online: 10-03-2023
Heb de afgelopen jaren een AC Ryan PlayOn!HD mini mediaplayer gebruikt om films ed mee af te spelen van m'n Synology NAS. Op zich prima, maar aangezien hele films en series downloaden tegenwoordig wel wat achterhaald is (en lastiger wordt), toch maar een nieuwe besteld:

De Q-Box S509 (Android, Quad core CPU, Mali-450 Penta-core GPU, 2 GB DDR3 RAM, Bluetooth 4.0, 4K,...).
Wordt ook in dit (mooie) overzicht vermeld: https://www.kodivpn.co/best-kodi-boxes/
Deze dus: https://forum.xda-develop...iew-amlogic-s905-t3384018

Vooral omdat ik KODI wilde uitproberen en mogelijkheden wilde om films/series te kunnen streamen.
Ben nog niet erg bekend met de mogelijkheden en welke add-ons interessant zijn (legaal/illegaal?), maar daar ga ik me in verdiepen.
Volgende week zou ik 'm binnen moeten hebben. Ben benieuwd! 8)

• Theodor
Films streamen is illegaal,kennis van mij heeft zo een ding.
Of het werkt of niet en dan nog de ellende die je met de ondertiteling hebt,te snel of te langzaam.
Ik heb gelezen dat addon makers een boete hebben gekregen,dus verwacht er niet te veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 18:18

kihon

Uplay > palitojr

Theodor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:28:
Of het werkt of niet en dan nog de ellende die je met de ondertiteling hebt,te snel of te langzaam.
Ik heb gelezen dat addon makers een boete hebben gekregen,dus verwacht er niet te veel van.
Het streamen zelf is niet illegaal.
Wat dacht je dat er gebeurt als jij Netflix, Amazon prime, iTunes kijk, dat stream je allemaal.
Sommige add-ons die maken hey mogelijk ok vanaf illegale Bron te streamen.

In Kodi 18 komt Netflix, Amazon support 😎 Yay!!!

Ik gebruik zelf sinds korte tijd een Vero 4k boxje. Werkt uitstekend, gewoon plug and play. Wilde alleen Kodi en niet die andere troep can AndroidTV.
Mijn TV heeft zelf wel Android TV, Maar dit is echt belabberd.
Stream ook gewoon mijn eigen rips.

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
In Kodi 18 komt Netflix, Amazon support 😎 Yay!!
Mbt Netflix support: bedoel je dat je Netflix kunt streamen, maar dat je altijd nog een Netflix abo afgesloten moet hebben? Net als je met bv Chromecast ook al kunt. Al is het voordeel dat je niet een tablet of PC hoeft te laten draaien, maar dat je mediabox dat gewoon kunt laten doen?

Is het niet zo dat Netflix alleen werkt met bepaalde goedgekeurde hardware?
Elke chinese kodi box met versie 18 zou dat dus moeten kunnen straks?

edit: vandaag overigens de Q-BOX al binnen gekregen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door dutch79 op 15-09-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

dutch79 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:51:
[...]

Mbt Netflix support: bedoel je dat je Netflix kunt streamen, maar dat je altijd nog een Netflix abo afgesloten moet hebben? Net als je met bv Chromecast ook al kunt. Al is het voordeel dat je niet een tablet of PC hoeft te laten draaien, maar dat je mediabox dat gewoon kunt laten doen?

Is het niet zo dat Netflix alleen werkt met bepaalde goedgekeurde hardware?
Elke chinese kodi box met versie 18 zou dat dus moeten kunnen straks?

edit: vandaag overigens de Q-BOX al binnen gekregen 8)
Vanaf versie 18 zou het helemaal legal moeten werken ( met je Netflix account)

https://www.reddit.com/r/..._a_proper_netflix_plugin/

• Theodor
Dat is al 5 maanden geleden,en daarna werd het stil....

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Het werkt althans wel bij mij 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Heb m'n Q-box Android box van 16.1 meteen maar naar 17.4 geupgrade, maar helaas nog geen NAS kunnen connecten (NFS): Problemen met NFS share (Kodi android box > Synology NAS) (dus mocht iemand nog goede ideeen hebben ;))
Verder ziet t er goed uit. Al wat add-ons uitgeprobeerd en draait soepel.

[ Voor 7% gewijzigd door dutch79 op 18-09-2017 16:30 ]

• Yakumos
  • Laatst online: 19:05
M'n Xiaomi Box (3, Chinese versie) vind helaas Kodi niet zo leuk meer omdat de standaard software het geheugen dermate vol gooit dat er te weinig voor Kodi overblijft.. Dus is het tijd om iets nieuws te zoeken. De eisen zijn eigenlijk heel erg laag: wil Kodi draaien op 720p/1080p (eventueel), wat andere Android apps zijn leuk meegenomen, twee USB poorten een pre maar geen vereiste.. Maar wil vooral niet bijzonder veel geld uitgeven.

Ik weet dat de Nexbox a95x een favoriet is hier, maar waar ik weinig van begrijp is dat iedereen hem voor 20-30 euro naar Nederland weet te krijgen, en ik hem hier nog niet voor minder dan 30 op Taobao voorbij heb zien komen?

Mochten er andere (betere) zijn dan sta ik daar zeker voor open. 90% van de tijd zal het om Kodi gaan (Netflix werkt hier toch niet dus dat is geen ding).

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:38
Theodor schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 00:41:
Dat is al 5 maanden geleden,en daarna werd het stil....
Zie mijn comment hier om te lezen dat het wel degelijk werkt! 😁
Ik zal eens even zoeken, misschien dat ik kan uitvogelen hoe we dit op Android ook aan de praat kunnen krijgen.

Tadaaa

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 14:55
Theodor schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:28:
Geen boete's maar schikkingsvoorstellen. Stichting Brein of filmworks mogen geen boete's uitdelen.
Ze kunnen hooguit een schikkingsvoorstel geven, zo van betaal ons €500,- stop met je dienst, en we gaan geen rechtszaak tegen je voeren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Leyla71
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb sinds kort een Vero 4k. Deze bevalt prima. Enige wat ik nog niet opegolst krijg is dat als ik mijn tv met mijn afstandsbediening afsluit deze de Vero ook afsluit. En de Vero kun je niet met de bijbehorende afstandsbediening weer aanzetten. Moet je echt de stroom eraf halen. Heeft iemand een oplossing voor mij?
Heb al geprobeerd om mijn tv remote niet meer te laten herkennen door Vero maar helpt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Welke tv,cec aanstaan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik ben op zoek naar een oplossing om in Spanje IPTV te gebruiken. Ik heb ergens een raspberry Pi waar Kodi Krypton op staat en daar heb ik iptv zenders NL en BE die werken. Maar ik zoek een box (all-in-one) die gemakkelijker is voor mensen met geen IT kennis. Een afstandsbediening of keyboard om een search te doen maar verder geen configuratie. Wat raden jullie mij aan? Ik lees meer en meer dat android Tv nogal beperkt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 14:47
Ik wil de Nexbox A95x bestellen, maar weet niet of ik de 1GB of 2GB variant neem.
Zit daar nog merkbaar verschil tussen?

[ Voor 16% gewijzigd door Milo44 op 02-10-2017 11:45 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker

houthakker

Poehé

Milo44 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:
Ik wil de Nexbox A95x bestellen, maar weet niet of ik de 1GB of 2GB variant neem.
Dat hangt er vanaf, met Android zou ik altijd voor 2GB gaan. Voor libreelec niet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Milo44 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:42:
Welke versie je ook kiest, LibreELEC erop, en gaan! Met Android vond ik deze box een miskoop. Met LE heb ik er werkelijk niets op aan te merken. Top ding :)

Ik heb de 2GB versie, die was volgens mij maar marginaal duurder.
Pagina: 1 ... 85 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer