@
hardware-lover Wat je zegt is zeker waar:
Als je kiest voor een officiele box met AndroidTV (bv. NVidia Shield of MI Box), dan beperk je jezelf feitelijk tot het alleen maar kunnen draaien van apps die ook echt voor AndroidTV zijn ontwikkeld.
Dus Netflix, Disney, Amazon, NLZiet, NPO Start, KODI, etc. zullen allemaal gegarandeerd werken. En het is bekend dat sommige 'gewone' Android apps, als het lukt om ze te side-loaden ook nog aardig kunnen werken, but your mileage may vary.
Maar bij alle andere 'franken-android' boxjes, of ze nou gebaseerd zijn op de S905x chipset, rockchip, of wat dan ook, en of ze nou door Minix, MXQ of wie dan ook worden gebouwd, heb je in mijn ervaring garantie op slechte ondersteuning vanuit de fabrikant, OS-images die in elkaar 'gehackt' zijn op basis van een AndroidSDK, wat drivers, een kreupel media framework waardoor HLS of DRM soms maar half werken, etc.
In mijn tijd met een Minix x7 had ik nog de 'minst slechte' ervaring met een community-supported firmware, weet eigenlijk nieteens meer precies welke. Maar ik heb nooit een situatie weten te bereiken waarin zowel Netflix, KODI, RTL XL, NPO, NLZiet, Ziggo of KPN, etc. allemaal feilloos konden werken met de best haalbare kwaliteit op de betreffende dienst.
Maar goed, dit topic is er natuurlijk wel om ervaringen met die franken-Android boxjes te delen

. Als iedereen 'braaf' aan een 'officieel' AndroidTV apparaat gaat, dan zou dit topic geen nut meer hebben
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk