• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 14:09

neanderthaler

Are friends electric?

Zijn er nog goedkope android tv-boxen die recente Android versie draaien?

Liefst android tv.

Mijn s95 bakje draait nog steeds android 4 ofzo en diverse multimedia apps kunne daardoor niet geinstalleerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

neanderthaler schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:02:
[knip]
Definieer "goedkoop"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 22:57
Volgens mij genoeg keuze? Ff kwestie van zoeken toch?

Ik heb een beelink gt1, valt heel soms de wifi weg (komt meer voor) dus die zou ik niet kopen.
Heb ook een beelink mxiii, topding. Ook een xnano, ook prima.

Verder ben ik (helaas) niet op de hoogte wat nog meer goede boxjes zijn (?)

[ Voor 21% gewijzigd door Harribo op 21-12-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
neanderthaler schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:02:

Liefst android tv.

Mijn s95 bakje draait nog steeds android 4 ofzo en diverse multimedia apps kunne daardoor niet geinstalleerd worden
Als je weet welke S905 het is, kun je op je bestaande bakkie ATV Xperience installeren. Da's Android TV 8.nogwat.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik kocht mijn T95m 4K (ofzo) voor 3 tientjes geloof ik ;)

Inclusief verzenden uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SkiFan schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:17:
[...]

Als je weet welke S905 het is, kun je op je bestaande bakkie ATV Xperience installeren. Da's Android TV 8.nogwat.
Er staat T95m 4K op. Als ik me goed herinner, werd hij verkocht onder het merk Sunval.

Ik zal eens googlen. Ben een beetje huiverig het ding te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
neanderthaler schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:27:
[...]

Er staat T95m 4K op. Als ik me goed herinner, werd hij verkocht onder het merk Sunval.

Ik zal eens googlen. Ben een beetje huiverig het ding te bricken.
Was ik ook, maar in de praktijk viel het gelukkig nogal mee. De mijne is een S905X van AMLogic. Ding werkt stukken beter met ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SkiFan schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:56:
[...]

Was ik ook, maar in de praktijk viel het gelukkig nogal mee. De mijne is een S905X van AMLogic. Ding werkt stukken beter met ATV.
Heb het geprobeerd met de sd-card methode, maar hij boot niet van card helaas.

Male to male usb heb ik niet kunnen vinden in de grote rommeldoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Jammer. Ik heb toen een kabel speciaal op Ali besteld, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn.

Heb je m gereset via het knopje in de koptelefoonplug?

[ Voor 17% gewijzigd door SkiFan op 24-12-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

SkiFan schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:56:
[...]

Kom dit toevallig tegen, maar werkt ATV ook op een V10 Pro en werkt daarna de Ziggo TV app nog?

Gebruik de V10 eigenlijk alleen nog om F1 te kijken via het ziggo abo van mijn ouders maar wil graag wel wat recentere beveiligings updates :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Zou je moeten proberen. Hier in Duitsland zie ik de Ziggo app niet in de playstore. Let op dat ATV Android TV is, geen gewone Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

SkiFan schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:35:
Zou je moeten proberen. Hier in Duitsland zie ik de Ziggo app niet in de playstore. Let op dat ATV Android TV is, geen gewone Android.
Ziggo app is er officieel nog niet voor Android TV :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Aha, dom van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:48
Hoe goed performen die goedkopere android tv kastjes nu? Ik ben opzoek naar zo'n ATV ipv onze Chromecast, omdat ik helemaal lijp wordt van het steeds moeten wisselen van VPN op de router.

Mijn voorkeur was even om bijv. die Mi Box S te kopen, maar die heeft geen ethernet poort. Niet dat dat nu een must is, maar heeft wel de voorkeur.

Vervolgens zie ik op Bol (ik heb nog een tegoedbon) ook nog wat andere kastjes zoals MXQ Pro, X96 MAX, en verzin het maar. Je hoeft niet veel moeite te doen om door al die bomen het bos niet meer te zien :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@De_Bastaard, de Mi Box S is via USB simpel te voorzien van een goedwerkende lan-aansluiting (max. snelheid dan een stabiele ± 280Mbit), dus daar is wel een oplossing voor. Daarnaast presteert de box best aardig (met CEC actief om traagheid te voorkomen vanuit standby).
Apparaat heeft ook Chromecast Ultra mogelijkheden ingebakken.

Een beetje moeite doen en je kunt deze aardig voordelig aanschaffen, en daar moet je dan niet altijd onze PW info voor raadplegen.

Het eea is terug te vinden in het Mi Box topic

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik maak al een hele tijd gebruik van een Beelink GS1 (met Android 7.1) om wat apps te draaien die niet meer ondersteund worden door mijn smart tv.

Plus punt is dat ik hiermee toch uitzendingen kan kijken via NPO gemist, Ziggo Go, etc.
Min punt is: Deze standaard Android versie is gemaakt voor een touch screen en het is heel moeilijk te navigeren door de apps heen. Veel content valt buiten beeld en het is verre van gebruikersvriendelijk om deze box te gebruiken.

Helaas is er weinig te vinden van custom rom's (op één na, wat gewoon Android 7 is).

Zijn er apps die het gebruik van deze mediaspeler verbeteren ?
is het bijvoorbeeld mogelijk om vanaf een tablet of mobiel de ziggo go app of NPO gemist app te starten en te casten via de beelink naar de TV ?

Heb wel iets geprobeerd met de app AirPin, maar dat werk niet met deze apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
@Piet400
Er is een app Remodroid, daarmee kun je swipen etc via een andere Android device (bijv je smartphone) op een andere Android device (in dit geval je tv box).
Zo krijg je de touch screen navigatie op je tv box.

Ik gebruik trouwens zelf een mini toetsenbord met muis combi (een Rii, zoiets) om mijn Beelink GT1 Ultimate van afstand te bedienen. Met de gewone afstandsbediening is bijv de ziggo app niet te bedienen.

Zo geholpen?

[ Voor 27% gewijzigd door Harribo op 01-01-2020 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Laatst online: 20-06 14:24
Harribo schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:15:
@Piet400
Er is een app Remodroid, daarmee kun je swipen etc via een andere Android device (bijv je smartphone) op een andere Android device (in dit geval je tv box).
Zo krijg je de touch screen navigatie op je tv box.

Ik gebruik trouwens zelf een mini toetsenbord met muis combi (een Rii, zoiets) om mijn Beelink GT1 Ultimate van afstand te bedienen. Met de gewone afstandsbediening is bijv de ziggo app niet te bedienen.

Zo geholpen?
Zeker, bedankt voor deze tips. Ik ga het direct uitproberen. als ik via een ander device kan swipen, dan is het grootste probleem wat ik met deze box heb verholpen.
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Piet400 schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Zeker, bedankt voor deze tips. Ik ga het direct uitproberen. als ik via een ander device kan swipen, dan is het grootste probleem wat ik met deze box heb verholpen.
Thnx.
Remodroid is niet een top app maar het werkte destijds bij mij.

Je kunt trouwens met zo'n toetsenbord / muis combi wat ik aan gaf, ook horizontaal scrollen. Hou je de linkermuisknop vast, bijv in de ziggo app, en swipe je over de mousepad naar links of rechts. .
Ook kun je er mee scrollen als bij een derde muiswiel. Dat gaat dan ook via de mousepad.
Zie gebruiksaanwijzing.
Kan je zo'n combi aanraden boven Remodroid.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SkiFan schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 21:22:
Jammer. Ik heb toen een kabel speciaal op Ali besteld, maar dat bleek uiteindelijk niet nodig te zijn.

Heb je m gereset via het knopje in de koptelefoonplug?
Heb het geprobeerd met het sd-kaartje. Ik zag even een flits van dat groene androidrobotje, maar daarna niks meer, geen beeld, alleen het blauwe ledje brand op de voorzijde. Geen klok of ander teken van leven. Hoe lang duurt dat flashen?

Misschien heb ik hem gebricked :(

Kan ik die kabel van je overnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Edit: Gevonden. Waar woon je ergens?

[ Voor 5% gewijzigd door SkiFan op 04-01-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SkiFan schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 12:49:
[...]

Edit: Gevonden. Waar woon je ergens?
Montfoort, onder Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Site van ATVxperience ligt er uit? 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-07 12:35
Ik heb een Formuler (z8) tv box en heb een probleem met het geluid.

Als ik fimls van mijn NAS afspeel krijg ik wel 5.1 geluid.
Als ik de apps mytv online, netflix en disney+ gebruik krijg ik dit niet.
Ik heb al diverse codecs gebruikt maar niet lijkt te helpen.

Waar kan dit aan liggen en wat kan ik doen om toch 5.1 geluid te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
@Henkhuppelschot Dat komt omdat die Apps niet gecertifieerd zijn voor jou box, dan krijg je alleen 2.0 geluid.
De enige Android box die wel gecertificeerd is met al die Apps is de Nvidia Shield TV.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 17:50
Voor mijn dochter zoek ik een goedkope Android TV box, belangrijkste is Netflix & Ziggo app.
Er staat nu een oude "mqx" maar die is op zn eind.
4K is overbodig (scherm wat er staat is 1080p) maar minder dan 4K lijkt niet meer te krijgen.

Nu viel mijn oog op deze bij onze vrienden van Ali: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Iemand ervaring met deze box? Als in, werkt de ziggo app & Netflix ;-).

Een andere box die werkt hoor ik het ook graag.

[ Voor 7% gewijzigd door HoefMeistert op 29-04-2020 15:49 ]

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
Als je zeker wil weten dat iets goed werkt moet je gewoon een box met het officiele "AndroidTV" OS van Google erop kopen.

Bv. een Mi box.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Er was online een lijst met tests van Android boxjes met de ziggo app. Helaas kan ik die niet meer vinden.
Deze die jij noemt heeft een rk chipset, zou ik niet nemen. Waarom weet ik even niet meer.
Ik las ergens dat de ziggo app sowieso werkt met een s905x chipset.

Zelf heb ik 2 beelinks, werken allebei met ziggo en Netflix.
Een Ultimate gt1 en een minimx iii. Die Ultimate gt1 is een mooi ding maar daar vliegt soms de wifi uit. Beste koop je zo'n minimx iii.
Weet nu ook niet wat actueel is tegenwoordig?

[ Voor 26% gewijzigd door Harribo op 29-04-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

eymey schreef op woensdag 29 april 2020 @ 16:35:
Als je zeker wil weten dat iets goed werkt moet je gewoon een box met het officiele "AndroidTV" OS van Google erop kopen.

Bv. een Mi box.
Een maar....., er is nog steeds geen officiële Ziggo app voor ATV. Daar staat tegenover dat o.a. Netflix wel officiëel wordt ondersteund op de Mi Box (lees volledige resolutie beschikbaar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Er zijn inderdaad bijna geen goedkope Android boxjes waar zowel Netflix en Ziggo goed op werkt!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
HereIsTom schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:42:
Er zijn inderdaad bijna geen goedkope Android boxjes waar zowel Netflix en Ziggo goed op werkt!
Dat idee kreeg ik ook een beetje. De MXQ (oid) die er nu staat kreeg ik de ziggo app via apk wel op, maar die is niet vooruit te branden en ivm de andriod ondersteuning stop alles met werken.

Ik ga even kijken naar boxjes obv S905x chipset of de mi box.

Thanks all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-07 21:01
@hardware-lover Wat je zegt is zeker waar:

Als je kiest voor een officiele box met AndroidTV (bv. NVidia Shield of MI Box), dan beperk je jezelf feitelijk tot het alleen maar kunnen draaien van apps die ook echt voor AndroidTV zijn ontwikkeld.

Dus Netflix, Disney, Amazon, NLZiet, NPO Start, KODI, etc. zullen allemaal gegarandeerd werken. En het is bekend dat sommige 'gewone' Android apps, als het lukt om ze te side-loaden ook nog aardig kunnen werken, but your mileage may vary.

Maar bij alle andere 'franken-android' boxjes, of ze nou gebaseerd zijn op de S905x chipset, rockchip, of wat dan ook, en of ze nou door Minix, MXQ of wie dan ook worden gebouwd, heb je in mijn ervaring garantie op slechte ondersteuning vanuit de fabrikant, OS-images die in elkaar 'gehackt' zijn op basis van een AndroidSDK, wat drivers, een kreupel media framework waardoor HLS of DRM soms maar half werken, etc.

In mijn tijd met een Minix x7 had ik nog de 'minst slechte' ervaring met een community-supported firmware, weet eigenlijk nieteens meer precies welke. Maar ik heb nooit een situatie weten te bereiken waarin zowel Netflix, KODI, RTL XL, NPO, NLZiet, Ziggo of KPN, etc. allemaal feilloos konden werken met de best haalbare kwaliteit op de betreffende dienst.

Maar goed, dit topic is er natuurlijk wel om ervaringen met die franken-Android boxjes te delen :P. Als iedereen 'braaf' aan een 'officieel' AndroidTV apparaat gaat, dan zou dit topic geen nut meer hebben :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Uh... Ik heb gewoon twee goedkope boxjes waar die apps op draaien hoor dus...
Doen het prima. Snap dus ook niet waar deze sceptische geluiden vandaan komen.

Service en ondersteuning zijn ze niet sterk in nee. Maar ik heb dat niet nodig gehad.

Dat van die s905x heb ik van een site waar ze dat soort boxjes verkopen. Nu ben ik natuurlijk die link weer kwijt... Zucht..

Ik weet ook niet wat de laatste ontwikkelingen zijn van de afgelopen maanden maar voor het geld kan je het proberen toch? En anders maar een duur ding.

Edit: nu herinner ik mij iets anders : de Netflix app heb ik gedownload als apk (apkmirror) en die geïnstalleerd aangezien de Google store zat te zaniken dat hij niet voor mijn box was. Niet onbelangrijk.
Werkt prima. Zelfde gedaan bij het boxje van mijn vriendin thuis, werkte ook prima.
Ziggo app was wel gewoon te installeren via de store

Edit : zie dat die mi boxen ook niet duur zijn (80 oid?), zou ik gewoon kopen dan.

[ Voor 64% gewijzigd door Harribo op 30-04-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
Harribo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:11:

Service en ondersteuning zijn ze niet sterk in nee. Maar ik heb dat niet nodig gehad.

Dat van die s905x heb ik van een site waar ze dat soort boxjes verkopen. Nu ben ik natuurlijk die link weer kwijt... Zucht..

Ik weet ook niet wat de laatste ontwikkelingen zijn van de afgelopen maanden maar voor het geld kan je het proberen toch? En anders maar een duur ding.

Edit: nu herinner ik mij iets anders : de Netflix app heb ik gedownload als apk (apkmirror) en die geïnstalleerd aangezien de Google store zat te zaniken dat hij niet voor mijn box was. Niet onbelangrijk.
Werkt prima. Zelfde gedaan bij het boxje van mijn vriendin thuis, werkte ook prima.

Edit : zie dat die mi boxen ook niet duur zijn (80 oid?), zou ik gewoon kopen dan.
Een franken box heb ik geen problemen mee hoor :+
Maar als die mi-box alleen AndriodTV uit de store doet, krijg ik die Ziggo app er waarschijnlijk niet op.. Of heb ik het mis, en krijg je die middels een APK gewoon op die mii-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HoefMeistert schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:38:
[...]
Maar als die mi-box alleen AndriodTV uit de store doet, krijg ik die Ziggo app er waarschijnlijk niet op.. Of heb ik het mis, en krijg je die middels een APK gewoon op die mi-box
De ZiggoGo app is niet zomaar als APK even te regelen. De "gehackte" versie doet het schijnbaar, is alleen wat lastig te bedienen (agv oriëntatie dacht ik). Als Ziggo de ATV test-versie eindelijk eens publiekelijk zou maken, dan zouden ze velen blij maken volgens mij.

Overigens kan men prima APK's sideloaden op de Mi Box, maar probleemloos werken doen ze niet allemaal.

Ik heb het in een ander topic ook al eens eerder gezegd, er zijn diverse Android (niet TV) boxen die prima met de Ziggo app overweg kunnen, het bedienen kan echter soms te wensen over laten. Dus de app draait dan prima, maar de meegeleverde afstandsbediening bij zo'n speler kan roet in het eten gooien. Je moet bij die boxen wel accepteren dat Netflix niet in een hoge kwaliteit beschikbaar zal zijn, maar voor menigeen is dit misschien geen enkel probleem.

Ik heb bij beide dochters een Android (niet TV) boxje draaien, en beiden kunnen uit de voeten met ZiggoGo.
Het bedienen gaat wat omslachtig, maar het lukt ze (enkel door de bijgeleverde afstandsbedieningen, 2 per apparaat).

1x deze: https://www.bqeel.net/product/b07flcq8rd.html
1x deze: http://www.himediatech.co...peId=30&Id=97&FId=t3:30:3

Zodra de Ziggo app voor Android TV wordt vrijgegeven worden beiden echter vervangen door een Mi Box S.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Laatst online: 13-07 10:06
HoefMeistert schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:48:
Voor mijn dochter zoek ik een goedkope Android TV box, belangrijkste is Netflix & Ziggo app.
Er staat nu een oude "mqx" maar die is op zn eind.
4K is overbodig (scherm wat er staat is 1080p) maar minder dan 4K lijkt niet meer te krijgen.

Nu viel mijn oog op deze bij onze vrienden van Ali: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_

Iemand ervaring met deze box? Als in, werkt de ziggo app & Netflix ;-).

Ik had deze gekocht en ziggogo en netflix werken goed https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.60344c4ddZJW14

wel had ik de simpelste ab erbij, had beter zoon toetsenbordje met muispad erbij kunnen nemen. nu is het wat onhandig navigeren met de ziggo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Harribo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:11:

zwerfkater schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:59:
[...]

Ik had deze gekocht en ziggogo en netflix werken goed https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.60344c4ddZJW14

wel had ik de simpelste ab erbij, had beter zoon toetsenbordje met muispad erbij kunnen nemen. nu is het wat onhandig navigeren met de ziggo app.
Netflix ook in 4K en Dolby Digital?

[ Voor 15% gewijzigd door HereIsTom op 30-04-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
HereIsTom schreef op donderdag 30 april 2020 @ 20:05:
[...]

[...]

Netflix ook in 4K en Dolby Digital?
zou het niet weten, heb geen 4k tv en ook geen dolby digitaal maar neem aan dat dat wel moet werken staat 8k op de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:53
HoefMeistert schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:38:
[...]

Maar als die mi-box alleen AndriodTV uit de store doet, krijg ik die Ziggo app er waarschijnlijk niet op.. Of heb ik het mis, en krijg je die middels een APK gewoon op die mii-box
Voor mij zijn de Android TV boxen (al dan niet frankenstein) een beetje nieuw terrein. Ik begrijp inmiddels dat er echt verschil zit tussen iets wat op Android draait, en wat op Android TV draait.

Als je er een hebt die op Android TV draait (zoals die Mi Box S bijvoorbeeld), kun je dan alle apps uit de store installeren (zoals bijvoorbeeld Videoland of Pathé thuis)?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb een Venz pro 10 al jaren en laatst eens geupgrade naar Android TV.
Ik vindt het maar niks, deed wat het moest doen op Android maar dacht beter af te zijn vwb beveiligings updates e.d.

Krijg hem alleen niet meer terug naar de Venz software, dus nu doe ik er niks meer mee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zwerfkater schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:07:
[...]
zou het niet weten, heb geen 4k tv en ook geen dolby digitaal maar neem aan dat dat wel moet werken staat 8k op de doos
Alleen Netflix gecertificeerde apparaten ondersteunen de Full HD en 4k resolutie. Dat heeft verder niet te maken met wat een media box aan resolutie uit kan poepen maar of deze box het juiste DRM level heeft. Er staan apps in de store om dit te testen.
MerijnB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:41:
[...]
Voor mij zijn de Android TV boxen (al dan niet frankenstein) een beetje nieuw terrein. Ik begrijp inmiddels dat er echt verschil zit tussen iets wat op Android draait, en wat op Android TV draait.

Als je er een hebt die op Android TV draait (zoals die Mi Box S bijvoorbeeld), kun je dan alle apps uit de store installeren (zoals bijvoorbeeld Videoland of Pathé thuis)?
De voorbeelden die je aanhaalt zijn beschikbaar, echter gaat "alle" niet op dus. Android TV heeft zijn eigen app store.

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 30-04-2020 22:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
zwerfkater schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:07:
[...]
Precies het werkt dus niet, Netflix werkt op bijna al die goedkope Android boxen in SD modes, dus geen HD beeld en geluid zoals hieronder wordt beschreven.
Daarom ben ik ook klaar met al die boxjes die zogenaamd prima werken met 4K omdat het erop staat.
Heb je een Neflix abo en dat kan je naar beeld en geluid uit het stenen tijdperk kijken :+
hardware-lover schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:32:
[...]
Alleen Netflix gecertificeerde apparaten ondersteunen de Full HD en 4k resolutie. Dat heeft verder niet te maken met wat een media box aan resolutie uit kan poepen maar of deze box het juiste DRM level heeft. Er staan apps in de store om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
hardware-lover schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:32:
[...]

[...]

De voorbeelden die je aanhaalt zijn beschikbaar, echter gaat "alle" niet op dus. Android TV heeft zijn eigen app store.
En hoe heet dat appje kani k het ff testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

zwerfkater schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:17:
[...]
En hoe heet dat appje kani k het ff testen
Het ligt tamelijk voor de hand, maar via "DRM" kom je volgens mij al een heel eind ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kesasar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:28
HoefMeistert schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:48:
...
Mini M8S II met custom rom van deze website, waardoor hij zich gedraagt als een MiBox van Xiaomi.

Voor het geld is het echter wel wat klooien, en er is weinig support op zulke boxjes. Wil je dat gedoe niet hebben, investeer dan twee tientjes extra en koop een Xiaomi Mi Box. Die zijn officieel gecertificeerd door Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Custom roms begin ik niet aan.
Tis vaak inderdaad geklooi waarbij je het resultaat maar moet afwachten.

Zoals hierboven al aangegeven is, heb je bij bijv de ziggo go app niet genoeg aan de standaard afstandsbediening.
Ik heb bij elke Android box die ik bezit, een toetsenbord /muis pad. Zoiets
Je kunt, mocht het nodig zijn, ook de Android box bedienen dmv oa swipen op je smartphone mbv een app zoals Remodroid.

4k interesseert mij niet. Full hd een beetje maar ben blij als ik gewoon al digitaal kan kijken.

[ Voor 54% gewijzigd door Harribo op 01-05-2020 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kesasar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:28
Custom roms begin ik niet aan.
Zolang je een dev hebt die alles goed (door) ontwikkeld, en een community die actief bugs report, kan je de gok nog wel wagen. Dat zie je nog wel eens bij telefoons (ik noem de onofficiële Lineage builds), maar mijn ervaring is dat dat met een Androidbox afhangt van ofwel zoekwerk, en een dosis mazzel.

Het is sowieso de vraag of het die paar tientjes besparing waard is, helemaal als je de box regelmatig gebruikt en graag wilt dat het gewoon (stabiel) werkt. Een Xiaomi Mi Box is niet duur voor wat je krijgt. Die boxjes krijgen nog steeds updates en zijn officieel gecertificeerd door o.a. Netflix.
Ik heb bij elke Android box die ik bezit, een toetsenbord /muis pad. Zoiets
Je kunt, mocht het nodig zijn, ook de Android box bedienen dmv oa swipen op je smartphone mbv een app zoals Remodroid.
Haha die Rii i8 heb ik ook, maar gebruik het alleen om ScummVM te draaien op mijn RetroPiesysteem (Monkey Island-nostalgie). Altijd handig om zoiets in huis te hebben liggen. En werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Kesasar schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:41:
[...]
Het is sowieso de vraag of het die paar tientjes besparing waard is, helemaal als je de box regelmatig gebruikt en graag wilt dat het gewoon (stabiel) werkt. Een Xiaomi Mi Box is niet duur voor wat je krijgt. Die boxjes krijgen nog steeds updates en zijn officieel gecertificeerd door o.a. Netflix.

[...]

Haha die Rii i8 heb ik ook, maar gebruik het alleen om ScummVM te draaien op mijn RetroPiesysteem (Monkey Island-nostalgie). Altijd handig om zoiets in huis te hebben liggen. En werkt prima :)
Nadeel van de Xiaomi Mi box is dat hij geen LAN heeft en je dus een zeer goede WiFi moet hebben anders werkt ie ook voor geen meter!

De Rii i8 Plus gebruik ik hier altijd en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

HereIsTom schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:59:
[...]
Nadeel van de Xiaomi Mi box is dat hij geen LAN heeft en je dus een zeer goede WiFi moet hebben anders werkt ie ook voor geen meter!

De Rii i8 Plus gebruik ik hier altijd en werkt perfect.
Mocht je wifi niet afdoende zijn (ik haal hier met gemak een degelijke 100Mbit met de Mi), dan is ook dat simpel op te lossen door er een USB>Lan adapter in te proppen (Lan = vrijwel altijd wel degelijker tov wifi), die kunnen met gemak zo'n 300Mbit halen via het USB2 poortje. Ga dan ook voor een adapter met een stel USB poorten, en dan is ook dat "probleem" aan de kant ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-07 08:47
Vraagje voor de kenners.. Heb hier een tv welke uit 2014 komt en dus netflix niet meer werkt. Gaat om een android tv van philips 55pus9109/12. Wil voor deze tv een mi box nemen maar wil graag dat ik alles met de afstandbediening van de tv zelf kan. Werkt hdmi cec goed op de mi box? Kan ik hier mee tv inschakelen en met de zelfde afstandbediening verder op de mi box?

Edit: er is een mi box topic hier voldoende info gevonden mochten er toch nog andere android tv boxen/sticks zijn die cec goed ondersteunen en 4k hebben dan heb ik natuurlijk daar ook interesse in.

[ Voor 21% gewijzigd door Sokucho op 15-05-2020 14:38 ]

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] niet helemaal goed gelezen.

[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 15-05-2020 12:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barone36
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb er ondertussen een aantal van die Ali express android boxen gehad en je moet eigenlijk ook geluk hebben dat zo'n box ook goed werkt. Dat is niet van zelf sprekend.

Een paar maanden geleden heb ik twee van deze besteld:

https://a.aliexpress.com/_dVdmkyb

De boxen draaien probleemloos.
Voor het afspelen van apps zoals Ziggo, kpn tv, Netflix, Videoland en het streamen van films van je nas gaat dit perfect.
Als het om de beeld kwaliteit gaat dan moet je zulke boxen niet kopen.

Voor dat ik de boxen had besteld had ik een NVIDIA Shield TV Pro 2019.
Dit was echt een miskoop voor mij omdat het geen volledige android was. Er was niet eens een fatsoenlijke app van KPN tv of Ziggo.
Je kon Ziggo wel gebruiken maar dan een aangepaste buitenlandse versie.
Qua gamen en het beeld kwaliteit was daar niets op aan te merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb over de jaren heen al wat geld besteed aan een aantal van die Android boxes maar geen enkele werkte goed of bood een gebruikersvriendelijke ervaring. Er waren altijd wel problemen. Ik had altijd een Fire TV want ik heb ook SPDIF nodig voor m'n SONOS maar die ging stuk en de nieuwe versies hebben dit niet meer. Ik gebruik enkel Plex, Canal Digitaal, Uitzending gemist etc. dus niet veel boeiends.

Toen maar gekeken naar Apple TV wat voor mij als anti-Apple al heel wat is maar helaas, weer geen SPDIF.

Nu heb ik dus deze besteld en dat ziet er echt veelbelovend uit: https://www.amazon.de/gp/...RS17/ref=ask_ql_qh_dp_hza

Deze draait dus op Android TV OS, is Google Certified en heeft Chromecast ingebouwd dus met een beetje geluk is Google Stadia zelfs aan de gang te krijgen.

Hopelijk wordt dit de laatste die ik moet kopen de komende tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mkools24, ik mag hopen dat je dan niet voor het Amazon.de "Prime" aanbod bent gegaan, want dat is toch aardig stevig voor deze speler. Ik heb mijn oog laten vallen op een ander, soortgelijk, alternatief. Het enige wat mij wat steekt, is de LAN poort bij dit soort kastjes. Over het algemeen is 100Mbit wel voldoende, maar in sommige gevallen soms nèt niet. Sommig media zit tegen of over die 100Mbit met zijn bitrate, maar dat zijn (in mijn geval), uitzonderingen.

Het grote voordeel t.o.v. een Mi Box (S) is het aantal beschikbare aansluitingen, en de LAN aansluiting vanzelfsprekend, hoewel daar voor de Mi Box een mouw aan te passen is.

Afijn, dit soort boxjes voldoen prima als allround mediastreamer, waarbij men de lat niet al te hoog legt vwb te kunnen verwerken audio-formaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe zat het ook alweer met Ziggo, dan heb je toch nog steeds een Android kastje nodig en geen Android TV?

En 99% vd Android kastjes is niet ondersteund door Netflix ivm DRM gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:56:
Hoe zat het ook alweer met Ziggo, dan heb je toch nog steeds een Android kastje nodig en geen Android TV?

En 99% vd Android kastjes is niet ondersteund door Netflix ivm DRM gebeuren.
Officieel nog wel ja, maar als het uiteindelijk op Android-TV beschikbaar is (ik begrijp niet waar het probleem zit aangezien het zo te zien prima lijkt te draaien?), is de keuze voor Android-TV eigenlijk de logische.

En Netflix doet het vanzelfsprekend wel met een Android op TV box, enkel niet in de HD/4k resoluties.

Verwarrend, dat Android-TV of Android op TV ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Officieel nog wel ja, maar als het uiteindelijk op Android-TV beschikbaar is
2022 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Your guess is as good as mine" .... maar ik verwacht dat het probleem voor Ziggo niet in de app zelf zit maar meer in het "illegal share" gedeelte en hoe dat dicht te timmeren (wat ze al wat gedaan hebben zoals ik dit begrepen heb).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat we in Nederland nog niet de AndroidTV app mogen gebruiken van Ziggo is puur een centenkwestie.
Hetzij van de content eigenaren (die zeuren over rechten, DRM etc.) hetzij Ziggo zelf (die kunnen nu mooi maandelijks aan elke TV in je huishouden huurkosten innen).

Wat betreft Android boxen; hopelijk worden de geruchten van de nog aan te kondigen Chromecast waarheid.
(Chromecast van Google zélf met AndroidTV, Chromecast en remote voor €80 - of minder).
Dan kunnen IMHO de meeste boxjes (waaronder de Mi Box) wel inpakken.
Hooguit alleen nog voor CoreElec wat lokale bestanden beter afspeelt dan welke AndroidTV dan ook, Shield included.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 13:36:
@mkools24, ik mag hopen dat je dan niet voor het Amazon.de "Prime" aanbod bent gegaan, want dat is toch aardig stevig voor deze speler. Ik heb mijn oog laten vallen op een ander, soortgelijk, alternatief. Het enige wat mij wat steekt, is de LAN poort bij dit soort kastjes. Over het algemeen is 100Mbit wel voldoende, maar in sommige gevallen soms nèt niet. Sommig media zit tegen of over die 100Mbit met zijn bitrate, maar dat zijn (in mijn geval), uitzonderingen.

Het grote voordeel t.o.v. een Mi Box (S) is het aantal beschikbare aansluitingen, en de LAN aansluiting vanzelfsprekend, hoewel daar voor de Mi Box een mouw aan te passen is.

Afijn, dit soort boxjes voldoen prima als allround mediastreamer, waarbij men de lat niet al te hoog legt vwb te kunnen verwerken audio-formaten.
Ik las ook 100 mbit LAN, dat moet toch wel een typo zijn? 4K video gaat inderdaad vaak verder. Maargoed ik laat hem toch over 5GHz wifi lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mkools24, dat verwacht ik van niet. Ik zie bij andere apparaten, met dezelfde hardware, ook die max 100Mbit opduiken. Apparaat kan overweg met Wifi AC, dus theoretisch zijn flink hogere snelheden te behalen.
Piet91 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:06:
Dat we in Nederland nog niet de AndroidTV app mogen gebruiken van Ziggo is puur een centenkwestie.
Hetzij van de content eigenaren (die zeuren over rechten, DRM etc.) hetzij Ziggo zelf (die kunnen nu mooi maandelijks aan elke TV in je huishouden huurkosten innen).

Wat betreft Android boxen; hopelijk worden de geruchten van de nog aan te kondigen Chromecast waarheid.
(Chromecast van Google zélf met AndroidTV, Chromecast en remote voor €80 - of minder).
Dan kunnen IMHO de meeste boxjes (waaronder de Mi Box) wel inpakken.
Hooguit alleen nog voor CoreElec wat lokale bestanden beter afspeelt dan welke AndroidTV dan ook, Shield included.
Zou je dat laatste eens toe willen lichten? Wat zou de nieuwe Chromecast met Android TV extra gaan brengen tov de al bestaande Android-TV apparaten?

[ Voor 68% gewijzigd door hardware-lover op 25-05-2020 15:36 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 15:27:
Zou je dat laatste eens toe willen lichten? Wat zou de nieuwe Chromecast met Android TV extra gaan brengen tov de al bestaande Android-TV apparaten?
Ten eerste zijn er nauwelijks échte Android TV apparaten, althans in box vorm.
Naast de Xiaomi Mi Box (de verschillende versies) en de Nvidia Shield zijn er slechts een paar.
Google heeft dat ook niet echt duidelijk ergens staan; althans niet met recente apparaten.

Daarnaast is zou zo'n nieuwe Chromecast met Android TV van Google zelf; dan werkt het gewoon.
Hoe vaak ik niet over problemen lees met bijv. de Mi Box (hetzij updates, hetzij Chromecast problemen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Piet91 duidelijk zo. Voor nu is het dus enkel een veronderstelling, voorbarige conclusie eigenlijk?

We zullen zien hoe dat zich gaat ontwikkelen, maar vwb ondersteuning zou dat iig positief uit moeten pakken.

Even over de Mi Box en soortgelijke Android-TV apparaten.... Indien vrijwel alles aan streaming services beschikbaar is als app, dan is een daadwerkelijke cast functie toch eigenlijk niet meer zo van belang, of zie ik dat verkeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:51:
@Piet91 duidelijk zo. Voor nu is het dus enkel een veronderstelling, voorbarige conclusie eigenlijk?
Als de nieuwe Chromecast gaat leveren wat genoemd wordt, dan niet.
Dan is Google's eigen Android TV/Chromecast met remote duidelijk te prefereren boven een Mi Box of andere box van een net wel, net niet bekende fabrikant.
Maar ik geef ook al aan; ik ben ook sceptisch. Klinkt namelijk bijna te mooi om waar te zijn.
We zullen zien hoe dat zich gaat ontwikkelen, maar vwb ondersteuning zou dat iig positief uit moeten pakken.
Zeker. AndroidTV op losse spelers/boxes is in Nederland haast gelimiteerd tot de Mi Box en Shield.
Google lijkt er niet zo veel aandacht aan te besteden inderdaad; en als ze inderdaad met een Android TV/Chromecast gaan komen gaat dat inderdaad goed zijn voor de ondersteuning.
Even over de Mi Box en soortgelijke Android-TV apparaten.... Indien vrijwel alles aan streaming services beschikbaar is als app, dan is een daadwerkelijke cast functie toch eigenlijk niet meer zo van belang, of zie ik dat verkeerd?
Ligt een beetje aan wat je voorkeur is, maar ik zie zeker nog voordelen (bijv. als je gasten hebt kunnen die even makkelijk wat delen naar de Chromecast en/of hoeven ze niet in jouw YouTube/Netflix etc. account te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Daarnaast is zou zo'n nieuwe Chromecast met Android TV van Google zelf; dan werkt het gewoon.
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb in het verleden toch aardig wat problemen gehad met de Chromecast. We zullen maar niet beginnen over 24/50/60 Hz probleem, beperkte codec support enz... Nee, ik denk niet dat een Chromecast met Android TV te vergelijken zal zijn met bijv. een Nvidia Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Piet91, veel moderne TV's zijn al direct bereikbaar voor mobiele apparaten, daar heb je geen Chromecast voor nodig. Overigens moet(mag?) ik opmerken dat de cast functie op een Mi Box S tegenwoordig wel weer aardig op orde is, zowel met ATV8.1 alsook met ATV9. Niet dat er werkelijk gebruik van wordt gemaakt hier, maar deze is wel steeds staandebij als ik het check ;)

Misschien denkt Google ook wel dat enkel een Chromecast functie niet meer voldoende is anno 2020 en komen ze daarom wel met de aanvulling Android-TV?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
epias schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:29:
Dat is niet mijn ervaring. Ik heb in het verleden toch aardig wat problemen gehad met de Chromecast.
En ik nog nooit. Zo kan het verschillen. :P
We zullen maar niet beginnen over 24/50/60 Hz probleem, beperkte codec support enz... Nee, ik denk niet dat een Chromecast met Android TV te vergelijken zal zijn met bijv. een Nvidia Shield.
Dat is een Chromecast probleem, niet het probleem van het product zelf.
Als Google gaat komen met een Android TV/Chromecast; dan is dat in feite eenzelfde product als de Mi Box of Shield met als enig verschil de hardware (waarbij de Shield zeker beter zal zijn), inputs (ethernet?) en ondersteuning.
Nvidia is natuurlijk enorm goed bezig daarmee, maar de Mi Box heb ik om die redenen nooit aangedurfd.
hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:32:
@Piet91, veel moderne TV's zijn al direct bereikbaar voor mobiele apparaten, daar heb je geen Chromecast voor nodig.
Zolang dat duurt.
Overigens moet(mag?) ik opmerken dat de cast functie op een Mi Box S tegenwoordig wel weer aardig op orde is, zowel met ATV8.1 alsook met ATV9. Niet dat er werkelijk gebruik van wordt gemaakt hier, maar deze is wel steeds staandebij als ik het check ;)
En hoe vaak heeft Xiaomi met updates en kuren lopen te prutsen. Zo vaak dat online fora er vol mee staan.
Misschien denkt Google ook wel dat enkel een Chromecast functie niet meer voldoende is anno 2020 en komen ze daarom wel met de aanvulling Android-TV?
Geen idee.

Heb alleen wel een beetje het idee dat ik hier een eventuele Chromecast/Android TV van Google verdedigen moet, terwijl ik al heb aangegeven dat ik daar ook sceptisch tegenover sta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Piet91, klopt, Xiaomi heeft soms aardig lopen prutsen met updates. Daar staat tegenover, ze komen wel mét updates, dat doet ook lang niet iedereen (om het toch maar eens positief te benaderen) ;)

De meest recente updates voor de ATV9 builds zijn aardig goed, klachten blijven er altijd wel, want zoveel apparaten, zoveel verschillende configuraties. De ATV8.1 build is trouwens ook heel aardig op het apparaat, maar daarmee werken dan niet alle apps zonder problemen (of helemaal niet).

Voor mij valt er niets te verdedigen of aan te prijzen, zolang de ervaringen er nog niet zijn. Ik ben nogal van het type, zelf eerst proberen, daarna (persoonlijk) conclusies trekken. Een Mi Box zomaar vergelijken met een Shield mag, zolang maar meegenomen wordt dat het prijsverschil tussen beiden ook niet onaanzienlijk is. Het is allemaal, èh.., waar naar geld zullen we maar zeggen?

Een Shield Pro is onderweg, een alternatief voor de Mi Box S eveneens. Dus we proberen vrolijk verder de komende tijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mkools24 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:56:
Ik heb over de jaren heen al wat geld besteed aan een aantal van die Android boxes maar geen enkele werkte goed of bood een gebruikersvriendelijke ervaring. Er waren altijd wel problemen. Ik had altijd een Fire TV want ik heb ook SPDIF nodig voor m'n SONOS maar die ging stuk en de nieuwe versies hebben dit niet meer. Ik gebruik enkel Plex, Canal Digitaal, Uitzending gemist etc. dus niet veel boeiends.

Toen maar gekeken naar Apple TV wat voor mij als anti-Apple al heel wat is maar helaas, weer geen SPDIF.

Nu heb ik dus deze besteld en dat ziet er echt veelbelovend uit: https://www.amazon.de/gp/...RS17/ref=ask_ql_qh_dp_hza

Deze draait dus op Android TV OS, is Google Certified en heeft Chromecast ingebouwd dus met een beetje geluk is Google Stadia zelfs aan de gang te krijgen.

En, al binnen en ervaringen opgedaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:24:
[...]

En, al binnen en ervaringen opgedaan?
Helaas nog niet, 17 juni pas. Duurt allemaal eeuwen bij Amazon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mkools24 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:08:
[...]
Helaas nog niet, 17 juni pas. Duurt allemaal eeuwen bij Amazon :)
Ah? Ik heb er ook eentje besteld, maar dan via Amazon.FR (vond het aanbod via DE te duur), misschien is deze dan nog eerder binnen. We gaan het zien :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Ah? Ik heb er ook eentje besteld, maar dan via Amazon.FR (vond het aanbod via DE te duur), misschien is deze dan nog eerder binnen. We gaan het zien :)
Amazon is sowieso een drama, ze hadden geld gereserveerd op m'n credit card vervolgens zeggen ze doodleuk dat ik contact op moet nemen met de bank om de betaling goed te laten keuren, de bank zelf zegt dat het onzin is, daarom duurt het allemaal zo lang.

Maargoed als jij hem eerder hebt en het is echt een kutding kan ik hem ongeopend weer terugsturen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Had vorige week juist goede ervaring met Amazon icm een android box.
Zou vandaag pas komen maar de post stond zaterdag al op de stoep.
(Sofobod HK1, 4GB RAM, 32GB ROM, S905X3 Boxje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mkools24 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 09:13:
[...]
Amazon is sowieso een drama, ze hadden geld gereserveerd op m'n credit card vervolgens zeggen ze doodleuk dat ik contact op moet nemen met de bank om de betaling goed te laten keuren, de bank zelf zegt dat het onzin is, daarom duurt het allemaal zo lang.

Maargoed als jij hem eerder hebt en het is echt een kutding kan ik hem ongeopend weer terugsturen 8)
Zoals @hjs al aangeeft heb ook ik zelden tot nooit problemen met het plaatsen van bestellingen en het leveren daarvan via Amazon (nl/de/fr/it/es/co.uk).

Amazon Frankrijk geeft aan dat het item te verwachten is tussen 5 - 8 juni ;)

Edit: Er staat nog steeds 8 juni, maar in de praktijk zit er totaal geen vaart in, moet nog worden verzonden :F

Edit2: vandaag een mail ontvangen dat ze niet weten wanneer het item verzonden kan worden, ik mag annuleren als ik zou willen? Ze hebben deze echter nota bene gewoon in voorraad, met Amazon.fr als aanbieder :F

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2020 19:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hjs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 13:12:
Had vorige week juist goede ervaring met Amazon icm een android box.
Zou vandaag pas komen maar de post stond zaterdag al op de stoep.
(Sofobod HK1, 4GB RAM, 32GB ROM, S905X3 Boxje)
Je moet een beetje geluk hebben, soms komt het inderdaad eerder soms moet je weken wachten.

Ik bestel bijv ook altijd loopschoenen op Amazon.de, dat duurt ook weken.

Maar geen probleem op zich ik heb nooit haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Geen fan van Amazon, maar soms kun je alleen kiezen tussen Amazon of een van de Ali's.
Dan is Amazon meestal wel sneller en weet je zeker dat er geen extra kosten bij komen.

offtopic:
Gister was ik aan het kijken voor een nieuwe tv, daar had max-ict een mooie prijs.
Maar dat durf ik dan toch niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenmeirlaen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-02-2024
Dit kwam ik zonet tegen rond de hierboven vermelde nieuwe chromecast en android tv in 1:

YouTube: Exclusive: This is Google's Android TV dongle and new Android TV UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hjs schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:48:
Geen fan van Amazon, maar soms kun je alleen kiezen tussen Amazon of een van de Ali's.
Dan is Amazon meestal wel sneller en weet je zeker dat er geen extra kosten bij komen.

offtopic:
Gister was ik aan het kijken voor een nieuwe tv, daar had max-ict een mooie prijs.
Maar dat durf ik dan toch niet aan :+
Ik betaal eigenlijk enkel met credit card bij grote aankopen, dan ben je altijd verzekerd ook wanneer de winkel bijv ineens failliet gaat. Eigenlijk zou je nooit met ideal moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
jeroenmeirlaen schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:15:
Dit kwam ik zonet tegen rond de hierboven vermelde nieuwe chromecast en android tv in 1:

YouTube: Exclusive: This is Google's Android TV dongle and new Android TV UI
Ziet er wel leuk uit maar na de FireTV heb ik een beetje hekel gekregen aan TV dongels. Stuk trager dan een box en je mist een hoop aansluitmogelijkheden. Ook is het irritant dat ze nog een externe stroomvoorziening nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 16:34:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen en snel even aangesloten op m'n projector.

Eerste indruk, wat een verschil met die reguliere Android boxes met flymouse enzo, wat een bagger is dat vergeleken dit. Super eenvoudig in te stellen en prachtige gebruikersvriendelijke interface.

Ik heb even wat films gespeeld vanuit Plex en dat ging ook prima, behalve het geluid. Ik heb hem via SPDIF op Sonos aangesloten en ik heb geen surround, ook is het volume heel zacht. Ik moet SONOS flink openzetten om uberhaupt de systeemgeluidjes te horen dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Maar dat is 20 minuten getest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkools24
Ok opgelost! Audio op manueel Spdif raw gezet AC3 formaat en Plex op passthrough.

Geweldig, super tevreden. Al m'n oude android boxes en fly mouses gaan de vuilnisbak in!

Heb er direct nog eentje besteld voor de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mkools24, heb je gekeken of deze box ook auto refreshrate ondersteund in Plex (of Kodi)? Dat doet de Mi Box S namelijk wel, maar de Engel EN1015K dan weer niet.

De mijne wordt nog steeds in gijzeling gehouden daar in Frankrijk :(

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:51:
@mkools24, heb je gekeken of deze box ook auto refreshrate ondersteund in Plex (of Kodi)? Dat doet de Mi Box S namelijk wel, maar de Engel EN1015K dan weer niet.

De mijne wordt nog steeds in gijzeling gehouden daar in Frankrijk :(
Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

In mijn geval door op een "info" toets van de TV te drukken en kijken wat er wordt aangeboden aan de TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:57:
[...]

In mijn geval door op een "info" toets van de TV te drukken en kijken wat er wordt aangeboden aan de TV.
Ah zo, ja hij hangt aan een Epson projector. Ik zal straks eens kijken of ik iets kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mkools24 al wat wijzer geworden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 14:51

OgWok

U.N.C.L.E.

mkools24 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:52:
[...]

Ik heb hem inmiddels binnen en snel even aangesloten op m'n projector.

Eerste indruk, wat een verschil met die reguliere Android boxes met flymouse enzo, wat een bagger is dat vergeleken dit. Super eenvoudig in te stellen en prachtige gebruikersvriendelijke interface.

Ik heb even wat films gespeeld vanuit Plex en dat ging ook prima, behalve het geluid. Ik heb hem via SPDIF op Sonos aangesloten en ik heb geen surround, ook is het volume heel zacht. Ik moet SONOS flink openzetten om uberhaupt de systeemgeluidjes te horen dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Maar dat is 20 minuten getest.
Dus de MI Box S is een aanrader, begrijp ik. Welke Android draait erop? Werd zelf erg moe van het gepruts met div. roms om de andere boxjes draaibaar te krijgen...

Diverse andere net niet Android boxen.......... zonde geld eigenlijk. Bediening: drama.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QvlXJjfaI578mO4ciXh_cGzclM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xnbxXcdKdcwJ7OhvSVyqOw9W.jpg?f=fotoalbum_large

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Ik heb eens gekeken maar bij mij staat er gewoon 60Hz, dus ik weet niet echt wat dat wil zeggen maar het beeld is verder prima. Ik gebruik hem nu 2-3 dagen en ben nog nergens tegenaan gelopen.

Voor mij iig niks anders meer nog dan Android TV. ik heb hier nog 2 boxen liggen met gewoon Android erop en daar was altijd wel iets mee, stotterende audio, haperend beeld etc. Dit apparaat was binnen 3 minuten geinstalleerd via de Google Home app en alles werkt out of the box en de interface en bediening is echt super.

Ook ingebouwde spraakassistent in de afstandsbediening, dus in Plex zeg je bijv 'Homeland' en boem je krijgt gelijk de juiste serie of film voor je neus. Echt top en dat voor minder dan 100 euro, dikke aanrader.

Eén 'nadeel' kunnen ontdekken, Netflix wordt niet ondersteund, die moet je dus sideloaden met een APK maar dat is voor mij niet echt van toepassing ik kijk toch alles in Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
OgWok schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:42:
[...]

Dus de MI Box S is een aanrader, begrijp ik. Welke Android draait erop? Werd zelf erg moe van het gepruts met div. roms om de andere boxjes draaibaar te krijgen...

Diverse andere net niet Android boxen.......... zonde geld eigenlijk. Bediening: drama.
[Afbeelding]
Niet de Mi Box S maar de HIMedia S500 dus :)

En inderdaad ik heb hier ook een doos vol liggen met die dingen, sommigen een paar keer gebruikt en die waren 200 euro.Ik was er zelfs zo klaar mee dat ik als notoire Apple hater bijna een Apple TV had gekocht tot ik tegen dit ding aanliep.

[ Voor 15% gewijzigd door mkools24 op 14-06-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@mkools24, oké, nog niet duidelijk zo dus. In Plex zou de instelling voor aanpassen refreshrate aanwezig moeten zijn dacht ik, mits beschikbaar op het toestel. Indien Netflix niet standaard op het toestel dan zou men denken dat deze niet gecertificeerd is en daarmee mogelijk geen Full HD/4k Netflix beschikbaar.

Beide zaken die ik aanhaal zijn voor mij voldoende om de order te annuleren, dit model AndroidTV mist net wat teveel lijkt het wel.

Maakt niet uit, met 3 Mi boxen, 2 Shield's en nog een ander alternatief, heb ik voldoende om de boel om te gaan zetten binnen mijn gezin 😏

Allen aan AndroidTV binnenkort 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
hardware-lover schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:12:
@mkools24, oké, nog niet duidelijk zo dus. In Plex zou de instelling voor aanpassen refreshrate aanwezig moeten zijn dacht ik, mits beschikbaar op het toestel. Indien Netflix niet standaard op het toestel dan zou men denken dat deze niet gecertificeerd is en daarmee mogelijk geen Full HD/4k Netflix beschikbaar.

Beide zaken die ik aanhaal zijn voor mij voldoende om de order te annuleren, dit model AndroidTV mist net wat teveel lijkt het wel.

Maakt niet uit, met 3 Mi boxen, 2 Shield's en nog een ander alternatief, heb ik voldoende om de boel om te gaan zetten binnen mijn gezin 😏

Allen aan AndroidTV binnenkort 👍
Dat Netflix is wel een nadeel inderdaad maar er zit wel Chromecast support in dus je zou Netflix vanaf je telefoon kunnen gebruiken. Ik gebruik echter geen Netflix dus ik heb dat nog niet kunnen testen.

Netflix is altijd vrij kieskeurig weke apparaten ze wel ondersteunen en welke niet. Ik heb vroeger ook Roku's gehad en daar werkte het ook niet op.

Maar buiten dat is het de beste box die ik heb gehad (so far) maar wil je echt alle functionaliteit incl Netflix certified is het misschien beter te wachten op een Europees model die je gewoon bij Coolblue ofzo kunt kopen. Ik snap sowieso niet waarom er nog zo weinig boxen zijn met Android TV. Google heeft daar nog wel iets in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mkools24 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:13:
[...]
Dat Netflix is wel een nadeel inderdaad maar er zit wel Chromecast support in dus je zou Netflix vanaf je telefoon kunnen gebruiken. Ik gebruik echter geen Netflix dus ik heb dat nog niet kunnen testen.

Netflix is altijd vrij kieskeurig weke apparaten ze wel ondersteunen en welke niet. Ik heb vroeger ook Roku's gehad en daar werkte het ook niet op.

Maar buiten dat is het de beste box die ik heb gehad (so far) maar wil je echt alle functionaliteit incl Netflix certified is het misschien beter te wachten op een Europees model die je gewoon bij Coolblue ofzo kunt kopen. Ik snap sowieso niet waarom er nog zo weinig boxen zijn met Android TV. Google heeft daar nog wel iets in te halen.
Voor mij heb jij nu de eerste AndroidTV box die niet gecertificeerd zou zijn voor Netflix, de anderen die ik heb zijn dat namelijk allen wel.

Over de HiMedia S500 valt (nog) niet zo heel veel te vinden online. Inmiddels wel gevonden dat Netflix idd niet standaard op het systeem staat en niet vanuit de Store te installeren valt. Hoewel via APK te installeren schijnt dan weer niet iedere versie vlekkeloos te draaien, maar mogelijk is dit inmiddels alweer wat achterhaald. (Versie 3.16.6 build 5382 zou het goed moeten doen).

Ik zou dus willen adviseren, vind met de aanwezigheid van Netflix belangrijk, zoek naar een AndroidTV box die dat standaard ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
En netflix alleen 1080p dus geen 4k hdr...
Paar jaar geleden een wetek hub gehad liep ook netflix op,paar maanden later werd eruit gesloopt omdat ze geen toestemming hadden.
Zelfde met een paar chinese boxen,
Nu een apple tv wil niks anders meer...

[ Voor 71% gewijzigd door Theodor op 14-06-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:18:
Paar jaar geleden een wetek hub gehad liep ook netflix op,paar maanden later werd eruit gesloopt omdat ze geen toestemming hadden.
Ik weet precies waar je op doelt met die eerste zin, maar op de meeste AndroidTV boxen die wel Netflix gecertificeerd zijn kan Netflix ook in 4k draaien mét HDR. Dat gaat echter mogelijk dus niet op voor het HiMedia S500 model. Dat is dan eerder een uitzondering op de regel. Geen reden om daarvoor naar een AppleTV apparaat over te stappen (die overigens ook soms zijn beperkingen heeft).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Theodor schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:18:
Apple TV heeft geen spdif en als je verder niet in het ecosysteem zit is het nog lastiger. Ja je kunt wel met een hdmi audio extractor werken maar het is wel omslachtig.

Ik denk overigens dat Netflix niet werkt vanwege de regio, niet het device. Toen ik nog een Roku 3 had kon ik ook geen Netflix installeren, pas als ik de regio aanpaste naar de VS omdat ze enkel daar werden verkocht.

Maar wat ik al zei voor mij geen issue ik download alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
mkools24 schreef op maandag 25 mei 2020 @ 10:56:

Ojee Himedia, laat ik maar geen boekje open doen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 14:51

OgWok

U.N.C.L.E.

HereIsTom schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Vertel?! (ook een la met niet gebruikte boxjes)

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 15-06-2020 09:08 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkools24
HereIsTom schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:15:
[...]

Beetje ongefundeerd dit. De reviews van de S500 zijn uitstekend.

Als je zoiets post moet je ook zeggen waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 14:02
Himedia forum voor wie er in wil neuzen....
https://www.futeko.com/newforum/index.php?board=14.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 88 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer