Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
mkools24 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:15:
[...]

Beetje ongefundeerd dit. De reviews van de S500 zijn uitstekend.

Als je zoiets post moet je ook zeggen waarom.
Ja dat waren de eerste reviews van de vorige HiMedia modellen ook.
Maar de mijne ligt na een jaar ook ongebruikt in de la, slechte support en al heel snel geen updates meer.
Netflix e.d. zou ondersteund worden, maar dat bleek later toch niet zo te zijn.
Problemen met bepaalde beeld en geluidsformaten die HiMedia maar niet opgelost kreeg.
En als het nu nog een boxje van een paar tientjes was had ik het nog kunnen begrijpen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Wat ik daar op dat forum lees pff word je niet blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
HereIsTom schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:09:
[...]

Ja dat waren de eerste reviews van de vorige HiMedia modellen ook.
Maar de mijne ligt na een jaar ook ongebruikt in de la, slechte support en al heel snel geen updates meer.
Netflix e.d. zou ondersteund worden, maar dat bleek later toch niet zo te zijn.
Problemen met bepaalde beeld en geluidsformaten die HiMedia maar niet opgelost kreeg.
En als het nu nog een boxje van een paar tientjes was had ik het nog kunnen begrijpen.
Ah ja maar dat was dus geen Android TV. De S500 is Google certified en krijgt dus ook gewoon updates.

Ik heb ook heel veel gezeik gehad met die custom Android boxes, audio drops enzo of de besturing die amper werkte. Soms uren bezig geweest ook met support maar meestal zonder resultaat. Met deze was ik binnen 5 minuten vertrokken dus dat zegt toch al wel wat. Ik heb de tweede inmiddels ook binnen nu 8)

En dat voor onder de 100 euro hoor je mij niet klagen. Ja Netflix werkt niet voor velen zal dat een showstopper zijn maar voor mij niet relevant, in het slechtste geval kun je die nog sideloaden of je gebruikt de ingebakken Chromecast.

De reviews op Amazon zijn ook lovend: https://www.amazon.de/HIM...x_be_s_sparkle_mcd_asin_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Theodor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:22:
Wat ik daar op dat forum lees pff word je niet blij van...
Gelukkig was er daar nog iemand die een custom firmware had gemaakt die veel problemen met de HiMedia oploste!

[ Voor 21% gewijzigd door HereIsTom op 15-06-2020 14:58 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Gewoon LibreElec of CoreElec op zo'n boxje zetten en je hebt een prima HTPC. Ik heb zelf de Mecool M8S Pro L en die voldoet prima voor wat ik ermee doe. Android TV heb ik sowieso geen belang bij. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:52:
Gewoon LibreElec of CoreElec op zo'n boxje zetten en je hebt een prima HTPC. Ik heb zelf de Mecool M8S Pro L en die voldoet prima voor wat ik ermee doe. Android TV heb ik sowieso geen belang bij. ;)
Waarom zou je dat willen als Kodi vanuit de Store te installeren is en meer dan prima draait op een AndroidTV box? Daarnaast is ook nog vrijwel alles aan streaming apps beschikbaar op hetzelfde apparaat.

AndroidTV is enkel het platform, maar daarmee is er wel allerlei lekkers beschikbaar wat je met Libre- of CoreElec moet missen of stukken lastiger aan de praat kunt krijgen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:28:
[...]

Waarom zou je dat willen als Kodi vanuit de Store te installeren is en meer dan prima draait op een AndroidTV box? Daarnaast is ook nog vrijwel alles aan streaming apps beschikbaar op hetzelfde apparaat.

AndroidTV is het enkel platform, maar daarmee is er wel allerlei lekkers beschikbaar wat je met Libre- of CoreElec moet missen of stukken lastiger aan de praat kunt krijgen?
Vanwege de stabielere werking en ondersteuning van codecs etc. Bovendien is het enige dat ik met mijn boxje doe films kijken. Al het andere doe ik niet of heb ik een ander platform voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

sjaool schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:39:
[...]
Vanwege de stabielere werking en ondersteuning van codecs etc. Bovendien is het enige dat ik met mijn boxje doe films kijken. Al het andere doe ik niet of heb ik een ander platform voor. ;)
Zonder je tegen het zere been te willen stoten, ik ben bang dat je misschien een beetje achterloopt vwb mogelijkheden en stabiliteit anno 2020, zou dat kunnen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:28:
Hierom: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Yes these cheap GigaE LAN equipped, AMLogic devices, running OSMC / CoreELEC are better than both the more expensive Intel "Lake" NUC's and the NVIDIA Shield for auto, mixed 1080p / 4K HDR Kodi Leia video playback.
EDIT: let wel; dit is dus voor playback van lokale bestanden (bijv. op je NAS e.d.).
Voor zaken als Netflix, Youtube e.d. zijn ze dan wel weer minder vanwege de licenties/DRM etc.
Voor de 'best of both worlds' zou je dus eigenlijk iets als ***Elec nemen voor lokale bestanden en iets als een Chromecast voor streaming.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 15-06-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:54:
[...]

Zonder je tegen het zere been te willen stoten, ik ben bang dat je misschien een beetje achterloopt vwb mogelijkheden en stabiliteit anno 2020, zou dat kunnen?
Nope, het systeem werkt gewoon beter voor mij. Zie ook de opmerkingen van @Piet91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Piet91 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:59:
[...]

Hierom: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

EDIT: let wel; dit is dus voor playback van lokale bestanden (bijv. op je NAS e.d.).
Voor zaken als Netflix, Youtube e.d. zijn ze dan wel weer minder vanwege de licenties/DRM etc.
Voor de 'best of both worlds' zou je dus eigenlijk iets als ***Elec nemen voor lokale bestanden en iets als een Chromecast voor streaming.
Dat is tamelijk kort door de bocht, je beperkt het nu enkel tot het gebruik van Kodi.

En zonder het topic daar af te willen kraken, er is nogal eens wat mis met OSMC en zijn stabiliteit, waarvan akte. Ik heb een haat-liefde verhouding met de Vero 4k+, en dat komt enkel door het OS wat daarop draait. Prima support, niet te klagen wat dat betreft, maar het gaat regelmatig mis na weer eens een update (met de diverse Kodi builds zelf trouwens ook).

Maar laten we duidelijk zijn, heb je voldoende aan je speler die je op dit moment in gebruik hebt, dikke prima hoor, maar ga geen dingen roepen die niet perse waar hoeven zijn hede ten dage.

Edit: dit gezegd hebbende, @Piet91 jij bent een van de Topic starters? Wat dacht jij van een update van dit topic, TS ziet er inmiddels hopeloos achterhaald uit? Gewoon opschonen (opruimen) kan ook natuurlijk, is zeer waarschijnlijk veel minder werk ;)

Edit2: WTF @Piet91 je haalt met je edit nu net allemaal voorbeelden aan die een fatsoenlijke AndroidTV box allemaal in zich heeft? 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 15-06-2020 21:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb nog nooit een android boxje gehad wat 4k hdr normaal kon streamen vanaf mijn pc draadloos.
Mij apple tv kan dat wel zonder blikken of blozen,met MRMC kodi clone....
En nee ben geen Apple lover maar dat ding werkt wel zoals het moet.
Geluidsfan ben ik niet heb maar een 2.1 soundbar vind stereo al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Theodor schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:40:
Heb nog nooit een android boxje gehad wat 4k hdr normaal kon streamen vanaf mijn pc draadloos.
On-board WLAN is meestal niet erg best, maar je kunt natuurlijk altijd (via USB) een externe adapter aansluiten met een fatsoenlijke antenne. Sowieso ben je dan flexibel met de plaatsing van de antenne, wat echt enorm veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Heb eens gezocht maar kon niets vinden over een usb adapter voor een android box.
En als er al wat is zal dat meestal 2.4 ghz zijn en geen 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
epias schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:22:
[...]
On-board WLAN is meestal niet erg best, maar je kunt natuurlijk altijd (via USB) een externe adapter aansluiten met een fatsoenlijke antenne. Sowieso ben je dan flexibel met de plaatsing van de antenne, wat echt enorm veel uitmaakt.
Heb je een link naar die externe adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik een CSL 300Mbit met RT5572 chipset. Die is 2.4/5Ghz, 2T2R, maar geen 802.11ac. Uiteraard moet Android wel een driver hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
idd een driver dat is meestal het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Sinds kort heb ik een probleem met me android kastje formuler z8 gecombineerd met een LG soundbar sly4 en een LG 55 inch tv. Wanneer ik tv kijk en gaat scrollen met de formuler afstandsbediening. Pijltje naar beneden of naar boven druk dan gaat de volume omhoog van de LG soundbar en komt binnen no time op de max stand uit. Hoe is dit mogelijk? Kan iemand mij hierbij helpen? Moet ik de frequentie aanpassen en zo ja hoe moet dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 09:58
sinds kort heb ik een x96 mini.
Aangesloten via ethernet.

Prime video is ronduit slecht beeld, is net een oude VHS systeem.
Kwaliteit heb ik al op allerhoogst gezet.
Welke serie ik ook probeer, beeld blijft slecht.

Youtube 4K gaat perfect. Geen vertraging, gewoon 4k beeld.

Speedtest gedraaid, deze geeft 254mbps en 35 upload.

Als ik prime video een aflevering via download bekijk is het beeld wel perfect.

Iemand een idee waardoor prime video zo slecht beeld geeft ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29
@MuTTLeYs Laat me raden:

Chinees boxje met een SoC die in theorie alles kan, maar vervolgens met een 'gewone' versie van Android erop vanuit een Android SDK met wat in elkaar gefrutselde mediaframeworks, niet bedoeld voor tv-gebruik? En dus ook niet de juiste frameworks om streamen met dynamische kwaliteit via HTTP (HLS) mogelijk te maken en mogelijk ook een crappy DRM implementatie die niet niet helemaal lekker werkt ?

Op Youtube content zit geen DRM en waarschijnlijk ook een net wat ander streamingprotocol. Maar diensten als Netflix, Disney+, maar wrs ook de apps van NPO, RTL, etc. zijn hierdoor dus niet in staat om op de hoogste kwaliteit te streamen.

Er is eigenlijk nog geen enkele soortgelijke box geweest waarbij ik dit anders heb gezien. Niet de hele goedkope, en ook niet bij de duurdere van bv. Minix.

Als je de aflevering eerst downloadt kan het uiteraard op de hoogste kwaliteit binnen worden gehaald omdat het niet 'realtime' hoeft te zijn en omzeil je wrs de crappy geimplementeerde streaming standaarden.

Wat ik maar probeer te zeggen: Als je een box wil die gewoon de officiele diensten fatsoenlijk ondersteunt, op apps die helemaal geoptimaliseerd zijn voor TV-gebruik, koop een box die op het officiele TV OS van Google draait (genaamd AndroidTV). En dus niet een TV box waar een gewone Android op geknutseld is.

Een Mi box (of stick) van Xiaomi geeft waarschijnlijk al een stuk bevredigender resultaat. En wil je iets dat écht alles probleemloos afspeelt (op eventueel Youtube HDR na), spaar dan even door voor een NVidia Shield (die ook in KODI alles perfect speelt én de streamingdiensten).

Had ik ook meteen al moeten doen, voor ik eerst tegen beter weten in in diverse knutselboxjes had geinvesteerd (die uiteindelijk bijna even veel kostten als een NVidia Shield).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
@eymey Het is chinees spul.
Maar niet via Ali gekocht, maar op xiaomiproducts.nl
Zal ongetwijfeld hetzelfde zijn, maar het is geen namaak x96 mini.

Bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

MuTTLeYs schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:36:
sinds kort heb ik een x96 mini.
Aangesloten via ethernet.

Prime video is ronduit slecht beeld, is net een oude VHS systeem.
Kwaliteit heb ik al op allerhoogst gezet.
Welke serie ik ook probeer, beeld blijft slecht.

Youtube 4K gaat perfect. Geen vertraging, gewoon 4k beeld.

Speedtest gedraaid, deze geeft 254mbps en 35 upload.

Als ik prime video een aflevering via download bekijk is het beeld wel perfect.

Iemand een idee waardoor prime video zo slecht beeld geeft ?
Staat WiFi uit op je box? Heb je het al eens opnieuw geïnstalleerd? Of je Box opnieuw opgestart? Is het up to date? Kan ook het geval zijn dat of je Android geüpdatet moet worden of de app zelf. Lijkt wel een streaming issue omdat via een download het wel goed beeld geeft.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

OgWok

U.N.C.L.E.

@eymey ja, heel herkenbaar. Aardig bedrag uitgegeven aan boxjes die het net niet of helemaal niet zijn....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yziDA7FV33UJoL0OTVM7PG68dIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XrsLANPlTIUNO7IGckAuEQLZ.jpg?f=fotoalbum_large

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• MuTTLeYs
Nitai schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 23:33:
[...]

Staat WiFi uit op je box? Heb je het al eens opnieuw geïnstalleerd? Of je Box opnieuw opgestart? Is het up to date? Kan ook het geval zijn dat of je Android geüpdatet moet worden of de app zelf. Lijkt wel een streaming issue omdat via een download het wel goed beeld geeft.
De box is net uit de doos, dus nieuw.
Wifi zal ik even uitzetten.
Update is al uitgevoerd, was geen nieuwe update aanwezig. Prime video is ook uptodate.

Gelukkig gaat youtube wel goed, dat wordt het meest gebruikt. Prime video kan ook op mijn smart tv. (Hopelijk binnenkort op de ziggo mediabox next).

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

eymey schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:05:
Een Mi box (of stick) van Xiaomi geeft waarschijnlijk al een stuk bevredigender resultaat.
Over zitten twijfelen, maar gebruik hem vooral voor F1TV en Ziggo en dat zijn nu net de twee app's die (nog) niet beschikbaar waren op Android TV.
Toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@hjs, ZiggoGo wel, F1TV officieel niet, maar daar is voor Kodi een addon voor. Dus eigenlijk zijn beiden op AndroidTV te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 20-08-2020 11:14 ]

Testing, one, two ...

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29
Ziggo is er inmiddels voor AndroidTV. F1TV weet ik niet (in die laatste heb ik dan weer totaal geen interesse).

Maar zoals je hierboven kan lezen is de kans heeeeeel groot dat je bij die knutsel-android boxen deze apps, ookal kan je ze installeren, alsnog niet lekker kan gebruiken.

Dan liever een box waar sommige apps nog niet voor zijn, maar de rest wel perfect werkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als dit waar is, gaat de Mi Box stevige concurrentie krijgen:

Google’s ‘Sabrina’ Android TV dongle appears at major retailers suggesting $49-$59 price

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:39

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja. "Als". Met als kan ik een olifant in een jam potje krijgen ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik heb nu buiten een Raspberry draaien met LibreELEC erop, ik ben hier heel tevreden over.
Nu wilde ik op zolder eigenlijk die nieuwe Google Chromecast (4?) met aparte remote. Maar hier kan ik dan geen Kodi opdraaien. Dus kom ik uit op een Raspberry (LibreELEC) of een AndroidBox.

Nu heb ik de laatste 10 reacties gelezen, dat zo'n AndroidBoxje niks is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
DaYwaLkUr schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:38:
Ik heb nu buiten een Raspberry draaien met LibreELEC erop, ik ben hier heel tevreden over.
Nu wilde ik op zolder eigenlijk die nieuwe Google Chromecast (4?) met aparte remote. Maar hier kan ik dan geen Kodi opdraaien. Dus kom ik uit op een Raspberry (LibreELEC) of een AndroidBox.

Als Google met Sabrina komt (zijn geruchten dat deze eind deze maand aangekondigd wordt) dan draait daar Android TV op en kun je daar ook Kodi opdraaien.

Kunt ook hier kijken: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog een alternatief voor de shield? Heb een lading android games die ik wil kunnen spelen, Disney plus en netflix moet het ook fatsoenlijk draaien.. Wil geen 2de shield aanschaffen en het verplaatsen ben ik nu ook wel beu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
DaYwaLkUr schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:38:

Dit hangt er allemaal van af welke je haalt en voor welk doel. Als je gewoon media wilt afspelen en kunt casten een is Xiaomi Mi Box zeker voldoende. Heb je meer geld te besteden dan kun je voor de Nvidia Shield Pro gaan. Als casten niet belangrijk is en je meer performance wilt voor het afspelen van Bluray/4K materiaal dan kun je de overstap maken naar een ODROID N2+ of mini PC.
Verwijderd schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:52:
Iemand nog een alternatief voor de shield? Heb een lading android games die ik wil kunnen spelen, Disney plus en netflix moet het ook fatsoenlijk draaien.. Wil geen 2de shield aanschaffen en het verplaatsen ben ik nu ook wel beu
Imo is de Xiaomi Mi Box het enige alternatief voor de Nvidia Shield

[ Voor 19% gewijzigd door sunturion op 01-10-2020 17:54 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

sunturion schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:52:
[...]

Dit hangt er allemaal van af welke je haalt en voor welk doel. Als je gewoon media wilt afspelen en kunt casten een is Xiaomi Mi Box zeker voldoende. Heb je meer geld te besteden dan kun je voor de Nvidia Shield Pro gaan. Als casten niet belangrijk is en je meer performance wilt voor het afspelen van Bluray/4K materiaal dan kun je de overstap maken naar een ODROID N2+ of mini PC.

[...]

Imo is de Xiaomi Mi Box het enige alternatief voor de Nvidia Shield
En de nieuwe Google Sabrina stick nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Werkt MS Teams ook op een device waar Android/Google TV op draait?
Staat Teams daarvoor in de playstore of werkt het evt met sideloaden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

schaduw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:39:
Officieel niet. Via een omweg, mehhhh? https://www.reddit.com/r/...teams_working_on_android/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ah bedankt, inderdaad alleen via sideloaden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

schaduw schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:39:
Teams kan je toch ook in een browser draaien? Mijn vorige werklaptop gaf wel eens problemen met de app en in Google Chrome werkte het dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Iemand die mij kan helpen.

Ik ben op zoek naar een degelijke mediaspeler voor een familielid.

- media afspelen via lokale netwerk (x264HD bestanden. Avi etc)
dus een ethernet aansluiting is een must

Kodi en andere apps zijn geen vereiste. Hoeft zelfs geen 4k af te kunnen spelen.

Prijs: rond de 60 euro

Dan kom ik uit op een basic mediaspeler zoals:
Mxq Pro mediaplayer

Edit: na wat verder inlezen toch voor de bovenstaande gekozen.
mocht het niets zijn dan gaat die gewoon weer retour.

Edit 2: wat een meuk! Gelijk weer terug gestuurd.

[ Voor 28% gewijzigd door murphylee op 31-12-2020 14:30 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
murphylee schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:27:

Edit 2: wat een meuk! Gelijk weer terug gestuurd.
Care to elaborate?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Omdat het plug and play moet zijn. (Voor een familielid die niet heel technisch is aangelegd)
En dat is deze speler jammer genoeg niet in mijn ogen.

Minpunt vind ik zelf dat deze Android mediaspeler wat traag aanvoelt en Kodi niet optimaal werkt. Dit was geen vereiste maar heb zelf nog even liggen kloten. Vele plugins doen het gewoon niet of nauwelijks. In 6 jaar tijd niet of nauwelijks veranderd.

Maar om eerlijk te zijn mag je ook niet al te veel verwachten van zo'n goedkope mediaspeler.

Let wel op.
Deze mening is gebaseerd na een uurtje kloten met de speler.

Ik ben trouwens voor een 2e hands WD tv live gegaan. Niet veel poespas en gewoon 1x instellen en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Ah, helder.
Maar een Android boxje met Kodi en een launcher die Kodi direct bij opstarten aanslingert, zo heb ik het gedaan. Kind (of een a-technisch persoon) kan de was doen. Moest even instellen dat Kodi naar de smb-drive van mijn NAS ging kijken, maar dat was ook een klusje van 5 minuten tops.
Ben ik alleen nog benieuwd welke plug-ins je allemaal wil installeren, en welke problemen je daarbij ervaarde. Volgend mij heb ik amper een plug-in geïnstalleerd en kan ik gewoon audio en video afspelen.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19
murphylee schreef op maandag 4 januari 2021 @ 19:14:
[...]

Omdat het plug and play moet zijn. (Voor een familielid die niet heel technisch is aangelegd)
En dat is deze speler jammer genoeg niet in mijn ogen.

Minpunt vind ik zelf dat deze Android mediaspeler wat traag aanvoelt en Kodi niet optimaal werkt. Dit was geen vereiste maar heb zelf nog even liggen kloten. Vele plugins doen het gewoon niet of nauwelijks. In 6 jaar tijd niet of nauwelijks veranderd.

Maar om eerlijk te zijn mag je ook niet al te veel verwachten van zo'n goedkope mediaspeler.

Let wel op.
Deze mening is gebaseerd na een uurtje kloten met de speler.

Ik ben trouwens voor een 2e hands WD tv live gegaan. Niet veel poespas en gewoon 1x instellen en gaan.
Zelf zet ik op die goedkope Android boxjes Coreelec (https://coreelec.org/). Kodi start dan meteen op, 4k HDR etc werkt dan als een speer. Android op die boxjes gaat vaak niet hoger dan 720p. Er moet wel een amlogic soc in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
RedNas74 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:53:
[...]

Zelf zet ik op die goedkope Android boxjes Coreelec (https://coreelec.org/). Kodi start dan meteen op, 4k HDR etc werkt dan als een speer. Android op die boxjes gaat vaak niet hoger dan 720p. Er moet wel een amlogic soc in zitten.
Heb daar wel eens mee zitten stoeien maar mijn S96Mini heeft een ander board waardoor dat niet 1-2-3 ging.
(en nu gaan we toch de technische kant op, iets wat de TS wilde voorkomen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee

murphylee

MurphyLee#2626

Niet direct in mij opgekomen om Kodi als main launcher te gebruiken. Waarschijnlijk had ik dat beter kunnen doen. Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
Wat is volgens jullie nou een goeie Chinees? Xiaomi Mi box natuurlijk, maar die 8 GB aan storage vind ik echt zwaar onvoldoende. 2GB Ram houdt ook al niet over. Ik ben bang dat een box met zulke lichtgewicht specs snel zal verouderen. En er zijn duizenden Chinese boxjes met veel krachtigere specs. Ok, qua support en licenties is het minder. Maar het zal toch niet allemaal rotzooi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Magua, je geeft het zelf al aan, support maar vooral licenties. Als je niets met Netflix ed gaat doen dan hoeft dat geen bezwaar te zijn, dan zijn er best goede boxjes te vinden.

@Magua, Mecool schijnt wel wat leuke modellen te hebben, zelfs met een Android TV V10 (wel Google maar geen Netflix certificering), ipv een Android Mobiel OS. Ik heb ze zelf echter nooit getest, dus je zult het met de online reviews moeten doen.

[ Voor 44% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2021 08:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik heb Netflix op zo'n box niet nodig. Die heb ik al via de Ziggo decoder en anders wel via telefoon of tablet. Maar wat is dan bijvoorbeeld een goed chinees boxje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Magua schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:00:
Ik heb Netflix op zo'n box niet nodig. Die heb ik al via de Ziggo decoder en anders wel via telefoon of tablet. Maar wat is dan bijvoorbeeld een goed chinees boxje?
Dat is nogal afhankelijk van je eisen en wensen.
Toen ik enkele jaren geleden (2018) opzoek was naar een nieuwe box had ik als eisen
- Goedkoop, want wilde geen importheffing etc betalen
- Netwerkaansluiting, want wifi was onbetrouwbaar op m'n oude tv-stick

Hert werd een X96mini van AliExpress. (toen 21 euro)
Die draait nu nog steeds en werkt voor mij prima met Kodi en Deezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 10:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Heb hier een Beelink GT1 ultimate. Kun je er Google Stadia op draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
greatgonzo schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:29:
Heb hier een Beelink GT1 ultimate. Kun je er Google Stadia op draaien?
is die vraag aan mij gericht? Geen idee of Stadia erop kan draaien....
leuk om een keer uit te zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik zie dat de androidboxjes op Ali steeds goedkoper worden. Waar moet men op letten bij de aankoop van zo’n ding ivm de compatibility met apps als Videoland, Disney+, NPO, Kodi en Ziggo? Ik snap dat een zo courant mogelijke android versie belangrijk is en werkgeheugen van 2GB minimaal, maar welk merk en type processor?

Zelf heb ik een S905 boxje met 2GB die hardwarematig gezien best goed werkt, maar die een behoorlijk oude androidversie draait (5 geloof ik) en diverse entertainment apps draaien daar niet meer op. Het upgraden naar een nieuwere androidversie heb ik destijds flink wat moeite in gestoken, maar dat lukte gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
TheOmen schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:00:
[...]

is die vraag aan mij gericht? Geen idee of Stadia erop kan draaien....
leuk om een keer uit te zoeken :)
Nou, dat gaat helaas dus niet.
stadia.google.com leidt me naar een pagina waarin ik een app moet downloaden uit de play store, en die is niet beschikbaar. Zal wel met de oude Andriod-versie te maken hebben waarop het beestje draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:16

SED

neanderthaler schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:28:
I
Zelf heb ik een S905 boxje met 2GB die hardwarematig gezien best goed werkt, maar die een behoorlijk oude androidversie draait (5 geloof ik) en diverse entertainment apps draaien daar niet meer op. Het upgraden naar een nieuwere androidversie heb ik destijds flink wat moeite in gestoken, maar dat lukte gewoon niet.
\Zet daar coreelec op en je hebt een flitsend vlotte Kodi ervaring in 4K.
Vergeet die oude Android versie. Natuurlijk kun je op Corelelec geen android apps draaien, dat is dan weer het nadeel.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

SED schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:48:
[...]
\Zet daar coreelec op en je hebt een flitsend vlotte Kodi ervaring in 4K.
Vergeet die oude Android versie. Natuurlijk kun je op Corelelec geen android apps draaien, dat is dan weer het nadeel.
Kodi werkt al prima op dit bakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digitalus101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:39
@neanderthaler Er zijn nog custom roms te vinden voor s905 chipset. Ik heb android TV 9 draaien op een oude x96 s905x. De software draait een stuk beter dan wat er stock op zit en echt android tv nu ipv die matige tablet en mobiele versies van android.

Maar ik heb onlangs een Mecool Km6 gekocht. Heel Erg snel vergeleken met die oude boxen, a55 chipset en ddr3 geheugen. Officieel google certified en support voor alles behalve behalve netflix out of the box. Disney, Amazon allemaal in 4k support. Netflix werkt niet vanuit de play store, maar je kunt deze wel sideloaden, er is een gepatchte versie op fora te vinden voor speciaal deze km6 waarin Netflix gewoon in full hd en 4k draait op deze KM6 ;)

Deze box is door een paar reviewers op youtube als 2e of 3e achter de Nvidia Shield beoordeeld, maar het prijsverschil met de Shield is enorm. Het enige nadeel van deze box is eigenlijk dat netflix geen officieel support heeft, maar daar is dus een workaround voor (voorlopig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-06-2024
digitalus101 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:03:
@neanderthaler Er zijn nog custom roms te vinden voor s905 chipset. Ik heb android TV 9 draaien op een oude x96 s905x. De software draait een stuk beter dan wat er stock op zit en echt android tv nu ipv die matige tablet en mobiele versies van android.

Maar ik heb onlangs een Mecool Km6 gekocht. Heel Erg snel vergeleken met die oude boxen, a55 chipset en ddr3 geheugen. Officieel google certified en support voor alles behalve behalve netflix out of the box. Disney, Amazon allemaal in 4k support. Netflix werkt niet vanuit de play store, maar je kunt deze wel sideloaden, er is een gepatchte versie op fora te vinden voor speciaal deze km6 waarin Netflix gewoon in full hd en 4k draait op deze KM6 ;)

Deze box is door een paar reviewers op youtube als 2e of 3e achter de Nvidia Shield beoordeeld, maar het prijsverschil met de Shield is enorm. Het enige nadeel van deze box is eigenlijk dat netflix geen officieel support heeft, maar daar is dus een workaround voor (voorlopig).
Toevallig heb ik deze ook op het oog momenteel. Ik heb een goede LG TV maar het draait het langzame WebOS van LG en voor mijn IPTV krijg ik het niet lekker aan de praat, dus zat ik te denken aan een AndroidTV box en zie ook vooral vaak de Mecool Km6 voorbij komen. Op AliExpress zelfs verzending vanuit een Belgische warehouse met 1 week bezorgtijd. Denk dat ik deze ook ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Ik had ooit een Remix Mini, maar heb hem toen weer weg gedaan. Was soort van micro-pc draaiend op een aangepaste androidversie, met een volwaardige desktop en taakbalk etc. Heel jammer dat dit project toen gestopt is. Zal nog wel een tijd duren voor een andere fabrikant een volwaardige androidbased micro pc zal maken.

nieuws: Jide stopt met Android-desktop Remix OS en betaalt Kickstarter-backer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
neanderthaler schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:28:
Ik zie dat de androidboxjes op Ali steeds goedkoper worden. Waar moet men op letten bij de aankoop van zo’n ding ivm de compatibility met apps als Videoland, Disney+, NPO, Kodi en Ziggo? Ik snap dat een zo courant mogelijke android versie belangrijk is en werkgeheugen van 2GB minimaal, maar welk merk en type processor?

Eigenlijk heeft vrijwel geen enkel Chinees boxje de benodigde Widevine L1 certificering om Netflix, NPO, Ziggo en Videoland in 1080P (fullHD) te draaien. De chipset kan het vaak wel aan, maar de vendor (de maker van het boxje) ondersteund het niet.

Wat je wel kan doen is bij de supermarkt een boxje halen. Wallmart heeft tegenwoordig ook al S905 boxjes die wél gecertificeerd zijn. Blaupunkt heeft ook van die boxjes, helaas niet in NL. Ik had gehoopt dat Action of Big Bazar of een andere grote retailer ook al met gecertificeerde boxjes zou komen. Helaas is Nederland een land van de tv's waarop mensen apps installeren.

De duurdere optie is de Nokia 8000 box. Daarboven zit weer de Nvidia Shield TV en Shield Pro.

Afbeeldingslocatie: https://edshop.edsystem.eu/IMGCACHE/_1551/1551997_0a.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door W00fer op 24-08-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Of gewoon CoreELEC installeren, evt als dualboot naast Android. Widevine werkt hiermee prima. Volgens mij is de maximale resolutie 1080p.
Sowieso is de snelheid en stabiliteit van CoreELEC een verademing vergeleken met Android.

• W00fer
  • Niet online
CoreElec is een just enough operating system gebaseerd op Kodi. Dat heeft niks te maken met DRM apps zoals Disney+ en Netflix.

Bovendien als de chipset de L1 licentie niet heeft zal dit ook onder Linux niet het geval zijn. Het is een hardwarematige encryptie.

[ Voor 35% gewijzigd door W00fer op 26-08-2021 00:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W00fer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 00:45:
CoreElec is een just enough operating system gebaseerd op Kodi. Dat heeft niks te maken met DRM apps zoals Disney+ en Netflix.

Bovendien als de chipset de L1 licentie niet heeft zal dit ook onder Linux niet het geval zijn. Het is een hardwarematige encryptie.
Ook binnen Kodi zijn er Addon's beschikbaar zoals Netflix en Disney maar idd, dan nog loopt men tegen het "probleem" aan dat ze, of niet werken, of vrij beperkt, indien het apparaat niet over de juiste licenties beschikt.

Beschikt het apparaat wel over de juiste licenties (naast Google ook die voor Netflix), dan werken de apps in principe vrijwel probleemloos binnen Kodi voor Android.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Binnen Linux (en waarschijnlijk ook Android) is het libwidevine.so

Hoe het precies op processor niveau werkt weet ik niet. Het is niet een kwestie van je device rooten, dat bestandje kopiëren en weer unrooten. In een bepaalde partitie staan de per device keys opgeslagen. Als je root, gaat die partitie verloren schijnt het. Of als je een custom rom installeert. Zoiets was het. Als je de device keys eenmaal kwijt bent kun je naderhand nooit meer widevine level 1 bereiken voor zover ik weet. Dus die partitie moet je back-uppen.

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 23:02
Ik wil een oudere Zidoo X9S kopen, maar vraag me af of de Ziggo app er op werkt ? Naar mijn weten is de 9XS blijven steken op Android 6 en heeft een Realtek RTD1295 . De ziggo app heb ik nodig voor TV programmas te kunnen kijken. 4K streaming is niet persé nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 01:16
Op de ouder android boxen met AMlogic s905 chip (bijvoorbeeld de populaire Nexbox A95X) is tegenwoordig op android TV te installeren schijnt nog aardig te werken

[YouTube: [v8] Aidan's ROM [S905X] [S905X2] [S905X3] [S905W] [S905W4] [S912] [S922X] [S905D] [S905Y2] (ATV 9)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
gram501 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:46:
Op de ouder android boxen met AMlogic s905 chip (bijvoorbeeld de populaire Nexbox A95X) is tegenwoordig op android TV te installeren schijnt nog aardig te werken

[YouTube: [v8] Aidan's ROM [S905X] [S905X2] [S905X3] [S905W] [S905W4] [S912] [S922X] [S905D] [S905Y2] (ATV 9)]
Dat ga ik eens proberen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Vorige week ook maar via de welbekende chinese site een mediaspelertje gekocht omdat de oude mediapc oa geen H265 afspeelde en ook de ziggo go app niet vloeiend werkte.

Het is de Transpeed 6K Android 10.0 TV Box 4Gb/64GB Allwinner H616 geworden.

Start snel op, kodi werkt ook goed ( wel even wat geklooi om de NAS te koppelen aangezien dat een Synology DiskStation DS413J is die ook niet meer alles ondersteund.

Heb wel 3 problemen op dit moment,
1.Het meegeleverde toetsenbord registreert een enter als een q Dat is behoorlijk irritant en niet aan te passen want :
2. Het apparaat is niet geroot en niet te rooten, en de keyboard layout files staan daar :(
3. hij lijkt bluray iso's niet goed af te spelen, hij hapert als een gek, wat ik erg apart vind want daar had de oude mediaspeler dan weer geen last van.

Netflix werkt ook niet, maar dat hebben we op de tv zelf (zolang die nog ondersteund wordt)

Om probleem 1 aan te passen moet je dus in “system/usr/keylayout/ een kopie van Generic.kl met de aanpassing van maken waarin je 28 DPAD_CENTER verandert in 28 ENTER
Daarvoor heb je dus root acces nodig.

Heb een how to gevonden die zou moeten werken om het apparaat te rooten, helaas is de laatste firmware versie die ik online kan vinden Transpeed-H616_4-64_20200812_1008 en draait de box nu 20210115.143929.
Ik heb geprobeerd de eerste via MicroSD te flashen maar dat weigert ie dus, vermoedelijk omdat die ouder is.
Ook geprobeerd via Phoenix maar na een herstart vind de Windows pc hem niet meer. Na veel zoeken wel een driver gevonden die hem zou herkennen, maar daarna gaat de Phoenix software alsnog niet door met flashen :(

iemand toevallig een oplossing voor bovenstaande problemen ?

[ Voor 5% gewijzigd door harley op 08-11-2021 16:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

harley schreef op zondag 7 november 2021 @ 18:13:
Vorige week ook maar via de welbekende chinese site een mediaspelertje gekocht: Transpeed 6K Android 10.0 TV Box 4Gb/64GB Allwinner H616.

Ik heb geprobeerd de eerste via MicroSD te flashen maar dat weigert ie dus, vermoedelijk omdat die ouder is.

iemand toevallig een oplossing voor bovenstaande problemen ?
Kan je het apparaat met een LibreELEC ondersteunde installatie starten vanaf de SD-kaart? Zou je de bestaande installatie geheel kunnen omzeilen en zo KODI kunnen gebruiken en volledige controle hebben over keyboard bindings etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
@Wiethoofd vermoed dan daar geen ZiggoGo app op werkt, mede daarom voor een android mediaspeler gekozen. Heb nl alleen een CI module en geen Mediabox dus kan anders niet terugkijken

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

@harley Er zijn als het goed is verschillende plugins voor Kodi beschikbaar om toch uitzendinggemist en rtlxl etc. terug te kunnen kijken: https://github.com/Opvolger/plugin.video.uzg of wat uitgebreider https://github.com/retrospect-addon/plugin.video.retrospect

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ben aan het kijken voor een goed en vooral stabiele oplossing voor F1TV. Voor Webos (LG) is er helaas geen app.
Diverse android boxjes passeren dan de revue maar wat lastig om te beoordelen welke daar goed bevat en ook echt voldoet.
Android TV gebaseerde... android 11?
Of toch liever een fire stick 4 max?

Wat is de vlotste en best ondersteunde chipset?..
zoiets:?
https://nl.aliexpress.com/item/1005003213147038.html
of voor pakweg 4 tientjes:
https://nl.aliexpress.com/item/4000234947781.html

de firestick zit momenteel op 65 euro dus bijna zelfde prijscategorie maar met betere ondersteuning maar minder opslag en opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SED schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:59:
Ben aan het kijken voor een goed en vooral stabiele oplossing voor F1TV. Voor Webos (LG) is er helaas geen app.
[knip]
U vergist zich ;)

hardware-lover in "Viaplay in Nederland"

F1TV app, dat was de vraag 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 31-01-2022 18:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

nee, dat is geen app voor F1TV maar voor het veel te dure Viaplay.
@hardware-lover

F1TV ca 64 euro per jaar ( of 25% korting verwacht komende maand)
Viaplay 13,99 per maand ( en korte aanbieding voor 20 euro 4 maanden) dus bijna het dubbele!!

[ Voor 7% gewijzigd door SED op 31-01-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SED schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:47:
nee, dat is geen app voor F1TV maar voor het veel te dure Viaplay.
@hardware-lover

F1TV ca 64 euro per jaar ( of 25% korting verwacht komende maand)
Viaplay 13,99 per maand ( en korte aanbieding voor 20 euro 4 maanden) dus bijna het dubbele!!
Net elders gedeeld hier op Tweakers, maar het kan wat voordeliger, hoewel nog flink duurder: https://viaplay.com/nl-nl/

V.w.b. de spelertjes die je eerder deelde, dat zijn GEEN Android TV apparaten, dat zijn spelers met een mobiel Android OS en vaak niet voorzien van een Google certificering, laat staan voor andere streaming services (waaronder Netflix e.d.).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Oke dank, dat is een belangrijk aandachtspunt.
Dan blijft dus de fire stick en de Mi TV Stick over.
Als de fire weer in de aanbieding is eenzelfde prijsniveau.

Fire stick 4K max: https://www.amazon.nl/fir...oice-remote/dp/B08XY388HX
mi: https://androidworld.nl/e...r-60-euro-exclusief-52317

[ Voor 45% gewijzigd door SED op 31-01-2022 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SED schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:21:
Oke dank, dat is een belangrijk aandachtspunt.
Dan blijft dus de fire stick en de Mi TV Stick over.
Als de fire weer in de aanbieding is eenzelfde prijsniveau.

Fire stick 4K max: https://www.amazon.nl/fir...oice-remote/dp/B08XY388HX
mi: https://androidworld.nl/e...r-60-euro-exclusief-52317
Er zijn nogal wat andere apparaten die ook zouden kunnen voldoen, meestal voorzien van Android TV. Maar je wilt zo voordelig mogelijk klaar zo te zien ;)

De Fire TV 4k Max biedt (als aanbieding) beslist veel waar voor zijn geld, de Mi stick staat niet zo bekend als tamelijk degelijk en betrouwbare mediaspeler.

Mogelijk komt die Fire Stick binnenkort weer eens langs als aanbieding, het duurt nog even voordat het F1 circus weer van start gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De laatste chromecast hoort dan toch ook op het lijstje @SED ?
Van het weekend besteld voor 60,- via een aanbieding op pepper. (vanuit Spanje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Wel de chrome cast 4 met intern geheugen. De normale Chrome cast kan geen eigen apps aan en streamt alleen vanaf een smartphone of tablet bijv.

Overigens is viaplay zelf vandaag met een aanbieding gekomen. 99 euro voor het eerste jaar.
Voor mij nog steeds te duur trouwens. Ik gebruik het alleen voor f1.

[ Voor 36% gewijzigd door SED op 01-02-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Weet iemand toevallig of de Viaplay app straks rechtstreeks op bepaalde apparaten gezet kan worden zodat ik geen andere apparaten (PC, Tablet of Telefoon) meer nodig heb om te moeten casten ??.

Liefst zou ik gewoon via Ethernet de app willen kunnen kijken of soms iets anders kunnen casten.

En hoe is de WiFi ontvangst ten opzichte van mijn oude gewone chromecast 2 (2016)

Ik heb een LG uit 2016 met WebOs, maar daarop is de app nog steeds niet verschenen. (En ik heb sterke twijfels dat dat nog gaat gebeuren).
Daarom heb ik wat onderzoek gedaan naar geschikte apparaten, en de keuze is eigenlijk tussen 4 apparaten, in willekeurige volgorde.

1) Google Chromecast met Google TV (Alleen WiFi) + (evt Ethernetadapter met 3A voeding)

2) Xiaomi TV Stick 4K (Alleen WiFi) + (evt Ethernetadapter met 3A voeding)

3) Nokia Streaming box 8000 (Ethernet maar casten schijnt niet zo makkelijk te gaan)

4) Nvidia Shield TV (eigenlijk iets te duur.) (Ethernet, maar casten schijnt alleen via WiFi te gaan)

Graag had ik jullie hulp met keuze van een apparaat (niet met de app, want dat word Viaplay)

[ Voor 9% gewijzigd door TifKag op 19-02-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik lees hier het een en ander.
Ik heb zelf al jaren twee verschillende android os boxjes uit China. Draaien ziggo, Netflix, vlc op. Geen problemen. S905X apparaten geloof ik.

Dat trouwens Google ze niet certificeert, zegt niet altijd wat. Het is vaak ook gewoon een kwestie van de pingels. Tenminste die indruk krijg ik dan.
Apps kúnnen best werken, gewoon downloaden van apkmirror en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:37:
Ik heb zelf al jaren twee verschillende android os boxjes uit China. Draaien ziggo, Netflix, vlc op. Geen problemen. S905X apparaten geloof ik.

Dat trouwens Google ze niet certificeert, zegt niet altijd wat. Het is vaak ook gewoon een kwestie van de pingels. Tenminste die indruk krijg ik dan.
Apps werken vaak wel (hoewel echt niet altijd), echter niet in "vol ornaat", dat is de consequentie van het missen van de Google en/of Netflix certificering.

Kun je daar mee leven, prima.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Neem in je overwegen tenminste ook de fire stick 4k Max mee.
Voordelen : WiFi 6 en hdmi 2.1 en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
SED schreef op zondag 20 februari 2022 @ 13:19:
Neem in je overwegen tenminste ook de fire stick 4k Max mee.
Voordelen : WiFi 6 en hdmi 2.1 en goedkoper.
Die had ik er eerst ook bijstaan, maar heb ik verwijderd omdat ik nergens kan vinden of er ook Chromecast onderseuning ingebouwd is.
Bij de stick heet dat mirror, maar is niet te bereiken via google home (waarschijnlijk wel via Chrome.

[ Voor 15% gewijzigd door TifKag op 20-02-2022 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Harribo schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 19:37:

Die Netflix app die is voorgeinstalleerd vertrouw ik voor geen meter. En de Disney app werkt niet op dit soort boxen helaas :( heb er hier 2 liggen maar eigenlijk alleen voor kodi en af en toe Ziggo terugkijken (totdat glasvezel is aangesloten )

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 20-02-2022 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:24:
Voor m'n schoonvader ben ik wat dingen aan het uitzoeken.. Hij heeft net weer F1TV Pro voor een jaar afgesloten maar kan dit dus niet makkelijk kijken op z'n tv :F

Nu denk ik dat hij met een Chromecast of FireTV stick geholpen is maar welke kan ik hem het beste aanraden? Is duurder ook beter of maakt het niet veel uit? Extra opties gaat hij denk ik niet gebruiken dus 'less is more' denk ik dan..

Kan iemand een aanbeveling doen? _/-\o_
@D-Ed , ik lok je even naar een betere plek (minder offtopic verwacht ik) ;)

Je schoonvader gaf de voorkeur aan een "stick" oplossing begrijp ik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:33:
[...]

@D-Ed , ik lok je even naar een betere plek (minder offtopic verwacht ik) ;)

Je schoonvader gaf de voorkeur aan een "stick" oplossing begrijp ik?
Dank, en excuses.. Ik had wat beter voorwerk moeten verrichten ;)

Ja klopt, ik heb zelf een FireTV Stick voor Kodi en dat lijkt hem wel wat (niet Kodi want dat wil ik hem niet aandoen). Maar die nieuwe variant is nu een stuk duurder geworden dus ik zoek even naar een alternatief. Overigens zal die €60,- ook niet het probleem zijn maar puur alleen voor een jaar F1TV Pro wellicht wat overkill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:45:
[...]
Dank, en excuses.. Ik had wat beter voorwerk moeten verrichten ;)

Ja klopt, ik heb zelf een FireTV Stick voor Kodi en dat lijkt hem wel wat (niet Kodi want dat wil ik hem niet aandoen). Maar die nieuwe variant is nu een stuk duurder geworden dus ik zoek even naar een alternatief. Overigens zal die €60,- ook niet het probleem zijn maar puur alleen voor een jaar F1TV Pro wellicht wat overkill..
dan lijkt een of meerdere vervolgvragen ook op zijn plek.

Wat heeft ie voor TV en doet ie ook iets met andere streamingdiensten. Indien dat laatste niet, dan kijkt ie lineaire TV? Kun je het iets meer toelichten wat zijn TV kijkgedrag nu is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:48:
[...]

dan lijkt een of meerdere vervolgvragen ook op zijn plek.

Wat heeft ie voor TV en doet ie ook iets met andere streamingdiensten. Indien dat laatste niet, dan kijkt ie lineaire TV? Kun je het iets meer toelichten wat zijn TV kijkgedrag nu is?
Een vrij recente LG tv met WebOS 5. Volgens mij heeft hij KPN glas en kijkt Netflix via de app op de tv. Streamen naar de tv heeft hij ook al gedaan maar die kwaliteit is niet lekker (router dichtbij de tv etc.)

E#dit: Volgens mij kocht hij soms voor een weekend F1 toegang via z'n tv ontvanger

[ Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 21-02-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

D-Ed schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:51:
[...]
Een vrij recente LG tv met WebOS 5. Volgens mij heeft hij KPN glas en kijkt Netflix via de app op de tv. Streamen naar de tv heeft hij ook al gedaan maar die kwaliteit is niet lekker (router dichtbij de tv etc.)
Duidelijker zo.

Geen idee of het nu over een Oled Tv gaat, zo ja, dan 4k.

Die stick kreeg de voorkeur over een model alla Mi Box omdat...?

Afijn, v.w.b. een Stick oplossing. Hoewel ik deze zelf nog niet aan de tand hebben kunnen voelen (die andere apparaten wel), zou ik je ook voorzichtig de kant op willen duwen van de nieuwe Mi 4k TV stick met Android TV V11. Is eigenlijk al meer bij de tijd dan de andere apparaten, vooral omdat ie al geschikt is voor de AV1 codec.

Nu ben ik sowieso niet ze heel gecharmeerd van Web-OS (ook niet van V5). Apps draaien daarbinnen werkelijk niet optimaal/niet goed. Apps voor Android/Google TV worden beter ondersteund en draaien over het algemeen stukken beter, soms een wereld van verschil.

Afijn, kijk eens even naar die nieuwe Mi TV Stick, de 4K versie dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 21 februari 2022 @ 14:01:
[...]

Duidelijker zo.

Geen idee of het nu over een Oled Tv gaat, zo ja, dan 4k.

Die stick kreeg de voorkeur over een model alla Mi Box omdat...?

Afijn, v.w.b. een Stick oplossing. Hoewel ik deze zelf nog niet aan de tand hebben kunnen voelen (die andere apparaten wel), zou ik je ook voorzichtig de kant op willen duwen van de nieuwe Mi 4k TV stick met Android TV V11. Is eigenlijk al meer bij de tijd dan de andere apparaten, vooral omdat ie al geschikt is voor de AV1 codec.

Nu ben ik sowieso niet ze heel gecharmeerd van Web-OS (ook niet van V5). Apps draaien daarbinnen werkelijk niet optimaal/niet goed. Apps voor Android/Google TV worden beter ondersteund en draaien over het algemeen stukken beter, soms een wereld van verschil.

Afijn, kijk eens even naar die nieuwe Mi TV Stick, de 4K versie dus.
Yep, de OLED variant.

De stick omdat die makkelijk is weg te werken achter de tv. En nu leest hij over Prime dat er ook foto cloud mogelijk is en daar is hij ook wel gecharmeerd van. Die Mi TV stick ziet er inderdaad ook goed uit. Ga ik voorleggen. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gram501
raar probleem,
Heb op een Nexbox A95 X een custom rom gezet met android tv.
Zie eerdere post
Nu werkt het allemaal prima.
Aleen RTLXL niet, deze app gan na selecteren van een tv programma eerst de reclame's laten zien en vervolgens... niks!
zwart scherm, wel play pauze etc. op te roepen maar geen video stream.

Graag jullie hulp.
Zelf al reboots en herinstallatie etc. gedaan maar helaas.

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
wellicht helpt een workaround:
ik zou eerst proberen om een oude( Android TV) versie van RTLXL te installeren
en anders de tablet/telefoon versie proberen. misschien helpt dit.

ik heb ook een Vontar X3 (S905x3 kastje). Geen cusom rom erop gezet, maar ik kan wel de volgende apps prima gbruiken:
- Netflix (Tablet versie.. ik kan titels downloaden, wel fijn)
- Prime Video
- RTLxl
- Ziggo sport
- NPO
- YT (zowel tablet versie als de Atv versie).
- Smarters iptv
- Catmouse

• gram501
Thanks ga ik eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Heb nu via KODI uitzending gemist zonder reclames top!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
gram501 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:27:
[...]

Heb nu via KODI uitzending gemist zonder reclames top!!
Mijn ervaring met plugins van Kodi is dat vroeg of laat de plugins bagger worden en niet meer (goed) werken.
Ook moet je om de haverklap updaten en zelfs uitgebreid uitzoeken waarom iets niet werkt. Niet mijn ding, ik blijf bij die plugins weg.

Ik heb trouwens een x96 android tv box waarop ziggo niet meer draait. Misschien nog leuk om die android tv rom erop te zetten voor de gein.

Mijn 2 Beelink android tv boxjes draaien alles, helaas is Beelink met die kleine boxjes gestopt als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Harribo schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 10:13:
[...]

............
Ik heb trouwens een x96 android tv box waarop ziggo niet meer draait. Misschien nog leuk om die android tv rom erop te zetten voor de gein.
...........
Heb het nu tijdje draaien eigenlijk zonder problemen voor google TV is ook een Ziggo app beschikbaar zeker weten dat die wel werkt... google tv werkt vooral via de pijltjestoets dus het D-pad en voice search. Het kan zij dat he originele remotr niet meer werkt maar via usb een toestsenbord of airmiuse werkt prima! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
zijn website https://www.aidansrom.ml/ ligt er alleen uit
zal kijken als hij online komt, of ik er nog tijd voor heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gram501
Er is ook nog een Russische versie genaamd slimbox

Maar hier staann de downloads voor die van dev. Aidan https://androidfilehost.c...=show&w=files&flid=326595 er is ook een topic van op forum van XDA developpers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Thanks, Ik heb het gedownload. Kan alleen nergens lezen hoe te installeren.
Ja USB tool, maar welke en hoe?

Maar ik denk er nog wel even over na, zie ook dat ir remotes niet meer werken na het installeren , of erger nog : wifi of bt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:24
heeft er iemand ervaring met de Mecool KM2 of Leap S1?
Rond de 70 euro heb je dan een ATV kastje. Met Google certification, Netflix certification and Prime Video certitification. Dus al die content in 4k.
Ik wil de Vontar X3 weggeven en voor mezelf dit kastje halen. Zijn er nog haken en ogen aan dit kastje? Voor zover ik kan beoordelen bang for bucks. zie geen nadelen. edit: persoonlijke nadeel is dat ik de launcher van de ATV niet fijn vind. Ik vind de launchers van die andoid boxjes prettiger. maar goed, dit is een kwestie van smaak.
ik ben tevens benieuwd of de volgende apps in een ATV omgeving (goed) werken:
Ziggo sport, NPO, Smarters IPTV en Catmouse.

[ Voor 15% gewijzigd door SolarOrbiter op 08-03-2022 16:39 ]

Pagina: 1 ... 89 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer