Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SolarOrbiter schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:36:
heeft er iemand ervaring met de Mecool KM2 of Leap S1?
Rond de 70 euro heb je dan een ATV kastje. Met Google certification, Netflix certification and Prime Video certitification. Dus al die content in 4k.
Ik wil de Vontar X3 weggeven en voor mezelf dit kastje halen. Zijn er nog haken en ogen aan dit kastje? Voor zover ik kan beoordelen bang for bucks. zie geen nadelen. edit: persoonlijke nadeel is dat ik de launcher van de ATV niet fijn vind. Ik vind de launchers van die andoid boxjes prettiger. maar goed, dit is een kwestie van smaak.
ik ben tevens benieuwd of de volgende apps in een ATV omgeving (goed) werken:
Ziggo sport, NPO, Smarters IPTV en Catmouse.
Met de Mecool geen persoonlijke ervaring, met de Leap S1 wel.
Laatste bracht niets wat ik met andere Android/Google TV10 apparaten al niet eerder had gezien, teveel beperkingen door versie V10. Ik zou eerder nog het risico willen nemen voor dat bedrag en voor de nieuwe Xiaomi 4k TV stick gaan. Met zijn Android TV V11 en ondersteuning voor de AV1 codec ben je daarmee wat meer op de toekomst voorbereid.

Heb je daar twijfels over dan nog zou ik eerder kiezen voor een Android TV apparaat met V9.x i.p.v. V10.

V.w.b. de apps die je aanhaalt, ik gebruik ze geen van allen, dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-07 23:03
Uiteindelijk toch de Mecool KM2 besteld. Deze is binnen. Bouwkwaliteit is verrassend goed. Ik vind dit kastje wel sneller dan de Android tv van een maat van me. Hij heeft een Philips tv en daar vond ik m toch echt tergend traag.
Installatie was fluitje van een cent. Account koppeling ging via mn telefoon.

Beeldwaliteit en Apps:
- Netflix speelt 4k videos af zonder vastlopers. Zowel via de LAN als Wifi.
- Youtube 4K videos spelen ook prima af. Zowel via de LAN als Wifi.
- Prime Video (30 dagen gratis) aangezet. werkt prima.
- NPO app werkt goed. De koppeling met mijn NPO-account was makkelijk gemaakt via mijn telefoon.
- Ziggo sport app side-load gedaan, maar het werkt helaas niet. Workaround: Ziggo sport app op telefoon met Miracast doorsturen naar TV. Dit werkt.
- Smarters iptv met side-load ginstalleerd. Itt ziggo sport app, werkt deze wel. Geen haperingen. goede beeldkwaliteit.

Aftsandsbediening:
- is handig en snel, in tegenstelling tot de afstandsbediening van mijn china-kastje. je hoeft niet perse op het kastje te mikken.
- als je gewend bent (net als ik) om een muis te gebruiken, dan wordt het wel wennen.

Conclusie:
Als je op zoek bent naar Netlfix 4K streamen out-of-the-box, dan heb je aan dit kastje wel een goede. Uitendelijk heeft het me maar 64 euro gekost. Je moet wel van de Android TV User Interface houden. Dat je alles via je afstandsbediening doet.

Hoewel de prijs-kwaliteit verhouding top is, ga ik m denk ik toch op mp zetten en iemand blij mee maken en anders retour naar GB (paypal betaald retourkosten). ik kan niet wennen aan de Android TV interface, ben meer van de tablet uitstraling op een TV, met een draadloze muis in de hand.
Vraagjes? stel ze snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@SolarOrbiter, tablet uitstraling als zijnde het beeld enkel vol met icoontjes en verder niets? Zo ja, ook daar is een appje voor, hoef je na opstarten alleen maar even te starten. Ik kan nu even niet direct zien welke app dat ook alweer is.

Wat jij nu met de Mecool meemaakt vwb bediening en snelheid, dat hebben meer van dat soort boxjes. Het is vaak de oudere TV met Android TV als OS die daarin minder is, hoewel er ook TV's zijn die dat beter doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdegraaf82
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-05 12:28
Hallo,

Ik heb momenteel een minix neo u9h. Deze gebruik ik voor met name voor Kodi en andere smart tv apps waar mijn tv te oud voor is.
Echter merk ik dat hij op het eind is en ben opzoek naar een nieuwe, die de laatste app wensen aan kan. Het belangrijkste is dus Kodi, maar ook alle andere beroemde apps als Netflix (werkt ook niet op mijn huidige, vandaar de zoektocht) en f1tv en Videoland. Qua specs heb ik er minder verstand van, als hij maar voldoet aan de huidige eisen en een beetje toekomstbestendig is

Hoor graag wat de beste keuzes hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:19

OgWok

U.N.C.L.E.

De Mi TV Stick?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De nieuwe 4k uitvoering dan? Want van de 1080p versie wordt men beslist niet altijd even vrolijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:54

SED

Ik zou gaan voor de fire stick 4K Max.
Alle apps, prima support voor toekomst en als je stoort aan amazon zijn er update alternatieven.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:52
Persoonlijk zou ik de die fire stick niet kopen, zie dit
bericht

Credit card, niet alle apps, geen cast etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Alle apps via sideload no problem.
Geen casting is beetje onzinnig omdat je hem direct in de hdmi prikt.
Is casting belangrijk dan zet je et een van de alternatieven op. Ben je ook van je creditcard af.
Deze bijv https://www.androidpolice...81-on-your-fire-tv-stick/
Vwb de hardware is het zowiezo de beste keuze.
Maar ieder maakt zijn eigen beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• todeko
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 14:14
SolarOrbiter schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:36:
heeft er iemand ervaring met de Mecool KM2 of Leap S1?
Rond de 70 euro heb je dan een ATV kastje. Met Google certification, Netflix certification and Prime Video certitification. Dus al die content in 4k.
Ik wil de Vontar X3 weggeven en voor mezelf dit kastje halen. Zijn er nog haken en ogen aan dit kastje? Voor zover ik kan beoordelen bang for bucks. zie geen nadelen. edit: persoonlijke nadeel is dat ik de launcher van de ATV niet fijn vind. Ik vind de launchers van die andoid boxjes prettiger. maar goed, dit is een kwestie van smaak.
ik ben tevens benieuwd of de volgende apps in een ATV omgeving (goed) werken:
Ziggo sport, NPO, Smarters IPTV en Catmouse.
Ik heb de Mecool KM2. Werkt niet foutloos, crasht veel. Ik gebruikte hem vooral voor Netlix (geen 4k).
Ik heb hem vervangen door een FireTV stick. Werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
todeko schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Ik heb de Mecool KM2. Werkt niet foutloos, crasht veel. Ik gebruikte hem vooral voor Netlix (geen 4k).
Ik heb hem vervangen door een FireTV stick. Werkt beter.
Dat is wel balen, misschien had je er een met hardware(memory) problemen. In de week dat ik 'm heb gebruikt had ik geen issues. En Netflix speede gewoon 4k af. Wat ik wel vervelend vond was dat de Ziggo Sport app niet werkte op Android tv OS. Toen crashte de app steeds, maar goed, deze was wel geside-load.

Voor de rest was het wel snel en de afstandsbediening werkte ook goed, maar ik vind persoonlijk "mobile"-Android vergeleken met Android TV OS prettiger werken. Maar dit is persoonlijk.

Ik heb het kastje zaterdag teruggestuurd naar Geakbuying, en vandaag geld terug ontvangen. Ik mocht het terug sturen naar een Poolse warehouse. Retourkosten moest ik wel zelf betalen (a 12 euro via DHL), maar deze krijg ik van PayPal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 17-07 21:24
zoekend naar een androidbox vroeg ik me af: hoeveel ram en rom heb je eigenlijk nodig?
Op een telefoon neemt android snel >32GB in dus is 64G gewenst. Diverse goed beoordeelde android boxjes zoals de Xaiomi Mi, Nokia 800 en chromecast+google tv hebben echter 2G ram + 8G rom, is dat echt voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rrob schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:25:
zoekend naar een androidbox vroeg ik me af: hoeveel ram en rom heb je eigenlijk nodig?
Op een telefoon neemt android snel >32GB in dus is 64G gewenst. Diverse goed beoordeelde android boxjes zoals de Xaiomi Mi, Nokia 800 en chromecast+google tv hebben echter 2G ram + 8G rom, is dat echt voldoende?
Hoewel dat weinig lijkt hoeft dat niet perse een probleem te geven. Bij gebruik van sommige apps, Kodi is er eentje van, dien je wel even wat aan de (Kodi) instellingen te wijzigen anders loopt je lokale opslag wel redelijk snel vol met vrij nutteloze ballast, zoals Acteur/Actrice afbeeldingen e.d.. Dit indien de lokale film/serie bibliotheek ook redelijk fors is.

Voor de overige streaming apps is die bruto 8GB ruim voldoende.

Er zijn trouwens nieuwere generaties Android TV boxjes onderweg die standaard over 16GB opslag beschikken, zoals een Shield 2019 Pro nu ook al heeft. Dat geeft dan toch weer wat extra "lucht".

De boxen die nu al over (flink) meer opslag beschikken zijn meestal geen werkelijk Android TV apparaten en hebben niet de Google, Netflix en Prime certificering.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:52

Speedmaster

Make my day...

Heb afgelopen week de Vontar KK Max Smart TV besteld. Is leverbaar in 32/64/128GB ROM en 4 of 8GB RAM
Had hiervoor een X96 boxje maar liep te vaak tegen problemen aan en is in de kast verdwenen. Nu F1 niet langer bij Ziggo is ben ik aan het bekijken via welke F1 Pro app ik het beste kan kijken. Zal mijn ervaringen delen zodra deze binnen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb nu de Chromecast met Google TV en die voldoet prima voor alle streamingdiensten en F1TV Pro. Ik heb ook de Beelink GT King Pro maar die heb ik vooral voor Kodi omdat die niet echt lekker draait op de Chromecast. Wil je alleen streamen dan is de Chromecast met Google TV een prima en goedwerkende oplossing vooral ook omdat de afstandsbediening erg lekker werkt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
ik zoek sowieso iets met wat meer aansluitingen (ethernet, usb, audio uit (liefst optisch)) dan een chromecast.
Grootste beperking is dan vaak of ze google gecertificeerd zijn en of ze android TV (ATV) hebben of niet.
De Vontar KK Max Smart TV heeft een snelle soc en hele snelle gpu maar geen ATV geen AV1 en bt4.2
De mecool KM6 heeft bijna alles alleen is de gpu iets minder snel en heeft ATV 10
De mecool KM7 heeft wel ATV 11 maar een mindere soc, tragere ethernet en lange levertijden

edit> en mecool heeft geen Netflix 4k maar dat maakt voor mij niet uit

[ Voor 8% gewijzigd door Rrob op 04-04-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
hardware-lover schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:19:
Laatste bracht niets wat ik met andere Android/Google TV10 apparaten al niet eerder had gezien, teveel beperkingen door versie V10. Ik zou eerder nog het risico willen nemen voor dat bedrag en voor de nieuwe Xiaomi 4k TV stick gaan. Met zijn Android TV V11 en ondersteuning voor de AV1 codec ben je daarmee wat meer op de toekomst voorbereid.

Heb je daar twijfels over dan nog zou ik eerder kiezen voor een Android TV apparaat met V9.x i.p.v. V10.
in welk opzicht is ATV 10 zo beperkt? En ATV 11 is dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07 19:11
Rrob schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:54:
ik zoek sowieso iets met wat meer aansluitingen (ethernet, usb, audio uit (liefst optisch)) dan een chromecast.
Grootste beperking is dan vaak of ze google gecertificeerd zijn en of ze android TV (ATV) hebben of niet.
De Vontar KK Max Smart TV heeft een snelle soc en hele snelle gpu maar geen ATV geen AV1 en bt4.2
De mecool KM6 heeft bijna alles alleen is de gpu iets minder snel en heeft ATV 10
De mecool KM7 heeft wel ATV 11 maar een mindere soc, tragere ethernet en lange levertijden
Dat is inderdaad waar ik enige tijd geleden ook tegen aan liep, een device met ATV 11 is al heel lastig te vinden.
Uiteindelijk toch maar voor de Mecool KM7 gegaan en moet toegeven dat de mindere soc echt wel meevalt en zelfs het tragere ethernet is geen belemmering bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rrob schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:12:
[...]
in welk opzicht is ATV 10 zo beperkt? En ATV 11 is dat dus niet?
Er zijn per ATV 10 apparaat nog wel wat verschillen, maar wat ze tot nu toe allemaal gemeen hebben (degenen ik heb getest), is dat er via geen enkele app het wisselen van de refreshrate mogelijk is. Dus ook binnen Kodi niet (Plex eveneens niet heb ik gelezen, maar daarmee doe ik niets dus kan dat niet bevestigen). Het apparaat houdt halsstarrig vast aan de gekozen Android TV systeem-instelling. Dat probleem is er niet met ATV 8.1 en 9 boxjes/sticks die ik tot nu toe heb getest, die doen/kunnen dat wel keurig.

Ik heb nog niet werkelijk een gelegenheid gehad om goed met V11 te testen, buiten met een Shield TV 2019 Pro, maar dat is niet werkelijk een referentie voor een "simpelere" ATV11 stick/box. Er zijn ook nog maar een paar apparaten beschikbaar die standaard zijn voorzien van ATV 11, maar er zijn er meer onderweg, ook met wat meer standaardopslag (16GB ipv 8GB).

Ik zou bij de keuze voor een nieuwe box/stick iig naar AV1 ondersteuning kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Audiowaste schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:38:
[...]

Dat is inderdaad waar ik enige tijd geleden ook tegen aan liep, een device met ATV 11 is al heel lastig te vinden.
Uiteindelijk toch maar voor de Mecool KM7 gegaan en moet toegeven dat de mindere soc echt wel meevalt en zelfs het tragere ethernet is geen belemmering bij mij.
heeft de KM7 ook optical audio out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Rrob schreef op maandag 4 april 2022 @ 13:32:
[...]

heeft de KM7 ook optical audio out?
Nee dat heeft deze niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
De ziggo go app voor Android tv en Fire tv wordt voor buitenshuis kijken aan banden gelegd las ik.
Je kunt alleen nog kijken als je verbonden bent met het netwerk van de abonnee.

Dacht, meld het even.

Ik heb nog een paar android boxjes. Maar ze verouderen wat.
Mijn beelink gt1 doet het wel ok, de x96 heeft soms wifi problemen (oa)
Tzt eens een betaalbaar (<80) Android (geen atv) boxje kopen die ziggo draait. Tips welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 25-10-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:38:
De ziggo go app voor Android tv en Fire tv wordt voor buitenshuis kijken aan banden gelegd las ik.

Dacht, meld het even.

[knip]
Waar heb je dit gelezen? Heb je een link naar desbetreffende info?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:38:

Dacht, meld het even.

Ik heb nog een paar android boxjes. Maar ze verouderen wat.
Mijn beelink gt1 doet het wel ok, de x96 heeft soms wifi problemen (oa)
Tzt eens een betaalbaar (<80) Android (geen atv) boxje kopen die ziggo draait. Tips welkom.
Dat is toch al veel langer zo? Ik kan op mijn Mecool KM7 met Android TV sinds ik glasvezel van T-Mobile (sinds april) heb al geen Ziggo Go meer kijken. Op zich logisch ook want ze gaan er van uit dat Android TV voor je vaste TV is. Nou prima, dan cast ik Ziggo Go wel naar mijn KM7, werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
hardware-lover schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Heb je een link naar desbetreffende info?
https://tweakers.net/nieu...enshuis-te-gebruiken.html
Al oud nieuws maar zag het voor het eerst. Niet onbelangrijk hier
Audiowaste schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Nou prima, dan cast ik Ziggo Go wel naar mijn KM7, werkt net zo goed.
Dat casten werkt goed? Volgens mij zitten daar teveel beveiligingen in waardoor je sommige programma's niet mag casten oid?
Ik heb maar een miracast systeem maar wrs gaat dat beter met chromecast?

Desalniettemin, ik hou niet van casten om verschillende redenen. Dus ik zoek tzt wel weer een cheapo android apparaat waarop ziggo go draait.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 25-10-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ha ha, oké, geen nieuw nieuws dus. Die beperking is er altijd geweest voor de Ziggo Go TV app (let op > TV) ;)

Ik was in de veronderstelling dat het altijd via de eigen Ziggo huis internetverbinding zou moeten gaan nu, maar iedere Ziggo internetverbinding voldoet nog steeds dus, zolang internet maar via Ziggo gaat, die "beperking" was er vanaf introductie. Dit betreft tenslotte niet de mobiele versie van de Ziggo Go app.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Dat casten werkt goed? Volgens mij zitten daar teveel beveiligingen in waardoor je sommige programma's niet mag casten oid?
Ik heb maar een miracast systeem maar wrs gaat dat beter met chromecast?

Desalniettemin, ik hou niet van casten om verschillende redenen. Dus ik zoek tzt wel weer een cheapo android apparaat waarop ziggo go draait.
Het casten werkt prima voor de zeldzame keren dat ik het gebruik. Kijk vrij weinig tv, de keren dat ik het kijk is het ID en de verschillende zenders van ESPN. Nog nooit iets van beveiliging tegengekomen waardoor casten niet werkt.

Ik heb bewust gekozen voor een mediaplayer met Android TV in plaats van standaard Android. De hele beleving en werking van Android TV is zo veel beter dan een goedkoop kastje met een aangepaste oude Android 7 versie. En dat alleen omdat één app die ik vrij sporadisch gebruik niet werkt op Android TV.

Overigens heb ik nog niet geprobeerd om de mobiele Ziggo GO app te sideloaden naar Android TV. Misschien werkt dat ook wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb in het buitenland met mijn Vodafone aansluiting probleemloos gebruik gemaakt van Ziggo Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SED schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:36:
Ik heb in het buitenland met mijn Vodafone aansluiting probleemloos gebruik gemaakt van Ziggo Go
Daar is die Ziggo app ook voor bedoeld 😉

Via dat alternatief is het ook binnen Kodi mogelijk als "oplossing" indien men geen Ziggo internet in huis mocht hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

@hardware-lover dit was een reactie op @Harib0 hierboven.
De ziggo go app voor Android tv en Fire tv wordt voor buitenshuis kijken aan banden gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SED schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:36:
Misschien ook handig voor de volledigheid om bij te vermelden op wat voor apparaat met wat voor os?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Op Windows, Android en fire TV.
De Windows versie zet je door naar de webbased versie.

[ Voor 47% gewijzigd door SED op 31-10-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SED schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 14:40:
Op Windows, Android en fire TV.
De Windows versie zet je door naar de webbased versie.
Kijk, op Android, wat voor apparaat was dat? Een tv box?
Op de overige platforms en op mijn Android telefoon werkt Ziggo Go ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:28:
[...]

Kijk, op Android, wat voor apparaat was dat? Een tv box?
Op de overige platforms en op mijn Android telefoon werkt Ziggo Go ook wel.
Alleen op apparaten met specifiek Android TV niet, op gewone Android toestellen werkt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 13:32:
[...]

Alleen op apparaten met specifiek Android TV niet, op gewone Android toestellen werkt het wel goed
Niet op elke tv box met Android . Dat is de reden dat ik zit te vissen naar zo'n android box. Ik wil tzt een nieuwe kopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Ik heb ook lang gekeken naar Android boxjes. Leuke dingen mar heel vaak erg rommelig of geen support.
Nu alweer een tijdje een fire stick 4k en alles werkt gewoon
Goed en goedkoop.
Side loaden is mogelijk voor diegenen die dat wensen maar ik koos voor stabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:01:
[...]

Niet op elke tv box met Android . Dat is de reden dat ik zit te vissen naar zo'n android box. Ik wil tzt een nieuwe kopen
Het gros van de media boxen draait gewoon op de Android versie die ook op mobiel staat. Het probleem hiermee is dat je ook de apps download die eigenlijk voor mobiel bedoelt zijn. Vaak werkt dit allemaal niet goed of zelfs ronduit slecht. Voor mij ook de reden geweest om echt voor een media box te gaan met standaard Android TV erop. Alle apps die ik uit de store download zijn ook bedoelt voor Android TV.

Mochten er toch apps zijn die niet in de Play Store staan of om een andere reden de mobiele versie wil sideloaden, dan kan dat gewoon. Dat gezegd hebbende, heb ik dit ook met de Ziggo GO app gedaan.
Conclusie: besturing met de bijgeleverde afstandsbediening werkt niet. Besturing met mijn eigen draadloze keyboard met touchpad werkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SED schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:29:
Ik heb ook lang gekeken naar Android boxjes. Leuke dingen mar heel vaak erg rommelig of geen support.
Nu alweer een tijdje een fire stick 4k en alles werkt gewoon
Goed en goedkoop.
Side loaden is mogelijk voor diegenen die dat wensen maar ik koos voor stabiliteit.
Dank.
Fire stick heeft naast voordelen ook wel wat nadelen. Grootste nadeel is wel dat je voor elke app je credit card nodig hebt. Niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:58:
[...]

Mochten er toch apps zijn die niet in de Play Store staan of om een andere reden de mobiele versie wil sideloaden, dan kan dat gewoon. Dat gezegd hebbende, heb ik dit ook met de Ziggo GO app gedaan.
.
Ok. Ik weet dit maar de Ziggo Go op Android TV schijnt alleen thuis op je eigen ziggo netwerk te werken.
Ik wil mijn Android boxje met werkende ziggo mee kunnen nemen om elders te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:04:
[...]

Ok. Ik weet dit maar de Ziggo Go op Android TV schijnt alleen thuis op je eigen ziggo netwerk te werken.
Ik wil mijn Android boxje met werkende ziggo mee kunnen nemen om elders te draaien
Wat is voor jou de definitie van werkende? Als ik de Ziggo GO (dus niet Ziggo GO TV) app sideload op mijn Android TV mediabox dan werkt Ziggo GO gewoon voor mij.

Als ik Ziggo GO cast naar mijn mediabox, dan werkt het gewoon voor mij.

Als ik de de browser open op mijn mediabox en naar ziggogo.tv ga, dan werkt het gewoon voor mij.

Wat werkt niet voor mij: de Ziggo GO TV app vanuit de store installeren en dan kijken. Dan krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is op mijn T-Mobile netwerk.

Het blijft van belang om het onderscheid tussen Android en Android TV te kennen en tussen Ziggo GO app en Ziggo GO TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:15:
[...]

Wat werkt niet voor mij: de Ziggo GO TV app vanuit de store installeren en dan kijken. Dan krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is op mijn T-Mobile netwerk.

Het blijft van belang om het onderscheid tussen Android en Android TV te kennen en tussen Ziggo GO app en Ziggo GO TV app.
Ja dat roep ik toch de hele tijd al?
Ik wil dus een Android box waarop de ziggo go app OVERAL op kan draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

@Haribo ik heb voor nog geen enkele app op mijn fire stick hoeven betalen. Of die creditcard ook echt nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SED schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:52:
@Haribo ik heb voor nog geen enkele app op mijn fire stick hoeven betalen. Of die creditcard ook echt nodig is?
Het schijnt, volgens het artikel, dat het nodig is om je credit card gegevens door te geven om met het Amazon (?) account überhaupt apps te kunnen downloaden. Ik word wat nerveus om dat soort gegevens voor zoiets online ff door te geven.

Er staat oa in het artikel :
Een Amazon-account is namelijk noodzakelijk om de HDMI-dongle te kunnen installeren en configureren. Omdat dit account ook aan de webwinkel van Amazon is gekoppeld, moeten er betaalgegevens ingevoerd worden. In dit geval gaat het om betalen via creditcard.
Trouwens, Fire stick draait op fire os?? Ik lijk daar geen duidelijkheid snel over te kunnen vinden online.

[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 02-11-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED

SED

Fire is is een variant op Android. Via sideloading kun je Android apps draaien.

Er bestaan trouwens pre paid creditcards.

[ Voor 22% gewijzigd door SED op 02-11-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[weg]

[ Voor 118% gewijzigd door hardware-lover op 07-03-2024 12:03 . Reden: dit lijkt meer een topic voor niet gecertificeerde Android media spelers. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb inmiddels al heel lang een Beelink gt1 met 3gb ram, android 7. Ook lang lol van gehad.
Hij wordt te traag merk ik. Bijvoorbeeld espn watch video kijken in een browser is niet meer mogelijk qua snelheid.
Tijd voor een nieuwe.
Graag budget rond de 30 euro.
Ali staat vol met boxjes maar welke is een beetje goed?

Nog specs van mijn oude beelink :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwclH1c9bz-gGxLIY254Pac8peE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pc283yH0o3J7VI9eDQ4ztcQC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:12:
Ik heb inmiddels al heel lang een Beelink gt1 met 3gb ram, android 7. Ook lang lol van gehad.
Hij wordt te traag merk ik. Bijvoorbeeld espn watch video kijken in een browser is niet meer mogelijk qua snelheid.
Tijd voor een nieuwe.
Graag budget rond de 30 euro.
Ali staat vol met boxjes maar welke is een beetje goed?
30 euro is wel heel weinig, daar krijg je volgens mij niet veel voor.
De Xiaomi Mi Box S zit al op 55 euro en de Chromecast 4k al op 65 euro.

De enige in die prijsklasse wat volgens mij een beetje betrouwbaar is, is deze: ONN Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 08:17:
[...]
30 euro is wel heel weinig, daar krijg je volgens mij niet veel voor.
De Xiaomi Mi Box S zit al op 55 euro en de Chromecast 4k al op 65 euro.

De enige in die prijsklasse wat volgens mij een beetje betrouwbaar is, is deze: ONN Android TV
Daar krijg je heel veel voor volgens mij.
Wel op Ali oid he? Niet in Nederland.

Zoiets als dit bijvoorbeeld

Ben wel xiaomi fan, zal eens kijken.

Maar verder niemand ervaring met de nieuwe android boxjes in dit budget segment?

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 07-03-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:17:
[...]

Daar krijg je heel veel voor volgens mij.
Wel op Ali oid he? Niet in Nederland.

Zoiets als dit bijvoorbeeld

Ben wel xiaomi fan, zal eens kijken
Ik heb ooit zo'n ding gehad, ook een H96 Max. Je verwacht heel weinig voor een paar tientjes en zelfs dan valt het nog zwaar tegen.

De enige die ik misschien nog zou proberen voor dat geld is deze: ONN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb ooit zo'n ding gehad, ook een H96 Max. Je verwacht heel weinig voor een paar tientjes en zelfs dan valt het nog zwaar tegen.

De enige die ik misschien nog zou proberen voor dat geld is deze: ONN
Ik ben altijd zeer tevreden geweest over die goedkope boxjes. Waar liep jij tegen aan dan?

Enige wat ik nu graag wil weten is of zo'n ding nu ook sneller is dan mijn beelink gt1 specs?

Edit : die ONN heeft helemaal geen poorten? Geen usb etc?
En Android TV ipv standaard Android.
Lijkt voor mij een onhandig ding. Maar dank voor de tip.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 07-03-2024 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:27:
[...]

Ik ben altijd zeer tevreden geweest over die goedkope boxjes. Waar liep jij tegen aan dan?
Geen enkele support, je moet het doen met de box zoals je hem uit de doos haalt. Bugs worden nooit meer opgelost. Als je gelukt hebt, voldoet hij maar als je pech hebt dan is het zonde geld.
Bovendien draaien de meeste boxen op Android en niet Android TV, met daaroverheen een goedkope skin die vaak vol bugs zit.

Mij niet meer gezien met die goedkope dingen, er is meestal een reden waarom ze zo goedkoop zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook een tip om mee te nemen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Geen enkele support, je moet het doen met de box zoals je hem uit de doos haalt. Bugs worden nooit meer opgelost. Als je gelukt hebt, voldoet hij maar als je pech hebt dan is het zonde geld.
Bovendien draaien de meeste boxen op Android en niet Android TV, met daaroverheen een goedkope skin die vaak vol bugs zit.
Dat is waar wat je allemaal zegt, toch redde ik mij er altijd prima mee.
Ik vind het prijsverschil enorm.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 07-03-2024 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Hij kaart zeker risico's aan maar nergens een hard bewijs. Ik ben er niet zo bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Harribo schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:55:
[...]

Dat is waar wat je allemaal zegt, toch redde ik mij er altijd prima mee.
Ik vind het prijsverschil enorm.
Natuurlijk is het een prijsverschil maar vraag jezelf eens af waarom er een prijsverschil is. En neem daarin vooral de reactie van @Piet91 ook mee.

Je hoeft echt geen enorm bedrag neer te leggen voor een goede mediaspeler maar wel meer dan 30 euro. Een Google, Xiaomi en Nokia heb je allemaal voor rond de 60 euro en heb je jaren (veilig) plezier van.

Koop een product, wees niet het product.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
@Harribo ik ben uiteindelijk over gegaan op Google TV chromecast. werkt perfect. 30 euro..
ik gebruik het vooral voor de volgende apps:
Youtube, Netflix, Disney, Prime, iptv Smarters, Retroarch.

je kan er 1 bestellen via Amazon of coolblue. testen. en als je het handig vindt houden en anders retour.
ik gebruikte een muis met de android boxjes, maar met chromecast gebruik ik de afstandsbediening. deze werkt heel fijn.

succes met de zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
SolarOrbiter schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:33:
@Harribo ik ben uiteindelijk over gegaan op Google TV chromecast. werkt perfect. 30 euro..
ik gebruik het vooral voor de volgende apps:
Youtube, Netflix, Disney, Prime, iptv Smarters, Retroarch.

je kan er 1 bestellen via Amazon of coolblue. testen. en als je het handig vindt houden en anders retour.
ik gebruikte een muis met de android boxjes, maar met chromecast gebruik ik de afstandsbediening. deze werkt heel fijn.

succes met de zoektocht.
Dank voor de tip. Het lijkt mij een fijn ding maar het is android tv.
Ik heb liever gewoon android, daar kan ik alle apps op installeren en doen wat ik wil zonder dat ik vastzit aan een beperkende interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Audiowaste schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:21:
[...]

Natuurlijk is het een prijsverschil maar vraag jezelf eens af waarom er een prijsverschil is. En neem daarin vooral de reactie van @Piet91 ook mee.

Je hoeft echt geen enorm bedrag neer te leggen voor een goede mediaspeler maar wel meer dan 30 euro. Een Google, Xiaomi en Nokia heb je allemaal voor rond de 60 euro en heb je jaren (veilig) plezier van.

Koop een product, wees niet het product.
Dat zijn allemaal apparaten met Android tv. Dat lijkt mij beperkend. De enige die mij echt daarin goed lijkt is de nvidia shield.
Maar die is duur.
Trouwens, ik zie op mp veel de nvidia shield uit 2017 verkocht worden? Die is verouderd?

Ik vind persoonlijk eerlijk gezegd die hele China spyware zwaar overtrokken.
Iedereen kopieert iedereen daarin zonder zelf na te denken lijkt het. Ik heb genoeg argumenten maar geen zin in deze discussie. No offense.

Nu was dit ook niet mijn vraag. Mijn vraag was of die goedkope android boxjes nu sneller waren dan mijn oude beelink gt1? Of blijf ik dezelfde snelheid houden ondanks wat andere componenten?

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 08-03-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:28:
Dat zijn allemaal apparaten met Android tv. Dat lijkt mij beperkend. De enige die mij echt daarin goed lijkt is de nvidia shield.
Maar die is duur.
Trouwens, ik zie op mp veel de nvidia shield uit 2017 verkocht worden? Die is verouderd?

Ik vind persoonlijk eerlijk gezegd die hele China spyware zwaar overtrokken.
Iedereen kopieert iedereen daarin zonder zelf na te denken lijkt het. Ik heb genoeg argumenten maar geen zin in deze discussie. No offense.

Nu was dit ook niet mijn vraag. Mijn vraag was of die goedkope android boxjes nu sneller waren dan mijn oude beelink gt1? Of blijf ik dezelfde snelheid houden ondanks wat andere componenten?
Android/Google TV door Google gecertificeerd versus een Android mobiele versie, zonder volledige certificering. Mede dat bepaalt ook de verkoopprijs.

Dat is belangrijk wil men het maximale uit de beschikbare streamingdiensten halen vwb beeld- en geluidskwaliteit. Voor lokaal streamen van "eigen" media is die certificering geen werkelijke noodzaak.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Ik heb nu een tijdje deze H96MAX android box in gebruik.

Hij is ietsjes sneller als wat ik had. Maar niet heel noemenswaardig.
En dat voor een veel nieuwere android box valt dat toch wel tegen. Niet dat mij dat verbaast.
Het lijken allemaal dezelfde boxjes die al 10 jaar uit dezelfde fabriek komen. Eigenlijk weinig nieuws.
De zogenaamde snelle specificaties en de grootte van het geheugen moet je dan ook volgens mij ook met een korrel zout nemen. Volgens mij is de max resolutie 4k, zeker geen 8k.

Streams in een browser blijven ook op deze box niet soepel lopen. Wil je video zien online dan is een dedicated app nodig voor de desbetreffende site.
Denk aan YouTube, espn etc

Wat fijn is aan deze box is voor mij een nieuwere android versie en dat je alle voorgeïnstalleerde apps kunt verwijderen.
Netflix, ziggo, espn werken daarnaast ook prima.

Conclusie voor mij: niet veel sneller dan mijn oude android 7 box maar ik ben er wel blij mee, ook gezien het geld ( 3 tientjes heb ik betaald ) . De apps draaien prima. Kan ik weer een tijdje vooruit

Even een plaatje voor het idee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVjXgaM7YKLnKFnzFEIKN4m2xBY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C3uaf8Fzt0pkGhjNEV6ozah3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 07-04-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-07 21:53
Ik had een Nexbox a5 met een S905x chip. Die verhuist naar de slaapkamer en heb als vervanging een box met een S905w2 chip. Deze https://nl.aliexpress.com/item/1005005876016495.html voor 18 euro...

Ik heb er CoreElec opgezet omdat ik toch alleen Kodi ga gebruiken. Deze draait van een microSD kaartje (als je het kaartje verwijderd start AndroidTV weer op). Meegeleverde AB doet het bij CoreElec niet meer maar ik gebruik toch altijd de Yatze app om deze te bedienen. Fijnste vind ik dat Kodi bij het afspelen van video's de juiste originele refreshrate gebruikt. Dus je TV op 24Hz aanstuurt voor de meeste films waardoor je geen microstutter krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:25
Voor degenen met een Android box met een S922X-J chip: CoreELEC 21 NG ondersteunt nu ook het afspelen van Dolby Vison Profile 7 FEL in ISO/BDMV formaat. Deze feature zit erin sinds de 20240504 nightlies.

Meer info hier:

https://discourse.coreele...-and-ugoos-am6/24273/1582
https://discourse.coreele...lec-development/50998/167

Nightlies hier:

https://relkai.coreelec.org/?dir=Amlogic-ng/ce-21

Installatiehandleiding:

https://discourse.coreele...reelec-installation/51231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Mr Magic schreef op zondag 5 mei 2024 @ 15:54:
Voor degenen met een Android box met een S922X-J chip: CoreELEC 21 NG ondersteunt nu ook het afspelen van Dolby Vison Profile 7 FEL in ISO/BDMV formaat. Deze feature zit erin sinds de 20240504 nightlies.

Meer info hier:

https://discourse.coreele...-and-ugoos-am6/24273/1582
https://discourse.coreele...lec-development/50998/167

Nightlies hier:

Installatiehandleiding:

ze maken het nu wel erg aantrekkelijk want ze zijn ook bezig met DT-DL DV ondersteuning in MP4/TS/MKV. Dit wordt straks de alleskunner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
Farabi schreef op maandag 6 mei 2024 @ 15:51:
[...]

ze maken het nu wel erg aantrekkelijk want ze zijn ook bezig met DT-DL DV ondersteuning in MP4/TS/MKV. Dit wordt straks de alleskunner.
Volgens de laatste berichten worden zo'n beetje alle DTDL formaten ondersteund vanaf de komende 20240507 build.

Ik heb sinds een aantal weken een Ugoos AM6B+ en ik moet zeggen, de FEL rips in combinatie met de "true tv-led" DV modus zien er echt fantastisch uit op m'n Philips 808 OLED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr Magic schreef op maandag 6 mei 2024 @ 21:23:
[...]

Volgens de laatste berichten worden zo'n beetje alle DTDL formaten ondersteund vanaf de komende 20240507 build.

Ik heb sinds een aantal weken een Ugoos AM6B+ en ik moet zeggen, de FEL rips in combinatie met de "true tv-led" DV modus zien er echt fantastisch uit op m'n Philips 808 OLED.
het is nu wachten op een mooi coreelec kastje waar dit allemaal over the-air geupdate kan worden. ik word moe als ik die installatiestappen lees.

welke stappen maak je als er een update is? moet je alles opnieuw doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 08-05-2024 14:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr Magic
Farabi schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:24:
[...]

het is nu wachten op een mooi coreelec kastje waar dit allemaal over the-air geupdate kan worden. ik word moe als ik die installatiestappen lees.
De kans op een nieuw kastje is niet heel groot. De enige chip die het aankan is de S922X-J en die zit alleen in kastjes uit 2019 of daar in de buurt. Vooralsnog zijn dat de Minix U22X-J (Max), Ugoos AM6(B)+ en de FireTV Cube 2nd gen. Daarvan is eigenlijk alleen de Ugoos nog vrij goed verkrijgbaar momenteel (via ugoos.store of Ali Express).
welke stappen maak je als er een update is? moet je alles opnieuw doen?
Zeker niet. Als je CE eenmaal hebt draaien kun je via OTA updates binnenhalen. En handmatig updaten gaat via het kopieren van een .tar bestand naar een SMB-share die CE automatisch beschikbaar stelt + daarna een herstart.

Alleen de initiele setup is iets moeilijker, maar er staat een prima stappenplan op het CE forum:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Via ugoos.store heb ik mij de ugoos am6b+ besteld. €161 inclusief verzending. Hopelijk komen daar geen douane kosten meer bij?

Ik ben echt een noob in die custom rom dingen.
@Mr Magic mag ik je pm'en als ik er niet zelf uitkom?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
@daffie82 Mijn bestelling via ugoos.store had geen douanekosten.

Een DM sturen mag altjd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Thanks! @Mr Magic

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb hem ook maar even besteld via ugoos store. de douanekosten zijn altijd een Russisch roulette aan de deur met dit soort dingen.

@Mr Magic werkt de afstandsbediening op bluetooth na de coreeelec installatie? ik verstopt dat kastje liever weg met die lelijke antennes. of kunnen die antennes eraf?

er staat een rode melding op de website om de ROM update te downloaden. moet ik dit als eerst doen?

https://ugoos.store/products/ugoos-am6b-plus-2024

doe jij overigens de nightly buildings ook installeren van coreelec?

[ Voor 74% gewijzigd door Farabi op 13-05-2024 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Magic
Farabi schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:53:
@Mr Magic werkt de afstandsbediening op bluetooth na de coreeelec installatie? ik verstopt dat kastje liever weg met die lelijke antennes. of kunnen die antennes eraf?
Na de installatie van CE kun je de afstandsbediening pairen via bluetooth. Werkt op zich redelijk, hoewel hij soms wel "op hol" slaat (CE ziet dan meerdere key presses vlak na elkaar). Op het CE-forum wordt gezegd dat bluetooth ook via de antennes werkt. Ik heb ze er momenteel niet opzitten, dus het kan zijn dat het met de antennes beter gaat.
er staat een rode melding op de website om de ROM update te downloaden. moet ik dit als eerst doen?

https://ugoos.store/products/ugoos-am6b-plus-2024
Dat is een beetje een onzin verhaal. De speler komt als het goed is met de meest recente Ugoos firmware (0.5.4). Ze hebben het over een "3rd party Dolby ROM" en ik denk dat ze daar CE mee bedoelen.

Je moet gewoon CE via de SD-kaart methode draaien en als je wilt kun je de CE-installatie daarna overzetten naar de eMMC storage m.b.v. de ceemmc tool zodat je dual-boot krijgt.
doe jij overigens de nightly buildings ook installeren van coreelec?
Ja dat moet wel, want in de stable NG release zijn de wijzigingen voor Dolby Vision nog niet opgenomen. Maar de nightlies zijn i.h.a. gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mr Magic SD kaart heb ik niet, kan toch ook gewoon met een USB stick neem ik aan? Maakt het dan nog uit als het FAT32 of NTFS is?

En als een eMMC kaart toch handiger is (eventueel voor dual boot), suggesties welke te kopen hiervoor?

[ Voor 28% gewijzigd door daffie82 op 13-05-2024 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@daffie82 Ja USB-stick zou ook moeten werken (zelf alleen nooit geprobeerd).

Formaat maakt niet uit, want je gaat de USB-stick overschrijven met een tool als Rufus. Het .img bestand dat je gedownload hebt gebruik je daarvoor als source in Rufus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:37:
@daffie82 Ja USB-stick zou ook moeten werken (zelf alleen nooit geprobeerd).

Formaat maakt niet uit, want je gaat de USB-stick overschrijven met een tool als Rufus. Het .img bestand dat je gedownload hebt gebruik je daarvoor als source in Rufus.
Rufus zeg je, in de guide zeggen ze om Balena Etcher te gebruiken. Toch?
EDIT : misschien maar gewoon paar weken wachten tot het ding hier is en dan stap voor stap proberen :+

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 13-05-2024 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:06
@Mr Magic Sinds april zit DoVi toch gewoon in 21 stable verwerkt? Ik gebruik toch gewoon de laatste stable en DoVi werkt gewoon goed.

@daffie82

De tutorial is nogal ingewikkeld uitgelegd. Het is allemaal véél eenvoudiger:

1) download de laatste stable voor je device:
https://coreelec.org/#download -> selecteer ugoos AM6
2) gebruik rufuus/andere tool om deze op een USB stick te zetten.
3) zet dovi.ko gewoon in de maindir van je USB nadat je stap 2 hebt overlopen
4) Open de folder "device_trees" en selecteer "g12b_s922x_ugoos_am6b.dtb"
5) kopieer dit naar je maindir en hernoem dit naar "dtb.img"

Het device zelf dan:
1) koppel alles aan, laat de stekker/plug nog even uit.
2) steek de usb/SD erin
3) draai je device om en met een naald druk je 'reset' in terwijl je de power aansluit. Wacht vervolgens tot het coreelec logo op je toestel verschijnt.

Als je beeld krjigt, maar het is 'groen', schakel dan "Player Led" in om het te doen werken.

Veel kijkplezier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
demon326 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:44:
@Mr Magic Sinds april zit DoVi toch gewoon in 21 stable verwerkt? Ik gebruik toch gewoon de laatste stable en DoVi werkt gewoon goed.
Volgens mij zit de mogelijkheid om DV Profile 7 FEL materiaal lossless af te spelen (dus zonder conversie naar profile 8.1) alleen in de nightlies. In elk geval materiaal dat het dual-track-dual-layer (DTDL) formaat heeft, zoals full blu-ray rips in ISO of BDMV-formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:07:
[...]

Volgens mij zit de mogelijkheid om DV Profile 7 FEL materiaal lossless af te spelen (dus zonder conversie naar profile 8.1) alleen in de nightlies. In elk geval materiaal dat het dual-track-dual-layer (DTDL) formaat heeft, zoals full blu-ray rips in ISO of BDMV-formaat.
En voor ALLE DV profiles (dus inclusief FEL en MEL) correct af te spelen in een MKV container, heb je ook de nightlies nodig, dacht ik ?

EDIT : nope, vanaf CoreELEC 20.5 is dit al perfect mogelijk. Dus CoreELEC 21 is helemaal prima.
bewijs :
https://docs.google.com/s...1f_S74/edit#gid=427220017

[ Voor 16% gewijzigd door daffie82 op 13-05-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
@Mr Magic hoe lang heeft jouw bestelling geduurd vanuit ugoos? hoeveel dagen?

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 13-05-2024 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
daffie82 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:22:
[...]

EDIT : nope, vanaf CoreELEC 20.5 is dit al perfect mogelijk. Dus CoreELEC 21 is helemaal prima.
bewijs :
https://docs.google.com/s...1f_S74/edit#gid=427220017
Geloof wat je wilt, maar die spreadsheet loopt toch echt achter qua uitleg (maart 2024). De capabilities zijn inderdaad wel bijgewerkt.

Zoals gezegd, dual-track-dual-layer zit pas in de CE-21-NG nightlies sinds de build van 20240507 met nog wat latere fixes voor MEL en MKV/MP4 bestanden in 20240509.
Farabi schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:27:
@Mr Magic hoe lang heeft jouw bestelling geduurd vanuit ugoos? hoeveel dagen?
Ik had besteld op een dinsdag en kreeg hem de week erop op donderdag geleverd, dus totaal 10 dagen incl. een weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Komen de nightly builds OTA of alleen final release's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Mr Magic thanks, dan zet ik de laatste nightly erop. Maakt in principe ook niet zo veel uit, zolang de nightlies maar stabiel zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 13-05-2024 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
@Farabi Nightlies komen via OTA, zolang je auto-update op Enabled laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
moet je de software niet hier downloaden? welke pak je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:19:
Zoals gezegd, dual-track-dual-layer zit pas in de CE-21-NG nightlies sinds de build van 20240507 met nog wat latere fixes voor MEL en MKV/MP4 bestanden in 20240509.
DTDL gebruik ik nooit in mkv bestanden. En ik gebruik ook alleen maar mkv bestanden.
Dan hebben de nightlies toch geen meerwaarde voor mij?
Wat bedoel je precies met het stukje in bold? Heb je het hier ook over DTDL mkv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
Farabi schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:50:
moet je de software niet hier downloaden? welke pak je precies?

Je hebt het eerste bestand nodig dat eindigt op "Generic.img.gz". Deze uitpakken en met Rufus wegschrijven naar je SD/USB zoals @demon326 hierboven schrijft. Ik weet niet meer zeker of je de .gz moet uitpakken (kan o.a. met WinRAR) of dat Rufus deze rechtstreeks ondersteunt.

Hier staat ook nog een uitleg (het Plex-gedeelte kun je overslaan als je geen Plex gebruikt):

https://www.reddit.com/r/...ce_the_coreelec_team_has/

@daffie82 DV Profile 7 FEL/MEL wordt inderdaad ook al ondersteund door de CE-21-NG stable release van 9 april.

Alleen als je DTDL support wilt in MKV's, MP4's, ISO's of BDMV's heb je een nightly nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Mr Magic schreef op maandag 13 mei 2024 @ 19:24:
[...]

Je hebt het eerste bestand nodig dat eindigt op "Generic.img.gz". Deze uitpakken en met Rufus wegschrijven naar je SD/USB zoals @demon326 hierboven schrijft. Ik weet niet meer zeker of je de .gz moet uitpakken (kan o.a. met WinRAR) of dat Rufus deze rechtstreeks ondersteunt.

Hier staat ook nog een uitleg (het Plex-gedeelte kun je overslaan als je geen Plex gebruikt):

https://www.reddit.com/r/...ce_the_coreelec_team_has/

@daffie82 DV Profile 7 FEL/MEL wordt inderdaad ook al ondersteund door de CE-21-NG stable release van 9 april.

Alleen als je DTDL support wilt in MKV's, MP4's, ISO's of BDMV's heb je een nightly nodig.
Is het plex gedeelte hier dan weer anders? Dat gaat toch via de add-on in kodi? Waarom wordt het hier handmatig uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@Farabi De Plex addon is optioneel.

Ik denk dat degene die deze instructies heeft geschreven zelf een Plex addon gebruiker is.

Je kunt je materiaal uiteraard ook gewoon door Kodi zelf laten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi ik heb de Ugoos zondagavond besteld. Meteen een bestelbevestiging gehad.
ondertussen echter nog geen verzendbevestiging gehad... Jij wel?

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 14-05-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:53:
@Farabi ik heb de Ugoos zondagavond besteld. Meteen een bestelbevestiging gehad.
ondertussen echter nog geen verzendbevestiging gehad... Jij wel?
ik heb hem gisteren besteld, maar dezelfde avond afbesteld haha. ik hoeft dat ding eigenlijk niet echt, maar als ik hem alsnog krijg vind ik het ook goed. ik heb geen tracking info in ieder geval. ik denk dat ze een vaste verzenddag hebben. ze versturen niet elke dag lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Haha, ok. Ik heb ze eens gemaild en het gevraagd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:03:
Haha, ok. Ik heb ze eens gemaild en het gevraagd :)
laat maar even weten wanneer je antwoord hebt. want ik heb sinds gisteren geen reactie vernomen. ik ben wel benieuwd naar de service.

@daffie82 ze zijn niet echt snel met reageren. in de FAQ staat trouwens dat het 3-5 werkdagen duurt om te verzenden. ik heb maar even gevraagd of ze mijn annulering wilden annuleren. ik maak ze een beetje gek daar :P

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi je weet het precies zelf niet zo goed, wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:44:
@Farabi je weet het precies zelf niet zo goed, wat je wil ;)
Ik krijg een bericht dat het donderdag wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:05:
[...]

Ik krijg een bericht dat het donderdag wordt verstuurd.
En ik kreeg zonet bericht dat hij de tracking snel gaat ''uploaden'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:27:
[...]

En ik kreeg zonet bericht dat hij de tracking snel gaat ''uploaden'' :+
Ik heb nu een tt-link gehad. Maar ik denk dat het pas donderdag weggaat.

Is er een goede iptv app voor de ugoos?

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik heb nu ook een link gehad en mail dat het verzonden is. Track/trace zegt wel "no data found". Kan wel even duren vooraleer je echt info kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik wil het android-gedeelte ook gebruik op de ugoos. iemand hier ervaringen mee? hoe doe je een dual-boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 18:52:
ik wil het android-gedeelte ook gebruik op de ugoos. iemand hier ervaringen mee? hoe doe je een dual-boot?
Can I dual boot android and CoreELEC?

Yes, dual booting will speed up CoreELEC and remove the need to use external media. To do so, you need to use the ceemc tool. In short, SSH into you device; then run ceemmc -x; type in Y; then type in 1. Once the process is complete, remove your external media and enjoy. To speed up CoreELEC installed on the eMMC on Ugoos devices, go to Settings-> CoreELEC → Hardware → eMMC Speed Mode and change it to HS200/HS400.

Vraag 8 van de FAQ hier:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 19:14:
[...]

Can I dual boot android and CoreELEC?

Yes, dual booting will speed up CoreELEC and remove the need to use external media. To do so, you need to use the ceemc tool 49. In short, SSH 15 into you device; then run ceemmc -x; type in Y; then type in 1. Once the process is complete, remove your external media and enjoy. To speed up CoreELEC installed on the eMMC on Ugoos devices, go to Settings-> CoreELEC → Hardware → eMMC Speed Mode and change it to HS200/HS400.

Dit wordt nog wat😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Farabi zelfs ik heb er vertrouwen in dat dit mij lukt. Dan lukt jou dat ook wel ;)

Pagina: 1 ... 90 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer