Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:16
Weet iemand wat de officiële website MXQ is (MXQ Pro Amlogic S905)? Of wie de fabrikant is?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:11
Iemand nog een laatste update voor de Sunchip CX-R8 ???
En is het iemand gelukt om dit makkelijk te doen? (ben een redelijke noob)

http://chinagadgetsreview...sunchip-cx-r8-tv-box.html

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ik ben een beetje rond aan het kijken naar een vervangende box van mijn Zotac Zbox van 5 jaar oud. Nu zie ik een Android box zeker qua interface wel zitten, maar is het een beetje de vraag welke ik moet kiezen, zelf lijkt de Minix X8-H een veilige keus, al is er ook de Neo U1 op de markt, is dat dan een betere keus?

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
De Neo U1 is waarschijnlijk een betere keuze, want ik vraag me af of er voor de X8 modellen nog updates gaan komen. Ben wel behoorlijk tevreden met mijn X8-H, dus er hoeft niet per se een update voor te komen in de toekomst ;)

Probleem is dat uiteindelijk bepaalde apps niet meer zullen werken met Android 4.x, maar dat zal nog wel even gaan duren. Daarnaast is er uiteraard een security risico aan het gebruiken van een verouderde Android versie waar Minix geen updates meer voor levert...

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:31
t-bob schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:21:
[...]

Niemand die weet of dit gaat?
Je kan dan beter een wetek core/play kopen. Vokgens mij lukt het wel daarop. Wel iets duurder, maar wel beter support van de kodi gemeenschap. Daarnaast geen last van btw en inklaringskosten aangezien die vanuit Slovenie worden verzonden.

Daarnaast support voor 1080p netflix hd en youtube hd aangezien de box/processor geen 4k ondersteunt, maar wel de widevine level 1 beveiliging heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Exor op 17-12-2015 18:50 ]

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Exor schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:47:
[...]

Je kan dan beter een wetek core/play kopen. Vokgens mij lukt het wel daarop. Wel iets duurder, maar wel beter support van de kodi gemeenschap. Daarnaast geen last van btw en inklaringskosten aangezien die vanuit Slovenie worden verzonden.

Daarnaast support voor 1080p netflix hd en youtube hd aangezien de box/processor geen 4k ondersteunt, maar wel de widevine level 1 beveiliging heeft.
Ik heb de mxIII-G pas vorige week besteld bij gearbest is nog niet eens aangekomen,
Dus ga echt niet nog een wetek erbij kopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh.. mijn MXiv Telos is blijkbaar gevat door de douane, nochtans was ie met China Post registered Air Mail verstuurd, Schiphol en dan naar Machelen. Papieren moeten invullen om 'em geleverd te krijgen - nee wacht - om een betalingsuitnodiging te krijgen en daarna geleverd te worden.
Heb ik pech gehad, of waait er een nieuwe wind door de belgische douane ?
Sowieso de seller op het matje roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 15:26:
Zo net bij GEARBEST de MXIII-G TV BOX Android 5.1 10000m Lan ( http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html ) besteld.

Nu komt mijn vraag wat ik straks wil doen,
Wil de erop openElec werkt soepeler zoals ik het hier lees,
kan dat over Andriod 5.5 of moet dit eerst verwijderd worden maar dan kan ik nooit meer terug.

Wil het kastje gaan gebruiken voor Kodi films/series kijken en af en toe een film screamen van iMac naar MXIII om te kijken op TV.
Zo vandaag de 18de en nog niets binnen snelle firma is dat, denk dat ik daar niet veel van zal bestellen.
Ze doen er nog langer over dan tinydeal.com :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
t-bob schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:15:
[...]

Zo vandaag de 18de en nog niets binnen snelle firma is dat, denk dat ik daar niet veel van zal bestellen.
Ze doen er nog langer over dan tinydeal.com :'(
Oke. Jij bent er niet bekend mee dat je ong 4-6 weken moet uittrekken? Alles eerder is fijn meegnomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:32:
Aargh.. mijn MXiv Telos is blijkbaar gevat door de douane, nochtans was ie met China Post registered Air Mail verstuurd, Schiphol en dan naar Machelen. Papieren moeten invullen om 'em geleverd te krijgen - nee wacht - om een betalingsuitnodiging te krijgen en daarna geleverd te worden.
Heb ik pech gehad, of waait er een nieuwe wind door de belgische douane ?
Sowieso de seller op het matje roepen.
In principe is het gebruikelijk om voor aankopen boven de 22 euro BTW af te dragen (en inklaringskosten te betalen). Dus weet eerlijk gezegd niet wat de verkoper hiermee te maken heeft, tenzij je natuurlijk de mogelijke VAT en importkosten hebt afgekocht door je hiervoor te verzekeren.

Hoop maar eerder dat de Belgische douane jou geen extra boete gaat geven wegens het expres vermelden van een lager bedrag op het pakket (zie voor verhalen op google). Ookal heb jezelf bijna geen invloed wat Chinese webshops invullen als waarde tenzij je expliciet aangeeft om de werkelijke waarde op te laten schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Exor op 18-12-2015 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 07:29
Begin 2014 heb ik een minix x8-h gehad. Dit om te testen met XBMC. Door gebrek aan 24p in XBMC ben in snel teruggegaan naar de raspberry pi.

Nu ben ik net verhuis naar een nieuwbouwwoning en heb bewust geen coax getrokken. Tegenwoordig heeft ziggo de horizon tv app en is coax overbodig.

Ik ben op zoek naar een androidbox waar ik de horizon.tv app kan draaien om de 47inch in de slaapkamer aan te sturen.

Wat is op dit moment de beste androidbox? Ik zie namelijk op veel plekken de minix x8-h plus als best box van 2015. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er in 2 jaar niets is veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 20-12-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Horizon app is lang (!) geen HD. Geloof dat er ooit wel een HD versie gaat komen, maar huidige kwaliteit op een 47" tv lijkt me niet te doen.

Een DVB-C tuner geeft iig een vele malen betere kwaliteit. Met HdHomerun stream je alle ongecodeerd zenders gewoon via WiFi. Zelfs met X8-H werkt dit uitstekend.

Edit: niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar misschien alternatieve oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door chielmi op 20-12-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de combinatie
  • hdmi over ethernetbox met remote IR ?
  • In combinatie met een hdmi Splitter ?
Gedachtengang :

hdmi
AVR
hdmiWoonkamer TV
Telenet DigicorderhdmiSplitter
hdmihdmi2EthernetboxethernetEthernetbox2hdmhdmi
Slaapkamer tv

Dankzij de splitter hoeven er geen kabels verstoken te worden.
In dit scenario kan iemand op Slaapkamer naar opnames op Digicorder kijken, en de andere in de Woonkamer naar Kodi.(Uiteraard kan één Digicorder geen twee aparte hdmi streams voeden) Dankzij de IR extender kan de Telenet remote in de slaapkamer gebruikt worden.

Iemand ervaring met dit scenario ? Om eigen Telenet opnames te bekijken is YeloTV niet het goeie antwoord. Overigens ,de roadmap van die apps loopt niet altijd waar ik heen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:36
:( Net te horen gekregen dat m'n pakketje vanuit het sorteercentrum van PostNL weer retour is gegaan naar Gearbest.. Geen MK808B plus voor mij dus meer dit jaar.

Hebben mensen vaker dit gehad?

Ik ga maar weer wat nieuws uitzoeken denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chriztiaan schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:28:
:( Net te horen gekregen dat m'n pakketje vanuit het sorteercentrum van PostNL weer retour is gegaan naar Gearbest.. Geen MK808B plus voor mij dus meer dit jaar.

Hebben mensen vaker dit gehad?

Ik ga maar weer wat nieuws uitzoeken denk ik...
Dit topic lezen;
Hoppa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:36
Dat gaat erover dat ze niet meer aan de deur bezorgen, maar rechtstreeks naar een ophaalpunten gaan. Dat is bij mij niet eens gebeurd. Via twitter wisten ze me te melden dat hij op het sorteercentrum al teruggestuurd is, maar waarom precies kon ze niet zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chriztiaan schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:07:
[...]

Dat gaat erover dat ze niet meer aan de deur bezorgen, maar rechtstreeks naar een ophaalpunten gaan. Dat is bij mij niet eens gebeurd. Via twitter wisten ze me te melden dat hij op het sorteercentrum al teruggestuurd is, maar waarom precies kon ze niet zeggen...
Oops. Dit is idd nog leuker geworden dan. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
chielmi schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:37:
Horizon app is lang (!) geen HD. Geloof dat er ooit wel een HD versie gaat komen, maar huidige kwaliteit op een 47" tv lijkt me niet te doen.

Een DVB-C tuner geeft iig een vele malen betere kwaliteit. Met HdHomerun stream je alle ongecodeerd zenders gewoon via WiFi. Zelfs met X8-H werkt dit uitstekend.

Edit: niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar misschien alternatieve oplossing
De 47inch staat op de slaapkamer en gaat af en toe aan. De afstand tot de TV is ongeveer 5m. dat het geen HD is maakt dan ook niet heel veel uit. Op een lui zondagochtend kijken we films via een raspberry pi 2. Is gewoon handig om toch af en toe even een tv zender op te kunnen zetten. Jouw oplossing is ook niet ideaal omdat we bij ziggo het basis pakket in mindere kwaliteit hebben dan de kwaliteit van de horizon app.

Een oplossing is bv ook om een NUC neer te zetten en daarop de horizon.tv site te starten, Maar een androidbox lijkt dan iets makkelijker. En wil er simpelweg 1 bestellen. Een minix x8-8 plus lijkt me een aardige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ik heb ook Ziggo. Via DVB-C zijn NPO1-3 HD, de rest is SD. Alsnog is de SD kwaliteit vele malen beter dan de Horizon app kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00

..Christiaan..

..zwll..

Nog aan het wachten.... Hopelijk deze week. Zojuist Yatse werkend gekregen met Kodi. Een verademing want die bijgeleverde afstandsbediening kwam mij de keel uit.
..Christiaan.. schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:06:
Toch nog ff de Mele F10 gekocht. Niet in Frankrijk. Had ik alles vertaald en besteld, kom ik erachter dat ik alleen met een cc kan betalen.....en die heb ik niet.
Gearbest biedt de Mele F10 momenteel aan voor $23,58, ook geen slechte prijs :).

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

..Christiaan.. schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:34:
Nog aan het wachten.... Hopelijk deze week. Zojuist Yatse werkend gekregen met Kodi. Een verademing want die bijgeleverde afstandsbediening kwam mij de keel uit.

[...]
Ik gebruik op mijn MINIX X8-H de "Google TV Remote". Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/04/01googletv-remote-450.jpg
Vind ik zelf fijner werken dan Yatse.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik zal die ook eens proberen. Bedankt voor de tip!

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
MXIII-G Tvbox de 24dec. Binnen gekomen,
de besturing van Android denk niet dat die het lang zal volhouden.
Zal wel openelect worden.
Even bekijken anders even opsturen voor het erop te laten zetten
voor €15,- bij de mediawebshop.

[ Voor 31% gewijzigd door t-bob op 25-12-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik heb een vraagje als je openelect besturing op de MXIII-G tvbox hebt,
en je sluit een externe schijf of USB stick erop aan.
Kan je dan je gegevens (films) nog selecteren voor af te spelen,
En hoe gaat dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Tv remote blijft zoeken binnen wifi netwerk om kodi te vinden. Ik heb echter bedraad netwerk. Ik kan niet handmatig het netwerk toevoegen.....
ind0mi schreef op donderdag 24 december 2015 @ 08:33:
[...]

Ik gebruik op mijn MINIX X8-H de "Google TV Remote". [afbeelding]
Vind ik zelf fijner werken dan Yatse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Aaiij... paar dagen geleden de minix neo u1 binnen gekregen om de horizon app op te draaien in de slaapkamer. Helaas geeft de app error 4115 bij het starten van de stream. Geen id wat de oorzaak is, maar minix lijkt nog niet compatible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:58

Canon23

>>MY<< world

http://www.ibood.com/extr...us-511-mediastreamer.html

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 65% gewijzigd door Canon23 op 27-12-2015 09:06 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:18:
Ik heb een vraagje als je openelect besturing op de MXIII-G tvbox hebt,
en je sluit een externe schijf of USB stick erop aan.
Kan je dan je gegevens (films) nog selecteren voor af te spelen,
En hoe gaat dat ?
Niemand die het mij kan uitleggen?
Straks heb ik adroid eraf laten gooien en kan ik geen films meer kijken
Via externe schijf omdat OpenElect erop is geïnstalleerd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
t-bob schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:07:
[...]

Je wilt dus weten als je openelec erop zet of je nog films van een USB-stick of externe schijf kan afspelen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
t-bob schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:07:
[...]

Ik kan je sowieso aanraden om het zelf te doen, met wat leeswerk is het zo gebeurt ( de 15€ en verzenden niet waard )

Als je in open elec een USBschijf aansluit, krijg je een popup te zien, en kan je gewoon via de afstandsbediening uitzoeken wat je hebben wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FreshMaker schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:22:
[...]

Ik kan je sowieso aanraden om het zelf te doen, met wat leeswerk is het zo gebeurt ( de 15€ en verzenden niet waard )

Als je in open elec een USBschijf aansluit, krijg je een popup te zien, en kan je gewoon via de afstandsbediening uitzoeken wat je hebben wilt.
Welke moet erop http://amlinux.ru/image/6.0.0/
als ik deze open http://amlinux.ru/image/6...mlogic.arm-MX3G-6.0.0.zip
dan zie ik OpenElec-Amlogic.arm-mx3g-6.0.0-update zip
staan kan ik die op de usb zetten en dan op de mxIII-g zetten.
En wat gebeurt er met Android wat nu op het kasje staat, wordt deze gewoon overschreven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
chielmi schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:37:

De horizon go app geeft je gewoon de streams door in HD.
1280x720 wel te verstaan, dus HD.
Ziet er niet heel gek uit. s905 chipset zit je altijd goed mee. Alleen die 1gb ram is geen vetpot.

[ Voor 21% gewijzigd door MartijnAbel op 27-12-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op zondag 27 december 2015 @ 14:49:
[...]

Welke moet erop http://amlinux.ru/image/6.0.0/
als ik deze open http://amlinux.ru/image/6...mlogic.arm-MX3G-6.0.0.zip
dan zie ik OpenElec-Amlogic.arm-mx3g-6.0.0-update zip
staan kan ik die op de usb zetten en dan op de mxIII-g zetten.
En wat gebeurt er met Android wat nu op het kasje staat, wordt deze gewoon overschreven ?
Android verdwijnt ( tot je het weer terug flashed )

http://freaktab.com/forum...r-mxiii-g-tronsmart-mxiii

Hier kan je alle info wel terug vinden

kort samengevat, de zip op een sdkaartje dan de zgn 'toothpick' methode toepassen, en na een paar minuten is het gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 13:44
Ha, ik had precies dezelfde vraag. Denk dat ik hem maar gewoon bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Lennart H. schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:06:
[...]

Ha, ik had precies dezelfde vraag. Denk dat ik hem maar gewoon bestel :)
Mocht je nog goedkoper willen, in china zijn dat soort spelers al voor rond de 35eu te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 27-12-2015 19:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:58

Canon23

>>MY<< world

Daar ben ik te lui voor :P
Ik heb nu een AC Ryan2 staan. De hdd gebruik ik niet, dus stream alleen muziek en films vd pc. Daarnaast wil ik ook YT ed op mijn tv hebben (geen smart tv nog) en dan moet wel lukken met dat dingetje toch?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FreshMaker schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:39:
[...]

Android verdwijnt ( tot je het weer terug flashed )

http://freaktab.com/forum...r-mxiii-g-tronsmart-mxiii

Hier kan je alle info wel terug vinden

kort samengevat, de zip op een sdkaartje dan de zgn 'toothpick' methode toepassen, en na een paar minuten is het gedaan
Ik heb het eens proberen door te lezen, maar moet ik nu alleen de map met zip op het sd kaartje zetten of ook dat tar bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Canon23 schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:02:
Daar ben ik te lui voor :P
Ik heb nu een AC Ryan2 staan. De hdd gebruik ik niet, dus stream alleen muziek en films vd pc. Daarnaast wil ik ook YT ed op mijn tv hebben (geen smart tv nog) en dan moet wel lukken met dat dingetje toch?
Want via aliexpress een paar klikken doen of via ibood is zo'n groot verschil? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 27-12-2015 23:02 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:16:
[...]

Ik heb het eens proberen door te lezen, maar moet ik nu alleen de map met zip op het sd kaartje zetten of ook dat tar bestand?
De zip moet je uitpakken naar de sd, gewoon 1op1, verder niets.

( Verwijderd in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic" )

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 28-12-2015 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

..Christiaan.. schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 09:19:
Tv remote blijft zoeken binnen wifi netwerk om kodi te vinden. Ik heb echter bedraad netwerk. Ik kan niet handmatig het netwerk toevoegen.....

[...]
vreemd.. mijn Mini-X heb ik ook bedraad aangesloten. geen problemen met koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 13:44
MartijnAbel schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:51:
[...]

Mocht je nog goedkoper willen, in china zijn dat soort spelers al voor rond de 35eu te krijgen.
Heb hem uiteindelijk toch maar besteld.

Bij zulke websites ben ik altijd bang dat ik dan tegen douanekosten aanloop.
En als ik "k1 plus" intik vindt ie 100 resultaten van hetzelfde boxje, zo lijkt het. Verwarrend altijd.

Ik kan hem altijd nog annuleren, mocht iemand me kunnen overhalen :P
Ben nu met verzendkosten €65,90 kwijt...

[ Voor 13% gewijzigd door Lennart H. op 30-12-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-07 11:56

Alexo

groots met een zachte o

Lennart H. schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:10:
[...]

Heb hem uiteindelijk toch maar besteld.

Bij zulke websites ben ik altijd bang dat ik dan tegen douanekosten aanloop.
En als ik "k1 plus" intik vindt ie 100 resultaten van hetzelfde boxje, zo lijkt het. Verwarrend altijd.

Ik kan hem altijd nog annuleren, mocht iemand me kunnen overhalen :P
Ben nu met verzendkosten €65,90 kwijt...
Nog nooit 'last' gehad van douanekosten.

Was eerst naar een M8s-boxje aan het kijken voor vervanging van mijn CX-919ii/J22 stick (RK3188T/2GBRam/8GBRom, $65 anderhalf jaar geleden), maar dankzij wat andere posts lijkt de MXIII-G weer interessanter, mede door plaatsing USB-ports aan de voor/zijkant. S812 quadcore-processor, 2GB ram (±€60 incl shipping). Weer wat duurder is de (generic) Z4 met octacore RK3368, 2GB ram 16GB rom en externe huge-ass wifi-antenne (±€70 inc).

[edit: Nog even een Q8 over het hoofd gezien met een degelijke RK3288 quadcore processor en Mali T760MP4, een van de betere GPU's voor dit segment. Wel 'maar' Android 4.4 maar daar zal niemand om malen. Kosten: ±€65]

Point being: Ik zou altijd nog liever een product uit China halen (liefst pre-rooted maar beetje spelen met dat ding is ook geen bezwaar) dan in NL de hoofdprijs betalen voor een tv-box met mediocre specs.
Enige 'nadeel' waar ik in kan komen is aftersales, maar vaak zijn de verkopers uiterst behulpzaam en doen ze er alles aan om een goed product te leveren (alles voor de 5 star-feedback O+).

[ Voor 30% gewijzigd door Alexo op 30-12-2015 16:48 ]

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• t-bob
Ik heb 19 dagen gewacht op de MXIII-G 2g. via gearbest en hoefde niets te betalen aan de postbode.

Een paar dagen uitgeprobeerd maar toch maar besloten om hem op te sturen
(Wilde het eerst zelf doen) voor een ander bestuuring erop te laten zetten.

Degene die het erop ging zetten (mediawebshop)heeft eerst openelect erop gezet,
Tel. contact gehad met mij maar hij vertelde dat het niet fijn werkte.
Nu hebben ze mij Guru erop gezet zou heel snel zijn ben benieuwd,
Even 2 dagen wachten kan ik het uit proberen.

[ Voor 21% gewijzigd door t-bob op 01-01-2016 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op donderdag 31 december 2015 @ 23:33:

[...]

Nu hebben ze mij Guru erop gezet zou heel snel zijn ben benieuwd,
Even 2 dagen wachten kan ik het uit proberen.
HardwareGuru is de maker achter de Nederlandse versie van XBMC die GuruXBMC genaamd is. Met deze media center kun je muziek afspelen, uitzending gemist bekijken en zelfs kijken wat voor weer het wordt. Maar toch wel het belangrijkste is het feit dat er een gigantisch aanbod van films in deze media center aanwezig is. Deze films worden in topkwaliteit aangeboden en zijn helemaal gratis en voor niks af te spelen.
Hou er wel rekening mee dat er op GoT GEEN ondersteuning gegeven mag worden mbt deze setup ...

Wat ik hier teruglees, is het gewoon een aangepaste kodi ( tenminste dat hoop ik dan, anders zit je met een oude XBMC van zeker 1 jaar oud )
Deze grappen zijn JUIST de reden dat <A> XBMC naar Kodi is gegaan, en <B> de vrienden van de downloadpolitie getriggerd worden om een goed stuk software de illegale hoek in te duwen.

[i] Ik weet ook wel dat mijn androidbox niet altijd 100% eigen materiaal afspeelt, maar ik kreeg het tenminste binnen met een 'kale' Kodi install ( zonder istream, icefilms en andere streamers ) [i]

Ik hoop voor jou dat het een fijne omgeving is, en aan je verachting voldoet, maar persoonlijk vind ik het te prijzig ( 15€ om een standaard image over te zetten, en een reboot voor de updates )
Iets wat makkelijk zelf te doen is, EN je leert er nog wat van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik had al vanalles geïnstalleerd en aangepast naar mijn smaak,
Maar als we dan een film widen kijken s'avonds zocht ik mij kapot
Voor een nl ondertiteling wat hij niet vondt.
Dus even op de iMac kijken waar ik ook Kodi op heb en daar stond bij de
Zelfde film en addon bijv. Genesis en ondertiteling addon aanbieder wel een nl ondertiteling.
Dus dat was voor mij de reden om hem op te sturen.
En bevalt het niet gaat het weer eraf, we zullen het afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 09:58:

Zelfde film en addon bijv. Genesis en ondertiteling addon aanbieder wel een nl ondertiteling.
Dus dat was voor mij de reden om hem op te sturen.
Zeker Genesis ( en/of Phoenix ) zijn addons die in 5 minuten geïnstalleerd zijn na een google search.
Maar zoals ik al aangaf, iedereen heeft zo zijn wensen, en ik hoop dat het gewoon werkt zoals jij het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Tvbox is binnen gekomen met guru besturing erop,
Eerste indruk is goed maakt snel verbinding met WiFi 5g en
Live tv ook Meer dan 500 kanalen.
Ondertitels als werkt zover als ik tot nu toe zie prima.
En dat voor €15,- valt wel mee.

Een paar dingen moet ik nog uit zoeken b.v.
Films streamen van iMac naar mxIII en hoe ik de beveiligings camera's app erop krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Laatst online: 15-09 16:56
Ik zou hier nog even mijn ervaringen met de s905 laten weten, dus bij deze. Ik heb de Mini MX gekocht. Hiermee wilde ik mijn AC Ryan Playon vervangen, omdat dat ding lomp is, de fan herrie maakt, en kodi meer uitbreidingsmogelijkheden heeft.

In eerste instantie was het lastig om mijn google login erin te krijgen, door de rottige standaard afstandsbediening die erbij zit. Android zonder touchscreen is toch een beetje lastig, het is daar gewoon niet voor ingericht, en dat merk je op zo'n moment goed.

De navigatie gaat verder goed. Kodi start vlot op, en reageert ook snel. Maar in eerste instantie had ik toch wat problemen bij het afspelen van mijn films, die van mijn computer op zolder komen (daar zitten wel drie switches tussen, weet niet of dat uitmaakt). Het beeld sloeg af en toe een frame over leek wel, en vooral bij pannen verliep het beeld niet soepel.

Gisteren heb ik de video caching settings aangepast in advancedsettings.xml. Dat is nog een heel klusje om die xml in te typen met een standaard afstandsbediening.

Ook heb ik nog even gegoogled op "Philips schokkerig beeld", aangezien ik al langer mijn tv als boosdoener verdenk. Echt mensen, koop nooit een Philips. Ik heb wat beeldverbeteringen uitgezet zoals dynamisch contrast, dynamische achtergrond verlichting, etc. en ik heb de resolutie op 1080p 24hz gezet. Dit leek wel iets te helpen, maar ik heb nog niet heel lang gekeken.

Ik las op een forum ook ergens dat de frequentie een veelvoud moest zijn van wat je tv is, dus ik denk dat ik hem nog op 1080p 50hz ga proberen. Als hiermee het probleem is opgelost ben ik wel tevreden qua prijs/kwaliteit.

Er vielen me echter wel nog een paar dingen op.

Zo geeft het apparaat in android aan dat hij 8 gb storage heeft, maar in Kodi geeft hij een ander getal.

Android:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/f1js9bd7r/storage_android.jpg

Kodi:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/fgv22bz53/storage_kodi.jpg

Het memory dat hij aangeeft vind ik ook wat laag. Er zit 1 GB in, maar Kodi geeft wederom een lager getal:
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/8p4mzha5j/memory_beta_kodi.jpg

En tot slot geeft Kodi niet aan dat er een s905 in zit. Dit heeft wellicht te maken met hoe kodi gecompiled is? Sowieso ben ik niet zo heel erg blij met een beta versie die er nu op staat denk ik. Ik zou liever een stable verdie hebben, die vanzelf wordt bijgewerkt als er een nieuwe stable is. In Google Play herkend hij wel gewoon dat kodi is geinstalleerd, dus ik hoop dat ik ook gewoon updates ontvang als versie 16 stable is.

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/tokqqzbtz/kodi_cpu.jpg

Als jullie verder nog tips of vragen hebben dan hoor ik het graag. Als ik weer zou kopen zou ik denk ik toch liever een versie nemen met 2 GB memory.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Rolandow schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:14:
Ik zou hier nog even mijn ervaringen met de s905 laten weten, dus bij deze.
KNIP ...
Ik heb niet het antwoord op AL je issue
s, maar het is een android, dus een usbkeyboard ( draadloos of niet ) is gewoon mogelijk.
Dat scheelt iig met het typen, verder zijn er losse remote's te vinden met een ingebouwd keyboard, al ga ik je er géén aanraden, omdat iedereen een andere voorkeur heeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
FreshMaker schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:23:
[...]

Ik heb niet het antwoord op AL je issue
s, maar het is een android, dus een usbkeyboard ( draadloos of niet ) is gewoon mogelijk.
Dat scheelt iig met het typen, verder zijn er losse remote's te vinden met een ingebouwd keyboard, al ga ik je er géén aanraden, omdat iedereen een andere voorkeur heeft natuurlijk.
Ja dat wist ik, maar ik heb de aanschaf daarvan nog even laten wachten omdat ik niet zeker wist of mijn android box wel zou voldoen. Dat weet ik eigenlijk nog steeds niet. Ik had wel even mijn toetsenbord tijdelijk kunnen aansluiten misschien, inderdaad, dat had gisteren wel wat gescheeld. Daar had ik op dat moment dan weer niet aan gedacht :-).

En voor het normale video kijken voldoet het eigenlijk wel redelijk. Daar gebruik je zo'n ding uiteindelijk toch het meest voor.

Maar als het nu goed blijft functioneren schaf ik wellicht wel zo'n ding aan. Ligt er wel weer zo'n groot kreng in de la.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik zou hier nog even mijn ervaringen met de s905 laten weten, dus bij deze. ...
Ik heb toevallig laatst nog even gekeken naar boxjes met de nieuwe S905.
Vanwege ervaringen in het verleden weet ik dat je dan de tronsmart (s95) of beelink versie moet pakken of een van de directe klonen daarvan die dezelfde firmware kan draaien.
Het S905 gedeelte van het freaktab.com forum is echter nog erg leeg, en wat daar aan informatie te vinden is is niet erg positief. De hardware zal best veel potentieel hebben maar de firmware is nog in een pril stadium en dat bestanden zus-of-zo niet soepel afspelen kwam ik veelvuldig tegen.

Op dit moment ben je denk ik beter af met een MXIII (s802) of MXIII plus/G (s812)
Om dezelfde reden (firmwarebugs/niet stabiel genoeg) ben ik met mijn MXIIIplus overigens afgestapt van lollipop en heb gedowngrade naar kitkat.
Misschien dat ik over een half jaar of een jaar weer eens kijk naar de s905 en hoe het er dan voorstaat met de firmware. Soms sterft zo'n soc ook uit zonder dat er ooit nog een fatsoenlijke rom voor uitkomt. (de AW80/allwinner soc is bv. ook een stile dood gestorven)

Ik zeg het maar weer eens; lees je in (freaktab.com) voordat je wat koopt en kijk niet teveel naar de hardware en de specs op papier, maar kijk of er fatsoenlijk draaiende firmware beschikbaar is voor het kastje dat je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Of je installeert Kore, de oficiele KODI remote op je telefoon ( of een vergelijkbare )
Kore en Yatze ( Android ) nemen de inputvelden over, en kan je via je telefoon het keyboard gebruiken

Ik gebruikte op IOS/Ipad ook een geweldige app, maar ben nu de naam even kwijt :|

Constellation .... dat was hem ;)
Op dit moment ben je denk ik beter af met een MXIII (s802) of MXIII plus/G (s812)
Om dezelfde reden (firmwarebugs/niet stabiel genoeg) ben ik met mijn MXIIIplus overigens afgestapt van lollipop en heb gedowngrade naar kitkat.
Ik was op zoek naar een nieuwe player, en kwam dus ook uit bij de nieuwe MX3.
Vooralsnog hou ik het bij mijn huidige 'oude' MX3, omdat er nagenoeg geen veranderingen zijn gekomen.

Lollipop is op papier beter, maar op de één of andere manier hoor ik alleen maar tegenvallende ervaringen.
* FreshMaker kijkt het ook nog een beetje aan, of misschien zelfs zo'n windows-box

[ Voor 56% gewijzigd door FreshMaker op 06-01-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

In eerste instantie was het lastig om mijn google login erin te krijgen, door de rottige standaard afstandsbediening die erbij zit. Android zonder touchscreen is toch een beetje lastig, het is daar gewoon niet voor ingericht, en dat merk je op zo'n moment goed.
Zoals eerder aangehaald, haal een draadloos toetsenbordje. Heb zelf een Rii i8-kloon die €11 kostte, een echte Rii i8(Plus-versie, met backlit-toetsen) is max. €20 via de bekende Chinese webshops.
Maar in eerste instantie had ik toch wat problemen bij het afspelen van mijn films, die van mijn computer op zolder komen (daar zitten wel drie switches tussen, weet niet of dat uitmaakt). Het beeld sloeg af en toe een frame over leek wel, en vooral bij pannen verliep het beeld niet soepel.
Dit kan aan meerdere dingen liggen. Bijvoorbeeld het feit dat je MXQ maar 1 GB RAM werkgeheugen heeft en/of het proberen te streamen van te zware bestanden (Bluraykwaliteit).
Ik las op een forum ook ergens dat de frequentie een veelvoud moest zijn van wat je tv is, dus ik denk dat ik hem nog op 1080p 50hz ga proberen. Als hiermee het probleem is opgelost ben ik wel tevreden qua prijs/kwaliteit.
Kan je de MXQ ook op 720p laten draaien? Probeer dat eens.
Er vielen me echter wel nog een paar dingen op.
Zo geeft het apparaat in android aan dat hij 8 gb storage heeft, maar in Kodi geeft hij een ander getal.
-
Het memory dat hij aangeeft vind ik ook wat laag. Er zit 1 GB in, maar Kodi geeft wederom een lager getal:
De opslagruimte is waarschijnlijk gepartitioneerd. 3GB voor OS, 5GB voor apps, cache etc.
Daarnaast vermoed ik dat Kodi een percentage van je werkgeheugen opeist (zeg 80%), vandaar de 807MB totaal beschikbaar.
En tot slot geeft Kodi niet aan dat er een s905 in zit. Dit heeft wellicht te maken met hoe kodi gecompiled is?
AArch64 verwijst naar de (64-bit) S905-processor.
Sowieso ben ik niet zo heel erg blij met een beta versie die er nu op staat denk ik. Ik zou liever een stable verdie hebben, die vanzelf wordt bijgewerkt als er een nieuwe stable is. In Google Play herkend hij wel gewoon dat kodi is geinstalleerd, dus ik hoop dat ik ook gewoon updates ontvang als versie 16 stable is.
Heb zelf ook Kodi 16 lopen op mijn tv-stick (beta 1 denk ik, want had wat probleempjes met de 'stable' 15). Werkt als een trein.

Tot zover mijn remarks :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Alexo op 06-01-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik zoek me rot op internet en krijg het niet voor elkaar,
Via airplay mijn films op de iMac te benaderen voor af te spelen op de tv
Met de MXIII-G.
Ik heb het app airplay geïnstalleerd op de tvbox en als ik de open dan moet ik er gegevens invullen,
Naam van mijn iMac, ip adres, en een wachtwoord.
Maar waar vindt ik het wachtwoord zou niet weten welk wachtwoord ik moet invullen.

Airvideo werkt op mijn iPad en iPhone perfect daar kan ik alle films benaderen en op afspelen
Wat ik op mijn iMac heb staan in mijn movie map.

Dus weet iemand hoe ik het op mijn MXIII Android box kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

t-bob schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:12:
Met de MXIII-G.
Ik heb het app airplay geïnstalleerd op de tvbox en als ik de open dan moet ik er gegevens invullen,
Maar waar vindt ik het wachtwoord zou niet weten welk wachtwoord ik moet invullen.

Airvideo werkt op mijn iPad en iPhone perfect daar kan ik alle films benaderen en op afspelen

Waarom stream je Airplay niet via Kodi/XBMC? Tutorials genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Alexo schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:55:
[...]

Kan je de MXQ ook op 720p laten draaien? Probeer dat eens.
Dat kan zeker. Als ik hem op auto zet, dan selecteert hij ook 720p, maar ik dacht eigenlijk dat dit een foutje was. Ik wilde nog vragen hoe dat zou kunnen komen.

Het verschil zie ik waarschijnlijk toch niet. Maar maakt de hz dan nog uit? Is het inderdaad zo dat als mijn TV 100hz is, ik dan beter 720p50hz kan kiezen dan 720p 60hz?

Als ik je remarks verder lees begrijp ik dat ik me dus niet direct opgelicht hoef te voelen. Ze hebben in elk geval geleverd wat er beloofd is. Ik ga hem zeker nog even op de 720p zetten. Ik denk dat ik hem dan evengoed wel beter vind dan mijn AC Ryan, wat wel weer komisch is voor dit bedrag :-).

Bedankt voor jullie reactie's! En als de speler mag blijven ga ik zeker nog even kijken naar een andere afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Rolandow schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:11:
[...]
Dat kan zeker. Als ik hem op auto zet, dan selecteert hij ook 720p, maar ik dacht eigenlijk dat dit een foutje was. Ik wilde nog vragen hoe dat zou kunnen komen.
Het verschil zie ik waarschijnlijk toch niet. Maar maakt de hz dan nog uit? Is het inderdaad zo dat als mijn TV 100hz is, ik dan beter 720p50hz kan kiezen dan 720p 60hz?
Draaien op 720p scheelt in ieder geval al aan resources. Omdat de MXQ een lichtgewicht is, zou ik ook voor een output van 720p gaan (en daarnaast ook filmbestanden met max. 720p proberen te streamen via wifi of apps). 50Hz gebruik ik altijd, ik vermoed dat dat ook voor jou beter zal zijn dan 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dit soort kastjes moeten echt moeiteloos 1080 kunnen draaien, het is echt niet teveel gevraagd van de hardware. Heb eerst een s802 gehad en nu een s812 en nooit iets anders gedraaid dan 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ze draaien allemaal op Android; zit je niet gewoon met het probleem dat Android de output vastzet op 60fps.?
Daarom krijg je soms ook schokkende beelden of haperingen.
Want veel content is bijvoorbeeld 24fps. en als je dat dus afspeelt op een apparaat dat 60fps. doet krijg je problemen.

Ik dacht dat bij sommige van deze apparaten ergens zo'n optie zat dat je alsnog de output kon veranderen naar bijvoorbeeld 24fps, 48fps. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Ik heb hem gisteren op 1080p 24hz gezet en toen had ik het probleem stukken minder, misschien wel helemaal niet. De media was dan wel een 1080p mkv bestand, dus misschien dat het dan juist meer cpu power kost om hem op 720p af te spelen?

[ Voor 35% gewijzigd door Rolandow op 07-01-2016 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:12:
Met de MXIII-G.

Niet via airplay, maar SMB filesharing

https://support.apple.com/nl-nl/HT204445

Dan kan je via de filemanager/bestandsbeheer de betreffende map toevoegen aan de bibliotheek, en bij veranderingen komen de plaatjes mooi in je lijstje te staan, klaar om af te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Rolandow schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:04:
Ik heb hem gisteren op 1080p 24hz gezet en toen had ik het probleem stukken minder, misschien wel helemaal niet. De media was dan wel een 1080p mkv bestand, dus misschien dat het dan juist meer cpu power kost om hem op 720p af te spelen?
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar een native 1080 bestand op 1080 afspelen zou nauwelijks moeite moeten kosten. Converteren van 1080 naar 720 is waarschijnlijk intensiever.
Maar dat soort dingen vragen echt niet veel van de soc, dat merk je ook bij telefoons dat de batterij heel lang mee kan wanneer je full hd video kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
FreshMaker schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:24:
[...]

Niet via airplay, maar SMB filesharing

https://support.apple.com/nl-nl/HT204445

Dan kan je via de filemanager/bestandsbeheer de betreffende map toevoegen aan de bibliotheek, en bij veranderingen komen de plaatjes mooi in je lijstje te staan, klaar om af te spelen
Dat heb ik gedaan alleen zie ik op de imac de tvbox niet onder apparaten staan en de tvbox ziet ook geen iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Bij SMB heb ik het ip van de android ingevuld maar daar vindt hij de tvbox niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je moet dus IN Kodi het ipadres gebruiken van de server ( je apple )

dus //apple-ipadres/sharenaam/

Niet andersom, je stuurt nl. niet, de android gaat lezen vanaf de apple

> voor het gemak zou ik een gebruiker aanmaken als media // met wachtwoord media ( let op, voorbeeld !)
Daarmee zou je moeten kunnen koppelen

[ Voor 76% gewijzigd door FreshMaker op 07-01-2016 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Als ik het goed begrijp moet ik bijv. Invullen
//apple-10.0.1.6/iMac-j.m.j/
En dan moet hij het doen en kan ik mijn film mappen benaderen.
En waar in Kodi moet dat ingevuld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
t-bob schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:51:
Als ik het goed begrijp moet ik bijv. Invullen
//apple-10.0.1.6/iMac-j.m.j/
En dan moet hij het doen en kan ik mijn film mappen benaderen.
En waar in Kodi moet dat ingevuld worden?
Alleen het IP, dus: //10.0.1.6/

Als het goed is zie je dan vanzelf welke mappen er gedeeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
En waar in kodi moet ik dat invullen,
is daar ergens een beschrijving of uitleg voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

houthakker

Poehé

Ik zou hier nog even mijn ervaringen met de s905 laten weten, dus bij deze.

En tot slot geeft Kodi niet aan dat er een s905 in zit. Dit heeft wellicht te maken met hoe kodi gecompiled is? Sowieso ben ik niet zo heel erg blij met een beta versie die er nu op staat denk ik. Ik zou liever een stable verdie hebben, die vanzelf wordt bijgewerkt als er een nieuwe stable is. In Google Play herkend hij wel gewoon dat kodi is geinstalleerd, dus ik hoop dat ik ook gewoon updates ontvang als versie 16 stable is.
Ik heb ook de mini mx sinds een tijdje. (Ik heb ook een Philips TV, en hoewel de HDMI input ruk is, werd deze wel gewoon goed).

Allereerst moet je een aantal device files in /dev de goede rechten geven, om hardware acceleratie te laten werken. Zie: http://freaktab.com/forum...rk-great-on-kodi-16-beta4 (dit kan met init.d app).

Overigens vind ik de remote best goed werken, maar idd, niet alle apps zijn daar voor geschikt (ik doe dus ook het meeste vanuit kodi).

Het is me al wel gelukt om de Android TV (leanback) launcher te sideloaden, deze vind ik pretiger dan de lancher die er bij zit. Helaas werken niet alle Android TV apps (en dat zijn er ook niet zoveel), maar Youtube werkt goed. Ik heb nu ook deels de chromecast receiver aan de praat (Youtube).

Voor keyboard input heb ik een bluetooth keyboard gekocht, die werkt met al mijn mobiele apparaten (ios; ipad / iphone, android kitkat phone), maar niet met dit kastje, (kan wel gewoon gepaired worden), dus dit moet ik nog even oplossen.

Verder heeft lollipop best veel veranderingen t.o.v. kitkat, waardoor een aantal kodi plugins niet (goed) werken. Ik heb nu Pulsar min of meer aan de praat maar nog niet 100 %.

edit:
ik zie dat de eerste openelec build er ook is, hoewel ik de box heb gekocht voor android, wellicht toch eens proberen: http://amlinuxmedia.com/forum/index.php?topic=13.0

[ Voor 16% gewijzigd door houthakker op 08-01-2016 11:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Ik heb ondertussen de Venz K1 Plus binnen (via Ibood http://www.ibood.com/extr...us-511-mediastreamer.html). Volgens de TV is het overigens een Mbox.

Ik kreeg het niet voor elkaar om een Google account toe te voegen omdat het onmogelijk was om de voorwaarden te accepteren. Na 10 minuten rommelen met de standaard remote en een wireless keyboard een fysieke USB muis aangesloten en toen kon ik wel op de knop drukken.

Dit thema komt eigenlijk overal terug... De standaard youtube app is ook min of meer onbedienbaar via de standaard remote. De tips verwijzen ook naar touch en zijn haast niet weg te krijgen (zonder muis).

Op mijn Sony AndroidTV ben ik een andere versie van youtube gewend. Deze is echter via de playstore niet te installeren want, vraag me niet waarom, Google herkent de K1 Plus niet als compatible device voor "Youtube for Android TV"...

De hele gebruikservaring is echt een wereld van verschil tov mijn "echte" AndroidTV (Sony X830). Het boxje voelt wel sneller aan maar is eigenlijk volledig onbruikbaar zonder toetsenbord en muis.

Oh en toen ik HDMI Cec inschakelde ging de systeem taal naar een variant van arabisch. Dat was nog een leuke puzzel om terug te krijgen naar EN/NL 8)7 . Oh en is netflix geen hd stream, maar dat had ik al op het ibood forum gelezen vóór aanschaf.
Ik zou hier nog even mijn ervaringen met de s905 laten weten, dus bij deze. Ik heb de Mini MX gekocht. Hiermee wilde ik mijn AC Ryan Playon vervangen, omdat dat ding lomp is, de fan herrie maakt, en kodi meer uitbreidingsmogelijkheden heeft.

De navigatie gaat verder goed. Kodi start vlot op, en reageert ook snel. Maar in eerste instantie had ik toch wat problemen bij het afspelen van mijn films, die van mijn computer op zolder komen (daar zitten wel drie switches tussen, weet niet of dat uitmaakt). Het beeld sloeg af en toe een frame over leek wel, en vooral bij pannen verliep het beeld niet soepel.

Gisteren heb ik de video caching settings aangepast in advancedsettings.xml. Dat is nog een heel klusje om die xml in te typen met een standaard afstandsbediening.

Ook heb ik nog even gegoogled op "Philips schokkerig beeld", aangezien ik al langer mijn tv als boosdoener verdenk. Echt mensen, koop nooit een Philips. Ik heb wat beeldverbeteringen uitgezet zoals dynamisch contrast, dynamische achtergrond verlichting, etc. en ik heb de resolutie op 1080p 24hz gezet. Dit leek wel iets te helpen, maar ik heb nog niet heel lang gekeken.

Pro tip: Installeer ES File Explorer. Ga naar Network>Remote Management>Turn on. Daarna kun je op je computer direct in alle bestanden en mappen van Android door simpelweg ftp://blabla:3721 in te voeren in je Windows file explorer.

Dat verhaal klinkt met die stottering in bepaalde scenes is judder.

Dat krijg je als je 24 Hz content probeert af te spelen op een 50 of 60 Hz tv. Daar kan je boxje niets aan doen. Kodi v16 ondersteund wel Android Surface rendering vanaf beta3, mogelijk kan hij dan de tv op 24 Hz aansturen. Dan hangt het echter nog van de TV af of dit helpt.

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p

[ Voor 51% gewijzigd door sdk1985 op 08-01-2016 19:02 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Zo weer een stapje verder in mijn avontuur om bestanden te benaderen via Kodi.

Ik ga in Kodi naar "

Video en dan bestanden,
Toevoegen video's
Dan bladeren en klik op bestand Zerconf browser,
En daar staat mijn iMac (Samba)
En Time Capsule (Samba)
Maar als ik op een van die 2 klik zie ik wel heel even wat ronddraaien maar
open doet hij niets, dus kan ik nog niet bij mijn film en foto mappen brbr.

[ Voor 6% gewijzigd door t-bob op 08-01-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

sdk1985 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:20:
Dat krijg je als je 24 Hz content probeert af te spelen op een 50 of 60 Hz tv. Daar kan je boxje niets aan doen. Kodi v16 ondersteund wel Android Surface rendering vanaf beta3, mogelijk kan hij dan de tv op 24 Hz aansturen. Dan hangt het echter nog van de TV af of dit helpt.

http://www.rtings.com/tv/reviews/by-test-results/24p
"p" ≠ "Hz". In theorie, als je videobestanden met 24p (24 frames per seconde) draait, doe je er goed aan om het beeld 4% versneld af te spelen (dus eigenlijk 25p) en Hz op 50 zet. Zelf niet getest. Moet mogelijk zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Alexo schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:08:
[...]

"p" ≠ "Hz". In theorie, als je videobestanden met 24p (24 frames per seconde) draait, doe je er goed aan om het beeld 4% versneld af te spelen (dus eigenlijk 25p) en Hz op 50 zet. Zelf niet getest. Moet mogelijk zijn :+
Elke 1/24e seconde is er frame data. Als je versnelt gaat afspelen dan blijven die afstanden toch identiek...

De meeste tv's doen het zo:
Afbeeldingslocatie: http://i.rtings.com/images/24p-playback.png

Daarom oogt het als een stottering bij pannende beelden. Met een 100/120 Hz te heb je hier in ieder geval geen last van. Dan wordt het bijvoorbeeld op 96 Hz weergeven (4x 24).

Zijn er überhaupt Android TV boxjes met Android TV als OS? Ik ben er blijkbaar onterecht vanuit gegaan dat er Android TV op mijn K1 zou draaien. Blijkt een soort semi gewone Android te zijn. Het menu van AndroidTV zit er wel in (settings) maar in de Playstore is het iets van een tablet.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 08-01-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
sdk1985 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:41:
[...]

Elke 1/24e seconde is er frame data. Als je versnelt gaat afspelen dan blijven die afstanden toch identiek...

De meeste tv's doen het zo:
[afbeelding]

Daarom oogt het als een stottering bij pannende beelden. Met een 100/120 Hz te heb je hier in ieder geval geen last van. Dan wordt het bijvoorbeeld op 96 Hz weergeven (4x 24).

Zijn er überhaupt Android TV boxjes met Android TV als OS? Ik ben er blijkbaar onterecht vanuit gegaan dat er Android TV op mijn K1 zou draaien. Blijkt een soort semi gewone Android te zijn. Het menu van AndroidTV zit er wel in (settings) maar in de Playstore is het iets van een tablet.
Android tv= nexus player en Nvidia shield + sommige Sony en Philips tv modellen.

De meeste Android boxen uit China draaien gewoon op een aangepast mobiele Android
Versie met daarbij wat aanpassingen om het netjes te laten werken op de tv. Echter, hierbij ontbreekt wel support voor de lange termijn wat bij de bekendere merken iets beter geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Exor schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:35:
[...]

Android tv= nexus player en Nvidia shield + sommige Sony en Philips tv modellen.

De meeste Android boxen uit China draaien gewoon op een aangepast mobiele Android
Versie met daarbij wat aanpassingen om het netjes te laten werken op de tv. Echter, hierbij ontbreekt wel support voor de lange termijn wat bij de bekendere merken iets beter geregeld is.
Hmm bediening laat veel te wensen over.

Kwam wel Youtube for Android TV tegen: http://www.apkmirror.com/...3-8-android-apk-download/.

Maar de Netflix for Android TV daar werkt helaas niet op de K1: http://www.apkmirror.com/...035-android-apk-download/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
sdk1985 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:52:
[...]

Hmm bediening laat veel te wensen over.

Kwam wel Youtube for Android TV tegen: http://www.apkmirror.com/...3-8-android-apk-download/.

Maar de Netflix for Android TV daar werkt helaas niet op de K1: http://www.apkmirror.com/...035-android-apk-download/ .
Nou ja, volgens mij heeft dat meer te maken met de doelgroep dan met de box. Als je kijkt naar het box gebruik in China dan zie je dat het voornamelijk gericht is op VOD diensten. Daar gaat het voornamelijk om tiles (online tv, series, films etc.) die je met de dpad kan bedienen. Daar heb je dus veel meer entertainment apps die zelfs een speciale versie hebben voor het gebruik op een tv. Daarnaast zijn Chinezen over het algemeen wat sneller tevreden (lagere eisen) dan mensen hier. Natuurlijk is het altijd leuk om te pochen met de beste specificaties, echter ik denk dat voor de meeste Chinezen geldt: zolang het werkt, is het goed.

Hier zijn de meeste apps gemaakt voor het gebruik van een touchscreen i.t.t. een dpad. Natuurlijk werkt het wel met een dpad maar omslachtig. Echter, het is en blijft aan te raden om een betere afstandsbediening (rf of bluetooth) met een volledige keyboard (air mouse) te kopen aangezien je dan meer bewegingsvrijheid (wii taferelen) hebt en het tikken wat sneller gaat. Wat je zou kunnen doen voor youtube is de versie installeren van google tv (android 3.0) aangezien die werkt met tegels.

Je ziet dat sommige fabrikanten zich speciaal zijn gaan richten op de overseas market (waarbij minix een van de populairdere is). Volgens mij doet wetek (slovenie?) het op dit moment ook goed qua support (kodi sponsor) geven en is daarbij ook een Europees bedrijf, waardoor je geen last hebt van eventuele invoerkosten. Natuurlijk is het altijd gissen wat de support zal zijn op de langere termijn aangezien minix haar modellen op kitkat niet meer upgraded naar lollipop wegens mogelijke bugs en het ontbreken van nut (if it ain't broke, don't fix it).

[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 08-01-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:14:
Zo weer een stapje verder in mijn avontuur om bestanden (Films) te benaderen via Kodi.

Ik ga in het hoofdscherm van Kodi naar "

Video en dan bestanden,
Toevoegen video's
En Time Capsule (Samba)
open doet hij niets, dus kan ik nog niet bij mijn film en foto mappen brbr. |:(
Niemand die het mij uit kan leggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
t-bob schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:25:
[...]

Niemand die het mij uit kan leggen???
Wat wil je uitgelegd krijgen dan?
Als je eens google gebruikt, kom je al vele goede resources tegen over hoe je KODI op kan zetten.
Verder is er de pagina : http://kodi.wiki, bijvoorbeeld deze:
http://kodi.wiki/view/Video_management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
t-bob schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:14:
Zo weer een stapje verder in mijn avontuur om bestanden te benaderen via Kodi.

Ik ga in Kodi naar "

Video en dan bestanden,
Toevoegen video's
En Time Capsule (Samba)
open doet hij niets, dus kan ik nog niet bij mijn film en foto mappen brbr.
Lekker Plekske: TLBB - instellingen

Misschien kan je hier iets terugvinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:23

-Stef-

Slainthe!

Ik heb en Ugoos UT3S 4GB RAM/32GB ROM gekocht maar telkens bij of kort na het opstarten bevriest het scherm. De HDMI output staat op 720p/50Hz ivm mijn HD-ready plasma tv. Resetten, kabels verwisselen, poorten verwisselen, hdmi kabel omdraaien, stekker eruit en erin niets helpt. Telkens weer kort na het opstarten de vastloper of start het scherm geneens op.

Als de Ugoos koud is doet ie het een paar minuten maar als hij warmer wordt door het gebruik knalt ie er telkens vrijwel direct uit. Ik stuur hem volgende week maar weer retour. De verkopende webwinkel heeft er wel Kodi etc. op gezet dus hij zal bij hem wel gewerkt hebben. Ik snap er niets van.

Iemand nog een dee?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

-Stef- schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:21:
Ik heb en Ugoos UT3S 4GB RAM/32GB ROM gekocht maar telkens bij of kort na het opstarten bevriest het scherm. De HDMI output staat op 720p/50Hz ivm mijn HD-ready plasma tv. Resetten, kabels verwisselen, poorten verwisselen, hdmi kabel omdraaien, stekker eruit en erin niets helpt. Telkens weer kort na het opstarten de vastloper of start het scherm geneens op.

Als de Ugoos koud is doet ie het een paar minuten maar als hij warmer wordt door het gebruik knalt ie er telkens vrijwel direct uit. Ik stuur hem volgende week maar weer retour. De verkopende webwinkel heeft er wel Kodi etc. op gezet dus hij zal bij hem wel gewerkt hebben. Ik snap er niets van.

Iemand nog een dee?
Warmteprobleem? Had ik wel iig last van met mijn huidige tv-stick. Ik heb m nu underclocked van 1.6 naar 1.2 GHz via No-frills CPU Control, nu nog zelden last van oververhitting en de reboots die ik daardoor kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
acoster schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 14:14:
[...]

Wat wil je uitgelegd krijgen dan?
Als je eens google gebruikt, kom je al vele goede resources tegen over hoe je KODI op kan zetten.
Verder is er de pagina : http://kodi.wiki, bijvoorbeeld deze:
http://kodi.wiki/view/Video_management
Zo ver als in het filmpje zover was ik al en op Google vindt ik niets.
Ik heb een IMAC en geen window pc.
Mijn iMac is al toegevoegd ( zie mijn vorige post) maar ik kan hem niet openen voor mijn film en filmserie te selecteren.
En op Google ben ik al een paar dagen aan het zoeken hoe het nu verder moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

In het instellingen men zie ik dat de processor 43C is, niet bijzonder warm. Er zit ook een fan in de Ugoos die bij 70C aanslaat in de huidige instellingen. Dat haalt hij nu bij lange na niet. De Ugoos draait op1,8Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

-Stef- schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:47:
In het instellingen men zie ik dat de processor 43C is, niet bijzonder warm. Er zit ook een fan in de Ugoos die bij 70C aanslaat in de huidige instellingen. Dat haalt hij nu bij lange na niet. De Ugoos draait op1,8Ghz.
Ik heb eigenlijk nooit daadwerkelijk de °C van de cpu gechecked, maar ik vermoed wel dat het bij mij de warmte was (geen airflow in zo'n klein tv-stickie he..). Zal natuurlijk anders zijn in zo'n tv-box (één van de redenen dat zijn vervanger een tv-box zal zijn). Heb ff geGoogled voor je (nieuwsgierig als ik ben), er schijnen meer mensen met de UT3(s) problemen met random reboots en freezes te hebben met de 2.06 firmware. Wellicht nieuwe ROM erop gooien?

[ Voor 0% gewijzigd door Alexo op 09-01-2016 19:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

Ik lees elders op internet en in dit forum dat de "freeze-klachten" symptomen zijn die bij een defecte adapter horen. Dat zou dan ook verklaren dat de winkel, die Kodi van addons heeft voorzien, nergens last van had, als zij hun eigen voeding hebben gebruikt en enkel de android box uit de verpakking hebben gehaald.

Uiteraard heb ik tussen alle voedingen in huis niet een exemplaar met een 5V/3A uitgang, dus zal ik eerst een goede adapter moeten kopen om het te testen. Ik zal de winkel ook vragen of zij inderdaad een eigen voeding hebben gebruikt. Zo niet, dan hoef ik ook niet te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Nu heb ik een bestand (SMBUp) http://www.tweaking4all.n...s/smbup-mac-os-x-smb-fix/ gevonden op internet wat ik moet downloaden en installeren op de iMac.
Alles mooi gedaan mijn map films wat ik in finder heb staan mooi toegevoegd wachtwoord gemaakt alles zover goed.

Nu naar de kodi;

Video en dan bestanden,
Toevoegen video's
daar op geklikt en zie ik mijn map MOVIES.
als ik daar op klik open zich een popup venster,
Nu moet ik invullen het wachtwoord netjes ingevuld en aangevinkt dat hij het onthoud,
dan oké en daar gaat het fout !!!!!
moet weer het wachtwoord invullen en weer oké en dan weer het zelf verhaaltje.
Bij het wachtwoord gaat hij niet verder omdat hij dat niet pakt en is 100% het goede wachtwoord wat ik invul.

Wat doe ik fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
En wat gebeurt er als je in plaats van browse, EERST add network location doet ?
Dan de hoofdmap van betreffende filmmap aangeeft ?
Dan komt hij in je filebrowser erbij te staan, als snelkoppeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Is toch niet zo eenvoudig om zo een derderangs besturings systeem toe toevoegen aan een Apple comp.
Via de app air video van Apple kan je mooi alles afspelen op iPhone, iPad en Apple tv.
Maar op een Android lukt niks.

Netwerklocatie toevoegen.
Protocol...............welke? Heb er diverse geprobeerd

En als ik wat invul

vraagt hij weer het wacht woord wat hij niet erkend |:( |:( |:(

[ Voor 215% gewijzigd door t-bob op 11-01-2016 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 10:25:
Is toch niet zo eenvoudig om zo een derderangs besturings systeem toe toevoegen aan een Apple comp.
Via de app air video van Apple kan je mooi alles afspelen op iPhone, iPad en Apple tv.

En als ik wat invul

Misschien ligt dat wel aan Apple ipv aan het 'derderangs besturings systeem'... Apple houdt graag alles zelf onder controle en heeft liever niet dat er met andere wordt geshared.
Gebruik dan een (te duur) Apple product om je videos te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
acoster schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:04:
[...]

Misschien ligt dat wel aan Apple ipv aan het 'derderangs besturings systeem'... Apple houdt graag alles zelf onder controle en heeft liever niet dat er met andere wordt geshared.
Gebruik dan een (te duur) Apple product om je videos te bekijken.
Dus ben ik de enige op dit forum met een iMac die videos wilt kijken via een android kasje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Dus ben ik de enige op dit forum met een iMac die videos wilt kijken via een android kasje. :X
Het lijkt er meer op dat Apple de boosdoener is dan kodi aangezien meerdere mensen problemen hebben om netwerkshares van osx te openen met kodi. Sommige raden aan om permissies te wijzigen, andere weer iets met nfs. Ik denk eerlijk gezegd dat je meer kans maakt op een antwoord door in een van de vele xbmc/kodi/openelec/raspberry pi topics te posten of in een van die topics te zoeken naar apple of imac.

http://www.minixforum.com...osemite-samba-share.2337/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al ervaring met de WeTEK Core?

Ik ben zelf al een hele tijd op zoek naar een goede Android Mediaplayer, echter was mijn droom kapot toen ik erachter kwam dat bijna geen enkel Android Device certified voor Netflix is en dus Netflix in SD kwaliteit weergeeft.

Zie bv: Wikipedia: List of Netflix compatible devices

De WeTEK Core heeft 4K support, subtitles, maar geen idee of die hier in NL goed werkt en geluid is volgens mij op dit moment nog stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
n00bs schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:22:

Ik ben zelf al een hele tijd op zoek naar een goede Android Mediaplayer, echter was mijn droom kapot toen ik erachter kwam dat bijna geen enkel Android Device certified voor Netflix is en dus Netflix in SD kwaliteit weergeeft.

De WeTEK Core heeft 4K support, subtitles, maar geen idee of die hier in NL goed werkt en geluid is volgens mij op dit moment nog stereo.
Wetek core is 1080p. De nieuwe wetek play plus is wel 4k volgens cnx-software, maar dat product is nog niet uitgebracht of fatsoenlijk gereviewd. Op cnx-software staat ook een review van wetek core met een iets ouder firmware. Daarnaast is er veel geupdate informatie te vinden in het kodi topic over wetek core of op de forum van wetek zelf.

http://www.cnx-software.c...rd-reader-and-an-ssd-bay/

[ Voor 6% gewijzigd door Exor op 11-01-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:53
n00bs schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:22:

Misschien is de nvidia shield een optie? Het is wel android tv en niet de gewone android.
Heeft netflix in 4k met de juiste apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Zeg ik dat dan?
Er zijn er vast meerdere en die zullen vast ook problemen tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexo

Alexo

groots met een zachte o

Oh god, GTFO please. Iedereen wil je hier helpen, lekker flamen in een (nota bene Android)topic. Apple-fanboy die liever lui dan moe is :F Gewoon lekker Apple TV kopen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik wat invul

Nonkel steve wil nie daje filmpjes downloadt, you get it ?
Probeer maar eens een transmission client te vinden op de playstore :'(

Ongepaste opmerking, temeer dat SMB oorspronkelijk Microsoft technologie is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik heb een heleboel filmpjes op de iMac van familie de kinderen, kleinkinderen,
En die wilde ik streamen, Apple tv heb ik niet meer daarvoor was in de plaats de Android tv box gekomen.
En liever lui als moe ben ik helemaal niet anders deed ik mij niets zo veel moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nu blijkbaar de conclusie is dat een "Android mini tv box" niet hetzelfde is als een "Android TV" vraag ik me af hoe jullie deze bedienen. Met de meegeleverde remote (mbox/venz k1) is het best dramatisch. De standaard netflix en youtube apps zijn bijvoorbeeld totaal niet geschikt om met de pijltjes toetsen te bedienen.

[ Voor 22% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:36:
Nu blijkbaar de conclusie is dat een "Android mini tv box" niet hetzelfde is als een "Android TV" vraag ik me af hoe jullie deze bedienen. Met de meegeleverde remote (mbox/venz k1) is het best dramatisch. De standaard netflix en youtube apps zijn bijvoorbeeld totaal niet geschikt om met de pijltjes toetsen te bedienen.
Ik gebruik een draadloze muis en dat werkt perfect.
Pagina: 1 ... 69 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer