Ook ik heb de Venz K1 inmiddels in gebruik.
Ik moet al wel vast zeggen dat ik een leek ben op dit gebied.
Ik baal(de) een beetje van mijn aankoop, want ik kwam erachter dat ik ook naar mijn PlayStation 4 kan streamen via Plex (dit kostte voorheen nog geld). Het streamen van (lokale) films/series, vanaf mijn PC naar mijn TV, is waar ik dat hele ding in eerste instantie voor heb gekocht.
Ik heb dus binnen Kodi de PlexBMC addon geïnstalleerd, zodat ik de beelden tussen mijn PS4 en K1 tijdens het streamen kon vergelijken, en ik zag al gauw dat de beelden tijdens streamen op de K1 veel scherper/vloeiender zijn.
De beelden op de PS4 zijn veel donkerder, minder scherp en bij snelle beelden krijg ik van die 'lag-vierkantjes' te zien (de correcte film-expert-term ken ik niet

). De kleuren lijken echter wél dieper en rijker te zijn.
Overigens wel typisch, want de PS4 was verbonden via een internetkabel en de K1 gebruikte Wi-Fi.
Dat is dus een pluspunt.
Er zijn echter ook een paar problemen met de K1.
Als ik op de K1 naar een film kijk (of wat dan ook), gebeurt het regelmatig dat het scherm groen wordt (dit duurt 1/2 seconden), waarna de kleuren tijdelijk veranderd blijven (dit duurt minuten).
Het ligt niet aan de kabel, want het gebeurt ook met de HDMI kabel van mijn PlayStation 4.
Ook is het niet afhankelijk van de app die open staat.
Met de audio zijn volgens mij ook problemen.
Ik heb het idee dat de audio een fractie achterloopt, zowel als ik content van een USB stick afspeel als wanneer ik vanaf mijn PC stream. Op de PS4 was dit niet of minder.
Daarnaast kan ik de K1 niet updaten via Wi-Fi én kabel.
Op het moment dat ik de 'UPDATE&BACKUP' app open en naar een update zoekt, blijft hij een tijd zoeken tot er een foutmelding in beeld komt te staan; "Check Failed!Check Your OTA Servier Argent".
Ik ben dus niet echt tevreden met mijn aankoop en ik denk dat ik hem terug ga sturen.
Voortaan maar gewoon een USB stick/hardeschijf aan de PlayStation 4 koppelen. Nadeel is dan dat het zo'n gedoe is met ondertiteling voor zover ik weet.
Zijn er nog mensen die mij wellicht toch kunnen overhalen om de K1 te houden?
Misschien denk ik wel heel kort door de bocht en is dat met de PS4 maar een gezeik.
Zou ik hem overigens gratis terug kunnen sturen (iBOOD) aangezien ik hem mede terug wil sturen door technische mankementen? Of is dit voor eigen rekening?