Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:42:
[...]

Ik gebruik een draadloze muis en dat werkt perfect.
Heb je daarvan een linkje voor de pricewatch? Draadloze muizen zijn iets dat ik 10 jaar geleden heb afgezworen toen de batterijen altijd leeg waren en ze enorm zwaar waren :P .

Als je via kodi geen video kunt streamen vanaf je iMac probeer het dan eerst eens met ES File Explorer.

[ Voor 23% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2016 17:45 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de "setup" gebruik je best een toestenbord/muis combo, mag bedraad zijn uiteraard.

Daarna hangt het af van welk platform je gebruikt : is het Android, dan gebruik je best een Logitec K400, of een airmouse die op hun achterkant een keyboard heeft. Ik heb ze beiden, en gebruik nu enkel de airmouse intensief, en dan nog zonder het air gedeelte :). Dus de raster metafoor (hey!) alsook het toetsenbord, maar niet het WII gedeelte.

Als je openelec gebruikt is het denkbaar dat je met de meegeleverde remote uit de voeten kan. Tot je iets wil zoeken op youtube, of de bibliotheek zoekfunctie gebruikt in je muziekcollectie, dan heb je een keyboard nodig. K400 is zeer lomp. ik raad mele f10 deluxe aan, omwille van zijn programmeerbare toetsen. Geen backlight helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb HDMI CEC ingeschakeld dus binnen Kodi kan ik uit de voeten met de originele afstandsbediening van de TV.

Gaat inderdaad om min of meer alles buiten Kodi. Je doelt op deze? pricewatch: Epsilon MeLE F10 Pro

Er zat bij de Venz K1 een briefje met 20 euro korting op een vergelijkbaar apparaat "The Little Black Box": http://venztech.com/shop/...-keyboard-remote-control/.

Is de F10 pro ook aanraak gevoelig of zijn dat ook "gewoon" knoppen? Of houdt een airmouse in dat je het hele apparaat beweegt?

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 11-01-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:59:
Ik heb HDMI CEC ingeschakeld dus binnen Kodi kan ik uit de voeten met de originele afstandsbediening van de TV.

Gaat inderdaad om min of meer alles buiten Kodi. Je doelt op deze? pricewatch: Epsilon MeLE F10 Pro

Er zat bij de Venz K1 een briefje met 20 euro korting op een vergelijkbaar apparaat "The Little Black Box": http://venztech.com/shop/...-keyboard-remote-control/.

Is de F10 pro ook aanraak gevoelig of zijn dat ook "gewoon" knoppen? Of houdt een airmouse in dat je het hele apparaat beweegt?
Nee zeker niet de PRO, die heeft geen progbare toetsen, enkel micro / hoorn functies voor skype, en bluetooth. Je wil de DELUXE versie( die voorgaande stuff niet heeft, maar wel progmeerbare toetsen).

Airmouse : er zit een 6 as sensor in waardoor je inderdaad met wijzende polsbewegingen de muis on screen kan sturen naar zeg maar vrij grote targets. Beetje zoals WII. Gimmick vind ik, gebruik het zelden.

Het keyboard vd mele is wat rubberachtig, in tegen stelling tot de harde plastic keys aan de andere zijde waar je het "raster verhaal" uitvoert. Voldoende om een zoekstring/url in te tikken, maar mist wat feedback. Je mag met je hand het rf zendertje niet afblokken want in combinatie met dat rubbergevoel heb je soms niet door dat je lettertjes niet verschijnen. No biggie als je dat weet, en die programmeerbaarheid heeft hier een 3tal remotes beperkt tot 1, belangrijk voor de huisvrede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik heb nog een RII8 92 key Wireless Keyboard Mouse Touchpad Combo - BLACK 16
erbij Besteld, ben benieuwd hoe hij werkt straks met de MXIII-G.
http://www.gearbest.com/mice-keyboards/pp_273717.html

[ Voor 4% gewijzigd door t-bob op 11-01-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik gebruik tegenwoordig een airmouse met een toetsenbordje achterop, kostte iets van 15 euro opgestuurd uit china.
Zou er geen boek mee willen schrijven maar zo af en toe een paar letters mee typen is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:21:
Ik heb een heleboel filmpjes op de iMac van familie de kinderen, kleinkinderen,
En die wilde ik streamen, Apple tv heb ik niet meer daarvoor was in de plaats de Android tv box gekomen.
En liever lui als moe ben ik helemaal niet anders deed ik mij niets zo veel moeite
http://www.tweaking4all.c...s/smbup-mac-os-x-smb-fix/

Eerst de guide volgen en dan comments lezen? Volgens sommigen zou het moeten werken als je het goed hebt ingesteld. Anders zou je eventueel jouw osx kunnen downgraden. Je kan beter testen met een Windows laptop met kodi om te kijken of de shares überhaupt toegankelijk zijn aangezien een echte toetsenbord een stuk praktischer is.

Het zou in principe moeten werken, zie topic Ramzzz in "[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC / Kodi - Deel 2"
Ramzzz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:39:
Gisteravond de Pi2 met OSMC geïnstalleerd.

Vanaf OSX ging dat zeer vlot.

Het enige dat ik niet heel handig vind, is dat smb niet direct werkt, en dat toevoegen van nieuwe media servers (IP-adressen) niet super vlot gaat. Meerdere keren opnieuw gedaan, en de smb add-on opnieuw geïnstalleerd.

Het werkt in elk geval nu. Misschien dat er één switch teveel tussen zit of zo. :P

Het zou alleen fijn zijn als ook andere gesharede mappen (bijv. interne schijven van mijn MacPro) ook benaderbaar zouden zijn, zodat ik mijn iTunes-muziekmap ook kan benaderen.

Even verder knutselen. Waarschijnlijk is dat ook een rechten-kwestie, of dat smb niet zo lekker werkt. Tot nu toe erg tevreden over het resultaat.
Indien je nog geen ios9 op jouw mobiel hebt:

http://kodi.wiki/view/AirPlay

Het werkt blijkbaar out of the box met iMac.

In ieder geval je kan beter een nieuwe topic openen dan is de kans groter dat iemand met kennis jouw topic leest of in een van de andere huidige topic posten.

[ Voor 67% gewijzigd door Exor op 12-01-2016 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

zijn er nog leuke android tv boxen uitgekomen dit jaar voor onder de 100 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen, de Beelink MX64.
http://www.geekbuying.com...Miracast-DLNA-361688.html

Voordelen:
2Gb geheugen
Gigabit netwerk.
5Ghz onderstuening.
Android 5.1

En onder de 60 euro. Nog niet veel reviews van gezien. Wel heb ik begrepen van de Amlogic chip vrij goed is en dat Beelink ook wel als goed te boek staat, het forum een beetje door lezend.
Wil in eerste instantie draadloos aansluiten, heb boven een access-point, vlak bij de TV waar deze aan komt te hangen.

Iemand ervaring mee, meningen of ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
acoster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:37:
Zelf zit ik te denken om deze aan te schaffen, de Beelink MX64.
Hee, die had ik nog niet gezien.
Een S905 en de knop bovenop.
Mijn ervaring is dat wanneer je eenmaal zo'n knop bovenop gehad hebt je nooit meer zonder wilt.
Soms loopt je kastje vast en wil je een harde reboot doen en dat kan met zo'n knop heel makkelijk.
Voor mij was het ontbreken van een echte reboot knop een van de redenen om geen tronsmart s95 te kopen, want dan is de enige manier om de stekker eruit te trekken, waardeloos.

Vraag me wel af welke firmware daarop draait, wel dezelfde lollipop als de tronsmart s95 vega vermoedelijk??
Ik heb daar serieuze twijfels over aangezien die firmware nog niet echt lekker draait.
Is ook geen oude kitkat voor beschikbaar zoals bij de s812 wel.
En ik geloof dat die s905 op een of andere manier niet goed werkt met kodi, je kunt dacht ik alleen de aangepaste kodi versie gebruiken die in de firmware zit ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Dus nog even te vroeg voor een S905? Hoe is Beelink met updates en fixes?

Of deze, 16G opslag en een antenne. Andere verschillen zie ik niet echt:
http://www.geekbuying.com...Miracast-DLNA-361657.html

[ Voor 14% gewijzigd door acoster op 12-01-2016 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

acoster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:01:
Dus nog even te vroeg voor een S905? Hoe is Beelink met updates en fixes?

Of deze, 16G opslag en een antenne. Andere verschillen zie ik niet echt:
http://www.geekbuying.com...Miracast-DLNA-361657.html
http://www.minipcdb.com/articles/Meet-Beelink-M18-and-MX64 hier de verschillen tussen die twee naast elkaar gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat ik lees over de s905 is dat dat tot nog toe geen gelukkige combinatie is met kodi.
Of dat ooit nog opgelost wordt in de firmware is de vraag. Voor je het weet is de volgende soc alweer op de markt.

Dit soort boxjes moet je uitzoeken op de firmware, lezen op freabtab of die goed werkt of niet.
Niet blindstaren op de hardware, die zegt weinig over hoe het IRL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Venz K1 plus blijkt ondertussen wel erg veel te lijken op het boxje uit deze review:
http://www.cnx-software.c...logic-s905-tv-box-review/

Verschilletje is wel dat ik (nog )geen rare dingen in de voorgeïnstalleerde kodi heb gemerkt op full hd. Standaard pakte hij 1920x1080 50 Hz. Verder werkt HDMI CEC wel (alleen raakt de taal daarvan overstuur). Mijn 4K tv heeft zelf AndroidTv ingebouwd dus daar heb ik hem niet op getest.

Weet nog niet of ik hem terug ga sturen...

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 12-01-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Het is een vergelijkbare box inderdaad.
Waarom zou je hem terug sturen dan? Wat bevalt er niet?

De review van de K1 had ik ook gelezen en lijkt het er op dat er problemen zijn met het afspelen van 4K-content. Daar ga ik hem niet voor gebruiken, fullhd is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

houthakker

Poehé

ASW1 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 10:35:
Wat ik lees over de s905 is dat dat tot nog toe geen gelukkige combinatie is met kodi.
Of dat ooit nog opgelost wordt in de firmware is de vraag. Voor je het weet is de volgende soc alweer op de markt.

Dit soort boxjes moet je uitzoeken op de firmware, lezen op freabtab of die goed werkt of niet.
Niet blindstaren op de hardware, die zegt weinig over hoe het IRL werkt.
Ik denk dat het nog te vroeg is om te concluderen, volgens mij heeft dat ook wel even op zich laten wachten in het Amlogic AML8726-M3 model. Ik vind dat kodi 16 vrij aardig werkt met een kleine workaround (zie mijn post eerder), maar ik moet eerlijk toegeven dat ik alleen maar content t/m 1080P gebruik (i.v.m. TV). Mijn 'grootste' struggles zijn nu Kodi/Android vs Kodi/Linux (vorige HTPC) dan Hardware acceleratie.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
acoster schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:00:
Het is een vergelijkbare box inderdaad.
Waarom zou je hem terug sturen dan? Wat bevalt er niet?

De review van de K1 had ik ook gelezen en lijkt het er op dat er problemen zijn met het afspelen van 4K-content. Daar ga ik hem niet voor gebruiken, fullhd is voldoende.
Hoofdzaak is dat na elke power off de taal op Farsi staat. Verder is de bediening niet wat ik ervan verwacht had (AndroidTV gebruiker). Netflix werkt alleen in SD (ivm ontbreken Widewine Level 1 DRM). Hardware is prima, maar aan de software kant laat het gewoon te wensen over.

Ik moet eigenlijk even proberen Kodi v16 erop te installeren, ik vernam dat dit ook niet mogelijk is. Dat is jammer want juist Android surface rendering is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
houthakker schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:29:
[...]

Ik heb ook de mini mx sinds een tijdje. (Ik heb ook een Philips TV, en hoewel de HDMI input ruk is, werd deze wel gewoon goed).
Bij mij is de hele tv vanaf begin af aan al ruk. Netflix draait slecht, het geluid loopt uit sync. En beeld is dus niet vloeiend. Inmiddels heb ik veel van die verbeter opties als Pixel Precise uitgezet. Dit leek allemaal te helpen bij een 1080p film. Gisteren een 720p gekeken en dat was weer slecht (met de box op 1024p 24hz). Moet erbij zeggen dat ik de hardware acceleratie nog niet aan heb gezet.

Welke beedverbeteraars heb jij ingesteld op je tv?

Hoe heb jij de caching van Kodi ingesteld. Heb je dit nog gewijzigd? Ik heb de cache buffer wat verhoogd, maar nog wel in memory. En laat memory nu net zijn waar niet zo heel veel van over is. Ik overweeg om een micosd te kopen en daar op te laten cachen, maar dit schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn, omdat je in kodi niet de locatie van de cache bestanden kunt aangeven.
Allereerst moet je een aantal device files in /dev de goede rechten geven, om hardware acceleratie te laten werken. Zie: http://freaktab.com/forum...rk-great-on-kodi-16-beta4 (dit kan met init.d app).
Dit ga ik morgen gelijk uit proberen. Vreemd dat dit niet out of the box werkt, maar dit forum bewijst zijn nut maar weer eens ;-) _/-\o_
Overigens vind ik de remote best goed werken, maar idd, niet alle apps zijn daar voor geschikt (ik doe dus ook het meeste vanuit kodi).
Tot nu toe gebruik ik ook voornamelijk kodi. Netflix is in SD kwaliteit, en mijn zoontje heeft net onder de knie hoe hij dat op de tv aan kan zetten. Eigenlijk heb ik alleen nog netflix voor de kinderen ;-).

Ik had gehoopt dat er nog een hoop andere leuke apps waren. Heb Genesis even snel geprobeerd, maar bijna alle streams zijn onbeschikbaar. De ene die het wel deed verliep alles behalve soepel. Wat dat betreft zou ik niet verkeerd vinden om OpenElec te proberen, als dit me snelheidswinst oplevert.
edit:
ik zie dat de eerste openelec build er ook is, hoewel ik de box heb gekocht voor android, wellicht toch eens proberen: http://amlinuxmedia.com/forum/index.php?topic=13.0
Dat lijkt me ook leuk om te proberen! Maar: als het niet lukt; hoe krijg ik de originele firmware dan niet terug? Ik heb de indruk dat Mini MX nu net een een boxje is dat niet heel erg gangbaar is (in tegenstelling tot MXQ of MXIII). Ben wel benieuwd naar de resultaten als je dit hebt geprobeerd.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-06 13:44
Ook ik heb de Venz K1 inmiddels in gebruik.
Ik moet al wel vast zeggen dat ik een leek ben op dit gebied.

Ik baal(de) een beetje van mijn aankoop, want ik kwam erachter dat ik ook naar mijn PlayStation 4 kan streamen via Plex (dit kostte voorheen nog geld). Het streamen van (lokale) films/series, vanaf mijn PC naar mijn TV, is waar ik dat hele ding in eerste instantie voor heb gekocht.

Ik heb dus binnen Kodi de PlexBMC addon geïnstalleerd, zodat ik de beelden tussen mijn PS4 en K1 tijdens het streamen kon vergelijken, en ik zag al gauw dat de beelden tijdens streamen op de K1 veel scherper/vloeiender zijn.
De beelden op de PS4 zijn veel donkerder, minder scherp en bij snelle beelden krijg ik van die 'lag-vierkantjes' te zien (de correcte film-expert-term ken ik niet :P). De kleuren lijken echter wél dieper en rijker te zijn.
Overigens wel typisch, want de PS4 was verbonden via een internetkabel en de K1 gebruikte Wi-Fi.
Dat is dus een pluspunt.

Er zijn echter ook een paar problemen met de K1.
Als ik op de K1 naar een film kijk (of wat dan ook), gebeurt het regelmatig dat het scherm groen wordt (dit duurt 1/2 seconden), waarna de kleuren tijdelijk veranderd blijven (dit duurt minuten).
Het ligt niet aan de kabel, want het gebeurt ook met de HDMI kabel van mijn PlayStation 4.
Ook is het niet afhankelijk van de app die open staat.

Met de audio zijn volgens mij ook problemen.
Ik heb het idee dat de audio een fractie achterloopt, zowel als ik content van een USB stick afspeel als wanneer ik vanaf mijn PC stream. Op de PS4 was dit niet of minder.

Daarnaast kan ik de K1 niet updaten via Wi-Fi én kabel.
Op het moment dat ik de 'UPDATE&BACKUP' app open en naar een update zoekt, blijft hij een tijd zoeken tot er een foutmelding in beeld komt te staan; "Check Failed!Check Your OTA Servier Argent".

Ik ben dus niet echt tevreden met mijn aankoop en ik denk dat ik hem terug ga sturen.
Voortaan maar gewoon een USB stick/hardeschijf aan de PlayStation 4 koppelen. Nadeel is dan dat het zo'n gedoe is met ondertiteling voor zover ik weet.

Zijn er nog mensen die mij wellicht toch kunnen overhalen om de K1 te houden?
Misschien denk ik wel heel kort door de bocht en is dat met de PS4 maar een gezeik.

Zou ik hem overigens gratis terug kunnen sturen (iBOOD) aangezien ik hem mede terug wil sturen door technische mankementen? Of is dit voor eigen rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Persoonlijk zou ik voor de m8s+ gaan met lolliepop 5.1 .Heel goed androidbox je. Stabiele firmware kodi loopt erg soepel.Heb zelf ook nog 2 x3tb hd eraan hangen speelt alles perfect.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ik heb aan de MXIII-G een 500gb externe hd gehangen met usb 3, maar die kan hij niet inlezen schijfje blijft ratelen.
ik denk dat hij zoeen schijf alleen kan inlezen als die eigen voeding heeft.
usb stick heeft hij geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Probeert te anders met een powered usb hub. Daar Staan Mijn 2X3 TB HD Op.

Mag plexter

Mag plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beecee_R
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 07:18
plexter22 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 20:20:
Persoonlijk zou ik voor de m8s+ gaan met lolliepop 5.1 .Heel goed androidbox je. Stabiele firmware kodi loopt erg soepel.Heb zelf ook nog 2 x3tb hd eraan hangen speelt alles perfect.

Mvg plexter
Gebruik je ook Netflix op dit boxje, ik ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasty82
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:12
Beecee_R schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Gebruik je ook Netflix op dit boxje, ik ben benieuwd naar de kwaliteit daarvan.
Op zo goed als alle chinese Android kastjes is de Netflix resolutie 480p. Wil je netflix op 1080p dan moet je kijken naar bijv: Apple TV, Roku, Chromecast, Nexus Player, Amazon Fire TV of Nvidia Shield TV. Alle MX-kastjes iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Heb t getest en inderdaad netflix draait maar op 480p draait wel soepel.Maar inderdaad geen 1080p.

Mvg plexter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 09:07
Twee weken terug een MXQ Pro 4K besteld bij aliexpress en ontvangen. Zeer mooi kastje en doet zijn werk echt mooi en goed, op 1 ding na en kan er niet de vinger op leggen wat het probleem is.

Om de zoveel tijd (15 minuten) krijg ik audio drops om de 10 seconden, voor 2/3 minuten lang. Het is echt milliseconde werk maar genoeg om bij een mooie strijkerspartij en gevoelig moment je lekker uit de film te trekken.

Het kastje draait op android 5.1.1 en de nieuwste Kodi 16 beta. Kodi 15.2 had dit probleem ook. Ik speel MKV's af via HDMI passthrough, 5.1 Speakers setup in kodi. (DD5.1 en DTS capable reciever aangevinkt) In android is het beeldscherm ingesteld op 1080P 50HZ. 60 HZ gaf bij kodi 15.2 een klein beeld. Dat moet ik nog proberen in kodi 16. Beeld loopt soepel en geluid is echt super als de glitches er niet in zou zitten. Hij lijkt het ook op zijn sloffen te doen. Alles reageert verder goed en lekker snel.

Het lijkt soms dat hij het geluid wil synchroniseren met het beeld en soort van moet inlopen.

herkent iemand dit probleem en weet een mogelijke oplossing (richting)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
laatst kwam ik mijn oude Rikomagic MK802iii stick tegen.

Ik dacht even laatste firmware erop... man man man
vroeger kon het vanaf de microsd kaart. Tegenwoordig moet je hem dus via de usb updaten.
Moet je hem wel even resetten, maar dit model had nog geen reset knop.
ff 2 pinnetjes shorten oOo
zo'n lekkere Chinees > engels vertaalde handleiding.
Maar hij doet het wel 8)
Zag trouwens gelijk waarom de wifi ontvangst zo belabberd is. zit een magnetron folie stukje van 3 bij 3 cm als ontvanger
rikomagic

[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 19-01-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:38

houthakker

Poehé

Ferrox1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:11:
Twee weken terug een MXQ Pro 4K besteld bij aliexpress en ontvangen. Zeer mooi kastje en doet zijn werk echt mooi en goed, op 1 ding na en kan er niet de vinger op leggen wat het probleem is.

Om de zoveel tijd (15 minuten) krijg ik audio drops om de 10 seconden, voor 2/3 minuten lang. Het is echt milliseconde werk maar genoeg om bij een mooie strijkerspartij en gevoelig moment je lekker uit de film te trekken.

Het kastje draait op android 5.1.1 en de nieuwste Kodi 16 beta. Kodi 15.2 had dit probleem ook. Ik speel MKV's af via HDMI passthrough, 5.1 Speakers setup in kodi. (DD5.1 en DTS capable reciever aangevinkt) In android is het beeldscherm ingesteld op 1080P 50HZ. 60 HZ gaf bij kodi 15.2 een klein beeld. Dat moet ik nog proberen in kodi 16. Beeld loopt soepel en geluid is echt super als de glitches er niet in zou zitten. Hij lijkt het ook op zijn sloffen te doen. Alles reageert verder goed en lekker snel.

Het lijkt soms dat hij het geluid wil synchroniseren met het beeld en soort van moet inlopen.

MXQ Pro 4K = Amlogic S905 zie mijn eerdere posts.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
Dank! genoeg leesvoer om weer even wat zaken uit te te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferrox1 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:11:

Ik weet dat het tegennatuurlijk klinkt, maar zet speaker setup op 2.0.
Delay en audio sync problemen opgelost, en je avr zorgt wel degelijk voor 5.1 surround !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb een X9 V1 media box(onder de sticker staat MX 8)7 ) en wil daar openelec6 kodi op installeren.
Ik heb gelezen dat ik dan android kwijtraak maar dat gebruik ik toch niet dus dat maakt niks uit.
In de beschrijving staat dat er een arm dual cortex A9 inzit.
Nu heb ik gezocht op google en youtube en kom genoeg tegen om openelec en kodi te installeren maar niks met die X9 .MX of cortex A9 .
Ik heb dus geen idee welke Openelec ik nou moet gebruiken.
Kan iemand me daarmee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
http://www.filmspeler.nl/nl/openelec-v6-mediaplayerx9
http://mediaplayerx9.blog...-kodi-issenguard-152.html

Verder lijkt het me een clone als zo vele. Maar misschien moet je even bij de informatie in de box zelf kijken. Bij device-informatie bijvoorbeeld. Er staat ook kodi al op waarschijnlijk? Ook daarin kan je zien wat voor hardware er in zit. En anders een programmaatje zoeken in de playstore die het kan vertellen.
En dan gewoon even googlen...

Als het een Cortex A9 is, zal je de build voor de ARM-architectuur moeten hebben. Maar of het zomaar gaat werken..

Kan het een soortgelijke als deze zijn?
http://androidtvbox.eu/of...-box-v1-0-2-7-08-03-2015/

Kijk eens op freaktab..

Denk dat het een ' Amlogic 8726 MX Dual Core Cortex A9 Neon' is:
http://www.filmspeler.nl/nl/p-147094/x9-android-tv-box

[ Voor 12% gewijzigd door acoster op 21-01-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
Lennart H. schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 17:51:
Ook ik heb de Venz K1 inmiddels in gebruik.
Ik moet al wel vast zeggen dat ik een leek ben op dit gebied.

Ik baal(de) een beetje van mijn aankoop, want ik kwam erachter dat ik ook naar mijn PlayStation 4 kan streamen via Plex (dit kostte voorheen nog geld). Het streamen van (lokale) films/series, vanaf mijn PC naar mijn TV, is waar ik dat hele ding in eerste instantie voor heb gekocht.

Ik heb dus binnen Kodi de PlexBMC addon geïnstalleerd, zodat ik de beelden tussen mijn PS4 en K1 tijdens het streamen kon vergelijken, en ik zag al gauw dat de beelden tijdens streamen op de K1 veel scherper/vloeiender zijn.
De beelden op de PS4 zijn veel donkerder, minder scherp en bij snelle beelden krijg ik van die 'lag-vierkantjes' te zien (de correcte film-expert-term ken ik niet :P). De kleuren lijken echter wél dieper en rijker te zijn.
Overigens wel typisch, want de PS4 was verbonden via een internetkabel en de K1 gebruikte Wi-Fi.
Dat is dus een pluspunt.

Er zijn echter ook een paar problemen met de K1.
Als ik op de K1 naar een film kijk (of wat dan ook), gebeurt het regelmatig dat het scherm groen wordt (dit duurt 1/2 seconden), waarna de kleuren tijdelijk veranderd blijven (dit duurt minuten).
Het ligt niet aan de kabel, want het gebeurt ook met de HDMI kabel van mijn PlayStation 4.
Ook is het niet afhankelijk van de app die open staat.

Met de audio zijn volgens mij ook problemen.
Ik heb het idee dat de audio een fractie achterloopt, zowel als ik content van een USB stick afspeel als wanneer ik vanaf mijn PC stream. Op de PS4 was dit niet of minder.

Daarnaast kan ik de K1 niet updaten via Wi-Fi én kabel.
Op het moment dat ik de 'UPDATE&BACKUP' app open en naar een update zoekt, blijft hij een tijd zoeken tot er een foutmelding in beeld komt te staan; "Check Failed!Check Your OTA Servier Argent".

Ik ben dus niet echt tevreden met mijn aankoop en ik denk dat ik hem terug ga sturen.
Voortaan maar gewoon een USB stick/hardeschijf aan de PlayStation 4 koppelen. Nadeel is dan dat het zo'n gedoe is met ondertiteling voor zover ik weet.

Zijn er nog mensen die mij wellicht toch kunnen overhalen om de K1 te houden?
Misschien denk ik wel heel kort door de bocht en is dat met de PS4 maar een gezeik.

Zou ik hem overigens gratis terug kunnen sturen (iBOOD) aangezien ik hem mede terug wil sturen door technische mankementen? Of is dit voor eigen rekening?
Nog iemand die hierover iets kan zeggen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Lennart H. schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:33:
[...]

Nog iemand die hierover iets kan zeggen misschien?
Misschien dat hier iemand het weet:
http://freaktab.com/forum...-3d-dlna-airplay-miracast

je kan daar in ieder geval de laatste firmware vinden en via een SD-kaart installeren. Misschien is het probleem dan verholpen.

[ Voor 13% gewijzigd door acoster op 21-01-2016 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Deze is het ja ,maar om nou € 30,- uit te geven voor een update.. Als ik het zelf doe leer ik er ook nog wat van hoop ik al snap ik er niet veel van.
Verder lijkt het me een clone als zo vele. Maar misschien moet je even bij de informatie in de box zelf kijken. Bij device-informatie bijvoorbeeld. Er staat ook kodi al op waarschijnlijk? Ook daarin kan je zien wat voor hardware er in zit. En anders een programmaatje zoeken in de playstore die het kan vertellen.
En dan gewoon even googlen...
Ik heb er zelf kodi opgezet.
Ben via een programma Dit te weten gekomen

Als het een Cortex A9 is, zal je de build voor de ARM-architectuur moeten hebben. Maar of het zomaar gaat werken..
Kan het een soortgelijke als deze zijn?
http://androidtvbox.eu/of...-box-v1-0-2-7-08-03-2015/
Nee deze is het niet.
Kijk eens op freaktab..
Denk dat het een ' Amlogic 8726 MX Dual Core Cortex A9 Neon' is:
http://www.filmspeler.nl/nl/p-147094/x9-android-tv-box
[/quote]

zou ik dan de MX2/G18 moeten hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Vandaag toch maar de Beelink M18 besteld voor 58 euro bij Geekbuying (met 5% kortingscoupon). Misschien zijn de boxen met een Amlogic S905 nog niet helemaal optimaal, maar dat komt vast wel. 2gb werkgeheugen, 16gb opslag, externe antenne, moet voldoende zijn om hem draadloos in de slaapkamer te gebruiken.
Films kijken met kodi vanaf een NAS, terugkijken van programma's met Horizon en Foxsports go via de app. En uiteraard ga ik ook kijken naar games en andere mogelijkheden.
Wie weet kan hij in de toekomst bij de kinderen op de kamer worden gebruikt. Monitor er aan en ze hebben een mooi apparaat waarop ze TV kunnen kijken, YouTube en wat ze nog meer kijken. En nog spelletjes op doen ook.

En nu wachten tot hij er is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart H.
acoster schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 16:51:
[...]

Misschien dat hier iemand het weet:
http://freaktab.com/forum...-3d-dlna-airplay-miracast

je kan daar in ieder geval de laatste firmware vinden en via een SD-kaart installeren. Misschien is het probleem dan verholpen.
Bedankt!
Ik maak maar gewoon de keuze om hem regulier te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
acoster schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:56:
Misschien zijn de boxen met een Amlogic S905 nog niet helemaal optimaal, maar dat komt vast wel.
Dat denk ik eigenlijk ook wel.
Maar ik wil iets hebben dat nu goed werkt, dus toch maar een S812 besteld....
Hoewel ik anderzijds niet weet of ik kodi nog wel ga gebruiken behalve voor muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi

ind0mi

acoster schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 11:56:
Vandaag toch maar de Beelink M18 besteld voor 58 euro bij Geekbuying (met 5% kortingscoupon).
welke code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
Deze: VNWJBBZC
(http://www.promopro.com/m...-coupons-deals-19092.html)

Werkt maar bij 1 bestelling overigens. Dag later een air-mouse besteld, maar deze code werd niet meer geaccepteerd. Code werkte dus afgelopen zaterdag nog.

[ Voor 10% gewijzigd door acoster op 26-01-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:16:
[...]

Dat denk ik eigenlijk ook wel.
Maar ik wil iets hebben dat nu goed werkt, dus toch maar een S812 besteld....
Hoewel ik anderzijds niet weet of ik kodi nog wel ga gebruiken behalve voor muziek.
Wat heeft je op andere gedachten gebracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik gebruik de box vooral om televisie mee te kijken in combinatie met een tv-server die ik op mijn nas heb draaien.
Eerst deed ik dat via een live-tv plugin met Kodi, maar de android app van de tv-server software heeft laatst een grote revisie gekregen en nu vind ik die eigenlijk fijner werken dan Kodi.

De android app speelt de kanalen af met MX-player, en dat gaat altijd goed.
met Kodi is het altijd een heel gedoe om een versie te vinden waarbij alle kanalen goed afgespeeld worden.
(sommige zijn 1080, andere 720, sommige 30fps, andere 60, sommige hebben een vaste bitrate en anderen een variabele) In veel versies van kodi werd er altijd wel een of meer kanalen niet goed afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:09:
Ik gebruik de box vooral om televisie mee te kijken in combinatie met een tv-server die ik op mijn nas heb draaien.
Eerst deed ik dat via een live-tv plugin met Kodi, maar de android app van de tv-server software heeft laatst een grote revisie gekregen en nu vind ik die eigenlijk fijner werken dan Kodi.

De android app speelt de kanalen af met MX-player, en dat gaat altijd goed.
met Kodi is het altijd een heel gedoe om een versie te vinden waarbij alle kanalen goed afgespeeld worden.
(sommige zijn 1080, andere 720, sommige 30fps, andere 60, sommige hebben een vaste bitrate en anderen een variabele) In veel versies van kodi werd er altijd wel een of meer kanalen niet goed afgespeeld.
Tv server.. voor mij vreemd concept, me nog nooit met satelliet bezig gehouden. Wat is daar zo aantrekkelijk aan, er zijn toch maar enkele ned zenders en eenvoudig beschikbaar op kabel? Wat vind je op satelliet wat je niet op de bay vindt? Ik stel deze vragen uit onwetendheid uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
De synology in de meterkast heeft hier drie usb-stick-tuners ingeplugd; eentje met DVB-T en twee met DVB-S2.
Die twee sateliettuners zitten aan coaxkabels die naar het dak naar twee schotels gaan, astra 19.2 en 28.2
Daarmee haal ik de BBC1t/m 4, ITV, Channel4 en nog wat Britse meuk binnen, en flink wat Duitstalige publieke zenders. Mijn vrouw kijkt voornamelijk naar de BBC (en de Iplayer app die op android draait) en ik kijk het meeste naar de Duitse zenders. De satellietzenders zijn allemaal prachtig HD.
De software die ik op de nas draai is van DVBLogic. Opnemen uiteraard ook over op de HD van de synology.

Het is maar een beetje waar je interesses liggen, die hele SBS meuk en dergelijke interesseert me helemaal niet, de publieke NL zenders kijk ik ook niet veel naar.
Als je in een betaald televisiepakket BBC 3, 4 en channel 4 (in HD) wilt hebben en ook kunnen opnemen moet je meestal aardig bijbetalen. Ik weet niet precies wat dat kost, ik betaal nu alleen 22 euro voor een internetaansluiting, ik denk dat ik drie of vier tientjes per maand ofzo bespaar.

Downloaden kan natuurlijk ook, dat gebeurt hier ook wel soms maar dan moet je weten wat je wilt zien. Voor documetaires en eigenlijk alles wat geen dramaserie of film is wordt dat al gauw lastig, op tv kom je toch weleens wat tegen waar je anders nooit opgekomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:21:
De synology in de meterkast heeft hier drie usb-stick-tuners ingeplugd; eentje met DVB-T en twee met DVB-S2.
Die twee sateliettuners zitten aan coaxkabels die naar het dak naar twee schotels gaan, astra 19.2 en 28.2
Daarmee haal ik de BBC1t/m 4, ITV, Channel4 en nog wat Britse meuk binnen, en flink wat Duitstalige publieke zenders. Mijn vrouw kijkt voornamelijk naar de BBC (en de Iplayer app die op android draait) en ik kijk het meeste naar de Duitse zenders. De satellietzenders zijn allemaal prachtig HD.
De software die ik op de nas draai is van DVBLogic. Opnemen uiteraard ook over op de HD van de synology.

Het is maar een beetje waar je interesses liggen, die hele SBS meuk en dergelijke interesseert me helemaal niet, de publieke NL zenders kijk ik ook niet veel naar.
Als je in een betaald televisiepakket BBC 3, 4 en channel 4 (in HD) wilt hebben en ook kunnen opnemen moet je meestal aardig bijbetalen. Ik weet niet precies wat dat kost, ik betaal nu alleen 22 euro voor een internetaansluiting, ik denk dat ik drie of vier tientjes per maand ofzo bespaar.

Downloaden kan natuurlijk ook, dat gebeurt hier ook wel soms maar dan moet je weten wat je wilt zien. Voor documetaires en eigenlijk alles wat geen dramaserie of film is wordt dat al gauw lastig, op tv kom je toch weleens wat tegen waar je anders nooit opgekomen was.
Duidelijk. Het enige wat me verbaast is de drempel: satelliet schotels, ze mikken op het oneindige, staren naar de sterren in de winter, tv servers, coax naar dak.. je moet al behoorlijk weten waar je gaat landen voor je er daaraan begint, de leercurve is best wel hoog. Op tweakers mag een Afwijking niet verbazen ☺, maar ik vrees dat het niks voor mij is. Ook seriele tv..dat zal op satelliet niet anders zijn.. dat kan ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Helemaal waar, heb er best wat werk aan gehad om het goed te krijgen, er zit zeker een hobbykant aan het project. Maar het heeft wel wat om met een kompas op het dak te klimmen en de schotels naar de evenaar te richten, en dat je dan beeld krijgt. Best magisch.
Daarnaast heeft het sinds de installatie wel wat geld bespaard, een duizendje ofzo, al moet daar de prijs van de tuners en het schotelspul en de software weer vanaf, dat was misschien 250 euro.
Het geeft uiteindelijk wel voldoening om het zelf gebouwd/geinstalleerd te hebben, maar ik heb het ook een tijdje vervloekt toen ik het systeem softwarematig niet stabiel kon krijgen.(als je iets wilt kijken en de tv-server crasht elk half uur is de lol er snel van af |:( )
Maar tegenwoordig hebben we genoeg back-up met Iplayer en downloads hadden we al. Maar als je 100% bedrijfszekere tv wilt ben je met een abonnementje beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 23:16
De MXQ 4K RK3229 TV Box maar besteld voor $ 19,99 (ik had nog een $ 10,00 voucher). Ik weet dat er Android 4.4 KitKat op draait, maar voor dit geld wel leuk om eens te testen. Nu nog hopen dat er na release ook snel Linux support komt (De Mali 400 GPU is in ieder geval al compatibel, nu de CPU nog).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:13
Een vraag aan de meer ervaren gebruikers van deze kastjes. Ik heb een paar weken een X9 v2 draaien op Android 4.4 met Kodi 15.2. Draait prima op zich. Nu heb ik een M8S+ (android 5.1) besteld uit China. Kan ik op dit apparaat ook gewoon deze software installeren (X9 installer) zodat alles in één keer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zit daar dezelfde soc in?
Lijkt me niet dat dat kan, tenzij het echt hetzelfde kastje is met alleen een andere naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
ASW1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:17:
Zit daar dezelfde soc in?
Lijkt me niet dat dat kan, tenzij het echt hetzelfde kastje is met alleen een andere naam.
Nee, wel beiden ARM maar niet zelfde soc.
Ik dacht omdat het beide Android is moet dat kunnen... Heb de X9 software en Kodi etc ook op mijn asus tablet (met Intel CPU) en GSM (oneplus 2) staan. Werkt prima beiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als die x9 software een app is dan kan dat wel. Wanneer het een rom/firmware is gaat dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
ASW1 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 21:49:
Als die x9 software een app is dan kan dat wel. Wanneer het een rom/firmware is gaat dat niet.
Dat is een .APK installer app met standaard Kodi instellingen. De firmware heeft hier niets mee te maken aangezien het op beide andere apparaten ook werkt. De Asus draait ook lollipop en de oneplus draait oxygen skin op lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dan zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn.
Maar wat doet die app dan eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
ASW1 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 06:46:
Dan zie ik niet in wat het probleem zou kunnen zijn.
Maar wat doet die app dan eigenlijk?
Die installeert in Kodi alle kanalen en repositories zodat je apparaat volledig klaar is bij ontvangst. En je kan via die addon in Kodi alles automatisch up to date houden. Verder ben ik er niet zo ver in thuis. Gekocht via filmspeler.nl dus als je benieuwd bent kan je daar misschien meer zien dan ik je kan uitleggen (niet bedoeld als reclame).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tarz schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:45:
Een vraag aan de meer ervaren gebruikers van deze kastjes. Ik heb een paar weken een X9 v2 draaien op Android 4.4 met Kodi 15.2. Draait prima op zich. Nu heb ik een M8S+ (android 5.1) besteld uit China. Kan ik op dit apparaat ook gewoon deze software installeren (X9 installer) zodat alles in één keer werkt?
Voor jou en anderen, misschien kunnen jullie beter inlezen in de techniek, en dan via een site als tvaddons.ag of superrepo.org ZELF kiezen wat je wilt gebruiken.
Installers zoals die X9 installeren 99% zooi wat je toch niet gebruikt, en alleen de boel maar vertraagd
( het wordt elke keer ge-update op de achtergrond )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
FreshMaker schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:25:
[...]

Voor jou en anderen, misschien kunnen jullie beter inlezen in de techniek, en dan via een site als tvaddons.ag of superrepo.org ZELF kiezen wat je wilt gebruiken.
Installers zoals die X9 installeren 99% zooi wat je toch niet gebruikt, en alleen de boel maar vertraagd
( het wordt elke keer ge-update op de achtergrond )
Klopt, dat heb ik nu ook ondervonden. Moet ergens beginnen en door "schade en schande" wijs worden ;)

Ik zal mijn nieuwe box eens zelf volledig instellen en kijken hoe ver ik kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30
maurits82 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:27:
Iemand nog een laatste update voor de Sunchip CX-R8 ???
En is het iemand gelukt om dit makkelijk te doen? (ben een redelijke noob)

http://chinagadgetsreview...sunchip-cx-r8-tv-box.html
Even een kickje.
Imenad nog gelukt de R8 te flashen? (linux lukte me niet)
Windows herkent hem niet (kan ook aan de kabel liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik heb een MXIII 2GB hier in gebruik.
Hierop heb ik Openelec 6.0.0 gezet >> http://amlinux.ru/image/6.0.0/

Echter loop ik al regelmatig tegen een probleem aan.
Als de box een nacht uit heeft gestaan en je wilt hem weer opstarten dan blijft hij hangen op het openelec scherm.

Meestal zet ik hem dan even uit via de uit/aan-knop ingedrukt te houden en start hem opnieuw.
Vaak loopt hij dan wel door, maar het gebeurd ook wel eens dat hij weer blijft hangen.

De enige oplossing is dan de power er echt af en opnieuw starten.

Heeft iemand een idee of je ergens kan achterhalen waardoor hij vastloopt ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb 26-1 Venztech gemaild over Venz de K1 Plus taalproblematiek maar tot heden geen enkele reactie ontvangen. Redelijk teleurstellend.

Heb ondertussen wel de 4K 60 Hz functionaliteit getest en die werkt goed, ook via Kodi. Vraag me wel af hoe ik een backup maak want ik zou weleens Kodi 16 willen proberen.

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 04-02-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
pinokkia schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:35:
[...]

Even een oude reactie omhoog halen.

Ik heb tot nu toe zeer goede ervaring met dit kastje. Het is snel, streamt zonder hotten en stoten en speelt alles af via externe hardeschijf. Misschien meer mensen die in het bezit zijn van dit geweldige kastje?
Ja ik heb nu ook de Zidoo X6, speelt alles netjes af.
Alleen lukt het mij nog niet om audio passthrough te krijgen naar mijn AV-Receiver, ik krijg dan bij elke instelling alleen stereo geluid?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
sdk1985 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:14:
Ik heb 26-1 Venztech gemaild over Venz de K1 Plus taalproblematiek maar tot heden geen enkele reactie ontvangen. Redelijk teleurstellend.

Heb ondertussen wel de 4K 60 Hz functionaliteit getest en die werkt goed, ook via Kodi. Vraag me wel af hoe ik een backup maak want ik zou weleens Kodi 16 willen proberen.
Backup kodi/xbmc

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Is dat niet meer iets voor userdata? Ik maak mij meer zorgen om het volledig slopen van de app die pre-installed meer kwam. Dan gaat een dergelijke plugin niet werken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
sdk1985 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:14:

Je kan dan toch altijd het originele image terug zetten? Heb je hem weer zoals toen je hem voor het eerst kreeg.
Heb van die K1 diverse topics gezien en er is vast wel ergens de orginele ROM te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
houthakker schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:50:
[...]

MXQ Pro 4K = Amlogic S905 zie mijn eerdere posts.
Nagelezen en diverse zaken uitgeprobeerd, maar ik loop gelijk vast op het installeren van Init.d Dus ik kan mijn code niet aanpassen. Zoeken naar een alternatief krijg ik ook niets gevonden wat het kastje kan draaien. De APK welke ik vind kan ik wel installeren, niet starten.
Op internet wordt je dood gegooid met deze android speler, maar het probleem wat ik heb kan ik nergens terug vinden.

Inmiddels is er een nieuwe firmware (link), maar ook dat is nog een uitdaging. Dit moet gedaan worden met een USB-A - USB-A kabel. Best bijzonder, die heb ik niet standaard liggen. (is dat gewoon 1=1 verbinding of een cross cable?) Dan via de USB burning tool kun je updaten.

Via het SD kaartje (andere SW versie (link))boot hij wel in het updatemenu van android, maar hij vind een hoop files niet. Ik weet niet of dat normaal is? Of kan ik dan via Ext en flashdrive/SD alsnog veilig de update starten? Ik lees verschillende ervaringen hierover (zie link) en ook kastjes welke dus niet meer opstarten, dat risico wil ik dan ook niet lopen, hij doet het nu best goed..
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 23:05:
[...]

Ik weet dat het tegennatuurlijk klinkt, maar zet speaker setup op 2.0.
Delay en audio sync problemen opgelost, en je avr zorgt wel degelijk voor 5.1 surround !
Dit heeft wel iets geholpen. Dit was inderdaad behoorlijk tegennatuurlijk! Het is in ieder geval minder dan dat het was. Ook heb ik in kodi ingesteld dat de framerate aangepast wordt aan de bron. Ook dit verminderd het probleem. Echter is het nog niet weg.

Inmiddels heb ik de laatste kodi lopen, deze heeft het kleine beeld opgelost bij 60Hz.

Dus, iemand nog tips waar ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Iemand ervaring met RKM MK706 Fly Mouse?
Bij mij lijkt hij niet goed te werken, kan ook niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:23

-Stef-

Slainthe!

Inmiddels een nieuwe Ugoos UT3S ontvangen die het wel goed doet. Er zit een ander model adapter op, dus ik vermoed dat de vorige inderdaad de oorzaak van het bevriezen van het beeld was.

Retesnel allemaal (Rockchip 1.8 Ghz RK3288 Quadcore, 4GB ram), ik denk nog steeds een van de snelste op de markt. Tot nu toe gebruik ik echter voornamelijk Kodi. Fiets als een speer door alle menus. Moet nog verder experimenteren.

Ik heb er een Minix Neo A2 lite fly mouse bij gekocht. Is wat handiger dan de standaard remote maar wat ik dan weer niet begrijp is dat de power off knop (IR) niet werkt dus heb ik ook de standaard remote paraat om het kastje uit te kunnen zetten. Is een bekend probleem lees ik op internet, hoe verzin je het.

Ook kruipt de pointer bij het gebruik langzaam weg zodat ik de muis telkens even opnieuw moet richten maar dat is denk ik bij elke muis zo.

Kortom, top kastje.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is er een nieuwe firmware (link), maar ook dat is nog een uitdaging. Dit moet gedaan worden met een USB-A - USB-A kabel. Best bijzonder, die heb ik niet standaard liggen. (is dat gewoon 1=1 verbinding of een cross cable?) Dan via de USB burning tool kun
Ik heb hieronder eens den uitleg gedaan hoe je met een usbdisk een firmware update kunt doen als je met een fullsize otg poort opgescheept zit, of wanneer je geen sdcardreader in je toestel hebt zitten. Uiteraard moet je de fw gebruiken voor jouw type toestel.

http://gathering.tweakers...list_messages/1504903/270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:13:
Ik heb een MXIII 2GB hier in gebruik.
Hierop heb ik Openelec 6.0.0 gezet >> http://amlinux.ru/image/6.0.0/

Echter loop ik al regelmatig tegen een probleem aan.
Als de box een nacht uit heeft gestaan en je wilt hem weer opstarten dan blijft hij hangen op het openelec scherm.

Meestal zet ik hem dan even uit via de uit/aan-knop ingedrukt te houden en start hem opnieuw.
Vaak loopt hij dan wel door, maar het gebeurd ook wel eens dat hij weer blijft hangen.

De enige oplossing is dan de power er echt af en opnieuw starten.

Heeft iemand een idee of je ergens kan achterhalen waardoor hij vastloopt ?
Iemand een idee ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
acoster schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 07:56:
[...]

Je kan dan toch altijd het originele image terug zetten? Heb je hem weer zoals toen je hem voor het eerst kreeg.
Heb van die K1 diverse topics gezien en er is vast wel ergens de orginele ROM te vinden.
Op tweakers of ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Jumpman schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:14:
De MXQ 4K RK3229 TV Box maar besteld voor $ 19,99 (ik had nog een $ 10,00 voucher). Ik weet dat er Android 4.4 KitKat op draait, maar voor dit geld wel leuk om eens te testen. Nu nog hopen dat er na release ook snel Linux support komt (De Mali 400 GPU is in ieder geval al compatibel, nu de CPU nog).
Gisteren ontvangen. Best snel en geen douane controle. Nu nog tijd vinden om hem te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Laatst online: 18-09 21:49
Ik zoek een goedkope mediaspeler om Russische zenders mee te ontvangen. Is een android box hier geschikt voor? En zo ja, welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
Vandaag deze maar eens besteld: http://www.geekbuying.com...oding---Black-361629.html

Eens kijken of dit beter werkt dan via de RPi. Krijg hier toch vaak de problemen dat hij niet reageert..

Iemand ervaring met deze of een vergelijkbare Android / KODI?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-09 12:21
Sinds kort heb ik de Minix Neo U1, wat een pracht ding en werkt net zo goed als de voorganger de Minix Neo X8H-PLUS en volgens mij hetzelfde of iets goedkoper geprijsd. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
is er een FW met Android 5.1 of hoger voor de MXIII 2GB S802 Amlogic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SolarOrbiter schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:18:
is er een FW met Android 5.1 of hoger voor de MXIII 2GB S802 Amlogic?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
BaZnGaNL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:40:
Vandaag deze maar eens besteld: http://www.geekbuying.com...oding---Black-361629.html

Eens kijken of dit beter werkt dan via de RPi. Krijg hier toch vaak de problemen dat hij niet reageert..

Dat is exact diegene die ik ook heb. Top kastje echter lijkt het geluid af en toe te hangen. (zie mijn eerdere posts). Ik ga kijken of met de nieuwe FW het weg is. Daarvoor heb ik nu een USB A-USB A kabel besteld. Daar wacht ik nog even op, moet uit china komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ferrox1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Dat is exact diegene die ik ook heb. Top kastje echter lijkt het geluid af en toe te hangen. (zie mijn eerdere posts). Ik ga kijken of met de nieuwe FW het weg is. Daarvoor heb ik nu een USB A-USB A kabel besteld. Daar wacht ik nog even op, moet uit china komen >:)
Laat het weten of dit het probleem heeft opgelost. ;)

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Jumpman schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 22:20:
[...]

Gisteren ontvangen. Best snel en geen douane controle. Nu nog tijd vinden om hem te testen.
Ik heb het probleem dat het kastje vastloopt als je die op standby probeert te zetten... Normaal zou de led rood moeten worden, echter bij mij verandert die na 4s naar gedimd blauw. Dan kan je alleen nog de stekker uit de box trekken om het opnieuw te laten opstarten. Resetten verhelpt bij mij het probleem niet (al eens stuk of 15 keer gedaan...).

De rk3229 box is dus niet echt aan te raden.. tenminste voor mij. Hele dag aan laten staan is ook weer zoiets. Youtube is 720p zoals gebruikelijk bij de boxen. Kastje is wel wat trager indien je te veel apps hebt geopend.

Voor de mensen die een 2.4Ghz afstandsbediening samen willen gebruiken met de WiFi van een willekeurig Android box > doe het niet aangezien de WiFi dan miserabel traag wordt. Het beste is om of het bekabeld aan te sluiten of de usb ontvanger met een verlengkabel van 1 meter aan te sluiten zodat ze elkaar minder storen.

Heb ook een mk808b plus, alleen heeft die weer geen ethernet poort waardoor je met een usb adapter moet werken. Echter, een ethernet poort rechtstreeks aan de box werkt wel een stuk sneller dan via een aparte dongel (verschil van 5s bij zappen).

Weet niet wat erger is, kastje wat vastloopt als die in standby wordt gezet of een hdmi stick die langzaam internet heeft (en ook niet fatsoenlijk in standby gaat doordat de airmouse beweegt waardoor die weer aanspringt).

[ Voor 17% gewijzigd door Exor op 15-02-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:59:
[...]

Dus ben ik de enige op dit forum met een iMac die videos wilt kijken via een android kasje. :X
Zo, heb het anders opgelost een betaalde app Plex gedownload op het
MXIII-G kastje en vandaar uit kan ik mooi al mijn films op mijn TV bekijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Exor schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:46:
[...]

Ik heb het probleem dat het kastje vastloopt als je die op standby probeert te zetten... Normaal zou de led rood moeten worden, echter bij mij verandert die na 4s naar gedimd blauw. Dan kan je alleen nog de stekker uit de box trekken om het opnieuw te laten opstarten. Resetten verhelpt bij mij het probleem niet (al eens stuk of 15 keer gedaan...).

De rk3229 box is dus niet echt aan te raden.. tenminste voor mij. Hele dag aan laten staan is ook weer zoiets. Youtube is 720p zoals gebruikelijk bij de boxen. Kastje is wel wat trager indien je te veel apps hebt geopend.

Voor de mensen die een 2.4Ghz afstandsbediening samen willen gebruiken met de WiFi van een willekeurig Android box > doe het niet aangezien de WiFi dan miserabel traag wordt. Het beste is om of het bekabeld aan te sluiten of de usb ontvanger met een verlengkabel van 1 meter aan te sluiten zodat ze elkaar minder storen.

Heb ook een mk808b plus, alleen heeft die weer geen ethernet poort waardoor je met een usb adapter moet werken. Echter, een ethernet poort rechtstreeks aan de box werkt wel een stuk sneller dan via een aparte dongel (verschil van 5s bij zappen).

Weet niet wat erger is, kastje wat vastloopt als die in standby wordt gezet of een hdmi stick die langzaam internet heeft (en ook niet fatsoenlijk in standby gaat doordat de airmouse beweegt waardoor die weer aanspringt).
Vandaag heb ik hem ook uitgepakt en getest. Hier alles wel 1920 x 1080 pixels 60 FPS. Echter ook hetzelfde probleem: Zet je hem uit in/stanby dan krijg je hem daarna niet meer aan met de afstandsbediening. Je moet dan de stroom onderbreken (stekker er in en eruit halen). Wellicht een instelling in het menu van Android, maar zover ben ik nog niet. Verder doet het apparaat alles verrassend vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Jumpman schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Vandaag heb ik hem ook uitgepakt en getest. Hier alles wel 1920 x 1080 pixels 60 FPS. Echter ook hetzelfde probleem: Zet je hem uit in/stanby dan krijg je hem daarna niet meer aan met de afstandsbediening. Je moet dan de stroom onderbreken (stekker er in en eruit halen). Wellicht een instelling in het menu van Android, maar zover ben ik nog niet. Verder doet het apparaat alles verrassend vlot.
Ik heb alle instellingen bekeken en ook wat aangepast (airplane mode, WiFi uit, ethernet uit, eerst WiFi dan ethernet, daydream uit, 1080p 50hz, android ontwikkelaar uit, usb debugging uit, resetten via de instellingen (met en zonder behoud van gegevens) van Android, resetten via de speciale rockchip app, ander stroomadapter van mini x5 en airmouse eruit), maar het probleem blijft aanwezig.

Op een ander forum/discussie platform hebben andere mensen ook last van het standby probleem en dat de box zich reset halverwege een video. Hopelijk komt er een nieuw firmware om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Alleen wanneer je een merkboxje van b.v. Tronsmart koopt of een directe kloon daarvan die dezelfde firmware kan draaien heb je nog enigszins kans op een update.
De meerderheid van het soort merkloze boxjes met weer een of andere unieke hardwareconfiguratie krijgt nooit meer een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Antwoord van geekbuying is ook bedroevend... Ach ja, voor 20 euro is het wel leuk speelgoed. Box herstart zich wel als de video te complex wordt (10bit 1080p sample en wat andere apps aan). Maar voor 'reguliere/normale' filmpjes en streamen werkt het bij mij wel.
Our reply:
Dear friend

Thanks for your inquiry
When you press the power off button on remote, it will switch to standby, then you will have to plug out the power adapter.

Enjoy your shopping
Best regards

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

Garyu

WW

WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:50:
Ik heb een MXIII ( 1GB ( S802 ) ) die staat naast de TV en draait idd bullet-proof op de stock ROM.
Een Banana Pi heb ik ook om wat mee te stoeien en klooien. Wil je iets portable's met scherm dan kan ik je de Asus F205TA ( Z3735F ) aanraden ;)
Linkje naar de laatste versie van de stock ROM? Ik heb een tijd lang OpenELEC gebruikt, maar zit toch te kijken om terug te gaan naar Android, om zo meer flexibiliteit te hebben (en de Amazon apps te kunnen gebruiken), maar heb de originele ROMs niet meer :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MdO82
Garyu schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:32:
[...]

Linkje naar de laatste versie van de stock ROM? Ik heb een tijd lang OpenELEC gebruikt, maar zit toch te kijken om terug te gaan naar Android, om zo meer flexibiliteit te hebben (en de Amazon apps te kunnen gebruiken), maar heb de originele ROMs niet meer :(.
Heb je hier of hier wellicht iets aan ?

[ Voor 9% gewijzigd door MdO82 op 18-02-2016 15:39 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

Garyu

WW

Dank - ik ga hiermee aan de slag:
http://freaktab.com/forum...link-user-feedback-thread

Daar staat in ieder geval een relatief recente update die volgens de link zowel voor de 1GB als voor de 2GB versie zou moeten werken:
FW Release->
The latest:
Compatible with S82/S82B/S82H+Ap6210/Ap6330 and MXIII(1G&2G DDR)+AP6181/AP6210/AP6330--->All IN ONE

112k4->
1.Add Flix Universe.apk
2.Add "Dolby settings" item at Settings
3.Support BT MAC customization
4.Fix the TureHD video broadcast problem
5.Fix the MPEG codec video broadcast problem
6.Fix Sony PS3 Bluetooth handle and the platform can not establish a Bluetooth connection, connection prompts "Segmentation fault"
7.Fix BOX sometimes cannot read Ethernet MAC
8.Fix HDMI sometimes has no image output
9.Fix sometimes soft shutdown crashing

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Idiote vraag wellicht, maar als je een smart-TV zou hebben heb je dan eigenlijk net zoveel mogelijkheden als met een Android TV-box ?

Het licht eraan welke tv je hebt, maar er zijn tv's met veel mogelijkheden ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De tv die alles zelf al kan heeft geen android boxje meer nodig, dat klopt.
Maar stel je nu een vraag of wil je een antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ASW1 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:57:
De tv die alles zelf al kan heeft geen android boxje meer nodig, dat klopt.
Maar stel je nu een vraag of wil je een antwoord geven?
Ik denk dat ik onbewust zelf het antwoord al had gegeven :$

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 13:32:
Idiote vraag wellicht, maar als je een smart-TV zou hebben heb je dan eigenlijk net zoveel mogelijkheden als met een Android TV-box ?

Het licht eraan welke tv je hebt, maar er zijn tv's met veel mogelijkheden ;)
Stel jezelf de vraag; kan je Smart-TV alles wat Android kan?

Hebben hier zelf een Smart-TV maar we gebruiken er niets van.
Films/series afspelen van de NAS is niet prettig (geen subtitles, geen mooie verkenner etc.), het werkt traag en vaak werkt niet alles meer naar een tijdje (simpelweg omdat ondersteuning stopt e.d.).

Enige wat we gebruiken is de app om NOS Journaal terug te kijken.
Die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Niet mee eens. Ik heb een samsung van 2011 en een sony van vorig jaar. Geen van beiden ondersteunt smb, nochtans zo oud als de straat, waardoor je moet terugvallen op dlna. Misschien is dat al beter geworden met tijd maar toen ik checkte suckte dat ter hoogte ffwd, subtitles etc.
Je bent afhankelijk van fw updates van je constructeur, walled garden.
Skinz ? Apple maakt 1 skin en het is meteen de goeie, toegegeven, maar al de rest vd 'nezen doesnt have a clue.
Jarvis is uit, ik verwacht binnenkort een nieuwe openelec versie. De androidcrowd hier zal hun update niet eens in de gaten hebben.
Maar als je je stuff op een usb drive kopieert van een pc en dan naar je tv loopt.. prima, maar dan zit je deze thread ook niet te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Niet mee eens. Ik heb een samsung van 2011 en een sony van vorig jaar. Geen van beiden ondersteunt smb, nochtans zo oud als de straat, waardoor je moet terugvallen op dlna. Misschien is dat al beter geworden met tijd maar toen ik checkte suckte dat ter hoogte ffwd, subtitles etc.
Je bent afhankelijk van fw updates van je constructeur, walled garden.
Skinz ? Apple maakt 1 skin en het is meteen de goeie, toegegeven, maar al de rest vd 'nezen doesnt have a clue.
Jarvis is uit, ik verwacht binnenkort een nieuwe openelec versie. De androidcrowd hier zal hun update niet eens in de gaten hebben.
Maar als je je stuff op een usb drive kopieert van een pc en dan naar je tv loopt.. prima, maar dan zit je deze thread ook niet te lezen...
Uit jouw verhaal begrijp ik dus al dat de apps die meegeleverd worden met de tv's niet altijd goed werken dus.
Licht er misschien aan welke tv je hebt denk ik.

Maar het blijft dus beter om een losse Android-box of een Raspberry pi2 met bijvoorbeeld openelec zoals ik nu heb te gebruiken, omdat de tv's niet altijd alles ondersteunen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Uit jouw verhaal begrijp ik dus al dat de apps die meegeleverd worden met de tv's niet altijd goed werken dus.
Licht er misschien aan welke tv je hebt denk ik.

Maar het blijft dus beter om een losse Android-box of een Raspberry pi2 met bijvoorbeeld openelec zoals ik nu heb te gebruiken, omdat de tv's niet altijd alles ondersteunen ?
Losse gedachten :
Printer copier scanner ineen is fijn, maar wat te doen als enkel de scanner defect is? :?
Bij Samsung TV heb je de underground sammy custom firmware, je moet wel jailbreaken, en dan heb je wel smb (=windows networking)...maar garantie ;w
Laatste (custom) firmware is cool, maar je cpu kan niet meer mee, dus de netflix update ;w .. hup tv buiten
All-in one : ogenschijnlijk efficient en heel netjes (lees 'weinig kabels, geen aparte stroomblokken, ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Niet noodzakelijk, wanneer je bijvoorbeeld netflix in hoge resolutie wilt zou ik je geen android boxje aanbevelen.
Er zijn dingen die android boxjes beter kunnen dan de meeste tv's, en niet alle tv's zijn gelijk geschapen natuurlijk. Voor sommige toepassingen zweren sommigen bv weer op een chromecast of apple tv speler.
Uiteindelijk is het maar net wat je precies doen wilt, en wat goed werkt op het ene platform kan slecht of niet werken op een ander platform.
De heilige graal is die ene mediaspeler die alles kan en dat nog eens perfect doet ook.
Ik heb hem nog niet gevonden en hij bestaat ook niet, niet als android boxje en ook niet als smart tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
Bij de 'nieuwere' tv's kan je gewoon youtube, Netflix (en sommige andere apps via dlna) casten zonder dat je een chromecast of Android tv nodig hebt (in hoeverre dit in de toekomst zal werken).

Nvidia shield heeft op dit moment op papier de beste specificaties (4k,Android tv, etc.). Echter, indien je voor de 'reguliere' Android versie kiest dan heb je wetek core (en wetek play +) om full HD Netflix of youtube af te spelen aangezien deze fabrikant voor de nieuwere boxen widevine level 1 ondersteunt. Echter, de prijzen zijn wel relatief hoog (100+ euro en 200 voor de nvidia).

Voorlopig werkt het hier gewoon goed om youtube te casten naar de tv en voor alle andere apps een Android box te gebruiken. Ach ja, wil je echt het maximale halen uit een mediaspeler dan ontkom je er niet aan om een htpc aan te sluiten. Dan heb je meer uitbreidingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
BaZnGaNL schreef op zondag 14 februari 2016 @ 18:40:

Eindelijk deze binnen na 1 week shipping! :)

Iemand nog tips welke add-ons voor Kodi een must is? Zoek met name een goede add-on voor Nederlandse ondertitels.

Ps. Is er ook een mogelijkheid om Kodi in het Nederlands te zetten? Deze staat nu in het Engels. Android heb ik al in het Nederlands gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
MdO82 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 14:06:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik melden dat een echte AndroidTV (Sony) prettiger werkt omdat je dan daadwerkelijk de apps "for AndroidTV" krijgt. Onder andere de Netflix en Youtube apps zijn perfect te bedienen met de arrow keys van de standard remote. Wat dat betreft viel mijn Android box tegen. De youtube app heb ik kunnen ripped, Netflix lukte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Ik heb zojuist een X9 v2 hier thuis geïnstalleerd met Kodi erop.
Zodra ik Kodi op start is er geen audio connectie meer tussen mijn home cinema en tv.
Mijn hc is een Sony bdv-n890w en mijn tv is een Sony kdl-40ex700, het lijkt erop alsof Kodi de acr uitschakeld op de een of andere manier. Als ik hem namelijk op tv zet loopt het geluid netjes over de hc maar zodra ik Kodi opstart komt de volgende foutmelding "tv speaker actief door communicatiefout audiosysteem" en gaat het geluid van de tv over de tv-speakers.
Ik heb al meerdere hdmi kabels getest maar bij alle het zelfde probleem.

Heeft iemand een idee? Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is je tv een media bron ? Steek al je bronnen achter de avr en dan heb je geen arc meer nodig.
Hangt je x9 aan je avr, toch ?
Pagina: 1 ... 70 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer