Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• C_V_S
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zoek ook wat advies voor een mediaspeler.

Momenteel heb ik een Vero die al even end of life is met Kodi, Netflix gaat via de TV en Delta tv via een "kastje". Dit vind ik een hele hoop gedoe met te veel kabels en afstandsbedieningen en HDMI (via Denon Reciever) die weleens geluid verliest bij overschakelen.

Wat ik dus wil is één mediaspeler voor alles:

- Delta TV App
- Kodi (via NAS kijk ik veel)
- Youtube
- Netflix
+ En eventueel andere apps zoals Prima, Disney e.d.

Hij moet HDR, 4K e.d. aan kunnen

Afstandsbediening is niet heel relevant heb een Logitech toetsenbord en anders ook nog een Harmony

Prijs ook niet zo belangrijk. Ik wil high end die lang mee gaat en goede prestaties heeft.

Na zoeken kom ik vooral op die van NVidia maar das is volgens mij al een model uit 2019 dus hoe lang gaat die nog mee m.b.t. updates?

Wat ik niet wil is Chinees spul met aangepaste Android versies e.d.

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:39
googlr tv streamer is nu 79 euro bij mediamarkt.. Komt er een nieuwere versie binnenkort. En daarom nu naar 79 euro ?

• C_V_S
  • Niet online
belmonde schreef op maandag 10 november 2025 @ 01:12:
googlr tv streamer is nu 79 euro bij mediamarkt.. Komt er een nieuwere versie binnenkort. En daarom nu naar 79 euro ?
Ik vind sowieso dat een hoop modellen vrij oud zijn of hebben ze een lange update periode?

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

C_V_S schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 08:10:
[...]

Ik vind sowieso dat een hoop modellen vrij oud zijn of hebben ze een lange update periode?
Aan de content-kant is er ook niets veranderd de afgelopen jaren. Beste is al jaren 4k Dolby Vision met Atmos / Auro3D / DTS/X. Dus dan hoeven de spelers ook niet meer te kunnen.

This title is for sale, please send me a PM

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dan moet je even deze video kijken, vooral vanaf 6:24:
TLDR: er wordt niet/nauwelijks verdient aan de hardware, er wordt vooral verdient aan ads.
Daarnaast is de vraag vanuit de consument ook niet echt naar high-end streamers, vooral de goedkoopste spelers zijn gewild. Als men maar Netflix e.d. kan gebruiken is het goed genoeg.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:24

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nieuwe update voor de CCmgTV.
250917.004
Security patch naar okt 25.
System stability and improvements
763 MB

"dirty" is ook weg. Spijtig, was er na een jaar bijna aan gewend :+

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 12-11-2025 00:22 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• C_V_S
  • Niet online
the-body schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 20:40:
[...]

Aan de content-kant is er ook niets veranderd de afgelopen jaren. Beste is al jaren 4k Dolby Vision met Atmos / Auro3D / DTS/X. Dus dan hoeven de spelers ook niet meer te kunnen.
Dus een Nvidia Shield is nog steeds een goede keus in de high end markt van Android Spelers?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:08
C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:24:
[...]

Dus een Nvidia Shield is nog steeds een goede keus in de high end markt van Android Spelers?
Yep. Alleen die worden niet meer gemaakt en wrs dus op den duur ook niet geupdate.

Daaronder heb je een hoop andere die óf weinig geheugen hebben óf geen goede cpu. 7(8)7
Dat laatste geldt voor de Google streamer.
Kan de reviewer hier er wel positief over doen dat het soepel loopt, ik lees ook andere verhalen.

Ik ben geen expert maar heb flink wat boxjes versleten. Voor mij is de cpu het belangrijkste. En dan wil ik graag een amlogic s905x4 of hoger. Google streamer is dan niks voor mij met een soc van 5 jaar oud.

Ik heb veel China boxjes gehad met verschillende cpu's. De enige die echt een beetje soepel liepen, ondanks veel geheugen en android (tv) versies, waren die met een amlogic cpu erin. Vandaar mijn voorkeur.

De Nokia 8010 is ook een fijn apparaat vind ik maar wordt niet meer gemaakt.

Mijn volgende apparaat wordt een xiaomi TV Box S 3rd Gen. Ook gezien mijn budget. Afgezien van de 2gb ram lijkt mij dat een fijn apparaat.
En cpu is een s905x5m.
Geen ethernet aansluiting maar die gebruik ik ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 09:44 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Harribo, de Nokia 8010 wordt nog steeds gemaakt, echter niet meer als 8010 😉

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Hoe heet die Nokia box dan? Ik mis één belangrijke app voor die Nokia box trouwens.

Wat hebben we nog meer voor keuzes voor high end Android boxen dan?

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:24:
[...]

Wat het beste is hangt af van je primaire contentconsumptie. De Apple TV is de beste voor streaming, de Ugoos AM6B+ naar mijn mening nog steeds de beste voor lokale streaming. Wil je een alles in 1 dan doet de Shield dat goed. Ik vind wel de beeldkwaliteit van de Shield echt zichtbaar minder dan hiervoor genoemde spelers.

This title is for sale, please send me a PM

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@the-body klopt ook gewoon. De shield voor lokale content is een no-go.

de shield heeft foutieve kleuren in DV (red push) en 30% van alle FEL bluray disc rips zijn niet accuraat.

Red push : https://drive.google.com/...ou0RFuS8DWtVmxYs1tumPl0F3
30% FEL niet accuraat : https://drive.google.com/...TOSpoy4xtwUBIQmziCe_R_IKe

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:01:
Hoe heet die Nokia box dan? Ik mis één belangrijke app voor die Nokia box trouwens.

Take your pick ;) Voor mij de Premier uit dat groepje.
Welke app wordt er gemist?
Als Google gecertificeerd Android TV zijn dat er nog steeds niet zoveel. Mecool zou met een S905X5 versie gaan komen tegen het einde van dit jaar. Eerst maar eens zien.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2025 12:37 ]

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Oké! Meeste wat ik zal gebruiken is lokale content (Kodi) heb wel Netflix maar dat kijk ik niet zo heel veel (das meer vriendin en kind maar die zijn niet kritisch op beeld)

KWO Community App mis ik op de Nokia box :) Niet beschikbaar op dit device zie ik in de playstore. Op mijn tel en tablet werkt het wel.

Apple tv is geen optie, moet ik weer een apple account nemen en alles is Android in ons huis.

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:05:
@Harribo, de Nokia 8010 wordt nog steeds gemaakt, echter niet meer als 8010 😉
Oh ja een Homatics toch? Halve gouden kastje oid? Edit :zie het.
Maar is die 100% dezelfde als de Nokia 8010?
Misschien daar dan ook eens naar kijken als dat zo is.
Hoewel ik wel denk dat s905x5m > s905x4...dus die xiaomi.. En meer dan de helft goedkoper... Mmm

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 15:58 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Harribo, niet perse de helft goedkoper, er kwam gisteren nog een Reddit user reply voorbij van €70,- voor de Homatics versie op AliExpress.
Ik heb er verder niet naar gekeken, ik kom om in dit soort apparaten 😉

De Xiaomi heb ik eveneens in huis, die gaat het voor mij niet worden als dagelijks apparaat, vergeleken met anderen begrijp ik wel waar de aantrekkelijke prijs vandaan komt. Maar waarschijnlijk ben ik te kritisch en kijk meer naar hoe een apparaat presteert ipv wat het kost.

Ik vergelijk enkel gecertificeerde Android TV apparaten, niet degene die dat niet hebben. Ik wil graag een allround mediaspeler 👍

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:53:
[...]

Oh ja een Homatics toch? Halve gouden kastje oid? Edit :zie het.
Maar is die 100% dezelfde als de Nokia 8010?
Misschien daar dan ook eens naar kijken als dat zo is.
Hoewel ik wel denk dat s905x5m > s905x4...dus die xiaomi.. En meer dan de helft goedkoper... Mmm
https://www.homatics.com/products/box-r-4k-plus

Deze dus?

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:03:
@Harribo, niet perse de helft goedkoper, er kwam gisteren nog een Reddit user reply voorbij van €70,- voor de Homatics versie op AliExpress.
Dat is wel extreem goedkoop.
De Xiaomi heb ik eveneens in huis, die gaat het voor mij niet worden als dagelijks apparaat, vergeleken met anderen begrijp ik wel waar de aantrekkelijke prijs vandaan komt. Maar waarschijnlijk ben ik te kritisch en kijk meer naar hoe een apparaat presteert ipv wat het kost.
Maar volgens mij presteert de xiaomi toch ook top? Heel veel beter zijn ze er nu niet, als ik tenminste de specs bekijk.

Afgezien van de prijs wil ik ook wel eens deze xiaomi uitproberen. Switchen naar zo'n homatics kan altijd nog

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Idd, maar dan niet daar gekocht voor dat bedrag 😬

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:18:
[knip]

Maar volgens mij presteert de xiaomi toch ook top? Heel veel beter zijn ze er nu niet, als ik tenminste de specs bekijk.

Afgezien van de prijs wil ik ook wel eens deze xiaomi uitproberen. Switchen naar zo'n homatics kan altijd nog
Nee, die presteert niet top. Ik ben niet van WC-Eend, als ik zelf iets heb dat het meteen het beste is. Ik test en vergelijk dit soort apparaten, al jaren nu, en hoewel de Xiaomi het leuk doet voor het geld, en ook nog eens CoreElec geschikt is, zal ie met zijn matige WiFi ontvangst en enkel een USB2 poort, nooit de standaard voor mij kunnen worden.

Hij dient eerst nog eens een paar firmware updates te krijgen want enkel 2 kanalen PCM met de Disney app houdt ook niet over. Ook crashed ie nog regelmatig, is de USB aansluiting niet te gebruiken onder Andeoid TV als USB debugging actief is in Development settings en nog wat meer van die rare streken.

Testing, one, two ...

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:59
Wel mooi dat de Shield TV Pro (2019) daarnet weer een firmware update heeft gehad v9.2.2 Android 11 (security update september 2025). Daar kunnen de Chinezen nog wat van leren ;-).

Ik heb wel afgelopen week nog een Ugoos am6b+ besteld. Ben toch wel benieuwd hoe deze met Coreelec CPM build A14 een UHD remux met DV 7 + FEL afspeelde en wat het voor mij zichtbare verschil is t.o.v. kodi op de Shield TV. Mocht ik het een duidelijke verbetering vinden verwacht dan 2 devices te gaan gebruiken. De Shield TV voor streaming services en de Amb6+ met Coreelec voor bluray remuxes.

• C_V_S
  • Niet online
wilbert11 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:21:
Wel mooi dat de Shield TV Pro (2019) daarnet weer een firmware update heeft gehad v9.2.2 Android 11 (security update september 2025). Daar kunnen de Chinezen nog wat van leren ;-).

Ik heb wel afgelopen week nog een Ugoos am6b+ besteld. Ben toch wel benieuwd hoe deze met Coreelec CPM build A14 een UHD remux met DV 7 + FEL afspeelde en wat het voor mij zichtbare verschil is t.o.v. kodi op de Shield TV. Mocht ik het een duidelijke verbetering vinden verwacht dan 2 devices te gaan gebruiken. De Shield TV voor streaming services en de Amb6+ met Coreelec voor bluray remuxes.
Die updates zijn dan goed van die Shield maar als de beeld kwaliteit te wensen over laat heb je aan de updates ook niet veel.

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 18:30:
[...]

Nee, die presteert niet top. Ik ben niet van WC-Eend, als ik zelf iets heb dat het meteen het beste is. Ik test en vergelijk dit soort apparaten, al jaren nu, en hoewel de Xiaomi het leuk doet voor het geld, en ook nog eens CoreElec geschikt is, zal ie met zijn matige WiFi ontvangst en enkel een USB2 poort, nooit de standaard voor mij kunnen worden.
Mmm de matige wifi komt her en der inderdaad voor lees ik . Dat niet soepel lopen vanaf een usb 2.0 begrijp ik wel. Inderdaad wat onhandig.

Al die El cheapo boxjes van vriend Ali hadden dat wifi probleem ook wel eens.

En de rest wat je noemt vwb xiaomi , dat zijn echt minpunten.
Hoe moet ik als mister doorsnee nu weten wat goed is om te kopen? Dat soort dingen kan je toch nooit allemaal weten?

De Nokia 8010 bevalt mij super, dan maar de homatics.

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 19:55 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Harribo schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:51:
Mmm de matige wifi komt her en der inderdaad voor. Dat niet soepel lopen vanaf een usb 2.0 begrijp ik wel. Inderdaad wat onhandig. Dan toch maar de homatics.
Hoeft niet perse een Homatics te zijn natuurlijk, maar indien toch, kijk goed voor aanbiedingen voor deze speler, prijzen kunnen flink variëren 😉

Edit: inderdaad, je moet het meestal doen met wat een ander ervan zegt. Ik sta daar iets anders in, ik wil daar zelf achter kunnen komen. En ja, dat kost soms wat extra geld (niet altijd), en tijd, maar dat heb ik 😉

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 12-11-2025 19:58 ]

Testing, one, two ...

• Harribo
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:55:
[...]

Hoeft niet perse een Homatics te zijn natuurlijk, maar indien toch, kijk goed voor aanbiedingen voor deze speler, prijzen kunnen flink variëren 😉
Jij weet wat goed is, ik niet altijd ;)
Buiten een Nokia 8010 opvolger zou ik het dus niet weten.
(oh en ben beetje anti Google qua hardware , dus ook streamer, ja sorry, raar trekje :)

Maar uiteraard bedankt voor je wijsheid!

Edit : alternatief is nu voor mij de Thomson 270.

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 12-11-2025 20:21 ]

• C_V_S
  • Niet online
Dus de beste keuze nu is de Homatics Box R 4K Plus 32GB ?

115 zie ik hem.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:23:
Dus de beste keuze nu is de Homatics Box R 4K Plus 32GB ?

115 zie ik hem.
Even een waarschuwing vooraf m.b.t. de Homatics (en gelijken). De V14 versies die publiekelijk gedeeld zijn hebben een Play-Fi mogelijkheid in het OS (Google naar Play-Fi voor info). Door dat proces is de CPU load 30-45% hoger dan zonder Play-Fi in het OS. Play-Fi kan niet volledig worden verwijderd, enkel wat systeem apps kunnen uitgeschakeld worden maar het proces zelf blijft dan nog steeds actief.

Er zijn gebruikers die door de extra CPU load problemen krijgen met oververhitting, maar de omgevingstemperatuur moet daarbij al erg hoog zijn wil het fout gaan. Er wordt door een van de Admins in de Homatics Telegram groep geadviseerd om de V12 open Beta 5394 te installeren bij problemen met V14.

Gelukkig kan een gebruiker er die versie opzetten die hij zou willen gebruiken, er zijn diverse firmware versies openbaar gemaakt, en switchen van de ene naar een andere is dan ook mogelijk.

Testing, one, two ...

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:59
C_V_S schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:24:
[...]

Die updates zijn dan goed van die Shield maar als de beeld kwaliteit te wensen over laat heb je aan de updates ook niet veel.
Ik kijk al jaren met een Shield TV op een LG oled via kodi, netflix, hbo max etc. En de beeldkwaliteit is wat mij betreft prima. Maar ik lees ook dat het (nog) beter kan, dus vandaar dat ik het een keer wil testen met een Ugoos AM6B+. Ik wil dus zien of voor mij persoonlijk zichtbaar beter is.

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:50:
[...]

Even een waarschuwing vooraf m.b.t. de Homatics (en gelijken). De V14 versies die publiekelijk gedeeld zijn hebben een Play-Fi mogelijkheid in het OS (Google naar Play-Fi voor info). Door dat proces is de CPU load 30-45% hoger dan zonder Play-Fi in het OS. Play-Fi kan niet volledig worden verwijderd, enkel wat systeem apps kunnen uitgeschakeld worden maar het proces zelf blijft dan nog steeds actief.

Er zijn gebruikers die door de extra CPU load problemen krijgen met oververhitting, maar de omgevingstemperatuur moet daarbij al erg hoog zijn wil het fout gaan. Er wordt door een van de Admins in de Homatics Telegram groep geadviseerd om de V12 open Beta 5394 te installeren bij problemen met V14.

Gelukkig kan een gebruiker er die versie opzetten die hij zou willen gebruiken, er zijn diverse firmware versies openbaar gemaakt, en switchen van de ene naar een andere is dan ook mogelijk.
Oké goede tip! Kans is niet zo heel groot als ik het zo lees.

BTW besteld hier :)

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-11 13:00
wilbert11 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:51:
[...]

Ik kijk al jaren met een Shield TV op een LG oled via kodi, netflix, hbo max etc. En de beeldkwaliteit is wat mij betreft prima. Maar ik lees ook dat het (nog) beter kan, dus vandaar dat ik het een keer wil testen met een Ugoos AM6B+. Ik wil dus zien of voor mij persoonlijk zichtbaar beter is.
De 2 boxen lijken me niet met elkaar vergelijkbaar.

De ShieldTV is een officieel Google certified apparaat met het speciaal voor TV ontwikkelde AndroidTV.

Die Ugoos, als ik hem zo even snel bekijk, lijkt gewoon op het zo veelste dertien-in-een-dozijn Android 9-knutselboxje dat rond 2016-2018 best populair was. Met een 'gewone' Android AOSP erop, met wat bij elkaar gesprokkelde driver-blobs en als je mazzel hebt misschien net genoeg DRM om Netflix enigzins werkend te krijgen. Maar waarschijnlijk wel perfect voor KODI

edit: Nog wat verder terug gelezen, en hier blijk je je al van bewust :) ( wilbert11 in "Het Grote Android Mediaspelers Topic" )

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 12-11-2025 21:09 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@eymey Ugoos AM6B+ is KING in lokale content. Geen enkel kastje komt in de buurt.
LOKALE content. Met CoreELEC en CPM A14 build.

voor Netflix e.d. te streamen zijn er andere kastjes/manieren. Daar is de AM6B+ TOTAAL niet voor geschikt.

• C_V_S
  • Niet online
Maar voor lokale content heb je toch zat opties?

Mijn best oude Vero doet het ook nog fantastisch.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:30
Vero V is voor lokale content bijna de echte king ;)
Heb de test build van DV FEL getest en FEL werkt, wel wat bugs m.b.t. artefacts nog, bij bepaalde bestanden, maar de meeste werken al goed.
Ondersteunt ook AV1 hardware decoding.

Voor streaming is het niet de beste box.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik laat het hier verder bij. Succes met jullie Vero.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:01:
Vero V is voor lokale content bijna de echte king ;)
Heb de test build van DV FEL getest en FEL werkt, wel wat bugs m.b.t. artefacts nog, bij bepaalde bestanden, maar de meeste werken al goed.
Ondersteunt ook AV1 hardware decoding.

Voor streaming is het niet de beste box.
Ik gebruik hem enkel voor Kodi en eigenlijk nooit probs.

BIj artefacts e.d. is het soms ook de rip die niet altijd perfect zijn.

Punt is enkel dat je dan voor streamings diensten weer een ander apparaat nodig hebt aangezien ik een LG tv heb en die store ook beperkt is en het feit dat HDMI arc ook niet altijd perfect werkt.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:07:
Misschien moet je onderbouwen waarom die zo goed is i.p.v. fanboy teksten? :)

• Koldur
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:07:
Dank je! Top apparaat, lean and mean en altijd betrouwbaar, snelle updates als er zaken zijn die niet lekker werken.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:02:
[...]

Ik gebruik hem enkel voor Kodi en eigenlijk nooit probs.

BIj artefacts e.d. is het soms ook de rip die niet altijd perfect zijn.

Punt is enkel dat je dan voor streamings diensten weer een ander apparaat nodig hebt aangezien ik een LG tv heb en die store ook beperkt is en het feit dat HDMI arc ook niet altijd perfect werkt.
Het punt is een beetje, dat die echte streaming players, vaak vooral daarop geënt zijn en juist lokale media niet de focus op willen leggen, want er is te verdienen aan streaming en niet aan lokale media.
Het is wel een beetje het een of het ander helaas.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 09:26:
[...]

Het punt is een beetje, dat die echte streaming players, vaak vooral daarop geënt zijn en juist lokale media niet de focus op willen leggen, want er is te verdienen aan streaming en niet aan lokale media.
Het is wel een beetje het een of het ander helaas.
Ik snap het punt wel maar al die apparaten en afstandsbedieningen (heb maar weer een oude Harmony op de kop getik bij gebrek aan beter) dat is ook iets waar ik nu niet allemaal zin in heb.

Het is al zo'n kabel bende. Heb van Delta nu ook al zo'n kastje die niet echt heel snel werkt. Dan gebruik ik liever de app die wel snel is.

Het is een beetje schipperen daar ben ik het mee eens :)

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:15:
[...]

Ik snap het punt wel maar al die apparaten en afstandsbedieningen (heb maar weer een oude Harmony op de kop getik bij gebrek aan beter) dat is ook iets waar ik nu niet allemaal zin in heb.

Het is al zo'n kabel bende. Heb van Delta nu ook al zo'n kastje die niet echt heel snel werkt. Dan gebruik ik liever de app die wel snel is.

Het is een beetje schipperen daar ben ik het mee eens :)
Ja, het is helaas niet ideaal. Heb zelf een Harmony Hub afstandsbedieding en dat werkt met alles, behalve de Ziggo box, helemaal perfect. Ook via Bluetooth met de Vero V in dit geval.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ugoos gebruiker kan ik mededelen dat Vero mijn beste Kodi ervaring was. Maar het probleem is dat de Vero V niet door een kenner is getest. De speler ondersteund nu FEL en cm4.0, wat harstikke goed is. Maar daar houdt het niet op, hoe zit het met red-push etc? op dit moment keurt de slager daar zijn eigen vlees.

Daarentegen wordt de ugoos continue getest waardoor je elke week wel een youtube-filmpje of een excel-lijstje voorbij ziet komen. Dit apparaat heeft een serieuze dolby vision community opgebouwd. De Vero V kan vandaag goed werken, maar hoe weet ik dat de Dolby Vision weergave niet om zeep wordt geholpen na een nieuwe update? Daarom is het belangrijke dat het apparaat onafhankelijke testers heeft. De community is net zo belangrijk als de hardware zelf.

Begrijp me niet verkeerd, maar Vero heeft veelal simpele gebruikers. Als je de pijnlijke, maar bevredigende weg wil bewandelen, dan ga je voor de ugoos.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 13-11-2025 10:51 ]

• Charles Nasi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
Ben zelf begonnen met het in elkaar fabriceren van een LineageOS-22.2 rom voor de X96 Air (hw-revisie p2), - met de Realtek WiFi-chipset. Naast dat de 'stock'rom sto(c)koud is (Android 9) met vage apps en weet ik welke meuk er in, is het natuurlijk gaaf en leerzaam om zo'n ding werkend te krijgen naar Android 15 (en 16). Inmiddels werkt de ROM stabiel en is schoon. Ik zit nog wat te klooien met de remote en het VFD-schermpje. (En eventuele Slimbox-firmware: tsjah, ik weet het niet: kernel is in ieder geval even oud en het lijkt een bij elkaar geraapt zooitje te zijn - dan compileer ik toch liever van sources (en TheMuppets met vendorblobs)).

[ Voor 0% gewijzigd door Charles Nasi op 13-11-2025 11:39 . Reden: * Realtek WiFi-chipset en Amlogic SoC... ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Farabi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:48:
Als ugoos gebruiker kan ik mededelen dat Vero mijn beste Kodi ervaring was. Maar het probleem is dat de Vero V niet door een kenner is getest. De speler ondersteund nu FEL en cm4.0, wat harstikke goed is. Maar daar houdt het niet op, hoe zit het met red-push etc? op dit moment keurt de slager daar zijn eigen vlees.

Daarentegen wordt de ugoos continue getest waardoor je elke week wel een youtube-filmpje of een excel-lijstje voorbij ziet komen. Dit apparaat heeft een serieuze dolby vision community opgebouwd. De Vero V kan vandaag goed werken, maar hoe weet ik dat de Dolby Vision weergave niet om zeep wordt geholpen na een nieuwe update? Daarom is het belangrijke dat het apparaat onafhankelijke testers heeft. De community is net zo belangrijk als de hardware zelf.

Begrijp me niet verkeerd, maar Vero heeft veelal simpele gebruikers. Als je de pijnlijke, maar bevredigende weg wil bewandelen, dan ga je voor de ugoos.
De Vero V is ook opgenomen in een actuele spreadsheet m.b.t. Kodi/CoreElec, met daarin diverse mediaspelers die zijn beoordeeld op hun kunnen door toch wel serieuze gebruikers. Er komt een diversiteit aan spelers voorbij in deze sheet.

Best Kodi-capable Media Players in 2025 for Video Playback

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:18:
[...]

Ja, het is helaas niet ideaal. Heb zelf een Harmony Hub afstandsbedieding en dat werkt met alles, behalve de Ziggo box, helemaal perfect. Ook via Bluetooth met de Vero V in dit geval.
Hub hier ook gehad maar die reageerde zo vaak dramatisch slecht dat ik er mee gestopt ben. Nu weer een One gekocht die ik altijd prima vond. Nu nog even instellen :)

Hier heb ik een Delta box en dat vind ik ook niks! Vero heb ik ook toetsenbordje op. Werkt ook prima

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:46:
[...]

De Vero V is ook opgenomen in een actuele spreadsheet m.b.t. Kodi/CoreElec, met daarin diverse mediaspelers die zijn beoordeeld op hun kunnen door toch wel serieuze gebruikers. Er komt een diversiteit aan spelers voorbij in deze sheet.

Best Kodi-capable Media Players in 2025 for Video Playback
De vero doet geen FEL, geen VS10 engine, geen LLDV support.
Neen, dank u. Het is zelfs duurder dan de am6b+ :+
Zoals Ferabi zegt, vooral voor mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Prima, maar dan kan je ook evengoed verder kijken op je Shield uit 2019.

Verder is de Am6b+ de enige speler die positive lift (in L2/L8 offset) in DV TV-LED support.
Positive lift test files: https://drive.google.com/...r5CiYJ9KKj?usp=drive_link

En verder ga ik er nu echt (ja, nu echt) over ophouden want je wordt hier toch maar fanboy genoemd als je met feiten komt en andere mensen hun speelgoed misschien downplayed.

De Vero beloofde jaren geleden al FEL support. Ik hou niet van bedrijven die leugens vertellen en met het gouden ei op de proppen komen als het schip al lang vertrokken is.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 12:19:
[...]

Zoals Ferabi zegt, vooral voor mensen die niet verder willen kijken dan hun neus lang is. Prima, maar dan kan je ook evengoed verder kijken op je Shield uit 2019.

Verder is de Am6b+ de enige speler die positive lift (in L2/L8 offset) in DV TV-LED support.

En verder ga ik er nu echt (ja, nu echt) over ophouden want je wordt hier toch maar fanboy genoemd als je met feiten komt en andere mensen hun speelgoed misschien downplayed.

De Vero beloofde jaren geleden al FEL support. Ik hou niet van bedrijven die leugens vertellen en met het gouden ei op de proppen komen als het schip al lang vertrokken is.
En praktisch gezien in hoeveel procent van de gevallen komt het voor dat je het nodig hebt of is het vooral leuk om te zeggen dat het er op zit maar in de praktijk gebruik je het nooit.

Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)

[ Voor 3% gewijzigd door C_V_S op 13-11-2025 13:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
FEL support is nu in beta test, voor de rest houd ik het niet zo bij voor deze speler (of iedere andere die niet met het Android TV OS draait).

Niet buiten beschouwing gelaten dat het menigeen het aan hun derriere mag oxideren of er support is voor hetgeen je aanhaalt. Niet iedereen heeft een weergever in huis die daar ook werkelijk profijt van gaat hebben of vinden het niet eens zo belangrijk om te hebben.

Testing, one, two ...

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:09:
[...] Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)
Dat was vroeger inderdaad zo. maar met de opkomst van UHD's is dat echter achterhaald. Alle UHD bluray-players (ook de duurste) lopen ver achter een ugoos (CPM) qua beeldkwaliteit. De puristen rippen hun disc, voegen een RPU toe en laten het op een Ugoos afspelen.

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:09:
[...]

En praktisch gezien in hoeveel procent van de gevallen komt het voor dat je het nodig hebt of is het vooral leuk om te zeggen dat het er op zit maar in de praktijk gebruik je het nooit.

Als je een echte purist bent met video koop je blurays van films in mijn ogen maar goed das weer een andere discussie :)
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

• C_V_S
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:19:
[...]

Dat was vroeger inderdaad zo. maar met de opkomst van UHD's is dat echter achterhaald. Alle UHD bluray-players (ook de duurste) lopen ver achter een ugoos (CPM) qua beeldkwaliteit. De puristen rippen hun disc, voegen een RPU toe en laten het op een Ugoos afspelen.
Puristen houden ook van de extra's, de hoesjes e.d. noem het maar op. Die doen tevens ISF kalibratie en noem maar op.

Daarnaast meeste films zijn helemaal geen UHD (oudere analoge 80 mm vaak wel) maar geupscaled e.d....Netflix filmt wel alles in 4k btw.

• C_V_S
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:22:
[...]

Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.
Klopt hebt echt geen idee ken geen film liefhebbers e.d....heb je heel goed gezien :)

• Koldur
[...]

Er zijn op dit moment al test builds die werken met FEL, ik ben onderdeel van die test, zijn nog wat zaken die ze aan het verbeteren zijn, maar voor de meeste bestanden werkt het!

Ze hebben juist nooit beloofd FEL DV toe te passen, Sam Narkozi is enorm eerlijk en zegt liever dat iets niet gaat werken, dan wel. Of jij hebt geen goed onderzoek gedaan, of jij bent hier juist degene die "leugens" verkoopt.
De Vero V doet sowieso zonder FEL zonder red crush, maar dan nog, FEL was nooit beloofd i.v.m. hardware zaken, waar nu toch opties voor gevonden zijn. Er staat in de FAQ van Vero zelfs, zoals altijd het geval al was, dat FEL niet ondersteund is. Maar daar komt nu wel verandering in.

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:18:
[...]

FEL support is nu in beta test, voor de rest houd ik het niet zo bij voor deze speler (of iedere andere die niet met het Android TV OS draait).

Niet buiten beschouwing gelaten dat het menigeen het aan hun derriere mag oxideren of er support is voor hetgeen je aanhaalt. Niet iedereen heeft een weergever in huis die daar ook werkelijk profijt van gaat hebben of vinden het niet eens zo belangrijk om te hebben.
Zo zit ik er ook in :)

• Koldur
C_V_S schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:22:
[...]

Puristen houden ook van de extra's, de hoesjes e.d. noem het maar op. Die doen tevens ISF kalibratie en noem maar op.

Daarnaast meeste films zijn helemaal geen UHD (oudere analoge 80 mm vaak wel) maar geupscaled e.d....Netflix filmt wel alles in 4k btw.
Daar wil ik wel een nuance bij maken, veel oude films, worden opnieuw ingescand in 4K en zijn vaak mooier m.b.t. beeldkwaliteit dan digitale masters die 2K of lager zijn, en wel echt een upscale zijn.

• C_V_S
  • Niet online
Koldur schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:26:
[...]

Daar wil ik wel een nuance bij maken, veel oude films, worden opnieuw ingescand in 4K en zijn vaak mooier m.b.t. beeldkwaliteit dan digitale masters die 2K of lager zijn, en wel echt een upscale zijn.
Klopt dat is ook wat ik bedoel :) Daarnaast krijg je ook nog een de discussie met afstand tot tv of het menselijk oog wel de 4k kan zien. Tevens als je 40+ bent gaan je ogen sowieso achter uit (idem dito met je bereik van je oren)

Zo zijn er nog zat factoren :)

• C_V_S
  • Niet online
Homotics is binnen.

Eerste indrukken zijn prima! Afstandsbediening werkt goed me reciever en TV dus de Harmony misschien wel niet nodig.

Dat die magnetisch is is ook erg handig. Enkel die lichtstrip had van mijn niet gehoeven en had hem liever zwart.

Nu eens kijken of alle apps en content goed draait.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:31:
Homatics is binnen.

Eerste indrukken zijn prima! Afstandsbediening werkt goed me reciever en TV dus de Harmony misschien wel niet nodig.

Dat die magnetisch is is ook erg handig. Enkel die lichtstrip had van mijn niet gehoeven en had hem liever zwart.

Nu eens kijken of alle apps en content goed draait.
Afhankelijk van de firmware versie op je toestel, is die LED strip volledig uit te schakelen. Dimmen tot 5% is ook mogelijk.

Testing, one, two ...

• C_V_S
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:58:
[...]

Afhankelijk van de firmware versie op je toestel, is die LED strip volledig uit te schakelen. Dimmen tot 5% is ook mogelijk.
Moet er nog even in kijken. Afstandsbediening is toch niet zo ideaal want bij uit zet die niet de reciever uit wel de TV en de streamers uiteraard.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:18:
Moet er nog even in kijken. Afstandsbediening is toch niet zo ideaal want bij uit zet die niet de reciever uit wel de TV en de streamers uiteraard.
Ik kan er niet uitgebreid op ingaan hier, maar het e.e.a. valt en staat met de firmware die je op het apparaat hebt, en de rest van je apparaten die je in gebruik hebt met de Homatics en daarbij, hoe aangesloten.

Mijn speler gaat rechtstreeks naar een LG G4, die via eARC audio doorgeeft aan een moderne Marantz receiver. Velen gebruiken hun receiver for passthrough naar de TV, ik hoef dat niet en daar heb ik goede redenen voor ;)

Met mijn opstelling werkt het wakker worden voor alle apparaten en het weer in slaap brengen eveneens, met een originele Homatics afstandsbediening.

Neem eerst maar eens de tijd om goed naar de instellingen te kijken, en hoe deze in te stellen. Maar het e.e.a. is wel afhankelijk van de firmware op je Homatics, welke een Android TV V11, V12 of V14 kan zijn, met daarnaast verschillende versies specifiek voor die TV versie.

Testing, one, two ...

• Harribo
C_V_S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:18:
[...]

Hdmi cec in instellingen wijzigen of uitzetten?

Ben benieuwd wat je van de Homatics vindt.
Ik ga denk ik een thomson 270 kopen

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 15-11-2025 13:38 ]

Pagina: 1 ... 93 94 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer