Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
ASW1 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:03:
[...]

Op welke rom zit je, de 103L?
Zo ja dan zou het komen door een aangesloten toetsenbord/muis.
Updaten is het simpelst met een micro SD kaartje.
Deze kun je erop gooien:http://www.tronsmart.com/?p=4778
Volgens mij inderdaad de 103L. Ik ga de update morgen uitvoeren. Dank hiervoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 19:38

houthakker

Poehé

Mattie84 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:43:
Ik heb nog even een vraag over de MXIII-G. Bij Gearbest (http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html) is deze nu in de aanbieding en er staat bij dat deze H265 kan decoden. in dit topic kan ik een reactie vinden die aangeeft dat niet gaat (hoewel daar niet de "-G" bij staat).

Dus de vraag luidt: kan de MXIII-G (zie linkje) nu wel of geen H265 afspelen?
Wel, maar alleen 8-bits

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik hoop dat die genoemde update ook mijn freezes in kodi oplost?

Bijna bij iedere film die ik vanuit kodi wil afspelen loopt de box helemaal vast en moet de stroom eraf en erop om weer te kunnen opstarten. Dit is steeds bij een film die ik van mijn eigen netwerk wil spelen (nfs).

Heb de box, mxiii-g nu 2 dagen, maar met de standaard software eigenlijk niets dan problemen. Hopelijk lost de update wat op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Ik ben met de mijne ook niet helemaal blij.
Heb hiervoor een gewone mxIII gehad met s802 soc en kitkat en die heb ik wel stabiel gekregen, maar die was helaas overleden.
De lollipop software is nog in beta geloof ik.
Ik ga eens kijken of je die kitkat firmware ook op de s812 soc kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Mensen hier ook ervaren met de M8S+?
S0812 amlogic..
zijn er al mensen die deze hebben geupdate naar Lollipop?
wat zijn de ervaringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Inmiddels mijn mxIII-G gedowngrade naar kitkat.
To be more specific; de 316k4 firmware erop gezet. http://www.tronsmart.com/?p=3460
Helemaal tevreden mee, alles doet het nu weer zoals ik gewend ben. *O*

Voor mij nog even geen lollipop. :N

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 09-11-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Zojuist een upgrade uitgevoerd naar 106L.

De google crashes en de crashes in settings zijn weg.

Dan de mindere zaken

1. Videos afspelen vanaf mijn server (zowel nfs als smb) lukt niet in Kodi: de boel loop nog steeds helemaal vast.

2. Snelheids issues (ookla speedtest) zijn ook aanwezig. Snelheid komt bedraad niet hoger dan 8 a 10 mbit. Om een kabel probleem uit te sluiten heb ik mijn laptop op die plek aangesloten een een snelheidstest uitgevoerd: deze haalt 33mbit. Kabelprobleem dus uitgesloten.

Iemand nog ervaringen met bovenstaande? Het gaat om de MXIII-G

Moet ik de zaak terugzetten naar kitkat voordat ik eens met plezier kan werken met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Steefmeister schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:41:
Moet ik de zaak terugzetten naar kitkat voordat ik eens met plezier kan werken met dit ding?
De 103L werd nadrukkelijk nog als beta gepresenteerd, bij de 106L staat dat er niet meer bij maar is nog wel beta voor mijn gevoel.
Gebruik het kastje voornamelijk om tv te kijken vanaf satellietkanalen die over mijn netwerk gestreamd worden, maar ik kreeg ze niet stabiel lopend.
Die streams zijn technisch allemaal net wat anders, sommigen 1080, anderen 720, 30 of 60 fps etc.
Geen enkele versie van kodi/xbmc/spmc kon alle kanalen goed afspelen.

Nu dus 316k4 kitkat erop gezet en helemaal stock met gepreinstalleerde kodi 15.2 loopt alles vloeiend.
Ga er niets meer aan doen; stabiel draaien staat heel hoog op het prioriteitenlijstje hier, of het een recente android versie is kan me een stuk minder boeien.

In kitkat werkt de knop bovenop om een harde reset te geven en dat is soms ook wel handig//fijn/nodig, in lollipop werkt dat vooralsnog niet en moet je de voeding lostrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ASW1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:19:
[...]

De 103L werd nadrukkelijk nog als beta gepresenteerd, bij de 106L staat dat er niet meer bij maar is nog wel beta voor mijn gevoel.
Gebruik het kastje voornamelijk om tv te kijken vanaf satellietkanalen die over mijn netwerk gestreamd worden, maar ik kreeg ze niet stabiel lopend.
Die streams zijn technisch allemaal net wat anders, sommigen 1080, anderen 720, 30 of 60 fps etc.
Geen enkele versie van kodi/xbmc/spmc kon alle kanalen goed afspelen.

Nu dus 316k4 kitkat erop gezet en helemaal stock met gepreinstalleerde kodi 15.2 loopt alles vloeiend.
Ga er niets meer aan doen; stabiel draaien staat heel hoog op het prioriteitenlijstje hier, of het een recente android versie is kan me een stuk minder boeien.

In kitkat werkt de knop bovenop om een harde reset te geven en dat is soms ook wel handig//fijn/nodig, in lollipop werkt dat vooralsnog niet en moet je de voeding lostrekken.
Ik ben nu de firmware aan het downloaden. Gaat helaas niet zo snel. Ik geloof dat deze op dezelfde manier geflashed kan worden als de 106L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nee helaas geen kant en klaar bestandenpakketje om vanaf SDkaart te flashen.
Er is wel een SDkaart flashmethode maar die werkte bij mij niet.
Heb hem uiteindelijk met een usb kabeltje aan een pc gehangen en met de usb flashtool erop kunnen zetten, maar dat was wel even gepruts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik heb inmiddels KitKat er terug opstaan. Eerst test geeft een goede snelheid aan. Dus hopelijk blijft dat zo.

Ook de films in kodi spelen inmiddels af vanaf mijn server (nas/SMB). Enige storende nu is dat deze niet 'smooth' lopen. Het is geen netwerk snelheid probleem: in ES file explorer spelen de files wel vloeiend af.

Morgen maar weer op onderzoek gaan wat dit te betekenen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Steefmeister schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:54:
Ik heb inmiddels KitKat er terug opstaan. Eerst test geeft een goede snelheid aan. Dus hopelijk blijft dat zo.

Ook de films in kodi spelen inmiddels af vanaf mijn server (nas/SMB). Enige storende nu is dat deze niet 'smooth' lopen. Het is geen netwerk snelheid probleem: in ES file explorer spelen de files wel vloeiend af.

Morgen maar weer op onderzoek gaan wat dit te betekenen heeft.
Oplossing voor de stotterende videos niet kunnen vonden. Hoewel ze het in SPMC wel prima doen. Dan gaan we maar met die verder.

Minder goed nieuws is dat ik wederom snelheidsissues heb. Waar ik gisterenavond een 40 mbit haalde haal ik er nu nog geen 10mbit aan de kabel. Nu merk ik dat internet nu sowieso opeens zijn normale snelheid niet haalt bekabeld van 45mbit, maar dan nog haal ik met de laptop op dezelfde kabel 18 mbit.

Waar zit het grote verschil in? Ben langzaam de moed aan het verliezen dat het echt helemaal goed komt met dit ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

iemand nog leuke android mediaspelers gespot vandaag met een fikse korting? vanwege de 11-11 sale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:51:
iemand nog leuke android mediaspelers gespot vandaag met een fikse korting? vanwege de 11-11 sale?
Paar dagen geleden mijn mxq gemold tijdens update, door per vergissing verkeerde powerplug te gebruiken. :F
Dan wat zitten zoeken naar s905 gecombineerd met AC. Conclusie lijkt dat s905 toestellen pas vanaf december massaal op markt komen. Amlogic lijkt ook te aarzelen met die 5.x SDK tot december ondanks dat ie aangekondigd was in februari. Op de site van stane1983 is daar een woordenwisseling over.
Z8300 ondersteunen ook hevc, dus w10 toestellen zijn ook een overweging.
Ik wacht nog even..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 09:56 . Reden: correctie 8300 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Steefmeister schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 21:07:
[...]

Ben langzaam de moed aan het verliezen dat het echt helemaal goed komt met dit ding..
Waar heb je die doorvoersnelheid dan voor nodig?
Ik heb er nog nooit naar gekeken (of er iets van gemerkt dat het onvoldoende zou zijn).

Net even gekeken en ik haal +20mbps, hetzelde als op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ASW1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 10:54:
[...]

Waar heb je die doorvoersnelheid dan voor nodig?
Ik heb er nog nooit naar gekeken (of er iets van gemerkt dat het onvoldoende zou zijn).

Net even gekeken en ik haal +20mbps, hetzelde als op de desktop.
Nou ja als je 1080p streams (dus buiten eigen netwerk) een beetje lekker wilt laten lopen dan is het wel prettig als je snelheid lekker hoog blijft. Als dat ver onder de 10 blijft zakken dan ga je issues krijgen.

Ben er nu achter dat het een beetje samenhangt met de internetsnelheid drop in de avond. De android box heeft hier blijkbaar meer last van dan de windows server (al wordt deze snelheid ook met 66% verlaagd op die momenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vraag me af of dat wel aan je boxje ligt.
Eigenlijk zou je eens over je eigen netwerk moeten testen hoever je komt met die gigabit aansluiting.
De gewone mxiii was maar 10/100.
De mxiii-G(van Gigabit) zou (naast een andere soc) immers 10/100/1000 moeten kunnen doen.

[ Voor 11% gewijzigd door ASW1 op 11-11-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ASW1 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:06:
Vraag me af of dat wel aan je boxje ligt.
Eigenlijk zou je eens over je eigen netwerk moeten testen hoever je komt met die gigabit aansluiting.
De gewone mxiii was maar 10/100.
De mxiii-G(van Gigabit) zou (naast een andere soc) immers 10/100/1000 moeten kunnen doen.
Weet niet zeker wat je bedoeld, maar de volgende zaken heb ik al getest:
- Snelheid overige computers dmv Ookla speedtest (ligt ook lager 17 mbit tov normale 45 mbit)
- Om uit te sluiten of er met de netwerkkabel iets niet goed is heb ik de laptop uit het eerste punt hieraan gehangen en wederom speedtest gedaan. Ook op dat moment 17mbit.
- Het interne netwerk heeft geen problemen met een volledige blu-ray van +30gb te streamen. Deze loopt smooth. Dus ga er van uit dat dit ook goed zit.
- Nadat de andere computers ook geen last meer hadden van de 'internetsnelheidsdip' haalt android box ook een goede snelheid van +40mbit ipv de 8mbit tijdens de 'internetsnelheidsdip'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik bedoel er verder weinig mee, behalve dat ik benieuwd ben hoe de mxiii-G (van Gigabit) presteert t.o.v. de gewone mxiii die "maar" 100 mbit kan.
Niet dat je dat gigabit ethernet nou echt nodig hebt op zo'n android boxje, maar goed.

Verwijderd

Steefmeister schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:46:
[...]

Dit heb ik dus nu ook. Wordt er echt helemaal gek van. Google play services al opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Lekker begin zo heb het ding net een uur.

Bij mij gaat het eigenlijk in alle schermen er zo aan toe niet specifiek voor spotify ofzo

Iemand een idee hoe op te lossen?? Heb cache van store en services al leeggegooid, beide opnieuw geinstalleerd maar helaas geen resultaat
Heb het uiteindelijk opgelost. Door de update van Google Play services te uninstallen.

Geen problemen meer gehad

• Steefmeister
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:14:
[...]

Heb het uiteindelijk opgelost. Door de update van Google Play services te uninstallen.

Geen problemen meer gehad
Dat destijds ook geprobeerd, maar had geen nut. Enfin.. ik laat het geheel nog even op KitKat lopen.

• Steefmeister
Ok nog een vraagje van mijn kant want ik kom er niet uit.

Wanneer ik bepaalde series via lokaal netwerk kijk dan lopen ze prima. Bekijk ik dezelfde kwaliteit afleveringen van dezelfde serie via genesis dan loopt het niet geheel vloeiend (judder is de term?).

In showbox lopen ze dan wel weer prima. Ik heb al de Adjust display refresh rate to match video optie al aan gehad en ook op pause/play. Dat verbeterde wel iets, maar niet 100%.
Kon me ook herrinneren dat toen ik de mede8er nog gebruikte tv vaak naar 24hz sprong, maar dat heb ik nu met de android box nog niet zien gebeuren.

Update naar 16.0 heeft ook geen effect

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 12:29
ik zie de mxiii plus/G vaak voorbijkomen op dit forum. Maar ik zie ook de M8S+ bij onze Chinese vrienden staan met volgens mij zo goed als identieke specs en nagenoeg dezelfde prijs

Is er een voorkeur voor een van beide uit te spreken en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graziemille schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:13:
ik zie de mxiii plus/G vaak voorbijkomen op dit forum. Maar ik zie ook de M8S+ bij onze Chinese vrienden staan met volgens mij zo goed als identieke specs en nagenoeg dezelfde prijs

Interessant toestel dat ik ook in de gaten hou.

Heeft geen OTG poort lijkt, waardoor je firmware updates via sdkaartje zal moeten doen.
Je moet dan een sdkaartje hebben rondslingeren.
MXIIIg heeft wel OTG. Maar de commentaren over dat toestel zijn niet echt 20/20, iets wat de oude mxiii wel verdiende.
M8S+ heeft een heel recente lollipop fw ?

update: de M8S heeft binnen in de audiopoort een knopje dat je kunt indrukken met paperclip. Dat, in combinatie met de laatste USB poort is de OTG functie. Je hebt dan wel een male/male usb cable nodig, niet iedereen heeft dat rondslingeren.
Vermoedelijk zal M8S+ ook zo werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn advies wanneer je er ooit nog een andere rom op wilt flashen dan degene die erop staat wanneer je pakje aankomt: neem de mxiii G/plus

Er is genoeg prima hardware te koop met brakke firmware waar weinig of zelfs nooit meer een update voor komt. De firmware is meestal de zwakste schakel bij dit soort boxjes.

[ Voor 39% gewijzigd door ASW1 op 17-11-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
ik heb sinds 2 weken nu, de M8S+ ben er zeer blij mee!
werkt snel etc. komt met Android 4.4.2. er slingert wel een ROM van Lollipop, maar lees er geen goede verhalen over.

maar in principe werkt alles goed, zoals het moet, dus upgraden hoeft niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:16:
Mijn advies wanneer je er ooit nog een andere rom op wilt flashen dan degene die erop staat wanneer je pakje aankomt: neem de mxiii G/plus

Er is genoeg prima hardware te koop met brakke firmware waar weinig of zelfs nooit meer een update voor komt. De firmware is meestal de zwakste schakel bij dit soort boxjes.
Je hebt gelijk.
En in het bijzonder als je over echte exoten spreekt genre Allwinner / Mediatek / Hi??? boxjes.

Maar die M8xyz toestellen zie je toch vaak in de lijst staan bij nieuwe firmware ? Ook bij openelec vind je dat toestel terug : http://amlinux.ru/image/6.0.0/

Mijn ervaring is dat een pak vd miserie van de boxen evenzeer gerelateerd is aan alle scenarios waarin Kodi kan terecht komen, dan dat er firmware issues zijn : is er een AVR in het spel en hoe is die geconfigged ? Welke skin gaat de gebruiker gebruiken ? Weet de gebruiker dat hij beter 2.0 dan 5.1 selecteert in de audio uitgang in het scenario AVR - nochtans staat dit haaks op zijn logica ? Weet de gebruiker dat lipsync problemen via advanced settings geregeld moet worden omdat noch de Kodi-mensen, noch de chinees die de firmware releases doet .. alle scenarios kan fantaseren? Weet de gebruiker hoe hij makkelijk een addon kan gebruiken voor het beheer van zijn advancedsettings.xml ?
Heeft de gebruiker - voor hij begon te experimenteren- eerst de bestaande advancedsettings gereset ?
Heeft de gebruiker een andere Launcher geinstalleerd ?
Je kunt jezelf ook in de voeten schieten, en het in de schoenen vd fw schuiven.

Verwijderd

graziemille schreef op maandag 16 november 2015 @ 22:13:

Wat ik een voordeel vind van de MXIII-G, is de USB poorten aan de zijkant. Ik heb ook een M8S+ gehad maar hierbij werkte mijn Rii i8 niet goed omdat de ontvanger alleen in een usb poort aan de achterkant kon. Ook heeft de MXIII-G beter ondersteuning voor Android 5.1 Volgens mij is er nog geen echte 5.1 voor de M8S+ beschikbaar. Ik heb de M8S+ de deur uit gedaan en de MXIII-G gehouden. Voelt wat robuuster (fysiek en qua interface).

Het best is een box aan te schaffen met de juiste android geinstalleerd. Sommige fabrikanten hebben net weer een afwijkend OS om alles goed te laten functioneren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 12:29
De mxiii plus/G op bv. gearbest en geekbuying worden volgens mij 'merkloos' aangeboden. Er is bv. ook een mxii plus van tronsmart, of beelink, wat in mijn ogen dan een merktoestel is. Tronsmart geeft ook aan, dat deze ook ondersteund zal zijn/blijven v.w.b. software updates (OTA).

Zou het dan vertrouwder zijn om een tronsmart/beelink te kopen boven een 'willekeurige' andere mxiii plus/G?

Als alle apparaten mxiii plus/G heten; waarin zit dan de overeenkomsten? Of zijn het allemaal dezelfde doosjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Geen idee. Ik heb een merkloze mxiii-g gehaald, en er de tronsmart kitkat rom opgezet.
Doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik ben een onzettende android N00B, maar heb sinds enige tijd een mxiii-g 4k in huis. Mijn eerste android device. Ben erg tevreden met de box, vooral vanwege Kodi erop, dat werkt echt top!
Maar recent is er een automatische (?) update geweest en nu kan ik niet meer uit Kodi met de rechtermuisknop? Enig idee hoe ik dat kan verhelpen? En hoe zet je zo een apparaat uit vanuit de interface? Ik heb een logitech k400 toetsenbord erbij genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op K400 bovenaan staat een "Huisje" knop. Daarmee verlaat je steeds je openstaande toepassing.
In linkerbovenhoek is er een ronde knop met een symbooltje "rechtermuis", als alternatief voor de echte rechtermuis knop

Kijk je keyboard instellingen na via de MBOX settings, 4e tabblad, Advanced (of zoiets)

succes

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 20:11
Hallo.

Ik heb een MXIII en daar staat iig Kodi 15.2 op.
En firefox.

Nu wil mijn partner een aflevering van Zembla zien die niet meer via uitzending gemist te bekijken is. Maar wel via de site NPO.nl. Echter wil die site een flashplayer op mijn MXIII. Tja, en dat lukt me dus niet.

Enig manier om die aflevering toch te bekijken op de MXIII via NPO.nl?

• Steefmeister
Lukt een Flash browser wel. Bijvoorbeeld Puffin?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 20:11
Steefmeister schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:50:
Lukt een Flash browser wel. Bijvoorbeeld Puffin?
Nooit van gehoord. Dat ga ik proberen.
kom er morgen op terug.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 00:53
tjaeuhm schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:38:
[...]

Die ugoos zijn toch wel goed?
En de Zidoo x6 schijnt ook goed te zijn.
Uitstekende service las ik.
http://www.zidoo.tv/Produ...AyZKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
Even een oude reactie omhoog halen.

Ik heb tot nu toe zeer goede ervaring met dit kastje. Het is snel, streamt zonder hotten en stoten en speelt alles af via externe hardeschijf. Misschien meer mensen die in het bezit zijn van dit geweldige kastje?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Ik ben zelf overgestapt naar een win10 kastje. Werkt perfect.

Verwijderd

Goedeavond

Ik ben nieuw hier dus weet eigelijk niet of ik dit hier mag plaatsen
Maar ik heb een vraag ik heb een amlogic m8 nu heb ik altijd het "ouderwetse" menu gehad op mijn m8 deze was kapot en viel nog binnen de garantie dus heb een nieuwe gekregen echter met de instalatie heeft degene waar ik hem gekocht heb het nieuwe menu (zoals bij window met de tegels) erop gezet en nu kan ik niet meer vinden waar ik het menu kan veranderen weet iemand dit zo?

Vast bedankt

Groetjes joyce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:15:
Wat voor merk/type w10 kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:47
tjaeuhm schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:15:
Zat ook te kijken,welke heb je genomen.Werkt kodiner goed op....

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Net kodi eens getest op mijn windows laptop. Verbaasd me eigenlijk dat ik hier in genesis meer streams van zelfde films zie dan op mijn mxIII-g. Ook lijk ik minder last te hebben van schokkerige streams in genesis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:35
Ik ben sinds september eigenaar van een MXIII-G. De meegeleverde lollipop ROM vond ik niet geweldig. Lang niet alles werkt gewoon, in tegenstelling tot kitkat op de MXIII-G. Ook custom ROMS van het freaktab forum veranderden hier niet veel aan. Sinds 4 november zijn er echter Openelec builds beschikbaar via http://amlinux.ru/image/. Dit werkt echt super en heb ik nu op beide apparaten geinstalleerd. Het streamen van Spotify en Netflix (wat met Kodi/Openelec niet gaat) doe ik door middel van Chromecasts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wido91 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:58:
Ik ben sinds september eigenaar van een MXIII-G. De meegeleverde lollipop ROM vond ik niet geweldig. Lang niet alles werkt gewoon, in tegenstelling tot kitkat op de MXIII-G. Ook custom ROMS van het freaktab forum veranderden hier niet veel aan. Sinds 4 november zijn er echter Openelec builds beschikbaar via http://amlinux.ru/image/. Dit werkt echt super en heb ik nu op beide apparaten geinstalleerd. Het streamen van Spotify en Netflix (wat met Kodi/Openelec niet gaat) doe ik door middel van Chromecasts :)
Heb je spotimc of spotlight al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
wido91 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:58:
Bedankt voor de tip. Kun je ook linkje geven hoe je dit op je MXIII-G hebt gezet? Ik heb zelf ook een MXIII-G die lang niet even vloeiend werkt met alle formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben op zoek naar een box die in staat is tot channelbonding op de 5Ghz band.
Echte AC is nog beter natuurlijk :)

Kan iemand bevestigen dat zijn MXIII-G 150Mb/s haalt op 5Ghz ?
Wie hier haalt 130Mb/s of beter, en met welke box ?

dank

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Zo net bij GEARBEST de MXIII-G TV BOX Android 5.1 10000m Lan ( http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html ) besteld.

Nu komt mijn vraag wat ik straks wil doen,
Wil de erop openElec werkt soepeler zoals ik het hier lees,
kan dat over Andriod 5.5 of moet dit eerst verwijderd worden maar dan kan ik nooit meer terug.

Wil het kastje gaan gebruiken voor Kodi films/series kijken en af en toe een film screamen van iMac naar MXIII om te kijken op TV.

[ Voor 20% gewijzigd door t-bob op 05-12-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb een mxq s805 gekocht. Prijs tussen 1gb en 2gb was bijna dubbel. Heb nu dus een 1gb, maar ben wel nieuwsgierig of een 2gb versie nu zoveel sneller is. Ik gebruik m alleen maar voor kodi. Rest vd apps gaan er allemaal af.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Christiaan.. schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:15:
Ik heb een mxq s805 gekocht. Prijs tussen 1gb en 2gb was bijna dubbel. Heb nu dus een 1gb, maar ben wel nieuwsgierig of een 2gb versie nu zoveel sneller is. Ik gebruik m alleen maar voor kodi. Rest vd apps gaan er allemaal af.
Dan zou je beter openelec installeren, zie mijn link hierboven naar de firmwares van kerber.
Extra ram maakt je box niet sneller maar je kan meer apps tegelijk draaien, of grotere games. Maar daar heb jij de gamer SoC niet voor. De footprint van openelec is kleiner dan die van android. En de mxq draait android al vlot rond vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben voor MX iv gegaan. Zelfde specs als MXIII-G, maar met AP6335 (ac).
77euro

M8H was een valabel alternatief: die heeft ook AP6335, maar gebruikt slechts nand, standaard met KK.

Heb te lang gekeken naar s905: heeft wel een mooie roadmap maar er is toch nog veel FUD rond: licenties, binnenkort een tweede editie vd chipset, kodi problemen. Uiteindelijk zijn de benchmarks lager dan s812. Het is eigenlijk wifi die aandacht verdient en de Next Step moet zijn - maar nog steeds achterop hinkt in de nieuwe s905 doosjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:17:
[...]

Dan zou je beter openelec installeren, zie mijn link hierboven naar de firmwares van kerber.
Extra ram maakt je box niet sneller maar je kan meer apps tegelijk draaien, of grotere games. Maar daar heb jij de gamer SoC niet voor. De footprint van openelec is kleiner dan die van android. En de mxq draait android al vlot rond vond ik.
Link gevonden. Is het de bedoeling dat ik bij 6.0 de mxq versie installeer via update?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek een recente android firmware voor je MXQ, kies de sdcard versie.
Daarin ga je een bestand uboot.bin vinden. Hou die apart.

Je moet een sdcard of een usbstick bootable maken met de amlogic tool die je hier vindt.
Deze tool zal je om de uboot.bin file vragen.

Daarna download je de OpenElec versie MXQ 6002.zip (dus NIET de update.zip), en unzip de inhoud in de sdcard/usbdrive. Je krijgt dan 3 files : een aml file, een recovery.img file en de OpenElec firmware zelf, die je gezipped laat.

SDcard:
Plaats de sdcard en boot via de tandenstoker methode (drukknopje zit in audiopoort) en je zal het android firmware update filmpje zien (open buikje met tandwielen).
Done.

USBstick
Mocht je geen sdcard hebben rondslingeren en je hebt een usbstick gebruikt, dan moet je in het .aml bestand het woord "sdcard" vervangen door "udisk", maw

--update_package=/sdcard/OpenELEC-Amlogic.arm-MXQ-6.0.0.2-update.zip
--update_package=/udisk/OpenELEC-Amlogic.arm-MXQ-6.0.0.2-update.zip

Daarna zal je het usb-otg koppelstukje moeten gebruiken om de usbstick in je otg poort te steken.
En dan ook booten met tandenstoker methode.
Done.

Terugkeren naar Android kan ook, dan gebruik je een zuivere "img" firmware file dat je met de Amlogic burning tool oplaadt (versie 2.0.4 of beter)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Thanx voor de info. Even ter belangstelling :), wat verandert er aan mijn speler als ik bovenstaande stappen uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Christiaan.. schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:15:
Thanx voor de info. Even ter belangstelling :), wat verandert er aan mijn speler als ik bovenstaande stappen uitvoer?
Dan draai je openelec = net genoeg linux om kodi te kunnen draaien.
Je start meteen door naar de Kodi(confluence) interface, en een pak sneller dan Android opstarten.
Er zit ook een Youtube plugin in, maar je kan wel geen android apps draaien.

Dit lijkt een achteruitgang, maar die android apps op een tv box zijn eigenlijk maar een gimmick.
Neem Google Maps : cool om op je TV te showen aan je maten - en inzoomen lukt nog wel, maar uitzoomen is al wat lastiger, zelfs met een K400 toetsenbord.

Ik gebruik Android ook nog, maar dan in de slaapkamer om naar (Yelo)TV te kunnen kijken. In de living draai ik enkel Openelec/Kodi met een AVR. Geen buffering problemen, geen lipsync problemen, werkende auto-framerate aanpassing etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Ik zal er eens mee aan de slag gaan en kiek'n wat 't wurt. Ik gebruik mijn box ook alleen om films en series te kijken. Al het andere wat er af kan is er al af. Box is ook geroot, dus er kan nog meer af. Ik zal er eens een avondje aan besteden komende week.

Is een alternatieve firmware die benodigd is?

http://mbox.co.za/forum/viewtopic.php?f=64&t=378

[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 06-12-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de "custom" roms bouwers heb je alle gradaties van bullshitters die alleen maar sociaal willen doen op forums, tot gasten die nooit aan een vrouw zullen geraken maar wel met een hex editor hun schijfpartities kunnen herstellen.

Hoeveel avonden dacht je te spenderen aan dit project ? Eentje maar ?

moehahaha

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Hahaha, zoveel verstand heb ik er van ja... Is dit beter?

http://blog.geekbuying.co...e-update-196366-20151201/

Laatste update is alleen om via pc te updaten. Ik lees dat het met een male-male usb kabel mogelijk is?

Of.....een sd card versie van deze: http://forum.odroid.com/v...&t=16093&p=105589#p105589

[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 06-12-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de officiele firmwares, waarbij bvb betere drivers inzitten voor je hardware.
Je hebt ook bullshitters, die hun eigen android versie wat opleuken met de nieuwste FB app, misschien een paar systeem apps in de /system folder duwen, en met een GPS app -die ze zelf downloaden- wat aan de default gps instellingen prutsen - voor beter bereik zogezeid - en dan van hun installatie een ROM maken. Maar wel geen spoor van nieuwe drivers of van een relatie met de Fabriek.

De link die je aanhaalt lijkt een recente MXQ firmware, maar het is een zuiver img file.
Je hebt een SDcard firmware nodig om die uboot.bin uit te halen.
Ale vooruit.

Je MXQ heeft een sdcard lezertje een een klassieke (kleine) otg poort. Je kan zowel usbstick als sdcard techniek gebruiken. De male/male usb kabel heb je enkel nodig wanneer je toestel geen sdcard lezer heeft, en de otg poort een full size usb poort is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:11:
Zoek een recente android firmware voor je MXQ, kies de sdcard versie.
Daarin ga je een bestand uboot.bin vinden. Hou die apart.

Je moet een sdcard of een usbstick bootable maken met de amlogic tool die je hier vindt.
Deze tool zal je om de uboot.bin file vragen.

Daarna download je de OpenElec versie MXQ 6002.zip (dus NIET de update.zip), en unzip de inhoud in de sdcard/usbdrive. Je krijgt dan 3 files : een aml file, een recovery.img file en de OpenElec firmware zelf, die je gezipped laat.

SDcard:
Plaats de sdcard en boot via de tandenstoker methode (drukknopje zit in audiopoort) en je zal het android firmware update filmpje zien (open buikje met tandwielen).
Done.

Terugkeren naar Android kan ook, dan gebruik je een zuivere "img" firmware file dat je met de Amlogic burning tool oplaadt (versie 2.0.4 of beter)

succes
Alle stappen gevolgd, maar ik krijg geen harde reset. Ik kan het knopje in de av poort duidelijk voelen klikken als ik er een pinnetje in steek. Na 40 seconden nog steeds geen reset. Ik las dat het na een seconde of 20 moet reageren..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sdkaartje erin. Knopje indrukken en houden. Dan pas stroom erop. Even wachten tot de update cinema start. Knopje loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Als ik het in die volgorde doe dan start de box gewoon op nadat ik het knopje loslaat. Zolang ik het knopje ingedrukt hou blijft hij rebooten. Als ik loslaat start hij weer goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Doet ie hetzelfde als er geen sd-kaart inzit en je drukt de knop in?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Nu krijg ik wel het juiste scherm. Wat te doen.....

Volgens andere handleiding 'simply reboot now' kiezen. Boxje opnieuw opgestart, maar ik zie geen verschil....

[ Voor 61% gewijzigd door ..Christiaan.. op 07-12-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je sd kaart lijkt niet bootable te zijn. Staat er een recovery.img op ?
Overweeg om de recovery.img te gebruiken vd android firmware ipv openelec firmware.

Probeer het usbstick scenario met het otg tussenstukje.

Verwijderd

Iemand enig idee of er al goede S905 boxen te verkrijgen zijn?

Ik zou graag H.265 gaan decoden, maar wil ook klaar zijn voor de toekomst, dus main10 ondersteuning is handig en dat heeft enkel een S905 processor.

Kan je op die toestellen ook zorgen dat hij meteen in Kodi boot. Heb nu een raspberry pi 1 en dat is een heel gemak dat hij meteen naar kodi gaat. Helaas begint die te traag te worden en kan helemaal niet overweg met H.265.

Ik gebruik H.265 vooral om het plaatsgebrek op de NAS te voorkomen. Dit scheelt bijna de helft in plaats dan H.264 en het verschil in kwaliteit is minimaal (toch voor mijn bloot oog).

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:23:
Je sd kaart lijkt niet bootable te zijn. Staat er een recovery.img op ?
Overweeg om de recovery.img te gebruiken vd android firmware ipv openelec firmware.

Probeer het usbstick scenario met het otg tussenstukje.
Ik heb geen otg poort..... naast mijn sd card zit een usb poort. Als ik op afbeeldingen zoek zie ik idd veel kastjes met een otg poort.

Verwijderd

..Christiaan.. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:11:
[...]

Ik heb geen otg poort..... naast mijn sd card zit een usb poort. Als ik op afbeeldingen zoek zie ik idd veel kastjes met een otg poort.
Ik google "new mxq otg" en op cnx-software vind ik een review met daarin "usb4 = otg".
Jij kan perfect de usbstick methode met de udisk aanpassing uitvoeren.

Cnx-software.com is de snb site van de android boxen: die wil je onthouden.

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Nou, ik ben een stap verder :).

- open elec start op
- kodi start op

Alleen geen afstandbediening meer....

Stel dat het niet lukt om de ab werkend te krijgen en ik wil terug naar Android, dan heb ik een aparte usb kabel nodig om de box aan de pc te kunnen koppelen toch? een male-male stekker?

[ Voor 45% gewijzigd door ..Christiaan.. op 10-12-2015 23:44 ]

Verwijderd

Vreemd. Je hebt al eens herstart ?

Ik gebruik een Mele F10 de luxe omdat je - zelfs in kodi only - niet zonder keyboard kan. Zoeken in youtube of je muziekcollectie..
Mele de luxe heeft programmeerbare / lerende toetsen: met 1 remote start ik tv, digicorder, yamaha avr, mijn kodi box en navigeer ik binnen kodi. Ook navigeren binnen de avr: volume +/-, fm radio selecteren, internet radio selecteren, switchen van zender, veranderen van source. Achterkant is keyboard.
De Mele de luxe is top! Opletten vd Pro want die heeft geen programmeerbare toetsen.

Verwijderd

..Christiaan.. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:18:
Nou, ik ben een stap verder :).

- open elec start op
- kodi start op

Alleen geen afstandbediening meer....

Stel dat het niet lukt om de ab werkend te krijgen en ik wil terug naar Android, dan heb ik een aparte usb kabel nodig om de box aan de pc te kunnen koppelen toch? een male-male stekker?
Dat zou zeker lukken maar je kan ook je bestaande usb stick herbruiken: vervang de openelec zip door de android zip die je in de SDcard versie vond. Je hebt de goeie recovery.img en uboot files staan.

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Ja, stroom eraf is de enige manier om te herstarten. Open Elec start op; kodi en dan het welkom scherm. Kan geen kant op met de afstandsbediening. Misschien toch maar even naar Android terug en dan eens kijken voor die ab van jou.....

edit; mijn favo shop in China heeft 'm banggood

[ Voor 29% gewijzigd door ..Christiaan.. op 11-12-2015 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Christiaan.. schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:57:
Ja, stroom eraf is de enige manier om te herstarten. Open Elec start op; kodi en dan het welkom scherm. Kan geen kant op met de afstandsbediening. Misschien toch maar even naar Android terug en dan eens kijken voor die ab van jou.....

edit; mijn favo shop in China heeft 'm banggood
Think again http://www.amazon.fr/F10-...&sr=8-2&keywords=f10+mele... en overmorgen geleverd ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Vandaag kon ik de verleiding niet meer weerstaan en heb een s905 box gekocht (de mini MX). Ik twijfelde nog tussen een s802 met 2GB memory, maar ik las her en der dat Android 5.1 toch wel een hoop verbetering geeft.

Dus nu maar afwachten tot hij door de brievenbus valt. Nu zijn er heel veel tutorials en filmpjes te vinden hoe je kodi "fully loaded" maakt, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat er repositories tussen zitten die bloated zijn, of waar reclame of spyware in zit (kan dat?).

Dus is er een 'safe' repository om kodi te voorzien van alle leuke add-on's. Ik heb nog geen idee wat er allemaal beschikbaar is, wat werkt en wat niet, dus ik heb geen idee. De xfinity repository leek me wel wat.

Maar tips zijn van harte welkom! :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rolandow schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:35:
Vandaag kon ik de verleiding niet meer weerstaan en heb een s905 box gekocht (de mini MX). Ik twijfelde nog tussen een s802 met 2GB memory, maar ik las her en der dat Android 5.1 toch wel een hoop verbetering geeft.

Dus nu maar afwachten tot hij door de brievenbus valt. Nu zijn er heel veel tutorials en filmpjes te vinden hoe je kodi "fully loaded" maakt, maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat er repositories tussen zitten die bloated zijn, of waar reclame of spyware in zit (kan dat?).

Dus is er een 'safe' repository om kodi te voorzien van alle leuke add-on's. Ik heb nog geen idee wat er allemaal beschikbaar is, wat werkt en wat niet, dus ik heb geen idee. De xfinity repository leek me wel wat.

Maar tips zijn van harte welkom! :-)
Laat zeker wat weten. Ik zoek ook een S905 box want wil graag main10 decoding van H.265 hebben.
Ik had deze op het oog, maar durf nog niet echt bestellen, want het is nog zo nieuw!

http://www.geekbuying.com...-Miracast-OTA-359701.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Zo, oude firmware er weer op. Voorlopig even klaar mee. Mele afstandsbediening komt er tzt wel. Nu lekker series kijken.

@glennrunciter; ondanks dat het niet gelukt is, toch enorm bedankt voor je hulp. Ben er veel wijzer van geworden!

[ Voor 32% gewijzigd door ..Christiaan.. op 11-12-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan. Hopelijk hebben nog wel meer mensen er wat aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Nu online

..Christiaan..

..zwll..

Toch nog ff de Mele F10 gekocht. Niet in Frankrijk. Had ik alles vertaald en besteld, kom ik erachter dat ik alleen met een cc kan betalen.....en die heb ik niet.
Gearbest biedt de Mele F10 momenteel aan voor $23,58, ook geen slechte prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
*help* -O-

Ik wilde mijn xmbc database op 1 locatie hebben.
Nu zag ik dat mijn android-box wat achterliep en dacht ik update heb even via de gebruikelijke manier.

- Image downloaden van: http://amlinux.ru/image/
- Bestanden op sd-kaart zetten.
- sd-kaart in de android-box en doormiddel van een tandenstoker flashen.

Nu doet mijn android box niks meer -O-

Hij start wel op, maar dan heb ik een zwart scherm.
Wat kan ik nog proberen ?
Ik heb versie 6.0.0. en 5.9.5 geprobeerd

Edit: terug geflased naar versie 5.0.6 en hij werkt weer :?

[ Voor 10% gewijzigd door MdO82 op 14-12-2015 14:40 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Heb je een clean install geprobeerd of een update?
Wil soms nog wel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb bewust de clean install gepakt :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:43:
Ik heb bewust de clean install gepakt :)
En waarom heb je niet met putty gewoon een upgrade gedaan, cfr SideWalker's post van een tijdje terug ?
Werkt hier foutloos.

upgrade http://amlinux.ru/image/6...ic.arm-jouwbox-update.zip <enter>

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:38:
[...]

En waarom heb je niet met putty gewoon een upgrade gedaan, cfr SideWalker's post van een tijdje terug ?
Werkt hier foutloos.

;)
:$ zover heb ik het nog niet gelezen.
Zal eens kijken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:40:
[...]

:$ zover heb ik het nog niet gelezen.
Zal eens kijken :)
niet "upgrade" zoals ik zei, maar update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 17:38:
[...]

Werkt hier foutloos.

;)
Ik heb zijn post gevonden :)
SidewalkSuper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:
OpenELEC 5.0.3 is uit op amlinux.ru, met een 23,976 fps fix :)
http://amlinux.ru/image/5.0.3/

[...]

Update MXIII 2GB via ssh:
code:
1
update http://amlinux.ru/image/5.0.3/OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.3-update.zip
Kreeg nu het volgende:

OpenELEC:~ # update http://amlinux.ru/image/5.0.8/OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.8
-update.zip
mount: mounting /dev/cache on /tmp/cache failed: Device or resource busy
Connecting to amlinux.ru (136.243.0.214:80)
update.zip           100% |*******************************|   107M  0:00:00 ETA
Archive:  /tmp/cache/update.zip
signed by SignApk
  inflating: /tmp/cache/recovery.img
Update firmware

Daarna een reboot en dan ..... niks een zwart scherm ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Vaag, heb je zeker weten een MXIII - S82?
Tegenwoordig zijn er ook veel van die clones met andersoortige hardware die onder die noemer worden uitgebracht.

Dus dan verkopen ze hem als MXIII maar is het het niet meer, zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SidewalkSuper schreef op maandag 14 december 2015 @ 19:28:
Vaag, heb je zeker weten een MXIII - S82?
Tegenwoordig zijn er ook veel van die clones met andersoortige hardware die onder die noemer worden uitgebracht.

Dus dan verkopen ze hem als MXIII maar is het het niet meer, zeg maar. :)
Ja ;) Of hij moet ineens veranderd zijn :p
Het vreemde is ook nog dat deze http://amlinux.ru/image/5...Amlogic.S82.arm-5.0.6.zip het wel doet

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dingetjes:

Met een usbstick of sdcard, boot in recovery = android met open buikje- inde menu ga je een 2 tal ' clear cache'entries vinden. Ene heet 'clear dalvik cache'. Clear ze alletwee. Boot dan opnieuw in je ouwe openelec (zonder tandestoker dus) en probeer de putty update.

Sidewalksuper heeft vroeger ook wat problemen gehad en ging op een bepaald moment terug over android om dan verder te raken in openelec dan eerst. Interessante lectuur.

Op de officiele openelec site staan ook wat aanbevelingen om van 5 naar 6 te gaan.

Longshot: de inhoud vd werkende openelec 5 extracten, de openelec fw vervangen door de fw 6, zaakje terug zippen en ergens op een webserver zetten (of een smb:// share als die update component dat wil accepteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik denk dat ik alles wel geprobeerd heb, maar ik problemen met het niet 'smooth' afspelen van videos op mijn android mxiii-g box.

Neem maar netflix als voorbeeld: videos blijven schokkerig lopen. De internetsnelheid is boven de 45mbit dus dit is het probleem niet. Wanneer ik de laptop als speler gebruik als speler (hdmi aan tv) loopt het wel keurig.

Beeldverbeteraars staan allemaal uit. Ook in kodi heb ik hier vaker last van. Rare is dat ik in films hier aanzienlijk minder last van heb.

Wat kan er aan de hand zijn? Upgrade van kitkat naar 5.1 heeft ook al niet geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steefmeister schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:00:
Ik denk dat ik alles wel geprobeerd heb, maar ik problemen met het niet 'smooth' afspelen van videos op mijn android mxiii-g box.

Neem maar netflix als voorbeeld: videos blijven schokkerig lopen. De internetsnelheid is boven de 45mbit dus dit is het probleem niet. Wanneer ik de laptop als speler gebruik als speler (hdmi aan tv) loopt het wel keurig.

Beeldverbeteraars staan allemaal uit. Ook in kodi heb ik hier vaker last van. Rare is dat ik in films hier aanzienlijk minder last van heb.

Wat kan er aan de hand zijn? Upgrade van kitkat naar 5.1 heeft ook al niet geholpen..
Schokkerig wanneer er horizontale bewegingen zijn over het scherm .?
Heb je met de framerate gespeeld in de mbox menu ? 24 hz vs 60 hz ?

Tijdens het afspelen klik eens op de O (like in oscar), misschien ontdek je wat in die metrics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:48:
[...]

Schokkerig wanneer er horizontale bewegingen zijn over het scherm .?
Heb je met de framerate gespeeld in de mbox menu ? 24 hz vs 60 hz ?

Tijdens het afspelen klik eens op de O (like in oscar), misschien ontdek je wat in die metrics.
Ik denk dat jij wel begrijpt waar ik op doel. Ik heb ook in android al de framerates verwisseld, maar zonder het gewenste resultaat. Zo vreemd is dat als ik vanuit eigen netwerk afspeel en in de kodi addon icefilms ik nergens last van heb. Bij genesis en netflix is het zeer storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:18:
Paar dingetjes:

Met een usbstick of sdcard, boot in recovery = android met open buikje- inde menu ga je een 2 tal ' clear cache'entries vinden. Ene heet 'clear dalvik cache'. Clear ze alletwee. Boot dan opnieuw in je ouwe openelec (zonder tandestoker dus) en probeer de putty update.

Sidewalksuper heeft vroeger ook wat problemen gehad en ging op een bepaald moment terug over android om dan verder te raken in openelec dan eerst. Interessante lectuur.

Op de officiele openelec site staan ook wat aanbevelingen om van 5 naar 6 te gaan.

Longshot: de inhoud vd werkende openelec 5 extracten, de openelec fw vervangen door de fw 6, zaakje terug zippen en ergens op een webserver zetten (of een smb:// share als die update component dat wil accepteren)
Het aparaatje wat ik heb liggen heeft een serienummer wat begint met S802.
Neem aan dat het dus een echte MXIII is althans het image OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.6 slikte hij gisteren wel.

Vandaag heb ik 2 dingen geprobeerd.

"wipe data/factory reset"
"wipe cache partition".

Verder heb ik geen opties om dingen te clearen.
Ik heb image 5.9.5 opnieuw geprobeerd, maar wederom geen succes.

Echter nu slikt hij OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.6 ook niet meer.

Iemand nog tips ?

Als ik het probeer via de usb burning tool dan krijg ik "Parse Burning image fail"

EDIT: en we hebben het voor elkaar *O*
Jullie gaven aan dat je anders eerst terug moet naar de meegeleverde software om verder te updaten.
Ik heb daarom Android Beelink 112k4 gedownload en erop gezet.

Nadat we deze erop gezet hadden kreeg ik MBOX te zien ;)
Daarna heb ik versie 6.0.0 op mijn sd-kaart gezet en nu deed ie het wel ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MdO82 op 15-12-2015 11:06 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Steefmeister schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:42:
[...]

Ik denk dat jij wel begrijpt waar ik op doel. Ik heb ook in android al de framerates verwisseld, maar zonder het gewenste resultaat. Zo vreemd is dat als ik vanuit eigen netwerk afspeel en in de kodi addon icefilms ik nergens last van heb. Bij genesis en netflix is het zeer storend aanwezig.
Ik heb liever dat iets helemaal niet werkt dan dat het "bijna goed" is zoals in jouw geval.
Ik ben zelf naar openelec gestapt omwille van die framerate issues. En ook omdat mijn vrouw dan "a single plane of glass" heeft ipv een extra android laag waar ze niks in doet.
Ik zie dat er een xbmc netflix plugin bestaat, en je geen android zou nodig hebben ? Come over to the Dark Side (and use the open Source?)

Jouw Netflix, is dat regulier of via vpn / [dns+proxy] ?

@md082 : toppie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 12:13:
[...]

Ik heb liever dat iets helemaal niet werkt dan dat het "bijna goed" is zoals in jouw geval.
Ik ben zelf naar openelec gestapt omwille van die framerate issues. En ook omdat mijn vrouw dan "a single plane of glass" heeft ipv een extra android laag waar ze niks in doet.
Ik zie dat er een xbmc netflix plugin bestaat, en je geen android zou nodig hebben ? Come over to the Dark Side (and use the open Source?)

Jouw Netflix, is dat regulier of via vpn / [dns+proxy] ?

@md082 : toppie !
Helemaal eens met jouw statement. Ik zal er over denken om met openelec aan de slag te gaan. Alternatief is om mijn windows server in te gaan zetten als HTPC en de android box in de verkoop te doen.

Eerst nog wat zaten proberen met eventueel 'SPMC' etc.

Netlfix is regulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Iemand ervaring hiermee? http://m.geekbuying.com/i...-DLNA---Black-356045.html

Voor nog geen 19 euro, natuurlijk wel koopje..

[ Voor 5% gewijzigd door ind0mi op 15-12-2015 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t-bob
Als je op de mxIII-g adroid 5.1 erop heb staan kan je dan op een sd kaartje
Openelect zetten en dat in de tvbox stoppen om kodi via openelect af te spelen.

Dus om Android niet te verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door t-bob op 16-12-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
sorry dubbel

[ Voor 94% gewijzigd door t-bob op 15-12-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren kwam ik toevallig mijn Rikomagic MK80? IV stick weer tegen, helemala vergeten.

Nu weet ik ook weer waarom, de WiFi ontvangst is abominaal. Er staat nog andoid 4.1.1 op, laatst geupdate ergens in 2013, hogere versie ondersteunt die niet.
Hij heeft ook maar 1 usb aansluiting, dus een usb > lan adapter moet weer via een usb switch. Uiteindelijk heb je nog een kolosaal ding hangen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Viper® schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:13:
Gisteren kwam ik toevallig mijn Rikomagic MK80? IV stick weer tegen, helemala vergeten.

Nu weet ik ook weer waarom, de WiFi ontvangst is abominaal. Er staat nog andoid 4.1.1 op, laatst geupdate ergens in 2013, hogere versie ondersteunt die niet.
Hij heeft ook maar 1 usb aansluiting, dus een usb > lan adapter moet weer via een usb switch. Uiteindelijk heb je nog een kolosaal ding hangen ;(
Ja, zo komen we allemaal nog wel een "miskoop" tegen in een laatje onder het stof ;) Weet er alles van.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
t-bob schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 23:20:
Als je op de mxIII-g adroid 5.1 erop heb staan kan je dan op een sd kaartje
Openelect zetten en dat in de tvbox stoppen om kodi via openelect af te spelen.

Dus om Android niet te verwijderen.
Niemand die weet of dit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ind0mi schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 18:23:
Iemand ervaring hiermee? http://m.geekbuying.com/i...-DLNA---Black-356045.html

Voor nog geen 19 euro, natuurlijk wel koopje..
Ik heb 'm besteld maar daarna wist iemand te melden dat 't waarschijnlijk 'n verkeerde prijs is en de vraag is of ie geleverd gaat worden. Tot nu toe staat de betaling wel op geaccepteerd, dus even afwachten.

Prijs is nu ook weer 47,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
t-bob schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:21:
[...]

Niemand die weet of dit gaat?
Volgens mij is dat niet mogelijk

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 68 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer