Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:47
Honnes schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:35:Tot nu toe ben ik best tevreden hoe snel het apparaat reageert en werkt.
Ik heb die van mij ook dit weekend ontvangen van Geartbest (2GB versie), helaas ook met €17,80 invoerrechten. Ach ja, dat risico loop je nu eenmaal.

Werkt prima inderdaad, maar het valt me op dat de aspect-ratio niet standaard goed is.
Pas sinds je AMCODEC uitschakelt, werkt Kodi pas goed met de juiste formaten. Nadeel is dat je als nu films van b.v. je NAS speelt, het hapert. Iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
Honnes schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 17:35:
Voor de rest heb ik nog weinig te klagen. Ik heb MX Player geïnstalleerd met de codec zodat DTS goed werkt, en ES File Explorer, en ben nu het stappenplan van XBMC aan het doorlopen.
Ik heb die van mij ook bij Gearbest gehaald en daar stond automatisch Kodi al op, bij jou niet en waarom kies je voor XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 10:05
mattazing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Ik heb die van mij ook dit weekend ontvangen van Geartbest (2GB versie), helaas ook met €17,80 invoerrechten. Ach ja, dat risico loop je nu eenmaal.

Werkt prima inderdaad, maar het valt me op dat de aspect-ratio niet standaard goed is.
Pas sinds je AMCODEC uitschakelt, werkt Kodi pas goed met de juiste formaten. Nadeel is dat je als nu films van b.v. je NAS speelt, het hapert. Iemand hier ook ervaring mee en eventueel een oplossing?
Ik moest zelfs een beetje 'uitzoomen' omdat het geheel net buiten m'n scherm viel. Hoe speel jij nu films af via je NAS middels Kodi? Ik probeerde het eerst te doen via de standaard 'mappen toevoegen' waar m'n films staan, maar die krijgt niet alles in de index met 'gekke' film-titels (zoals afkortingen). Ik probeer daar nog steeds een goede oplossing voor te zoeken.

Voor nu gebruik ik Navi-X en dan ga ik via 'Files' de film wel opzoeken (en via ES File explorer werkte dat ook prima). En het lijkt erop dat bij mij dan altijd MX Player wordt gestart. Ik heb nog geen haperingen via m'n NAS gehad. Maar ik ga er zeker nog even mee omstoeien en loop vast nog wel ergens tegenaan (hoewel ik dat niet hoop). Heb van't weekend nog even een K400 toetsenbord opgehaald en werkte ook binnen een aantal seconden. (External Keyboard Helper Pro als app geïnstalleerd).

@Mattazin
Er zat inderdaad al Kodi op, maar het XBMC was/is toch gewoon Kodi? :) . Uit een beetje 'onkunde' en nieuw te zijn met dit geheel op zo'n android-apparaat heb ik de TVCM versie geïnstalleerd (kodi met wat aanpassingen).

Kleine update:
Coupon code HTMXG ofzo om hem voor 60 dollar op te halen werkt niet meer, reached max user limit....

[ Voor 3% gewijzigd door Honnes op 05-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Ik heb vorige week mijn 'oude' TLBB V2 omgezet naar Ember ( een open-elec ) installatie.
Voor mij is het geheel een stukje stabieler geworden.
Er zijn meer ondersteunde apparaten, misschien dat iemand er hier ook wat aan heeft

Afbeeldingslocatie: http://i1052.photobucket.com/albums/s441/sgx71/Naamloos_zpsb9wymzx8.jpg
De ondersteunde device's
( allemaal zo rond halverwege 2013 / begin 2014 uitgebracht )

Meer info

http://ember-dev.com/index.php?route=product/product_page

Wat mij aanspreekt, is dat er sprake is dat er een update naar Kodi 15 aan zit te komen, iets wat ik van de LittleBlackBox niet meer kan zeggen helaas !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:22
mattazing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:18:
[...]

Hier ook 17,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
Honnes schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Ik moest zelfs een beetje 'uitzoomen' omdat het geheel net buiten m'n scherm viel. Hoe speel jij nu films af via je NAS middels Kodi? Ik probeerde het eerst te doen via de standaard 'mappen toevoegen' waar m'n films staan, maar die krijgt niet alles in de index met 'gekke' film-titels (zoals afkortingen). Ik probeer daar nog steeds een goede oplossing voor te zoeken.
Ik heb inderdaad dezelfde optie gebruikt via mappen toevoegen, maar bij mij scanned hij ze prima, omdat de mappen gesorteerd zijn op Naam (jaartal film).

Kun je aub eens aangeven of jij via bv Genesis wel de juiste aspect ratio krijgt in je films? Ik krijg het ofwel wel goed (dus 'zwarte balken' boven en beneden), maar dan alleen via de optie hardwareversnelling AMCODEC uit, maar dan spelen m'n eigen downloads/HD videootjes niet meer, ofwel volledig scherm gevuld en de film in de meeste gevallen uitgestrekt met de optie AMCODEC aan. Erg vreemd en vooral teleurstellend omdat je overal goeie recensies lees over de MXiii-G met dit als eerste opviel zodra je de box aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Vraag. Ik heb de MXIII-G ontvangen, staat kodi 14.1 op. Ik wil echter naar 15.1, alleen als ik deze download van de website, wil deze niet er overheen installeren.
In de playstore staat kodi als geïnstalleerd, maar staat niet in "mijn apps".
Iemand anders die dit ook heeft of weet hoe je van 14.1 naar 15.1 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Delsin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 13:40:
[...]

Denk de ugoos én de minix. Ik heb de ugoos ut3s (4G/32G) en de minix x8h+.

Het lange antwoord:

De ugoos is het leukste vanwege de mogelijk naast android ook linux te draaien (gebruik hem ook als postgresql database server). De minix zit het meest degelijk in elkaar (koeling is bijvoorbeeld mooi groot en passief, in de ugoos lag het fannetje los in het kastje bij aankomst).
Laat dat losse fannetje je overigens niet weerhouden om de ugoos te overwegen, verder een prima ding, alleen fan even vastzetten indien hij rammelt bij aankomst.

Beide worden qua firmware goed ondersteund op dit moment. Via Freaktab heb je bij ugoos bijna rechtstreeks contact met de makers. Ze fixen keurig elke bug en beantwoorden prima de vragen. Support prima dus (reken nergens op voor de toekomst natuurlijk)

Voor alle drie geldt dat je er zeker een goede flymouse bij moet regelen. De minix A2, of Mele F10 deluxe werken perfect.

Keuze stress?
Zou iemand me advies kunnen geven?

Ik twijfel tussen een ugoos ut3s (4gb/32gb) en een minix z64w.

Ik wil hem gebruiken voor de tv op de slaapkamer om films te kijken vanaf mijn dreambox of mijn synology nas. Tevens om wat email te lezen, tekst verwerken (zelden), en wat te surfen (zelden). Als dat soepel kan vind ik dat gewoon leuk.

De 4gb van de ugoos spreek mij aan. Met linux heb ik geen ervaring mee maar lijkt mij minder privacy gevoelig dan w8/w10. Tevens eenvoudig root van android vind ik een plus.

De passive koeling van de z64w lijkt mij wel wat en het is een gangbaarder model dus bij problemen is er wat meer over te vinden. Ik weet dat je er een dual boot van kunt maken maar dan schijnt het geluid via hdmi weer niet lekker te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

De MiniX x8-h Plus nu 111 euro bij Geekbuying na code : WEWCAMQX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Laatst online: 18-02 05:14
Weet iemand of de Beelink i68 TV Box aan mijn eisen voldoet.

Ik heb altijd een western digital gehad als mediaspeler. Helaas is deze onlangs gesneuveld. Ik Wil graag weer een mediaspeler kopen maar zie dat er tegenwoordig bijna alleen nog maar gestreamd wordt. Is het ook mogelijk om op deze tv box een usb stick aan te sluiten en om films af te spelen(variërende formaten maar voornameljjk x264).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boldy31
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-02-2021
michi schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:25:
Weet iemand of de Beelink i68 TV Box aan mijn eisen voldoet.

Ik heb altijd een western digital gehad als mediaspeler. Helaas is deze onlangs gesneuveld. Ik Wil graag weer een mediaspeler kopen maar zie dat er tegenwoordig bijna alleen nog maar gestreamd wordt. Is het ook mogelijk om op deze tv box een usb stick aan te sluiten en om films af te spelen(variërende formaten maar voornameljjk x264).
Tuurlijk en is veel sneller dan bvb. een wd tv live mediaspeler... dat gedoe met het opstarten, heb er eentje in de slaapkamer en gebruik die alleen nog maar voor Netflix, films enz. speel ik op de X2 in afwachting van de Beelink R68 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
maurits82 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:38:
Vraag. Ik heb de MXIII-G ontvangen, staat kodi 14.1 op. Ik wil echter naar 15.1, alleen als ik deze download van de website, wil deze niet er overheen installeren.
In de playstore staat kodi als geïnstalleerd, maar staat niet in "mijn apps".
Iemand anders die dit ook heeft of weet hoe je van 14.1 naar 15.1 komt?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb tot nu niets duidelijk kunnen vinden hoe je dit kunt doen. Is het jou al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
mattazing schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb tot nu niets duidelijk kunnen vinden hoe je dit kunt doen. Is het jou al gelukt?
Nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mattazing schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

Via android applications de 'oude' kodi verwijderen, en dan de nieuwe installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 16:35
XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
FreshMaker schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 16:13:
[...]

Via android applications de 'oude' kodi verwijderen, en dan de nieuwe installeren.
Je bent dan je instellingen kwijt toch? Zelf even de addins installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
maurits82 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 11:59:
[...]

Je bent dan je instellingen kwijt toch? Zelf even de addins installeren?
Ja, het is kiezen voor een nieuwe schone installatie, of een oude .....
On the bright side, je leert je systeem kennen op die manier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
FreshMaker schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:35:
[...]

Ja, het is kiezen voor een nieuwe schone installatie, of een oude .....
On the bright side, je leert je systeem kennen op die manier ;)
Yup idd, ben nu ook nog een redelijke knoop daarin, goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
Nieuwe Kodi erover installeren zou alles gewoon moeten bewaren qua instellingen en addons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:46:
Nieuwe Kodi erover installeren zou alles gewoon moeten bewaren qua instellingen en addons.
Volgens de persoon werkte dat dus niet ( al geinstalleerd melding )

En imo kan je beter 'schoon' beginnen met een grote versie update, dan dat je met oude settings / verwijzingen blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ik bedoel, je kan de .kodi map gewoon bewaren.
Nog nooit problemen mee gehad, maar ik ben ook wel eens tussendoor helemaal fresh begonnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
mattazing schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:24:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde optie gebruikt via mappen toevoegen, maar bij mij scanned hij ze prima, omdat de mappen gesorteerd zijn op Naam (jaartal film).

Kun je aub eens aangeven of jij via bv Genesis wel de juiste aspect ratio krijgt in je films? Ik krijg het ofwel wel goed (dus 'zwarte balken' boven en beneden), maar dan alleen via de optie hardwareversnelling AMCODEC uit, maar dan spelen m'n eigen downloads/HD videootjes niet meer, ofwel volledig scherm gevuld en de film in de meeste gevallen uitgestrekt met de optie AMCODEC aan. Erg vreemd en vooral teleurstellend omdat je overal goeie recensies lees over de MXiii-G met dit als eerste opviel zodra je de box aanzet.
Ik ben nog vrij nieuw met het geheel, maar ik snap niet helemaal wat de AMCODEC optie is. Wel heb ik net even de film San Andreas op 1080p gestart via Genesis, hier had ik gewoon de zwarte balken en 5.1 geluid.

Meestal start ik films gewoon op via MX Player. Ik heb MX Player Pro met de Neo 1.7.31.rev1 codec (van XDA forums). SW-decoding allemaal uit, en HW+decoder ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Android 5.1 box heb ik op het moment veel streams in Genesis die lang op buufferen blijven hangen. Ik heb KODI 5.1.1 en 14.1 geprobeerd. Heeft iemand anders hier ook problemen mee. Kan het zijn omdat deze streams van 5.1 audio zijn voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04-2024
Bij mij hapert kodi ook als ik 5.1 films kijk . En mijn geluid is volledig weg , in kodi en in het android gedeelte .Dan moet ik eerst de mx3 box uitrekken en dan heb ik weer geluid . Ik heb de box via hdmi naar mijn pioneer reciever en dan naar mijn tv . Het gekke is dat bij de android settings de automatische geluidsuitvoer niet kan uitzetten en hij ieder keer iets anders kiest .
Ik heb dan wel geluid dan ga ik naar kodi naar geluid instellingen als ik daar iets verander is mijn geluid weer volledig weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike r schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:23:
Bij mij hapert kodi ook als ik 5.1 films kijk . En mijn geluid is volledig weg , in kodi en in het android gedeelte .Dan moet ik eerst de mx3 box uitrekken en dan heb ik weer geluid . Ik heb de box via hdmi naar mijn pioneer reciever en dan naar mijn tv . Het gekke is dat bij de android settings de automatische geluidsuitvoer niet kan uitzetten en hij ieder keer iets anders kiest .
Ik heb dan wel geluid dan ga ik naar kodi naar geluid instellingen als ik daar iets verander is mijn geluid weer volledig weg .
Dus dit probleem met bufferen komt meer voor. Zou het helpen als ik 5.1 audio aanzet in android, of is dit echt een probleem met de snelheid van het downloaden van de stream?

Is er misschien een optie om niet eerst te kiezen voor streams met 5.1 audio? Op mijn raspberry pi 2 heb ik hier geen last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
Da weet ik niet bij 2.0 films geen probleem maar bij 5.1 wel . De persoon waar ik de box heb gehaald gaat dit uitzoeken , normaal moet het werken . Ik denk dat het probleem softwarematig en dat het opgelost kan worden Door de advancedsettings.xml aan te passen maar hier ken ik niet veel van af . Ik hoor nu zelf een statisch geluid aan mij tv als ik de box aanzet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
Probeer eens een 2.0 film bij genesis happert hij dan ook . En alles aanzetten bij je geluid instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
Ik heb gisteravond even kodi 14 verwijderd en 15 erop gezet (clean install). Vanuit de i.totalxbmc.tv de media portal geïsntalleerd om zo snel en makkelijk wat add-ons te installeren. Werkt allemaal prima, en heb weer mijn NAS-folders toegevoegd voor series/films. Helaas bleef het bij instellen, want op het moment dat ik naar 'Films' ga en ik tik een willekeurige film aan, dan loopt m'n android box vast en moet ik herstarten met stekker eruit. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Via ES File explorer, of via TVMC (aangepaste kodi 14) kan ik nog wel zonder moeite de films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zulke addon repo's zijn niet supported en zullen best wel eens de reden voor je problemen kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
Dat lijkt me erg stug aangezien het afspelen van lokale films juist iets "add-on loos" is en op kodi 14 het wel werkt. Ik ga nog even proberen straks, maar ja... Zonder foutmelding is het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike r schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 20:48:
Probeer eens een 2.0 film bij genesis happert hij dan ook . En alles aanzetten bij je geluid instellingen
Mike. Een 2.0 film hapert niet. Ik heb alles aangezet bij syteem/instellingen/systeem/geluidshardware. Dit maakt geen verschil. Blijft op bufferen staan.
Daarna heb ik alles uitgezet. Blijft ook op bufferen hangen.

Ook heb ik deze op 5.1 gezet. Dan loopt Genesis vast bij het starten van een stream.

Nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
Als je alles standaard laat staan bij instellingen blijft hij dan ook bufferen. Je moet ook eens een andere stream proberen sommige gaan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike r schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:20:
Als je alles standaard laat staan bij instellingen blijft hij dan ook bufferen. Je moet ook eens een andere stream proberen sommige gaan niet
standaard instellingen werken ook niet.
Ik heb ik Android het geluid eerst op PCM, toen op HDMI en als laatst op SPDIF. Ook zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honnes
SidewalkSuper schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:58:
Zulke addon repo's zijn niet supported en zullen best wel eens de reden voor je problemen kunnen zijn.
Heb het probleem gevonden, was niet de repo's, maar het lijkt erop dat kodi vastloopt wanneer ik het 'Geluid' in het systeem-menu op 5.1 plaats i.p.v 2.0. Ik wil eigenlijk gewoon HDMI pass through gebruiken, maar dat staat er niet tussen :P

Update:
Bij de film info staat wel gewoon 5.1 en dat lijkt het ook gewoon te doen ondanks dat bij systeem instellingen 2.0 staat

Wel is het zo dat mn kodi 15 niet fatsoenlijk wil afsluiten op mn mx iii. De app loopt dan vast en moet ik killen via "taakbeheer"....

[ Voor 22% gewijzigd door Honnes op 10-10-2015 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
Dan ligt het probleem aan kodi denk ik . Hoewel het bij sommige wel werkt . Ben juist bij iemand geweest met een android box een nieuwe film geselecteerd bij genesis 1080 p en hij had 5.1 ( zie je bij de info van de film ) film loopt vast pak ik een hd film gaat hij gewoon, geluid bij die film was 2.0 . Misschien iemand die een test kan doen de nieuwste film van avengers en de eerste stream pakken 1080 p staat erachter en bij info van de film staat 1080 en 5.1 geluid . Bij mij begint de film niet pak ik de hd versie dan begint hij wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike r
Het gaat hier over de de mx3 android box misschien bij andere boxen dat het wel werkt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb gemerkt dat bij 5.1 er altijd een performance hit is tov 2.0.
Verder heb ik vastgesteld dat skins niet onschuldig zijn. Ik was grote fan van Titan, en deed al mijn experimenten NADAT ik Titan had ingesteld. Zelfs geen enkele advancedsettings.xml instelling kon het buffering probleem volledig oplossen. Nu draai ik Carbon op openelec met s806 en met veel conservatievere ssttings draai ik nu probleemloos 10GB+ mkv.

Je doet performantietesten best in Confluence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-08 09:03
heb gezocht in dit forum maar geen hits gevonden.
daarom vraag ik het maar zo heeft er iemand ervaring met de Eagle Box mediaspeler
er zit android 4.2.2 op en standaard kodi hieronder de specs van de player
CPU : S805 Quad Cortex-A5 ,1.5GHz Quad Mali-450
Memory : Dual DDRIII 1GB DDR3/3L
Flash : Nand Flash 8GB (up to 16GB)
XBMC/Kodi : Ondersteund
Wifi : 802.11b/g/n
Bluetooth : Ondersteund
I/O Power Supply: 5V/2A Input x1
HDMI : HDMI 1.4 x1
AV : AV Out x1
USB : Host×1, OTG x1
RJ45 : 100M Ethernet x1

is dit wat of zouden jullie voor iets anders gaan?
er is mij bijvoorbeeld ook een pipo x7 aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
bartburg schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:39:
heb gezocht in dit forum maar geen hits gevonden.
daarom vraag ik het maar zo heeft er iemand ervaring met de Eagle Box mediaspeler
er zit android 4.2.2 op en standaard kodi hieronder de specs van de player
CPU : S805 Quad Cortex-A5 ,1.5GHz Quad Mali-450
Memory : Dual DDRIII 1GB DDR3/3L
Flash : Nand Flash 8GB (up to 16GB)
XBMC/Kodi : Ondersteund
Wifi : 802.11b/g/n
Bluetooth : Ondersteund
I/O Power Supply: 5V/2A Input x1
HDMI : HDMI 1.4 x1
AV : AV Out x1
USB : Host×1, OTG x1
RJ45 : 100M Ethernet x1

is dit wat of zouden jullie voor iets anders gaan?
er is mij bijvoorbeeld ook een pipo x7 aangeboden
Volgens mij is dit hetzelfde als de MXQ boxjes.
Pipo X7 wil nog wel eens warmteproblemen hebben wat tevens zelf redelijk eenvoudig op te lossen is.
Ben zelf niet zo en fan van de MXQ, mede door het weinige geheugen. Voor iets meer geld heb je een MXiii o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Laatst online: 18-02 05:14
Weet iemand nog een goede airmouse/flymouse voor mijn beelink i68. Liefst een met gyroscope zodat ik misschien nog wat race spelletjes kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Deze schijnt goed te zijn (ik heb hem zelf niet)

http://www.gearbest.com/mice-keyboards/pp_152937.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mike r schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:17:
Dan ligt het probleem aan kodi denk ik . Hoewel het bij sommige wel werkt . Ben juist bij iemand geweest met een android box een nieuwe film geselecteerd bij genesis 1080 p en hij had 5.1 ( zie je bij de info van de film ) film loopt vast pak ik een hd film gaat hij gewoon, geluid bij die film was 2.0 . Misschien iemand die een test kan doen de nieuwste film van avengers en de eerste stream pakken 1080 p staat erachter en bij info van de film staat 1080 en 5.1 geluid . Bij mij begint de film niet pak ik de hd versie dan begint hij wel
Heb je inmiddels al nieuws van de leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaddoxX
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10-2023

MaddoxX

hax0r

iemand ervaring met deze stick die hier wordt aangeboden?
http://www.dealdumpert.nl/tv-stick-3d-pro-met-kodi.html

is het wat?

Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 21:38
MaddoxX schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:19:
iemand ervaring met deze stick die hier wordt aangeboden?
http://www.dealdumpert.nl/tv-stick-3d-pro-met-kodi.html

is het wat?
Heb zelf een Tronsmart CX919 voor een fractie van deze prijs eens gekocht. Ondanks de externe antenne is de wifi niet geweldig. Dat schijnt helaas bij bijna alle sticks het geval te zijn. Ik zie dat deze een interne antenne heeft, dus persoonlijk heb ik er mijn twijfels bij. Vooral voor deze prijs.

3d iso support is leuk en aardig, alleen kun je er niets mee (tenzij je er een schijfje of iets dergelijks op aansluit), want via netwerk krijg je dit nooit getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Ik heb hier een tijd de MXIII (Zonder G) in gebruik en heb er nu openelec 5.0.6 opstaan.
Ik heb nog niet gekeken of er een nieuwe versie beschikbaar is.

Maar soms loopt openelec bij mij vast tijdens het booten.
Het scherm blijft dan gewoon hangen op het openelec-logo.

Enige oplossing is de powerknop ingedrukt houden totdat hij uitgaat.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben en is het ergens te zien waardoor dit mis gaat ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:54:
Ik heb hier een tijd de MXIII (Zonder G) in gebruik en heb er nu openelec 5.0.6 opstaan.
Ik heb nog niet gekeken of er een nieuwe versie beschikbaar is.

Maar soms loopt openelec bij mij vast tijdens het booten.
Het scherm blijft dan gewoon hangen op het openelec-logo.

Enige oplossing is de powerknop ingedrukt houden totdat hij uitgaat.

Meer mensen die hier ervaring mee hebben en is het ergens te zien waardoor dit mis gaat ?
http://amlinux.ru/image/5.95.3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Ik had niet gekeken of er een nieuwe versie was ;)
Zal hem morgen erop zetten :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Vraag. Ik heb de R8. (ga ik binnenkort even nieuwe firmware op zetten).
Maar weet iemand een goede home-screen die ik kan instellen? (zeg maar zoals de MXIII-G), een die veel handiger is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:32
Honnes schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 09:46:
[...]

Heb het probleem gevonden, was niet de repo's, maar het lijkt erop dat kodi vastloopt wanneer ik het 'Geluid' in het systeem-menu op 5.1 plaats i.p.v 2.0. Ik wil eigenlijk gewoon HDMI pass through gebruiken, maar dat staat er niet tussen :P

Update:
Bij de film info staat wel gewoon 5.1 en dat lijkt het ook gewoon te doen ondanks dat bij systeem instellingen 2.0 staat

Wel is het zo dat mn kodi 15 niet fatsoenlijk wil afsluiten op mn mx iii. De app loopt dan vast en moet ik killen via "taakbeheer"....
Bij de geluid instellingen staat het aantal kanalen voor het aantal analoge kanalen. Dus als je passthrough gebruikt moet je die instelling negeren. Gebruik je geen passthrough Den zet je die op 5.1.

Normaal gezien zet je het volgende voor het beste resultaat :
Sync playback to display aan
Switch refreshrate aan
Audiokanalen 5.1
Passthrough uit

Kodi decodeerd dan de audio en die blijft beter in Sync met de video.

Daarnaast komt 15.2 uit met belangrijke refreshrate fixes voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:51:
Vraag. Ik heb de R8. (ga ik binnenkort even nieuwe firmware op zetten).
Maar weet iemand een goede home-screen die ik kan instellen? (zeg maar zoals de MXIII-G), een die veel handiger is??
Nova launcher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
heeft iemand de Android TV Launcher al es geprobeerd? ben benieuwd hoe dat werkt op een gewoon android kastje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 21:33
Ik heb het probleem dat mijn mac adress van de R8 bij elke reboot wijzigt. Ik gebruik gewoon de ethernet poort, dus geen wifi.
Hebben meer mensen dit en hoe kan ik de R8 een vast ip adres geven?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
habermas schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:39:
heeft iemand de Android TV Launcher al es geprobeerd? ben benieuwd hoe dat werkt op een gewoon android kastje..
Wow , ziet er goed uit! snel even kijken of ik die kan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Maurits.. Jij hebt toch ook die R8?
Heb je die via ethernet aangesloten en kan je eens kijken of je Mac adres ook iedere reboot wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Qosmic schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:51:
Maurits.. Jij hebt toch ook die R8?
Heb je die via ethernet aangesloten en kan je eens kijken of je Mac adres ook iedere reboot wijzigt?
Ik gebruik hem nu ff niet, wil eerst updaten. Had idd problemen met verbinden, wifi als bekabeld.
Test morgen misschien even als ik op tijd thuis ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Heeft iemand Development builds: Kodi v16.0 “Jarvis” al getest op een mxiii-g box??

Draaien 1080 films goed van een nas?

Hoor het graag
groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
maurits82 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:40:
[...]

Ik gebruik hem nu ff niet, wil eerst updaten. Had idd problemen met verbinden, wifi als bekabeld.
Test morgen misschien even als ik op tijd thuis ben!
ok, hou me even op de hoogte aub. Ben wel benieuwd, ook naar de update procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de R8, volgens mij komen er totaal geen updates meer voor dat ding aangezien het doodstil is bij sunchip over dit systeem.

Ik krijg nog steeds Netflix niet aan de praat + dat ik het systeem niet meer aan krijg met de afstandsbedieing als ik hem op standby zet... dan moet ik de stroom er af halen en er weer in doen om het kastje op te starten > waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:39:
Ik heb ook de R8, volgens mij komen er totaal geen updates meer voor dat ding aangezien het doodstil is bij sunchip over dit systeem.

Ik krijg nog steeds Netflix niet aan de praat + dat ik het systeem niet meer aan krijg met de afstandsbedieing als ik hem op standby zet... dan moet ik de stroom er af halen en er weer in doen om het kastje op te starten > waardeloos!
Je zou deze firmware update kunnen proberen: http://blog.geekbuying.co...x-firmware-190455-150921/

Op deze manier zou je de firmware moeten kunnen updaten: http://freaktab.com/forum...it-4k?p=524095#post524095

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn MXIII-G met Android 5.1 krijg ik na het installeren van Spotify elke 1-2 seconde de melding: Google play services is gestopt.

Dan moet ik bevestigen met OK.

Ook wanneer ik daarna Spotify verwijder blijft de melding elke 1-2 seconde naar voren komen, waardoor de mediaspeler onbruikbaar is.

Ik heb de fabrieksinstellingen al terug gezet. Ook na het installeren van een andere app verscheen deze melding.

Op internet vind ik een hoop tips, maar die gaan allemaal uit van een telefoon. Ik las ergens iets over OTA, maar weet niet wat dit is. Misschien heeft iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wai_AM
  • Laatst online: 08:22
verkeerd sorry

[ Voor 83% gewijzigd door Wai_AM op 25-10-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Hey mensen. Ik heb dus een MXIII en wil die ook een beetje voor casual gamen gebruiken, oa Contest of Champions. Nu probeer ik dat met een reguliere remote, maar dat werkt niet.

Heeft iemand ervaring (bij voorkeur met dit spel, dat echt voor touch gemaakt is) en controllers op een Android boxje? Vooralsnog krijg ik het niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
ik heb mijn ps2 controller aangesloten, standaard USB, en speelde hiermee NES SNES spellen op een emulator-app. misschien werkt het ook bmet jouw game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:03:
Op mijn MXIII-G met Android 5.1 krijg ik na het installeren van Spotify elke 1-2 seconde de melding: Google play services is gestopt.

Ook wanneer ik daarna Spotify verwijder blijft de melding elke 1-2 seconde naar voren komen, waardoor de mediaspeler onbruikbaar is.

Ik heb de fabrieksinstellingen al terug gezet. Ook na het installeren van een andere app verscheen deze melding.

Op internet vind ik een hoop tips, maar die gaan allemaal uit van een telefoon. Ik las ergens iets over OTA, maar weet niet wat dit is. Misschien heeft iemand een tip?
OTA staat voor " over the air " en heeft eigenlijk meer betrekking tot het updaten van het systeem.
Ik heb dezelfde melding toevallig gisteren heel de tijd gehad op mijn telefoon, waarbij er dus elke 2 seconden ongeveer de melding komt dat de google play services was gecrashed. Ik had bij mij op m`n telefoon google play services in de privacy settings geblokkeerd. Ik heb (nog) geen MXiii, maar wellicht heeft die een dergelijke setting? De oplossing was bij mij in ieder geval om de deze rechten te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mattie84 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 08:58:
[...]

OTA staat voor " over the air " en heeft eigenlijk meer betrekking tot het updaten van het systeem.
Ik heb dezelfde melding toevallig gisteren heel de tijd gehad op mijn telefoon, waarbij er dus elke 2 seconden ongeveer de melding komt dat de google play services was gecrashed. Ik had bij mij op m`n telefoon google play services in de privacy settings geblokkeerd. Ik heb (nog) geen MXiii, maar wellicht heeft die een dergelijke setting? De oplossing was bij mij in ieder geval om de deze rechten te resetten.
Bedankt voor je reactie.

Na 3 dagen zette ik de MXIII-G weer aan en toen verscheen de melding niet meer :)

Blijft vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Neo Z-64 met Android, maar het topic daarover lijkt wat stil en mijn vraag is naar ik vermoed een algemene. (waarvoor ik tot dusver met de zoekfunctie ook nog geen goed antwoord heb gevonden)
Ik irriteerde me altijd al dat de youtube app op mijn Minix maar max. 720p wil weergeven (terwijl hij op mijn Galaxy S4 wel 1080 toelaat), maar bij de laatste update is dat zelfs teruggeschroefd tot 360p. Oftewel is de app eigenlijk onbruikbaar geworden op een 50" full HD scherm.
Zoeken hier en via google geeft me wel dat de app blijkbaar hopeloos is en bij updates dit soort dingen gebeuren. Tevens zijn er alternatieve apps voor, maar degene die ik hen geinstalleerd werken lang niet zo lekker als de youtube app zelf. Dan is er nog de optie om een oudere versie te installeren, maar die vindt ik alleen maar via websites die ik niet heel erg betrouwbaar vindt ogen....
Iemand enig idee hoe ik nu eindelijk eens van full HD youtube video's kan genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
ik heb dezelfde probleem met mijn mxiii icm youtube app. niet meer dan 360p. verrek, voorheen geen problemen gehad.. op een 60inch full hd scherm is dat ook waardeloos :-s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag voor de mensen met een CX-R8 : Hebben jullie ook het probleem dat als je hem op standby zet via de afstandsbedieing, dat je hem niet meer daaruit kan halen? Dan moet ik de stroom erop en eraf halen om hem weer te booten... zwaar irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
nee, bij mij werkt het prima om via afstandsbediening weer aan te zetten als hij op standby staat.

Maar wijzigt bij jou je mac adress ook na iedere reboot?
Dat probleem heb ik namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 20:06
Ik heb nog even een vraag over de MXIII-G. Bij Gearbest (http://www.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_202596.html) is deze nu in de aanbieding en er staat bij dat deze H265 kan decoden. in dit topic kan ik een reactie vinden die aangeeft dat niet gaat (hoewel daar niet de "-G" bij staat).

Dus de vraag luidt: kan de MXIII-G (zie linkje) nu wel of geen H265 afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Mattie84 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 15:43:

Dus de vraag luidt: kan de MXIII-G (zie linkje) nu wel of geen H265 afspelen?
wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De G heeft een S812 soc terwijl de "zonder G" een S802 soc heeft.
Het verschil zit hem inderdaad o.a. in (4k) h265 decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 00:53
Beste mede-tweakers. Ik heb een vraag mbt 2 mediaplayers.

Wie heeft er ervaring met de tronsmart Draco AW80 (Telos) Octa-core 4GB RAM 32GB of de Himedia H8 Octa-Core? Ik wil graag 1 van de 2 kopen ter vervanging van de mede8er MED800X3D, want daar begrijp ik helemaal niets van streamen. :$

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 16:23:
De G heeft een S812 soc terwijl de "zonder G" een S802 soc heeft.
Het verschil zit hem inderdaad o.a. in (4k) h265 decoderen.
ASW1 geef jij een kort verslagje over de "auto framerate" belofte van lollipop op je G ? ik mis vooralsnog niks op openelec maar wil dit graag opvolgen. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn G ligt voorlopig nog bij de douane :nocheer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
ASW1 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 23:28:
Mijn G ligt voorlopig nog bij de douane :nocheer:
Same here.. ga vandaag de brief op de post doen waar je aangifte ervan doet. Enig idee hoelang zoiets duurt normaal? Zie dat meer mensen hier mee te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Heb het weleens eerder gehad en toen had ik het item een weekje later wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

Ik heb gisteren mijn CX-R8 geupgrade met de nieuwste firmware, via instructies van freaktabforum. Het lukte me niet via windows in verband met driverproblemen, maar via een live xubuntu was het binnen 5 min gepiept. Hij draait nu verder prima, geen problemen meer met uit standby halen tot nu toe (had ik toch al slechts sporadisch). Over netflix/youtube kan ik niks zeggen want ik gebruik alleen kodi.

Is het iemand al gelukt zijn R8 te rooten? dat heb ik nodig voor een aangepaste keylayout voor mijn Minix A2lite remote. Ik heb gegoogled maar er is nergens info over te vinden.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
itsoutthere schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:09:
Ik heb gisteren mijn CX-R8 geupgrade met de nieuwste firmware, via instructies van freaktabforum. Het lukte me niet via windows in verband met driverproblemen, maar via een live xubuntu was het binnen 5 min gepiept. Hij draait nu verder prima, geen problemen meer met uit standby halen tot nu toe (had ik toch al slechts sporadisch). Over netflix/youtube kan ik niks zeggen want ik gebruik alleen kodi.

Is het iemand al gelukt zijn R8 te rooten? dat heb ik nodig voor een aangepaste keylayout voor mijn Minix A2lite remote. Ik heb gegoogled maar er is nergens info over te vinden.
Hmm, windows lukt niet?
Ik heb nul ervaring met ubuntu ... is dit dan nog een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

maurits82 schreef op zondag 01 november 2015 @ 13:15:
[...]

Hmm, windows lukt niet?
Ik heb nul ervaring met ubuntu ... is dit dan nog een beetje te doen?
Ik vond het goed te doen. Makkelijker dan verwacht eigenlijk. Dit was mijn eerste echte ervaring met een linux distro en dit is iets dat zeker niet echt complex is. Er hoeven geen drivers geïnstalleerd te worden, alleen wat commands uitgevoerd worden, niet echt anders dan windows cmd.

Bugs die ik nu niet meer heb:
-soms bij afspelen van video's bleef het beeld zwart (als een soort zwarte overlay) maar het geluid speelde wel door, bijvoorbeeld bij filmpjes van de hdtrailers en dumpert-plugin en sommige gedownloade video's
-standby en wakker worden met afstandbediening gaat tot nu toe goed (soms werd ie niet meer wakker en moest ik stroom eraf halen)
-kodi sluit nu wel normaal (eerder sloot de app niet goed en moest ik hem vaak geforceerd stoppen)

Op dit moment is het enige euvel dat ik heb met de r8 dat er geen root beschikbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door itsoutthere op 01-11-2015 20:32 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
itsoutthere schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:29:
[...]

Ik vond het goed te doen. Makkelijker dan verwacht eigenlijk. Dit was mijn eerste echte ervaring met een linux distro en dit is iets dat zeker niet echt complex is. Er hoeven geen drivers geïnstalleerd te worden, alleen wat commands uitgevoerd worden, niet echt anders dan windows cmd.

Bugs die ik nu niet meer heb:
-soms bij afspelen van video's bleef het beeld zwart (als een soort zwarte overlay) maar het geluid speelde wel door, bijvoorbeeld bij filmpjes van de hdtrailers en dumpert-plugin en sommige gedownloade video's
-standby en wakker worden met afstandbediening gaat tot nu toe goed (soms werd ie niet meer wakker en moest ik stroom eraf halen)
-kodi sluit nu wel normaal (eerder sloot de app niet goed en moest ik hem vaak geforceerd stoppen)

Op dit moment is het enige euvel dat ik heb met de r8 dat er geen root beschikbaar is.
Oh, ik hoef geen 2e besturingssysteem te installeren? Gewoon een soort shell te gebruiken oid?
Hmm, toch even gaan verdiepen in linux en de R8 omzetting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
itsoutthere schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:09:

Kan je aub eens voor me kijken als je hem via utp aansluit, of je mac adress dan hetzelfde blijft na een reboot?
Nu wijzigt deze steeds bij mij, als dat met een fw update verholpen is vind ik het wel de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:41:
[...]

Kan je aub eens voor me kijken als je hem via utp aansluit, of je mac adress dan hetzelfde blijft na een reboot?
Nu wijzigt deze steeds bij mij, als dat met een fw update verholpen is vind ik het wel de moeite waard
Wacht effe: als je in het android deel vd instellingen gaat dan kan je toch een vast ip adres instellen ? Er is daar toch een ethernet sectie ?

Het andere scenario, waarbij je zelf een mac adres instelt gecombineerd met een reservatie in dhcp: er zou een script app bestaan waar je onderstaande commandos @boottime kunt laten uitvoeren.

/sbin/ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx
/sbin/dhcpcd eth0

Script Manager, misschien helpt dat je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
ik kan inderdaad in de instellingen een vast ip adres geven, maar heb dan geen internet meer.
Als ik dit weer op dhcp zet, dan werkt alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

Qosmic schreef op maandag 02 november 2015 @ 10:41:
[...]

Bij elke reboot een nieuwe Mac idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 16:38:
ik kan inderdaad in de instellingen een vast ip adres geven, maar heb dan geen internet meer.
Als ik dit weer op dhcp zet, dan werkt alles weer
Eh je hebt toch ook je gateway adres ingesteld en een of meerdere dns adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 12:07:
Ik heb een Neo Z-64 met Android, maar het topic daarover lijkt wat stil en mijn vraag is naar ik vermoed een algemene. (waarvoor ik tot dusver met de zoekfunctie ook nog geen goed antwoord heb gevonden)
Ik irriteerde me altijd al dat de youtube app op mijn Minix maar max. 720p wil weergeven (terwijl hij op mijn Galaxy S4 wel 1080 toelaat), maar bij de laatste update is dat zelfs teruggeschroefd tot 360p. Oftewel is de app eigenlijk onbruikbaar geworden op een 50" full HD scherm.
Zoeken hier en via google geeft me wel dat de app blijkbaar hopeloos is en bij updates dit soort dingen gebeuren. Tevens zijn er alternatieve apps voor, maar degene die ik hen geinstalleerd werken lang niet zo lekker als de youtube app zelf. Dan is er nog de optie om een oudere versie te installeren, maar die vindt ik alleen maar via websites die ik niet heel erg betrouwbaar vindt ogen....
Iemand enig idee hoe ik nu eindelijk eens van full HD youtube video's kan genieten?
Toch nog maar even mijn vraag weer onder de aandacht brengen, ben helaas elders ook nog geen oplossing tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je eigen inschatting vd oorzaak vh probleem, want je bent met je mac/reservatie strategie een symptoom aan het bestrijden ipv het structurele probleem op te lossen. Welke metingen/experimenten heb je al gedaan ? bvb als je ipconfig /all doet op een pc, krijg je dan dezelfde gateway / dns instellingen die je manueel ingevuld had op je R8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er inmiddels al lollipop voor de mxIII (niet de mxiiiG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:38:
is er inmiddels al lollipop voor de mxIII (niet de mxiiiG)
Sander. Mijn MXIII-G werd geleverd met Android 5.1

Dus Lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Vandaag 1,5 maand na bestellen eindelijk mijn mxiii-G geleverd (gekocht bij gearbest)
Ik zie dat er de 103L1 rom op staat i.c.m. kodi 14.2
Op freaktab las ik dat er inmiddels een 106L rom is die goed schijnt te werken (maar nog steeds beta?)
Ik zit eraan te denken om die er eerst maar op te flashen voordat ik alles verder in ga stellen.
Dan kom ik ook uit op kodi van de playstore, dus 15.2.
Iemand deze combinatie al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:23:
[...]

Sander. Mijn MXIII-G werd geleverd met Android 5.1

Dus Lollipop
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Net m'n MXIII-G besteld bij GearBest voor 55 euro. Benieuwd hoelang het gaat duren vanuit China :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:54
Ik heb ook een MXIII-G binnen gekregen afgelopen week. Ik heb trouwens geen invoerkosten hoeven betalen aan de deur.

Afgelopen dagen heb ik er even mee zitten spelen maar ik weet nog niet of ik er heel enthousiast van word.
Kodi is natuurlijk geweldig en daar heb ik hem ook voornamelijk voor gekocht, er zijn echter wat puntjes waar ik me aan stoor.
Misschien ligt het aan mij maar ik krijg het niet voor elkaar om Netflix te kijken met surround geluid. Ik heb hem met een optische kabel op mijn Marantz aangesloten en ondanks dat ik in het (zeer sumiere) menu heb aangegeven dat de audio over spdif moet gaan, gaat het geluid ook gewoon over Hdmi naar mijn tv, in 2.0. Dit geld overigens ook voor alle add ons die ik heb geprobeerd in Kodi, alleen bestanden vanaf mijn hd spelen gewoon af met surround.

Het lukt me ook niet om hem zichtbaar te maken in mijn netwerk. In Kodi heb ik het wel ingesteld dat ik bestanden kan delen maar daar blijft het ook bij.
Ik kom van een wdtv live en dat was gewoon plug en play. Omdat mijn Synology diskstation kapot is dacht ik rechtstreeks naar de MXIII te downloaden vanaf de pc, net als met de wdtv live.

Wellicht kan iemand me hiermee helpen zodat ik mijn mening bij kan stellen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Fraaank schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:30:
Net m'n MXIII-G besteld bij GearBest voor 55 euro. Benieuwd hoelang het gaat duren vanuit China :D
Zie net dat de 1gb versie er te koop is voor 44 euro verstuurd vanuit Europees wharehouse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kapitein Merijn schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:16:

Misschien ligt het aan mij maar ik krijg het niet voor elkaar om Netflix te kijken met surround geluid.
Afgezien van het geluid zijn netflix en android niet zo'n heel goede combinatie heb ik me laten vertellen.
Je krijgt dan de versie voor mobiele apparaten, ik dacht 720p en wellicht ook alleen stereo?
(heb er zelf overigens geen ervaring mee)
Veel mensen pakken daar toch een chromecast voor, alleen gaat je geluid dan ook via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
ASW1 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:32:
[...]

Zie net dat de 1gb versie er te koop is voor 44 euro verstuurd vanuit Europees wharehouse...
Klopt, die zag ik ook staan, maar vond de 2gb versie wel het extra tientje waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:03:

Dit heb ik dus nu ook. Wordt er echt helemaal gek van. Google play services al opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat. Lekker begin zo heb het ding net een uur.

Bij mij gaat het eigenlijk in alle schermen er zo aan toe niet specifiek voor spotify ofzo

Iemand een idee hoe op te lossen?? Heb cache van store en services al leeggegooid, beide opnieuw geinstalleerd maar helaas geen resultaat

[ Voor 9% gewijzigd door Steefmeister op 07-11-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Steefmeister schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:46:

Iemand een idee hoe op te lossen?? Heb cache van store en services al leeggegooid, beide opnieuw geinstalleerd maar helaas geen resultaat
Op welke rom zit je, de 103L?
Zo ja dan zou het komen door een aangesloten toetsenbord/muis.
Updaten is het simpelst met een micro SD kaartje.
Deze kun je erop gooien:http://www.tronsmart.com/?p=4778
Pagina: 1 ... 67 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer