Er zijn maar een paar soc bouwers in ons marktsegment : amlogic, rockship, allwinner voor de ARM architectuur en intels atom reeks op x86. Elk heeft een lineup van low end tot highend soc's.Garyu schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:32:
Ik heb een beetje het gevoel door de vele bomen het bos niet meer te zien.
Ben op zoek naar een betaalbare Android-mediaspeler die zowel NAS als Amazon Prime Instant Video kan afspelen. Resolutie is niet zo belangrijk, momenteel nog altijd een 720p-TV.
Ik zie hier verschillende chip-sets met verschillende hoeveelheden RAM en ROM, CPU, etc. voorbijkomen en bijbehorende verschillende 3D-Mark, Antutu,etc. scores. Op mijn telefoon kan ik me hier redelijk wat bij voorstellen, maar wat zijn de punten waar ik op moet letten bij het kopen van een mediaspeler? Is OpenELEC / Kodi support standaard? Play Store?
Ik had gehoopt hierover iets in de startpost te lezen, misschien dat iemand mij op weg kan helpen?
Men verkiest hier 2GB toestellen maar in een TV context draai je maar een app tegelijk, ik heb met mijn 1GB toestellen nog nooit tekort gehad. Qua cores en Hz is relatief, sommige cores verzetten meer werk per klok dan andere, antutu en de andere geven een leidraad.
Ik heb mxiii, mx4 en mxq en kan ze allemaal aanbevelen. Mxiii en mxq zijn factory verwanten en kennen op dit forum vele fans. Wat je kiest hangt van je tweaker gehalte af.
Al mijn toestellen hadden bij aankomst xbmc, playstore en waren ge-root...geen zorgen daarover
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 22:46 ]