Verwijderd

Garyu schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:32:
Ik heb een beetje het gevoel door de vele bomen het bos niet meer te zien.
Ben op zoek naar een betaalbare Android-mediaspeler die zowel NAS als Amazon Prime Instant Video kan afspelen. Resolutie is niet zo belangrijk, momenteel nog altijd een 720p-TV.

Ik zie hier verschillende chip-sets met verschillende hoeveelheden RAM en ROM, CPU, etc. voorbijkomen en bijbehorende verschillende 3D-Mark, Antutu,etc. scores. Op mijn telefoon kan ik me hier redelijk wat bij voorstellen, maar wat zijn de punten waar ik op moet letten bij het kopen van een mediaspeler? Is OpenELEC / Kodi support standaard? Play Store?

Ik had gehoopt hierover iets in de startpost te lezen, misschien dat iemand mij op weg kan helpen?
Er zijn maar een paar soc bouwers in ons marktsegment : amlogic, rockship, allwinner voor de ARM architectuur en intels atom reeks op x86. Elk heeft een lineup van low end tot highend soc's.
Men verkiest hier 2GB toestellen maar in een TV context draai je maar een app tegelijk, ik heb met mijn 1GB toestellen nog nooit tekort gehad. Qua cores en Hz is relatief, sommige cores verzetten meer werk per klok dan andere, antutu en de andere geven een leidraad.
Ik heb mxiii, mx4 en mxq en kan ze allemaal aanbevelen. Mxiii en mxq zijn factory verwanten en kennen op dit forum vele fans. Wat je kiest hangt van je tweaker gehalte af.
Al mijn toestellen hadden bij aankomst xbmc, playstore en waren ge-root...geen zorgen daarover

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
Vandaag bij dealdumpert, is het wat?

http://www.dealdumpert.nl...e-met-cortex-a9-chip.html

Afbeeldingslocatie: http://www.dealdumpert.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1025x756/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/m/smp-tvd-002_hires_photo---bc627cd0-7592-4bcd-bf00-b0a0e0df0063.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Damocles.NL op 13-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
is een RK3188, een MK808B plus ( AMlogic S805 ) koop je al voor 35€
Het enige voordeel wat je zou kunnen halen, is dat het snel in huis komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wido91
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:48
Deze week is mijn MXIII (2GB) binnengekomen. Direct de Finless 2.1 ROM erop gezet. Wat een top apparaat. Ik merk echter dat de HDMI poort er gevoelig is. De kabel moet echt op een specifieke manier worden aangesloten of anders krijg ik geen beeld of rare kleuren. Soms gebeurt dit ook spontaan als ik wel beeld heb of als ik de HDMI kabel aanraak (specifiek als de HDMI connector naar beneden wordt gedrukt in de poort, wanneer deze juist omhoog wordt gedrukt is er wel beeld). Hebben meer mensen dit ? Ik heb meerdere HDMI kabels geprobeerd. Nu heb ik de connector stevig in de poort gedrukt en werkt het apparaat prima. Het lijkt erop dat de HDMI poort wat los is, ik zal deze eens proberen wat strakker te maken door de box open te halen. Wellicht is er wat soldeerwerk nodig. Retour sturen naar Geekbuying is ook weer zo wat...

[ Voor 4% gewijzigd door wido91 op 13-02-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Heb geen problemen met hdmi gehad, stekker erin en hij deed het gelijk zonder problemen tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
heb ook geen problemen met hdmi gehad op de MXIII.. had dat wel met mijn oude gbox midnight. Dus als het je gaat lukken met solderen, let me know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_survey
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:17:
[...]

Er zijn maar een paar soc bouwers in ons marktsegment : amlogic, rockship, allwinner voor de ARM architectuur en intels atom reeks op x86. Elk heeft een lineup van low end tot highend soc's.
Men verkiest hier 2GB toestellen maar in een TV context draai je maar een app tegelijk, ik heb met mijn 1GB toestellen nog nooit tekort gehad. Qua cores en Hz is relatief, sommige cores verzetten meer werk per klok dan andere, antutu en de andere geven een leidraad.
Ik heb mxiii, mx4 en mxq en kan ze allemaal aanbevelen. Mxiii en mxq zijn factory verwanten en kennen op dit forum vele fans. Wat je kiest hangt van je tweaker gehalte af.
Al mijn toestellen hadden bij aankomst xbmc, playstore en waren ge-root...geen zorgen daarover
Vraagje: Speelt je mxiii ook grote mp4 (>1 of 2 GB) goed af?
Peter S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb maar weer de stockrom erop gesmeten. Daar werkt het geluid via AV wel. Wat is trouwens de meerwaarde van Finless boven de stock? En zijn er nog andere ports van XBMC naar het apparaat (buiten Openelec en AMLinux)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Finless maakt de rom schoon.
Er staan een aantal apps op die je wss toch nooit zal gebruiken, en gewoon via de playstore te installeren zijn voor de handvol die het wel wil.

Ook voegt hij init.d ( scripting ) en wat drivers toe ( sixaxis )
De rom is gewoon minimaal en up2date gebracht, het is geen wereldwonder wat hij verricht.

Voorheen ging ik met Titanium het OS af, en gooide zelf die dingen ervanaf, scheelt een half uurtje config en opruimen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter_survey schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Vraagje: Speelt je mxiii ook grote mp4 (>1 of 2 GB) goed af?
Peter S
Heb Prometheus 8GB op Nas: geen enkel probleem. Filmkes ga ik zelden onder 4GB.
Mxiii= aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Sowieso zijn >1 of 2 GB niet echt grote mp4's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:40:
Sowieso zijn >1 of 2 GB niet echt grote mp4's...
Hah Barry, kon je wat aanvangen met die links die ik postte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, nog steeds niet. Daarvoor heb ik die specifieke kabel nodig die ik nog moet bestellen.

Momenteel staat die CX-S806 dus ongebruikt in de kast. Mijn vrouw kijkt alles gewoon via de mediaspeler van de TV. Werkt beter, sneller en mooiere ondertitels (als je ze niet aanpast in Kodi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel smartphone adapters hebben nochtans zo'n kabeltje ?
Wacht effe je hebt gelijk, geen gewoon otg kabeltje maar een echt dubbel mannetje heb je nodig.

Wat ik hier nog niet vertelde is dat mijn MX4 fw ota enabled is. Verklaart de afwezigheid van otg poort.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Geen otg poort? Hmm, is het dan wel http://www.sunchip-tech.c...peId=10&Id=51&FId=t3:10:3

Mijne heeft wel en otg poort iig.

---edit---
En de mijne staat nu te koop.

[ Voor 13% gewijzigd door barrymossel op 13-02-2015 22:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:59:
Geen otg poort? Hmm, is het dan wel http://www.sunchip-tech.c...peId=10&Id=51&FId=t3:10:3

Mijne heeft wel en otg poort iig.

---edit---
En de mijne staat nu te koop.
Ik bedoelde 'geen klassieke otg' poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Heb ook mx3. Speel enkel grote filmpies af. Nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_survey
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:28:
[...]

Heb Prometheus 8GB op Nas: geen enkel probleem. Filmkes ga ik zelden onder 4GB.
Mxiii= aanrader
Thx.
Maar, heb je ook een voorkeur voor een van de 2 en als het niet te veel gevraagd is, kun je aangeven waarom je de een boven de ander verkiest?
(Heb zelf 1,5 jaar een "wankele" cx-919 met een 3TB HD eraan en wil nu graag iets goeds hebben)
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag de volgende advertentie : Box HD 1080p Media Player op Groupdeal.nl
Volgens mij is het een CYCLONE X4 ANDROID MEDIA PLAYER, quad core, Wi-Fi, IR remote, black

Prijs in clusief verzenden is ongeveer € 76,00.
Maar ja is het ook wat.

Heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Prometheus 1080p trekt op een gegeven moment in de film wel echt een zware load op ieder kastje.
Op 8min33 tot 9min27 in de film zie je een hele pixelige scene. Dat trekt een gigantische load (althans via het netwerk, niet vanaf usb oid geprobeerd), een beetje ala de welbekende birds scene. Benieuwd hoe die scene bij anderen draait.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:01:
Volgens mij is het een CYCLONE X4 ANDROID MEDIA PLAYER, quad core, Wi-Fi, IR remote, black

Maar ja is het ook wat.

Waarom zou je die kopen voor die prijs. Het heeft een S805, die kun je veel goedkoper krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-02-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:01:

Maar ja is het ook wat.

Als je het nou eens door de grote Google haalt, en de specs erbij zet ...
Het is een S805 chipset, dezelfde die ik een stukje terug plaatste ( MK808bplus van 35€ )
Zou je dan denken dat het goed is, of voordeliger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

Deze haal je wel in Nederland en heeft een IR remote, het is maar net wat je fijner vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peter_survey schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Thx.
Maar, heb je ook een voorkeur voor een van de 2 en als het niet te veel gevraagd is, kun je aangeven waarom je de een boven de ander verkiest?
(Heb zelf 1,5 jaar een "wankele" cx-919 met een 3TB HD eraan en wil nu graag iets goeds hebben)
Peter
Als je alle bullshit beu bent en je wil je fix Now, koop dan mxiii. De betere gamesmachine. Je zal me een biertje aanbieden.

Mxq is lager geklokt dan mxiii, cheaper maar heeft wel h265.
Daarnet Prometheus 1080p 9.3 GB mkv doorgespoeld naar de gepixelde 'birdscene' (=gedroomde hindu begrafenisstoet) en de mxq dropt niet alleen geen enkel frame, hij loopt botervlot (ethernet). Kodi helix. Stock firmware komt uit hetzelfde huis van vertrouwen als mxiii. Menu overgangen lopen net iets vlotter op mxiii maar interpreteer dit nou niet alsof je moet 'wachten' op mxq. Als het je enige doos is heb je niks inde gaten!

2GB is irrelevant vind ik, maar de 2GB versies hebben vaak betere wifi dan 1GB. Wegens budget karakter is kans reëel dat je geen 2GB mxq zal vinden.

UPDATE: op sidewalkers suggestie heb ik al mijn amlogic's de Prometheus test gegeven met schokkend resultaat:

MX4: buffert 2 keer, gotham 13.2 (finale oordeel stel ik uit tot volgende fw update)
Mxq: probleemloos. 109k4, helix
Mxiii: buffert 1 keer !!!!!! 111k4, helix

Omdat ik het niet kon geloven heb ik de test meerdere keren gedaan. Zelfs de mxiii vd slaapkamer gehaald naar kelder om mijn 2 switchen uit de vergelijking te halen.
Mxq is het beste mediacenter !!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 17:18 . Reden: ethernet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Toch maar zelf de Mk808b (edit: plus :)) besteld bij Gearbest :+ hopen dat hij een beetje snel verzonden wordt. (tot dan hou ik mijn sig lekker open O-) )

[ Voor 57% gewijzigd door StrongArmLance op 15-02-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik hoop dat je wel de Plus hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

SidewalkSuper schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:20:
Ik hoop dat je wel de Plus hebt besteld?
Oh ja, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:26:
[...]

Als je alle bullshit beu bent en je wil je fix Now, koop dan mxiii. De betere gamesmachine. Je zal me een biertje aanbieden.

Mxq is lager geklokt dan mxiii, cheaper maar heeft wel h265.
Daarnet Prometheus 1080p 9.3 GB mkv doorgespoeld naar de gepixelde 'birdscene' (=gedroomde hindu begrafenisstoet) en de mxq dropt niet alleen geen enkel frame, hij loopt botervlot (ethernet). Kodi helix. Stock firmware komt uit hetzelfde huis van vertrouwen als mxiii. Menu overgangen lopen net iets vlotter op mxiii maar interpreteer dit nou niet alsof je moet 'wachten' op mxq. Als het je enige doos is heb je niks inde gaten!

2GB is irrelevant vind ik, maar de 2GB versies hebben vaak betere wifi dan 1GB. Wegens budget karakter is kans reëel dat je geen 2GB mxq zal vinden.

UPDATE: op sidewalkers suggestie heb ik al mijn amlogic's de Prometheus test gegeven met schokkend resultaat:

MX4: buffert 2 keer, gotham 13.2 (finale oordeel stel ik uit tot volgende fw update)
Mxq: probleemloos. 109k4, helix
Mxiii: buffert 1 keer !!!!!! 111k4, helix

Omdat ik het niet kon geloven heb ik de test meerdere keren gedaan. Zelfs de mxiii vd slaapkamer gehaald naar kelder om mijn 2 switchen uit de vergelijking te halen.
Mxq is het beste mediacenter !!!!
Leuk om te lezen deze test :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Werkt de HDMI-CEC op de MXQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MXQ staat in mijn kelder aan een tv monitor. De Samsung tv in de woonkamer heeft overigens een brakke implementatie van CEC: sowieso kan ik geen deftige uitspraken over CEC doen.
De MX4 in woonkamer wordt uitgeschakeld samen met de AVR als ik de Samsung TV uit zet. Maar het omgekeerde is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
OpenELEC 5.0.3 is uit op amlinux.ru, met een 23,976 fps fix :)
http://amlinux.ru/image/5.0.3/
A short feedback of 5.0.3 on S82:

Works beautifully!

No locked resolution to 720p (as on 5.0.1) anymore and the most important of all:

- No stuttering at all on 1080p / 23.976. Smooth as butter!

Thanks kerber, this is the best build ever!
Update MXIII 2GB via ssh:
code:
1
update http://amlinux.ru/image/5.0.3/OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.3-update.zip

[ Voor 87% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-02-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Wellicht een stomme vraag, maar is de MX3 en S82 versie niet hetzelfde ? :X

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
MX3 is de 1GB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Thnx duidelijk :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
SidewalkSuper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:

[...]

code:
1
Ik heb er weinig over kunnen vinden, maar werkt de IR receiver hiermee?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Goede vraag, moet je toch even zelf testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
SidewalkSuper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:40:
Goede vraag, moet je toch even zelf testen.
als dat zou kunnen... ;)

Ik heb zelf een Minix 8H-Plus besteld bij geekbuying en is nog niet geshipped), maar ben op zoek naar een vervanging van een RPi die bij mijn moeder staat als mediaplayer. En dan dan is een werkende IR receiver wel prettig icm een logitech harmony.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik zou niet weten waarom het niet zou werken, er zit bij de MXIII iig standaard gewoon een afstandsbediening. Een Harmony moet normaal dus ook zeker werken. Ik heb deze build alleen nog niet zelf kunnen testen. Dat wordt pas vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
Lijkt me wel dat dat werkt aangezien CEC ondersteuning er zelfs af is gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Hmm, voordat ik ging overstappen op een MXiii of een MXQ heb ik eerst eens een testje gedaan en mijn Raspberry-Pi die eigenlijk als audio/mpd-server dienstdoet even als Mediaspeler misbruikt door er OpenELEC op te zetten, en daar te kijken of en hoe ik Amazon Instant Video aan de praat kan krijgen. Er blijkt sinds kort een Amazon Instant Video (beta) add-on te bestaan. Deze geinstalleerd en wonder boven wonder: het werkt(e). Eén film zonder problemen in HD kunnen kijken, alleen na een langere pauze startte het geheel een beetje stotterend, maar na 3s weer prima beeld en geluid.

Echter, na die ene film van begin tot eind te hebben gekeken en ik nog een trailer wilde kijken, crashte KODI, en de add-on is nu kaput, werkt niet meer, doet niks meer. Jammer, maar helaas het nadeel van beta-software natuurlijk. Na de eerste euforie om dus gewoon een willekeurige mediaspeler te kunnen kopen ben ik nu juist weer wat huiverig dat de boel niet gaat werken. Amazon wil zijn Fire-TV niet opsturen (zijn wel oplossingen voor), maar als ik voor de "open" variant kan gaan, zou ik dat liever willen. Iemand andere ervaringen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dit al gezien ?

1 centimeter hoog, Atom, 64GB, Win8.1 voor €111. Het enige wat ik mis is een vesa mount.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:19

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:46:
Iemand dit al gezien ?

1 centimeter hoog, Atom, 64GB, Win8.1 voor €111. Het enige wat ik mis is een vesa mount.
Jup, ook besteld ;). Daarnaast heb ik hier nu de Pipo X7 staan die is zelfs nog iets sneller (in theorie) en heeft en ethernet aansluiting.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:46:
Iemand dit al gezien ?

Jammer alleen dat het Frans is.(*Franstalig opgevoed* :'( )

Als ze nou een RK3288 of een MTK8392 erop hadden gegooid was het nog beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
RobertowNL schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:43:
[...]

Jup, ook besteld ;). Daarnaast heb ik hier nu de Pipo X7 staan die is zelfs nog iets sneller (in theorie) en heeft en ethernet aansluiting.
Hoe bevalt de pipo x7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
MdO82 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:17:
[...]

Dan zal je daar ook een trackingsnummer kunnen vinden, deze kan je dan tzt via http://track-chinapost.com/startairmail.php moeten kunnen traceren.
Volgens mij is ie nu onderweg van China naar Nederland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:36
Ik heb eens even het topic door zitten lezen en ben op zoek naar een leuke mediaspeler voor rond de 50 euro maximaal. Ik zag de de MXIII om en nabij deze prijs zit. Nu lees ik in dit forum uit een aantal reacties dat Netflix nog wel eens wil haperen of dat deze niet altijd vlekkeloos werkt (ook met beeldkwaliteit/downscaling)?

Ik ben op zoek naar een mediaspeler voor mijn tante en de belangrijkste eis is eigenlijk dat deze goed Netflix afspeelt. Persoonlijk vind ik de chromecast wat magertjes maar als deze hier beter voor geschikt is ga ik denk ik toch voor de CC.

Misschien dat ik voor mijzelf nog een keer een MXIII oid bestel. Wat is trouwens een goede website om deze apparaten te bestellen? Als ik zoek dan kom ik allerlei websites tegen maar ik weet niet welke het meest betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:21:
[...]

Volgens mij is ie nu onderweg van China naar Nederland :D
Kan je aan het eind van de week via twiter bij postnl waarschijnlijk wel een nederlandse t&t-code vragen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
MdO82 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:01:
[...]

Kan je aan het eind van de week via twiter bij postnl waarschijnlijk wel een nederlandse t&t-code vragen ;)
dat lijkt me wel erg snel. Daarbij is het volgens mij chinees nieuwjaar, dan kan het nog langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
418O2 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:16:
[...]

dat lijkt me wel erg snel. Daarbij is het volgens mij chinees nieuwjaar, dan kan het nog langer duren.
Volgens mij issie daar al vertrokken.

Achja, we zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Annihilism schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:01:
Ik heb eens even het topic door zitten lezen en ben op zoek naar een leuke mediaspeler voor rond de 50 euro maximaal. Ik zag de de MXIII om en nabij deze prijs zit. Nu lees ik in dit forum uit een aantal reacties dat Netflix nog wel eens wil haperen of dat deze niet altijd vlekkeloos werkt (ook met beeldkwaliteit/downscaling)?

Ik ben op zoek naar een mediaspeler voor mijn tante en de belangrijkste eis is eigenlijk dat deze goed Netflix afspeelt. Persoonlijk vind ik de chromecast wat magertjes maar als deze hier beter voor geschikt is ga ik denk ik toch voor de CC.

Misschien dat ik voor mijzelf nog een keer een MXIII oid bestel. Wat is trouwens een goede website om deze apparaten te bestellen? Als ik zoek dan kom ik allerlei websites tegen maar ik weet niet welke het meest betrouwbaar is.
Netflix kan op android (enkele apparaten uitgezonderd) geen HD resolutie afspelen, dus dat laat te wensen over.
Op mijn MXIII doet hij het verder wel, alleen in het begin is het zeer slechte kwaliteit beeld (logisch, hij denkt een telefoon te zijn), dan hapert ie een paar keer tijdens het opschroeven van de bitrate, maar zodra deze op een acceptabele bitrate zit speelt het wel weer normaal verder en kun je normaal kijken. De problemen doen zich dus in zeg de eerste 30sec voor, waarna je ongestoord verder kunt kijken.

De mijne gekocht bij geekbuying, schijnt redelijke klantenservice te hebben, maar in alle eerlijkheid koop ik normaal daar waar het het goedkoopst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kijk je dan via wifi of bekabeld?
Ik kan me voorstellen dat over wifi eerst de kwaliteit van de verbinding bepaald wordt voordat de bandbreedte opgeschroefd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben er weer een tijdje uit. Heb een merkloze RK3188 MK888/K-R42 box liggen zonder Bluetooth. Heb al zitten kijken naar roms Android 4.4. Waar kan ik de beste roms vinden?

Deze dus: Afbeeldingslocatie: http://androidbox.nl/wp-content/uploads/2013/06/mk888-zwart.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 17-02-2015 14:55 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 16:36
defusion schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Netflix kan op android (enkele apparaten uitgezonderd) geen HD resolutie afspelen, dus dat laat te wensen over.
Op mijn MXIII doet hij het verder wel, alleen in het begin is het zeer slechte kwaliteit beeld (logisch, hij denkt een telefoon te zijn), dan hapert ie een paar keer tijdens het opschroeven van de bitrate, maar zodra deze op een acceptabele bitrate zit speelt het wel weer normaal verder en kun je normaal kijken. De problemen doen zich dus in zeg de eerste 30sec voor, waarna je ongestoord verder kunt kijken.

De mijne gekocht bij geekbuying, schijnt redelijke klantenservice te hebben, maar in alle eerlijkheid koop ik normaal daar waar het het goedkoopst is...
Ok, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben alleen wel benieuwd of dit inderdaad net als ASW1 aangeeft via WiFi gebeurd of bekabeld?

Wel erg jammer omdat ik dit toch wel een belangrijk punt vind.

Heb ook even bekeken wat de verschillen zijn tussen de kandidaten:

MK808B Plus:
•Amlogic M805 Quad-Core 1.5G (Cortex-A5) CPU
•Quad-Core Mali-450 GPU
•Google Android 4.4 OS
•DDR3 1GB RAM + 8GB ROM
•Bluetooth 4.0
•Support Miracast/DLNA
•Support H.265 hardware decoding, Support 1080P

MXQ
•CPU: Amlogic S805 Quad Core 1.5GHz (Cortex-A5)
•GPU: Quad core ARM Mali-450
•1GB RAM + 8GB ROM
•Google Android 4.4.2 OS
•Support Miracast/DLNA
•Built-in antenna for WIFI
•Support H.265/HEVC hardware decoding

MXIII
•CPU: Amlogic S802 Quad Core up to 2.0GHz
•GPU: Octa core ARM Mali-450 GPU up to 600MHz
•DDR3 1G RAM + 8G ROM
•Built-in XBMC KODI, support H.264 HP@L5.1 up to 4Kx2K @30fps
•Built-in antenna for WIFI
•Support OTG, Miracast/DLNA

Het verschil is dus voornamelijk dat de eerste 2 (MXQ en 808B Plus) geen 4k ondersteunen en de MXIII een wat sneller SoC heeft. Ze hebben allemaal Android 4.4 alleen hebben de MXQ en MXIII ook een LAN aansluiting (en de mogelijkheid om analoge apparatuur aan te sluiten).

Moet wel zeggen dat de MXQ en de 808B wel erg aantrekkelijk zijn geprijsd. Ik zit nu te twijfelen tussen de MXQ en de 808B omdat de LAN poort toch wel erg handig kan zijn (wat stabielere verbinding).

[ Voor 37% gewijzigd door Annihilism op 17-02-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
nvm

ik ga zelf de mxq bestellen, nu te koop voor 33 euro en als ik de reacties hier op het forum mag geloven is die sneller dan de mxIII

[ Voor 188% gewijzigd door Qosmic op 17-02-2015 15:30 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Qosmic schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:25:
nvm

ik ga zelf de mxq bestellen, nu te koop voor 33 euro en als ik de reacties hier op het forum mag geloven is die sneller dan de mxIII
33 Euro? Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Annihilism schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Ok, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ben alleen wel benieuwd of dit inderdaad net als ASW1 aangeeft via WiFi gebeurd of bekabeld?
Bekabeld in mijn geval, wifi is sowieso te onbetrouwbaar hier door gare router + ergens tussen de 50-100 wifi signalen die storen...
Om die reden was een ethernetaansluiting voor mij dan ook een vereiste.

Netflix is voor mij wel redelijk belangrijk, gezien dat is hoe ik meestal met mijn vriendin series kijk (zij heeft ondertitels nodig, en ik ook bij enkele Scandinavische crime series, en ik ben te lui om die handmatig te zoeken voor iedere aflevering). Ben daar dus niet 100% tevreden mee, maar ook weer niet dusdanig ontevreden dat ik geld wil uitgeven aan iets anders.

Alleen kijk ik meestal via XBMC/Kodi vanaf mijn fileserver met sabnzbd+sickbeard, zonder subs. Daar is het perfect voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Er zijn tools die voor jou naar ondertitels kunnen scannen voor de content die je hebt staan hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Waar bestaan ook geen tools voor tegenwoordig...
Zelf ervaring mee? welke raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Autosub [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill
Of subliminal [Synology] Packages

Ben er al een tijdje uit om dit te doen op mijn Synology NAS maar beide zijn mij altijd goed bevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Ik heb gister ook (naast mijn Minix Neo X-8H Plus een MXQ besteld bij Geekbuying. Voornamelijk om de Openelec build(s) te testen en daarna de Pi bij me ma te vervangen hiervoor. In totaal voor 49 dollar (met coupon), dus ongeveer 44 euro betaald.
Ben benieuwd wanneer die geshipped wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Coupon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Een kortingscode. Deze gaf 5% korting. Op de MXQ niet zo spannend, op mijn Minix X8H Plus (159 dollar) weer wel :)
Als je googled op coupon geekbuying kun je vrij snel wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Helaas geen 5% korting gevonden, maar voor 2€ per DHL laten versturen was ook OK, dan is ie er na oud-en-nieuw waarschijnlijk relatief snel. Heb tot nog toe alleen maar positieve ervaringen met Geekbuying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Garyu schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:14:
Helaas geen 5% korting gevonden, maar voor 2€ per DHL laten versturen was ook OK, dan is ie er na oud-en-nieuw waarschijnlijk relatief snel. Heb tot nog toe alleen maar positieve ervaringen met Geekbuying.
Hier staat een hele lijst:
http://www.savingstory.com/coupons/geekbuying/

Als je naar beneden scrollt kom je vanzelf 5% korting site wide tegen.
Er staat zelfs een coupon voor 10$ korting op de Pipo X7.

Er zijn voornamelijk voor coupons/codes voor specifieke producten, dat maakt het er niet duidelijker op.

Ik heb overigens bewust niet via DHL laten versturen omdat dat het risico op importbelasting vergroot. Zal ook voor de MXQ niet zo spannend zijn gezien het lage bedrag. Maargoed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Meauses op 17-02-2015 18:23 . Reden: importbelasting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
DHL/Fedex/UPS etc. is gegarandeerd een naheffing van de douane erbij.

Zie overigens ook hier voor 43,75:
http://www.aliexpress.com...Android-4/2028220265.html
Let er overigens op dat erbij staat "ships out within 22 buisiness days" wat absurd lang is maar ongetwijfeld wegens Chinees nieuwjaar is.

[ Voor 69% gewijzigd door ASW1 op 17-02-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:58:
Waar bestaan ook geen tools voor tegenwoordig...
Zelf ervaring mee? welke raad je me aan?
In Kodi heb je toch Add-ons, daar vind je "ondertitel downloaders"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:32:
DHL/Fedex/UPS etc. is gegarandeerd een naheffing van de douane erbij.

Zie overigens ook hier voor 43,75:
http://www.aliexpress.com...Android-4/2028220265.html
Let er overigens op dat erbij staat "ships out within 22 buisiness days" wat absurd lang is maar ongetwijfeld wegens Chinees nieuwjaar is.
Maar hier had iemand het over € 33,-. Zou niet weten waar maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:33:

[...]

code:
1
Klopt het trouwens dat HDMI-CEC hierop niet (lekker) werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Welke game controller gebruiken jullie eigenlijk? Ik zou graag wat oude SNES/N64 games willen spelen op mijn Minix Neo X8H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Klopt het trouwens dat HDMI-CEC hierop niet (lekker) werkt?
Heb geen problemen ondervonden met CEC. Gister nog gebruikt. Hoezo zou het niet goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Die signalen las ik op Freaktab, maar kan aan mijn interpretatie liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Linkje?
Pijltjestoetsen deden het bij mij en de terugknop ook :D
Oh en de standbyknop ook :)

[ Voor 18% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-02-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:02:
Ben er al een tijdje uit om dit te doen op mijn Synology NAS maar beide zijn mij altijd goed bevallen :)
Even uit nieuwsgierigheid (is niet topic gerelateerd ;) ) maar wat voor een NAS heb je staan ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:07:
Linkje?
Pijltjestoetsen deden het bij mij en de terugknop ook :D
Oh en de standbyknop ook :)
http://www.freaktab.com/s...XIII-Tronsmart-S89/page16
MdO82 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid (is niet topic gerelateerd ;) ) maar wat voor een NAS heb je staan ?
Redelijk oud beestje al, niet krachtig ook: Synology DS211j. Voor mijn gebruik prima om te downloaden, uitpakken en mijn bestanden centraal op te slaan. In het begin was ik er ook wel erg actief mee, zo ongeveer heel mijn Linux kennis daar mee opgedaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 18-02-2015 17:53 ]

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Joster schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 08:05:
[...]

Maar hier had iemand het over € 33,-. Zou niet weten waar maar goed..
Chinaprices.us al gecheckt?

http://www.dealsmachine.com/best_193238.html

€33,- .. is wel zonder verzendkosten. Met verzendkosten is het €41

/edit linkje geupdate

[ Voor 13% gewijzigd door wildcheese op 19-02-2015 16:43 ]

• ASW1
Hm, 3 euro goedkoper dan de link die ik gaf.
Het is wel een andere versie, althans de (aan-/uitknop?) zit bovenop.
Ik weet niet welke versie de meest gangbare is eigenlijk, die met of zonder knop bovenop.
Kan ook weer gemieter geven met net even andere hardware en rom compatibiliteit.

Verwijderd

ASW1 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:22:
Hm, 3 euro goedkoper dan de link die ik gaf.
Het is wel een andere versie, althans de (aan-/uitknop?) zit bovenop.
Ik weet niet welke versie de meest gangbare is eigenlijk, die met of zonder knop bovenop.
Kan ook weer gemieter geven met net even andere hardware en rom compatibiliteit.
Mxq met knop bovenaan is een mechanische knop, dus met 'travel'. Voelt niet al te stevig. Mxiii heeft een electronisch drukknop die maar 1 ruststand heeft.

• ASW1
Nee, er zijn meerdere versies van de mxq met andere hardware en met/zonder knop bovenop.
mxiii staat daar los van.

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Pusherman_ schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:29:
Welke game controller gebruiken jullie eigenlijk? Ik zou graag wat oude SNES/N64 games willen spelen op mijn Minix Neo X8H
Android + root + Sixaxis Controller en een ouwe PS3 pook zonder force feedback. Even instellen dat hij start bij het booten, en een native android gamepad doet, en na 20 minuten automatisch uitgaat. Werkt als een speer met de .emu emulators (Gba.emu bijvoorbeeld) en natuurlijk Snes9x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Asure schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:56:
[...]

Android + root + Sixaxis Controller en een ouwe PS3 pook zonder force feedback. Even instellen dat hij start bij het booten, en een native android gamepad doet, en na 20 minuten automatisch uitgaat. Werkt als een speer met de .emu emulators (Gba.emu bijvoorbeeld) en natuurlijk Snes9x.
Is er een reden dat je de PS3 Controller zonder force feedback hebt? Of kan ik er ook eentje met force feedback bestellen?

En is het ook mogelijk om er 2 te koppelen, zodat je tegen elkaar kunt spelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Pusherman_ op 20-02-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Pusherman_ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:47:
[...]

Is er een reden dat je de PS3 Controller zonder force feedback hebt? Of kan ik er ook eentje met force feedback bestellen?

En is het ook mogelijk om er 2 te koppelen, zodat je tegen elkaar kunt spelen?
dan kan je toch net zo goed een Tronsmart gamepad halen.

http://www.dx.com/p/trons...black-329759#.VObs0fmG9wQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
wat is het voordeel daarvan t.o.v. de ps3 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Pusherman_ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:57:
[...]

wat is het voordeel daarvan t.o.v. de ps3 controller?
geen Root nodig bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ind0mi schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:19:
[...]

geen Root nodig bijvoorbeeld ;)
Nice, nu bij Geekbuying $10 korting met code KXQODWDI

dat is een koopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

crap, heb ik via mp een Minix mini X5 gescoord kom ik er later pas achter dat die geen bluetooth ondersteund.

Nu wil ik hem vervangen, heb toch bluetooth nodig. Klopt het dat als ik zolang een Amlogic chipset neem ik wel veilig zit? Wil het zo goedkoop mogelijk doen. De box gaat puur dienen om Live tv streams (< 720p) te bekijken en af en toe Netflix.

zelf gevonden, volgens mij gaat het om identieke players met alleen ander formaat:
- http://www.geekbuying.com...-HEVC---Black-333402.html
- http://www.geekbuying.com...acast---Black-335250.html

iemand andere tips? een stick is enkele euros goedkoper, maar heb voorkeur voor een klein boxje ivm hitte problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:09:
crap, heb ik via mp een Minix mini X5 gescoord kom ik er later pas achter dat die geen bluetooth ondersteund.

Nu wil ik hem vervangen, heb toch bluetooth nodig. Klopt het dat als ik zolang een Amlogic chipset neem ik wel veilig zit? Wil het zo goedkoop mogelijk doen. De box gaat puur dienen om Live tv streams (< 720p) te bekijken en af en toe Netflix.

zelf gevonden, volgens mij gaat het om identieke players met alleen ander formaat:
- http://www.geekbuying.com...-HEVC---Black-333402.html
- http://www.geekbuying.com...acast---Black-335250.html

iemand andere tips? een stick is enkele euros goedkoper, maar heb voorkeur voor een klein boxje ivm hitte problemen
Ik heb mxq, mxiii en mx4. In jouw links herken ik nu de kartonnen verpakkingen. De mx4 kwam in de verpakking zwart met gouden letters. De mxq en mxiii kwamen in de blauwe zwarte verpakking. Zij delen weliswaar niet de exacte firmware, maar wel de maker (Omer) ervan, die zijn firmwares op dezelfde wijze labelt. (111k4 voor mxiii en 109k4 voor mxq).
Ik vermoed dat de mxq uit je eerste link en mxiii uit dezelfde fabriek komen.

Jouw tweede link heeft weliswaar dezelfde soc als mxq, maar er zit een usb poort op de ethernetzijde, waar dat bij mxq niet het geval is. Dit is een ander toestel, met hoogstwaarschijnlijk andere firmware. Uit dezelfde fabriek als mx4 (=cx-s806), gezien het opschrift cx-s859, en dezelfde verpakking.

Ik heb hierboven al uitgebreid gecommentarieerd over 3 amlogic toestellen.
Wat bluetooth betreft, mijn mxq heeft dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 13:03 . Reden: blauw zwart ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Vandaag de Rikomagic MK12 binnengekregen met Amlogic S812, android 4.4, Mali-450, 2GB DDR3 ram en een gigabit ethernet poort ter vervanging van mijn Raspberry Pi voor het afspelen van vooral MKV films.
Eerste indruk is erg goed. Lekker minimalistisch boxje met HDMI kabel, Afstandsbediening, losse eu voeding en USB kabel om te kunnen upgraden.
Als korte test de Prometheus 1080P dream scene afgespeeld (die begint rond de 8.30 minuten) met de voor geïnstalleerde XBMC via een share die op mijn windows 7 computer staat en dat ging zonder enige hapering (met de gigabit ethernet poort). Verder nog wat zware mkv's geprobeerd en allemaal geen problemen. Ook de afspeelbalk her en der aangeklikt en dan springt ie er meteen naar toe of terug. Beeld is ook prima.
Je kunt deze box daadwerkelijk uitzetten met de afstandsbediening die er bij zit.
Dit weekend verder geen tijd meer maar volgende week zal ik nog wat meer gaan testen en uitproberen.
Ik heb hem gekocht bij Gearbest voor 91 dollar incl verzendkosten (mbv wat koringscodes die toen geldig waren) op 7 februari, 11 februari is ie via de optie Netherlands post verstuurd (koste 1 of 2 dollar extra) en vandaag op 20 februari aangekomen. Duurde wel lang voordat er een status update was met de tracking maar blijkbaar is de eerst volgende status in Nederland zelf (19 februari) en de volgende dag was ie er dus.
http://www.gearbest.com/tv-box/pp_136577.html

[ Voor 8% gewijzigd door luckyjan op 20-02-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Nice! Heb je hem ook al weten te testen met h.265 materiaal? (zowel met eigen players als evt ook XBMC).

En ik ben ook benieuwd of XBMC op deze wat krachtiger boxjes interlaced beeld (van live TV of opgenomen TV) kan de-interlacen .

Oh ja, en natuurlijk wat HLS streaming apps doen (NPO 3fm cam, NPO, RTL XL, KIJK )

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 20-02-2015 13:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 12:49
Nee verder geen tijd meer dus. Volgende week kijk ik verder.Op youtube zijn er wat testen te vinden en daar zie je met h.265 demo's dat ie het op 720p prima doet maar op 1080p met haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
ok Thanks :). Heeft ook helemaal geen haast.

Wellicht dat het bij die h.265 demo's komt doordat de hardware support nog niet wordt aangesproken :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:47:
Nee verder geen tijd meer dus. Volgende week kijk ik verder.Op youtube zijn er wat testen te vinden en daar zie je met h.265 demo's dat ie het op 720p prima doet maar op 1080p met haperingen.
Waarschijnlijk kun je upgraden naar Kodi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kodi nog geen hardwarematige h265 decoding ondersteunt, maar alleen softwarematig tot 720. Maar misschien is dat inmiddels al achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik heb een android tv stick met Rockchip en wil deze bedienen vanaf mijn ipad. De google play app voor ios is alleen beschikbaar in de US store. Droidmote wordt ook genoemd, maar krijg ik niet gevonden in de app store. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:45:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kodi nog geen hardwarematige h265 decoding ondersteunt, maar alleen softwarematig tot 720. Maar misschien is dat inmiddels al achterhaald?
Het is niet echt H265 wat ik probeer te achterhalen - veel materiaal is er nog niet behouden poc, maar op mijn mx4 loopt de upgrade naar Kodi vast. Zal wel met fw te maken hebben, maar ik hoor graag de bevestiging van een andere S812 datie wel Kodi draait, en ik gewoon geduld moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Update:
Air keyboard lite doet wat ik wil

Ervaring:
Ik heb een stick met rockchip en vindt de performance (lokaal) gecached films wat tegenvallen. Ik ervaar een lichte stutter alsof er van de 24 frames per minuut continu een aantal worden overgeslagen.

Is dit een bekend probleem of te tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Denk niet dat dat ooit soepel spelen gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:53:
[...]

Denk niet dat dat ooit soepel spelen gaat. :+
En van die 24 per minuut worden er nog een paar overgeslagen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:24:
[...]

Volgens mij issie daar al vertrokken.

Achja, we zien het wel :)
Had helemaal geen status updates meer gezien nadat ie in China op het vliegveld was aangekomen (gisterenavond nog gekeken. Wordt ie zojuist ineens bezorgd door PostNL :D Geen extra kosten overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Cai schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:57:
........ alsof er van de 24 frames per minuut continu een aantal worden overgeslagen.
24 fpm is een dia show ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joster schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:44:
[...]

Had helemaal geen status updates meer gezien nadat ie in China op het vliegveld was aangekomen (gisterenavond nog gekeken. Wordt ie zojuist ineens bezorgd door PostNL :D Geen extra kosten overigens.
Je had hem rond de 11de besteld toch?

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1 ... 60 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer