Zondagavond de 8e.
Die van mij is ook zojuist aangekomen
Morgen op mijn gemak maar eens spelen
Vindt het overigens wel lekker werken met de Google remote tv app
Vanavond maar eens wat series gekeken via xbmc.
Moet nog even gaan kijken naar de instellingen van de taal.
Mijn Chinees is niet zo best. Van de week maar eens kijken naar de finless rom of openelec.
Daarnaast moet ik mijn logitec harmony nog even goed instellen
[ Voor 31% gewijzigd door MdO82 op 21-02-2015 22:23 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Neuh, had ik deze nog liggen van een 1st gen phat PS3.En:Neo Geo, Genesis, Snes hadden geen ffb, dus dat had ik ook niet nodig.Pusherman_ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:47:
[...]
Is er een reden dat je de PS3 Controller zonder force feedback hebt? Of kan ik er ook eentje met force feedback bestellen?
En is het ook mogelijk om er 2 te koppelen, zodat je tegen elkaar kunt spelen?
Zowel de ps3 pads met/zonder alsook de PS4 pad werkt met deze apk. Box is geroot af fabriek dus geen problemen mee
Je kunt er meerdere tegelijk gebruiken, ik speel er soms streetfighter 2 of Mario Kart mee met de kids.
Die Tronsmart heeft een usb dongle nodig, als je bluetooth hebt kun je direct los met ps3/ps4 sticks zonder extra dongles oid.
Uiteraard alleen handig als je die ps3 pookjes hebt liggen, zoals ik had.
[ Voor 13% gewijzigd door Asure op 22-02-2015 00:00 ]
Verwijderd
Vraagje over Openelec.
Ik vind het handig om op de woonkamerTV op Google Maps te kunnen, Youtube, en ook gewoon kunnen surfen met een K400 toetsenbord. Als vrienden op bezoek over hun reisplannen in de "Gironde" komen vertellen- dat snel even opzoeken op TV, het toetsenbord aan elkaar doorgeven om goeie stand-up op Youtube te zoeken ( 'pablo francisco old people talk dirty') etc.
En xbmc kunnen draaien natuurlijk.
Dus mijn vraag aan de Openelec gebruikers : kun je vanuit openelec even makkelijk heen en weer switchen tss xbmc en de android apps, of zou je in bovenstaande use-case toch android aanbevelen ?
dank
Ik vind het handig om op de woonkamerTV op Google Maps te kunnen, Youtube, en ook gewoon kunnen surfen met een K400 toetsenbord. Als vrienden op bezoek over hun reisplannen in de "Gironde" komen vertellen- dat snel even opzoeken op TV, het toetsenbord aan elkaar doorgeven om goeie stand-up op Youtube te zoeken ( 'pablo francisco old people talk dirty') etc.
En xbmc kunnen draaien natuurlijk.
Dus mijn vraag aan de Openelec gebruikers : kun je vanuit openelec even makkelijk heen en weer switchen tss xbmc en de android apps, of zou je in bovenstaande use-case toch android aanbevelen ?
dank
Is het qua Youtube niet net zo makkelijk / makkelijker om de app op je telefoon te gebruiken en als je een filmpje gevonden hebt, deze naar je Kodi te 'casten'? Zo gebruik ik het momenteel en dat werkt eigenlijk best prima.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Dan cast je met yatse neem ik aan?Garyu schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:51:
Is het qua Youtube niet net zo makkelijk / makkelijker om de app op je telefoon te gebruiken en als je een filmpje gevonden hebt, deze naar je Kodi te 'casten'? Zo gebruik ik het momenteel en dat werkt eigenlijk best prima.
Het kan en het werkt goed, maar het komt niet in de buurt bij het gemak/beleving van de youtube tv app onder android. Voordeel is dat het gebruiksvriendelijker is en ook HD. Met yatse wordt er echt gestreamd vanaf je mobiele apparaat, met de youtube app geef je commando's en haalt de mediaspeler zelf de stream van het internet op.
Met openelec kun je geen android apps draaien want het is een ander besturingssysteem. Of je zou een dualboot moeten maken, maar dat is ook niet bevorderlijk voor het gebruiksgemak.
Met Yatse heb je twee opties: vanaf je telefoon streamen of de URL aan Kodi doorgeven en hem zelf de stream laten openen.
Verder natuurlijk niet helemaal hetzelfde als de Android app
Verder natuurlijk niet helemaal hetzelfde als de Android app
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Zijn de originele ROM's voor de MXIII (2G) te vindem Freaktab of moet ik hiervoor ergens anders kijken ?
Nog een andere vraag, het viel mij op dat als ik xbmc heb opgestart dat er een bromtoon uit mijn speakers komt, sluit ik xbmc af dan is het weg, kan het misschien zijn dat xbmc op een andere frequentie werkt?
@joster, heeft die van jouw ook chinees en engelse menu's door elkaar heen
Nog een andere vraag, het viel mij op dat als ik xbmc heb opgestart dat er een bromtoon uit mijn speakers komt, sluit ik xbmc af dan is het weg, kan het misschien zijn dat xbmc op een andere frequentie werkt?
[ Voor 69% gewijzigd door MdO82 op 22-02-2015 22:38 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Vandaag even wat H.265 materiaal hier gedownload om te testen met de RKM MK12eymey schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 13:49:
ok Thanks. Heeft ook helemaal geen haast.
Wellicht dat het bij die h.265 demo's komt doordat de hardware support nog niet wordt aangesproken
http://www.libde265.org/downloads-videos/
Big buck bunny
1920px × 1080px "bbb-1920x1080-cfg02.mkv"
Audio bitrate: 238.58 kbps
Video bitrate: 2248.5 kbps
File size: 193 MB
1920px × 1080px "bbb-1920x1080-cfg06.mkv"
Video bitrate: 1724.4 kbps
File size: 152 MB
Speelt ie via es file explorer zonder haperingen af met de MX player die op de box staat.
Sintel
1920px × 1080px "sintel-1080-cfg02.mkv"
Audio bitrate: 276 kbps
Video bitrate: 1036 kbps
File size: 152 MB
Ook prima.
Elephants dream
1920px × 1080px "elephants-dream-1080-cfg02.mkv"
Audio bitrate: 288 kbps
Video bitrate: 1460 kbps
File size: 145 MB
Ook geen probleem. Wel allemaal met de gigabit ethernet verbinding.
Verder nog even de remote app van de Rikomagic site op mijn telefoon gezet en als je dan bij de settings op de box remote control op ON zet kan ik mijn android telefoon gebruiken als remote, touchpad en toetsenbord (via wifi). Verder werkt CEC ook met de AB van de TV.
Zal morgen ook een paar van de H.265 demo's van 4k proberen.
edit:
Kodi 14.1 installeren werkt niet. Hij zegt preparing voor first run en gaat dan weer terug naar het app scherm.
Blijkbaar een bekend probleem:
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=217381
[ Voor 6% gewijzigd door luckyjan op 23-02-2015 01:43 ]
OK, goede resultaten
. Maar dus wel met de mee geleverde Android apps en wrs niet met XBMC 
En streaming apps als npo 3fm, NPO en RTL XL ?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb dit weekend nog helemaal niets kunnen doen ermee. Zat stampvolMdO82 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 19:53:
Zijn de originele ROM's voor de MXIII (2G) te vindem Freaktab of moet ik hiervoor ergens anders kijken ?
Hopelijk vanavond. Zal waarschijnlijk toch wel snel voor een rom van freaktab gaan, of er openelec op knallen. Maar de laatste stock rom is volgens mij hier te vinden: http://www.freaktab.com/s...link-user-feedback-thread
[ Voor 12% gewijzigd door Joster op 23-02-2015 13:21 ]
Ik merk dat mijn MXIII met OpenElec moeite heeft met het afspelen van Bluray ISO's. Soms werkt het en begint de film gewoon te spelen. Soms zie ik dat er veel netwerkverkeer is (films staan op een NFS-share), maar gaat de film nooit spelen en er verschijnt ook geen muziek. En soms verschijnt er een window waarbinnen ik een file kan selecteren om af te spelen.
Herkenbaar? Zijn er externe spelers die ik kan installeren en wel goed spelen? Andere fixes?
Herkenbaar? Zijn er externe spelers die ik kan installeren en wel goed spelen? Andere fixes?
Heb je een grotere cache al eens geprobeerd?
Als je er mkv's van maakt gaat het wel goed?
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cache
[ Voor 57% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-02-2015 10:24 ]
Nee de XBMC die erop zit speelt alleen het geluid van de H.265 demo's af. Streaming apps heb ik nog niet erop gezet. De mediaplayer die bij Es file explorer zit speelt de demo's ook zonder problemen af.eymey schreef op maandag 23 februari 2015 @ 08:50:
OK, goede resultaten. Maar dus wel met de mee geleverde Android apps en wrs niet met XBMC
Edit:
Streaming apps werken zonder problemen op de meegeleverde XBMC (gotham). Verder via de mx player
een paar 4K H.265 demo's afgespeeld.
De big bunny
3840px × 2160px "bbb-3840x2160-cfg02.mkv"
Video bitrate: 5741.7 kbps
File size: 463 MB
Speelt ie af met vloeiend maar soms een beetje vertraagd beeld waarna de audio gaat haperen.
De Tears of steel
4096px × 1720px "tos-4096x1720-tiles"
Audio bitrate: 546.76 kbps
Video bitrate: 2693.8 kbps
File size: 233 MB
Speelt ie vloeiend zonder haperingen af.
[ Voor 38% gewijzigd door luckyjan op 23-02-2015 13:01 ]
5.0.3 is uit? http://amlinux.ru/image/5.0.3/SidewalkSuper schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:48:
Mooi, die gebruik ik ook.
Hier is trouwens een Openelec 5.0.1 image te downloaden http://amlinux.ru/image/5.0.1/
Ik wil eigenlijk nog wel weten hoe ik dat bootlogo kan veranderen voor mezelf. Ik neem aan dat ik logo.img moet mounten ofzo.
Iemand enig idee?
Voor de MXIII 2Gb zou ik (wanneer er nog geen Openelec geïnstalleerd staat) dus deze moeten hebben? OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.3.zip
Ja ik draai 5.0.3 inmiddels ook alweer.
Inderdaad die moet je dan hebben en dan met die tandenstoker-methode upgraden.
[ Voor 50% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-02-2015 14:03 ]
Thanks maar ehm, "streaming apps via de bijgeleverde XBMC"? Ik bedoelde eigenlijk de apps die je in de Play Store kan vindenluckyjan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:36:
[...]
Nee de XBMC die erop zit speelt alleen het geluid van de H.265 demo's af. Streaming apps heb ik nog niet erop gezet. De mediaplayer die bij Es file explorer zit speelt de demo's ook zonder problemen af.
Edit:
Streaming apps werken zonder problemen op de meegeleverde XBMC (gotham). Verder via de mx player
een paar 4K H.265 demo's afgespeeld.
De big bunny
3840px × 2160px "bbb-3840x2160-cfg02.mkv"
Video bitrate: 5741.7 kbps
File size: 463 MB
Speelt ie af met vloeiend maar soms een beetje vertraagd beeld waarna de audio gaat haperen.
De Tears of steel
4096px × 1720px "tos-4096x1720-tiles"
Audio bitrate: 546.76 kbps
Video bitrate: 2693.8 kbps
File size: 233 MB
Speelt ie vloeiend zonder haperingen af.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Oké, thanks. Vanavond eerst de Finless Android ROM proberen te proberenSidewalkSuper schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:02:
Ja ik draai 5.0.3 inmiddels ook alweer.
O dieeymey schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:04:
[...]
Thanks maar ehm, "streaming apps via de bijgeleverde XBMC"? Ik bedoelde eigenlijk de apps die je in de Play Store kan vinden
Aangepast naar de 4e setting in de howto.. Helaas geen resultaat. MKV's geven geen probleem!SidewalkSuper schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:23:
Edit: OEh, te snel.. hij komt uiteindelijk wel met het (simple) Bluray-menu.. Maar het duurt 5 minuten voor het scherm verschijnt. Playback daarna lijky daarna wel soepel te zijn.
De mxIII is aangesloten op een cat6 netwerk met een flinke nas erachter. Blijkbaar moet er zoveel worden gebufferd?
[ Voor 31% gewijzigd door MrBarBarian op 23-02-2015 19:55 ]
Wat zegt de log ondertussen terwijl je dat inlaadt?
Zou het ff op het Kodi forum vragen.
Zou het ff op het Kodi forum vragen.
Zo, gisteren even gespeeld met de MXIII. Hierbij wat eerste constateringen vanuit mijn kant:Joster schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:13:
[...]
Oké, thanks. Vanavond eerst de Finless Android ROM proberen te proberenMocht die me niet (goed genoeg) bevallen dan ga ik over op 5.0.3
- De voedingsadapter is wat brak. Zit samen met de EU plug wat los in het stopcontact en maakte in eerste instantie ook géén contact waardoor ik hem niet aan kreeg.
- Firmware 111k4 van Oman stond geïnstalleerd.
- XBMC 13.4 stond geïnstalleerd.
- Add-ons RTL XL en Uitzending gemist werkten niet. Kreeg een plugin error. (Heb ik hier iets fout gedaan of de verkeerder add-ons geïnstalleerd, kon ze wel gewoon snel vinden? )
- Wifi is zéér brak (heb mijn acces point nog niet kunnen verplaatsen naar het TV-meubel). Daardoor zéér veel buffers en time-outs binnen Youtube, Netflix en (downloaden uit) de Play store.
- Muis aanwijzer van de bijgeleverde afstandsbediening werkt matig maar doet het wel.
- CEC met de afstandsbediening van mijn TV werkt zowel in Android als binnen XBMC. Helaas doen de cijfers het (nog?) niet.
- Google remote app krijg ik vooralsnog niet werkend. Geeft aan dat er op hetzelfde netwerk geen Android mediaspeler aanwezig is. In de settings uiteraard wel aangegeven dat Google remote moet worden toegestaan.
[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 24-02-2015 13:10 ]
Ja ok, dat Youtube werkt is evident.luckyjan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 18:51:
[...]
O dieIk heb een paar apps erop gezet zoals Youtube (werkt goed) en Es file explorer. Uitzending gemist e.d. heb ik in XBMC geïnstalleerd.
Maar zoals uit dit topic ook al keer op keer is gebleken blijken ontzettend veel ROM's (met houtje touwtje SDK's die voor de sticks en boxen zijn gemaakt) problemen te hebben met native HLS support vanuit Android. En daar maken dus o.a. NPO, RTL XL, etc. gebruik van.
Youtube, Netflix en XBMC hebben allemaal hun eigen interne implementatie / of gebruiken een net wat andere techniek.
Vandaar dat ik heel specifiek vroeg om (als het niet te veel moeite is
Maar goed, even goede vrienden
Ok ik heb even de NPO app geïnstalleerd en een paar uitzendingen aangeklikt. Dat werkt zonder problemen.eymey schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:05:
[...]
Ja ok, dat Youtube werkt is evident.
Maar zoals uit dit topic ook al keer op keer is gebleken blijken ontzettend veel ROM's (met houtje touwtje SDK's die voor de sticks en boxen zijn gemaakt) problemen te hebben met native HLS support vanuit Android. En daar maken dus o.a. NPO, RTL XL, etc. gebruik van.
Youtube, Netflix en XBMC hebben allemaal hun eigen interne implementatie / of gebruiken een net wat andere techniek.
Vandaar dat ik heel specifiek vroeg om (als het niet te veel moeite is) die native Android apps te testen.
Maar goed, even goede vrienden. Thanks voor je bevindingen iig so far.
OK, en de Live TV? Daar gaat het vooral om. Regelmatig gebeurt het dat die het óf niet doet, óf alleen in de uiterst blokkerige laagste kwaliteit blijft hangen. Bij het goed functioneren moet iig de rijze rand om het transparante "NPO+zender" logo nog enigszins te zien zijn
.
En kan je ook eens de "NPO 3fm" app installeren en dan proberen met het camera ( "watch" ) icoontje livestream op te roepen?
En kan je ook eens de "NPO 3fm" app installeren en dan proberen met het camera ( "watch" ) icoontje livestream op te roepen?
Is er overigens een addon voor Netflix binnen XBMC ?
Ik zat even verder te kijken binnen XBMC op de MXIII, maar uitzending gemist ziet er ook even anders uit
Ik zat even verder te kijken binnen XBMC op de MXIII, maar uitzending gemist ziet er ook even anders uit
2250 WP Zuid PVoutput
En dan zodat hij in HD afspeelt?MdO82 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:52:
Gewoon de uitzending gemist addon binnen XBMC 13.4 op de ROM die er bij levering op stond? Hmm crap, die werkt bij mij niet. Of heb je hem ergens anders vandaan gehaald en als zip geïnstalleerd?MdO82 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:52:
Ik heb volgens mij gewoon deze: http://kodi.wiki/view/Add-on:Uitzendinggemist_(NPO)
[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 24-02-2015 11:49 ]
Dat zal waarschijnlijk niet gaan denk ik.
Dit had ik meen gelezen te hebben omdat het gewoon android is waar het spul op draait dat de netflix app dit dan weer ziet als bijvoorbeeld een telefoon of tablet.
Of dit zo is weet ik niet.
Ik heb hem idd gewoon via de xbmc add-on van de bijgeleverde ROM geinstalleerd.Joster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:41:
[...]
Gewoon de uitzending gemist addon binnen XBMC 13.4 op de ROM die er bij levering op stond? Hmm crap, die werkt bij mij niet. Of heb je hem ergens anders vandaan gehaald en als zip geïnstalleerd?
Ik heb volgens mij gewoon deze: http://kodi.wiki/view/Add-on:Uitzendinggemist_(NPO)
Net ook gelijk even de update 112k4 geïnstalleerd.
Had even teveel lopen kloten binnen xbmc waardoor deze niet meer opstartte

[ Voor 24% gewijzigd door MdO82 op 24-02-2015 12:44 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ja de live TV werkt ook goed (SD kwaliteit zeg maar). Bij de instellingen overal (3G en Wifi) de kwaliteit op hoog gezet. De grijze rand was iig goed te zieneymey schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:32:
OK, en de Live TV? Daar gaat het vooral om. Regelmatig gebeurt het dat die het óf niet doet, óf alleen in de uiterst blokkerige laagste kwaliteit blijft hangen. Bij het goed functioneren moet iig de rijze rand om het transparante "NPO+zender" logo nog enigszins te zien zijn.
NPO 3fm camera linksboven werkt niet. Probeert een live stream te openen maar blijft daarna maar draaien en opent de stream niet. Radio gedeelte werkt wel goed.
Zal ik doen ja.SidewalkSuper schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:52:
Gebruik gewoon XOT Joster.
Vond het gisteren wel vervelend dat de Google remote niet werkte (al kan ik die op Openelec toch niet hanteren). Zal hiervoor ook eens naar Yatse kijken, al kost de pro versie daarvan ruim 7 euro.
OK, Thanks!luckyjan schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:03:
[...]
Ja de live TV werkt ook goed (SD kwaliteit zeg maar). Bij de instellingen overal (3G en Wifi) de kwaliteit op hoog gezet. De grijze rand was iig goed te zien![]()
NPO 3fm camera linksboven werkt niet. Probeert een live stream te openen maar blijft daarna maar draaien en opent de stream niet. Radio gedeelte werkt wel goed.
Dat van 3fm is iig al beter dan de Android foutmelding "kan niet" die je bij 99 van de 100 andere boxjes standaard krijgt.
ik gebruik zelf "Lanmote deluxe" deze installeer je op de box, vervolgens zie je daar een ip-adres en dabn kun je met je iphone/ipad/android.tel naar je web-browser et voila. \Joster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:13:
[...]
Zal ik doen ja.
Vond het gisteren wel vervelend dat de Google remote niet werkte (al kan ik die op Openelec toch niet hanteren). Zal hiervoor ook eens naar Yatse kijken, al kost de pro versie daarvan ruim 7 euro.
deze werkt ook --> Google Play: Smart iRemote
Je had heb wel aangezet in de box zelf ?Joster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:13:
[...]
Vond het gisteren wel vervelend dat de Google remote niet werkte
2250 WP Zuid PVoutput
Thanks, zal eens kijken welke het fijnst werkt zolang ik nog Android gebruik.SolarOrbiter schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:36:
[...]
ik gebruik zelf "Lanmote deluxe" deze installeer je op de box, vervolgens zie je daar een ip-adres en dabn kun je met je iphone/ipad/android.tel naar je web-browser et voila. \
Uiteraard! Wellicht kwam het wel door de brakke Wifi verbinding die de MXIII maakte met mijn AP.
[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 24-02-2015 15:01 ]
Die smart iremote is zo te zien precies dezelfde app als van mijn RKM MK12.SolarOrbiter schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:36:
[...]
ik gebruik zelf "Lanmote deluxe" deze installeer je op de box, vervolgens zie je daar een ip-adres en dabn kun je met je iphone/ipad/android.tel naar je web-browser et voila. \
Moet je dan nog iets op de MXIII installeren als "server" ?SolarOrbiter schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 14:36:
[...]
2250 WP Zuid PVoutput
voor de iremote app niet. daarvoor moet je bij de instellingen van de box zijn. remote functionaliteit aanzetten.MdO82 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:46:
[...]
Moet je dan nog iets op de MXIII installeren als "server" ?
Hartelijk dank SidewalkSuper! Optie 4 heeft mijn buffering problemen verholpen. Het was om gek van te worden. Enorm bedankt!SidewalkSuper schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:23:
Nu heb ik echter 2 mx3 boxjes. 1 met openelec en 1 met android (4.4.2, buildnr: 112k4). Degene met openelec heb ik via het netwerk kunnen benaderen om een advancedsettings.xml bestand in het userdata-folder te plaatsen. (dit loste mijn bufferingsprobleem op). Echter bij de box met android is dit mij nog niet gelukt. Ik krijg de box maar niet in mijn netwerk te zien. Ik kan videobestanden die op mijn NAS staan wel benaderen en afspelen via de mx3, maar ik zie de mx3 (met android) op mijn imac niet in mijn netwerk staan.
Is de box bij jullie via pc of Mac wel te benaderen?
Never underestimate the predictability of stupidity
Super om te lezen dat het een oplossing voor je is geweest!
- Log in met ssh als dat mogelijk is.
- Download via Dropbox ofzo de advancedsettings.xml naar je Android kastje
Of met een app als solid explorer, via de sharing optie
Dan zet je een ftpserver intern op, welke je dan via de desktop-browser of ftpclient kan openen, en naar de betreffende folder navigeren
Dan zet je een ftpserver intern op, welke je dan via de desktop-browser of ftpclient kan openen, en naar de betreffende folder navigeren
Verwijderd
Nu je toch goedgeluimd bent, graag de resultaten van Prometheus dreamscene op openelec MXIIISidewalkSuper schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:25:
Super om te lezen dat het een oplossing voor je is geweest!
Dan leer ik wat bij over de ethernet drivers van de stockfirmwares
thx
Haha, dat zal vanavond laat moeten worden of anders morgen.
Wat wil je weten?
Ik heb de vorige keer 1 buffer gehad zonder cachesettings. Moet nog even testen of het aan de cache ligt ja of nee.
Wat wil je weten?
Ik heb de vorige keer 1 buffer gehad zonder cachesettings. Moet nog even testen of het aan de cache ligt ja of nee.
Let even op dat je Yatse vanuit de app aankoopt, niet de Yatse unlocker (legacy) in de play store.Joster schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:13:
[...]
Zal ik doen ja.
De in-app purchase is dacht ik rond de 3.5 euro. (ik kan even de exacte prijs niet vinden)
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Hi glennrunciter,
Dank voor je tests. Ben toch wel benieuwd wat de MX4 gaat doen na update. Lijkt me toch echt betere specs te hebben dan de mqx...
Dank voor je tests. Ben toch wel benieuwd wat de MX4 gaat doen na update. Lijkt me toch echt betere specs te hebben dan de mqx...
Verwijderd
Zonder dank.
Mxq draait nochtans lekker rond. Als je geen gamer bent heeft ie een betere prijs pret verhouding dan mxiii en is beter toekomstbestendig. Zeker niet traag in gebruik.
Zonet nog even sidewinders cache settings geprobeerd op mx4 en Prometheus, maar geen beterschap. Na een koude restart speelt ie de scene wel zonder haperen, maar als je terugspoelt om nogmaals te proberen dropt ie heel intensief frames in de dreamscene. Muziek spelen tijdens een slideshow is ook een beetje probleem, vandaar dat ik 'ethernet drivers' denk, en vermoed dat mxq de beste heeft. Maar MX4 is een prima gamemachine en hij speelt alle films zonder haperen behoudens 1 scene in een slechte film en alleen als je terugspoelt, muziek speelt zonder problemen en hij is toekomst bestendig. Niet veel duurder dan mxiii. En hij heeft OTA. En meer smoel dan die 'Appledoos copieen' die mxiii/q uiteindelijk zijn.
Tot nieuwste fw voor mx4 blijft mxq mijn woonkamer machine.
Mxq draait nochtans lekker rond. Als je geen gamer bent heeft ie een betere prijs pret verhouding dan mxiii en is beter toekomstbestendig. Zeker niet traag in gebruik.
Zonet nog even sidewinders cache settings geprobeerd op mx4 en Prometheus, maar geen beterschap. Na een koude restart speelt ie de scene wel zonder haperen, maar als je terugspoelt om nogmaals te proberen dropt ie heel intensief frames in de dreamscene. Muziek spelen tijdens een slideshow is ook een beetje probleem, vandaar dat ik 'ethernet drivers' denk, en vermoed dat mxq de beste heeft. Maar MX4 is een prima gamemachine en hij speelt alle films zonder haperen behoudens 1 scene in een slechte film en alleen als je terugspoelt, muziek speelt zonder problemen en hij is toekomst bestendig. Niet veel duurder dan mxiii. En hij heeft OTA. En meer smoel dan die 'Appledoos copieen' die mxiii/q uiteindelijk zijn.
Ik heb met de laatste OpenElec 5.0.3 build van amlinux.ru geen buffering meer tijdens de dream scene van Prometheus via SMB.
De buffer zakt van 100% naar ~60% tijdens het afspelen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Dit is zonder aanpassing van de video cache trouwens.
Dit is dus met afstand de beste build tot nu toe
De buffer zakt van 100% naar ~60% tijdens het afspelen, maar daar is ook alles mee gezegd.
Dit is zonder aanpassing van de video cache trouwens.
Dit is dus met afstand de beste build tot nu toe
[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-02-2015 00:11 ]
Heb de OpenElec 5.03 build ook op de CX-S806 gezet en ik moet zeggen dat deze stukken beter draait dan de voorgaande builds. Interface draait soepel(er) en nog geen crash gehad. Toch blijft ie te koop staan omdat ik (helaas) nog steeds niet echt de meerwaarde zie van die (mooie) interface, t.o.v. de mediaspeler van mijn TV. Ook had ik gedacht dat ik zou gaan streamen via add-ons, of via Popcorn Time, maar ook dat doe ik niet. Leuke gimmicks, maar niet echt nodig met een glasvezel verbinding. Film is binnen een paar minuten ook gedownload via de NAS.
Ik heb samen met een vriend van me veel verschillende Android set-top-boxen getest voor zijn nieuwe webwinkel. Op basis daarvan heb ik 1 grote review geschreven die voornamelijk focust op het gebruik van de apparaten als media speler. Wellicht interessant voor dit topic!
De review moet ook toegankelijk zijn voor mensen zonder technische achtergrond, dus ik benchmarks e.d. komen niet aan bod. Het gaat puur over de praktijkervaring met apparaten!
https://technitepreview.w.../review-android-op-je-tv/
De review moet ook toegankelijk zijn voor mensen zonder technische achtergrond, dus ik benchmarks e.d. komen niet aan bod. Het gaat puur over de praktijkervaring met apparaten!
https://technitepreview.w.../review-android-op-je-tv/
90 euro voor die X6 blijft erg duur als je bedenkt dat je voor 30 euro een MK808B Plus stick hebt met dezelfde hardware.
[ Voor 10% gewijzigd door Cooler_King op 26-02-2015 18:15 ]
Als ik online zoek op die MXQ zie ik met rode streep over de linker bovenhoek + button bovenop (bv http://www.gearbest.com/tv-box/pp_80703.html)Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:03:
Zonder dank.
en een versie zonder die beiden (bv http://www.ebay.com/itm/A...ain_3&hash=item463573f3a1)
of andere verpakking (http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item3f44ef5fc8)
Wat is de juiste die jij hebt?
Hier een review waarin beide versies mxq aan bod komen: http://www.cnx-software.c...5-review-android-mxq-s85/
De conclusie is eigenlijk dat je de versie met de knop bovenop en de rode band moet hebben.
De conclusie is eigenlijk dat je de versie met de knop bovenop en de rode band moet hebben.
Verwijderd
Die met button on top en rooie band.trx1975 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:18:
[...]
Als ik online zoek op die MXQ zie ik met rode streep over de linker bovenhoek + button bovenop (bv http://www.gearbest.com/tv-box/pp_80703.html)
en een versie zonder die beiden (bv http://www.ebay.com/itm/A...ain_3&hash=item463573f3a1)
of andere verpakking (http://www.ebay.com/itm/M...ain_0&hash=item3f44ef5fc8)
Wat is de juiste die jij hebt?
Verwijderd
Kan je TV smb/nfs verbindingen maken of heb je enkel dlna ? Kan dlna nu al vlot vooruitspoelen ? Subtitles downloaden op kodi kan toch niet makkelijker, airmouse, met k400 keyboard op YouTube zitten, met je vrouw een nieuwe auto configgen op de site van pakweg Audi op je TV, je bent root wat je nooit zal worden op je oem TV firmware, na een jaar snijdt je constructeur je los van updates enz enzbarrymossel schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 08:24:
Heb de OpenElec 5.03 build ook op de CX-S806 gezet en ik moet zeggen dat deze stukken beter draait dan de voorgaande builds. Interface draait soepel(er) en nog geen crash gehad. Toch blijft ie te koop staan omdat ik (helaas) nog steeds niet echt de meerwaarde zie van die (mooie) interface, t.o.v. de mediaspeler van mijn TV. Ook had ik gedacht dat ik zou gaan streamen via add-ons, of via Popcorn Time, maar ook dat doe ik niet. Leuke gimmicks, maar niet echt nodig met een glasvezel verbinding. Film is binnen een paar minuten ook gedownload via de NAS.
Guys..draai al tijden super fijn met mijn Minix box. Nu wil ik voor de slaapkamer een "leuk voor erbij" android box maar dan in "stick" formaat. (plak hem achterop mijn tv). Ik vind het lastig om te bepalen waarvoor ik moet gaan momenteel. Jullie wat tips? Welke chip moet er tegenwoordig inzitten voor soepel draaien XMBC? China geen bezwaar en budget maakt ook niet zoveel uit.
Trekt de stick overigens de spanning die komt uit de USB poort van mijn TV of moet ik dit weer apart voeden?
Trekt de stick overigens de spanning die komt uit de USB poort van mijn TV of moet ik dit weer apart voeden?
Haha, smb verbinding. Subtitles downloaden op Kodi gaat vaak genoeg mis en dan is het herrie. Als ik handmatig (desnoods op afstand) subs download gaat het niet mis; anders is de film gewoon niet beschikbaar voor mijn vrouwVerwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:49:
[...]
Kan je TV smb/nfs verbindingen maken of heb je enkel dlna ? Kan dlna nu al vlot vooruitspoelen ? Subtitles downloaden op kodi kan toch niet makkelijker, airmouse, met k400 keyboard op YouTube zitten, met je vrouw een nieuwe auto configgen op de site van pakweg Audi op je TV, je bent root wat je nooit zal worden op je oem TV firmware, na een jaar snijdt je constructeur je los van updates enz enz
Verwijderd
hey Barry ik weet niet wat jullie daar aan het roken zijn, maar ik wil ook wel eens trekkenbarrymossel schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 08:29:
[...]
Haha, smb verbinding. Subtitles downloaden op Kodi gaat vaak genoeg mis en dan is het herrie. Als ik handmatig (desnoods op afstand) subs download gaat het niet mis; anders is de film gewoon niet beschikbaar voor mijn vrouw. Alle smart opties doen we op een second screen terwijl tv of film/serie aan staat. Ik had ook verwacht dat we meer op de tv zouden doen, maar daar hebben we een 13"laptop (ik) en iPad (zij) voor.
cheers man
Ik merk dat bij mij de hdmi poort van de mxiii ook niet echt lekker is.
Kreeg van de week allemaal diagonale kleurstrepen en dacht dat ik wat teveel had zitten kloten.
Vandaag had ik het weer terwijl ik niks had gedaan
Even de HDMI kabel eruit en daar was mijn beeld weer
Niet zoals het eigenlijk zou moeten, maar goed als je het weet dan is het ook voor elkaar.
Ik merk overigens ook dat Netflix niet heel lekker loopt (een beetje schokkerig).
Dit heb je bij uitzending gemist niet, dit is een soort zelfde systeem.
Iemand een idee waar dat in zit ?
Kreeg van de week allemaal diagonale kleurstrepen en dacht dat ik wat teveel had zitten kloten.
Niet zoals het eigenlijk zou moeten, maar goed als je het weet dan is het ook voor elkaar.
Ik merk overigens ook dat Netflix niet heel lekker loopt (een beetje schokkerig).
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Beste tweakers,
na inlezen ben ik tot de concl gekomen dat ik een Mxq of een Mxiii 1gb of 2gb wil.Dit zal mijn eerste Android box worden,zal alleen gebr voor xbmc/popcorn en evt extra add ons,zal dus geen openelec of iets derg gaan draaien, ook geen games. Dus evt graag jullie advies..:)_
Als ik zou kiezen voor de Mxiii,heb ik dan genoeg aan 1gb?
Ik heb geen 4k televisie, heb ik dan meer aan de mxq, welke h265 ondersteunt?
Ik las net ook iets over de mxq met button on top en rode streep,waarom just deze mxq?
Moet ik zoeken naar een box welke Bluetooth heeft? Zo ja , waarom dan eigenlijk? Ivm remote?
Zit xbmc er meestal al op? Ook vragen om evt add ons er al op te zetten?(of zelf ook wel makkelijk te inst?)
Als ik t in China bestel dan via Paypal of met creditcard? Ivm evt extra zekerheden?
Aub jullie advies.. Of zie ik nog iets over t hoofd?
Greetz
na inlezen ben ik tot de concl gekomen dat ik een Mxq of een Mxiii 1gb of 2gb wil.Dit zal mijn eerste Android box worden,zal alleen gebr voor xbmc/popcorn en evt extra add ons,zal dus geen openelec of iets derg gaan draaien, ook geen games. Dus evt graag jullie advies..:)_
Ik las net ook iets over de mxq met button on top en rode streep,waarom just deze mxq?
Moet ik zoeken naar een box welke Bluetooth heeft? Zo ja , waarom dan eigenlijk? Ivm remote?
Zit xbmc er meestal al op? Ook vragen om evt add ons er al op te zetten?(of zelf ook wel makkelijk te inst?)
Als ik t in China bestel dan via Paypal of met creditcard? Ivm evt extra zekerheden?
Greetz
Iemand ervaring met de mele x1000 4k de reviews zien er goed uit. Maar als iemand wat hands-on ervaring heeft dan is dit mooi meegenomen.
Op welke firmware draait jouw box nu?MdO82 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 20:43:
Ik merk dat bij mij de hdmi poort van de mxiii ook niet echt lekker is.
Ik zit op 111k4 en heb af en toe last van een paar flikkeringen in het beeld en daarna is het weer goed voor een aantal minuten. De changelog van versie 112k4 laat wel verbeteringen zien met een HDMI aansluiting, maar ik heb deze dus nog niet geprobeerd.
Flikkeringen zijn niet goed. Heb je het ook met OpenElec?
Zo ja, dan is het hardware.
Zo ja, dan is het hardware.
@SidewalkSuper: dat is een goeie, zal ik eens testen
Ik weet niet of het cachen van de MXIII aan te passen is ?
Van de week een keer met netflix bezig geweest (via android en niet via xmbc) en deze is schokkerig.
Meer mensen hier bekend mee ?
Als ik op mijn laptop via de tv kijk loopt hij soepel.
Op de laptop doe ik dit via de internetbrowser.
Dit maakt voor de MXIII niet uit.
Zou het komen door het geheugen ?
De MXIII heeft toch ook wel 2GB.
Van de week een keer met netflix bezig geweest (via android en niet via xmbc) en deze is schokkerig.
Meer mensen hier bekend mee ?
Als ik op mijn laptop via de tv kijk loopt hij soepel.
Op de laptop doe ik dit via de internetbrowser.
Dit maakt voor de MXIII niet uit.
Zou het komen door het geheugen ?
De MXIII heeft toch ook wel 2GB.
2250 WP Zuid PVoutput
Netflix en schokkend ligt aan je eigen downloadstream, via hun pagina kan ja de zaak wat tunen.
In Kodi kan je 'meer' zelf aanpassen..
installeer via de addons een advanced xml settings eens.
Hiermee kan je een advanced xml file aanmaken.
vanaf hier :
SidewalkSuper in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"
mijn settings :
buffermode = 0
cachemembuffersize = 157286400 ( 150MB ongeveer )
readbufferfactor = 5
Gewoon een kwestie van trial and error, tot je jouw sweetspot hebt bereikt.
Hangt allemaal af van de internet verbinding, de snelheid intern en de aangeboden streaming-agent
Buffer =0 omdat ik regelmatig met 3 of 4 device tegelijk stream, EN downloads heb draaien, dus krijgt de afspeler vooralsnog voldoende data om te blijven spelen.
Bij grotere files kan je de cachmem verhogen ( max 750MB meen ik, ivm de 2GB )
readbufferfactor heeft te maken met de snelheid van bufferen t.o de downloadstream.
( nadeel is dat Kodi dan de hele verbinding plat kan leggen tijdens deze actie ( nadelig voor andere devices )
vanaf hier :
mijn settings :
buffermode = 0
readbufferfactor = 5
Hangt allemaal af van de internet verbinding, de snelheid intern en de aangeboden streaming-agent
Buffer =0 omdat ik regelmatig met 3 of 4 device tegelijk stream, EN downloads heb draaien, dus krijgt de afspeler vooralsnog voldoende data om te blijven spelen.
readbufferfactor heeft te maken met de snelheid van bufferen t.o de downloadstream.
( nadeel is dat Kodi dan de hele verbinding plat kan leggen tijdens deze actie ( nadelig voor andere devices )
[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 02-03-2015 11:33 ]
Bedankt voor je informatie.FreshMaker schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:20:
Netflix en schokkend ligt aan je eigen downloadstream, via hun pagina kan ja de zaak wat tunen.
vanaf hier :
mijn settings :
buffermode = 0
readbufferfactor = 5
Ik heb er net openelec op gezet.
En zal met het bovenstaande eens kijken binnen Kodi.
Ik had ook mijn instellingen bij netflix aangepast naar Medium "(standaard videokwaliteit, tot 0.7 GB per uur)" maar dat hielp helaas nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 02-03-2015 11:43 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Via welke addon kan ik overigens het beste netflix erop zetten, had wel iets gelezen over xmbc-netflix, maar die kan ik helaas niet vinden 
Ik had inmiddels netflixbmc gevonden, maar als ik deze wil gebruiken krijg ik telkens scriptfout
Wat bedoel je precies met flikkerend beeld ?
Ik had inmiddels netflixbmc gevonden, maar als ik deze wil gebruiken krijg ik telkens scriptfout
Ik had er 112k4 op draaien.knopper schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:19:
[...]
Op welke firmware draait jouw box nu?
Ik zit op 111k4 en heb af en toe last van een paar flikkeringen in het beeld en daarna is het weer goed voor een aantal minuten. De changelog van versie 112k4 laat wel verbeteringen zien met een HDMI aansluiting, maar ik heb deze dus nog niet geprobeerd.
Wat bedoel je precies met flikkerend beeld ?
[ Voor 76% gewijzigd door MdO82 op 02-03-2015 18:08 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Netflix moet je gewoon onder de originele android gebruiken, via de appstore
De plugins lopen allemaal via aparte servers, zeker als je je inloggegevens moet invoeren, lijkt het me niet zo'n veilig idee.
( ik zie regelmatig van die vage 'aanbiedingen' dat Netflix lifetime voor 25€ ... ik vermoed dat zulke accounts daarvoor misbruikt worden. )
De plugins lopen allemaal via aparte servers, zeker als je je inloggegevens moet invoeren, lijkt het me niet zo'n veilig idee.
( ik zie regelmatig van die vage 'aanbiedingen' dat Netflix lifetime voor 25€ ... ik vermoed dat zulke accounts daarvoor misbruikt worden. )
Dat werkt binnen OpenElec toch niet ?
Of misschien heb ik wat gemist
2250 WP Zuid PVoutput
Heya.
Weet niet of ik de vraag hier moet stellen of in de kpn itv topic. Maar ik begin hier.
Heb dus een mx3. Dat ding is bedraad aangesloten via een switch op de kpn experiabox.
Netflix en alles werkt.
Echter geeft de KPN ITV app een vreemd iets. Die app werkt momenteel enkel nog als je in je thuisnetwerk zit. Echter werkt vdat ding niet bedraad. Hij start op, maar logt niet automatisch in, haalt de gids njiet op, start geen zenders op.
Zodra ik de MX3 echter op wifi zet, dan werkt de app wel. Hij logt in, zenders starten op, enz.
Rara?
Ik wil dat ding natuurlijk via de LAN werkend hebben.
Weet niet of ik de vraag hier moet stellen of in de kpn itv topic. Maar ik begin hier.
Heb dus een mx3. Dat ding is bedraad aangesloten via een switch op de kpn experiabox.
Netflix en alles werkt.
Echter geeft de KPN ITV app een vreemd iets. Die app werkt momenteel enkel nog als je in je thuisnetwerk zit. Echter werkt vdat ding niet bedraad. Hij start op, maar logt niet automatisch in, haalt de gids njiet op, start geen zenders op.
Zodra ik de MX3 echter op wifi zet, dan werkt de app wel. Hij logt in, zenders starten op, enz.
Rara?
Ik wil dat ding natuurlijk via de LAN werkend hebben.
Gevalletje slecht programmeren.
Er zijn meer aps die ”wifi uit = mobiel data " zien.
Er is kennelijk geen check op ethernet, omdat dat(normaal) in telefoons/tablets niet voorkomt.
Er zijn meer aps die ”wifi uit = mobiel data " zien.
Er is kennelijk geen check op ethernet, omdat dat(normaal) in telefoons/tablets niet voorkomt.
KennelijkMdO82 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 19:34:
Dat werkt binnen OpenElec toch niet ?
http://openelec.tv/forum/...7538-advancedsettings-xml
Volgens hun eigen forum werkt het dus wel
Ik had je even beter moeten antwoorden.FreshMaker schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:20:
[...]
Kennelijk
http://openelec.tv/forum/...7538-advancedsettings-xml
Volgens hun eigen forum werkt het dus wel
Ik reageerde op de volgende zin: "Netflix moet je gewoon onder de originele android gebruiken, via de appstore"
Hiermee doelde ik op dat als je openelec installeert dan heb je geen android je komt dan in XBMC terecht en dat is het zodoende had ik zoiets van je hebt nu toch geen appstore
Maar ik lees inderdaad op het forum dat er op dit moment nog een add-on voor bestaat.
2250 WP Zuid PVoutput
FreshMaker in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"MdO82 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:13:
[...]
Maar ik lees inderdaad op het forum dat er op dit moment nog een add-on voor bestaat.
Dit gelezen ?
Dan ben je veiliger af met een add-on als Genesis, dan dat je via een externe ( onbekende ) je gegevens achterlaat om bij Netflix in te loggen
Dat had ik gelezen, maar ik interpreteer het misschien op een andere manier.FreshMaker schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 13:23:
[...]
FreshMaker in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"
Dit gelezen ?
Dan ben je veiliger af met een add-on als Genesis, dan dat je via een externe ( onbekende ) je gegevens achterlaat om bij Netflix in te loggen
Waarschijnlijk bedoel je hier dan mee onder de standaard firmware waarmee de box gekomen is of begrijp ik je gewoon totaal verkeerd ?
2250 WP Zuid PVoutput
Dat je niet je account gegevens in gaat voeren BUITEN de officiële netflix (Android) app .
Er is geen officiele netflix addon in kodi.
Er is geen officiele netflix addon in kodi.
Duidelijk dan gebruiken we gewoon de laptop om 1 maand per jaar netflix te kijken 
Zie dat ik mijn openelec nog moet updaten overigens draai nu nog op 4.97.2 en inmiddels is 5.0.5 uit
Zie dat ik mijn openelec nog moet updaten overigens draai nu nog op 4.97.2 en inmiddels is 5.0.5 uit
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
guys, kan aub iemand mij nog v advies voorzien? thnx!Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:58:
Beste tweakers,
Greetz
Beide apparaten staan uitgebreid in het topic besproken, het is een kwestie van een keuze maken.Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:04:
[...]
guys, kan aub iemand mij nog v advies voorzien? thnx!
De mogelijkheden zijn nagenoeg dezelfde, check fora zoals freaktab of er een levende ondersteuning is.
De MXIII heeft diverse ontwikkelaars die proberen het onderste uit de kan te halen.
Over de MXQ en zijn ontwikkelaars weet ik niets.
Betalen via paypal / CC is ook de keuze die je moet maken, en installeren van addons hetzelfde .... Youtube en Google zijn de beste startplekken.
TL;DR
onderzoek zelf wat je wilt, en of je er mee kan leven, maak dan een beslissing
Verwijderd
@nielsFreshMaker schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:50:
[...]
Beide apparaten staan uitgebreid in het topic besproken, het is een kwestie van een keuze maken.
De mogelijkheden zijn nagenoeg dezelfde, check fora zoals freaktab of er een levende ondersteuning is.
De MXIII heeft diverse ontwikkelaars die proberen het onderste uit de kan te halen.
Over de MXQ en zijn ontwikkelaars weet ik niets.
Betalen via paypal / CC is ook de keuze die je moet maken, en installeren van addons hetzelfde .... Youtube en Google zijn de beste startplekken.
TL;DR
onderzoek zelf wat je wilt, en of je er mee kan leven, maak dan een beslissing
Je hebt duidelijk je research al gedaan, en diegenen die over het onderwerp wat te vertellen hadden .. hebben dat gedaan.
succes.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2015 13:08 . Reden: bad quote ]
De 2gb versie wordt vanwege iets andere hardware beter ondersteund met firmware en recovery.
Een mxq is in theorie beter op de toekomst voorbereid, in de praktijk is het maar de vraag hoe goed die box firmwarematige ondersteuning zal krijgen. Bij de mxiii (en dan met name de 2gb versie)zit dat laatste 100% goed, maar h265 zal hij nooit af gaan spelen. Ik zou er zelf vanuit gaan dat je het ding hooguit twee jaar gebruikt voordat je iets nieuwers en beters koopt, en dan kun je het prima zonder h265 af. Ik verwacht dat h265 pas hooguit over een jaar of twee breed toegepast wordt.
Als je de mxq koopt dan de versie met rode streep zoals in de review waarvan ik de link al gaf beschreven.
Een mxq is in theorie beter op de toekomst voorbereid, in de praktijk is het maar de vraag hoe goed die box firmwarematige ondersteuning zal krijgen. Bij de mxiii (en dan met name de 2gb versie)zit dat laatste 100% goed, maar h265 zal hij nooit af gaan spelen. Ik zou er zelf vanuit gaan dat je het ding hooguit twee jaar gebruikt voordat je iets nieuwers en beters koopt, en dan kun je het prima zonder h265 af. Ik verwacht dat h265 pas hooguit over een jaar of twee breed toegepast wordt.
Als je de mxq koopt dan de versie met rode streep zoals in de review waarvan ik de link al gaf beschreven.
Net upgrade gedaan naar openelec 5.0.5 op mijn mx3. Loopt niet helemaal soepeltjes.. MAC-adres veranderd na iedere reboot en de library werkt niet goed meer. Alle films waren verdwenen... Opnieuw toevoegen loste het op. Maar toch..
De amlinux versie van 4 maart?
Van hier?
http://amlinux.ru/image/5.0.5/
Van hier?
[ Voor 61% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-03-2015 10:08 ]
Voor de geïnteresseerden, ik heb een nieuwe firmware gekregen voor de Instabox MX4. Het gaat om de volgende en er zijn diverse bugs opgelost (waaronder update mogelijkheid):
S806_S812_DDR2G_WIFI6210_sdk0823_201411281535.img
Is deze ook ergens te downloaden als update zip?menalert schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:39:
Voor de geïnteresseerden, ik heb een nieuwe firmware gekregen voor de Instabox MX4. Het gaat om de volgende en er zijn diverse bugs opgelost (waaronder update mogelijkheid):
Hmm, ik moet mijn eerdere uitspraak nuanceren..SidewalkSuper schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:07:
De amlinux versie van 4 maart?
Van hier?
De films verschijnen nog wel, alleen niet als ik op title sorteer (wat de default menu keuze is). kiezen voor sortingen op andere categorieën (genre, year, etc) is geen probleem.
Irritantste is alleen de wijzigende MAC, omdat Yatse dan niet meer weer waar hij Kodi kan vinden
[ Voor 5% gewijzigd door MrBarBarian op 09-03-2015 10:51 ]
Verwijderd
op mijn cubieboard2 los ik dat op door in dhclient.conf een mac adres te specifieren dat ie moet gebruiken om steeds hetzelfde ip te krijgen van mijn dhcp server.MrBarBarian schreef op maandag 09 maart 2015 @ 10:50:
[...]
Hmm, ik moet mijn eerdere uitspraak nuanceren..
De films verschijnen nog wel, alleen niet als ik op title sorteer (wat de default menu keuze is). kiezen voor sortingen op andere categorieën (genre, year, etc) is geen probleem.
Irritantste is alleen de wijzigende MAC, omdat Yatse dan niet meer weer waar hij Kodi kan vinden. Normaal gesproken heeft mijn MX3 een vast Ip adhv bootp
Dat zou ik niet weten, ik heb de .img toegestuurd gekregen.barrymossel schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:00:
[...]
Is deze ook ergens te downloaden als update zip?
En die krijg je er alleen op met een usb-a male naar usb-a male kabel toch? Want heb geen zin om die te bestellen...menalert schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:09:
[...]
Dat zou ik niet weten, ik heb de .img toegestuurd gekregen.
Ja! Ik heb hem gekocht voor 10 euro maar wel refund (89€)gekregen omdat het zo'n waardeloos apparaat is.barrymossel schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:36:
[...]
En die krijg je er alleen op met een usb-a male naar usb-a male kabel toch? Want heb geen zin om die te bestellen...
Verwijderd
Da's overdreven. Ik kan perfect leven met de mijne, maar ik had al de fw die nu opduikt.menalert schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:39:
[...]
Ja! Ik heb hem gekocht voor 10 euro maar wel refund (89€)gekregen omdat het zo'n waardeloos apparaat is.
Geen kodi, maar op gotham lever je weinig in. Prometheus is een shitfilm, en je moet terugspoelen inde dreamscene om wat gebuffer te forceren. Maar dat otg stuntje is inderdaad het betere trapeze werk. OTA is eigenlijk het upgrade mechanisme. Zoveel beloftes in dat toestel
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2015 20:03 ]
Op aanraden van hier heb ik een Tronsmart Mars gamepad gehaald:
http://www.geekbuying.com...V-BOX---Black-329415.html
Nu wil ik die vooral gaan gebruiken voor N64 en SNES roms.
Gisteren binnengekregen en even snel uitgeprobeerd. Het valt me helaas op dat bij bv. de Super Mario games, zoals Super Mario World er een lag zit als ik wil springen. Dit viel me trouwens ook al op toen ik ooit eens roms op de Wii heb geprobeerd.
Is dit een beperking van de roms, of valt dit nog te tweaken?
Lijkt me ideaal om op mijn Minix Neo X8 te kunnen retrogamen. Kan ik m'n NES/SNES/N64 veilig in de berging laten staan en scheelt weer ruimte in m'n tv meubel!
http://www.geekbuying.com...V-BOX---Black-329415.html
Nu wil ik die vooral gaan gebruiken voor N64 en SNES roms.
Gisteren binnengekregen en even snel uitgeprobeerd. Het valt me helaas op dat bij bv. de Super Mario games, zoals Super Mario World er een lag zit als ik wil springen. Dit viel me trouwens ook al op toen ik ooit eens roms op de Wii heb geprobeerd.
Is dit een beperking van de roms, of valt dit nog te tweaken?
Lijkt me ideaal om op mijn Minix Neo X8 te kunnen retrogamen. Kan ik m'n NES/SNES/N64 veilig in de berging laten staan en scheelt weer ruimte in m'n tv meubel!
Na een hoop hier gelezen te hebben zojuist op geekbuying de mxq besteld
Twijfelde nog voor de MXIII maar toch voor de mxq gegaan.
Nog even vergeleken met Dealsmachine. Deze leek direct goedkoper maar ze hanteren een verkeerde omwisselkoers. Met de verzendkosten erbij was Dealsmachine 2 euro duurder..
Nog even vergeleken met Dealsmachine. Deze leek direct goedkoper maar ze hanteren een verkeerde omwisselkoers. Met de verzendkosten erbij was Dealsmachine 2 euro duurder..
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer