Waarom de MXQ? Voor die paar euro meer heb je een MXIII, met meer ram. Of heb je daar niet zoveel baat bij.
MXQ heeft x265 hardware supported.. + een goede OpenElec build (5.0.5). download
Waar dan? Bij Geek is de MXIII 1G/8G 65 dollar tov 52 dollar MXQ 1G/8GSidewalkSuper schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:53:
Waarom de MXQ? Voor die paar euro meer heb je een MXIII, met meer ram. Of heb je daar niet zoveel baat bij.
de MXIII 2 GB kost meer dan 80 dollar.
Daarnaast wil ik hem hoofdzakelijk voor spotify en Netflix gaan gebruiken op TV'tje op camping
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Heb nu ook de MXIII van Geekbuying thuis staan (helaas met naheffing van alles bij elkaar 27€..).
Helaas is het beeld niet mooi uitgelijnd op mijn TV, die slechts 720p kan, en er mist voor mijn gevoel een stukje van het beeld. Iemand tips (behalve een nieuwe tv kopen
)?
Kodi werkt erg goed, vind het sowieso een redelijk fijne omgeving, en vergeleken met de RaspPi waar ik eerst Kodi op gebruikte is het een flinke wereld van verschil. Nu eens verder inlezen over het hoe en wat, want echt heel makkelijk en kind-vriendelijk vind ik de omgeving nog niet.
Helaas is het beeld niet mooi uitgelijnd op mijn TV, die slechts 720p kan, en er mist voor mijn gevoel een stukje van het beeld. Iemand tips (behalve een nieuwe tv kopen
Kodi werkt erg goed, vind het sowieso een redelijk fijne omgeving, en vergeleken met de RaspPi waar ik eerst Kodi op gebruikte is het een flinke wereld van verschil. Nu eens verder inlezen over het hoe en wat, want echt heel makkelijk en kind-vriendelijk vind ik de omgeving nog niet.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
bij je instellingen, kun je de uitlijning aanpassenGaryu schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:56:
Heb nu ook de MXIII van Geekbuying thuis staan (helaas met naheffing van alles bij elkaar 27€..).
Helaas is het beeld niet mooi uitgelijnd op mijn TV, die slechts 720p kan, en er mist voor mijn gevoel een stukje van het beeld. Iemand tips (behalve een nieuwe tv kopen)?
MXIII heeft ook dezelfde OpenElec build: http://amlinux.ru/image/5.0.5/dCY schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 08:11:
MXQ heeft x265 hardware supported.. + een goede OpenElec build (5.0.5). download
Want daarvoor gebruiken we de S82:
SidewalkSuper schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Pak van mijn link de S82 versie als je de MXIII 2GB ram hebt.
De normale .zip uitpakken op een usb-stick.
Met tandenstoker in je AV-port de resetknop indrukken, terwijl je hem aanzet met de usb aangesloten.
Dan in het menu Update from EXT kiezen.
[ Voor 35% gewijzigd door Joster op 13-03-2015 12:37 ]
Verwijderd
Ik vond deze week een NL shop die de MXIII kaal voor 79,- aanbiedt. Nu kan ik 'em alleen zo gauw ff niet vinden 
Dan zou halen middels Geekbuying redelijk zonde zijn.
Zijn er trouwens ook nepperds in omloop?
Werkt deze versie goed, had hier gelezen dat er wat problemen nog waren met deze versie of was ?Joster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:36:
[...]
MXIII heeft ook dezelfde OpenElec build: http://amlinux.ru/image/5.0.5/
Want daarvoor gebruiken we de S82:
[...]
2250 WP Zuid PVoutput
Geen idee, 1 iemand heeft hem hier getest en had het probleem dat zijn MAC-adres steeds veranderde na een reboot. Zelf heb ik nu eindelijk mijn netwerk thuis omgelegd zodat ik een acces point / switch in mijn TV meubel heb liggen, dus ik moet binnenkort eens kijken of ik OpenElex op mijn MXIII kan zetten.
Ik draai nu nog op versie 4.9Joster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:06:
Geen idee, 1 iemand heeft hem hier getest en had het probleem dat zijn MAC-adres steeds veranderde na een reboot. Zelf heb ik nu eindelijk mijn netwerk thuis omgelegd zodat ik een acces point / switch in mijn TV meubel heb liggen, dus ik moet binnenkort eens kijken of ik OpenElex op mijn MXIII kan zetten.
Maar je hebt nu dus een kabel getrokken naar je tv-meubel
[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 13-03-2015 13:20 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Ja en nee. Die kabel lag er al (voor naar mijn TV), maar ik moest in de meterkast e.e.a. ombouwen (acces point stond daar) als ook wat aanpassingen doen in mijn TV meubel zodat ik daar mijn acces point / switch in kon plaatsen. Die deelt nu Wifi uit (beter bereik in de tuin en boven omdat er geen meterkast tussen zit) en zorgt met 3 open poorten voor een bekabelde aansluiting op mijn TV en MX III (en straks receiver).
Zo heb ik het gisteren ook even aangepakt.
Had al mijn telefoonkabel vervangen door een UTP kabel naar de woonkamer vanuit de Meterkast en heb daarnaast ook mijn draadloze router (die nu dienst doet als switch) verhuisd naar de tv zodat ik daar meer aan kan sluiten.
Als ooit mijn tv kapot gaat dan is het handig om ook daar internet voor te hebben en ik vindt het persoonlijk net iets fijner werken als het bedraad zit en tja nu toch de kabel er ligt.
Maar om even terug op het topic te komen jij had je mxiii nog niet geflased naar een andere software ?
Had al mijn telefoonkabel vervangen door een UTP kabel naar de woonkamer vanuit de Meterkast en heb daarnaast ook mijn draadloze router (die nu dienst doet als switch) verhuisd naar de tv zodat ik daar meer aan kan sluiten.
Als ooit mijn tv kapot gaat dan is het handig om ook daar internet voor te hebben en ik vindt het persoonlijk net iets fijner werken als het bedraad zit en tja nu toch de kabel er ligt.
Maar om even terug op het topic te komen jij had je mxiii nog niet geflased naar een andere software ?
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Gevonden, iemand wellicht ervaring mee?Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:46:
Ik vond deze week een NL shop die de MXIII kaal voor 79,- aanbiedt. Nu kan ik 'em alleen zo gauw ff niet vinden
Nope nog niet, merkte dat ik er door brakke wifi nog weinig aan had dus heb er verder niet veel mee gespeeld. Hopelijk van het weekend (al ben ik er bang voor met gezinsverplichtingen en zelf sporten + sport kijken).MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:57:
Gebruiken jullie een sql server voor bijvoorbeeld kodi ?
Ik zit te twijfelen of het voor later als ik extra mediaspelers heb of dit handig is
En waar draaien jullie dit op ?
Ik zit te twijfelen of het voor later als ik extra mediaspelers heb of dit handig is
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb sinds kort een Synology NAS en heb al gekeken om dit te gaan doen. Helaas nog geen tijd gehad om het helemaal in te richten, maar aangezien ik mijn video en muziek share vanaf de NAS en verwacht de komende jaren XBMC/Kodi nog wel als mediacenter te houden lijkt me dit een ideale oplossing.MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:04:
Het maakt dan niet uit welke client je gebruikt, alles blijft gesynct.
Allermooiste zou zijn als ze vanuit Kodi hier iets voor bedenken dat in de cloud draait, dus bv.gekoppeld aan je dropbox of google opslagruimte. Dan ben je voor het bijhouden van je played status niet afhankelijk van je eigen nas en als je dan bv je laptop / tablet met Kodi vanaf een ander netwerk (vakantie/vrienden) een keer gebruikt om bv via genesis een episode van iets te kijken, dat het dan ook netjes wordt bijgehouden.
Ik draai het op een Synology (dit was een aardige tutorial trouwens YouTube: Using MySQL for XBMC with Synology DSM5 ) en ben er wel erg blij mee. Zeker omdat ik meerdere spelers heb, en zo maar op 1 hoef te indexeren om alles up to date te houden, maar ook om niet opnieuw te moeten indexeren als er wat mis gaat op een box. (voor het bijhouden van watched status gebruik ik trouwens de Trakt addin, wat volgens mij precies doet wat hierboven staat beschreven)MdO82 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:04:
[ Voor 9% gewijzigd door Sentry23 op 14-03-2015 15:52 ]
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Ik heb dus nu dit apparaat thuis staan:

MXIII 1GB/8GB
Nu werkt alles redelijk vlot, alleen bevalt me Android eigenlijk helemaal niet op de TV met een afstandsbediening, had gedacht dat dat wat makkelijker zou werken. Heb 'm sowieso puur als media-speler gekocht, dus ga hem maar omzetten naar OpenELEC.
Nu zie ik door de bomen het bos echter niet meer.
De meeste ROMs die hier voorbij komen zijn gedacht voor de 2GB versie. Behalve de hoeveelheid RAM zit daar een andere Wifi- en een Bluetooth module in. Nu heb ik die niet nodig, gebruik de ethernet-connectie. Kan ik dan de 2GB-ROM installeren? Of zijn er ook versies van OpenELEC voor de 1GB versie beschikbaar?
http://amlinux.ru/image/5.0.5/ <-- hier vind ik de S82 versie, bruikbaar voor de 2GB versie, right?
http://amlinux.ru/image/5.0.3/ <-- hier staat ook een MXiii versie, is die voor de 1GB versie?

MXIII 1GB/8GB
Nu werkt alles redelijk vlot, alleen bevalt me Android eigenlijk helemaal niet op de TV met een afstandsbediening, had gedacht dat dat wat makkelijker zou werken. Heb 'm sowieso puur als media-speler gekocht, dus ga hem maar omzetten naar OpenELEC.
De meeste ROMs die hier voorbij komen zijn gedacht voor de 2GB versie. Behalve de hoeveelheid RAM zit daar een andere Wifi- en een Bluetooth module in. Nu heb ik die niet nodig, gebruik de ethernet-connectie. Kan ik dan de 2GB-ROM installeren? Of zijn er ook versies van OpenELEC voor de 1GB versie beschikbaar?
http://amlinux.ru/image/5.0.5/ <-- hier vind ik de S82 versie, bruikbaar voor de 2GB versie, right?
http://amlinux.ru/image/5.0.3/ <-- hier staat ook een MXiii versie, is die voor de 1GB versie?
Verwijderd
Wat je ook draait, ik denk dat je best een toetsenbord in de setup gooit. Want als je in Kodi de zoekfunctie wil gebruiken in je uitgebreide CD collectie moet je kunnen typen... wat het onderliggende OS ook is. Ik gebruik logitech K400 omdat ik dat liggen had, maar ben zeer geinteresseerd om hier airmouse+keyboard ervaringen te lezen. Een toetsenbord maakt de case voor "Android" sterker. Toegegeven, telkens die framerate op 24fps zetten is een ergernis die je niet met openelec hebt.Garyu schreef op maandag 16 maart 2015 @ 11:11:
Ik heb dus nu dit apparaat thuis staan:
[afbeelding]
MXIII 1GB/8GB
Dank voor de tip. Toetsenbord heb ik met Kodi (momenteel nog) niet nodig, daar gebruik ik de Android Yatse-app op mijn telefoon voor. Maar ook dan gebruik ik het eigenlijk vooral voor de gedigitaliseerde kinderDVDs, en dat zijn er misschien 100-150 of zo, door dat lijstje kan je nog wel redelijk makkelijk scrollen.
Voor muziek gebruik ik Kodi sowieso niet, daarvoor heb ik een een Raspberry Pi (headless) + MPD + USB-DAC naar mijn versterker liggen. Bediening gaat perfect met de MPDroid-app.
Voor de rest een Harmony afstandsbediening, dus ook de MXiii-afstandsbediening maar in de kast gelegd.
Voor muziek gebruik ik Kodi sowieso niet, daarvoor heb ik een een Raspberry Pi (headless) + MPD + USB-DAC naar mijn versterker liggen. Bediening gaat perfect met de MPDroid-app.
Voor de rest een Harmony afstandsbediening, dus ook de MXiii-afstandsbediening maar in de kast gelegd.
[ Voor 12% gewijzigd door Garyu op 16-03-2015 13:05 ]
Versie 5.0.6 van OpenElec voor de MX* is uit. Hierin lijken mijn issues mbt IP-adressen en de library the zijn opgelost.
Wellicht een vraag die al is geweest, wanneer gebruik je de update ?MrBarBarian schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:47:
Versie 5.0.6 van OpenElec voor de MX* is uit. Hierin lijken mijn issues mbt IP-adressen en de library the zijn opgelost.
Is dat heel simpel gedacht als je 5.0.5 hebt en alleen de 5.0.6 update hoeft te draaien?
2250 WP Zuid PVoutput
Werkt die ook op de 1GB versie van de MXiii of alleen op de 2GB versie?MrBarBarian schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:47:
Ja, vanaf commandline. Inloggen via ssh met root/openelec en dan:MdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:31:
[...]
Wellicht een vraag die al is geweest, wanneer gebruik je de update ?
Is dat heel simpel gedacht als je 5.0.5 hebt en alleen de 5.0.6 update hoeft te draaien?
code:
1
| Update <complete url naar de update-file> |
Ik heb begrepen dat de mx3 firmware voor de 1gb versie is. De s82 is voor de 2gb. Beide werken overigens op de 2gb heb ik gemerkt.
Ah perfect, dan vanavond eens verder spelen 
Zo, nu Kodi image geinstalleerd, was nog minder makkelijk dan gedacht aangezien blijkbaar de image op USB niet goed werkte (bunch of errors in recovery mode), dus daarna op zoek naar een microsd-kaartje en het nog een keer geprobeerd. Dit keer een crash op ongeveer 75%, daarna nog een keer geprobeerd en uiteindelijk een werkende 5.0.3 versie geinstalleerd. Als ik toch weer Android nodig heb flash ik de originele image wel weer terug, maar so far so good met Kodi
.
Zo, nu Kodi image geinstalleerd, was nog minder makkelijk dan gedacht aangezien blijkbaar de image op USB niet goed werkte (bunch of errors in recovery mode), dus daarna op zoek naar een microsd-kaartje en het nog een keer geprobeerd. Dit keer een crash op ongeveer 75%, daarna nog een keer geprobeerd en uiteindelijk een werkende 5.0.3 versie geinstalleerd. Als ik toch weer Android nodig heb flash ik de originele image wel weer terug, maar so far so good met Kodi
[ Voor 83% gewijzigd door Garyu op 19-03-2015 23:47 ]
Zonder in de details te treden. Wat zou een redelijke prijs zijn voor een mxiii (2gb) deze is nog niet gebruikt en zit nog compleet in de doos.
2250 WP Zuid PVoutput
http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELECMdO82 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:31:
[...]
Wellicht een vraag die al is geweest, wanneer gebruik je de update ?
50 / 65€MdO82 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 06:55:
Zonder in de details te treden. Wat zou een redelijke prijs zijn voor een mxiii (2gb) deze is nog niet gebruikt en zit nog compleet in de doos.
Ik bestel ze voor collega's voor die prijs, en dan zet ik er nog de finlessrom + laatste kodi (15) install bij op ook.
Marktplaats kan je al wat hoger gaan zitten, als je dat zou willen ( geen fan van MP, ivm zeikende mensen )
[ Voor 25% gewijzigd door FreshMaker op 21-03-2015 08:17 ]
De 2gb versie kost in China minimaal +/- 65 euro op het moment, en dat is dan nog zonder eventuele importkosten.
Wanneer het ding al in Nl. is (dus direct beschikbaar en gegarandeerd zonder bijkomende kosten)... daar wordt de prijs niet lager van.
Wanneer het ding al in Nl. is (dus direct beschikbaar en gegarandeerd zonder bijkomende kosten)... daar wordt de prijs niet lager van.
[ Voor 37% gewijzigd door ASW1 op 21-03-2015 12:42 ]
Toen was je euro nog meer waard, ik heb zelf een tijd terug i.d.d. ook 61 betaald.
(maar wel 18 euro douane moeten bijlappen en er meer dan een volle maand op moeten wachten.
Ik zie hem nu nergens onder de €69,-
Nieuw/ongebruikt en direct beschikbaar zou ik iets meer voor over hebben dan zelf aankopen uit China kost.
(maar wel 18 euro douane moeten bijlappen en er meer dan een volle maand op moeten wachten.
Ik zie hem nu nergens onder de €69,-
Nieuw/ongebruikt en direct beschikbaar zou ik iets meer voor over hebben dan zelf aankopen uit China kost.
Dat is zeker waar, alleen is het altijd maar een vraag WAT de ander er aan wil verdienen ( al dan niet het vel over de oren trekken )ASW1 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:04:
Maar het niet hoeven wachten kan je idd als voordeel zien, en de 2GB versie is gewoon een fijne veelzijdige player op het moment.
Dus inderdaad rond de 75€, excl. verzenden zou als redelijk gezien kunnen worden
Ik wilde weten wat de mogelijkheid was.
Ik wil niet teveel in details treden, maar ik had een mxiii 2gb besteld bij dealsmachine.
Deze is defect aangekomen en na veel over en weer is hij teruggezonden.
Nu bieden ze 80% van het totaal terug te betalen of ik betaal $8 en ze sturen een nieuwe.
Nu had ik via een ander bedrijf een goeie mxiii 2gb binnen gekregen en wilde even kijken wat de beste optie was.
Maar ik laat het hierbij en ga voor de 80% verlies ik nog wel, maar als de douane hem onderschept ben je weer meer kwijt.
En ga een grote virtuele boog om ze heen
Ik wil niet teveel in details treden, maar ik had een mxiii 2gb besteld bij dealsmachine.
Deze is defect aangekomen en na veel over en weer is hij teruggezonden.
Nu bieden ze 80% van het totaal terug te betalen of ik betaal $8 en ze sturen een nieuwe.
Nu had ik via een ander bedrijf een goeie mxiii 2gb binnen gekregen en wilde even kijken wat de beste optie was.
Maar ik laat het hierbij en ga voor de 80% verlies ik nog wel, maar als de douane hem onderschept ben je weer meer kwijt.
En ga een grote virtuele boog om ze heen
2250 WP Zuid PVoutput
Ik snap niet dat mensen blijven bestellen bij dealsmachine of andere flut shops.. is toch al paar keer langsgekomen hier dat mensen DOA spelers hebben ontvangen daarvan? of spelers waar nog helemaal niks op geinstalleerd staat. Belachelijk dat ze je dan ook zelf voor de kosten laten opdraaien

Zijn genoeg ervaringen van mensen die een niet-werkend product hebben ontvangen van Bol.com en toch bestelt iedereen daar nog regelmatig. En zelf heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad met die "flut-shops".Cooler_King schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:44:
Ik snap niet dat mensen blijven bestellen bij dealsmachine of andere flut shops.. is toch al paar keer langsgekomen hier dat mensen DOA spelers hebben ontvangen daarvan? of spelers waar nog helemaal niks op geinstalleerd staat. Belachelijk dat ze je dan ook zelf voor de kosten laten opdraaien
Enne, als Tweaker kun je zelf geen software zetten op je mediaspeler? Beetje faal dan
Als je het topic een beetje in de gaten had gehouden dan wist je dat er nog andere mensen zijn die DOA spelers hebben ontvangen van dealsmachine, bv hier: MdO82 in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic" , waar in sommige gevallen helemaal geen firmware op staat en zelf erop flashen gaat ook niet zomaar.barrymossel schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:10:
[...]
Zijn genoeg ervaringen van mensen die een niet-werkend product hebben ontvangen van Bol.com en toch bestelt iedereen daar nog regelmatig. En zelf heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad met die "flut-shops".
Enne, als Tweaker kun je zelf geen software zetten op je mediaspeler? Beetje faal dan
Ik heb nog niks gelezen over een DOA van gearbest of geekbuying.
[ Voor 29% gewijzigd door Cooler_King op 22-03-2015 19:06 ]
En je ook een beetje aan het lijntje houdenCooler_King schreef op zondag 22 maart 2015 @ 16:44:

2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb vandaag de nieuwe firmware voor mijn RKM MK12 erop gezet. Nu installeert de laatste versie van Kodi (15 alpha) en speelt daarmee ook H.265 HEVC bestanden af 
Firmware is van 20 maart. https://www.copy.com/s/1OiNyvtn7jLXyM7Z
Firmware is van 20 maart. https://www.copy.com/s/1OiNyvtn7jLXyM7Z
Vandaag is na lang wachten eindelijk mijn MXIII binnen gekomen, maar nu kom ik er tot mijn grote spijt achter dat deze niet hetgeen kan afspelen waar ik hem voor gekocht heb, de online hoorcolleges. Nu had ik bedacht dat ik desnoods maar mijn Win7 laptop kan mirroren naar de MXIII, maar ik kan hier helemaal niets over vinden. Hebben jullie misschien tips?
Het is een online streamer en de stream werkt niet in Chrome.
In een browser bedoel je?
Misschien is het flash, probeer het eens met dolphin browser met flash ingeschakeld.
Misschien is het flash, probeer het eens met dolphin browser met flash ingeschakeld.
Ik gebruik nu al een paar weken na tevredenheid mijn MXIII 2gb.
Ik heb hier openelec 5.0.6. opgezet en werkte zonder problemen.
Nu heb ik gisteren Yatse op mijn telefoon geïnstalleerd op te kijken hoe het werkt.
Echter nu heb ik iets vreemd en het lijkt mij sterk door Yatse te komen, maar misschien hebben jullie een idee.
Als ik nu mijn MX opstart blijft deze hangen op het openelec logo er gebeurd verder niets meer.
Zet ik de MXIII dmv lang de powerknop indrukken uit en weer aan dan is Kodi binnen enkele seconden verschenen op mijn scherm.
Kan iemand mij vertellen waar ik zou moeten zoeken voor troubleshooting?
Ik heb hier openelec 5.0.6. opgezet en werkte zonder problemen.
Nu heb ik gisteren Yatse op mijn telefoon geïnstalleerd op te kijken hoe het werkt.
Echter nu heb ik iets vreemd en het lijkt mij sterk door Yatse te komen, maar misschien hebben jullie een idee.
Als ik nu mijn MX opstart blijft deze hangen op het openelec logo er gebeurd verder niets meer.
Zet ik de MXIII dmv lang de powerknop indrukken uit en weer aan dan is Kodi binnen enkele seconden verschenen op mijn scherm.
Kan iemand mij vertellen waar ik zou moeten zoeken voor troubleshooting?
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb een tweede android box gekocht om te gaan experimenteren met openelec.
Wegens tijdgebrek en omdat ik besloten heb dat ik bepaalde android apps toch niet wil missen ga ik toch maar niet met openelec aan de slag.
Wanneer er nog iemand met een tronsmart vega s89-h (hardware DTS decodering) aan de slag wil, ik heb hem bij vraag&aanbod gezet. Je kunt er o.a. ook de finless roms op flashen.
Wegens tijdgebrek en omdat ik besloten heb dat ik bepaalde android apps toch niet wil missen ga ik toch maar niet met openelec aan de slag.
Wanneer er nog iemand met een tronsmart vega s89-h (hardware DTS decodering) aan de slag wil, ik heb hem bij vraag&aanbod gezet. Je kunt er o.a. ook de finless roms op flashen.
Mijn mxq werkt bijna top. Zie alleen soms rechts bovenin de notification bar komen met een melding. Weet iemand hoe je die naar beneden krijgt? Nu staat er soms wat te wachten..
Verder update die vaak bij het starten?!
Ik heb trouwens bij geekbuying ook een tronsmart tms01 gekocht. Deze is onderweg. Met afstandsbediening is bijna niet te werken
Ik heb trouwens bij geekbuying ook een tronsmart tms01 gekocht. Deze is onderweg. Met afstandsbediening is bijna niet te werken
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Mwoah, ik heb mijn MXIII nu bijna een week in gebruik. Dit is denk ik de grootste miskoop die ik de afgelopen vijf jaar heb gedaan.
-Google Play store werkt niet meer.
-Kodi icm Genesis werken de streams niet.
-De Mele F10 deluxe werkt maar half op dit ding.
-Ik moet constant een nieuwe internetverbinding opzetten, omdattie schijnbaar niet onthoudt dat er gewoon een kabeltje in zit?
-Hij gaat niet uit stand by via de afstandsbediening.
-Soms herkent mn tv hem helemaal niet.
-Soms weer overscan, soms weer niet.
-Toch wel een tegenvaller dat ik van alle sites vaak alleen de mobiele versie zie.
Ik ga van de week Finless zn rom flashen en kijken of ik eea nog wat kan tweaken maar anders gaatie weer ongezien MP op en wacht ik wel tot de Pipo X7 leverbaar is.
-Google Play store werkt niet meer.
-Kodi icm Genesis werken de streams niet.
-De Mele F10 deluxe werkt maar half op dit ding.
-Ik moet constant een nieuwe internetverbinding opzetten, omdattie schijnbaar niet onthoudt dat er gewoon een kabeltje in zit?
-Hij gaat niet uit stand by via de afstandsbediening.
-Soms herkent mn tv hem helemaal niet.
-Soms weer overscan, soms weer niet.
-Toch wel een tegenvaller dat ik van alle sites vaak alleen de mobiele versie zie.
Ik ga van de week Finless zn rom flashen en kijken of ik eea nog wat kan tweaken maar anders gaatie weer ongezien MP op en wacht ik wel tot de Pipo X7 leverbaar is.
wat kan ik aan wireless network snelheid verwachten van een mkiii?
Ik streamde hd films op mijn RPi zonder haperingen of bufferen, af en toe als de bitrate hoger wordt bij veel beweging, begint de mxiii te bufferen.
Ik heb een 300mbit wireless netwerk
Ik streamde hd films op mijn RPi zonder haperingen of bufferen, af en toe als de bitrate hoger wordt bij veel beweging, begint de mxiii te bufferen.
Dat hangt er vaak een beetje vanaf wat je buren met wifi doen.sander817 schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:19:
de mxiii ziet maar 3 andere, dus dat valt mee..5ghz router heb ik niet
[ Voor 19% gewijzigd door sander817 op 06-04-2015 11:36 ]
http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Modify_the_video_cachesander817 schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:19:
Ik heb example 4 iets aangepast, en in gebruik ( naar 300MB gezet )
Alles wordt in de buffer gezet, en van daar afgespeeld.
( ik gebruik vnml. online bronnen )
Verwijderd
Weet iemand of het ook mogelijk is om te casten m.b.v Chromecast naar een Mbox S802 MXIII?
Ik kan de optie nergens vinden en ik vind hem niet op mijn PC(s) nadat ik de chromecast extension voor Google Chrome heb geinstalleerd. Kan dit middels een update / hack? Of zou het standaard moeten kunnen?
Ik kan de optie nergens vinden en ik vind hem niet op mijn PC(s) nadat ik de chromecast extension voor Google Chrome heb geinstalleerd. Kan dit middels een update / hack? Of zou het standaard moeten kunnen?
Je kan wel miracast gebruiken, same difference
Maar een chromecast kan niet casten, die ontvangt alleen maar
( ja kan wel andersom proberen, MX3 -> chromecast, als je de plugins in android installeert )
Maar een chromecast kan niet casten, die ontvangt alleen maar
( ja kan wel andersom proberen, MX3 -> chromecast, als je de plugins in android installeert )
Hier ook een redelijk tevreden klant van de mxq, maar inderdaad bij het opstarten gaat hij bv netflix steeds opnieuw updaten. Ik zie dat na een reboot ook weer de stock versie geïnstalleerd staat. Om een of andere reden werkt die dan ook weer niet. ..dan maar niet meer uitzetten.ThaDude schreef op zondag 05 april 2015 @ 08:05:
Mijn mxq werkt bijna top. Zie alleen soms rechts bovenin de notification bar komen met een melding. Weet iemand hoe je die naar beneden krijgt? Nu staat er soms wat te wachten..
Verwijderd
Ik heb mijn cx-s806 (ook MX4/instabox/4K genaamd) gepromoveerd tot woonkamer toestel.
Met de laatste fw op geekbuying zijn de problemen van de baan. Ik kan nog steeds geen Helix installeren, maar vreemd genoeg is Isengard(alfa2) geen probleem. Ik lees dat het een rechten issue zou zijn ? I didn't bother gezien alfa2 redelijk stabiel lijkt.
De buffering problemen van Prometheus zijn makkelijk op te lossen met de advancedsettings.xml. Op iemands aanraden hier heb ik de superrepo advancedsettingseditor geinstalleerd, dan kan je makkelijk met de instellingen experimenteren. Simultaan muziek draaien en plaatjes displayen gaat nu probleemloos.
Voor het installeren van fw heb je een speciaal kabeltje nodig dat ik nog had liggen van een externe hdd "bring your own disk" set, dus usb-A double male, maar dat een huistuinkeuken tweaker niet noodzakelijk heeft rondslingeren.
Met de laatste fw op geekbuying zijn de problemen van de baan. Ik kan nog steeds geen Helix installeren, maar vreemd genoeg is Isengard(alfa2) geen probleem. Ik lees dat het een rechten issue zou zijn ? I didn't bother gezien alfa2 redelijk stabiel lijkt.
De buffering problemen van Prometheus zijn makkelijk op te lossen met de advancedsettings.xml. Op iemands aanraden hier heb ik de superrepo advancedsettingseditor geinstalleerd, dan kan je makkelijk met de instellingen experimenteren. Simultaan muziek draaien en plaatjes displayen gaat nu probleemloos.
Voor het installeren van fw heb je een speciaal kabeltje nodig dat ik nog had liggen van een externe hdd "bring your own disk" set, dus usb-A double male, maar dat een huistuinkeuken tweaker niet noodzakelijk heeft rondslingeren.
Haha, de mijne staat nog steeds ongebruikt te koop! Maar misschien toch maar eens zo'n kabeltje bestellen. Zet ik er de laatste firmware op.Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:49:
Ik heb mijn cx-s806 (ook MX4/instabox/4K genaamd) gepromoveerd tot woonkamer toestel.
Ik heb zelf maar een kabel gemaakt van twee ongebruikte USB kabels. Dus de firmware staat er op. Alleen lijkt wifi het niet te doen. Enig idee? Lijkt me dat de firmware de juiste is (mijn box komt ook van Geekbuying).Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 14:49:
even een klein vraagje die jullie misschien wel kunnen beantwoorden(heb niet het hele topic doorgespit) werkt bij jullie de Horizon TV app ook op de android tv sticks?
Heb het zojuist even getest op mijn MiniX Z64 en hierop werkt het vooralsnog niet.MartijnAbel schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:24:
even een klein vraagje die jullie misschien wel kunnen beantwoorden(heb niet het hele topic doorgespit) werkt bij jullie de Horizon TV app ook op de android tv sticks?
Daar in tegen werkt de app nu ineens wel op een Chinese tablet en telefoon waar deze dat eerst niet deed (root).
Las ergens iets over intel chipsets die Horizon niet zou ondersteunen binnen de Android app, maar in hoeverre dat nog actueel is durf ik niet te zeggen.
[ Voor 27% gewijzigd door RobertowNL op 13-04-2015 19:18 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik heb beneden een MXII en daar werk ik met muis op. Vinden we handig, wil ik zo houden.
Echter doet mijn rechtermuis knop een back naar vorig scherm. En heeft mijn middle button geen functie. En aan die middle button wil ik graag home toekennen. Is dat mogelijk?
Echter doet mijn rechtermuis knop een back naar vorig scherm. En heeft mijn middle button geen functie. En aan die middle button wil ik graag home toekennen. Is dat mogelijk?
Ik heb welliswaar geen sticks, enkel android boxes maar op alle drie (ugoos, zidoo en minix) werkt de horizon go app goed. Allemaal android 4.4.x.MartijnAbel schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:24:
met welke van de drie hebben je de beste ervaringen? Ik had namelijke dezelfde vraag en zoek vooral iets dergelijks voor horizon. Volgens mij zijn ze qua prijs niet heel erg uiteenlopend.Delsin schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 08:13:
[...]
Ik heb welliswaar geen sticks, enkel android boxes maar op alle drie (ugoos, zidoo en minix) werkt de horizon go app goed. Allemaal android 4.4.x.
Denk de ugoos én de minix. Ik heb de ugoos ut3s (4G/32G) en de minix x8h+.lutj schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:43:
[...]
met welke van de drie hebben je de beste ervaringen? Ik had namelijke dezelfde vraag en zoek vooral iets dergelijks voor horizon. Volgens mij zijn ze qua prijs niet heel erg uiteenlopend.
Het lange antwoord:
De ugoos is het leukste vanwege de mogelijk naast android ook linux te draaien (gebruik hem ook als postgresql database server). De minix zit het meest degelijk in elkaar (koeling is bijvoorbeeld mooi groot en passief, in de ugoos lag het fannetje los in het kastje bij aankomst).
Laat dat losse fannetje je overigens niet weerhouden om de ugoos te overwegen, verder een prima ding, alleen fan even vastzetten indien hij rammelt bij aankomst.
Beide worden qua firmware goed ondersteund op dit moment. Via Freaktab heb je bij ugoos bijna rechtstreeks contact met de makers. Ze fixen keurig elke bug en beantwoorden prima de vragen. Support prima dus (reken nergens op voor de toekomst natuurlijk)
Alle drie de boxen spelen voor mij perfect af wat ik wil zien, maar ik ben geen hardcore frequentie kijker. Of iets 23.95 of 24hz is heb ik geen idee van. Televisie kijken gaat voor mij zo langzaam dat ik toch te vaak wegkijk. Zowel streaming als lokaal netwerk werkt in elk geval goed hier.
Zidoo werkt verder ook prima. Wel de nodige zidoo eigen appjes uitgeschakeld want die gaven niets dan problemen op de achtergrond (adb). De support is ook beetje raar. Je kunt wel heel direct met ze communiceren, maar hun engels is erg slecht. Ze fixen wel de meeste bugs, maar hun prioriteiten liggen bij addons bouwen (een nas functie bijvoorbeeld). Ze geven geen info over de mstar processor dus finless bob kan geen custom firmware maken. Da's wel een beetje jammer voor de toekomst van dit kastje.
Voor alle drie geldt dat je er zeker een goede flymouse bij moet regelen. De minix A2, of Mele F10 deluxe werken perfect. De tronsmart mt01(?) werkt okay maar mist wat toetsen. De meegeleverde remotes zijn allemaal ruk.
De mele kan door de ir leer functie ook mooi alle functies van het origineel en je tv overnemen en er is ook een keymap voor de mele te vinden zodat je home button ook weer als Android home werkt en niet als Page home (cursor naar top van document).
Voor de minix is dan weer google tv remote beschikbaar wat ook erg prettig werkt.
De ugoos en minix hebben een standby stand. De zidoo kan alleen uit of aan. Even de powertoets beroeren moet je dus niet doen op de zidoo.
De ugoos en de zidoo krijg je daarentegen weer met de originele IR remote aangeschakeld. De minix niet, daar moet je de powerknop indrukken. Je kunt dat kastje dus niet helemaal buiten het zicht verstoppen.
Keuze stress?
Als het je echt alleen om horizon gaat, werkt op alle drie prima.
Onderweg zijn nu nog de radxa rock2 en beelink i one, dus binnenkort heb ik nog meer speelgoedvergelijkingsmateriaal
Verwijderd
Wifi werkt prima hier. Buildnbr vd laatste fw is s806-20150127.barrymossel schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:26:
[...]
Ik heb zelf maar een kabel gemaakt van twee ongebruikte USB kabels. Dus de firmware staat er op. Alleen lijkt wifi het niet te doen. Enig idee? Lijkt me dat de firmware de juiste is (mijn box komt ook van Geekbuying).
Succes
Yup die heb ik ook. Kun je toevallig ergens zien welke wifi chip bij jou wordt gebruikt (er zijn twee verschillende CX-S806 versies (met S812 schijnbaar)?Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:32:
[...]
Wifi werkt prima hier. Buildnbr vd laatste fw is s806-20150127.
Succes
Verwijderd
Ampak 6210, s812 soc.barrymossel schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:58:
[...]
Yup die heb ik ook. Kun je toevallig ergens zien welke wifi chip bij jou wordt gebruikt (er zijn twee verschillende CX-S806 versies (met S812 schijnbaar)?
Het 4K model ipv Instabox.
1.6GB ram en 8GB storage
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 23:25 . Reden: bijkomende specs ]
Vraagje.
Ik heb hier beneden een MXIII staan. Die is via LAN aangesloten op mijn netwerk. En dat moet zo blijven.
Nu weet ik dat ik dat ding kan aansturen via mijn telefoon via Google Remote, maar dat gaat via WiFi.
Is er een app. of mogelijkheid om dat toch te doen terwijl dat MXIII-ding gewoon via LAN blijft aangesloten?
Heb dus trouwens wel een WiFi netwerk in hetzelfde bereik.
Ik heb hier beneden een MXIII staan. Die is via LAN aangesloten op mijn netwerk. En dat moet zo blijven.
Nu weet ik dat ik dat ding kan aansturen via mijn telefoon via Google Remote, maar dat gaat via WiFi.
Is er een app. of mogelijkheid om dat toch te doen terwijl dat MXIII-ding gewoon via LAN blijft aangesloten?
Aha, zal daar in zitten. Ding is niet zichtbaar vanuit mijn PC, dus niet zichtbaar op het netwerk. Hij ziet zelf wel het netwerk.MdO82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:19:
Het is van belang dat je MXIII benaderbaar is op het netwerk.
Google remote zoekt een mediaplayer op het netwerk.
Het maakt dan niet uit of je MXIIi via WIFI of via LAN aangesloten is.
Maar wat ik enkel zag als app was Google Android TV remote en die wil blijkbaar wifi hebben. Zoek ik een andere app?
Zie inderdaad dat het tegenwoordig android tv remote heet.
Stom dat deze alleen via WiFi werkt
Kijk eens of je iets aan Yatse hebt
2250 WP Zuid PVoutput
YATSE zal niet werken. Ik gebruik Andorid zelf en draai enkel Kodi voro de films.MdO82 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:56:
Zie inderdaad dat het tegenwoordig android tv remote heet.
Maar thnx, ik blijf op zoek gaan.
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topicmaartend schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 12:43:
Vraagje.
heeft iemand een link naar de laatste finless voor de MKIII?
Hier: http://freaktab.com/forum...S89-S89H-Finless-2-1-ROM=sander817 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:38:
heeft iemand een link naar de laatste finless voor de MKIII?
dank je. Is er ook een xmbc apk met alle bekende plugins voorgeinstalleerd?
Ik heb nu de xmbc geinstalleerd die erbij zit, maar ik mis alle plugins die er bij de standaard rom zaten.
Ik heb nu de xmbc geinstalleerd die erbij zit, maar ik mis alle plugins die er bij de standaard rom zaten.
Zit daar nog xbmc 14 bij?
Ik zou kodi 15/helix installeren of SPMC uit de playstore.
Ik zou kodi 15/helix installeren of SPMC uit de playstore.
welke kodi installer kan ik het beste gebruiken oor een fully loaded kodi setup?
Ik zie er op internet een aantal staan, maar geen idee welke goed is
Ik zie er op internet een aantal staan, maar geen idee welke goed is
Op MP heb ik een cheap minix X5 gekocht deze draait nog op originele Android 4.1 zonder Kodi. Nou wil ik deze updaten maar kan nergens vinden of dit via OTA mogelijk is of moet ik firmware flashen zoja waar kan ik die vinden. Ben totaal niet bekend met Android altijd Apple gehad dit is mijn eerste Android apparaat.
Op GOT wordt het op prijs gesteld als je eerst zelf een beetje voor onderzoek doet (bv. google: 'minix neo x5 firmware').moca007 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 14:58:
Op MP heb ik een cheap minix X5 gekocht deze draait nog op originele Android 4.1 zonder Kodi. Nou wil ik deze updaten maar kan nergens vinden of dit via OTA mogelijk is of moet ik firmware flashen zoja waar kan ik die vinden. Ben totaal niet bekend met Android altijd Apple gehad dit is mijn eerste Android apparaat.
Maar voor deze ene keer: http://minixforum.com/forums/neo-x5.24/
Iemand deze al gezien? http://hometheatrelife.co...r.com&utm_campaign=buffer
Verwijderd
Waarom trekt deze je aandacht en een mxq niet ? 4 USB poorten, maar met verlies van de micro otg aansluiting ??Joster schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:54:
Iemand deze al gezien? http://hometheatrelife.co...r.com&utm_campaign=buffer
Als je een tweaker bent dan ben je onderweg naar een NAS of naar the cloud. Hoeveel USB poorten er op een mediaplayer moeten zitten is simpel: 1 voor een hid, en nog 1 extra voor een occasionele USB drive of een firmware upgrade. Op een mxq zitten 3 USB poorten.
Mij graag keihard tegenspreken, steek ik wat van op
En waarvoor gebruik je micro OTG?
Ik gebruik allebei niet eigenlijk, alleen de ethernet en HDMI poorten aangesloten.
Ik gebruik allebei niet eigenlijk, alleen de ethernet en HDMI poorten aangesloten.
Heeft iemand toevallig nog een USB naar ethernet convertor liggen welke werkt en waar hij / zij van af wil 
Ik had onderstaande, maar die heb ik uitgeleend aan vriend welke hem kwijt is geraakt
http://www.geekbuying.com...ox-Mac-Tablet-314264.html
Om nu weer 4 weken te wachten had ik niet zoveel zin in.
Nu heb ik bij ons bij de lokale computerwinkel weer zo'n ding gehaald, maar deze werkt dus net met mijn android Stick (Imito QX1).
Of weet iemand een Nederlands bedrijf welke werkende convertors verkoopt
Ik had onderstaande, maar die heb ik uitgeleend aan vriend welke hem kwijt is geraakt
Nu heb ik bij ons bij de lokale computerwinkel weer zo'n ding gehaald, maar deze werkt dus net met mijn android Stick (Imito QX1).
Ik heb hier een mxIII staan die naar alle tevredenheid werkt.
Nu zit ik echter met een vraag.
Ik ben veel met besparingen bezig.
Nu zal de MXIII niet veel verbruiken (heb het nog niet gemeten) maar ik wil eens kijken of ik de tv-hoek achter een schakelaar kan zetten om alles uit te zetten.
Echter als je de stroom van de MX afhaalt dan kan je hem niet meer met de afstandsbediening aanzetten.
Dit moet je handmatig doen.
Iemand enig idee of dit aan te passen is?
Dus dat ik hem na een stroom onderbreking gewoon aan kan zetten zonder dit fysiek op de MX hoef te doen ?
Nu zit ik echter met een vraag.
Ik ben veel met besparingen bezig.
Nu zal de MXIII niet veel verbruiken (heb het nog niet gemeten) maar ik wil eens kijken of ik de tv-hoek achter een schakelaar kan zetten om alles uit te zetten.
Echter als je de stroom van de MX afhaalt dan kan je hem niet meer met de afstandsbediening aanzetten.
Dit moet je handmatig doen.
Iemand enig idee of dit aan te passen is?
Dus dat ik hem na een stroom onderbreking gewoon aan kan zetten zonder dit fysiek op de MX hoef te doen ?
2250 WP Zuid PVoutput
USB poorten boeit me niet want ook ik heb een NAS staan. Wat me hier triggerde was h265 en $ 50,-Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 16:38:
[...]
Waarom trekt deze je aandacht en een mxq niet ? 4 USB poorten, maar met verlies van de micro otg aansluiting ??
Als je een tweaker bent dan ben je onderweg naar een NAS of naar the cloud. Hoeveel USB poorten er op een mediaplayer moeten zitten is simpel: 1 voor een hid, en nog 1 extra voor een occasionele USB drive of een firmware upgrade. Op een mxq zitten 3 USB poorten.
Mij graag keihard tegenspreken, steek ik wat van op.
Verwijderd
FW updates doe ik liever met OTG dan een sdkaartje bij de hand te hebben.Garyu schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:40:
En waarvoor gebruik je micro OTG?
Verwijderd
Dank voor de heads up. Ik voeg graag toe dat een MXq die prijs en specs ook heeft, evenals een otg poortje en bewezen fw support. Te overwegen.Joster schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:49:
[...]
USB poorten boeit me niet want ook ik heb een NAS staan. Wat me hier triggerde was h265 en $ 50,-
Heeft iemand van jullie nog wat liggen, of anders een werkend en betaalbaar NL adres voor mijGrolsch schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:10:
Heeft iemand toevallig nog een USB naar ethernet convertor liggen welke werkt en waar hij / zij van af wil
Hallo,
Ik heb mijn cx919 aan de UTP kabel aangesloten.
Nu valt iedere keer de netwerk verbinding uit, omdat de optie Connect to Pc staat aan gevinkt.
Het probleem is dat deze optie niet uit blijft staan en na verloop van tijd weer aan staat.
Weet iemand hoe deze blijvend uit te zetten?
Ik heb mijn cx919 aan de UTP kabel aangesloten.
Nu valt iedere keer de netwerk verbinding uit, omdat de optie Connect to Pc staat aan gevinkt.
Het probleem is dat deze optie niet uit blijft staan en na verloop van tijd weer aan staat.
Weet iemand hoe deze blijvend uit te zetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Rhesus op 14-05-2015 18:12 ]
Afgelopen weekend nog bij de mediamarkt geweest, maar deze heeft ze dus ook niet.Grolsch schreef op maandag 11 mei 2015 @ 08:10:
Iemand van jullie toevallig nog 1 liggen, of een adresje in NL beschikbaar?
Niks liggen, maar Eijlander in Ede heeft ze (USB2RJ). Voor de prijs zou ik 4 weken wachten.Grolsch schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Maar is misschien een mooi ritje

Conrad geeft op hun site aan dat ze ook meerdere modellen op voorraad hebben.
Je kunt die dingen ook voor +- een tientje op ebay in de uk vinden, met gratis verzending.
Iets langer wachten maar toch veel sneller dan china denk ik.
Ik weet niet of dit mag, maar kijk eens bij androidstick.nl.Grolsch schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:59:
[...]
Afgelopen weekend nog bij de mediamarkt geweest, maar deze heeft ze dus ook niet.
Waarom zou je een mede tweaker niet mogen helpenMicBomer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:16:
[...]
Ik weet niet of dit mag, maar kijk eens bij androidstick.nl.
Super bedankt voor de tip
Zojuist besteld, en hopelijk voor het weekend in huis.
zojuist een mxq besteld. voor een 53 dollar (de versie met BT). Maar eens kijken hoe deze bevalt. Eerste keer dat ik zo'n apparaat in huis haal
Het is rustig in het topic 
Wellicht heeft iemand van jullie een idee.
Ik ben op dit moment druk bezig met alles wat met besparing te maken heeft.
Zo ben ik eens aan het kijken of ik mijn tv-hoek achter een KaKu schakelaar kan zetten.
Ik kom alleen een probleem tegen met de MXIII.
Als de stroom van de hoek is en zet de stroom erop dan start de MXIII gelijk op.
Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen ?
Kan de MXIII natuurlijk op een ander stekkerblok zetten, maar dat gaat helaas niet lukken
Wellicht heeft iemand van jullie een idee.
Ik ben op dit moment druk bezig met alles wat met besparing te maken heeft.
Zo ben ik eens aan het kijken of ik mijn tv-hoek achter een KaKu schakelaar kan zetten.
Ik kom alleen een probleem tegen met de MXIII.
Als de stroom van de hoek is en zet de stroom erop dan start de MXIII gelijk op.
Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen ?
Kan de MXIII natuurlijk op een ander stekkerblok zetten, maar dat gaat helaas niet lukken
2250 WP Zuid PVoutput
Zojuist de Zidoo X9 besteld bij GB. Als er medetweakers zijn die hier ervaringen of vragen over hebben dan verneem ik die graag. Als ik hem binnenheb zal ik ff wat ervaringen posten.
Mijn mxq binnen (de rode). Out of the box was ik verrast. Nieuwste firmware geïnstalleerd en werkt gewoon prima. Hdmi - cec werkt. En kon zaken afspelen via de horizon app (upc) in prima kwaliteit. Zal hem vooral als mediaspeler (kodi) gebruiken, maar laat voorlopig Android erop staan voor foxsport en misschien eens wat browsen. Echt positief verrast
Verwijderd
Ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen maar moet zo'n androidstick aan een adapter liggen of haalt die z'n voeding uit de tv indien je deze op de usb poort aansluit?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 19:59 ]
ik heb de Nexus player, en ben een groot fan de layout en zaken als voice control, maar er zitten ook nadelen aan de player, met name de audio drop. ik vraag me af wat de verschillen zijn tussen Android TV 5.1.1 waarop de Nexus player draait 'gewoon' android waar bijv. de mxq op draait. ik heb al gezien dat je de Android TV Launcher in de Play Store kan downloaden, dus layout zal geen probleem zijn. maar iets als voice control ben ik dan waarschijnlijk kwijt denk ik?
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer