Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:57:
Ik ga waarschijnlijk een hele domme vraag stellen maar moet zo'n androidstick aan een adapter liggen of haalt die z'n voeding uit de tv indien je deze op de usb poort aansluit?
Normaal wordt de stick gevoed met een aparte voeding. Het kan soms via een usb poort van de televisie, maar meestal levert deze te weinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mordamus
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-08 15:40
Ik wil graag het aantal kastjes (chromecast/roku/vodafone tv) verminderen en zou cool zijn als dit met een android box zou kunnen.

Een aantal wensen waar het aan moet voldoen
- Plex
- Rtlgemist/Uitzendingemist
- Vodafone Live TV app
- Popcorntime
- Games via de Xbox 360 controller en usb reciever
- Makkelijk te besturen door vrouw en kind

Als ik deze topic rondkijk dan is de MXiii een favoriet, zeker omdat er veel ondersteuning vanuit de community is. Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

EJPostema schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 17:42:
Mijn mxq binnen (de rode). Out of the box was ik verrast. Nieuwste firmware geïnstalleerd en werkt gewoon prima. Hdmi - cec werkt. En kon zaken afspelen via de horizon app (upc) in prima kwaliteit. Zal hem vooral als mediaspeler (kodi) gebruiken, maar laat voorlopig Android erop staan voor foxsport en misschien eens wat browsen. Echt positief verrast
Welke versie build is de android?
Ik heb er nu Openelec erop staan, maar wil terug naar android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
4.4.2 als ik het goed heb. Goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
4.4.2 als ik het goed heb. Goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
SidewalkSuper schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Pak van mijn link de S82 versie als je de MXIII 2GB ram hebt.
De normale .zip uitpakken op een usb-stick.
Met tandenstoker in je AV-port de resetknop indrukken, terwijl je hem aanzet met de usb aangesloten.
Dan in het menu Update from EXT kiezen.
Heb dit eindelijk eens geprobeerd met 5.0.8 op een USB stick maar hij blijft hangen op het Google TV scherm :?

Ik krijg dus geen menu en kan nergens kiezen voor "Update from EXT".

Edit: Met andere USB stick lukt het wel, hij is nu bezig :)

Edit2: Moet OpenELEC vanaf de USB stick worden geïnstalleerd op een SD kaartje ofzo? Ik dacht dat dat gewoon ging op de ruimte op de MXIII zelf, maar hij heeft de installatie afgebroken omdat er geen SD kaartje in zit zo lijkt het.

Edit3: Oké, nog een keer gedaan en nu werkt het wel gewoon :? 8)

[ Voor 23% gewijzigd door Joster op 20-06-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb gisteren mijn MXiii M82 2GB in ontvangst mogen nemen en wil daar eigenlijk OpenELEC op draaien.
Nu heb ik echt mijn best wel gedaan met Google, maar kan er nergens op uit maken of de versie waarover gesproken wordt nu ook voor de M82 is (naast de S82). Of spreken ze hier over eenzelfde apparaat?

http://freaktab.com/forum...82-m8-mxiii-tronsmart-s89

Enig idee mensen?

[ Voor 4% gewijzigd door Dan0r op 01-07-2015 13:08 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Wat is de MXIII M82 2GB anders dan de MXIII 2GB?

Ik heb de laatste en er gewoon Openelec versie S82 op geknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-09 23:25
Is de M82 ook een Amlogic S802 chip?
Zo ja, gewoon de S82 flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:42:
[...]

Heb dit eindelijk eens geprobeerd met 5.0.8 op een USB stick maar hij blijft hangen op het Google TV scherm :?

Ik krijg dus geen menu en kan nergens kiezen voor "Update from EXT".

Edit: Met andere USB stick lukt het wel, hij is nu bezig :)

Edit2: Moet OpenELEC vanaf de USB stick worden geïnstalleerd op een SD kaartje ofzo? Ik dacht dat dat gewoon ging op de ruimte op de MXIII zelf, maar hij heeft de installatie afgebroken omdat er geen SD kaartje in zit zo lijkt het.

Edit3: Oké, nog een keer gedaan en nu werkt het wel gewoon :? 8)
5.0.8 is al oud nu, 5.95.2 staat er ook bij :)
http://amlinux.ru/image/5.95.2/

De .zip uitpakken op een sdkaartje of op een usb en dan flashen geeft een schone update.
Alleen de update.zip geeft een normale update.

Sorry voor de 2 posts achter elkaar, kunnen deze samengevoegd worden? :)

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-07-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja maar ik heb dit 10 dagen geleden gedaan en toen stond die er nog niet bij.. :)

Kan je Openelec eigenlijk updaten vanaf de instellingen van Openelec onder Kodi? En blijven je instellingen dan wel bewaard?

Ik neem aan dat schone update inhoudt dat je weer helemaal stock Openelec bent en dat bij een normale update (update.zip) je instellingen bewaard blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Staat al een paar keer genoemd in dit topic. Inloggen via SSH, en het update commando gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:22:
Ja maar ik heb dit 10 dagen geleden gedaan en toen stond die er nog niet bij.. :)

Kan je Openelec eigenlijk updaten vanaf de instellingen van Openelec onder Kodi? En blijven je instellingen dan wel bewaard?

Ik neem aan dat schone update inhoudt dat je weer helemaal stock Openelec bent en dat bij een normale update (update.zip) je instellingen bewaard blijven?
Lol, scheel van me :D
Ja, je neemt dat goed aan. :)

Idd updaten via het update commando kan ook gewoon goed. Een backup van je .kodi dir is soms wel handig om te hebben, maar ik vind een compleet schone installatie ook wel fijn van tijd tot tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-07-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MrBarBarian schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:39:
Staat al een paar keer genoemd in dit topic. Inloggen via SSH, en het update commando gebruiken.
Ohja tuurlijk :)

Maar dan hoef je dus niets te doen met een sd kaartje of wat dan ook, top.
SidewalkSuper schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Lol, scheel van me :D
Ja, je neemt dat goed aan. :)

Idd updaten via het update commando kan ook gewoon goed. Een backup van je .kodi dir is soms wel handig om te hebben, maar ik vind een compleet schone installatie ook wel fijn van tijd tot tijd.
Ik heb de vorige keer mijn installatie vrij goed ingericht op Openelec zoals ik het wil (fijn was ook dat de kinderen waren logeren, heb je tenminste ergens tijd voor haha), dat ga ik echt niet helemaal opnieuw doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Het opslaan van de .kodi dir en dan de belangrijke delen terugzetten zou perfect kunnen om geen problemen te krijgen bij updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://torrentfreak.com/o...id-tv-box-sellers-150630/

Dit is een gekkenhuis en idiote heksenjacht. 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
Met het plaatsen van OpenELEC op mijn mxiii ben ik tot dusver enkel methoden tegen gekomen mbv een SD kaart. Is het onmogelijk dit met USB te doen? De toothpick method met USB werkt bij mij namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bij mij wel, misschien even een andere USB stick pakken want bij mij deed de eerste het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In het VK is streaming ( en download ) al langer verboden, en wordt het streng gecontroleerd.
Ik was een maand of 2 geleden, en in de 'electronica'straat met 100'en van die miniwinkeltjes wordt je doodgegooid met free TV en streamingboxen ( veelal androidboxjes met Kodi / XBMC )

Je kan volhouden dat Kodi niet illegaal is, maar de meegeleverde streamin plugins en hun functionaliteit zijn dat gewoonweg wel.
Je betaald niet voor de licenties in kwestie, en net zoals in de VK is dat hier ook niet toegestaan.

Door rood rijden is net zo onschadelijk voor de omgeving, totdat je zelf geschept wordt bij het oversteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
FreshMaker schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:43:
[...]

In het VK is streaming ( en download ) al langer verboden, en wordt het streng gecontroleerd.
Ik was een maand of 2 geleden, en in de 'electronica'straat met 100'en van die miniwinkeltjes wordt je doodgegooid met free TV en streamingboxen ( veelal androidboxjes met Kodi / XBMC )

Je kan volhouden dat Kodi niet illegaal is, maar de meegeleverde streamin plugins en hun functionaliteit zijn dat gewoonweg wel.
Je betaald niet voor de licenties in kwestie, en net zoals in de VK is dat hier ook niet toegestaan.

Door rood rijden is net zo onschadelijk voor de omgeving, totdat je zelf geschept wordt bij het oversteken
De vraag blijft wie aangepakt moet worden:
  • De makers van Kodi?
  • De makers van de plugins?
  • De makers van dergelijke Android boxen?
  • De verkopers van dergelijke Android boxen?
  • De gebruikers van bovenstaande?
  • De aanbieders van de illegale streams?
Ik blijf van mening dat het de laatste twee zouden moeten zijn. Daar begint het criminele gedrag pas, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De schuldvraag zal niet helemaal duidelijk gesteld kunnen worden.
Het begint idd met de aanbieder van de stream, maar ook Kodi heeft boter op zijn hoofd "wij bieden het niet aan"
Maar dankzij de streams is de software de afgelopen 2 a 3 jaar enorm gegroeid ( door de ontwikkelaars en mogelijkheden )

edit :
Dat nu de verkoper aangepakt word, komt puur enb alleen omdat die tastbaar zijn voor de instanties.
Jij kan een androidbox thuis hebben, en alleen maar angry birds spelen, maar in de door mij genoemde winkeltjes komt men echt niet voor een gameconsole ( iig niet op zon androidbox )

Met zulke etalages creëer je niet echt een 'legale" uitstraling ;)

Afbeeldingslocatie: http://torrentfreak.com/images/geeky-kit.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door FreshMaker op 06-07-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:35
Ik heb een Android tv box (EM6Q-MXQ) aangeschaft, voornamelijk om gebruikt te worden als Plex client. Het doel hiervan was om de processor van mijn Plex Media Server zo veel mogelijk te ontzien gezien dit apparaat veel formaten/codecs etc. ondersteund.

95% van de content bekijk ik met ondertiteling. De Plex app gaat helaas nog steeds alle videoformaten transcoderen om de ondertiteling in te branden :| (dan kan ik net zo goed een chromecast gebruiken, terwijl ik die juist wil vervangen)

Iemand een goeie tip om video's d.m.v. Plex direct play te kunnen afspelen MET ondertiteling op een Android TV box! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Geen idee, daarom gebruik ik in ieder geval Kodi, dat is allemaal direct play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Plex zuigt om precies die reden, maar het is ook weer de kracht voor als je het wel nodig hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:35
Joster schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 12:25:
Geen idee, daarom gebruik ik in ieder geval Kodi, dat is allemaal direct play.
ja klopt, echter is Plex wel erg makkelijk (als iets niet wordt ondersteund zet die het alsnog om) In Kodi zit ook de PleXBMC addon waarin het wel lijkt te werken (direct play van ondertiteling), echter krijg ik de PleXMBC Helper niet werkend waarmee je met je mobiele app direct een video kan aanzetten :(
SidewalkSuper schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:20:
Plex zuigt om precies die reden, maar het is ook weer de kracht voor als je het wel nodig hebt. :)
ja zeg dat wel! Had verwacht dat hij de ondertiteling gewoon mee zou kunnen sturen. In de web app kan je het immers ook instellen tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Als ik jou was zou ik gewoon alles via Kodi gaan doen. Wat ik lees gebruik je niks van Plex wat niet met jouw kastje icm Kodi zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Is er van finless inmiddels al een update?
Gebruik nog steeds 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:43:
[...]

Je wilt zeggen dat we FOSS moeten gaan verbieden?Of beter nog:zowat het Internet(die bestaat sinds 1969)? |:(
barrymossel schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:14:
[...]

De vraag blijft wie aangepakt moet worden:
  • De makers van Kodi?
  • De makers van de plugins?
  • De makers van dergelijke Android boxen?
  • De verkopers van dergelijke Android boxen?
  • De gebruikers van bovenstaande?
  • De aanbieders van de illegale streams?
Ik blijf van mening dat het de laatste twee zouden moeten zijn. Daar begint het criminele gedrag pas, of zie ik dat verkeerd?
Het is meer dat MAFIAA(MPAA/RIAA en co) technologische innovaties willen hinderen en niet in staat om zich aan te passen aan moderne tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Dat slaat imo nergens op. Illegale streams zijn toch wel heel wat anders dan legale streams (o.a. Netflix). Iets wat geld heeft gekost om te maken (muziek, film, etc.) moet ook door de consument betaald worden. Anders is en blijft het diefstal (waar ik me overigens ook gewoon schuldig aan maak, hoor).

De consument mag dus geen gebruik maken van illegale streams en iemand mag dit niet aanbieden. Dat is tegen de wet, net zoals dat je geen dvd's uit de winkel meeneemt zonder te betalen. Heeft niks met innovatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 23:07:
[...]
Je wilt zeggen dat we FOSS moeten gaan verbieden?Of beter nog:zowat het Internet(die bestaat sinds 1969)? |:(
Nee, dat staat nergens, maar stug vasthouden aan een pluspuntje ( open source ) terwijl je dondersgoed weet waarvoor XBMC / Kodi de afgelopen 2 jaar zo populair geworden is slaat ook nergens op natuurlijk.

Net als de redenatie dat torrents niet illegaal zijn, omdat je ook linux-iso's ermee ophaalt ...

Nee, niet iedereen gebruikt het systeem voor illegale doeleinden, maar degene die het WEL doen, zoeken hulp voor installatie, en verspreiding.
Dus trekken ze de aandacht, en krijg je dus reactie van de werkelijke rechthebbenden ....

Tot een jaar of 4 geleden was usenet een leuke, gezellige omgeving.
Iedereen hielp elkaar en was er geen gedoe met virus / malware rommel.
Totdat de 'tijdschriften' een prachtartikel gingen printen .... computeridee had oplage verdubbelt, mooi
Maar de community kreeg een aanstroom van Jan en alleman, die niet daar waren voor de leuke community en dergelijke, maar puur om te stofzuigen ... en als dan de stofzuiger niet werkte werdt er gescholden en bedreigd ... er kwamen 100 herposts van dezelfde ( slechte cam ) film.

Die kant gaat Kodi nu ook op, kwaliteit van de plugins gaat omlaag, onderlinge ruzies over wie nu eigenlijk wat pikt van de ander.
( metalkettle ging plugins verspreiden met opzettelijke bugs, om de copieerders te pakken ... )
Fijn, WEER een systeem naar de knoppen ....

* FreshMaker download, streamt en doet daar overal vrolijk aan mee ......

Maar ik weet wel dat je niet de overheid / belangenorganisatie kwalijk kan nemen ... dat ligt geheel bij "ons"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Helemaal mee eens @FreshMaker.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
Enige hulp gewenst.

Ik probeer middels de toothpick method mn mxiii te flashen,maar ik geraak niet in het flashscreen. Hij blijft doorbooten. 3 files netjes in root op sd kaart overigens.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Hou je de knop ingedrukt met een tandenstoker bijvoorbeeld voordat je er stroom opzet?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
MdO82 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:13:
Hou je de knop ingedrukt met een tandenstoker bijvoorbeeld voordat je er stroom opzet?
Yes, ingedrukt en dan de stroom erop.
Houd ik hem ingedrukt blijf ik het googletv logo zien, laat ik hem los dan boot hij door.

*UPDATE*
Gelukt, niets anders dan normaal en ineens werkt het wel 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Dan0r op 17-07-2015 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:15
Ik heb me vandaag helemaal suf gelezen over de verschillende chipsets en de S805 SoC lijkt perfect op mijn behoeften aan te sluiten en dat tegen een wel hele scherpe prijs (~€33,-, wow!). Dus ik zoek denk ik gewoon de goedkoopste uit op Aliexpress en koop er dan een airmouse met toetsenbordje bij dus ook de meegeleverde afstandsbediening maakt dan niks meer uit.

Ik maak me echter over één punt zorgen. De S805 zou ook 24p content perfect af moeten kunnen spelen en zoals ik het begrijp zou bij Kodi 15 ook het dynamisch aanpassen van de refresh rate gewoon moeten werken. Heeft iemand dit in de praktijk kunnen testen en werkt speelt 24p content inderdaad judder-free af?

In het verleden hadden Intel GPU's hier bijvoorbeeld problemen mee doordat ze op exact 24Hz afspeelden i.p.v. 23.975 waardoor je alsnog last had van judder (zie "24p bug" op Google) maar voor deze Android boxen is er maar weinig over te vinden, maar dat zou natuurlijk kunnen komen doordat deze boxen door een wat andere doelgroep gekocht worden is dan die-hard HTPC bouwers.

Oh en nog iets waar ik wel benieuwd naar ben: heeft iemand HDMI-CEC werkend gekregen op de S805? Ik las dat het bij iemand op een S802 wel werkte. Zou toch wel een leuk extraatje zijn als het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In de release notes van Kodi 15 staat ook dat refresh rate switching en zo alleen werkt op Android 5.0 en hoger.

En volgens mij is er op Android box gebied nog niet zo gek veel dat op Android 5.0 of hoger werkt. Sterker nog, in Minix gelederen is men van mening dat Android 5 voorlopig nog compleet niet volwassen genoeg is voor aanpassing naar gebruik op Android boxen (dat was tenminste in februari dit jaar de status).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Kameraadje van me gebruikt inmiddels deze naar tevredenheid.
H MXQ Amlogic S805 Smart Android TV Box 1GB RAM 8G ROM 1080P H.265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

ziet er goed uit qua specs voor die prijs. Leuk voor op de slaapkamer ofzo. Hoe zit het met de ondersteuning qua firmware upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Hij draait nu de Openelec 5.0.8 build van hier: http://amlinux.ru/image/5.0.8/
Draait als een tiet zegtie. :)

Heb gisteren ff geinformeerd welke build van 5.95.2 erop draait. Hoop dat snel te horen.

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-07-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

sounds good.. eens even inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:58:

Heb gisteren ff geinformeerd welke build van 5.95.2 erop draait. Hoop dat snel te horen.
Bij mij draait 5.0.8 ook als een trein, eens kijken wat de ervaringen met 5.95.2 worden, want volgens mij moet ik die (OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.2.zip) ook kunnen draaien op mijn MXIII 2Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Joster schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:44:
[...]
want volgens mij moet ik die (OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.2.zip) ook kunnen draaien op mijn MXIII 2Gb.
Zou dit ook kunnen op de MX3 1GB? Ben nl. nog steeds op zoek naar leuke custom firmware voor de 1GB, maar durf niet zo gpoed, de info die ik vond is wat sumier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ja die S82 build werkt 100% zeker voor beide (1GB/2GB) versies van de MXIII.

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-07-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogen we lollipop nog verwachten op de 800 reeks van amlogic nu S905 en S912 aangekondigd zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:49
Ik heb nu kodi op mijn pc en een dualcore android box ( mibox)

p2p livestreams 720p van skysport gaat zonder stutter op mijn pc (cpu usage van 5%) , maar op mijn android box heb ik constant buffering problemen (cpu volle 100% belast. Zelfs SD stream lukt vaak niet.
Andere content (genesis) werkt wel gewoon op beide.

Lukt een dualcore gewoon niet voor dit en is upgraden naar een quad/octacore android de oplossing?
Of zijn er nog andere tweaks voor dualcore mediaboxjes?

beide zijn aangesloten via utp gewoon

[ Voor 4% gewijzigd door SonyEricsson op 26-07-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
SidewalkSuper schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:58:

En met openelec geen 24p probleem?
Welke file heeft hij uit http://amlinux.ru/image/5.0.8/
op die box draaien? Ik heb nl. dezelfde box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De MXQ build natuurlijk :p
Geen idee of er 24p issues zijn, moet je ff proberen. :)
Hij zei dat alles goed werkte.

[ Voor 87% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-07-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik heb met 5.0.8 geen 24p problemen hoor, Openelec heeft dat sowieso niet toch?

Vraag me alleen wel af hoe ik 1080p krijg, als ik de bron op mijn TV verander naar HDMI poort 2 (waar de MXIII 2Gb) zit aangesloten geeft hij 720p als source aan :? Nog niet echt verder ingedoken overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnenkort in het bezit van een android box met Kodi preinstalled op.

Nu vroeg ik mij af hoe of waar ik het best voetbal wedstrijden live kan volgen ( liefst La Liga )

Is dit via bepaalde apps ( betalend ) of kan dit eveneens gratis.

Foxsport is enkel voor Nederland zeker ? ( kom uit België ).

Ben helemaal nieuw in het android tv box gebeuren daarom deze vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Wat is een goede Nederlandse webshop voor players als de MXQ/MXIII/M8S etc?
Graag ook een shop met enige support bij problemen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Laatst online: 20:36
zit te kijken voor een mediaspeler voor m'n ouders! nu lijkt mij een rasberry pi met kodi wel wat! alleen nu is de vraag is dit een goeie keuze? of is het goedkoper/beter om een android box te halen? wat kunnen jullie mij aanraden?

het knooien met software vind ik overigens leuk om zelf te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
met de mxiii heb je vrijheid om Android er op te draainen of linux.. kun je lekker tweaken :-D

ik draai op de mxiii Android, en ben er super tevreden mee. heb er twee. 1 in de woonkamer en 1 in de keuken. ik heb nog een oude gbox, die ik misschien als server (met een externe HD eraan) ga inzetten in mijn meterkast. maar moet ff kijken hoe/of dat uberhaupt kan :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-10-2020
Hallo, ik ben compleet nieuw met Android tv boxjes... En heb Google en tweakers al helemaal onderste boven gehad. En nu heb ik het volgende boxjes gezien.

http://m.gearbest.com/tv-.../pp_202596.html?vip=40376

Hij is aanzienlijk goedkoper dan bv de beelink mx3 en bezit ook de s812 CPU.

Echter plaats ik dit bericht, om enige feedback te krijgen, of dit een goede aankoop zal zijn.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto lijkt sterk op een klassieke mxiii met s802.
De specs zijn die van 'mxiii plus' van beelink zoals je aangeeft.
Heb je nog andere aanbieders van die specs met dat kastje gevonden? Anders lijkt het op een 'vergissing' ;)

Een s812 in die prijsklasse is cx-s806. Kan ik aanbevelen op VW dat je een dubbele male A USB cable hebt, een redelijk zeldzaam kabeltje. Ik heb een '4K' model maar draai er ondertussen de laatste 'phantom instabox fw' op. Draait prima met isengard.

Wat een PIA blijft is dat manueel geswitch van screenrefresh tss films en tvshows op android44. Wetende wat ik nu weet zou ik ook naar w10 devices kijken, of dozen met lollipop. Budget... Tja na een week ben je die pijn vergeten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
Alles wat ik over deze specifieke mx3- g tv box lees is gerelateerd aan sites met gearbest (wellicht heeft gearbest dit kastje zelf uitgebracht?)
Ze bieden het kastje ook met de s802 CPU ook aan: http://m.gearbest.com/tv-box-mini-pc/pp_109954.html dus ik denk niet dat het een foutje is.
Maar wat ik het en der leest is dat lollipop de framerate issues oplost... Klopt dit? En als dit kastje middels deze website http://chinagadgetsreview...re-on-mxiii-g-tv-box.html upgrade zou het dan opgelost zijn?

[ Voor 21% gewijzigd door JCK1984 op 09-08-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
Rokz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 19:24:
zit te kijken voor een mediaspeler voor m'n ouders! nu lijkt mij een rasberry pi met kodi wel wat! alleen nu is de vraag is dit een goeie keuze? of is het goedkoper/beter om een android box te halen? wat kunnen jullie mij aanraden?

het knooien met software vind ik overigens leuk om zelf te doen :).
Als je hem alleen wilt gebruiken voor kodi dan is de raspberry 2 voldoende. Hij start sneller op dan een normale androidbox en makkelijker in gebruik in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-08 15:11
Hallo tweakers,
Ik heb al een beetje rondgekeken en kom er niet echt uit.
Binnekort (eind deze maand) wil ik een 4K tv gaan kopen (deze)
Deze philips heeft HDMI 2.0 (Had gelezen dat hij deze nodig had voor 4k/60hz) en Passief 3D (must)
Vind het een mooie TV, alleen heeft die geen HEVC decoder, wat jammer is.

Nu wil ik een Android media speler importeren, ik heb er al een (MK808) en heb er goede ervaringen mee.
Ik zit te twijfelen tussen deze :
Guleek S8
RKM MK902II
Tronsmart Orion R28 Meta
Jesurun T034
deze
en deze
De laatste vind ik toch wel erg mooi :X

Ze hebben allemaal een Ethernet aansluiting.
Is geluid door optisch beter dan HDMI > TV > Optisch? (Voor de Jesurun T034)
Hoe kan ik goed zien of het HDMI 1.4a, of echt HDMI2.0 is, en heeft een van jullie ervaring met een van deze media spelers?

Als je een andere goede (True 4K) android media speler kent van 100 euro of minder, graag een reactie!

(Sorry als dit in een verkeerd topic is gepost, reageer dan even, dan haal ik het weg en post ik het in het goede topic)

[ Voor 12% gewijzigd door thomas1907 op 10-08-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
thomas1907 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:51:
Hallo tweakers,
Ik heb al een beetje rondgekeken en kom er niet echt uit.
Binnekort (eind deze maand) wil ik een 4K tv gaan kopen (deze)
Deze philips heeft HDMI 2.0 (Had gelezen dat hij deze nodig had voor 4k/60hz) en Passief 3D (must)
Vind het een mooie TV, alleen heeft die geen HEVC decoder, wat jammer is.

Nu wil ik een Android media speler importeren, ik heb er al een (MK808) en heb er goede ervaringen mee.
Ik zit te twijfelen tussen deze :
Guleek S8
RKM MK902II
Tronsmart Orion R28 Meta
Jesurun T034
deze
en deze
De laatste vind ik toch wel erg mooi :X

Ze hebben allemaal een Ethernet aansluiting.
Is geluid door optisch beter dan HDMI > TV > Optisch? (Voor de Jesurun T034)
Hoe kan ik goed zien of het HDMI 1.4a, of echt HDMI2.0 is, en heeft een van jullie ervaring met een van deze media spelers?

Als je een andere goede (True 4K) android media speler kent van 100 euro of minder, graag een reactie!

(Sorry als dit in een verkeerd topic is gepost, reageer dan even, dan haal ik het weg en post ik het in het goede topic)
Ik heb zelf weinig ervaring met 4k, maar wat ik weet is de de meeste androidboxen die jij noemt geen hdmi 2.0 hebben. De tronsmart Orion R68 Meta wel. Misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Heeft iemand de MXV al een keer besteld?
http://www.yiyate.net/pro...S085-Amlogic-chipset.html

Ze zijn bij Yiyate rond de 30$ en qua specs lijkt het precies een MXQ
(ik heb verder prima ervaring met Yiyate, maar verzending is een beetje duur voor 1 stuks om even te testen)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
MicBomer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:42:
[...]

Ik heb zelf weinig ervaring met 4k, maar wat ik weet is de de meeste androidboxen die jij noemt geen hdmi 2.0 hebben. De tronsmart Orion R68 Meta wel. Misschien heb je er wat aan.
Volgens de advertenties die hij noemt hebben ze allemaal wel HDMI 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
JCK1984 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:01:
[...]

Volgens de advertenties die hij noemt hebben ze allemaal wel HDMI 2.0...
Dan heb ik me vergist. Ik zag bij een aantal advertenties hdmi 1.4 staan. Excuses voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
MicBomer schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 22:26:
[...]

Dan heb ik me vergist. Ik zag bij een aantal advertenties hdmi 1.4 staan. Excuses voor de verwarring.
Vergissen is menselijk... ;)
Sentry23 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:58:
Heeft iemand de MXV al een keer besteld?
http://www.yiyate.net/pro...S085-Amlogic-chipset.html

Ze zijn bij Yiyate rond de 30$ en qua specs lijkt het precies een MXQ
(ik heb verder prima ervaring met Yiyate, maar verzending is een beetje duur voor 1 stuks om even te testen)
Zit zelf ook naar zo'n kastje te kijken, en ze zijn naar wat ik bekeken allemaal hetzelfde.
MXIII, MXQ, MXV. Alleen het ram verschilt wel eens 1Gb of 2 Gb, en de CPU is de s805 of de nieuwere s812....
Maar heb ze nog niet besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Ik heb antwoord gekregen over de Jesuron T034, en hij support echt 2160p.

Nu heb ik deze pricewatch: LG 55UB830V Zwart TV gezien, alles zit er al in alleen geen ambilight (maar wel zo'n mooie smart remote).. Ik neem gewoon deze!

Toch bedankt voor de hulp

[ Voor 5% gewijzigd door thomas1907 op 11-08-2015 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

qua prijs kwaliteit is dit dan de beste? MXIII - G
en is gearbest.com betrouwbaar?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
mindcre8r schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 13:04:
qua prijs kwaliteit is dit dan de beste? MXIII - G
en is gearbest.com betrouwbaar?
Heb nog nooit wat daar besteld, maar heb geen rare dingen gelezen.
Ga eerdaags de mxIII-g bij gearbest bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

net gedaan, keep u posted

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Is er inmiddels al Android 5.1 voor de diverse bekende Players? Mxiii etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassiro
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 21:24
sander817 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:07:
Ik weet dat de TRONFY MXIV met Android 5.1 wordt aangeboden bij Tinydeal.
http://www.tinydeal.com/n...-142-tv-box-p-154403.html
Ik heb er zelfs overigens geen ervaring mee. Over deze speler heb ik wel positieve reviews gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

sander817 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:07:
zoals ik besteld heb staat er android 5.1 in/op de advertentie, zie mijn linkje hierboven.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In de kop van de advertentie staat inderdaad Android 5.1.

Echter, in de specificaties staat
In a follow-up OS, it can be upgraded to Android 5.1.
Dus mogelijk in de toekomst KAN er een upgrade naar Android 5.1 komen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hmmmzzz, we gaan het zien :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Als de MXIII-G nog met Android 4.4 wordt geleverd kan je hem zelf upgraden naar 5.1:
http://chinagadgetsreview...re-on-mxiii-g-tv-box.html

• Dan0r
Ik heb diverse add-ons, waaronder Pulsar e.d. waarvan ik de cache naar een SD kaart wil laten cachen ipv naar de opslag in het kastje zelf. Netjes gezorgd dat het niet FAT32 geformateerd is. (NTFS gedaan) alleen treedt het volgende probleem op:

Hij begint netjes te bufferen, totdat na soms 5%, soms 10%, de downloadsnelheid langzaam aan naar 0.0 snelheid dropped, Ik heb sterk het vermoeden dat dit iets met de SD kaart te maken heeft qua schrijven, omdat het aantal peers en seeds wel gewoon blijft stijgen

probleem doet zich ook voor mbv een USB stick en níet bij het apparaat zijn eigen opslag.
Het probleem doet zich zowel onder OpenELEC als onder Android voor.

Enige hulp zal erg gewaardeerd worden.

Betreft een MXiii 2g/8g

• eymey
NTFS is verre van ideaal om te gebruiken. Onder Linux wordt dat met een "fuse" (user-space filesystem wrapper) gedaan en dan de NTFS-module daarvoor.

Dan kan je beter onderzoeken of EXFAT een optie is of, beter nog, ext3 of ext4.

Overigens zijn SD en USB vaak niet echt geschikt om als 'cache' gebruikt te worden door gebreak aan wear leveling, zeker bij de goedkopere exemplaren.

• Dan0r
eymey schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 09:52:
NTFS is verre van ideaal om te gebruiken. Onder Linux wordt dat met een "fuse" (user-space filesystem wrapper) gedaan en dan de NTFS-module daarvoor.

Dan kan je beter onderzoeken of EXFAT een optie is of, beter nog, ext3 of ext4.

Overigens zijn SD en USB vaak niet echt geschikt om als 'cache' gebruikt te worden door gebreak aan wear leveling, zeker bij de goedkopere exemplaren.
Beveel je dan een externe HDD aan of heb je een andere oplossing?

• eymey
Dat zou het beste zijn ja, of zelfs een externe SSD (die hebben meestal ook goede wear levelling). Of je moet een sd-kaart of stick vinden die het specifiek heeft.

Maar ehm, waarom wil je het op externe opslag hebben? Externe opslag gaat, schat ik zo in, sowieso langzamer zijn dan intern.

• Dan0r
eymey schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:23:
Dat zou het beste zijn ja, of zelfs een externe SSD (die hebben meestal ook goede wear levelling). Of je moet een sd-kaart of stick vinden die het specifiek heeft.

Maar ehm, waarom wil je het op externe opslag hebben? Externe opslag gaat, schat ik zo in, sowieso langzamer zijn dan intern.
Interne opslag is slechts 8gb, sommige content is eenmaal groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Ik heb toch maar besloten voor de Philips TV te gaan met Ambilight, omdat de LG toch alleen op 30hz vanaf de USB 4K kan afspelen.

Ik heb deze media speler gekocht met 20 dollar korting, Android 5.1, 4K, HDMI2.0, H265, Ethernet etc. Ik speel toch vanaf de NAS waarschijnlijk, en anders een USB

Nu kan ik Clash of Clans op de TV spelen, EN 4K 60hz afspelen. 3D films kunnen ook nog met KODI _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door thomas1907 op 14-08-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
WOW. Best indrukwekkend eigenlijk!

Dus als ik het goed zie kan deze ook H.265/HEVC 10bit spul afspelen en 4k op 60 fps? Ik dacht dat daar nog helemaal geen hardware voor was maar dat die nog moest komen (o.a. de S905 en S912 van AMLogic).

Niet dat ik er content voor heb of een TV, maar ik heb me wel voorgenomen om het met mijn Minix X7 te blijven doen tot er een box op de markt komt met én goede software ondersteuning, én die ook een beetje toekomstvast is, iig voor een paar jaar.

Ben benieuwd naar je ervaringen met dit ding. Vooral ook of Kodi al goed gebruik kan maken van deze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

vaserv schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:06:
Als de MXIII-G nog met Android 4.4 wordt geleverd kan je hem zelf upgraden naar 5.1:
http://chinagadgetsreview...re-on-mxiii-g-tv-box.html
Het gaat meer om de mxq en mxiii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:59:
Ja die S82 build werkt 100% zeker voor beide (1GB/2GB) versies van de MXIII.
Toch maar eens proberen. Sinds ik 2 profielen heb ingesteld krijg ik continu een remote communication server failed error. SABnzbd kan het niet zijn omdat die op een andere poort draait, uit mijn logs kan ik ook niets halen. Wellicht helpt een update.. (inmiddels is er 5.95.3). Klopt het dat ik die niet vanuit OpenELEC zelf erop kan zetten maar dat ik weer met een USB-stick moet werken..?

Waarschijnlijk kan het ook op deze manier: http://wiki.openelec.tv/index.php/Updating_OpenELEC. Dan moet ik deze file gewoon in \\intern-IP\Update zetten: OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.3.2.tar

[ Voor 14% gewijzigd door Joster op 14-08-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
ssh into dat doosje en dan: update http-link-naar-update.zip

Ik heb nu 5.95.3 draaien, maar ik weet nog niet of ik helemaal tevreden ben. Moet nog ff testen met een film ofzo denk ik.

[ Voor 51% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-08-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:41:
ssh into dat doosje en dan: update http-link-naar-update.zip

Ik heb nu 5.95.3 draaien, maar ik weet nog niet of ik helemaal tevreden ben. Moet nog ff testen met een film ofzo denk ik.
Laat je ervaringen maar even weten wat je mening erover is voordat ik ga updaten ;)

Volgens mij moet het met de tar file in de update map plaatsen ook lukken overigens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ah, ik zie een 5.95.3.3 die uit is, die ga ik ff installeren nu.
.3.2 had ik denk ik toch wat kleine dingetjes niet helemaaaal jofel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 17:51:
Ah, ik zie een 5.95.3.3 die uit is, die ga ik ff installeren nu.
.3.2 had ik denk ik toch wat kleine dingetjes niet helemaaaal jofel.
OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.3.3.zip 14-Aug-2015 10:01 :D

Nooit last gehad in eerdere versies van die remote communication server? Ik snap het niet en kan er echt maar weinig over vinden ook.

Achja, als de reacties over 5.95.3.3 goed zijn dan update ik toch, wellicht is het daarmee ook al opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
Ik heb deze media speler gekocht met 20 dollar korting, Android 5.1, 4K, HDMI2.0, H265, Ethernet etc. Ik speel toch vanaf de NAS waarschijnlijk, en anders een USB

Nu kan ik Clash of Clans op de TV spelen, EN 4K 60hz afspelen. 3D films kunnen ook nog met KODI _/-\o_
Ik ben benieuwd naar je ervaring met deze box, ik begin nu te twijfelen over deze of de mxiii - g van gearbest...
Heb gezocht op de Rockchip R3368 van de tronsmart, maar kan er nog weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Joster schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

OpenELEC-Amlogic.arm-S82-5.95.3.3.zip 14-Aug-2015 10:01 :D

Nooit last gehad in eerdere versies van die remote communication server? Ik snap het niet en kan er echt maar weinig over vinden ook.

Achja, als de reacties over 5.95.3.3 goed zijn dan update ik toch, wellicht is het daarmee ook al opgelost..
5.95.3.3 draait tot dusver als een trein!! _/-\o_
Wel even een compleet verse installatie erop gezet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 15-08-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw voor wat betreft android TV boxen. Ik heb ook interesse in de MXIII-G. Ik heb gezien dat zo'n update manual geïnstalleerd kan worden. Verlies je dan de KODI addons/instellingen?

Hoe gaat zo'n update naar Android 5.1 wanneer deze beschikbaar wordt gesteld? Wordt deze dan via internet geupdate of moet dit via usb/SD?

Behoud je dan de KODI addons/instellingen? Dit vind ik belangrijk met het oog op een toekomstige update van android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCK1984
Volgens mij kun je een backup maken van Kodi. En de mxiii-g wordt geüpdate middels USB meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
Anderen ook problemen met het vasthouden van de instellingen betreft netwerkverbindingen (vast ipadres) met de update naar 5.95.3.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nee, met een verse installatie heb ik nog helemaal geen problemen gehad. :)

Dat wil zeggen dat ik eerst even de MBox firmware 112k (MBOX_112k4_sdcard.zip met daarin k200-ota-20150116.zip) weer terug heb geflasht (let op de 1e keer booten duurt best wel even) en daarna de Amlinux 5.95.3.3 erop heb gezet (niet de -update.zip versie maar de normale).

[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-08-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ben mij ook aan het orienteren om een Android TV box in huis te halen (ben nu naar een MXIII aan het kijken).

Nu vraag ik mij alleen het volgende af, ik heb een 3TB NTFS externe HDD waareen aantal films op staan. Als ik deze aansluit op de MXIII, vind hij deze dan gewoon en kan ik bestanden lezen/schrijven?

En is het mogelijk (Bijvoorbeeld met sambadroid oid) deze schijf te delen in het netwerk zodat ik deze ook kan benaderen met de laptop?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas1907
De "R8 Android 5.1 4K TV Box" is nu bij Geekbuying 74 Euro.
Als je deze code gebruikt kan je hem kopen voor 55 euro. (Code geldig tot 27 Augustus)
TNT Shipping is 1,40 euro.

Ik krijg hem deze week nog binnen. Ik kan een kleine review schrijven voor de mensen die geïnteresseerd zijn?

Specs :
  • Android 5.1
  • RK3368 Octacore processor.
  • 2GB RAM
  • 8GB ROM
  • Dual band WIFI
  • Ethernet
  • Bluetooth 4.0
  • HDMI 2.0
Deze kan dus 4K op 60Hz afspelen.

[ Voor 50% gewijzigd door thomas1907 op 19-08-2015 12:21 . Reden: URL's toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
thomas1907 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:18:
De "R8 Android 5.1 4K TV Box" is nu bij Geekbuying 74 Euro.
Als je deze code gebruikt kan je hem kopen voor 55 euro.
TNT Shipping is 1,40 euro.

Ik krijg hem deze week nog binnen. Ik kan een kleine review schrijven voor de mensen die geïnteresseerd zijn?
yes please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Komt goed! Deze week of volgende week ook een 4K tv kopen, dus kan ik meteen zien of het echt zo is dat 4K gedoe _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
dlm schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:08:
Ben mij ook aan het orienteren om een Android TV box in huis te halen (ben nu naar een MXIII aan het kijken).

Nu vraag ik mij alleen het volgende af, ik heb een 3TB NTFS externe HDD waareen aantal films op staan. Als ik deze aansluit op de MXIII, vind hij deze dan gewoon en kan ik bestanden lezen/schrijven?

En is het mogelijk (Bijvoorbeeld met sambadroid oid) deze schijf te delen in het netwerk zodat ik deze ook kan benaderen met de laptop?
Ja en vast wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 15:10
Ik stelde de vraag omdat dit in het begin niet mogelijk was, er geen NTFS ondersteuning was (USB stick moest Fat32 format hebben). Goed om te horen dat dit nu niet heer het geval is.

Bewijze van kun je er dus een MediaspelerNAS van maken?

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik het splash screen (tvaddons) bij het opstarten van Kodi kan aanpassen/verwijderen onder android 5.1? In de geïnstalleerde filebrowser is deze niet zichtbaar. Ik kan ook geen verborgen files aanzetten met deze app Ook wil ik mijn google account nog niet instellen. Misschien ergens een akp van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1907
Ik heb hem binnen!! (Gisteren al)
Getest op een 1080P TV

Mijn eerste review, hij is een beetje basic maar je krijgt een aardig idee van de mediaspeler.

Hij komt in een typische zwarte doos binnen met de specs erop, ziet er opzich netjes uit. In de doos zit : De mediaspeler, een HDMI kabel, een stroomkabel, en de afstandsbediening.

De mediaspeler
De mediaspeler kan je makkelijk aansluiten, achterop de mediaspeler zit : HDMI, Stroom aansluiting, Optische aansluiting, en 1 USB aansluiting.

Op de zijkant zitten ook aansluitingen : 2x USB, en 1x SD Kaart.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/7fvf17je1/IMG_20150820_215107.jpg

Zodra je de mediaspeler hebt aangesloten start hij vrij snel op. Het is een stock Android interface. De media speler werkt vloeiend en lijkt in het interface niet te haperen.
(Moet nog een gif komen)

De afstandsbediening
Zodra hij aan staat, kan je de afstandsbediening meteen gebruiken. De afstandsbediening werkt fijn en snel, al moet je hem soms wel goed richten als je dichterbij zit. Hij ligt ook fijn in de hand.
Het enigste minpunt is : het is geen Airmouse. Het tekentje rechts bovenin activeert een "muis" welke je kan verplaatsen met de pijltjes.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/jhvusgyy1/IMG_20150820_215230.jpg

De Software
Op de mediaspeler staat Android 5.1.1, welke soepel loopt. Het is gewoon stock, met weinig bloatware.
Er staat standaard KODI 15.0 op.
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/omx2a3bvt/Screenshot_2015_08_20_15_54_16.png
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/628u30qg9/Screenshot_2015_08_20_16_06_59.png

Media Spelen
Kodi werkt goed, al is er 1 bug. Tijdens het afspelen van 4K lijkt het geluid 2x zo snel te spelen, dan een paar seconden te stoppen, en dan weer 2x zo snel te spelen. Dit probleem is er niet bij de stock video speler, en ook niet bij VLC.
Hij speelt 4K (H.265) vloeiend af. De films die ik niet kon afspelen in KODI en VLC waren : "Mad Max Fury Road 3D SBS" en "Tears of Steal 4K 8Bit", al kreeg ik bij (Tears of steal) de stock video speler deze fout :
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/e079o1cmb/IMG_20150820_220325.jpg
Mad Max opent hij wel, die begint te laden en daarna stopt die. Dat kan liggen aan de grootte (20GB), maar ik zal kijken hoe dat gaat met een 4K TV met HDMI 2.0.
Dat van Tears of Steal kan natuurlijk liggen aan mijn TV, die heeft nog HDMI 1.3 8)7

De mediaspeler is ook verrassend klein, hier een vergelijking met de Horizon box van UPC
Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/6p2ovfh0p/IMG_20150820_215341.jpg

Pluspunten :
Nu 55 euro bij Geekbuying met deze kortingscode
Werkt vloeiend, met niet al te veel bloatware (Meeste is verwijderbaar of kan je uitschakelen)
Speelt 4K vloeiend af (op 1080P, nog niet getest op een 4K TV)
Optisch geluid klinkt en werkt goed, al is er bij KODI een bug gok ik.
Afstandsbediening werkt fijn.
Android 5.1.1

Minpunten :
KODI kan 4K niet goed afspelen, het geluid bugt hem dan.
Maar 2GB interne ruimte vrij
Als je hem uitzet, moet je de stroomkabel eruit halen en er weer in doen om hem aan te zetten (Al werkt standby wel goed, dan kan je hem zo weer aanzetten met de afstandsbediening)

[ Voor 7% gewijzigd door thomas1907 op 21-08-2015 10:26 . Reden: Plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Test het eens met Kodi 15.1 zou ik zeggen, die is al final en heeft wellicht meer verbeteringen voor 4K doorgevoerd. :)
Thanks voor je kleine review, zeer interessante info!!

2GB interne ruimte kun je oplossen door er een sd-kaart of usb-stick in te drukken en alles daarop weg te laten schrijven. Het is vrij onhandig om plugins als Pulsar te gebruiken met maar 2GB ruimte. :)

[ Voor 37% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-08-2015 10:59 ]

Pagina: 1 ... 63 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer