Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:00:
Die firmware stond er op. Met de nadruk op stond. Die is geheel pleite. Zojuist Openelec 5.01 geprobeerd en dat werkt voor geen meter. HEVC? Nee, hoor. Vastlopers? Volop! Spontane reboots? Ook al. Snappy? Neuh. Skippende frames? Genoeg.
Nee, Openelec is het niet.

Android krijg ik er nu niet op (niet de juiste kabel voor de USB tool en was helaas ook niet in de buurt te kopen), maar daar was ik gisteren ook niet echt enthousiast over. Draait allemaal erg choppy en Kodi/Popcorn Time werkten niet. De reden waarom ik de box gekocht had.

Dus nee, ik raad vooralsnog deze box niemand aan.
Knijp de ogen dicht en probeer eens minix X8-H firmware te laden. Misschien hebben we geluk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:30:
[...]

Knijp de ogen dicht en probeer eens minix X8-H firmware te laden. Misschien hebben we geluk ;)
Gooi eens een linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redah
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:03
Ik heb nu deze remote besteld: http://www.aliexpress.com...ice-input/1971138921.html

2.4Ghz voor 't Android gedeelte, IR voor de TV. En genoeg programmeerbare knoppen voor fatsoenlijk TV gebruik :) Keyboard op de achterkant en een microfoontje voor Voice Control zijn n leuke extra. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:11
barrymossel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:00:
Dus nee, ik raad vooralsnog deze box niemand aan.
Ik was er eigenlijk al bang voor, die nieuwste hardware is leuk maar zonder degelijke firmware is het nog niets.
Ben blij dat ik nog een extra MXIII besteld heb; ik weet in ieder geval dat er bullet-proof roms voor zijn.

Het zal me ook benieuwen of de MX4 nog veel verkocht gaat worden en of er daarmee betere roms ontwikkeld zullen worden, of dat het het exotische buitenbeentje blijft dat het nu is.

Iets heel anders trouwens; ik las dat AMLogic de SDK voor lollipop vrij gaat geven voor de s802/s805/s812
http://www.freaktab.com/s...767&viewfull=1#post279767

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, het is ook niet echt een probleem dat OpenElec niet goed draait, maar dat standaard Android en de apps die op een TV box zouden moeten draaien niet (voldoende) draaien vind ik wel erg sneu. Dus ik hoop dat ze nog ergens mee komen, maar ik verwacht er idd niet veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
StrongArmLance schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 18:24:
[...]

Was niet zo weg van de eerste pi, was voor mij niet te werken met xbmc maar dit ziet al een stuk beter uit uiteraard. Ik moet er alleen altijd meteen zo'n nano wifi dingetje opplakken omdat we hier niet goed bedeeld zijn met Ethernet kabels :/
offtopic:
Waar heb je die gevonden incl behuizing voor 40? Ik kan hem incl behuizing voor minimaal 45,98 vinden...
De nieuwe Pi is erg snel. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dacuuu schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:21:
[...]
De nieuwe Pi is erg snel. :
Ik zou eerder zeggen dat de "oude" pi erg traag is.
Maar, gezien de topictitel; kan hij ook android draaien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:05:
[...]
Ik zou eerder zeggen dat de "oude" pi erg traag is.
Maar, gezien de topictitel; kan hij ook android draaien? :+
Bijna...er is een Ubuntu Snappy voor ;)...maar das comand line en wordt em niet echt voor mij. Ik heb een PI2, en als je puur XBMC/Kodi wilt draaien: ga lekker voor een MXIII. Voldoet echt veel beter. De PI2 kan iets van HD afspelen, maar zodra je dat doet dan wordt het menu erg traag en wil nog wel es crashen. Het werkt wel, maar duidelijk niet optimaal.

Dus back ontopic naar Android media players ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:16
Ik heb een MXIII ( 1GB ( S802 ) ) die staat naast de TV en draait idd bullet-proof op de stock ROM.
Een Banana Pi heb ik ook om wat mee te stoeien en klooien. Wil je iets portable's met scherm dan kan ik je de Asus F205TA ( Z3735F ) aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
wildcheese schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 09:32:
[...]

Bijna...er is een Ubuntu Snappy voor ;)...maar das comand line en wordt em niet echt voor mij. Ik heb een PI2, en als je puur XBMC/Kodi wilt draaien: ga lekker voor een MXIII. Voldoet echt veel beter. De PI2 kan iets van HD afspelen, maar zodra je dat doet dan wordt het menu erg traag en wil nog wel es crashen. Het werkt wel, maar duidelijk niet optimaal.

Dus back ontopic naar Android media players ;)
Hoe werken npo en rtl gemist binnen kodi op de MXIII? Werkt dat in tegenstelling tot de losse apps wel goed? En met kodi geen last van de 24p beperking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Als je Openelec gaat heb je sowieso nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:26:
Als je Openelec gaat heb je sowieso nergens last van :)
Openelec op de MXIII?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ja. Werkt als een trein. Inmiddels hebben meerdere vrienden van mij een MXIII aangeschaft nadat ze hem bij mij hadden zien staan.

[ Voor 68% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:34:
Ja. Werkt als een trein. Inmiddels hebben meerdere vrienden van mij een MXIII aangeschaft nadat ze hem bij mij hadden zien staan.
En dan werken de genoemde addons binnen kodi ook vlekkeloos? Want dan zou het voor de korte termijn wel eens de beste oplossing kunnen zijn voor me.

Via welke methode heb je Openelec met daarna kodi geïnstalleerd?

Zal eens zoeken waar de MXIII nu het goedkoopst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
NPO / RTL Gemist kijk ik via XOT zonder probleem whatsoever.
De addons kun je bedienen via de menus of via de XBMC remote app. Werkt beide heel soepel.

[ Voor 43% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik ga nu waarschijnlijk iets vragen wat al eerder gevraagd is, maar ik kan het zo gauw niet vinden.
Kan Kodi in principe alle bestanden afspelen die je aanbied?

Ik zit naast de mxiii ook te kijken naar een NAS.
Afhankelijk wat Kodi kan, kan ik mijn keuze maken :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:46:
NPO / RTL Gemist kijk ik via XOT zonder probleem whatsoever.
De addons kun je bedienen via de menus of via de XBMC remote app. Werkt beide heel soepel.
Nice! Balen dat ik de MXIII 2Gb toen niet met die € 50,- actie (van ik meen Gearbest) heb gehaald :(

HDMI-CEC btw werkend binnen kodi op Openelec?

[ Voor 6% gewijzigd door Joster op 07-02-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Joster schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:17:
Hoe werken npo en rtl gemist binnen kodi op de MXIII? Werkt dat in tegenstelling tot de losse apps wel goed? En met kodi geen last van de 24p beperking?
Werkt prima op android, NPO tenminste. Rtl kijk ik niet maar ik neem aan dat dat ook werkt (evt. binnen xot idd)
Waar ik bij XMBC/kodi wel last van heb is 25fps beeld via mijn dvb-t(digitenne) backend, dan skipt hij om de paar seconden een frame of wat. Wanneer ik SMPC draai gaat dat wel goed.

24fps eigenlijk geen idee, ik geloof niet dat ik überhaupt iets heb dat 24fps is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:46:
[...]

Werkt prima op android, NPO tenminste. Rtl kijk ik niet maar ik neem aan dat dat ook werkt (evt. binnen xot idd)
Waar ik bij XMBC/kodi wel last van heb is 25fps beeld via mijn dvb-t(digitenne) backend, dan skipt hij om de paar seconden een frame of wat. Wanneer ik SMPC draai gaat dat wel goed.

24fps eigenlijk geen idee, ik geloof niet dat ik überhaupt iets heb dat 24fps is.
Dus eigenlijk adviseer je eerst gewoon Android te proberen, als dat niet bevalt of fijn werkt kan ik altijd nog naar Openelec :)

Nu nog bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
HDMI-CEC werkt als een malle met Openelec. Ik heb al heel wat buttons gemapt van mn TV afstandsbediening. Zo kan ik subtitle search makkelijk starten en heb ik een watched knop gemapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:53:
HDMI-CEC werkt als een malle met Openelec. Ik heb al heel wat buttons gemapt van mn TV afstandsbediening. Zo kan ik subtitle search makkelijk starten en heb ik een watched knop gemapt.
Werkt CEC niet op de android versie van Kodi op de mxiii?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb een tweede box besteld waarop ik o.a. openelec ga proberen.
Dit omdat de huidige box gewoon de daily driver is om tv en video te kijken in de woonkamer, ding moet blijven werken dus.
Maar om eerlijk te zijn de Youtube app die je binnen android kunt draaien is echt geniaal i.c.m. mobiele apparaten. Video op je telefoon of tablet, alleen op "cast" drukken en hij komt fullscreen op je TV.
Alleen al daarom denk ik dat ik misschien niet definitief over zal gaan naar openelec, en onder android draait het tot nu toe ook naar tevredenheid.
Stabiliteit is echt heel redelijk, alleen als je rare dingen gaat doen loopt kodi soms vast. Maar met de afstandbediening kan je ook weer rebooten. Goed genoeg voor dagelijks gebruik, ook voor mijn partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Geen idee, ik draai Openelec gewoon :p
Openelec heeft 1 groot voordeel, Pulsar.

Dat is de reden dat ik daarop blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:57:
Dit omdat de huidige box gewoon de daily driver is om tv en video te kijken in de woonkamer, ding moet blijven werken dus.
Maar om eerlijk te zijn de Youtube app die je binnen android kunt draaien is echt geniaal i.c.m. mobiele apparaten. Video op je telefoon of tablet, alleen op "cast" drukken en hij komt fullscreen op je TV.
Alleen al daarom denk ik dat ik misschien niet definitief over zal gaan naar openelec, en onder android draait het tot nu toe ook naar tevredenheid.
Stabiliteit is echt heel redelijk, alleen als je rare dingen gaat doen loopt kodi soms vast. Maar met de afstandbediening kan je ook weer rebooten. Goed genoeg voor dagelijks gebruik, ook voor mijn partner.
Je kan met de app yatse youtube filmpjes casten naar openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ibiben95 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:55:
Werkt CEC niet op de android versie van Kodi op de mxiii?
Ik geloof het niet, maar ik gebruik het ook niet.
Dat zou inderdaad wel een reden kunnen zijn om voor openelec te kiezen.
Ik heb een one-for-all URC 7962 universele remote gekocht en die ingeleerd op de androidbox, tv en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ibiben95 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:59:
Je kan met de app yatse youtube filmpjes casten naar openelec.
Dat heb ik geprobeerd maar dan blijft het bij SD kwaliteit.
Ook is de bediening dan wat omslachtig, en moet het echt vanaf je mobiele apparaat gestreamed worden.
Met de youtube app geef je alleen een commando en haalt de box zelf de stream op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 11:57:
Waar en wanneer heb je deze besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:03:
[...]

Dat heb ik geprobeerd maar dan blijft het bij SD kwaliteit.
Ook is de bediening dan wat omslachtig, en moet het echt vanaf je mobiele apparaat gestreamed worden.
Met de youtube app geef je alleen een commando en haalt de box zelf de stream op.
Ja daar heb je een punt. De reden dat ik toch bij de android versie blijf is ook de youtube app voor google tv ( https://play.google.com/s....android.youtube.googletv ). De app is echt gemaakt voor tv en is ook gemakkelijk te gebruiken voor mijn ouders.

Alleen merk wel zo nu en dan dat kodi crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Aanvullingen? :)

Voordelen Android:
- Allerlei Android apps draaien

Voordelen Openelec:
- HDMI-CEC
- Pulsar
- Stabiliteit (snelheid)

[ Voor 10% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Pulsar is nieuw voor me. Ik heb even gegoogled en gezien dat het werkt dmv torrents. Maar wat is de voordeel van pulsar tegenover genenis bijvoorbeeld?

Om je rijtje even aan te vullen. Volgens mij werkt openelec ook sneller en stabieler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
ibiben95 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:06:De reden dat ik toch bij de android versie blijf is ook de youtube app voor google tv ( https://play.google.com/s....android.youtube.googletv ). De app is echt gemaakt voor tv en is ook gemakkelijk te gebruiken voor mijn ouders.
Dat is idd de app die ik bedoel. Werkt echt geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Genesis is toch alleen op van die filehosting sites? Torrent is qua bron natuurlijk wel redelijk solide als het aan komt op de nieuwere shit. Die filesharing sites zijn nogal spotty qua bufferen enzo. Nu zijn torrents natuurlijk soms ook niet helemaal geweldig, omdat er maar een paar seeders over zijn, maar daar heb je er voor mijn gevoel toch minder last van.

Genesis draait ook op Openelec. :)

[ Voor 64% gewijzigd door SidewalkSuper op 07-02-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 13:05:
Genesis is toch alleen op van die filehosting sites? Torrent is qua bron natuurlijk wel redelijk solide als het aan komt op de nieuwere shit. Die filesharing sites zijn nogal spotty qua bufferen enzo. Nu zijn torrents natuurlijk soms ook niet helemaal geweldig, omdat er maar een paar seeders over zijn, maar daar heb je er voor mijn gevoel toch minder last van.

Genesis draait ook op Openelec. :)
ZIjn de films die worden aangeboden op pulsar beter in kwalitiet dan genesis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Op android kun je als alternatief popcorntime draaien voor torrenstreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
ibiben95 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:00:
[...]

ZIjn de films die worden aangeboden op pulsar beter in kwalitiet dan genesis?
Is maar net wat je aangeeft wat ie wel of niet mag scrapen.
Als je genoegen neemt met alle files kun je gewoon torrent kiezen. Dan heb je bijv keuze uit SD, 720p en 1080p.
Ik heb alleen HD aan staan. Dus hij moet Bluray zijn en/of 720p/1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, maar ik heb hem nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:14:
Is momenteel wel de goedkoopste die ik kan vinden inderdaad, lijkt me gezien zijn beoordelingen betrouwbaar genoeg. Hoe lang geleden heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:14:
[...]

Is maar net wat je aangeeft wat ie wel of niet mag scrapen.
Als je genoegen neemt met alle files kun je gewoon torrent kiezen. Dan heb je bijv keuze uit SD, 720p en 1080p.
Ik heb alleen HD aan staan. Dus hij moet Bluray zijn en/of 720p/1080p.
Ik vind het jammer dat Pulsar nog geen library integratie kent.
Dat gebruik ik gewoon fulltime op genesis, mijn eigen downloadfolder is nog nooit zo leeg gebleven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Joster schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:32:
Is momenteel wel de goedkoopste die ik kan vinden inderdaad, lijkt me gezien zijn beoordelingen betrouwbaar genoeg. Hoe lang geleden heb je hem besteld?
20 januari.
Idd goedkoopste die ik vinden kon van een aanbieder waarvan ik nog wel verwacht dat ze gaan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:18:
[...]
20 januari.
Idd goedkoopste die ik vinden kon van een aanbieder waarvan ik nog wel verwacht dat ze gaan leveren.
De vraag is dan of ik er een van bijvoorbeeld 5 dollar meer kan vinden waarbij hij dr binnen een week is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dan ga je met dhl of ups oid verzenden en dan wordt het een stuk duurder vanwege de extra rekening van de douane.
(al zou je die theoretisch met china post ook kunnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MXIII vandaag afgeleverd. Maar ben niet thuis dus bij de buren gedropt. Heeft een maand geduurd maar geen inklaringskosten 😁 Dat maakt het allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nu trouwens een alternatief op Pulsar die ook wel chill is en bovendien wel op Android werkt: https://seo-michael.co.uk...diatorrent-for-xbmc-kodi/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:40:
Dan ga je met dhl of ups oid verzenden en dan wordt het een stuk duurder vanwege de extra rekening van de douane.
(al zou je die theoretisch met china post ook kunnen krijgen)
Wilde eigenlijk net gaan bestellen, maar wat voor stekker zit er eigenlijk bij? Als ik hier op foto 5 kijk dan gaat die niet in ons stopcontact passen wel?

http://www.aliexpress.com/item-img/-/2016734042.html#

Of levert hij gewoon alle adapters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
In de advertentie staat een foto met US/UK/EU pluggen, dus ik neem aan dat ze gewoon de juiste adapter meesturen per land tenzij je zelf aangeeft iets anders te willen.
Dat is de gebruikelijke procedure met dit soort handel.

Hou er rekening mee dat het Chinese nieuwjaar op 19 feb. begint en ze 9 werkdagen hebben om te versturen, dus dat kan aanzienlijke vertraging geven bij de verzending.
Maar goed, als je haast hebt dan moet je er sowieso niet aan beginnen, drie weken wachten is heel normaal en soms nog heel wat langer dan dat. (en soms heb je mazzel en ligt het binnen een paar dagen op de mat, maar dat heb ik eigenlijk alleen met klein grut gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik bestel hem dadelijk gewoon en zie het wel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spam

[ Voor 97% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam

[ Voor 99% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Rockchip 3188.
Ik zou er niet aan beginnen.

[ Voor 50% gewijzigd door Bolletje op 10-02-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gewoon spam, 'aantal gekocht' ?
amper week geregistreerd op tnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op tweakers pas net geregistreerd inderdaad.
Rockchip 3188 werkt prima met de 2 gb ddr3.
Je kunt m gewoon werkend komen bekijken hoor:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 4 van de cs918 gekocht.

ik heb 2 van de U2 Android 4.2 Mini PC gekocht, hier proberen we een nieuwe image op te zetten, want wat er nu op staat, vind ik zelf niet mooi.

en 4 van de Q8 Android 4.4 TV Box Rockchip 3288 Quad-Core 2GB/ 8GB Dual Wifi 2.4G & 5.8G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je bent dus een handelaar die hier zijn waren probeert te slijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan had ik het groter moeten aanpakken. Ik heb er een paar over. Die bied ik te koop aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Het lijkt me toch buiten de doelstellingen van dit forumtopic te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Allang gerapporteerd.. zullen wel asap worden verwijderd.

CS918 = idd wanhopig gedateerde rommel.. als we 1 ding hebben geleerd in dit topic dan is het dat Rockchip troep is en dat Amlogic veel beter presteert voor hetzelfde geld.

[ Voor 37% gewijzigd door Cooler_King op 08-02-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:43:
Dan had ik het groter moeten aanpakken. Ik heb er een paar over. Die bied ik te koop aan.
Over van wat?
Je koopt er toch gewoon bewust 'te veel' om door te kunnen verkopen?

Of dacht je dat je 12 android tv boxjes nodig had en heb je er uiteindelijk ietsje minder nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popcorntime werkt niet op mijn Mxiii. Zit op firmware 110k4. Meer mensen dit probleem? Werkt ie bij jou wel, op welke firmware zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Probeer je nou te ontkennen dat je in dit forum wil handelen? Dit is overduidelijk een vorm van marketing voor je verkoop. Ik bedoel, ik ga toch ook niet op het tweakers forum posten dat ik 2 mk808B plus te koop heb staan op de volgende link link dan ook niet . Dat mag simpelweg niet. Ik zeg op de brandstapel die WalterJongKaas

[ Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 11-02-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34

StrongArmLance

Endless flow

ibiben95 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 21:06:
Probeer je nou te ontkennen dat je in dit forum wil handelen? Dit is overduidelijk een vorm van marketing voor je verkoop. Ik bedoel, ik ga toch ook niet op het tweakers forum posten dat ik 2 mk808B plus te koop heb staan op de volgende link - . Dat mag simpelweg niet. Ik zeg op de brandstapel die WalterJongKaas
Ja, doe nou maar even niet, dat is vervelend en niemand hier is dom genoeg om met die vage marktplaats handelaars in zee te gaan. Wat is 60 euro voor belachelijke prijs? (Leuk dat in je tekst staat: vaste prijs 60 en dan bij de advertentie 50) IB, waarom meerdere marktplaats accounts... Beetje doorzichtig, ik zal het wel melden bij mp.

[ Voor 21% gewijzigd door Bolletje op 11-02-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Cooler_King schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:09:als we 1 ding hebben geleerd in dit topic dan is het dat Rockchip troep is en dat Amlogic veel beter presteert voor hetzelfde geld.
Mwoh. Volgens mij is er best goede firmware voor de 3288.
Maar zoals gezegd die 3188 is te oud.
Ding haal je voor 45 euro uit china trouwens mocht je er toch een willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik heb de MXIII in ieder geval besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Draait de MXIII ook netflix? Ik heb recent een philips android all in one gekocht met android 4.2 maar die draait dus geen netflix, slechtste koop die ik in tijden heb gemaakt. Ik zoek een mediacenter met netflix, horizon go en xbmc, zodat ik alles in één kastje heb met een minimaal verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik kan vinden voor een MX4 1G/2G met s802, maar mogelijks pincompatible met S812 :
MX4 stockfirmware

Hier voor MX4 met S812 en 2G.

Succes Barry !

Mijn MX4 is geen "instabox phantom" maar een "4K". De fw versie heb ik hierboven al gepost.
1GB/8GB met BT en wifi-n en met S812 ( het amlogic S812 logo dat we hier allemaal kennen verschijnt prominent tijdens het booten.)

Mijn problemen met XBMC zijn van de baan na een complete herinstallatie van Gotham, ik kan alle skinz downloaden.
Mijn opmerkingen over %balkjes hadden betrekking op een ISO filmpje, maar mijn MXIII doet krek hetzelfde.
De Nova launcher is prima als je de Android feel wil behouden.

Mijn in china gekochte MX4 blijft mijn woonkamertoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Wat zou overigens een fijnere besturing zijn voor de MX3 ?
Kan je hiervoor beter XBMC/Kodi of openelec gebruiken ?

Of is dit puur een persoonlijke keuze ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet helemaal hoe je een app verwijdert in de mbox interface van de MXiii. Help iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:50:
Ik snap niet helemaal hoe je een app verwijdert in de mbox interface van de MXiii. Help iemand?
Als het goed is moet je naar Settings, Other, More settings en dan apps, en van hieruit kunnen apps verwijderd worden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij XBMC valt bij plug-ins bij video's de helft weg of wordt er zwaar ingezoomd. MXiii. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Nog geen last van gehad. Bij mij geeft hij gewoon full screen beeld.
Ik gebruik Pulsar en XOT

[ Voor 16% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-02-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Huh, pulsar op android?
Of gebruik je openelec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Ik gebruik Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:01:
[...]
Ik geloof het niet, maar ik gebruik het ook niet.
Dat zou inderdaad wel een reden kunnen zijn om voor openelec te kiezen.
Ik heb een one-for-all URC 7962 universele remote gekocht en die ingeleerd op de androidbox, tv en versterker.
Btw, iemand heeft gemeld dat het wel HDMI-CEC werkt bij hem:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43137338

Dacht het me al te herinneren dus ik ging nog eens zoeken :) Als het bij mij niet werkt overweeg ik sterk OpenElec te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik kwam in de firmware instellingen inderdaad HDMI-CEC nog tegen, dus het zou wel moeten werken (al heb ik het niet geprobeerd)
Sorry voor het verspreiden van een stukje misinformatie; CEC is er dus zowel onder android als onder openelec in tegenstelling tot wat ik eerder beweerde.

[ Voor 8% gewijzigd door ASW1 op 10-02-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg Openelec op een of andere manier niet geïnstalleerd. Naar andere firmware versies update hij wel maar niet naar Openelec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Openelec kun je alleen erop plempen via recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
ASW1 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:14:
Was die van jouw al wel verzonden ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ja, ik heb wel een trackingcode (die overigens (nog?) geen info geeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Ik krijg Openelec op een of andere manier niet geïnstalleerd. Naar andere firmware versies update hij wel maar niet naar Openelec.
Welke versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al gelukt. Openelec 5.0 werkt fantastisch. Ik gebruik de S82 versie voor mijn 2gb MXiii.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Mooi, die gebruik ik ook. :)
Hier is trouwens een Openelec 5.0.1 image te downloaden http://amlinux.ru/image/5.0.1/

Ik wil eigenlijk nog wel weten hoe ik dat bootlogo kan veranderen voor mezelf. Ik neem aan dat ik logo.img moet mounten ofzo.
Iemand enig idee?

[ Voor 101% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-02-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:07:
Het is al gelukt. Openelec 5.0 werkt fantastisch. Ik gebruik de S82 versie voor mijn 2gb MXiii.
Heb je een link naar de file + iets van een instructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Joster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:04:
[...]

Heb je een link naar de file + iets van een instructie?
Pak van mijn link de S82 versie als je de MXIII 2GB ram hebt.
De normale .zip uitpakken op een usb-stick.
Met tandenstoker in je AV-port de resetknop indrukken, terwijl je hem aanzet met de usb aangesloten.
Dan in het menu Update from EXT kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
SidewalkSuper schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Pak van mijn link de S82 versie als je de MXIII 2GB ram hebt.
De normale .zip uitpakken op een usb-stick.
Met tandenstoker in je AV-port de resetknop indrukken, terwijl je hem aanzet met de usb aangesloten.
Dan in het menu Update from EXT kiezen.
Thanks, even bookmarken deze.

Best verwarrend eigenlijk dat er zoveel bestanden zijn. Ik moet dus deze hebben: OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.1.zip Terwijl de .update.zip alleen is voor als je 5.0 al hebt?

En dan zijn er nog een aantal andere waar je nog mee de mist in zou kunnen gaan;
OpenELEC-Amlogic.MX3.arm-5.0.1.zip
OpenELEC-Amlogic.S806-S802.arm-5.0.1.zip

Is ie meteen bricked als je een verkeerde pakt per ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Nu online
Geen idee, probeer het en report back :D :D :D
MX3 is de 1GB versie, daarmee brick je hem niet. S806-S802 zou misschien ook wel kunnen werken, geen flauw idee. De chip is iig de S802, dus wat dat betreft zou je zeggen dat het oke is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ah, er is ook een nieuwe voor de S806-S812, althans andere bestandsgrootte dan die van vrijdag! Misschien dat die wel behoorlijk werkt. Maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Pfff ... wil eigenlijk ook wel naar Openelec met mijn Tronsmart Vega.
Moet ik ook hiervoor de OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.1.zip gebruiken?

Ik heb er nu de Wasser Firmware op staan, deze heeft een recovery modus bij de instellingen.
Kan ik die probleemloos gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
loneranger56 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:21:
Pfff ... wil eigenlijk ook wel naar Openelec met mijn Tronsmart Vega.
Moet ik ook hiervoor de OpenELEC-Amlogic.S82.arm-5.0.1.zip gebruiken?

Ik heb er nu de Wasser Firmware op staan, deze heeft een recovery modus bij de instellingen.
Kan ik die probleemloos gebruiken?
Uitgaande van dit topic denk ik dat het inderdaad dezelfde is die je moet hebben.

Je andere vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

Garyu

WW

Ik heb een beetje het gevoel door de vele bomen het bos niet meer te zien.
Ben op zoek naar een betaalbare Android-mediaspeler die zowel NAS als Amazon Prime Instant Video kan afspelen. Resolutie is niet zo belangrijk, momenteel nog altijd een 720p-TV.

Ik zie hier verschillende chip-sets met verschillende hoeveelheden RAM en ROM, CPU, etc. voorbijkomen en bijbehorende verschillende 3D-Mark, Antutu,etc. scores. Op mijn telefoon kan ik me hier redelijk wat bij voorstellen, maar wat zijn de punten waar ik op moet letten bij het kopen van een mediaspeler? Is OpenELEC / Kodi support standaard? Play Store?

Ik had gehoopt hierover iets in de startpost te lezen, misschien dat iemand mij op weg kan helpen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Amazon Fire TV?

Overigens is mijn MXIII al verzonden :)

Geen idee waarom dit erin staat "You are advised to contact the seller for shipment information."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:05:

Geen idee waarom dit erin staat "You are advised to contact the seller for shipment information."
Anders even een bericht sturen naar de verkoper kijken wat die zegt ?
Die melding kreeg je in de e-mail zeker ?

[ Voor 8% gewijzigd door MdO82 op 11-02-2015 15:28 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Ik merk dat de add-on pulsar nu heel erg populair is. Maar wat zijn precies de voordelen van pulsar tegenover genesis. Of welke voordelen heeft genesiis tegenover pulsar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
MdO82 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Anders even een bericht sturen naar de verkoper kijken wat die zegt ?
Die melding kreeg je in de e-mail zeker ?
Ja klopt, op AE staat dit:

"Tracking information is available within 5-10 days. You can track your order here China Post Air Mail Website while it is still in China. After your order has arrived at its destination, you can monitor the delivery here Destination Post Website."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_survey
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10-2021
Gezocht mini tv speler die grote MP4 bestanden(>1 Gb) goed kan afspelen.

Ben toe aan een nieuwe mini pc omdat mijn huidige cx-919 grote MP4 bestanden(>1 Gb) niet goed wil afspelen. Het beeld begint snel zeer slecht te worden.
Grote MKV( > 4 GB) bestanden worden wel probleemloos afgespeeld.
Ik heb vanaf het begin nog een paar probleempjes met mijn cx-919 gehad die ik niet heb kunnen oplossen omdat deze cx-919 niet helemaal in orde is. Er viel echter mee te leven.
Maar ik krijg nu steeds meer grote MP4-bestanden er daar kan ik nu niks mee.

Heeft iemand een tip?

[ Voor 14% gewijzigd door peter_survey op 11-02-2015 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Joster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Ja klopt, op AE staat dit:

"Tracking information is available within 5-10 days. You can track your order here China Post Air Mail Website while it is still in China. After your order has arrived at its destination, you can monitor the delivery here Destination Post Website."
Dan zal je daar ook een trackingsnummer kunnen vinden, deze kan je dan tzt via http://track-chinapost.com/startairmail.php moeten kunnen traceren.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mijn MXiii soms op een oude av tv aan. Helaas dan alleen geen geluid met openelec 5.0. Probeer nu de amlogic build.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:24

Garyu

WW

Op zich natuurlijk een leuk apparaatje, maar kost momenteel toch wel €99, voor zover ik weet zit er een niet heel krachtige dualcore CPU op? Ik heb er geen moeite mee om iets uit China te importeren wat minder kost en beter werkt ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 12-02-2015 16:37 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
Garyu schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:36:
[...]
Op zich natuurlijk een leuk apparaatje, maar kost momenteel toch wel €99, voor zover ik weet zit er een niet heel krachtige dualcore CPU op? Ik heb er geen moeite mee om iets uit China te importeren wat minder kost en beter werkt ;).
Er zit een quadcore snapdragon 600 in. Dus redelijk wat rekenkracht zowel cpu als gpu. Hij is vergelijkbaar met een Samsung Galaxy S4. Een nadeel: hij is alleen te verkrijgen bij Amazon.

• Joster
Chromeit.nl levert ze ook (als in, die kopen hem voor jij bij Amazon). Per telefoon / mail is te onderhandelen over de prijs met de eigenaar (en nee, dat ben ik niet).
Pagina: 1 ... 59 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer