Voor die 30 dollar kan je niet misgaan met die MK808B Plus.. hoop alleen dat HDMI-CEC binnenkort gefixed wordt. Zie ook: http://www.freaktab.com/s...-HDMI-CEC-success-stories
is er op de finless rom (voor de MXIII/2GB) ook ondersteuniong voor de flash player? er zijn een aantal sites die ik gebruik om series te bekijken, dit kan niet "standaard" met de MXIII. heb daarvoor de laatste Flash Payer icm Dolphinbrowser (en jetpack) moeten installeren. iemand die kan controleren of dit mogelijk is op finless rom?
Wat omslachtig, je kan toch vast wel op een betere manier kijken naar die series.
Staan ze niet in Pulsar?
Staan ze niet in Pulsar?
helaas niet voor deze series (zijn geen engelse series) .. voor de "normale" series gebruik ik Popcorn time, showbox en xbmc (navi-x).
Eerst maar eens zien dat zo'n Chinees apparaat het onder intensief gebruik überhaupt twee jaar uithoudt....barrymossel schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:37:
Nou ja, als je er nu een koopt en je wilt niet over een jaar (of twee) een nieuwe kopen, dan kun je beter nu gaan voor eentje die nu future proof is. Maar dat is een eigen keuze...
Geen enkel probleem.SolarOrbiter schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:10:
heb daarvoor de laatste Flash Payer icm Dolphinbrowser (en jetpack) moeten installeren. iemand die kan controleren of dit mogelijk is op finless rom?
Ghe ghe.. dat is ook weer zo.Hoppa! schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:57:
Eerst maar eens zien dat zo'n Chinees apparaat het onder intensief gebruik überhaupt twee jaar uithoudt....
Hoewel ik denk dat dat nog weleens mee zou kunnen vallen zo lang het soldeerwerk maar houdt.
Ik heb alvast maar een reserve besteld om wat te experimenteren met openelec etc.
Misschien geen gek idee om die achter de hand te houden.
Heb je natuurlijk gelijk in, maar we hopen er natuurlijk wel op. Zijn er veel verhalen over dat dat niet het geval zou zijn?Hoppa! schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:57:
[...]
Eerst maar eens zien dat zo'n Chinees apparaat het onder intensief gebruik überhaupt twee jaar uithoudt....
De Instabox MX4 is binnen. Hier de eerste bevindingen:
-snel en vloeiend
-Kodi werkt uitstekend
-KPN iTV online werkt goed behalve opnames terugkijken
-NLziet werkt niet (hopen dat hier een oplossing voor komt)
-HBO Go werkt
-WiFi ontvangst is goed
-Design van de box is perfect
-Open VPN werkt ook
Ik heb hem via amazon.de gekocht voor 89 euro incl verzending.
-snel en vloeiend
-Kodi werkt uitstekend
-HBO Go werkt
-WiFi ontvangst is goed
-Open VPN werkt ook
Nou nee, maar apparatuur wordt tegenwoordig sowieso niet voor de eeuwigheid gemaakt en dit soort spul al helemaal niet. Genoeg voorbeelden van Chinese tablets/telefoons die een veel kortere levensduur hebben dan hun 'Westerse' broertjes. Overigens, ik ben een echte chinashopper qua tablets en telefoons, dus niet iemand die ongefundeerd afkraakt.barrymossel schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:45:
[...]
Heb je natuurlijk gelijk in, maar we hopen er natuurlijk wel op. Zijn er veel verhalen over dat dat niet het geval zou zijn?
Je kunt het ook zien trouwens, als je ze open maakt. Apparaten van A-merken worden weliswaar vaak in dezelfde fabriek gemaakt, maar doorgaans met betere componenten en ook gewoon veel beter in elkaar gezet. Dat heeft allemaal zijn weerslag op de levensduur. Aanbrengen van koelpasta, soldeerpunten, schroefjes te vast gedraaid, noem het maar op.
Maar goed, mijn opmerking was natuurlijk in de eerste plaats met een knipoog. Feit is namelijk wel dat ik gewoon blij ben met mijn MXIII zolang als hij me bevalt. Dat hij 4k niet hardwarematig aankan in een bepaalde codec vind ik geen argument, omdat ik nu geen 4K TV heb. En als ik ooit een 4K TV koop, dan zie ik wel of ik daar een nieuwe box bij koop. Misschien ziet de wereld er dan wel heel anders uit en heeft die TV gewoon een goede player aan boord.
Daarbij, je blijft ook afhankelijk van de kwaliteit van je bronbestanden. Dat is veel belangrijk als de theoretische resolutie. Ik heb genoeg 1080p bestanden gedraaid die er minder uitzagen dan analoge TV-uitzendingen destijds.
werkt de flash player met de native (en googl chrome) browser. of heb je het icm de dolphin browser gedaan, zoals beschreven door mij ?
bedankt voor het testen.
Met dolphin.
Flash werkt geloof ik niet meer sinds android 4.4, in geen enkel apparaat, behalve dan i.c.m dolphin browser en dan nog niet altijd 100%
Flash werkt geloof ik niet meer sinds android 4.4, in geen enkel apparaat, behalve dan i.c.m dolphin browser en dan nog niet altijd 100%
Ik mis het ook echt niet... weet je zeker dat je het nodig hebt?
Die MXIII, heeft die altijd ethernet eigenlijk? Ik zie het bij sommige shops vermeld en andere niet.
Dus niet dat er verschillende modellen van zijn zeg maar.
Mijn wifi zuigt, en geen zin een nieuwe router aan te moeten schaffen omdat straks blijkt dat dat ding geen ethernet heeft.
Dus niet dat er verschillende modellen van zijn zeg maar.
Mijn wifi zuigt, en geen zin een nieuwe router aan te moeten schaffen omdat straks blijkt dat dat ding geen ethernet heeft.
Verwijderd
Hoe is de firmware gelabeld ? 109k4, 111k4 ....?menalert schreef op maandag 26 januari 2015 @ 13:51:
De Instabox MX4 is binnen. Hier de eerste bevindingen:
-snel en vloeiend
-Kodi werkt uitstekend
-HBO Go werkt
-WiFi ontvangst is goed
-Open VPN werkt ook
Btw, ik zie dat de Amlogic S805 datasheet gereleased heeft. Ben benieuwd wat men hiermee kunnen doen.
bron: http://www.cnx-software.c...-s805-datasheet-released/
bron: http://www.cnx-software.c...-s805-datasheet-released/
OpenELEC voor MK808B Plus: https://github.com/kszaq/OpenELEC.tv/releases
HDMI-CEC schijnt te werken nu
Hopelijk komt er ook een nieuwe stock android firmware met nieuwe kernel en dus werkende CEC.
Edit: Net met LG TV met SimpLink geprobeerd, maar lukt nog niet om hem te bedienen. Misschien dat ie dus custom key mappings nodig heeft of zo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook kan je vanuit OpenELEC het scherm niet resizen / scalen (in android was hier wel een optie voor). In 1080p 60hz is het beeld iets te groot.
HDMI-CEC schijnt te werken nu
Edit: Net met LG TV met SimpLink geprobeerd, maar lukt nog niet om hem te bedienen. Misschien dat ie dus custom key mappings nodig heeft of zo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook kan je vanuit OpenELEC het scherm niet resizen / scalen (in android was hier wel een optie voor). In 1080p 60hz is het beeld iets te groot.
[ Voor 56% gewijzigd door Cooler_King op 27-01-2015 11:54 ]
Zet je TV is een keer op native ipv breedbeeld?Cooler_King schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:30:
HDMI-CEC schijnt te werken nuHopelijk komt er ook een nieuwe stock android firmware met nieuwe kernel en dus werkende CEC.
Ik had er ook een tijd last van, totdat ik op de TV zelf een keer ging klooien.
Net antwoord gekregen van die openelec dev:dCY schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:06:
[...]
Zet je TV is een keer op native ipv breedbeeld?
Ik had er ook een tijd last van, totdat ik op de TV zelf een keer ging klooien.
Dus iig kijken voor miniHDMI-HDMI adapter, en scherm is idd te caliberen of via TV in te stellen.Do you use HDMI cable that came with the box? HDMI-CEC didn't work for me either when I was using it, now I have a good quality (yet cheap) HDMI cable + miniHDMI-HDMI adapter and it works.
As for the oversized screen you have two options:
1) Video calibration in Kodi (you may have to turn on the Expert settings) http://kodi.wiki/view/Settings/System#Video_calibration
2) Change your TV mode to 1:1 pixel (I recommend that for the best picture quality)
Verwijderd
Lekker handig!!Cooler_King schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:30:
HDMI-CEC schijnt te werken nuHopelijk komt er ook een nieuwe stock android firmware met nieuwe kernel en dus werkende CEC.
http://www.aliexpress.com...02-H-2GB/32272635385.html
foutje? minix X8-H voor $62
[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 27-01-2015 13:27 ]
Nee hoor, geen Feedback.defusion schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:26:
http://www.aliexpress.com...02-H-2GB/32272635385.html
Scam dus.
Goed punt,
Net een MXIII besteld, twijfelde nog of ik toch een minix wilde, maar toch te duur in verhouding, tot ik deze opeens zag...
Net een MXIII besteld, twijfelde nog of ik toch een minix wilde, maar toch te duur in verhouding, tot ik deze opeens zag...
De knoop is doorgehakt en het is toch de 812 chipset geworden.SteveV schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:08:
Dat snap ik als je langer wacht komt er altijd iets beters maar dat is nu niet aan de orde.
De betere chipset is al leverbaar
Ik hak binnen nu en week de knoop door en ga dan bestellen.
Hardware is besteld en van het weekend eens mee gaan spelen.
Is er over 2 jaar weer een nieuw en beter apparaat wat ongetwijfeld zo zal zijn verhuis ik de X8-H Plus naar de slaapkamer zodat de Boxee Box met pensioen kan.
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Waar kan ik dit vinden?Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:42:
[...]
Hoe is de firmware gelabeld ? 109k4, 111k4 ....?
ik wil ook voor de 812 chipset gaan, ik denk dat de mx4 dan wel een goede keuze is.
Iemand een site waar ik deze het beste (en goedkoopste) kan kopen?
Stop chasing the dream, you're already living it
Dat is dezelfde als de CX-S806 toch? Die heb ik zelf gekocht bij Geekbuying. Goede service in ieder geval. En ook niet duur: http://www.geekbuying.com...acast---Black-335339.htmlQosmic schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:21:
ik wil ook voor de 812 chipset gaan, ik denk dat de mx4 dan wel een goede keuze is.
Kan je op die CX-S806 ook de roms van een MX 4 draaien?
Ik heb de CX-S806 nog niet (verwacht hem na het weekend), maar volgens mij is de hardware gewoon hetzelfde: http://www.sunchip-tech.c...peId=10&Id=51&FId=t3:10:3
Dus dan lijkt het me ook dat er dezelfde roms op gedraaid kunnen worden. Maar pin me er niet op vast
Dus dan lijkt het me ook dat er dezelfde roms op gedraaid kunnen worden. Maar pin me er niet op vast
Verwijderd
CX-S806 = MX4. MX4 is alleen de brandnaam die InstaBox gebruikt, waarschijnlijk om mee te profiteren van het succes van boxen met een 'MX' in de naam. Weet iemand trouwens wie de OEM van de MXiii is?
http://www.bee-link.com/en/goods.php?id=56Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:08:
CX-S806 = MX4. MX4 is alleen de brandnaam die InstaBox gebruikt, waarschijnlijk om mee te profiteren van het succes van boxen met een 'MX' in de naam. Weet iemand trouwens wie de OEM van de MXiii is?
Verwijderd
ZIt op het werk, dus even uit het hoofd :
in Settings gaan (groot tandwiel), dan heb je rechts het balkje "Other Settings" en dan kom je in het android settings menu terecht wat je herkent van je phone. Daar ga je onderaan naar "About.." en zou je het moeten vinden.
thx om te willen opzoeken, dan weten we meteen of de MXIII firmwares ook op MX4 werken.
Mijn MX4 komt van China, moet nog even wachten. Verbaast me dat Nederlanders wel via amazon.de kunnen kopen...
waarom verbaasd dat je?
Ik wil dus ook die MX4 kopen of de CX-S806.
Waar en welke kan ik dan beter kopen ook ivm belasting van douane enzo?
CX-S806 is 67 euro bij geekbuying en MX4 75 bij amazon.de
Bedoel je dit? Is van de CX-S806 met S812. Bron: http://www.cnx-software.c...view-amlogic-s812-tv-box/Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:21:
[...]
in Settings gaan (groot tandwiel), dan heb je rechts het balkje "Other Settings" en dan kom je in het android settings menu terecht wat je herkent van je phone. Daar ga je onderaan naar "About.." en zou je het moeten vinden.
thx om te willen opzoeken, dan weten we meteen of de MXIII firmwares ook op MX4 werken.
Mijn MX4 komt van China, moet nog even wachten. Verbaast me dat Nederlanders wel via amazon.de kunnen kopen...

Idem aan de foto die hierboven is gepost!Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:21:
[...]
Nog even mijn verdere ervaringen delen met de MX4. Dit is overigens mijn eerste Android ervaring en ben dus nog niet precies op de hoogte van nieuwe software opzetten etc. De MX4 werkt uitstekend alleen kom ik wat problemen tegen met NLZiet en HBOGo, na het opstarten kan ik een aflevering bekijken en daarna niet meer en gaat de app terug naar het beginscherm (NLZiet) en bij HBO zwart beeld. Na het opstarten kan ik weer een aflevering zien. Ook opnames terugkijken via KPN iTV geeft problemen. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al verschillende user agents gebruikt en app versies. Wellicht dat het met de onderliggende video player te maken heeft?
Overigens lijkt me niet dat dat gaat lukken, aangezien 1) ander OEM, 2) OpenElec ook andere versies heeft voor MXIII en MX4.Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:21:
[...]
Verwijderd
Ik woon in Gent. Als ik op amazon.fr of amazon.de probeer te kopen geraak ik niet afgerekend ... en het lijkt niet enkel een leveringsprobleem.Qosmic schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:26:
waarom verbaasd dat je?
Amazon.co.uk lukt dan weer wel, maar dan is de powerplug engels etc etc
Zijn er hier nog vlamingen die dit kunnen bevestigen ?
Hoe gaat die MX4 of CX-S806 / S812 chipset trouwens om met HLS streaming?
Verwijderd
MX4 heeft toch een andere chipset? Lijkt me logisch dat roms voor een S802 chipset niet op een S812 draaien. Althans zou misschien wel moeten werken, maar gaan de voordelen van de S812 dan niet verloren?
Eigenlijk wil ik gewoon NU een goedkoop apparaatje aanschaffen zodat ik Kodi / SPMC kan draaien en uitzending gemist / RTL XL kan kijken. Netflix maakt me momenteel niet eens zo uit, Youtube ook niet want draait beide goed op mijn TV. Ik wil iets aanschaffen om de tijd te overbruggen tot Android TV / 100 euro windows bakkies (zoals de Pipo 7) gemeengoed is. Dan kan het goedkope apparaatje mooi naar de slaapkamer. MXIII 2Gb beste keuze? Of heeft die nog veel issues met uitzending gemist e.d.?
Verwijderd
Bij settings heb je rechts "Other". Daar vind je Build number. Je hoeft dus niet in de android settings te gaan.. Dank.
Vandaag mijn MXIII ontvangen.
Helaas is het een DOA
Helaas is het een DOA

2250 WP Zuid PVoutput
klote... had hetzelfde met mijn oude imito MX1 van geekbuying, uiteindelijk wel opgelost, maaar we waren wel een paar maanden verder.. (eerst zelf lopen kloten met flashen etc, toen in bubbelenvelop terug gestuurd, bekeken en nieuwe ontvangen..)MdO82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:
Helaas is het een DOA
bij mij was er iets mis met wifi, die wilde niet aan
waar heb je gekocht?
Ik had hem besteld bij dealsmachine.Prulleman schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:08:
[...]
klote... had hetzelfde met mijn oude imito MX1 van geekbuying, uiteindelijk wel opgelost, maaar we waren wel een paar maanden verder.. (eerst zelf lopen kloten met flashen etc, toen in bubbelenvelop terug gestuurd, bekeken en nieuwe ontvangen..)
bij mij was er iets mis met wifi, die wilde niet aan
waar heb je gekocht?
Dacht eerst dat de adapter het probleem was, maar die werkt zonder problemen
2250 WP Zuid PVoutput
als je een andere adapter hebt liggen is het wel de moeite om die te proberen (liefst een kwaliteits 2A adapter, zoals een ipad adapter). mij was dat niet het probleem
Een ipad adapter gaat niet werken toch omdat dit een andere aansluiting is ?
Ik heb een andere adapter geprobeerd. Hier krijg ik ook geen reactie mee.
Als ik de adapter test op ons modem, dan gaat dit prima
Ik heb een andere adapter geprobeerd. Hier krijg ik ook geen reactie mee.
Als ik de adapter test op ons modem, dan gaat dit prima
2250 WP Zuid PVoutput
ow, ging uit van een USB adapter, mijn stick heeft gewoon micro usbm en kan dus via een micro kabel aan een ipad adapter..
Verwijderd
Mijn mxiii kwam aan zonder firmware. Probeer misschien met de amlogic tool en een otg kabeltje een fw te laden ?MdO82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 16:20:
Helaas is het een DOA
Heb je misschien een link naar de amlogic tool ?Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:18:
[...]
Mijn mxiii kwam aan zonder firmware. Probeer misschien met de amlogic tool en een otg kabeltje een fw te laden ?
Inmiddels hier gevonden: http://www.cnx-software.c...are-upgrade-amlogic-s802/
En welke firmware kan ik het beste gebruiken ?
Die van mij komt niet verder dan dit:

[ Voor 23% gewijzigd door MdO82 op 30-01-2015 21:38 ]
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Het is foetsie??MdO82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:33:
[...]
Heb je misschien een link naar de amlogic tool ?
Inmiddels hier gevonden: http://www.cnx-software.c...are-upgrade-amlogic-s802/
En welke firmware kan ik het beste gebruiken ?
Die van mij komt niet verder dan dit:
[afbeelding]
Ik zie net dat ik voordat ik hem boot dat ik de recovery (av) in moet drukken om te flashen. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken ?
2250 WP Zuid PVoutput
Misschien een tandenstoker, zoals OVERAL gezegd wordt ?MdO82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:45:
[...]
Ik zie net dat ik voordat ik hem boot dat ik de recovery (av) in moet drukken om te flashen. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken ?

Vandaag binnen gehad. Eerste (hele korte) indruk is wel positief, het loopt allemaal heel soepeltjes. Nog niet echt dingen kunnen testen helaas
Ga hem de aankomende weken reviewen, iemand nog tips voor dingen die getest moeten worden?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Mogelijks ontbreekt je nog de ADBdrivers. Google eens adbdriver.zip.FreshMaker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:50:
[...]
Misschien een tandenstoker, zoals OVERAL gezegd wordt ?
Bij mij werkte het LED lampje wel, is dat bij jou ook zo ?
Na usb driver install moet je Amlogic opstarten, je firmware aanduiden in het filesysteem, dan op de startknop drukken in amlogictool, tandenstoker indrukken in audiopoort, na 3 sec loslaten en de tool zal een progressbar tonen. Amlogic tool bestaat ook 2.0.2.+ versie van. Heb je nodig vanaf fw 111k4.
Heb je ook een tikkend geluid van de volumeknop aan de zijkant als je schudt, omdat dat knopje wat speling heeft? Of is er met de mijne iets mis?WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:53:
[...]
Die heb ik ook. Das geen Air Mouse. Bewegen van de cursor moet via dat aanraakvakje.
Bij die Tronsmart werkt het net als bij een Wii controller. Dus echt Air Mouse !
[ Voor 0% gewijzigd door barrymossel op 31-01-2015 09:17 . Reden: typo ]
Nee heb ik niet...barrymossel schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 09:16:
[...]
Heb je ook een tikkend geluid van de volumeknop aan de zijkant als je schudt, omdat dat knopje wat speling heeft? Of is er met de mijne iets mis?
Ik wist niet dat je boos werdtFreshMaker schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:50:
[...]
Misschien een tandenstoker, zoals OVERAL gezegd wordt ?
Maar ik had het gevonden.
Helaas geen resultaten

Even afwachten wat dealsmachine voor oplossing heeft
2250 WP Zuid PVoutput
niet boos .... maar het was weer zo'n 12 in een dozijn kreet om informatie die gewoon te vinden is.MdO82 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:18:
[...]
Ik wist niet dat je boos werdt![]()
Maar ik had het gevonden.
Helaas geen resultaten![]()
Even afwachten wat dealsmachine voor oplossing heeft
Maar je komt niet IN een recovery, als je zo opstart hé
Wat er gebeurt is, is dat de speler op zoek gaat naar een bootbestand op de SDkaart / usbstick.
Als die gevonden word, gaat hij onafgebroken door naar een updatemode, zonder user-interactie.
Ik heb deze ( finless ) er van uitgaande dat je de 2GB versie hebt
en op een sdkaartje ( oude 2GB ) had ik alles uitgepakt.
Maar in principe heb je alleen maar de volgende bestnden daar op nodig
* recovery.img
* s82_m8_s89_finless21.zip ( grootste zip IN de zip )
* factory_update_param.aml
Als je dan de stekker in het apparaat doet ( niet booten )
Aansluiten op hdmi - en kanaal kiezen uiteraard
Dan tandenstoker in de AV poort, en de powerknop indrukken ( en los, gewoon 'aanzetten' )
De tandenstoker WEL ingedrukt houden, TOT je het androidlogo ziet, en dan gewoon loslaten.
De rom boot dan vanaf de SDkaart, en het updateprocess gaat lopen.
Niet elke SDkaart is gelijk, ik had een 16GB class10 en na 3 pogingen gaf ik het op, een 2GB class4 werkte in één keer, your mileage may vary ....
als dit niet lukt, kan je evt de optie3 volgen uit de readme
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Option 3: FIRST REMOVE factory_update_param.aml file from your SDcard! You would use this if your system will not boot or #1 above doesn’t work. Or just use this method as you can see what the installer script is doing and see any errors. I prefer this method myself but it is a little harder as you have to use the reset button. You will need a mouse plugged in to use the recovery menu. 1) Again make sure you do NOT have a OTG USB cable plugged in! 2) Have the s82_s89_finless20.zip on a SDcard and have the SDcard in the S89. 3) Unplug the power from the S89 to make sure it is off. 4) Now plug in the power cord but do not press the power button as we don't want to turn it on. 5) At the bottom of the AV jack hole is the reset button. Using a tooth pick go in and press and hold this button. You know you have pressed it if you feel the click. 6) While holding the reset button down, press the power button and keep holding the reset button! 7) While holding the reset button, wait until you see the Tronsmart logo and you can then release the reset button. 8) The recovery menu should now be shown. If not, repeat above. 9) Select "Apply updated from EXT", 10) Now select SDcard and you should see the file s82_s89_finless20.zip. Select it. 11) Recovery will install the update and drop you to the main recovery menu. You will see messages I have added about what it is doing. Watch for errors. 12) Once this is installed, select Reboot Now and the system will reboot and the ROM will be installed. Enjoy your done! |
Ik weet het ff niet meer....
Vorige week toch iets te snel de ugoos um2 gekocht. Werkt opzich prima maar is upscaled 1080p en levert alleen 2.0 geluid. Ik had voorheen geen ervaring met kodi. De kwaliteit van Mkv bestanden afspelen blijft toch beter via een sticky rechtstreeks in de tv dan streamen via kodi. 720mkv vs 720 stream. De ugoos is aangesloten via een usb netwerkadapter
Nu maakt het gebruiksgemak van kodi wel heel veel goed.
Nu was ik info aan het zoeken over de minix neo x8h plus aan het zoeken ivm surround sound en volledig 1080p ondersteuning met kodi. Wat is jullie ervaring met de betere tv boxen? Kan dit qua streamen op tegen een mkv bestand? Of Kan ik dan beter wachten op de z64 met windows?
Nu zie ik op de pagina hiervoor ook de CX-S806 Amlogic S812 Quad Core 2.0GHz Staan voor een hele mooie prijs en qua processor weer iets beter dan de minix.... Nu raak ik helemaal de kluts kwijt.
Vorige week toch iets te snel de ugoos um2 gekocht. Werkt opzich prima maar is upscaled 1080p en levert alleen 2.0 geluid. Ik had voorheen geen ervaring met kodi. De kwaliteit van Mkv bestanden afspelen blijft toch beter via een sticky rechtstreeks in de tv dan streamen via kodi. 720mkv vs 720 stream. De ugoos is aangesloten via een usb netwerkadapter
Nu was ik info aan het zoeken over de minix neo x8h plus aan het zoeken ivm surround sound en volledig 1080p ondersteuning met kodi. Wat is jullie ervaring met de betere tv boxen? Kan dit qua streamen op tegen een mkv bestand? Of Kan ik dan beter wachten op de z64 met windows?
Nu zie ik op de pagina hiervoor ook de CX-S806 Amlogic S812 Quad Core 2.0GHz Staan voor een hele mooie prijs en qua processor weer iets beter dan de minix.... Nu raak ik helemaal de kluts kwijt.
Hoe stream je? De kwaliteit van de video is afhankelijk van het bestand dat je streamt.BlueSS50 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:21:
Ik weet het ff niet meer....
En is de kwaliteit ook minder als je de mkv op de usb afspeelt met Kodi (via de stick)? Als dat niet zo is, ligt het dus niet aan je stick, maar aan de kwaliteit van de stream. En met andere firmware kun je ook surround geluid krijgen met de stick: http://www.freaktab.com/s...in-XBMC-with-my-Ugoos-UM2
Bedankt voor je reactie
Maar helaas komt er geen leven in

2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Heb je een reset gedaan?MdO82 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:45:
[...]
Verwijderd
Installeer de usbdrivers van rockship, die werken ook voor amlogic. Zo heb ik mijn mxIII tot leven gewekt.
Koppel je mxIII met usbkabeltje.
Daarna de amlogic tool 202 opstarten,
je 111K4 firmware selecteren,
op de START knop vd tool klikken, tandenstokertje in de audio poort en indrukken
mxIII aanzetten
je pc zal geluid maken dat ie een nieuw usb device heeft herkend.
tandenstoker loslaten
en de amlogic tool zal je firmware installeren naar de mxIII die windows net herkend heeft.
succes
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2015 21:38 . Reden: amlogic 202 link added ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:09:
[...]
Installeer de usbdrivers van rockship, die werken ook voor amlogic. Zo heb ik mijn mxIII tot leven gewekt.
Koppel je mxIII met usbkabeltje.
Daarna de amlogic tool 202 opstarten,
je 111K4 firmware selecteren,
op de START knop vd tool klikken, tandenstokertje in de audio poort en indrukken
mxIII aanzetten
je pc zal geluid maken dat ie een nieuw usb device heeft herkend.
tandenstoker loslaten
en de amlogic tool zal je firmware installeren naar de mxIII die windows net herkend heeft.
succes
Verwijderd
Als je die folder unzipt zal je zien dat daar microsoft usb drivers inzitten.
Die RK installer zal teveel installeren (rk specifieke componenten), maar ook die adb drivers.
Voorwaarde voor heel mijn verhaal is dat zijn LED lampje nog steeds werkt.
Als zijn toestel NIKS doet onder stroom, dan wordt het "garantie".
Mensen bedankt voor de reacties die ik heb mogen ontvangen.
Helaas heb ik gewoon te maken met een defect apparaat.
Ik heb de laatste opties zoals hierboven ook nog even getest, maar het apparaat wordt gewoon niet herkend in Windows (krijg geen melding van een nieuw apparaat).
Op de tv via HDMI ook geen beeld.
Nu maar eens kijken hoe de "garantie" van dealsmachine is
Helaas heb ik gewoon te maken met een defect apparaat.
Ik heb de laatste opties zoals hierboven ook nog even getest, maar het apparaat wordt gewoon niet herkend in Windows (krijg geen melding van een nieuw apparaat).
Op de tv via HDMI ook geen beeld.
Nu maar eens kijken hoe de "garantie" van dealsmachine is
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd
Wist het niets eens,het is wel handig.Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:23:
[...]
Als je die folder unzipt zal je zien dat daar microsoft usb drivers inzitten.
Die RK installer zal teveel installeren (rk specifieke componenten), maar ook die adb drivers.
Voorwaarde voor heel mijn verhaal is dat zijn LED lampje nog steeds werkt.
Als zijn toestel NIKS doet onder stroom, dan wordt het "garantie".
Sorry voor de late reactie! Het is de volgende;Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:51:
[...]
Bij settings heb je rechts "Other". Daar vind je Build number. Je hoeft dus niet in de android settings te gaan.. Dank.
n200-eng 4.4.2 KOT49H 20141008.V0823 test-keys
Ik ben zeer benieuwd of er al andere firmware beschikbaar is.
Ik heb reactie ontvangen van dealsmachine.
Het apparaat moet retour gestuurd worden.
Nu ben ik benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen.
Ik kan hem natuurlijk terug sturen, wat natuurlijk ook wel moet, maar dan ben je ongeveer €25 kwijt aan het verzenden.
Nu moet ik hierbij zeggen dat dit absoluut mijn eigen risico is als je iets van zulke bedrijven besteld. En het gaat ook 99 van de 100 keer goed.
Maar ik was benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.
ik weet het misschien een beetje offtopic
Ik kan hem natuurlijk terug sturen, wat natuurlijk ook wel moet, maar dan ben je ongeveer €25 kwijt aan het verzenden.
Nu moet ik hierbij zeggen dat dit absoluut mijn eigen risico is als je iets van zulke bedrijven besteld. En het gaat ook 99 van de 100 keer goed.
ik weet het misschien een beetje offtopic
2250 WP Zuid PVoutput
Hoezo, wat zou je doen? Terugsturen natuurlijk haha. Je hebt pech, maar je krijgt toch gewoon een nieuwe.
Bewijzen dat hij voor het verzenden al was overleden en dat de schuld bij Dealsmachine ligt is onmogelijk.
Bewijzen dat hij voor het verzenden al was overleden en dat de schuld bij Dealsmachine ligt is onmogelijk.
Ik heb dat gelukkig nooit meegemaakt ( wel met kleinere items ) dus kan het niet direct zeggen.MdO82 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:57:
ik weet het misschien een beetje offtopic![]()
Normaal sturen ze een nieuwe toe, kosteloos en vanwege de vervangwaarde laten ze je de oude gewoon zelf houden.
Misschien een mailtje terug om tegemoetkoming te krijgen ( desnoods extra item bij je nieuwe ) want 25€ is bijna de volle mep van het apparaat
edit :
anders via paypal / creditcard iets uitzoeken, er is uiteindelijk gewoon garantie ...
[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 02-02-2015 11:11 ]
Ik zou hem alleen retour sturen als zij de kosten betalen of als het ook goedkoop kan (ik woon dichtbij de Duitse grens.. Deutsche Post is vaak vele malen goedkoper dan PostNL met kleinere pakjes).. Ze hebben een foutief product geleverd, dus als je via Paypal of Creditcard hebt betaald, dan gewoon zorgen dat je je geld terugkrijgt of dat de verkoper de verzendkosten betaalt.
[ Voor 16% gewijzigd door Cooler_King op 02-02-2015 11:57 ]
Verwijderd
Mijn MX4 is net binnen uit china, heb 'em kort even opgestart om zeker te zijn dat deze wel een fw aan boord had.menalert schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:24:
[...]
Sorry voor de late reactie! Het is de volgende;
n200-eng 4.4.2 KOT49H 20141008.V0823 test-keys
Ik ben zeer benieuwd of er al andere firmware beschikbaar is.
FW versie : S806-201411281535.
Ah, lijkt dus een nieuwere versie (latere datum). De versie die bij Geekbuying op de site staat is 8-10-2014 versie. Vraag me af waar jouw firmware versie dan te krijgen is?
Via Paypal heb je nu een terugzend service. Moet je maar even dit forum doorzoeken van de laatste week.
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 02-02-2015 14:06 ]
Verwijderd
Kan je het niet even opzoeken?misschien via needrom?barrymossel schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:50:
Ah, lijkt dus een nieuwere versie (latere datum). De versie die bij Geekbuying op de site staat is 8-10-2014 versie. Vraag me af waar jouw firmware versie dan te krijgen is?
Die heb je inderdaad, maar volgens mij heb ik daarbij gelezen geldt dit voor producten die aangeschaft zijn na 28 januari 2015maartend schreef op maandag 02 februari 2015 @ 14:06:
Via Paypal heb je nu een terugzend service. Moet je maar even dit forum doorzoeken van de laatste week.
2250 WP Zuid PVoutput
Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 15:34:
[...]
Kan je het niet even opzoeken?misschien via needrom?
Uw zoekbewerking - S806-201411281535 - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd.
In hoeverre is dit nog interessant als ik nu een chromecast met popcorntime heb?
Experience is what you get when you don't get what you want.....
Het gaat om de CX-S806. Ook wel MX4 Instabox.
ik heb met geekbuying ooit hetzelfde gehad en de stick zonder doosje, zonder adaper, zonder kabels, los in een bubbelenvelop teruggestuurd naar china (kostte 2.50 als ik het me goed herinner). Zitten uiteraard ook weer risico's aan, maar met 50% van de nieuwwaarde aan koeriers kosten, dat risico heb ik bewust genomen.MdO82 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:57:
ik weet het misschien een beetje offtopic![]()
jammer overigens dat ze dit niet anders op willen lossen, er zijn genoeg partijen in china die daar anders mee omggaan.. bij banggood heb ik veel betere service gehad en heb ik gewoon volledige vervanging gekregen op basis van een filmpje met defect
Ik zit een beetje te twijfelen welke box ik wil aanschaffen.
Het gaat om een box voor boven op de slaapkamer waar ik geen kabeltv heb. Het plan is dus om een tvbox te kopen om via xbmc te streamen en om via de ziggo app tv te kijken. Ik zit te twijfelen tussen:
Tronsmart Vega-H
Tronsmart Orion Meta
Ik neig meer naar de laatste moet ik eerlijk zeggen. Iemand met ervaring met deze apparaten?
Het gaat om een box voor boven op de slaapkamer waar ik geen kabeltv heb. Het plan is dus om een tvbox te kopen om via xbmc te streamen en om via de ziggo app tv te kijken. Ik zit te twijfelen tussen:
Tronsmart Vega-H
Tronsmart Orion Meta
Ik neig meer naar de laatste moet ik eerlijk zeggen. Iemand met ervaring met deze apparaten?
Beetje off-topic, maar ik zie net pas dat de Raspberry Pi 2 uit is.. voor mensen die Kodi native willen draaien is dit wel een hele mooie optie ook voor 36 euro. Heb er maar eens een besteld (40 euro met behuizing).
OpenELEC 5.0.1 net uit en ondersteunt hem al: http://openelec.tv/news/2...4-openelec-5-0-1-released
http://www.cnx-software.c...opment-boards-comparison/
OpenELEC 5.0.1 net uit en ondersteunt hem al: http://openelec.tv/news/2...4-openelec-5-0-1-released
[ Voor 34% gewijzigd door Cooler_King op 02-02-2015 23:51 ]
Helaas lossen ze het niet anders op.Prulleman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:29:
[...]
ik heb met geekbuying ooit hetzelfde gehad en de stick zonder doosje, zonder adaper, zonder kabels, los in een bubbelenvelop teruggestuurd naar china (kostte 2.50 als ik het me goed herinner). Zitten uiteraard ook weer risico's aan, maar met 50% van de nieuwwaarde aan koeriers kosten, dat risico heb ik bewust genomen.
jammer overigens dat ze dit niet anders op willen lossen, er zijn genoeg partijen in china die daar anders mee omggaan.. bij banggood heb ik veel betere service gehad en heb ik gewoon volledige vervanging gekregen op basis van een filmpje met defect
Kon hem houden, kreeg dan 20% terug.
Dat is in verhouding maar een schijntje.
Stuur hem wel terug en daarmee klaar
Het blijft natuurlijk ook een risico
2250 WP Zuid PVoutput
Was niet zo weg van de eerste pi, was voor mij niet te werken met xbmc maar dit ziet al een stuk beter uit uiteraard. Ik moet er alleen altijd meteen zo'n nano wifi dingetje opplakken omdat we hier niet goed bedeeld zijn met Ethernet kabelsCooler_King schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:13:
Beetje off-topic, maar ik zie net pas dat de Raspberry Pi 2 uit is.. voor mensen die Kodi native willen draaien is dit wel een hele mooie optie ook voor 36 euro. Heb er maar eens een besteld (40 euro met behuizing).

offtopic:
Waar heb je die gevonden incl behuizing voor 40? Ik kan hem incl behuizing voor minimaal 45,98 vinden...
Waar heb je die gevonden incl behuizing voor 40? Ik kan hem incl behuizing voor minimaal 45,98 vinden...
[ Voor 30% gewijzigd door StrongArmLance op 03-02-2015 18:33 ]
Werken Kodi of Popcorn Time bij jou? Hier knalt Kodi bij het opstarten eruit en Popcorn Time als ik een video wil starten.menalert schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:41:
Nog even mijn verdere ervaringen delen met de MX4. Dit is overigens mijn eerste Android ervaring en ben dus nog niet precies op de hoogte van nieuwe software opzetten etc. De MX4 werkt uitstekend alleen kom ik wat problemen tegen met NLZiet en HBOGo, na het opstarten kan ik een aflevering bekijken en daarna niet meer en gaat de app terug naar het beginscherm (NLZiet) en bij HBO zwart beeld. Na het opstarten kan ik weer een aflevering zien. Ook opnames terugkijken via KPN iTV geeft problemen. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Ik heb al verschillende user agents gebruikt en app versies. Wellicht dat het met de onderliggende video player te maken heeft?
Heb firmware van 15 januari geloof ik uit mijn hoofd.
Mag ik vragen waar de Z64 besteld hebt? De meeste leveranciers geven aan te wachten op de levering van Minix.RobertowNL schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 00:10:
Vandaag binnen gehad. Eerste (hele korte) indruk is wel positief, het loopt allemaal heel soepeltjes. Nog niet echt dingen kunnen testen helaas.
Ga hem de aankomende weken reviewen, iemand nog tips voor dingen die getest moeten worden?
Ik heb de volgende testvragen: Ziggo-app en de Upnp functie van Archos (met wifi). Deze werken bij mijn Minix X8- H plus niet naar wens.
Ja Kodi en Popcorn Time werken perfect. Alleen NLziet en NPO niet. Hoe werken deze bij jou?barrymossel schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 19:50:
[...]
Werken Kodi of Popcorn Time bij jou? Hier knalt Kodi bij het opstarten eruit en Popcorn Time als ik een video wil starten.
Heb firmware van 15 januari geloof ik uit mijn hoofd.
Hmm, hij staat nu niet aangesloten, maar dit zal ik straks eens testen. Was er gisteren helemaal klaar mee.
Kodi en Popcorn waren gewoon de laatste versies? Dan kan ik me alleen voorstellen dat het aan de firmware ligt. Dus straks even usb-kabel kopen...
Kodi en Popcorn waren gewoon de laatste versies? Dan kan ik me alleen voorstellen dat het aan de firmware ligt. Dus straks even usb-kabel kopen...
Ik wil ook graag een Androidapparaat aan mijn TV hangen ipv het huidige Windows mediacenter. Nu zit ik alleen met 1 ding: Android bestuur je met n flymouse, maar ik heb nu ons MCE, de receiver, de ambilight, en de gewone TV ingeleerd op 1 afstandsbediening. Vindt de vrouw fijn...
Bestaan er ook (goede) universele remotes met een flymouse erin, zodat ik nog altijd 1 afstandsbediening voor alles kan gebruiken? Zoiets als dit heeft te weinig knoppen voor TV-gebruik...
Bestaan er ook (goede) universele remotes met een flymouse erin, zodat ik nog altijd 1 afstandsbediening voor alles kan gebruiken? Zoiets als dit heeft te weinig knoppen voor TV-gebruik...
[ Voor 15% gewijzigd door redah op 06-02-2015 11:25 ]
USB male/male kabel was er niet, dus voorlopig maar OpenElec geïnstalleerd op de CX-S806. Haha en terwijl ik aan het typen ben: de eerste crash. Hoop dat dat geen voorbode is.
---edit---
Meerdere keren crash. Blijft hangen. Ben er nog niet kapot van.
---edit---
[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 06-02-2015 12:49 . Reden: toevoeging ]
Misschien is de mele f10 deluxe iets. Hier staat een review. http://www.cnx-software.c...3/mele-f10-deluxe-review/redah schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:24:
Ik wil ook graag een Androidapparaat aan mijn TV hangen ipv het huidige Windows mediacenter. Nu zit ik alleen met 1 ding: Android bestuur je met n flymouse, maar ik heb nu ons MCE, de receiver, de ambilight, en de gewone TV ingeleerd op 1 afstandsbediening. Vindt de vrouw fijn...
Of deze: http://www.amazon.com/iPa...sr=8-2&keywords=ipazzportMicBomer schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:24:
[...]
Misschien is de mele f10 deluxe iets. Hier staat een review. http://www.cnx-software.c...3/mele-f10-deluxe-review/
Verwijderd
@Barry waar heb je die fw van 15 jan gescoord ?barrymossel schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:38:
USB male/male kabel was er niet, dus voorlopig maar OpenElec geïnstalleerd op de CX-S806. Haha en terwijl ik aan het typen ben: de eerste crash. Hoop dat dat geen voorbode is.
---edit---
Kodi (en SPMC) lopen hier ook vast bij opstart, maar de native xbmc 13.2 draait wel rond.
Er zijn een paar skins die niet willen laden, hangen op 95%, helaas ook "Amber". REload dan weer wel.
Bij opstart verschijnen er enkele chmod 666 /bin/blabla statements, er lijkt een rechtenprobleem te zijn, ofwel staat er ergens logging aan.
Xbmc als dusdanig hapert niet, maar soms halt een film plots, en zie je een buffering% oplopen naar 100%, waarna de film herneemt. Slechts 2 keer per film, slechts 5 seconden..
De native android omgeving kan ik niet selecteren en omdat ik dat hilarische "My Recommend" chinees in koeien van letters niet kan uitstaan, heb ik mijn toevlucht tot Nova launcher genomen. Maar het zou kunnen dat de apkfiles van die launchers in de system folder van android moeten staan, en da's een experiment dat ik met die spmc apk ook eens ga doen.
Voor de rest is MX4 snel en durf ik hem aanraden, maar de nay sayers hier hebben voorlopig nog gelijk: MXIII is net iets gladder.
Voor de roeimachine in de kelder een MXQ geinstalleerd op een 27" monitor op roeihoogte. Ietwat trager dan mxIII in het opstarten maar zeker niet ergerlijk, de stock fw (109k4) is ook van "omer" en is functioneel equivalent met mxIII zonder zorgen. Op Antutu haalt ie 17000, genoeg power om TV/filmpje te kijken tijdens het roeien. God I hate it
Die firmware stond er op. Met de nadruk op stond. Die is geheel pleite. Zojuist Openelec 5.01 geprobeerd en dat werkt voor geen meter. HEVC? Nee, hoor. Vastlopers? Volop! Spontane reboots? Ook al. Snappy? Neuh. Skippende frames? Genoeg.
Nee, Openelec is het niet.
Android krijg ik er nu niet op (niet de juiste kabel voor de USB tool en was helaas ook niet in de buurt te kopen), maar daar was ik gisteren ook niet echt enthousiast over. Draait allemaal erg choppy en Kodi/Popcorn Time werkten niet. De reden waarom ik de box gekocht had.
Dus nee, ik raad vooralsnog deze box niemand aan.
Nee, Openelec is het niet.
Android krijg ik er nu niet op (niet de juiste kabel voor de USB tool en was helaas ook niet in de buurt te kopen), maar daar was ik gisteren ook niet echt enthousiast over. Draait allemaal erg choppy en Kodi/Popcorn Time werkten niet. De reden waarom ik de box gekocht had.
Dus nee, ik raad vooralsnog deze box niemand aan.
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer