Tja daarom snap ik ook niet waarom mensen niet op gaan wachten en het bied zelfs veel meer dan die sticks!!
Chromecast + pc beeld streaming voor games !!!
Chromecast + pc beeld streaming voor games !!!
Werkt idd prima op mijn MXIII. Alleen nog niet op Lollipop, daar krijg ik een decompression error als ik de APK probeer te installeren. Werkt wel op kitkat.Cooler_King schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:18:
[...]
http://minix.com.hk/downfile/Google_TV_Remote.apk
Google TV remote moet je dan even op 'on' zetten bij de settings en dan kan je via de smartphone bedienen
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-01-2015 15:17 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 17-01-2015 15:19 ]
Weblink ?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:12:
Net een MX4 Instabox besteld ( €68 ), MXIII gaat naar de slaapkamer.
Dat lijkt me niet; is toch een ander chipset?Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:12:
Ik veronderstel dat de roms compatible zijn met MXIII ? Heeft iemand hands-on ervaring met MX4 ?
Verwijderd
De MX4 waar hij het over had had ik op Aliexpress gezien. Kan hem nu helaas niet meer vinden, maar op Amazon nog wel. Het gaat om deze: http://www.amazon.com/Ins...-Resolution/dp/B00OTFY2GK Komt zo te zien niet uit dezelfde fabriek als de MXiii en MXQ etc. Deze hebben namelijk allemaal dat bekende vierkante doosje als case en een matte look. Dit is glimmend en heeft meer ronde vormen. Draagt bovendien de naam Instabox. Het voornaamste verschil met de MXiii is dat deze S812 heeft ipv S802. Dit zorgt ervoor dat H.265 gedecodeerd kan worden en dat gigabit ethernet ondersteund wordt. Overigens heb ik op aliexpress dus precies dezelfde box gezien alleen dan anders gebrand, ipv instabox logo erop stond er het logo van 4k.Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:12:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 21:42 ]
Verwijderd
En wat is de meerwaarde van H265? Wat zijn de verwachtingen daarvan?Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:37:
MX4, dit is de OEM.
Bemerk dat die vele SoC's in dezelfde kastjes maakt.
Eigenlijk heeft MX4 niet veel meer dan een mxiii, want volgens cnx is slechts FE geimplementeerd. Nochtans daarvoor gekocht. H265 is de enige meerwaarde.
Minder eigenlijk want geen sdcard.
Maar design vind ik prettiger, alle kabels/aansluitingen achterop is netter in de media-nis van mijn woonkamer.
Verwijderd
Die MXIII is top. En ben je evt. zo kwijt via V&A op GoT of marktplaatsbarrymossel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:49:
Ok, zelf heb ik de MXIII besteld, maar zou evt. nog om kunnen ruilen voor een box met de S812. Scheelt niet veel in kosten. Zou het namelijk erg vervelend vinden als ik straks de helft van de films niet meer kan kijken.
Geekbuying heeft hem ook
Klopt, maar het zou jammer zijn als ik over een jaar sommige gedownloade films niet kan afspelen. En voor die paar euro meer...WiLLoW_TieN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:13:
[...]
Die MXIII is top. En ben je evt. zo kwijt via V&A op GoT of marktplaats
Dus je kunt gewoon H265 afspelen met de MXIII??FreshMaker schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:52:
[...]
Geekbuying heeft hem ook
http://www.geekbuying.com...acast---Black-335339.html
Maar ik denk dat 'wij' met onze MX3 ( S802 ) chipset het eerste jaar zeker geen problemen ondervinden, aangezien h265 ook door deze players wel software ondersteund worden.
In deze markt verschijnt er elk kwartaal wel een betere, grotere en snellere uitvoering
Volgens dit lijstje is er weinig spectaculair verschil imo
Verwijderd
Geen idee eigenlijk, aangezien ik gelijk de finless rom erop heb gezet nadat ik had gelezen in de changelog, dat finless een aantal fixes had gedaan voor het draaien van de officiele kodi.ibiben95 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:44:
[...]
'
Ik draai nog steeds de stock rom. Merk je veel verschil nu je finless gebruikt? Met name in Kodi.
Ik ga het proberen voor je ..barrymossel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Dus je kunt gewoon H265 afspelen met de MXIII??
[ Voor 89% gewijzigd door DaMarcus op 19-01-2015 20:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dat kan wel een tijdje duren.. van ongeveer 5 dagen tot 1 a 2 weken... Zodra er staat 'arrived at overseas' kan je de PostNL klantenservice (via telefoon of formulier op de site) vragen voor de Nederlandse track&trace code, maar meestal wordt het dan binnen een paar dagen bezorgd. Indien er douane kosten bij komen dan staat dat geloof ik ook bij de track&trace vermeld.Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:54:
Beetje OT maar heeft iemand er ervaring mee hoelang het meestal duurt bij Singapore post (via Geekbuying) wanneer vanaf de status is Depatched to overseas (Countrycode: NL) het pakket ook daadwerkelijk in NL is? En of je dit met de tracking code van Singapore post ook kunt zien?
[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 18-01-2015 17:48 ]
Verwijderd
BR is altijd gepositioneerd als een premium product boven DVD, in de wetenschap dat een BRplayer downward compatible is naar DVD.4k x265 zal nog wel een hele tijd duren voor het ingeburgerd is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 23:17 . Reden: clean up ]
Verwijderd
Welke Pepsi test?Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:07:
[...]
BR is altijd gepositioneerd als een premium product boven DVD, in de wetenschap dat een BRplayer downward compatible is naar DVD.
4K bluray licenties zijn pas gescheduled voor lente 2015, en de eerste 4K BR players voor eind 2015.
Als ik de Pepsi test zou doen met een br/dvdrip versus een webdl in gecontroleerde omstandigheden, dan weet ik niet of ik de webdl als minste zou aanwijzen, alhoewel gevoelsmatig ik br/dvd rips prefereer. Zal het vee in de mediamarkt opnieuw bereid zijn hun BR toestellen up te graden naar 4K modellen ? Ik denk van niet.
Streams zullen BR verdringen omdat de streaming wereld nog steeds die 2 aspecten respecteert : premium en compatibiliteit. Mijn Sammy tv van 2011 zou eerst de netflix app niet kunnen draaien maar kijk, sinds 3 weken zit ie er toch op. En voor diegenen die vandaag een 4K tv hebben, is 4K media beschikbaar. Streams winnen het van blurays dus.
Er moeten geen BRdiscs meer gebakken worden en men moet de deur niet meer uit.
Dus hoe lang zal het duren als het hier al is
PostNL kun je ook makkelijk via Twitter om de trace code vragen: https://twitter.com/PostNL/Cooler_King schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:48:
[...]
Dat kan wel een tijdje duren.. van ongeveer 5 dagen tot 1 a 2 weken... Zodra er staat 'arrived at overseas' kan je de PostNL klantenservice (via telefoon of formulier op de site) vragen voor de Nederlandse track&trace code, maar meestal wordt het dan binnen een paar dagen bezorgd. Indien er douane kosten bij komen dan staat dat geloof ik ook bij de track&trace vermeld.
Dat er nu dus blijkbaar al afleveringen van een serie (op 720p) aan worden geboden in H265 laat volgens mij wel zien dat je er toch rekening mee moet houden. Dus ik vind het toch wel fijn als dat hardwarematig gedecode kan worden. Daarom heb ik Geekbuying een mail gestuurd en gevraagd of ze de MX4 met s812 willen opsturen. Ik hoef niet eens bij te betalen. Vind ik toch best goede service...SidewalkSuper schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:41:
De nieuwe aflevering van 12 Monkeys is te grabben in x265. Gelijk 7x zo klein als de x264 versie, ook al is het niet door dezelfde groep gedaan. Kan me voorstellen dat het wel flink wat ruimte scheelt als alles naar x265 over is.
4k x265 zal nog wel een hele tijd duren voor het ingeburgerd is.
[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-01-2015 21:24 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door ASW1 op 19-01-2015 23:08 ]
Verwijderd
Die van mij is al verstuurd, dus denk niet meer dat dat nog gaat werken 😱barrymossel schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:55:
[...]
Dat er nu dus blijkbaar al afleveringen van een serie (op 720p) aan worden geboden in H265 laat volgens mij wel zien dat je er toch rekening mee moet houden. Dus ik vind het toch wel fijn als dat hardwarematig gedecode kan worden. Daarom heb ik Geekbuying een mail gestuurd en gevraagd of ze de MX4 met s812 willen opsturen. Ik hoef niet eens bij te betalen. Vind ik toch best goede service...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 00:14 ]
Maar 1080p volgens mij niet. En ik wil gewoon FullHD blijven spelen.SidewalkSuper schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:20:
De MX3 kan ook gewoon x265 spelen (althans deze 720p x265 rip).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ziet er erg mooi uit en dat voor 30 euro. Alleen geen USBJoster schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:54:
Iemand al bekend met of gehoord van de Mi Box Mini? http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=9530#.VL9owkeG91A
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 13:05 ]
Veel mensen hier gebruiken volgens mij een NAS voor (o.a.) mediaopslag (welke meestal 24/7 aan staat). Mediaspelers worden vaak wel uitgezet. Ik zelf doe dat in ieder geval wel.dbzfan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:54:
Zetten jullie je mediaplayer + eventuele externe HDD altijd uit als jullie hem niet gebruiken of laten jullie je speler + eventuele externe HDD 24/7 aanstaan?
Ja, ik heb die al wel gedownload destijds... Ik zal asap even kijken voor je, maar ben op het moment niet thuis...ibiben95 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:38:
Heeft iemand heel misschien de finless 1.1 rom voor de mk808b plus op zijn pc staan? De link op freaktab doet het namelijk niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Spekkie88 op 22-01-2015 11:02 ]
Mijn MXIII(+externe HDD) staat uit. Alleen wanneer we deze gebruiken zetten we de TV en media speler aan.dbzfan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:54:
Zetten jullie je mediaplayer + eventuele externe HDD altijd uit als jullie hem niet gebruiken of laten jullie je speler + eventuele externe HDD 24/7 aanstaan?
Je bent een held!!!!!Spekkie88 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Ja, ik heb die al wel gedownload destijds... Ik zal asap even kijken voor je, maar ben op het moment niet thuis...
EDIT:
Rom gevonden en geüpload naar mijn google drive. Credits gaan uiteraard nog steeds naar Finless!
Hoe installeer jij finless?Spekkie88 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]
Ja, ik heb die al wel gedownload destijds... Ik zal asap even kijken voor je, maar ben op het moment niet thuis...
EDIT:
Rom gevonden en geüpload naar mijn google drive. Credits gaan uiteraard nog steeds naar Finless!
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb heb hem via de app update gedaan. Heb je wel de recovery.zip uitgepakt zodat de recovery.img op de sd card staat? Finless installeert twrp recovery, heb nu vanuit cyanogen cwm erop staan en ook hier heb ik de rom mee kunnen flashen, nadat ik had gereboot naar recovery. Hoop je hier weer een beetje mee op weg te helpen.ibiben95 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:53:
[...]
Hoe installeer jij finless?
Want ik heb nu alles op een micro sd kaartje gezet. In de mk808b plus gestopt. Daarna heb ik met een pincet de resetknop ingedrukt. Hierna de powersource aangesloten en de resetknop losgelaten toen 't google tv logo eenmaal op tv te zien was. Echter gebeurd er hierna niks en boot hij gewoon door naar de stockrom. ALs ik hem update via de app boot hij ook gwn door naar de stockrom.
Al gedaan: sd kaart geformateerd, andere powersource
Verwijderd
Dat is raar,MicroSD kaart zou juist moeten werken eigenlijk.MdO82 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:11:
Ik heb een handleiding gevonden die niet werkt met de sd kaart, maar de mk808b direct op de pc aansluiten.
Weet niet of dat de juist werkende methode is.
2250 WP Zuid PVoutput
[ Voor 22% gewijzigd door RobertowNL op 23-01-2015 11:10 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
RobertowNL schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:59:
Vandaag de nieuwe MiniX TV box besteld. Met intel chipset, ben benieuwd hoe wat nu werkt met Android. De vorige Android boxjes die ik heb gehad waren het veelal net niet. Schijnt dat je wellicht (later) ook kan dual-booten met Windows:
http://promotion.geekbuying.com/promotion/minix_neo_z64
Grootste voordeel boven mijn oude stick is wel de IR denk ik, zat nu steeds met een muis aan het prutsen
Edit: Hmz, dual-boot kan nog niet blijkbaar. Nouja wellicht komt dat later nog
Deze is ook wel interessant:
http://cngadget.info/2015...th-strong-selling-points/
Intel chipset en dus kans op dual-boot met windows / linux / kodiVerwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:12:
Nice. Mag ik vragen waarom deze en niet de MXIII ?
ik ben ook nog op zoek.
[ Voor 25% gewijzigd door RobertowNL op 23-01-2015 11:50 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Verwijderd
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Zal wel even een reviewtje maken als ik hem (snel) binnen heb.eymey schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:59:
Hmm, die Minix met Intel chipset ziet er zeker interessant uit! Ben alleen wel benieuwd wat voor HD Graphics chip daarin zit.
Met name of die ook goed 1080i content (bijna alles van TV) kan de-interlacen. En of de Android rom een beetje 'compleet' is.
Verwijderd
vziw is h265 enkel in sw ondersteund. Intel levert voor Baytrail - in ieder geval voor Windows 8.1 - nog geen driver met hardware matige h265 ondersteuning.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:21:
Die Minix Z64 ondersteunt h265, dus zeker future proof. Maar 64bit is overkill als je maar 2GB ram heb zitten. We zijn hier allemaal tweakers met verschillende budgetten en ik (h)erken ieders afwijking, maar persoonlijk vind ik dit toestel te duur.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen
Over een lange tijd eens verder kijken idd. De scene gaat toch pas een stuk later over op h265. Dat zag je met h264 ook..WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:16:
Idd nu gewoon een MXIII ( 2GB ) @ +/- € 55,-- en over een dik jaar weer eens kijken
Ehm, http://www.gearbest.com/tv-box/pp_142709.htmlDacuuu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:08:
Mijn advies? Wachten tot H.265 hardware matig gedecodeerd wordt. Tot op heden decoderen ze h265 allemaal software matig.
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-01-2015 13:02 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:18:
Ouwe Willow roept een zo laagst mogelijke kost + spoedige heraanschaf aan, maar adviseert dan een toestel dat in dat licht overkill is. Immers mijn MXIII met 1GB draait de laatste stockfirmware heel mooi rond including gotham, en is goedkoper dan een 2G.
Ja, als je nu direct iets wil hebben. Koop wat je schikt, en als je h256 wil, kijk daar naar. Maar je ziet vaak dat er in de toekomst dingen veranderen. Zelf wacht ik tot de scene overstapt naar h256, en als het zover is, is er genoeg aanbod aan hardwarematige h265 decoders.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:18:
Dacuuu's advies is waardevol en hij heeft gelijk dat de ffmpeg boys nog hard aan het werk zijn aan x265, maar hij omzeilt jouw probleem nl dat jij NU een toestel wil, en hij vandaag al goed bediend is, en best nog wat kan wachten. Zeg ik dat goed, Dacuuu ?
Ik zou graag langer dan een jaar doen met zo'n box. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Futureproof dus.SidewalkSuper schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:01:
Nu iets kopen voor 5-6 tientjes en over een jaar ofzo is x265 pas mainstream. Op dat moment kijk je weer verder en verkoop je je huidige apparaat nog voor zo 3 tientjes aan een vriend.
Futureproof worden die apparaten pas op het moment dat x265 een stuk groter is. Voor de eerste 12 maanden heb je nog echt niks eraan.
Verwijderd
Gewoon geduld hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:06:
Ja, dat is een probleem, wachten op iets nieuws is a never ending story.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 11:32 . Reden: k4 aangepast ]
Staat er volgens mij al standaard op. Bij mij toch iig. Pas 2 weken geleden binnen gekregen, die MXIII dus.Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:31:
FW 112k4 voor onze MXIII :-)
http://www.freaktab.com/s...ck-thread&highlight=mxIII
Hoe zit dat bij de mk808b plus dan? Ik wil dat ding graag bestellen, maar ik ben niet zo'n gearbest fan, en wacht al een tijdje op gebruikerservaringenASW1 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:51:
Hardware is bij dit soort chinese doosjes alleen op papier belangrijk.
Waar het echt om gaat is firmware support, is die onvoldoende dan zit je met een stukje prachtige maar waardeloze hardware.
Lees bijvoorbeeld eens dit topic op freaktab over de nieuwste tronsmart box met fan-tas-tische nieuwe Allwinner soc, die best prijzig is (en overigens ook h265 belooft): http://www.freaktab.com/s...-Meta-is-a-disappointment
Iedereen heeft het over het geweldige potentieel dat dit ding heeft, en klaagt steen en been dat het ding in de praktijk vrijwel onbruikbaar is als mediaspeler, en of dat in de toekomst veel anders wordt is maar afwachten.
Er zijn tig android mediaspelers op de markt waaronder ook aardig wat exoten.
Ik zou ze nooit kopen maar altijd eerst naar de firmware kijken, bijvoorbeeld op freaktab.
Wanneer er genoeg ondersteuning is vanuit de soc-fabrikant en de community dan komt het meestal wel goed. In de praktijk wordt je hardwarekeuze dan al behoorlijk beperkt.
Ik zou op dit moment altijd voor een variant met de S802 soc gaan, of een RK3288 misschien, simpelweg omdat deze zich met de huidige firmware als stabiele goedpresterende speler bewezen hebben, en er nog steeds volop aan ontwikkeld wordt.
Bij de S812 zet ik daar al vraagtekens bij, en zonder verder onderzoek zou ik er daarom met een boog omheenlopen.
Voor 6 tientjes haal je een MXIII, ik zou de drie tientjes die je extra moet lappen voor een S812 versie liever vast apart leggen voor een volgende aanschaf, dan heb je er waarschijnlijk meer lol van.
[ Voor 29% gewijzigd door ASW1 op 25-01-2015 18:51 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq