Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Tja daarom snap ik ook niet waarom mensen niet op gaan wachten en het bied zelfs veel meer dan die sticks!!
Chromecast + pc beeld streaming voor games !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Cooler_King schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:18:
[...]
http://minix.com.hk/downfile/Google_TV_Remote.apk

Google TV remote moet je dan even op 'on' zetten bij de settings en dan kan je via de smartphone bedienen _/-\o_
Werkt idd prima op mijn MXIII. Alleen nog niet op Lollipop, daar krijg ik een decompression error als ik de APK probeer te installeren. Werkt wel op kitkat.

Nu nog hopen dat iemand de Google TV Launcher kan porten naar iedere andere Android media player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een MX4 Instabox besteld ( €68 ), MXIII gaat naar de slaapkamer.

Ik veronderstel dat de roms compatible zijn met MXIII ? Heeft iemand hands-on ervaring met MX4 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:42
Fuck, draai ik net een nieuwe develop van amlinux, zit er geen ssh op.

hmmm na herstel openelec doet ie het wel weer :)

[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Voor mensen met een MK808B Plus die OpenELEC willen testen: https://github.com/kszaq/OpenELEC.tv/releases/

HDMI-CEC schijnt buggy te zijn, ook in de Android firmware. Amlogic heeft wel paar dagen geleden weer een nieuwe kernel released, dus misschien is het daar al in opgelost. Ook heeft een dev contact opgenomen met Beelink. Hopelijk is een fix dus dichtbij.

[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 17-01-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:00

dbzfan

Nee.

Is er een mogelijkheid om mijn MXII met openelec via mijn telefoon aan te zetten? Kan nu alleen met afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:54
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:12:
Weblink ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:18

Ik veronderstel dat de roms compatible zijn met MXIII ? Heeft iemand hands-on ervaring met MX4 ?
Dat lijkt me niet; is toch een ander chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MX4 waar hij het over had had ik op Aliexpress gezien. Kan hem nu helaas niet meer vinden, maar op Amazon nog wel. Het gaat om deze: http://www.amazon.com/Ins...-Resolution/dp/B00OTFY2GK Komt zo te zien niet uit dezelfde fabriek als de MXiii en MXQ etc. Deze hebben namelijk allemaal dat bekende vierkante doosje als case en een matte look. Dit is glimmend en heeft meer ronde vormen. Draagt bovendien de naam Instabox. Het voornaamste verschil met de MXiii is dat deze S812 heeft ipv S802. Dit zorgt ervoor dat H.265 gedecodeerd kan worden en dat gigabit ethernet ondersteund wordt. Overigens heb ik op aliexpress dus precies dezelfde box gezien alleen dan anders gebrand, ipv instabox logo erop stond er het logo van 4k.

Goede vergelijking tussen chipsets: http://www.cnx-software.c...26-mx-s802-s805-and-s812/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MX4, dit is de OEM.
Bemerk dat die vele SoC's in dezelfde kastjes maakt.

Eigenlijk heeft MX4 niet veel meer dan een mxiii, want volgens cnx is slechts FE geimplementeerd. Nochtans daarvoor gekocht :(. H265 is de enige meerwaarde.
Minder eigenlijk want geen sdcard.
Maar design vind ik prettiger, alle kabels/aansluitingen achterop is netter in de media-nis van mijn woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 12:37:
MX4, dit is de OEM.
Bemerk dat die vele SoC's in dezelfde kastjes maakt.

Eigenlijk heeft MX4 niet veel meer dan een mxiii, want volgens cnx is slechts FE geimplementeerd. Nochtans daarvoor gekocht :(. H265 is de enige meerwaarde.
Minder eigenlijk want geen sdcard.
Maar design vind ik prettiger, alle kabels/aansluitingen achterop is netter in de media-nis van mijn woonkamer.
En wat is de meerwaarde van H265? Wat zijn de verwachtingen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder compressie zou een 4K stream een Gb kabel satureren. Ook (mkv) filesize wordt zeer groot bij 4K met h264 compressie.
H265 belooft kleinere streamsize, maar vereist meer rekenkracht om te decomprimeren. S812 ondersteunt dat in hardware ipv in software.

Then again, dat lijkt nog veraf en onze MXIII (waar ik grote fan van ben) is bijzonder betaalbaar, zelfs al gebruiken we hem maar 2 jaar. Ik lees elders dat de huidige generatie SoC niet in staat is om de full spec van 4K aan te kunnen, dus op "4K hoera" hoef je je niet blind te staren.

Maar H265 kan ook op Full HD movies toegepast worden, en misschien duikt dit op torrentsites steeds meer op, wat een s812 dan weer future proof maakt..Dat, en de belofte van Gb ethernet deed me kiezen voor MX4.
Maar S812 is nog steeds armv9 iterwijl de nieuwste rockchips armv17 zijn.. dus wat is dat, futureproof ??
Keuzes keuzes he he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ok, zelf heb ik de MXIII besteld, maar zou evt. nog om kunnen ruilen voor een box met de S812. Scheelt niet veel in kosten. Zou het namelijk erg vervelend vinden als ik straks de helft van de films niet meer kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
barrymossel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 13:49:
Ok, zelf heb ik de MXIII besteld, maar zou evt. nog om kunnen ruilen voor een box met de S812. Scheelt niet veel in kosten. Zou het namelijk erg vervelend vinden als ik straks de helft van de films niet meer kan kijken.
Die MXIII is top. En ben je evt. zo kwijt via V&A op GoT of marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geekbuying heeft hem ook
http://www.geekbuying.com...acast---Black-335339.html

Maar ik denk dat 'wij' met onze MX3 ( S802 ) chipset het eerste jaar zeker geen problemen ondervinden, aangezien h265 ook door deze players wel software ondersteund worden.
In deze markt verschijnt er elk kwartaal wel een betere, grotere en snellere uitvoering :)

Volgens dit lijstje is er weinig spectaculair verschil imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H265 wordt toch sowieso voornamelijk gebruikt voor 4k-video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
WiLLoW_TieN schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Die MXIII is top. En ben je evt. zo kwijt via V&A op GoT of marktplaats ;)
Klopt, maar het zou jammer zijn als ik over een jaar sommige gedownloade films niet kan afspelen. En voor die paar euro meer...
FreshMaker schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Geekbuying heeft hem ook
http://www.geekbuying.com...acast---Black-335339.html

Maar ik denk dat 'wij' met onze MX3 ( S802 ) chipset het eerste jaar zeker geen problemen ondervinden, aangezien h265 ook door deze players wel software ondersteund worden.
In deze markt verschijnt er elk kwartaal wel een betere, grotere en snellere uitvoering :)

Volgens dit lijstje is er weinig spectaculair verschil imo
Dus je kunt gewoon H265 afspelen met de MXIII??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even opgezocht en H265 ofwel HEVC is voornamelijk bedoelt voor 4K. Denk dat de meeste normale HD video's dus wel van H264 gebruik zullen blijven maken. Bovendien denk ik eveneens dat het nog wel even zal duren voordat iedereen overgestapt is naar H265: http://nl.hardware.info/r...ideocodec-van-de-toekomst

Begin zelf ook wel te twijfelen, maar denk dat de meerwaarde van S812 minimaal is. Bovendien is er over een kwartaal vast weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 21:10
ibiben95 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:44:
[...]

'
Ik draai nog steeds de stock rom. Merk je veel verschil nu je finless gebruikt? Met name in Kodi.
Geen idee eigenlijk, aangezien ik gelijk de finless rom erop heb gezet nadat ik had gelezen in de changelog, dat finless een aantal fixes had gedaan voor het draaien van de officiele kodi.
Tot op heden heb ik echter 0 problemen gehad met de stick.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
barrymossel schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:07:
[...]
Dus je kunt gewoon H265 afspelen met de MXIII??
Ik ga het proberen voor je ..

http://www.libde265.org/downloads-videos/

Een paar files ophalen en testen .... <BrB>

De 4K doen het niet vloeiend.

1720px × 720px "tos-1720x720-cfg01.mkv -> deze gaat nog wel, maar stottert ook , en gaat vrij snel uot of sync
Ik heb nu getest met MXplayer pro, met de XDA codec's
Er komt dus beeld, alleen loopt het geiuid na verloop van tijd achter.

( misschien zijn er andere players die het wel kunnen, maar die gebruik ik niet )
< heck ... ik ben pas een half jaar (een beetje) overgestapt op 1080P video, dus ben ook geen maatstaf voor kwaliteitsmedia ;) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
4k video ga ik de komende tijd niet downloaden. De komende 5 jaar heb ik toch geen 4k TV. Zou het alleen vervelend vinden als ik in 2015-2016 sommige gewone 1080 films niet kan afspelen die ik gedownload heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Naar warez linken is niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door DaMarcus op 19-01-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de FUD mannen, wou niet trollen.

Wat de FW betreft denk ik dat MX4 gewoon meekan met de 111k4 en alle varianten. Immers s812 is familie van s802 en de wifi module is ampak 6140, driver zit ook in 111k4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje OT maar heeft iemand er ervaring mee hoelang het meestal duurt bij Singapore post (via Geekbuying) wanneer vanaf de status is Depatched to overseas (Countrycode: NL) het pakket ook daadwerkelijk in NL is? En of je dit met de tracking code van Singapore post ook kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:54:
Beetje OT maar heeft iemand er ervaring mee hoelang het meestal duurt bij Singapore post (via Geekbuying) wanneer vanaf de status is Depatched to overseas (Countrycode: NL) het pakket ook daadwerkelijk in NL is? En of je dit met de tracking code van Singapore post ook kunt zien?
Dat kan wel een tijdje duren.. van ongeveer 5 dagen tot 1 a 2 weken... Zodra er staat 'arrived at overseas' kan je de PostNL klantenservice (via telefoon of formulier op de site) vragen voor de Nederlandse track&trace code, maar meestal wordt het dan binnen een paar dagen bezorgd. Indien er douane kosten bij komen dan staat dat geloof ik ook bij de track&trace vermeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 18-01-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De nieuwe aflevering van 12 Monkeys is te grabben in x265. Gelijk 7x zo klein als de x264 versie, ook al is het niet door dezelfde groep gedaan. Kan me voorstellen dat het wel flink wat ruimte scheelt als alles naar x265 over is. :)
4k x265 zal nog wel een hele tijd duren voor het ingeburgerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BR is altijd gepositioneerd als een premium product boven DVD, in de wetenschap dat een BRplayer downward compatible is naar DVD.

4K bluray licenties zijn pas gescheduled voor lente 2015, en de eerste 4K BR players voor eind 2015.
Als ik de Pepsi test zou doen met een br/dvdrip versus een webdl in gecontroleerde omstandigheden, dan weet ik niet of ik de webdl als minste zou aanwijzen, alhoewel gevoelsmatig ik br/dvd rips prefereer. Zal het vee in de mediamarkt opnieuw bereid zijn hun BR toestellen up te graden naar 4K modellen ? Ik denk van niet.

Streams zullen BR verdringen omdat de streaming wereld nog steeds die 2 aspecten respecteert : premium en compatibiliteit. Mijn Sammy tv van 2011 zou eerst de netflix app niet kunnen draaien maar kijk, sinds 3 weken zit ie er toch op. En voor diegenen die vandaag een 4K tv hebben, is 4K media beschikbaar. Streams winnen het van blurays dus.

Er moeten geen BRdiscs meer gebakken worden en men moet de deur niet meer uit.

Dus hoe lang zal het duren als het hier al is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 23:17 . Reden: clean up ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:07:
[...]

BR is altijd gepositioneerd als een premium product boven DVD, in de wetenschap dat een BRplayer downward compatible is naar DVD.

4K bluray licenties zijn pas gescheduled voor lente 2015, en de eerste 4K BR players voor eind 2015.
Als ik de Pepsi test zou doen met een br/dvdrip versus een webdl in gecontroleerde omstandigheden, dan weet ik niet of ik de webdl als minste zou aanwijzen, alhoewel gevoelsmatig ik br/dvd rips prefereer. Zal het vee in de mediamarkt opnieuw bereid zijn hun BR toestellen up te graden naar 4K modellen ? Ik denk van niet.

Streams zullen BR verdringen omdat de streaming wereld nog steeds die 2 aspecten respecteert : premium en compatibiliteit. Mijn Sammy tv van 2011 zou eerst de netflix app niet kunnen draaien maar kijk, sinds 3 weken zit ie er toch op. En voor diegenen die vandaag een 4K tv hebben, is 4K media beschikbaar. Streams winnen het van blurays dus.

Er moeten geen BRdiscs meer gebakken worden en men moet de deur niet meer uit.

Dus hoe lang zal het duren als het hier al is ;)
Welke Pepsi test? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Cooler_King schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:48:
[...]

Dat kan wel een tijdje duren.. van ongeveer 5 dagen tot 1 a 2 weken... Zodra er staat 'arrived at overseas' kan je de PostNL klantenservice (via telefoon of formulier op de site) vragen voor de Nederlandse track&trace code, maar meestal wordt het dan binnen een paar dagen bezorgd. Indien er douane kosten bij komen dan staat dat geloof ik ook bij de track&trace vermeld.
PostNL kun je ook makkelijk via Twitter om de trace code vragen: https://twitter.com/PostNL/

Bij mij duurde het overigens ruim een week vanaf het moment dat het pakketje in Nederland was totdat Post het ging bezorgen. Was verzonden met Sweden post dus ik had verwacht dat het al in Zweden ingeklaard zou zijn maar dat gebeurde dus in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
SidewalkSuper schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:41:
De nieuwe aflevering van 12 Monkeys is te grabben in x265. Gelijk 7x zo klein als de x264 versie, ook al is het niet door dezelfde groep gedaan. Kan me voorstellen dat het wel flink wat ruimte scheelt als alles naar x265 over is. :)
Dat er nu dus blijkbaar al afleveringen van een serie (op 720p) aan worden geboden in H265 laat volgens mij wel zien dat je er toch rekening mee moet houden. Dus ik vind het toch wel fijn als dat hardwarematig gedecode kan worden. Daarom heb ik Geekbuying een mail gestuurd en gevraagd of ze de MX4 met s812 willen opsturen. Ik hoef niet eens bij te betalen. Vind ik toch best goede service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De MX3 kan ook gewoon x265 spelen (althans deze 720p x265 rip).

[ Voor 29% gewijzigd door SidewalkSuper op 19-01-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal,

Ik lees een hoop over alle mediaplayers die er nu zijn, maar hoop op wat hulp.

Ik heb op dit moment een Rasberry van een aantal jaar oud.
En het wordt soms toch wel irritant hoe langzaam alles is.

Dus wil hem vervangen door een nieuwe mediaplayer.
Graag wat advies over welke ik het best zou kunnen kopen en wat deze ong. kost.

Eisen :

- Een echte netwerk aansluiting (niet alleen wifi)
- Bedienen via een remote en een App, zoals Yatse
- Eigenlijk hoeft hij van mij alleen XBMC en dan icefilms te kunnen draaien, dus degene die dat het beste kan
- Sneller dan mijn Rasberry

Erg bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
MX3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb oudere CX-919 waarop ik ooit een finless mod gezet heb.
Ik heb sinds kort een extra usb hub met gigabyte ethernetaansluiting (http://www.startech.com/N...Network-Adapter~ST3300U3S) maar na het aansluiten op mijn stick gebeurt er niets, terwijl ik op fora lees dat usb ethernet voor android plug & play is.

Kan het zijn dat niet alle usb ethernet devices drivers ondersteund worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx,

Iemand ook nog een tip van een goed adres om deze te kopen ?
Moet via PM denk ik ? mag hier niet gepost worden ?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als het goedkoop moet en je even geduld kunt hebben hier: http://www.aliexpress.com...G-5G-Dual/2016734042.html
Uiteraard kun je altijd een rekening van de douane erbij krijgen, hou daar rekening mee.(met fedex of dhl komt die zeker)
Ik had eerst de versie met 1gb ram gepost maar ik zou die met 2gb pakken.

[ Voor 34% gewijzigd door ASW1 op 19-01-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 19 januari 2015 @ 19:55:
[...]

Dat er nu dus blijkbaar al afleveringen van een serie (op 720p) aan worden geboden in H265 laat volgens mij wel zien dat je er toch rekening mee moet houden. Dus ik vind het toch wel fijn als dat hardwarematig gedecode kan worden. Daarom heb ik Geekbuying een mail gestuurd en gevraagd of ze de MX4 met s812 willen opsturen. Ik hoef niet eens bij te betalen. Vind ik toch best goede service...
Die van mij is al verstuurd, dus denk niet meer dat dat nog gaat werken 😱

Edit: weet iemand toevalig nog een goede Bluetooth controller (of USB wireless) die icm Android werkt en over x-input beschikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
SidewalkSuper schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:20:
De MX3 kan ook gewoon x265 spelen (althans deze 720p x265 rip).
Maar 1080p volgens mij niet. En ik wil gewoon FullHD blijven spelen.

Ach, futureproof vind ik juist wel fijn. Zeker omdat ik op dit moment er één koop, wil ik ook dat hij een tijd met de nieuwste codecs kan omgaan. De mijne is in ieder geval verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datzelfde heb ik ook, inderdaad.

Heb nu nog een X7 (waar ik veel mee experimenteer met ROM's ) maar als ik nog een keer een boxje koop, dan moet hij in ieder geval hardware-accellerated h265 ondersteunen en er moeten gewoon goede ROM's met werkende HLS voor zijn.

Zodra h.265 een beetje 'ingeburgerd' is ga ik sowieso eens door m'n collectie (gebrande) DVD's en andere video heen om te reëncoden naar dat formaat. Het scheelt gewoon een bak opslag.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Logisch natuurlijk. Ik heb 1080p inderdaad nog niet geprobeerd.
Tzt koop ik wel weer wat nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Iemand al bekend met of gehoord van de Mi Box Mini? http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=9530#.VL9owkeG91A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ziet er erg mooi uit en dat voor 30 euro. Alleen geen USB :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook geen ethernet, en enkel n-wifi, en waarschijnlijk 1x1 om kosten te besparen.
Dan haal je met een 5ghz AP 150Mb/s max. In een japans/chinees éénkamer appartement met alle aansluitingen bij mekaar en een laptop met 1366x736 komt dat goe.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Heeft iemand heel misschien de finless 1.1 rom voor de mk808b plus op zijn pc staan? De link op freaktab doet het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 22:00

dbzfan

Nee.

Zetten jullie je mediaplayer + eventuele externe HDD altijd uit als jullie hem niet gebruiken of laten jullie je speler + eventuele externe HDD 24/7 aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
dbzfan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:54:
Zetten jullie je mediaplayer + eventuele externe HDD altijd uit als jullie hem niet gebruiken of laten jullie je speler + eventuele externe HDD 24/7 aanstaan?
Veel mensen hier gebruiken volgens mij een NAS voor (o.a.) mediaopslag (welke meestal 24/7 aan staat). Mediaspelers worden vaak wel uitgezet. Ik zelf doe dat in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb geen goede ervaringen met externe hd's die 24/7 aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
ibiben95 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:38:
Heeft iemand heel misschien de finless 1.1 rom voor de mk808b plus op zijn pc staan? De link op freaktab doet het namelijk niet.
Ja, ik heb die al wel gedownload destijds... Ik zal asap even kijken voor je, maar ben op het moment niet thuis...

EDIT:
Rom gevonden en geüpload naar mijn google drive. Credits gaan uiteraard nog steeds naar Finless! _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Spekkie88 op 22-01-2015 11:02 ]

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10
dbzfan schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 21:54:
Mijn MXIII(+externe HDD) staat uit. Alleen wanneer we deze gebruiken zetten we de TV en media speler aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Mijn tronsmart S89H staat 24/7 aan.
Het ding wordt nauwelijks warm (voeding idem) dus veel stroom zal het niet verbruiken.

Het voordeel van altijd aan is, dat ik tevens DLNA/Airplay heb ingeschakeld voor muziek, aangezien mijn box direct aan de audioinstallatie hangt.
Ik kan dus via tablet of telefoon op ieder moment muziek streamen zonder dat ik de boel eerst aan hoef te zetten, en dat is ook best wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Spekkie88 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]

Ja, ik heb die al wel gedownload destijds... Ik zal asap even kijken voor je, maar ben op het moment niet thuis...

EDIT:
Rom gevonden en geüpload naar mijn google drive. Credits gaan uiteraard nog steeds naar Finless! _/-\o_
Je bent een held!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Spekkie88 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:42:
[...]

EDIT:
Hoe installeer jij finless?

Want ik heb nu alles op een micro sd kaartje gezet. In de mk808b plus gestopt. Daarna heb ik met een pincet de resetknop ingedrukt. Hierna de powersource aangesloten en de resetknop losgelaten toen 't google tv logo eenmaal op tv te zien was. Echter gebeurd er hierna niks en boot hij gewoon door naar de stockrom. ALs ik hem update via de app boot hij ook gwn door naar de stockrom.

Al gedaan: sd kaart geformateerd, andere powersource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb een handleiding gevonden die niet werkt met de sd kaart, maar de mk808b direct op de pc aansluiten.
Weet niet of dat de juist werkende methode is.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedrogist
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
ibiben95 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:53:
[...]

Hoe installeer jij finless?

Want ik heb nu alles op een micro sd kaartje gezet. In de mk808b plus gestopt. Daarna heb ik met een pincet de resetknop ingedrukt. Hierna de powersource aangesloten en de resetknop losgelaten toen 't google tv logo eenmaal op tv te zien was. Echter gebeurd er hierna niks en boot hij gewoon door naar de stockrom. ALs ik hem update via de app boot hij ook gwn door naar de stockrom.

Al gedaan: sd kaart geformateerd, andere powersource
Ik heb heb hem via de app update gedaan. Heb je wel de recovery.zip uitgepakt zodat de recovery.img op de sd card staat? Finless installeert twrp recovery, heb nu vanuit cyanogen cwm erop staan en ook hier heb ik de rom mee kunnen flashen, nadat ik had gereboot naar recovery. Hoop je hier weer een beetje mee op weg te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
Er is toch een readme aanwezig in de zip?
Dat is wat ik ook heb gevolgd iig...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 19:11:
Ik heb een handleiding gevonden die niet werkt met de sd kaart, maar de mk808b direct op de pc aansluiten.
Weet niet of dat de juist werkende methode is.
Dat is raar,MicroSD kaart zou juist moeten werken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 17:48
Ik heb de readme gevonden via deze link
http://www.android-hilfe....ekbuying-readme-first.txt

Nogmaals ik heb zelf nog geen apparaat op dit moment (die is nog onderweg ;) ) maar ik vond zo snel deze info

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30

RobertowNL

For your gear!

Vandaag de nieuwe MiniX TV box besteld. Met intel chipset, ben benieuwd hoe wat nu werkt met Android. De vorige Android boxjes die ik heb gehad waren het veelal net niet. Schijnt dat je wellicht (later) ook kan dual-booten met Windows:
http://promotion.geekbuying.com/promotion/minix_neo_z64
Grootste voordeel boven mijn oude stick is wel de IR denk ik, zat nu steeds met een muis aan het prutsen :D

Edit: Hmz, dual-boot kan nog niet blijkbaar :'(. Nouja wellicht komt dat later nog O-)

Deze is ook wel interessant:
http://cngadget.info/2015...th-strong-selling-points/

[ Voor 22% gewijzigd door RobertowNL op 23-01-2015 11:10 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice. Mag ik vragen waarom deze en niet de MXIII ?

ik ben ook nog op zoek.
RobertowNL schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:59:
Vandaag de nieuwe MiniX TV box besteld. Met intel chipset, ben benieuwd hoe wat nu werkt met Android. De vorige Android boxjes die ik heb gehad waren het veelal net niet. Schijnt dat je wellicht (later) ook kan dual-booten met Windows:
http://promotion.geekbuying.com/promotion/minix_neo_z64
Grootste voordeel boven mijn oude stick is wel de IR denk ik, zat nu steeds met een muis aan het prutsen :D

Edit: Hmz, dual-boot kan nog niet blijkbaar :'(. Nouja wellicht komt dat later nog O-)

Deze is ook wel interessant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:12:
Nice. Mag ik vragen waarom deze en niet de MXIII ?

ik ben ook nog op zoek.
Intel chipset en dus kans op dual-boot met windows / linux / kodi ;).
Hij is wel wat aan de dure kant, maar heb eerder wel redelijke goede ervaringen gehad met MiniX.
Gezien mijn TV stick stuk is en een andere niet helemaal goed werkt ''moet'' ik er dus twee upgraden.

De ene heb ik de Minix voor gekozen en de andere een Pipo X7 O-) . Nadeel van de X7 is dan weer dat hij geen Android heeft (dual-boot lijkt mij een mooie oplossing).

MiniX heeft een IR poort en afstandsbediening dus die komt in de woonkamer bij de TV. Dat kan ik de andere huisgenoten ook nog eens leren. De X7 komt bij de andere TV te staan, maar of die blijft is maar de vraag want vandaag zag ik de Mele PCG03
Gezien ik bij 1 van de TV's ook nog een PC schermpje heb staan lijkt dat ook wel iets om te bestellen :+
Maar ook daar zou het leuk zijn om Dual boot te hebben. Een heel aantal Android apps zijn best leuk/handig voor op de TV in vergelijking met de Windows versies (die er vaak genoeg niet in app vorm zijn).

Het is net als met tablets, ik test er een paar. Wat bevalt* blijft en de rest schuif ik door 8)
*relatief begrip, soms is het om het even natuurlijk :P

[ Voor 25% gewijzigd door RobertowNL op 23-01-2015 11:50 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je. mooi uitgebreid antwoord.

Ik heb nu een oude rasberry en die is aan vervanging toe.
Op dit moment gebruik ik alleen icefilms en denk ook op het nieuwe kastje alleen icefilms echt te gaan gebruiken.

Maar nu ik het zo lees, is mischien een kastje met windows ook wel grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, die Minix met Intel chipset ziet er zeker interessant uit! Ben alleen wel benieuwd wat voor HD Graphics chip daarin zit.

Met name of die ook goed 1080i content (bijna alles van TV) kan de-interlacen. En of de Android rom een beetje 'compleet' is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

eymey schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:59:
Hmm, die Minix met Intel chipset ziet er zeker interessant uit! Ben alleen wel benieuwd wat voor HD Graphics chip daarin zit.

Met name of die ook goed 1080i content (bijna alles van TV) kan de-interlacen. En of de Android rom een beetje 'compleet' is.
Zal wel even een reviewtje maken als ik hem (snel) binnen heb.
De chipset is een chipset die ook in al die goedkope tablets zit van rond de $100-150. (Daarnaast gezien is de box wel duur). De GPU in de chipset is een intel HD graphics Gen 7 (clock: 311MHz , Burst: 646MHz).

Mocht ik hem binnen hebben dan zal ik hem even testen op GPU gebied, als je bepaalde dingen getest wil hebben dan moet je de desbetreffende informatie maar even doorgeven ;) . Zou het zelfs al we kunnen testen op een Android tabletje met de zelfe processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben qua Android vooral benieuwd of hij de video stream in de 3fm app goed kan afspelen (geen error en meteen of na 30 seconden scherp beeld). Hetzelfde voor de NPO app en RTL XL, kijk, etc.

En qua GPU ben ik dus benieuwd naar de deinterlacing performance en kwaliteit. Ik weet niet of dit onder Android ( Kodi of andere app ) uberhaupt mogelijk is, maar anders zou het onder native Linux iig moeten kunnen (maar dat is natuurlijk wel een bewerkelijke test, heel ander OS erop zetten :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel chipsets = introductie van x86 in de android wereld. Ik heb een ZTE v975 phone met een atom chipset. Is nu 1.5 jaar oud, maar zijn dualcore versloeg vele quads van dezelfde periode.

Niet alles was perfect : iCoyote en de ING Banking app wilden er niet op draaien. Bleek dat die toepassingen niet in een java machine draaiden maar in native ARM code. Het heeft een jaar geduurd tegen dat ZTE met een emulator op de proppen kwam. Heel efficient overigens, icoyote loopt als een trein.

Die Minix Z64 ondersteunt h265, dus zeker future proof. Maar 64bit is overkill als je maar 2GB ram heb zitten. We zijn hier allemaal tweakers met verschillende budgetten en ik (h)erken ieders afwijking :), maar persoonlijk vind ik dit toestel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, h265 is voor mij eigenlijk wel een must inmiddels :). 64bit is idd overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Oeh, de MXIII met een S812. http://www.gearbest.com/tv-box/pp_142709.html

Zouden de ROMs van de MXIII daar ook op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:12

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 12:21:
Die Minix Z64 ondersteunt h265, dus zeker future proof. Maar 64bit is overkill als je maar 2GB ram heb zitten. We zijn hier allemaal tweakers met verschillende budgetten en ik (h)erken ieders afwijking :), maar persoonlijk vind ik dit toestel te duur.
vziw is h265 enkel in sw ondersteund. Intel levert voor Baytrail - in ieder geval voor Windows 8.1 - nog geen driver met hardware matige h265 ondersteuning.

In een review van een PIPO X7 (met een iets snellere Baytrail CPU) onder XBMC 14.0 / KODI levert 1080p hevc 'many skipped frames'...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, weet iemand het verschil tussen de MBOX S82 en de MXIII ?

Is de MXIII beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De ene is rond, de andere vierkant.

Maar nee, zelfde hardware, zelfde roms kun je gebruiken.
Alleen opletten dat er bij de mxIII ook een goedkopere variant bestaat met maar 1Gb ram en ik dacht zonder 5g wifi band, die werkt ook niet goed met alle rom's dus ik zou eerder de 2Gb versie pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Ik ben bezig mij te orienteren voor een Android TV box en nu kwam ik uit bij de Minix Neo X8-H Plus variant.

Heeft iemand ervaring met deze speler en kan mij vertellen of het de moeite van aanschaffen is met het oog op 4K en H.265?

Kodi, Netflix en streamen via de NAS is het belangrijkste wat ik er mee zal doen al zal dat wel meer worden aangezien ik met de huidige Dune HD Max niet veel meer kan als streamen vanaf de NAS.
Het enige voordeel van de Dune is dat deze een ingebouwde Blu Ray speler heeft maar een losse Blu Ray speler koop je tegenwoordig al voor een paar tientjes.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 13:14
Mijn advies? Wachten tot H.265 hardware matig gedecodeerd wordt. Tot op heden decoderen ze h265 allemaal software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Idd nu gewoon een MXIII ( 2GB ) @ +/- € 55,-- en over een dik jaar weer eens kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:16:
Idd nu gewoon een MXIII ( 2GB ) @ +/- € 55,-- en over een dik jaar weer eens kijken ;)
Over een lange tijd eens verder kijken idd. De scene gaat toch pas een stuk later over op h265. Dat zag je met h264 ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dacuuu schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:08:
Mijn advies? Wachten tot H.265 hardware matig gedecodeerd wordt. Tot op heden decoderen ze h265 allemaal software matig.
Ehm, http://www.gearbest.com/tv-box/pp_142709.html
Of http://www.geekbuying.com...acast---Black-335339.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Dan alsnog even wachten, voordat H265 mainstream wordt, komt er nog zat ander mooi spul uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou ja, als je er nu een koopt en je wilt niet over een jaar (of twee) een nieuwe kopen, dan kun je beter nu gaan voor eentje die nu future proof is. Maar dat is een eigen keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Bedankt voor de tips.
Ik ga er nog even over denken wat ik precies ga doen.

Zelf lijkt mij de s812 chipset (hardware matig H.265) wel iets toevoegen maar gezien de reacties ga ik het nog even overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een jaar is er wederom toch weer een betere chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat is een probleem, wachten op iets nieuws is a never ending story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV

SteveV

Schtiefv Meister

Dat snap ik als je langer wacht komt er altijd iets beters maar dat is nu niet aan de orde.
De betere chipset is al leverbaar :)

Ik hak binnen nu en week de knoop door en ga dan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacuuu's advies is waardevol en hij heeft gelijk dat de ffmpeg boys nog hard aan het werk zijn aan x265, maar hij omzeilt jouw probleem nl dat jij NU een toestel wil, en hij vandaag al goed bediend is, en best nog wat kan wachten. Zeg ik dat goed, Dacuuu ?

Ouwe Willow roept een zo laagst mogelijke kost + spoedige heraanschaf aan, maar adviseert dan een toestel dat in dat licht overkill is. Immers mijn MXIII met 1GB draait de laatste stockfirmware heel mooi rond including gotham, en is goedkoper dan een 2G.

Als je nu een 812 koopt, kun je zeker 2 jaar mee en is je aankoop stressloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Nu iets kopen voor 5-6 tientjes en over een jaar ofzo is x265 pas mainstream. Op dat moment kijk je weer verder en verkoop je je huidige apparaat nog voor zo 3 tientjes aan een vriend.
Futureproof worden die apparaten pas op het moment dat x265 een stuk groter is. Voor de eerste 12 maanden heb je nog echt niks eraan.

[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 24-01-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:18:

Ouwe Willow roept een zo laagst mogelijke kost + spoedige heraanschaf aan, maar adviseert dan een toestel dat in dat licht overkill is. Immers mijn MXIII met 1GB draait de laatste stockfirmware heel mooi rond including gotham, en is goedkoper dan een 2G.
:+ ik heb zelf ook de MXIII 1GB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:18:
Dacuuu's advies is waardevol en hij heeft gelijk dat de ffmpeg boys nog hard aan het werk zijn aan x265, maar hij omzeilt jouw probleem nl dat jij NU een toestel wil, en hij vandaag al goed bediend is, en best nog wat kan wachten. Zeg ik dat goed, Dacuuu ?
Ja, als je nu direct iets wil hebben. Koop wat je schikt, en als je h256 wil, kijk daar naar. Maar je ziet vaak dat er in de toekomst dingen veranderen. Zelf wacht ik tot de scene overstapt naar h256, en als het zover is, is er genoeg aanbod aan hardwarematige h265 decoders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
SidewalkSuper schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:01:
Nu iets kopen voor 5-6 tientjes en over een jaar ofzo is x265 pas mainstream. Op dat moment kijk je weer verder en verkoop je je huidige apparaat nog voor zo 3 tientjes aan een vriend.
Futureproof worden die apparaten pas op het moment dat x265 een stuk groter is. Voor de eerste 12 maanden heb je nog echt niks eraan.
Ik zou graag langer dan een jaar doen met zo'n box. En ik denk dat ik daarin niet de enige ben. Futureproof dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik ben blij dat ik niet twee jaar geleden een dure en zogenaamd "futureproof" android box gekocht heb. Die dingen zijn gewoon bagger vergeleken met wat je nu voor een paar tientjes koopt.
En dit zal over twee jaar niet anders zijn, de lifecycle van dit soort producten is gewoon veel te kort.
Over twee jaar ziet de markt er weer totaal anders uit; zowel op hard- als softwaregebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Precies dat inderdaad, de levenscyclus is op z'n hoogst 2 jaar. In die tijd is er zoveel anders dat het geen zin heeft om er nu echt op te focussen. x265 ondersteuning is nu zeker een keuze, maar ga er daardoor niet gelijk van uit dat het automatisch futureproof is, daarvoor is het nog te vroeg in die ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Hardware is bij dit soort chinese doosjes alleen op papier belangrijk.
Waar het echt om gaat is firmware support, is die onvoldoende dan zit je met een stukje prachtige maar waardeloze hardware.

Lees bijvoorbeeld eens dit topic op freaktab over de nieuwste tronsmart box met fan-tas-tische nieuwe Allwinner soc, die best prijzig is (en overigens ook h265 belooft): http://www.freaktab.com/s...-Meta-is-a-disappointment
Iedereen heeft het over het geweldige potentieel dat dit ding heeft, en klaagt steen en been dat het ding in de praktijk vrijwel onbruikbaar is als mediaspeler, en of dat in de toekomst veel anders wordt is maar afwachten.

Er zijn tig android mediaspelers op de markt waaronder ook aardig wat exoten.
Ik zou ze nooit kopen maar altijd eerst naar de firmware kijken, bijvoorbeeld op freaktab.
Wanneer er genoeg ondersteuning is vanuit de soc-fabrikant en de community dan komt het meestal wel goed. In de praktijk wordt je hardwarekeuze dan al behoorlijk beperkt.
Ik zou op dit moment altijd voor een variant met de S802 soc gaan, of een RK3288 misschien, simpelweg omdat deze zich met de huidige firmware als stabiele goedpresterende speler bewezen hebben, en er nog steeds volop aan ontwikkeld wordt.
Bij de S812 zet ik daar al vraagtekens bij, en zonder verder onderzoek zou ik er daarom met een boog omheenlopen.
Voor 6 tientjes haal je een MXIII, ik zou de drie tientjes die je extra moet lappen voor een S812 versie liever vast apart leggen voor een volgende aanschaf, dan heb je er waarschijnlijk meer lol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat is ook wat hier al veel is langsgekomen. Aangezien de MXIII inderdaad een Amlogic S802 chip aan boord heeft heb ik ervoor gekozen om die te halen. Draait als een trein op Openelec.
De Android build vind ik iets minder, vooral omdat het ook geen Pulsar kan draaien. Mn vriendin gebruikt dat toch heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMCTorrent (voorganger van Pulsar) werkt wel gewoon op Android 4.4 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 12:06:
Ja, dat is een probleem, wachten op iets nieuws is a never ending story.
Gewoon geduld hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FW 112k4 voor onze MXIII :-)

http://www.freaktab.com/s...ck-thread&highlight=mxIII

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 11:32 . Reden: k4 aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Staat er volgens mij al standaard op. Bij mij toch iig. Pas 2 weken geleden binnen gekregen, die MXIII dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:03

StrongArmLance

Endless flow

ASW1 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:51:
Hardware is bij dit soort chinese doosjes alleen op papier belangrijk.
Waar het echt om gaat is firmware support, is die onvoldoende dan zit je met een stukje prachtige maar waardeloze hardware.

Lees bijvoorbeeld eens dit topic op freaktab over de nieuwste tronsmart box met fan-tas-tische nieuwe Allwinner soc, die best prijzig is (en overigens ook h265 belooft): http://www.freaktab.com/s...-Meta-is-a-disappointment
Iedereen heeft het over het geweldige potentieel dat dit ding heeft, en klaagt steen en been dat het ding in de praktijk vrijwel onbruikbaar is als mediaspeler, en of dat in de toekomst veel anders wordt is maar afwachten.

Er zijn tig android mediaspelers op de markt waaronder ook aardig wat exoten.
Ik zou ze nooit kopen maar altijd eerst naar de firmware kijken, bijvoorbeeld op freaktab.
Wanneer er genoeg ondersteuning is vanuit de soc-fabrikant en de community dan komt het meestal wel goed. In de praktijk wordt je hardwarekeuze dan al behoorlijk beperkt.
Ik zou op dit moment altijd voor een variant met de S802 soc gaan, of een RK3288 misschien, simpelweg omdat deze zich met de huidige firmware als stabiele goedpresterende speler bewezen hebben, en er nog steeds volop aan ontwikkeld wordt.
Bij de S812 zet ik daar al vraagtekens bij, en zonder verder onderzoek zou ik er daarom met een boog omheenlopen.
Voor 6 tientjes haal je een MXIII, ik zou de drie tientjes die je extra moet lappen voor een S812 versie liever vast apart leggen voor een volgende aanschaf, dan heb je er waarschijnlijk meer lol van.
Hoe zit dat bij de mk808b plus dan? Ik wil dat ding graag bestellen, maar ik ben niet zo'n gearbest fan, en wacht al een tijdje op gebruikerservaringen :) Maar ik geloof dat de ondersteuning, iig van de community, best aardig is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat wel maar de hardware is alweer redelijk verouderd. Maar ja slechts drie tientjes, alle waar naar zijn geld natuurlijk.

Edit: oh wacht de plus. Dat is met S805 soc toch?
Geen idee ik zou me even op freaktab inlezen.

[ Voor 29% gewijzigd door ASW1 op 25-01-2015 18:51 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer