Echt waar? Ik vind de afstandbediening wel heel goedkoop aandoen, en de knoppen klikken niet lekker en maken daarbij onaangenaam geluid.Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:
Bouwkwaliteit
Het apparaat kan gewoon zo in de MediaMarkt. Daar liggen apparaten die echt stukken minder zijn qua bouwkwaliteit (extern tenminste, intern kan ik niet beoordelen). Ook de AB voelt gewoon heel degelijk aan.
Ik gebruik een all-for-one universal remote en ik heb een aantal knoppen direct daarnaar gekopieerd, dat werkt uitstekend.Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:Afstandsbediening
Apparaat is nu ingesteld, het enige wat niet lukt is mijn Logitech AB zo ver krijgen dat de commando's van de standaard afstandsbediening goed werken.... Dat is jammer, maar uiteindelijk ga ik toch een QWERTY gebruiken bij de MXIII.
Groot gelijk, als het goed werkt moet je er vanaf blijven. Ik ben zelf in de verleiding gekomen om naar een nieuwere rom te upgraden en had toen een paar issues. Toen weer gedowngrade, en achteraf denk je dan "waarom wil ik uberhaupt die andere firmware erop, die oude deed het toch prima/"Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:Software
Ik gebruik de standaard ROM die er bij levering op stond. En ik heb geen enkele reden om daar iets aan te wijzigingen. .... Sterker nog, ik denk dat ik hem niet eens ga flashen naar de nieuwe stockROM als het zo blijft.
Ik zet airplay/DLNA aan in XBMC en gebruik dan mijn telefoon of tablet om muziek te streamen naar kodi, dan hoeft de televisie ook niet aan te staan omdat audio van de box direct naar mijn versterker gaat.Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:
Één vraagje nog:
Ik vind XBMC rete-traag bij het afspelen van muziek. Het lijkt wel of hij elke keer de complete mappenstructuur op mijn NAS in kaart moet brengen, waardoor het minuten duurt voordat ik bij mijn muziek kan. Is dat een XBMC-probleem? En zo ja, wat gebruiken jullie om dat op te lossen? Zijn er andere goede muziekspelers die sneller muziek van de NAS plukken?
Overigens heb ik geen MXIII maar een tronsmart, dat maakt niet uit want er zijn diverse merken en vormen van dit ding die allemaal vrijwel dezelfde hardware hebben en op dezelfde firmware draaien.