Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:
Bouwkwaliteit
Het apparaat kan gewoon zo in de MediaMarkt. Daar liggen apparaten die echt stukken minder zijn qua bouwkwaliteit (extern tenminste, intern kan ik niet beoordelen). Ook de AB voelt gewoon heel degelijk aan.
Echt waar? Ik vind de afstandbediening wel heel goedkoop aandoen, en de knoppen klikken niet lekker en maken daarbij onaangenaam geluid.
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:Afstandsbediening
Apparaat is nu ingesteld, het enige wat niet lukt is mijn Logitech AB zo ver krijgen dat de commando's van de standaard afstandsbediening goed werken.... Dat is jammer, maar uiteindelijk ga ik toch een QWERTY gebruiken bij de MXIII.
Ik gebruik een all-for-one universal remote en ik heb een aantal knoppen direct daarnaar gekopieerd, dat werkt uitstekend.
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:Software
Ik gebruik de standaard ROM die er bij levering op stond. En ik heb geen enkele reden om daar iets aan te wijzigingen. .... Sterker nog, ik denk dat ik hem niet eens ga flashen naar de nieuwe stockROM als het zo blijft.
Groot gelijk, als het goed werkt moet je er vanaf blijven. Ik ben zelf in de verleiding gekomen om naar een nieuwere rom te upgraden en had toen een paar issues. Toen weer gedowngrade, en achteraf denk je dan "waarom wil ik uberhaupt die andere firmware erop, die oude deed het toch prima/"
Één vraagje nog:
Ik vind XBMC rete-traag bij het afspelen van muziek. Het lijkt wel of hij elke keer de complete mappenstructuur op mijn NAS in kaart moet brengen, waardoor het minuten duurt voordat ik bij mijn muziek kan. Is dat een XBMC-probleem? En zo ja, wat gebruiken jullie om dat op te lossen? Zijn er andere goede muziekspelers die sneller muziek van de NAS plukken?
Ik zet airplay/DLNA aan in XBMC en gebruik dan mijn telefoon of tablet om muziek te streamen naar kodi, dan hoeft de televisie ook niet aan te staan omdat audio van de box direct naar mijn versterker gaat.

Overigens heb ik geen MXIII maar een tronsmart, dat maakt niet uit want er zijn diverse merken en vormen van dit ding die allemaal vrijwel dezelfde hardware hebben en op dezelfde firmware draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Ja dat zegt helaas niets, met alle respect :)

Zo goed als geen enkele Android stick speelt die formaten af helaas.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:39:
Ja dat zegt helaas niets, met alle respect :)

Zo goed als geen enkele Android stick speelt die formaten af helaas.
Het gaat er toch helemaal niet om wat die Android-stick afspeelt? Het gaat er om wat mijn receiver kan decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
Nou, na wat gezeik en gezeur richting Dealsmachine hebben ze het geld teruggestort. Nu dus bij Geeksbuying gekocht voor €64. Betekent wel weer een halve week langer wachten :(

Ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen. Zeker omdat ik in principe niet eens een mediaspeler nodig heb (die van mijn Samsung TV werkt best), maar spelen is altijd leuk.

Wie speelt er trouwens "games" via een dergelijk apparaat? En wat voor games zijn dat dan? Ik game vrijwel nooit (behalve wat Angry Birds, maar dat ga ik echt niet op een groot scherm spelen), dus ben benieuwd wat wel en niet draait op dit soort boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
barrymossel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:34:
Nou, na wat gezeik en gezeur richting Dealsmachine hebben ze het geld teruggestort. Nu dus bij Geeksbuying gekocht voor €64. Betekent wel weer een halve week langer wachten :(
Ik weet niet welke omrekening hun gebruiken, maar die scheelt inderdaad met die van Paypal.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:58:
Het gaat er toch helemaal niet om wat die Android-stick afspeelt? Het gaat er om wat mijn receiver kan decoden.
Ja, dus op het schermpje van de receiver staat DTS-HD Master? Anders is het een mediaspeler van niks imho.

Je zegt hij speelt álle audio formaten af. Welnu, op elke recente BD-film staat DTS-HD dan wel Dolby TrueHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MdO82 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet welke omrekening hun gebruiken, maar die scheelt inderdaad met die van Paypal.
Probleem was meer de verzendkosten die ineens 4 dollar hoger waren (en het feit dat ik naar Paypal ga, akkoord geef op een bedrag, dan naar de shop terug en daar andere bedragen staan - erg vreemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
barrymossel schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:
[...]

Probleem was meer de verzendkosten die ineens 4 dollar hoger waren (en het feit dat ik naar Paypal ga, akkoord geef op een bedrag, dan naar de shop terug en daar andere bedragen staan - erg vreemd).
Dat is inderdaad heel vreemd

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MdO82 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:52:
[...]
Dat is inderdaad heel vreemd
Ach, na wat screenshotjes over en weer hebben ze zonder verder wat te zeggen de order gecancelled en het geld teruggeboekt via PayPal. Zal binnenkort wel weer op mijn creditcard staan. Dus snel de MXIII besteld bij Geeksbuying dus. Volgens mij de goedkoopste die ik zo kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:44:
Je zegt hij speelt álle audio formaten af. Welnu, op elke recente BD-film staat DTS-HD dan wel Dolby TrueHD.
In de huidige firmware voor de van S802 voorziene androids worden die formaten softwarematig ondersteund, in de S802H versie zelfs hardwarematig.
Passthrough zou sowieso al geen probleem mogen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door ASW1 op 13-01-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:10:
[...]
In de huidige firmware voor de van S802 voorziene androids worden die formaten softwarematig ondersteund, in de S802H versie zelfs hardwarematig.
Passthrough zou sowieso al geen probleem mogen zijn.
Dat is mooi. HD-audio en goed werkende 24p-playback waren, voor mij, dé issues met de Android stickies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
24p is volgens mij niet in de android rom geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Pluppie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:13:
En dan zijn we wederom terug bij af :) Vind het ongelooflijk dat zoiets een mediaspeler mag héten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb nog geen afspeelproblemen gehad, iemand een voorbeeld van een 24p file dan wil ik het wel even proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:19:
Ik heb nog geen afspeelproblemen gehad, iemand een voorbeeld van een 24p file dan wil ik het wel even proberen?
Dát 'ie hem afspeelt is uiteraard de issue niet :) Hij moet het beeld echter wél gewoon als 24p outputten :P

Testfilmpje, bijv: http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=24559 maar zijn er uiteraard zat.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 13-01-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
En zoals gezegd is dat het probleem met praktisch alle Android boxjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb geen probleem, maar ik heb er ook geen verstand van, misschien scheelt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:38:
Ik heb geen probleem, maar ik heb er ook geen verstand van, misschien scheelt dat.
Hetgeen blijkbaar voor >99% van de gebruikers geldt anders was er geen markt geweest voor deze dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik heb even gekeken maar ik kan de HDMI output ook op 1080p-24hz zetten.
Dat is toch wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:48:
Ik heb even gekeken maar ik kan de HDMI output ook op 1080p-24hz zetten.
Dat is toch wat je bedoelt?
Yup. Dat een 24p-film ook als zodoende wordt afgespeeld. Met 24 beelden per seconden. En geen 50/60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Doet ie het dan? Op 24 beelden per seconde? Zo'n instelling is natuurlijk geweldig maar nogal nietszeggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Doet ie het dan? Op 24 beelden per seconde?
Dat gaat echt te snel voor mij om te tellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:57:
Dat gaat echt te snel voor mij om te tellen hoor.
Ah okay, ja dan snap ik wel dat dit een ideale mediaspeler is. Zonder eisen speelt ie inderdaad "alles" wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als jij graag wilt horen dat hij geen 24hz kan wil ik dat je best vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
@ Brad Pitt, volgens mij is het al 100 keer langsgekomen, maar je kan gewoon native XBMC/KODI met 24p modus draaien met OpenELEC door de juist rom erop te flashen... een andere mogelijkheid is om android in 1080p 24hz modus te zetten. Dit kunnen veel spelers ook gewoon.

Maar of het echt allemaal zin heeft? Ik dacht voordat ik een android box aanschafte ook dat 24p een must was en dat het anders zou stotteren, maar de ervaring leert anders..In de praktijk merk ik namelijk geen verschil tussen 24p en 60p.. Het is allebei even vloeiend.

[ Voor 49% gewijzigd door Cooler_King op 13-01-2015 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:59:
[...]

Ah okay, ja dan snap ik wel dat dit een ideale mediaspeler is. Zonder eisen speelt ie inderdaad "alles" wel af.
En wat is het probleem dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat het blijkbaar alleen speledingetjes zijn voor mensen zonder eisen.

Eis je wat meer kwaliteit moet je voorlopig verder zoeken. Vind dat apart. Dat men zo snel ergens blij mee is. Wel weer ideaal op zich, dat wel :)
Cooler_King schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:20:
Maar of het echt allemaal zin heeft? Ik dacht voordat ik een android box aanschafte ook dat 24p een must was en dat het anders zou stotteren, maar de ervaring leert anders..In de praktijk merk ik namelijk geen verschil tussen 24p en 60p.. Het is allebei even vloeiend.
Vloeiend kan zoiets, uiteraard, nooit zijn als je niet native op 24 beelden per seconde afspeelt.

[ Voor 39% gewijzigd door Brad Pitt op 13-01-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:37:
[...]

Dat het blijkbaar alleen speledingetjes zijn voor mensen zonder eisen.

Eis je wat meer kwaliteit moet je voorlopig verder zoeken. Vind dat apart. Dat men zo snel ergens blij mee is. Wel weer ideaal op zich, dat wel
:)

[...]

Vloeiend kan zoiets, uiteraard, nooit zijn als je niet native op 24 beelden per seconde afspeelt.
Aha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zelfde brakke, kinderachtige en onzinnige manier van reageren zoals in andere topics dus. Zonde van de tijd, laatste reactie hierbij. Post on! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Cooler_King schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:20:
@ Brad Pitt, volgens mij is het al 100 keer langsgekomen, maar je kan gewoon native XBMC/KODI met 24p modus draaien met OpenELEC door de juist rom erop te flashen... een andere mogelijkheid is om android in 1080p 24hz modus te zetten. Dit kunnen veel spelers ook gewoon.

I second that; als er al een probleem is dan zit dat achter het toetsenbord. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Pluppie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:13:
Dat is wel geïntegreerd. Er is een optie om dat in het menu in te stellen.

En ik vind je manier van reageren kinderachtig en op het elitaire af. Je roept van alles zonder zelf fatsoenlijk onderzoek te doen. 3 google opdrachten en al je zelfingenomen vooroordelen zijn ontkracht.

[ Voor 29% gewijzigd door Hoppa! op 13-01-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:46:
[...]
Zelfde brakke, kinderachtige en onzinnige manier van reageren zoals in andere topics dus. Zonde van de tijd, laatste reactie hierbij. Post on! d:)b
Wat zoek je überhaupt in dit topic als je het toch niets vindt?
Je hebt een waanidee in je hoofd en als anderen je vertelken dat het niet zo is dan ligt het aan de anderen. 8)7
KSssst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:46:
[...]

Jij zeikt over 24P en zo,ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen alle liefde door ;) Ik heb een paar dagen geleden de MXIII besteld als vervanging voor mijn Raspberry Pi. Ik hield mezelf altijd voor dat de Raspberry wel snel genoeg was, maar het begon me op een gegeven moment erg te irriteren. Vandaar de MXIII.

Ik vroeg me echter af of het mogelijk was om OnLive op de MXIII te draaien (ofdat iemand ervaringen heeft met een vergelijkbare box)? Het lijkt me dat dit moet kunnen, maar het bied op gaming-gebied een aantal uitkomsten. Zeker als dit ook nog werkt met de meeste bluetooth-controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:37:
[...]

De vraag is het het storend is of merkbaar... Ik weet niet precies hoe 24p op 60hz te werk gaat, maar volgens google is het: aaa:bb:ccc:dd:eee:ff .. Dus om en om wordt een beeldje 2 keer en 3 keer zo lang weergegeven.

Maar om terug te komen op je betoog: Als je een S802 box hebt zoals de MXIII dan kan je gewoon de HDMI output mode op 1080p 24hz zetten in Android, of OpenELEC met native Kodi 14 erop zetten: http://amlinux.ru/image/ Kortom, 24p kan gewoon probleemloos met het juiste apparaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Cooler_King op 13-01-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Cooler_King schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:41:
[...]

De vraag is het het storend is of merkbaar... Ik weet niet precies hoe 24p op 60hz te werk gaat, maar volgens google is het: aaa:bb:ccc:dd:eee:ff .. Dus om en om wordt een beeldje 2 keer en 3 keer zo lang weergegeven.

Maar om terug te komen op je betoog: Als je een S802 box hebt zoals de MXIII dan kan je gewoon de HDMI output mode op 1080p 24hz zetten in Android, of OpenELEC met native Kodi 14 erop zetten: http://amlinux.ru/image/ Kortom, 24p kan gewoon probleemloos met het juiste apparaat.
Werkt OpenElec op zowel de 1gb als 2gb versie? En is het moeilijk te installeren voor een noob als ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mirod schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:45:
[...]

Werkt OpenElec op zowel de 1gb als 2gb versie? En is het moeilijk te installeren voor een noob als ik?
De roms kan je hier vinden: http://amlinux.ru/image/

2GB is volgens mij S82, en de 1GB versie is MX3... gewoon uitpakken op sd kaart, sd kaartje in de speler en booten terwijl je het knopje in de av-connector houdt ingedrukt (met bv. tandenstoker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Cooler_King schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:41:Als je een S802 box hebt ...dan kan je gewoon de HDMI output mode op 1080p 24hz zetten in Android
Je kunt de output zelfs op "auto" zetten.
24hz is bij mij overigens alleen beschikbaar bij 1080 en niet op 720, maar met een 1080 scherm boeit dat sowieso niet.
Ding staat default altijd op "auto" hier.

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 13-01-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn eigen antwoord gevonden in de vorm van een YouTube video. Onlive is idd gewoon bruikbaar op een M8, dus hetzelfde zal wel gelden voor een MXIII.

https://www.youtube.com/watch?v=mz0SKtpvzBk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:38:
Ik heb mijn eigen antwoord gevonden in de vorm van een YouTube video. Onlive is idd gewoon bruikbaar op een M8, dus hetzelfde zal wel gelden voor een MXIII.

https://www.youtube.com/watch?v=mz0SKtpvzBk
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen wanneer je de MXIII binnen hebt en wat games hebt gespeeld. Heb er ook wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Xbmc werkt goed op de mk808b plus als je de mediacodec hardwareversnelling uit zet. Alleen werkt de genesis add-on niet. Ik krijg alleen geluid.. Geen beeld.

Dit is wat ik vaak heb met android. Films afspelen vanaf een nas werkt goed, maar de stabiitiet van add-ons en dergelijke is uitermate slecht. Na een week houd een add-on ermee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBMC draait als een zonnetje, de launcher is prima overzichtelijk en elke app die ik ooit ga gebruiken draait prima, inclusief Fox Sports.
Geweldige review, ga hem ook maar bestellen. Is het ook mogelijk om de sport1 app te gebruiken? Zou iemand dat voor mij kunnen checken? Deze is in principe namelijk alleen voor android tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12

dbzfan

Nee.

Iemand ervaring met hier bestellen? En specifiek met MX2 met open elec?
http://www.androidminicom...xbmc-tv-box-met-openelec/

Ik heb een externe hdd met films en series, die ik via XBMC wil aansluiten op mijn tv. Deze speler lijkt me daar ideaal voor? Mede doordat hij de framerate aanpast.. en dus geen judder.

En kan ik .mkv bestanden die ik download via netwerk zenden naar de externe hdd die aan de MX2 hangt?

[ Voor 13% gewijzigd door dbzfan op 13-01-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:55
dbzfan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:53:

Ik heb een externe hdd met films en series, die ik via XBMC wil aansluiten op mijn tv. Deze speler lijkt me daar ideaal voor? Mede doordat hij de framerate aanpast.. en dus geen judder.

En kan ik .mkv bestanden die ik download via netwerk zenden naar de externe hdd die aan de MX2 hangt?
Ik heb daar de MX2 met openelec besteld. Goede support en snelle levering d:)b De MX2 draait ook goed, speelt feilloos grote mkv's en ISO's af (30GB) .

[ Voor 5% gewijzigd door Leon-1985 op 14-01-2015 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
ibiben95 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:02:
Xbmc werkt goed op de mk808b plus als je de mediacodec hardwareversnelling uit zet. Alleen werkt de genesis add-on niet. Ik krijg alleen geluid.. Geen beeld.

Dit is wat ik vaak heb met android. Films afspelen vanaf een nas werkt goed, maar de stabiitiet van add-ons en dergelijke is uitermate slecht. Na een week houd een add-on ermee op.
Totaal onherkenbaar die laatste opmerking. Genesis draait bijvoorbeeld op mijn RK3188 tablet uitstekend en ook op mijn MXIII werkt het perfect. En tot nu toe geldt dat voor alle add-ons die ik heb geprobeerd op beide apparaten.

Die eerste opmerking herken ik wel, althans, onder MX-player had ik op Rockchip devices ook altijd problemen met stabiliteit als de hardwareversneller aanstond. Met andere SOCs herken ik dat dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 02:52
dbzfan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:53:

Deze is misschien ook wel interessant met hele goeie specs http://www.android-wareho...-box-mini-pc-android.html
Ik ga deze vandaag bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Lol, voor 50-60 euro heb je een MXIII met S802, dus waarom zou je dan 100 euro uitgeven aan een verouderde dual core AML8726-MX? De MK808B Plus met quad core S805 is ook veel beter en die kost maar 30 dollar. 145 euro is ook belachelijk, maar iedereen moet het lekker zelf weten :) Ik speel ook alles van externe hdd en de MXIII doet dat iig perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 14-01-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
Spam, ik heb hem gerapporteerd.
Niet op reageren dus. :)

http://gathering.tweakers...nd/poster/432539/messages
recente posts alleen maar voor zijn zaakje.

[ Voor 56% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-01-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met Yelo App laten functioneren op een android mini stick?
Ik had graag op mijn kamer ook Telenet televisie gehad (is niet mogelijk door geen coax kabel tot in mijn kamer) Of kan iemand het testen voor mij op z'n android stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Laatst online: 16-09-2021
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:48:
[...]

Dat is wel geïntegreerd. Er is een optie om dat in het menu in te stellen.

En ik vind je manier van reageren kinderachtig en op het elitaire af. Je roept van alles zonder zelf fatsoenlijk onderzoek te doen. 3 google opdrachten en al je zelfingenomen vooroordelen zijn ontkracht.
Vriendelijke jongen ben jij. Mijn mxIII is besteld. 3 google opdrachten en je vindt overal dat 24Hz op Android een probleem is met framedrops, pauzes in het geluid, etc. Ik vond alleen niet of de Finless rom wel alles fatsoenlijk deed draaien. Maar mijn initiele vraag hier was of Openelec 24Hz zonder problemen ondersteunt, ik heb ondertussen antwoord gevonden bij jullie hier. Gelukkig is de rest iets vriendelijker dan jij. Toch nog een leuke dag gewenst van een elitaire, zelfingenomen kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Pluppie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:36:
[...]3 google opdrachten en je vindt overal dat 24Hz op Android een probleem is met framedrops, pauzes in het geluid, etc.
Dat iets ooit zo was betekent niet dat dat nu nog zo is. 24hz wordt al vanaf september vorig jaar in de firmware ondersteund, inclusief auto-switching.

En ik vind je eigen reactie nou ook niet om over naar huis te schrijven, wat vind je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Pluppie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:36:
[...]

Vriendelijke jongen ben jij. Mijn mxIII is besteld. 3 google opdrachten en je vindt overal dat 24Hz op Android een probleem is met framedrops, pauzes in het geluid, etc. Ik vond alleen niet of de Finless rom wel alles fatsoenlijk deed draaien. Maar mijn initiele vraag hier was of Openelec 24Hz zonder problemen ondersteunt, ik heb ondertussen antwoord gevonden bij jullie hier. Gelukkig is de rest iets vriendelijker dan jij. Toch nog een leuke dag gewenst van een elitaire, zelfingenomen kleuter.
Mijn oprechte excuses!!! En dat meen ik. Ik dacht dat ik op Brad Pitt reageerde. Sorry! Gewoon slecht gekeken.

Maar nogmaals, ik heb met mijn MXIII geen problemen met framdrops als ik hem op 24hz instel. Ik heb wel problemen met haperingen wanneer ik de MXIII zelf de selectie laat doen van de beeldinstellingen. Volgens mij heb ik daar eerder ook iets over geschreven. Het is dan net alsof hij steeds blijft switchen waardoor het erg irritant kijken is.

[ Voor 20% gewijzigd door Hoppa! op 14-01-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Laatst online: 02:52
SidewalkSuper schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:07:
Spam, ik heb hem gerapporteerd.
Niet op reageren dus. :)

http://gathering.tweakers...nd/poster/432539/messages
recente posts alleen maar voor zijn zaakje.
Geen spam, ik bekijk de meest recente technologie en lees reviews over die producten en raad drm ook mensen aan om iets meer de futureproof apparaten aan te schaffen die krachtiger zijn dan andere recente...ik heb me 2 weken verdiept in mediaspelers en zo kwam ik uit op de ugoos ut3 aangezien ik ook had zitten kijken naar tronsmart, minix 8... Mijn belangrijke punten waren wifi ac,quad core processor, hdmi 2.0 mali 764gpu en deze heeft dan nog eens de optie om 4 gb werkgeheugen erin te doen ipv 1 of 2 zoals andere mediaspelers...maar goed ik heb 'm morgen binnen schrijf binnekort een uitgebreide review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ASW1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:48:
[...]
I second that; als er al een probleem is dan zit dat achter het toetsenbord. :P
"Dat gaat echt te snel voor mij om te tellen hoor." zijn toch geen serieus te nemen antwoorden?

HD-Audio en 24p native playback zijn/waren de grootste problemen van deze sticks. Het heeft immens lang geduurd eer dat gefixt werd. Hetgeen ik dus bizar vind, op een mediaspeler, aangezien het gros van de HD content zowel deze audio als wel die afspeelsnelheid heeft. Blijkbaar boeit het geen foek of een speler 24p output op 50/60Hz en dat audio wordt gedowngrade tot normale DD/DTS. Allemaal prima natuurlijk, maar dan zijn het geen alles-spelers. Voor 100 Euro heb je ook een simpel Realtek kastje die dat allemaal wel moeiteloos doet.

Het komt er dus op neer dat zo'n stick out-of-the-box geen 24p doet aangezien dat een Android issue is. Vind dat heel raar, maar zal wel een technische reden hebben. Met OpenElec werkt dat blijkbaar wel.

Op een simpele vraag of HD-Audio werkt moet je weer na een aantal irrelevante antwoorden er achter komen dat dat ook blijkbaar is opgelost of dat dat in ieder geval met throughput goed moet werken.

Vind het allemaal maar een raar en moeizaam gedoe. Ben de grootste Android fan mogelijk maar deze sticks zijn wat mij betreft zeer zeker nog niet allemaal uitontwikkeld. Je moet het gewoon er in kunnen prikken en klaar. HD-Audio poept ie uit, 24p gaat vanzelf goed (het is tenslotte een friggin mediaspeler). Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 11:20
Hallo allen,

Fijn dat ik een topic heb gevonden over dit onderwerp. Ik zoek voor een vriendin een manier om haar LG naar een soort smart tv om te toveren en hij moet gebruiksvriendelijk zijn (ze heeft geen verstand van techniek). Hoe dan ook, ik kan niet echt een soort best-buy vinden van dit moment. Zo te zien schieten deze android sticks en boxes als paddenstoelen uit de grond. Kunnen jullie mij, niet uitgebreid, adviseren? Het apparaat moet op WiFi kunnen en snel genoeg zijn voor deze HD content. Daarbij XBMC én Android 4.4 op draaien. Het moet een tijdje mee kunnen gaan qua specs. Is er nog veel verschil tussen die Rockchip en AMLogic soc's? Je kent vrouwen, die kijken alleen naar het design.

Op basis daar van vond zij de "ANDROID BOX MBOX S82" de "beste" keuze. Iemand ervaring hier mee of kan iemand mij vertellen of dit inderdaad werkt? Belangrijkste behoefte is uitzending gemist en youtube. Kun je deze dan ook met je telefoon bedienen, gezien de textinvoer anders niet te doen is? Hartelijk dank.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Brad Pitt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:42:
Het komt er dus op neer dat zo'n stick out-of-the-box geen 24p doet aangezien dat een Android issue is.
Onderbouw dat nu eens in plaats van dat te blijven roepen?
Ik heb al aangegeven dat dat in de huidige firmware wel ondersteund wordt, maar jij blijft om onnavolgbare redenen roepen dat dat niet zo is.

En ik heb het niet over "sticks" maar over een specifieke soc, namelijk de S802 die onder meer in die MXII wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Het is allemaal niet zo moeilijk om te begrijpen hoe dingen ontstaan, hè. Android is een 'gratis' besturingssysteem wat natuurlijk in de basis helemaal nooit bedoeld is als software voor mediaspelers. Het is een geleidelijke ontwikkeling geweest waarbij diverse spelers in China in één keer in die markt gedoken zijn, omdat ze met kleine investeringen iets op de markt konden brengen dat (op enkele hickups na) gewoon aardig werkte. En ja, vervolgens heeft het even geduurd voordat hardware en software klaar (en op elkaar aangepast) waren om een echt goede mediaspeler-ervaring te geven.

Alles bijelkaar heeft dat, vanaf de eerste (naar mainstream neigende) Android mediaspelers tot nu, ongeveer een jaar of anderhalf geduurd. Dat is helemaal niet lang, maar het is niet wat we in het westen gewend zijn, omdat in China niet alleen de Beta's maar ook de Alpha versies al verkocht worden voor ze goed werken. Daardoor lijkt het allemaal hondstraag te gaan en kom jij met de kritiek waar je mee komt.

Maar goed, zoals al eerder door meerdere mensen aangegeven, je had zonder al te veel inspanning al lang verlost kunnen zijn van je vooroordelen. Niet alleen dankzij Google, maar ook door je gewoon een beetje te verdiepen in het principe van audio-passtrough. Dingen schreeuwen vanuit onwetendheid is eigenlijk nooit een goed idee, zeker niet als je omringd bent met mensen die wel weten waar ze over praten....

En 24p werkt gewoon (ook onder Android), als je de MXIII daarop instelt. Geen problemen mee ondervonden nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicBomer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 19:38
Franzke schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:44:
Hallo allen,

Fijn dat ik een topic heb gevonden over dit onderwerp. Ik zoek voor een vriendin een manier om haar LG naar een soort smart tv om te toveren en hij moet gebruiksvriendelijk zijn (ze heeft geen verstand van techniek). Hoe dan ook, ik kan niet echt een soort best-buy vinden van dit moment. Zo te zien schieten deze android sticks en boxes als paddenstoelen uit de grond. Kunnen jullie mij, niet uitgebreid, adviseren? Het apparaat moet op WiFi kunnen en snel genoeg zijn voor deze HD content. Daarbij XBMC én Android 4.4 op draaien. Het moet een tijdje mee kunnen gaan qua specs. Is er nog veel verschil tussen die Rockchip en AMLogic soc's? Je kent vrouwen, die kijken alleen naar het design.

Op basis daar van vond zij de "ANDROID BOX MBOX S82" de "beste" keuze. Iemand ervaring hier mee of kan iemand mij vertellen of dit inderdaad werkt? Belangrijkste behoefte is uitzending gemist en youtube. Kun je deze dan ook met je telefoon bedienen, gezien de textinvoer anders niet te doen is? Hartelijk dank.

Groet
Kijk eens op de YouTube site van Some cool tech. Het is een leuke YouTube site met veel informatie. Ik heb nu een cx919. Maar ik ben van plan om een m8s tekomen.

Ik gebruik Yatze remote control voor Kodi/xbmc. Daarnaast gebruik ik ook de Droidmote app om tekst te kunnen invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:13:
[...]

Onderbouw dat nu eens in plaats van dat te blijven roepen?
Ik heb al aangegeven dat dat in de huidige firmware wel ondersteund wordt, maar jij blijft om onnavolgbare redenen roepen dat dat niet zo is.

En ik heb het niet over "sticks" maar over een specifieke soc, namelijk de S802 die onder meer in die MXII wordt gebruikt.
Volgens mij kan die niet onderbouwen,waarschijnlijk door bias of zo!!

Wat denk je van de Q8 met RK3288 SoC? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 13:33
Ik heb het hele topic doorgespit maar ik ben er niet uit welke mediaplayer het beste bij mij past. De enige eisen die ik heb dat: XBMC, KPN iTV, Netflix HD en Uitzending Gemist / RTL XL werken. Nu lees ik over veel problemen met HLS streaming, is hier inmiddels al een oplossing voor en welke box of stick voldoet aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Heeft iemand al de HDMI-CEC aan de praat gekregen van de MK808B Plus?
Zoja, in de shell of alleen in Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
menalert schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 00:18:
Ik heb het hele topic doorgespit maar ik ben er niet uit welke mediaplayer het beste bij mij past. De enige eisen die ik heb dat: XBMC, KPN iTV, Netflix HD en Uitzending Gemist / RTL XL werken. Nu lees ik over veel problemen met HLS streaming, is hier inmiddels al een oplossing voor en welke box of stick voldoet aan mijn eisen?
Ik heb gekozen voor de MXIII. Geen stick, maar doet het gevraagde perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Edit: ik schreef iets over netflix en de android app maar ben daar eigenlijk niet zo zeker van.
Wat zijn de ervaringen daarmee in vergelijking met netflix via andere spelers, is dat vergelijkbaar?
Ik dacht dat er nogal wat beperkingen aan de app zaten, maar misschien is dat inmiddels ook niet meer zo?

[ Voor 82% gewijzigd door ASW1 op 15-01-2015 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:26

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Ah! Ik had al zitten zoeken op Netflix HD en Android, want voor mij was dat ook nieuw...

Ik heb inmiddels al wat van die boxjes gehad en weg gedaan, want tot nu toe werkte er maar bar weinig OOTB. Geen Netflix HD dus, gestotter of helemaal niks met uitzending gemist apps, XBMC crashes, etc.

De hardware blijft maar beter/sneller worden, maar de software niet echt.

Neig nu naar een Pipo X7 die dit allemaal zonder problemen moet draaien (is immers Windows 8.1), ipv het zoveelste experiment en flashen van ROMs van een Android TV box...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 13:33
Mijn hoofddoel is KPN iTV aangezien ik dit nu via de pc kijk en de pc niet echt energie zuinig te noemen is. Dus met de MXIII moet dit lukken want met MimiX lees ik horror verhalen met HLS streaming. Is er nog een Nederlandse aanbieder voor MXIII, want op internet valt niks te vinden behalve uit China, waar ik net niet opzit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 21:10
ibiben95 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:02:

Welke firmware heb je draaien op die MK808b plus dan? Ik heb namelijk dezelfde stick met de finless 1.0 rom (binnekort overstap naar 1.1 als ik de tijd heb) met officiele kodi 14.0 for android en heb nergens last van...
Alleen van de wifi throughput, maar dat ligt niet aan de rom... Ik haal zo'n 3,5MB/s via ES filexplorer vanaf een samba share... Maar een 1080P film van 15GB a 1:40 uur geeft wat buffering problemen, maar het vergroten van de kodi buffer helpt een hoop...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik hoop dat mijn vraag nog niet is gesteld, kan het antwoord namelijk niet gauw vinden Via dergelijke websites word ik ook niet veel wijzer en daarom besluit ik jullie hulp in te schakelen.

Wat is het probleem?
Ik maak sinds een week gebruik van de Minix neo x7 in combinatie met software van Hardware Guru. Ik draai op Xbmc 12.4. Op zich leuk al die add-ons, maar velen doen het ook niet (meer). Ik begrijp dat ik dat voor lief moet nemen. Nu heb ik het idee dat Xbmc veel meer kan dan alleen films en muziek streamen. Ik was daarom opzoek naar hoe ik Xbmc gereed kan maken voor live tv. Via vele Nederlandse en Engelstalige websites en Youtube filmpjes krijg je diverse mogelijkheden aangeboden om live tv te kijken. Tot nu toe werkt echter geen enkele manier!

Ik begrijp dat je in Xbmc de PVR IPTV Simple Client moet inschakelen. Vervolgens kan je via meerdere websites een .m3u link verkrijgen om deze te plakken in Xbmc. Ik heb meerdere .m3u linkjes geprobeerd, maar geen van allen schijnen te werken. Op Youtube filmpjes zie je namelijk direct de kanalen laden en Xbmc wordt zo nodig opnieuw opgestart, maar helaas wil mijn Xbmc daar niet aan voldoen.

Nu heb ik Kodi 14.0 op mijn PC geinstalleerd, maar ook hierop wilt het niet baten.

Ik zit hierdoor met de volgende vragen:

- Hoe krijg ik de Live tv optie werkend? Welke stappen dien ik uit te voeren?
- Hoe krijg ik de EPG werkend?
- Hoe werkt de opneemfunctie binnen Xbmc?
- Zijn er nog andere opties binnen Xbmc die ik over het hoofd zie, maar wel een waarde toevoegen?
- Is Popcorn Time werkelijk slecht voor je interne geheugen en de levensduur van je apparaat?
- Kan ik op mijn Minix neo X7 ook Kodi 14.0 installeren of is dit alleen voor Windows apparaten?
- De add-on Navi-X biedt ook mogelijkheden om live tv te kijken, maar geen van de kanalen doen het hier, waar ligt dit aan?

Mijn setup:
- Philips PFK5709 Smart TV
- Minix Neo x7
- HD decoder van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoundLab schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:40:

- Is Popcorn Time werkelijk slecht voor je interne geheugen en de levensduur van je apparaat?
Doordat er continu van en naar je flash geheugen wordt geschreven is het een belasting van de levensduur van dit geheugen. Je zou dus het cachegeheugen kunnen verplaatsen naar een SD of USB of iets dergelijks, dat is wat makkelijker te vervangen dan je interne opslag. Ik heb geen ervaring met Popcorn Time voor Android dus ik weet niet of dit makkelijk gaat. Daarnaast de kwaliteit van het ene geheugen is het andere niet natuurlijk. Denk ook dat het in de praktijk uiteindelijk allemaal ook wel meevalt.

Edit: hier staat het beter uitgelegd: http://www.minixforum.com...p-streaming-read-me.2035/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 18:42:
[...]

Doordat er continu van en naar je flash geheugen wordt geschreven is het een belasting van de levensduur van dit geheugen. Je zou dus het cachegeheugen kunnen verplaatsen naar een SD of USB of iets dergelijks, dat is wat makkelijker te vervangen dan je interne opslag. Ik heb geen ervaring met Popcorn Time voor Android dus ik weet niet of dit makkelijk gaat. Daarnaast de kwaliteit van het ene geheugen is het andere niet natuurlijk. Denk ook dat het in de praktijk uiteindelijk allemaal ook wel meevalt.

Edit: hier staat het beter uitgelegd: http://www.minixforum.com...p-streaming-read-me.2035/
Op mijn Android telefoon kun je de opslaglocatie van Popcorn Time veranderen, dus dan zou het geen probleem zijn. Maar met 1-2 films per week zal het wel meevallen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
SoundLab schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:40:....heel verhaal......

- Hoe krijg ik de Live tv optie werkend? Welke stappen dien ik uit te voeren?
Je hebt niet alleen een front end nodig (in dit geval XBMC met een PVR add-on) die de EPG kan laten zien en de kanalen afspeelt, maar ook een back-end dat de content (EPG+kanalen) aanlevert.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn NAS software draaien van DVBlink, de NAS is dan de TV server.
Er zit een digitenne tuner en een satelliettuner(met een kabel naar de schotels op het dak) in de USB-poorten van de NAS gestoken, en de NAS kan de content dan over het thuisnetwerk sturen. Dat is de back-end, die bestaat altijd uit een of andere tuner die aan het netwerk hangt, ook al zou di in principe ook kunnen draaien op het zelfde apparaat waar het front-end op draait.

Front-end is dan je android box (kan ook een ander soort htpc zijn natuurlijk) waarop dan XBMC draait.

Ik vermoed dat je het hele back-end verhaal gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Je hebt niet alleen een front end nodig (in dit geval XBMC met een PVR add-on) die de EPG kan laten zien en de kanalen afspeelt, maar ook een back-end dat de content (EPG+kanalen) aanlevert.

Ik heb bijvoorbeeld op mijn NAS software draaien van DVBlink, de NAS is dan de TV server.
Er zit een digitenne tuner en een satelliettuner(met een kabel naar de schotels op het dak) in de USB-poorten van de NAS gestoken, en de NAS kan de content dan over het thuisnetwerk sturen. Dat is de back-end, die bestaat altijd uit een of andere tuner die aan het netwerk hangt, ook al zou di in principe ook kunnen draaien op het zelfde apparaat waar het front-end op draait.

Front-end is dan je android box (kan ook een ander soort htpc zijn natuurlijk) waarop dan XBMC draait.

Ik vermoed dat je het hele back-end verhaal gemist hebt.
Hij heeft het over m3u bestanden. Volgens mij gaat dat eerder over online streams, dan over tuners. Of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Ik heb het inderdaad over m3u bestanden. Ik begrijp dat ik daar geen tuner voor nodig heb.. correct me if im wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
M3u zijn toch playlistst, dus alleen verwijzingen naar content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
Meerdere bronnen geven een duidelijke uitleg hoe je live tv werkend kan krijgen, waaronder deze (maar het werkt dus niet):

http://www.androidminicom...tv-op-de-android-mini-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Je zult in zo'n geval toch iemand moeten hebben die de TV kanalen het internet op knalt, en omdat dat soort zaken illegaal is en ik stel me zo voor ook kostbaar denk ik dat de meeste van dit soort services niet lang blijven werken, net als veel andere streaming add-ons.

In dit geval wil je de content dus ergens van het internet gaan trekken, maar je moet het eerst vinden en hopen dat het blijft werken.

Een hele andere opzet is dus je eigen IPTV server op te zetten die de televisiekanalen die je ontvangt over je thuisnetwrk distribueert, dat is wat ik thuis heb opgezet en dat is inderdaad een wat ander verhaal, al gebruik je voor beide vormen een PVR add-on als front-end om de content toegankelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:51:
M3u zijn toch playlistst, dus alleen verwijzingen naar content?
Het lijkt me niet dat die gedownloade m3u playlists verwijzen naar je back-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:00:
Een hele andere opzet is dus je eigen IPTV server op te zetten die de televisiekanalen die je ontvangt over je thuisnetwrk distribueert, dat is wat ik thuis heb opgezet en dat is inderdaad een wat ander verhaal, al gebruik je voor beide vormen een PVR add-on als front-end om de content toegankelijk te maken.
Wat is precies het verschil tussen een IPTV box en een IPTV server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
barrymossel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Het lijkt me niet dat die gedownloade m3u playlists verwijzen naar je back-end.
In mijn eigen opstellingkan ik wel degelijk m3u playlists gebruiken in bijvoorbeeld VLC.
Die verwijzen dan naar specifieke adressen van de back-end server in mijn netwerk; ieder televisiekanaal heeft zijn eigen netwerkadres.
Ik kan me voorstellen dat het ook een verwijzing zou kunnen zijn naar het adres van een internetstream, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:58:
[...]
In mijn eigen opstellingkan ik wel degelijk m3u playlists gebruiken in bijvoorbeeld VLC.
Die verwijzen dan naar specifieke adressen van de back-end server in mijn netwerk; ieder televisiekanaal heeft zijn eigen netwerkadres.
Ik kan me voorstellen dat het ook een verwijzing zou kunnen zijn naar het adres van een internetstream, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dat bedoel ik. Hij downloadt bepaalde playlists uit een tutorial. Die zijn vast niet gericht op specifieke adressen van back-end servers in iemands netwerk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dat zal inderdaad niet nee. :9

Je maakt jezelf dan afhankelijk van wat een onbekende illegaal zit te uploaden, want dat is dan je back-end.
Het is maar de vraag of dat nog werkt wanneer je dat probeert, en als het werkt is het de vraag hoe lang nog.
Een betrouwbare manier om televisie te kijken kan het m.i. nooit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Spekkie88 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:27:
[...]

Welke firmware heb je draaien op die MK808b plus dan? Ik heb namelijk dezelfde stick met de finless 1.0 rom (binnekort overstap naar 1.1 als ik de tijd heb) met officiele kodi 14.0 for android en heb nergens last van...
Alleen van de wifi throughput, maar dat ligt niet aan de rom... Ik haal zo'n 3,5MB/s via ES filexplorer vanaf een samba share... Maar een 1080P film van 15GB a 1:40 uur geeft wat buffering problemen, maar het vergroten van de kodi buffer helpt een hoop...
'
Ik draai nog steeds de stock rom. Merk je veel verschil nu je finless gebruikt? Met name in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
ASW1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:24:
Dat zal inderdaad niet nee. :9

Je maakt jezelf dan afhankelijk van wat een onbekende illegaal zit te uploaden, want dat is dan je back-end.
Het is maar de vraag of dat nog werkt wanneer je dat probeert, en als het werkt is het de vraag hoe lang nog.
Een betrouwbare manier om televisie te kijken kan het m.i. nooit zijn.
Helemaal mee eens. Ik vraag me af waarom je het überhaupt zou willen. Meestal heb je in je eigen huis (bij een actieve internet verbinding) een tv aansluiting (dan wel kabel of glas/adsl (of satelliet)). En tegenwoordig kun je die vaak ook buiten huis zien via een stream.

[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 15-01-2015 22:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
SoundLab schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:23:
[...]

Wat is precies het verschil tussen een IPTV box en een IPTV server?
Afhankelijk van bij welke provider je zit (bv. het DVB-C signaal van Glashart Media of het ongecodeerde UPC pakket) kan je met behulp van bepaalde hardware zoals "HDHomerun" en/of een TV backend (zoals DVBLink of TVHeadend gekoppeld aan een dvb-c ontvanger) je digitale televisiekanalen streamen over je huisnetwerk.

XBMC heeft diverse plugins voor zulke backends. De plugin die jij gebruikt zal waarschijnlijk vragen om zelf adressen in te voeren. Los van wat er eventueel op internet te vinden kan zijn (al dan niet legaal) zal je verder voor live TV dus iets in je eigen netwerk nodig hebben.

Overigens, ik weet niet of je er veel aan hebt.

Ik zelf gebruik bv. een Minix X7. Die is krachtig genoeg voor het afspelen van 1080p, 720p, etc. MAAR televisie is bijna altijd "interlaced", zowel bij SD (576i) als bij HD (1080i). En het de-interlacen wat nodig is omdat je anders bij bewegingen allemaal vervelende effecten te zien krijgt heb ik op nog geen enkele Android box goed zien werken.

Overigens, iemand misschien ervaring met bepaalde AMLogic chipsets op dit gebied? Is er uberhaupt op dit moment een SoC die hardware deinterlacing ondersteunt in "androidboxland" ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
barrymossel schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:54:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vraag me af waarom je het überhaupt zou willen. Meestal heb je in je eigen huis (bij een actieve internet verbinding) een tv aansluiting (dan wel kabel of glas/adsl (of satelliet)). En tegenwoordig kun je die vaak ook buiten huis zien via een stream.
Zelf gebruik ik ook steeds vaker de tablet/smartphone whatever app van m'n provider. Of als ik ff heel lui ben en iets op de NPO wil kijken gewoon de internetstreams.

Echter, het digitale tv-pakket van je favo tv-provider met de benodigde hardware/software op je thuisnetwerk streamen (en dus bv. ook in XBMC consumeren) is wel degelijk erg aantrekkelijk. Met name omdat de beeldkwaliteit veel beter is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
eymey schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:07:
[...]

Ik zelf gebruik bv. een Minix X7. Die is krachtig genoeg voor het afspelen van 1080p, 720p, etc. MAAR televisie is bijna altijd "interlaced", zowel bij SD (576i) als bij HD (1080i). En het de-interlacen wat nodig is omdat je anders bij bewegingen allemaal vervelende effecten te zien krijgt heb ik op nog geen enkele Android box goed zien werken.

Overigens, iemand misschien ervaring met bepaalde AMLogic chipsets op dit gebied? Is er uberhaupt op dit moment een SoC die hardware deinterlacing ondersteunt in "androidboxland" ?
Ik gebruik zelf een tronsmart S89H, dat is ook een AML S802 (met hardwarematige DTS+DolbyHD ondersteuning) met KODI/xbmc erop als front-end.
Als back-end staat de synology te draaien met dus onder meer 2 schotels eraan vastgeknoopt. Krijg bv de BBC binnen op 1080/60hz, maar geen last van de interlacing, bij geen enkele zender overigens.

Ik zou overigens niet weten waarom niet, daar ben ik nooit ingedoken, maar in de praktijk is er helemaal geen interlacing te zien.
Ergens in de software wordt dat blijkbaar al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00
menalert schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:06:
Mijn hoofddoel is KPN iTV aangezien ik dit nu via de pc kijk en de pc niet echt energie zuinig te noemen is. Dus met de MXIII moet dit lukken want met MimiX lees ik horror verhalen met HLS streaming. Is er nog een Nederlandse aanbieder voor MXIII, want op internet valt niks te vinden behalve uit China, waar ik net niet opzit te wachten.
Ik heb hier nog een nieuwe MXIII 1GB liggen die ik niet gebruik. Stuur me maar een DM als je interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pain-du-Poulet
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11-2018
Hallo, ik ben al een tijdje opzoek naar media speler om aan te sluiten op mijn tv en mijn voorkeur gaat uit naar een Android Minix. Ik heb alleen nog een paar vragen waar ik graag antwoord op wil krijgen voordat ik er daadwerkelijk eentje aanschaf.

- NAS streamen
Ik maak gebruik van een NAS met FreeNAS erop om al mijn films en series op te slaan. Er is een werkende share voor Windows nu maar is het mogelijk om er een te maken wat werkt met XBMC? En zo ja, kan ik dan MKV en andere full HD videos gemakkelijk streamen naar de Minix zonder enige lag?

- Afstandsbediening
Van meerdere reviews heb ik vernomen dat de bijgeleverde remote niet heel fijn is om te gebruiken. Wat is het makkelijkste om te gebruiken als je voornamelijk alleen maar video's kijkt op de Minix?
Een draadloos keyboard, een betere flymouse, een smartphone met de remote app of een Logitech harmony(deze heb ik namelijk al)?

- Minix versie
Ten slotte vraag ik mij af welke versie van de Minix jullie aanraden. Ik heb een budget van ongeveer 100-150 euro (inclusief een eventuele nieuwe remote). Ik dacht zelf aan de Minix Neo X7 omdat de prijs en reviews er naar mijn mening wel goed uitzien.

- Mikkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39

TVL

Ik zou eerder een Minix Neo X8 of anders een Tronsmart Vega S89 kopen dan de Minix Neo X7.
De RK3188 is minder dan de Amlogic S802 of S812 en ouder. X7 draait op Android 4.2 ipv 4.4.
Of deze http://www.geekbuying.com...SATA-OTA-DLNA-336152.html

[ Voor 50% gewijzigd door TVL op 16-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
ik zou eerder voor een razer forge gaan dit lijkt mij eigenlijk 1 van de beste htpc.
http://tweakers.net/revie...peler-met-android-tv.html
of kan daar geen kodi op?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D_A1gyYRTgc]

:9~ :9~

[ Voor 14% gewijzigd door raro007 op 16-01-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Vandaag de MK808B Plus van 30 dollar eindelijk ontvangen.

edit: Update naar 109K4 is inmiddels gelukt

Het probleem dat ik nu nog heb is dat HDMI-CEC niet werkt. Hebben andere MK808B Plus gebruikers dit inmiddels wel al aan de praat gekregen?

Ik kan hem wel met de muis besturen maar is natuurlijk ook niet ideaal. Straks eens een android smartphone proberen of zo. De XBMC die standaard erbij zit werkt trouwens perfect, HD films zonder haperingen van USB HDD en hardware accelerated.

[ Voor 123% gewijzigd door Cooler_King op 16-01-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Cooler_King schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:05:
Vandaag de MK808B Plus van 30 dollar eindelijk ontvangen.

edit: Update naar 109K4 is inmiddels gelukt

Het probleem dat ik nu nog heb is dat HDMI-CEC niet werkt. Hebben andere MK808B Plus gebruikers dit inmiddels wel al aan de praat gekregen?

Ik kan hem wel met de muis besturen maar is natuurlijk ook niet ideaal. Straks eens een android smartphone proberen of zo. De XBMC die standaard erbij zit werkt trouwens perfect, HD films zonder haperingen van USB HDD en hardware accelerated.
Bij werkt cec helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ibiben95 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:05:
[...]

Bij werkt cec helaas ook niet
Yep, balen. Hopelijk wordt dit nog in een nieuwe firmware toegevoegd. Deze heb ik inmiddels wel werkend gekregen (zou ook op andere Amlogic apparaten moeten werken): http://minix.com.hk/downfile/Google_TV_Remote.apk

Google TV remote moet je dan even op 'on' zetten bij de settings en dan kan je via de smartphone bedienen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 16-01-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:09
Thanks, google tv remote werkt fijner dan de remote app'Smart iRemote' bekijken - https://play.google.com/s...id=com.rcclient.RemoteIME
Super handig :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asure
  • Laatst online: 08-09 19:57
Met een beetje mazzel morgen of overmorgen mijn MX3 2/8GB binnen.
Weet iemand zo of de Bluetooth stack werkt met PS3 joysticks?

Ik twijfel nog over een pure linux (openelec) en Android ivm. het 24P verhaal, maar als ik het zo lees werkt het 'out of the box' gewoon goed onder Android (met autores in XBMC die er stock op zit?)

Als het onder Android lekker werkt dan kan ik mijn PS3 pad gewoon gebruiken en er wat emulators opzetten, Nes/Snes/Arcade en vanuit mijn bed weer Yoshi's Island spelen.. of is dat vergezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:06:
ik zou eerder voor een razer forge gaan dit lijkt mij eigenlijk 1 van de beste htpc.
http://tweakers.net/revie...peler-met-android-tv.html
of kan daar geen kodi op?

[video]

:9~ :9~
Het is een Razer product,dus heel duur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:07:
[...]

Het is een Razer product,dus heel duur. :+
100 euro met controler 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
Ik zie hier de laatste posts iets over google tv remote langskomen.
Werkt dat ook met de mxiii?

Hoef ik geen flymouse aan te schaffen als dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik vind zelf al die smartphone remotes waardeloos, omdat je de knoppen niet voelt.
Je moet altijd heen en weer blijven kijken tussen het scherm van je speler en het scherm van je smartphone (om te zien welke knoppen je indrukt)
Een fatsoenlijke programmeerbare remote van bv all-for-one (betaalbare variant op harmony universele remote) waarbij je de knoppen voelt zitten (en dus gewoon naar het scherm kunt blijven kijken) is m.i. vele malen beter.
De remote die bij de meeste android boxen zit is overigens niet echt geweldig maar wel bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raro007 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:22:
[...]

100 euro met controller 150
Valt wel mee dus. :*
Pagina: 1 ... 56 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer