Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
SamuraiP1zzaCat schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:29:
Mmisschien stomme vraag, maar ik zie op deze Android TV's nergens een optische uitgang.... Ondersteund Android, (XBMC) geen Dolby Digital of DTS uit?
Je weet dat geluid ook via HDMI gaat hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit Q8 is wel een aardig koopje voor minder dan €80/$90,zeker omdat er een RK3288 SoC erin zit. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hoppa! schreef op maandag 05 januari 2015 @ 12:48:
[...]

Je weet dat geluid ook via HDMI gaat hè?
Ja, maar mijn receiver heeft geen HDMI.... maar heb zitten zoeken en die duurdere Android players hebben wel spdif out. Dus als de s/w het ook ondersteund moet het goedkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:13:
Dit Q8 is wel een aardig koopje voor minder dan €80/$90,zeker omdat er een RK3288 SoC erin zit. 8)
;) --> http://nl.aliexpress.com/...GHz-WiFi/32264345352.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:54

Rincewind

Take me in your arms tonight

En gratis verzending via DHL! 8)7 Lijkt me vragen om opgelicht te worden als je daar koopt.

Leuk leesvoer: Best Android Mini PC awards 2014 van/via CNXsoft.

[ Voor 18% gewijzigd door Rincewind op 05-01-2015 13:43 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Rincewind schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:39:
[...]

En gratis verzending via DHL! 8)7 Lijkt me vragen om opgelicht te worden als je daar koopt.

Leuk leesvoer: Best Android Mini PC awards 2014 van/via CNXsoft.
Ja das idd wat vreemd...het lijkt me ook erg goedkoop voor een RK3288.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoef niet gratis te laten verzenden met DHL en bovendien kan ik sinds januari 2013 niet meer betalen via iDeal of Paypal bij Aliexpress. |:( :X

RK3288 is trouwens echt niet goedkoop. :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:52
http://www.android-wareho...-box-mini-pc-android.html
Dit lijkt me ook wel een topper :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:09
FreshMaker schreef op maandag 05 januari 2015 @ 08:15:
Leuk nieuwtje van één van de dev's ( beelink, waar de mediaplayer uiteindelijk vandaan komt )

"Maybe next ROM is based on Android 5.0"
Dat zou wel heel mooi zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Gisteren mijn MXIII binnen gekregen van Dealsmachine.

Even vooraf: Ik gebruik momenteel een HDMI Android stick met RK3066 voor bepaalde Android-apps (Fox-sports, Popcorntime) op TV en daarnaast heb ik een LG Mediaspeler (DP1). Het doel is dat deze MXIII (als ik alles heb ingesteld) beide apparaten gaat vervangen. En dat is een flink doel, want die LG is misschien oud, maar qua gebruikersgemak, snelheid en ondersteuning van formaten is het een absurd goed ding.

De MXIII zat uitermate matig verpakt. Matige kwaliteit bubbeltjesenvelop met daarin het originele doosje waar het apparaat weliswaar prima strak inzit, maar wat verder totaal geen bescherming biedt. Doosje was flink gedeukt, maar apparaat was ongeschonden.

Aangesloten om te testen, dus direct op de HDMI-port van mijn TV. (Dit weekend gaat de kast van de muur en hang ik hem aan mijn receiver.)

Aansluiten was natuurlijk een fluitje van een cent en het apparaat startte ook zeer rap op. Eerste indruk: vlotte bediening, geen rotzooi geïnstalleerd. XBMC opgestart om min favor plugin te installeren (Genesis) en meteen maar een HD filmpje gestreamd. Werkte perfect, alleen zoals met alle Android-devices die ik aan mijn TV hang, ook hier geen lipsync. Dat is als het goed is opgelost zodra ik de boel via mijn receiver verbind.

Verder nog even geyoutubed, ging ook prima.

Eigenlijk ben ik gewoon zielsgelukkig met het ding. Op 1 puntje na, die $#%#@$^%&^-afstandsbediening. Ik had begrepen dat het een 'Airmouse' zou zijn en daar versta ik onder dat ik de cursor met bewegingen via bewegingen van de AB moet kunnen bedienen. Dat heb ik dus verkeerd begrepen, of die functie werkt niet. Hoe dan ook, er moet een QWERTY-afstandsbediening met touchpad bijkomen. Want typen op een Android software toetsenbord met een normale AB is echt drama. Maar goed, dat wist ik vooraf natuurlijk.

Overigens is de betreffende afstandsbediening (zeker voor China-shopping begrippen) erg degelijk gebouwd, met goede knoppenactie.Het strookt alleen niet met de interface van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Hoppa! ik heb ook een MXIII en kan je deze airmouse aanraden @ € 14,-- incl. porto -->

http://www.geekbuying.com...Sensing-Games-317283.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:04:
@ Hoppa! ik heb ook een MXIII en kan je deze airmouse aanraden @ € 14,-- incl. porto -->

http://www.geekbuying.com...Sensing-Games-317283.html
Thnx voor de tip! Gaan we die proberen! Ik heb er nog één liggen van mijn RK3066 stick, maar daar werkt het touchpad niet meer op en die 'Airt' niet.

Zo, besteld! Wel bij Dealsmachine, want daar had ik nog een dollar korting coupon liggen, waardoor hij daar 30ct goedkoper was als bij Geekbuying. Jaja, daar doen we het voor!

[ Voor 16% gewijzigd door Hoppa! op 06-01-2015 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Gewoon als normale afstandsbediening (zonder typen) om Kodi te besturen vind ik hem prima.

Zijn er nog anderen die OpenELEC 15 en Kodi 14 draaien inmiddels op de MXIII of ben ik de enige? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:54:
Gisteren mijn MXIII binnen gekregen van Dealsmachine.

Even vooraf: Ik gebruik momenteel een HDMI Android stick met RK3066 voor bepaalde Android-apps (Fox-sports, Popcorntime) op TV en daarnaast heb ik een LG Mediaspeler (DP1). Het doel is dat deze MXIII (als ik alles heb ingesteld) beide apparaten gaat vervangen. En dat is een flink doel, want die LG is misschien oud, maar qua gebruikersgemak, snelheid en ondersteuning van formaten is het een absurd goed ding.

De MXIII zat uitermate matig verpakt. Matige kwaliteit bubbeltjesenvelop met daarin het originele doosje waar het apparaat weliswaar prima strak inzit, maar wat verder totaal geen bescherming biedt. Doosje was flink gedeukt, maar apparaat was ongeschonden.

Aangesloten om te testen, dus direct op de HDMI-port van mijn TV. (Dit weekend gaat de kast van de muur en hang ik hem aan mijn receiver.)

Aansluiten was natuurlijk een fluitje van een cent en het apparaat startte ook zeer rap op. Eerste indruk: vlotte bediening, geen rotzooi geïnstalleerd. XBMC opgestart om min favor plugin te installeren (Genesis) en meteen maar een HD filmpje gestreamd. Werkte perfect, alleen zoals met alle Android-devices die ik aan mijn TV hang, ook hier geen lipsync. Dat is als het goed is opgelost zodra ik de boel via mijn receiver verbind.

Verder nog even geyoutubed, ging ook prima.

Eigenlijk ben ik gewoon zielsgelukkig met het ding. Op 1 puntje na, die $#%#@$^%&^-afstandsbediening. Ik had begrepen dat het een 'Airmouse' zou zijn en daar versta ik onder dat ik de cursor met bewegingen via bewegingen van de AB moet kunnen bedienen. Dat heb ik dus verkeerd begrepen, of die functie werkt niet. Hoe dan ook, er moet een QWERTY-afstandsbediening met touchpad bijkomen. Want typen op een Android software toetsenbord met een normale AB is echt drama. Maar goed, dat wist ik vooraf natuurlijk.

Overigens is de betreffende afstandsbediening (zeker voor China-shopping begrippen) erg degelijk gebouwd, met goede knoppenactie.Het strookt alleen niet met de interface van Android.
Is dit airmouse/keyboard combo voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Thnx :) Maar heb inmiddels al een andere besteld!

Deze lijkt ook wel heel sterk op het exemplaar dat ik bij mijn HDMI-stick gebruikten en niet zo heel lang meeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoppa! schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:52:
[...]

Thnx :) Maar heb inmiddels al een andere besteld!

Deze lijkt ook wel heel sterk op het exemplaar dat ik bij mijn HDMI-stick gebruikten en niet zo heel lang meeging.
batterij gezeik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Die heb ik ook. Das geen Air Mouse. Bewegen van de cursor moet via dat aanraakvakje.
Bij die Tronsmart werkt het net als bij een Wii controller. Dus echt Air Mouse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:53:
[...]

Die heb ik ook. Das geen Air Mouse. Bewegen van de cursor moet via dat aanraakvakje.
Bij die Tronsmart werkt het net als bij een Wii controller. Dus echt Air Mouse !
Aha. :P :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Nee, falend touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL :D

Die krengen zijn goedkoop,dus 1tje erbij halen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Kan deze de concurrentie met de Amazon Fire TV en de Google Nexus Player aan gaan? nieuws: Razer kondigt compacte Android TV-console aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Denk het zeker. Razor maakt best wel goede producten, al is dit natuurlijk wel andere koek.

Het apparaat is wel erg op gamen gericht. Denk dat er nog wel goedkopere doosjes op de markt komen voor alleen het stream gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Maar hij gaat wel Android TV draaien, dus wat dat betreft zou het streamen (Kodi / Plex) gebruik van multimedia apps (Spotify / Netflix / Youtube / etc) en casten (Android TV heeft dezelfde cast functionaliteit als de Chromecast) geen probleem moeten zijn lijkt me... Bovendien is het volgens mij een vrij lage / mooie prijs voor een mediaspeler met h.265 hardware accelerated decoding.

[ Voor 18% gewijzigd door Joster op 07-01-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Joster schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:25:
Maar hij gaat wel Android TV draaien, dus wat dat betreft zou het streamen (Kodi / Plex) gebruik van multimedia apps (Spotify / Netflix / Youtube / etc) en casten (Android TV heeft dezelfde cast functionaliteit als de Chromecast geen probleem moeten zijn lijkt me... Bovendien is het volgens mij een vrij lage / mooie prijs voor een mediaspeler met h.265 hardware accelerated decoding.
Klopt, is zeker een mooie prijs. Maar huawei gaat ook met eentje komen en waarschijnlijk nog wel meer fabrikanten. Ik denk dat doosjes die niet zo op gamen gericht zijn als die van razor wel wat goedkoper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJPostema schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:03:
Denk het zeker. Razor maakt best wel goede producten, al is dit natuurlijk wel andere koek.

Het apparaat is wel erg op gamen gericht. Denk dat er nog wel goedkopere doosjes op de markt komen voor alleen het stream gebeuren
Het draait waarschijnlijk op AndroidOS 5.0.x. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
mooi dat er eindelijk meer boxes met Android TV komen. die Razor lijkt me inderdaad ook nog iets teveel gericht op gamen, maar de komende maanden zullen er wel meer volgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat wordt wachten dan :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
habermas schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:02:
mooi dat er eindelijk meer boxes met Android TV komen. die Razor lijkt me inderdaad ook nog iets teveel gericht op gamen, maar de komende maanden zullen er wel meer volgen..
Waar hij op gericht is, is niet zo interessant. Waar je hem voor kunt gebruiken is veel boeiender, toch?

Qua hardware is het in ieder geval een prima kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet echt lang te wachten,want je weet dat concurrentie moordend is op dit moment.Altijd goed om elkaar scherp te houden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb een vraagje voor de bezitters van een Tronsmart Vega S89 (dus niet de H variant). Kunnen jullie 1080p 24Hz films afspelen op 24Hz of kan je enkel op 60Hz afspelen? Ik haat 24Hz ->60Hz films, want dan krijg je gewoon geen vloeiend beeld bij veel mkv's.
De standaard rom zou deze resolutie niet ondersteunen vind ik overal, maar ik vind nergens of de Finless roms automatisch naar 24Hz springen bij een 24Hz film.
Ik zou 't liefst deze box willen bestellen omdat deze vanuit Spanje kan worden verzonden en zo geen import taks moet worden betaald. In Belgie hebben ze mij al 3x 25% getaxeerd en dan gaat je de zin over om nog vanuit China te bestellen. Geekbuy heeft deze spelers standaard op stock in Spanje voor 80 euro.
Als er betere alternatieven zijn wil ik 't zeker horen. Ik zou ook enkel op Android willen blijven om ook andere apps te kunnen blijven gebruiken (en wat te gamen).

[ Voor 10% gewijzigd door Pluppie op 08-01-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:48
Pluppie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:31:
Ik heb een vraagje voor de bezitters van een Tronsmart Vega S89 (dus niet de H variant). Kunnen jullie 1080p 24Hz films afspelen op 24Hz of kan je enkel op 60Hz afspelen? Ik haat 24Hz ->60Hz films, want dan krijg je gewoon geen vloeiend beeld bij veel mkv's.
Als er betere alternatieven zijn wil ik 't zeker horen. Ik zou ook enkel op Android willen blijven om ook andere apps te kunnen blijven gebruiken (en wat te gamen).
Kan android wel 24p afspelen? Volgens mij kan geen een android box dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Dan is 't toch waardeloos als xbmc speler? Volgens mij kunnen de openelec ports het wel, maar ik kan 't nergens volledig bevestigend vinden. Liefst zou ik natuurlijk 24p in een custom rom van android hebben, dan kan je je box tenminste nog voor andere dingen gebruiken buiten xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
Over 24p en Android boxjes.
Your TV runs at 60hz (or 120hz or 240hz) these are real panel refresh rates (mind any other backlight scanning techniques used to simulate higher refresh rates). For EU and most of the world outside NA the numbers are 50hz (or 100hz or 200hz).

TV contents broadcasts are recorded at (roughly) 30fps (25 for EU) which are displayed natively (without special preprocessing) at 60hz (50 for EU).
Film contents are recorded at (roughly) 24fps so unless your display is refreshing at multiples of 24 there is will preprocessing one way or the other.

** its important to note that even if your display support 24p input it will still do pull down (or interpolate) as long as the panel refresh rate is 60hz **

To match input with panel refresh rate (when refreshing at multiple of 24 is not an option) TV needs to figure what to display at those refresh cycles (typically do pull down which is (more or less) repeating existing frames, others will interpolate (construct new frames using existing ones) and give that a fancy name).

Panels advertised support for 24p is a mere indication for the input it will accept (not how that input will be displayed).

Its also important to note that the "Adjust display refresh rate to match video" wont output video at whatever rate it was encoded at but rather "select the closest output format" to the display supported input (your video can be whatever but your XBMC output must be understandable by your display). In short for US based content and a US based TV this setting is reduced to send film content untouched if the display "accepts" 1080p24.

The thing is most Android based boxes doesn't support 24p which renders that setting useless. Actually running film in 24p is less resource consuming than 1080p@60hz for the same content (since no extra pre-processing involved) funny you mention Realtek because the 2011 realtek based Pivos AIOS can do that without any issue.
Meer info hier: http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?p=38840

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Dus volgens jou maakt het niet uit? Hier bij mij anders wel. Als ik mijn Raspberry Pi op 60Hz draai zie ik geen continu vloeiend beeld indien de camera heel snel draait. Bij 24p heb ik dat probleem niet. Het is een 400Hz plasma dus ik vermoed dat de inputfrequentie toch veel uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dat zeg ik niet, maar het is wel ingewikkeld haha :)
Ik ben hiermee echt te slecht bekend om uitsluitsel te geven voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
Pluppie schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:25:
Dus volgens jou maakt het niet uit? Hier bij mij anders wel. Als ik mijn Raspberry Pi op 60Hz draai zie ik geen continu vloeiend beeld indien de camera heel snel draait. Bij 24p heb ik dat probleem niet. Het is een 400Hz plasma dus ik vermoed dat de inputfrequentie toch veel uit maakt.
Natuurlijk maakt dat veel uit. Mijn tv (ook een Panasonic plasma) doet 96Hz output bij 24p content waardoor (vrijwel?) alle Android mini-tv oplossingen die dat niet als zodanig weergeven niet in aanmerking komen.

Het bovenstaande artikel vind ik dan ook erg probleem-afschuivend overkomen. Een media speler die geen 24p output op 24fps is, imho, obsolete.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Grote vraag is dan, komt daar met Android TV verandering in?

Huawei schijnt ook al een player te gaan bouwen (net als Razer) waarop Android TV gaat draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door Joster op 08-01-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Dus nogmaals mijn vraag, is er één android toestel dat 1080p24 kan uitsturen op 1080p? Desnoods door een port zoals onderstaande openelec build.Ik vind nergens of 24Hz effectief uitgestuurd wordt tijdens mkv films in 24H .
http://www.freaktab.com/s...82-M8-MXIII-Tronsmart-S89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Vraag ik mij ook af ja. Minimale vereiste is dat toch. Samen met DTS-HD en Dolby TrueHD output.

Tot die tijd doet de Mede8er het ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Openelec is een heel ander beestje weer dan Android. Het kan goed mogelijk zijn dat het op Openelec wel kan en op Android (nog) niet.
Heel veel kastjes hebben bovenstaand probleem in ieder geval wel. Dus ook al lijkt het probleem-afschuivend, het is wel de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://openelec.tv/component/content/article?id=1

Unlike other XBMC solutions, OpenELEC is not based on Ubuntu. In fact, it's not based on any Linux distribution; OpenELEC has been built from scratch specifically to act as a media center. That means it doesn't include drivers for things that just won't be used like 3G cards and graphics tablets, for example.
Openelec is dus krachtiger dan gehele AndroidOS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Cooler_King schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:05:
Zijn er nog anderen die OpenELEC 15 en Kodi 14 draaien inmiddels op de MXIII of ben ik de enige? :P
Je kan een android toestel dus gewoon gebruiken met OpenELEC door die er even op te flashen.. veel goedkoper dan bv. Intel NUC en werkt even goed.

Hier nogmaals de links voor een aantal S802/S805 apparaten: http://amlinux.ru/image/

[ Voor 20% gewijzigd door Cooler_King op 08-01-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
die Razer's Forge lijkt mij een tof apparaat.
heb zelf lang geleden de sony google tv en die kwam niet verder dan android 3.0...
met adroid tv woord die door google geupdate en als google er mee kapt kan je nog side loaden.
en je pc beeld streamen naar de Razer's Forge is ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Cooler_King schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:31:
[...]

Je kan een android toestel dus gewoon gebruiken met OpenELEC door die er even op te flashen.. veel goedkoper dan bv. Intel NUC en werkt even goed.

Hier nogmaals de links voor een aantal S802/S805 apparaten: http://amlinux.ru/image/
Dus dan heb je wel 1080p 24 Hz? Want dan koop ik mij onmiddellijk eentje. Ik ben die raspberry pi kotsbeu.
Android ben je dan wel volledig kwijt, of kan je dualbooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Pluppie schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 11:44:
[...]

Dus dan heb je wel 1080p 24 Hz? Want dan koop ik mij onmiddellijk eentje. Ik ben die raspberry pi kotsbeu.
Android ben je dan wel volledig kwijt, of kan je dualbooten?
Idd 1080p 24hz of automatisch switchen kan ook.. Android ben je dan idd kwijt, maar is wel makkelijk weer te installeren (sd kaart erin en knopje inhouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik zie in de instellingen van mijn MXIII overigens dat die ook een beeldinstelling heeft voor 1080p bij 24hz. Gewoon onder Android.

Ik heb wel een ander raar probleem. Ik heb de MXIII aangesloten op mijn receiver (Denon RX1000 Dolby Surround, DTS en de hele shit zit er op).

Maar wat ik ook aan instellingen doe, de output blijft Stereo, ook bij films waarvan XBMC toch duidelijk ziet dat er een DTS track bij zit. Bij mijn andere mediaspeler had ik hier nooit problemen mee.

Hoe hebben jullie de instellingen staan? Ik heb hem in de MXIII nu gewoon in HDMI passtrough mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
Net mijn MXIII binnen (en nix hoeven te betalen aan de deur, yahoo), aangesloten aan TV en netwerk. Werkt.
Maar zijn er absolute dingen die ik moet doen?
Er moet Android op blijven, want anders heb ik geen kpn ITV.

Oja, Ik start Netflix op, stotterd nogal en het beeld ziet er slechter uit dan via mijn PS3 p dezelfde TV.
PS3 is soms 720p? MXIII is 1080P? Kan ik dat downscalen (enkel voor netflix natuurlijk)?

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 09-01-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
De MXIII moet je wel in het menu instellen op 1080p ! Ik heb zelf ook de MXIII ( 1GB ).
En als je wifi signaal zwak is dan zal het even duren voordat het beeld echt FullHD is !

TiP --> Show Box.apk ( App ) heb net "The Interview" gekeken ;)

[ Voor 26% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 09-01-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:06:
Zonde van je tijd ;)

Gisteren mijn 2G/8GB binnen gekregen, direct de finless 2.1 erop, wat een vlotte rom.
nieuw ge-update apps, en "zooi" die je gewoon zelf kan downloaden uit de store, worden niet geinstalleerd.
( inclusief de afwezigheid van Kodi )

* FreshMaker moet alleen wat tijd vinden voor de finetuning .... kinderen waren me te snel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:06:
De MXIII moet je wel in het menu instellen op 1080p ! Ik heb zelf ook de MXIII ( 1GB ).
En als je wifi signaal zwak is dan zal het even duren voordat het beeld echt FullHD is !

Sorry

Natuurlijk staat hij op 1080P.
Werk niet via WiFi, enkel ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Kan die Finless rom ook niet op 24Hz op 1080p? Want heb gevonden dat die resolutie en frequentie er native wel inzit op de factory rom maar niet open staat als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb de 1GB/8GB MXIII versie.

Is daar ook ergens een custom ROM voor te vinden?
En wat is de beste player als ik ook een synology ergens in mijn netwerk heb staan? BS-Player?

[ Voor 40% gewijzigd door maartend op 09-01-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 22-09 16:09
FreshMaker schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:30:
[...]

Zonde van je tijd ;)

Gisteren mijn 2G/8GB binnen gekregen, direct de finless 2.1 erop, wat een vlotte rom.
nieuw ge-update apps, en "zooi" die je gewoon zelf kan downloaden uit de store, worden niet geinstalleerd.
( inclusief de afwezigheid van Kodi )

* FreshMaker moet alleen wat tijd vinden voor de finetuning .... kinderen waren me te snel af ;)
Wat is de meerwaarde van de finless rom vergeleken met de stock? (Los van de onzin apps die je op de stock hebt)
Misschien ga ik ook over op finless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb ook een MXIII 2GB om te testen gescoord.

Misschien kunnen we inmiddels wel een lijstje met Android en Openelec roms maken om te testen met voor- en nadelen.
Er is nog geen dual boot rom voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shepherd
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik heb sinds een maandje of 2 ook een MX III 1G. Laats geprobeerd finless 2.1 te installeren vanaf de stock rom versie 108k4 via een sd kaart, maar zonder success. Daarna is het wel gelukt om met een usb otg kabel de stock versie 111k4 te installeren.
Maar het lukt nog steeds niet om finless 2.1 erop te krijgen. Heb de update app geprobeerd, tandestoker methode via de stock update en zelfs geprobeerd via twrp. Elke keer ongeveer hetzelfde:
Na +- 20% loopt hij vast en reageerd het systeem niet meer.
Zelfs een backup maken via twrp loopt vast als hij de systeem files wil kopieren naar de sd kaart.
Heb al een nieuwe sd kaart gekocht maar dat hielp ook niet.
Iemand een idee hoe ik toch finless 2.1 er op kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Shepherd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:51:
Ik heb sinds een maandje of 2 ook een MX III 1G. Laats geprobeerd finless 2.1 te installeren vanaf de stock rom versie 108k4 via een sd kaart, maar zonder success. Daarna is het wel gelukt om met een usb otg kabel de stock versie 111k4 te installeren.
Maar het lukt nog steeds niet om finless 2.1 erop te krijgen. Heb de update app geprobeerd, tandestoker methode via de stock update en zelfs geprobeerd via twrp. Elke keer ongeveer hetzelfde:
Na +- 20% loopt hij vast en reageerd het systeem niet meer.
Zelfs een backup maken via twrp loopt vast als hij de systeem files wil kopieren naar de sd kaart.
Heb al een nieuwe sd kaart gekocht maar dat hielp ook niet.
Iemand een idee hoe ik toch finless 2.1 er op kan krijgen?
Is voor de 2GB versie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 19:00:
Ik heb ook een MXIII 2GB om te testen gescoord.

Misschien kunnen we inmiddels wel een lijstje met Android en Openelec roms maken om te testen met voor- en nadelen.
Er is nog geen dual boot rom voor zover ik weet.
Wat wil je met een dual-boot rom? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Android spelletjes spelen en genieten van de stabiliteit van Openelec voor het streamen van films via Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Kodi op android is gewoon stabiel, en heb nog geen rare dingen opgemerkt.

( dwz, de door mij gebruikte media speelt allemaal af, ik heb geen exotische 24hz of 3D dingen )

Op de slaapkamer heb ik een tllb v2 met openelec, en daar speelt hetzelfde, ook zonder problemen.

In de finnless rom zijn wat tweaks verwerkt ( zie zijn eigen post op freaktab ) en het is aan de gebruiker zelf om te bepalen of er voordeel is.
Ik wil ( in de toekomst ) de PS3 controller aansluiten voor wat gaming door de kids, maar bovenal heb ik het liefste een 'kale / lege' rom zonder poespas.

( zelfs uit finnless heb ik de launcher en keyboards, gesloopt, en Nova + hackers keyboard eropgezet. )

* het is een brug te ver voor mij om een "eigen" rom te bouwen, zoveel kennis heb ik niet, maar mbh titanium of rootbrowser kan ik mijn doel ook bereiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
De Android build draait geen Pulsar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
Ik ben al een tijdje aan het twijfelen over een mediaspeler. De mediaspeler van mijn Samsung TV werkt in principe prima. Alleen heb ik behoefte aan een speeltje een in XBMC/Kodi ziet het er allemaal wel een stuk beter uit. Ik heb een Raspberry Pi, maar dat ding is zelfs overclocked niet vooruit te branden.

Ik wil dus graag een speler die vloeiend XBMC kan afspelen en misschien nog wat meer kan (zoals Popcorn Time en Couchpotato/Sonarr/SickRage). Een Android tv box is volgens mij een goede optie, misschien zelfs alleen Openelec erop gooien.

Met een budget van een kleine 100 euro, wat zou dan de beste keuze op dit moment zijn? De MX III 2G lijkt me wel wat, maar zijn er binnen dit budget nog andere spelers die nog meer kracht hebben, of waar ik meer waar voor mijn geld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
Er zijn wel snellere dozen, maar het grote voordeel van de MXIII en andere op de AMLogic 802 gebaseerde dozen is dat de firmware inmiddels uitgekristalliseerd en stabiel is.

[ Voor 0% gewijzigd door ASW1 op 10-01-2015 18:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

waar vind ik de MX III 2G het goedkoopst atm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
sander817 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:43:
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Is het trouwens wel mogelijk om op dit soort boxes services zoals Sonarr, Sickbeard en Couchpotato te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
sander817 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:43:
http://www.dealsmachine.com/best_186857.html 48 euro. Ga ik nu bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MXIII ontvangen, blijkt de afstandsbediening niet goed te werken.

Pijltje naar beneden, home button, return button en menu button weigeren te werken.
gechecked in camera, geeft geen signaal.

Iemand die dat ding gebruikt met een flymouse er tijdelijk 1 te leen voor me?

Ik zit nog te wachten op mijn flymouse.
Geef even aan hoeveel shipping er bij komt?
Ben ik wel benieuwd naar.

Wil een 2de bestellen.

Edit ; geen leen afstandsbediening meer nodig, had nog een muis met een lange staart liggen

[ Voor 45% gewijzigd door maartend op 10-01-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Weg

[ Voor 98% gewijzigd door maartend op 10-01-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
maartend schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:13:
MXIII ontvangen, blijkt de afstandsbediening niet goed te werken.

Pijltje naar beneden, home button, return button en menu button weigeren te werken.
gechecked in camera, geeft geen signaal.

Iemand die dat ding gebruikt met een flymouse er tijdelijk 1 te leen voor me?

eer nodig, had nog een muis met een lange staart liggen
Indien je nog zo een originele MXIII afstandsbediening ( ter leen ) zoekt PB even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:59:
[...]

Indien je nog zo een originele MXIII afstandsbediening ( ter leen ) zoekt PB even ;)
Gebruik nu even een muis en mijn flymouse zal ws binnekort binnen komen. Maar hartstikke bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dat dus.

Ik kan hem in een shop via everbuying vinden, 87 dollar.

Of 96 euro bij iMediashop.nl of zoiets.

[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 10-01-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Dat dus.

Ik kan hem in een shop via everbuying vinden, 87 dollar.

Of 96 euro bij iMediashop.nl of zoiets.
Lekker duur doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgens mij betaal je rond de 60 euro voor de versie met 2gb incl. shipping bij een seller met een reputatie op aliexpress.
Veel goedkoper ga je die denk ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Hier is ie ook goedkoop: http://www.geekbuying.com...Miracast-DLNA-330455.html

Maar de 1GB versie is 18 dollar goedkoper en even goed:
http://www.geekbuying.com...A-OTG---Black-330268.html
http://www.gearbest.com/tv-box/pp_67807.html

[ Voor 40% gewijzigd door Cooler_King op 10-01-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maartend schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:13:

[...]

Geef even aan hoeveel shipping er bij komt?
Ben ik wel benieuwd naar.

Wil een 2de bestellen.
Uiteindelijk 70 euro totaal, valt mee. Alleen de manier waarop het allemaal ging was een beetje vreemd. Gaf bij PayPal toestemming voor 65 dollar en uiteindelijk schrijven ze 82 dollar af. Meteen even klein klachtje ingediend ;)

[ Voor 26% gewijzigd door barrymossel op 11-01-2015 10:33 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Mijn eerste komr van Geek. Heel tevreden over, geen extra kosten betaald enkel is mijn afstandsbediening kapot. Maar mogelijk dat ik daar mijn 2de bestel. Kunnen ze gelijk een extra afstandsbediening meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Cooler_King schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 23:50:
Maar de 1GB versie is .. even goed:
Ja is dat zo?
Waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ASW1 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:34:
[...]

Ja is dat zo?
Waar baseer je dat op?
Op eigen ervaringen en de specificaties op papier.. Tis vrijwel zelfde kastje met zelfde chipset.. in de praktijk merk je het verschil tussen 1GB en 2GB niet, zeker niet als je hem als mediacenter gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ik heb ook de MXIII 1GB en werkt gewoon prima ! Ik had hem destijds in huis voor € 44,76 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcheese
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 19:16
Ik heb net gisteren de MXiii 2Gb ontvangen (in huis voor €60, gevolg van de lagere dollar toen ik hem bestelde). Het voordeel van de 2Gb is dat er standaard 5Ghz en bluetooth ondersteuning inzit. Vooral 5Ghz is bij mij nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Welk van al deze kastjes is nu het meest geschikt voor Genesis en andere van deze streaming add ons? Belangrijk voor mij is dat de wifi ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De 1GB is idd een prima speler, op wat basic hardware dingen na gewoon dezelfde.
Mijn probleem was meer dat er geen roms ( wasser, finless ) waren toen ik mijn onderzoek deed.
* kan inmiddels opgelost zijn, maar dat weet ik niet

de 2 GB heeft bluetooth ingebouwd ( heerlijk, met mijn action keyboardje van 12€ )
Verder kan ik het zo snel niet vinden wat er HWmatig anders zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Voor de 2GB is er een finless rom, voor de 1GB nog niet gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
maartend schreef op zondag 11 januari 2015 @ 14:19:
Voor de 2GB is er een finless rom, voor de 1GB nog niet gevonden
In de Readme.txt van Finless 2.1 staat:
YES, this work on the -H models as well!
Works on ALL Beelink s802 and Tronsmart S802 devices!
So stop asking that question! ;)
Dat zou toch betekenen dat het ook werkt op de MX III 1GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
Op dit moment hebt ik nog een "versleten" HDX-1000 staan als mediaplayer.
Deze begint nu echt op zijn eindjes te lopen, regelmatig vastlopers en soms ook media die hij niet wil afspelen.

Nu heb ik na het lezen van dit topic 2 players waar ik over na zit te denken, dit zijn de MX III 1GB of de MK808B.
Het enige waar ik nu even tegenaanloop is het volgende, het is niet zozeer dat het apparaat met zijn functionaliteiten problemen geeft maar het formaat.

In eerste instantie had ik gedacht aan een Chromecast, maar ik heb in dit topic gelezen dat deze niet vooruit te branden is, vandaar dat ik deze links laat liggen, maar ik ben wel op zoek naar een stick, beide genoemde apparaten zijn zgn set-op-boxen en die kan ik niet zo makkelijk kwijt straks.

Hiermee bedoel ik dat de huidige tv tzt naar de slaapkamer verhuisd en hier heb ik geen plek voor een los kastje.

Welke stick kan ik op dit moment het beste hiervoor nemen ?

Bedankt voor de reacties :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MdO82 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:42:
Op dit moment hebt ik nog een "versleten" HDX-1000 staan als mediaplayer.
Deze begint nu echt op zijn eindjes te lopen, regelmatig vastlopers en soms ook media die hij niet wil afspelen.

Nu heb ik na het lezen van dit topic 2 players waar ik over na zit te denken, dit zijn de MX III 1GB of de MK808B.
Het enige waar ik nu even tegenaanloop is het volgende, het is niet zozeer dat het apparaat met zijn functionaliteiten problemen geeft maar het formaat.

In eerste instantie had ik gedacht aan een Chromecast, maar ik heb in dit topic gelezen dat deze niet vooruit te branden is, vandaar dat ik deze links laat liggen, maar ik ben wel op zoek naar een stick, beide genoemde apparaten zijn zgn set-op-boxen en die kan ik niet zo makkelijk kwijt straks.

Hiermee bedoel ik dat de huidige tv tzt naar de slaapkamer verhuisd en hier heb ik geen plek voor een los kastje.

Welke stick kan ik op dit moment het beste hiervoor nemen ?

Bedankt voor de reacties :)
Wat ik zelf ga doen is de MX III met klittenband achterop de TV plakken. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shepherd
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-06-2023
barrymossel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:01:
[...]

In de Readme.txt van Finless 2.1 staat:

[...]

Dat zou toch betekenen dat het ook werkt op de MX III 1GB?
Ik heb een MX III 1GB, maar het is me nog niet gelukt om Finless 2.1 te installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dan zou ik eens navragen op Freaktab.

---edit---
Zo te zien is er idd niet(s) (veel) aan custom rom's voor de 1GB. Vreemd.

[ Voor 21% gewijzigd door barrymossel op 12-01-2015 19:30 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:56
barrymossel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:45:
[...]

Wat ik zelf ga doen is de MX III met klittenband achterop de TV plakken. Misschien is dat een optie?
Bedankt voor je reactie :)
Nog even na zitten denken, wat ik idd kan doen is de MX III op de TV plakken zoals je aangeeft, maar ik denk dat ik de MX III gewoon lekker in de woonkamer laat en als ik mijn huidige TV ga verhuizen naar de slaapkamer, dan maak ik deze wel smart met een chromecast, zullen hem dan toch niet veel gebruiken ;)

Ik denk zelf dat ik voor de 2GB versie ga, zal het wellicht nu niet nodig hebben aan geheugen, maar je weet niet wat je over 2 á 3 jaar weer nodig hebt.

Kost in totaal maar € 8 meer excl verzenden en eventueel douane. 8)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
MdO82 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:35:
[...]

Bedankt voor je reactie :)
Nog even na zitten denken, wat ik idd kan doen is de MX III op de TV plakken zoals je aangeeft, maar ik denk dat ik de MX III gewoon lekker in de woonkamer laat en als ik mijn huidige TV ga verhuizen naar de slaapkamer, dan maak ik deze wel smart met een chromecast, zullen hem dan toch niet veel gebruiken ;)

Ik denk zelf dat ik voor de 2GB versie ga, zal het wellicht nu niet nodig hebben aan geheugen, maar je weet niet wat je over 2 á 3 jaar weer nodig hebt.

Kost in totaal maar € 8 meer excl verzenden en eventueel douane. 8)
Kijk ook even naar dit topic:

Bay trail sticks

Kan een mooi alternatief zijn voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
barrymossel schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:20:
Dan zou ik eens navragen op Freaktab.

---edit---
Zo te zien is er idd niet(s) (veel) aan custom rom's voor de 1GB. Vreemd.
Zijn ook 2 verschillende processoren lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Even mijn eerste indrukken van de MX III 2gb/8gb die ik nu 4 dagen in huis heb.

Bouwkwaliteit
Het apparaat kan gewoon zo in de MediaMarkt. Daar liggen apparaten die echt stukken minder zijn qua bouwkwaliteit (extern tenminste, intern kan ik niet beoordelen). Ook de AB voelt gewoon heel degelijk aan. Nergens heb je het gevoel dat je met 'Chinese rommel' te maken hebt. Eigenlijk voelt het geheel degelijker aan dan de mediaspelers die ik gewend ben.

Geluid
Ik heb het apparaat inmiddels aangesloten via mijn receiver en na veel geklungel heb ik hem nu ook zover dat hij alle geluidsstromen goed afspeelt. Ik was tijdens het installeren helemaal vergeten dat je in XBMC de uitgebreide instellingen moest activeren om de passtrough goed te regelen zodat het decoderen van Dolby e.d. in de receiver gebeurt..... Nu is het geluid prima, niet beter of minder dan uit mijn vorige mediaspeler (LG DP1).

Beeld
Hier kan ik kort over zijn, dat is precies wat ik had verwacht. Uiteraard is de afkomst van het materiaal bepalend voor de kwaliteit. Daar kan zelfs de beste speler niets aan veranderen. Ik moet nog kijken in hoeverre het lukt om 3D materiaal goed af te spelen, maar Full HD is geen enkel probleem, zelfs niet via WiFI. Één kanttekening, als ik de video-output in de MXIII op automatisch zet, dan lijkt hij soms (als de framerate in het bronmateriaal niet constant genoeg is) tijdens het afspelen te switchen. Gevolg is een korte onderbreking in beeld en geluid. Niet heel storend, maar bijvoorbeeld tijdens het kijken van 'The Lorax' gebeurde het wel een keer of 30. Dan kun je beter de output even vastzetten op 1080p 60hz (ofzo).

Afstandsbediening
Apparaat is nu ingesteld, het enige wat niet lukt is mijn Logitech AB zo ver krijgen dat de commando's van de standaard afstandsbediening goed werken. Één druk op een knop op mijn Harmony betekent dat de cursor alle kanten heenvliegt. Dat is jammer, maar uiteindelijk ga ik toch een QWERTY gebruiken bij de MXIII.

Wifi
De MXIII staat in de woonkamer, mijn router in de meterkast. Afstand tussen beide apparaten is hemelsbreed een meter, met een muurtje er tussen. Laat ik het simpel zeggen: de WiFi werkt perfect. Nou is dat ook geen uitdaging op die plek, maar hij is wel sneller dan mijn tablet op dezelfde plek (Pipo M8 Pro). Streamen van welk materiaal dan ook werkt perfect. Ook 1080p met Dolby vanaf Popcorntime ofzo.

Software
Ik gebruik de standaard ROM die er bij levering op stond. En ik heb geen enkele reden om daar iets aan te wijzigingen. XBMC draait als een zonnetje, de launcher is prima overzichtelijk en elke app die ik ooit ga gebruiken draait prima, inclusief Fox Sports. Ik heb inmiddels de Genesis plug-in geïnstalleerd en ook dat werkt allemaal fantastisch. Sterker nog, ik denk dat ik hem niet eens ga flashen naar de nieuwe stockROM als het zo blijft.

Voor omgerekend zo'n € 65,- is dit met stip de beste aankoop die ik ooit uit China heb gedaan. Ik ben er nog gelukkiger mee dan met mijn Oneplus. Ik ben overweldigd door het gebruiksgemak en de kwaliteit en kan iedereen aanraden om dit apparaat te kopen. Ik was sceptisch over de combinatie XBMC-Android, maar dat blijkt allemaal reuze mee te vallen. Het doel was dat de MXIII mijn Android-stick en mijn LG mediaspeler zou gaan vervangen. Nou, dat gaat ook wel gebeuren. Eerst nog even de mappenstructuur op mijn NAS aanpassen zodat het met XBMC lekkerder werkt en dan kan de LG naar de slaapkamer!

Één vraagje nog:
Ik vind XBMC rete-traag bij het afspelen van muziek. Het lijkt wel of hij elke keer de complete mappenstructuur op mijn NAS in kaart moet brengen, waardoor het minuten duurt voordat ik bij mijn muziek kan. Is dat een XBMC-probleem? En zo ja, wat gebruiken jullie om dat op te lossen? Zijn er andere goede muziekspelers die sneller muziek van de NAS plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik heb nog een MK808B liggen en ik doe daar vrij weinig mee. Mocht iemand interesse hebben, stuur me gerust even een berichtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Hoppa! schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:50:
...en na veel geklungel heb ik hem nu ook zover dat hij alle geluidsstromen goed afspeelt.
Dus DTS-HD MA en Dolby TrueHD worden gewoon zoals bedoelt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Brad Pitt schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 09:51:
[...]

Dus DTS-HD MA en Dolby TrueHD worden gewoon zoals bedoelt afgespeeld?
Ik weet niet of ik al bronbestanden met exact die geluidsstromen heb gehad, maar mijn receiver herkent het in ieder geval wanneer er sprake is van Dolby Surround en dat klinkt vervolgens ook perfect.
Pagina: 1 ... 55 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer