Mijn slechte & goede mediaplayer ervaring:
Ik had wat pech met een MX2 die ik in het mooie China had besteld. Werkte eerst prima maar op een gegeven moment liep de boel vast en kon ik er ook geen image meer op zetten. Tot het punt dat hij helemaal niet meer doorstartte. In de kliko, balen...
Via via hoorde ik dat er nog al wat verschil zit tussen de ene MX2 en een andere MX2. Aan de buitenkant zien ze er op het eerste gezicht het zelfde uit maar van binnen kan het behoorlijk verschillen. Had hij van
imediabox.nl Had er nog nooit van gehoord.
Vorige week op aanraden van mijn kennis op de sportclub dan toch maar een
M8 besteld bij hun. En i.v.m. de feestdagen gevraagd of ik hem kon ophalen. Dat was geen probleem en kon ik zelfs savond´s doen. De verkoper bij imediabox is niet een ´verkoper´ zoals je in de mediamarkt tegen komt. Deze man had er idd verstand van. Hij heeft mij het verschil tussen de goede en slechte MX2 (of MX3, weet niet meer) laten zien wat je aan de onderkant van de behuizing kan herkennen.
Hij vertelde dat er in de goedkope doosjes vaak flash zit die na verloop van tijd ´vol´ raakt en niet meer herschreven kan worden. Nou, dat kon ik bevestigen

En was ook de reden dat ik daar een nieuwe stond te kopen. Dus kijk uit met het uitkiezen van het goedkoopste doosje bij Aliexpres of ebay!
Veel kennis bij die man. Je kan goed merken of iemand er dagelijks mee bezig is of alleen maar een doos probeert te schuiven.
Jammer, of onbegrijpelijk dat hij niet op pricewatch staat omdat hij van mij 5 strekken krijgt. Zo, dat wilde ik even kwijt over dat winkeltje
Over de M8. Zeer! tevreden.
Of hij 4K speelt? Zo te zien wel maar de staatsloterij heeft mij in de steek gelaten dus moet ik het nog even met mn Samsung 1080p doen.
Wereld van verschil als je van een MX2 af komt qwa beeld en snelheid. Ook OpenElec op een PI gedraaid maar daar heb ik de tijd nu niet voor (tttrrrrraaaaaaag)
Op 2,4 WIFI had ik wat lag maar dat was snel opgelost toen ik er achter kwam dat er 5G WIFI op zat
De afstandsbediening, tja tja tja, is wat licht, plastic Maar gelukkig kan ik mn telefoon ook als RC gebruiken

Nog niet veel met andere image´s geëxperimenteerd maar dat horen jullie van zelf wel.
Oef, Is wel een longread geworden