Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:26
In hoeverre is de amlogic s802-H eigenlijk te prefereren boven de versie zonder H?
Zeker, als je alleen passtrough gebruikt heb je uberhaupt geen decodering nodig, maar zelf gebruik ik een gewone stereoversterker.
Theoretisch is de H versie, dus hardware decoderend van dolby/DTS daarbij in het voordeel boven de "gewone"versie die het met softwaredecodering moet doen.
Is het in de praktijk ook daadwerkelijk een voordeel?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
Vraagje.

Heb momenteel nog een pch200 staan (popcorn hour c200). Gebruik ik nu enkel nog om van mijn server te streamen, verder niks. Ding kan geen netflix of zoiets. En mijn samsung bd ook niet. Xbox wel, maar die maakt herrie.

Dus zit ik eigenlijk te denken om die pch200 te vervangen door een android kastje. Maar er is 1 ding waar die pch200 goed in is; hij speelt alles af dat ik er tegen aan gooi.
Kunnen de huidige androids dat ook? Zo ja, welke player uit GAP kan ik dan het beste gebruiken? Hij moet kunnen streamen vanaf mijn synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
StrongArmLance schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:28:
http://www.gearbest.com/tv-box/pp_124593.html Is dat wat, degene die hier boven ook staat? En de site ook? Ik heb goede ervaringen met DX.com service, maar daar is een slechtere mini tv duurder bleek (http://www.dx.com/p/mk808...black-175870#.VIS3QzHF8Ud)

Met de coupon blackfri8 gaat er nog 8% vanaf.
De bovenste besteld met coupon: MK808BLG

Wordt 'ie 29,99$, daarvoor kon ik hem niet laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MXIII Amlogic S802 voor 65 dollar.

De moeite?

Bij GB ; http://www.geekbuying.com...A-OTG---Black-330268.html

Ik wil dus een echt kassie hebben met rj45 en meer van dat spul.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 12-12-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Sheva schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:06:
[...]

De bovenste besteld met coupon: MK808BLG

Wordt 'ie 29,99$, daarvoor kon ik hem niet laten liggen.
Bahbah, nu heb ik er al 2 besteld en telkens komt iemand met een iets goedkopere voucher als het al te laat is :P Schijnt trouwens dat de levering iets vertraging heeft opgelopen omdat ze niet aan de grote vraag kunnen voldoen (edit: toch maar weer besteld, en die andere 2 maar annuleren dan)
maartend schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:13:

De moeite?

Dit is een prima kastje die door diverse tweakers hier (waaronder ikzelf) naar volle tevredenheid wordt gebruikt

[ Voor 3% gewijzigd door Cooler_King op 12-12-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
maartend schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:10:
Vraagje.

Heb momenteel nog een pch200 staan (popcorn hour c200). Gebruik ik nu enkel nog om van mijn server te streamen, verder niks. Ding kan geen netflix of zoiets. En mijn samsung bd ook niet. Xbox wel, maar die maakt herrie.

Dus zit ik eigenlijk te denken om die pch200 te vervangen door een android kastje. Maar er is 1 ding waar die pch200 goed in is; hij speelt alles af dat ik er tegen aan gooi.
Kunnen de huidige androids dat ook? Zo ja, welke player uit GAP kan ik dan het beste gebruiken? Hij moet kunnen streamen vanaf mijn synology.
ik heb ook een pch-200 en een minix neo x8h en ik gebruik nu voor vrijwel alles de minix.
Alleen de minix speelt geen DTS-HD en dat soort HD audio zaken. Dat vind ik wel erg jammer. Hij downscaled dit terug naar DTS

Voor de rest is een android box met XBMC prima om vanaf een Nas of PC te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pusherman_ schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:13:
[...]

ik heb ook een pch-200 en een minix neo x8h en ik gebruik nu voor vrijwel alles de minix.
Alleen de minix speelt geen DTS-HD en dat soort HD audio zaken. Dat vind ik wel erg jammer. Hij downscaled dit terug naar DTS

Voor de rest is een android box met XBMC prima om vanaf een Nas of PC te streamen.
Ik heb toch enkel stereo nodig. Heb even surround geprobeerd, maar kan in de muziek niet op tegen mijn stereo speakers. Dus hoppa, alles stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

De moeite?

Is een topding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Besteld. Samen met zo'n flymouse ding erbij. Wel apart besteld ivm mogelijk customs. Nu maar hopen dat ze ze niet in 1 pakje doen. Maar ja, zal wel van verschillende plekken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:00

De moeite?

Heb deze ook maar hij is bij mij gisteren overleden denk ik. Heb hem sinds eind oktober naar volle tevredenheid gebruikt maar gisteren begon deze ineens raar te doen nadat ik een spel had geopend waar de box niet meer op reageerde. Toen uitgezet via powerknop ingedrukt en daarna begon de ellende.

Eerst bleef hij hangen in het google.tv scherm. Soms ging hij door naar het MBOX logo om daarna zwart scherm te geven. En uiteindelijk na wat met de reset button te hebben geklooid startte de box helemaal niet meer op. Brand geen lampje meer op de box als deze aan de stroom hangt. Een andere adapter heeft het ook niet opgelost. Heb geprobeer het aan te sluiten op mijn laptop maar ook daar geen reactie. Iemand hier nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
wmn79 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:55:
[...]

Heb deze ook maar hij is bij mij gisteren overleden denk ik. Heb hem sinds eind oktober naar volle tevredenheid gebruikt maar gisteren begon deze ineens raar te doen nadat ik een spel had geopend waar de box niet meer op reageerde. Toen uitgezet via powerknop ingedrukt en daarna begon de ellende.

Eerst bleef hij hangen in het google.tv scherm. Soms ging hij door naar het MBOX logo om daarna zwart scherm te geven. En uiteindelijk na wat met de reset button te hebben geklooid startte de box helemaal niet meer op. Brand geen lampje meer op de box als deze aan de stroom hangt. Een andere adapter heeft het ook niet opgelost. Heb geprobeer het aan te sluiten op mijn laptop maar ook daar geen reactie. Iemand hier nog suggesties?
Ik heb met chinees spul wel eens gehad dat de reset button bleef hangen en een apparaat daarom niet meer aan wilde. Als je hem open durft te maken zou je dat eens kunnen onderzoeken.

Mocht je hem weer aan krijgen, proberen in de recovery te komen en terugzetten naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoppa! op 12-12-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Iemand ervaring met de mk808b plus? Deze stick lijkt precies op de oldscool mk808, maar dan heeft het de amlogic m805. De stick is nog goedkoper dan een chormecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ibiben95 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 21:10:
Iemand ervaring met de mk808b plus? Deze stick lijkt precies op de oldscool mk808, maar dan heeft het de amlogic m805. De stick is nog goedkoper dan een chormecast.
Ik zou zeggen neem de gok voor die € 24,-- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Toch zou ik graag nog ervaringen van andere mensen willen hebben voordat ik tot aankoop overga:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
ibiben95 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:22:
Toch zou ik graag nog ervaringen van andere mensen willen hebben voordat ik tot aankoop overga:)
Iemand moet de eerste zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Kheb er nu 3 in bestelling staan :X eerst nog maar afwachten of ze uberhaupt geleverd worden tegen deze belachelijke prijs O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Cooler_King schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:44:
Kheb er nu 3 in bestelling staan :X eerst nog maar afwachten of ze uberhaupt geleverd worden tegen deze belachelijke prijs O-)
Ik denk als ze garanderen dat ze hem binnen een week leveren met DHL, dat hij dan ook echt binnen een week binnen is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Gearbest is wel betrouwbaar, maar de fabriek moet uiteindelijk ook aan de vraag kunnen voldoen..

En ik denk dat de S805 als platform een goede toekomst heeft: http://www.cnx-software.c...s805-quad-core-processor/

[ Voor 31% gewijzigd door Cooler_King op 12-12-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
De Knoop doorgehakt, deze gekozen.

Op het freaktab forum toch wel gezien dat de meeste rom-ontwikkeling op de 2G/xG systemen gebeurt ;)

Met de code M82 10$ korting ( als je op € staat, 10€, maar uiteindelijk toch niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28
Ik probeer zoveel mogelijk bij dx te bestellen nog nooit gezeik gehad met duane of iets anders. Hoe zit dat met de andere shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Douane is elke keer weer een gok.
Het ligt ook een beetje aan de afmeting van het pakket en de waarde op het pakket.

DX wil nog wel eens lagere waardes toekennen, of niet een originele verpakking meezenden.
Ik heb geen idee over Gearbest, op FT-forum waren ze over Geekbuying en Gearbest super tevreden ( DX wilde 'per ongeluk' nog wel eens een verkeerd type verzenden )

Ik wacht het af, 21% van 55€ is te overzien zou het mislopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie dit filmpje gezien van development board Hardkernel ODROID C1 met Amlogic S805 quad Cortex A5? Die Big Buck Bunny is toch helemaal niet vloeiend? Het aantal FPS weergegeven is dan ook 17 volgens 'System'. Begint op minuut 2:30. Ik vind het pannen al schokken. Op het moment dat z'n oren uitklappen en Bunny z'n hol uitloopt ligt de FPS tussen de 15 en 17.

Nu een ander filmpje. De MXIII met Amlogic S802 quad Cortex A9, om het eerder genoemde moment goed te zien kun je vanaf minuut 0:40 beginnen met kijken. Op het moment dat zijn oren uitklappen is het 20 FPS en het moment dat hij z'n hol uitloopt is het zelfs 28 FPS.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Gebruikt Odroid hier een EMMC of SDkaartje als opslag ?
Dan mag ik hopen dat ze idd een (te) trage microsd hebben, want ik ben stiekem toch wel geïnteresseerd in een C1 + 16GB EMMC ( zo'n 80€ bij elkaar )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 21:53:
Hebben jullie dit filmpje gezien van development board Hardkernel ODROID C1 met Amlogic S805 quad Cortex A5? Die Big Buck Bunny is toch helemaal niet vloeiend? Het aantal FPS weergegeven is dan ook 17 volgens 'System'. Begint op minuut 2:30. Ik vind het pannen al schokken. Op het moment dat z'n oren uitklappen en Bunny z'n hol uitloopt ligt de FPS tussen de 15 en 17.
[video]
Nu een ander filmpje. De MXIII met Amlogic S802 quad Cortex A9, om het eerder genoemde moment goed te zien kun je vanaf minuut 0:40 beginnen met kijken. Op het moment dat zijn oren uitklappen is het 20 FPS en het moment dat hij z'n hol uitloopt is het zelfs 28 FPS.
[video]
Als ik op de Raspberry pi het xbmc menu open onder het afspelen van een film gaat dit ook traag. Maar normaal film afspelen gaat hier op de pi 100% goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dacuuu schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:42:
[...]

Als ik op de Raspberry pi het xbmc menu open onder het afspelen van een film gaat dit ook traag. Maar normaal film afspelen gaat hier op de pi 100% goed.
Ik denk dat met een beetje support vanuit de community een bordje als de Odroid C1 stukken beter gaat worden dan de Rpi.
De Raspberry heeft goed werk verzet qua footprint en ontwikkeling, imo is het tijd voor een waardige opvolger ;)
Zeker met de mogelijkheden van de C1 ( quad core en HW video ondersteuning) kan het een winnaar zijn ( iig voor '15 )
Ik heb de achtergrond nog niet bekeken van het hardwarekernel filmpje, maar het zal alleen maar beter worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
MK808B plus is besteld. En nu maar afwachten. Volgens mij wordt dit een heerlijk dingetje om tijdens de kerstvakantie mee te kloten.

Ik zal als ik de stick binnen heb, mijn bevindingen in dit topic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
ibiben95 schreef op zondag 14 december 2014 @ 11:35:
MK808B plus is besteld. En nu maar afwachten. Volgens mij wordt dit een heerlijk dingetje om tijdens de kerstvakantie mee te kloten.

Ik zal als ik de stick binnen heb, mijn bevindingen in dit topic posten.
waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
geekbuying, in totaal 45 eu. Maar dan zou die wel binnen een week geleverd moeten worden door dhl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Hoppa! schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:49:
[...]

Ik heb met chinees spul wel eens gehad dat de reset button bleef hangen en een apparaat daarom niet meer aan wilde. Als je hem open durft te maken zou je dat eens kunnen onderzoeken.

Mocht je hem weer aan krijgen, proberen in de recovery te komen en terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Heb hem open gemaakt maar niks bijzonders te zien. Reset knop blijft iig niet hangen helaas. Als ik aan de onderkant van de printplaat voel dan voelt deze wel warm als de box aangesloten is op de adapter. Heb ook al geprobeerd deze post te volgen maar de machine gaat gewoon niet aan dus wordt niet gevonden in windows.

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zondag 14 december 2014 @ 08:04:
Gebruikt Odroid hier een EMMC of SDkaartje als opslag ?
Dan mag ik hopen dat ze idd een (te) trage microsd hebben, want ik ben stiekem toch wel geïnteresseerd in een C1 + 16GB EMMC ( zo'n 80€ bij elkaar )
Het lijkt me als ze een promotiefilmpje maken wat ze op hun eigen website zetten dat ze wel de juiste hardware gebruiken. Ik heb hetzelfde bestand getest op een Intel Bay Trail en daar blijft het aantal FPS constant op 24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hey jongens,

ik zou als ik de m805 een review willen opnemen. Alleen heb geen hdmi grabber tot mijn beschikking. Weet een van jullie wat de goedkoopste oplossing is om beeldmateriaal op te nemen en dan te bewerken op mijn laptop. Ik ha d al iets gelezen als een kastje dat je aan de ene kant via usb aansluit op le lappie, en via de andere kant een hdmi ingang. Dit zou perfect zijn, alleen zijn die dingen al gauw 100 eu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opnemen met een fotocamera of je telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:37:
Gewoon opnemen met een fotocamera of je telefoon :).
Ja na wat googlen is dat volgens mij wel de goedkoopste oplossing haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 21:48
ibiben95 schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:16:
Hey jongens,

ik zou als ik de m805 een review willen opnemen. Alleen heb geen hdmi grabber tot mijn beschikking. Weet een van jullie wat de goedkoopste oplossing is om beeldmateriaal op te nemen en dan te bewerken op mijn laptop. Ik ha d al iets gelezen als een kastje dat je aan de ene kant via usb aansluit op le lappie, en via de andere kant een hdmi ingang. Dit zou perfect zijn, alleen zijn die dingen al gauw 100 eu.
Deze app gebruik ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds enige tijd een chinese R-box hdmi tv stick. Apparaat deed het op mijn oude kleine tv altijd probleemloos met non HD films. Heb nu net een mooie 50" tv gekocht en wil daar van full hd genieten maar dat werkt dus niet altijd hapervrij.
Rare is alleen dat het niet altijd misgaat. Zelfs films die een eerste keer probleemloos speelden kunnen een tweede keer toch gaan haperen.

Specs zijn: R-box, rockchip rk30sdk, arm v7 op 1608mhz met 1 gb Ram. Android 4.1.1

Heb ook CPU monitor laten meelopen met een haperende film maar daar komt de cpu niet boven de 13%.

Bestanden die ik speel zijn mp4 h264 en komen bij Yify vandaan en hebben een videobitrate van ongeveer 2 mb/s.

Heb ook een aantal andere videoplayers geprobeerd maar MX player is de enige die de bestanden uberhaupt wil afspelen. Sta al op het punt om een Minix oid te gaan bestellen, maar verder ben ik met huidige apparaat best happy.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe op te lossen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
waauww... Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht... Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:32

StrongArmLance

Endless flow

Mijn mk808b plus toch moeten cancelen, zou niet thuis zijn als die aan kwam denk ik, dus ik wacht wel even met bestellen, dat overleef ik wel denk ik, toch jammer, leek me een tof dingetje, ik wacht de bevindingen dan maar af oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 08:24:
Heb sinds enige tijd een chinese R-box hdmi tv stick. Apparaat deed het op mijn oude kleine tv altijd probleemloos met non HD films. Heb nu net een mooie 50" tv gekocht en wil daar van full hd genieten maar dat werkt dus niet altijd hapervrij.
Rare is alleen dat het niet altijd misgaat. Zelfs films die een eerste keer probleemloos speelden kunnen een tweede keer toch gaan haperen.

Specs zijn: R-box, rockchip rk30sdk, arm v7 op 1608mhz met 1 gb Ram. Android 4.1.1

Heb ook CPU monitor laten meelopen met een haperende film maar daar komt de cpu niet boven de 13%.

Bestanden die ik speel zijn mp4 h264 en komen bij Yify vandaan en hebben een videobitrate van ongeveer 2 mb/s.

Heb ook een aantal andere videoplayers geprobeerd maar MX player is de enige die de bestanden uberhaupt wil afspelen. Sta al op het punt om een Minix oid te gaan bestellen, maar verder ben ik met huidige apparaat best happy.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is en hoe op te lossen? Alvast bedankt!
Ik ga er even vanuit dat er een RK3066 soc in zit. Iedereen die zo'n apparaat heeft zal beamen dat de hardwareacceleratie voor video in combinatie met HD-materiaal op zijn zachtst gezegd een uitdaging is. Zeker voor de RK3066, maar ook de RK3188 is hier niet vlekkeloos in. Probeer in MX-player de hardwaredecoding eens uit te zetten, misschien dat dat verschil maakt

Het kan iets helpen om een custom firmware van een hogere Android versie te flashen, maar verwacht geen wonderen. Volgens mij is het geen apparaat dat door de community breed ondersteund wordt, dus echte softwarematige optimalisaties zullen er niet zijn.

Speel je trouwens via Wifi of ethernet? HD-content via Wifi is ook niet altijd even makkelijk als je niet dicht bij de router zit. Mijn RK3066 stick doet het zelfs naast de router niet vloeiend, vermoedelijk omdat de stick de gegevens gewoon niet snel genoeg kan verwerken.

In de regel zijn de Amlogic sticks en boxen wat beter voor mediaplayer activiteiten dan de Rockchips, althans, dat is mijn ervaring na verschillende sticks en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Mwa, RK3066 en dergelijke kunnen gegevens op zich best wel verwerken.

Maar zeker bij stickjes blijft de bottleneck gewoon de wifi "antenne". Die is gewoon te klein, te dicht op de electronica gepropt, etc.

Dat AMlogic sticks en boxen al snel beter zijn voor media komt deels door de SoC maar in grote mate ook door de SDK op basis waarvan fabrikanten hun ROM's moeten maken.

Maar ook AMLogic stickjes zullen, indien prutserig ontworpen, grote problemen houden met WIFI.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel alles van de sd kaart af, aangezien ik eerder al had gemerkt dat het over wifi nauwelijks werkte. Het lijkt er nu op dat hij te warm werd. Door de te korte Hdmi kabel lag hij op de versterker.....Heb hem nu anders neergelegd en heb tot dusver geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
eymey schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:33:
Mwa, RK3066 en dergelijke kunnen gegevens op zich best wel verwerken.
Klopt, ik heb een MK808B en speel probleemloos 1080p video en ook uitzending gemist. De hardware kan het dus prima, maar de software is het probleem. Hoe het bij mij werkt:

- Finless 1.7 ROM (Android 4.1.1, met echt geen enkele android 4.2 ROM die ik heb getest werkte alles goed)
- Gepatchte libstagefright.so
- XBMC Minix (beta gemaakt voor MINIX met juiste hardware acceleratie libraries en gepatched voor Finless 1.7)

Oh, van Finless heb ik het afschuwelijke boot plaatje gepatched, ziet er nu uit als de stock MK808B ROM.

Al dat is spul van 1 1/2 jaar oud en vooral die gepatchte libstagefright.so voor 4.1.1 en die XBMC Minix versie zijn nu misschien moeilijk te vinden want die is overal weer verwijderd omdat iedereen maar bleef proberen met Android 4.2.

Met een recente Android 4.2 ROM werkt stock XBMC maar met die versie had ik altijd netwerk problemen en problemen met de uitzending gemist app. Met 4.1.1 heb ik alleen last met de stock XBMC maar daar werkt dus die gepatchte Minix versie prima.

Hoe dan ook, de RK3066 kan het allemaal best trekken maar die software is een drama. Een nieuwe MK808B heeft geloof ik een andere WIFI chip dus daar gaat Finless 1.7 niet op werken. Maar misschien is die wel goed met Android 4.2.

Ik gebruik zelf een Ethernet USB dongle, dat zou natuurlijk wel werken op een MK808B met andere WiFi chip. Wat ook kan is een Minix doosje nemen, want daar kun je die XBMC versie van Minix natuurlijk wel voor krijgen.

De quad core RK3188 had eigenlijk dezelfde problemen grotendeels, zij het dat daar geen Android 4.1 versie voor is en het dus met Android 4.2 moet. En dat was al net zo min een succes geloof ik.

Sinds ik ook een Chromecast dongle heb gebruik ik die eigenlijk vaker tegenwoordig.

• eymey
Ik heb een Minix X7 maar dat is tegenwoordig een testdoos waar ik meer ROM's op probeer dan dat ik er echt gebruik van maak.

Inderdaad, Chromecast wordt meer en meer gebruikt (zeker nu de NPO app hem op een fenomenale manier ondersteunt, incl. de livestreams van TV én visual radio). En sinds kort staat hier een Sony STR-DN1050 AVR die nu helemaal gebruikt wordt voor Spotify en muziek afspelen vanaf het LAN.

De Minix die op dit moment een Hardwareguru/Gufone ROM van minixforum.com draait (en daar best goed opdraait) gebruik ik nog wel voor het afspelen van videomateriaal dat onze bluray speler niet vreet .

Maar ik hád de Minix ooit met hele andere verwachtingen gekocht.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
eymey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:01:
Ik heb een Minix X7 maar dat is tegenwoordig een testdoos waar ik meer ROM's op probeer dan dat ik er echt gebruik van maak.

Inderdaad, Chromecast wordt meer en meer gebruikt (zeker nu de NPO app hem op een fenomenale manier ondersteunt, incl. de livestreams van TV én visual radio). En sinds kort staat hier een Sony STR-DN1050 AVR die nu helemaal gebruikt wordt voor Spotify en muziek afspelen vanaf het LAN.

De Minix die op dit moment een Hardwareguru/Gufone ROM van minixforum.com draait (en daar best goed opdraait) gebruik ik nog wel voor het afspelen van videomateriaal dat onze bluray speler niet vreet .

Maar ik hád de Minix ooit met hele andere verwachtingen gekocht.
Gaat die NPO app (en ook de uitstekende cast functies) in de toekomst ook zo goed werken op de Nexus Player denk je?

• eymey
Geen idee, eigenlijk.

Ik weet niet of de bedoeling van Nexus Player is om een 100% native chromecast alternatief te zijn (+ extra's ). Ik heb me nog niet heel erg verdiept in Nexus Player

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 18-12-2014 12:18 ]

• EJPostema
  • Laatst online: 09-12-2024
eymey schreef op donderdag 18 december 2014 @ 12:18:
Geen idee, eigenlijk.

Ik weet niet of de bedoeling van Nexus Player is om een 100% native chromecast alternatief te zijn (+ extra's ). Ik heb me nog niet heel erg verdiept in Nexus Player
Voor zover ik weet wel. Je kan ook casten naar de nexus player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:39

TVL

Ik heb een MBOX S82B gekocht, dit is volgens mij dezelfde als de Tronsmart Vega Elite met 8GB.
Ik gebruik hem als mediaplayer en hang hier een externe harddisk aan. Als ik de box nu uitzet (met de afstandsbediening of met het knopje aan de achterkant) dan blijft er schijnbaar wel power op de USB poort en blijft mijn harddisk aan. Zijn er meer mensen met deze ervaring? Hoe kan ik dit oplossen?

Zou het een verbetering zijn als ik er een Finless ROM op zet?

[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 22-12-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28
Heeft er iemand toevallig een coupon code voor Geekbuying liggen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Een paar dagen terug ben ik geswitcht van AMLinux van Stane1983: http://www.stane1983.com/amlinux/ naar OpenELEC: http://xbmc.ru/forum/showthread.php?p=66331#poststop op mijn MXIII 1GB. Met de AMLinux ROM had ik onder meer problemen met het doorspoelen (dan bleef alles vasthangen) en resume points werden ook niet onthouden. De OpenELEC ROM draait een nieuwe Kodi release candidate en er zijn geen problemen meer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Chromecast vind ik ook een steeds mooier apparaat worden. Alleen als je via Plex films met ondertitels gaat streamen wordt het toch een dure grap. Alle films moeten worden geconverteerd omdat de ondertitels in de film moeten worden gebrand omdat Chromecast geen .srt bestanden ondersteund :/. Je hebt dus een flink potente processor hiervoor nodig en een computer die alsnog altijd moet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 20:56
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:40:
Je hebt dus een flink potente processor hiervoor nodig en een computer die alsnog altijd moet aanstaan.
Dan kun je voor €30 beter een lange HDMI kopen. Jammer dat hij geen SRT aankan, een gemis vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:40:
De Chromecast vind ik ook een steeds mooier apparaat worden. Alleen als je via Plex films met ondertitels gaat streamen wordt het toch een dure grap. Alle films moeten worden geconverteerd omdat de ondertitels in de film moeten worden gebrand omdat Chromecast geen .srt bestanden ondersteund :/. Je hebt dus een flink potente processor hiervoor nodig en een computer die alsnog altijd moet aanstaan.
Als ik via LocalCast een serie van mijn NAS (via smb protocol) naar mijn TV cast pakt deze de ondertitel gewoon mee hoor, dus misschien wil je die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ApexAlpha schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:49:
[...]

Dan kun je voor €30 beter een lange HDMI kopen. Jammer dat hij geen SRT aankan, een gemis vind ik zelf.
Een 7,5m HDMI kabel koop je voor een paar euro bij de Action ;)

[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 22-12-2014 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 13:42
Cooler_King schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:39:
Een paar dagen terug ben ik geswitcht van AMLinux van Stane1983: http://www.stane1983.com/amlinux/ naar OpenELEC: http://xbmc.ru/forum/showthread.php?p=66331#poststop op mijn MXIII 1GB. Met de AMLinux ROM had ik onder meer problemen met het doorspoelen (dan bleef alles vasthangen) en resume points werden ook niet onthouden. De OpenELEC ROM draait een nieuwe Kodi release candidate en er zijn geen problemen meer nu.
Android builds probeer je niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 20:56
WiLLoW_TieN schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:20:
[...]

Een 7,5m HDMI kabel koop je voor een paar euro bij de Action ;)
Ik weet niet hoever zijn PC van zijn TV staat. :+

Bovendien heeft die HDMI kabel geen ondersteuning voor IR. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
SidewalkSuper schreef op maandag 22 december 2014 @ 19:17:
[...]

Android builds probeer je niet meer?
Eigenlijk niet, gebruik hem alleen als mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 21:49
Cooler_King schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:39:
Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Ik heb begrepen dat voor dit de beste resultaten geeft voor de pure XBMC ervaring. Het is ook veel sneller als een RPi. Inmiddels zijn er meerdere roms, zie ook http://www.cnx-software.c...9-tv110-and-cx-s806-s812/

Is het lastig om dit te installeren en werkt de wifi ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
mirod schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:33:
[...]

Hier ben ik ook in geïnteresseerd. Ik heb begrepen dat voor dit de beste resultaten geeft voor de pure XBMC ervaring. Het is ook veel sneller als een RPi. Inmiddels zijn er meerdere roms, zie ook http://www.cnx-software.c...9-tv110-and-cx-s806-s812/

Is het lastig om dit te installeren en werkt de wifi ook?
Dat artikel verwijst naar dezelfde forum thread.. ik heb gewoon de meest recente rom voor de MXIII 1GB.. Wifi niet getest omdat k wired lan gebruik.. Installeren is zeer eenvoudig. Naar sd kaartje kopieren en in speler, en dan opstarten terwijl je met tandenstoker knop ingedrukt houdt die in de av aansluiting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Na veel gezeik met gearbest over de mk808b geld terug gekregen, wordt ook niet geleverd, stond al een hele hele hele lange tijd op processing en niemand wist wat of hoe dus ik maar zeggen cancel hem maar, opnieuw gezeik, blabla.

In ieder geval,
Mocht iemand dus straks een android stick of box(maakt niet uit wat of welke) over hebben, ik kijk in de v&a :)

Ik ga me niet meer wagen aan gearbest.com nml, jammer want ze hadden wel strakke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
StrongArmLance schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:
Na veel gezeik met gearresteerd over de mk808b geld terug gekregen, wordt ook niet geleverd, stond al een hele hele hele lange tijd op processing en niemand wist wat of hoe dus ik maar zeggen cancel hem maar, opnieuw gezeik, blabla.

In ieder geval,
Mocht iemand dus straks een android stick of box(maakt niet uit wat of welke) over hebben, ik kijk in de v&a :)

Ik ga me niet meer wagen aan gearresteerd nml, jammer want ze hadden wel strakke aanbiedingen.
Gearresteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Autocorrect... Moet gearbest zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
StrongArmLance schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:42:
[...]

Autocorrect... Moet gearbest zijn :)
Ik las het en was even bang dat je gearresteerd was wegens het importeren van illegale mediaspelers. :o }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Ze hebben bij mij de MK808B plus gewoon geleverd hoor, bij Gearbest. Paar dagen geleden geshipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Sheva schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:03:
Ze hebben bij mij de MK808B plus gewoon geleverd hoor, bij Gearbest. Paar dagen geleden geshipped.
Ja, snap ik, maar bij mij was er alleen maar gedoe, dus had ik zo iets van laat maar zitten.
Hoppa! schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 14:52:
[...]

Ik las het en was even bang dat je gearresteerd was wegens het importeren van illegale mediaspelers. :o }:O
:)

[ Voor 28% gewijzigd door StrongArmLance op 23-12-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Lijkt er idd op dat je bij Gearbest moet aandringen als je echt iets gedaan wil krijgen. De mijne was ook pas shipped nadat ik een paar keer gevraagd had waarom het zo lang duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wanneer is iets shipped bij Gearbest, ik heb relatief snel een mail gehad dat het shipped was, maar ondertussen staat het pakketje nog op "pre-adviced" in de tracker van postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Gisteren mijn mk808b plus binnen gekregen. Van plan om een review te schrijven. Hebben jullie punten die jullie graag in de review terug willen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ibiben95 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:59:
Gisteren mijn mk808b plus binnen gekregen. Van plan om een review te schrijven. Hebben jullie punten die jullie graag in de review terug willen zien?
Zou je de afspeelprestaties in Kodi en HDMI-CEC kunnen testen?

Wanneer was de jouwe verzonden en welke verzend opties had je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Hij deed er onegeveer een week over. Ik koos verzending dmv DHL. Dit is de laatste keer, want heb nog 34,8 eu moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
ibiben95 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:19:
Hij deed er onegeveer een week over. Ik koos verzending dmv DHL. Dit is de laatste keer, want heb nog 34,8 eu moeten betalen.
35 euro bijbetalen op een apparaat van omgerekend 24 euro? 8)7 dan zou ik toch bezwaar aantekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Cooler_King schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 18:47:
[...]

35 euro bijbetalen op een apparaat van omgerekend 24 euro? 8)7 dan zou ik toch bezwaar aantekenen
Ja dat vond ik raar. Waar moet ik dit bezwaar precies aantekenen. Ik merkte sowieso dat de verpakking geopend was. Dus hier gaat sowieso een mailtje naar geekbuying toe om te vragen voor een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
DHL gaat bij mij ook elke keer fout qua douanekosten. Terwijl de geduldige weg bij mij nog altijd goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Als ik 35 euro moest betalen op een ding van 24 euro dan had ik het gewoon aan de deur geweigerd 8)7 voor 60 euro heb je een veel beter ding.. Heb trouwens geen id hoe die bezwaar procedure werkt en of dat achteraf nog zin heeft. Ik heb wel al vaker dingen ontvangen waar een value van 30 usd op het pakje stond en daar heb k nooit iets op hoeven betalen, dus die meerkosten van DHL shipping zullen wel de doodsteek zijn geweest.

[ Voor 40% gewijzigd door Cooler_King op 23-12-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Laatst online: 00:52
ibiben95 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 19:57:
[...]

Ja dat vond ik raar. Waar moet ik dit bezwaar precies aantekenen. Ik merkte sowieso dat de verpakking geopend was. Dus hier gaat sowieso een mailtje naar geekbuying toe om te vragen voor een vervangend exemplaar.
Uhhh misschien omdat er geen 'juiste' factuur/waarde aan de buitenkant van de doos was bevestigd/vermeld en dat ze (dhl) daarom de doos hebben geopend voor een factuur binnen de doos of om te kijken of de omschrijving klopt met de inhoud. Aangezien sommige verkopers een mediaspeler als mp3 speler verkopen, wat technisch gezien wel klopt. Die 35 euro is idd te veel, daarvoor zou je idd bij DHL moeten aankloppen (recht hebben en recht krijgen....). Maar inklaringskosten betalen moet je ook zien als privilege, voel je vereerd dat jouw pakket itt de 50 andere pakketjes eruit wordt gepakt. Je moet altijd rekening houden met inklaringskosten dan kan het alleen maar meevallen. Verzenden met ems/dhl/fedex/ups/versneld verzenden is gewoon 100% inklaringskosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Krijg geen geluid meer uit mijn MXIII wel beeld ? HMI kabel al gewisseld. Andere input op TV geprobeerd.
Maar krijg bij ( bv ) netflix wel beeld maar geen geluid. Geldt ook voor ShowBox en Youtube etc etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Das al de tweede in dit topic, toont wel weer de kwaliteit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
SidewalkSuper schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:37:
Das al de tweede in dit topic, toont wel weer de kwaliteit aan.
Het moet iets simpels zijn. Want als ik heb reset vanuit android. Dan wifi instel en Netfilx kies heb ik geluid. Doe ik Netflix updaten dan is het geluid weer weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 22-09 16:09
Is dit alleen met de netflix app? Of bij alle apps na het updaten van netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
SolarOrbiter schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:44:
Is dit alleen met de netflix app? Of bij alle apps na het updaten van netflix?
Volgens mij zit Google Play Services in de weg.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 16:37:
[...]

Het moet iets simpels zijn. Want als ik heb reset vanuit android. Dan wifi instel en Netfilx kies heb ik geluid. Doe ik Netflix updaten dan is het geluid weer weg ?
Ah excuus, dacht dat het een hardwareprobleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Yes ! Alles werkt weer prima op mijn MXIII *O*

( Er was domweg ergens een bit'je omgevallen denk ik... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Zijn er hier mensen met een op RK 3188 gebaseerde Android-stick of computertje?

Ik heb namelijk een gek probleem met mijn RK3188 tablet, wanneer ik deze via HDMI aan de TV hang. Beeld en geluid gaan dan namelijk ineens niet meer synchroon. Op de tablet wel, maar op de TV niet. Met mijn RK3066 HDMI-stick hetzelfde probleem. Getest met XBMC, Eredivisie Live en MX-player.

Iemand die dit herkend? Is het een Rockchip dingetje? Een Android dingetje of misschien gewoon een HDMI-dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het ligt wss aan je tv, het is input lag door allerlei beeldverbeteringen
Zet hem maar eens even op game mode / pc mode of iets wat zo klinkt
(neem ik even aan dat je het geluid niet via je tv stuurt maar anders)

Bs player heeft iig een mogelijk om de audio delay in te stellen

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 29-12-2014 12:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Fish schreef op maandag 29 december 2014 @ 12:08:
het ligt wss aan je tv, het is input lag door allerlei beeldverbeteringen
Zet hem maar eens even op game mode / pc mode of iets wat zo klinkt
(neem ik even aan dat je het geluid niet via je tv stuurt maar anders)

Bs player heeft iig een mogelijk om de audio delay in te stellen
Geluid gaat rechtstreeks via de TV (audio return) naar de receiver. Daar zou het wel in kunnen zitten natuurlijk. Ik weet alleen niet of ik de HDMI-ports individueel kan programmeren om die beeldverbetering uit te zetten. Anders moet ik dan inbouwen via mijn afstandsbediening zodra ik die apparatuur aanroep.

Misschien zodra ik mijn MX III krijg, deze maar gewoon rechtstreeks aan de receiver hangen, ipv dat gekloot met audioreturn via de TV. Ik heb dat nu niet gedaan omdat ik geen HDMI-port meer vrij heb op de receiver. Maar daar is wel iets op te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmn79 schreef op maandag 22 december 2014 @ 18:10:
[...]

Als ik via LocalCast een serie van mijn NAS (via smb protocol) naar mijn TV cast pakt deze de ondertitel gewoon mee hoor, dus misschien wil je die eens proberen.
Bedankt voor het meedenken. Ik lees helaas dat er nog veel problemen met deze app zijn zeker als het om mkv bestanden en bepaalde vormen van geluid gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Iemand ervaring met de Beelink R89? Zo ja ik ben benieuwd naar je ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 22:43
Ik was van de week bij een vriend van mij en die had een MBOX S82. Moet zeggen dat ik hier best wel gecharmeerd van ben geraakt.
kan je op een dergelijke machine ook een Ps4 controller aansluiten of zijn er andere controllers die goed werken?

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 16:26
Ik heb sinds kort een Tronsmart R28. Werkt best goed. Heb alleen 2 issues met Netflix. Het geluid wordt niet doorgesluisd naar mijn receiver en er lijkt geen knop op de AB te zijn om te pauzeren en weer verder te gaan. Iemands ervaring hiermee? Ik heb al wat gegoogled en het lijkt erop dat pass-through audio op de Android-versie van Netflix nog niet werkt. Is er inderdaad niemand waarbij dit wel werkt? En hoe zit dat met de bediening? Ik heb ook een draadloos keyboard met touchpad, en ik heb zo'n beetje alles toetsen geprobeerd, maar een basaal iets als pausen/play bestaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Probeer de lanmote app. Daar heb je een pauze play knop.
De app installeer je als server op je box.
Vervolgens kun je met ieder telefoon/tablet je box bedienen middels je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-09 16:26
Bedankt, ga ik eens proberen. Blijft jammer dat het niet gewoon met een AB kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
OpenELEC 5.0 met Kodi 14 images zijn inmiddels uit voor verschillende Amlogic apparaten (waaronder de MXIII 1GB): http://amlinux.ru/image/5.0.0/ (heb deze nog niet getest, alleen de release candidate)

edit: Heb hem vandaag geinstalleerd en geen problemen ondervonden

[ Voor 20% gewijzigd door Cooler_King op 02-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Mijn slechte & goede mediaplayer ervaring:

Ik had wat pech met een MX2 die ik in het mooie China had besteld. Werkte eerst prima maar op een gegeven moment liep de boel vast en kon ik er ook geen image meer op zetten. Tot het punt dat hij helemaal niet meer doorstartte. In de kliko, balen... :(

Via via hoorde ik dat er nog al wat verschil zit tussen de ene MX2 en een andere MX2. Aan de buitenkant zien ze er op het eerste gezicht het zelfde uit maar van binnen kan het behoorlijk verschillen. Had hij van imediabox.nl Had er nog nooit van gehoord.

Vorige week op aanraden van mijn kennis op de sportclub dan toch maar een M8 besteld bij hun. En i.v.m. de feestdagen gevraagd of ik hem kon ophalen. Dat was geen probleem en kon ik zelfs savond´s doen. De verkoper bij imediabox is niet een ´verkoper´ zoals je in de mediamarkt tegen komt. Deze man had er idd verstand van. Hij heeft mij het verschil tussen de goede en slechte MX2 (of MX3, weet niet meer) laten zien wat je aan de onderkant van de behuizing kan herkennen.
Hij vertelde dat er in de goedkope doosjes vaak flash zit die na verloop van tijd ´vol´ raakt en niet meer herschreven kan worden. Nou, dat kon ik bevestigen :-( En was ook de reden dat ik daar een nieuwe stond te kopen. Dus kijk uit met het uitkiezen van het goedkoopste doosje bij Aliexpres of ebay!

Veel kennis bij die man. Je kan goed merken of iemand er dagelijks mee bezig is of alleen maar een doos probeert te schuiven.
Jammer, of onbegrijpelijk dat hij niet op pricewatch staat omdat hij van mij 5 strekken krijgt. Zo, dat wilde ik even kwijt over dat winkeltje :+

Over de M8. Zeer! tevreden.
Of hij 4K speelt? Zo te zien wel maar de staatsloterij heeft mij in de steek gelaten dus moet ik het nog even met mn Samsung 1080p doen.
Wereld van verschil als je van een MX2 af komt qwa beeld en snelheid. Ook OpenElec op een PI gedraaid maar daar heb ik de tijd nu niet voor (tttrrrrraaaaaaag) ;)
Op 2,4 WIFI had ik wat lag maar dat was snel opgelost toen ik er achter kwam dat er 5G WIFI op zat >:)
De afstandsbediening, tja tja tja, is wat licht, plastic Maar gelukkig kan ik mn telefoon ook als RC gebruiken :)
Nog niet veel met andere image´s geëxperimenteerd maar dat horen jullie van zelf wel.

Oef, Is wel een longread geworden :X
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

ibiben95 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:59:
En, hoe bevalt het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou even bevestigen dat de 111k4 ROM probleemloos werkt op een MXIII 1GB. Ik heb die versie op freaktab gevonden. Zorg wel dat je eerst de Usbburningtool upgrade naar 2.0.2 (of beter).

Kan iemand de voordelen oplijsten van openelec VS 'xbmc als app in een Android omgeving' ?

Thx

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Wat kun je op dit moment het beste kopen als Android media player? M8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 10:05:
Wou even bevestigen dat de 111k4 ROM probleemloos werkt op een MXIII 1GB. Ik heb die versie op freaktab gevonden. Zorg wel dat je eerst de Usbburningtool upgrade naar 2.0.2 (of beter).
Ik heb dezelfde MXIII wat zijn de voordelen ( winst ? ) van 111k4 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
WiLLoW_TieN schreef op zondag 04 januari 2015 @ 12:12:
[...]

Ik heb dezelfde MXIII wat zijn de voordelen ( winst ? ) van 111k4 ??
Ook benieuwd naar, heb de 110k4, en werkt prima. De 109k4 werkt ook goed op mijn tweede box, heb deze ook niet geüpdate. Beide zijn de 2GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs om mijn leven te redden zou ik het niet zelf kunnen vertellen. (Je vindt hier ook de fw.)
Vorig (video)platform was een Popbox V8 met Qnap, deze kerst een MXIII gekocht als projectje. Ik zit nog in de fase "OMG xbmc".
Ben nu wat muziek aan het streamen over ethernet, via xbmc & samba, elke 2 minuten zit er een korte hapering. Maar geen idee of 108k4 dat ook al deed. Over wifi moet ik nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Leuk nieuwtje van één van de dev's ( beelink, waar de mediaplayer uiteindelijk vandaan komt )

"Maybe next ROM is based on Android 5.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Bigg Balls schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:29:
Iemand ervaring met de Beelink R89? Zo ja ik ben benieuwd naar je ervaringen
ik kende dat hele Beelink niet maar ik moet zeggen dat die R89 het er veelbelovend uitziet: https://www.youtube.com/watch?v=_polzFqDWak

eentje om in de gaten te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Mmisschien stomme vraag, maar ik zie op deze Android TV's nergens een optische uitgang.... Ondersteund Android, (XBMC) geen Dolby Digital of DTS uit?
Pagina: 1 ... 54 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer