Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik dacht over het algemeen van wel ja. Iemand die hier heeft gemeld dat het met de MXIII werkt, op de X8-H werkt het, en zo nog wel meer.eymey schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:19:
CEC op Android wordt ondersteund? HMM, ik dacht dat daar ook aardig wat beperkingen in zaten (of het niet werkte). Maar goed, ik ken het S802 platform niet goed genoeg .
True, toegevoegd. Ik vind het nog wel erg moeilijk om te achterhalen welke boxen dat nu wel of werkend hebben. De MK902 van iemand hier deed het namelijk wel, maar hoe je dat vooraf aan ROM's of specificaties kan zien is me nog een beetje een raadsel.Wat je verder bij Android nog als nadeel kan noemen, en daar moet je echt mazzel hebben met de stock ROM of er moet een goede community ROM zijn, is dat apps van NPO en RTL XL en zo vaak slecht werken door beperkte support van HTTP Live Streaming. Sommige apps die het op de 1 of andere manier zelf hebben geimplementeerd werken wel maar als de app afhankelijk is van Android, Your Mileage May Vary.
Zoals ; Radxa Rock , Cubox, Odroid U3 , Banana Pi , Hummingboard
Heb ik nog niet getest. Maar zou niet weten waarom dat niet zou werken ?Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 17:05:
@WiLLoW_TieN
Werken RTLgemist en Uitzendinggemist apps?
Als...ik vanavond tijd heb ( en zin ) dan zal ik eens kijken
Als je met de browser naar http://www.3fm.nl/live gaat moet hij ook automatisch naar de beste kwaliteit springen na een tijdje.
Verwijderd
Bij voorbaat dankWiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:16:
[...]
Als...ik vanavond tijd heb ( en zin ) dan zal ik eens kijken
Via de browser naar 3fm.nl/live werkt. Live beeld is redelijk maar niet fullhd gok ik.
De RTL XL app kan ik niet installeren ? U apparaat is niet compatible met deze versie ??
De NPO app werkt. Duurt even voordat er live beeld komt en wederom niet in fullhd gok ik.
Via XMBC werkt NL1 t/m 3 live wel best goed
Ik draai op de 108k4 firmware.
Idd dat werkt gewoon. Nogmaals ik doe alles via Wifi.Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:45:
Mooi en Uitzendinggemist het gemist gedeelte? Lijkt me dat dat gewoon sowieso wel werkt.
En heb deze MXIII eigenlijk puur gekocht tbv Netflix ( & Show Box ).
Er zal ongetwijfeld ergens een betere firmware ( ROM ) te vinden zijn voor de MXIII ( 1GB ).
En de interne hardware ( moet volgens mij ) gewoon HLS aankunnen ( toch ) ?
Alle Android hardware, inclusief de oudere RK3188 en zelfs de dual core varianten van Rockchip ondersteunen in principe prima HLS. Maar om de 1 of andere reden is het vakkundig gesloopt in de meeste SDK's van Rockchip en AMLogic.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:28:
Oke ik heb wat getest via Wifi !
Via de browser naar 3fm.nl/live werkt. Live beeld is redelijk maar niet fullhd gok ik.
De RTL XL app kan ik niet installeren ? U apparaat is niet compatible met deze versie ??
De NPO app werkt. Duurt even voordat er live beeld komt en wederom niet in fullhd gok ik.
Via XMBC werkt NL1 t/m 3 live wel best goed![]()
XBMC heeft z'n eigen HLS implementatie en daar werkt het idd.
Maar dat bv. RTL XL al geweigerd wordt doet het ergste vermoeden.
Kan je kijken of je deze kan installeren?:
https://play.google.com/s...s?id=nl.omroep.npo.radio3
En dan in de app op het camera icoontje klikken voor een live stream. Deze app maakt geheel gebruik van de HLS support in Android die normaliter aanwezig is. Als je een melding krijgt dat de video niet kan worden gespeeld, dan is het dus ook hier stuk.
Geven NPO 1, 2 en 3 in XBMC betere beeldkwaliteit dan via de "gemist" app of de officiele app van NPO? En ook beduidend scherper dan bv. 3fm.nl/live ? "Full HD" zal het nooit worden, de maximale resolutie is zefls iets minder dan PAL (meer VHS resolutie).
Maar als XBMC duidelijk beter beeld geeft dan de 'native' apps, dan zit het dus ook hier niet goed en is het dus sowieso bij iedere app die video kan streamen gokken of je er wat mee kan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Wifi of bedraad maakt niet uit voor de kwaliteit, allebei kunnen makkelijk de hoogste kwaliteit halen.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:28:
Oke ik heb wat getest via Wifi !
Via XMBC werkt NL1 t/m 3 live wel best goed![]()
Full hd als in 1080p zal het niet zijn, maar de kwaliteit moet wel redelijk zijn.
En alles wat eymey zegt
Tuurlijk, maar dat moeten alle boxjes en stickjes van de afgelopen 2 jaar ook al makkelijk kunnen. Dat is juist het grootste probleem wat we hier vaak bespreken met betrekking tot de hardware/software.WiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:48:
[...]
[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 13-11-2014 20:57 ]
Zou je ook even willen nagaan of het volgende werkt: live voetbal via de volgende site: http://www.ikkijkonline.nlWiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:48:
[...]
Idd dat werkt gewoon. Nogmaals ik doe alles via Wifi.
En heb deze MXIII eigenlijk puur gekocht tbv Netflix ( & Show Box ).
Er zal ongetwijfeld ergens een betere firmware ( ROM ) te vinden zijn voor de MXIII ( 1GB ).
Vanavond helaas geen wedstrijden
janlul.com en de janlul app
Nope zelfde als bij RTL XL appeymey schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:25:
Kan je kijken of je deze kan installeren?:
https://play.google.com/s...s?id=nl.omroep.npo.radio3
Die Jan L*L App kan ik niet ( gratis ) installeren.
Ik ben tevreden met mijn MXIII en hij doet wat ik ermee wou
O die ik zag 1 daar stond Jan Lul ( Jssst ) daar stond € 1,29 bij ?
Ik zal als iemand mij tipt die www.ikkijkonline.nl ook eens proberen als er wel een wedstrijd stream is.
Kijk namelijk niet zoveel voetbal

Joster schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:41:
True, toegevoegd. Ik vind het nog wel erg moeilijk om te achterhalen welke boxen dat nu wel of werkend hebben. De MK902 van iemand hier deed het namelijk wel, maar hoe je dat vooraf aan ROM's of specificaties kan zien is me nog een beetje een raadsel.
Veel mensen zien gewoon dat hun favoriete app van hun favoriete zender of streaming service niet werkt en melden dat dan.
Mijn eigen desktop PC staat een verdieping hoger dan de woonkamer TV. Ik zocht dus gewoon iets zodat ik oa de eerder genoemde Netflix en Show Box makkelijk kon gebruiken. En wellicht af en toe eens Youtube, Gmail, etc. En ik had geen zin om steeds de laptop van vrouwlief naast de TV te moeten plaatsen en aansluiten. En waarom zou ik op mijn TV een Live Stream van NPO willen bekijken ? Dat kan ik toch gewoon via het reeds binnenkomende digitale Ziggo TV signaal doen
Op zich interesseren de live streams van de NPO, in ieder geval Ned. 1, 2 en 3, me ook minder want die krijg ik inderdaad ook al in 14 mbit 1080i binnen via m'n provider.
Maar als die live streams het niet doen, dan betekent dat hetzelfde voor andere streams waar ik eventueel wel in geinteresseerd ben zoals bv. 101tv (wat me bij m'n provider 10 euro per maand meer zou kosten). Of gemist streams van bv. RTL XL.
Dat snap ik maar al te goed hoor. Maar ik snap ook dat er mensen (zoals ikzelf haha) zijn die er het maximale uit willen halen. Niet meerdere devices nodig willen hebben om bepaalde apps te kunnen gebruiken. Die wel RTL XL of Uitzending gemist willen kijken als ze iets niet gezien hebben. (En dat kan ik ook via het interactieve deel van Ziggo. Maar dat zuigt kneiterhard. Allereerst is het enorm traag, en daarbij komt ook nog dat je voor veel dingen moet betalen! Expeditie Robinson kan je gewoon gratis terugkijken op diverse site's bijvoorbeeld, bij Ziggo betaal je geloof ik 1,5e euro).WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:42:
Idd maar voor die ( maar ) € 52,-- ben ik spinnend tevreden. En mocht er in de toekomst uit de in mijn optiek prima hardware betere prestaties ( oa HLS ) kunnen worden geperst middels een betere firmware dan is dat helemaal top.
Kan je via een browser dit bijvoorbeeld kijken? http://www.rtlxl.nl/#!/ex...6a-3a25-aa41-f627a9a4ab76
Eens!eymey schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:34:
Tsja, het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
Op zich interesseren de live streams van de NPO, in ieder geval Ned. 1, 2 en 3, me ook minder want die krijg ik inderdaad ook al in 14 mbit 1080i binnen via m'n provider.
Maar als die live streams het niet doen, dan betekent dat hetzelfde voor andere streams waar ik eventueel wel in geinteresseerd ben zoals bv. 101tv (wat me bij m'n provider 10 euro per maand meer zou kosten). Of gemist streams van bv. RTL XL.
Bedoelde je dit artikel: http://www.cnx-software.c...-amlogic-s812-processors/ ?Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:24:
Nog wat gespit en lijkt dat de S802 tv boxen snel zullen worden opgevolgd door nieuwere / snellere varianten met H.265 HEVC ondersteuning. Drie platformen / leveranciers bepalen de markt:
AllWinner UltraOcta A80 Linux desktop distributions, H265 ondersteuning upto 1080p30 (?)
Rockchip RK3288 sterk in 3D gaming
Amlogic S812 sterk in video playback
Zie tevens: http://www.cnx-software.com
EDIT: xbmc werkt out of THE box (was reeds geïnstalleerd) . Showbox werkt ook.
Alle apps die ik voorheen op de gbox had, werken. Ik merk wel dat deze box een stuk sneller is.
Krijg alleen Miracast niet aan de praat. En je hebt een setting "remote controller", geen idee wat je daarmee kunt, iemand die het wel weet?
[ Voor 64% gewijzigd door SolarOrbiter op 15-11-2014 00:11 ]
Verwijderd
Hoe werkt de wifi?SolarOrbiter schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:54:
Ik heb vandaag de MX3 ontvangen. Ik ben benieuwd of het wat is. Ik zal hier wat schrijven na mijn bevindingen
EDIT: xbmc werkt out of THE box (was reeds geïnstalleerd) . Showbox werkt ook.
Alle apps die ik voorheen op de gbox had, werken. Ik merk wel dat deze box een stuk sneller is.
Krijg alleen Miracast niet aan de praat. En je hebt een setting "remote controller", geen idee wat je daarmee kunt, iemand die het wel weet?
Janlul is vanavond sowieso bezigWiLLoW_TieN schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:27:
[...]
O die ik zag 1 daar stond Jan Lul ( Jssst ) daar stond € 1,29 bij ?
Ik zal als iemand mij tipt die www.ikkijkonline.nl ook eens proberen als er wel een wedstrijd stream is.
Kijk namelijk niet zoveel voetbal
Verwijderd
Zoiets kan goed dan is er onvoldoende kracht aanwezig voor h.265 4K kwaliteit. Die S802 kan bijvoorbeeld up to 720p h.265 aan, wat feitelijk betekent dat je er weinig aan hebt. A-merk 4K h.265 boxen kosten trouwens snel 250 euro zoals die van Philips, voor een Sony exemplaar moet 400 euroH265 ondersteuning upto 1080p30 (?)

http://www.cnx-software.c...-philips-uhd-televisions/
Valt zwaar tegen, mijn internet abo is 8Mbps instap van telfort. Haal met het kastje bijna 20Mbps via LAN (Heb geluk,voorheen haalde ik 10Mbps, waarschijnlijk knijpen ze het niet meer af???)
Maar met WiFi 3 Mbps. Met mijn andere box, gbox midnight, geen verschil tussen WiFi en LAN.
Voor mij geen probleem, heb tijdens het verbouwen overal ethernet kabels naar getrokken. Durf niet te zeggen of het aan de ROM ligt of aan hardware. Ik ben voorlopig niet van plan om een andere ROM erop te zetten. (Versie 108k4 van Oman zit erop)
Heb ook nog een nieuwe Tronsmart TSM-01 Air Mouse binnen.
Werkt nog veel beter dan de eerder aangeschafte Shark-W

https://www.youtube.com/watch?v=cQ0iSiznwCw
Dit --> http://www.geekbuying.com...Sensing-Games-317283.html
Is een echt een Air Mouse dus pointer gaat mee met je beweging net als bij b.v een Wii
[ Voor 11% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-11-2014 15:35 ]
Verwijderd
Sinds wanneer is dit soort spul uit China future proof? Kost 60 tot 80 euri, over 1.5 jaar zijn er weer heel nieuwe speelgoed doosjes te koop. En ja China is hardware specs minded en minder gefoccused op de firmware. De combi hardware en firmware bepaald de kwaliteit. Echter, dan betaal je zo 100 euro meer. Keuze. De meeste tweakers willen juist pielen en knooien met nieuw speelgoed om te kijken wat je eruit kunt halen. Perfectie kopen is dus niet het doel voor de knooiers. Wel voor de leek. Wellicht een beetje zwart-wit maar punt is helder toch?ocn schreef op woensdag 12 november 2014 @ 23:17:
[...]
Meh, geen HDMI 2.0 en geen Gigabit ethernet. Dus niet future proof.
Verwijderd
Yep, onder andere. Heb veel gelezen en idd ook die.Joster schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:12:
[...]
Bedoelde je dit artikel: http://www.cnx-software.c...-amlogic-s812-processors/ ?
Verwijderd
Staan veel interessante artikelen op inderdaad. Zo ook deze: http://www.cnx-software.c...rockchip-rk3288-and-more/Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:45:
[...]
Yep, onder andere. Heb veel gelezen en idd ook die.
Ik zie door de sticks de TV niet meer
Na al een tijdje te zoeken naar de juiste android stick, kom ik er niet echt uit.
Als ik er een denk te hebben gevonden lees ik weer ergens anders dat die dan weer hapert bij bv uitzending gemist o.i.d.
Wie kan mijn zeggen welke stick nu goed is.
voorwaarde is dat het een stick model is en geen box, en dat er XBMC op kan.
Verder gebruik ik em voor uitzending gemist als dat kan.
Spellen worden er niet op gedaan.
Ik had zelf de ugoos UM2 in gedachte maar twijfel nog.
met de tronsmart TSM01 air mouse/keyboard.
En als het toch beter is om een box versie te nemen welke dan
ik denk dan de Minix Neo x7
Het moet onder de kerstboom passen
[ Voor 7% gewijzigd door my_fiero op 17-11-2014 21:03 ]
Heb deze eerder vandaag geinstalleerd (van stane1983: http://www.stane1983.com/amlinux/ ).. gewoon naar sd kaartje kopieren, tandenstoker indrukken in av aansluiting (reset knop) en dan aanzetten en dan installeert ie het.. 24hz laat wat tearing zien met xvid film die ik getest heb, maar 60hz doet het goed en speelt soepel (in android haperde ie met xvid films)... Enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat exfat storage niet ondersteund wordt. Voor mensen die een wat soepelere XBMC ervaring willen en android kunnen missen is het dus een aanrader.ibiben95 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:40:
Iemand ervaring met amlinux op de Miii 1gb en die deze arvaringen wil delen?
[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 18-11-2014 21:45 ]
Ik heb de X7 sinds een paar dagen. Is een klein kastje die makkelijk onder de boom pastmy_fiero schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:12:
HELP!
Ik zie door de sticks de TV niet meer
Na al een tijdje te zoeken naar de juiste android stick, kom ik er niet echt uit.
Als ik er een denk te hebben gevonden lees ik weer ergens anders dat die dan weer hapert bij bv uitzending gemist o.i.d.
Wie kan mijn zeggen welke stick nu goed is.
voorwaarde is dat het een stick model is en geen box, en dat er XBMC op kan.
Verder gebruik ik em voor uitzending gemist als dat kan.
Spellen worden er niet op gedaan.
Ik had zelf de ugoos UM2 in gedachte maar twijfel nog.
met de tronsmart TSM01 air mouse/keyboard.
En als het toch beter is om een box versie te nemen welke dan
ik denk dan de Minix Neo x7
Het moet onder de kerstboom passen
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
En ik besloot in XBMC eens de PVR plugin horende bij mijn TV backend (DVBLINK) te activeren. Werkte op zich best leuk.
Maar ook hier toch nog weer een belangrijk nadeel van de huidige (of inmiddels vorige?) generatie van Android boxen: 1080i content afspelen is eigenlijk een no go! Desktop GPU's van Nvidia, Intel en AMD kunnen inmiddels allemaal goed 1080i postprocessen (vooral deïnterlacen is een uitdaging) maar vanaf de Minix ziet het er echt niet uit.
Ik hoop toch wel dat men daarop ook nog wat stappen gaat maken (of dat bv. XBMC gewoon dynamisch de video output naar -i zou kunnen switchen zodat de TV het klusje kan klaren).
En wat gebruik je op dit moment als front-end voor DVBlink als ik vragen mag?eymey schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:43:En ik besloot in XBMC eens de PVR plugin horende bij mijn TV backend (DVBLINK) te activeren. Werkte op zich best leuk.
Daarnaast zeg je dat de X7 niet goed werkt daarmee, dan nam ik ook aan dat je wat anders gebruikte.
Anyway ik heb zelf ook DVBlink op de nas draaien en kijk op het moment (over DLNA) via een WDTV mediaspeler. Op zich werkt dat goed, maar het is traag en geen EPG beschikbaar. Ik ben benieuwd wat mensen voor clients gebruiken en welke ervaringen ze hebben. Heb ook ooit een stick met RK3188 geprobeerd maar werkte in de praktijk voor geen meter.
Ben nu in afwachting van een S82-H die ergens in de post zit.
Inmiddels is er en dus een PVR plugin die met XBMC/Kodi op een PC (Windows en Linux) goed werkt .
Ik heb een hele tijd dus eigenlijk helemaal geen XBMC met TV plugin gebruikt, puur omdat er gewoon niet echt wat bruikbaar was en omdat ik ook op een gegeven moment de HTPC aan de wilgen heb gehangen. DVBLink gebruik ik nu met name sporadisch om live TV te kijken op Linux en Windows bakken en om dingen op te nemen die ik wil bewaren (programma's met muziek, bij de NPO, etc.). Of om iets op te nemen als de IPTV box van m'n glasvezelprovider al iets anders opneemt.
Het grootste struikelblok voor het gebruik van TV (geldt zowel voor TVheadend backends als ook DVBLink, etc.) is het feit dat TV nog steeds interlaced is (ook bij HD). Om een goede beeldkwaliteit te krijgen heb je een heel knappe hardware decoding met postprocessing nodig die ook goed kan deinterlacen, of een krachtige CPU.
Ik hoop dat je met je S82-H er meer geluk mee krijgt maar ik ben bang dat:
a) De GPU het specifiek moet kunnen
b) De afspeelsoftware het dan ook nog als interlaced moet herkennen en die functie inschieten bij de hardware accelerator.
Thanks voor je antwoord.PM_Petrol schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 23:04:
[...]
Ik heb de X7 sinds een paar dagen. Is een klein kastje die makkelijk onder de boom past. Goed apparaat met Android er op, werkt allemaal prima. Ik raad je wel aan om een airmouse oid erbij te kopen. De bijgeleverde remote is niet echt waar je iets mee kan, het duurt allemaal zo lang voordat je bij een knopje bent. En het typen gaat helemaal langzaam dan. Xbmc er op en add-ons downloaden. Geen haperingen met Wifi tot nu toe. Genoeg usb ports voor externe opslag zoals een stick of hdd. Als je een beetje goed zoekt heb je voor onder de €100 een x7. Amazon.de had ze voor €75 vorige week incl verzenden.
Ik heb ondertussen de x8 besteld samen met de A2 airmouse.
Is vandaag binnen gekomen dus straks eens kijken 😊
( http://www.gearbest.com/tv-box/pp_67822.html )
[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 21-11-2014 20:31 ]
Wat zit er in de doos: 1-jaar garantieWiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:29:
Damn das goedkoop voor een MXIII--> http://www.tvboxoss.nl/a-...-mx-iii-3-android-tv-box/
Ik heb ook een MXIII gehad, was na 2 uur al kapot. Viel mij qua kwaliteit erg tegen. Hoop dat de ontwikkeling zich voortzet en de kwaliteit wat hoger wordt.
[ Voor 53% gewijzigd door Zenix op 21-11-2014 20:34 ]
Das gewoon damn unlucky. Ik heb de mijne nu circa 4 weken en draait prima. Staat zeker elke avond een uur of 2 aan. Ben er erg blij meeZenix schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:33:
[...]
Wat zit er in de doos: 1-jaar garantie![]()
Ik heb ook een MXIII gehad, was na 2 uur al kapot. Viel mij qua kwaliteit erg tegen. Hoop dat de ontwikkeling zich voortzet en de kwaliteit wat hoger wordt.
Had hem binnen en filmpje gestart. Vervolgens viel die uit en wou die niet meer aan. Adapter was het probleem niet.Cooler_King schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:27:
Hier hetzelfde, gebruik hem dagelijks (nu met AMLinux XBMC) en nog geen problemen mee gehad.. Hoe is hij precies kapot gegaan dan?
Verwijderd
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 00:22 ]
Ik heb deze box. Ik heb geen ervaring met de RPi maar ben zeer te spreken over deze MX2 qua snelheid. Films (25 GB Remuxed) speelt hij moeiteloos vanaf mijn NASmirod schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:31:
Heeft iemand ervaring met de MX2 met Openelec? Zie hier: http://www.androidminicom...xbmc-tv-box-met-openelec/ Het schijnt veel sneller te zijn dan een RPi.
Klopt, 23 euro verzendkosten om terug te sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:00:
Je hebt toch ook garantie zelfs als je het koopt in China? Ik dacht dat ze niet zo moeilijk doen over een DOA.
[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 29-11-2014 16:37 ]
Verwijderd
Begrijp alleen nog niet hoe ik apps moet afsluiten, en hoe ik bijvoorbeeld de balk bovenin(waarin je downloads worden aangegeven) kan legen. Met die I12 ben ik nog niet helemaal achter een 'slide' functie gekomen.
Nu heb ik research gedaan over welke chipset ik daar het beste voor kan nemen.
Ik zit nu te twijfelen tussen de nieuwe rk3288 of de wat oudere amlogic s802-h.
Ik weet dat de ondersteuning voor de amlogic al wat verder ontwikkeld is in xbmc, maar hoe zit het met popcorntime?
Heeft er iemand ervaringen met deze chips en het gebruik van deze apps?
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2014 15:46 ]
Ik neig zelf ook naar de S802-H.
Maar die RK3288 haalt zo'n ontzettend mooie benchmark scores
Misschien is dit wat voor je: https://www.conrad.nl/nl/...b-android-44-1221587.htmlappul schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:19:
Dankje TjeerdSJ voor je reactie.
nu 99,-
De scores zeggen verder niets, zijn gewoon cijfers, al dan niet geflatteerd.appul schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:19:
De x8-h doet verder niet onder voor de 3288. Dus als het voor popcorntime en xbmc who cares de benchmarks...
PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE
Hardstikke leuk, maar voor videodecoding heb je goede software en drivers nodig. Dus je kan nog zo'n goede chip hebben, als de software suboptimaal is, heb je er niets aan.appul schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:19:
Je leest hier zeker nog niet zo lang meeappul schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:19:
Al die gemist apps werken namelijk wel in goede kwaliteit. Ik ben bang dat het in de Ziggo APP zelf zit dat het zo bagger is. Misschien zijn deze niet geoptimaliseerd voor 40'' en groter en/of is de resolutie nog onder de x720? Omdat het meestal op een tablet of telefoon wordt gebruikt natuurlijk. Maar dan moet je niet zeggen overal in huis via je Ziggo WiFi TV kijken, wat dat doe ik in andere kamers op een TV en niet op een tablet/telefoon....
Dus ik hoop dat er meer mensen bij de APP recensie(s) erbij vermelden dat ze graag meer support willen op een Android TV BOX/Stick zodat het daar ook geoptimaliseerd voor wordt.
Dus bij deze; Android TV BOX.stick / Ziggo gebruikers --> https://play.google.com/s...nl.ziggo.android.tv&hl=en Bestook met requests om het fatsoenlijk compatible te maken!
[ Voor 22% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-12-2014 13:44 ]
Verwijderd
Moet zeggen dat ik de resultaten eigenlijk wel minder vind dan eerder gedacht, laatst Lord of War gekeken maar stotterde erg op mooie brede shots. Toch maar de finless rom binnenkort eens bekijken(ben nieuw met dit soort dingen) hebben mensen ervaring hiermee i.c.m. de Mbox s82b of vergelijkbare android box?418O2 schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:31:
[...]
Hardstikke leuk, maar voor videodecoding heb je goede software en drivers nodig. Dus je kan nog zo'n goede chip hebben, als de software suboptimaal is, heb je er niets aan.
Dus vanaf het boxje naar een versterker met USB-aansluiting?
Hier nog iets goedkoper:WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:29:
Damn das goedkoop voor een MXIII--> http://www.tvboxoss.nl/a-...-mx-iii-3-android-tv-box/
http://www.dealsmachine.com/best_186857.html
/edit 8-12: helaas $10 duurder nu.
[ Voor 4% gewijzigd door wildcheese op 08-12-2014 09:03 ]
Das idd messcherp voor de 2GB versie van de MXIII ! Ik heb zelf de 1GB versie en ben erg blij meewildcheese schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:17:
[...]
Hier nog iets goedkoper:
Ik heb de MXIII 2gb hier ook maar besteld. Voor dat geld wil ik het wel eens proberen.wildcheese schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:17:
[...]
Hier nog iets goedkoper:
Wilde eigenlijk geen XBMC meer op Android, maar het is toch wel een mooi apparaatje!
Review: http://hometheatrelife.com/mk808b-plus-review/
S805 (euh M805.. is zelfde? iig zelfde antutu score) stickje met 2gb geheugen voor 34 dollar
Alleen is het nadeel van een stick natuurlijk dat er geen afstandsbediening bij zit.
[ Voor 35% gewijzigd door Cooler_King op 07-12-2014 18:24 ]
En een S805 is toch trager dan een S802 ?
Zal idd wel 1GB zijn dan.. heb maar even een printscreen gemaakt zodat k nog om refund kan vragen bij ontvangstWiLLoW_TieN schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:18:
Bij de eerste weblink staat onderaan bij de specs weer 1GB ? Voor € 28,-- een grappig ding.
En een S805 is toch trager dan een S802 ?
S805 is idd trager dan S802 maar heeft wel H.265 hardware decoding. Verder ben ik benieuwd of hij even soepel werkt in XBMC/Kodi.
[ Voor 19% gewijzigd door Cooler_King op 07-12-2014 18:23 ]
Met de coupon blackfri8 gaat er nog 8% vanaf.
[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 07-12-2014 21:35 ]
Maar voor de rest goed?WiLLoW_TieN schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:58:
@ hierboven de CPU is maar een Dual-Core. De GPU is wel Quad.
Ik was van plan een beetje emulators erop te doen en wat filmpjes van een sd, en misschien netflix en iptv, geen zware stream taken of zo.
Of kan ik dan beter een Alcatel onetouch (met micro HDMI uitgang) aan mijn televisie leggen? Die draait die Emu's en filmpjes wel aardig, weet niet hoe dat zit als hij het ook op HD moet weergeven op scherm.
[ Voor 11% gewijzigd door StrongArmLance op 07-12-2014 23:30 ]
http://www.gearbest.com/tv-box/pp_111036.html @ € 56,--
Die coupon had ik al geprobeerd maar dan kom je uiteindelijk duurder uit, dus $34.36 is de laagste prijs.StrongArmLance schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:28:
http://www.gearbest.com/tv-box/pp_124593.html Is dat wat, degene die hier boven ook staat? En de site ook? Ik heb goede ervaringen met DX.com service, maar daar is een slechtere mini tv duurder bleek (http://www.dx.com/p/mk808...black-175870#.VIS3QzHF8Ud)
Met de coupon blackfri8 gaat er nog 8% vanaf.
De gewone MK808B van de dx.com link is idd een stuk trager en dual core. De S805/M805 levert flink in op de S802 maar voor de helft van de prijs evengoed een prima deal. Prestaties liggen denk ik rond het niveau van de RK3188, alleen heeft de Amlogic veel betere media ondersteuning http://www.cnx-software.c...s805-and-s802-processors/
Voor die taken is hij vast wel geschikt. Alleen lig het eraan welke emulators je bedoelt.. Retroarch en PS1 emulators enz. doen het neem ik aan goed (daar is die gewone MK808B met RK3166 ook al genoeg voor), maar de zwaardere systemen wordt moeilijker.StrongArmLance schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:29:
[...]
Maar voor de rest goed?
Ik was van plan een beetje emulators erop te doen en wat filmpjes van een sd, en misschien netflix en iptv, geen zware stream taken of zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 08-12-2014 09:30 ]
Ik kom met coupon op 32,88 uit?
Anyway, beetje n64 en zo, nou dan bestel ik de mkzoveel B plus maar bij gearbox:) iemand op reddit wist me te vertellen dat het een goed dingetje was.
Daarnaast is 40$ voor mij de Max voor dit, heb al een smart tv, maar wil gewoon een beetje prutsen met zo'n android dingetje.
[ Voor 105% gewijzigd door StrongArmLance op 08-12-2014 09:47 ]
Volgende nodig ; hdmi, ethernet voor hd-streaming vanaf Synology NAS, KPN ITV moet er op draaien(dus google play, dus android), liefst met eigen afstandsbediening maar mag desnoods via tablet aan te sturen zijn, makkelijk in gebruik voor gezin.
Ook voor mij geld het bomen/bos verhaal.
[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 08-12-2014 10:08 ]
MXIII M82 / Minix X8-H / MK902 IImaartend schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:56:
Ik zoek ook een speler.
Volgende nodig ; hdmi, ethernet voor hd-streaming vanaf Synology NAS, KPN ITV moet er op draaien(dus google play, dus android), liefst met eigen afstandsbediening maar mag desnoods via tablet aan te sturen zijn, makkelijk in gebruik voor gezin.
Ook voor mij geld het bomen/bos verhaal.
Zijn genoeg combo pakketjes te vinden met een air mouse / remote control. Al moet ik zeggen dat ik zelf een draadloos toetsenbordje / muis prima vind.
Is voor op de slaapkamer, draadloze muis is het hem dan niet echt. Vandaar airmouse.iNFiNiTY- schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:33:
[...]
MXIII M82 / Minix X8-H / MK902 II
Zijn genoeg combo pakketjes te vinden met een air mouse / remote control. Al moet ik zeggen dat ik zelf een draadloos toetsenbordje / muis prima vind.
Nu heb ik dit topic al eens ong. een jaar geleden gevolgd, toen kwam volgens mij ook die 902 voorbij. Zijn dit nog dezelfde als toen of verbeterde versies? Ik weet dat toen KPN ITV problemen gaf. Dus vandaar maar een Mac Mini geprobeerd, maar dat is toch wel wat overkill.
Vandaar nu dus weer kijken voor een Android ding. Chromecast was het ook niet, kon diezelfde KPN app niet echt goed streamen.
Aha, wacht ff. Zijn idd andere kastjes. Ik had nog stick in mijn hoofd zitten. Wil idd een kassie. Is steviger.
Ik ga dus eens op zoek naar 1 van bovenstaande.
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 08-12-2014 12:45 ]
Ah dat kan, ik gebruik hem zelfs als vervanger in de woonkamer. Alles in een en het past in me handpalm. XBMC/Netflix/Gemist/Muziek etc. etc. alles doe ik erop. Mijn Ziggo tv ontvanger staat niet eens meer aan.maartend schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:37:
[...]
Is voor op de slaapkamer, draadloze muis is het hem dan niet echt. Vandaar airmouse.
Nu heb ik dit topic al eens ong. een jaar geleden gevolgd, toen kwam volgens mij ook die 902 voorbij. Zijn dit nog dezelfde als toen of verbeterde versies? Ik weet dat toen KPN ITV problemen gaf. Dus vandaar maar een Mac Mini geprobeerd, maar dat is toch wel wat overkill.
Vandaar nu dus weer kijken voor een Android ding. Chromecast was het ook niet, kon diezelfde KPN app niet echt goed streamen.
Aha, waccht ff. Zijn idd andere kastjes. Ik had nog stick in mijn hoofd zitten. Wil idd een kassie. Is steviger.
De ''II'' is een verbeterde versie met een andere procc. en 4k ondersteuning. Wat ik noemde zijn allemaal ''kastjes'' ben niet zo van de sticks. In verhouding zijn dit wat luxere boxen.. En allemaal zitten ze in een redelijke prijs klasse. Er zijn ook mindere varianten (dual core/1GB) maar dat vind ik persoonlijk niks.
Op papier zou iTV geen probleem moeten zijn, in de praktijk... ik heb geen KPN dus zou het niet weten
[ Voor 4% gewijzigd door StrongArmLance op 08-12-2014 13:04 ]
In theorie is de 3288 natuurlijk veel sneller dan de Amlogic s802. Die Amlogic is een quad core A9 met Mali 450, terwijl de 3288 een quadcore A17 met Mali T764 is.Gene schreef op maandag 01 december 2014 @ 12:25:
[...]
De scores zeggen verder niets, zijn gewoon cijfers, al dan niet geflatteerd.
De x8-h doet verder niet onder voor de 3288. Dus als het voor popcorntime en xbmc who cares de benchmarks...
De 3288 zou eigenlijk rondjes moeten draaien om die Amlogic terwijl hij 'nanananana' roept.
Of dat in de praktijk zo is in een Android box, dat is even de vraag. Ik heb persoonlijk geen geweldige ervaringen met videoplayback op de RK3066 en RK3188, daarnaast is Rockchip wat zeikeriger als Amlogic waar het het vrijgeven van sourcecodes betreft.
deze : een/de MXIII M82
Zijn daar regelmatig updates ( lees custom roms ) voor te vinden ?
Is het een generic player, waar er diverse roms voor te vinden zijn ?
Ik ben er al een hele tijd uit, maar had in het verleden voor een collega via freaktab zijn minix7 opnieuw ingesteld.
Zie dat er verschillende S802 modellen zijn ....
Nu wordt het nog lastiger
http://www.dealsmachine.c...ot&page_size=72&newpage=1
[ Voor 21% gewijzigd door FreshMaker op 08-12-2014 14:17 ]
Er zijn (uiteraard zou ik willen zeggen) meerdere Android-boxen die gebruik maken van de S802-soc van Amlogic.FreshMaker schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:10:
Nu ben ik het kwijt
deze : een/de MXIII M82
Zijn daar regelmatig updates ( lees custom roms ) voor te vinden ?
Is het een generic player, waar er diverse roms voor te vinden zijn ?
Ik ben er al een hele tijd uit, maar had in het verleden voor een collega via freaktab zijn minix7 opnieuw ingesteld.
Zie dat er verschillende S802 modellen zijn ....
Nu wordt het nog lastiger
http://www.dealsmachine.c...ot&page_size=72&newpage=1
De prijsverschillen zitten hem (vooral) in de merknaam, hoeveelheid RAM en de connectiviteit. Als het gaat om ondersteuning en custom ROMS dan is volgens mij de MKIII wel een aardige keus, maar je kunt het beste even op de gebruikelijke customromsites (Freaktab, XDA en dergelijke) kijken welke je het gevoel geeft dat je de meeste keuze hebt.
Persoonlijk ga ik voor de MXIII omdat die gewoon goedkoop is, de support in de community redelijk lijkt en de standaard firmware op verschillende sites ook goed uit de bus komt.
De X8 en X8-H staan fantastisch aangeschreven, maar zijn wel 2x zo duur. Daartussenin zitten de Measy's en Tronsmarts van deze wereld, maar ik zou niet durven stellen dat die beter zijn dan de MXIII.
Voordeel van de S802 is dat deze soc langer op de markt is dan de RK3288 en je mag verwachten dat de meeste bugs er wel uit zijn.
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer