Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Hallo,

Ben al tijden opzoek naar een goede mediacenter.
Het liefst heb ik een zo klein mogelijk device die ik makkelijk achter de tv kan stoppen.
Tijdje een Android stick gehad van Minix maar dat was niet wat ik zocht.

Nu lees ik zojuist op de nieuws pagina dat intel dit jaar ook sticks zal gaan uitbrengen op basis van de nieuwe bay trail architectuur.
Nu heeft me dit erg nieuwsgierig gemaakt en ben ik ook opzoek gegaan of er niet ergens al een soortgelijk leverbaar was.

Nu heb ik er een aantal gevonden met leuke specs, meer dan voldoende op hd materiaal te streamen volgens mij.

http://www.ebay.com/itm/M...Boxes&hash=item19f9b96aa0

Het enigste wat ik niet duidelijk heb is hoe het zit als de software crasht.
Hoe kan er opnieuw windows worden opgezet en of dit wel eens mogelijk is.
Heb namelijk een aantal weken terug gespeeld met een Chinese tablet op basis van bay trail.
Hier kon je met geen mogelijkheid de bios benaderen of booten van een extern device.

Ben benieuwd of er al tweakers zijn die hier ervaring mee hebben, en me hun ervaring kunnen vertellen voor ik er eentje aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb er eentje in bestelling, ben erg benieuwd. Ze lijken overigens overal uitverkocht te zijn, dus even afwachten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markiboj97
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-08 22:44
is dit niet dezelfde?
http://www.dx.com/p/meego...ce=affiliate#.VK1aDFWG90Y

Verder lijken dit mij ook wel leuke dingen, iemand een idee hoe goed dit werkt icm steam inhome streaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Het Leoh-Paard schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:50:
Ik heb er eentje in bestelling, ben erg benieuwd. Ze lijken overigens overal uitverkocht te zijn, dus even afwachten nog.
Nou ik ook, maar vind 130 euro nog wel een hoop geld als het toch niet naar verwachting zal zijn.

Ik hoor graag wat je ervaring is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Interesting, benieuwd of dit een mooie xbmc player kan zijn. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 20:26:
Interesting, benieuwd of dit een mooie xbmc player kan zijn. Wat denken jullie?
Dit is dezelfde of ongeveer eenzelfde processor als die je vindt in de NUC N2820: Kodi Mediaspeler met Intel NUC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 22:09:
[...]

Dit is dezelfde of ongeveer eenzelfde processor als die je vindt in de NUC N2820: Kodi Mediaspeler met Intel NUC's
Die heb ik momenteel en werkt prima. Mooi apparaat dan hoor, mits de wifi ontvangst goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:44

_Arthur

blub

Markiboj97 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:13:
is dit niet dezelfde?
http://www.dx.com/p/meego...ce=affiliate#.VK1aDFWG90Y

Verder lijken dit mij ook wel leuke dingen, iemand een idee hoe goed dit werkt icm steam inhome streaming?
Die op DX komt, zo is uit de reviews/opmerkingen op te maken, zonder OS; dat dien je nog apart te moeten aanschaffen. Of als je dat al hebt, is dat natuurlijk nog handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
_Arthur schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:14:
[...]

Die op DX komt, zo is uit de reviews/opmerkingen op te maken, zonder OS; dat dien je nog apart te moeten aanschaffen. Of als je dat al hebt, is dat natuurlijk nog handiger.
Of gewoon openelec erop als mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kasj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:50:
[...]

Of gewoon openelec erop als mediaplayer.
Dan kan je net zo goed voor goedkopere hardware gaan ipv een bay trail stick :). Maar het zal vast wel fantastisch werken inderdaad.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
boe2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 09:58:
[...]

Dan kan je net zo goed voor goedkopere hardware gaan ipv een bay trail stick :). Maar het zal vast wel fantastisch werken inderdaad.
Doel je op een raspberry pi? Want daar kun je openelec wel op draaien, maar een soepele ervaring is anders. Dat geldt wat mij betreft ook voor android sticks & boxes. Ik heb sinds kort een NUC en dat werkt tig keer beter, maar ja dat is wel weer prijziger en groter dan deze bay trail stick. En waarschijnlijk ook nog minder zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik gebruik ook een NUC hoor, fantastisch ding. Maar wat ik begrepen had was dat die android sticks toch in staat zijn om vrij vlot XBMC te draaien?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
boe2 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:07:
Ik gebruik ook een NUC hoor, fantastisch ding. Maar wat ik begrepen had was dat die android sticks toch in staat zijn om vrij vlot XBMC te draaien?
Valt denk ik nog vies tegen afhankelijk van welke processor er in zit en of hardware acceleration mogelijk is. Vaak ben je ook nog weer afhankelijk van de roms die er beschikbaar zijn voor je device. Ook werken bepaalde xbmc plugins niet of niet goed in android. Mijn android stick ligt in ieder geval in de kast stof te happen (mede vanwege slechte wifi ontvangst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Is eigenlijk dezelfde hardware als de stick behalve dat er minder opslag aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
hendrilankamp schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:39:
[...]

Is eigenlijk dezelfde hardware als de stick behalve dat er minder opslag aanwezig is.
Maar wel een accu, da's dan wel weer geinig. Sowieso zijn beiden uitbreidbaar met micro sd.

De hardware is volgens mij ook hetzelfde als de zotac zbox pi320 pico. Deze is gereviewd op hardware.nl. Alleen is deze meer dan 2x zo duur.

http://nl.hardware.info/r...review-pc-in-je-binnenzak

[ Voor 27% gewijzigd door Kasj op 08-01-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kasj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 11:43:
Maar wel een accu, da's dan wel weer geinig. Sowieso zijn beiden uitbreidbaar met micro sd.
Of z'n grotere broertje met een 7000mAh accu; http://www.cnx-software.c...-with-a-7000-mah-battery/

Ben benieuwd hoelang die accu meegaat op bv 100% belasting.

Soort van (niet technische) review van de Guleek i8

[YouTube: http://youtu.be/SGHIvYUUitc]

[ Voor 3% gewijzigd door _Arthur op 08-01-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Dit is ook een mooi ding met LAN poort --> http://www.geekbuying.com...Core---Silver-339668.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Dit worden zo te zien toch wel de nieuwe generatie HTPC-tjes/media streamers en kleine internet PCtjes. En de prijzen zijn ook nog eens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Die is al helemaal ideaal....zal ik, zal ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kasj schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:48:
Die is al helemaal ideaal....zal ik, zal ik...
*klik*

:+

We lezen graag de review hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:40
Hier zit ik ook naar te kijken. Eigenlijk exact hetzelfde als de Zbox Pico maar dan met Z3736F CPU. Op Freaktab is nu iemand dat ding aan het testen. http://www.freaktab.com/s...ipo-X7-Windows-8-1-TV-Box

In de pre-sell bij Gearbest trouwens net geen $ 90,- (met code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Laatst online: 01:30
Ik zie mooie oplossingen voor een car-pc.. vooral die met ingebouwde accu lijkt me ideaal daarvoor.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouter69
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-07 23:07
Ben zelf ook al een tijdje aan het uitkijken naar deze.
Momenteel is er al iemand dit device aan het testen. Op basis van zijn bevindingen ben ik wel geneigd om eentje te bestellen als htpc, livestream bakje en occasioneel office pc'tje.

Link: http://www.freaktab.com/showthread.php?21475-Freaktab-Developer-Review-Pipo-X7-Windows-8-1-TV-Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Maar welke is nu mooier zilver of zwart :? En idd nu voor € 76,50 incl. FREE shipment

mbv coupon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit --> http://www.gearbest.com/pipo-x7-_gear/ Pipo X7 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 09:18
Damn dat is een leuk ding. Ik denk dat ik het ook ga doen. Ben de afgelopen weken bezig geweest met een HTPC voor mijn zwager. Die kostte 300 euro en is ook een NAS. Maar toch mis ik wat (Windows) zaken, aangezien ik er Openelec op heb gezet (dat heeft ie nodig, niets meer en niets minder). Zelf wil ik een htpc waar ik Windows op kan draaien voor het e.e.a. alleen ben ik totaal geen fan van Windows 8. Ik neem aan dat dit heel eenvoudig te upgraden is naar Windows 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:20:
Maar welke is nu mooier zilver of zwart :? En idd nu voor € 76,50 incl. FREE shipment

mbv coupon
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit --> http://www.gearbest.com/pipo-x7-_gear/ Pipo X7 :*)
Bedankt, ik ga het denk ik ook maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ben alleen benieuwd hoe ik dat vergelijken moet met een NUC of AMD A1 htpc... Kan ik hiermee vloeiend door Kodi? En kan daarnaast nog e.e.a. gedraaid worden tijdens het afspelen van wat content...?

[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 08-01-2015 23:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

barrymossel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:56:
Ben alleen benieuwd hoe ik dat vergelijken moet met een NUC of AMD A1 htpc... Kan ik hiermee vloeiend door Kodi? En kan daarnaast nog e.e.a. gedraaid worden tijdens het afspelen van wat content...?
Het is natuurlijk geen strepentrekker, en de CPU is voornamelijk bedoelt voor tablets. Dus, ga opzoek naar wat performance-reviews van de CPU, zoals bv hier: http://www.notebookcheck....-Tablet-SoC.116934.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Gisteravond toch maar de Pipo X7 besteld voor $ 89,98 bij Gearbest.

Na de uitgebreide review op Freaktab te hebben gelezen en de resultaten bekeken te hebben van de Zotac Zbox Pico (nagenoeg dezelfde hardware) bedacht dat dit een mooie vervanger is voor m'n Minix X7. Geen gedoe meer met Silverlight, HLS, Flash en dus NPO. Het wordt wel tijd voor een dedicated topic denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

jg77 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:59:
Na de uitgebreide review op Freaktab te hebben gelezen
En voor de lezertjes hier, is die review hier te vinden: http://www.freaktab.com/s...ipo-X7-Windows-8-1-TV-Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
jg77 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:59:
Gisteravond toch maar de Pipo X7 besteld voor $ 89,98 bij Gearbest.

Na de uitgebreide review op Freaktab te hebben gelezen en de resultaten bekeken te hebben van de Zotac Zbox Pico (nagenoeg dezelfde hardware) bedacht dat dit een mooie vervanger is voor m'n Minix X7. Geen gedoe meer met Silverlight, HLS, Flash en dus NPO. Het wordt wel tijd voor een dedicated topic denk ik ;)
Ben benieuwd naar je ervaringen met de Pipo! Als je hiermee inderdaad geen gedoe meer hebt met Silverlight, HLS en Flash is dat een grote pro. Helaas zal CEC bediening niet mogelijk zijn binnen Windows (en zijn Apps zoals Netflix), dus dan zou er voor mij wel een Harmony bij moeten komen.

Ik ben momenteel vooral in twijfel tussen dit soort kastjes (en bijvoorbeeld ook deze van HP die eraan komen) en de Nexus Player / AFTV / Razer Forge..

Maak maar aan dat topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:35:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Pipo! Als je hiermee inderdaad geen gedoe meer hebt met Silverlight, HLS en Flash is dat een grote pro. Helaas zal CEC bediening niet mogelijk zijn binnen Windows (en zijn Apps zoals Netflix), dus dan zou er voor mij wel een Harmony bij moeten komen.

Ik ben momenteel vooral in twijfel tussen dit soort kastjes (en bijvoorbeeld ook deze van HP die eraan komen) en de Nexus Player / AFTV / Razer Forge..
Ik gebruik momenteel een Logitech K400 bij m'n Minix en die gaat straks gewoon bij de Pipo gebruikt worden.

Helaas nog even geduld hebben voor dat de Pipo geleverd wordt, verwachte verzending: 16 januari....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Dat zou ik zelf ook gerust zo doen, maar vrouw en kinderen willen de mediaspeler / htpc / whatever ook snel kunnen bedienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01:27
Ben al een tijdje opzoek naar een vervanger voor mijn raspberry die bijna dood is en wil geen Android box en ook geen dure HTPC.

Dit brengt uitkomst en benieuwd naar de ervaringen. Ga deze topic in de gaten houden.

Wordt de Pipo x7 met standaard Windows 8.1 geleverd voor geïnstalleerd of moet je Windows zelf installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

^daar was ik ook benieuwd naar.

Een "Bing" versie zou er zo op moeten kunnen, lijkt mij

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

Dit ziet er heel erg interessant uit. Ben benieuwd of ie 1080p kan streamen van NAS zonder veel problemen. Heeft iemand er al een binnen? Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 08:45
Zojuist ook eentje besteld. Benieuwd naar de mogelijkheden voor dual-boot, vanaf een usb-stick bijvoorbeeld. Ik hou dit (of een dedicated topic op GOT) in de gaten! Thanks voor de tip van Gearbest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
moca007 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:47:
Ben al een tijdje opzoek naar een vervanger voor mijn raspberry die bijna dood is en wil geen Android box en ook geen dure HTPC.

Dit brengt uitkomst en benieuwd naar de ervaringen. Ga deze topic in de gaten houden.

Wordt de Pipo x7 met standaard Windows 8.1 geleverd voor geïnstalleerd of moet je Windows zelf installeren?
CeesKees schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:12:
^daar was ik ook benieuwd naar.

Een "Bing" versie zou er zo op moeten kunnen, lijkt mij
Windows 8.1 met Bing staat erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Joster schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:41:
Dat zou ik zelf ook gerust zo doen, maar vrouw en kinderen willen de mediaspeler / htpc / whatever ook snel kunnen bedienen :)
Het bedienen van een Minix of Pipo als mediaspeler/htpc met de Logitech is juist ontzettend handig. Geen onscreen toetsenbord als je wat wilt zoeken in Youtube of Netflix, lekker vanaf de bank intypen en gaan met die banaan ;)

M'n dochter van 4,5 jaar kan er ook perfect mee overweg, zelfs een film een stukje terug 'spoelen' met 2 vingers op het touchpad :D

OT: De Pipo X7 wordt inderdaad met Windows 8.1 with Bing geleverd, maar daar kan je in seconden weer een 'normale' Windows 8.1 van maken door de default search engine aan te passen.

Gotez schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 10:27:
Dit ziet er heel erg interessant uit. Ben benieuwd of ie 1080p kan streamen van NAS zonder veel problemen. Heeft iemand er al een binnen? Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.
Check dit forum even voor de eerste ervaringen: http://www.freaktab.com/s...ipo-X7-Windows-8-1-TV-Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

Dat ziet er goed uit. Misschien toch maar een gokje wagen.

Edit: is 2 GB niet erg weinig om Windows plus mediaspeler plus chrome te draaien? Of gaat dat wel meevallen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gotez op 09-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09 17:43

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb m gewaagd. Is vat in staat de oude PC van mn ouders te vervangen (beetje mailen en surfen)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Hebben hier nu een minix neo x7 en daarmee lijkt er altijd wel iets te zijn wat niet lekker werkt. Zat als vervanging eerst aan een NUC te denken, maar met OS, ram en opslag ga je dan toch al snel richting de €250. Voor €75 wil ik die pipo X7 wel proberen. Omdat ik zelf nog nooit iets uit China heb besteld vraag ik me wel af hoe groot de kans nou is dat je zending eruit wordt gepikt en je btw + inklaringskosten moet betalen, als ik me niet vergis komt er dan toch mooi een kleine €30 bij. Is er emand die hier meer ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 13:02
LukasW schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:01:
Hebben hier nu een minix neo x7 en daarmee lijkt er altijd wel iets te zijn wat niet lekker werkt. Zat als vervanging eerst aan een NUC te denken, maar met OS, ram en opslag ga je dan toch al snel richting de €250. Voor €75 wil ik die pipo X7 wel proberen. Omdat ik zelf nog nooit iets uit China heb besteld vraag ik me wel af hoe groot de kans nou is dat je zending eruit wordt gepikt en je btw + invoerrechten moet betalen, als ik me niet vergis komt er dan toch mooi een kleine €30 bij. Is er emand die hier meer ervaring mee heeft?
Ik zou die 30euro gewoon lekker meerekenen, ik heb in november mijn Nubia Z7 mini ontvangen en kreeg 2 dagen geleden een naheffing, ga hier dus altijd vanuit.

DHL is altijd betalen, hun hebben een speciale afdeling die dit regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jg77
Ik heb toch maar even een topic aangemaakt ;)
[Pipo X7] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
layzzzz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Ik zou die 30euro gewoon lekker meerekenen, ik heb in november mijn Nubia Z7 mini ontvangen en kreeg 2 dagen geleden een naheffing, ga hier dus altijd vanuit.

DHL is altijd betalen, hun hebben een speciale afdeling die dit regelt.
Je bent natuurlijk niet verplicht om met DHL te laten verzenden. Diegene die wat geduld hebben, hebben ook vaak meer geluk met bijkomende kosten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 13:02
Kasj schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:30:
[...]

Je bent natuurlijk niet verplicht om met DHL te laten verzenden. Diegene die wat geduld hebben, hebben ook vaak meer geluk met bijkomende kosten... ;)
Klopt, maar dat betekend niet dat je ze kan ontlopen (wat ook niet hier besproken mag worden),, daarom gaf ik dus ook aan dat je niet via DHL ook gewoon een naheffing kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
layzzzz schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:31:
[...]

Klopt, maar dat betekend niet dat je ze kan ontlopen (wat ook niet hier besproken mag worden),, daarom gaf ik dus ook aan dat je niet via DHL ook gewoon een naheffing kan krijgen.
Dat is waar je kan het altijd krijgen, dus kan je er beter rekening mee houden om teleurstelling te voorkomen. De kans dat je deze terechte bijkomende kosten krijgt is in mijn ervaring echter groter bij de grote express jongens.

On-topic: hopelijk kun je op de bay trail sticks ook ubuntu draaien en niet enkel windows. Dat zou wel een beetje jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kasj schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 16:36:

On-topic: hopelijk kun je op de bay trail sticks ook ubuntu draaien en niet enkel windows. Dat zou wel een beetje jammer zijn.
Dit is tweakers he, effe zelf google aanzwengelen had je dit opgeleverd; http://liliputing.com/201...n-run-ubuntu-windows.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
Bedankt voor de antwoorden, ik zal er inderdaad rekening mee houden. Uiteraard hoort het gewoon afgedragen te worden, ik hoor alleen nog wel eens dat de Chinese webwinkels expres een te lage waarde op hun pakketten zetten zodat heffingen kunnen worden ontlopen. Zelfs voor €105 is het nog een mooi apparaat, zeker als je bedenkt dat een losse Windows licentie al €80 kost. Ik ga hem maar gewoon bestellen en desnoods kan ik er dan vast nog iemand anders blij mee maken als ik het toch niks vind. Aan de ene kant jammer dat het geen stick is, maar de extra aansluitingen en externe wifi antenne van dit doosje zijn natuurlijk ook wat waard.

[ Voor 12% gewijzigd door LukasW op 09-01-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

LukasW schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:49:
Zelfs voor €105 is het nog een mooi apparaat, zeker als je bedenkt dat een losse Windows licentie al €80 kost.
Windows 8.1 with Bing (tm) (c) (etc) is gratis voor systeem bouwers. Heb je wel weer wat hardware limieten waar je mee moet leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukasW
_Arthur schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:05:
[...]

Windows 8.1 with Bing (tm) (c) (etc) is gratis voor systeem bouwers. Heb je wel weer wat hardware limieten waar je mee moet leven.
Had ik begrepen ja, mooie ontwikkeling. Nou waren de licentiekosten voor goedkope apparaten vorig jaar toch al verlaagd naar $15, toch is zelfs een verschil van $15 nog best mooi meegenomen op een totaal van $90. Helaas ben ik zelf geen fabrikant, dus is het eigenhandig in elkaar schroeven van een goedkope windows htpc niet echt aantrekkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
_Arthur schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 17:47:
[...]

Dit is tweakers he, effe zelf google aanzwengelen had je dit opgeleverd; http://liliputing.com/201...n-run-ubuntu-windows.html
Beetje jammerlijke manier van reageren. Ik plaatste de opmerking juist omdat het op dit moment nog niet zo eenvoudig is om Windows te vervangen door besturingssystemen als openelec, Ubuntu etc. Dat blijkt uit je eigen link maar ook uit het topic op freaktab over de pipo x7. Kortom wie een dergelijk device koopt om er effe snel openelec op te zetten komt dus bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

_Arthur schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:05:
[...]
Wat zijn die hardware limieten precies?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Zo, na een week of acht is mijn Meegopad T01 (de versie met 32GB, 2GB RAM) ook binnen. Bij het bestellen was de dollarkoers nog iets acceptabeler, dus ik heb hem voor minder dan 100 euro binnen.

"Windows 8.1 with Bing" (en gelukkig dus 'activated') staat erop. (Op sommige fora zie ik mensen met een Windows 8.1-evaluation-versie, die na 30 of 90 dagen ermee ophoudt als je geen licentie koopt om hem te activeren.) Ik moet zeggen, de eerste indruk is best positief. Het ding zat in een net doosje, inclusief usb-kabel en Europese stroomadapter.

Heb hem pas een uurtje o.i.d. geprobeerd, dus nog weinig zinnige indrukken opgedaan.

Positief:
- De snelheid is best oké. Windows (Internet, verkenner, configuratiescherm etc.) werkt gewoon vlot. Booten duurt max 20-30 seconden, maar vanuit standby is het binnen 5 seconden voor elkaar. Bij het doorlopen van een hele reeks Windows-updates wordt hij wel heel erg warm.
- Het stickje zit netjes in elkaar, een stevig apparaatje. Hij lijkt (nog) niet door zijn eigen gewicht te buigen. (Alle gewicht hangt natuurlijk aan de HDMI-connector, en op mijn tv betekent dat dat hij horizontaal naar achteren hangt. Voor een permanente oplossing zou je hem wellicht aan een verlengkabeltje kunnen hangen. Maar zo'n apparaatje koop je niet als permanente oplossing, maar als mobiel computertje lijkt me.)

Negatief:
- De Windows-installatie is een mengelmoes van Engels en Chinees.
- De BIOS (EFI) is nogal buggy. Kies je voor het booten van een USB-stick, dan wil hij nog wel eens blijven hangen in het BIOS-scherm waarbij de cursor continu naar boven scrollt. Ook de UEFI-console is buggy; elk teken dat je indrukt verdwijnt direct weer alsof iedere paar seconden de backspace wordt ingedrukt. Vaag.

Mijn bedoeling met het stickje is er XBMC/Kodi op te draaien, hem te laten vpn'en naar mijn huis zodat ik op reis ook vanuit thuis films en live tv kan kijken. Afhankelijk natuurlijk van de netwerksnelheden, denk ik dat dit Chinese stickje dat prima kan.

Ik wil alleen wel graag de Windows vervangen door een generieke, en vooral schone installatie. Dat is me nog niet gelukt. De EFI is schijnbaar een 32 bits-versie (nogal ongebruikelijk voor pc's?) en normale Windows-installatie-iso's snappen alleen 64 bits-versies, begrijp ik. Er zal wel een oplossing zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.

(Iemand wel?)

[ Voor 4% gewijzigd door willemd op 13-02-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Niet online
Zo, heb er vandaag een beetje meer mee gespeeld. Windows 8.1 clean erop geÏnstalleerd. Alleen 32-bits Windows wordt door de EFI herkend. Je moet je USB-stick met de installatie formatteren met GPT ipv MBR.

De originele installatie was inderdaad 'activated', maar dat bleek met een 'illegale' volume licence key te zijn. Mijn conclusie is dan ook dat alle Meegopads, of ze nu With Bing of met een Evaluation-versie komen, allemaal zonder geldige licentie zijn. Op zich niet verrassend natuurlijk.

Later nog maar eens verder spelen. :)
Pagina: 1