http://xbmc.org/download/BasieP schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:46:
Mmm met die wifi speed test haal ik 3064kbit/seconde.. (via windows file sharing)
Dat is dus veel meer dan wanneer ik via een normale kopieer actie doe met total commander...
ik kan xbmc nog eens proberen ik kan geen xbmc server vinden voor android..
met Archos is het hetzelfde probleem.. hij kan het gewoon niet bijhouden, en daardoor krijg ik schokkende films te zien (dat klinkt leuk)
Hallo mensen, wat een briljant concept dit. Ik ben op zoek naar een snelle, goed ondersteunde mediaplayer voor voornamelijk ad-free youtube, netflix, soundcloud, uitzending gemist etc.
Af en toe iets afspelen van een usb schijf met losse ondertiteling. Hardware 1080p
Verder moet het vooral niet teveel gedoe zijn allemaal, ik ben een beetje klaar met al die apparaten die continue onderhouden moeten worden of dat je zomaar iets stuk maakt. Gewoon goed en simpel werken.
Is dit dan een goede set:MINIX NEO X7 + Mele F10 Pro Air Mouse bij dealextreme voor 127euro. (Linkje:http://dx.com/p/minix-neo-x7-android-4-2-2-quad-core-google-tv-player-w-2gb-ram-16gb-rom-mele-f10-pro-air-mouse-266622#.UtmmYpDb8iE)
Situatie:
Het wifi bereik is slecht.
Op termijn wil ik de toslink gebruiken maar voorlopig alleen hdmi.
Wat is trouwens het grote verschil tussen deze boxjes en de android sticks?
Af en toe iets afspelen van een usb schijf met losse ondertiteling. Hardware 1080p
Verder moet het vooral niet teveel gedoe zijn allemaal, ik ben een beetje klaar met al die apparaten die continue onderhouden moeten worden of dat je zomaar iets stuk maakt. Gewoon goed en simpel werken.
Is dit dan een goede set:MINIX NEO X7 + Mele F10 Pro Air Mouse bij dealextreme voor 127euro. (Linkje:http://dx.com/p/minix-neo-x7-android-4-2-2-quad-core-google-tv-player-w-2gb-ram-16gb-rom-mele-f10-pro-air-mouse-266622#.UtmmYpDb8iE)
Situatie:
Ad-free youtube? Dan moet je iOS6 hebben, dat was zo ongeveer de enige mogelijkheid ter wereld om ad-free Youtube te krijgen 
Verder zit je wel in de goede hoek te denken qua gebruiksvriendelijkheid, alleen ik denk dat het nog wel een tijdje stoeien met roms wordt voor je het ongemoeid kan laten en van alle gezeik af bent.
Verder zit je wel in de goede hoek te denken qua gebruiksvriendelijkheid, alleen ik denk dat het nog wel een tijdje stoeien met roms wordt voor je het ongemoeid kan laten en van alle gezeik af bent.
Om je even uit de droom te helpen: dit is het beste android doosje beschikbaar: dit is een apparaat wat continu onderhouden moet worden, dat zo maar stuk gaat, dat niet altijd goed en simpel werkt. Bovendien heeft die combinatie die je noemt problemen met willekeurig afsluiten (remote = incompatible). Maar dat is wel de beste afstandsbediening.SpiceWorm schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:12:
Hallo mensen, wat een briljant concept dit. Ik ben op zoek naar een snelle, goed ondersteunde mediaplayer voor voornamelijk ad-free youtube, netflix, soundcloud, uitzending gemist etc.
Situatie:
Die airmouse van Tronsmart lijkt wel ok te werken zonder problemen.
Streamen via wifi : niet doen
Streamen via slechte wifi bereik : niet proberen
ad-free youtube > er zijn reclames
netflix > werkt
soundcloud > problemen
uitzending gemist > problemen, geen live streaming
Hardware 1080p > alleen onder bepaalde voorwaarden volledig ondersteunt + veel tweaken nodig om het goed te krijgen (zeker met subtitiles moet je het synchroon krijgen)
Hoppa
Thanks Wouter 😀:-) bijzonder dat ze het voor elkaar krijgen om soundcloud niet te laten werken...
Dan voldoet de 1.7 ghz centrino laptop nog wel voorlopig. Tv is toch 720p.
Trouwens, er is adblock plus voor android, youtube is dan ad free (op mn tablet iig)
Dan voldoet de 1.7 ghz centrino laptop nog wel voorlopig. Tv is toch 720p.
Trouwens, er is adblock plus voor android, youtube is dan ad free (op mn tablet iig)
lol ooit van adfree gehoord?SidewalkSuper schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 02:04:
Ad-free youtube? Dan moet je iOS6 hebben, dat was zo ongeveer de enige mogelijkheid ter wereld om ad-free Youtube te krijgen
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ik vertrouw dat soort pakketten meestal niet zomaar.
Dan moet je denk ik toch niet bij deze RK3188 boxjes of stickjes zijn.SpiceWorm schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:12:
Situatie:
De Minix Neo X7 is zeker 1 van de betere (heb er zelf ook eentje) maar ook hier wordt het plezier beperkt door de gebrekkige Android SDK die Rockchip aan de fabrikanten van deze stickjes en boxjes verstrekt (dus ook aan Minix).
Het komt allemaal wel heel dicht in de buurt van perfectie, maar is het gewoon nog nét niet:
* Video streaming van internet, vooral met de 'dynamische' streams waar de NPO mee werkt (HLS/Smoothstreaming) werkt amper. De NPO app kan tegenwoordig direct de hoogste stream pakken. En zodoende gaat live streaming en uitzending gemist bij mij wel prima. Maar de "gemist" app (van een derde partij) waarmee je bijvoorbeeld ook themakanalen als 101tv kan streamen, die geeft wel de 'dynamische' stream door aan de gekozen player. Zowel bij Archos, MXPlayer, interne player, etc. begint de stream met spelen op lage kwaliteit. En bij het overschakelen naar de hogere kwaliteit loopt het vervolgens vast.
* 1080p: Dit kan als je de Finless versie van de Minix ROM gebruikt met een 1080p kernel. Met een gemodificeerde Minix versie van XBMC gaat hier het afspelen van 1080p content dan bijna perfect. 720p en lager gaat sowieso goed.
* Standaard geeft de Play Store tot lang niet alle apps toegang waar je op apparaten van de bekendere merken wel toegang hebt
Ergo: Heb je nog een PC bij je audio/video apparatuur, laat deze dan nog maar even staan. Hier is ie er inmiddels wel uit omdat de HTPC behuizing gewoon te groot is naar onze smaak. Maar hier behelpen we ons voorlopig dan wel met de Minix X7 en (voor het afspelen van 1080p, DTS, etc. ) de DLNA functie van onze blu-ray speler.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb inmiddels al veel Android Sticks getest aangezien ik de domeinnaam http://www.androidmediacenter.nl beheer.SpiceWorm schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 00:12:
Situatie:
Echt alle mogelijk sticks al gehad van de eerste single core tot nu de nieuwste quad core sticks.
En eerlijk op dit moment is de Minix Neo X7 het beste wat er te krijgen is. Gooi wel meteen de afstandsbediening weg want die is echt slecht, koop er een RC11 Air Mouse bij voor de meest complete ervaring.
Zoals de post hierboven al zegt gebruik de Minix XBMC versie deze werkt echt een stuk beter. Ik stream via Wifi via 802.11n en de router staat 5 meter verderop en ik heb geen buffer problemen.
Wil je compact echt een Android Stick pak dan de CX-919 deze is de beste prijs/kwaliteit onder de sticks op dit moment. Netflix werkt hier ook goed op zonder Finless Firmware. Al raad ik wel aan om deze firmware altijd te installeren
Als je nog meer vragen hebt kun je altijd een berichtje sturen.
Binnenkort zal ik een post plaatsen waar ik alle recente Android Sticks vergelijk
Toch wel maf om te zien dat we eindelijk ergens komen met die android mediaspelers.
Dit topic stamt al uit Juni 2012 - we zijn inmiddels dus 1.5 jaar verder en perfect is het niet te noemen
Maar - vooruitgang is er zeker, en ik zat gister lekker spotify (gratis voor 'tablets') te luisteren terwijl ik in quick office wat slides door zat te nemen en dacht - ja dit is het wel.
Ik kan overigens de rom ; Hybrid Firmware 3.2 van lewy20041 (Freaktab) aanraden als je een fijne 006 based rom zoekt. Draait echt soepel.
Ben nu aan het spelen met de kitkat rom van Strauzo
Dit topic stamt al uit Juni 2012 - we zijn inmiddels dus 1.5 jaar verder en perfect is het niet te noemen
Maar - vooruitgang is er zeker, en ik zat gister lekker spotify (gratis voor 'tablets') te luisteren terwijl ik in quick office wat slides door zat te nemen en dacht - ja dit is het wel.
Ik kan overigens de rom ; Hybrid Firmware 3.2 van lewy20041 (Freaktab) aanraden als je een fijne 006 based rom zoekt. Draait echt soepel.
Ben nu aan het spelen met de kitkat rom van Strauzo
@W.Zijlstra: Je zal het vast eerder ergens genoemd hebben, maar welk device gebruik je nu? Dan weten we iemand's context
. Uit je ROM versie op te maken vermoed ik dat je zelf ook de Neo X7 hebt van Minix, maar wellicht ziet niet iedereen dit direct
.
Vooruitgang is er inderdaad zeker! En ik denk dat fabrikanten zoals Minix ook echt wel willen. Maar ik verdenk vooral de fabrikant van de SoC, Rockchip, gewoon van verkeerde zuinigheid en té goedkoop willen zijn.
De ROM's zijn echt nagenoeg perfect, maar zaken zoals weigeren een moderne internetstream goed af te spelen omdat de SDK helemaal is uitgekleed en dat soort dingen, gewoon erg jammer
De eerste 'bekende' fabrikant, bijvoorbeeld Sony, die uit komt met een box met wél een volwassen en complete ROM, waar je verder gewoon Google Play toegang hebt en dergelijke, heeft aan mij meteen een klant. Mocht Minix er niet uit komen.
Overigens draai ik nu de Minix 006c versie van Hardware-guru. Geschikt voor easy-root, aangepaste libmedia, Minix XBMC v2 pre-loaded en nog wat zaken. Jammer genoeg is op de oudere (006c) versie wel het streamen van internet weer nóg een stukje slechter.
Kon ik bij 007 en 008 bijvoorbeeld in de NPO app gewoon direct de best beschikbare stream spelen, bij 006c lijkt hij weer te beginnen met de laagste bitrate en daarna te hangen bij het bufferen voor de hogere bitrates. Ook de RTL XL app begint vrolijk met het afspelen van een reclamespot, om daarna na een seconde of 15 in het afgespeelde programma ineens te hangen.
Om van het streamen van bv. 3fm.nl visual radio dus maar te zwijgen.
Kan jij eens testen of dit in die rom van Lewy20041 beter gaat?
Vooruitgang is er inderdaad zeker! En ik denk dat fabrikanten zoals Minix ook echt wel willen. Maar ik verdenk vooral de fabrikant van de SoC, Rockchip, gewoon van verkeerde zuinigheid en té goedkoop willen zijn.
De ROM's zijn echt nagenoeg perfect, maar zaken zoals weigeren een moderne internetstream goed af te spelen omdat de SDK helemaal is uitgekleed en dat soort dingen, gewoon erg jammer

De eerste 'bekende' fabrikant, bijvoorbeeld Sony, die uit komt met een box met wél een volwassen en complete ROM, waar je verder gewoon Google Play toegang hebt en dergelijke, heeft aan mij meteen een klant. Mocht Minix er niet uit komen.
Overigens draai ik nu de Minix 006c versie van Hardware-guru. Geschikt voor easy-root, aangepaste libmedia, Minix XBMC v2 pre-loaded en nog wat zaken. Jammer genoeg is op de oudere (006c) versie wel het streamen van internet weer nóg een stukje slechter.
Kon ik bij 007 en 008 bijvoorbeeld in de NPO app gewoon direct de best beschikbare stream spelen, bij 006c lijkt hij weer te beginnen met de laagste bitrate en daarna te hangen bij het bufferen voor de hogere bitrates. Ook de RTL XL app begint vrolijk met het afspelen van een reclamespot, om daarna na een seconde of 15 in het afgespeelde programma ineens te hangen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb inderdaad de Neo X7.eymey schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:34:
@W.Zijlstra: Je zal het vast eerder ergens genoemd hebben, maar welk device gebruik je nu? Dan weten we iemand's context. Uit je ROM versie op te maken vermoed ik dat je zelf ook de Neo X7 hebt van Minix, maar wellicht ziet niet iedereen dit direct
.
Ik heb net de rom van Strauzo uitgebreid geprobeerd - man man man wat word dát gaaf. Het is echt een hele goeie rom maar nog niet geschikt voor dagelijks gebruik.
(
1. Mijn usb dac werkte niet, had dus alleen geluid via HDMI en dit kon je niet selecteren
2. Kreeg mijn nfs shares niet aan de praat
3. Vriendin haar geduld was op dus moet het testen even pauzeren
Ik zou het voor je willen testen maar ik ben inmiddels even de QuickShot v2 aan het proberen (daarvan weet ik zeker dat ik het voor morgen aan de praat krijg
Ik heb vanavond ook even de Guru 006c rom geprobeerd maar dat was geen succes. Vond de rom erg vol staan met apps, hij crashde en deed aanzienlijk trager aan dan de HFW. (en had een stuk minder opties).
Leuke rom die gebaseerd is op de stock rom, maar ik vind het toch fijner als er wat meer technisch werk verricht is.
Enige nadeel aan de HFW 3.2 is dat je Soundabout moet installeren voor het fixen van de audio bug.
Streaming dus niet getest, maar Spotify werkte wel perfect.
EDIT: Scrap that. Quickshot V2 die wil maar niet flashen, ik ga morgen even HFW 3.2 streaming dingen voor je testen
Hmm, bij mij draait de Guru 006c rom eigenlijk prima. Behalve dat hij dus wel ook de beperkingen van de stock rom heeft qua support voor streaming.
Ik ben benieuwd naar je testresultaten met HFW 3.2
. Wat is trouwens ook alweer de "audio bug"?
Ik ben benieuwd naar je testresultaten met HFW 3.2
Audio bug is dat als je een airmouse er in drukt die een speaker er in heeft zitten dat hij de audio dan daar naartoe stuurt totdat je het aanpast.eymey schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:43:
Hmm, bij mij draait de Guru 006c rom eigenlijk prima. Behalve dat hij dus wel ook de beperkingen van de stock rom heeft qua support voor streaming.
Ik ben benieuwd naar je testresultaten met HFW 3.2. Wat is trouwens ook alweer de "audio bug"?
Mijn vriendin zit inmiddels tsjechische tv te kijken via een streaming app - welke apps wil je dat ik test?
Ah ok
. Zo'n Airmouse heb ik (nog) niet. Voorlopig gebruik nog een mediacenter keyboard van Trust 
Het gaat bij mij vooral om het streamen van:
* Gemiste uitzendingen via de RTL XL app, en dan dus vooral na de initiele reclamespot en minimaal 30 seconden
* NPO app (wel ff bij instellingen hoge kwaliteit instellen als je via ethernet werkt, dus ook bij niet-wifi op hoge kwaliteit), langer dan een minuut. En dan ned. 1, 2 of 3 live.
* 3fm.nl app (camera icoon). Als dat niet werkt, dan vanuit een browser op www.3fm.nl en dan ff een sec. of 30 spelen tot hij overschakelt naar hogere kwaliteit
* "gemist" app, bij instellingen eventjes adaptive streaming voor bv. de Nederland24/thema kanalen aanzetten.
Alle bovenstaande dingen werken op mijn Sony Xperia Z en zelfs een vrij crappy Samsung galaxy ace 2 prima.
* Gemiste uitzendingen via de RTL XL app, en dan dus vooral na de initiele reclamespot en minimaal 30 seconden
* NPO app (wel ff bij instellingen hoge kwaliteit instellen als je via ethernet werkt, dus ook bij niet-wifi op hoge kwaliteit), langer dan een minuut. En dan ned. 1, 2 of 3 live.
* 3fm.nl app (camera icoon). Als dat niet werkt, dan vanuit een browser op www.3fm.nl en dan ff een sec. of 30 spelen tot hij overschakelt naar hogere kwaliteit
* "gemist" app, bij instellingen eventjes adaptive streaming voor bv. de Nederland24/thema kanalen aanzetten.
Alle bovenstaande dingen werken op mijn Sony Xperia Z en zelfs een vrij crappy Samsung galaxy ace 2 prima.
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 21-01-2014 09:41 ]
weet je wat ik zoek zo iets waar je dus alles mee kan doen, wie heeft hier ervaring mee,
zowel mijn 3D,MKV,ISO, films kan afspelen als ook android, voor b.v uitzending gemist
HiMedia Q10 II Dual Core 3D Blue-ray Media HDD Player Android Smart TV Box Airplay Full HD Wifi 1080P DLNA Android 4.0 HDMI ARM
zowel mijn 3D,MKV,ISO, films kan afspelen als ook android, voor b.v uitzending gemist
HiMedia Q10 II Dual Core 3D Blue-ray Media HDD Player Android Smart TV Box Airplay Full HD Wifi 1080P DLNA Android 4.0 HDMI ARM
[ Voor 17% gewijzigd door agaam op 22-01-2014 02:46 ]
@agaam: In theorie ziet het er goed uit (maar ja, dat vond ik bij de RK3188 stickjes en boxjes ook).
De realiteit valt en staat bij ondersteuning door de fabrikant van het SoC platform en het vermogen van de producent (en z'n developers) om een fatsoenlijke ROM te bouwen.
Ik ken de op de website genoemde chipset eigenlijk niet...... Als je het gewoon bij een NL'se webshop kan bestellen zou ik zeggen: Go for it! Terugsturen kan altiljd
De realiteit valt en staat bij ondersteuning door de fabrikant van het SoC platform en het vermogen van de producent (en z'n developers) om een fatsoenlijke ROM te bouwen.
Ik ken de op de website genoemde chipset eigenlijk niet...... Als je het gewoon bij een NL'se webshop kan bestellen zou ik zeggen: Go for it! Terugsturen kan altiljd
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 21-01-2014 21:47 ]
Hmm, HiMedia is van Huawei?
HiSilicon heeft iig geen bevestigde support. XBMC draait er niet zeker op.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Android_hardware
Probeer niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar koop iets wat zich al bewezen heeft. Je houdt maar enkele chipsets over om uit te kiezen, de meeste werken slecht. Als je geld zat hebt kun je het erop gokken natuurlijk.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Android_hardware
Probeer niet opnieuw het wiel uit te vinden, maar koop iets wat zich al bewezen heeft. Je houdt maar enkele chipsets over om uit te kiezen, de meeste werken slecht. Als je geld zat hebt kun je het erop gokken natuurlijk.
[ Voor 48% gewijzigd door SidewalkSuper op 21-01-2014 23:20 ]
Verwijderd
Zou iemand me raad kunnen geven bij het volgende: ik zoek een android box/stick
- 720p (van harde schijf) (al dan niet xbmc)
- wifi of ethernet
- wifi of ethernet
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:06:
Zou iemand me raad kunnen geven bij het volgende: ik zoek een android box/stick
- wifi of ethernet
- Budget?
- Toekomstplannen (xbmc/ 1080p/...)?
- wil je het risico van bestellen in Verre Oosten?
- wil je beslist ethernet
- ..???
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
The results are in (HFW 3.2):eymey schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:40:
Ah ok. Zo'n Airmouse heb ik (nog) niet. Voorlopig gebruik nog een mediacenter keyboard van Trust
Npo:
Live - begint op hoge kwaliteit en blijft het prima doen, heb 10 minuten nieuws gekeken op Nederland 1 live :-)
Afleveringen - prima.
Gemist app:
Themakanaal Politiek24: via mxplayer speelt af (smoothstreaming staat aan) en crashed dan na 30 sec
3FM:
'Can't play this video' als ik op camera klik. Muziek draait wel prima. Mis ik een flv speler ofzo ?
Via website speelt hij wel de 'kijk' stream maar op lage kwaliteit en crashed na 30 sec ivm HSL smoothstreaming (werk op geen enkele rom)
RTL gemist:
Reclame speelt
Show begint
Stopt na 5 sec
Gemist app:
Smoothstreaming werkt niet, politiek24 start wel maar blijft niet draaien.
Conclusie: Smoothstreaming werkt niet. Maar dat werkt ook op geen enkele minix rom
@W.Zijlstra: thanks voor het uitgebreid testen
.
Komt dus eigenlijk bijna 1 op 1 overeen met de ROM die ik nu draai (behalve dat onder deze ROM de NPO app ook niet meteen goed in hoge kwaliteit begint).
Any way, ik blijf voorlopig wel ff op de Guru versie hangen dan. M'n vriendin wordt er een beetje suf van dat er steeds weer iets anders op staat
. En XBMC is gelukkig nog een aardige workaround voor de NPO streams die het daaronder wel goed doen.
HLS/smoothstreaming werkt niet alleen op geen enkele Minix ROM (behalve Strauzo 4.2 gebaseerd op SDK2), het werkt op geen enkele RK3188 ROM.
Langzamerhand begin ik dan ook steeds meer de balen te krijgen van Rockchip, vooral ook omdat HLS/smoothstreaming in de toekomst wrs. alleen maar vaker voor zal gaan komen.
Ik weet niet precies wat ze in de 3FM app geimplementeerd hebben waarom video daar zo'n foutmelding geven, maar ik gok dat ze gewoon het interne media framework van Android aanroepen en geen URL naar een m3u8 file (wat de Gemist app denk ik wel doet zodat je ook een app keuze krijgt).
Iig, op de Strauzo SDK2 ROM, Ace2, Xperia Z, Incredible S, etc. werkt video spelen binnen de 3fm app prima.
Komt dus eigenlijk bijna 1 op 1 overeen met de ROM die ik nu draai (behalve dat onder deze ROM de NPO app ook niet meteen goed in hoge kwaliteit begint).
Any way, ik blijf voorlopig wel ff op de Guru versie hangen dan. M'n vriendin wordt er een beetje suf van dat er steeds weer iets anders op staat
HLS/smoothstreaming werkt niet alleen op geen enkele Minix ROM (behalve Strauzo 4.2 gebaseerd op SDK2), het werkt op geen enkele RK3188 ROM.
Langzamerhand begin ik dan ook steeds meer de balen te krijgen van Rockchip, vooral ook omdat HLS/smoothstreaming in de toekomst wrs. alleen maar vaker voor zal gaan komen.
Ik weet niet precies wat ze in de 3FM app geimplementeerd hebben waarom video daar zo'n foutmelding geven, maar ik gok dat ze gewoon het interne media framework van Android aanroepen en geen URL naar een m3u8 file (wat de Gemist app denk ik wel doet zodat je ook een app keuze krijgt).
Iig, op de Strauzo SDK2 ROM, Ace2, Xperia Z, Incredible S, etc. werkt video spelen binnen de 3fm app prima.
Ja ik ben ook erg fan van Strauzo - hij bouwt dingen tenminste op vanaf een goeie ondergrond.eymey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:25:
@W.Zijlstra: thanks voor het uitgebreid testen.
Any way, ik blijf voorlopig wel ff op de Guru versie hangen dan. M'n vriendin wordt er een beetje suf van dat er steeds weer iets anders op staat. En XBMC is gelukkig nog een aardige workaround voor de NPO streams die het daaronder wel goed doen.
Dit gezien?
Kitkat-4.4.2 for Minix X7 by Strauzo
Ik kan het helaas nog niet gebruiken als daily driver omdat USB DAC ondersteuning mist maar wat ik er van gezien heb is de compatability met apps stukken beter. Het draait echt nice !
Zo werkt Google Music out of the box bijvoorbeeld. Het draait vloeiend GTA San Adreas met een PS3 controller. Dat soort gekkigheid
Maar de kernel is nog niet klaar, er zijn nog wat bugs zoals (crosspost) :
+ screen rotation staat nog aan
+ battery icon is te zien
+ some crashes
+ lock screen cant be disabled
+ Always "optimize" my apps at startup, arg! (bij ART mode)
+ cant use HW+ in mx player...
+ some sound shuttering as in other firmware
+ video playback is quite smooth but not better as other firmware
+ overal in het OS is het onderste menu te zien, die kun je niet meer autohiden.
(Dat heeft er mee te maken dat apps nu in immersive mode kunnen draaien met KITKAT , zoals de laatste XBMC nightly
Spotify draaide ook prima maar ik kreeg de NFS shares ook nog niet aan de praat met de init.d file die ik ook voor m'n andere roms gebruik

Dus geen NFS shares en geen geluid > einde verhaal voor mij eventjes
[ Voor 3% gewijzigd door W.Zijlstra. op 22-01-2014 09:33 ]
Ik kom net kijken in de Android TV wereld maar als ik 1 USB aansluiting op mijn tv heb (waar nu een USB stick in zit), kan ik dus deze USB poort gebruiken voor de Android TV stick en de USB stick weer in de Android TV stick drukken (damn duidelijke zin zo
). Vraag is alleen of de USB poort van de tv dit trekt qua stroom maar mijn probleem is de slaapkamer, hier hangt de tv aan de muur en heb daar maar 1 stopcontact.
Lees dat het over het algemeen niet lekker werkt om de stick via de USB poort te voeden? Wil er voornamelijk Netflix mee gaan gebruiken (heb geen smarttv). Zijn er bepaalde types die geen problemen geven als ze gevoed worden via de tv (in mijn geval een Samsung B2430HD) en goed werken met Netflix?

Lees dat het over het algemeen niet lekker werkt om de stick via de USB poort te voeden? Wil er voornamelijk Netflix mee gaan gebruiken (heb geen smarttv). Zijn er bepaalde types die geen problemen geven als ze gevoed worden via de tv (in mijn geval een Samsung B2430HD) en goed werken met Netflix?
Mijn boefje is liev!
Ze worden allemaal instabiel als ze te weinig stroom krijgen
Hmm dan valt deze "oplossing" eigenlijk ook af. Dacht redelijk simpel een "smart tv" te kunnen creeren zonder extra voeding.418O2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:07:
Mijn boefje is liev!
Dat klopt - ik zit zelf te denken om mijn Minix Neo X7 uit voorzorg te upgraden. De adapter die daarbij geleverd word schijnt prima te zijn maar alsnog418O2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:07:
Ik last dat Strauzo een 3A adapter gebruikte en daardoor echt een prima stabiel apparaat had.
Iemand een idee waar je een goeie 3A kan kopen? Niet zo'n chinees '3A' apparaatje waar dan maar 1A uit komt
Mja, om nou te zeggen dat ik 'fan' ben is ook weer zo'n groot woordW.Zijlstra. schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:31:
[...]
Ja ik ben ook erg fan van Strauzo - hij bouwt dingen tenminste op vanaf een goeie ondergrond.
Dit gezien?
Kitkat-4.4.2 for Minix X7 by Strauzo
Ik kan het helaas nog niet gebruiken als daily driver omdat USB DAC ondersteuning mist maar wat ik er van gezien heb is de compatability met apps stukken beter. Het draait echt nice !
Zo werkt Google Music out of the box bijvoorbeeld. Het draait vloeiend GTA San Adreas met een PS3 controller. Dat soort gekkigheid![]()
Maar de kernel is nog niet klaar, er zijn nog wat bugs zoals (crosspost) :
+ screen rotation staat nog aan
+ battery icon is te zien
+ some crashes
+ lock screen cant be disabled
+ Always "optimize" my apps at startup, arg! (bij ART mode)
+ cant use HW+ in mx player...
+ some sound shuttering as in other firmware
+ video playback is quite smooth but not better as other firmware
+ overal in het OS is het onderste menu te zien, die kun je niet meer autohiden.
(Dat heeft er mee te maken dat apps nu in immersive mode kunnen draaien met KITKAT , zoals de laatste XBMC nightly![]()
![]()
)
Spotify draaide ook prima maar ik kreeg de NFS shares ook nog niet aan de praat met de init.d file die ik ook voor m'n andere roms gebruik![]()
Dus geen NFS shares en geen geluid > einde verhaal voor mij eventjes
* Geen switchen van HDMI modus
* Geen screen scaling (beeld is op mijn Sony TV standaard te klein, de slider van screen scale zet ik bij stock helemaal naar rechts
* Standaard niet de notification en softbuttons allebei onderaan. Dat moet je met buildprop editor aanpassen, maar ik zou graag zien dat dit standaard gewoon ingesteld staat
* Scherm gaat steeds 'uit' als je niets doet, netals bij tablet of smartphone. Moet je ook weer met buildprop editor instellen
* Rotation locker nodig omdat anders bepaalde apps het scherm laten draaien.
* Geen rechter muisknop meer om terug te gaan
Dat DTS en DD5.1 passthrough bij Strauzo nog niet werken vind ik een wat minder groot probleem. Als streaming fatsoenlijk werkt en er ook betere app compatibiliteit is vind ik dat belangrijker dan DTS en zo. Voor films e.d. werkt de netwerkfunctionaliteit van onze blu-ray speler afdoende.
Maar ik vind Strauzo gewoon erg koppig in zijn dogma om alles zo stock Android mogelijk te maken. Dat hij dat op technisch vlak 'onder de motorkap' wil doen kan ik alleen maar toejuichen. Maar zorg dat je ROM zich verder gewoon een beetje gedraagt zoals meest logisch is bij een HDMI stick/box en dat je met een normaal mediacenter keyboard/muis combi ook androidfuncties zoals "back" en dergelijke makkelijk kan blijven adresseren.
En hij doet ook iets te veel andere developers afzeiken (zoals "wasser" die ook probeert een 4.4 rom van de grond te krijgen) maar verder maar weinig delen.
Misschien dat een aantal van mijn punten in de 4.4 versie inmiddels al wel wat beter is, maar voorlopig zie ik het nog niet als een daily driver.
Klopt Strauzo is vrij koppig. Hij heeft ook niet echt het doel om een zo goed mogenlijke gebruikerservaring te krijgen (zoals Lewy20041 of Bob Finless) met apps. Hij is meer bezig met een performance ASOP ervaringeymey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:07:
[...]
Mja, om nou te zeggen dat ik 'fan' ben is ook weer zo'n groot woord. Dat de meeste internet streams bij Strauzo wél werken is een groot pluspunt, maar voor mij zijn de voornaamste nadelen, iig wat ik bij SDK2 heb gezien:
* Geen screen scaling (beeld is op mijn Sony TV standaard te klein, de slider van screen scale zet ik bij stock helemaal naar rechts
* Standaard niet de notification en softbuttons allebei onderaan. Dat moet je met buildprop editor aanpassen, maar ik zou graag zien dat dit standaard gewoon ingesteld staat
* Scherm gaat steeds 'uit' als je niets doet, netals bij tablet of smartphone. Moet je ook weer met buildprop editor instellen
Dat DTS en DD5.1 passthrough bij Strauzo nog niet werken vind ik een wat minder groot probleem. Als streaming fatsoenlijk werkt en er ook betere app compatibiliteit is vind ik dat belangrijker dan DTS en zo. Voor films e.d. werkt de netwerkfunctionaliteit van onze blu-ray speler afdoende.
Maar ik vind Strauzo gewoon erg koppig in zijn dogma om alles zo stock Android mogelijk te maken. Dat hij dat op technisch vlak 'onder de motorkap' wil doen kan ik alleen maar toejuichen. Maar zorg dat je ROM zich verder gewoon een beetje gedraagt zoals meest logisch is bij een HDMI stick/box en dat je met een normaal mediacenter keyboard/muis combi ook androidfuncties zoals "back" en dergelijke makkelijk kan blijven adresseren.
En hij doet ook iets te veel andere developers afzeiken (zoals "wasser" die ook probeert een 4.4 rom van de grond te krijgen) maar verder maar weinig delen.
Misschien dat een aantal van mijn punten in de 4.4 versie inmiddels al wel wat beter is, maar voorlopig zie ik het nog niet als een daily driver.
Wat betreft je punten
> Dit zit wel in de kitkat rom van Strauzo
> Dit zit ook in de kitkat rom van Strauzo
> Dit staat inderdaad nog bovenaan en is vrij iritant
> Kun je instellen bij Developer Mode "Never let screen sleep when charging"
> Klopt ! Vind ik dan weer minder erg omdat je er ene spotify bug mee kan fixen
Verwijderd
Budget: zo weinig mogelijk natuurlijk (hij is voor mn ouders)TheOmen schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 09:13:
[...]
Dat is wel een heel brede vraag.
- Budget?
- Toekomstplannen (xbmc/ 1080p/...)?
- wil je het risico van bestellen in Verre Oosten?
- wil je beslist ethernet
- ..???
maar wel stabiel 720p (al dan niet xbmc) en surfen
uit verre oosten maakt geen verschil
Ethernet is geen must (wel pluspunt)
mvg
is deze dan niks voor jou, HiMedia Q10-II 3D Full HD Android 4.2 Smart TV BoxVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:20:
[...]
Budget: zo weinig mogelijk natuurlijk (hij is voor mn ouders)
mvg
http://www.myhdplayer.com...D-Android-42-Smart-TV-Box
Verwijderd
Nee, veel te duur in vergelijking met andere boxen voor zijn gebruik. Sowieso is er dus zoals iemand eerder heeft aangegeven geen support voor HiSilicon SoC's onder XBMC.
Dit geldt nog steeds:Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:20:
[...]
Budget: zo weinig mogelijk natuurlijk (hij is voor mn ouders)
mvg
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:13:
Dus met een Minix X5 en Archos Movie Player zou het moeten lukken?
http://dx.com/p/minix-neo...-plug-223054#.UtVpMNLuKSo
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:57:
Ik ken niet alle media players en de werking ervan. Je zult dus zelf even wat onderzoek moeten doen welke chipsets goed werken met Archos Movie Player.
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 17:21 ]
Verwijderd
Bedankt voor de reacties
Die HiMedia €170 en Minix X5 €60 vind ik beiden ook al aan de dure kant
Het mag het absolute (vloeiend) minimum zijn..
Ik ben hier de reviews van aant lezen (mr vind niet direct de juiste informatie)
MK808: http://dx.com/p/mk808-dua...-hdmi-160535#.Ut_zI9Lb-t8
of
MK809: http://dx.com/p/mk809-dua...black-168040#.Ut_1YdLb-t8
of
MK809II: http://dx.com/p/cozyswan-...ce=affiliate#.Ut_8ZNLb-t8 => Lijkt winnaar €35
Ik ben hier de reviews van aant lezen (mr vind niet direct de juiste informatie)
of
of
MK809II: http://dx.com/p/cozyswan-...ce=affiliate#.Ut_8ZNLb-t8 => Lijkt winnaar €35
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 18:21 ]
ja dat begrijp ik wel, maar volgens mij is dit een dubbele zowel een zeg maar xtreamer prodigy, als een media speler Android in 1 toch?Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:17:
Nee, veel te duur in vergelijking met andere boxen voor zijn gebruik. Sowieso is er dus zoals iemand eerder heeft aangegeven geen support voor HiSilicon SoC's onder XBMC.
The first Android TV Box with 3D BD-ISO + 7.1 HD audio
•Android 4.2 Jelly Bean OS
•Full Google Play Store (Android Market) Access
•3D movie (3D Blu-ray ISOs) support
•7.1 HD-Audio Support (DTS-HD, Dolby Digital Plus etc.)
•Powerful Hardware (Dual Core / 1GB RAM)
•Internal 2.5" / 3.5" SATA HDD-Bay
• Integrated browser with Flash / HTML5 support
•Integrated WiFi 802.11b/g/n / Gigabit-LAN
•HDMI 1.4a / 3x USB 2.0 ports / Optical S/PDIF / AV-ports
•Smartphone App available / Airplay/DLNA Support
We hadden het erboven toch net over dat HiSilicon juist niet compatible is, althans onbekend. Dan moet je dat niet aanraden imo.agaam schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:12:
[...]
is deze dan niks voor jou, HiMedia Q10-II 3D Full HD Android 4.2 Smart TV Box
http://www.myhdplayer.com...D-Android-42-Smart-TV-Box
Ah, sorry al gezegd inmiddels.
[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 22-01-2014 18:04 ]
Verwijderd
Je moet echt ervaringen van zo'n box vinden voordat je weet wat je eraan hebt. De specs zijn meestal wel goed maar werkt het ook echtagaam schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:49:
[...]
ja dat begrijp ik wel, maar volgens mij is dit een dubbele zowel een zeg maar xtreamer prodigy, als een media speler Android in 1 toch?
The first Android TV Box with 3D BD-ISO + 7.1 HD audio
•Android 4.2 Jelly Bean OS
•Full Google Play Store (Android Market) Access
•3D movie (3D Blu-ray ISOs) support
•7.1 HD-Audio Support (DTS-HD, Dolby Digital Plus etc.)
•Powerful Hardware (Dual Core / 1GB RAM)
•Internal 2.5" / 3.5" SATA HDD-Bay
• Integrated browser with Flash / HTML5 support
•Integrated WiFi 802.11b/g/n / Gigabit-LAN
•HDMI 1.4a / 3x USB 2.0 ports / Optical S/PDIF / AV-ports
•Smartphone App available / Airplay/DLNA Support
Je zou als je een hoger budget hebt ook eens kunnen kijken naar kleine computers. Voor 3D heb je minimaal een i3 NUC nodig. Hoef je geen 3D te kijken dan kun je kiezen voor een Zotac box. De Zotac met Celeron 1007U kom je op een kleine 200 euro uit: pricewatch: Zotac ZBOX ID18 Check ook de review van iemand die het met XBMC OpenELEC gebruikt: productreview: Zotac ZBOX ID18 review door see
Je kunt ook de i3 zonder ethernet pakken van 145 euro en USB to ethernet gebruiken voor ethernet. De i3 kan wel 3D content weergeven. pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U)
Verwijderd
Kun je bij Archos Media Player zien of je een film hebt gekeken? En hoe doen jullie dat eigenlijk? Onthouden jullie welke aflevering van een serie je bent gebleven en welke films je hebt gezien of is daar een handig stukje software voor onder Android?
Archos heeft een 'recently watched' lijstje, en als je een video kijkt via de ingebouwde archos video player dan staat er een balkje bij hoe ver je was, dus een soort van watched indicator is er wel.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:21:
Kun je bij Archos Media Player zien of je een film hebt gekeken? En hoe doen jullie dat eigenlijk? Onthouden jullie welke aflevering van een serie je bent gebleven en welke films je hebt gezien of is daar een handig stukje software voor onder Android?
XMBC krijg ik niet goed werkend voor al mijn bestanden. Die heeft wel een mooie watched indicator maar alleen als je kijkt via de ingebouwde speler en dat wil bij mij juist niet.
Ik kijk uiteindelijk zelf liever via de combi File Manager HD + MX Player. Dan heb ik geen watched indicator maar kan ik wel meteen het gekeken bestand verwijderen, en bij MX player heb ik geen android menubalk in beeld.
Met alle respect, maar voor een dubbeltje op de eerste rang bestaat in deze wereld niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:31:
Bedankt voor de reacties
of
of
Alle producten die jij opnoemt heb ik zelf (of via kennisen/vrienden van me) ervaringen mee en allemaal is het níet geschikt voor prime time usage door mensen die gewoon iets willen "wat werkt". En zoals je hier uitvoerig kan lezen geldt dat zelfs voor de duurdere Rockchip-gebaseerde Minix X5 en X7 dus nog.
Verwijderd
Ik heb het dan ook niet over 1080p maar 720p
sans xbmc
sans xbmc
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2014 23:12 ]
Zelfs 720p is in mijn beleving nog steeds niet echt 100% soepel te noemen, behalve met veel tunen, tweaken en de juiste rom kiezen. Om van apps die video van internet willen streamen dus nog maar te zwijgen.
Verwijderd
waarom zou iemand in godsnaam die dingen produceren/kopen afgaande op jouw commentaar?
Als je zelfs geen 720p kan bekijken op een toestel van +€100
Geef alternatieven.. Ik weet dat het lijkt alsof ik naar het gouden ei aan het zoeken ben en dat dat mss veel gevraagd is, maar echt constructieve hulp bied je niet
Geef alternatieven.. Ik weet dat het lijkt alsof ik naar het gouden ei aan het zoeken ben en dat dat mss veel gevraagd is, maar echt constructieve hulp bied je niet
Verwijderd
Met dit soort teksten kun je fluiten naar hulp. Eigen inzet wordt hier verwacht. Het is hier namelijk geen helpdesk en het is jouw aankoop.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:57:
waarom zou iemand in godsnaam die dingen produceren/kopen afgaande op jouw commentaar?
Ik ga misschien toch maar eens die Archos Media Player bekijken. Gebruik nu de standaard TizzBird Media Player die op zich prima werkt maar je hebt daarbij een recent gekeken sectie om even snel te zien bij welke aflevering je gebleven bent.dragon2 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 21:50:
[...]
Archos heeft een 'recently watched' lijstje, en als je een video kijkt via de ingebouwde archos video player dan staat er een balkje bij hoe ver je was, dus een soort van watched indicator is er wel.
XMBC krijg ik niet goed werkend voor al mijn bestanden. Die heeft wel een mooie watched indicator maar alleen als je kijkt via de ingebouwde speler en dat wil bij mij juist niet.
Ik kijk uiteindelijk zelf liever via de combi File Manager HD + MX Player. Dan heb ik geen watched indicator maar kan ik wel meteen het gekeken bestand verwijderen, en bij MX player heb ik geen android menubalk in beeld.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 00:49 ]
Dag allemaal, ik blijf problemen houden met mijn neo x5, laatste officiële rom.
Tijdens het kijken naar Netflix, gaat heten het begin prima, maar na verloop van tijd gaan we frames droppen dit kijkt erg vervelend.
Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden, als de temperatuur te hoog wordt kan ik me voorstellen dat het beeld niet goed meer gaat. Het kastje wordt handwarm, niet extreem dus.
Weet iemand soms wat tweaks om dit te Voorkomen?
Tijdens het kijken naar Netflix, gaat heten het begin prima, maar na verloop van tijd gaan we frames droppen dit kijkt erg vervelend.
Ik heb de temperatuur in de gaten gehouden, als de temperatuur te hoog wordt kan ik me voorstellen dat het beeld niet goed meer gaat. Het kastje wordt handwarm, niet extreem dus.
Weet iemand soms wat tweaks om dit te Voorkomen?
Alternatieven? Volgens mij kan je op deze pagina nog div. posts van mij (in correspondentie met andere Got'ters in dit topic) lezen over div. custom ROM's bij de Minix Neo X7. En als je wat verder terug leest kan je dus ook lezen dat het met Android stickjes en boxjes met RK3188 gewoon nog altijd een 'net niet' verhaal is maar dat het wel in de buurt komt van iets wat echt bruikbaar is.Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:57:
Heeft niets met "constructieve hulp" te maken, maar gewoon met het samenvattend weergeven van een feit wat je met een beetje terug lezen hier ook zelf al had kunnen constateren.
Wil je nú echt vloeiend video afspelen, incl. 720p, dan moet je gewoon een leuk klein core i3 of AMD A4 systeempje kopen/samenstellen en daar XBMCBuntu of Windows 7 met XBMC op gaan draaien. Of een 'gewone' mediaplayer.
Wil je nu iets kopen wat (hopelijk) binnen afzienbare tijd goed genoeg is, ga dan op z'n minst voor een box (bijna altijd betere wifi, ethernet, etc.). Dat ik de stickjes die je noemde waardeloos noem komt ook voort uit eigen ervaringen en observeringen.
Doe er dus verder mee wat je wil.
Verwijderd
Ik ben deze thread al een behoorlijke tijd aan het volgen hoor, ik heb zowat alle posts (net niet alle 170 pagina's afgegaan natuurlijk) over zoveel mogelijk toestellen bekeken en opgezocht,
maar daar wordt niet veel uitgewijd over een 720p minimum, maar meer hoe je 1080p benadert (wat aardig blijkt te lukken dus kan 720p toch niet zo'n obstakel zijn).
In dat opzicht vind ik er dus amper informatie over..
En als ik hierover iets vraag en zelf voorstellen doe ben ik de kwezel -_-
en worden die voorstellen afgeschoten (terwijl je mijn vraag imo niet doorhebt).
Terwijl hun site-product-reviews amper problemen geven,
had ik toch graag geweten als hier mensen waren met ervaringen met die producten..
Maar goed, zeg aub niet dat ik zelf niets doe..
Ik probeer hier altijd zoveel mogelijk te helpen maar wanneer ik zelf iets vraag en iemand antwoord met
"voor een dubbeltje etc" en dan mijn vraag ook nog eens over het hoofd ziet
(ik zoek helemaal geen 'prime time usage') mag ik daar toch wel teleurgesteld op reageren.
Bedankt in ieder geval voor de alternatieven die je nu aanbiedt, maar dat is helaas niet wat ik zoek.. Ik zal mijn eigen vraag dus beantwoorden en zeggen: 720p, geef je ouders voorlopig nog maar dvd's
Edit: zoals ik eerder voorstelde, minix x5 en archos media player ? lukt 720p daarmee naar jouw ervaring ?
maar daar wordt niet veel uitgewijd over een 720p minimum, maar meer hoe je 1080p benadert (wat aardig blijkt te lukken dus kan 720p toch niet zo'n obstakel zijn).
In dat opzicht vind ik er dus amper informatie over..
En als ik hierover iets vraag en zelf voorstellen doe ben ik de kwezel -_-
en worden die voorstellen afgeschoten (terwijl je mijn vraag imo niet doorhebt).
Terwijl hun site-product-reviews amper problemen geven,
had ik toch graag geweten als hier mensen waren met ervaringen met die producten..
Maar goed, zeg aub niet dat ik zelf niets doe..
Ik probeer hier altijd zoveel mogelijk te helpen maar wanneer ik zelf iets vraag en iemand antwoord met
"voor een dubbeltje etc" en dan mijn vraag ook nog eens over het hoofd ziet
(ik zoek helemaal geen 'prime time usage') mag ik daar toch wel teleurgesteld op reageren.
Bedankt in ieder geval voor de alternatieven die je nu aanbiedt, maar dat is helaas niet wat ik zoek.. Ik zal mijn eigen vraag dus beantwoorden en zeggen: 720p, geef je ouders voorlopig nog maar dvd's
Edit: zoals ik eerder voorstelde, minix x5 en archos media player ? lukt 720p daarmee naar jouw ervaring ?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 09:46 ]
Ik ken zelf de Minix x5 niet. Ik heb de x7. Ik kan dus alleen mijn ervaring daarmee vertellen (met in je achterhoofd dat de x5 minder ge-specced is dan de x7).
Ik heb gisteravond nog een Star Trek Enterprise aflevering op 720p gekeken, deels in XBMC en deels met Archos. Beiden lopen niet vloeiend (archos wel wat vloeiender dan XBMC). Het is absoluut kijkbaar, maar zeker bij grote camerabewegingen ( 'pans' ) merk je gewoon nog steeds dat het schokt.
Terwijl dit op de Nvidia ION-based mediacenter PC die ik hiervoor had alleen bij interlaced content (zwakke postprocessing) een probleem was.
Ik heb gisteravond nog een Star Trek Enterprise aflevering op 720p gekeken, deels in XBMC en deels met Archos. Beiden lopen niet vloeiend (archos wel wat vloeiender dan XBMC). Het is absoluut kijkbaar, maar zeker bij grote camerabewegingen ( 'pans' ) merk je gewoon nog steeds dat het schokt.
Terwijl dit op de Nvidia ION-based mediacenter PC die ik hiervoor had alleen bij interlaced content (zwakke postprocessing) een probleem was.
Ik zou je willen adviseren om geen android mediacenter te kopen. Je eisen zijn te hoog.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:38:
Gebruikersgemak, out-of-the-box, 'soepel', 'zonder problemen' vind je hier (nog) niet.
Mijn advies is: Ga lekker voor een Apple TV, WD Live, Raspberry Openelec of Intel NUC Openelec.
Dan heb je een probleemloze oplossing.
Dit is geen 'voor m'n ouders' productreeks - daar is het simpelweg nog niet klaar voor. (en is de prijs ook niet naar).
Verwijderd
Ik ben eigenlijk beter af met een raspberry pi €40 (die gegarandeerd (Star Trek: Tos) 1080p afspeelt in xbmc)
en een cheap android stick voor wat surfen.. Maar mist dan weer die interactie..
Hmm mss best nog even aan de zijkant staan wat android mediacenters betreft tot de hickups eruit zijn
@hierboven: outofthebox was geen vereiste.. enkel 720p vloeiend afspelen (prullen met roms etc heb ik geen problemen mee) en wat minimaal internet
en een cheap android stick voor wat surfen.. Maar mist dan weer die interactie..
Hmm mss best nog even aan de zijkant staan wat android mediacenters betreft tot de hickups eruit zijn
@hierboven: outofthebox was geen vereiste.. enkel 720p vloeiend afspelen (prullen met roms etc heb ik geen problemen mee) en wat minimaal internet
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 11:44 ]
Ik deel je mening niet. Wanneer je een Ouya koopt heb je een "out of the box" prima mediacenter ervaring met XBMC waarop je 720p vlekkeloos kunt afspelen (wel bedraad netwerk wanneer je wilt streamen).W.Zijlstra. schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:40:
[...]
Ik zou je willen adviseren om geen android mediacenter te kopen. Je eisen zijn te hoog.
Gebruikersgemak, out-of-the-box, 'soepel', 'zonder problemen' vind je hier (nog) niet.
Mijn advies is: Ga lekker voor een Apple TV, WD Live, Raspberry Openelec of Intel NUC Openelec.
Dan heb je een probleemloze oplossing.
Dit is geen 'voor m'n ouders' productreeks - daar is het simpelweg nog niet klaar voor. (en is de prijs ook niet naar).
Ik heb zelf ook ervaring met de MiniX X5. Het Wifi van dit apparaatje heb ik als beter ervaren dan die van de ouya. Probleem met dit apparaatje is dat het niet allemaal "out of the box" werkt. Na wat tweaken met verschillende roms is het mij gelukt om hier 720p vloeiend af te spelen (met libstagefright native in XBMC) en ik was zelfs ook tevreden over de 1080p die hij uiteindelijk kon afspelen (de mierenneuker kon een enkele framedrop zien maar dat was prima te doen).
Nog een kleine toevoeging rondom de Pi. Ook dit apparaatje heb ik in bezit gehad. Op zichzelf prima, mede omdat deze ook 1080p kan afspelen zonder problemen. Wat mij erg tegenstond in de Pi tov Android is de snelheid in de menus en lastige bediening. Met beide besturingssystemen die ik heb geprobeerd op de Pi (openelec en raspbmc) had ik het gevoel dat de Pi niet snel genoeg was om een fijne gebruikerservaring te bieden in XBMC. Een ander nadeel van de Pi is dat hij sec. voor Xbmc te gebruiken is en je bijvoorbeeld geen emulators kunt spelen. Qua stabiliteit is de Pi gelijk aan de X5, ik heb de ouya echt ervaren als stabiel.
Als ik een aankoopadvies zou geven is dit zeker de Ouya, maar dat blijkt volgensmij ook wel uit mijn verhaal
[ Voor 22% gewijzigd door joranoud op 23-01-2014 15:45 ]
Ik zou zelf ook graag eens bij iemand een Ouya in actie zien.
Op de Ouya draait dus ook gewoon Android? Hoe gaat daar het streamen van video in bv. de 3fm app eigenlijk?
Op de Ouya draait dus ook gewoon Android? Hoe gaat daar het streamen van video in bv. de 3fm app eigenlijk?
De ouya heeft een aangepaste versie van android, en standaard geen google play.
Maar voogens mij is die er wel op te zetten middels een aantal tweaks.
Maar voogens mij is die er wel op te zetten middels een aantal tweaks.
Verwijderd
Op het XBMC forum zal er vast ook veel over te vinden zijn. Zo dom dat er blijkbaar voor zo'n duur apparaat een slechte wifi chip inzit.
4 Known issues
Seems there are some issues in creating a custom keymap for the controller.
Wifi on the OUYA might not be enough for some HD streams. In this case, using wired ethernet is recommended.
There seems to be some HDMI handshaking issues that sometimes prevent audio-passthrough from working between an OUYA and an audio receiver. A temp work around might be to unplug/replug in HDMI cables or switch video inputs to re-establish the HDMI connection.
OUYA's OS ("firmware") is currently limited to video output at 60Hz. Those with media that plays back at 50Hz might see occasional stutter.
Volume control does not adjust the volume level. It will mute the audio if volume is turned all the way down.
bron: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=OUYA
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 16:45 ]
Citaat van Koying (ontwikkelaar xbmc):
Honestly, with the special minix version of XBMC, minix is vastly superior to ouya as an Xbmc box.
Passthrough (or rather multi-channel) is shaky on Ouya, and only h264 is accelerated.
http://www.minixforums.co...n.2507/page-15#post-35667 post #288
Honestly, with the special minix version of XBMC, minix is vastly superior to ouya as an Xbmc box.
Passthrough (or rather multi-channel) is shaky on Ouya, and only h264 is accelerated.
http://www.minixforums.co...n.2507/page-15#post-35667 post #288
Verwijderd
Op het Minix forum ja. Dat vind ik niet erg objectief
. Het zou ook gewoon zo kunnen zijn
.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 17:25 ]
Iemand hier al ervaring opgedaan met deze unit: Rikomagic MK902 (opvolger van de 820):

In november gelanceerd, maar kan nog echt verdacht weinig reviews vinden.
Linkje: http://dx.com/p/rkm-rikom...-16gb-rom-5-0mp-eu-276393

In november gelanceerd, maar kan nog echt verdacht weinig reviews vinden.
Linkje: http://dx.com/p/rkm-rikom...-16gb-rom-5-0mp-eu-276393
[ Voor 19% gewijzigd door André op 23-01-2014 20:58 ]
Zit gewoon een Rockchip in dus zal precies zo presteren als alle andere Rockchips
Ik ben momenteel aan het overwegen om de Minix Neo X7 te kopen, maar ik twijfel nog omdat ik hier vaak lees dat toch niet alles vloeiend werkt.
Maar ik vraag me toch af hoe dat kan. Die hardware ziet er op zich toch niet slecht uit ? Om android te draaien lijkt me dat wel voldoende ? En sinds september zit er in de XBMC voor Android hardware acceleration, dus dan moet 720p of 1080p toch vlot werken ?
Ik gebruik zelf op mijn Nexus 7 de nightlies van xbmc 13 en dat werkt super goed. Uiteraard is de hardware van de N7 wel beter, maar toch...
Anders is het misschien wachten op de opvolger van X7... ?
Maar ik vraag me toch af hoe dat kan. Die hardware ziet er op zich toch niet slecht uit ? Om android te draaien lijkt me dat wel voldoende ? En sinds september zit er in de XBMC voor Android hardware acceleration, dus dan moet 720p of 1080p toch vlot werken ?
Ik gebruik zelf op mijn Nexus 7 de nightlies van xbmc 13 en dat werkt super goed. Uiteraard is de hardware van de N7 wel beter, maar toch...
Anders is het misschien wachten op de opvolger van X7... ?
Hardware is het probleem niet. De X5 had ook al voldoende specs.
Het is de software die deze apparaaten opbreekt tot nu toe.
Het is de software die deze apparaaten opbreekt tot nu toe.
Nou, Koying is geen mederwerker van Minix hoor. Maar ik heb hier een MK808B en gebruik een gehackte Minix XBMC Beta 2 (gehacked omdat die normaal alleen op een Minix draait) en voor mij doet die het perfect. Combinatie:Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:24:
Op het Minix forum ja. Dat vind ik niet erg objectief. Het zou ook gewoon zo kunnen zijn
.
- MK808B
- Finless 1.7 (originele ROM dus 720p met upscale naar 1080p, heb nog geen 1080p kernel getest)
- Libstagefright.so vervangen door mij laatst bekende versie voor Android 4.1 (uit een andere ROM geripped, weet niet eens meer welke want ik heb meerdere geprobeerd)
- Minix XBMC Beta 2 (patched voor o.a. Finless 1.7)
Geen "out of the box" ervaring maar ik ben met deze combinatie al heel tevreden. De officiele Gotham XBMC werkt nog steeds beroerd, zo af en toe probeer ik die maar weer eens maar het blijft een drama.
En dit is dus met een dual core RK3066, een quad core zou in potentie nog beter moeten zijn maar worden veelal geleverd met Android 4.2. Android 4.2 heb ik nog niet fatsoenlijk werkend gehad met de NPO app (overigens de Gotham XBMC doet het daarop wel veel beter).
Het kan dus allemaal wel met zo'n stick qua hardware maar echt niet met de "off the shelf" software en de vaak beroerde WiFi.
Kost niks qua geld maar kost wel zeeën van tijd wil je het goed hebben. Je kan het aan je ouders geven als die met de VUT zijn of zo en niets te doen hebben. Hebben ze meteen een leuke hobby erbij.
Een van de belangrijkste beperkingen van Android sticks/boxen is voor mij de beperkte schermresolutie: video kunnen ze op 1080p weergeven maar graphics zijn meestal beperkt tot 720p.
Laatst zag ik in een filmpje van Charbax de „MiiPC” (te koop via Amazon), die in de demonstratie een 1080p UI draait. Jammer alleen dat de enige recentie op Amazon negatief is en helaas terecht, want deze box heeft bijvoorbeeld geen playstore.
Zijn er de afgelopen maanden nog andere nieuwe apparaten op de markt gekomen, met een 1080p user interface/kernel/firmware? Ik heb namelijk het gevoel dat de ontwikkelingen op hardwaregebied een beetje stil staan, de afgelopen tijd. Tablets zijn er wel met een hogere resolutie, maar een tablet als mini-PC gebruiken is niet mijn bedoeling, want dan zit ik met die accu die ik steeds moet opladen en ligt er het lichtgevend scherm dat ik niet gebruik onder het bureau.
November vorig jaar heb ik in dit topic (post 41281524) al eens gevraagd naar een Andoid stick/box met een goede 1080p UI. Toen was er blijkbaar nog geen goede oplossing met 1080p bekend. Misschien is dit onderwerp voor de andere gebruikers in dit topic ook minder interessant?
Laatst zag ik in een filmpje van Charbax de „MiiPC” (te koop via Amazon), die in de demonstratie een 1080p UI draait. Jammer alleen dat de enige recentie op Amazon negatief is en helaas terecht, want deze box heeft bijvoorbeeld geen playstore.
Zijn er de afgelopen maanden nog andere nieuwe apparaten op de markt gekomen, met een 1080p user interface/kernel/firmware? Ik heb namelijk het gevoel dat de ontwikkelingen op hardwaregebied een beetje stil staan, de afgelopen tijd. Tablets zijn er wel met een hogere resolutie, maar een tablet als mini-PC gebruiken is niet mijn bedoeling, want dan zit ik met die accu die ik steeds moet opladen en ligt er het lichtgevend scherm dat ik niet gebruik onder het bureau.
November vorig jaar heb ik in dit topic (post 41281524) al eens gevraagd naar een Andoid stick/box met een goede 1080p UI. Toen was er blijkbaar nog geen goede oplossing met 1080p bekend. Misschien is dit onderwerp voor de andere gebruikers in dit topic ook minder interessant?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Zoveel kennis hier, en zo lastig samen te vatten...ik volg dit topic nu al meer dan een jaar zo nu en dan en had gehoopt dat er bijna een mooie oplossing was voor een goede android stick. Helaas... met aandacht wel de discussie rondom 33S gevolgd waarin denk ik genoeg sticks voor een tweaker langs zijn gekomen. Zou het niet mooi zijn om een lijstje met eigenschappen op te stellen (wifi, bediening, 720, 1080p, custom roms enz) en daar 1 tot 5 sterren voor te geven.....
Ik weet dat er veel subjectiviteit in zit, maar het zou wel een betere startpost opleveren en voorkomen dat iedere week dezelfde vraag langs komt van een tweaker die niet bekend is met het onderwerp en zich hierin verdiept....
Ik weet dat er veel subjectiviteit in zit, maar het zou wel een betere startpost opleveren en voorkomen dat iedere week dezelfde vraag langs komt van een tweaker die niet bekend is met het onderwerp en zich hierin verdiept....
Valt wat voor te zeggen, maar is toch wel aardig wat werk, vooral als het ook nog uptodate wilt houden.
Bij zoveel wensen, horen zoveel vragen en de meeste zijn toch teleurgesteld dat de sticks qua hardware moeten voldoen aan hun wensen, maar de praktijk dan toch net anders is.
De mogeljjke problemen zijn zo divers onder de verschillende sticks dat een opzetje maken met de belangrijkste plus/minpunten al snel een hele taak wordt.
Je zou het kunnen beperken tot de best lopende sticks, misschien.
Bij zoveel wensen, horen zoveel vragen en de meeste zijn toch teleurgesteld dat de sticks qua hardware moeten voldoen aan hun wensen, maar de praktijk dan toch net anders is.
De mogeljjke problemen zijn zo divers onder de verschillende sticks dat een opzetje maken met de belangrijkste plus/minpunten al snel een hele taak wordt.
Je zou het kunnen beperken tot de best lopende sticks, misschien.
Als iedereen zijn eigen stickje al zou beoordelen, uiteindelijk is dat hetzelfde als een review, niet objectief maar vat wel samen wat de plus en minpunten/beperkingen zijn....
Reviews kunnen veel informatie geven. Ik heb een tijd geleden zelf ook een review geschreven over mijn Minix NEO X5 (op mijn weblog) en ik heb er best wel wat tijd aan besteed, maar het zou me niet verbazen als iedereen die hem leest er wel iets in zou missen. Een beoordeling is vaak ook erg subjectief; wat voor de een een slecht beeld is, kan best voor een ander goed genoeg zijn.
Eigenlijk zou je elk apparaatje gewoon zelf even willen uitproberen met je eigen apps, dan zie je het zo. Toen er nog geen internet was, namen hobbyisten nog wel eens hun apparatuur mee naar een bijeenkomst in een buurthuis. Bestaat dat tegenwoordig eigenlijk nog?
Eigenlijk zou je elk apparaatje gewoon zelf even willen uitproberen met je eigen apps, dan zie je het zo. Toen er nog geen internet was, namen hobbyisten nog wel eens hun apparatuur mee naar een bijeenkomst in een buurthuis. Bestaat dat tegenwoordig eigenlijk nog?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Gents,
ik volg dit topic ook geregeld met het idee eens een Android HDMI stick of iets dergelijk aan te schaffen.
Nu heb ik al veel gelezen over ervaringen met verschillende producten maar nog niet zozeer over wat je nu kunt verwachten van een dergelijk apparaatie en ook het verschil met een HTPC.
Om mn vraag iets concreter te maken, ik was van het weekend bij een vriend en die had een HTPC gemaakt.
Daarop draaide Openelec en dat was echt fantastisch. Alles draaide vloeiend, zag er gelikt uit en middels verschillende add ons was er altijd ondertiteling en gelikte DVD covers ed.
Nu snap ik best dat een mini tv van 50-100 euro niet hetzelfde zal kunnen als een HTPC van 350 euro
maar waar moet ik de verschillen in zoeken? Kun je op een stickie ook openelec draaien of is XBMC in principe vergelijkbaar?
Zit het verschil hem wellicht in de mogelijkheid om 1080 en 3d (vloeiend) af te spelen?
Hopende niet al te 'dom' over te komen
ik volg dit topic ook geregeld met het idee eens een Android HDMI stick of iets dergelijk aan te schaffen.
Nu heb ik al veel gelezen over ervaringen met verschillende producten maar nog niet zozeer over wat je nu kunt verwachten van een dergelijk apparaatie en ook het verschil met een HTPC.
Om mn vraag iets concreter te maken, ik was van het weekend bij een vriend en die had een HTPC gemaakt.
Daarop draaide Openelec en dat was echt fantastisch. Alles draaide vloeiend, zag er gelikt uit en middels verschillende add ons was er altijd ondertiteling en gelikte DVD covers ed.
Nu snap ik best dat een mini tv van 50-100 euro niet hetzelfde zal kunnen als een HTPC van 350 euro
maar waar moet ik de verschillen in zoeken? Kun je op een stickie ook openelec draaien of is XBMC in principe vergelijkbaar?
Zit het verschil hem wellicht in de mogelijkheid om 1080 en 3d (vloeiend) af te spelen?
[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 03-02-2014 09:12 ]
Louzy#2475
ik denk dat heel veel mensen nog wachten op een linuxversie van xbmc vooor hun android sticks.louzy82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:10:
Gents,
Misschien een stomme vraag, maar het is dus niet mogelijk om het besturingssysteem van zo'n stick er af te gooien en openelec erop te zetten?
Louzy#2475
Niet zondermeer nee. Anders zou het porten van linux naar telefoons net zo eenvoudig zijn, en meelezen op XDA de afgelopen 5 jaar of zo heeft mij in ieder geval tot de slotsom doen komen dat dat geen kattepis is, so to speak.louzy82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:21:
Misschien een stomme vraag, maar het is dus niet mogelijk om het besturingssysteem van zo'n stick er af te gooien en openelec erop te zetten?
@ibrahim daarboven: je haalt wat zaken door elkaar, geloof ik. XBMC voor linux is er al heel lang. XBMC voor Android is er sinds de release van versie 12 van XBMC.
Een linux versie van XBMC voor op Android? Daar wacht niemand op hoor... Wel wordt er druk gesleuteld aan een XBMC voor Android die goede hardwarematige video decoding ondersteunt, misschien dat je dat bedoelt...
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Verwijderd
De [Mediaplayer] The Little Black Box (XBMC) draait op XBMC Linux. De ervaringen lees je in dat topic. En vind je het niet erg om een USB to ethernet te gebruiken en wat meer geld uit te geven kun je kiezen voor deze NUC: pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) De i3 kan ook 3D afspelen en die CPU heeft genoeg kracht voor andere taken.louzy82 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:10:
Gents,
Als je zoiets als The Little Black Box wil aanschaffen kun je beter voor de Pivos XIOS DS gaan. Dat is op dezelfde chipset gebaseerd en in feite zijn devices als TLBB gewoon een kloon van de Pivos XIOS. De software die door het team van Pivos wordt ontwikkeld, wordt door andere fabrikanten gebruikt (lees: de andere fabrikanten doen eigenlijk een ripoff van de code) om hun versies te laten draaien.
Zodra de nieuwe Pivos uitkomt, wat zal gebeuren met een eigen versie van Android XBMC, genaamd TOFU (wat volgens een dev "Tired Of Fucked Up" cloner and leeches inhoudt) zullen al die boxes niet meer onderhouden worden met code van Pivos.
Leesvoer over TOFU: http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=12&t=4285
En nog een quoteje:
Zodra de nieuwe Pivos uitkomt, wat zal gebeuren met een eigen versie van Android XBMC, genaamd TOFU (wat volgens een dev "Tired Of Fucked Up" cloner and leeches inhoudt) zullen al die boxes niet meer onderhouden worden met code van Pivos.
Leesvoer over TOFU: http://www.pivosforums.com/viewtopic.php?f=12&t=4285
En nog een quoteje:
I can say a bit about TOFU, it's more a concept of the entire experience rather than a specific fork of XBMC, although the fork of XBMC is called TOFU. There are many, many things in motion including looking at being able to run TOFU on the previous generation of Pivos boxes. I can say Pivos has not abandoned its customers and their devices, we are just very busy working on the TOFU experience. What you see of TOFU in GameStick is a very small peek into the crystal ball.
Regarding other Android boxes/clones, while they will NOT be able to enjoy the TOFU experience as envisioned by Pivos, they can certainly fork and rename the Pivos fork of XBMC and run it on their flavor. BUT they will NOT be able to call it TOFU without approval of Pivos. Pivos will aggressively protect its branding.
I reiterate, you can fork, rename and do what you want with the Pivos fork of XBMC but you cannot call it TOFU and sell it on boxes/clones. Call it 'GoatCheese' and Pivos does not care.
Pivos will also continue to contribute to the XBMC source code base. Unlike Boxee and others, Pivos sees a definite advantage to being actively involved with XBMC development and feeding back code contributions. MediaCodec is a fine example of this as it was developed entirely inside Pivos as a test project and then pushed into the open as a PR for inclusion back into XBMC mainline.
[ Voor 54% gewijzigd door SidewalkSuper op 03-02-2014 19:31 ]
Ik bedoel hiermee (ik zeg maar wat) openelec voor de mk808. Dus dat hij direct naar xbmc boot, zonder tussenkomst van android. Dus een kale installatie van xbmc. Ik dacht dat meer mensen hier naar uitkeken?DFKT schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:48:
[...]
Niet zondermeer nee. Anders zou het porten van linux naar telefoons net zo eenvoudig zijn, en meelezen op XDA de afgelopen 5 jaar of zo heeft mij in ieder geval tot de slotsom doen komen dat dat geen kattepis is, so to speak.
@ibrahim daarboven: je haalt wat zaken door elkaar, geloof ik. XBMC voor linux is er al heel lang. XBMC voor Android is er sinds de release van versie 12 van XBMC.
Een linux versie van XBMC voor op Android? Daar wacht niemand op hoor... Wel wordt er druk gesleuteld aan een XBMC voor Android die goede hardwarematige video decoding ondersteunt, misschien dat je dat bedoelt...
Linux XBMC op Android devices is voor zover ik weet alleen mogelijk op AmLogic chipsets, zoals de Pivos Xios DS.
Thanks voor de tips mbt de TLBB, intel next unit of computing chip en Pivos XIOS DS!
Maar ik ben ook nog steeds geinteresseerd in de verschillen tussen de producten:
HDMI android stick <> Mediaspelers <> HTPC (barebones vallen hier onder?)
Zit hem dat bijvoorbeeld in:
- Snelheid van het systeem/ menu
- Vloeiend afspelen van hogere resolutie/3d?
- Meer add on mogelijkheden? (subtitle grabber, fanart grabber etc)
- Meer mogelijkheden mbt geluid via receivers o.i.d.
Maar ik ben ook nog steeds geinteresseerd in de verschillen tussen de producten:
Louzy#2475
Ik zou graag de app van KPN voor interactieve TV willen gebruiken op mijn CX-919II stick. Echter, na vijf seconden bevriest het beeld. Is er een oplossing voor (instelling / firmware / .....)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Op zich een redelijk volledige samenvatting van de verschillen. Het is natuurlijk afhankelijk wat je er mee wilt doen. Bij een HDMI Android stick zit je vast aan Android wat op zichzelf enkele beperkingen heeft (3d en slechts beperkte ondersteuning voor 1080p). Bij een Mediaspeler die niet op Android is gebaseerd heb je vaak geen enkele vrijheid en zul je moeten werken met de software die wordt geleverd door de fabrikant (uitzonderingen daargelaten). Wanneer je een eigen HTPC bouwt (of laat bouwen) kun je zelf een besturingssysteem kiezen welke het beste aansluit op je wensen.louzy82 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:48:
Thanks voor de tips mbt de TLBB, intel next unit of computing chip en Pivos XIOS DS!
Voor mij persoonlijk is stabiliteit heel belangrijk, deze heb je nog niet genoemd. Ik wil gewoon dat het spul werkt als ik het heb geinstalleerd en dat ook anderen het kunnen besturen. In mijn ervaring is dat bij veel Android HDMI sticks soms teveel gevraagd. Mediaspelers zijn daarentegen vaak wel stabiel maar de software die standaard is geinstalleerd is vele malen minder dan XBMC, mijn eigen keuze voor media.
Als ik zo vrij mag zijn om je een aankoopadvies te geven.
1. Als geld niet uitmaakt, hoe dan ook voor een HTPC gaan. Voor rond de € 250,- kun je een prima systeem bouwen dat de meest complete ervaring geeft en zelfs HD ondersteund
2. Als je toch graag wat goedkoper uit wilt zijn zou ik gaan voor een Ouya (rond de € 100,-) . Deze wordt geleverd met een controller, gemakkelijk besturingssysteem, heeft goede ondersteuning voor XBMC en het werkt gewoon.
3. Voor de budgettijgers kun je natuurlijk ook gewoon wel gaan voor een Android stick (< € 50,-). Volgensmij hebben ze op samenkopen nu wel een redelijke actie. Bereid je er wel op voor dat je met name in de beginperiode wat moet tweaken om een mooie ervaring te krijgen.
Ik zou bij puntje 2 niet voor een Ouya gaan, de laatste Minix heeft een betere performance en stabielere versie van XBMC. Als je tijd hebt om te wachten op de volgende serie zou ik op de nieuwe Pivos wachten die naar verwachting waarschijnlijk de bar gaat setten voor de toekomstige generatie devices.
Laat me raden: Ook de KPN app maakt gebruik van HLS/Smoothstreaming om dynamisch (afh. van bandbreedte en cpu power) de juiste bitrate te kiezen?P. Mekes schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:02:
Ik zou graag de app van KPN voor interactieve TV willen gebruiken op mijn CX-919II stick. Echter, na vijf seconden bevriest het beeld. Is er een oplossing voor (instelling / firmware / .....)
Dit gaat dus bij vrijwel alle Rockchip gebaseerde stickjes fout (ik begin dan ook steeds meer een hekel te krijgen aan Rockchip, ook de Minix apparaten zijn niet gevrijwaard van deze bug).
Waarschijnlijk merk je hetzelfde als je bv. met een browser naar www.3fm.nl gaat en daar de visual radio stream opent.
Thanks guys!
Het is me allemaal nog wat meer duidelijk geworden.
Ik heb inderdaad geen haast, ben nog wat aan het orienteren en vind het sowieso wel interessante materie om over te lezen.
Het is me allemaal nog wat meer duidelijk geworden.
Ik heb inderdaad geen haast, ben nog wat aan het orienteren en vind het sowieso wel interessante materie om over te lezen.
Louzy#2475
En om nog een optie te noemen: Raspberry Pi met Openelec of RaspBMC.SidewalkSuper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:04:
Ik zou bij puntje 2 niet voor een Ouya gaan, de laatste Minix heeft een betere performance en stabielere versie van XBMC. Als je tijd hebt om te wachten op de volgende serie zou ik op de nieuwe Pivos wachten die naar verwachting waarschijnlijk de bar gaat setten voor de toekomstige generatie devices.
Draait alle 1080p spullen prima, maar het menu is niet mega snel (dat gaat voor dat geld nog gewoon niet).
Ook hierover loopt een topic binnen GoT.
Ik ben zelf namelijk ook nog altijd nieuwsgierig naar een goede/goedkope oplossing.
De android sticks lijken me altijd een goed alternatief voor de RaspberryPi, maar Android met XBMC is toch nog niet helemaal top volgens mij...
Achja, we houden het in de gaten
Zoals SidewalkSuper al zegt: De huidige MINIX met zijn build van XBMC is vrij dicht bij perfectie (los van geen 3d en geen HD-audio formaten), in ieder geval voor dingen die met XBMC kunnen.
Maar de Android SDK blijft ook bij hem gewoon het zwakke punt waardoor het voor zorgeloos gebruik van Android apps (vooral met streaming) dus weer hit or miss is.
Als die nieuwe Pivos wél met een 'volwassen' Android ROM op de proppen komt, desnoods voor een paar tientjes meer dan wat een Minix X7 moet kosten, dan hebben ze mij op voorhand al als klant.
Maar de Android SDK blijft ook bij hem gewoon het zwakke punt waardoor het voor zorgeloos gebruik van Android apps (vooral met streaming) dus weer hit or miss is.
Als die nieuwe Pivos wél met een 'volwassen' Android ROM op de proppen komt, desnoods voor een paar tientjes meer dan wat een Minix X7 moet kosten, dan hebben ze mij op voorhand al als klant.
Heb je (of iemand anders) misschien een linkje naar wat meer informatie over de nieuwe generatie?SidewalkSuper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:04:
...de nieuwe Pivos...
Hier staat alles in
New Pivos Xios DS Player coming out soon?
TOFU questions for XIOS DS
Het komt erop neer:
- Alleen versies met een speciale Android build van Gotham XBMC (TOFU) die niemand anders heeft (GEEN Linux meer), met een
- Nieuwe user interface, waarin Android naar de achtergrond verdwijnt en XBMC als soort van skin voor Android wordt gebruikt.
- Starten van apps vanuit XBMC gebeurt.
drie prijslevels van kastjes (entry (waarschijnlijk ~100), mid (~150) en high (~200)) met
- mooiere case (iig een compleet zwarte versie)
- 24p support (1080p)
- DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (wordt gelicenseerd)
- Betere afstandsbediening
- Meer cores (AmLogic chipset)
- Meer RAM
- Grotere interne opslag (waarschijnlijk meer dan 4GB, maar kan ook afhankelijk zijn van welk prijslevel kastje je koopt)
- Meer aansluitingen (incl optical out)
- Bluetooth ingebouwd
- 2R/2T wifi module
- USB powered
- OTA updates
Als referentie dit is de AmLogic Roadmap voor 2014/2015, dus je moet ervan uitgaan dat de kastjes naar aanleiding van deze chipsets worden gemaakt. Zie de specs van de M801/M802 alleen al
New Pivos Xios DS Player coming out soon?
TOFU questions for XIOS DS
Het komt erop neer:
- Alleen versies met een speciale Android build van Gotham XBMC (TOFU) die niemand anders heeft (GEEN Linux meer), met een
- Nieuwe user interface, waarin Android naar de achtergrond verdwijnt en XBMC als soort van skin voor Android wordt gebruikt.
- Starten van apps vanuit XBMC gebeurt.
drie prijslevels van kastjes (entry (waarschijnlijk ~100), mid (~150) en high (~200)) met
- mooiere case (iig een compleet zwarte versie)
- 24p support (1080p)
- DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (wordt gelicenseerd)
- Betere afstandsbediening
- Meer cores (AmLogic chipset)
- Meer RAM
- Grotere interne opslag (waarschijnlijk meer dan 4GB, maar kan ook afhankelijk zijn van welk prijslevel kastje je koopt)
- Meer aansluitingen (incl optical out)
- Bluetooth ingebouwd
- 2R/2T wifi module
- USB powered
- OTA updates
Als referentie dit is de AmLogic Roadmap voor 2014/2015, dus je moet ervan uitgaan dat de kastjes naar aanleiding van deze chipsets worden gemaakt. Zie de specs van de M801/M802 alleen al

[ Voor 26% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-02-2014 11:55 ]
Als deze nieuwe XIOS DS echt zo goed is als wordt geclaimd, en er ook gewoon toegang tot de Play Store bij zit (ondanks dat XBMC de hoofdrol zal vervullen) EN ook zaken zoals de npo en de 3fm app eindelijk goed werken, dan ga ik hem zeker overwegen 
Maar eerst zien, dan geloven
Maar eerst zien, dan geloven
Precies. De claims zijn torenhoog, maar die gasten weten wel wat ze doen. Ik zou bijna willen zeggen, ze weten eigenlijk als enige wat ze echt doen. Ik heb er veel vertrouwen in, omdat ik inmiddels ook al jaren gebruik maak van de 1e XIOS en daar al die tijd al lekker 1080p op kan afspelen met de Linux build (geen ervaring dus met speciale Android apps en of die goed draaien).
Hi
Ik heb nu ook een minix X7 mini gekocht met een A2 afstandbediening , even spelen leert al snel dat lang niet alles werkt. na upgrade naar de laatste versie firmware, blijft uitzendingemist NPO na een bepaalde tijd haperen en rtlXl stopt met beeld en geluid zodra de reclame stukje afgelopen is, heeft iemand advies welke firmware met uitzendng gemist, RTL XL, NPO wel goed werken .. ik las iets van finless...?????
Ik heb nu ook een minix X7 mini gekocht met een A2 afstandbediening , even spelen leert al snel dat lang niet alles werkt. na upgrade naar de laatste versie firmware, blijft uitzendingemist NPO na een bepaalde tijd haperen en rtlXl stopt met beeld en geluid zodra de reclame stukje afgelopen is, heeft iemand advies welke firmware met uitzendng gemist, RTL XL, NPO wel goed werken .. ik las iets van finless...?????
Ik heb met een gewone X7 dezelfde ervaringen met NPO, RTL XL, etc.
Heeft te maken met het fenomeen dat ik hier al div. keren heb omschreven.
Ik wacht nog steeds op een oplossing.... maar ik ben bang dat die bij Rockchip vandaan moet komen. Ik heb thuis nog Android telefoons met veel lagere specs liggen die wel probleemloos de dynamische (HLS/Smoothstreaming) streams aan kunnen......
Helaas niet het antwoord dat je zocht. Wel het eerlijke antwoord.
Er zijn overigens roms waarbij de NPO app het nog wel aardig doet (Finless is er volgens mij inderdaad 1 van). Maar RTL XL of streams op NPO sites (bv. visual radio van www.3fm.nl) blijven een probleem.
Heeft te maken met het fenomeen dat ik hier al div. keren heb omschreven.
Ik wacht nog steeds op een oplossing.... maar ik ben bang dat die bij Rockchip vandaan moet komen. Ik heb thuis nog Android telefoons met veel lagere specs liggen die wel probleemloos de dynamische (HLS/Smoothstreaming) streams aan kunnen......
Helaas niet het antwoord dat je zocht. Wel het eerlijke antwoord.
Er zijn overigens roms waarbij de NPO app het nog wel aardig doet (Finless is er volgens mij inderdaad 1 van). Maar RTL XL of streams op NPO sites (bv. visual radio van www.3fm.nl) blijven een probleem.
[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 10-02-2014 00:21 ]
eymey?
Je bedoelt dat de videostream van http://www.3fm.nl/live niet goed werkt op Android vanuit de browser of is het een app? Hoe start je het? Dan ga ik die vraag alvast even bij Pivos droppen.
Je bedoelt dat de videostream van http://www.3fm.nl/live niet goed werkt op Android vanuit de browser of is het een app? Hoe start je het? Dan ga ik die vraag alvast even bij Pivos droppen.
[ Voor 5% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-02-2014 02:40 ]
@eymey
Is het een driver probleem zijn, van de rockchip zelf. jee.. als ik tijd heb zal ik deze forum even doorlezen.
Ik heb eigenlijk voor deze minix mini gekozen , om uitzending gemist oa te kunnen bekijken
Had niet verwacht dat deze met een quad core dit niet zou kunnen. Had ook niet voor een smart TV gekozen , wilde juist wat mijn GSM kan ook op de TV en niet afhankelijk zijn van de smart apps van TV merken... maar waar heb je de vraag neergelegd bij minix of bij ?????
Is het een driver probleem zijn, van de rockchip zelf. jee.. als ik tijd heb zal ik deze forum even doorlezen.
Ik heb eigenlijk voor deze minix mini gekozen , om uitzending gemist oa te kunnen bekijken
Had niet verwacht dat deze met een quad core dit niet zou kunnen. Had ook niet voor een smart TV gekozen , wilde juist wat mijn GSM kan ook op de TV en niet afhankelijk zijn van de smart apps van TV merken... maar waar heb je de vraag neergelegd bij minix of bij ?????
ik heb het in meerdere threads over nieuwe firmware op www.minixforums.com e.a. aangekaart.
Maar het lijkt de meesten niet zo te boeien (ook al ben ik ervan overtuigd dat dit ook ten grondslag ligt aan veel problemen die ik buitenlandse mensen zie hebben met bv. de dienst "hulu".
Adaptive streaming / HLS / Smoothstreaming (hoe je het ook wil noemen) komt gewoon steeds vaker voor.
De enige rom waar ik streaming echt perfect heb zien werken is een Android 4.2 rom van Strauzo (dus niet de 4.4 waar hij nu ook mee bezig is), gebaseerd op een uitgelekte nieuwere Android SDK, die Rockchip om de 1 of andere reden niet geeft aan fabrikanten van dit soort producten.
Maar het lijkt de meesten niet zo te boeien (ook al ben ik ervan overtuigd dat dit ook ten grondslag ligt aan veel problemen die ik buitenlandse mensen zie hebben met bv. de dienst "hulu".
Adaptive streaming / HLS / Smoothstreaming (hoe je het ook wil noemen) komt gewoon steeds vaker voor.
De enige rom waar ik streaming echt perfect heb zien werken is een Android 4.2 rom van Strauzo (dus niet de 4.4 waar hij nu ook mee bezig is), gebaseerd op een uitgelekte nieuwere Android SDK, die Rockchip om de 1 of andere reden niet geeft aan fabrikanten van dit soort producten.
Ok, ik zal dir forums ook eens doorlezen..
Ik zal die van Strauze ook eens testen ..
misschien stomme vraag, maar kan ik gewoon andere firmware(van Strauze bijvoorbeeld) er inzetten zoals beschreven staat op de minix site , op dezelfde manier , zonder iets te moeten hacken etc.
Ik zal die van Strauze ook eens testen ..
misschien stomme vraag, maar kan ik gewoon andere firmware(van Strauze bijvoorbeeld) er inzetten zoals beschreven staat op de minix site , op dezelfde manier , zonder iets te moeten hacken etc.
@Niek:
Zo'n beetje elke rom die ik gedownload heb kwam met flashtools. Soms worden er net iets andere tools gebruikt, maar die zitten er dus (bijna) altijd wel bij
(Inclusief instructies)
Is gewoon een kwestie van Recovery starten, flashtool z'n werk laten doen -> klaar.
Zo'n beetje elke rom die ik gedownload heb kwam met flashtools. Soms worden er net iets andere tools gebruikt, maar die zitten er dus (bijna) altijd wel bij
Is gewoon een kwestie van Recovery starten, flashtool z'n werk laten doen -> klaar.
@Niek1974: Let er wel op dat je de 'oude' Strauzo SDK2 rom (Android 4.2) pakt. Met de Android 4.4 rom had ik op streaming gebied niet veel succes.
Ook moet je je beseffen dat Strauzo de ROM's zo 'stock android' mogelijk houdt. Dit houdt in dat veel dingen nog niet lekker werken op een TV en dat je nog wat moet tweaken.
Ook moet je je beseffen dat Strauzo de ROM's zo 'stock android' mogelijk houdt. Dit houdt in dat veel dingen nog niet lekker werken op een TV en dat je nog wat moet tweaken.
Hi
Ik zal kijken of ik de Strauzo kan vinden, tweaken.... ben nog nieuw hier, wat valt er te tweaker
overclocken of puur settings.....!!
Ik zal kijken of ik de Strauzo kan vinden, tweaken.... ben nog nieuw hier, wat valt er te tweaker
overclocken of puur settings.....!!
Settings uiteraard. Maar daarover is al genoeg hier te vinden m.b.t. de Strauzo rom's (of evt op Freaktab )
Verwijderd
Hey,
Ik heb een Minix Neo x5 waarover ik 2 vragen heb.
1. Als ik er een toetsenbord op aansluit staat dit ingesteld als qwerty. Is er een mogelijkheid om dit in te stellen naar azerty, meer pebaald het belgisch toetsenbord?
2. Kan ik deze instellen dat wanneer de neo opstart er automatisch een app start? Bijvoorbeeld de webbrowser? Is er een 'simpele' manier voor?
Alvast bedankt
Ik heb een Minix Neo x5 waarover ik 2 vragen heb.
1. Als ik er een toetsenbord op aansluit staat dit ingesteld als qwerty. Is er een mogelijkheid om dit in te stellen naar azerty, meer pebaald het belgisch toetsenbord?
2. Kan ik deze instellen dat wanneer de neo opstart er automatisch een app start? Bijvoorbeeld de webbrowser? Is er een 'simpele' manier voor?
Alvast bedankt
1. Kan in de settings van android zelf
2. App downloaden die dat regelt
2. App downloaden die dat regelt
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer