Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
pe1dnn schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:01:
Eindelijk een XBMC die het op een MK808B met Finless 1.7 ROM wel goed doet. Het is een versie gemaakt voor de Minix apparaten, maar deze werkt ook op de FInless 1.7 ROM:

http://flumpster.lolcakes...BMC-MINIX_BETA2_Test1.apk

(Ik denk dat die gepatched is want de echte Minix versie test of het een Minix apparaat is...). Enige andere wijziging is een geupdate libstagefright.so want die bij de Finless 1.7 ROM is een oude met wat problemen.

Voor het eerst kon ik de "Monsters" sample video van http://www.auby.no/files/video_tests/ zonder haperingen kijken. Dat kon tot nu toe alleen met Gotham alpha's op een Android 4.2 ROM, maar die ROMs hebben allemaal problemen met het netwerk en de NPO app.

Met deze combinatie dus voor het eerst een installatie met zowel een volledig werkende NPO app als een werkende XBMC zonder externe speler.

Die Minix XBMC is gebaseerd op Frodo 12.3.
Thanks! Die ga ik eens proberen!

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29
Nu ook een finless rom (beta) met android 4.4 Kitkat

http://www.freaktab.com/showthread.php?9389-NEW-Finless-ROM-2-0-KitKat-4-4-2-for-AP6210-wifi-BETA&p=127733#post127733

While I built and tested this on my CX-919 it should also work for the following devices:
CX-919, MK908-II, GM282, GK525, iMito QX2, IPPLI Mars I2C

.
helloitsme schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:35:
Android 4.4 (beta) voor sommige Tronsmart producten, waaronder de CX-919 :)

http://blog.geekbuying.co...mware-for-their-tv-boxes/

http://www.cnx-software.c...rockchip-rk3188-mini-pcs/

edit:
geinstalleerd. Lijkt goed te werken (ik gebruik overigens een lan-usb aansluiting). En... NPO uitzinding gemist lijkt ook goed te werken :) :) :)

Edit 2: er zitten nog wel een paar vreemde foutjes in, waaronder een 'rotatie probleem' -> het beeld draaid soms een kwart slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
helloitsme schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 07:28:
Nu ook een finless rom (beta) met android 4.4 Kitkat

http://www.freaktab.com/showthread.php?9389-NEW-Finless-ROM-2-0-KitKat-4-4-2-for-AP6210-wifi-BETA&p=127733#post127733

While I built and tested this on my CX-919 it should also work for the following devices:
CX-919, MK908-II, GM282, GK525, iMito QX2, IPPLI Mars I2C

.
[...]
meteen maar gedownload :9
heb alleen nog even een usb hub nodig zodat ik een usb kan aansluiten om extern titanium backups op te slaan, en waar de usb-connector voor de airmouse in kan zodat wifi het misschien wat beter doet..

Edit: nevermind.
KitKat draait op mn Cx-919 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 03-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 14:53
Kwam zojuiste deze nog tegen, de iconBIT Toucan Stick HD. Android stick met remote.
Is dit wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 22:52
Kan iemand mij een goede stick aanraden die een youtube app heeft en die ook als internet radio kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
champion16 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:06:
Kan iemand mij een goede stick aanraden die een youtube app heeft en die ook als internet radio kan dienen?
Dat kunnen alle sticks wel ;)
Ze draaien zo goed als allemaal op android en daarmee kan het, dus succes met een leuke stick uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Laatst online: 21-09 22:52
dutchgio schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Dat kunnen alle sticks wel ;)
Ze draaien zo goed als allemaal op android en daarmee kan het, dus succes met een leuke stick uitzoeken...
Nog maar eens een vraagje als dat mag :).
Ik wil dit als cadeautje voor iemand kopen die het meer als internet radio wil gebruiken. Radio's van wat 'kleinere' landen. Kan ik ergens zien of er al een app ervoor is op android? Of kan dit makkelijk erop worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
https://play.google.com/store/search?q=radio&c=apps&hl=nl
champion16 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Nog maar eens een vraagje als dat mag :).
Ik wil dit als cadeautje voor iemand kopen die het meer als internet radio wil gebruiken. Radio's van wat 'kleinere' landen. Kan ik ergens zien of er al een app ervoor is op android? Of kan dit makkelijk erop worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Korte ervaringen met KitKat Finless Beta op CX-919;
- redelijk stabiel, had aan het begin 1 reboot en nu geen last meer van gehad
- geen usb-hub nodig; wifi werkt prima en de airmouse ook!
Voorheen had ik last van storing tussen beide omdat ze op 2.4Ghz zitten maar nu werkt het prima
- archos player wil niet installeren :(
Error code -24 ofzo.. Daar moet ik nog even achteraan hoe dat op te lossen is
- xbmc minix editie van hierboven ergens doet het goed!
- NPO doet het. Kwaliteit kan beter want het is geen HD, maar in iedergeval normaal te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:53
G.Scholtens schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:48:
Kwam zojuiste deze nog tegen, de iconBIT Toucan Stick HD. Android stick met remote.
Is dit wat?
Ik heb hem besteld met mijn €35 euro waardebon bij de Neckermann, ik hoop er maandag meer over te kunnen zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk zit ik hier juist, en hopelijk kan iemand mij helpen. Via IBood heb ik de Mini TV Dual-Core A9 Processor aangeschaft. Bevalt goed op 1 puntje na, het internet werkt niet wat je noemt vlekkeloos. Als ik wil inloggen op Google Playstore dan krijg ik de volgende melding:

"Can't establish a reliable connection to the Server.

This could be a temporary problem or your Android device may not be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care"

Ik heb het meerdere malen geprobeerd en hetzelfde probleem blijft, hij geeft een soortgelijke melding wanneer ik Youtube filmpjes wil afspelen. De vraag zal ondertussen wel duidelijk zijn, wie weet waar dit aan ligt en hoe kan ik het oplossen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:49:
This could be a temporary problem or your Android device may not be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care"

Ik heb het meerdere malen geprobeerd en hetzelfde probleem blijft, hij geeft een soortgelijke melding wanneer ik Youtube filmpjes wil afspelen. De vraag zal ondertussen wel duidelijk zijn, wie weet waar dit aan ligt en hoe kan ik het oplossen?
Customer Care bellen? Serieus hoor, blijkbaar heb je niet de moeite genomen om eerdere bijdragen even door te nemen anders had je het antwoord wel geweten. Ik zou antwoord kunnen geven maar aangezien dit onderwerp al zo verschrikkelijk vaak besproken is vind ik dat zonde van mijn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

Ik heb nu de imito mx2. Ik heb nog niet gebruikt gemaakt van xbmc. Maar ik ben van plan van om de imito te verkopen en dan de raspberry te kopen. Is dit eigenlijk wel nodig. Is xbmc op android nu zo ver dat het wel goed draait? En daarmee bedoel ik stabiel door de menus heen bladeren zonder dat xbmc elke seconde weer crasht of vastloopt. En dan hij 1080 p (hardware decoding) films kan afspelen zonder enige haperingen (in de xbmc player, dus zonder tussenkomst van mx player).

Als dit goed werkt moet ik toch maar weer xbmc gaan proberen op de imito. Ik kan het nu helaas niet testen omdat ik heb voor een onbepaalde tijd heb uitgeleend aan een vriend.

Laatste keer dat ik xbmc probeerde op de imito (finless) is al weer een paar maanden geleden. Toen was het echt een no-go

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Laatst online: 03-10-2022
pe1dnn schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:37:
[...]
Ik heb net even snel voor je probeert. De reclame van RTL XL doet het (duh) maar voor de rest "geen verbinding" (hee, staat ook in het play store commentaar). En ook de Veronica app geeft zelfs geen reclame, helemaal niets.
Bedankt voor de moeite, zal wel zijn dat de cx919 is geroot. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
ibiben95 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:50:
Is xbmc op android nu zo ver dat het wel goed draait? En daarmee bedoel ik stabiel door de menus heen bladeren zonder dat xbmc elke seconde weer crasht of vastloopt.
XBMC voor Android is nog niet af wat betreft hardware versnelling, maar wat jij hier schrijft is heel wat anders. XBMC draait al heel, heel, heel veel maanden zeer stabiel. Verkeerd of met haperingen rendenderen van 1080p ja, maar crashes en vastlopers? Met bladeren door menu's nog wel? Dat is echt geen XBMC probleem hoor.

Ik heb meer het idee dat je stick geen goede voeding heeft. Dan krijg je namelijk het gedrag wat je beschrijft. Andere oorzaak kan zijn dat het gewoon een snert ding is met veel te weinig koeling waardoor hij te heet wordt. Wat het ook is, geen XBMC update gaat helpen om de voeding of de stick beter te maken.

Wat betreft het echte XBMC probleem. Daar wordt hard aan gewerkt en inmiddels zijn er al speciale XBMC versies voor de OUYA en MINIX die het goed doen. Dus ik verwacht dat als XBMC 13 klaar is dat het goed zal lopen want de ontwikkelaar van die specials is van het XBMC ontwikkel team.

Overigens is daarnaast ook een goede Android ROM nodig, wat bij die sticks zit is meestal ook nog niet goed genoeg, hoewel ook daarin langzaam verbetering zit. Maar als je die stick al een tijdje hebt zul je daar ook een betere versie op moeten zetten, al was het maar om de de fabrikant ook verbeteringen heeft gemaakt aan de verschillende bibliotheken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Rhesus schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 20:44:
[...]

Bedankt voor de moeite, zal wel zijn dat de cx919 is geroot. 8)7
Misschien werkt zooets:
Google Play: Hide my Root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Wat heeft een betere gebruikerservaring met xbmc. De imito mx2 of de raspberry. En dan installeer je natuurlijk de Minix xbmc of ouya xbmc versie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
ff een noob vraagje,

Ik wil ook wat gaan experimenteren met een android stick op mijn (oude) LCD TV.
Echter vraag ik mij af of je die apps dan kan besturen/bedienen dmv mijn Logitech Harmony AB? Deze is namelijk aangesloten op mijn mediaplayer middels een USB IR Receiver.
Dan zal ik die USB IR Receiver zeker steeds moeten ompluggen van de mediaplayer naar de Android Stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Yeeha, mijn Mele F10 Pro is binnen ter vervanging van mijn Minix A2 Airmouse. Ben benieuwd of dit ding in combinatie met mijn Minix X7 een beetje werkt. Wel even de juiste drivers inladen maar dan moet het toch wel okay werken :) Die A2 airmouse was echt verschrikkelijk.

Vanavond testen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:13

Nox

Noxiuz

Kunnen de bluetoothadapters in de boxjes/sticks (met name de MK808) ook als 'slave' of 'client' dienen? De bedoeling is om via de spotify app op de telefoon muziek te streamen naar een boxje/stick die het afspeelt. Dit mag ook via wifi maar moet simpel werken en niet al te veel accu kosten. De wifi hier is af en toe een beetje wispelturig op de telefoon die moet streamen.

Mijn moeder wil al een tijdje haar muziek van haar telefoon naar de soundbar streamen maar die heeft alleen digitale inputs (geen HDMI). Nu is het op zich wel een optie om de stick/box in de tv te stoppen en het scherm van de tv uit te zetten. Dan is het nogal vervelend om een ander nummertje op te zoeken als je dan weer de hele tv moet inschakelen.

Zat sticks/boxes met BT maar geen enkele meldt of het ook als ontvanger van muziek kan dienen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Iemand al ervaring met SPMC. De versie die (bijna) alles kan?
http://www.freaktab.com/showthread.php?8363-SPMC

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 22:36
W.Zijlstra. schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:01:
Yeeha, mijn Mele F10 Pro is binnen ter vervanging van mijn Minix A2 Airmouse. Ben benieuwd of dit ding in combinatie met mijn Minix X7 een beetje werkt. Wel even de juiste drivers inladen maar dan moet het toch wel okay werken :) Die A2 airmouse was echt verschrikkelijk.

hallo W.Zijlstra.

Ik wil graag een minix x7 mini met minix A2 airmouse aanschaffen , maar ik lees dat u de A2 een slechte afstandsbedieing vind , en een andere heeft gekozen. Als ik de youtube filmpjes mag geloven is de A2 een van de betere afstandsbedieningen, of is die van u toevallig defect?? . of wat is eigenlijk het probleem

ook met de laastste FW
En wat zijn de ervaringen van andere mensen ????

gegroet
Niek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44
W.Zijlstra. schreef op maandag 06 januari 2014 @ 12:01:

Dag mede-Groninger ;) Als je geklooi hebt met de audiooutput, moet je even die app downloaden die de audiooutput forceert. Op mijn stick wordt de default audiooutput anders ingesteld op de F10 pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 15:06
Als ik hem download krijg ik een .zip.exe en dat vind ik dan weer wat verdacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:26:
[...]

Dag mede-Groninger ;) Als je geklooi hebt met de audiooutput, moet je even die app downloaden die de audiooutput forceert. Op mijn stick wordt de default audiooutput anders ingesteld op de F10 pro :)
Hoi ! Ik heb gek genoeg geen last van geklooi met die audio output, ik gebruik namelijk ook een USB DAC en die pakt altijd de audio - dat is nou net wat ik wil, haha. Dus die bug werkt in dit geval tot m'n voordeel :D
niek1974 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:21:
[...]

hallo W.Zijlstra.

Ik wil graag een minix x7 mini met minix A2 airmouse aanschaffen , maar ik lees dat u de A2 een slechte afstandsbedieing vind , en een andere heeft gekozen. Als ik de youtube filmpjes mag geloven is de A2 een van de betere afstandsbedieningen, of is die van u toevallig defect?? . of wat is eigenlijk het probleem

ook met de laastste FW
En wat zijn de ervaringen van andere mensen ????

gegroet
Niek
Ik heb gister de Mele F10 Pro getest. Hij werkt echt bijzonder veel beter. De airmouse functie is stabieler, de knopjes logischer, hij heeft een paar grote voordelen.
- Lithium ION batterij - die a2 airmouse is aan batterij vreter omdat standaard de airmouse aanstaat als je hem oppakt - dit slurpt batterijen.
- De Mele F10 Pro staat standaard op 'remote' functie en is dus een flink stuk energie zuiniger en heeft een oplaadbare batterij.
- De A2 airmouse heeft een knopje waarmee je de airmouse aan en uit kan zetten - de Mele F10 Pro zet de airmouse uit als je hem omdraait en iets in wil typen , super handig! daarnaast staat de airmouse alleen aan in airmouse mode. veel beter.

Verder - de A2 is een prima ding maar dat de airmouse standaard aanstaat is echt een forse bug, het is iritant en slurpt batterijen.

Het nadeel van de Mele F10 Pro is dat hij niet goed word ondersteunt door de X7, oftewel je moet de drivers van de A2 airmouse er zelf uitslopen en vervangen voor die van de F10 Pro + keymap toevoegen anders werken niet al je knopjes.

Dat moet ik nog even doen. Daarnaast heb ik het idee dat de X7 niet genoeg sap levert aan de usb poorten vandaar dat ik wat problemen ervaar met beide airmousen - dit ga ik vanavond testen met een powered usb hub.

Die USB dac werkt namelijk stukken beter sindsdien ik m'n A2 airmouse er niet meer in heb - minder plopjes en kraakjes.

Met de Logitech K520 en Mele F10 Pro heb ik random shutdowns - een bekend probleem bij de mele, maar dus nu ook bij de logitech. vanavond testen of dit aan de power ligt - anders is het een software probleem wat gefixed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Het nadeel van de Mele F10 Pro is dat hij niet goed word ondersteunt door de X7, oftewel je moet de drivers van de A2 airmouse er zelf uitslopen en vervangen voor die van de F10 Pro + keymap toevoegen anders werken niet al je knopjes.

[...]
Heb jij hier een linkje / tutorial van :$ ... ( heb de F10 Mele pro nu al dik een maand ... en 'standaard' kom ik er best wel mee uit :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
LinuX-TUX schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Heb jij hier een linkje / tutorial van :$ ... ( heb de F10 Mele pro nu al dik een maand ... en 'standaard' kom ik er best wel mee uit :Y) )
Ik zal als ik er zelf mee bezig ga (een dezer dagen) even een verslagje bijhouden en hier opgooien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Ik zal als ik er zelf mee bezig ga (een dezer dagen) even een verslagje bijhouden en hier opgooien :-)
Kan het niet zijn dat je wifi stoort op de receiver van de airmouse?

heeft iemand zijn stick wel eens headless gebruikt? Dus zonder het scherm aan te hebben gebruiken om muziek af te spelen (via een receiver)?

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 07-01-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:59:
[...]

Kan het niet zijn dat je wifi stoort op de receiver van de airmouse?

heeft iemand zijn stick wel eens headless gebruikt? Dus zonder het scherm aan te hebben gebruiken om muziek af te spelen (via een receiver)?
Nope! Ik heb prima bereik. Probleem doet zich ook voor naast de USB reciever, verlengkabel ook geprobeerd. Werkt trouwens op laptop prima vanaf 10 meter.

Die shutdowns is echt iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:48:
[...]

Nope! Ik heb prima bereik. Probleem doet zich ook voor naast de USB reciever, verlengkabel ook geprobeerd. Werkt trouwens op laptop prima vanaf 10 meter.

Die shutdowns is echt iets anders.
zou sowieso de powersupply checken.

Ik heb voor 15 euro een poweredhubje van de saturn. Die voedt mijn stick ook gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 09:47
ik heb sinds kort een mx android tv box. Ik wil hem o.a. gaan gebruiken als stille zuinige pc voor surfen op internet. Ik zou graag mijn Logitech Z-10 usb speakerset gebruiken maar ik weet niet hoe ik het geluid uit de
speakers krijg. ook valt de resolutie een beetje tegen. 720P voor menu's en websites is toch een beetje onscherp op een 24 inch moitor. Is er een manier om de resolutie op 1080P te brengen? Filmpjes op Youtube werken prima maar ik krijg de filmpjes op gamekings.tv nog niet aan de praat. Ik heb een browser geprobeerd die flash ondersteunt maar de video op Gamekings speelde in een erg lage framerate. iemand die mij kan vertellen hoe ik flash vloeiend aan de praat krijg? Of is dat teveel gevraagd van het apparaatje? Toch al een beetje enthousiast over het apparaat. de resolutie went al een beetje en het surfen werkt prima. ook staat er XBMC op waar ik veel goeds over gehoord heb maar nog nooit zelf geprobeerd heb, dus ik heb wel zin om daar een beetje mee te gaan klooien.

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Welke stick heb je? Kan ke geen andere resolutie bij de settings instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
bij display settings staat alleen font size en wireless display. Ik heb het geluid op de Z-10 al aan de praat doormiddel van de av out. Klinkt best goed. Ik heb een mx android tv box met android 4.2.2 en Armlogic AML8726-mx processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Laatst online: 22:53
Ik ben nu een uurtje bezig met een Iconbit Toucan stick HD en kan maar een ding aanraden: Begin er niet aan! Hij krijg met geen mogelijkheid verbinding met de playstore (wel inloggen, kan niks vinden, nog installeren). Youtube blijft om de haverklap hangen en op een aantal andere voorgeïnstalleerde apps loopt hij gewoon vast. Inmiddels twee routers getest, zelfs een vlak erlangs, maakt allemaal niks uit. Ook firmware geupdate, maakt niks uit. So far heel slechte aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 21:42
Robolokotobo schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:51:
bij display settings staat alleen font size en wireless display. Ik heb het geluid op de Z-10 al aan de praat doormiddel van de av out. Klinkt best goed. Ik heb een mx android tv box met android 4.2.2 en Armlogic AML8726-mx processor.
XBMC kan flash video spelen, maar dan moet je dus de juiste link hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:55:
[...]

zou sowieso de powersupply checken.

Ik heb voor 15 euro een poweredhubje van de saturn. Die voedt mijn stick ook gelijk.
(Crosspost)

Ik heb inmiddels mijn powered-usb hub probeersel afgerond ; helpt geen fuk. Mijn DAC heeft nog steeds plopjes en kraakjes bij high CPU load - ook werkt mijn Mele F10 Pro nog steeds hetzelfde - prima, maar shutdown bug (random).

Helaas, is het dus toch een USB driver probleem. Zal binnenkort dmesg eens gaan door snuffelen voor debugging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
SidewalkSuper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:05:
[...]

XBMC kan flash video spelen, maar dan moet je dus de juiste link hebben :)
Wat bedoel je met link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:35:
[...]

(Crosspost)

Ik heb inmiddels mijn powered-usb hub probeersel afgerond ; helpt geen fuk. Mijn DAC heeft nog steeds plopjes en kraakjes bij high CPU load - ook werkt mijn Mele F10 Pro nog steeds hetzelfde - prima, maar shutdown bug (random).

Helaas, is het dus toch een USB driver probleem. Zal binnenkort dmesg eens gaan door snuffelen voor debugging.
Ik gok dat die stick niet goed is afgeschermd en daardoor stoort, ofzo.

Wordt hij ook niet te warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 24-09 16:26
OgWok schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:14:
[...]
Misschien is het verstandigste een NUC te kopen en daar een Windows op te draaien. Waarschijnlijk de meest "volwassen" optie; wel een stuk duurder. Gaat die NUC jaren mee? Na Windows 10 ;) wordt hij zo traag dat je wat anders koopt.
Valt me nu net pas op dat de goedkoopste NUC maar iets duurder is dan mijn max. budget. 130 euro. Moet dan nog wel RAM en SSD in, maar goed... daar is wel aan te komen natuurlijk. Hm interesting.
Maar wat draai je op zo'n ding als je er een mediaspeler van wilt maken, gewoon Windows 8 of wat anders?

(sorry voor de offtopic vraag, weet niet waar ik hem anders kan stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Windows. Ubuntu. Xmbcuntu (of hoe het heet). Wat je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 24-09 16:26
Oké... En draait dat allemaal soepel en geschikt voor o.a. XBMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Vaag ik kan maar 1 oud topic vinden over grooveshark en daar kan je niet meer in reageren.

Maar mijn vraag is, ik krijg met grooveshark (muziek ala spotify) alleen een soort van mono geluid, is dit normaal, omdat ik ergens gelezen had dat je voor android een Unlimited abonnement nodig had?

Welke ROM werkt het beste icm Imito MX1 en XBMC?
Ik krijg namelijk met geen mogelijkheid Youtube in xbmc aan de praat en heb al een aantal builds geprobeerd. Bij sommige werkt helemaal niks meer ook 1Channel niet en dat is toch wel het belangrijkste.

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-01-2014 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
is er inmiddels al wat meer bekend over de nieuwe Pivos? die zouden toch in december komen?

ik heb zelf een Ugoos UT1, daar is inmiddels een prima KitKat rom voor uitgekomen die zelfs zware 1080p films met DTS op 24p foutloos afspeelt. rom is nog niet helemaal af maar het gaat de goede kant op met android en fullHD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Ik hoop dat er voor de Minix apparaten (en mijn Minix Neo X7) ook snel kitkat roms gaan verschijnen :).

Hopelijk komen er op HTTP streaming gebied vanuit browser of apps van bv. 3fm dan ook substantiele verbeteringen. Want met de SDK die de fabrikanten op dit moment van Rockchip krijgen is het nog steeds tranen met tuiten.

Het enige voordeel van de huidige stock roms van bv. Minix zelf, is dat je 'netjes' de rechter muisknop als 'terug' knop hebt (wat op veel modernere meer stock Android custom roms niet het geval is) en dat men standaard een rotation lock op landscape in de ROM heeft zitten en ook standaard de statusbalk, notification area en softbuttons onderaan.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 08-01-2014 09:32 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Bestaan er ook android boxen die aan de achterzijde van een tv gemonteerd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:18
G.Scholtens schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:36:
Bestaan er ook android boxen die aan de achterzijde van een tv gemonteerd kunnen worden?
Hoe bedoel je? Er zijn er genoeg die je in de HDMI-poort achterop je TV zet....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
:') ... nieuwe 008 firmware op m'n Neo X7 gezet, vanaf nu af aan blijf ik alleen bij Finless roms, wat een crap release is dat zeg. Daarbij nog kleine foutjes gemaakt waar Finless (Bob) al meerdere malen een note van had gemaakt bij Minix, maar nog steeds erin zitten (init.d etc)

Ik blijf wel weer wachten op release 1.9 van hem.

Tevens, ik moet mijn cross compile kunsten een keer gaan opschonen/opnieuw leren, lijkt het erop dat er sources vrij gekomen zijn van een hele rom voor rk3188 devices. Dit is goed nieuws voor linux ontwikkelaars die hardware acceleratie volledig willen maken om gewoon een linux distro er werkend op te krijgen. (ja, ik ben me bewust dat het al kan ... alleen is het nog net niet, terwijl deze devices WEL de potentie hebben ... zeker nadat de android layer overhead eraf gestript is)

Iemand anders ervaring met Strauss SDK2 roms? Wat is jullie ideale rom voor de Neo X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb op mijn Minix Neo X7 wel een keer de Strauss SDK2 rom geprobeerd.

Wat positief is, is dat het gewoon veel meer werkt zoals ik van moderne smartphones en tablets gewend ben: Streaming in apps gaat beter, geen bufferproblemen met HLS/Smoothstream streams, meer videoformaten die door het default media framework (en dus de interne videoplayer) gespeeld kunnen worden.

Echter, de ROM had de rechter muisknop niet als 'back' ge-mapped staan en je moest een rotation lock app gebruiken om het scherm in landscape geforceerd te houden. En scaling van de HDMI output of resolutie kon je niet instellen, net zo min als de Minix-specifieke sound outputs.

Linux native op een rk3188 device draaien is natuurlijk wel reuze interessant, maar aan de andere kant heb ik juist specifiek een dergelijk device om Android (met een keur aan apps) op m'n TV te hebben. Als ooit 1080p vloeiend spelen in bv. XBMC onder Android betrouwbaar werkt, dan is dat mooi mee genomen. Maar an sich kan ik de meeste 1080p en 720p content met HD audio op m'n netwerk ook al goed met m'n Bluray-speler afspelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 00:06:
[...]

Ik gok dat die stick niet goed is afgeschermd en daardoor stoort, ofzo.

Wordt hij ook niet te warm?
T'is een Neo X7 en draait Stock de Finless 1.8 rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
TheOmen schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:38:
[...]

Hoe bedoel je? Er zijn er genoeg die je in de HDMI-poort achterop je TV zet....
Dit bedoel ik niet, eentje die je aan de achterzijde kan vast maken. Net als een apple tv of roku?

Dit idee?Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/419Xzs3BQlL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
ik heb ondertussen de filmpjes op gamekings.tv aan de praat. Tot mijn verbazing werkte het vandaag gewoon met de browser die op het apparaat meegeleverd wordt. Gister ook even xbmc geprobeerd. Ik dacht altijd dat het een soort van bibliotheek was om je films te beheren maar tot mijn verbazing kon ik gewoon de nieuwste films direct streamen. Dit verliep vlekkeloos in HD. Ik moest alleen wel het geluid synchroniseren maar dat was ook in een minuut gefixed.

De enige twee dingen waar ik nog tegen aanloop is dat er ruis is over de boxen als ik de muis beweeg en dat de resolutie van de menu's en de browser 720P i.p.v. 1080p is. De ruis is in principe wel op te lossen door het geluid uit te doen op het moment dat er geen muziek is en er niemand praat. Het 1080p verhaal zal wel lastig worden denk ik. misschien iemand die er iets op weet?

Maar in principe zeer tevreden over de MX Android TV box. Vooral als je ziet hoeveel functionaliteit het apparaat biedt en dat ik hem gewoon kan gebruiken als desktopvervanger. Stil, zuinig, erg goedkoop in aanschaf (109 euro) vier usb poorten, hdmi, av, spdif, wifi, bluetooth, SD card reader, xbmc meegeleverd. alleen voor zware games zal ik nog de Windows PC opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je een nieuwe rom op zo'n stickje zetten met een Mac? Want het bijgeleverde bootprogramma is een .exe bestand...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb een tijdje geleden de Tizzbird N1 gekocht voor 35 euro en ben er erg tevreden mee, gezien het bedrag. Het apparaat kan -in tegenstelling wat hier werd gezegd- gewoon HD afspelen. Ook werkt met een nieuwe update de Play Store ook. Het blijft een goedkoop apparaat met dito gebruikerservaring, maar als Tweaker vond ik het de 35 euro waard.

Het enige probleem is wifi. De verbinding is gewoonweg erg traag. De doorvoersnelheid loopt op tot ongeveer 1,5 MB/s, maar gek genoeg heeft hij daar een soort aanlooptijd voor nodig. Video streamen is daarom erg lastig.

Is het mogelijk om een apart wifistickje (eentje van 10-15 euro bijv.) te plaatsen, of heeft dat weinig zin?

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 09-01-2014 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het wel eens geprobeert met mijn mk908 maar neks. alsof andoid maar 1 wlan mag hebben

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:16:
Hoe kan je een nieuwe rom op zo'n stickje zetten met een Mac? Want het bijgeleverde bootprogramma is een .exe bestand...
Volgens mij niet. Misschien met een vm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StephanVierkant schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:13:
Ik heb een tijdje geleden de Tizzbird N1 gekocht voor 35 euro en ben er erg tevreden mee, gezien het bedrag. Het apparaat kan -in tegenstelling wat hier werd gezegd- gewoon HD afspelen. Ook werkt met een nieuwe update de Play Store ook. Het blijft een goedkoop apparaat met dito gebruikerservaring, maar als Tweaker vond ik het de 35 euro waard.

Het enige probleem is wifi. De verbinding is gewoonweg erg traag. De doorvoersnelheid loopt op tot ongeveer 1,5 MB/s, maar gek genoeg heeft hij daar een soort aanlooptijd voor nodig. Video streamen is daarom erg lastig.

Is het mogelijk om een apart wifistickje (eentje van 10-15 euro bijv.) te plaatsen, of heeft dat weinig zin?
Wat voor een router heb je en heb je nog wifi g apparaten in het netwerk?

Een USB adapter kan alleen werken als de chip in de adapter overeenkomt met de chip in het apparaat waardoor de juiste drivers beschikbaar zijn. Ik heb de chip die in de TizzBird zit in geen USB adapter gezien dus die optie gaat niet door. Zelf heb ik ook de TizzBird en ook een probleem met de beperkte snelheid. Wat wel kan is om een USB to ethernet adapter aan te schaffen, maar die moet ook weer over een bepaalde chip beschikken anders werkt het ook niet. Op het Duitse TizzBird forum zeggen ze dat een adapter die over de chip MosChip Semiconductor MCS7830 10/100 Mbps Ethernet adapter beschikt werkt. Welke optie ik zelf wel interessant vind, maar wat wel een hoop werk is, waar je toch wel diepgaandere kennis voor nodig hebt en ook root op het apparaat is om de draadloze drivers te vervangen voor een chipset die jij gaat gebruiken voor de USB stick.

http://forum.tizzbird-tv....01cb6ea2ceac42f8&start=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayuubee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-08 20:22
Beste Habermas

Ik heb een Ugoos ut1 en krijg hem niet aan de praat op mijn windows 7 64bit machine.
Ik heb een OTG kabel met een 1.5m usb male naar usb male.
Ik heb de hdmi kabel erin gestopt om er zeker van te zijn dat mijn ut1 in flashmode (recovery system) staat.
Ik hoor en zie helemaal niks verschijnen in mijn apparaatbeheer.
Is mijn kabel niet goed? welke otg kabel gebruik jij?
Kan jij mij misschien helpen?
Alvast bedankT.

Mvg,

JW
habermas schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:08:
moet zeggen dat ik na wat tweaken inmiddels razend blij ben met de Ugoos UT1 :)

draai een Finless 1.6 ROM van de Neo X7 i.c.m. een 1080p kernel die de cpu naar 1800 heeft geklokt, en inmiddels draait bijna alles als een zonnetje. XBMC is nog altijd een no-go (zie boven) maar met Mizuu heb je een prachtige movie-library die je zelf je player laat kiezen. heb inmiddels de beste ervaring met mVideoPlayer. Netflix app draait prima, net als Youtube, Soundcloud, TuneIn radio. Erg fijn om een complete Android experience op je big screen te hebben. Iemand nog een suggestie voor een music library app die smb sources kan benaderen? (werk nu met DS audio maar daarvan is de gui niet optimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

@HardwareGuru ik had even een vraag over de MINIX NEO X7 Android TV Box.
en dan over de custom rom, ik ben helemaal nieuw op het gebied van tv box,
maar ik zie dat ik 12 keer per jaar een update krijg, en na dat jaar waar kan ik dan update,s krijgen?,
kan ik dan weer een update krijgen voor weer 12 keer voor 9,95 of per maand.
dan even over de Minix X7 zelf, zit daar al de nieuwe Firmware op de 008? en ik heb zelf een home cinema set ondersteund hij ook DTS geluid via mijn set? en 3D voor mijn 3D tv?..
en ik zie bij andere site,s dit ook staan, er zijn zoveel op de markt dat ik niet meer weet wat nu de beste is en dan heb ik het over de custom rom,s.

Zoals u waarschijnlijk heeft gemerkt, speelt de officiële XBMC geen HD beelden af ( schokkerig ). Dit komt omdat de hardware acceleratie van de interne XBMC speler nog niet is ondersteund op Android, waardoor i.p.v de GPU (videokaart) de CPU (processor) wordt gebruikt. Dit verklaart het schokkende beeld die u ondervindt wanneer u de normale XBMC gebruikt welke overigens ook op uw tablet of smartphone te zien is. Het XBMC-team is hard aan het werk om hier een oplossing voor te vinden.

Een manier om dit te verhelpen is door een andere speler te gebruiken, zoals MX Player. MX Player ondersteunt wél hardware decoding waardoor HD beelden mogelijk zijn. Sommige bedrijven bieden ook deze Customized XBMC aan, maar vaak werkt de ondertiteling dan weer niet. Wij zorgen er voor dat u HD media kan streamen MET ondertiteling in XBMC. Hiermee zijn wij de enige die deze XBMC met HD beelden en met ondertiteling kunnen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

@agaam: als je nieuw bent in de tv box wereld kan je als volgt te werk gaan. Box/stick, op internet, kopen zelf testen en op tijd terug sturen als die niet bevalt. Vanwege internetkoop kan je je geld terugvragen.

Heb zelf een kleine stick gehad die niet beviel en kreeg geld terug. Daarna een MK888 gekocht, maar te lang gewacht en nu ligt die enigzins stof te happen. Denk dat de MINIX en de MK888 veel gemeenschappelijk hebben behalve dat MINIX zelf updates aanbied en bij de MK888 moet je het zelf maar uitzoeken (zo als bij de meeste boxen/sticks)

Er is, dacht ik, geen stick/box die zonder stoeien met roms en/of app's alles goed afspeelt.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
zie pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
iemand die mij helpen kan het geluid van de mxbox over een logitech z-10 speakerset te krijgen doormiddel van usb? ik heb al een paar keer gezocht maar het enige wat ik kan vinden is een filmpje over een samsung telefoon die het geluid over een z-10 heeft. helaas is dit in het spaans dus ik snap niet wat hij vertelt. wat het trouwens wel doet is dat als ik het volume omhoog of naar beneden doe met de knoppen op de z-10 dat er een volume balkje in beeld komt die reageert.

[ Voor 19% gewijzigd door Robolokotobo op 10-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch sowieso de 3,5mm jack aansluiting gebruiken?

USB Audio wordt als ik op internet zoek ondersteund vanaf Android 4.1 maar het kan ook zijn dat er alsnog een custom rom nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay de gouden vraag die ik heb:

MINIX X7 of UGOOS

Ik wil naadloos 1080p vanaf een harde schijf draaien
evt beetje internetten/streamen via wifi (telenet homespot)
kitkat zou heeel mooi zijn

excuses dat ik geen bijdrage kan leveren (mss na mijn aankoop)
Ik heb er nu al een aantal uren over liggen lezen en er is precies de laatste maand een hele hoop verandering in het spel gekomen.. Dus ik raak er niet meer wijs uit (vooral omdat ik zo weinig reviews kan vinden over Ugoos en degene wat ik tegenkom nogal unaniem en zonder beknoptheid zeggen dat deze naadloos/perfect is).. Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het feit dat er zo weinig ugoos reviews en veel minix reviews zijn zegt al wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te wijten aan het feit dat deze relatief nieuw is? en de minix al sinds X5 aanhang heeft?
wil natuurlijk niets zeggen over de toestellen (meer over de support, die nog kan groeien/inhalen indien ugoos betere kwaliteit levert)

edit: nu moet ik er wel bij zeggen dat het gebrek aan bluetooth mij best stoort aan ugoos (ivm draadloos toetsenbord etc wellicht op te lossen met n dongle)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 20:02:
Je kunt toch sowieso de 3,5mm jack aansluiting gebruiken?

USB Audio wordt als ik op internet zoek ondersteund vanaf Android 4.1 maar het kan ook zijn dat er alsnog een custom rom nodig is.
Jawel maar ik heb het idee dat de kwaliteit beter zal zijn over USB. Ook hoor ik ruis en dergelijke met de jack aansluiting. Ik heb het idee dat dit door de wifi komt omdat op het moment dat ik het wifi icoontje zie knipperen er geluiden zijn.

Je zou zeggen vreemd dat er geen geluid is over usb, aangezien ik de volumebalk in beeld zie als ik de knoppen van de Z-10 bedien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:10:
Okay de gouden vraag die ik heb:

MINIX X7 of UGOOS

Ik wil naadloos 1080p vanaf een harde schijf draaien
evt beetje internetten/streamen via wifi (telenet homespot)
kitkat zou heeel mooi zijn
ik heb de Ugoos en daar zijn zo te zien inderdaad minder gebruikers van (minder bekend?). maar uiteindelijk zul je (voor vloeiend fullhd etc) toch met custom roms aan de slag moeten, en dan maakt het qua hardware volgens mij niets uit. zoals eerder gezegd lijkt er een *perfecte* (kitkat) rom voor de Ugoos aan te komen (van Wasser) maar voordat ik em zelf draaiend heb kan ik niks garanderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op mijn Minix X7 is inmiddels video (ook 1080p) onder XBMC nagenoeg perfect, sinds Minix zelf een XBMC versie maakt.

Alleen onder Minix Stock lijk ik slechts 720p te hebben. Echter, van de vorige Minix ROM versie was er ook een versie van Finless, en met een 1080p kernel had ik daar ook nagenoeg perfecte 1080p playback.

We komen dus in de buurt van waar het naar toe zou moeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb een Tronsmart MK908 (RK3188) stickje. Hiervoor heb ik nu al 2 USB-ethernet rj45 adapters gekocht. Met beiden haal ik te lage snelheden, +/- 5 Mbps (60 Mbps internetverbinding), een laptop op dezelfde UTP-kabel haalt deze snelheden wel. Vooral de adapter van DX heeft veel positieve ervaringen, dus ik vraag me af of er nog zaken zijn die ik kan checken aan de instellingen van de stick, of dat ik echt een andere adapter moet proberen.

http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

http://www.buyincoins.com/item/14968.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En als je je laptop via die adapter aansluit?

En misschien dom, maar weet je zeker dat wifi uit staat? Wat als je in je lokale netwerk download? Kan je testen door even een bestand van je laptop te downloaden

[ Voor 65% gewijzigd door 418O2 op 11-01-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek1974
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 22:36
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:40:
[...]

Hoi ! Ik heb gek genoeg geen last van geklooi met die audio output, ik gebruik namelijk ook een USB DAC en die pakt altijd de audio - dat is nou net wat ik wil, haha. Dus die bug werkt in dit geval tot m'n voordeel :D

[...]

Ik heb gister de Mele F10 Pro getest. Hij werkt echt bijzonder veel beter. De airmouse functie is stabieler, de knopjes logischer, hij heeft een paar grote voordelen.
- Lithium ION batterij - die a2 airmouse is aan batterij vreter omdat standaard de airmouse aanstaat als je hem oppakt - dit slurpt batterijen.
- De Mele F10 Pro staat standaard op 'remote' functie en is dus een flink stuk energie zuiniger en heeft een oplaadbare batterij.
- De A2 airmouse heeft een knopje waarmee je de airmouse aan en uit kan zetten - de Mele F10 Pro zet de airmouse uit als je hem omdraait en iets in wil typen , super handig! daarnaast staat de airmouse alleen aan in airmouse mode. veel beter.

Verder - de A2 is een prima ding maar dat de airmouse standaard aanstaat is echt een forse bug, het is iritant en slurpt batterijen.

Dat moet ik nog even doen. Daarnaast heb ik het idee dat de X7 niet genoeg sap levert aan de usb poorten vandaar dat ik wat problemen ervaar met beide airmousen - dit ga ik vanavond testen met een powered usb hub.

Die USB dac werkt namelijk stukken beter sindsdien ik m'n A2 airmouse er niet meer in heb - minder plopjes en kraakjes.

Met de Logitech K520 en Mele F10 Pro heb ik random shutdowns - een bekend probleem bij de mele, maar dus nu ook bij de logitech. vanavond testen of dit aan de power ligt - anders is het een software probleem wat gefixed moet worden.
Bedankt voor de informatie
maar vindt het toch lastig om een keuze te maken tussen A2 en F10-pro. want de A2 is in de combinatie met X7 met de prijs aantrekkelijker. En de volledige ondersteuning standaard voor deze minix producten. .In de youtube film van deze A2 worden er oplaatbare AAA ingezet ..
en ze zeggen "last forever!!!" maar goed zoals je het uitleg , en als de airmouse altijd aan is , kan ik me voorstellen dat hij veel stroom verbruikt.....

maar hoe schakel je de A2 uit , "De A2 airmouse heeft een knopje waarmee je de airmouse aan en uit kan zetten" is dat het knopje boven aan waarmee je ook de minix x7 uitschakel....????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaan er ook windows tv box'en ?
Of is dit prijzig omdat er een windows licentie bij gekocht moet worden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
schaduw schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 11:15:
Ik heb een Tronsmart MK908 (RK3188) stickje. Hiervoor heb ik nu al 2 USB-ethernet rj45 adapters gekocht. Met beiden haal ik te lage snelheden, +/- 5 Mbps (60 Mbps internetverbinding), een laptop op dezelfde UTP-kabel haalt deze snelheden wel. Vooral de adapter van DX heeft veel positieve ervaringen, dus ik vraag me af of er nog zaken zijn die ik kan checken aan de instellingen van de stick, of dat ik echt een andere adapter moet proberen.

http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

http://www.buyincoins.com/item/14968.html
Je hebt toch de verkeerde gepakt van DX. Ze lijken erg veel op elkaar. Dit is degene waarmee ik 40mbps haal op mijn Android stick: http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

Misschien kan iemand het in de OP zetten ofzo, dit is zonder overdrijven de 14e keer dat ik hier deze link post. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 13:15:
Bestaan er ook windows tv box'en ?
Of is dit prijzig omdat er een windows licentie bij gekocht moet worden
lol, dat heet htpc met windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
SidewalkSuper schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:44:
[...]

En ja: daar heb je gewoon een windows licentie voor nodig (die kost officeel al meer dan een complete android stick )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op zondag 12 januari 2014 @ 15:44:
[...]

Ok die term was me nog niet bekend :d (ben nochtans al een poos bezig met mediacenters, pas mn lacie multimediahdd en raspbmc opgeruimd mr nu op zoek naar iets nieuws). Mr ze zijn nogal prijzig heb ik de indruk (min €200-250)

Ik denk dat ik gewoon even door ga sparen voor een windows tablet met WiDi (en voorlopig mss een minix x7 om te overbruggen). In ieder geval bedankt allemaal voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Ok die term was me nog niet bekend :d (ben nochtans al een poos bezig met mediacenters, pas mn lacie multimediahdd en raspbmc opgeruimd mr nu op zoek naar iets nieuws). Mr ze zijn nogal prijzig heb ik de indruk (min €200-250)

Ik denk dat ik gewoon even door ga sparen voor een windows tablet met WiDi (en voorlopig mss een minix x7 om te overbruggen). In ieder geval bedankt allemaal voor de hulp!
Kijk eens naar de barebones in de laatste deskop bestbuy guide en de intel nuc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik had wel een android- box voor mn ouders willen kopen (hebben geen ingewikkelde xbmc nodig).
  • Kan je met een goedkopere android-box/stick (ipv minix x9 vn €100) ook 1080p films (met srt) afspelen van een harde schijf (lees: zonder xbmc)?
  • Of welk is goedkoop en kan 720p (+subs) afspelen met ethernet/wifi

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Negakinu schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:09:
[...]
Je hebt toch de verkeerde gepakt van DX. Ze lijken erg veel op elkaar. Dit is degene waarmee ik 40mbps haal op mijn Android stick: http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

Misschien kan iemand het in de OP zetten ofzo, dit is zonder overdrijven de 14e keer dat ik hier deze link post. :p
Thnx! Ik heb niet deze maar een andere besteld via ebay (snelle levering beloofd, DX duurde vorige keer 3 weken), nu met Asix 88772 chip die wel hogere snelheden schijnt te leveren icm. Android.

Inmiddels heb ik wel de Rii mini i28 ontvangen; toetsenbord + touchpad + airmouse + headset met verlichting voor €36 ( - €10 via de Paypal/Ebay actie = betaalbaarder :) ). Mijn eerste indruk is positief, maar ik zal hem pas echt gebruiken wanneer de internetverbinding goed werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.w2comp.com/cfolder/w2comp/Library/Tree/mini_keypad/rii/rii_i28_w2comp_05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Dat ziet er grappig uit! Gaat het geluid over blue-tooth dan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:25:
Nu ik had wel een android- box voor mn ouders willen kopen (hebben geen ingewikkelde xbmc nodig).
  • Kan je met een goedkopere android-box/stick (ipv minix x9 vn €100) ook 1080p films (met srt) afspelen van een harde schijf (lees: zonder xbmc)?
  • Of welk is goedkoop en kan 720p (+subs) afspelen met ethernet/wifi
De Archos Movie Player app lijkt me daarvoor een leuke optie. De app kost 5 dollar dus is ook niet erg duur. Dan wordt er automatisch de covers opgehaald, plot en subtitles volgens de beschrijving. Ik weet niet of er ook NL subs kunnen worden opgehaald :). Er is een gratis versie dus die kun je eens op een tablet oid bekijken. Voor het afspelen onder Android zelf (dus niet XBMC) is geen krachtige hardware nodig, zolang de GPU maar de door jou afgespeelde bestanden kan decoden. Wil je wifi gebruiken moet je zorgen dat je een stick vindt waarvan bekend is dat deze goede wifi verbinding kan maken. Meestal zijn dat die met een externe antenne. Beter eigenlijk is het nog om ethernet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]
. Ik weet niet of er ook NL subs kunnen worden opgehaald :).
Ik heb een tijd geleden contact gehad met Archos met deze vraag en nog geen dag later was er een nieuwe versie die inderdaad NL subs kon downloaden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Mystikal schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:30:
Dat ziet er grappig uit! Gaat het geluid over blue-tooth dan?
Ik heb dit nog niet getest maar er is een ingebouwde microfoon en een uitgang om oordopjes aan te sluiten. Alles gaat over de 2.4GHz verbinding met de meegeleverde USB-dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
TheOmen schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:05:
[...]

Ik heb een tijd geleden contact gehad met Archos met deze vraag en nog geen dag later was er een nieuwe versie die inderdaad NL subs kon downloaden.
volgens mij kan dit inmiddels wel.
of hij moet de subs van mn NAS uit kunnen lezen.
maar volgens mij kun je gewoon instellen om nederlandse ondertitel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:41:
[...]

volgens mij kan dit inmiddels wel.
of hij moet de subs van mn NAS uit kunnen lezen.
maar volgens mij kun je gewoon instellen om nederlandse ondertitel te downloaden.
euh.. dat zeg ik ook :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
my bad, verkeerd gelezen. :(
het is nog vroeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:55:
[...]

De Archos Movie Player app lijkt me daarvoor een leuke optie. De app kost 5 dollar dus is ook niet erg duur. Dan wordt er automatisch de covers opgehaald, plot en subtitles volgens de beschrijving. Ik weet niet of er ook NL subs kunnen worden opgehaald :). Er is een gratis versie dus die kun je eens op een tablet oid bekijken. Voor het afspelen onder Android zelf (dus niet XBMC) is geen krachtige hardware nodig, zolang de GPU maar de door jou afgespeelde bestanden kan decoden. Wil je wifi gebruiken moet je zorgen dat je een stick vindt waarvan bekend is dat deze goede wifi verbinding kan maken. Meestal zijn dat die met een externe antenne. Beter eigenlijk is het nog om ethernet te gebruiken.
Dus met een Minix X5 en Archos Movie Player zou het moeten lukken?
http://dx.com/p/minix-neo...-plug-223054#.UtVpMNLuKSo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik heb een CX919II en ik merk nu dat ik bijna niets kan streamen vanaf mijn pc naar dat ding.

Terwijl als ik speedtest draai ik 20 Mbit haal
bij mijn weten is 20 mbit ongeveer 2 MB per seconde, en dat is genoeg om een 4 gig film te streamen.
4gig / (90 minuten * 60 ) = +/-750 KB/seconde...

Als ik de film wil kopieren dan zie ik dat mijn 'download' (kopieer) snelheid ongeveer 200KB/s is..
wtf is er mis?? ding heeft wifi N, en haalt via internet een snelheid van 20mbit..

mijn pc ook... waarom gaat kopieren tussen die twee zo fucking traag?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
BasieP schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:49:
Ik heb een CX919II en ik merk nu dat ik bijna niets kan streamen vanaf mijn pc naar dat ding.
...
waarom gaat kopieren tussen die twee zo fucking traag?
Ben je nou aan het streamen of aan het kopieeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
dragon2 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:35:
[...]

Ben je nou aan het streamen of aan het kopieeren?
beide geprobeerd.. maar in wezen is dat hetzelfde. Bij streamen begin je alleen alvast met spelen tijdens het kopieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Weet iemand waar je een echte goede guide kan vinden om je TV stick te flashen met custom roms en kernels. Ik heb nu een CX919II, maar dat ding is echt bagger met de stock rom wat betreft streamen in XBMC. Hapert aan alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Weet iemand hier waar je in een android firmware de driver kan vinden voor een airmouse en hoe je een log uit het doosje tovert? logcat?

[ Voor 21% gewijzigd door W.Zijlstra. op 17-01-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:49:

Terwijl als ik speedtest draai ik 20 Mbit haal
bij mijn weten is 20 mbit ongeveer 2 MB per seconde, en dat is genoeg om een 4 gig film te streamen.
4gig / (90 minuten * 60 ) = +/-750 KB/seconde...

Als ik de film wil kopieren dan zie ik dat mijn 'download' (kopieer) snelheid ongeveer 200KB/s is..
wtf is er mis?? ding heeft wifi N, en haalt via internet een snelheid van 20mbit..

mijn pc ook... waarom gaat kopieren tussen die twee zo fucking traag?
Twee woorden: Quality Control.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:13:
[...]
Dus met een Minix X5 en Archos Movie Player zou het moeten lukken?
http://dx.com/p/minix-neo...-plug-223054#.UtVpMNLuKSo
Ik ken niet alle media players en de werking ervan. Je zult dus zelf even wat onderzoek moeten doen welke chipsets goed werken met Archos Movie Player.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:57:
[...]

Twee woorden: Quality Control.
leg uit?

Bedoel je QoS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. Ik bedoel dat Chinese producten regelmatig last hebben van slechte wifi verbindingen omdat de fabrikanten weinig met quality control doen. Er is een tool waarmee je de constante doorvoorsnelheid kunt meten in een lokaal netwerk.

Google Play: WiFi Speed Test

Welke software en welk protocol gebruik je voor streamen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:19:
[...]

Nee. Ik bedoel dat Chinese producten regelmatig last hebben van slechte wifi verbindingen omdat de fabrikanten weinig met quality control doen. Er is een tool waarmee je de constante doorvoorsnelheid kunt meten in een lokaal netwerk.

Google Play: WiFi Speed Test
Eens kijken wat ie doet
Welke software en welk protocol gebruik je voor streamen?
Samba en Upnp (dlna) nu geprobeerd.
In beide gevallen het afspelen op de stick gedaan, en alleen de bron beschikbaar gemaakt via netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NFS zou betere resultaten laten zien. Als je met de standaard software/ XBMC geen goede resultaten haalt zou je Archos Movie Player eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Mmm met die wifi speed test haal ik 3064kbit/seconde.. (via windows file sharing)
Dat is dus veel meer dan wanneer ik via een normale kopieer actie doe met total commander...

ik kan xbmc nog eens proberen ik kan geen xbmc server vinden voor android.. :S

met Archos is het hetzelfde probleem.. hij kan het gewoon niet bijhouden, en daardoor krijg ik schokkende films te zien (dat klinkt leuk)

[ Voor 33% gewijzigd door BasieP op 17-01-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet even googlen voor XBMC, niet in de Playstore zoeken,
Pagina: 1 ... 42 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer