418O2 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Dag mede-Groninger

Als je geklooi hebt met de audiooutput, moet je even die app downloaden die de audiooutput forceert. Op mijn stick wordt de default audiooutput anders ingesteld op de F10 pro

Hoi ! Ik heb gek genoeg geen last van geklooi met die audio output, ik gebruik namelijk ook een USB DAC en die pakt altijd de audio - dat is nou net wat ik wil, haha. Dus die bug werkt in dit geval tot m'n voordeel

niek1974 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 11:21:
[...]
hallo W.Zijlstra.
Ik wil graag een minix x7 mini met minix A2 airmouse aanschaffen , maar ik lees dat u de A2 een slechte afstandsbedieing vind , en een andere heeft gekozen. Als ik de youtube filmpjes mag geloven is de A2 een van de betere afstandsbedieningen, of is die van u toevallig defect?? . of wat is eigenlijk het probleem
ook met de laastste FW
En wat zijn de ervaringen van andere mensen ????
gegroet
Niek
Ik heb gister de Mele F10 Pro getest. Hij werkt echt bijzonder veel beter. De airmouse functie is stabieler, de knopjes logischer, hij heeft een paar grote voordelen.
- Lithium ION batterij - die a2 airmouse is aan batterij vreter omdat standaard de airmouse aanstaat als je hem oppakt - dit slurpt batterijen.
- De Mele F10 Pro staat standaard op 'remote' functie en is dus een flink stuk energie zuiniger en heeft een oplaadbare batterij.
- De A2 airmouse heeft een knopje waarmee je de airmouse aan en uit kan zetten - de Mele F10 Pro zet de airmouse uit als je hem omdraait en iets in wil typen , super handig! daarnaast staat de airmouse alleen aan in airmouse mode. veel beter.
Verder - de A2 is een prima ding maar dat de airmouse standaard aanstaat is echt een forse bug, het is iritant en slurpt batterijen.
Het nadeel van de Mele F10 Pro is dat hij niet goed word ondersteunt door de X7, oftewel je moet de drivers van de A2 airmouse er zelf uitslopen en vervangen voor die van de F10 Pro + keymap toevoegen anders werken niet al je knopjes.
Dat moet ik nog even doen. Daarnaast heb ik het idee dat de X7 niet genoeg sap levert aan de usb poorten vandaar dat ik wat problemen ervaar met beide airmousen - dit ga ik vanavond testen met een powered usb hub.
Die USB dac werkt namelijk stukken beter sindsdien ik m'n A2 airmouse er niet meer in heb - minder plopjes en kraakjes.
Met de Logitech K520 en Mele F10 Pro heb ik random shutdowns - een bekend probleem bij de mele, maar dus nu ook bij de logitech. vanavond testen of dit aan de power ligt - anders is het een software probleem wat gefixed moet worden.