Heb ze nooit geprobeerd. Ik "mis" niet zoveel aan beide. Ik hou van programma's als Labirint en de Rekenkamer en commerciëlen maken alleen vermaak voor groot publiek en niet dit soort programma's voor een kleinere doelgroep. Series en dat soort dingen kijk ik op een andere manier, zonder hinderlijke reclame.
Ik heb net even snel voor je probeert. De reclame van RTL XL doet het (duh) maar voor de rest "geen verbinding" (hee, staat ook in het play store commentaar). En ook de Veronica app geeft zelfs geen reclame, helemaal niets.
Via XBMC kan ik via de XBMC Online TV addon wel RTL XL dingen afspelen, maar natuurlijk alleen onversleutelde streams. Zoals RTL boulevard. Hou wel een teiltje bij de hand. Met Veronica kan ik niets, maar zie daar ook alleen maar series die ik beter op een andere manier kan kijken.
Die apps krijgen trouwens een super lage score omdat het maar sporadisch wel werkt, dus ik vraag me af of dat wel aan die stick ligt.
Om mijn TF300 lopen zowel RTL XL als de Veronica APP in elk geval ook niet (zelfs geen reclame!). Misschien door root toegang (zowel mijn tablet als die stick hebben dat).
Ik denk dat RTL en Veronica liever hebben dat je live kijkt en de app alleen hebben om af te vinken op de lijst "hebben wij ook". Dat het niet werkt doet er blijkbaar niet toe. Of het zit zo tjok vol DRM rommel dat het niet meer werkt.
Bij een Windows oplossing kun je in elk geval nog altijd via internet kijken...