Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry hoor maar was even benieuwd ...en 3fm apje werkt hier gewoon op de MiniX x7Mini......
Edit...PNO ook geen probleem :S

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2013 00:56 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
De NPO app zelf doet het an sich best wel goed (volgens mij pakt die afh. van wat je instelt ook gewoon meteen een hoge of een lage stream en dus niet dynamisch).

Maar probeer in de 3fm app maar eens op het camera'tje te klikken om de live visual radio feed te openen (ja, ik ben zo'n idioot die het soms leuk vindt daar naar te kijken als Gerard Ekdom of Giel Beelen bezig is :P ).

Of probeer in de browser op de website van 3fm de video stream te bekijken en wacht een sec. of 20 tot ie gaat proberen een dikkere stream te bufferen. Of pak de "gemist" app, zet adaptive streaming aan in de settings en zie hoe MX Player, "Video", etc. de mist in gaan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 11-12-2013 09:59 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 15:06
Ik heb net mijn mediaplayer binnen via DX (genoemd op de site van j1nx http://www.j1nx.nl/product/smart-tv-box/) Ik wil toch eerst even proberen met Android voor ik een linux build ga draaien. Ik vraag me af of ik de Gbox Midnight 2.0, 2.1 of 2.2 firmware moet pakken als ik hem wil updaten?

http://matricom.net/software-and-roms/midnight-softwar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 15:03
@m3ga: je kunt het beste de thread van quazar in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box" nalezen.

ik heb destijds mijn box losgeschroefd en op de board kon je lezen welke versie je had 2.0/2.1/2.2
vervolgens de juiste FW erop zetten. Je kunt ook natuurlijk gewoon een FW proberen en als het niet werkt, een andere FW erop zetten. dit kan makkkelijk met de "toothpick manier"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 15:06
SolarOrbiter schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:06:
@m3ga: je kunt het beste de thread van quazar in "[MediaPlayer] Refee M6 Amlogic-8726 M3 Android 4.0 box" nalezen.

ik heb destijds mijn box losgeschroefd en op de board kon je lezen welke versie je had 2.0/2.1/2.2
vervolgens de juiste FW erop zetten. Je kunt ook natuurlijk gewoon een FW proberen en als het niet werkt, een andere FW erop zetten. dit kan makkkelijk met de "toothpick manier"
Daar was ik net naar het kijken maar ik vind dus nergens een reset knopje of gaatje op het kastje?

Er zit een upgrade optie in het menu. Ik heb er toch maar de linux build van j1nx op geinstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 13-12-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik ben de weg behoorlijk kwijt. In de hoop een antwoord te krijgen deze post :)

Ik had bovenmatige interesse in de G-Box Midnight MX2, maar het aantal soortgelijke doosjes dat (naar ik vermoed) enkel een andere naam heeft is gigantisch. Zit hier mogelijk toch enig verschil in?

Enkele voorbeelden: (Zal niet linken anders kan het mogelijk als spam gezien worden)

MX Android TV Box
  • OS - Android 4.2 / AML8726-MX / 1.6 GHz Dual Core Cortex A9 GPU Mali-400 / Memory - 1G DDR3 / Opslagcapiciteit - 8GB
E-M6 MX Android TV Box
  • 1.5GHz Dual Core CPU / 1GB Ram, 8GB Opslag / Android 4.2 / Wifi 802.11 B/G/N
Matricom G-Box MX2
  • Amlogic A9 Dual Core Neon HD CPU / Mali400 Dual Core High Performance 3D GPU / 8GB Total Internal Storage / USB Storage Extendable (Flash Drives/HDD)
Als iemand me iets van informatie kan geven ben ik erg dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zijn volgens mij allemaal gebaseerd op het zelfde boardje.

Heb je al eens gekeken naar een MiniX X5?
Deze heeft 16gb en verdere specs zijn het zelfde.
Hij is op de nederlandse markt volgens mij nog goedkoper ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 15:39:
Deze zijn volgens mij allemaal gebaseerd op het zelfde boardje.

Heb je al eens gekeken naar een MiniX X5?
Deze heeft 16gb en verdere specs zijn het zelfde.
Hij is op de nederlandse markt volgens mij nog goedkoper ook :D
Inderdaad wat goedkoper en de reviews zijn bovengemiddeld :)
Ik denk dat dit hem gaat worden. Dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Kan iemand mij vertellen of een goedkope harmony kan samenwerken met bijvoorbeeld de imito mx2. Ik wil dit graag gaan gebruiken icm xbmc
Dus dan sluit je natuurlijk een ir-receiver aan op de imito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Jammer dat niemand een antwoord heeft op de bovenste vraag, maar ik heb nog iets anders wat ik wil gaan proberen. tv launcher ziet er prachtig uit op de tv en wil daarom de full versie kopen. Dat zegt maar weer is hoe goed de app is. Nog nooit een app willen kopen. Maar ik heb geen creditcard. en om nou gelijk 20 euro op te waarderen voor zo een 3v card is ook weer een beetje te veel van het goede. Maar ik dacht dat ik een oplossing had:

Een vriend van me heeft een telefoonabbonement, en kan dus gwn apps kopen (toch?). Dit word dan aan het eind van de maand verekent met zijn telefoonkosten(?). Als ik dan met mijn google play account inlog op zijn mobiel. En hem dan daarop koop. En dan weer uitlog. Heb ik hem dan ook op de tv. Als het een app opzich is lukt het natuurlijk wel. Maar het is meer dat de full versie van tv launcher een in-app purchase is.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Het kopen van die in-app purchease met een ander account op een telefoon moet geen probleem zijn.

Maar het betalen met de telefoonrekening...
Dat ligt aan de provider..
Volgens mij kan het vooralsnog alleen bij Hi en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Is er hier iemand toevllig met Hi of KPN:$ Dan maak ik 2 euro over en dan koop diegene die app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:00
Ik heb een probleempje met mijn Imito QX1. Ik wil hem gaan rooten, maar op een of andere manier slikt mijn laptop de drivers voor deze stick niet... Ik heb ze gedownload van geekbuying (volgens mij de standaard voor het rooten van deze stick). Ik sluit dan mijn stick aan op een USB-poort en krijg na een eventjes wachten een melding dat de installatie niet goed is gegaan. Ik ga dan naar het apparaatbeheer, en klik met de rechter-muisknop op het "onbekende android apparaat" dat ik zie en ik kies stuurprogramma bijwerken. Dan selecteer zoek op mijn computer en wijs ik de map met de uitgepakte driver aan. Direct als ik dan op volgende klik krijg ik de melding "Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden".

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb trouwens een 64bit Win7-laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09 10:05

OgWok

U.N.C.L.E.

@Kroesss: misschien nog een "ouwe" XP machine in de buurt??

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
OgWok schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:42:
@Kroesss: misschien nog een "ouwe" XP machine in de buurt??
Helaas, nee... Ik had nog wel een andere (oudere) laptop met eveneens win7 liggen, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:06
Kroesss schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:04:
[...]

Helaas, nee... Ik had nog wel een andere (oudere) laptop met eveneens win7 liggen, maar ook daar heb ik hetzelfde probleem...
Je moet ook XP gebruiken. Echt de beste oplossing. Kale XP, geen verbinding met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
maartend schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:06:
[...]

Je moet ook XP gebruiken. Echt de beste oplossing. Kale XP, geen verbinding met internet.
Okee, wel vaag omdat de drivers zijn ingedeeld in mapjes met de namen vista, win7 en win8.

In ieder geval bedankt voor je reactie! Helaas zou ik ook zo even niet weten hoe ik nu aan een XP-machine kan werken, volgens mij heeft iedereen die dingen ondertussen wel vervangen in mijn omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien werkt het ook als je XP in een Virtual Machine draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb ook een imito qx1 en gewoon geflasht vanaf win7 met rkbatchtool.

Met een rockchip tablet heb ik dat ooit zo opgelost:
"After you click switch you have to go to device manager (it will show an unknown device) to manually install the drivers in the rkbatchtool package. Then the button turned from purple to green and i was able to reflash. "

Je imito moet wel in flash mode staan.

"You need to stick a straightened paperclick in the reset hole and simultaneously power on the device by plugging the USB cable into your Windows PC. It’s a bit of a pain in the ass to do this. This will make the device go into “Flash mode”."

[ Voor 94% gewijzigd door Kasj op 20-12-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
XP in een VM werkt helaas ook niet...

@Kasj: Ik wil hem alleen rooten dus, niet een compleet andere rom erop flashen. Misschien dat ik je post niet helemaal goed snap, maar volgens mij gaan die stukjes tekst over het flashen van een complete rom of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Kroesss schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:57:
XP in een VM werkt helaas ook niet...

@Kasj: Ik wil hem alleen rooten dus, niet een compleet andere rom erop flashen. Misschien dat ik je post niet helemaal goed snap, maar volgens mij gaan die stukjes tekst over het flashen van een complete rom of niet?
Je hoeft niet perse een rom te flashen, het gaat erom dat het device wordt herkend en je de rockusb driver juist kunt installeren. Neem aan dat dat ook nodig is voor root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Helaas, ook met de drivers in de rkbatchtool lukt het niet. Zelfde resultaat: "Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden".

Het lijkt erop alsof hij niet geroot wil worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kroesss schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 22:51:
Helaas, ook met de drivers in de rkbatchtool lukt het niet. Zelfde resultaat: "Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden".

Het lijkt erop alsof hij niet geroot wil worden...
Nogmaals. Xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Ja, maar daar heb ik (buiten een virtual machine) dus geen toegang toe helaas. Ik ben dan ook bang dat het voor mij niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Kroesss schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:12:
[...]

Ja, maar daar heb ik (buiten een virtual machine) dus geen toegang toe helaas. Ik ben dan ook bang dat het voor mij niet gaat lukken.
Heb je rkbatchtool opgestart of alleen de drivers geprobeerd? Als je rkbatchtool opstart, wordt knop 1 dan paars? Zo niet, staat de stick dan wel in flash mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kroesss schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:12:
[...]

Je hebt toch een oude laptop. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Kasj schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:29:
[...]

Heb je rkbatchtool opgestart of alleen de drivers geprobeerd? Als je rkbatchtool opstart, wordt knop 1 dan paars? Zo niet, staat de stick dan wel in flash mode?
Ik heb ook de rkbatchtool opgestart terwijl de stick in flash-mode staat. Er wordt niets paars,het hele scherm is dezelfde kleur grijs. De drivers werken nu ook alleen maar als de stick in flash-mode staat. Doet hij dat niet, dan krijg ik gewoon weer de melding dat er geen drivers geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de drivers automatisch wilt laten instaleren:

Instaleer dan het programma moborobo onder windows ( ook XP )
Die zorgd meestal automatisch dat je de juiste drivers geinstaleerd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:55
Even een vraagje : weet iemand misschien of ik zo'n Android tv stick kan voeden met een Y-kabel (dus van twee keer USB naar mini USB) ? Ik kan hier namelijk geen info over vinden.
De reden dat ik dat vraag is dat ik wel interesse heb in zo'n stick en mijn tv in de slaapkamer 2 USB poorten heeft. Uit de informatie die ik heb gelezen heb ik opgemaakt dat de stick gevoed moet worden met 1A en elke USB poort op mijn tv zou 0,5A moeten kunnen leveren.
Bovendien hoef ik dan geen adapter aan te sluiten, wat ook lastig wordt aangezien er geen stopcontact in de buurt van mijn tv zit.
Alvast bedankt voor de/een reactie ;-)

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:15
Irtimid schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:43:
..... de stick gevoed moet worden met 1A en elke USB poort op mijn tv zou 0,5A moeten kunnen leveren.
Bovendien hoef ik dan geen adapter aan te sluiten, ....
Ik heb slechts één USB poort op mijn TV en dat werkt al maanden zonder problemen.
De enige beperking is, dat ik geen OC kernel kan gebruiken en volledig kan belasten met Antutu.
Bij normaal gebruik (voornamelijk streamen met XBMC) werkt het gewoon.
Het gaat in dit geval om een CX919 met stock 1080p kernel en Nexus SDK Rom icm XMBC13-a10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-09 14:55
elinx schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:57:
[...]

Ik heb slechts één USB poort op mijn TV en dat werkt al maanden zonder problemen.
De enige beperking is, dat ik geen OC kernel kan gebruiken en volledig kan belasten met Antutu.
Bij normaal gebruik (voornamelijk streamen met XBMC) werkt het gewoon.
Het gaat in dit geval om een CX919 met stock 1080p kernel en Nexus SDK Rom icm XMBC13-a10
Bedankt voor je reactie, ik vroeg me al af of dat ook niet zou werken (naast het gebruik van een Y-kabel). Ik wil niets bijzonders doen met die Androidstick, alleen films streamen vanaf mijn Synology NAS aangezien de tv zelf maar een beperkt aantal formaten/codecs ondersteund.
Met jouw reactie in het achterhoofd wordt het een gevalletje "try 'n error" denk ik :)
Nogmaals dank voor jouw reactie !

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 20:54
Hoi allemaal.
Ikzelf heb een tijdje een MK809III (Quad-Core Google Android 4.2) en wil dit voornamelijk gebruiken als mediaspeler. Na wat gepruts ben ik gekomen op de combinatie van ES File Explorer en MX player om videos het meest vlot af te spelen. Dit gebeurt (voorlopig) nog via Wifi. Ik merk wel dat het afspelen niet 100% vlot gaat, soms is er een hapering, maar ik heb nog een groter probleem. Na een aantal minuten (3 a 4 keer per uur) krijg ik de boodschap : kan video niet afspelen. Ik open dan hetzelfde bestand en kijk gewoon verder. Nu zag ik verleden keer dat ik naar een bestand aan het kijken was, het liep weer vast, en de titel van de error box verwees naar het volgende bestand in de rij.

Is hier iemand die me kan helpen ?

PS: Indien het een probleem met de connectie zou zijn (buffer?), er is een nieuwe set powerlines onderweg, en heb reeds een USB to UTP connector liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:16:
Als je de drivers automatisch wilt laten instaleren:

Instaleer dan het programma moborobo onder windows ( ook XP )
Die zorgd meestal automatisch dat je de juiste drivers geinstaleerd krijgt.
Voor degenen die dit vinden omdat ze ook problemen hebben met de drivers: HardwareGuru doet zijn naam eer aan! Moborobo was voor mij hier de oplossing (gewoon onder win7, XP was niet nodig).

Dank u HardwareGuru!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

dentitten schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:12:
Hoi allemaal.
Ikzelf heb een tijdje een MK809III (Quad-Core Google Android 4.2) en wil dit voornamelijk gebruiken als mediaspeler. Na wat gepruts ben ik gekomen op de combinatie van ES File Explorer en MX player om videos het meest vlot af te spelen. Dit gebeurt (voorlopig) nog via Wifi. Ik merk wel dat het afspelen niet 100% vlot gaat, soms is er een hapering, maar ik heb nog een groter probleem. Na een aantal minuten (3 a 4 keer per uur) krijg ik de boodschap : kan video niet afspelen. Ik open dan hetzelfde bestand en kijk gewoon verder. Nu zag ik verleden keer dat ik naar een bestand aan het kijken was, het liep weer vast, en de titel van de error box verwees naar het volgende bestand in de rij.

Is hier iemand die me kan helpen ?

PS: Indien het een probleem met de connectie zou zijn (buffer?), er is een nieuwe set powerlines onderweg, en heb reeds een USB to UTP connector liggen.
Ik had bij MX player en Solid Explorer combi ook vaak buffering. Nu gebruik ik de Archos Mediaplayer en buiten in 't begin wat buffering (opgelost door even op pauze te zetten) heb ik nergens meer last van.

Was altijd erg fan van MX, maar Archos doet 't bij mij gewoon beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Wat een mooi ding dat Archos. Met de bibliotheek die alles automatisch opzoekt op internet. Bedankt voor de tip Eric Cantona! Wou eerst niets afspelen (=stick crash/reboot) maar na de optie 'force software decoding' aan te vinken werkte het.

Heb een speedtest gedaan van mijn netwerk :
Wifi router provider G : 13 Mbit (via router van provider G - netwerk)
Wifi eigen router N: 0.7 Mbit (heel vreemd aangezien deze op 5 meter afstand staat, verdiep hoger)
PowerLines in combinatie met USB to RJ45: 5.5 Mbit

Alles zielig traag en mooiere content hapert.
Ik vond op YouTube filmpje waar 3 USB to RJ45 devices werden getest en maar één gaf volle snelheid (60+ Mbit) de andere eerder zoals wat ik heb. Het lijkt alsof ik zelf ook goedkope rommel gekocht heb. Via laptop halen mijn powerlines (500Mbit) +- 25Mbit. (Wat voor een appartement van 1 jaar oud ook wat weinig is? Iemand tips om dit te checken/verbeteren?). Ik ga eens op Amazon (of dergelijke) naar een betere USB to RJ45 converter zoeken. Ook zou ik bij de provider kunnen vragen naar een nieuwere router die een N-netwerk ondersteunt.

Meer tips om een ideale mediaplayer te maken zijn steeds welkom. Ook als je een USB to RJ45 converter kent die goede snelheden levert.

[ Voor 35% gewijzigd door dentitten op 23-12-2013 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
dentitten schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:48:
Wat een mooi ding dat Archos. Met de bibliotheek die alles automatisch opzoekt op internet. Bedankt voor de tip Eric Cantona! Wou eerst niets afspelen (=stick crash/reboot) maar na de optie 'force software decoding' aan te vinken werkte het.

....

Meer tips om een ideale mediaplayer te maken zijn steeds welkom. Ook als je een USB to RJ45 converter kent die goede snelheden levert.
http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753 dit is diegene die hier al vaker voorbij is gekomen, heb er zelf ook een en die haalt in ieder geval hier 90-95Mb/s van de 100Mbs (op een 200Mb lijntje, dus limiet ligt bij de adapter maar dat is logisch) :) Het is dat ik ook een tweetal van merk adapters bij de intertoys had gekocht maar die presteerde echt precies hetzelfde als de chinese van ebay.

Zelf trouwens ook nog steeds altijd fan van Archos, sinds de eerste dag dat het uitkwam op android meteen gekocht. Heb dus wel de progressie gezien met elke update die ze uitbrachten, werd alsmaar beter tot mijn dual core stickie nergens meer problemen mee had (1080p). En dat is al een half jaartje geleden ofzo :P

Voor de liefhebbers, 2.1 Ampere usb adapter van Phillps voor 3,99€ bij de action. Mediamarkt verkoopt ze nog voor 26 euries. Heb er ondertussen 4 gehaald, want nadat ik er 1 had getest meteen de volgende dag terug geweest omdat het prima laders blijken te zijn (nja phillips sowieso altijd wel goede ervaringen mee)

Altijd handig als ik een callcenter begin, kan ik met 4 laders even 8 telefoons opladen :+ (zit namelijk 2x usb op!) Of uiteraard mijn android stick van stroom voorzien, als ik al geen goede lader had. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 23-12-2013 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Thanks ! Ik ga eerst kijken naar update modem/router van provider. (Belgacom (be) schijnt hier lastig over te doen, maar ze geven me momenteel een verouderde 100Mbit/G-Wifi router...)

Je vermeldt, wat ik hier al meer heb gelezen, naar een goede poweradapter. Heeft dit enige invloed op de prestaties ? Of is dit een tip wanneer de stick uit valt ofzo ?

Kent er iemand een android-app om de snelheid van het intern netwerk te kennen ? Of doe je dit door een file te kopieren en te kijken hoe lang het duurt ?

[ Voor 54% gewijzigd door dentitten op 24-12-2013 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Ik heb het wifi-probleem opgelost door voor 10 euro een tp-link-modem te kopen en hierop 'wds' aan te zetten. Hiermee maak je een nieuw netwerk, de routers praten draadloos met elkaar. Werkt prima, verbinding is nu zeer stabiel en snelheid is voldoende.
Er is ook speciale firmware voor dit soort routers waar je hem nog beter als access-point kan instellen, dat moet ik nog proberen. DD-WRT heet dat project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
dentitten schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:17:
Ik ga eerst kijken naar update modem/router van de provider. (Belgacom (be) schijnt hier lastig over te doen, maar ze geven me momenteel een verouderde 100Mbit/G-Wifi router...)

Je vermeldt, wat ik hier al meer heb gelezen, naar een goede poweradapter. Heeft dit enige invloed op de prestaties ? Of is dit een tip wanneer de stick uit valt ofzo ?

Kent er iemand een android-app om de snelheid van het intern netwerk te kennen ? Of doe je dit door een file te kopieren en te kijken hoe lang het duurt ?
Vaak is het dat de bijgeleverde adapter gewoon niet de verwachtte kwaliteit heeft (als in bijna nooit) , waardoor je inderdaad problemen kunt krijgen dat de stick uitvalt of dat hij überhaupt niet stroom krijgt (prestaties probleem). als je problemen ondervindt en je hebt een goede lader dan kan je dat in ieder geval uitsluiten. Zelf alleen al voor de veiligheid zou ik het al doen,maar mijn sstick staat dan ook vaak zat de hele dag aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
MusicAddict schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
Vaak is het dat de bijgeleverde adapter gewoon niet de verwachtte kwaliteit heeft (als in bijna nooit) ,
Die is wel leuk, de adapter heeft namelijk precies de verwachte kwaliteit, namelijk bagger slecht. Het heeft niet de gewenste kwaliteit...

Veel gebruikers, waaronder ik zelf, gebruiken een Sony PS Vita adapter. Die is 1,5 A maar blijkt voldoende en is heel stabiel en levert een schone 5 volt zonder veel storing op de voedingsspanning. Is ook niet duur. Eigenlijk is het enige nadeel rare nokjes in de USB poort zodat alleen PS Vita USB stekkers in de USB poort passen. Maar die nokjes zijn zo weg te halen en dan werkt het als een trein.

1 keer nog last gehad, dat was met een ander goedkoop USB snoertje. Die had te dunne draadjes waardoor spanningsverlies optrad. Duurde even voor ik dat door had, snoertje is meteen in de kliko gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
pe1dnn schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 20:39:
[...]

Die is wel leuk, de adapter heeft namelijk precies de verwachte kwaliteit, namelijk bagger slecht. Het heeft niet de gewenste kwaliteit...
Dat weten wij ondertussen, maar bijvoorbeeldiemand die toevallig zonder research zich een stick heeft gekocht via een webwinkel die weet vaak niet dat die dingen gewoon niks waard zijn. Die verwacht dus dat er gewoon een goede lader voor de stick wordt meegeleverd en dus doet het dus niet aan de verwachte kwaliteit. Voor ons is dat duidelijk :P

Anyhow, het is dat ik niet zon meetapparaat heb, anders zou ik die phillips lader ook even doormeten. Heb er nou al 3 dagen mn telefoon en tablet mee opgeladen en hij is nog niet ontploft dus dat zit al snor. Heb er flink San Sndreas op gedaan en dan heb je toch echt wel een ladertje nodig anders is de batterij enorm snel leeg. Zie het zelf als een veredelde stresstest.
Gezien het microscopische formuliertje dat er bij zat ga ik er van uit dat de action ze even een restpartijtje uit ukraine heeft gekocht dus dat verklaard de prijs :P

Word eens tijd dat ik mijn stick weer uit de la haal, heb m al even niet meer in gebruik, zonde eigenlijk. Denk alleen dat ik daar niet even SA op kan spelen, al moet dat met wat getweak aan settings wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Ben voornemens deze http://www.aliexpress.com...B-RAM-8GB/1572200162.html te bestellen, gezien de prijs heb ik het idee dat ik iets over het hoofd zie. Enige waar ik hem voor ga gebruiken is via een app (vmware) in te loggen op ons bedrijfsnetwerk,mveeleisend ben ik dus niet. Graag reactie!

[ Voor 20% gewijzigd door Sjors81 op 25-12-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Sjors81, ik zie nergens een vermelding van Wifi... Nu hoeft dit je niet tegen te houden om op een netwerk te raken (vb: USB to RJ45). Of android dit aankan, kan ik niet beantwoorden. Verder ziet het er een standaard MK809III uit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:38
Heeft ook gewoon wifi hoor. Staat in titel en omschrijving. Zijn er wellicht ook fake mk809 in omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Mijn fout. Ik was wat snel. Ik zocht gewoon een reden voor de lage prijs. Ik heb de mijne rond de 50 € betaald. Is er misschien een nieuw model uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Ik heb een RK3066 achter de tv hangen en gistermiddag een draadloze muis bij de Action gekocht. Werkt prima op de PC, maar Android laat bij het aansluiten alleen rechtsonderin een popupje zien dat er een toetsenbord layout moet worden gekozen o.i.d.
Ik was er domweg vanuit gegaan dat het wel zou gaan werken aangezien ik genoeg 2.4Ghz setjes zoals dit heb zien werken met een dedicated ontvanger. Kan ik dit nu oplossen met bijvoorbeeld een rom update of is niet supported gewoon niet supported..

Verwijderd

-Tim- schreef op woensdag 25 december 2013 @ 20:18:
Ik heb een RK3066 achter de tv hangen en gistermiddag een draadloze muis bij de Action gekocht. Werkt prima op de PC, maar Android laat bij het aansluiten alleen rechtsonderin een popupje zien dat er een toetsenbord layout moet worden gekozen o.i.d.
Ik was er domweg vanuit gegaan dat het wel zou gaan werken aangezien ik genoeg 2.4Ghz setjes zoals dit heb zien werken met een dedicated ontvanger. Kan ik dit nu oplossen met bijvoorbeeld een rom update of is niet supported gewoon niet supported..
Ik ken geen rk3066 stick of box die een simpele muis niet ondersteund.
Wel weet ik dat de 2.4ghz van de muis stoort op de wifi en andersom.
Probeer eens een usb verlengkabeltje om de muisontvanger een stuk bij de stick/box vandaan te hangen zodat ze mekaar niet in de weg zitten. ( mischien drukt de wifi op 2.4Ghz het muis signaal weg )

• dentitten
Ik heb een MK809III android stick. Ding begint nu wat deftig te presteren maar heb nog enkele tweaks nodig.

Wifi snelheid: Haal maar een 0.5 Mbit per seconde via mijn Linksys WRT610N router. Wat veel te laag is. Woon in appartement en router staat 1 kamer verder een trap omhoog. Iemand een suggestie hoe dit kan en hoe ik dit kan verbeteren? Klopt het dat deze android stick geen 5Ghz signalen kan ontvangen? Via mijn andere router haal ik op een G netwerk een 13Mbit/sec wat nog vrij traag is.

Remote control: Wat is de beste prijs kwaliteit ? App via smartphone? Logitech K400 ? Measy RC11 (/12/13) ?

Dingen die ik zelf nog ga testen: Nieuwe power adapter gebruiken. Nieuwe USB to RJ45 kopen (die betere snelheden zou moeten geven)

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
dentitten schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:42:
Ik heb een MK809III android stick. Ding begint nu wat deftig te presteren maar heb nog enkele tweaks nodig.

Wifi snelheid: Haal maar een 0.5 Mbit per seconde via mijn Linksys WRT610N router. Wat veel te laag is. Woon in appartement en router staat 1 kamer verder een trap omhoog. Iemand een suggestie hoe dit kan en hoe ik dit kan verbeteren? Klopt het dat deze android stick geen 5Ghz signalen kan ontvangen? Via mijn andere router haal ik op een G netwerk een 13Mbit/sec wat nog vrij traag is.

Remote control: Wat is de beste prijs kwaliteit ? App via smartphone? Logitech K400 ? Measy RC11 (/12/13) ?

Dingen die ik zelf nog ga testen: Nieuwe power adapter gebruiken. Nieuwe USB to RJ45 kopen (die betere snelheden zou moeten geven)
Mijn ervaringen na een jaartje Android usb sticks:

- Wifi vergeten of gaan klooien met antenne mods. Check Freaktab voor tutorials. Onhandig though.
- RC11 heeft de beste prijs/kwaliteit verhouding, iPazzport IR KP-810 is de fijnste.
- officiële HP Touchpad/Nook Color/iPad/PS Vita adapter gebruiken
- USB-LAN adapter van DX haalt bij mij 40mbps: http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753
- MK808b werd gruwelijk heet onder load. Ik heb de bovenkant eraf geknipt en koperen koelelementen van DX met MX2 koelpasta op de chip gelijmd. Probleem opgelost! http://dx.com/p/pure-copp...t-spreader-8-pieces-24500
- OUYA XBMC build is redelijk. MX Player als external. Netflix USA heeft bij mij echter XBMC met Icefilms plugin vervangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 26-12-2013 22:02 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Een Android Stick met XBMC lijkt mij een prima media oplossing voor mijn not-so-smart tv. Lekker compact en een mooie interface met veel mogelijkheden.

In theorie althans, want ik maak me nog wel wat zorgen, n.a.v. wat ik tot nu toe heb gelezen:
  • Performance. Full HD betekent zelfs bij high end (Minix X7 bijvoorbeeld) dat je eigenlijk hardware ondersteuning nodig hebt. Binnenkort zullen er wel beta's uitkomen van XBMC 13, aangezien er een feature freeze is. En ik begrijp dat XBMC 13 de eerste versie is met Android hardware ondersteuning. Op die hardware pagina staat nog heel groot "If in doubt, don't buy anything until development is further along!". Ik begrijp dat niet, want met die feature freeze zou toch inmiddels duidelijk moeten zijn welke hardware ondersteund wordt?
  • Complexiteit. Op forums lees ik over allerlei erg technische handelingen die moeten worden verricht om een acceptabele performance te krijgen. Termen als libstagefright, custom roms, firmware updaten, uren tweaken en tunen en dergelijke. Ik zou graag gewoon de XBMC app op een out-of-the-box android willen kunnen installeren. Eventueel een hardware vinkje op een logische plek aanzetten, en that's it. Ik heb geen beeld in hoeverre dat installatie gemak haalbaar is. Gaat dit goed op het moment dat de beta's van XBMC 13 komen?
  • Bedieningsgemak. Helaas heeft mijn TV geen touch screen. Dus ik moet nog iets... Misschien is zo'n Mele F10 iets. Hoewel het me nog altijd wel wat gedoe lijkt om op kleine knopjes te mikken. Of misschien automatisch XBMC starten (met startup manager o.i.d.) en dan gebruik maken van XBMC Remote op m'n telefoon en/of tablet.
Op dit moment zou ik neigen naar het volgende scenario:
  • Ik koop een Minix X7
  • Ik installeer XBMC 13 (laatste monthly of eerste beta) en laat deze automatisch opstarten.
  • Ik gebruik XBMC Remote voor de bediening
Concrete vragen zijn dan: Haal ik een 100% vloeiende full HD performance? Lukt dit zonder avonden lang te tweaken? Bevalt de XBMC Remote voor de bediening, of heeft iemand goede ervaringen met andere bedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
KopjeThee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:56:

Concrete vragen zijn dan: Haal ik een 100% vloeiende full HD performance? Lukt dit zonder avonden lang te tweaken?
Nee. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef een ja mits hij de ''standaard'' video speler gebruik, want op die manier gebruik ik mijn MK808B ook naar tevredenheid, maar ik heb er wel een 1080p rom op gezet in vorm van Finless.

Enige nadeel is dat mijn MK808B net genoeg power levert om mijn 640gb externe HD van stroom te voorzien, maar het wilt nog wel eens gebeuren dat ie zicht ontkoppelt en opnieuw koppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Is dit een "nee" op alle 3 de vragen? Of alleen op die eerste 2?
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:40:
[...]
Ik geef een ja mits hij de ''standaard'' video speler gebruik, want op die manier gebruik ik mijn MK808B ook naar tevredenheid, maar ik heb er wel een 1080p rom op gezet in vorm van Finless.
Ik wil XBMC gebruiken. En ik hoor alweer gedoe met nieuwe roms :) Hoewel ik eventueel ook geen problemen er mee heb om 1 keer een nieuwe rom er op te zetten, maar dan moet het ook wel direct goed werken.

Misschien is het verstandig om de vraag over 6 maanden nog eens te herhalen. Tegen die tijd is XBMC 13 gereleased en zal het gebruik van deze apparaten als mediaplayer misschien veel gangbaarder zijn. De plooien die er nu nog zijn, zijn dan hopelijk ook gladgestreken. Maar voor nu hoor ik een duidelijk: Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ligt er ook maar net aan wat je er van wil verwachten, wil je gewoon alle 1080p video met een fijne interface, automatische ondertitels en albumart/informatie die gewoon (ook) via je netwerk kunnen worden bekeken dan kan je prima met (eventueel) de beaalde Archos Video Player uit de voeten. Die player gebruik ik zelf al meer dan een half jaar, en werkt super zonder enige tweaks op mijn dual core stick. Wil je meer zou ik ook inderdaad wachten totdat XMBC eindelijk volwassen is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:40:
[...]

Enige nadeel is dat mijn MK808B net genoeg power levert om mijn 640gb externe HD van stroom te voorzien, maar het wilt nog wel eens gebeuren dat ie zicht ontkoppelt en opnieuw koppelt.
Jouw "ja" is al met custom rom, 1080p kernel en stroom perikelen... Voor iemand die een "uitpakken-aanzetten-1080p kijken" ervaring wilt is een Android stick gewoon niet geschikt, hoe je het ook probeert te verkopen. Dat soort mensen (en die zijn er genoeg en ik begrijp ze volkomen) moeten gewoon een HTPC of stabiele media box kopen ;) .

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:01:
[...]

Jouw "ja" is al met custom rom, 1080p kernel en stroom perikelen... Voor iemand die een "uitpakken-aanzetten-1080p kijken" ervaring wilt is een Android stick gewoon niet geschikt, hoe je het ook probeert te verkopen. Dat soort mensen (en die zijn er genoeg en ik begrijp ze volkomen) moeten gewoon een HTPC of stabiele media box kopen ;) .
Ja out of the box is inderdaad geen slecht idee om zo'n stick een beetje te tweaken. Maar de stock firmware op mijn mk808b was eigenlijk gewoon in orde, alleen geen true 1080p.

Stroom perikelen kan de stick ook niet zoveel aan doen, want mijn Nexus 7 kan diezelfde hdd niet eens gaan genoeg stroom voorzien dat ik hem kan gebruiken als externe hdd voor mijn Nexus 7.

Dus eigenlijk zou ik in mijn MK808B gewoon een grotere USB stick moeten prikken of een grotere SD kaartje of een externe hdd met zijn eigen voeding, maar dat heb ik allemaal niet echt.

Maar goed mini TV sticks is inderdaad meer iets voor geeks, want zolang het geen dts audio is speelt mijn Philips TV het ook gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
MusicAddict schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:37:
Ligt er ook maar net aan wat je er van wil verwachten, wil je gewoon alle 1080p video met een fijne interface, automatische ondertitels en albumart/informatie die gewoon (ook) via je netwerk kunnen worden bekeken dan kan je prima met (eventueel) de beaalde Archos Video Player uit de voeten. Die player gebruik ik zelf al meer dan een half jaar, en werkt super zonder enige tweaks op mijn dual core stick. Wil je meer zou ik ook inderdaad wachten totdat XMBC eindelijk volwassen is geworden.
Dit kan ik bevestigen. Archos videoplayer is de manier om zonder al te veel tweaken een goede mediaspeler ervaring te bieden op een android stick. Goede vervanger van xbmc tenzij je allerlei plug-ins wil. Maar ja op android heb je weer apps die de plugins kunne vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja.... helaas is het met die rockchip-gebaseerde 'zooi' dus wel zo dat bijvoorbeeld content van de NPO gewoon -niet- fatsoenlijk gestreamd kan worden.

Wat via de NPO app wordt ontsloten gaat nog wel, maar 101tv, 3fm visual radio, radio 2 visual radio is een drama vanwege het niet fatsoenlijk ondersteunen van HLS/smoothstreaming.

De Nederland24 plugin in XBMC doet dit tenminste goed..... en bijna ieder ander Android apparaat dat ik ken doet het overigens ook goed. En ook alles wat gebaseerd is op de uitgelekte SDK2 van Rockchip....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Kasj schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 18:58:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Archos videoplayer is de manier om zonder al te veel tweaken een goede mediaspeler ervaring te bieden op een android stick. Goede vervanger van xbmc tenzij je allerlei plug-ins wil. Maar ja op android heb je weer apps die de plugins kunne vervangen.
Dus als ik mijn vragen wat aanpas, zouden de antwoorden "ja" zijn?
  • Ik koop een Minix X7
  • Ik installeer XBMC 13 (laatste monthly of eerste beta) Archos Video Player en laat deze automatisch opstarten.
  • Ik gebruik XBMC Remote Archos Remote Control voor de bediening
Concrete vragen zijn dan: Haal ik een 100% vloeiende full HD performance? Lukt dit zonder avonden lang te tweaken? Bevalt de XBMC Remote Archos Remote Control voor de bediening, of heeft iemand goede ervaringen met andere bedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
KopjeThee schreef op zondag 29 december 2013 @ 08:03:
[...]

Is die 2e van rechts dan de Archos Video Player?
Nee, dat is deze:
Google Play: Archos Video Player

Gisteren aangeschaft en is die 5 euro meer dan waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
KopjeThee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:49:
[...]

[...]
Jep zal gewoon prima werken, behalve dan dat je die archos remote control niet aan de praat zult krijgen (is alleen voor hun eigen devices) Elke andere remote control app uit de store zal wel werken neem ik aan. Probeer anders deze, ik gebruik precies dezelfde voor mijn stick (al is dat bij mij gewoon een ander naampje ;)) en die werkt prima.

Maar achos werkt 100% met pijltjestoetsen dus je kunt gewoon alleen een toetsenbord gebruiken, net zo makkelijk. Android zelf werkt ook redelijk goed met toetsenbord alleen, dus je kunt als je m aanzet makkelijk even archos aanzetten zonder moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
KopjeThee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 23:49:
[...]

[...]
Ik vind dit nog steeds te optimistisch. De meeste stock ROMs zijn langzaam, Chinees en buggy. Ik heb het welgeteld 1 week volgehouden met de stock ROM van mijn MK808b voor ik overstapte naar Finless en ik ben echt niet super veeleisend. :P Random reboots, HDMI problemen, lange laadtijden, force closes... Uiteindelijk ga je toch flashen. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
MusicAddict schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:32:
[...]
Jep zal gewoon prima werken, behalve dan dat je die archos remote control niet aan de praat zult krijgen...Probeer anders deze,..
Negakinu schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:22:
[...]
Ik vind dit nog steeds te optimistisch. De meeste stock ROMs zijn langzaam, Chinees en buggy. Ik heb het welgeteld 1 week volgehouden met de stock ROM van mijn MK808b voor ik overstapte naar Finless ...
OK, dan pas ik mijn vragen gewoon nog een keer aan :) Zijn de antwoorden dan "ja"?
  • Ik koop een Minix X7
  • Ik installeer Finless 1.8 rom.
  • Ik installeer XBMC 13 (laatste monthly of eerste beta) Archos Video Player en laat deze automatisch opstarten.
  • Ik gebruik XBMC Remote Archos Remote Control MINIX Android Remote App voor de bediening
Concrete vragen zijn dan: Haal ik een 100% vloeiende full HD performance? Lukt dit zonder avonden lang te tweaken? Bevalt de XBMC Remote Archos Remote Control MINIX Android Remote App voor de bediening, of heeft iemand goede ervaringen met andere bedieningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik zeg ja :)

Alle 1080p video's die ik heb speelt mijn dual core stick al altijd zonder haperingen af, zal met een quad core zoals de minix x7 dus ook niet anders zijn.

Zelf gebruik ik de remote control app (dezelfde, alleen dan ander naampje dat er niet van) voor mijn stick, maar alleen als ik een muis nodig heb. Heeft ook gewoon media controls + qwerty. Werkt verder gewoon prima, zolang je telefoon/tablet en je androidbox op het zelfde (wifi) netwerk zitten. Bij opstarten van de app op je telefoon/tablet wordt automagisch meteen verbinding gemaakt met de box als ie aanstaat, ideaal dus.

Gebruik zelf 95% van de tijd alleen een los draadloos toetsenbord (niet bluetooth, daar heb ik slechte ervaringen mee gehad ism android) en dat werkt prima. Archos heb je zoals ik al eerder gezegd heb alleen maar een toetsenbord voor nodig om het 100% te gebruiken (pijltjes toetsen + enter + backspace) maar het is altijd fijn om even meteen iets te kunnen typen bijvoorbeeld (als je een grote library hebt en een bepaalde serie/film zoekt). Maar dat is my 2 cents, een los toetsenbord had ik toch nog liggen :P Zou je ook prima kunnen doen met die remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 14:53
Ben op zoek naar een android stick, zodat ik netflix,uitzending gemist etc op mijn non smart tv kan kijken.
Maar heb geen android apparaat op hem te bedienen, heb wel een windows phone maar na mijn weten kan ik dan er geen gebruik van maken.

en de remote van de tv gaat na mijn weten niet werken. Google chromecast ook al naar gekeken, maar werkt alleen met windows 7 desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
G.Scholtens schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:09:
Ben op zoek naar een android stick, zodat ik netflix,uitzending gemist etc op mijn non smart tv kan kijken.
Maar heb geen android apparaat op hem te bedienen, heb wel een windows phone maar na mijn weten kan ik dan er geen gebruik van maken.

en de remote van de tv gaat na mijn weten niet werken. Google chromecast ook al naar gekeken, maar werkt alleen met windows 7 desktop.
Een android stick of box bedien je in principe niet met een ander android apparaat, maar met een afstandsbediening (bijgeleverd of los gekocht), of een muis/toetsenbord (of combi hiervan). Als je nog wat hebt liggen, de meeste draadloze muizen/tobo's voor een pc doen het ook wel onder android, kwestie van proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024

je kan ook DroidVNC op de stick draaien en VNC op het PC/laptop/windows phone, misschien ook op een Apple apparaat.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dragon2 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:18:
[...]

Een android stick of box bedien je in principe niet met een ander android apparaat, maar met een afstandsbediening (bijgeleverd of los gekocht), of een muis/toetsenbord (of combi hiervan). Als je nog wat hebt liggen, de meeste draadloze muizen/tobo's voor een pc doen het ook wel onder android, kwestie van proberen.
Was er dus al bang voor om een extra afstandbediening te kopen.
Overweeg nog een chromecast, maar wil eerst de ervaringen weten hoe dit werkt met windows phone.
Draadloos toetsenborg en muis zie ik niet zitten, wil juist zo min mogelijk randapparatuur.
Originele remote van tv zal alleen werken op een pi. Maar een pi kan geen gebruik maken van netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
smuck schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:28:
[...]

je kan ook DroidVNC op de stick draaien en VNC op het PC/laptop/windows phone, misschien ook op een Apple apparaat.
Bedankt voor de tip!
Om mn iPad werkt het, al zit er wel enige vertraging in..
Zal wel liggen aan de wifi verbinding van de stick die nog niet al te best is; een wifi repeater is onderweg.
Maarja uit China dus dat duurt nog even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
misschien een leuke tip. Volg dit topic zo nu en dan met oog op de toekomst. Maar zit er niet heel goed in.

Geen idee of dit een goede deal is maar op het eerste gezicht lijkt me dit een erg leuk kastje.

http://www.ibood.com/nl/n...n_hdmi_14_de_Iconbit_73D/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
EJPostema schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:04:
misschien een leuke tip. Volg dit topic zo nu en dan met oog op de toekomst. Maar zit er niet heel goed in.

Geen idee of dit een goede deal is maar op het eerste gezicht lijkt me dit een erg leuk kastje.

http://www.ibood.com/nl/n...n_hdmi_14_de_Iconbit_73D/
Voor het android gedeelte moet je het niet doen: Android V2.2.1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Netflix, Uitzendinggemist etc op een Android stick draaien.....? Het gaat maar betrouwbaarheid is ver te zoeken. NPO player op Android 4.2.2 is niet best; veel gebuffer en stilstaand beeld. Netflix is behoorlijk, wel afwijkingen in beeld en geluid na verloop van tijd; soms ondertiteling zomaar verdwenen. Live TV is ronduit slecht. De sticks zijn een leuk speeltje, niet als je probleemloos wilt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
OgWok schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:52:
[...]

Netflix, Uitzendinggemist etc op een Android stick draaien.....? Het gaat maar betrouwbaarheid is ver te zoeken. NPO player op Android 4.2.2 is niet best; veel gebuffer en stilstaand beeld. Netflix is behoorlijk, wel afwijkingen in beeld en geluid na verloop van tijd; soms ondertiteling zomaar verdwenen. Live TV is ronduit slecht. De sticks zijn een leuk speeltje, niet als je probleemloos wilt kijken.
Wat is dan een juiste oplossing? Netflix en uitzending gemist wil ik wel vlekkeloos kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

G.Scholtens schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:33:
[...]

Wat is dan een juiste oplossing? Netflix en uitzending gemist wil ik wel vlekkeloos kunnen kijken.
Die vraag willen een hoop Tweakers hier graag oplossen en dat is nog niet gelukt omdat de tijd nog niet rijp is. De Minix is wel een box waar in ieder geval regelmatig rom updates voor zijn; van Minix zelf.

De andere sticks en boxen is experimenteren met div. roms en apps. Ja, daar moet je maar zin in hebben.
Sticks en boxen worden vaak verkocht of alles ermee kan en problemen probleempjes zijn en snel worden opgelost. (en er kan ook veel mee voor pak 'm beet € 40,-- tot € 130,--)
Afbeeldingslocatie: http://androidbox.nl/wp-content/uploads/2013/06/mk888-zwart.jpg
Gebruik zelf deze box om Netflix te kijken. Werkt aardig maar zeker niet vlekkeloos. Daarvoor gebruikte ik een echte stick en daar draaide Uitzendinggemist en YouTube wel goed op; maar stick werd na een minuut of 20 films heet en toonde uitval verschijnselen .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wil dus niet experimenteren, het moet gewoon goed werken. Zal me toch maar eens laten informeren over chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chromecast is geen android-stick zoals die hier in dit topic besproken worden.
Stand-alone is het niks, je kunt alleen youtube/netflix/browser doorsturen naar je TV zodat je het op een groter scherm kunt zien via de chromecast. Ondersteuning voor apps als NPO, uitzending gemist en rtl xl is er z(nog) niet.
Dus ook dat is experimenteren...

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 31-12-2013 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
dutchgio schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 09:52:
Chromecast is geen android-stick zoals die hier in dit topic besproken worden.
Stand-alone is het niks, je kunt alleen youtube/netflix/browser doorsturen naar je TV zodat je het op een groter scherm kunt zien via de chromecast. Ondersteuning voor apps als NPO, uitzending gemist en rtl xl is er z(nog) niet.
Dus ook dat is experimenteren...
Ben ik met je eens, maar youtube en netflix zijn voor mij op dit moment de belangrijksten. Deze 2 moeten vlekkeloos werken. Maar windows phone word niet niet officieel ondersteund na mijn idee. Alleen maar android en ios.
Er is wel een google chrome remote in de windows store, maar de officele chrome browser is er nog niet voor windows phone.

Android stick lijkt mij de beste oplossing, aangezien er een goed aanbod is qua apps. Maar nog niemand die goeie ervaringen heeft met netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Dan kun je misschien beter kijken naar een A-merk streamer met Youtube en Netflix. Zie bijvoorbeeld [Mediaplayer] Sony NSZ-GS7 voor een Sony met Google TV. Als je geduld hebt, wacht je het nieuwere Android TV af. Ik weet niet wanneer dat komt, maar als het uitgebracht wordt, dan is dat vast samen met bijpassende hardware (zoals Logitech met Google TV). Ah, deze: nieuws: Gerucht: Google wil binnen half jaar Nexus-settopbox uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
schaduw schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:24:
Dan kun je misschien beter kijken naar een A-merk streamer met Youtube en Netflix.
Om mijn MK808B met Finless 1.7 ROM gaat het meeste prima, inclusief uitzending gemist. Het enige die nog niet goed werkt is XBMC met hardware vernelling, daarvoor gebruik ik nog steeds een vroege alpha versie van XBMC 13 met externe player. Dit is Android 4.1, ik heb nog geen goed werkende 4.2 versie gezien. Ik heb het idee dat er iets is met de netwerk drivers of instellingen en dat die ROMs allemaal familie van elkaar zijn met soortgelijke kernels. Anders zou ik niet weten waarom het met Android 4.1 wel gaat en met 4.2 niet. Op 4.2 heb ik ook nog geen werkende NPO app gezien terwijl die met die Finless 1.7, wat Android 4.1 is, prima werkt. Na de laatste update ook live TV.

Wil je echt een oplossing zonder sores dan zou ik eerder kijken naar zo'n klein PCtje zoals een NUC of dat nieuwe ding van Asus. Met een beetje mazzel komen er volgend jaar een hoop van die dingen met Bay Trail Atoms. XBMC doet het bijvoorbeeld op de Asus T100 meteen alles, dus zou op zo'n PC doosje dan ook goed moeten gaan. De oplossingen voor Windows zijn gewoon volwassen. Windows 8.1 is denk ik ook prima met een air mouse te bedienen.

Android oplossingen zijn nog te experimenteel en er is nog geen stabiele standaard API. Eigenlijk wel frustrerend, want de dual core RK3066 en helemaal de quad core RK3188 kunnen het zat allemaal afspelen. Het is puur een software kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 16:26
Allereerst de beste wensen allemaal! :D

Ik ben blij dat ik dit topic nu nog even onder ogen heb gehad, aangezien iBood ook vandaag weer een Android stick in de aanbieding heeft. klik

Echter zoek ik eigenlijk ook een probleemloos iets, net als G.Scholtens, waar ik vanaf mijn Syno NAS kan streamen i.c.m. XBMC bijv. en wellicht wat extra's kan bekijken als Youtube/Netflix. Al is dat laatste niet perse een must alleen leuk als het kan. Wij hebben hier een wat oudere LCD TV, HD ready en zonder echt goede mogelijkheden tot streaming. Direct van de NAS naar TV kan dus ook niet.

Als ik het dus goed begrijp uit bestaande verhaal zou een dergelijke Android stick zeker niet HET apparaat zijn waar ik zolang op heb gewacht?!?! Ik heb het niet perse morgen nodig, maar ik vraag me wel af waarop ik moet wachten of uit kijken. AppleTV en WD Live lijken ook niet vlekkenloos te zijn als ik de tweaker-reviews erop na sla. Dus enig idee/tips vanuit dit topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

marcel87 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 02:29:
Allereerst de beste wensen allemaal! :D

Ik ben blij dat ik dit topic nu nog even onder ogen heb gehad, aangezien iBood ook vandaag weer een Android stick in de aanbieding heeft. klik

Echter zoek ik eigenlijk ook een probleemloos iets, net als G.Scholtens, waar ik vanaf mijn Syno NAS kan streamen i.c.m. XBMC bijv. en wellicht wat extra's kan bekijken als Youtube/Netflix. Al is dat laatste niet perse een must alleen leuk als het kan. Wij hebben hier een wat oudere LCD TV, HD ready en zonder echt goede mogelijkheden tot streaming. Direct van de NAS naar TV kan dus ook niet.

Als ik het dus goed begrijp uit bestaande verhaal zou een dergelijke Android stick zeker niet HET apparaat zijn waar ik zolang op heb gewacht?!?! Ik heb het niet perse morgen nodig, maar ik vraag me wel af waarop ik moet wachten of uit kijken. AppleTV en WD Live lijken ook niet vlekkenloos te zijn als ik de tweaker-reviews erop na sla. Dus enig idee/tips vanuit dit topic? :)
Dank je, ook de beste wensen.

Het "gedonder" is denk ik een aantal jaren geleden al begonnen. Waar heb ik het over: digitale apparaten die de analoge zouden vervangen. Voorbeeld: een Conceptronic media speler met opname mogelijkheid van analoge (kabel) TV stations.

Die zou de videorecorder vervangen. Prima. Zo'n mediaspeler kan heel wat meer opnemen dan een 180 min VHS tape. Mooi. Echter vastlopers, firmware updates, bij andere functies vastlopers; nog meer firmware updates. Het apparaat is en was nooit af en dat voor meer dan € 250,-- (als ik me niet vergis) en Conceptronic ging uiteindelijk failliet.

Het apparaat waar je op hebt gewacht gaat denk ik niet komen omdat alles elkaar zo snel opvolgt en op het moment van introductie niet af is (er moet geld verdiend worden).
Mijn Android-box ligt waarschijnlijk over een jaar in de la........ opgevolgd door een "betere". Duurkoop? Heb er rond de € 120,-- voor betaald; na een jaar gebruik is dat een tientje per maand en vermoedelijk gaat hij dan naar de kringloop :)

Misschien is het verstandigste een NUC te kopen en daar een Windows op te draaien. Waarschijnlijk de meest "volwassen" optie; wel een stuk duurder. Gaat die NUC jaren mee? Na Windows 10 ;) wordt hij zo traag dat je wat anders koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:42
Ik heb mn Pivos nu anderhalf jaar draaien. Voor 100euro investering is dat een schijntje.

Hij draait die anderhalf jaar al alle 1080p content die ik er naar gooi. Ik ben dus enorm tevreden. Ik gebruik echter een Linux build, dus alle Android gebruikers die echt Android willen gebruiken voor extra apps komen nog een beetje bedrogen uit, want dat draait niet zo lekker. Alles werkt wel, maar niet zo vlot als je zou willen.

Ik ben ervan overtuigd dat de aankomende lijn nieuwe Pivos apparaten dé Android-mediaspelerstandaard voor 2014 wordt, adhv alle info die tot nu toe bekend is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Laatst online: 03-10-2022
pe1dnn schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 20:14:
[...]

Om mijn MK808B met Finless 1.7 ROM gaat het meeste prima, inclusief uitzending gemist. Het enige die nog niet goed werkt is XBMC met hardware versnelling, daarvoor gebruik ik nog steeds een vroege alpha versie van XBMC 13 met externe player.
Een bekend probleem met de NPO app, zelfs de nieuwe update bracht geen solaas bij mij.
Heb jij met de App van Veronica en RTL goede ervaringen, want bij mij werken die helaas ook niet.
Ligt dat misschien ook aan de 4.2 Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:29
Android 4.4 (beta) voor sommige Tronsmart producten, waaronder de CX-919 :)

http://blog.geekbuying.co...mware-for-their-tv-boxes/

http://www.cnx-software.c...rockchip-rk3188-mini-pcs/

edit:
geinstalleerd. Lijkt goed te werken (ik gebruik overigens een lan-usb aansluiting). En... NPO uitzinding gemist lijkt ook goed te werken :) :) :)

Edit 2: er zitten nog wel een paar vreemde foutjes in, waaronder een 'rotatie probleem' -> het beeld draaid soms een kwart slag

[ Voor 56% gewijzigd door helloitsme op 01-01-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 16:26
OgWok schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:14:
[...]

Dank je, ook de beste wensen.

Het "gedonder" is denk ik een aantal jaren geleden al begonnen. Waar heb ik het over: digitale apparaten die de analoge zouden vervangen. Voorbeeld: een Conceptronic media speler met opname mogelijkheid van analoge (kabel) TV stations.

*KNIP verhaal*
Bedankt voor je reactie. :)

Het punt is dat ik het wil in het huis van mn moeder, waar ik slechts in het weekend ben. Het moet dus niet al te duur zijn, aangezien ik daar niet voor kapitalen aan wil spenderen (omdat ik er toch niet extreem veel ben), maar het moet wel werken zodat moeder en zus er ook overweg mee kunnen.

Dus ja, wellicht is dit weer zo'n onmogelijke combivraag zoals je ook vaker ziet bij de aanschaf van een ander apparaat: max performance maar goedkoop of stil of koel... lastige combi's om te realiseren of te kopen.

Nu twijfel ik dus of ik goed doe aan zo'n stick van de iBood of dat ik toch beter bijv. naar zo'n Apple TV/WD Live ding kan kijken. Eigenlijk is 100 euro mijn max. wat ik er nog aan wil uitgeven, wat is dan het beste advies?

Die Pivos klinkt ook wel aantrekkelijk en zal ongeveer binnen het budget vallen... binnenkort eens naar kijken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Rhesus schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 13:58:
Heb jij met de App van Veronica en RTL goede ervaringen, want bij mij werken die helaas ook niet.
Ligt dat misschien ook aan de 4.2 Rom?
Heb ze nooit geprobeerd. Ik "mis" niet zoveel aan beide. Ik hou van programma's als Labirint en de Rekenkamer en commerciëlen maken alleen vermaak voor groot publiek en niet dit soort programma's voor een kleinere doelgroep. Series en dat soort dingen kijk ik op een andere manier, zonder hinderlijke reclame.

Ik heb net even snel voor je probeert. De reclame van RTL XL doet het (duh) maar voor de rest "geen verbinding" (hee, staat ook in het play store commentaar). En ook de Veronica app geeft zelfs geen reclame, helemaal niets.

Via XBMC kan ik via de XBMC Online TV addon wel RTL XL dingen afspelen, maar natuurlijk alleen onversleutelde streams. Zoals RTL boulevard. Hou wel een teiltje bij de hand. Met Veronica kan ik niets, maar zie daar ook alleen maar series die ik beter op een andere manier kan kijken.

Die apps krijgen trouwens een super lage score omdat het maar sporadisch wel werkt, dus ik vraag me af of dat wel aan die stick ligt.

Om mijn TF300 lopen zowel RTL XL als de Veronica APP in elk geval ook niet (zelfs geen reclame!). Misschien door root toegang (zowel mijn tablet als die stick hebben dat).

Ik denk dat RTL en Veronica liever hebben dat je live kijkt en de app alleen hebben om af te vinken op de lijst "hebben wij ook". Dat het niet werkt doet er blijkbaar niet toe. Of het zit zo tjok vol DRM rommel dat het niet meer werkt.

Bij een Windows oplossing kun je in elk geval nog altijd via internet kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

kan iemand mij het verschil uitleggen tussen b.v. Raspberry Pi met XBMC & een Android box of stick met XBMC, volgens mij kan je het zelfde met beide producten of niet?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
G.Scholtens schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 10:12:
[...]
Ben ik met je eens, maar youtube en netflix zijn voor mij op dit moment de belangrijksten. Deze 2 moeten vlekkeloos werken. ...
Waarom neem je niet gewoon deze: pricewatch: WD TV Live (2011) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
agaam schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:16:
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen b.v. Raspberry Pi met XBMC & een Android box of stick met XBMC, volgens mij kan je het zelfde met beide producten of niet?.
Niet helemaal. Voor zo ver ik weet is er nog geen (stabiele) Android ROM ontwikkeld voor de Raspberry Pi. Bovendien is de ARM processor in dat apparaatje toch nog wel een heel stuk minder krachtig dan die in bv. een Android box/stick met SoC van Rockchip of AMlogic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Omdat je dan weer een los kastje hebt bij je tv, wil iets in stick vorm gebruiken omdat de tv aan de muur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
G.Scholtens schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:25:
[...]
Omdat je dan weer een los kastje hebt bij je tv, wil iets in stick vorm gebruiken omdat de tv aan de muur komt.
OK, dat kan ik me voorstellen. Nog even een andere denkrichting: Zou het nog altijd een probleem zijn als het kastje iets verder van de TV staat? HDMI kabels kan je misschien beter niet al te lang maken, maar tot een meter of 10 moet goed mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

KopjeThee schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:01:
[...]

OK, dat kan ik me voorstellen. Nog even een andere denkrichting: Zou het nog altijd een probleem zijn als het kastje iets verder van de TV staat? HDMI kabels kan je misschien beter niet al te lang maken, maar tot een meter of 10 moet goed mogelijk zijn.
10 meter? Waar kan je die krijgen? Of een meter of 3; ben ik ook al blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
OgWok schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:13:
[...]

10 meter? Waar kan je die krijgen? Of een meter of 3; ben ik ook al blij mee.
http://www.allekabels.nl/...LyQyN2837sCFcNF3godWSUAlQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
KopjeThee schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:01:
[...]

Nee kastje is geen oplossing, heb geen mooie plek waar een kastje zou kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G.Scholtens schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:58:
[...]

Nee kastje is geen oplossing, heb geen mooie plek waar een kastje zou kunnen staan.
Als je niks wilt of kwijt kunt dan moet je misschien zelf een oplossing vinden.

Voor de mensen die een Android kastje overwegen vind ik dit ook een mooie optie van Cubox, kwam het tegen in een ander topic :). De basis is een Freescale i.MX6 single, dual of quad core. Een hoop aansluitingen en een hele kleine behuizing :). http://cubox-i.com/ en op XBMC http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=172726

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Eindelijk een XBMC die het op een MK808B met Finless 1.7 ROM wel goed doet. Het is een versie gemaakt voor de Minix apparaten, maar deze werkt ook op de FInless 1.7 ROM:

http://flumpster.lolcakes...BMC-MINIX_BETA2_Test1.apk

(Ik denk dat die gepatched is want de echte Minix versie test of het een Minix apparaat is...). Enige andere wijziging is een geupdate libstagefright.so want die bij de Finless 1.7 ROM is een oude met wat problemen.

Voor het eerst kon ik de "Monsters" sample video van http://www.auby.no/files/video_tests/ zonder haperingen kijken. Dat kon tot nu toe alleen met Gotham alpha's op een Android 4.2 ROM, maar die ROMs hebben allemaal problemen met het netwerk en de NPO app.

Met deze combinatie dus voor het eerst een installatie met zowel een volledig werkende NPO app als een werkende XBMC zonder externe speler.

Die Minix XBMC is gebaseerd op Frodo 12.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:05:
[...]

Als je niks wilt of kwijt kunt dan moet je misschien zelf een oplossing vinden.

Voor de mensen die een Android kastje overwegen vind ik dit ook een mooie optie van Cubox, kwam het tegen in een ander topic :). De basis is een Freescale i.MX6 single, dual of quad core. Een hoop aansluitingen en een hele kleine behuizing :). http://cubox-i.com/ en op XBMC http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=172726
Dat ziet er wel interessant uit. Als die alles eet en streaming vanaf m'n NAS ook zonder problemen zou werken..

Zijn er al ervaringen hiero?
Pagina: 1 ... 41 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer