Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
KroontjesPen schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:17:
Mijn nieuwe X7 is binnen en werkt nu goed met draadje op i-net.
Kreeg er een hele mooie platte blauwe -high speed HDMI cable- bij. _/-\o_
Ook zit er de nieuwste software erop.

Alleen maakt de eHomeMedia Center geen verbinding meer met mijn Logitech Media Server op mijn pc.
De eerste X7 gaf 3 icoontje nu krijg ik er maar 1 te zien en wel de witte van WMP.
Die andere van WMP en die van LMS zijn er nu niet.

Als iemand een tip heeft waar naar te kijken dan zie ik dat erg graag.
Fijn dat deze wel in orde is!

Ik heb helaas geen oplossing voor je m.b.t. eHomeMedia. Die gebruik ik niet....
matthijsph schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:48:
[...]

Je kunt die 'screensaver' of 'sleep' trouwens ook uitschakelen in build.prop:
ro.rk.screenoff_time=-1
Thanks! _/-\o_

Works like a charm. Ook heb ik meteen even weer de "RK tabletUI" instelling op True gezet, zodat zowel statusbalk als knoppen weer onderin staan (vind ik persoonlijk fijner). Nu alleen nog kijken hoe ik de rechter muisknop weer als "terug" knop kan gebruiken. Ik weet dat niet aan standaard Android voldoet, maar vind het persoonlijk wel fijner. Ik heb al Tincore keymapper geinstalleerd maar daar kom ik nog niet echt uit.

Ik denk dat Nexus SDK2 hard op weg is om mijn 'daily driver' te worden. Naast de rechter muisknop heb ik nog een miniem probleempje met de Ethernet implementatie (een enkele app wil alleen netwerkverbinding detecteren als WIFI gebruikt wordt).

Helaas krijg ik de laatste Alpha build van XBMC Gotham en ook de JustXBMCv2 build niet zo vloeiend draaiend als bij de "JustXBMCv2" ROM. Ook geen HDMI of SPDIF passthrough. Maar daar kan ik voor nu mee leven.

[ Voor 44% gewijzigd door eymey op 20-11-2013 10:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het eigenlijk niet handiger als je gewoon een telefoon of tablet van een bekend merk koopt en die aansluit op je TV? De firmware is daarvan denk ik beter en als je een populaire hebt wordt er meer software voor ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:25:
Is het eigenlijk niet handiger als je gewoon een telefoon of tablet van een bekend merk koopt en die aansluit op je TV? De firmware is daarvan denk ik beter en als je een populaire hebt wordt er meer software voor ontwikkeld.
Kan wel, maar heb je dan de benodigde aansluitingen (ik gebruik zelf hdmi, optical, usb x2, microSD en LAN), een extra scherm kost stroom (en is duurder om aan te schaffen), en hoe regel je de afstandsbediening?

Mijn vader bv gebruikt al een poosje een tablet voor netflix, en heeft nu toch een android stick op z'n kerstlijstje staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Een gewone telefoon of tablet gebruiken heeft best wat haken en ogen.

Zo kan ik mijn Xperia Z wel met een MHL adapter aan m'n TV hangen, maar dan verliest ik de OTG functionaliteit op de usb-poort. En kan ik dingen als een ethernet adapter of transceiver voor een toetsenbordje of flymouse wel vergeten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 17:51
Heb nu een MK809II (MK3188 chipset) draaien met Finless 1.6b met een 1080p Kernel
XBMC snapt jammer genoeg niet dat mijn films en series op de zelfde share staan, dus ik gebruik nu Archos video player werkt erg prettig en haalt buiten de covers ook automagisch subs op bij opensubtitles.org. Video speelt af zonder frameskips.

Mocht er iemand nog tips hebben hoe ik XBMC mijn bestanden juist kan laten indexeren dan hoor ik dat graag. Ik heb dus 1 SMB share die zowel films als series bevat, maar wat ik ook doe, ik zie of alleen films of alleen series in de XBMC library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:42
Je kan het niet door elkaar hebben staan, maak binnen je share 1 folder voor films en 1 voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Bedankt voor de Archos tip, gebruikte MX voor 't afspelen van NAS content, maar regelmatig freezes en buffering. Tot nu toe met Archos nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik gebruik een Minix NEO X5 (dual core Rockchip) met toetsenbord, muis en 1080p monitor en wil die gebruiken om via RDP (Remote Desktop Protocol) een Windows PC te besturen. Daar zijn diverse apps voor en die werken op zich heel aardig, maar probleem is dat de resolutie van de Minix nogal laag is: hij draait een 720p kernel en daar gaat de Android werkbalk nog af.

Er bestaat een officiële 1080p kernel voor dit apparaat, maar die schijnt heel traag te zijn.
Gebruikt toevallig iemand deze in combinatie met RDP?

Is er misschien intussen een Android mini-PC (quad core) te koop die 1080p wel standaard ondersteunt?

Misschien een andere oplossing waar ik nog niet aan gedacht heb?
De andere Android apps (Youtube, Uitzending Gemist etcetera) moeten natuurlijk gewoon blijven werken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wacht al 6 weken op een nieuwe CX919 nadat de vorige DOA was. Is al 5 weken geleden verzonden vanuit Geekbuying dus ik vermoed dat het onderschept is bij douane of niet meer aan gaat komen. Ook kost het terugzenden bijna net zoveel als de CX919 zelf. Houd dit even in gedachten als je stick stuk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:39
Aghanim schreef op zondag 24 november 2013 @ 12:50:
Ik wacht al 6 weken op een nieuwe CX919 nadat de vorige DOA was. Is al 5 weken geleden verzonden vanuit Geekbuying dus ik vermoed dat het onderschept is bij douane of niet meer aan gaat komen. Ook kost het terugzenden bijna net zoveel als de CX919 zelf. Houd dit even in gedachten als je stick stuk gaat :)
Mijn eerste androidstick is ook de CX919 van geekbuying, maar is ook nog onderweg. Verzonden op 06-11 dus kan nog wel even duren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De eerste ontving ik 12 dagen na de bevestigingsmail dat het verzonden was. Nu staat er al sinds 16 oktober 'dispatched to the overseas'. Is ook niet zo erg dat het niet opschiet want ik verkoop hem toch direct alsie weer binnen is maar het duurt in dit geval wel verdacht lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Aghanim schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:02:
De eerste ontving ik 12 dagen na de bevestigingsmail dat het verzonden was. Nu staat er al sinds 16 oktober 'dispatched to the overseas'. Is ook niet zo erg dat het niet opschiet want ik verkoop hem toch direct alsie weer binnen is maar het duurt in dit geval wel verdacht lang :)
Hmm, ik kom al sinds een week niet meer op Geekbuying.com .
Vreemd.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
smuck schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:49:
Hmm, ik kom al sinds een week niet meer op Geekbuying.com .
Net geprobeerd en wat denk je? De site is up maar helemaal vernieuwd. Dus misschien waren ze even down voor het overschakelen. Zo op het eerste gezicht ziet het er strakker uit, of het ook beter werkt heb ik nog niet ervaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
pe1dnn schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:36:
[...]

Net geprobeerd en wat denk je? De site is up maar helemaal vernieuwd. Dus misschien waren ze even down voor het overschakelen. Zo op het eerste gezicht ziet het er strakker uit, of het ook beter werkt heb ik nog niet ervaren...
Ja, hier op het werk en thuis werkt het ook weer.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Hier is de nieuwe firmware voor de 808B: http://blog.geekbuying.co...e-tv-sticks/#.UpNsOtJLPYF.

Geen DTS en DD als ik de comments mag geloven

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dav1d schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:59:
Ik hoop dat Pivos eens met een Freescale i.MX6-gebaseerde box komt...
Mooi voorbeeld is de 50 euro kostende GK802 die dankzij de development van Stephan en hste waanzinnig soepel XBMC (Linux) draait.
SidewalkSuper schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:19:
Wat doet dat beter dan de huidige Pivos dat je dat wil?
Voornamelijk de GUI die stukken sneller is (>100 fps). Addons draaien veel soepeler. Ook zware skins werken goed i.t.t. de Pivos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Moby schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:29:
Hier is de nieuwe firmware voor de 808B: http://blog.geekbuying.co...e-tv-sticks/#.UpNsOtJLPYF.

Geen DTS en DD als ik de comments mag geloven
Ja en hier weer wel met foto....vreemd

http://www.freaktab.com/s...a3e90d6437280247efd249195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Dav1d schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:59:
[...]

[...]

Voornamelijk de GUI die stukken sneller is (>100 fps). Addons draaien veel soepeler. Ook zware skins werken goed i.t.t. de Pivos.
Oke. Ik vind de GUI van een prima snelheid nu, maar het kan beter natuurlijk.
Wat wel duidelijk is is dat de nieuwe box geen i.MX6-gebaseerde box zal zijn, het is gewoon weer een AMLogic chip. Ook zal er geen nut meer zijn voor de Linux build, de speciale Android build is zo snel dat de Linux build niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Iemand hier nog een goed idee voor een airmouse in combinatie met de Minix X7 ?

Ik had er een Minix A2 airmouse bij besteld maar die werkt niet goed ... in combinatie met de X7.. faal. Werkt prima met windows dus als iemand wil ruilen hoor ik het graag :P

nou, die zet ik dan maar op v&a :'(

[ Voor 6% gewijzigd door W.Zijlstra. op 26-11-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Zijlstra. schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:11:

Ik had er een Minix A2 airmouse bij besteld maar die werkt niet goed ... in combinatie met de X7.. faal. Werkt prima met windows dus als iemand wil ruilen hoor ik het graag :P

Heb je hier niet iets aan? Gaat over deze afstandsbediening in XBMC: http://minixforums.com/th...the-minix-a2-remote.2070/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:22
dat geklooi met het geluid is op te lossen met een app.

Google Play: SoundAbout

Soundabout kan het geluid force op hdmi (of andere uitgangen)

[ Voor 64% gewijzigd door 418O2 op 26-11-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
418O2 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:02:
dat geklooi met het geluid is op te lossen met een app.

Google Play: SoundAbout

Soundabout kan het geluid force op hdmi (of andere uitgangen)
Ik heb geen problemen met het geluid, maar ik heb het volgende (sorry, copy paste vanuit het minix forum waar ik mn klacht gedumpt had).
Findings regarding A2 Airmous & Minix X7

The Airmouse does not work stable with the X7. Sometimes it's accurate, other times it's really not recognizing the mouse correctly.

My findings:

1. The different usb ports don't matter, they all experience the same problem.
2. The batteries are new.
3. I have recalibrated and restarted the airmouse several times.
4. When using the airmouse, the cpu load increases when I heavily mouse it around.
5. When the mouse starts disfunctioning, it seems like it is only getting half the signals.
6. I have tried an usb extention cord, did not help.
7. I have tried to go closer to the box, did not help.
8. I tried restarting the device: this sometimes helped.
9. I tried it on Windows 7: The device worked flawless and accurate and immediately installed the 'SAGE Airmouse' driver.
10. The range with the Windows 7 is more then 5-6 meters and it still works perfectly.
NEW 11. Sometimes the buttons don't respond but we can move the pointed and have to wait and it works again.
NEW 12. When pressing a key, not one signal is sent but many > Same as "Long press issue"
NEW 13. When i switch off the airmouse and then not using it for 2 minutes it automatically switches off. This is good, but it reactivates the airmouse function again so i have to turn that off again.

I conclude the following options:
1. The Android driver for the A2 Airmouse needs improvement or
2. The bus speed on the USB controller is not high enough.

NEW Recommendations:

1. "Long press interval" Lowered in the driver so the remote does not get stuck pressing one button for many times.
2. More options for setup in the settings menu. (like intervals, axis, etc).
3. Being able to switch off the airmouse function for different apps (not usefull for XBMC, quite annoying actually)
4. The driver should receive less data, this will make the airmouse less acurate but that's not the problem, it's better to have it send less data which is reliable. Can I test this Minix?

Minix, could you tell me where i can find the configuration files for the A2 Airmouse driver in Android? Then I can try and improve the situation.

All the others, can you confirm if you are having similar or other issues with this remote & x7 & firmware 007?
Conclusie: Soms werkt hij prima, andere keren sta je random in de lucht te zwaaien en werkt het voor geen meter en is hij volledig de kaart kwijt, andere keren werkt het wel maar mist hij stukjes terwijl je hem beweegt, ook hoogst iritant.

Soms werkt hij goed, de rest is het echt onbruikbaar. Mijn draadloze muis werkt prima -.-

[ Voor 5% gewijzigd door W.Zijlstra. op 26-11-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zag dat hij last had van het euvel dat mijn Mele f10pro ook had (audio willen outputten via de remote) :) Maar dat heb jij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:06:
Conclusie: Soms werkt hij prima, andere keren sta je random in de lucht te zwaaien en werkt het voor geen meter en is hij volledig de kaart kwijt, andere keren werkt het wel maar mist hij stukjes terwijl je hem beweegt, ook hoogst iritant.

Soms werkt hij goed, de rest is het echt onbruikbaar. Mijn draadloze muis werkt prima -.-
Ik neem aan dat je WiFi gebruikt? WiFi gebruikt dezelfde frequentie band als de receiver van de airmouse en kunnen dus elkaar ook behoorlijk storen. Met mijn Measy RC11 merk ik het ook als de afstand groter wordt.

Ik gebruik nu een USB naar Ethernet dongle voor en heb nu uiteraard geen last meer. Ethernet kabels heb ik niet in huis liggen maar gebruik homeplugs voor het netwerk. Ik gebruikte eerst een AV200 plug (TL-PA2010) maar de verbinding over het lichtnet viel soms na een paar dagen tot een paar weken weg waarna ik het ding even uit het stopcontact moest halen. Sporadisch dus maar erg irritant.

Heb een 2e proging ondernomen met een AV400 plug (TL-PA4010) en die werkt perfect, tot nu toe nog nooit uitgevallen. Wat mij beteft een goede oplossing voor vervangen van WiFi.

Je kan ook proberen de airmouse receiver met een USB verlengkabel verder van de stick af te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
pe1dnn schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:43:
[...]

Ik neem aan dat je WiFi gebruikt? WiFi gebruikt dezelfde frequentie band als de receiver van de airmouse en kunnen dus elkaar ook behoorlijk storen. Met mijn Measy RC11 merk ik het ook als de afstand groter wordt.

Ik gebruik nu een USB naar Ethernet dongle voor en heb nu uiteraard geen last meer. Ethernet kabels heb ik niet in huis liggen maar gebruik homeplugs voor het netwerk. Ik gebruikte eerst een AV200 plug (TL-PA2010) maar de verbinding over het lichtnet viel soms na een paar dagen tot een paar weken weg waarna ik het ding even uit het stopcontact moest halen. Sporadisch dus maar erg irritant.

Heb een 2e proging ondernomen met een AV400 plug (TL-PA4010) en die werkt perfect, tot nu toe nog nooit uitgevallen. Wat mij beteft een goede oplossing voor vervangen van WiFi.

Je kan ook proberen de airmouse receiver met een USB verlengkabel verder van de stick af te leggen.
Thanks voor de input! Helaas gebruik ik geen wifi maar de goeie ouwe kabel. daarnaast heb ik het met een usb verlengkabel een tijdje geprobeerd - geen verschil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:11:

Ik heb zelf de RC11. Beetje ouderwets/lomp uitziend ding, maar werkt prima.
Mijn vader wil een witte, daar heb ik http://www.ebay.com/itm/W...ndles&hash=item2c76ba3ddc voor besteld (nog niet binnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Deze schijnt ook wel leuk te werken, ik heb 'm besteld maar nog niet binnen:

http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:33
Eric_Cantona schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:30:
Deze schijnt ook wel leuk te werken, ik heb 'm besteld maar nog niet binnen:

http://www.ebay.com/itm/3..._trksid=p3984.m1497.l2649
Mijn RC-11 is helaas na een half jaar alweer overleden, dus ik ben nog op zoek naar een nieuwe afstandsbediening/touchpad en deze ziet er inderdaad zeer gelikt uit.

Als ik het goed begrijp, kan je switchen tussen touchpad-mode en keyboardmode, waarbij ik er vanuit ga dat in touchpad-mode, het gehele oppervlak ter beschikking is.
Ik hoor graag of iemand al ervaring met deze touchpad heeft. Ze worden al voor onder de 10 euro aangeboden, en gratis verzonden. Ik denk dat ik mijn kerstkadootje heb gevonden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb dus die mele f10 pro en dat is een erg fijn ding. Werkt als een trein, precies en goede knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit noemen we spam.

[ Voor 95% gewijzigd door DaMarcus op 27-11-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
Over Black Friday gesproken: GeekBuying is er net mee begonnen en nu is die site onbereikbaar.... Maar ja, als je tablets voor een cent gaat verkopen...... :9
http://promotion.geekbuyi..._campaign=BlackFriday1127

[ Voor 1% gewijzigd door TheOmen op 27-11-2013 10:28 . Reden: kleine edits ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 20:03
Wellicht hier iemand die mij verder kan helpen :)

De CX-803 herkent de ethernetverbinding niet :(. Aangesloten via een USB to Ethernet adapter via een powered USB hub. Meer mensen die dezelfde problemen ervaren? Zo ver ik kan achterhalen zou dit standaard moeten werken, met de originele fw. Zodra ik in de Instellingen Ethernet op Enables zet, springt deze gelijk terug naar Disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kan zijn dat die adapter niet wordt ondersteund natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 20:03
Oh ik wist niet dat ik daar ook op moest letten :(. Het gaat hierbij om de Eminent EM1010. Enig idee hoe ik erachter kom of deze wordt ondersteund? Via mijn vriend Google vind ik de informatie nogal beperkt wat ik kan achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Billes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:59:
Oh ik wist niet dat ik daar ook op moest letten :(. Het gaat hierbij om de Eminent EM1010. Enig idee hoe ik erachter kom of deze wordt ondersteund? Via mijn vriend Google vind ik de informatie nogal beperkt wat ik kan achterhalen.
Volgens mij ben je er al achter of hij werkt of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Denk dat ik nog maar even wacht met de aankoop van een MINIX Neo X7.........

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 09:54:
[...]

Ik zat zo eens terug te lezen in dit forum en heb ook nu een MINIX besteld bij spam
Maar hun komen met Black Friday a.s. vrijdag. Dus misschien voor de mensen die 6 weken of langer wachten toch te gek vinden. Of zoals ik las, DOA terug naar geekbuying duurt ook nog eens lang.
Doe je voordeel ermee. Maar ik heb een Sinterklaas cadeau op tijd :) :)
Die website is wel erg duur zeg. Overigens is mijn DOA vervangen voor een nieuwe CX-919 die ik sinds vandaag heb mogen ontvangen! Staat nu op vraag&aanbod want ik gebruik nu een HTPC.

[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 27-11-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Billes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 13:59:
Voor Android heb je voor de meeste apparaten een ASIX AX chipset nodig. Op de site van Eminent staat dat deze beschikt over een MCS7832 chipset. Je moet even op Google zoeken naar: [jouw apparaat] + ethernet adapter. Dan zie je altijd wel mensen die zeggen welke adapters wel en welke niet werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2013 20:16 ]

Verwijderd

Modbreak:En dit was dus niet de bedoeling... zie ook je eerdere PM

[ Voor 83% gewijzigd door Michael Knight op 29-11-2013 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Heb hier een Ugoos Um2 stick gehad 4 dagen en ik moet zeggen dat de stick aardig snel was. Zonder usb/lan adapter is het niet te doen. Deze heb ik samen met de Mele F10 mouse gebruikt en het was wel te doen.

Zodra ik weer meer tijd heb koop ik er weer 1. Voorlopig even de mediaspeler laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Vandaag kosteloos mn CX919 ontvangen na ruim een maand geleden deze te hebben besteld.
Er kwam nog een veel groter pakket tegelijk binnen met een spiksplinternieuwe PS4, dus de CX-919 is nog niet uit het doosje geweest ;)
Die ligt nog even in de kast, dat komt later wel.
Flashen met Finless lijkt me een vereiste maar de stick heeft op dit moment niet zo'n hoge prioriteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
hallo ik heb een klein vraagje want zie even door de bomen het bos niet meer.

wat is nu eigenlijk de beste setup als je films (hd) wil streamen via icefilms..
ik heb namelijk de rom geflashed naar finless 1.7 maar je schijnt de kernel ook nog te kunnen updaten. mijn mk808b die ik vorige week kreeg (geekbuying) had een android van 4.2.2 en met finless 4.1.1 , beinvloedt dat niet de prestatis?
als ik nu een hd film stream heb ik het idee dat het best lage FPS is en dat kijkt niet lekker, waar zou dat aan kunnen liggen? firmware/kernel of de wifi of instalatie van xbmc (frodo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Hazeldinho schreef op zondag 01 december 2013 @ 08:58:
hallo ik heb een klein vraagje want zie even door de bomen het bos niet meer.

wat is nu eigenlijk de beste setup als je films (hd) wil streamen via icefilms..
ik heb namelijk de rom geflashed naar finless 1.7 maar je schijnt de kernel ook nog te kunnen updaten. mijn mk808b die ik vorige week kreeg (geekbuying) had een android van 4.2.2 en met finless 4.1.1 , beinvloedt dat niet de prestatis?
als ik nu een hd film stream heb ik het idee dat het best lage FPS is en dat kijkt niet lekker, waar zou dat aan kunnen liggen? firmware/kernel of de wifi of instalatie van xbmc (frodo)?
Bij mij gaf een monthly (eind oktober) van van XBMC (Gotham) het laatste zetje. Daarin is hardware ondersteuning (GPU) ingebakken via mediacodec. Sindsdien speelt mijn CX-919 eigenlijk probleemloos alle HD content van Icefilms.
Een beetje puzzelen met ROMs wil ook wel uitmaken. Bij de Finless ROMs krijg je vaak allerlei al dan niet overclockte kernels meegeleverd. Ik gebruik zelf gewoon een normaal geklokte 720p kernel uit Finless in combinatie met een ROM (Nexus SDK2) die Strauzo op freaktab is gezet (zie eerdere posts hierboven voor linkjes). Die ROM van Strauzo is overigens niet specifiek voor CX-919, maar doet het wel perfect. Eymey gebruikt dezelfde ROM volgens mij op een Minix Neo X7. Geen idee wat er gebeurt als je dat ding (met juiste kernel uiteraard) op een mk808b knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
oke ik zal eens stoeien met wat roms en kernels. nog een vraagje maar ik weet niet in hoeverre dat met zelfde (alom ) bekende probleem te maken heeft: slow wifi. het lijkt bij mijn mk808b wel alles of niets want soms werkt het internet perfect en soms gewoon helemaal niet terwijl hij volle sterke wifi signaal heeft (volgens apparaat). iemand nog suggesties hoe dit kan? of gewoon openmaken en grotere antenne plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Hazeldinho schreef op zondag 01 december 2013 @ 18:59:
oke ik zal eens stoeien met wat roms en kernels. nog een vraagje maar ik weet niet in hoeverre dat met zelfde (alom ) bekende probleem te maken heeft: slow wifi. het lijkt bij mijn mk808b wel alles of niets want soms werkt het internet perfect en soms gewoon helemaal niet terwijl hij volle sterke wifi signaal heeft (volgens apparaat). iemand nog suggesties hoe dit kan? of gewoon openmaken en grotere antenne plaatsen?
Dat probleem heb ik zelf niet, maar veel mensen hier hangen weer gewoon aan een draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Ik wil een tweede Android TV thuis naast mijn MK808b, maar dan wel met iets meer power. Budget is 150€ en ik twijfel nu of ik voor een MINIX NEO X7 moet gaan (omdat die al beschikbaar is) of wachten op de nieuwe AmLogic Quadcore en hopen dat er een product komt dat out of the box geweldig werkt. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wachten op die nieuwe Pivos met de Am Logic Quadcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is dat ik de Minix Neo X7 nu zelf al heb (en er nog steeds op gebrand ben om ook die naar tevredenheid werkend te krijgen).

Maar de eerste de beste fabrikant die het voor elkaar krijgt om een fatsoenlijk apparaat op de markt te brengen met een goede chipset maar vooral ook een GOEDE Android-rom, en niet iets van het kaliber wat Rockchip aanlevert als SDK en waar die betreffende fabrikant dus op zal moeten voort borduren, die fabrikant zal op mijn belangstelling kunnen rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Wachten op de Pivos heeft ook mijn voorkeur, maar ik zit met een ongeduldig iemand hier thuis die steeds mijn Mk808b 'leent'. Aangezien ik niet weet wanneer de nieuwe Pivos uitkomt, wil ik andere stick/box aanschaffen om de tijd te overbruggen. Is de MINIX Neo dan wel de beste keus, of toch maar voor een dualcore Am Logic gaan welke 1080p zonder issues afspeelt?

Van wat ik nu heb begrepen zal XBMC een build speciaal voor Pivos maken, waarschijnlijk zullen zij dan ook een goede rom krijgen hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
is er al ergens een beschrijving of specslijst van die Pivos of is t nog speculatie? ben wel benieuwd maar kan er niks van vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
NYzE schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:48:
Wachten op de Pivos heeft ook mijn voorkeur, maar ik zit met een ongeduldig iemand hier thuis die steeds mijn Mk808b 'leent'. Aangezien ik niet weet wanneer de nieuwe Pivos uitkomt, wil ik andere stick/box aanschaffen om de tijd te overbruggen. Is de MINIX Neo dan wel de beste keus, of toch maar voor een dualcore Am Logic gaan welke 1080p zonder issues afspeelt?

Van wat ik nu heb begrepen zal XBMC een build speciaal voor Pivos maken, waarschijnlijk zullen zij dan ook een goede rom krijgen hoop ik.
It depends.

Die XBMC build is er dus ook al voor de bestaande Pivos, maar die is gewoon native Linux en dus geen Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11
Er is trouwens ook een special build voor Minix devices. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
@eymey
Dr is ook gewoon een Android build voor de bestaande Pivos. Die Android build is ook waar ze verder mee gaan nog, nu de Linux build overbodig is. Linux is overbodig geworden, omdat de hardware meer dan goed genoeg is geworden om de Android overhead op te vangen, dat was in het verleden niet zo.

@habermas
Het staat nog niet allemaal vast, maar het boeit ook niet meer zoveel. De huidige versies draaien al top, dus de nieuwere versies zullen het gewoon nog beter/vloeiender doen. :)
Het lijkt op: AmLogic (waarschijnlijk quad, maar minimaal dual core), 24p support, DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (afhankelijk van licensering), meer RAM, meer opslagruimte, meer aansluitingsmogelijkheden (waaronder optical audio), betere afstandsbediening, bluetooth ingebouwd, betere wifi module.

Een hele thread waarin antwoord wordt gegeven op veel speculatie voor iedereen die geïnteresseerd is: New Pivos Xios DS Player coming out soon?

[ Voor 11% gewijzigd door SidewalkSuper op 05-12-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke eisen worden er eigenlijk gesteld aan de server kant van NFS voor het streamen van HD content? En weet iemand met welke Android app je lokale netwerk snelheid kunt testen? Ik ken natuurlijk Speedtest maar dat is voor internetsnelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Eigenlijk geen, behalve dat de server gewoon de films met max 50mbit snel (= full bluray) kan leveren.
Een gemiddelde 1080p bluray rip is rond de 9gig voor 2u film. Dat betekent dat je server 9000MB in 120min moet streamen = 75MB/min = 1,25MB/sec = 10mbit/sec.

Volledige bluray tikt op zn max nog niet de 50mbit aan, dus dat is wat je server moet kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic om te volgen.

Ben zelf bezig met een custom XBMC voor de rockchip boxen en sticks.
Op dit moment loopt de 720p prima, en ben nu bezig een patch te maken om MX player de 1080p over te laten nemen.
De gotham addon fouten zijn er inmiddels ook uit en met de muis scrollen kan ook :D

Zijn er nog specifieke dingen waar jullie tegenaan lopen welke verbeterd kunnen worden? (buiten de video playback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 11:54
Zo, gisteravond is de pakjespiet van DHL bij mij langsgekomen en heeft een CX-919 2 afgegeven.
Vanavond eens even lekker mee gaan spelen!
Iemand al ervaringen met dit device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
jmderonde schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:45:
Zo, gisteravond is de pakjespiet van DHL bij mij langsgekomen en heeft een CX-919 2 afgegeven.
Vanavond eens even lekker mee gaan spelen!
Iemand al ervaringen met dit device?
Is het enige verschil met de gewone CX-919 de tweede externe antenne?
Je bent volgens mij de eerste die zich hier meldt met de II, ik heb zelf de gewone en ben dik tevreden.
Wel direct even de ROM vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:23:
Eigenlijk geen, behalve dat de server gewoon de films met max 50mbit snel (= full bluray) kan leveren.
Een gemiddelde 1080p bluray rip is rond de 9gig voor 2u film. Dat betekent dat je server 9000MB in 120min moet streamen = 75MB/min = 1,25MB/sec = 10mbit/sec.

Volledige bluray tikt op zn max nog niet de 50mbit aan, dus dat is wat je server moet kunnen. :)
Ik moet eigenlijk eens de verbinding tussen de Android stick en mijn laptop meten. De laptop werkt nog opg wifi g dus dat is wel een beperkende factor, maar dan nog 1,25MB/s moet te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik heb finless geflashed op mn cx-919, inclusief de 1080p kernels.
Als ik m daarna opstart laadt ie echter weer in 720p, en het beeld is totaal niet scherp, maar de pixels zijn duidelijk zichtbaar en ik kan niet voor 1080p kiezen in de instellingen..
Iemand een idee om dit op te lossen?!

Ik merk trouwens ook dat de stick recht achter mn tv moet hangen, anders werkt de air mouse(RC11) niet nauwkeurig...

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 07-12-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dutchgio;

[Kernel]
Als je gebruik maakt van de finless rom moet je tijdens het flashen wel de 1080 kernel (.img) en boot (.img) aangeven.
De kernel geeft de resolutie, niet de resolutie van het beeld.
de standaard 720p kernels zijn en blijven 720p zelf ook al zet U de instelling op 1080.
( elke film zal op een resolutie van 1080p rescaled worden naar de kernal grootte van 720p, dus blijft 720p )
Zonder echte 1080p kernal heeft u dus nooit 1080p ook al is de beeld instelling 1080p.
de resolutie op 1080 zetten bij een 720p kernal heeft dus geen zin en zal enkel leiden tot lagere performance. Dit omdat een film word omgezet naar de beeldresolutie om vervolgens weer omgezet te worden naar 720p.

Hou er rekening mee dat een 1080p kernel de "frames per seconden" met zeker 50% omlaag brengt.
( de beeld resolutie naar 720p zetten heeft ook hier geen nut, de kernel blijft 1080p renderen ongeacht de beeld resolutie )

[Airmouse]
De ontvanger van de meeste airmousen gebruiken 2,4 Ghx net als de Wifi ( over het algemeen mits het ook N onderstuent)
Omdat deze zenders te dicht bij elkaar zijn zullen ze elkaar storen.
Hierdoor krijg je 2 problemen;
1. packet drop ( fout pakketen ) op de wifi dus minder bandbreedte.
2. een slecht ontvangst op voor de airmouse.

De beste oplossing is een USB verleng kabeltje van 15cm+ en daar de airmouse reciever in doen zodat ze niet zo dicht bij elkaar zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2013 17:01 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Een htpc met mediaportal heb ik al en blijf ik ook gebruiken.
Ik zoek een oplossing voor netflix en hbo go, een android tv box lijkt me daarvoor geschikt.
Iemand die z'n specifieke ervaringen met netflix en hbo go wil delen ?
Ik ben dus niet echt geinteresseerd in xbmc oid.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:59:
@ dutchgio;

[Kernel]
Als je gebruik maakt van de finless rom moet je tijdens het flashen wel de 1080 kernel (.img) en boot (.img) aangeven.
de standaard 720p kernels zijn en blijven 720p zelf ook al zet U de instelling op 1080.
( elke film zal op een resolutie van 1080p rescaled worden naar de kernal grootte van 720p, dus blijft 720p )
Zonder echte 1080p kernal heeft u dus nooit 1080p ook al is de beeld instelling 1080p.
de resolutie op 1080 zetten bij een 720p kernal heeft dus geen zin en zal enkel leiden tot lagere performance. Dit omdat een film word omgezet naar de beeldresolutie om vervolgens weer omgezet te worden naar 720p.

Hou er rekening mee dat een 1080p kernel de "frames per seconden" met zeker 50% omlaag brengt.
( de beeld resolutie naar 720p zetten heeft ook hier geen nut, de kernel blijft 1080p renderen ongeacht de beeld resolutie )

[Airmouse]
De ontvanger van de meeste airmousen gebruiken 2,4 Ghx net als de Wifi ( over het algemeen mits het ook N onderstuent)

De beste oplossing is een USB verleng kabeltje van 15cm+ en daar de airmouse reciever in doen zodat ze niet zo dicht bij elkaar zitten.
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Dat punt met die stick zal inderdaad invloed hebben, en ik zal daarom ook zo'n verkangkabeltje aanschaffen om dat zo op te lossen..
Gezien de sticks over het algemeen niet al te best zijn is het het beste om enige mogelijke vorm van packet drop te voorkomen.

Met de kernel ben ik echter nog niet helemaal geholpen... ;)
Ik heb tijdens het flashen namelijk al de 1080p kernel en boot gekozen, maar deze worden blijkbaar niet geflashed, want hij boot nog steeds in 720p..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dutchgio

Als je gaat flashen met de finless tool selecteer even alle bestanden opnieuw. ( klik op het vakje achter het bstand en blader naar de bestanden )
In sommige versies staan die niet goed ingesteld en kan de img niet gevonden worden.
Zorg ook even dat je "Erase Nand" doet voor je gaat flashen.

Succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Google wil binnen half jaar Nexus-settopbox uitbrengen

zo'n box zou ik een zeer interessante optie vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zijn er nog mensen die recent een MK888 (K-R42) aangeschaft hebben; en hoe bevalt die? Nog andere (beter werkende roms) geinstalleerd?

Afbeeldingslocatie: http://androidbox.nl/wp-content/uploads/2013/12/MK888-e1386179764308.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door OgWok op 08-12-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mikenl schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:18:
Een htpc met mediaportal heb ik al en blijf ik ook gebruiken.
Ik zoek een oplossing voor netflix en hbo go, een android tv box lijkt me daarvoor geschikt.
Iemand die z'n specifieke ervaringen met netflix en hbo go wil delen ?
Ik ben dus niet echt geinteresseerd in xbmc oid.
Ik gebruik netflix. T werkt goed en snel. Van regio switchen kan ook makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Laatst online: 08:55
OgWok schreef op zondag 08 december 2013 @ 11:24:
Zijn er nog mensen die recent en MK888 (K-R42) aangeschaft hebben; en hoe bevalt die? Nog andere (beter werkende roms) geinstalleerd?

[afbeelding]
Die van mij ligt in de kast te verstoffen. Ik denk dat hij eerdaags op mp gaat.. Geen 1080p en 5.1/dts out of the box. Wel twee roms geprobeerd van volgend forum (de twee versie van lewy20041) http://www.freaktab.com/f...535e47e9980b28c3aa64f2b1c maar ben er mee gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok

Als je niet gebrand bent 5.1 geluid te hebben is het een prima box.
Ik verkoop ze regelmatig omdat de prijs/ kwaliteid verhouding heel leuk is.
Let wel op dat je geen ouder model hebt, er is een firmware geweest welke een hoop frame skips heeft tijdens het afspelen van films gehad, hier zijn ook de lewy's op gebaseerd en die hebben ook nog steeds dat probleem.
De laatste batch heeft dit probleem niet en werkt heel lekker.
Stuur even een PM als je een goede versie zoekt met de juiste firmware. ( deze firmware is een stock firmware en nergens te downloaden helaas )

PS. voor betere onderstuening van de fabrikant zou ik persoonlijk voor MiniX gaan, hier komen regelmatig firmware updates voor beschikbaar, dit is voor de mk888 niet het geval. Houd hier rekening mee als je een box/stick koopt.

@fredgroes
Geen enkele box/stick heeft een stock 1080p kernel.
De resulutie van het beeld wil niet zeggen dat het 1080p is.
Lees mijn eerdere post:
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 16:59:
@ dutchgio;

[Kernel]

[Airmouse]

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 13:04 . Reden: antwoord aan fred erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
is de NPO app bij jullie ook van zo'n beroerde kwaliteit? het streamen op zich gaat prima (geen bufferen) maar het is alsof ik zit te kijken naar een iets te vaak gekopieerde vhs-tape...

[ Voor 5% gewijzigd door habermas op 08-12-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-09 21:29
habermas schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:14:
is de NPO app bij jullie ook van zo'n beroerde kwaliteit? het streamen op zich gaat prima (geen bufferen) maar het is alsof ik zit te kijken naar een iets te vaak gekopieerde vhs-tape...
heb je de instellingen op hoge kwaliteit staan (in de app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
helloitsme schreef op zondag 08 december 2013 @ 17:24:
heb je de instellingen op hoge kwaliteit staan (in de app)?
En als je niet WiFi gebruikt maar een draad dan gaat de App uit van een moebile 3G verbinding, alles wat niet WiFi is neemt de App aan dat het mobiel is (geldt mogelijk voor meer apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
oeff natuurlijk ja hij stond inderdaad nog op laag, thanks :)

ziet er een stuk beter uit. alleen blijft ie bufferen als je vooruit 'spoelt'. (was halverwege een doc. zo te zien geen bufferproblemen als je opnieuw begint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Tsja als we Tweakers hiervoor gaan gebruiken word ik een beetje misselijk....
........
Als antwoord op uw bericht via tweakers;

Wij verkopen de mk888 met de juiste stock firmware.
Ik doe de support en development voor *weg*
Er zijn 2 versies mk888;
- met bluetooth
- zonder bluetooth.
Beide hebben de juiste stock firmware erop en deze kun U bestellen via *weg*.
Houd er wel rekening mee dat er waarschijnlijk geen verdere firmware updates zullen volgen zoals ik al heb laten weten via tweakers.
Deze stock firmware is nergens op internet te downloaden, alle firmware beschikbaar op internet heeft het frameskip probleem.

Mocht U in de toekomst graag up to date blijven is het aan te bevelen om een MiniX X7 o.i.d te nemen omdat deze fabrikant namelijk regelmatig een update beschikbaar stelt.

Verder is de mk888 een prima apparaat en momenteel niets op aan te merken.
Enige aandachts puntjes van de mk888;
- Systeem balk kan niet automatisch verborgen worden
- Geen DD en DTS throughput.
- "waarschijnlijk" in de toekomst geen firmware updates van de fabrikant.

Laat mij maar even weten als U er één besteld dan zorg ik dat hij van te voren even getest word.
U kunt mij bereiken op 06-xxxxxxxx en via info@xxxxxxxxxxxx.nl

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxx

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 10-12-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees bericht hieronder

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 21:39 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
OgWok schreef op zondag 08 december 2013 @ 19:08:
Tsja als we Tweakers hiervoor gaan gebruiken word ik een beetje misselijk....
........
Als antwoord op uw bericht via tweakers;

Wij verkopen de mk888 met de juiste stock firmware.
Ik doe de support en development voor www.xxxxxxxxxxxxxxx.nl / www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.nl / www.xxxxxxxxxxxx.nl
Bedankt voor de links, ik zal ze op mijn zwarte lijst zetten van bedrijven om vooral geen zaken me te doen. Maar weglaten is misschien beter want er zijn altijd mensen die daar toch gaan kijken waardoor je ze onbedoeld aanmoedigt om met deze praktijken door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 12:57:
@OgWok

Als je niet gebrand bent 5.1 geluid te hebben is het een prima box.
Ik verkoop ze regelmatig omdat de prijs/ kwaliteid verhouding heel leuk is.
Let wel op dat je geen ouder model hebt, er is een firmware geweest welke een hoop frame skips heeft tijdens het afspelen van films gehad, hier zijn ook de lewy's op gebaseerd en die hebben ook nog steeds dat probleem.
De laatste batch heeft dit probleem niet en werkt heel lekker.
Stuur even een PM als je een goede versie zoekt met de juiste firmware. ( deze firmware is een stock firmware en nergens te downloaden helaas )

PS. voor betere onderstuening van de fabrikant zou ik persoonlijk voor MiniX gaan, hier komen regelmatig firmware updates voor beschikbaar, dit is voor de mk888 niet het geval. Houd hier rekening mee als je een box/stick koopt.
Volgens mij was dat toch echt geen verkoop actie, heb zelf aangeraden een minix aan te schaffen zonder enige shop te promoten.
Deze heer vroeg erom in een PM met zijn email erbij dus heb hem een email gestuurd :S
Ik wil hier geen rel veroorzaken om zoiets onbenulligs..

Maar goed, kwam hier op dit forum alleen om te kijken wat voor behoeften er waren i.v.m XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 21:54:
@Dutchgio

Als je gaat flashen met de finless tool selecteer even alle bestanden opnieuw. ( klik op het vakje achter het bstand en blader naar de bestanden )
In sommige versies staan die niet goed ingesteld en kan de img niet gevonden worden.
Zorg ook even dat je "Erase Nand" doet voor je gaat flashen.

Succes :D
opnieuw geprobeerd, erase Nand voor flashen, en geloof het of niet:
weer 720p, terwijl ik de 1080p kernel en boot selecteer...

flashen van android en roms en dergelijke gaat me normaal vrij makkelijk af maar zo'n stickje is nieuw voor me, en hij wil blijkbaar geen 1080p weergeven :(

EDIT: op een andere TV werkt het wel op 1080p.,,
het ligt dus niet aan de stick maar aan mijn TV. 8)7
toch raar, want mijn playstation is aangesloten op die TV en kan zonder enige moeite prima 1080p weergeven..

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 09-12-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dutchgio
Heb je wel kleinere iconen op beeld als met de standaard rom?
Een 1080p kernel wijzigd de kernel maat niet de resolutie van het scherm.
Het bureaublad formaat zal dan 1080p zijn en de instellingen staan vaak op 720p om het compatible te houden met meeste tv's.
Die dien je dan nog even om te zetten naar 1080p in de settings > display > HDMI output.

Maar goed .. vreemde dingen kunnen natuurlijk altijd gebueren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 11:54
matthijsph schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:14:
[...]

Is het enige verschil met de gewone CX-919 de tweede externe antenne?
Je bent volgens mij de eerste die zich hier meldt met de II, ik heb zelf de gewone en ben dik tevreden.
Wel direct even de ROM vervangen.
Het is een andere chipset ( in ieder geval BT en Wifi) waardoor die roms ook niet goed werken.
Die 2e antenne zorgt in ieder geval voor flink goed bereik: zelfs achter mijn versterker aan de andere kant van de kamer 3 van de 4 streepjes en de vermelding "good" in de config.

Waarom moet de ROM direct vervangen worden? Ben gisteren een beetje aan het experimenteren geweest met Neomod 1.7 en finless rom. 1080p lijkt te werken, ook vloeiend wifi HD youtube.
Nu nog een goede XBMC variant die ook DTS geluid eruit gooit en ik ben helemaal blij.

Nog een andere vraag waar ik ondanks intensief googelen niet uit kom: Ik wil heel simpel bijvoorbeeld muziek aan kunnen zetten. Heb geen zin om daar mijn TV voor tevoorschijn te halen. dus ik zoek een Appje om het beeld van die android stick op mijn ipad/android telefoon/laptop weer te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 12:23:
@dutchgio
Heb je wel kleinere iconen op beeld als met de standaard rom?
Een 1080p kernel wijzigd de kernel maat niet de resolutie van het scherm.
Het bureaublad formaat zal dan 1080p zijn en de instellingen staan vaak op 720p om het compatible te houden met meeste tv's.
Die dien je dan nog even om te zetten naar 1080p in de settings > display > HDMI output.

Maar goed .. vreemde dingen kunnen natuurlijk altijd gebueren :D
Ja die kan ik dus niet op 1080p zetten..
Ik heb m met poging 45677 weer op finless geflashed, gewoon in 720p.
Wifi is matig, mogelijk komt dat door storing op de 2.4ghz band. Even een verlengstekkertje halen voof de air mouse usb aansluiting en hopen dat het dan beter is.
Wel dacht ik dat het met de neomode rom iets beter ging, maar die hapert tijdens het afspelen van een serie vanaf de nas en lijkt elke 10 seconden een aantal frames over te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoebenp
  • Laatst online: 17-09 23:18
Iemand ervaring met de Jesurun K8? Ik sta eventueel ook open voor betere/goedkopere alternatieven.

Ik ben op zoek naar een goedkope HTPC oplossing voor mijn moeder, met de volgende wensen:
- Simpel voor de atechnische gebruiker;
- RJ45 aansluiting;
- Uitzending gemist;
- DLNA 720p/1080p streamen over internet dmv bv BubbleUPnP client;
- Bluetooth of andere simpele wijze van besturing.

Ik wil best een keer een firmware update doen, maar heb verder weinig trek in het oplossen van problematiek na setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Wacht op de nieuwe Pivos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd naar de Nexus van Google. Dat zou wel eens een hele goede Android mediaspeler kunnen zijn. Alleen ze moeten er natuurlijk niet Chromecast op gaan zetten. Met een goede prijs zal deze veel verkopen wat betekent veel community backing en natuurlijk de updates van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Nexus zou ook interessant kunnen worden ja :).

MITS ze hem niet netals de AppleTV helemaal gesloten maken. Als er gewoon een Android UI op komt met toegang tot Play, etc., dan ga ik daar wel blij van worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Welke Nexus is dat? Zie door de bomen het bos niet meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
SidewalkSuper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 14:56:
Welke Nexus is dat? Zie door de bomen het bos niet meer :p
Gebaseerd op geruchten komt er een nexus stick uit met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Oh interessant, tenzij het een settopbox style Nexus wordt, dan is het waars net zo karig als alle voorgaande versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jmderonde
Kijk of er een "vnc server" app op je android wilt wil draaien.
Dan kan je hem weer bedienen met een VNC client.
Zelf nog niet mee gewerkt maar dat geeft je een startpunt in je zoektocht.
dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:25:
[...]
Ja die kan ik dus niet op 1080p zetten..
Ik heb m met poging 45677 weer op finless geflashed, gewoon in 720p.
Wifi is matig, mogelijk komt dat door storing op de 2.4ghz band. Even een verlengstekkertje halen voof de air mouse usb aansluiting en hopen dat het dan beter is.
Wel dacht ik dat het met de neomode rom iets beter ging, maar die hapert tijdens het afspelen van een serie vanaf de nas en lijkt elke 10 seconden een aantal frames over te slaan...
@dutchgio
Welke firmware heb je geprobeerd?
Wifi packet drop komt waarschijnlijk door de airmouse reciever idd.
Hapert het ook als je een film met MX player afspeelt, of is dit enkel in XBMC?
( in MX player Free/Pro wel even bij de instellingen "android 4.0" mode aanzetten als hij hapert de eerste keer )

@ hoebenp
Een minix met XBMC is een goede optie.
Ik onderhoud zelf 2 custom XBMC versies met custom updater en 1080p onderstuening......
Maar goed als ik dat hier opschrijf krijg ik weer gedonder :S ( zie posts hierboven )
Een geekbuying link is hier algemeen geaceptteerd... maar een antwoord op een vraag met een link naar een eigen site mag schijnbaar niet.
Stuur maar even PM als je meer wilt weten.

@ de rest
Wachten op iets nieuws heeft vaak geen nut.
Immers als hij er is, is er weer wat nieuws.
Maar goed dat is mijn visie, ik ga pas kijken als de specs bekend zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:17:
[...]

@dutchgio
Welke firmware heb je geprobeerd?
Wifi packet drop komt waarschijnlijk door de airmouse reciever idd.
Hapert het ook als je een film met MX player afspeelt, of is dit enkel in XBMC?
( in MX player Free/Pro wel even bij de instellingen "android 4.0" mode aanzetten als hij hapert de eerste keer )

@ de rest
Neorom, finless en stock.
De laatste zonder 1080p kernel dus dat zou sowieso al niet werken.
Probleem is dat het op een andere tv wel werkt, maar op de tv waar ik de stick wil gaan gebruiken niet.
Ik heb die meegeleverde media-app gebruikt in neomode, het was geen xbmc en ook geen mx player, de exacte naam weet ik zo niet meer. ;)
Door het vele rom flashen heb ik nog niet zo veel geïnstalleerd en er veel gebruik van gemaakt omdat het ook nog niet echt stabiel werkt,..
De meegeleverde usb kabel is ook te kort, waardoor ie pas stroom krijgt als ik mijn stekkerdoos wat dichterbij 'hang' en de kabels op spanning staan. En de airmouse reageert zoals ik noemde ook al niet perfect, dus er langdurig met veel plezier gebruik van maken heb ik nog niet kunnen doen.
Tevens heb ik mijn tv op een bureau staan, tegen de muur aan. Met stick kan dat niet en neemt het meer ruimte in... Die hdmi verlengkabel die standaard word meegeleverd zortgt er ook voor dat de airmouse niet erg responsief is.
Ik hoop dat zo'n kabeltje helpt, daar ga ik maar eens naar opzoek, net als een langere usb kabel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door dutchgio op 10-12-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@duchgio

Probeer even MX player Free, deze is "een van de weinige" met fatsoenlijke hardware acceleratie.
Ik denk dat dat een deel van je probleem gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 15:17:
@ de rest
Vaak waar, maar imo niet in dit geval. In deze tak van devices volgt de ene verschrikking van een rom de ander in rap tempo op en niemand heeft tot nu toe bewezen het goed te kunnen behalve de lui @ Pivos.
Stabiele firmware die tot nu toe alles waarmaakt wat ze beloven.

Geef zelf toe, hoeveel verhalen lees je hier waarin mensen superblij zijn met hun aankoop en zonder problemen out of the box alles draaiend krijgen. Ik lees al een tijd mee en ze zijn op 1 hand te tellen.
Je hebt het over onderhouden, maar deze spullen moet je niet te hoeven onderhouden. Kijk al tijden niet meer om naar m'n Pivos, die werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MK808B werkt ook gewoon prima en hoef ik ook niet te onderhouden, dus wat dat betreft is het niet zo slecht met deze mini sticks, alleen soms werkt iets niet goed of helemaal niet wat sommige mensen toch graag werkend zouden willen hebben.

Ik heb er zelf wel een custom rom op staan, maar out of the box werkte het ook gewoon, alleen ik wou perse true full hd op mijn MK808B en daarom draai ik er een custom rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik heb het dus idd over dat soort dingen, geen full hd out of the box, dts afspelen, passthrough gezeik, custom roms die zeggen iets te doen, maar het niet goed doen, letterlijk het modden van de stick zelf, omdat ze te warm worden, matig wifi, gezeik met airmouse. Alles zie je hier langskomen. :)

Ik vind het ook niet superslecht gesteld, maar ik zou er nog zeker niet over naar huis willen schrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door SidewalkSuper op 10-12-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:53:
Ik heb het dus idd over dat soort dingen, geen full hd out of the box, dts afspelen, passthrough gezeik, custom roms die zeggen iets te doen, maar het niet goed doen, letterlijk het modden van de stick zelf, omdat ze te warm worden, matig wifi, gezeik met airmouse. Alles zie je hier langskomen. :)

Ik vind het ook niet superslecht gesteld, maar ik zou er nog zeker niet over naar huis willen schrijven.
Ik ben het met je eens dat er veel gespeculeerd word over de problemen overal mee.
Vooral op de forums waar de ene digibeet de andere iets verteld.
Niet elk apparaat is overal voor geschikt.

Ik ben veel met deze apparaten bezig en schat eens hoeveel mensen eerst een advies vragen aan mij of andere kenner voor ze iets kopen?.. bijna nooit.
Ze lezen op de forums en willen graag "Dat model" omdat "piet" dat zecht.
Ook al adviseer ik iets anders dan toch "dat model" aanschaffen en dan weer op de forums gaan verkondiggen dat het niet werkt wat ze willen.

Vraag U eens af: ( even een paar voorbeelden )
- Wat wil ik ermee kunnen doen?
Als je wifi 10 meter ver weg zit met 3 muren ertussen is het onvangst van een stick niet goed als je HD wilt streamen inderdaad.
- Wat mag het maximaal kosten?
Voor 50€ koop je geen out of the box werkend apparaat met onderstuening.
- Is de prijs die ik wil betalen wel reeel voor wat ik ermee wil doen?
Ik heb een instalatie van 2000€, gaat mijn stick van 50€ hetzelfde doen?
- Wie kan ik hierover om advies vragen?
Piet van het forum die roept dat zijn stick goed is of de webshop support die vraagd naar de omstandigheden waarin het moet werken?
- Liggen de problemen aan de hardware of de software?
Als Ziggo een app maakt die niet werkt als je hem installeerd vanuit de play store, is het niet een hardware probleem.

Als je iets "out of the box wilt laten werken ben je vaak iets duurder uit.
En als er dan problemen zijn dan kunnen ze opgelost worden en heb je support die je kan helpen.

Houd er ook rekening mee dat het niet altijd aan de hardware ligt.
Neem als voorbeeld XBMC, de interne speler daarvan "Had" gewoonweg geen goede hardware onderstuening in android.
Op dit moment ondersteunt enkel onze minix lijn onze custom XBMC wel full HW acceleratie.
( 1080p 10GB/uur)
Voorheen lag dit problemen welke niet aan het apparaat lag maar aan de software!

Informeer naar wat je wilt hebben en koop het pas als je ervan overtuigd bent dat het geen wat je wilt mogelijk is.
Nee, we kopen liever op goedkope import sites waar de onderstuening ergens diep onder water ligt, en dan zeggen dat het niet werkt.

Ik bedoel dit niet rot maar het is wel de hedendaagse realiteit waar ik af en toe wel moe van word.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2013 19:59 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SidewalkSuper schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:34:
[...]

Vaak waar, maar imo niet in dit geval. In deze tak van devices volgt de ene verschrikking van een rom de ander in rap tempo op en niemand heeft tot nu toe bewezen het goed te kunnen behalve de lui @ Pivos.
Stabiele firmware die tot nu toe alles waarmaakt wat ze beloven.

Geef zelf toe, hoeveel verhalen lees je hier waarin mensen superblij zijn met hun aankoop en zonder problemen out of the box alles draaiend krijgen. Ik lees al een tijd mee en ze zijn op 1 hand te tellen.
Je hebt het over onderhouden, maar deze spullen moet je niet te hoeven onderhouden. Kijk al tijden niet meer om naar m'n Pivos, die werkt gewoon.
idd.. als het goed werkt hoor je ze niet he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die standaard mediaspeler die ''Video'' heet op Rockchip based mini tv sticks slikt wel iedere formaat dat je er tegen aan gooit en dat is iets dat kan ik van mijn Nexus 7 niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Laatst online: 24-09 17:51
ik heb nu ook een goede stick, maar niet out of the box...
ik heb een MK809III, met een andere voedingsadapter (standaard is ruk), met custom rom en een andere kernel op 1080p met een fix voor frameskipping( als er iets irritant is is het video afspelen met frameskips).
Daarnaast een lan adapter ipv wifi en een logitech k400 aangesloten op een powered usb hub.
video wordt afgespeeld met MX player via de Archos video player app (deze benadert mijn SMB share met films en presenteert mij een mooie library met film/serieposters). Op deze manier heb ik eindelijk een setup die aan mijn wensen voldoet.

Als je alles bij elkaar optelt qua geld voor de randapparatuur en tijd dat je er mee bezig bent om een goede setup te krijgen, kan je als "leek" er maar beter niet aan beginnen als je iets goed werkends out of the box verwacht voor een paar tientjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 10-12-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Nou, daar heb ik toch andere ervaringen mee @Diqiu-Long....

Ook de standaard "Video" app verslikt zich jammerlijk op bv. de NPO m3u8 streams zodra hij de hogere stream in een m3u8 manifest wil opvragen. Net als alle andere apps.

Verder is het media player framework in de door Rockchip geleverde Android dus juist ontzettend cripled. Als ik bv. de visual radio stream van 3fm wil bekijken in de 3fm app, dan kan dat zogenaamd niet omdat de codec niet wordt ondersteund.

Al deze zaken werken met SDK2 van Rockchip overigens wel, maar schijnbaar mogen/kunnen fabrikanten van HDMI sticks/boxen die niet gebruiken.

Something about Rockchip is fishy.....

Pagina: 1 ... 40 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer