Ah, ik kreeg zojuist een mailtje dat de bestelling verzonden wordt èn een mailtje dat ik de bluetooth speaker erbij krijg
Leuke tip voor degene die 'm nog niet hebben. Ik heb 'm vorige week binnengekregen van DX. Besteld voor 102 Euro en gelukkig geen douaneheffing hoeven te betalen. Het duurde daar zo'n 2 weken voordat ik 'm binnenkreeg.
[ Voor 47% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:33 ]
Ook maar 1 Neo X7 in het winkelmandje geplaatst. ( Lang leve mannelijke impuls aankopen
... gewoon, omdat het kan )
@Aptiva-nl, stond er bij jou op de bon dat je een 'gratis bt speakertje bij kreeg? Ben bang dat ik die ga missen.
Mocht het echt een slecht ding zijn, dan ga ik over op plan B, ombouwen en linux erop knallen als download/media servertje. In het verleden gebruikte ik daar een guruplug voor en dat ging prima (mits je geen haast had en een hoop swap ruimte tot je beschikking voor het unpacken).
Iets vertelt me dat deze machines het ietsjes beter kunnen
@Aptiva-nl, stond er bij jou op de bon dat je een 'gratis bt speakertje bij kreeg? Ben bang dat ik die ga missen.
Mocht het echt een slecht ding zijn, dan ga ik over op plan B, ombouwen en linux erop knallen als download/media servertje. In het verleden gebruikte ik daar een guruplug voor en dat ging prima (mits je geen haast had en een hoop swap ruimte tot je beschikking voor het unpacken).
Bij mij stond het niet op de bon zelf, maar ik ontving later nog een mail waarin stond dat ik bij "de gelukkige" hoordeLinuX-TUX schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:26:
Ook maar 1 Neo X7 in het winkelmandje geplaatst. ( Lang leve mannelijke impuls aankopen... gewoon, omdat het kan )
@[b]Aptiva-nl]/b], stond er bij jouw op de bon dat je een 'gratis bt speakertje bij kreeg? Ben bang dat ik die ga missen.
(één uur na mijn bestelling kreeg ik een verzendbevestiging, één uur daarna kreeg ik de mail waarin stond dat ik de Bluetooth speaker ook kreeg)
Zo goedkoop is dat toch niet? Diezelfde X7 is op geekbuying eur 105-110.
Dan heb je wel een langere verzendtijd, het is maar waar je voor kiest.
[ Voor 55% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:34 ]
En mogelijk douanekosten, dan is het al duurder.matthijsph schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:38:
[...]
Zo goedkoop is dat toch niet? Diezelfde X7 is op geekbuying eur 105-110.
Dan heb je wel een langere verzendtijd, het is maar waar je voor kiest.
Thanks! Je hebt bij deze ook mij €139.95 afhandig gemaakt

Voor deze prijs toch moeilijk om te laten liggen. Zeker aangezien ik verwacht hier veel meer plezier van te krijgen dan dat brakke stickje dat ik nu heb.
Als de NEO X7 out of the box ook echt alles zo mooi afspeelt, dan ga ik nieteens met custom roms klooien (denk ik
[ Voor 42% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:33 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
^
1080p schijnt via XBMC nog steeds een beetje moeilijk te lopen, maar volgens mij kwam er deze maand een update uit vanuit Minix zelf die dit zou verhelpen. (Dat kreeg ik in ieder geval mee van een andere androidbox site)
1080p schijnt via XBMC nog steeds een beetje moeilijk te lopen, maar volgens mij kwam er deze maand een update uit vanuit Minix zelf die dit zou verhelpen. (Dat kreeg ik in ieder geval mee van een andere androidbox site)
Mja, 1080p vind ik nog nieteens het allerbelangrijkst. Als het echt niet gaat, dan speelt mijn blurayspeler met netwerkaansluiting ook de meeste 1080p media die ik heb liggen best wel mooi af.
Ik wil de box vooral gewoon hebben als platform voor Netflix, NPO livestreams, gemist streams en Spotify. En om eens via de TV wat te kunnen browsen.
edit: En ook ik heb nog de bluetooth speaker erbij gekregen!
Ik wil de box vooral gewoon hebben als platform voor Netflix, NPO livestreams, gemist streams en Spotify. En om eens via de TV wat te kunnen browsen.
edit: En ook ik heb nog de bluetooth speaker erbij gekregen!
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 12-11-2013 13:24 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nog iemand die een knoop heeft door gehakt en de MINIX Neo X7 heeft besteld.
Na het lezen hier van de problemen rond de stick vorm al gauw besloten dat het een box moest worden.
Dit vond ik een mooie gelegenheid om toe te slaan. Nu nog even afwachten of ik snel genoeg was voor het die blue-tooth speaker.
Dat was ik.
Na het lezen hier van de problemen rond de stick vorm al gauw besloten dat het een box moest worden.
Dit vond ik een mooie gelegenheid om toe te slaan. Nu nog even afwachten of ik snel genoeg was voor het die blue-tooth speaker.
Dat was ik.

[ Voor 4% gewijzigd door KroontjesPen op 12-11-2013 13:53 ]
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Ik kreeg de bevestiging van de Bluetooth speaker vrijwel direct met de verzendbevestigingFlapperbol schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:29:
[...]
Bij mij stond het niet op de bon zelf, maar ik ontving later nog een mail waarin stond dat ik bij "de gelukkige" hoorde
(één uur na mijn bestelling kreeg ik een verzendbevestiging, één uur daarna kreeg ik de mail waarin stond dat ik de Bluetooth speaker ook kreeg)
Ik ben wel benieuwd welke bluetooth speaker het is
edit: Overigens is de X7 ook nu inderdaad nog steeds wel een stukje duurder dan via bv. Geekbuying. Aan de andere kant heb ik hem nu wel morgen in huis, geen risico op bijkomende douanekosten (ik weet dus wat ik betaal) en als er wat mee is heb ik gewoon het Nederlandse consumentenrecht aan mijn kant.
[ Voor 103% gewijzigd door eymey op 12-11-2013 14:08 ]
Hoe zijn de ervaringen met de NPO player en de MINIX Neo X7?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nederlands consumentenrecht prima, maar als bij defecten dat ding nog steeds gewoon opgestuurd wordt naar china voor reparatie maakt het effectief toch niets uiteymey schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:49:
[...]
Ik kreeg de bevestiging van de Bluetooth speaker vrijwel direct met de verzendbevestiging.
Ik ben wel benieuwd welke bluetooth speaker het is
edit: Overigens is de X7 ook nu inderdaad nog steeds wel een stukje duurder dan via bv. Geekbuying. Aan de andere kant heb ik hem nu wel morgen in huis, geen risico op bijkomende douanekosten (ik weet dus wat ik betaal) en als er wat mee is heb ik gewoon het Nederlandse consumentenrecht aan mijn kant.
Ze zeggen wel vandaag zijn de Minix prijzen 'goedkoop' omdat ze reseller zijn geworden, ben benieuwd wat morgen dus de prijs zal worden. (gok weer op geekbuying x2 zoals elke nederlandse webwinkel tegenwoordig)
Flapperbol schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:29:
[...]
Bij mij stond het niet op de bon zelf, maar ik ontving later nog een mail waarin stond dat ik bij "de gelukkige" hoorde

Ik heb inmiddels de PS Vita adapter binnen, doet het goed i.c.m. de MK808 
Overigens zie ik niet echt een verschil tussen de voeding die was meegeleverd en deze voeding..
Maar ik durf er wel van uit te gaan dat de PS Vita voeding een stuk stabieler is
Overigens zie ik niet echt een verschil tussen de voeding die was meegeleverd en deze voeding..
Maar ik durf er wel van uit te gaan dat de PS Vita voeding een stuk stabieler is
[ Voor 48% gewijzigd door Frozen-Bullet op 12-11-2013 20:07 ]
Het kan best zijn dat ze 'm dan ook naar China moeten sturen, maar dan is dat opsturen en het verloop van de RMA iig wel hún verantwoordelijkheid. En met wat geluk kan je meteen ook een vervangend apparaat claimen, want volgens het consumentenrecht moet ik als koper zo min mogelijk overlast ondervinden van de reparatie.MusicAddict schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:11:
[...]
Nederlands consumentenrecht prima, maar als bij defecten dat ding nog steeds gewoon opgestuurd wordt naar china voor reparatie maakt het effectief toch niets uitTenzij de shop zelf die dingen repareert maar dat lijkt me sterk, misschien leveren ze wel een nieuwe maar dat weet ik niet.
Ze zeggen wel vandaag zijn de Minix prijzen 'goedkoop' omdat ze reseller zijn geworden, ben benieuwd wat morgen dus de prijs zal worden. (gok weer op geekbuying x2 zoals elke nederlandse webwinkel tegenwoordig)
Ik ga binnenkort ook aan een Android TV-stick (Tronsmart MK908 voor €40 + verzending @ Samenkopen).
Nu twijfel ik nog over een inputdevice. Via de SK actie een Measy RC11 voor 16 euro, elders een Melo F10, of toch geen air mouse. Een mini-toetsenbord met touchpad lijkt me eigenlijk fijner dan de hele tijd met een air mouse te zwaaien. Ook vind ik verlichting fijn om 's avonds het toetsenbord makkelijk te kunnen zien.
Heeft er iemand ervaring met een keyboard zoals deze QQ-tech? Of zijn jullie een verlichte air mouse tegengekomen? De Ipazzport ziet er niet zo praktisch uit.
QQ-tech bluetooth backlit keyboard voor $25 op Amazon.
Nu twijfel ik nog over een inputdevice. Via de SK actie een Measy RC11 voor 16 euro, elders een Melo F10, of toch geen air mouse. Een mini-toetsenbord met touchpad lijkt me eigenlijk fijner dan de hele tijd met een air mouse te zwaaien. Ook vind ik verlichting fijn om 's avonds het toetsenbord makkelijk te kunnen zien.
Heeft er iemand ervaring met een keyboard zoals deze QQ-tech? Of zijn jullie een verlichte air mouse tegengekomen? De Ipazzport ziet er niet zo praktisch uit.

[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 13-11-2013 10:51 ]
Je kunt ook je tablet/telefoon gebruiken als inpit dus dan heb je ook een touchscreen
UGOOS UM2 maar besteld met een Mele F10 voor 7 tientjes. Voor hetzelfde bedrag kon ik ook de CX919II bestellen maar ja kwam er maar niet uit.
Welke app gebruik je hiervoor ?dutchgio schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:50:
Je kunt ook je tablet/telefoon gebruiken als inpit dus dan heb je ook een touchscreen
Ik heb een rikomagic MK808II dacht ik, ik heb nu een usb hubje omdat ik en usb dongle voor een toetsenbord heb en een usb lan adapter.
Met een android app kan ik dus de stick bedienen ?
droidmoteViper® schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:42:
[...]
Welke app gebruik je hiervoor ?
Ik heb een rikomagic MK808II dacht ik, ik heb nu een usb hubje omdat ik en usb dongle voor een toetsenbord heb en een usb lan adapter.
Met een android app kan ik dus de stick bedienen ?
Hmm, het ziet er naar uit dat mijn Minix X7 van androidtvsticks.nl vandaag nog niet afgeleverd gaat worden
.
M'n vriendin heeft nog niemand aan de deur gehad en de tracking info van GLS staat ook nog steeds op "vanochtend om 5:00 ontvangen op het depot in Amsterdam".
M'n vriendin heeft nog niemand aan de deur gehad en de tracking info van GLS staat ook nog steeds op "vanochtend om 5:00 ontvangen op het depot in Amsterdam".
offtopic:
Overigens geheel conform mijn ervaringen met GLS. Tegenwoordig krijgt een shop in reviews van mijn kant ook standaard 1 ster minder wanneer met GLS wordt gewerkt. Wat een onbetrouwbare vervoerder is dat
Overigens geheel conform mijn ervaringen met GLS. Tegenwoordig krijgt een shop in reviews van mijn kant ook standaard 1 ster minder wanneer met GLS wordt gewerkt. Wat een onbetrouwbare vervoerder is dat

Ik denk dat hij dan inderdaad niet vandaag binnen komt.
Bij mij was hij om 6:29 op handeling "Aankomst" in Groningen.
7:51 op handeling "Bestel" Groningen.
14:12 op handeling "Aflevering, Niet Thuis Bericht"
(En dat klopt, want er was niemand thuis
)
EDIT:
Nou hoop ik stiekem dat hij bij de buren ligt, maar ik gok dat zoiets wel vermeld zou worden.
Bij mij was hij om 6:29 op handeling "Aankomst" in Groningen.
7:51 op handeling "Bestel" Groningen.
14:12 op handeling "Aflevering, Niet Thuis Bericht"
(En dat klopt, want er was niemand thuis
EDIT:
Nou hoop ik stiekem dat hij bij de buren ligt, maar ik gok dat zoiets wel vermeld zou worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Flapperbol op 13-11-2013 16:15 ]
Tsja, bij GLS geloof ik nergens in. Al te vaak gedonder gehad met die lui en in veel gevallen komt het er op neer dat hun informatiesystemen gewoon niet deugen en niet de werkelijke stand van zaken weergeven.
Hier wel binnen. Het is een leuk cadeau die USB speaker.
Was daar ook wel op zoek naar wat dus niet meer nodig is.
Merk: Kaidaer. Type KD-MN02T.T. Kleur Paars.
Was daar ook wel op zoek naar wat dus niet meer nodig is.
Merk: Kaidaer. Type KD-MN02T.T. Kleur Paars.
Stem blanco!
Klinkt goed
.
Helaas is hier de kans dat ik voor het weekend mijn pakketje binnen heb "nihil" geworden.
Ik krijg net van GLS te horen dat het pakket "kwijt" is geraakt. Hun excuus: Het is een "mini pakket" en het is waarschijnlijk ergens "van de band geraakt"

Van de honderden pakketjes die ik de afgelopen 10 jaar via PostNL heb geleverd gekregen is er hoogstens 2 of 3 keer iets mis gegaan in de vorm van ernstige vertraging of iets anders. Met GLS is het altijd wat.
edit: Kijk, en dát is dus wel weer een voordeel van bestellen bij een (kleine) Nederlanse verkoper. Held Richard van "Android TV sticks" heeft me gebeld en heeft alvast, hangende waar GLS verder mee gaat komen, alsnog een zending via PostNL naar mij toe gestuurd!
. Jammer genoeg zal er ook morgen weer niemand thuis zijn, maar PostNL doet iig ook een nieuwe bezorgpoging op zaterdag.
En kort nadat Richard het pakket bij PostNL heeft afgeleverd en mij de track&trace heeft gestuurd komt de track&trace van GLS toch ineens weer met een update van het GLS pakket (namelijk dat hij nu "in bestelling" is). Terwijl de medewerkster van GLS bij hoog en bij laag vond dat het pakket kwijt is geraakt!
. Ze werken daar echt zo ongelofelijk langs elkaar heen..........
Helaas is hier de kans dat ik voor het weekend mijn pakketje binnen heb "nihil" geworden.
Ik krijg net van GLS te horen dat het pakket "kwijt" is geraakt. Hun excuus: Het is een "mini pakket" en het is waarschijnlijk ergens "van de band geraakt"

Van de honderden pakketjes die ik de afgelopen 10 jaar via PostNL heb geleverd gekregen is er hoogstens 2 of 3 keer iets mis gegaan in de vorm van ernstige vertraging of iets anders. Met GLS is het altijd wat.
edit: Kijk, en dát is dus wel weer een voordeel van bestellen bij een (kleine) Nederlanse verkoper. Held Richard van "Android TV sticks" heeft me gebeld en heeft alvast, hangende waar GLS verder mee gaat komen, alsnog een zending via PostNL naar mij toe gestuurd!
En kort nadat Richard het pakket bij PostNL heeft afgeleverd en mij de track&trace heeft gestuurd komt de track&trace van GLS toch ineens weer met een update van het GLS pakket (namelijk dat hij nu "in bestelling" is). Terwijl de medewerkster van GLS bij hoog en bij laag vond dat het pakket kwijt is geraakt!

[ Voor 43% gewijzigd door eymey op 14-11-2013 11:25 ]
Ik heb nog een 19" monitor met alleen VGA aansluiting. Is er een Android TV kastje dat én VGA output heeft en goede prestaties heeft? Ik zou bijvoorbeeld draadloos films (720p) willen streamen. Door de bomen zie ik het bos inmiddels al lang niet meer. Is een goede combi mogelijk?
http://www.tvkabels.nl/Webwinkel-Product-12686416/.htmlmarcelmg2 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:05:
Ik heb nog een 19" monitor met alleen VGA aansluiting. Is er een Android TV kastje dat én VGA output heeft en goede prestaties heeft? Ik zou bijvoorbeeld draadloos films (720p) willen streamen. Door de bomen zie ik het bos inmiddels al lang niet meer. Is een goede combi mogelijk?
Zoals in de beschrijving staat moet er wel opgelet worden of de bron ook analoog signaal via die poort kan sturen. Als een android box alleen digitaal kan uitvoeren (wat HDMI doet) werkt die kabel ook niet gezien de monitor een analoog signaal verwacht.
Dat gaat niet werken gok ik. Lijkt me een lastig verhaal... Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval.
Ik kan hier niet zo veel over vinden, dus misschien dat iemand dit zo weet..
Ik heb nu een popcorn a110, welke ik nu nog gebruik voor het downloaden van series.
Nu wil ik graag een android stick gaan gebruiken icm XBMC, is het mogelijk om mijn popcorn nog te gebruiken om alles automagisch te downloaden op de interne schijf en een XBMC library aan te maken die de films vanaf mijn popcorn streamt?
Ik heb nu een popcorn a110, welke ik nu nog gebruik voor het downloaden van series.
Nu wil ik graag een android stick gaan gebruiken icm XBMC, is het mogelijk om mijn popcorn nog te gebruiken om alles automagisch te downloaden op de interne schijf en een XBMC library aan te maken die de films vanaf mijn popcorn streamt?
Een stick ondersteunt het wel, maar volgens mij is met meer de vraag of de Popcorn dat kan.Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:59:
Ik kan hier niet zo veel over vinden, dus misschien dat iemand dit zo weet..
Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar is het niet een mediaspeler met downloadfuncties!!
Als je Popcorn a110 ook als mediaserver te gebruiken is, kan het.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 14-11-2013 14:05 ]
Ik zie dat er hier toch wel een aantal mensen zijn met ervaring van XBMC op een adroid stick. Ik overweeg dit ook. Maar wat voor mij onduidelijk blijft, is of xbmc dan ook te bedienen is via hdmi-cec. Dit hangt waarschijnlijk ook af van de verschillen in hardware tussen sticks? Dus misschien als iemand xbmc bedient via hdmi-cec, kan hij ook zeggen welke stick hij heeft?
De andere optie is een raspberry pi, welke al redelijk goede ondersteuning heeft voor xbmc en ook hdmi-cec, maar verder natuurlijk een pak minder krachtig is.
De andere optie is een raspberry pi, welke al redelijk goede ondersteuning heeft voor xbmc en ook hdmi-cec, maar verder natuurlijk een pak minder krachtig is.
XBMC kan het wel aan, de hardware is de vraag.
Een Raspberry is mijns inziens compleet nutteloos zo tergend traag als het is, maar goed dat vind ik ook bij bijna alle sticks die hier voorbij komen.
Ik wacht op de nieuwe Pivos Xios DS
Een Raspberry is mijns inziens compleet nutteloos zo tergend traag als het is, maar goed dat vind ik ook bij bijna alle sticks die hier voorbij komen.
Ik wacht op de nieuwe Pivos Xios DS
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-11-2013 14:35 ]
Verwijderd
To: SidewalkerSuper
Wat heeft de Pivos Xios DS anders dan de MINIX NEO X7 of de MK888B of de Ugoos UT1?
Wat heeft de Pivos Xios DS anders dan de MINIX NEO X7 of de MK888B of de Ugoos UT1?
Tov die 3 specifiek weet ik niet uit mn hoofd. DTS werkt bijv gelijk, waarbij andere devices nogal eens issues zijn ermee.
Het grootste voordeel vind ik echter dat de Pivos officiële XBMC devs heeft, waardoor de hardware en software perfect op elkaar zijn ingespeeld. Iets wat met de rest praktisch altijd fout gaat. Alhoewel de community bij Minix toch redelijk goed zijn best doet.
Ik draai trouwens ook geen Android op mijn Pivos, maar boot rechtstreeks in XBMC onder Linux, dat is ook heel simpel bij een Pivos.
Het grootste voordeel vind ik echter dat de Pivos officiële XBMC devs heeft, waardoor de hardware en software perfect op elkaar zijn ingespeeld. Iets wat met de rest praktisch altijd fout gaat. Alhoewel de community bij Minix toch redelijk goed zijn best doet.
Ik draai trouwens ook geen Android op mijn Pivos, maar boot rechtstreeks in XBMC onder Linux, dat is ook heel simpel bij een Pivos.
[ Voor 23% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-11-2013 15:01 ]
Mja, XBMC devs in house kan natuurlijk zo z'n voordelen hebben. Maar er spelen natuurlijk meer factoren mee.
Een hele belangrijke is, wat je zelf ook aal aangeeft, bovenop welk OS het draait. Als je direct Linux weet te booten op een RK3188 SoC en ook de GPU en dergelijke goed weet aan te spreken, dan kan het ook maar zo zijn dat XBMC 10x lekkerder draait dan wanneer het bovenop Android moet draaien.
Op welk hardware platform is die Pivos gebaseerd?
Een hele belangrijke is, wat je zelf ook aal aangeeft, bovenop welk OS het draait. Als je direct Linux weet te booten op een RK3188 SoC en ook de GPU en dergelijke goed weet aan te spreken, dan kan het ook maar zo zijn dat XBMC 10x lekkerder draait dan wanneer het bovenop Android moet draaien.
Op welk hardware platform is die Pivos gebaseerd?
Ik weet het niet uit mn hoofd, dacht een AMLogic SoC. In december komt de nieuwe versie ervan, zal wel weer een nieuwe AMLogic SoC zijn.
Volgens mij zijn al die builds van devices met AMLogic chips gewoon gejatte builds van Pivos, dus ik voel me meer geneigd om het "officiële" platform te sponsoren.
Dat is hier ook te lezen:
Volgens mij zijn al die builds van devices met AMLogic chips gewoon gejatte builds van Pivos, dus ik voel me meer geneigd om het "officiële" platform te sponsoren.
Dat is hier ook te lezen:
official hardware support just came out with v13 xbmc mainline, which doesn't have amlogic support, so we're still relying on you guys for support i think.
http://www.pivosforums.co...5252&hilit=amlogic#p35182Wasn't that always the case ?(and not only for the XIOS owners, but also for all the no-names and wannabes as well, even those raving about their support for open source development !! at the end of the day everyone comes here to pull and rebrand).
[ Voor 85% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-11-2013 16:51 ]
Misschien dat iemand mij kan helpen.
Ik heb de imito qx1. Heb een ethernet adapter gekocht. Maar helaas, de stick lijkt de ethernet kabel niet te zien.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
Of welke andere ethernet adapter ik zou moeten kopen.
Ik heb de imito qx1. Heb een ethernet adapter gekocht. Maar helaas, de stick lijkt de ethernet kabel niet te zien.
Iemand enig idee wat ik eraan kan doen?
Of welke andere ethernet adapter ik zou moeten kopen.
En jahoor. Nog geen halve seconde nadat ik versturen heb gedrukt vindt ie em..
Heel bijzonder, maar wel van 18mbts naar 54mbts
En nu zomaar weer 20mbts ipv 54.
Raarrrr.. Hoe kan dit?!
Heel bijzonder, maar wel van 18mbts naar 54mbts
En nu zomaar weer 20mbts ipv 54.
Raarrrr.. Hoe kan dit?!
[ Voor 19% gewijzigd door sjurres op 14-11-2013 16:49 ]
Ik lees trouwens ook overal dat AMLogic de beste video kwaliteit heeft tov SoC's als bijv die Rockchip. Lijkt me sterk dat het aan de cpu / gpu kracht ligt, maar zal waarschijnlijk met de kwaliteit van de software te maken hebben, bij uitstek iets waar die devs zich dus mee bezig houden.
Ik kijk iig al eeuwen 1080p zonder problemen op XBMC met mijn oude Pivos (veel minder krachtig dan de huidige generatie devices die ik hier zie langskomen), terwijl het hier pas in de laatste paar maanden een beetje begint te lopen (en vaak nog niet eens helemaal goed). (puur het gevoel wat ik krijg na lezen van de posts hier trouwens, niet echt gefundeerd ofzo
)
Uiteindelijk zou ik momenteel bij het shoppen naar een apparaat wel 2x nadenken voor ik een Rockchip gebaseerd platform koop. Ik ben nu al meer dan een jaar tevreden over AMLogic
Ik kijk iig al eeuwen 1080p zonder problemen op XBMC met mijn oude Pivos (veel minder krachtig dan de huidige generatie devices die ik hier zie langskomen), terwijl het hier pas in de laatste paar maanden een beetje begint te lopen (en vaak nog niet eens helemaal goed). (puur het gevoel wat ik krijg na lezen van de posts hier trouwens, niet echt gefundeerd ofzo
Uiteindelijk zou ik momenteel bij het shoppen naar een apparaat wel 2x nadenken voor ik een Rockchip gebaseerd platform koop. Ik ben nu al meer dan een jaar tevreden over AMLogic
[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 14-11-2013 17:16 ]
Tsja, toch is het vergelijk dat je maakt ook weer niet helemaal eerlijk.
Als jij direct onder Linux kijkt, dan is dat heel anders dan wanneer er bijvoorbeeld ook nog Android tussen zit. Maar het klinkt wel interessant, dat AMLogic platform.
Hoe het ook zij, ik hoop met mijn Minix X7 nu ook wel tevreden te gaan worden
.
Als jij direct onder Linux kijkt, dan is dat heel anders dan wanneer er bijvoorbeeld ook nog Android tussen zit. Maar het klinkt wel interessant, dat AMLogic platform.
Hoe het ook zij, ik hoop met mijn Minix X7 nu ook wel tevreden te gaan worden
Ja, daar heb je vast wel een beetje gelijk in, het is ook niet mn bedoeling om iets af te kraken.
XBMC draait denk ik wel het best onder Android op apparaten waar zulke devs toegang tot hebben, die kunnen het perfect optimaliseren, meestal in tegenstelling tot de (goedwillende) community.
XBMC draait denk ik wel het best onder Android op apparaten waar zulke devs toegang tot hebben, die kunnen het perfect optimaliseren, meestal in tegenstelling tot de (goedwillende) community.
Voorlopig valt de MINIX NEO X7 mij erg tegen.
Zo makkelijk als het in die youtube-film ging viel dat hier erg tegen.
Het belangrijkste, internet, is al een ramp. De box laat de verbindingen steeds wegvallen.
Modem ledje is dan uit en net netwerksymbool rechtsonder is helemaal weg. Wifi neemt het dan niet over.
De NPO app. trok zelfs mijn hele lijn down zodat mijn andere pc ook geen verbindingen meer had.
Ook moest ik al zeker 2x de box zelf uit en aan zetten en al meerdere keren moeten rebooten.
Morgen maar eens contact maken met de winkel en kijken wat er aan gedaan kan worden.
Zo makkelijk als het in die youtube-film ging viel dat hier erg tegen.
Het belangrijkste, internet, is al een ramp. De box laat de verbindingen steeds wegvallen.
Modem ledje is dan uit en net netwerksymbool rechtsonder is helemaal weg. Wifi neemt het dan niet over.
De NPO app. trok zelfs mijn hele lijn down zodat mijn andere pc ook geen verbindingen meer had.
Ook moest ik al zeker 2x de box zelf uit en aan zetten en al meerdere keren moeten rebooten.
Morgen maar eens contact maken met de winkel en kijken wat er aan gedaan kan worden.
Stem blanco!
Klinkt niet best @KroontjesPen. Hopelijk (nou ja, voor jou natuurlijk niet hopelijk) gaat het hier om een maandagochtend-exemplaar.
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hier.
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van anderen hier.
Ik gebruik de Minix NEO X7 nu een week en gebruik de XBMC XAF-Build.
Ik heb zo'n 40 series er op staan en zo'n 500 films. Dat werkt best goed. Alles wordt prima afgespeeld.
Ik kijk wel alleen 720p files.
Als ik echter iets meer wil doen, zwaardere add-ons of een uitgebreidere skin dan gaat het fout en loopt de Minix compleet vast. Ik heb 'm zelfs al enkele keren moeten resetten.
Voor het kijken van een film of serie is hij dus prima geschikt maar wil je meer of zwaardere toepassingen dan vraag ik me af of je 'm moet nemen.
Ik heb zo'n 40 series er op staan en zo'n 500 films. Dat werkt best goed. Alles wordt prima afgespeeld.
Ik kijk wel alleen 720p files.
Als ik echter iets meer wil doen, zwaardere add-ons of een uitgebreidere skin dan gaat het fout en loopt de Minix compleet vast. Ik heb 'm zelfs al enkele keren moeten resetten.
Voor het kijken van een film of serie is hij dus prima geschikt maar wil je meer of zwaardere toepassingen dan vraag ik me af of je 'm moet nemen.
Dat kan natuurlijk ook aan die build liggen. Waarom heb je de XAF build trouwens? Als je alleen 720p kijkt is dat niet echt nodig volgens mij.
Gisteren laat toch nog via de site een bericht achter gelaten.
Daar is heel snel op gereageerd gezien de tijd van 23:22
Ze werken samen met Hardwareguru.nl en daar heb ik ook al contact mee gehad via de telefoon.
Zelf na een andere draad gebruiken geen verbetering.
Dat wordt dus een retourzending. Wacht nu op de juiste gegevens hiervoor.
Daar is heel snel op gereageerd gezien de tijd van 23:22
Ze werken samen met Hardwareguru.nl en daar heb ik ook al contact mee gehad via de telefoon.
Zelf na een andere draad gebruiken geen verbetering.
Dat wordt dus een retourzending. Wacht nu op de juiste gegevens hiervoor.
Stem blanco!
Ik ben op zoek naar een android tv stickje met goede prestaties. Heb zelf een grote file/download server staan en ben dus op zoek naar iets dat fatsoenlijk HD video af kan spelen op mijn tv vanaf deze server.
Kan iemand me in de richting wijzen van de populaire / goede android-TV's? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Kan iemand me in de richting wijzen van de populaire / goede android-TV's? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Full hd? Zoals ik hierboven al zei, neem iets wat gebaseerd is op een nieuwere AMLogic chipset. Dan kun je haast niet fout gaan lijkt me, alhoewel ik alleen veel ervaring met Pivos heb. 
In december komt de nieuwe Pivos uit, lijkt me dat dat bij uitstek the next big thing wordt in deze categorie, is alleen geen stickje.
In december komt de nieuwe Pivos uit, lijkt me dat dat bij uitstek the next big thing wordt in deze categorie, is alleen geen stickje.
[ Voor 27% gewijzigd door SidewalkSuper op 15-11-2013 12:55 ]
Ik heb een server met daarop vanalles. Zowel 720p als 1080p. Ik speel dit momenteel af via een oude AC ryan. Dit werkt prima over wifi en LAN. Ik wil echter ook apps als netflix en spotify kunnen gaan gebruiken. Vandaar dat ik over wil naar android. Ik wil echter wel gewoon alles nog zonder haperingen af kunnen spelen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:54:
Full hd? Zoals ik hierboven al zei, neem iets wat gebaseerd is op een nieuwere AMLogic chipset. Dan kun je haast niet fout gaan lijkt me, alhoewel ik alleen veel ervaring met Pivos heb.
Eerlijk gezegd weet ik niet of je momenteel dan goed af kan met een stickje, althans alles wat ik tot nu toe heb gezien kan dat gewoon nog niet zoals ik het zou willen.
Ja dat klopt. Het voordeel van de XAF build was voor mij dat er al veel add ons standaard inzitten maar in de praktijk gebruik ik 'm nu eigenlijk toch alleen maar om recht-toe-rechtaan films van mijn NAS te streamen.418O2 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:18:
Dat kan natuurlijk ook aan die build liggen. Waarom heb je de XAF build trouwens? Als je alleen 720p kijkt is dat niet echt nodig volgens mij.
Ik zou natuurlijk een "standaard"-versie van XBMC kunnen gebruiken op mijn Minix X7, maar welke is nu de beste/stabielste op dit moment? De normale 12.2-Frodo of een recente development build?
Cfw op je ryan?Niltag schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:56:
[...]
Ik heb een server met daarop vanalles. Zowel 720p als 1080p. Ik speel dit momenteel af via een oude AC ryan. Dit werkt prima over wifi en LAN. Ik wil echter ook apps als netflix en spotify kunnen gaan gebruiken. Vandaar dat ik over wil naar android. Ik wil echter wel gewoon alles nog zonder haperingen af kunnen spelen.
De meest recente stable. Plugins installeren is met XBMC fusion ook niet zo'n probleem.Jantienus123 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:27:
[...]
Ja dat klopt. Het voordeel van de XAF build was voor mij dat er al veel add ons standaard inzitten maar in de praktijk gebruik ik 'm nu eigenlijk toch alleen maar om recht-toe-rechtaan films van mijn NAS te streamen.
Ik zou natuurlijk een "standaard"-versie van XBMC kunnen gebruiken op mijn Minix X7, maar welke is nu de beste/stabielste op dit moment? De normale 12.2-Frodo of een recente development build?
Mmh, dat zou wel jammer zijn. Heb ook een raspberry pi met xbmc gebruikt. Ook dit ging op zich prima. Al waren de menu's wat traag. Het afspelen ging zonder haperingen.SidewalkSuper schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:06:
Eerlijk gezegd weet ik niet of je momenteel dan goed af kan met een stickje, althans alles wat ik tot nu toe heb gezien kan dat gewoon nog niet zoals ik het zou willen.
Je wilt dus zeggen dat de huidige stickjes / boxjes (met vele malen snellere hardware dan de RP) nog steeds niet fatsoenlijk xbmc kunnen draaien om video vanaf een networkshare te draaien?
Ik ben van mening van niet goed genoeg idd.
Je moet het niet erg vinden om een tijdje met verschillende ROMs te klooien. Mijn stickje doet het inmiddels naar volle tevredenheid.
Idd. Er zijn ook genoeg mensen bij wie het allemaal prima draait. Aan de hardware ligt het dus 100% zeker niet. Jammer genoeg is het nog wel zo dat Android eigenlijk gewoon niet op dit soort dingen gemaakt is. En dat die chinese bedrijfjes blijkbaar ook niet de resources hebben om echt een paar goede devs erop te zetten.
Maar ik ben ervan overtuigd dat dit wel goed komt.
En verder: Zojuist is ook mijn pakketje van androidtvsticks.nl dan eindelijk binnen gekomen!
. Met PostNL, dat wel. De Minix X7 ga ik vanavond wel eens uitgebreid uitproberen. Ben nu aan het werk.
Toch kon ik niet m'n nieuwsgierigheid bedwingen om even snel dat bluetooth speakertje te testen. Eerst dacht ik "Jemig, wat een klein prul". Maar na even met de ingebouwde FM radio te hebben getest denk ik echt "WAUW"
. Het geluid valt me echt 100% mee. Ik ben er zelfs een beetje van onder de indruk. En dat voor ook weer een chinees apparaatje. Deze ga ik denk ik echt wel vaker gebruiken dan m'n draagbare Philips ei-speakertje, ookal zijn die stereo en dit speakertje mono.
Maar ik ben ervan overtuigd dat dit wel goed komt.
En verder: Zojuist is ook mijn pakketje van androidtvsticks.nl dan eindelijk binnen gekomen!
Toch kon ik niet m'n nieuwsgierigheid bedwingen om even snel dat bluetooth speakertje te testen. Eerst dacht ik "Jemig, wat een klein prul". Maar na even met de ingebouwde FM radio te hebben getest denk ik echt "WAUW"
Precies, de hardware is het probleem echt niet meer. De software is de grootste bottleneck.
Succes eymey!!
Succes eymey!!
Voor 40 euro geen gekke deal. Is hij nog te bestellen? Er zit geen utp ingang in ofwel?schaduw schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:50:
Ik ga binnenkort ook aan een Android TV-stick (Tronsmart MK908 voor €40 + verzending @ Samenkopen).
[afbeelding]
Ja en nee, hij is nog te bestellen en heeft alleen wifi. Ik heb al een UTP > USB verloopje besteld bij Buyincoins.
[ Voor 18% gewijzigd door schaduw op 15-11-2013 16:55 ]
Oke top! Ik zie trouwens op de plaatjes geen HDMI uitgang. Maar die zal wel aan de zijkant zitten dan. Weet jij of het mini hdmi uitgang of gewoon hdmi is? Anders moet ik misschien ook nog een verloop van mini hdmi naar hdmi kopen..
die zit op de verre kant, er zit een M > M kabel bij zie ik. Dat is overigens wel ongebruikelijk.
Het is mini-HDMI en er is een verloopkabel meegeleverd (je hebt volgens mij nog wel een adapter nodig om deze aan een bestaande kabel te verbinden). Zie ook de youtubevideo die op de Samenkopen pagina staat.
Zending is nog voor 18:00 met PostNL verzonden en kan morgenmiddag in Zwolle aankomen.
In afwachting van een nieuwe even ook van mij de vraag welk mini-keyboard/grote-afstandsbediening is geschikt voor de MINIX NEO X7.
Een oude tracker-ball deed het best goed alleen een volwaardig keyboard is iets teveel van het goede.
In afwachting van een nieuwe even ook van mij de vraag welk mini-keyboard/grote-afstandsbediening is geschikt voor de MINIX NEO X7.
Een oude tracker-ball deed het best goed alleen een volwaardig keyboard is iets teveel van het goede.
Stem blanco!
ThanksSidewalkSuper schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:42:
Precies, de hardware is het probleem echt niet meer. De software is de grootste bottleneck.
Succes eymey!!
Mijn eerste ervaringen zijn 'mixed'....
* Bouwkwaliteit is echt prima. Voelt zeer degelijk aan, flinke stroomvoorziening erbij (met een gewone 'ronde' plug ipv micro usb).
* Ondersteuning van WIFI op 5 ghz. is heel fijn. Nou zal ik waarschijnlijk nog steeds ethernet blijven gebruiken, maar 5 ghz. en de externe antenne maken WIFI m.i. tot een goed alternatief.
* Hier geen rare dingen met vastlopers of onderuit trekken van de rest van het netwerk.
* Onder "sound" kan je uit een heel aantal sound output devices kiezen. Heb nog niet precies door wat nou het verschil is.
Dan wat dingen waar ik wat over teleurgesteld ben, waarschijnlijk grotendeels toe te schrijven aan het eerste punt hieronder:
* De Android versie lijkt van dezelfde 'chinese kwaliteit' als bijvoorbeeld Rikomagic of klonen. De 'default videoplayer' (niet kiesbaar) die bv. ook onder de 3FM app wordt aangeroepen voor het webcam-beeld kan deze stream niet afspelen (foutmelding)
* Iedere videoplayer (Archos, "Video", "gallery", MX Player, etc.) houdt nog steeds op met het afspelen van video zodra de "adaptive streaming" waar je bv. bij de "Gemist!"app voor kan kiezen een hogere bitrate video wil gaan bufferen.
* Het vorige punt geldt ook als ik bv. de 3fm webcam via Chrome op de mobiele website wil afspelen. Het begint met vloeiend afspelen in lage kwaliteit. Zodra de hogere streamkwaliteit moet komen is het uit met de pret.
* De NPO app gaat Ned. 1, 2 en 3 live op goede kwaliteit spelen maar ook daar stokt alles compleet na ongeveer een minuut.
Punt 2, 3 en 4 gebeurden ook op de MK809III continu, met verschillende ROM's.
Dit, terwijl mijn Sony Xperia Z (die volgens de Antutu scores maar marginaal beter presteert) alles zonder problemen afspeelt, inclusief het overschakelen naar een hogere stream.
Voorlopig oordeel: Hardwarematig dik in orde. Maar van Minix, dat duidelijk duurder in de markt staat dan de goedkopere stickjes en zich ook profileert als een echte fabrikant met 'officiele dealers', had ik een beter basis OS verwacht.
De "Pivos" optie met direct native Linux en XBMC klinkt dus, als het je puur om mediacenter functionaliteit gaat en je genoeg hebt aan alles wat XBMC kan bieden, inderdaad wel als de betere optie. Maar ja, ik wil een Android stick/box juist ook vanwege het even kunnen browsen, Netflix, etc.
Ik heb hier een draadloos Trust Mediacenter toetsenbordje (met trackball). Die doet het prima op mijn MK809III stickje maar ook op de Minix NEO X7KroontjesPen schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:51:
Zending is nog voor 18:00 met PostNL verzonden en kan morgenmiddag in Zwolle aankomen.
[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 15-11-2013 23:45 ]
Kijk, dat is nog eens wat uitgebreide info waar men wat mee kan. Top! 
De Pivos Xios DS heeft ook gewoon de Android-mogelijkheid hoor, je kan kiezen om een Android-rom te flashen of een Linux-rom die recht in XBMC boot. Wat je zelf fijner vindt. Ik gebruik sinds een klein jaar alleen nog maar de Linux-rom, dus ik weet niet precies hoe de Android-rom momenteel presteert.
De Pivos Xios DS heeft ook gewoon de Android-mogelijkheid hoor, je kan kiezen om een Android-rom te flashen of een Linux-rom die recht in XBMC boot. Wat je zelf fijner vindt. Ik gebruik sinds een klein jaar alleen nog maar de Linux-rom, dus ik weet niet precies hoe de Android-rom momenteel presteert.
[ Voor 20% gewijzigd door SidewalkSuper op 16-11-2013 00:41 ]
Thanks
.
Ik had inderdaad informatie opgezocht over die Pivos XIOS DS en de AMLogic chipset erin. Als ik het goed heb gelezen, dan bevat die AMLogic ook gewoon een Mali400 GPU (weet alleen niet zeker of het met 2 of 4 GPU-cores is).
Als ik zoek voor de RK3188, dan zijn er wel prille efforts om ook daarop Linux native te kunnen booten maar wil het nog niet zo vlotten, vooral vanwege de GPU. Ik vraag me dan ook wel af waarom het met die Pivos wel kan
Overigens zie ik dat er voor de Minix Neo X7 gisteren een nieuwe firmware is gekomen. Het changelog dat op het forum staat is niet indrukwekkend, maar ik ga het vanavond toch maar eens proberen
.
Ik had inderdaad informatie opgezocht over die Pivos XIOS DS en de AMLogic chipset erin. Als ik het goed heb gelezen, dan bevat die AMLogic ook gewoon een Mali400 GPU (weet alleen niet zeker of het met 2 of 4 GPU-cores is).
Als ik zoek voor de RK3188, dan zijn er wel prille efforts om ook daarop Linux native te kunnen booten maar wil het nog niet zo vlotten, vooral vanwege de GPU. Ik vraag me dan ook wel af waarom het met die Pivos wel kan
Overigens zie ik dat er voor de Minix Neo X7 gisteren een nieuwe firmware is gekomen. Het changelog dat op het forum staat is niet indrukwekkend, maar ik ga het vanavond toch maar eens proberen
[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 16-11-2013 10:25 ]
Mensen graag jullie hulp/tips.
Ik heb de imito qx1 met finles1.5 volgens mij
Draai op wifi met externe antenne ongeveer 15-25 Mbps ik stream via xbmc icefilms het liefst HD. Maar dit hapert toch erg.
Iemand tips hoe dit te verbeteren?
P.s. ik ben redelijk nieuw in de wereld van xbmc etc. Heb dan wel de fusion geïnstalleerd en em op Nederlands gezet, maar daar is alles dan wel mee gezegd.
Draai op wifi met externe antenne ongeveer 15-25 Mbps ik stream via xbmc icefilms het liefst HD. Maar dit hapert toch erg.
P.s. ik ben redelijk nieuw in de wereld van xbmc etc. Heb dan wel de fusion geïnstalleerd en em op Nederlands gezet, maar daar is alles dan wel mee gezegd.
Verwijderd
Ik heb nog eens Antutu gedraaid op mijn MK808B en het is best een mooie score en ik heb mijne geloof ik al sinds januari ofzo en ik ben niet van plan up te graden naar een nieuwere model want deze MK808B werkt nog steeds goed en ik draai ook nog steeds op Android 4.1.2 via de custom ROM finless 1.7 geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 14:47 ]
Welke versie van xbmc draai je? Op mijn cx919 speelt HD van icefilms eigenlijk pas echt probleemloos sinds de laatste monthly build (van eind oktober). Met alle voorgaande versies begon xbmc frames te droppen na 45 minuten.sjurres schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:37:
Mensen graag jullie hulp/tips.
Pivos gaat hopelijk rond de kerst komen met een lijn aan producten, instapmodel, midden en high end.
Globaal gezien de onderstaande functies, de precieze hardware verandert nog teveel om er meer over te zeggen.
- 24p support
- DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (afhankelijk van hoe snel het loopt met de licentie)
- Betere afstandsbediening
- Meer cores
- Meer RAM
- Grotere interne opslag (2GB of meer)
- Meer aansluitingen (incl optical out)
- Bluetooth
- 2R/2T wifi module
Globaal gezien de onderstaande functies, de precieze hardware verandert nog teveel om er meer over te zeggen.
- 24p support
- DTS-HD MA / Dolby TrueHD support (afhankelijk van hoe snel het loopt met de licentie)
- Meer cores
- Meer RAM
- Bluetooth
- 2R/2T wifi module
Eerlijk gezegd weet ik dat niet...matthijsph schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:28:
[...]
Welke versie van xbmc draai je? Op mijn cx919 speelt HD van icefilms eigenlijk pas echt probleemloos sinds de laatste monthly build (van eind oktober). Met alle voorgaande versies begon xbmc frames te droppen na 45 minuten.
Eens eraf gooien en de nieuwste erop zetten..?
Hoorde ook iets met xbmc XAF en dan een andere mediaplayer ofzo?
De download snelheid ligt het niet aan toch?
Ik hoop dat Pivos eens met een Freescale i.MX6-gebaseerde box komt...SidewalkSuper schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:41:
Pivos gaat hopelijk rond de kerst komen met een lijn aan producten, instapmodel, midden en high end.
- 24p support
- Meer cores
- Meer RAM
- Bluetooth
- 2R/2T wifi module
Mooi voorbeeld is de 50 euro kostende GK802 die dankzij de development van Stephan en hste waanzinnig soepel XBMC (Linux) draait.
Wat doet dat beter dan de huidige Pivos dat je dat wil?
[ Voor 15% gewijzigd door SidewalkSuper op 17-11-2013 17:23 ]
Heeft iemand anders toevallig Google Music All Access draaien op hun Androidstick/box?
Bij mij geeft het op de Minix X7 nogal wat problemen, na elk nummer stopt de muziek met de melding "Couldn't play stream" of "Music temporarily unavailable".
Bij mij geeft het op de Minix X7 nogal wat problemen, na elk nummer stopt de muziek met de melding "Couldn't play stream" of "Music temporarily unavailable".
In de wachttijd op mijn vervangende Minix X7 wat lopen zoeken op internet om beter met de box te kunnen werken.
Kwam o.a. dit form tegen. http://minixforums.com/ . Het kan voor vele al een bekende info plaats zijn.
Voor nieuwelingen zoals ik staat er veel goede tips in.
Als je nog aan het zoeken bent of andoid stick of box voor je zinvol is, staat er dit.
http://minixforums.com/th...sing-an-android-hub.2354/
Draadje is nog niet af.
Om te upgraden of customizen is er deze link. http://minixforums.com/th...pgrade-instructions.2553/
Zelf had ik niet geweten dat er een reset punt was. De info bij de Minix X7 is erg summier.
Kwam o.a. dit form tegen. http://minixforums.com/ . Het kan voor vele al een bekende info plaats zijn.
Als je nog aan het zoeken bent of andoid stick of box voor je zinvol is, staat er dit.
Draadje is nog niet af.
Om te upgraden of customizen is er deze link. http://minixforums.com/th...pgrade-instructions.2553/
Zelf had ik niet geweten dat er een reset punt was. De info bij de Minix X7 is erg summier.
Stem blanco!
Tsja, da's goeie info.... zeker deze: If you are looking seriously for a 100% PERFECT XBMC experience in front of your TV, don't get an Android box now, it's not yet ready to meet your expectation.
Gaat in dezelfde mate op voor de NPO player en anderen (tenminste dat is mijn ervaring). YouTube doet het nog het beste.
Gaat in dezelfde mate op voor de NPO player en anderen (tenminste dat is mijn ervaring). YouTube doet het nog het beste.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 18-11-2013 12:40 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Goede info, het verhaal over AMLogic gaat alleen niet helemaal op. Ja, je kan atm niet de standaard build (rechtstreeks van de site) van XBMC voor Android gebruiken, maar in het geval van bijv Pivos zijn er dus speciaal devs van XBMC die een speciale build maken, waarmee je wel een perfecte XBMC ervaring krijgt.
Maar bovenstaande is ook één van de redenen waarom ik gewoon een Linux build heb gepakt, geen gezeik met incompatible Android spul waar toch nog flink aan gesleuteld moet worden tov een Linux build.
Maar bovenstaande is ook één van de redenen waarom ik gewoon een Linux build heb gepakt, geen gezeik met incompatible Android spul waar toch nog flink aan gesleuteld moet worden tov een Linux build.
[ Voor 3% gewijzigd door SidewalkSuper op 18-11-2013 12:49 ]
De resetpunt heb ik inmiddels meerdere keren gebruikt alKroontjesPen schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:16:
In de wachttijd op mijn vervangende Minix X7 wat lopen zoeken op internet om beter met de box te kunnen werken.
Draadje is nog niet af.
Geburiker "strauzo" op het Freaktab forum heeft inmiddelx ook voor de Minix X7 een ROM gebouwd die is gebaseerd op een uitgelekte "SDK2" versie van Rockchip met verder zo veel mogelijk stock Android experience. Werkt (bijna) erg mooi!
Bij die ROM kan het Android media framework wél video content van bv. de 3fm app afspelen. Ook overschakelen naar een betere kwaliteit video bij m3u8 streams (zo ongeveer alles van de NPO tegenwoordig) werkt ineens helemaal perfect.
Alleen passthrough van audio via HDMI is helaas nog niet geregeld. En het systeem valt als je een paar minuten niets doet steeds in slaap (ondanks settings die doen vermoeden dat ik dit heb uitgezet).
Verder ben ik het deels wel eens met met iedereen die zegt dat Android sticks en boxen absoluut nog niet klaar zijn voor 'primetime', in ieder geval niet out of the box. Wat dat betreft vind ik het wel storend dat sites zoals iBood en 1dayfly op dit moment zo ontzettend mee doen met die gekte. Want damn, wat moeten ontzettend veel mensen op dit moment teleurgesteld raken als ze het ding eenmaal in huis hebben.
Maar goed, voorlopig heb ik ook nog een gewone mediacenter bak (gebaseerd op PC componenten) in het av-meubel staan en ook een bluray speler die de meeste 1080p content prima afspeelt.
Als Rockchip nou wat minder gaat lopen 'klooien' en ook gewoon steeds de nieuwste SDK beschikbaar zou gaan stellen voor de HDMI-fabrikanten, dan wordt het misschien nog eens wat.
De mijne niet, met 006c en 007 firmware blijft ie gewoon aan - ik heb hem het hele weekend laten aanstaan omdat ik hem te traag vindt opstarteneymey schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:42:
[...]
En het systeem valt als je een paar minuten niets doet steeds in slaap (ondanks settings die doen vermoeden dat ik dit heb uitgezet).

Hehe. Ik heb het ook over de Strauzo Nexus SDK2 rom he 
De standaard roms (stock, maar ook Finless, etc.) zijn tot ze de NPO spullen fatsoenlijk kunnen streamen eigenlijk gewoon een no go voor mij.
De standaard roms (stock, maar ook Finless, etc.) zijn tot ze de NPO spullen fatsoenlijk kunnen streamen eigenlijk gewoon een no go voor mij.
[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 18-11-2013 14:06 ]
Is een Linux rom met de uitzending gemist plugins in XBMC dan niks voor je eymey?
In principe misschien, als ik snel van die grote HTPC bak af zou willen.
Echter, het is voor mij geen eindstation (want dan had ik waarschijnlijk al eerder gezocht naar iets wat niet al te groot is maar wel XBMC native goed kan draaien). Issues voor mij:
* ik wil ook wel graag wat kunnen browsen, Netflix gebruiken en Spotify gebruiken.
* Voor XBMC heb je tegenwoordig wel "spotimc" maar het blijft behelpen, vind ik.
* Voor XBMC is er nog geen Netflix
* De Uitzending Gemist plugin voor XBMC werkt an sich wel, maar is niet erg gebruiksvriendelijk. Heel vaak worden programma's van zowel de NPO als ook RTL op heel onlogische wijze geindexeerd.
* Ik heb nog geen compleet werkende native Linux gezien voor mijn Minix X7.
Ik wil dus echt wat veelzijdigers wat ook gewoon overweg kan met apps die native door de respectievelijke contentproviders zelf worden ondersteund.
Echter, het is voor mij geen eindstation (want dan had ik waarschijnlijk al eerder gezocht naar iets wat niet al te groot is maar wel XBMC native goed kan draaien). Issues voor mij:
* ik wil ook wel graag wat kunnen browsen, Netflix gebruiken en Spotify gebruiken.
* Voor XBMC heb je tegenwoordig wel "spotimc" maar het blijft behelpen, vind ik.
* Voor XBMC is er nog geen Netflix
* De Uitzending Gemist plugin voor XBMC werkt an sich wel, maar is niet erg gebruiksvriendelijk. Heel vaak worden programma's van zowel de NPO als ook RTL op heel onlogische wijze geindexeerd.
* Ik heb nog geen compleet werkende native Linux gezien voor mijn Minix X7.
Ik wil dus echt wat veelzijdigers wat ook gewoon overweg kan met apps die native door de respectievelijke contentproviders zelf worden ondersteund.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-11-2013 14:50 ]
Ja, goede punten, helemaal mee eens wel
Op mijn stick werkt de NPO app wel prima een Finless JB 4.1.1 ROM maar ik heb het nog niet goed zien werken met een JB 4.2 ROM. Raar is dat NPO met JB 4.2 op een tablet geen probleem is, er zit blijkbaar iets in die Rockchip JB 4.2 kernels wat de NPO app niet grappig vindt.eymey schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:05:
NPO app werkt hier prima met 4.2, het is dus mogelijk...pe1dnn schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:32:
[...]
Op mijn stick werkt de NPO app wel prima een Finless JB 4.1.1 ROM maar ik heb het nog niet goed zien werken met een JB 4.2 ROM. Raar is dat NPO met JB 4.2 op een tablet geen probleem is, er zit blijkbaar iets in die Rockchip JB 4.2 kernels wat de NPO app niet grappig vindt.
Gebruik net als eymey de SDK2 rom van Strauzo, maar dan voor CX919.
Ben van plan om een harmony 300(i) aan te schaffen voor mijn digitenne, schotel voor Marokkaanse tv (jaja daarbij hoort zo een lelijke schotel die uit je huis steekt haha), tv zelf en de imito mx2.
Digitenne en de tv zelf gaan wel lukken. Maar lukt dit nou ook met de imito. Kan ik door middel van het aanschaffen van een IR receiver de harmony gebruiken op mijn imito. Dit om te navigeren door xbmc. Rest doe ik gewoon met mijn airmouse. Of kan ik dit ook verwezenlijken zonder IR receiver. Want hoe minder kabels hoe beter.
En misschien een beetje offtopic maar kan ik mijn harmony ook samen laten werken met mijn marokaanse schotel receiver van onbekende merk.
Digitenne en de tv zelf gaan wel lukken. Maar lukt dit nou ook met de imito. Kan ik door middel van het aanschaffen van een IR receiver de harmony gebruiken op mijn imito. Dit om te navigeren door xbmc. Rest doe ik gewoon met mijn airmouse. Of kan ik dit ook verwezenlijken zonder IR receiver. Want hoe minder kabels hoe beter.
En misschien een beetje offtopic maar kan ik mijn harmony ook samen laten werken met mijn marokaanse schotel receiver van onbekende merk.
Behalve dat je even imito noemt is het behoorlijk off topic. Misschien even een andere thread starten? Ik weet ook niet wat voor antwoord je verwacht zonder merk te noemen, anders dan dat Harmony met heel veel werkt en bovendien een super helpdesk heeft (had?) mocht het niet lukken. Maar dat kan je beter kwijt in een topic over universele afstandsbedieningen, dan heb je ook de juiste mensen voor dat onderwerp.ibiben95 schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:25:
...
Maar lukt dit nou ook met de imito
...
Of iemand een TV stick met IR receiver gebruikt weet ik niet, ik heb het hier in elk geval nog niet voorbij zien komen en ik volg dit draadje al een tijdje...
Het hele probleem is, mijns inziens, dat in de Rockchip SDK waarop al die HDMI box/stick fabrikantjes hun ROM baseren diverse dingen gewoon helemaal kreupel gemaakt zijn. Bewust of onbewust, wie zal het zeggen? Strauzo heeft daar leuke theorieën over (of ze op waarheid berusten kan ik moeilijk beoordelen).pe1dnn schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:32:
[...]
Op mijn stick werkt de NPO app wel prima een Finless JB 4.1.1 ROM maar ik heb het nog niet goed zien werken met een JB 4.2 ROM. Raar is dat NPO met JB 4.2 op een tablet geen probleem is, er zit blijkbaar iets in die Rockchip JB 4.2 kernels wat de NPO app niet grappig vindt.
In ieder geval, volgens mij wordt (naast bv. al dan niet HDMI passthrough voor DTS en DD5.1 etc.) ook de rest van het media afspeel gebeuren in Android via "libmedia.so" en eventueel wat andere bibliotheken geregeld. En die is in die 'kreupele' SDK gewoon zwaar uitgekleed.
Op de SDK2 rom van Strauzo maar ook op mijn andere Android apparaten met 4.2.2 (zoals mijn Xperia Z) hier werkt NPO streaming gewoon zonder vastlopen en werkt het overschakelen naar een sterkere stream in een m3u8 manifest gewoon prima (bv. vanuit de 3fm app, of de 3fm website via een browser).
Ik ga vanavond nog eens even de "Just XBMC" rom voor de X7 proberen. Misschien (wishful thinking) werkt de aangepaste libmedia.so in die ROM ook positief voor andere toepassingen die videostreams willen spelen.
Heb jij er geen last van dat, als je een tijdje het systeem ongemoeid laat, hij ineens in een soort screensaver gaat? 'Sleep' is het ook niet helemaal want ik kan het gewoon weer activeren met de trackball in het draadloze mediacenter keyboard dat ik hier gebruik. Maar video playback en audio playback worden er wel door onderbroken.matthijsph schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:41:
[...]
NPO app werkt hier prima met 4.2, het is dus mogelijk...
Gebruik net als eymey de SDK2 rom van Strauzo, maar dan voor CX919.
Verder moet ik in die rom ook nog even iets van een keymapper uitzoeken zodat de rechter muisknop gewoon weer terugknop wordt.
Ook is het nogal iritant dat, als er geen app is die audio afspeelt, het device gesloten wordt (bij een tablet of phone is dat natuurlijk een goede zaak). Hier leidt het er echter toe dat mijn home cinema receiver dan een klik geeft omdat hij naar een andere modus omschakelt. De stock X7 rom houdt het device gewoon open.
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 18-11-2013 22:26 ]
Dat had ik ook, heb de 'screensaver' of 'sleep' daarom helemaal uit gezet.eymey schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:23:
[...]
Heb jij er geen last van dat, als je een tijdje het systeem ongemoeid laat, hij ineens in een soort screensaver gaat? 'Sleep' is het ook niet helemaal want ik kan het gewoon weer activeren met de trackball in het draadloze mediacenter keyboard dat ik hier gebruik. Maar video playback en audio playback worden er wel door onderbroken.
Verder moet ik in die rom ook nog even iets van een keymapper uitzoeken zodat de rechter muisknop gewoon weer terugknop wordt.
[...]
(Zie Android developer options)
Laat ik mijn vraag dan zo stellen:pe1dnn schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:45:
[...]
Behalve dat je even imito noemt is het behoorlijk off topic. Misschien even een andere thread starten? Ik weet ook niet wat voor antwoord je verwacht zonder merk te noemen, anders dan dat Harmony met heel veel werkt en bovendien een super helpdesk heeft (had?) mocht het niet lukken. Maar dat kan je beter kwijt in een topic over universele afstandsbedieningen, dan heb je ook de juiste mensen voor dat onderwerp.
Of iemand een TV stick met IR receiver gebruikt weet ik niet, ik heb het hier in elk geval nog niet voorbij zien komen en ik volg dit draadje al een tijdje...
Is het mogelijk om een IR receiver aan te sluiten op de Imito mx2, en daarmee door middel van een universele AB (bijv, logitech hamrony 300) de Androidtvstick te besturen?
Ok... dat ga ik vanavond dan nog even proberenmatthijsph schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:00:
[...]
Dat had ik ook, heb de 'screensaver' of 'sleep' daarom helemaal uit gezet.
(Zie Android developer options)
De "Just XBMC" rom is het ook niet helemaal. De XBMC die er al in geinstalleerd staat draait wel super soepel (1080p content tot 13 mbit/s gaat helemaal vloeiend). Alleen 1080i gaat niet goed (zeker niet als hij ook nog moet gaan de-interlacen). DTS en DD5.1 gaven bij mij een pcm-stream van digitale ruis naar mijn receiver toe

Maar verder is het dezelfde ellende met media afspeel framework dat de content van de 3fm app niet aan kan en na 10 seconden stopt met spelen van m3u8-gebaseerde streams in de browser, mxplayer, etc.
Vanavond dus lekker weer SDK2 erop. Als 'daily driver' werkt die nog het meest lekker, als ie niet meer steeds in slaap gaat
En toch zou ik het wel leuk vinden als bekendere fabrikanten ook op deze markt zouden instappen. Een boxje dat alles zo soepel afspeelt en werkt als mijn Xperia Z zou geweldig zijn
Ik weet niet meer wat ik fout doe, iedereen kan 'vloeiend' 1080p afspelen met justXBMC en ik mag blij wezen met 15 fps.eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:12:
[...]
Ok... dat ga ik vanavond dan nog even proberen.
De "Just XBMC" rom is het ook niet helemaal. De XBMC die er al in geinstalleerd staat draait wel super soepel (1080p content tot 13 mbit/s gaat helemaal vloeiend). Alleen 1080i gaat niet goed (zeker niet als hij ook nog moet gaan de-interlacen). DTS en DD5.1 gaven bij mij een pcm-stream van digitale ruis naar mijn receiver toe
Maar verder is het dezelfde ellende met media afspeel framework dat de content van de 3fm app niet aan kan en na 10 seconden stopt met spelen van m3u8-gebaseerde streams in de browser, mxplayer, etc.
Vanavond dus lekker weer SDK2 erop. Als 'daily driver' werkt die nog het meest lekker, als ie niet meer steeds in slaap gaat
En toch zou ik het wel leuk vinden als bekendere fabrikanten ook op deze markt zouden instappen. Een boxje dat alles zo soepel afspeelt en werkt als mijn Xperia Z zou geweldig zijn. Conrad verkoopt wel iets van Archos (wat je op je tv hangt) en dat schijnt out of the box ook aardig mooi te werken. Maar veel ontwikkeling qua updates lijkt daar verder niet in te zitten.
Speel ik met een andere speler (mx player?) en stock Finless 1.7, dan werkt het super.
Setup:
• Finless 1.7 - stock - boot_air :: justXBMCv2
• Finless 1.6 - stock - boot_air :: justXBMCv2
• justXBMC image zelf (krijg ik niet normaal functionerend. Niet als ik vanaf Finless 1.6 of Finless 1.7 kom)
Snap er helemaal niets meer van, zal waarschijnlijk toch iets van die (advanced)settings.xml na moeten kijken van XBMC.
Hmm, dat is ook wel frustrerend idd.
Op mijn X7 werkte JustXBMC iig vloeiend (alleen dus nog geen goede passthrough).
Maar goed, 1080 en DTS en DD5.1 zijn voor mij het minst belangrijk.
Op mijn X7 werkte JustXBMC iig vloeiend (alleen dus nog geen goede passthrough).
Maar goed, 1080 en DTS en DD5.1 zijn voor mij het minst belangrijk.
Mijn nieuwe X7 is binnen en werkt nu goed met draadje op i-net.
Kreeg er een hele mooie platte blauwe -high speed HDMI cable- bij.
Ook zit er de nieuwste software erop.
Alleen maakt de eHomeMedia Center geen verbinding meer met mijn Logitech Media Server op mijn pc.
De eerste X7 gaf 3 icoontje nu krijg ik er maar 1 te zien en wel de witte van WMP.
Die andere van WMP en die van LMS zijn er nu niet.
Als iemand een tip heeft waar naar te kijken dan zie ik dat erg graag.
Kreeg er een hele mooie platte blauwe -high speed HDMI cable- bij.
Ook zit er de nieuwste software erop.
Alleen maakt de eHomeMedia Center geen verbinding meer met mijn Logitech Media Server op mijn pc.
De eerste X7 gaf 3 icoontje nu krijg ik er maar 1 te zien en wel de witte van WMP.
Die andere van WMP en die van LMS zijn er nu niet.
Als iemand een tip heeft waar naar te kijken dan zie ik dat erg graag.
Stem blanco!
Je kunt die 'screensaver' of 'sleep' trouwens ook uitschakelen in build.prop:eymey schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:12:
[...]
Ok... dat ga ik vanavond dan nog even proberen.
[...]
ro.rk.screenoff_time=-1
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer