Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Frozen-Bullet schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:09:
Ik heb inmiddels op 10 oktober de mk808 besteld (verzending gewoon via registered airmail). Helaas nog geen enkele indicatie dat de bestelling is verzonden.. Status staat nu al sinds 14 oktober op:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Normaal zou je binnen een week toch wel bericht moeten hebben gehad dat hij daadwerkelijk verzonden is?

Iemand ervaring hiermee?
Dit is volkomen normaal. Is dit je eerste China aankoop? Gewoon even geduld hebben, hij is pas 16 dagen geleden door je besteld. De laatste tijd doen mijn pakketjes er minimaal 3 weken over. MINIMAAL dus. Komt door verscherpte controle op batterijen en veel post gaat nu via Singapore. Patience is a virtue! En het blijft China natuurlijk. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:49:
Dat wachten is niets voor mij. Zat vandaag langs verschillende site's te gaan en deze heeft er zelfs 3 voor mooie prijzen. Zelf net de Ugoos UM2 besteld. En geen 3 weken maar 2 dagen.

http://www.androidtvstick...-sticks/weekend-deal.html

Doe er je voordeel mee......Heb al een track and trace en garantie zit ook goed. Als ik zo zijn reviews lees zijn er wel meerdere tevreden.

Fijn weekend!
Maar bij het in china bestellen betaal je daar misschien 90 euro voor, en dat verschilt nogal van die 'nederlandse' prijs.

Hoe het met garantie zit weet je pas als je achteraf problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 07:16
Negakinu schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:26:
[...]

Dit is volkomen normaal. Is dit je eerste China aankoop? Gewoon even geduld hebben, hij is pas 16 dagen geleden door je besteld. De laatste tijd doen mijn pakketjes er minimaal 3 weken over. MINIMAAL dus. Komt door verscherpte controle op batterijen en veel post gaat nu via Singapore. Patience is a virtue! En het blijft China natuurlijk. ;)
Dat is natuurlijk ook zo ;) Het verschilt soms ook per verkoper en de manier van verzenden.. (zo heb ik wel eens iets binnen een week in huis gehad vanuit China) Ik vond het alleen raar dat de verzendstatus nog steeds niet is aangepast in die 16 dagen.. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nooit gebruik maak van/let op track&trace vanuit China.. Ik wacht wel rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
dutchgio schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Maar bij het in china bestellen betaal je daar misschien 90 euro voor, en dat verschilt nogal van die 'nederlandse' prijs.

Ik bestel al jaren bij dx.com, daar nu ook mijn Minix Neo X7 besteld. Al even contact met ze gehad, het duurt namelijk erg lang voordat hij er is.

Zij legden met netjes uit dat het vanwege de kerst nu erg druk is.

Omdat deze tech-bedrijven in een bepaalde verzend-kosten vrije enclave zitten, moeten alle pakketjes daar via het vliegveld / douane, daar staan nu gewoon zakken en bulten vol met pakketjes.

Het kan daarom dus wat langer duren totdat je pakketje uberhaupt 'verzonden' word.

Die van mij is sinds de 17e op weg vanuit hong kong, ik verwacht dat hij er nu over en week of 2 a 3 is. Dit soort dingen duren gewoon lang.

Wat betreft garantie is dx.com bijzonder netjes. 3x een probleem gehad, 3x een nette oplossing

1x > Geld terug
2x > Nieuw product opgestuurd, oude mocht ik weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Voor de duurdere dingen kiezen voor verzending via DHL werkt vaak wel: in het chinese smartphones topic hebben tweakers hun telefoon dan binnen vaak binnen 7 werkdagen, soms zelfs minder.
Kost natuurlijk wel iets meer, zelf had ik gekozen om hem gratis te verzenden met Swiss Post.
Duurde ruim 3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 16:11

ST10©DE

Dus.............

Heeft de Sony Google TV dezelfde eigenschappen of is deze veel meer beperkt? Nu voor 50 euro te verkrijgen bij de MediaMarkt.

http://www.sony.nl/product/google-tv/nsz-gs7/functies#tab

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 13:57
Iemand goede ervaring met de Minix Neo G4 (i.c.m. Mele F10 pro flymouse) ? Zag deze combi (op voorraad) staan op http://www.androidtvsticks.nl/minix-neo-g4.html

Het is wel een dual core i.p.v quad core. Maar die high-end sticks vind ik te duur en ik lees redelijk positieve verhalen over Minix (met name de duurdere).

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!

[ Voor 99% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Klopt, uiteraard, dan moet ie ook terug
Er is een verschil tussen recht hebben op, en het daadwerkelijk ook krijgen.
Hoe de aftersales van die 'nederlandse webshop' is, is ook nog maar afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chonn schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:11:
Iemand goede ervaring met de Minix Neo G4 (i.c.m. Mele F10 pro flymouse) ? Zag deze combi (op voorraad) staan op http://www.androidtvsticks.nl/minix-neo-g4.html

Het is wel een dual core i.p.v quad core. Maar die high-end sticks vind ik te duur en ik lees redelijk positieve verhalen over Minix (met name de duurdere).
Ik heb een Neo x5 met Mele en erg teleurgesteld. Als je de Minix voornamelijk als mediaspeler (icm XBMC bijvoorbeeld) wil gebruiken dan zou ik hem niet kopen. Als je wat wil klooien of een beetje browsen, mailen en youtuben is het wel leuk speelgoed. Zelf ga ik voor een Zotac kijken of iets dergelijks, want als mediaspeler komt een neo x5 echt veel te kort, ik ben weer terug bij mijn ouwe mediaspelers, en gebruik de minix alleen nog voor 1channel en YouTube, en wat test en designwerk voor een MIDI controller die binnenkort uitkomt op iOS en Android. Anders had ik hem al verkocht, daar ik geen ander Android apparaat heb.

De Mele is erg onhandig in gebruik naar mijn mening, er zit bijvoorbeeld geen homeknop op, geen mediatoetsen om snel een film op pauze te zetten et cetera, ik krijg snel pijn in mijn pols ermee, en als je wil dubbelklikken, bijvoorbeeld in de nieuwe rdp client van microsoft, is dat alleen mogelijk als je de aanwijzer heel traag instelt, omdat je de knoppen flink moet indrukken blijft de wijzer niet staan. Daarnaast zijn de knoppen van het toetsenbordgedeelte lastig, omdat de toetsen niet verlicht zijn, en de r en t knop rood zijn gekleurd, dus die zie je helemaal niet in schemerlicht. Enige pluspuntje voor mij is de lange accuduur.

Iets met een laptop achtige besturing lijkt me handiger, of toetsenbord en muis.

Nu heb ik al twee van deze spelers gehad, de eerste liep constant vast, en de tweede loopt ook niet stabiel, HD media spelen gaat naar mijn mening abominabel, als ik mazzel hebt dan speelt hij 720p redelijk af zonder al te veel framedrops (SD content gaat prima trouwens, en XBMC icm 1channel gaat ook heel aardig), en zelfs te snel scrollen van de browser kan mijn neo x5 op tilt zetten.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou aan de reviews te beoordelen zit dat wel goed. En ik kan hem bezoeken. Voor CHINA wordt dat al gauw een vakantie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
De knoppen van de Mele F10 zijn te 'remappen' waardoor je de knoppen een andere functie geeft zoals deze persoon heeft gedaan:
http://javadump.wordpress...le-f10-for-android-4-2-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Wil zelf ook een stick gaan kopen vooral als mediaspeler om mijn oude Xtreamer te vervangen.
zat te denken aan de T428 of aan de Ugoos Um2 . Heeft er hier iemand ervaring met 1 van deze sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 13:57
OK ik ga nog ff zoeken. Bedankt
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:05:
[...]

Ik heb een Neo x5 met Mele en erg teleurgesteld. Als je de Minix voornamelijk als mediaspeler (icm XBMC bijvoorbeeld) wil gebruiken dan zou ik hem niet kopen. Als je wat wil klooien of een beetje browsen, mailen en youtuben is het wel leuk speelgoed. Zelf ga ik voor een Zotac kijken of iets dergelijks, want als mediaspeler komt een neo x5 echt veel te kort, ik ben weer terug bij mijn ouwe mediaspelers, en gebruik de minix alleen nog voor 1channel en YouTube, en wat test en designwerk voor een MIDI controller die binnenkort uitkomt op iOS en Android. Anders had ik hem al verkocht, daar ik geen ander Android apparaat heb.

De Mele is erg onhandig in gebruik naar mijn mening, er zit bijvoorbeeld geen homeknop op, geen mediatoetsen om snel een film op pauze te zetten et cetera, ik krijg snel pijn in mijn pols ermee, en als je wil dubbelklikken, bijvoorbeeld in de nieuwe rdp client van microsoft, is dat alleen mogelijk als je de aanwijzer heel traag instelt, omdat je de knoppen flink moet indrukken blijft de wijzer niet staan. Daarnaast zijn de knoppen van het toetsenbordgedeelte lastig, omdat de toetsen niet verlicht zijn, en de r en t knop rood zijn gekleurd, dus die zie je helemaal niet in schemerlicht. Enige pluspuntje voor mij is de lange accuduur.

Iets met een laptop achtige besturing lijkt me handiger, of toetsenbord en muis.

Nu heb ik al twee van deze spelers gehad, de eerste liep constant vast, en de tweede loopt ook niet stabiel, HD media spelen gaat naar mijn mening abominabel, als ik mazzel hebt dan speelt hij 720p redelijk af zonder al te veel framedrops (SD content gaat prima trouwens, en XBMC icm 1channel gaat ook heel aardig), en zelfs te snel scrollen van de browser kan mijn neo x5 op tilt zetten.

Just my 2 cents.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 17:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Heeft iemand al een goed werkende NPO player op zijn Android stick/box? (zonder al dat gebuffer)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 13:46
Nope. Ook op mijn MK809III met Neomode 1.7 HR rom moet de NPO app geregeld bufferen.

De onofficiele "gemist" app in combinatie met MX Player Pro doet het trouwens wel goed.

Het is alleen wel jammer dat geen enkele video player op deze stick aan "adaptive streaming" lijkt te doen, zelfs niet met een snelle ethernetverbinding. Op mijn Sony Xperia Z zie je bijna iedere player (iclusief de ingebouwde player die wordt gebruikt voor de NPO app of de 3fm app) na een paar seconden de hoogste stream bitrate pakken. Op de stick niet :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Laatst online: 03-10-2022
OgWok schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:47:
Heeft iemand al een goed werkende NPO player op zijn Android stick/box? (zonder al dat gebuffer)
Bij mij ook met een CX-919.
Werken de SBS en Veronica gemist app bij jou, want ik krijg geen beeld wel geluid als hij naar fullscreen schakelt bij het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
Ik gebruik de plugin van rieter.net voor XBMC. Alle live streams en gemist streams werken prima op een Minix X5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Welke XBMC draai jij op dit moment?

Bij mij wil de XBMC Alpha monthly van augustus of september nog niet stabiel draaien op mijn MK809III. Na verloop van tijd stop bv. de interface van XBMC compleet met reageren, zelfs als ondertussen een stream gewoon nog perfect aan het spelen is .

Maar goed, ik moet sowieso nog wel wat probleempjes met mijn MK809III tacklen. Want regelmatig heb ik ook last van een flickering in de interface, vooral als ik de app drawer open. Het scherm gaat dan heel erg flitsen en corrupt raken in steeds wisselende patronen. Gek genoeg lijkt dat in het Android framework te zitten want, eenmaal in een video of in XBMC, is de interface stabiel.

De plugin van Rieter ken ik trouwens idd van XBMC op de gewone HTPC. Erg mooie plugin, maar ik blijf vooral de catalogus van NPO uitzendingen soms erg chaotisch en onlogisch vinden. Dan kies je bv. een programma en een datum, maar dan vind je onder die datum weer tig programma's (ook van andere dagen), etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:38
XBMC 12.3.2 met DD5.1/DTS patch. Is een aangepaste OUYA versie met stagefright (=HW acceleratie). Ook heb ik een aangepaste libmedia.so waardoor ik DTS signaal via de android box door krijg op m'n versterker. Werkt allemaal prima t/m 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Op de MK808B met Finless 1.7 ROM werkt het gewoon. Net nog naar "De Prooi" gekeken. Alleen Live TV werkt niet maar dat gaat weer wel met Gemist! en MX Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Ik zag in dit topic dat de volgende twee rj45 adapters naar voren kwamen.. Welke heeft de voorkeur voor een MK808? Of maakt het niet zoveel uit?

Ik las op dealextreme dat ze beiden nogal nogal heet konden worden, iemand die dit heeft gemerkt?

http://dx.com/p/usb-2-0-1...work-adapter-dongle-34691

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
pe1dnn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:16:
[...]

Op de MK808B met Finless 1.7 ROM werkt het gewoon. Net nog naar "De Prooi" gekeken. Alleen Live TV werkt niet maar dat gaat weer wel met Gemist! en MX Player.
Finless 1.7? Is dat specifiek voor de SoC in jouw MK808B? Voor de CX-919 (compatible met MK809III, etc.) zit Finless nu op 1.6b....

Anyway, wordt Live TV via "Gemist!"en MXPlayer bij jou wel netjes op 1 mbit afgespeeld? En hoe heb je dat ingesteld? Hier kan ik in "Gemist!" de kwaliteit voor live alleen maar instellen op adaptive streaming of geen adaptive streaming. In beide gevallen blijft de kwaliteit laag.....
wilbert11 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:03:
XBMC 12.3.2 met DD5.1/DTS patch. Is een aangepaste OUYA versie met stagefright (=HW acceleratie). Ook heb ik een aangepaste libmedia.so waardoor ik DTS signaal via de android box door krijg op m'n versterker. Werkt allemaal prima t/m 720p.
Thanks! Is die build ergens beschikbaar?..... :)

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 28-10-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 17:05

OgWok

U.N.C.L.E.

pe1dnn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:16:
[...]

Mooi, Heb hier de MK888 met Android 4.2. Standaard. Valt me ook op dat via Chrome uitzending gemist eindeloos op het load/buffer wieltje blijft rondtollen ............... :( YouTube werkt als een speer.

[offtopic] Chrome (icm Uitzendinggemist) op Win7 (Powerplug) en OSX (WiFi) werkt perfect.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
Werkt bij mij prima op een oude UHost U1A.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toen ik gisteravond weer met m'n MK809III aan de slag ging wilde Finless 1.6b, die zondagavond nog prima z'n first boot en initialisatie had gehad, niet meer door starten.

Gisteravond dus maar weer naar Neomode gegaan, die echter wel weer flickering van de user interface gaf. Dit keer heb ik wel ge-flashed met een kernel die volgens iemand op het XDA forum de stock kernel van de MK809III (met nieuwere WIFI chip) is.

Geen flickering meer gehad maar goed, dat wil soms ook wel eens pas gebeuren als de stick al een paar dagen draait.

Nu wilden NPO, MX Player of de ingebouwde video player van de browser (webcam op www.3fm.nl) schijnbaar na een paar serconden wel een betere stream pakken. Maar daar bleef het dan ook op hangen.

Zucht.... je hebt met dit spul wel geduld nodig. Of de keuze om specifiek op de mk809III in te gaan op 1dayfly was geen handige.

Zit er toch steeds meer over te denken om een Minix X5 of X7 aan te schaffen. Maar ja, dat is wel weer een hoop geld voor iets waarvan ik dus nog niet zeker ben of het wat voor mij is.

Als ik m'n MK809III nou op z'n minst een paar dagen stabiel kan krijgen inclusief de streams die ik graag vaak wil gebruiken, dan wordt het een ander verhaal......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
Zijn er hier ondertussen al meer ervaringen met touchscreen aansluiten op de mk802? Bijvoorbeelde iiyama touch monitoren?

[ Voor 68% gewijzigd door javami op 29-10-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!

[ Voor 98% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 25-09 18:06
Ik ben weer eens in de Android sticks/boxes gedoken, maar uit sommige dingen kom ik niet uit.
(Veel tegensprekende dingen tegen gekomen, volgens de één kan bijvoorbeeld de rk3188 wel 1080p in XBMC, volgens de ander ontbreekt er HW support hiervoor)

Is er nu wel of niet hardware support vanuit XBMC mogelijk? ofwel: kan er 1080p afgespeeld worden in XBMC zonder externe player?
Indien dit mogelijk is, is hier een quad code voor nodig of kan een dual core dit ook?

Hoe werkt de Netflix applicatie, kan deze ook de zogeheten "Super HD" aan op een androidstick/box?

Zijn er bepaalde video/audioformaten welke niet (soepel) werken?

Ik wil eigenlijk gewoon een vervanging van mijn Raspberry Pi met Openelec (Media afspelen vanaf mijn Nas), maar dan ook met ondersteuning voor Netflix en Google Music All Access.
Een Android Box lijkt mij een ideale oplossing hiervoor, maar wil straks niet met een device zitten waarbij ik nog steeds de Raspberry voor sommige dingen nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Flapperbol schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:41:

Is er nu wel of niet hardware support vanuit XBMC mogelijk? ofwel: kan er 1080p afgespeeld worden in XBMC zonder externe player?
Indien dit mogelijk is, is hier een quad code voor nodig of kan een dual core dit ook?

GEEN SUPPORT VOOR 1080P IN NATIVE XBMC

Hoe werkt de Netflix applicatie, kan deze ook de zogeheten "Super HD" aan op een androidstick/box?

Werkt prima, geen Super HD denk ik, maar het ziet er in ieder geval minimaal als 720p uit op mijn 42" 1080p TV. Ik gebruik hiervoor wel een USB-LAN adapter.

Zijn er bepaalde video/audioformaten welke niet (soepel) werken?

Dit is player afhankelijk. Er zijn echter wel probleempjes waar niet iedereen goed mee kan leven. Ik krijg in ieder geval alleen stereo geluid uit een DTS file bijvoorbeeld. 1:1 bluray rips draaien ook niet vloeiend op mijn MK808b, geen idee hoe die draaien op een quad core maar wie download er nu ook films van 20gb... :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Over doe DTS: dat heeft toch met rechten-issue door Dolby te maken?
Op iOS heeeft 90% van de apps een update gehad waaruit AC3 en DTS ondersteuning is verwijderd, nu zijn er nog een stuk of 3 over die flink wat geld hebben neergelegd om de codes te behouden.

Op XDA zweeft volgens mij wel een aangepaste codec voor MX Player rond. Android is in dat opzicht wat makkelijk: door de openheid is een aangepaste versie met ondersteuning zo gemaakt. ;)

PS: na wikken en wegen misschien de MINIX NEO X7 maar gaan bestellen. Afhankelijk van wifi dus een box + externe wifi antenne lijkt dan de beste keus.
Gezien de community is die X7 niet slecht. :9

[ Voor 18% gewijzigd door dutchgio op 29-10-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
eymey schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:37:
Finless 1.7? Is dat specifiek voor de SoC in jouw MK808B? Voor de CX-919 (compatible met MK809III, etc.) zit Finless nu op 1.6b....
Dat is voor de MK808 en MK808B (waarbij die voor de MK808 Finless 1.7c heet na de 3e poging, die voor de B versie was meteen goed). Dat is een stick met de dual core RK3066 chip. Finless is daar met nummering al bij 2.1 maar bij mij werkt die 1.7 ondanks alle alternatieven nog steeds het beste.

Voor die quad cores is Finless opnieuw gaan nummeren. Tot nu toe heb ik nog geen goede verhalen gezien met die NPO app voor JB 4.2. Die Finless 1.7 Rom is nog JB 4.1, met 4.2 heb ik tot nu toe geen goede ervaring dus ik kom telkens weer terug bij die JB 4.1 Rom...

Die OUYA build van XBMC 12 zou ik ook best eens willen uitproberen. Ik heb de APK nog niet "in het wild" gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
jacuzzi in "Mini Android TV discussie deel 1" In deze post van Jacuzzi staan wel wat Ouya builds van XBMC, zag ik zojuist toevallig.

Ik ben wel eens benieuwd of dat aangepaste "libmedua" spul ook werkt op andere apparaten dan de Minix.

Verder thanks voor de verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:27:
quote:
Aptiva-nl schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:49:
Dat wachten is niets voor mij. Zat vandaag langs verschillende site's te gaan en deze heeft er zelfs 3 voor mooie prijzen. Zelf net de Ugoos UM2 besteld. En geen 3 weken maar 2 dagen.

http://www.androidtvstick...-sticks/weekend-deal.html

Doe er je voordeel mee......Heb al een track and trace en garantie zit ook goed. Als ik zo zijn reviews lees zijn er wel meerdere tevreden.

Fijn weekend!

Vraagje Dutchgio:
Maar hoe zit het dan met de garantie als je iets uit CHINA haalt. Dan moet het daar ook naar terug. Geef mij maar liever een NL Webshop. Iets duurder maar wachten hoeft niet...En garantie volgens NL wetgeving.
Ach voor de helft bestel je hem ergens anders. Ik vind het allemaal veel te duur in Nederland. En garantie claimen is dan wel makkelijker in Nederland maar dat neem ik op de koop toe mocht ik over willen gaan tot bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Chadi schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:53:
[...]

Ach voor de helft bestel je hem ergens anders. Ik vind het allemaal veel te duur in Nederland. En garantie claimen is dan wel makkelijker in Nederland maar dat neem ik op de koop toe mocht ik over willen gaan tot bestellen.
Dat idee had ik ook een beetje. Daarnaast is het nog maar de vraag hoeveel je aan 2 jaar garantie hebt als die shop over een jaar misschien niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Ik heb zojuist mijn mk808 ontvangen en merkte dat hij last heeft van grafische glitches.
Na het opstarten toont hij een blauwe achtergrond en in die achtergrond zitten allemaal witte spikkels. Deze bewegen met de achtergrond mee.
Er staat android 4.2.2 op. Is dit een standaard firmware? Ik kan namelijk alleen een 4.2.2 beta vinden. Zou een andere firmware dit oplossen of is de grafische chip stuk?

Ik heb 2 verschillende adapters geprobeerd, een van 1A en de meegeleverde 2A, maar dit maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Weet iemand of het gerucht klopt dat er binnenkort sticks op basis van Exynos5 chipsets uitkomen? Dan wacht ik veel liever daarop namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chadi schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:29:
Weet iemand of het gerucht klopt dat er binnenkort sticks op basis van Exynos5 chipsets uitkomen? Dan wacht ik veel liever daarop namelijk :)
Dan gaat de prijs ook vast wel omhoog, aangezien die soc vast meer kost dan waar rockchip ze van kan produceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:43:
[...]

Dan gaat de prijs ook vast wel omhoog, aangezien die soc vast meer kost dan waar rockchip ze van kan produceren..
Als ze dan beter werken dan de sticks tegenwoordig dan maakt het niet uit. Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven maar zoals ik het nu lees is her en der word je er ook niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Chadi schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:52:
[...]

Als ze dan beter werken dan de sticks tegenwoordig dan maakt het niet uit. Het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven maar zoals ik het nu lees is her en der word je er ook niet echt vrolijk van.
Maar dat ligt toch niet aan de soc? Die is in principe krachtig genoeg, en een exynos zou mijn inziens niet meteen de bekende problemen op gaan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, het is en blijft allemaal een beetje dubbel.

Op mijn Sony Xperia Z (met o.a. Adreno 320 GPU) kan ik vloeiend de alpha's van XBMC draaien, kan ik Uitzending Gemist en live streams van de NPO draaien, inclusief HLS/Smoothstreaming (dus dat na een paar seconden de hoogste stream wordt gespeeld, zelfs via 3g), etc.

Op mijn MK809III heb ik inmiddels div. rom's geprobeerd ( Neomode, Oktober firmware voor de MK802IV van Rikomagic, etc. ) maar op geen van allen krijg ik het bijvoorbeeld voor elkaar om een beetje kwalitatief goede streams af te spelen. Sterker nog, de weinige apps die wel vanzelf de hoogste stream pakken, daar stopt het streamen dan vaak ook.

Ergo, de huidige situatie met Android sticks lijkt toch met name dat óf de SoC op de een of andere manier dit soort dingen niet goed ondersteunt (ookal is die in theorie krachtig genoeg), óf de schrijvers van de drivers en ROM's maken er een potje van.

In dat laatste geval blijkt dat een wat duurdere of bekendere chipset (zoals de grote smartphone- en tablet merken gebruiken) toch wel degelijk voordelen heeft. Of de fabrikanten hebben betere ontwikkelaars in dienst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34
Heren,

ik zit de laatste tijd weer wat te wikken en wegen om naar een oude vertrouwde XBMC omgeving terug te stappen. Televisie heeft het 2 jaar goed gedaan, maar ondertiteling is nooit echt goede support voor gekomen, waardoor ik altijd handmatig de embedded stream naar een text file moest 'extracten' eer dat het werkte. Dit samen met het feit dat XBMC er een stuk beter uit ziet dan de media player op de TV zelf, doet mij bewegen om mijzelf hierin weer te verdiepen.

Nu is het wel zo (je bent tweaker of je bent het niet) dat ik een totaal pakket ervan wil maken op zo min mogelijk energie verbruik. Dus downloaden (newsservers/bittorrent) moet het ding zelf afhandelen. Het liefst op basis van couchpotato/sickbeard/sabnzbd+.

Is een Android stick dan nog steeds een optie of moet ik dan toch richting een 'ubuntu' stick gaan kijken met XBMC? (als dat al bestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
naar mijn idee is de combinatie "stick + XBMC" of zelfs "Android + XBMC" nog altijd niet ideaal helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. XBMC + Android is absoluut (nog) niet volwassen genoeg voor primetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Chrizzly schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 16:34:
Ik heb zojuist mijn mk808 ontvangen en merkte dat hij last heeft van grafische glitches.
Na het opstarten toont hij een blauwe achtergrond en in die achtergrond zitten allemaal witte spikkels. Deze bewegen met de achtergrond mee.
Er staat android 4.2.2 op. Is dit een standaard firmware? Ik kan namelijk alleen een 4.2.2 beta vinden. Zou een andere firmware dit oplossen of is de grafische chip stuk?

Ik heb 2 verschillende adapters geprobeerd, een van 1A en de meegeleverde 2A, maar dit maakt niets uit.
1A is sowieso te weinig en de meegeleverde is in veel gevallen instabiel of defect. Flash eens Finless 1.7c volgens de tutorials op Freaktab en probeer een goede, stabiele adapter (Apple, Sony, HP etc).

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
eymey schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:56:
Idd. XBMC + Android is absoluut (nog) niet volwassen genoeg voor primetime.
Daar ben ik ook na 2 weken zoeken achter gekomen. Daarom wacht ik even en hou ik alles nog bij het oude.
ga wel een stick kopen om wat mee te klooien als ik tijd heb maar voor het ecggie staat de oude opstelling nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Chadi schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:34:
Daar ben ik ook na 2 weken zoeken achter gekomen. Daarom wacht ik even en hou ik alles nog bij het oude.
ga wel een stick kopen om wat mee te klooien als ik tijd heb maar voor het ecggie staat de oude opstelling nog.
Nog even volhouden. Ik heb net de laatste Gotham alpha 9 build getest en het begint steeds beter te worden. Er zijn nu 2 verschillende manieren voor hardware versnelling, bij libstagefright heb ik het probleem dat na een half uur er iets vastloopt zodat frames gaan droppen maar de nieuwe MediaCodec lijkt dat niet te hebben. Inmiddels is die ook zo ver dat 1080p vloeiend speelt (MK808B). Ik moet nog verder testen maar het lijkt er op dat de tijden dat een externe player nodig was voorbij zijn.

Het is nog niet helemaal af. Er is nog wel een offset tussen beeld in geluid (maar dat is in XBMC bij te stellen) en er zijn plugin errors (waarbij de beteffende plugin desondanks gewoon lijkt te werken). Kortom nog wat ruwe randjes maar al goed bruikbaar.

Feature freeze is aangekondigd, dus de komende tijd zullen de fouten er wel uit gehaald worden. Hoe dan ook, het probleem met XBMC lijkt nog maar een kwestie van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 13:43
pe1dnn schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:10:
[...]

Nog even volhouden. Ik heb net de laatste Gotham alpha 9 build getest en het begint steeds beter te worden. Er zijn nu 2 verschillende manieren voor hardware versnelling, bij libstagefright heb ik het probleem dat na een half uur er iets vastloopt zodat frames gaan droppen maar de nieuwe MediaCodec lijkt dat niet te hebben. .........................
Dat vastlopen heb ik ook steeds, maar een aantal addons onthouden waar je stopt, zodat hervatten na stoppen van de film zeer snel kan verlopen.
Ik heb de Mediacodec uitgeschakeld omdat deze bij mij een enorme frame skip veroorzaakt, waardoor het lijkt of je naar een vertraagde film aan het kijken bent.
Dat is nog erger dan de frame drops die ontstaan na ca. 30 a 45 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Negakinu schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 15:06:
[...]

1A is sowieso te weinig en de meegeleverde is in veel gevallen instabiel of defect. Flash eens Finless 1.7c volgens de tutorials op Freaktab en probeer een goede, stabiele adapter (Apple, Sony, HP etc).
Bedankt voor de tip. Ik heb het probleem bij mijn tv op hdmi poort 4 maar niet op een andere poort. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt maar ik ben blij dat het waarschijnlijk niet aan de stick zelf ligt. Misschien aan een slechte kwaliteit kabel?
Ik ben sowieso van plan een langere kabel te kopen. De meegeleverde kabel vind ik erg kort en ik had gedacht dat de mk808 een normale hdmi aansluiting zou hebben maar dit blijkt mini hdmi te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
pe1dnn schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:10:
[...]

Nog even volhouden. Ik heb net de laatste Gotham alpha 9 build getest en het begint steeds beter te worden. Er zijn nu 2 verschillende manieren voor hardware versnelling, bij libstagefright heb ik het probleem dat na een half uur er iets vastloopt zodat frames gaan droppen maar de nieuwe MediaCodec lijkt dat niet te hebben.

[...]
Het probleem van de droppende frames had ik ook steeds na 45 minuten.
Inmiddels heb ik een volledige film (720p, ik speel streams van Icefilms en/of 1channel en niks lokaals) kunnen afspelen zonder dit probleem (CX-919 met Nexus SDK). Ik heb zowel MediaCodec als libstagefright aan staan in settings, XBMC zou dan als default mediacodec moeten gebruiken.
Ik heb geen ambitie om 1080p te gaan spelen, dus voor mij werkt XBMC nu eigenlijk goed genoeg. Die paar foutmeldingen direct na het opstarten (o.a. Commoncache) zullen nog wel opgelost worden, veel last heb ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Waar ik dus niks van snap is waarom XMBC zo'n gekloot is om werkend te krijgen, terwijl iets als Archos Video Player al zeker een half jaar gewoon 100% werkt met alles wat je laat afspelen. Wat maakt XMBC dan anders dan Archos? (dat toch precies het zelfde bied imho)

Lijkt me sowieso raar dat de community het niet sneller aan de praat krijgt dan Archos die zelf even de drivers optimaliseerd. :P

Zelf nog niet eens naar XMBC gekeken sinds Archos gewoon prima werkt, dus ik vraag het me gewoon af omdat ik hier toch altijd de berichten zie..

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 04-11-2013 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:52
MusicAddict schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:40:
Waar ik dus niks van snap is waarom XMBC zo'n gekloot is om werkend te krijgen, terwijl iets als Archos Video Player al zeker een half jaar gewoon 100% werkt met alles wat je laat afspelen. Wat maakt XMBC dan anders dan Archos? (dat toch precies het zelfde bied imho)

Lijkt me sowieso raar dat de community het niet sneller aan de praat krijgt dan Archos die zelf even de drivers optimaliseerd. :P

Zelf nog niet eens naar XMBC gekeken sinds Archos gewoon prima werkt, dus ik vraag het me gewoon af omdat ik hier toch altijd de berichten zie..
XBMC is ongeveer 100x complexer dan archos, met alle plugins enzo. Dat kan je echt niet 1:1 vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies. Ook is men nog nieteens zo heel erg lang bezig met het voor Android ontwikkelen aan XBMC en weet je dus ook niet precies hoe veel ontwikkelaars daar uberhaupt aan kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
418O2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:42:
[...]

XBMC is ongeveer 100x complexer dan archos, met alle plugins enzo. Dat kan je echt niet 1:1 vergelijken.
Welke plugins zijn dan echt ´handig´ voor normaal gebruik, normaal gesproken zorg je dat eerst de video fatsoenlijk loopt voordat je extra toevoegingen doet lijkt me.

Achos speelt zowel local 1080p + netwerk shares (SMB en UPnP), automatische album-art en informatie en ook subs downloader. Doe daarbij een goede interface erbij en voila. En volgens mij zijn dat ook allemaal gewoon vormen van plugins bij XMBC als ik me niet vergis.

Daarbij, de eerste versies van archos kwamen rond dezelfde tijd uit als de eerste builds van XMBC vorig jaar.

Misschien ligt het er aan dat ik iig niets mis wat ik extra wil hebben, zolang ik makkelijk wat van de nas af kan streamen met ondertitels vind ik het al prima. Vraag het me gewoon af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
MusicAddict schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:50:
Achos speelt zowel local 1080p + netwerk shares (SMB en UPnP), automatische album-art en informatie en ook subs downloader. Doe daarbij een goede interface erbij en voila..

Misschien ligt het er aan dat ik iig niets mis wat ik extra wil hebben, zolang ik makkelijk wat van de nas af kan streamen met ondertitels vind ik het al prima. Vraag het me gewoon af :)
is die Archos player dan zoveel beter dan bijv. MX player? Dan moet ik daar ook es naar kijken, want ik heb in principe dezelfde eisen. Alternatief voor XBMC is dan Mizu (sp?), mooie video library waarbij je je eigen native player kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MusicAddict schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:50:
[...]

Welke plugins zijn dan echt ´handig´ voor normaal gebruik, normaal gesproken zorg je dat eerst de video fatsoenlijk loopt voordat je extra toevoegingen doet lijkt me.

Achos speelt zowel local 1080p + netwerk shares (SMB en UPnP), automatische album-art en informatie en ook subs downloader. Doe daarbij een goede interface erbij en voila. En volgens mij zijn dat ook allemaal gewoon vormen van plugins bij XMBC als ik me niet vergis.

Daarbij, de eerste versies van archos kwamen rond dezelfde tijd uit als de eerste builds van XMBC vorig jaar.

Daar gaat het niet om. XBMC is gewoon veel complexer dan Archos en daarbij ook niet commercieel ontwikkeld. En daarbij is het ook nog een crossplatform. Onderschat het niet.

En IceFilms, 1channel, youtube, tweakers etc zijn toch leuke plugins.

neemt niet weg dat Archos ook leuk is hoor, daar niet van, maar XBMC is gewoon een andere applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
418O2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:16:
[...]

Daar gaat het niet om. XBMC is gewoon veel complexer dan Archos en daarbij ook niet commercieel ontwikkeld. En daarbij is het ook nog een crossplatform. Onderschat het niet.

En IceFilms, 1channel, youtube, tweakers etc zijn toch leuke plugins.

neemt niet weg dat Archos ook leuk is hoor, daar niet van, maar XBMC is gewoon een andere applicatie.
Vooruit dat is dan duidelijk :) Thanks. Niet commercieel zegt vaak nog niks vind ik, zat spul waar de community veel betere dingen in elkaar zet dan de bedrijven zelf :P
habermas schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:13:
[...]

is die Archos player dan zoveel beter dan bijv. MX player? Dan moet ik daar ook es naar kijken, want ik heb in principe dezelfde eisen. Alternatief voor XBMC is dan Mizu (sp?), mooie video library waarbij je je eigen native player kan kiezen...
Nja Archos speelt bij mij in ieder geval echt alles af wat ik heb, en dat is op een dual core stickie toch wel prima te noemen. Dus als totaal plaatje vind ik het prima (op al mijn android devices)
Archos heeft wel wat ervaring met video devices dus dit is een peulenschil voor ze.

Daarbij, ook de ondersteuning voor externe spelers als je om een of andere reden toch problemen ondervind, dus je hebt de interface/library van archos, met de player van MX bijvoorbeeld als je daar behoefte aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Archos heeft hardware decoding, dus dan draait het al gauw goed :)

En OS levert ook wel leuke producten af, maar niet altijd in hetzelfde tempo.

[ Voor 38% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Archos doet toch uberhaupt niets met 1channel of icefilms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
matthijsph schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:08:
Archos doet toch uberhaupt niets met 1channel of icefilms?
Nee, dat zeg ik toch?

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 04-11-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
zojuist Archos player (free version voorlopig) geinstalleerd en het ziet er inderdaad allemaal smooth uit! alleen voor DTS heb je een aparte codec nodig... je wordt dan geredirect naar de Play-store maar dat all-codec pack lijkt niet voor DTS te helpen. iemand een idee hoe je DTS in de Archos player aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
habermas schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:51:
zojuist Archos player (free version voorlopig) geinstalleerd en het ziet er inderdaad allemaal smooth uit! alleen voor DTS heb je een aparte codec nodig... je wordt dan geredirect naar de Play-store maar dat all-codec pack lijkt niet voor DTS te helpen. iemand een idee hoe je DTS in de Archos player aan de praat krijgt?
Deze geprobeerd neem ik aan? Google Play: Archos Video All Codecs Plugin

Voor als je dat nog niet gedaan hebt, je moest hem 1 keer opstarten vervolgens hoort het te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
d:)b je moest dat codec pack inderdaad een keer openen :)

DTS wordt nu afgespeeld, alleen ziet mijn receiver het als PCM, terwijl in MX-player hetzelfde bestand DTS in de receiver toont. nog even kijken wat dat is (lijkt wel gewoon surround te zijn) want verder is het een erg mooie video-player...

*edit* lijkt erop dat bij PCM de player de audio decodeert, ipv de receiver. geen idee of dit wat uitmaakt voor mij als kijker :)

[ Voor 18% gewijzigd door habermas op 04-11-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, interessant :). Ik neem aan dat je de audio gewoon via HDMI naar de receiver hebt lopen?

Beste proef op de som zou zijn om je receiver op een "straight" instelling te zetten, dus niets proberen te laten decoderen. Als je dan nog steeds meerkanaals binnen krijgt, dan lijkt het er inderdaad wel op dat je multi-channel PCM kan uitsturen.

Ik weet niet of er kwaliteitsverschil kan ontstaan in DTS decodering in je afspeelsoftware versus receiver. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het wat meer overhead kost...... Maar ja, als bitstreaming met deze hardware geen optie is, dan moet je wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Haha, eens. Ik reageerde ook niet speciaal op jouw post. Uit eerdere reacties van anderen kreeg ik de indruk dat ik mogelijk iets over het hoofd had gezien, maar dat is dus niet het geval.
Ik ga vrolijk verder met xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf net ook nog even Archos video player uitgeprobeerd op mijn MK809III. Helaas ben ik bang dat ik met dit apparaat een aantal weken terug op 1dayfly een kat in de zak heb gekocht :(.

De theoretisch mooie features ten spijt en verschillende ROM's incl. de stock ROM later, zelfs de mooie verhalen over Archos maakt deze stick niet waar. 1080p gaat compleet niet vloeiend. 720p op zich wel, maar ik blijf problemen houden met buffering zodra een hogere stream gekozen wordt of uberhaupt na 20 seconden (NPO player, smoothstreaming URL's via Archos of MX Player, etc.). En ook blijf ik bij hogere belasting voor langere tijd screen corruption houden.

Jammer, want het idee van een android TV stick of box blijft me aanspreken. Dan toch maar op zoek naar iets beters? Maar wat?

De stick retourneren aan 1dayfly zal wel moeilijk gaan. De zichttermijn is al verstreken en ook heb ik 'm al open gehad (om een SD kaartje eruit te vissen wat niet in het slot is gegaan maar achter het mainboard verdween).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:54:
Zelf net ook nog even Archos video player uitgeprobeerd op mijn MK809III. Helaas ben ik bang dat ik met dit apparaat een aantal weken terug op 1dayfly een kat in de zak heb gekocht :(.

De theoretisch mooie features ten spijt en verschillende ROM's incl. de stock ROM later, zelfs de mooie verhalen over Archos maakt deze stick niet waar. 1080p gaat compleet niet vloeiend. 720p op zich wel, maar ik blijf problemen houden met buffering zodra een hogere stream gekozen wordt of uberhaupt na 20 seconden (NPO player, smoothstreaming URL's via Archos of MX Player, etc.). En ook blijf ik bij hogere belasting voor langere tijd screen corruption houden.

Jammer, want het idee van een android TV stick of box blijft me aanspreken. Dan toch maar op zoek naar iets beters? Maar wat?

De stick retourneren aan 1dayfly zal wel moeilijk gaan. De zichttermijn is al verstreken en ook heb ik 'm al open gehad (om een SD kaartje eruit te vissen wat niet in het slot is gegaan maar achter het mainboard verdween).
Helemaal begrijpen doe ik het niet. Mijn cx-919 heeft dezelfde specs en ik ben behoorlijk tevreden. Komt nog bij dat jij bedraad werkt en ik via wifi. Dat zou bij jou dus beter moeten gaan. Toegegeven, ik doe niets met 1080p, maar 720p werkt hier na wat klooien prima.
Mijn setup: Nexus SDK rom met 720 kernel voor cx-919 (zou voor jouw stick ook moeten kunnen werken denk ik, eventueel met custom kernel). Laatste xbmc alpha en daarbinnen uitzending gemist (en rtl etc) van rieter.net. Ik heb wel de buffer verhoogd in advancedsettings.xml. De uitzending gemist app van npo doet het ook prima.
Die nexus rom gaat na een tijdje in slaapmodus en wordt dan niet meer wakker, dat kun je oplossen in build.prop. Voeding liep hier eerst via usb van tv (ging redelijk), maar inmiddels via ps vita voeding. Dat heeft ook wel wat voor performance gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
welke sticks kunnen nu DTS nu afspelen dan? (echt DTS en niet DTS stream naar stereo )
mijn Imito MX kan dit bv niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:53:
Hmm, interessant :). Ik neem aan dat je de audio gewoon via HDMI naar de receiver hebt lopen?

Beste proef op de som zou zijn om je receiver op een "straight" instelling te zetten, dus niets proberen te laten decoderen. Als je dan nog steeds meerkanaals binnen krijgt, dan lijkt het er inderdaad wel op dat je multi-channel PCM kan uitsturen.

Ik weet niet of er kwaliteitsverschil kan ontstaan in DTS decodering in je afspeelsoftware versus receiver. Ik kan me alleen wel voorstellen dat het wat meer overhead kost...... Maar ja, als bitstreaming met deze hardware geen optie is, dan moet je wat :)
ja, audio gaat normaal gesproken "pass-through" naar mn receiver via HDMI. Boxee Box en RaspBMC laten DTS/DD codering allemaal door de receiver doen (die dan dus ook 'DTS' toont op zn screen). je kan het zo te zien niet in de Archos player instellen, maar voorlopig hoor ik geen verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat je het niet in Archos kan instellen komt dus waarschijnlijk omdat of Android, of de hardware het gewoon niet ondersteunt om passthrough (bitstream) te doen. Er schijnt wel een custom libmedia.so te zijn die het op bepaalde apparaten met een optical out wel kan.
matthijsph schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:21:
[...]

Helemaal begrijpen doe ik het niet. Mijn cx-919 heeft dezelfde specs en ik ben behoorlijk tevreden. Komt nog bij dat jij bedraad werkt en ik via wifi. Dat zou bij jou dus beter moeten gaan. Toegegeven, ik doe niets met 1080p, maar 720p werkt hier na wat klooien prima.
Mijn setup: Nexus SDK rom met 720 kernel voor cx-919 (zou voor jouw stick ook moeten kunnen werken denk ik, eventueel met custom kernel). Laatste xbmc alpha en daarbinnen uitzending gemist (en rtl etc) van rieter.net. Ik heb wel de buffer verhoogd in advancedsettings.xml. De uitzending gemist app van npo doet het ook prima.
Die nexus rom gaat na een tijdje in slaapmodus en wordt dan niet meer wakker, dat kun je oplossen in build.prop. Voeding liep hier eerst via usb van tv (ging redelijk), maar inmiddels via ps vita voeding. Dat heeft ook wel wat voor performance gedaan.
Heeft jouw cx-919 niet ook een losse antenne voor wifi? Ik denk dat de bouwkwaliteit van mijn stick gewoon dermate dramatisch is dat het daardoor niet lekker werkt. Waar heb je jouw Nexus SDK rom vandaan? Kan hem altijd proberen. Wie weet heeft hij support voor de 'nieuwe' (post-juli) wifi chipset in mijn stickje.

Ik heb er al een flinke 2,5a adapter van allekabels.nl aan hangen.

edit: Ik las vandaag op androidworld.nl overigens wat de vernieuwingen in Android "Kitkat" zijn. En dat klinkt ook wel positief. Zo komt er bv. ook native HTTP HLS streaming (en is dat straks dus niet meer per se van een app of wat dan ook afhankelijk). Hopen dat dit snel opgepikt gaat worden door ROM ontwikkelaars.

http://androidworld.nl/ni...44-kitkat-nieuwe-functie/

[ Voor 81% gewijzigd door eymey op 05-11-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Ook ik ben een trotse bezitter van de cx-919 ism de tronsmart airmouse.
Goede combi.
Waar ik echter niet helemaal uit kom is de sleep mode.
Je kan namelijk de device in sleep mode zetten met de afstandbediening. Wanneer je binnen 2 minuten een willekerige knop op de airtmouse klikt, gaat de cx-919 aan. Maar wacht je langer dan 2 minuten, dan lijkt het wel alsof het apparaat in een deep sleep geraakt, waardoor deze niet meer aan te krijgen is, behalve dan door de netstroom eraf te halen. Aangezien in mijn opstelling het stopcontact achter de tv zit, begrijp je al dat het niet een ideale sitautie is :-)
IK zou dus heeeel graag illen weten hoe het toch mogelijk is om de cx-919 ten alle tijden met de afstandbediening aan te zetten

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
matthijsph schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:21:
[...]

Hoe los je dat op in je build.prop ... ? O-) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
freak-me-baby schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:58:
[...]

Hoe los je dat op in je build.prop ... ? O-) :>
Volgens mij is:

pm.sleep_mode=1

Om juist wel deep sleep te activeren, dus het veranderen van die 1 in een 0 en vervolgens die line onderaan je build.prop te plakken zou dat moeten oplossen.
Ik heb mm CX-919 inclusief Tronsmart airmouse nog niet binnen dus kan het niet uittesten ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
Nou dan zal ik het vanavond alvast testen voor je ;-)
Bedankt voor de feedback ... ik laat weten of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
eymey schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:22:

(...)
Waar heb je jouw Nexus SDK rom vandaan? Kan hem altijd proberen. Wie weet heeft hij support voor de 'nieuwe' (post-juli) wifi chipset in mijn stickje.
(...)
Nexus SDK
Wel even de kernel aanpassen in de flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Hoewel ik vrees dat dit niet mijn screen corruption gaat oplossen, aangezien ik wel vermoed dat dit in de kernel horend bij mijn stickje zit. Maar misschien kan ik nog wel eens een over- of juist underclocked kernel proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
eymey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:59:

Hoewel ik vrees dat dit niet mijn screen corruption gaat oplossen, aangezien ik wel vermoed dat dit in de kernel horend bij mijn stickje zit. Maar misschien kan ik nog wel eens een over- of juist underclocked kernel proberen :P.
Je zou de versie van Neomode kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Neomode heb ik er ook al op gehad. Maar die geeft precies dezelfde problemen als de huidige Rikomagic MK802-IV rom :( . Ook wilde het bij die Neomode gebeuren dat ik de ene avond er prima mee kon spelen en bij een volgende boot hij niet meer verder komt dan de boot loader......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
eymey schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:15:
Neomode heb ik er ook al op gehad. Maar die geeft precies dezelfde problemen als de huidige Rikomagic MK802-IV rom :( . Ook wilde het bij die Neomode gebeuren dat ik de ene avond er prima mee kon spelen en bij een volgende boot hij niet meer verder komt dan de boot loader......
Dezelfde kernel (van sam321) heb ik ook draaien op mijn cx919 en daarop werkt hij zonder problemen.
Andere onderdelen van deze rom heb ik nooit getest. Welk deel precies de problemen geeft zou ik dus niet durven zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... nu lijkt her erop dat mijn stickje bricked is :( :'(

Ik had RKAndroidtool gestart, op de normale manier stickje aangesloten met reset knop ingedrukt. Stick gevonden. Daarna EraseIDB uitgevoerd en vervolgens de flash procedure gestart. Routine die ik inmiddels al vaak gedaan heb.

Net voor het flashen wordt de stick nog een keer gestart (verbinding wordt dan ook kort verbroken). Maar dit keer kwam de stick niet meer terug :(. Er brandt nog wel een power ledje maar ook hernieuwd aansluiten met reset ingedrukt levert geen verbinding meer op. Via HDMI ook helemaal niets meer.

Is het nu over en uit? :X

edit: OK.... terwijl ik dit bericht schreef werd de stick uiteindelijk toch gevonden :D. Maar het duurt nu na de rest dus iedere keer erg lang om terug te komen (zo lang dat dat RKAndroidtool een USB timeout error geeft).

edit2: OK, nog een keer EraseIDB gedaan. En ook maar een andere bootloader ingesteld (1.24, met 1.20 heb ik vaker problemen). En als kernel eentje van een Neomode rom gepakt. Verder dus "T428 Nexus sdk2 official v1" (is dat de goede, of is er alweer een nieuwere?).

Mijn eerste bevindingen:
* Snel!
* WIFI werkt

Maar ook nadelen:
* Geen Ethernet settings (ik heb een König USB Ethernet adapter)
* HDMI settings werken niet. Ik kan geen output kiezen en ook screen zoom veranderen werkt niet
* Google Play store heeft de neiging te crashen
* Nergens een power down functie

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 06-11-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 09:34

iop

SonyEricsson schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:10:
welke sticks kunnen nu DTS nu afspelen dan? (echt DTS en niet DTS stream naar stereo )
mijn Imito MX kan dit bv niet.
Minix x5 hier doet het, met wat prutsen. Is wel geen stick maar een box...

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Als ik in price-watch kijk vind ik maar 5 android sticks die ook nog eens niet zo heel courant zijn.
Weet iemand hier hoe we de redactie kunnen bewegen om er eens een artikel aan te besteden ? Op zich zelf zou dit forum er voor moeten zorgen dat daar een belletje af gaat maar blijkbaar werkt het niet zo.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
drs.titulaer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:18:
Als ik in price-watch kijk vind ik maar 5 android sticks die ook nog eens niet zo heel courant zijn.
Weet iemand hier hoe we de redactie kunnen bewegen om er eens een artikel aan te besteden ? Op zich zelf zou dit forum er voor moeten zorgen dat daar een belletje af gaat maar blijkbaar werkt het niet zo.
dat is omdat er gewoon weinig winkels zijn die ze verkopen. Een review is wel een goed idee, maar dan moeten ze daar wel iemand bij hebben die er diep in zit.

Ik zal eens wat redacteuren op twitter aanspreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drs.titulaer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:18:
Ik heb een keer geprobeerd de MK808B aan de pricewatch toe te voegen, echter dat werd niet geaccepteerd want er was te weinig informatie, zo zal ik ook niet weten hoe de fabrikant heet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is maar goed ook, anders zou de kwaliteit van de PW wel wat omlaag gaan natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:54:
Dat is maar goed ook, anders zou de kwaliteit van de PW wel wat omlaag gaan natuurlijk
Nou ja vage Chinese smartphones staan ook gewoon in de pricewatch, maar verschil is dat je daar wel merkjes in kunt vullen en bij vele van deze sticks is geen merk bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Misschien is het een idee om aan modjes te vragen om een nieuwe categorie in de pricewatch te maken met android-sticks/boxen?!
De potentie is er wel.
Merknamen doen er niet zo veel toe, maar zo kun je wel stick/box-specifieke reviews schrijven en inzien, alswel als deze met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
dutchgio schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:21:
Misschien is het een idee om aan modjes te vragen om een nieuwe categorie in de pricewatch te maken met android-sticks/boxen?!
De potentie is er wel.
Merknamen doen er niet zo veel toe, maar zo kun je wel stick/box-specifieke reviews schrijven en inzien, alswel als deze met elkaar vergelijken.
Zou inderdaad wel schelen bij het kiezen van een stick.

Zit nu zelf te kijken naar een goede bediening voor een stick. F10 lijkt me wel geinig maar werkt dat goed en zijn er betere oplossingen? behalve je telefoon gebruiken als bedieningsapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb sinds gister mijn 808b binnen. Finless 1.7 er op gezet samen met xbmc 13. Netwerkshares zijn allemaal ingesteld en alles lijkt te werken

Uitdagingen voor vanavond zijn: 5.1 geluid via de receiver krijgen (oude receiver zonder hdmi). Kijken of de xbmc app werkt met xbmc 13. Kijken of Netflix het doet.

En dan vergeet ik nog wel wat denk ik. Welke app gebruiken jullie om de stick te besturen met een android telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Moby op 08-11-2013 10:52 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik gebruik Yatse, dat werkt prima met XBMC :Y Bevat ook 'n widget met controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Maar gebruik jij XBMC 12 of 13?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Ik heb inmiddels de MK808 binnen, Finless 1.7c erop gezet..
Het punt is: ik gebruik nu een Apple 1.0A voeding. Ik zit nu te twijfelen of ik toch een PS vita adapter (1.5A) ga kopen, zal het veel uitmaken qua stabiliteit?

Ik heb de mk808 namelijk ook even ergens anders geprobeerd, daar had ik wel wat last van artifacts, kan dit komen door een ander lichtnet/fluctuaties? Zou een andere voeding daarbij helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Frozen-Bullet schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
Ik heb inmiddels de MK808 binnen, Finless 1.7c erop gezet..
Het punt is: ik gebruik nu een Apple 1.0A voeding. Ik zit nu te twijfelen of ik toch een PS vita adapter (1.5A) ga kopen, zal het veel uitmaken qua stabiliteit?

Ik heb de mk808 namelijk ook even ergens anders geprobeerd, daar had ik wel wat last van artifacts, kan dit komen door een ander lichtnet/fluctuaties? Zou een andere voeding daarbij helpen? :)
klinkt flauw, maar het kan.

1A is wel genoeg voor een mk808 lijkt me, als je er verder geen rare apparatuur aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
418O2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:42:
[...]

klinkt flauw, maar het kan.

1A is wel genoeg voor een mk808 lijkt me, als je er verder geen rare apparatuur aan hangt.
Hm, lastig.. Ik denk dat ik hem toch maar haal. Als het toch niet uit blijkt te maken kan hij door naar mn broer, die inmiddels ook een android stick wil ;)

Edit: Ik zie nu in vorige posts dat er iets moest worden aangepast aan de PS Vita adapter.. Zijn dit gewoon een aantal palletjes die in de adapter/opening zitten bij de USB aansluiting? Gewoon een kwestie van wegvijlen/knippen dus?

Edit 2: Voeding (1A) blijkt toch niet helemaal 100% voldoende te zijn, bij een antutu benchmark crasht de stick..

[ Voor 30% gewijzigd door Frozen-Bullet op 11-11-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Frozen-Bullet schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:58:
[...]

Edit: Ik zie nu in vorige posts dat er iets moest worden aangepast aan de PS Vita adapter.. Zijn dit gewoon een aantal palletjes die in de adapter/opening zitten bij de USB aansluiting? Gewoon een kwestie van wegvijlen/knippen dus?
Jazeker, een simpel aardappelschilmesje deed bij mij de truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM!

[ Voor 99% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
Dank u voor deze update!
Meteen even besteld, ik zat al te wachten op een goede prijs :P
Weet jij toevallig hoe ik kan zien of ik de bluetooth speaker erbij krijg?

[ Voor 53% gewijzigd door Michael Knight op 12-11-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

bericht toch maar verwijderd.

[ Voor 88% gewijzigd door schaduw op 12-11-2013 10:31 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer