Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 07:16
Negakinu schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:37:
[...]

1. nee, de MK808 heeft de beste price/performance nu. Ik heb zelf de MK808b, maar je kunt beter de MK808 pakken. Bluetooth gebruik je in de praktijk niet en de MK808 heeft meer ROMs dan de "b" variant.
2. rc11 werkt perfect na een beetje oefenen
3. stock voeding meteen wegpleuren en vervangen door een PSP/ HP Touchpad/Nook/Ipad adapter. 5V 2000mah
4. stock rom is knudde, flashen naar Finless 1.7
5. Geekbuying of Banggood
Bedankt voor de antwoorden :) Bluetooth leek mij wel handig voor meer mogelijkheden (scheelt ook maar 1 euro) en de finless rom is gewoon beschikbaar voor de 'b' versie toch? Als er eenmaal een rom stabiel draait ga ik er waarschijnlijk niet veel meer aan tweaken.. Ik neig dus meer richting de mk808b, of is dat onverstandig om te doen? Heb jij XBMC met add-ons goed draaien op de mk808b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:59
Frozen-Bullet schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor de antwoorden :) Bluetooth leek mij wel handig voor meer mogelijkheden (scheelt ook maar 1 euro) en de finless rom is gewoon beschikbaar voor de 'b' versie toch? Als er eenmaal een rom stabiel draait ga ik er waarschijnlijk niet veel meer aan tweaken.. Ik neig dus meer richting de mk808b, of is dat onverstandig om te doen? Heb jij XBMC met add-ons goed draaien op de mk808b?
De MK808b heeft geen overgeclockte kernel beschikbaar, hierdoor heb je minder performance in XBMC. Bluetooth gebruik je in de praktijk niet. Je remote is usb, je eventuele lan adapter is usb etc. XBMC draait bij mij prima, icefilms werkt redelijk tot goed en xbmc opent MX Player als hij een HD film lokaal wilt afspelen. Ik gebruik zelf echter voornamelijk Netflix en Archos Video.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Negakinu schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
en xbmc opent MX Player als hij een HD film lokaal wilt afspelen.
[...]
hoe heb je dat gedaan? ik heb wel 5 of 6 verschillende versies van xbmc geprobeerd maar allemaal speelden ze schokkerig 720p/1080p met de native player. ook werd surround (DD/DTS) niet goed doorgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
@habermas: ik zou dan de XAF build nemen als ik jou was..
http://www.xbmcandroid.co...-xbmc-for-android-is-out/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
Dus basically is er nog steeds geen betaalbaar dingetje die via XBMC 1080p-content fluitend afspeelt en DTS-HD en TrueHD weergeeft? Zo weinig zin in een mediaplayer dan wel HTPC. Dat laatste is echter nog steeds 'de' manier om alles te kunnen afspelen volgens mij. Vind dat echter wat te duur en wil graag een Android-based ding, om er verder ook wat mee te kunnen rommelen.

Vanwege de huidige lage prijs (maar beperkte mogelijkheden) van de Chromecast vanmorgen wéér zitten googlen naar allemaal Android sticks maar het blijkt nog steeds een relatief hopeloze missie. Stick er in (of los kastje, mag uiteraard ook), XBMC openen, Blu-ray iso/mkv aanklikken vanaf een NAS en in (3D) 1080p en met DTS-HD afspelen is enige (nou ja plus Android apps draaien) dat ik zou willen. Maar dan ook echt zonder schokken of andere onvloeiendheden/hickups/irritaties. Brand nu alles nog steeds old-school op BD's en dat gaat uiteraard prima :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:30:
Stick er in (of los kastje, mag uiteraard ook), XBMC openen, Blu-ray iso/mkv aanklikken vanaf een NAS en in (3D) 1080p en met DTS-HD afspelen is enige (nou ja plus Android apps draaien) dat ik zou willen. Maar dan ook echt zonder schokken of andere onvloeiendheden/hickups/irritaties.
Dat is precies wat ik ook wil, maar dat lijkt (voor mij althans) nog altijd een no-go. Ik blijf dat vreemd vinden, want op mijn 3 jaar oude (XBMC-based) Boxee Box kan dat allemaal wel. Boxee Box heeft 1200Mhz/1Gb versus mijn huidige Ugoos UT1 1800Mhz/2Gb :s Voor een 3D filmpje met DTS moet ik nog noodgedwongen switchen naar m'n Boxee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 11:09
habermas schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:47:
[...]
Voor een 3D filmpje met DTS moet ik nog noodgedwongen switchen naar m'n Boxee...
Ik vind dat echt ongelofelijk. Quad core CPU's, redelijk krachtige GPU's, nog steeds onmogelijk. Snap dan ook niet helemaal dat er zoveel worden verkocht/zoveel soorten zijn terwijl zoiets basaals als 1080p afspelen (waar je imho juist xbmc voor installeert) onmogelijk dan wel met beperkingen mogelijk is :?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
Frozen-Bullet schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:20:
Bestellen bij geekbuying lijkt het meest 'veilig' wat betreft de kans op namaak chips?
En geekbuying is de enige die er een 2A adapter bij levert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 07:32
Brad Pitt schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:52:
[...]

Ik vind dat echt ongelofelijk. Quad core CPU's, redelijk krachtige GPU's, nog steeds onmogelijk. Snap dan ook niet helemaal dat er zoveel worden verkocht/zoveel soorten zijn terwijl zoiets basaals als 1080p afspelen (waar je imho juist xbmc voor installeert) onmogelijk dan wel met beperkingen mogelijk is :?
Ik zit zelf ook met een soortgelijk dillema.
Ik wil gewoon een android stick/box die via XBMC 1080p kan draaien, en daarnaast via Android zelf Google Music kan. (3d playback heb ik geen interesse voor, dat bloedt langzaam wel dood :P)

Nu kom ik af en toe op internet wel pagina's tegen waarop staat dat XBMC van Xbmcandroid.com wèl gebruikt maakt van de hardware van Android sticks (en dus 1080p vloeiend moet afspelen), maar dat verschilt ook weer per stick volgens mij.

Pfff, eventjes een goede stick/box vinden is wel een stuk lastiger dan ik dacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Flapperbol schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:17:
[...]

Nu kom ik af en toe op internet wel pagina's tegen waarop staat dat XBMC van Xbmcandroid.com wèl gebruikt maakt van de hardware van Android sticks (en dus 1080p vloeiend moet afspelen), maar dat verschilt ook weer per stick volgens mij.

Pfff, eventjes een goede stick/box vinden is wel een stuk lastiger dan ik dacht :(
De versie op [url=http://http://www.xbmcandroid.com]XBMC Android[/url] is de XBMC XAF build waaraan SolarOrbiter al refereerde. Die maakt gebruik van een externe player (MX player) voor hardware decoding.

Het probleem zit 'm niet zozeer in de stick, meer in XBMC voor Android zelf. Die sticks zijn allemaal varianten op dezelfde hetzelfde thema (zelfde SoC/GPU). Vanaf XBMC 13 moet het beter gaan. De laatste nightlies en monthlies doen ook al harware decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
matthijsph schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29:
[...]
De versie op [url=http://http://www.xbmcandroid.com]XBMC Android[/url] is de XBMC XAF build waaraan SolarOrbiter al refereerde. Die maakt gebruik van een externe player (MX player) voor hardware decoding.

Het probleem zit 'm niet zozeer in de stick, meer in XBMC voor Android zelf. Die sticks zijn allemaal varianten op dezelfde hetzelfde thema (zelfde SoC/GPU). Vanaf XBMC 13 moet het beter gaan. De laatste nightlies en monthlies doen ook al harware decoding.
ook de XAF versie van XBMC was bij mij helaas geen succes. geen vloeiend beeld en al helemaal geen HDMI passthrough van DD/DTS. ik heb wel ergens gelezen dat MX-player via SMB (Synology) in XBMC nog een no-go was (alleen UPnP). ik heb er vertrouwen in dat het in de toekomst wel zal lukken, want zoals gezegd, aan de hardware ligt het niet. en voorlopig ben ik superblij met de UT1, want het is zeker top om een android desktop met Netflix, Youtube, Skydrive, Soundcloud etc etc vanaf de bank op je flatscreen te kunnen bedienen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 07:32
Alvast sorry als dit een noob vraag is: Maar hoe snel moet een android stick/box nou eigenlijk zijn om een beetje fatsoenlijk 1080p films (Mits er degelijke hardware support van XBMC is) en applicaties als Netflix te kunnen draaien?

Het zal leuk zijn als hij ook wat emulators etc aankan, maar niet noodzakelijk.
Ik zit nu met een Raspberry hier, maar vind het erg vervelend dat ik de PS3 aan moet zetten voor Netflix en geen gebruik kan maken van Google All Access Music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Of het kwalitatief ook wat is weet ik niet maar bij de action hebben ze 5 volt 2,1 ampere adapters te koop voor 3,99 euro, Zien er op zich wel degelijk uit..... Heb er een paar meegenomen maar nog niet getest.

[ Voor 13% gewijzigd door pcgek op 11-10-2013 20:54 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
pcgek schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:52:
Of het kwalitatief ook wat is weet ik niet maar bij de action hebben ze 5 volt 2,1 ampere adapters te koop voor 3,99 euro, Zien er op zich wel degelijk uit..... Heb er een paar meegenomen maar nog niet getest.
Kun je na het testen misschien ook een foto van maken en hier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wel al even getest op apparaten die 5 volt , maar 0,8 amp en 1 amp vragen,dat gaat prima. Heb morgen nog een tablet ter beschikking die 1,5 amp nodig heeft,is kijken hoe dat gaat. Zal mijn bevindingen daarna doorgeven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
pcgek schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:22:
Wel al even getest op apparaten die 5 volt , maar 0,8 amp en 1 amp vragen,dat gaat prima. Heb morgen nog een tablet ter beschikking die 1,5 amp nodig heeft,is kijken hoe dat gaat. Zal mijn bevindingen daarna doorgeven.
Heb je ook een oscilloscope om te kijken hoe schoon de voedingspanning is? Veel van die goedkope voedignen leveren 5 volt maar met een hoop ruis en scherpe spanningspieken op de 5 volt lijn en dat is nu juist waar zo veel van die sticks zo onstabiel van worden. Dat komt omdat er bespaart is op componenten van een paar cent om de spanning af te vlakken. Een accu opladen kan vast wel maar die android stick kan hiervan behoorlijk van het pad raken.

Lees het artikel maar eens van Ken Shirriff. Hier 1 van de die plaatjes van een voeding:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-j7dzg948l8U/UDOvzsY9j7I/AAAAAAAAMkw/gVpXrkH5W-I/s288/lofreq013.png

Voor die niet techneut: Dat gele hoort een strakke lijn te zijn. Bij deze een hoop ruis en wat helemaal killing is scherpe piekjes. Met een multimeter meet je netjes 5 volt want die meet gewoon de gemiddelde spanning. Dat zegt dus niets. Bij een goede voeding is dat zo:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-eqyaXDS_Sjw/UDOvvjFi3NI/AAAAAAAAMjY/NFExFb1Fxeg/s288/lofreq001.png
(Apple iPhone lader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nee heb geen testapparatuur,kan alleen maar testen of ie zijn amperes een beetje kan leveren.Maar dat zegd zoals je al aangeeft niks over hoe stabiel die 5 volt is.

Nou kan ik het niet zo snel terugvinden(ging over de MK809lll),maar hebben nog meer mensen gelezen dat de voeding het op de OTG poort beter doet dan op de AC aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 19:05
Heb mijn MK888 (K-R42) binnen en het werkt perfect behalve dat uitzendinggemist NPO app happert. Wifi speeds zijn zo'n 4mbit en bijvoorbeeld youtube werkt zonder enige happeringen.
Ook al kies ik voor 3g kwaliteit bij de npo app dan nog gaat ie happeren.

Lees dat meer mensen problemen met de app hebben, dit ligt dus aan de app?

Zijn er alternatieven om uitzendinggemist te kijken, bijvoorbeeld dat ie eerst het programma eerst download(net als GemistDownloader voor windows)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
kadooosh schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:
Heb mijn MK888 (K-R42) binnen en het werkt perfect behalve dat uitzendinggemist NPO app happert. Wifi speeds zijn zo'n 4mbit en bijvoorbeeld youtube werkt zonder enige happeringen.

Zijn er alternatieven om uitzendinggemist te kijken, bijvoorbeeld dat ie eerst het programma eerst download(net als GemistDownloader voor windows)?
Je kunt het ook via XBMC proberen: http://www.rieter.net/content/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 17:05

OgWok

U.N.C.L.E.

kadooosh schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:

NPO app draait bij mij nauwelijks, steeds aan het bufferen (MK888). Uitzendinggemist via Chrome ziet er veel slechter uit dan op de pc.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
OgWok schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

NPO app draait bij mij nauwelijks, steeds aan het bufferen (MK888). Uitzendinggemist via Chrome ziet er veel slechter uit dan op de pc.
Heel apart maar bij mij werkt hij perfect op een MK808B met Finless 1.7 rom maar bij bijna elke andere geeft hij problemen. Ik heb inmiddels al heel wat roms geprobeerd maar kom telkens weer uit bij die Finess 1.7 rom. Problemen zijn telkens wisselend, dan doet een app het niet, dan is het weer beroerde wifi.

Hoe dan ook, het kan dus wel, ik heb echt geen idee wat er aan de hand is met die nieuwe roms, maar blijkbaar hebben die iets wat juist die NPO app niet leek vind. Ik heb nog geen enkele goed werkende Android 4.2 rom kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 14:06:
[...]

Heb je de useragent wel op iPad staan? Bij de standaard browser kun je dat instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 20:40
Ik vroeg me af of er ook sticks zijn die geen externe voeding nodig hebben die een beetje stabiel werken?
Ik hoef er eigenlijk alleen maar wat websites mee te browsen via een wireless toetsenbord i.c.m. wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Alle sticks hebben externe voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 13:43
Ik voed de stick via een kort kabeltje via de usb poort van de TV, zodat ik verder geen externe voedingsadapter meer nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ja oke. Maar dat is ook extern. Dat kan dus alleen als je stick aan 500mah genoeg heeft, of je tv meer levert. Daar moet je dan dus naar kijken.

500mah is wel erg weinig, geef t weinig kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daftpunk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 20:40
@elinx: dat klinkt als de oplossing waar ik naar op zoek ben. Om welke stick gaat het of is dat irrelevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Ik heb een CX919 met Nexus sdk 1.2 Rom en stock 1080 kernel.
Vanaf het begin aangesloten, met 30cm kabeltje, op de TV zonder problemen.(ca. 2 maanden nu)
Het is inderdaad ook extern, maar zonder lang USB snoer en adapter naar een contactdoos.
Het voordeel is bovendien dat mijn stick altijd gelijk aan/uit gaat met de TV.
Nightly XBMC13 v8 en 720p content werkt zonder stotteren.

Weliswaar werkt het op deze manier stabiel en naar tevredenheid, maar wel zolang ik deze configuratie behoud.
Gebruik van een OC kernel kan niet en ook de Antutu benchmark lukt niet via de TV usb. Dat betekent dus dat de geleverde stroom van de TV beperkt is.

Hoeveel mA de TV levert weet ik niet., maar voor normaal gebruik heb je zeker geen 2000 mA nodig. Ik denk dat instabiliteit vooral te maken heeft met de ruis op het voedingssignaal, zoals eerder al is geïllustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
normaliter levert USB 500mA (volgens de specificatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:35:
Ik heb een CX919 met Nexus sdk 1.2 Rom en stock 1080 kernel.
Vanaf het begin aangesloten, met 30cm kabeltje, op de TV zonder problemen.(ca. 2 maanden nu)
Het is inderdaad ook extern, maar zonder lang USB snoer en adapter naar een contactdoos.
Het voordeel is bovendien dat mijn stick altijd gelijk aan/uit gaat met de TV.
Nightly XBMC13 v8 en 720p content werkt zonder stotteren.

Weliswaar werkt het op deze manier stabiel en naar tevredenheid, maar wel zolang ik deze configuratie behoud.
Gebruik van een OC kernel kan niet en ook de Antutu benchmark lukt niet via de TV usb. Dat betekent dus dat de geleverde stroom van de TV beperkt is.

Hoeveel mA de TV levert weet ik niet., maar voor normaal gebruik heb je zeker geen 2000 mA nodig. Ik denk dat instabiliteit vooral te maken heeft met de ruis op het voedingssignaal, zoals eerder al is geïllustreerd.
Waar vind je in hemelsnaam die rom terug? Ik zoek mij al een tiental minuten dood op freaktab en nergens in die topic wordt er gelinkt naar een topic waar je de recenste versie kan downloaden.

:edit: hier zie ik nergens een link naar een topic om de recenste versie te vinden vb.
http://www.freaktab.com/s...22-nexus-sdk-cx-919/page3

Of is het deze?
http://www.freaktab.com/s...nd-Multi-Windows-Official

Oke intussen al Stock 1080 geflasht met de rom hierboven (werkt blijkbaar ook voor cx 919).
Straks eens testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar wordt mijn toestel nu herkend als een Nexus 7, alles loopt in feite in phablet modus.
Aanvankelijk zorgde bv. Lookout er zelfs voor dat mijn scherm in Portrait modus terecht kwam en dus 90° CCW stond. Kheb dat dan kunnen aanpassen via een Rotation Control app.
Alles is ook piepklein.

Is dit normaal? (@elinx)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:20:
.......................
Of is het deze?
http://www.freaktab.com/s...nd-Multi-Windows-Official

Oke intussen al Stock 1080 geflasht met de rom hierboven (werkt blijkbaar ook voor cx 919).
................
Ik heb vanaf het begin goede ervaringen met deze rom. Met Finless ea ROM's had ik veel meer warmteafgifte.
Een OC kernel geeft nog betere resultaten, maar dan moet wel via een poweradapter.

Er zijn nu wel wat andere Rom's gepresenteerd (bv van Neomode) waar ook goede reviews over geschreven zijn, maar die heb ik nog niet getest, vooral omdat opzie om alles weer helemaal naar wens in te stellen. Binnenkort zal ik me daar eens aan gaan wagen. Via CWM kan ik altijd weer terug naar de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Dit was inderdaad het enige irritante aan deze rom en het duurde even voor ik er een oplossing voor had.

Het roteren na opstarten heb ik opgelost met een build.prop tweak en het voorkomen van automatisch draaien van het scherm in de Trebuchet-instellingen (bij Algemeen) en de statusbalk rechtsboven. Als ik vervolgens een (meestal nieuwe) app start die het scherm alsnog wil draaien, dan gebruik ik de meegeleverde rotation locker, maar dat is eigenlijk zelden nodig.
De grootte van het scherm is afgestemd op 720p. Met een 1080p kernel moet je de density in build.prop wijzigen van 160 naar 240.

build.prop:

ro.sf.fakerotation=false
ro.sf.hwrotation=360
ro.sf.lcd_density=240

[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 14-10-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm, hoe doe ik dit aanpassen van build.prop juist?

Ik overweeg een OC 1080p rom, alleen wil ik niet meteen mijn toestel gaan oververhitten of van een veel kortere levensduur gaan voorzien :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Met ES rootexplorer kan je build.prop aanpassen.
Om oververhitten met een OC kernel te voorkomen, moet niet de CPU overgeklokt zijn.
Alleen RAM en GPU is voldoende. Die zorgen nauwelijks voor meer warmte.
De stock kernel kan je evt. zelf doen met een tooltje.
Ik heb het met de stock kernel uitgeprobeerd en deze werkte vervolgens prima, maar helaas zonder poweradapter niet zo stabiel. Vandaar toch maar teruggegaan naar stock 1080p.

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 15-10-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik heb rom T428 Nexus SDK2 Multi-Windows v1.2 geïnstalleerd op CX919 geen probleem, maar de wifi doet het niet terwijl deze op andere rom's geen problemen geeft.
Heeft iemand hier en oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
De T428 en de CX919 hebben verschillende wifi-chips dus dat is niet zo gek. Je moet op een CX919 een rom zetten voor de CX919 en niet voor de T428.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulHD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
En waar vind ik deze, ik lees hier en daar dat mensen deze toch met deze rom werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de stock kernel behoudt dan heb je geen wifi problemen.
De stock kernel kan je wellicht gemakkelijker vinden, maar ik heb gewoon deze uit de Finless Rom 1.5 zip genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
PaulHD schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:23:
En waar vind ik deze, ik lees hier en daar dat mensen deze toch met deze rom werken!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:04:
Als je de stock kernel behoudt dan heb je geen wifi problemen.
De stock kernel kan je wellicht gemakkelijker vinden, maar ik heb gewoon deze uit de Finless Rom 1.5 zip genomen.
Ik heb hetzelfde draaien: Nexus SDK (uit de T428 thread op Freaktab) icm. een 720p kernel uit Finless 1,5. Je kunt gewoon in de flashtool een andere kernel selecteren (zie optie 4: "kernel")

Hier nog wat linkjes:

[ Voor 36% gewijzigd door matthijsph op 15-10-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké ik heb het wat verkeerd verwoord, ik heb de stock kernel genomen, maar deze heb ik gevonden in de zip van Finless rom aangezien hij deze erbij geleverd heeft.
Er zijn idd positieve ervaringen met de Finless kernel, maar overal las ik dat de stock nog iets beter functioneerde (finless problemen met overheating enzo).

Dat gezegd zijnde, ga ik wss die 800mhz 1080p kernel van finless testen als overclockte kernel.
(Of is dit te hoog gegrepen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:29:
Met ES rootexplorer kan je build.prop aanpassen.
Om oververhitten met een OC kernel te voorkomen, moet niet de CPU overgeklokt zijn.
Alleen RAM en GPU is voldoende. Die zorgen nauwelijks voor meer warmte.
De stock kernel kan je evt. zelf doen met een tooltje.
Ik heb het met de stock kernel uitgeprobeerd en deze werkte vervolgens prima, maar helaas zonder poweradapter niet zo stabiel. Vandaar toch maar teruggegaan naar stock 1080p.
Ik heb met Build.prop gedaan wat je mij vroeg.
Gevolg: Alles stond na restart op 90° CW.
Heb dan maar een betere app van google play gehaald om alles op landscape vast te zetten.

Alles is een stuk leesbaarder, maar de menuknoppen onderaan staan niet meer in het midden (ze staan iets te veel naar links). Kan ik deze knoppen verschuiven?

:edit: Finless 1.5 1080p overclocked erop geflasht, straks eens testen. Nu ook CWM in de recovery partitie geflasht (http://androtab.info/clockworkmod/rockchip/).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:26:
.........Gevolg: Alles stond na restart op 90° CW.
..............Alles is een stuk leesbaarder, maar de menuknoppen onderaan staan niet meer in het midden (ze staan iets te veel naar links). Kan ik deze knoppen verschuiven?................
Dat is vreemd, want ik herken dit niet. Ik weet dus ook niet waar het aan ligt.
Als je dit soort problemen wilt voorkomen, dan kan je het beste een specifieke CX919 rom installeren.
Zoals die van Finless of misschien ook die van Neomode voor de AP6210 (wifichip)

[ Voor 17% gewijzigd door elinx op 15-10-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja misschien.
Ik heb elke 1080p kernel van finless geprobeerd, maar telkens herkennen mijn tv's (met meerdere geprobeerd) ze als 720p.
Enkel de stock 1080p kernel herkennen ze als 1080p.
De stick zelf daarentegen herkent de kernel wel als 1080p, maar zendt blijkbaar geen 1080p signaal uit?

Hoe komt dit?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
heb je wel 1080p ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het gecheckt, bij die HDMI stond er 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:45:
Ja ik heb het gecheckt, bij die HDMI stond er 1080p.
Ik wil het hier wel even proberen voor je, dan laat ik je straks weten of het bij mij wel werkt (op een Samsung tv). Welke kernel uit Finless (1.5?) heb je gebruikt en geeft bij jou dit probleem?
edit:
allemaal, ik had je eerdere post beter kunnen lezen...

Zoals te verwachten viel: precies hetzelfde. Erg vreemd.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijsph op 15-10-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.

Nuja, ik ga de stock 1080p nog even proberen, maar mocht deze het probleem van hieronder blijven aanhouden dan schakel ik over naar 720p overclocked denk ik.

Ik wil er ook wat op gamen, en die zwaardere 3D games stotteren nogal rap als ze full hd worden gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Werkt Airplay (vanaf iPad) naar bijvoorbeeld XBMC of Airtight bij jullie?
Ik heb het ooit wel aan de gang gekregen, maar inmiddels al een tijdje niet meer. Alleen audio komt nog door.
Kan dit aan de ROM (Nexus SDK) liggen of moet ik het elders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu met 720p kernel, nog steeds zijn de onderste knoppen niet gecentreerd, maar het stoort me al minder.
Ik heb toch de intentie van er eens een andere rom op te steken binnenkort.

Nu wat aan het klooien met touchgames --> controller.
Beste app tot nu blijkt Tincore Keymapper, maar toch wat problemen met x360 wired controller (triggers worden herkend als thumbstick, werkt niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
voor airplay gebruikte ik voorheen AirPlay/DLNA Receive.. maar sinds ik heb ge-update naar ios7 werkt het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhesus
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik ben een beetje aan het uitproberen met Airplay en Airtight op m'n CX-919, maar wat me opvalt bij de NPO Uitzendinggemist app is dat het wel werkt maar dat de streams allemaal op lage kwaliteit worden afgespeeld op de tv. Is dit normaal of moet er iets worden aangepast op de CX-919 zodat wel de maximale kwaliteit wordt afgespeeld?

Kan iemand dit checken, of dit zo is?

Edit: Heb eens bekeken wat voor stream er via Airplay/Airtight wordt gebruikt en dit blijkt gewoon dezelfde stream te zijn die ook op de Ipad wordt gebruikt.
Ik had gedacht dat er wel gebruik zou worden gemaakt van een betere kwalitatieve stream, aangezien je toch via de tv wilt kijken via Airplay.
Dit maakt de Airplay functie van de NPO app gewoon nutteloos voor TV gebruik, want je krijgt de kwaliteit voorgeschoteld die alleen geschikt is voor een kleiner scherm.

Edit 2: Ben er achter gekomen dat als je de video link opent met de mx player in Airtight er geen probleem is met de kwalitetit van de stream. De default speler die Airtight gebruikt ondersteunt blijkbaar geen adaptive streaming, maar de mx player wel. Er is geen mogelijkheid om de mx player als standaard in te stellen in Airtight, voor zover ik weet.

[ Voor 99% gewijzigd door Rhesus op 28-10-2013 16:46 . Reden: Toegevoegde info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
SolarOrbiter schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:31:
voor airplay gebruikte ik voorheen AirPlay/DLNA Receive.. maar sinds ik heb ge-update naar ios7 werkt het niet meer.
Ik heb het nu ook eens geprobeerd met een oude iPhone (iOS6 of lager) en dat bleek gewoon te werken.
Vervolgens Airtight afgesloten en opnieuw gestart (stick zelf niet opnieuw gestart). Daarna nog een keer geprobeerd vanaf mijn iPad met iOS7 en Airplay werkt ineens weer (geluid en ook beeld).
Vervolgens getest of het ook weer werkt naar XBMC en daar heb ik nu ook weer geluid + beeld.
Erg vreemd allemaal, want de afgelopen tijd kreeg ik steeds alleen geluid. De stick heb ik intussen diverse keren opnieuw gestart dus dat kan het ook niet zijn...
Aan iOS7 hoeft het probleem dus ook niet te liggen.

edit:
typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké net deze http://www.freaktab.com/s...II-and-others-with-AP6210 geflasht op mijn CX 919.

Mocht ik problemen ondervinden, laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:45:
Oké net deze http://www.freaktab.com/s...II-and-others-with-AP6210 geflasht op mijn CX 919.

Mocht ik problemen ondervinden, laat ik het hier weten.
Laat het aub ook even weten als deze ineens veel beter werkt dan de Nexus en/of Finless ROMs ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb dus de MK888.. Tsja out of the box NPO player is slecht; ook uitzendinggemist. Eigenlijk een apparaat wat nog niet af is. Krijg een UPC Horizon player gevoel.......

Wil gewoon iets wat werkt als een oude videorecorder..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

pe1dnn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:35:
[...]

Heb je ook een oscilloscope om te kijken hoe schoon de voedingspanning is? Veel van die goedkope voedignen leveren 5 volt maar met een hoop ruis en scherpe spanningspieken op de 5 volt lijn en dat is nu juist waar zo veel van die sticks zo onstabiel van worden. Dat komt omdat er bespaart is op componenten van een paar cent om de spanning af te vlakken. Een accu opladen kan vast wel maar die android stick kan hiervan behoorlijk van het pad raken.

Lees het artikel maar eens van Ken Shirriff. Hier 1 van de die plaatjes van een voeding:

[afbeelding]

Voor die niet techneut: Dat gele hoort een strakke lijn te zijn. Bij deze een hoop ruis en wat helemaal killing is scherpe piekjes. Met een multimeter meet je netjes 5 volt want die meet gewoon de gemiddelde spanning. Dat zegt dus niets. Bij een goede voeding is dat zo:

[afbeelding]
(Apple iPhone lader)
Mja mijn voeding bij de mk908 heeft ook ene kortstondige spike met wat nadender dender op de 50uS van toch wel een half volt pp. deze is er zowel belast al onbelast. ligt aan de voeding dus

Vond ik best veel. wat er uit de usb van de mk908 kwam was nog veel viezer. de mk908 verdient daar dud ook zelf geen schoonheidprijs mee. de spike natuurlijk nog steed aanwezig maar een soort lf blokgolf of wat er voor doormoet gaan daar nog bij.

In alle eerlijkheid heb ik gekeken naar de uitgang van mijn dell d620, en verassend genoeg leek die behoorlijk veel op de onbelaste voedingsspanning. ietsjes strakker dat wel. maar inc spike.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eu Finless 1.6 ook getest, zowel Neo als Finless zijn mooi ineengestoken, maar nog niet enorm technisch gegaan. Ik kan touch momenteel niet in werking krijgen op de kernels die zij meeleveren, ik ga terug een andere kernel gebruiken om touch te heractiveren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe media speler en heb een paar eisen;

- 1080P stotterloos over bedraad gigalan
- Tulp stekker output
- Vlot Chrome / Youtube kunnen draaien

Ik kwam zojuist de Sumvision Cyclone Android X2 tegen op de site van CD-Rom shop, heeft iemand ervaring met dit apparaatje of tips voor een gelijksoortig model onder de 100 EUR?

Greets!

https://www.cdromland.nl/...vision_Cyclone_Android_X2

YouTube: Sumvision Cyclone Android X2 (geniatech ATV1200) test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Uit china halen is nog altijd goedkoper, want die specificaties zijn voor zo'n prijs niet om over naar huis te schrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
dutchgio schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:54:
Uit china halen is nog altijd goedkoper, want die specificaties zijn voor zo'n prijs niet om over naar huis te schrijven..
Bedankt voor je reactie!

Heb jij toevallig enkele voorbeelden die adviseerbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:31:
Eu Finless 1.6 ook getest, zowel Neo als Finless zijn mooi ineengestoken, maar nog niet enorm technisch gegaan. Ik kan touch momenteel niet in werking krijgen op de kernels die zij meeleveren, ik ga terug een andere kernel gebruiken om touch te heractiveren denk ik.
ROM -> CX919 - Android 4.2.2 - Finless 1.6a ROM (239 megs)

Special Note:
For those that want touch screen support for the tincore APP or other game controller APPs to emulate screen touches, download this boot720_touch.zip. Unzip this and put it in the FinlessROM folder and flash this boot. FYI this only works with 720P
De oplossing op freaktab zelf werkt niet?
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij touch op een televisie?

edit:
link toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door matthijsph op 20-10-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Dutchjoy schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:25:
Ik ben op zoek naar een nieuwe media speler en heb een paar eisen;

- 1080P stotterloos over bedraad gigalan
- Tulp stekker output
- Vlot Chrome / Youtube kunnen draaien

Ik kwam zojuist de Sumvision Cyclone Android X2 tegen op de site van CD-Rom shop, heeft iemand ervaring met dit apparaatje of tips voor een gelijksoortig model onder de 100 EUR?

Greets!

https://www.cdromland.nl/...vision_Cyclone_Android_X2

YouTube: Sumvision Cyclone Android X2 (geniatech ATV1200) test
Op het YouTube filmpje ziet de Sumvision er razendsnel uit. Kreeg even het idee dat er een niet fabrieksrom geinstalleerd is.
De MK888 die ik heb is iets duurder en heeft Android 4.2. Van de Tulp uit (AV) moet je denk ik niet teveel verwachten. Video en audio gaat over een klein stekkertje (bij de MK888) en geeft een wazig onscherp beeld; je kan er naar kijken, maar HDMI beeld is gewoon goed.

Dan nog NPO player of Uitzending Gemist: veel bufferen en wachten, maar ook niet bij iedereen. Zal wel een keer opgelost worden, maar het is nog lang niet af en ik denk dat de meeste media spelers in deze prijsklasse niet af zijn.
Dus aan de gang met andere roms om iets te krijgen wat een beetje prettig en goed werkt. En dat kan heel wat tijd en moeite kosten.....

Heb, in het verleden, ervaring met AC Ryan en Conceptronic mediaplayers en daar viel hetzelfde op: de apparaten zijn eigenlijk niet af. Vastlopers, veel nieuwe firmwares en software updates; oplossing van één probleem geeft weer een ander mankement. Steeds mooiere menus, maar bv. slechter afspelen.

Nu is € 100,-- geen wereldbedrag, maar wel zonde om na een paar weken op de plank te leggen als experimenteer project omdat het net niet doet wat je graag wil: probleemloos kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
OgWok schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Op het YouTube filmpje ziet de Sumvision er razendsnel uit. Kreeg even het idee dat er een niet fabrieksrom geinstalleerd is.
De MK888 die ik heb is iets duurder en heeft Android 4.2. Van de Tulp uit (AV) moet je denk ik niet teveel verwachten. Video en audio gaat over een klein stekkertje (bij de MK888) en geeft een wazig onscherp beeld; je kan er naar kijken, maar HDMI beeld is gewoon goed.
Ik was erg onduidelijk (ben ik goed in :)), maar de tulp gaat alleen om de audio. Meningen verschillen, maar mijn stereo uit jaar nul geeft echt nog een prachtig geluid (koste 25 jaar geleden 10.000 gulden). HDMI voor beeld uiteraard :).
Dan nog NPO player of Uitzending Gemist: veel bufferen en wachten, maar ook niet bij iedereen. Zal wel een keer opgelost worden, maar het is nog lang niet af en ik denk dat de meeste media spelers in deze prijsklasse niet af zijn.
Dus aan de gang met andere roms om iets te krijgen wat een beetje prettig en goed werkt. En dat kan heel wat tijd en moeite kosten.....
Veel bufferen, maar niet bij iedereen, denk dat dit het risico is wat je neemt, maar ik denk dat die 888 toch de moeite waard is om te proberen als ik jou reacties zo lees. Nu 1080P en met een aantal jaar naar de nieuwere generaties dan maar?
Heb, in het verleden, ervaring met AC Ryan en Conceptronic mediaplayers en daar viel hetzelfde op: de apparaten zijn eigenlijk niet af. Vastlopers, veel nieuwe firmwares en software updates; oplossing van één probleem geeft weer een ander mankement. Steeds mooiere menus, maar bv. slechter afspelen.
Ik heb zelf een ASUS en AC Ryan, deze zijn traag, na pauzes willen ze niet meer goed bufferen, rotzooi firmwares, ik ken het probleem en ben dat eigenlijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor toen 19 euro :P bij Alternate de TizzBird N1 gekocht en deze heeft mindere specificaties dan de meeste Android HDMI sticks maar is wel wat goedkoper en er komen af en toe firmware updates. Bijvoorbeeld de Uitzendinggemist app werkt vloeiend, wel moet het wifi signaal goed zijn. Ik kijk zelf regelmatig Uitzendinggemist via de app en dat gaat altijd vloeiend. Verder kijk ik alleen 720p films omdat dat ook de maximale resolutie van de TV is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend mijn iMito qx1 ontvangen.
Degelijke behuizing. Flashen van de Finless rom was echt een eitje. Heb enige ervaring met flashen van mobi's maar dit was echt super. Mooi tooltje voor beschikbaar.
Heb hem direct achter mijn TV weggewerkt en hem achter een schakelaar geplaatst die de 2A adapter voedt. Estetisch klop het nu iig 8)

Qua performance ben ik nog een beetje aan het zoeken naar de juiste setup.
Interface en app zijn over het algemeen snel.. geen klagen wat dat betreft.
Maar ben (zoals velen) nog niet uit over XBMC (waar ik heb eigenlijk voor gekocht heb)
De 12.2 versie draait standaard niet vloeiend af. XM player draait wel stuk beter ..
Wil verder nog experimenteren met een 13 build van XBMC.

Eerste impressie is iig erg goed. WiFi ontvangst met externe antenne is prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:02:
[...]
Maar ben (zoals velen) nog niet uit over XBMC (waar ik heb eigenlijk voor gekocht heb)
De 12.2 versie draait standaard niet vloeiend af. XM player draait wel stuk beter ..
Wil verder nog experimenteren met een 13 build van XBMC.
[...]
Het ligt er een beetje aan wat je wil met XBMC. Ik kijk vooral series vanaf 1Channel (via wifi). Dat stukje werkt, na wat rommelen met verschillende roms, nu prima op mijn CX919 met XBMC 13 (laatste monthly).
720p films vanaf Icefilms beginnen echter allemaal na 45 minuten te stotteren. Niet heel extreem, maar net zo dat het irritant is. Ik heb al heel veel verschillende roms en kernels geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]matthijsph schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:52:
Het ligt er een beetje aan wat je wil met XBMC. Ik kijk vooral series vanaf 1Channel (via wifi). Dat stukje werkt, na wat rommelen met verschillende roms, nu prima op mijn CX919 met XBMC 13 (laatste monthly).
720p films vanaf Icefilms beginnen echter allemaal na 45 minuten te stotteren. Niet heel extreem, maar net zo dat het irritant is. Ik heb al heel veel verschillende roms en kernels geprobeerd, maar het probleem blijft bestaan.
Mijn doel is het bekijken van media dat op mijn nas staat. Dat zijn voornamelijk 720p series. Op basis van de QX1 specs zou ik denken dat dat geen probleem mag zijn. Echter draait de 12.2 verre van soepel (ook YT 720 bijvoorbeeld). Ik twijfel (nog) niet aan mijn WiFi. Eerst maar eens XBMC 13 proberen dan :)

btw: ik draai de finless 1.5 met de 720p kernel, standard kloksnelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:41:
Mijn doel is het bekijken van media dat op mijn nas staat. Dat zijn voornamelijk 720p series. Op basis van de QX1 specs zou ik denken dat dat geen probleem mag zijn. Echter draait de 12.2 verre van soepel (ook YT 720 bijvoorbeeld). Ik twijfel (nog) niet aan mijn WiFi. Eerst maar eens XBMC 13 proberen dan :)
XBMC 12.x heb je niet veel aan want die heeft niet de hardware ondersteuning die je wel echt nodig hebt. Dus echt wachten op versie 13. Je kan de lightlies gebruiken of de maandelijkse alfa versies maar die zijn nog niet af. Vanaf begin oktober zit er al weer een nieuwe ondersteuning in die het niet goed doet op die rockchip socs, die moet je dan weer uitzetten. Libstagefright werkt redelijk goed, behalve dat bij mij na 30 min frames beginnen te droppen op 1080p en de stick nogal warm wordt. Daarnaast geven veel add ons foutmeldingen.

Ik gebruik een vroege alpha testbuild van 19 februari, dat is bijna XBMC 12 maar dan met eerste HW ondersteuning. Maar een ander voordeel is dat die versie ook externe players ondersteund, dus ik speel ik 1080p met MX player en de rest met de interne player. Er zijn ook andere builds zoals XBMC XAF, maar die zijn anders gesigneerd waardoor wisselen met officiële builds lastig is. Bovendien vind ik de skin schreeuwerig in plaats van mooi clean zoals de echte versie.

Zo werkt het voor mij prima voor de MK808B, tot XBMC 13 echt af is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:54:
XBMC 12.x heb je niet veel aan want die heeft niet de hardware ondersteuning die je wel echt nodig hebt. Dus echt wachten op versie 13. Je kan de lightlies gebruiken of de maandelijkse alfa versies maar die zijn nog niet af. Vanaf begin oktober zit er al weer een nieuwe ondersteuning in die het niet goed doet op die rockchip socs, die moet je dan weer uitzetten. Libstagefright werkt redelijk goed, behalve dat bij mij na 30 min frames beginnen te droppen op 1080p en de stick nogal warm wordt. Daarnaast geven veel add ons foutmeldingen.

Ik gebruik een vroege alpha testbuild van 19 februari, dat is bijna XBMC 12 maar dan met eerste HW ondersteuning. Maar een ander voordeel is dat die versie ook externe players ondersteund, dus ik speel ik 1080p met MX player en de rest met de interne player. Er zijn ook andere builds zoals XBMC XAF, maar die zijn anders gesigneerd waardoor wisselen met officiële builds lastig is. Bovendien vind ik de skin schreeuwerig in plaats van mooi clean zoals de echte versie.

Zo werkt het voor mij prima voor de MK808B, tot XBMC 13 echt af is...
Bedankt voor je feedback.
Ik heb zojuist de laatste nightly geinstalleerd en die werkt perfect!!!
Alle video's tot nu toe vloeiend. Dit is enkel 720p in mijn geval. Ik ben iig erg tevreden nu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor CX919:

Topic tijdje niet in de gaten gehouden maar voor zij die touch terug aan de praat willen krijgen, finless heeft een nieuwe versie van zijn rom uitgebracht, nl. 1.6b, werkt perfect met touch!
http://www.freaktab.com/s...19-4-2-2-Finless-ROM-1-6b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:47:
Voor CX919:

Topic tijdje niet in de gaten gehouden maar voor zij die touch terug aan de praat willen krijgen, finless heeft een nieuwe versie van zijn rom uitgebracht, nl. 1.6b, werkt perfect met touch!
http://www.freaktab.com/s...19-4-2-2-Finless-ROM-1-6b
Hoe werkt touch op een tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 11:39
Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

btw: ik draai de finless 1.5 met de 720p kernel, standard kloksnelheid
probeer deze eens, werkt super op mijn MK808

Google Play: Archos Video Player Free

En sinds dit weekend heb ik deze ook op m'n HTC gezet, werkt prima voor audio met de MK808 gekoppeld aan m'n versterker. Google Play: MediaHouse UPnP / DLNA-browser

Alleen geeft de USB dongle van de RC11 AB erg veel storing :(

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=13642&sid=11522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Tincore Keymapper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Maar wat is het idee? Je gebruikt een controller voor een PS3 om van icoontje naar icoontje te springen ofzoiets? Ik snap nog niet helemaal wat het touch effect is...
(Oftewel moet ik zo'n ding gaan bestellen om mijn stick makkelijker te bedienen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Nog een tip voor de Uitzending gemist app en misschien ook andere apps.

Ik gebruik mijn MK808B via Wifi maar heb ook zo'n USB naar Ethernet adapter gekocht (van DX, type eerder in de topic). Gisteren die weer eens geprobeerd en de kwaliteit van Uitzending gemist was dramatisch slecht.

Wat blijkt: de app heeft een instelling voor Wifi en 3G en een bedraad netwerk is geen Wifi dus gaat de app naar 3G mode. Maar die staat op een veel lagere kwaliteit. Dus instelling veranderd en opgelost.

Mogelijk geld dit voor nog meer applicaties die bijvoorbeeld alleen updaten via Wifi of alleen bepaalde functies aan hebben bij Wifi maar niet bij 3G. Het is misschien goed om te beseffen dat sommige Apps bedraad internet opvatten als 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Ben inmiddels ook al een tijdje met m'n MK808b (Finless 2.1) aan het klooien, ik loop echter vast met m'n archos player.

Op aanraden van diverse tweakers in dit topic Archos Player geinstalleerd, echter twee problemen:

- Ik krijg mijn NAS (Seagate GoFlex) niet benaderd via SMB shares. Ik heb tijdens de configuratie mijn gebruikersnaam en wachtwoord van de NAS in kunnen geven (wel 5 keer gecontroleerd), en hij ziet hem ook gewoon onder SMB shares (Seagate), echter als ik deze open en dan op de GoFlex Home klik, krijg ik de melding: "De inhoud van de shortcut is momenteel niet beschikbaar. Controleer of u de juiste toestemming hebt." De gedeelde map op mijn pc via SMB krijg ik wel benaderd. Iemand een idee?

- Tweede probleem is dat ik bijna geen video's krijg afgespeeld. Ik krijg steeds de melding: "This audio format (DTS) is not supported. You can purchase additional plugins on Google Play". (Bij AC3 hetzelfde alleen staat er dan (AC3) ipv (DTS).
Heb alles geprobeerd; de gratis Archos, de betaalde gekocht, de Archos Video All Codes free en de betaalde Archos MPEG codecs beide gedownload en geïnstalleerd, echter nog steeds hetzelfde... Iemand hiervoor een idee?

Bedankt voor het meedenken alvast!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je handmatig de SMB server toevoegen ipv via de automatische scan. En kun je het anders niet oplossen via een aparte SMB cliënt app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
michealmcdermot schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:12:
- Tweede probleem is dat ik bijna geen video's krijg afgespeeld. Ik krijg steeds de melding: "This audio format (DTS) is not supported. You can purchase additional plugins on Google Play". (Bij AC3 hetzelfde alleen staat er dan (AC3) ipv (DTS).
Heb alles geprobeerd; de gratis Archos, de betaalde gekocht, de Archos Video All Codes free en de betaalde Archos MPEG codecs beide gedownload en geïnstalleerd, echter nog steeds hetzelfde... Iemand hiervoor een idee?
had hetzelfde probleem met MX player op mijn UT1 en heb toen deze codec geinstalleerd. weet niet of dat gaat helpen bij Archos maar t is t proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
Vandaag op iBood.
MK908 Android 4.2 SmartTV Dongle met Quadcore processor en 2GB RAM
Net geen 70 Euro.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
TheOmen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:47:
Vandaag op iBood.
MK908 Android 4.2 SmartTV Dongle met Quadcore processor en 2GB RAM
Net geen 70 Euro.
Klachten over slechte wifi over de voorganger dus dat zal bij deze niet heel veel anders zijn vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik heb vorige week via 1dayfly een MK809III stickje binnen gekregen. Ook zeer slechte wifi ontvangst.

Volgens mij is dat ook gewoon een inherent probleem bij al die stickjes. Het idee is leuk, maar tenzij er een externe antenne aan zit kan je al op je vingers natellen dat dat niet gaat werken. Maar goed, dat heb ik ook pas in het echt ervaren nu ik dat stickje heb.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 17:18
eymey schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:51:
Ik heb vorige week via 1dayfly een MK809III stickje binnen gekregen. Ook zeer slechte wifi ontvangst.

Volgens mij is dat ook gewoon een inherent probleem bij al die stickjes. Het idee is leuk, maar tenzij er een externe antenne aan zit kan je al op je vingers natellen dat dat niet gaat werken. Maar goed, dat heb ik ook pas in het echt ervaren nu ik dat stickje heb.
Ach, mijn Uhost U1A heeft prima ontvangst zonder externe antenne, dus dat het bij "al die stickies" een probleem zou zijn is wel heel generaliserend.....
(Ter info: Sitecom router in meterkast, stickie in de woonkamer, hemelsbreed 8 meter met wat muren ertussen)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
volgens mij maakt het uit welke chipset je hebt en of je een metalen behuizing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
koop dan voor een paar tientjes meer een android set top box met ethernet + usb aansluitingen... hebben doorgaans ook betere specs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
habermas schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:58:
koop dan voor een paar tientjes meer een android set top box met ethernet + usb aansluitingen... hebben doorgaans ook betere specs...
Probleem is meer dat je dan kabels moet gaan trekken door je huis heen, terwijl het idee achter WiFi juist is om dat niet te hoeven doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ah ja da's ook weer waar :) alhoewel boxen doorgaans ook wel betere wifi (-antennes) hebben lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Volgens mij heeft zo'n beetje alles met een externe antenne beter WIFI bereik. Geldt voor routers overigens net zo goed.

Hier thuis heb ik alles wat enigszins stationair is toch al bedraad. WIFI is leuk voor smartphone, tablet of laptop op schoot. Maar voor de rest, zeker voor video streaming, zweer ik bij UTP.

De 2,4 ghz. zit hier bomvol en als de kwaliteit van hardware dan ook nog zuigt omdat esthetische redenen prevaleren, dan houdt het op.

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 23-10-2013 13:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

eymey schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:41:
Volgens mij heeft zo'n beetje alles met een externe antenne beter WIFI bereik. Geldt voor routers overigens net zo goed.

Hier thuis heb ik alles wat enigszins stationair is toch al bedraad. WIFI is leuk voor smartphone, tablet of laptop op schoot. Maar voor de rest, zeker voor video streaming, zweer ik bij UTP.

De 2,4 ghz. zit hier bomvol en als de kwaliteit van hardware dan ook nog zuigt omdat esthetische redenen prevaleren, dan houdt het op.
Inderdaad, met UTP eigenlijk nooit problemen. Net een Linksys 5GHz AP getest en wat blijkt... beroerde snelheid op die frequentie. Afstand AP en TPLink WiFi kaart 3m (met 3 antennes) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste is volgens mij nog dat je gewoon een USB wifi stick kunt toevoegen (keuze kun je dan zelf maken of je kiest voor een micro ontvanger of een zwaarder exemplaar met externe antenne) of een flinke antenne zelf kunt monteren op zo'n standaard aansluiting. Want de chips zelf zijn meestal al niet geweldig, maar vooral de antenne en het soldeerwerk zijn vaak niet goed waardoor de ontvangst slecht is.

Voor mensen die alleen bedraad hebben maar wifi willen kunnen de draad vervolgens in een wifi client/ repeater stoppen. Zijn te koop vanaf zo'n 30 euro. Deze worden specifiek in de markt gezet om bluray spelers en TV's draadloos op je netwerk te verbinden.

Zie Conrad voor een leuk aanbod:
http://www.conrad.nl/ce/n...Fi-clients?sort=Price-asc
http://www.conrad.nl/ce/n...L_B2C_0415195_pictureonly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:29:
Het beste is volgens mij nog dat je gewoon een USB wifi stick kunt toevoegen (keuze kun je dan zelf maken of je kiest voor een micro ontvanger of een zwaarder exemplaar met externe antenne) of een flinke antenne zelf kunt monteren op zo'n standaard aansluiting. Want de chips zelf zijn meestal al niet geweldig, maar vooral de antenne en het soldeerwerk zijn vaak niet goed waardoor de ontvangst slecht is.

Voor mensen die alleen bedraad hebben maar wifi willen kunnen de draad vervolgens in een wifi client/ repeater stoppen. Zijn te koop vanaf zo'n 30 euro. Deze worden specifiek in de markt gezet om bluray spelers en TV's draadloos op je netwerk te verbinden.

Zie Conrad voor een leuk aanbod:
http://www.conrad.nl/ce/n...Fi-clients?sort=Price-asc
http://www.conrad.nl/ce/n...L_B2C_0415195_pictureonly
Helaas meer WiFi clients en ap's, lagere snelheid. Repeaters? Halve snelheid. Ga daar maar eens een MKV op streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Zelfs met repeaters van gerenommeerde merken heb ik slechte ervaringen. In theorie nog genoeg mbit/s (volgens div. speedtests), maar toch lukt streamen niet.

Nope, UTP it is (for me). Maar gelukkig zijn er genoeg oplossingen die zouden kunnen werken voor mensen die echt geen kabels willen/kunnen trekken. Yout Mileage May Vary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Of powerline adapters?
Geen geklooi met kabels trekken maar toch UTB kabels, via de powerline kabels via het stroomnet.
Verschil in snelheid verschild wel heel veel, vooral bij andere groepen schijnt de snelheid beduidend minder te zijn.
Nadeel is wel dat ze behoorlijk duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Powerline kán een goede oplossing zijn (heb er zelf best goede ervaringen mee). Maar zoals je zelf al zegt vrij duur en ook weer "Your Mileage May Vary" :)

In mijn ervaring is het echter stukken beter dan het crappy 2,4 ghz. WIFI. Maar ik heb thuis toch voor echte UTP gekozen (ivm performance tussen PC's en NAS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Wellicht een beetje een suffe vraag maar ik heb lang gezocht (ook op Google ;)) en kan geen antwoord vinden hierop.

Situatie: Ga deze mediaplayer aanschaffen (niet echt een mini) http://androidbox.nl/e-m6-mx-dual-core-android-tv-box/
Hierop ga ik XBMC draaien en media streamen vanaf een Synology NAS. Ik weet dat hij kan auto-booten naar XBMC maar is er ook een APP waarmee ik met mijn telefoon (android) en tablet (IOS) de player zelf kan aansturen? (dus niet in XBMC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
henkus_donor schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:17:
..................... is er ook een APP waarmee ik met mijn telefoon (android) en tablet (IOS) de player zelf kan aansturen? (dus niet in XBMC)
Droidmote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Ik heb inmiddels op 10 oktober de mk808 besteld (verzending gewoon via registered airmail). Helaas nog geen enkele indicatie dat de bestelling is verzonden.. Status staat nu al sinds 14 oktober op:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Normaal zou je binnen een week toch wel bericht moeten hebben gehad dat hij daadwerkelijk verzonden is?

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Frozen-Bullet schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:09:
Ik heb inmiddels op 10 oktober de mk808 besteld (verzending gewoon via registered airmail). Helaas nog geen enkele indicatie dat de bestelling is verzonden.. Status staat nu al sinds 14 oktober op:
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
Normaal zou je binnen een week toch wel bericht moeten hebben gehad dat hij daadwerkelijk verzonden is?

Iemand ervaring hiermee?
Waar heb je 'm besteld? Geekbuying?
Ik zou even een mail sturen, mijn ervaring is dat ze vrij snel (binnen een werkdag) reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
matthijsph schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:34:
[...]

Waar heb je 'm besteld? Geekbuying?
Ik zou even een mail sturen, mijn ervaring is dat ze vrij snel (binnen een werkdag) reageren.
Geekbuying inderdaad, ik zal ze eens mailen ;)
Pagina: 1 ... 37 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer