• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
wsmaal schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:56:
Het alternatief is mij bekend. Na het Initiëren van live TV op mijn Android 4.1.1 Mini PC (met native ROM) bevriest het ophalen van de video link. Dat gebeurt met uitzending gemist niet.
[...]
Ik ben dus op zoek naar een hdmi Android TV stick die "out of the box" werkt met de NPO App, incl. Live TV (en Netflix).
Ik ben bang dat die er nog niet is. Op zich kunnen die sticks dat qua hardware, maar niet met de sofware die de chinezen meeleveren. Met custom roms blijft het ook puzzelen. Zo dacht ik eindelijk een betere ROM gevonden te hebben met de Minix ROM, blijkt dat daar uitzending gemist inderdaad niet goed werkt terwijl die ROM in de benchmarks maximaaal scoort. Dus toch maar weer terug naar Finless 1.7.

En zo blijf je kuntselen want er is er niet 1 die alles helemaal 100% doet (Finess 1.7 is wel close...). Dus als je een out of de box oplossing zoekt moet je vrees ik nog even wachten, of je tablet met HDMI uitgang aan de TV hangen...

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Is het misschien een idee om een lijst te maken met verschillende roms en wat er wel en niet op werkt?

Verwijderd

Heb je de standaard dingen al geprobeerd? Zoals cache legen, app opnieuw installeren en een oudere versie van de app gebruiken? Wat ook nog kan is om gewoon gebruik te maken van de website. Stel de useragent in op iPad en de server geeft je MP4 bestanden.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30
kaasaanfiets schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:11:
Is het misschien een idee om een lijst te maken met verschillende roms en wat er wel en niet op werkt?
Wou ik sowieso voor de mx1 maken. En voor de cx919 ook trouwens.

Als je iets wil dat ootb werkt moet je imo geen android stick kopen. Je moet altijd wel wat tweaken.

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik vind het wel een goed plan om een lijstje te maken met geteste roms & bugs tov gebruikte model

Ik zal in ieder geval voor mij binnen komende minix neo x7 (rockchip rk3188) verslag doen zodat dat opgenomen kan worden in de fp.

Wat ik ook zie op de minix forums is dat ze Apps als xbmc tweaken en die minix versie dan wel weer lekker werkt :)

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Ik krijg vanmiddag de Ugoos UT1 binnen, ben erg benieuwd, heb er goeie dingen over gehoord. Zal m'n ervaringen posten (en evt. een eigen topic aanmaken :p )

• W.Zijlstra.
habermas schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:44:
Ik krijg vanmiddag de Ugoos UT1 binnen, ben erg benieuwd, heb er goeie dingen over gehoord. Zal m'n ervaringen posten (en evt. een eigen topic aanmaken :p )
Ben benieuwd! Heeft dezelfde CPU als de minix neo x7, alleen ik vond die ugoos minder mooi afgewerkt en de community leek klein - bij minix zijn ze vrij effectief bezig met firmwares.

Zien het graag :)

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pe1dnn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:14:
[...]

Ik ben bang dat die er nog niet is. Op zich kunnen die sticks dat qua hardware, maar niet met de sofware die de chinezen meeleveren.
Dat heb ik ervaren met de Onda Vi40 Elite tablet, die ik medio 2012 heb geïmporteerd. Uitstekende hardware met IPS panel, maar de software is blijven steken op RC3 (na Juli 2012 heeft Onda daaraan niets meer gedaan).
En zo blijf je kuntselen want er is er niet 1 die alles helemaal 100% doet (Finess 1.7 is wel close...). Dus als je een out of de box oplossing zoekt moet je vrees ik nog even wachten, of je tablet met HDMI uitgang aan de TV hangen...
Tablet via hdmi gekoppeld aan de TV is weliswaar een optie, maar een hdmi Android TV stick met AB heeft mijn voorkeur. Daarop draait nu ootb Netflix en NPO uitzending gemist. Weliswaar geen live TV, maar dat is dus met een custom rom op te lossen ;-)

Verwijderd

Ik heb dit even op XDA gepost. Misschien zijn er hier ook mensen die dit willen en kunnen :) of ervaring mee hebben.
Do you guys think it's possible to compile a Realtek USB adapter driver for this stick? For example the RTL8192CU which is commonly used in fairly cheap WLAN adapters. I would like to add a USB WLAN adapter as a replacement for the stock wifi, same reason as most of you because it doesn't preform as good as an A-brand wifi connection.

I have found some sources which point to the possibility to use a non-stock compiled driver. Root access is needed to change some files. This also goes for ethernet adapters, but I would like to use a WLAN adapter.: http://www.armtvtech.com/....php?f=66&t=231&start=230 The first part is compiling the driver the correct way and the second part is getting the compiled driver to work on the device. As the previous link shows both parts are possible at least on a MK808 HDMI stick. I have searched Google quite a lot for TCC8925 devices. The most active community seems to be for the CX-01 stick which is based on the same SoC as the TizzBird N1.

I would like to try it myself but I have no knowledge of compiling or Linux and I don't have a computer which has the resources to run a Virtual Machine.
What do you need? I think after reading:
- Linux distro
- A cross compiler (maybe ARM toolchain ?)
- The 3.0.8-tcc kernel: https://github.com/olexiyt/telechips-linux and http://www.cnx-software.c...s-cx-01-z900-tizzbird-n1/
- Realtek drivers 8192CU: http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

Drivers for ethernet adapters and commands to load them:
http://www.equisoforum.co...-Adapter-on-Equiso?page=3 (3.0.8-tcc.tar.gz)
http://www.pandawillforum...r-Wi-Fi-Performance/page5

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

wsmaal schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:03:
[...]

Dat heb ik ervaren met de Onda Vi40 Elite tablet, die ik medio 2012 heb geïmporteerd. Uitstekende hardware met IPS panel, maar de software is blijven steken op RC3 (na Juli 2012 heeft Onda daaraan niets meer gedaan).

[...]

Tablet via hdmi gekoppeld aan de TV is weliswaar een optie, maar een hdmi Android TV stick met AB heeft mijn voorkeur. Daarop draait nu ootb Netflix en NPO uitzending gemist. Weliswaar geen live TV, maar dat is dus met een custom rom op te lossen ;-)
Wat versta jij onder "live TV"?

• 418O2
Live TV op mijn stick.. heb het ook geprobeerd, maar toen realiseerde ik me dat ik op mijn tv, via internet in veel slechtere kwaliteit TV zat te kijken, wat ik ook gewoon via Ziggo kon kijken...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

418O2 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:29:
Live TV op mijn stick.. heb het ook geprobeerd, maar toen realiseerde ik me dat ik op mijn tv, via internet in veel slechtere kwaliteit TV zat te kijken, wat ik ook gewoon via Ziggo kon kijken...
Ja maar ik weet niet hoe lang ik nog over een ziggo lijn beschik ;)

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Via NPO app, Live TV Ned1, 2 en 3, waar ik uitsluitend incidenteel naar kijk. Kwaliteit lijkt ruim voldoende om abonnement op Ziggo TV t.z.t. op te zeggen ;-)

• pe1dnn
kaasaanfiets schreef op donderdag 26 september 2013 @ 01:11:
Op zich een goed idee, maar we hebben het hier over allerlei soorten Android sticks. Dat wordt een hele ingewikkelde tabel, die bovendien onderhevig is aan smaak en voortschreidende ontwikkeling.

Bijvoorbeeld ik gebruik een MK808B met Finless 1.7 ROM, maar wel met libstagefright patch, dus dit is alweer niet iets dat je zo kan downloaden (en ik heb dat malle boot scherm gepatched zonder die malle kleuren :) )

• W.Zijlstra.
In ieder geval nuttig om een schema'tje maken van dingen die niet werken + eventuele oplossingen :)

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
pe1dnn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:53:
[...]

Op zich een goed idee, maar we hebben het hier over allerlei soorten Android sticks. Dat wordt een hele ingewikkelde tabel, die bovendien onderhevig is aan smaak en voortschreidende ontwikkeling.

Bijvoorbeeld ik gebruik een MK808B met Finless 1.7 ROM, maar wel met libstagefright patch, dus dit is alweer niet iets dat je zo kan downloaden (en ik heb dat malle boot scherm gepatched zonder die malle kleuren :) )
Een optie is om een draadje te starten per type, dan kun je snel(ler) alles wat anderen al hebben uitgevogeld voor jouw specifieke stick teruglezen. Maar daarvoor zijn we misschien met net te weinig mensen en te veel verschillende soorten apparaatjes?

• 418O2
matthijsph schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:01:
[...]

Een optie is om een draadje te starten per type, dan kun je snel(ler) alles wat anderen al hebben uitgevogeld voor jouw specifieke stick teruglezen. Maar daarvoor zijn we misschien met net te weinig mensen en te veel verschillende soorten apparaatjes?
En lijken die dingen onwijs veel opelkaar.

• pe1dnn
DeviceROMAndroid versieProCon
MK808BFinless 1.74.1.1Goede Wifi ontvangstOude libstagefright.so, Afzichtlijk bootscherm
Stock4.2.1Slechte Wifi ontvangst, Oude libstagefright.so
Finless 2.14.2.1Nieuwe libstagefright.soSlechte Wifi ontvangst, lelijk bootscherm
Minix HFW4.1.1Nieuwe libstagefright.soSlechte Wifi ontvangst
Minix Neo G4 digitopMod4.2.1Nieuwe libstagefright.soWifi ontvangst lijkt ok maar probleem met NPO App

Zoiets? Kopieer de tabel en vul aan...

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

pe1dnn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 21:53:
[...]

Er zijn inderdaad heel veel maar ik zie een aantal sticks regelmatig terugkomen, waaronder de MK808B, Imito MX1/2, QX1/2, CX919, TizzBird N1.

Dan heb je de meeste wel gehad en veel maken gebruik van dezelfde chips. Smaak is altijd verschillend daar gaat het niet om, het is juist handig te weten op welke rom welke software wel of niet werkt.

• matthijsph
418O2 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:07:
[...]

En lijken die dingen onwijs veel opelkaar.
point taken
Aan de andere kant zijn de verschillende ROMs en tweaks niet 1 op 1 uitwisselbaar, wat het geheel wat onoverzichtelijk maakt.

Bijvoorbeeld voor de CX-919 kun je allerlei combinaties maken uit onderstaande ROMs en kernels:
Finless 1.4 (Android 4.1.1)
Finless 1.4 (Android 4.2.2)
Finless 1.5 (Android 4.2.2)
Nexus SDK
Stock kernels

Op een andere stick (vaak met dezelfde SoC) heb je hier volgens mij weer weinig aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
matthijsph schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:01:
[...]

Als je kijkt naar de Minix Neo x7 thread, een vrij populair apparaatje met best wat potentie - dat is redelijk dood. Door de versplintering van de apparaatjes op android gebaseerd is het beter om alle informatie te combineren. Er is vast ergens overlap, en anders wel ideeën en hulp wat ook voor andere typen geschikt is.
pe1dnn schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:07:
DeviceROMAndroid versieProCon

Zoiets? Kopieer de tabel en vul aan...
Ik steun jouw intiatief en zal mijn bevindingen in dit format rapporteren! Wat mij betreft kan dit aan de topic start toevoegd worden! Dit scheelt mensen met dit type stick bijzonder veel werk :)

Wat mij betreft kan dit ook aan de FP toegevoegd worden:

Minix Neo X7
Android 4.2.2
Chipset RK3188
CPU Cortex A9 (312MHz~1608MHz, Quad core)
GPU Mali 400 (Quad core)
Memory DDRIII 2GB
Storage 8/16GB
Wi-Fi 802.11b/g/n (2.4Ghz/5Ghz)
Bluetooth 4.0
SD card reader (Max 32GB)
$135,- (16gb), $116,- (8gb)

Hareware-foto
Youtube
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_235575_5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door W.Zijlstra. op 27-09-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
  • Laatst online: 04-09 10:02
Hallo, ik heb sinds vandaag een MK802IIIS maar het hele ding valt uit wanneer ik de google playstore open. Ik heb ook geen flauw idee waarin ik het moet gaan zoeken.

Heeft iemand misschien suggesties in welke hoek ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
DirkZzZ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:37:
Hallo, ik heb sinds vandaag een MK802IIIS maar het hele ding valt uit wanneer ik de google playstore open. Ik heb ook geen flauw idee waarin ik het moet gaan zoeken.

Heeft iemand misschien suggesties in welke hoek ik het moet zoeken?
De voedingen bij veel van die sticks zijn dramatisch slecht. Er zijn heel veel verhalen als die van jouw die daardoor veroorzaakt lijken want na gebruik van een goede voeding treed het niet meer op.

Ik gebruik zelf een Sony PS Vita voeding, zijn niet duur en wel goed. Enige nadeel is dat Sony rare palletjes heeft ingebouwd in de USB ingang waardoor alleen PS Vita USB stekkers passen, die palletjes moet je dus voorzichtig wegsnijden met een mesje. Voeding koste volgens mij iets van 10 euro.

Mogelijk zijn er meer goede USB voedingen, die bij die sticks zijn het in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
pe1dnn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:48:
[...]

De voedingen bij veel van die sticks zijn dramatisch slecht. Er zijn heel veel verhalen als die van jouw die daardoor veroorzaakt lijken want na gebruik van een goede voeding treed het niet meer op.

Ik gebruik zelf een Sony PS Vita voeding, zijn niet duur en wel goed. Enige nadeel is dat Sony rare palletjes heeft ingebouwd in de USB ingang waardoor alleen PS Vita USB stekkers passen, die palletjes moet je dus voorzichtig wegsnijden met een mesje. Voeding koste volgens mij iets van 10 euro.

Mogelijk zijn er meer goede USB voedingen, die bij die sticks zijn het in elk geval niet.
Ik maak op dit moment gebruik van de voeding van mijn oude samsung galaxy s1, is dit niet voldoende?

EDIT: Ik heb hem geflashed naar Android 4.2.2. en dat lijkt het te doen, bedankt voor het meedenken in iedergeval!

[ Voor 6% gewijzigd door DirkZzZ op 27-09-2013 19:57 . Reden: Mogelijk opgelost. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
DirkZzZ schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:51:
Ik maak op dit moment gebruik van de voeding van mijn oude samsung galaxy s1, is dit niet voldoende?
Als die voeding 2 ampere kan leveren terwijl de voeding stabiel 5 volt blijft denk ik wel. Maar ik vraag me af een telefoon lader dat wel kan. Die PS Vita voeding is trouwens volgens de specificatie 1,5 A, maar bij iedereen werkt het. Dus er is niet meer nodig of de voeding kan buiten spec toch iets meer leveren. Hoe dan ook het werkt en hij wordt niet heel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon proberen. Als het niet stabiel is merk je dat wel natuurlijk. Kan je dat tientje in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:43
Iemand die XBMC gebruikt, loopt dat een beetje soepel?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Puch-Maxi schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:51:
Iemand die XBMC gebruikt, loopt dat een beetje soepel?
Ja prima. Wat wil je precies weten?

:P

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

pe1dnn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 19:48:
[...]

Vergeet niet bij de Action hebben ze een 5V - 2100 mA voedingen voor 6 - 8 EUR.

• 418O2
De cx919 werkt lekker soepel. Gelijk een 4.2.2 rom opgeknald.

De mele f10 pro heeft wel een irritatiepuntje. Je kan hem als headset gebruiken, maar android default de audio ouput naar de mele en ik krijg t niet voorelkaar om in te stellen dat hij dat niet meer doet. Dus ik moet elke keer via de instellingen de audioinput goed zetten

• matthijsph
418O2 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:16:
...
De mele f10 pro heeft wel een irritatiepuntje. Je kan hem als headset gebruiken, maar android default de audio ouput naar de mele en ik krijg t niet voorelkaar om in te stellen dat hij dat niet meer doet. Dus ik moet elke keer via de instellingen de audioinput goed zetten
Mijn f10 pro is onderweg. Achteraf had ik dus beter toch niet die pro versie kunnen nemen?
Nou ja, wie weet vinden we nog een oplossing hiervoor...

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Met de Mele F10 kan ik de MK888 met de aan/uit toets niet uit/aan zetten. Alleen met de bijgeleverde AB.
Ook het aan/uit symbool op de systeembalk geeft uitzetten of opnieuw opstarten.... Opnieuw opstarten werkt; uitzetten niet. Allemaal weer net niet af, helaas.

[ Voor 45% gewijzigd door OgWok op 28-09-2013 14:12 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• 418O2
matthijsph schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:40:
[...]

Mijn f10 pro is onderweg. Achteraf had ik dus beter toch niet die pro versie kunnen nemen?
Nou ja, wie weet vinden we nog een oplossing hiervoor...
Is vast wel een oplossing voor. Verder is hij echt fijn hoor.

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:07
418O2 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:16:
De cx919 werkt lekker soepel. Gelijk een 4.2.2 rom opgeknald.

Welke rom gebruik je precies? Ik heb de cx919 vandaag binnen gekregen maar hij is niet echt stabiel (heb nog geen goede adapter erbij).

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 15:33
Wat is het beste wat ik voor €50 kan krijgen in de categorie mini android tv's? Shops als dealextreme etc is geen probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door boostie op 28-09-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
(overleden)
Ondertussen heb ik maar eens een review geschreven van mijn Imito Mx 2.
Op zich vraag ik me af of je een apparaat waar je zelfs office pakketten op kunt draaien alleen maar een mediaspeler moet noemen, maar het topic staat hier dus ga ik er maar in mee.

De review staat ook op tweakbolgs, maar mijn inziens is dat een site die los staat van GOT en zal dus als je die hier gaat zoeken ook niet kunnen vinden en dus zie ik dat niet als crosposting. Ondertussen wordt het wel een keertje tijd dat de android sticks in de pricewatch komen te staan want eigenlijk hoort deze review daar, maar ja, zonder items in de pricewatch kun je niets eens een review aanmaken.

Dat was de proloog, komt nu de review.

Imito MX 2 android tv stick

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/10yjs6r.jpg
Kiek, een android tv!

Ze bestaan ondertussen al een jaar of twee. Kleine computertjes in de vorm van een logge usb stick. In weze zijn het gewoon smartphones, maar dan zonder scherm, simkaartslot of een accu. Wat ze wel hebben is een hdmi stekker, usb en wifi, een arm soc met gpu, een geheugen en android als besturingssysteem. Een complete computer van 35 gram, nog geen 10 x 2 cm en een energieverbruik van 3 watt.

Je neemt een willekeurige monitor met een hdmi aansluiting en je douwt m dr gewoon in, de hele goeie halen gewoon hun stoom uit de hdmi, maar de meeste hebben een usb stroom adapter nodig. Dan heb je minimaal nog een bluetooth muis of keyboardje nodig en plots is je monitor of tv een smart tv geworden.

Maar niet een smart tv zoals je ze nu kunt kopen met maar enkele speciaal voor de fabrikant gemaakte apps, maar gewoon full android jelly bean en alle mogelijkheden die daarbij horen. En dat natuurlijk in glorious 1080 p, met games, apps en tv.

Natuurlijk kan dat ook met je moderne smartphone of tablet want die hebben tegenwoordig ook allemaal hdmi out. Alleen daar zitten wat nadeeltjes aan.

1.Dr moeten kabeltjes van en naar de power en hdmi. Wat op zich nog op te lossen is met een dock, maar wel in de buurt van je tv.

2. Het ziet er niet uit. De kabeltjes, het gedoe maakt t rommelig. Dat vindt jij misschien ok, maar moeder de vrouw heeft een huiskamer en geen knutselhok:)

3.als je een telefoon aan sluit moet hij altijd even omdenken en kan van slag raken. Mag je eerst weer de boel gaan resetten.

4. Vooral de wat goedkopere tablets hebben dan wel hdmi, maar zijn niet zo goed afgeschermd. Het gevolg is dat het touchscreen in de war raakt als je er een hdmi kabel indouwt, vanaf dat moment kun je m niet meer normaal bedienen.

5.Een tablet, en zeker een telefoon heeft een aantal extra taken zoals het scannen naar frequenties, apps op de achtergrond en optimalisaties voor batterijgebruik waardoor de performance niet optimaal is.

Met een android stick heb je niets van dit alles. Hij steekt gewoon achterin je monitor, alles wat er aanhangt is netjes weggewerkt en je bedient m met een bluetooth afstandsbedieninkje gewoon vanaf de bank in de woonkamer.

Zoals ik al zei bestaan ze al een jaar of 2. Toch zijn het nog vrij onbekende apparaatjes en kon je ze tot voor kort alleen op chinese sites als dealxtreme of alibaba bestellen. Ook op tweakers zoek je de reviews tevergeefs en ook als je in een winkel als Mycom naar een android stick vraagt komen ze doodleuk met een usb geheugenstick aanzetten:) Bij gebrek aan een creditcard was het dus wachten tot nederlandse webshops die dingen in de aanbieding hadden en dat is de hoofdreden waarom ik er nu pas eentje gekocht heb.

Na een tijdje heen en weer geneus is mijn keuze uiteindelijk gevallen op de IMITO MX 2
Een 2de generatie android stick, met 1 gb ram, 8 gb opslag. Een 1.6 dualcore rockchip en een mali 400 gpu. 69 euro inclusief gratis verzending bij smartimportsolutions.nl. Donderdag met ideal besteld, vrijdag ochtend om 9 uur al geleverd.

De mx 2 was er eerst als de mx 1, vrijwel dezelfde hardware, maar de oorspronkelijke aluminium behuizing veroorzaakte nogal eens problemen met wifi. De mx2 is van plastic in 5 trendy kleuren en heeft die problemen niet. Bij mij is de ontvangst dan ook uitstekend.

Daarnaast heeft de Imito 3 usb poorten. 2 micro, waarvan een voor de usb voeding en eentje waar een on the go adapter in kan en nog een gewone en standaard wifi en bluetooth aan boord. Dus lekker veel aansluitmogelijkheden.

DLNA

Wat ook belangrijk was. De Imito ondersteunt standaar DLNA. Dat is het protocol om via wifi films van je telefoon of tablet naar je tv te sturen. Op zich werkt dat op alle android devices door bv de app airpin lite te installeren waardoor je android tablet of stick een dlna ontvanger wordt, maar dan moet je altijd weer een extra handeling uitvoeren en bovendien heb ik gemerkt dat dat wel met android, maar bv niet met de ipad werkt.

De Imoto doet dat native, dus je loopt gewoon de kamer binnen, kies je net gemaakte filmpje en dan bv afspelen met de app imediashare en de Imito schakelt automatisch op dlna ontvangst. Geen kabels, geen gedoe. Het werkt gewoon. En in dit geval ook vanaf de ipad/phone. Hetzelfde geldt ook voor fotos en muziek.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/a477zn.jpg
Draadloos streamen vanaf je mobiel

Tot nu toe keek ik films van mijn aandroid htc streaming via mijn xbox. Dat werkt ook perfect, maar een xbox verbruikt wel mooi 170 watt, een van de redenen waarom ik oorspronkelijk deze stick wilde. Als je op deze manier een beetje veel films en tv series op je tv gaat kijken heb je binnen een half jaar die 69 euro kostende android stick er al uit, terwijl de Imito als je m 24/7 aanlaat staan in een jaar ongeveer 5 euro aan stroom kost!
Het feit dat je daarvoor een xbox gebruikt, die bijna 100 x zoveel energie verbruikt is gewoon idioot en ik voelde me er altijd een beetje ongemakkelijk bij als ik op die manier een filmpje aan t kijken was. Over inefficientie gesproken:)

XBMC werkt ook nog eens op deze stick, verder niet getest omdat android zelf genoeg mediafuncties heeft.

IN DE DOOS.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2hd45dy.jpg
Ik heb even een foto van t net gepikt want anders moet ik de hele zooi weer loshalen en daar heb ik even geen zin in, afgezien van de kleur zit er dus exact hetzelfde in als in mijn doos en ja, hij is echt zo klein:)

De imito komt in een vrij kleine lichte verpakking, het hele doosje past in de palm van je hand die weer zoals wel vaker in een veel te grote verzenddoos zit waar er wel 20 vannin zouden passen:) toennik de doos aannam viel me al op hoe licht het aanvoelde, je zou bijna denken dat ze me een lege doos hadden opgestuurt.

Bovenin het doosje ligt de imito zelf, een roze. ( want er was geen andere kleur, maar ach, dan vindt je m ook makkelijk achter de tv) daaronder een usb adapter, een usb naar micro usb kabel. Een on the go adapter kabel ( in weze een usb in naar micro usb out ) en een hdmi verlengsnoertje van een halve meter. Helemaal onderin ligt nog een a4 tje met ene handleiding en dat was het dan wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2uzphsx.jpg
De Imito MX 2 ( roze) aan de hdmi verlengkabel met de usb hub achter de tv..

INSTALLATIE
installeren is vrij simpel. Kapje van de android stick halen, dan komt de hdmi stekker te voorschijn die je dan in de hdmi in van je tv douwt. Usb lader in het stopcontact en kabeltje in de micro usb aansluiting aan de achterkant van de stick stoppen ( belangrijk, alleen de micro usb aansluiting aan de achterkant is voor de voeding, wat ook op het apparaatje staat aangegeven. Ik heb een tv met een usb aansluiting, maar blijkbaar levert ie niet genoeg stroom wat voor uitval zorgde als je een app aanklikte. met de meegeleverder usb adapter werkt alles zonder problemen. Tegen de tijd dat je je tv hebt aangezet is de Imito al bezig met opstarten. Een aan en uit knop zit er niet op. Na een minuutje staat android op je scherm. het hele proces gaat automatisch.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2zheiw1.jpg
Usb Keyboard, bluetooth muis, en usb harde schijf, het werkt gewoon allemaal out of the box, alleen die xbox controller moet ik nog even mee stoeien.

Ikzelf had voor het begin alleen een wireless muis met een usb dongle die dus zondermeer in de grote usb ingang van de stick gaat. De muis werkte vrijwel meteen.
Omdat er ook nog een xbox op de tv aangesloten is en daardoor de ruimte een beetje krap is, maar ook omdat de stick dan naar achter uitsteekt heb ik de imito ondertussen aan de meegeleverde hdmi verlengkabel gehangen. Op zich is dat gewoon een gevoelskwestie. Het apparaatje weegt maar 33 gram dus dat is geen belasting voor de hdmi ingang op de tv, maar je weet maar nooit, straks dondert iemand tegen de tv, android stick er tussen * knak*. Nu bungelt ie gewoon lekker achter het tv tafeltje.

Ondertussen heb ik er ook een usb hub aangesloten. Daar zit nu de usb dongle van de muis, een gewoon usb pc toetsenbord, een usb harde schijf en een usb xbox controller in. En dat werkt allemaal gewoon plug and play. In weze staat er nu gewoon een desktop.

Op een ding na. De xbox controller doet moeilijk.

Op zich moet een usb xbox controller gewoon werken, dat deed ie bij mij ook in eerste instantie. Ik heb er even lekker een paar zombies in dead trigger mee afgeknalt. Maar toen ik er daarna in andere games en emulators mee aan de slag wilde weigerde ie ineens. Resetten, stroom er af, niets hielp. De stick zag de controller gewoon niet meer.
Op een bepaald moment heb ik het keyboard er uitgetrokken ( het keyboard had een defect, een van de letters werkt niet dus ik dacht vast een hardware conflict. En inderdaad,
Ineens werkte de controller wel weer. Maar nadat ik weer een andere game wilde proberen begon de ellende weer.

Ik heb even gegoogeld en t probleem is bekend, bij alle android apparaten in het algemeen. Bij de meeste mensen werkt het altijd, maar soms heb je gewoon pech. Er wordt aangeraden een bluetooth controller zoals de playstation sixaxis controller te gebruiken. Die is bluetooth en zou zondermeer moeten werken. Maar die is nog in bestelling, dus daar kan ik verder nog niks over zeggen. Ter zijner tijd zal ik deze review updaten. Ik ga er in ieder geval van uit dat het goed komt.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/o8ti68.jpg
Starglider2 op de amiga, sonic op de sega, goldeneye op de n64 en msdos op de dosbox emulator.

Ondertussen heb ik wel een paar games geinstalleerd alsmede een aantal emulators waaronder de uae amiga, n64oid nintendo 64, psx4droid playstation en sega emulator en hoewel t een beetje behelpen is met de muis ( tot de bluetooth gamecontroller komt kan ik wel al zien dat alles als een trein loopt, zonder lag, helder geluid, en zoals bij de n46 duidelijk in een hogere resolutie dan de orginele nintendo. Vooral de intros van goldeneye en ridgeracer zijn nogal zwaar ( zwaarder dan de games zelf ) en ik weet nog dat mijn lg2x dualcore daar flink van ging stotteren, maar op de imito komen ze vrijwel probleemloos langs.

Op internet zijn veel soorten bluetooth afstandsbedieningennte vinden, meestal met een QWERTY toetsenbordje en mousepad ingebouwd. Sommige van heb hebben een beam functie zodat je de muis de accelerator kunt besturen.
Je pairt ze op dezelfde manier als met die toetsenbordjes voor je tablet. Ik ben nog een beetje aan t rondkijken voor zoiets, maar eigenlijk werkt alles al erg lekker met mijn bluetooth mouse. Daar kun je ook de simpelere games zoals angry birds, solitaire, of diamond dash spelen, filmpjes in de browser zoeken en het on screen toetsenbord mee bedienen maar dan wel met de nauwkeurigheid van een muis en dat is een stuk beter dan met een touchpad of beam mouse.

SOFTWARE

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/25ktrpt.jpg
Er draait dus standaard android 4.1 op wat dus inhoudt dat je zelf elke skin of mediasuit als xbmc dr op kan draaien. Maar ik vindt t prima zo, vooral met de aquarium screensaver op de achtergond:)

Standaard staat android 4.1.1 jellybean geinstalleerd zonder eigen skin, al kun je natuurlijk speciale launchers in de market downloaden zodat je smart tv er ook op het scherm als een smart tv uit ziet. Google market en google maps zijn ook van de partij en werken zonder problemen. Vreemd genoeg staat de youtube app er niet op, maar die kan je gelijk downloaden. Alles gaat op precies dezelfde manier als op je android telefoon. Google play starten, wifi router kiezen, wachtwoordje ingeven, accountje maken en klaar. Dr is een video app, een muziek app, een bestanden explorer, browser. De basics. Ook is er een ehomemediacenter, het gedeelte dat waarschijnlijk over je dlna waakt want veel meer dan server player en settings is dr niet. Ook is er geen bloatware geinstalleerd dus je stick is lekker schoon.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/f2sav7.jpg
En toen kon je dr ook nog eens op internetten, het moet niet te gek worden

Onderaan heb je de android onscreen toetsen, met als extra volume, een uit knop en een pijltje om dat android menu te verbergen, erg prettig als je een film wil kijken. Door met de muis van onder naar boven te bewegen komt dat menu weer te voorschijn. Met de uitknop kun je dus je android stick uitzetten. Alleen dan is ie ook echt uit en omdat er geen knoppen op de stick zelf zitten krijg je hem alleen weer aan door de adapterkabel er even uit te en weer in te steken. Persoonlijk vindt ik dat de imito zo weinig verbruikt ( onder load ongeveer net zoveel als de xbox in stand by:) dat ik de moeite niet eens neem en m gewoon aan laat staan. Dat doet ie dus nu al 2 dagen en al die tijd is ie stabiel gebleven.
De Imito wordt daar bij nouwelijks warm, mede doordat er beluchtingsgaatjes aan een kant zitten, maar ook omdat een arm processor gewoon weinig hitte genereert. Je moet m gewoon even vasthouden om te merken dat ie warm is. Zeg maar rustig koel.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2uy0hza.jpg
Er zijn boze tongen die beweren dat omdat mijn filmpjes alleen op youtube te zien zijn dat ik dan maar gelijk geen tv maak. O nee? En wat is dit voor apparaat dan?

Alle andere software, zoals games, uitzending gemist of netflix zul je dus zelf moeten instaleren. Ook emulators staan er niet standaard op. Van de apps kan ik tot nu toe zeggen dat alles werkt, youtube, uitzendinggemist, nos lopen als een trein wat ook geldt voor de games gezien de mali 400 gpu. Films kijken werkt foutloos, de meese formaten worden ondersteund, al heb ik 2 hi-rate mkvs die hij niet wil pakken. Misschien ook wel omdat ik alleen een hd ready tv heb. Maar ook daar ben nik nog niet helemaal uitgetest.

Ook bij de uitzendingemmist app is er een probleem. Je kunt niet naar de live nederland 1 2 en 3 streams kijken ( wel naar de on-demand filmpjes) volgens de makers zelf komt dat omdat je minimaal android jellybean moet hebben, maar dat heeft ie dus gewoon. Aan de andere kant werkt het ook niet op mijn archos game tablet. Het is vrij nieuw dat dit bij uitzendinggemist kan dus misschien ligt t gewoon aan hen.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/szfsqh.jpg
Je hebt een computer, een toetsenbord, een muis, een harde schijf en een monitor. Praktisch een desktop dus wat houdt je tegen om er een office suite als het gratis kingsoft office te draaien? Kompleet met tekstverwerker, presentator en een heuse spreadsheed :)

Al met al ben ik zeer te spreken over mijn aankoop en ik kan de Imito dus van harte aanraden. Op dit moment krijgt hij dan ook 4 van de 5 sterren en als straks de bluetooth controller binnen is en dat ook werkt ( daar ga ik eerst maar eens van uit gezien de verhalen op de fora ) krijt ie dr zelfs 5.

Nu nog even de specs.

Imito MX 2

1.6 GHz dual core processor: RK3066 (Rockchip) ARM Cortex-A9

Quad core video processor: ARM Mali 400 GPU

Bluetooth v 3.3

1GB RAM DDR3 werkgeheugen

8GB Nand Flash opslag geheugen

Android 4.1 Jelly Bean / 4.2 na update

Micro SD kaart slot (tot 32GB)

Je kunt hem hier kopen: http://www.smartimportsol...tick-google-tv-stick.html

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/301fu5s.jpg
Ahum, hoezo ben ik geen kunstenaar. Hier, een meesterwerk van de bovenste plank, getekend op mijn smart tv, met de muis nog wel:)

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Zou je xbmc willen testen met icefilms? En welke rom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
boostie schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:29:
Wat is het beste wat ik voor €50 kan krijgen in de categorie mini android tv's? Shops als dealextreme etc is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je die playstation sixaxis controller gekocht?

Ik heb eerlijk gezegd voorkeur voor de layout van xbox controllers, dus als iemand een deftige bluetooth controller van die soort kent, laat het mij weten :D

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zo, das een goeie deal. Was niet eens heel concreet op zoek, maar heb m gelijk maar besteld. Lijkt eigenlijk alle moderne opties en functies te hebben, en kost in de meeste webshops min 100€ euro. Top!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bestel er gelijk een remote bij, dat werkt het prettigste imo. Ik vind de mele remotes wel prettig.

En die stick is niet in de aanbieding; ze zijn gewoon zo goedkoop in china. Er zijn genoeg cowboys die die dingen voor dat geld in china kopen en ze in nederland voor 100+ doorverhandelen

[ Voor 49% gewijzigd door 418O2 op 29-09-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bluetooth of beter met usb receivertje?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
knuppelhout schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:22:
bluetooth of beter met usb receivertje?
ik heb een usb receiver. Ben niet zon fan van bt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Catch, jij hebt je Mele F10 pro hier gekocht zeker?
http://dx.com/p/mele-f10-...-control-voice-mic-225844

:edit: Ben trouwens een interessant (lichtjes verouderd) artikel tegengekomen omtrent het gebruik van controllers in android.
http://www.pocketables.co...ntrollers-on-android.html

Deze app zou blijkbaar enorm goed zijn om bij gelijk welke controller de knoppen te mappen: Google Play: USB/BT JoystickCenter GOLDDemo

Ik weet echter niet of je met een android tv touch input kan mappen. Indien dat het geval zou zijn, dan is praktisch elk spel speelbaar met een controller :D
Kan iemand het anders eens proberen?
Ik probeer al een tijdje Shadowgun: Dead Zone te spelen, maar dat gaat niet omdat je niet kan navigeren door de menu's zonder touchscreen.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Top, bedankt! :) Welke remote en usb receiver raad je aan?

[ Voor 6% gewijzigd door boostie op 29-09-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
Ik heb sinds kort de cx919. Niets anders dan gedoe mee tot nu toe. Hij loopt constant vast (soms na 1 minuut, soms pas na 5 min). Ik heb elk mogelijke rom geprobeerd maar helaas geen geluk.

Of hij loopt vast of ik krijg de melding Niet-ondersteund video formaat op mijn TV. Hoe groot is de kans dat dit aan de stroomadapter ligt? Of is mijn stick gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
418O2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:46:
Iemand hier netflix geïnstalleerd? Hij deed het bij mij niet. Schijnt normaal te zijn op 4.2.2. Oplossing is netflix 2.0.2 te installeren > https://dl.dropbox.com/u/...Black-Rotation-v2.0.2.apk

Zie ook www.freaktab.com/showthre...light=android+4.2+netflix
Ben jij toevallig nog achter een work-around gekomen? Heb deze versie ook uitgeprobeerd op 4.2.2. maar hij pauzeert dan op willekeurige momenten, even op pause en vervolgens op play klikken hij speelt weer verder maar 30 keer per aflevering gaat een beetje ver.

De standaard versie uit de playstore was een nog groter drama, daarbij moest ik na elke aflevering de cache legen om de volgende te bekijken en soms zelfs de gehele app data verwijderen om verder te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
DirkZzZ schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:35:
[...]

Ben jij toevallig nog achter een work-around gekomen? Heb deze versie ook uitgeprobeerd op 4.2.2. maar hij pauzeert dan op willekeurige momenten, even op pause en vervolgens op play klikken hij speelt weer verder maar 30 keer per aflevering gaat een beetje ver.

De standaard versie uit de playstore was een nog groter drama, daarbij moest ik na elke aflevering de cache legen om de volgende te bekijken en soms zelfs de gehele app data verwijderen om verder te kunnen kijken.
Ik heb 4.1.1 geinstalleerd uiteindelijk. Maakt verder weinig uit.

@hierboven ik heb mijn mele f10 van dx idd. Fijn ding. Imo wel een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb een tijd geleden een UG802+ gekocht. Binnen een week stuk, maar lang genoeg mee kunnen stoeien om tot de conclusie te komen dat het (voor mij) prut was; HD streamt niet en het werkte allemaal net niet lekker.

Toen over op een Raspberry Pi. Dik tevreden over, maarrrr... Doet geen Netflix. Dus weer aan het kijken naar een andere oplossing, maar ik kom er niet helemaal uit.

Het liefst heb ik één oplossing, dus straks géén Raspberry Pi meer. Dat betekent dat de stick/box XMBC moet draaien en Netflix. De Raspberry heb ik ivm 1080p materiaal aangesloten met een kabel. Dit betekent geloof ik dat de meeste stick al afvallen omdat ze alleen wifi doen.

Begrijk ik goed dat vanwege bedraad internet eigenlijk alleen een box mogelijk is, dus geen stick? En als ik dat goed begrijp, zijn er nog concrete tips om rekening mee te houden bij de aanschaf als je je bedenkt dat XBMC en Netflix het doel zijn?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Alle rk3188 quadcores doen wel hd. En je kan sticks via een usb naar rj45 kabel aansluiten. Je kan ook een box kopen (zoals die van minix), die heeft t standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Obiter dictum schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:03:
.....

Het liefst heb ik één oplossing, dus straks géén Raspberry Pi meer. Dat betekent dat de stick/box XMBC moet draaien en Netflix. De Raspberry heb ik ivm 1080p materiaal aangesloten met een kabel. Dit betekent geloof ik dat de meeste stick al afvallen omdat ze alleen wifi doen.

.....
Er zijn in dit topic verschillende mensen die hun stick bedraad hebben aangesloten met behulp van een usb-adaptertje. Dat moet dus kunnen.
Houd er rekening mee dat XBMC en Android nog niet helemaal uitontwikkeld is. Met de laatste alpha's kom je wel een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Omdertussen heb ik ook een videoreview van. Mijn imito mx2 gemaakt.

Hier issie.
http://youtu.be/ct9QPWOSvg8

Mocht iemand een oplossing hebben waarom de xbox controller niet op de imito werkt hoor ik het graag.
Ik heb de controller met een in the go kabel op mijm telefoon geprobeert en daar doet ie t wel dus t probleem zit duidelijk in de imito stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ThomaszD schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:35:
Ik heb sinds kort de cx919. Niets anders dan gedoe mee tot nu toe. Hij loopt constant vast (soms na 1 minuut, soms pas na 5 min). Ik heb elk mogelijke rom geprobeerd maar helaas geen geluk.

Of hij loopt vast of ik krijg de melding Niet-ondersteund video formaat op mijn TV. Hoe groot is de kans dat dit aan de stroomadapter ligt? Of is mijn stick gewoon niet goed?
De mijne is retour naar China omdat ik ook allerlei problemen had. Bij anderen werkt het echter wel prima dus het zal wel aan mijn specifieke CX-919 gelegen hebben. Wat wel hielp was de stock rom vervangen voor Finless 1.5 (overigens op aanraden van Geekbuying) waardoor ik minder vastlopers had en wel kon streamen via wifi. Ook kun je eens een andere stroom adapter proberen dan de meegeleverde adapter. Dat wil soms ook wel helpen.

Krijg nu een vervangend exemplaar maar denk dat ik de hele set direct in de verkoop doe met USB hub en LAN adapter. Vind het tot heden allemaal net niet. Ben misschien te kieskeurig maar heb nu tijdelijk een MK908 te leen en ook daarop is het allemaal niet zo werkend te krijgen als ik graag wil. Zo is Netflix erg blokkerig en werkt de Live TV app van Ziggo niet. Totaal heeft het me nu zo'n 20-30 uur gekost (inclusief flashen roms en USB-hub kopen en defect) en heb ik nog geen stappen gemaakt waar ik tevreden mee ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 29-09-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus die Mele F10 pro gekocht via DX. Ik mag wellicht rekenen op een ellenlange verzendtijd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:21:
Heb dus die Mele F10 pro gekocht via DX. Ik mag wellicht rekenen op een ellenlange verzendtijd? :D
Hij was bij mij na een dag of 10 binnen via dx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb een MK808B gekocht en binnen en moet zeggen dat het ding super werkt. Android 4.2.2 erop en de stick is zelf ook best snel. Enige probleem is de WIFI, die is over het algemeen niet stabiel.
Nu vindt ik hier wel meer klachten over op Internet, maar wat is de beste oplossing? Openmaken en solderen is niet zo mijn ding.
Nu zat ik me af te vragen, werkt zoiets als dit op die sticks?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/995637?WT.mc_id=gshop
En zo ja, geven die veel betere WIFI ontvangst?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-09 20:20
Vraagje, werken deze dingetjes ook zonder beeld? Ik zou er eentje aanwillen sluiten op mijn versterker en bedienen met mijn tablet, enkel voor muziek.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Xanion schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:42:
Ik heb een MK808B gekocht en binnen en moet zeggen dat het ding super werkt. Android 4.2.2 erop en de stick is zelf ook best snel. Enige probleem is de WIFI, die is over het algemeen niet stabiel.
Nu vindt ik hier wel meer klachten over op Internet, maar wat is de beste oplossing? Openmaken en solderen is niet zo mijn ding.
Nu zat ik me af te vragen, werkt zoiets als dit op die sticks?
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/995637?WT.mc_id=gshop
En zo ja, geven die veel betere WIFI ontvangst?
De beste verbinding heb je met een USB naar ethernet adapter. Daarvoor moet je wel een netwerk kabel kunnen aansluiten.

Ik weet niet of de adapter van Conrad werkt op Android.
Zelf heb ik voor een oude laptop zonder Wifi deze gebruikt:
http://dx.com/p/ultra-min...ess-network-adapter-48166

Dat is dezelfde als bij Conrad en iets goedkoper. Je zal wat langer moeten wachten. Het voordeel van Conrad is natuurlijk dat je het terug kunt sturen als er iets mee is. En ze leveren snel.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
Het zou inderdaad handig zijn, maar ik vermoed dat de stick(en android) geen dergelijke wifi adapter ondersteunt.
Maar daar kom je natuurlijk pas achter door het uit te proberen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:27
Ik heb sinds een week een MK809III in huis. Nu ben ik heel het weekend bezig geweest om er een andere ROM op te zetten. De eerste stap om Win7 het apparaat te laten herkennen werkt na veel moeite uiteindelijk wel en krijgt te zien in Apparaatbeheer dat er een Rockusb apparaat geinstalleerd is. Echter als ik RKandroidtool of een andere tool gebruik om de rom te laden, geeft de software aan dat hij geen RKapparaat herkent. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:57
Krijgertje1979 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:41:
Ik heb sinds een week een MK809III in huis. Nu ben ik heel het weekend bezig geweest om er een andere ROM op te zetten. De eerste stap om Win7 het apparaat te laten herkennen werkt na veel moeite uiteindelijk wel en krijgt te zien in Apparaatbeheer dat er een Rockusb apparaat geinstalleerd is. Echter als ik RKandroidtool of een andere tool gebruik om de rom te laden, geeft de software aan dat hij geen RKapparaat herkent. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en hoe het op te lossen is?
Mijn tip, doe ik ook met phones en tablets. Als het maar android is.

Neem een oude laptop of desktop. Gooi er een oude XP versie op. Koppel los van internet, en sluit dan dat android ding aan dat je wilt rooten of nieuwe rom opzetten.
Ben je van die herkenningsproblemen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Krijgertje1979 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:41:
Kan het zijn dat je het apparaatje aan de pc hebt aangesloten, toen op zoek bent gegaan naar een driver of de driver die automatisch geinstalleerd werd gebruikt?

Wat vaak gebeurt bij dit soort problemen is dat je de standaard plug & play driver van Windows geinstalleerd hebt. Je zou denken dat dit de bedoeling is, maar nee dus dit is precies wat het probleem oplevert met al die specifieke root tooltjes die alleen maar werken met een specifieke driver voor een android tablet/stick/box.

Ik heb ooit een halve dag gespendeerd met dit probleem en een 'HEMA' android tablet. Mijn oplossing? ik heb een andere laptop gepakt, heb éérst de drivers van een forum geplukt en geinstaleerd en daarna de tablet aan de machine (1e keer) gehangen: in 1 keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
Helaas heb ik niet ergens een Win XP pc liggen en ook geen XP licentie. Moet zeggen dat ik toch redelijk wat sites doorgespit heb en nergens ben tegengekomen dat Win7 een onoverkomelijk probleem is.

Wat betreft de drivers, dit zijn de drivers die bij Finless 1.7 zaten, gedownload van Freak-tab
Heb ook nog een Neomode rom geprobeerd die ik gedownload heb van het geekbuying forum. Deze zou ook geschikt zijn voor een MK809III, deze geeft hetzelfde probleem. Kan zijn dat ik wellicht toch andere drivers nodig heb, maar hoe weet ik zeker dat ik de juiste drivers heb, behalve dan doordat mijn stick herkend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bij mij was het ook wat geklooi (met name om de RKLoader drivers te installeren), maar dat lukte ook wel gewoon in Win7 zonder rare trucs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Krijgertje1979 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:17:
Helaas heb ik niet ergens een Win XP pc liggen en ook geen XP licentie. Moet zeggen dat ik toch redelijk wat sites doorgespit heb en nergens ben tegengekomen dat Win7 een onoverkomelijk probleem is.

Wat betreft de drivers, dit zijn de drivers die bij Finless 1.7 zaten, gedownload van Freak-tab
Heb ook nog een Neomode rom geprobeerd die ik gedownload heb van het geekbuying forum. Deze zou ook geschikt zijn voor een MK809III, deze geeft hetzelfde probleem. Kan zijn dat ik wellicht toch andere drivers nodig heb, maar hoe weet ik zeker dat ik de juiste drivers heb, behalve dan doordat mijn stick herkend wordt?
Misschien een overbodige vraag, maar voor alle zekerheid:
Er zit niet toevallig een knopje aan de zijkant dat je ingedrukt moet houden terwijl je 'm aansluit op USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
Klopt, zit een flash knopje wat je met een paperclip of naald moet indrukken terwijl de stick aangesloten wordt op de computer. Pas dan krijg je de pop-up dat er een USB apparaat herkent wordt en kun je de driver installeren. Dat gebeurt bij mij dus wel en ik kan de driver installeren zodanig dat apparaatbeheer een Rockusb apparaat weergeeft. Daarna zou het een simpele handeling moeten zijn om de rom te flashen met de bijbehorende softwaretool. Maar daar gaat het dus fout bij mij. Mijn stick wordt niet herkent door de software ondanks dat apparaatbeheer in Win7 dus wel het Rockusb apparaat ziet. Lijkt me iets met de driver te maken te hebben, maar weet het niet zeker. Kijken of er nog andere drivers online te vinden zijn.

Kan iemand wellicht aangeven welke rom en drivers ze gebruikt hebben om hun quadcore stick geflashed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Cobb schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:49:
Vraagje, werken deze dingetjes ook zonder beeld? Ik zou er eentje aanwillen sluiten op mijn versterker en bedienen met mijn tablet, enkel voor muziek.
Ik heb een stick met dlna ( imito mx 2) die dus automatisch switcht als je er muziek of video naar toe stuurt vanaf bv je telefoon dus dat werkt, maar als je er muziek op wil zetten zul je je toch eerst een monitor op aan moeten sluiten.

Ik kan je beter aanraden gewoon een tweede (goedkope) tablet te kopen, dat is in weze t zelfde ding maar dan kun je wel gewoon je nummers zoeken en met een leuke skin en een trendy dock ziet dat er ook nog eens stoer uit.

Er zijn vast wel apps die een stick on remote laten besturen zoals je wil, maar je krijgt geheid dat er iets tussen hangt, een melding of zoiets en dan krijg je van die he? waarom doet ie t niet gezeik. Tenzei je m puur voor muziek configureert, maar dan heb je weer dus een monitor nodig:)

Ik zeg t hieronder al, maar heb je al aan teen bluetooth audio ontvanger gedacht? Die heb je al vanaf 19 euro. http://www.conrad.nl/ce/n...Bluetooth-muziekontvanger

[ Voor 8% gewijzigd door verleemen op 02-10-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik heb inmiddels de Ugoos UT1 binnen. mooi apparaatje, maar de stock firmware is toch niet wat ik hoopte. grootste nadeel is dat deze firmware alleen maar analoog 2.0 stereo sound kan outputten. dan heeft het (voor mij althans) als media player weinig nut. ben nu aan het spelen met wat custom roms, en prompt is er een mogelijkheid voor hdmi passthrough en geeft mijn receiver netjes DTS aan bij een DTS mkv. bottomline dus: mooi apparaatje met veel potentie maar je bent wel aangewezen op custom roms/kernels en de community. overigens is het flashen van zo'n rom een fluitje van een cent en nog geen minuut werk als je eenmaal de drivers hebt geinstalleerd.
verder werkt XBMC ook nog niet lekker. blijkbaar is XBMC/Android/SMB geen combinatie en moet je je betanden via de mediaserver van Synology en via UPnP benaderen. ook niet heel handig dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:16
verleemen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:27:
[...]

Ik heb een stick met dlna ( imito mx 2) die dus automatisch switcht als je er muziek of video naar toe stuurt vanaf bv je telefoon dus dat werkt, maar als je er muziek op wil zetten zul je je toch eerst een monitor op aan moeten sluiten.

Ik kan je beter aanraden gewoon een tweede (goedkope) tablet te kopen, dat is in weze t zelfde ding maar dan kun je wel gewoon je nummers zoeken en met een leuke skin en een trendy dock ziet dat er ook nog eens stoer uit.

Er zijn vast wel apps die een stick on remote laten besturen zoals je wil, maar je krijgt geheid dat er iets tussen hangt, een melding of zoiets en dan krijg je van die he? waarom doet ie t niet gezeik. Tenzei je m puur voor muziek configureert, maar dan heb je weer dus een monitor nodig:)
De mijne hangt aan een monitor, maar die hoeft niet aan als ik muziek vanaf de nas laat afspelen, bedient door een app op mijn smartphone. Een USB Audio plugje stuurt het geluid naar mijn versterker.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
TheOmen schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:49:
[...]

De mijne hangt aan een monitor, maar die hoeft niet aan als ik muziek vanaf de nas laat afspelen, bedient door een app op mijn smartphone. Een USB Audio plugje stuurt het geluid naar mijn versterker.
Oh, ja, dom van me. Je kunt natuurlijk gewoon een bluetooth audio ontvangertje kopen, die heb je al voor 19 euro bij conrad. Die sluit je op je stereo aan en dan stuur je gewoon je muziek vanaf je telefoon/ tablet daar naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
moet zeggen dat ik na wat tweaken inmiddels razend blij ben met de Ugoos UT1 :)

draai een Finless 1.6 ROM van de Neo X7 i.c.m. een 1080p kernel die de cpu naar 1800 heeft geklokt, en inmiddels draait bijna alles als een zonnetje. XBMC is nog altijd een no-go (zie boven) maar met Mizuu heb je een prachtige movie-library die je zelf je player laat kiezen. heb inmiddels de beste ervaring met mVideoPlayer. Netflix app draait prima, net als Youtube, Soundcloud, TuneIn radio. Erg fijn om een complete Android experience op je big screen te hebben. Iemand nog een suggestie voor een music library app die smb sources kan benaderen? (werk nu met DS audio maar daarvan is de gui niet optimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkZzZ
pe1dnn schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:06:
[...]

Als die voeding 2 ampere kan leveren terwijl de voeding stabiel 5 volt blijft denk ik wel. Maar ik vraag me af een telefoon lader dat wel kan. Die PS Vita voeding is trouwens volgens de specificatie 1,5 A, maar bij iedereen werkt het. Dus er is niet meer nodig of de voeding kan buiten spec toch iets meer leveren. Hoe dan ook het werkt en hij wordt niet heel warm.
Het werkte wel, maar met films en dergelijke veel gebuffer en soms werd het allemaal wat instabiel of viel hij uit. Nu net een 2a 5v ladertje gekocht, eens kijken of dat het verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

habermas schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:08:
moet zeggen dat ik na wat tweaken inmiddels razend blij ben met de Ugoos UT1 :)

draai een Finless 1.6 ROM van de Neo X7 i.c.m. een 1080p kernel die de cpu naar 1800 heeft geklokt, en inmiddels draait bijna alles als een zonnetje. XBMC is nog altijd een no-go (zie boven) maar met Mizuu heb je een prachtige movie-library die je zelf je player laat kiezen. heb inmiddels de beste ervaring met mVideoPlayer. Netflix app draait prima, net als Youtube, Soundcloud, TuneIn radio. Erg fijn om een complete Android experience op je big screen te hebben. Iemand nog een suggestie voor een music library app die smb sources kan benaderen? (werk nu met DS audio maar daarvan is de gui niet optimaal)
Hoe is jullie gelukt om de juiste drivers te installeren, wanneer ik hem aansluit om mijn win8 laptop ziet hij netjes de het flash geheugen van de ut1 (mtp) door het knopje met paperclip in te drukken vind hij een Deice maar de drivers van rockchip werken niet.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
DirkZzZ schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:16:
Het werkte wel, maar met films en dergelijke veel gebuffer en soms werd het allemaal wat instabiel of viel hij uit. Nu net een 2a 5v ladertje gekocht, eens kijken of dat het verschil maakt.
Heb je het nu over die PS Vita lader of over een telefoon lader? Met die PS Vita lader heb ik totaal geen last van veel gebuffer of instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ViperTPR schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:38:
Hoe is jullie gelukt om de juiste drivers te installeren, wanneer ik hem aansluit om mijn win8 laptop ziet hij netjes de het flash geheugen van de ut1 (mtp) door het knopje met paperclip in te drukken vind hij een Deice maar de drivers van rockchip werken niet.
Die drivers moet je nog installeren, staat ook in de handleiding vd Finless rom (heb het in Win7 gedaan dus weet niet of/hoe het met Win8 werkt):

1) Remove any SDcard you may have installed.
2) Connected the supplied USB cable from the device OTG port to your PC.
3) Connect the Power supply to the X7.
4) Using a paper clip or something, hold the rest button in. YOu should "feel" it click when you press it.
5) While holding the reset button, now press the power button for about 2 seconds.
6) Windows should bong about finding a new device!

Driver install:
1) Now that we are in ROM flash mode as above, Windows should now have a new device found and it will be unknown.
2) Open the device manager in control panel. You should see a device listed as unknown with a yellow symbol in it.
3) RIGHT click on it and select "Update Driver".
4) You will get a dialog asking to search or browse my computer for the driver. Click Browse
5) On the next screen click the browse button. A file manager will open.
6) Now remember I told you to unzip this package to somewhere you know how to find it like the desktop?
7) Using the file manager point to this package, Click on the driver folder.
8) Then click on the folder for 32bit or 64bit depending on your OS.
9) Now click on your OS version, e.g. Win7, etc.
10) The OK button should now be available to click OK.
11) At this point the drivers should install. If not start over.
12) No matter what, reboot the PC now. Also unplug the Neo X7 and let it reboot
13) Once the PC is back up plug in the Neo X7 and repeat the steps for getting into flash mode!
14) Now this is important! If you did everything right when you go into flash mode (blank screen),
the PC FLash tool should now say at the bottom "Found RKAndroid Loader Rock Usb"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
habermas schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:20:
[...]

Die drivers moet je nog installeren, staat ook in de handleiding vd Finless rom (heb het in Win7 gedaan dus weet niet of/hoe het met Win8 werkt):

1) Remove any SDcard you may have installed.
2) Connected the supplied USB cable from the device OTG port to your PC.
3) Connect the Power supply to the X7.
4) Using a paper clip or something, hold the rest button in. YOu should "feel" it click when you press it.
5) While holding the reset button, now press the power button for about 2 seconds.
6) Windows should bong about finding a new device!

Driver install:
1) Now that we are in ROM flash mode as above, Windows should now have a new device found and it will be unknown.
2) Open the device manager in control panel. You should see a device listed as unknown with a yellow symbol in it.
3) RIGHT click on it and select "Update Driver".
4) You will get a dialog asking to search or browse my computer for the driver. Click Browse
5) On the next screen click the browse button. A file manager will open.
6) Now remember I told you to unzip this package to somewhere you know how to find it like the desktop?
7) Using the file manager point to this package, Click on the driver folder.
8) Then click on the folder for 32bit or 64bit depending on your OS.
9) Now click on your OS version, e.g. Win7, etc.
10) The OK button should now be available to click OK.
11) At this point the drivers should install. If not start over.
12) No matter what, reboot the PC now. Also unplug the Neo X7 and let it reboot
13) Once the PC is back up plug in the Neo X7 and repeat the steps for getting into flash mode!
14) Now this is important! If you did everything right when you go into flash mode (blank screen),
the PC FLash tool should now say at the bottom "Found RKAndroid Loader Rock Usb"
Alleen heb je een probleem als windows op een of andere manier al drivers heeft geinstalleerd.

Ik heb gewoon een oude XP-laptop zonder verbinding met internet.
Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
ThomaszD schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:35:

*Update*

Vanmorgen toch nog maar eens verder gaan zoeken op freaktab. Kwam dit topic tegen:
http://www.freaktab.com/s...(no-HDMI-signal)&p=101452
Deze rom + de 720p kernel die aangehaald wordt in het topic werken voor mij echt perfect! Mogelijk werkt de finless 1.5 rom niet met de nieuwe wifi chip die in sticks van na juli 2013 worden gebruikt.

Ben nog een beetje aan het uitproberen maar wifi lijkt goed te werken (streamen van een mp4 werkt in ieder geval prima over wifi).. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deweydasticker
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 11:48
Ik heb sinds een aantal dagen de Rockchip MK809III en alles werkt prima, alleen HD films lopen niet helemaal vloeiend. Heb nu een aantal mediaplayers geprobeerd (o.a. de standaard meegeleverde en MPlayer) maar dit maakt niet heel veel uit, behalve dat de standaard mediaplayer mijn LogitechK400 wel ondersteunt en mPlayer niet. Moet ik nog wat aan de instellingen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
iBood heeft weer een stick in de aanbieding voor mensen die het te veel risico vinden om in het Verre Oosten te shoppen.
ROCKCHIP MK809III ANDROID MINI PC MET WIFI EN BLUETOOTH

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik kijk zelf erg uit naar deze:
http://www.nuvola4k.com/
Die lijkt me krachtig genoeg om alle taken te kunnen uitvoeren die je op een tv-box zou willen doen inc. gamen met de familie.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
TheOmen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:21:
iBood heeft weer een stick in de aanbieding voor mensen die het te veel risico vinden om in het Verre Oosten te shoppen.
ROCKCHIP MK809III ANDROID MINI PC MET WIFI EN BLUETOOTH
Link? Zie alleen een Roomba
Deweydasticker schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:53:
Ik heb sinds een aantal dagen de Rockchip MK809III en alles werkt prima, alleen HD films lopen niet helemaal vloeiend. Heb nu een aantal mediaplayers geprobeerd (o.a. de standaard meegeleverde en MPlayer) maar dit maakt niet heel veel uit, behalve dat de standaard mediaplayer mijn LogitechK400 wel ondersteunt en mPlayer niet. Moet ik nog wat aan de instellingen doen?
MxPlayer, VLC en Archos player al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:36
418O2 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

Link? Zie alleen een Roomba
Ik denk dat ie 1dayfly bedoelt: http://www.1dayfly.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Excuus... twee door elkaar gehaald :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net de Tronsmart mk908II met 2 gb ram en quadcore cpu. Daar zit android 4.2 op zodat ik eindelijk ook live naar nederland 1, 2 en 3 kan kijken. Dat was de eerste dag ook helemaal geen probleem tot ik m gisteren weer aanzette. Nu stoppen de live streams na een paar minuten. De uitzendinggemist filmpjes zelf doen t een minuutje en dan staan die ook stil om dan na een tijdje weer een paar seconden te lopen en dan weer stil staan. Het gekke is dat de voortgangsbalk laat zien dat ondertussen de hele uitzending al binnengestreamt zit.

Bij de nos app is t zelfs erger, die kan ineens geen afspeelmogelijkheid op het apparaat vinden.

Youtube werkt wel nog goed, films vanaf de sd kaart kijken is ook geen probleem en ook streamen vanaf mijn telefoon met dlna werkt vlekkeloos.

De problemen doen zich dus specifiek bij de apps van de nederlandse omroep voor, en dan ook alleen op de tronsmart, op mijn htx one x lopen de nos journaal filmpjes wel en ook mijn ipad draait alles probleemloos, ook de livestreams.

Ondertussen heb ik alles uit de kast gehaald. Een cpu monitor dr op om te kijken of ie overpowered raakt, apps gedeinstalleert, uitgezet en weer geinstalleert, andere videoplayer dr bij. Hij wordt ook niet te heet en hij draait op de meegeleverde voeding en de ontvangst is uitstekend.

Ik heb in de reviews van google play gelezen dat in ieder geval bij de nos app er meer mensen zijn die afspeelproblemen met de nos app hebben, bv met de htc one, misschien dat ze aan de serverkant iets veranderd hebben, dat flikken ze wel vaker want voor de rest sta ik voor een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:22
verleemen schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:20:
Ik heb net de Tronsmart mk908II met 2 gb ram en quadcore cpu. Daar zit android 4.2 op zodat ik eindelijk ook live naar nederland 1, 2 en 3 kan kijken. Dat was de eerste dag ook helemaal geen probleem tot ik m gisteren weer aanzette. Nu stoppen de live streams na een paar minuten. De uitzendinggemist filmpjes zelf doen t een minuutje en dan staan die ook stil om dan na een tijdje weer een paar seconden te lopen en dan weer stil staan. Het gekke is dat de voortgangsbalk laat zien dat ondertussen de hele uitzending al binnengestreamt zit.

Bij de nos app is t zelfs erger, die kan ineens geen afspeelmogelijkheid op het apparaat vinden.

Youtube werkt wel nog goed, films vanaf de sd kaart kijken is ook geen probleem en ook streamen vanaf mijn telefoon met dlna werkt vlekkeloos.

De problemen doen zich dus specifiek bij de apps van de nederlandse omroep voor, en dan ook alleen op de tronsmart, op mijn htx one x lopen de nos journaal filmpjes wel en ook mijn ipad draait alles probleemloos, ook de livestreams.

Ondertussen heb ik alles uit de kast gehaald. Een cpu monitor dr op om te kijken of ie overpowered raakt, apps gedeinstalleert, uitgezet en weer geinstalleert, andere videoplayer dr bij. Hij wordt ook niet te heet en hij draait op de meegeleverde voeding en de ontvangst is uitstekend.

Ik heb in de reviews van google play gelezen dat in ieder geval bij de nos app er meer mensen zijn die afspeelproblemen met de nos app hebben, bv met de htc one, misschien dat ze aan de serverkant iets veranderd hebben, dat flikken ze wel vaker want voor de rest sta ik voor een raadsel.
Ik heb hetzelfde probleem met de NPO uitzending gemist app.
Ik heb nu deze geinstalleerd:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.riposte.gemist

en die werkt wel goed! Wel een wat minder mooie vormgeving, maar ja... (ik heb een cx919)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:38
De "gemist" app is inderdaad een uitkomst :). Ook op mijn Sony Xperia Z lopen de streams van de NPO niet (die van de NPO Uitzending gemist app dan weer wel). Wel jammer dat "gemist" niet alle programma's lijkt te laten zien.

Wat me trouwens wel opviel: Ik was afgelopen weekend bij een vriend van me op bezoek. En hij gebruikte ook de "Gemist" app icm. MXPlayer op zijn Android TV stick.

Met de "adaptive streaming" opties geactiveerd ben ik op mijn Sony Xperia Z gewend dat MXPlayer eerst de stream even in lage kwaliteit afspeelt en dan opschaalt naar het hoogst haalbare. Dit geldt voor zowel de Live streams van Ned. 1, 2, 3, Nederland24 als ook Uitzending Gemist.

Maar op zijn Android TV stick gebeurt dit niet. HIj blijft de stream op slechtste kwaliteit spelen terwijl hij een bedrade verbinding gebruikt. Hij heeft een RKM 802-IV

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-09 20:17

mvds

Totally awesome!

Iemand ervaring met deze dingen? Ziet er wel leuk uit, helaas alleen wel Android 2.3, maar geen geld volgens mij :)

http://www.ibood.com/nl/n...iaspeler_met_WiFi-dongel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Geen geld, maar als je de SoC specs leest en de ervaringen, dan kan je er ook niet al te veel van verwachten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een android tv setupbox hier zit een afstandsbediening bij maar deze werkt niet als ik de slingplayer app open heb staan. Is het op een of andere manier mogelijk deze in te stellen dat hij het ook in deze app doet? Dus dat ik naar boven of beneden druk en dat hij dan wisselt van kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mvds schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:36:
Iemand ervaring met deze dingen? Ziet er wel leuk uit, helaas alleen wel Android 2.3, maar geen geld volgens mij :)

http://www.ibood.com/nl/n...iaspeler_met_WiFi-dongel/
Je krijgt wat je betaald. Zeker geen hd films mee te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:58

Nakebod

Nope.

Dan heeft 1DayFly een betere aanbieding denk ik. ROCKCHIP MK809III voor 79.95.
Nu ben ik totaal niet op zoek naar een stick, maar zag hem toevallig staan.
Dus geen idee of het wat is, qua specificaties verwacht ik dat je hier veel meer aan hebt.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die van 1dayfly heb ik besteld :).

Een vriend van me heeft ook ongeveer zoiets maar dan nog net 1 generatie ouder (wel ook al met een Neon capable ARM architectuur erin dacht ik). En bij hem werken de meeste dingen, zoals ook XBMC met libstagefright, best aardig.

In ieder geval wil ik wel graag van mijn lompe mediacenter bak af, aangezien ik ook steeds minder video content bekijk die de postprocessing power van een volledig systeem nodig heeft.

En voor 80 euro vind ik het wel een mooi ding om eens te bekijken of ik iets heb aan deze oplossing. Mocht het bevallen, dan wil ik wel een keer iets luxers in 'box' vorm aanschaffen voor de netheid.

Overigens heb ik ook al wel wat kunnen testen via de MHL mogelijkheden van mijn Sony Xperia Z. En zo nu en dan eens een browser openen op je TV is toch ook best prettig. Hopelijk liggen de video decoding capaciteiten van de mali400 GPU in deze Rockchip een beetje in de buurt van de Adreno GPU in mijn Xperia Z. Want die laatste speelt echt bijna alles vloeiend af.

Ook MX Player PRO in HW modus speelt de livestreams en uitzending gemist van de NPO behoorlijk mooi af. Als in ieder geval dat ook goed gaat met de Rockchip, dan ben ik al heel tevreden.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 08-10-2013 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Op i-bood is vandaag een actie voor een Tizzbird F20.
Iemand enig idee of dit ding wat is?
Ik kan weinig reviews vinden laat staan of het ding is om te bouwen naar android 4 (Draait standaard op Gingerbread).

Iemand enig idee?

Reeds beantwoord dor I-bood zelf

[ Voor 8% gewijzigd door MauriX op 08-10-2013 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
helloitsme schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:55:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met de NPO uitzending gemist app.
Ik heb nu deze geinstalleerd:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.riposte.gemist

en die werkt wel goed! Wel een wat minder mooie vormgeving, maar ja... (ik heb een cx919)
Heelaas. Ook daar speelt ie een minuutje, laad gewoon door en stopt dan toch zomaar.
Heel vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
De i-bood van vandaag is een TizzBird F20 Android MiniPC mediaspeler met WiFi-dongel, zoals ook hierboven al meermaals genoemd.
De box interesseerd mij eigenlijk niet, ware het zo dat er een 'WiFi-dongel' bij zit.
Een klein plugje voor in de usb-poort die je ook wel eens bij laptops ziet.

Nu vraag ik me af of dit ook bij andere sticks gaat werken, de cx-919 bijvoorbeeld?!

Ik sta namelijk op het punt om een stick/box te kopen, maar ben er nog (steeds) niet helemaal uit welke het moet gaan worden.
Zoiezo een quad-core model met 2GB RAM.
Maar de vereiste voor een goede WiFi-verbinding is een hogere vereiste, omdat ik niet de beschikking heb pver het 'klooien' met kabels trekken etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dan zou ik sowieso voo reen 'box' gaan. Op androidbox.nl hebben ze diverse boxen die met externe antennes werken.

Als wifi echt je enige mogelijkheid is, dan is dat absoluut van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:30
dutchgio schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:15:
......ware het zo dat er een 'WiFi-dongel' bij zit.
......
Nu vraag ik me af of dit ook bij andere sticks gaat werken, de cx-919 bijvoorbeeld?!
......
Maar de vereiste voor een goede WiFi-verbinding is een hogere vereiste, omdat ik niet de beschikking heb pver het 'klooien' met kabels trekken etc..
Ik bezit de CX919 en deze heeft een externe wifi antenne die in mijn geval uitstekend werkt.
Er zijn meerdere sticks met een externe antenne die allemaal een prima wifi verbinding garanderen. Daar heb je geen wifi dongle voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 07:16
Mijn interesse voor een android stick is inmiddels ook gewekt.. Ik ben op zoek naar een simpele variant (een paar simpele apps (Youtube en uitzending gemist bijv.) en waarschijnlijk ook XBMC) met goede ondersteuning voor ten minste 720p. Wat ik hier zo lees is de mk808b wellicht een leuke optie is voor niet al te veel geld. Wel nog een paar vraagjes..
- Zijn er nog aantrekkelijke alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs?
- Welke afstandsbediening is aan te raden?
- Ik lees dat de bijgeleverde voeding niet altijd even stabiel werkt.. Is het nodig om een andere voeding aan te schaffen?
- Werkt de stick op stock ook soepel? Of is flashen aan te raden? (Is het flashen van een mk808b een beetje te doen?)

Bestellen bij geekbuying lijkt het meest 'veilig' wat betreft de kans op namaak chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 19-09 09:59
Frozen-Bullet schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:20:
Mijn interesse voor een android stick is inmiddels ook gewekt.. Ik ben op zoek naar een simpele variant (een paar simpele apps (Youtube en uitzending gemist bijv.) en waarschijnlijk ook XBMC) met goede ondersteuning voor ten minste 720p. Wat ik hier zo lees is de mk808b wellicht een leuke optie is voor niet al te veel geld. Wel nog een paar vraagjes..
- Zijn er nog aantrekkelijke alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs?
- Welke afstandsbediening is aan te raden?
- Ik lees dat de bijgeleverde voeding niet altijd even stabiel werkt.. Is het nodig om een andere voeding aan te schaffen?
- Werkt de stick op stock ook soepel? Of is flashen aan te raden? (Is het flashen van een mk808b een beetje te doen?)

Bestellen bij geekbuying lijkt het meest 'veilig' wat betreft de kans op namaak chips?
1. nee, de MK808 heeft de beste price/performance nu. Ik heb zelf de MK808b, maar je kunt beter de MK808 pakken. Bluetooth gebruik je in de praktijk niet en de MK808 heeft meer ROMs dan de "b" variant.
2. rc11 werkt perfect na een beetje oefenen
3. stock voeding meteen wegpleuren en vervangen door een PSP/ HP Touchpad/Nook/Ipad adapter. 5V 2000mah
4. stock rom is knudde, flashen naar Finless 1.7
5. Geekbuying of Banggood

too old, too cold

Pagina: 1 ... 36 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer