De MK808B is ook niet al te moeilijk te updaten, maar het betekend toch dat je alles weer opnieuw mag gaan instellen en mijn MK808B dient puur als media speler en dat gaat heus niet beter zijn, want het werkt gewoon al goed.
Bovendien werkt die 1.7 versie beter dan die nieuwere versie, vooral WIFI... Nieuw is niet altijd beter zo blijkt maar weer.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:00:
De MK808B is ook niet al te moeilijk te updaten, maar het betekend toch dat je alles weer opnieuw mag gaan instellen en mijn MK808B dient puur als media speler en dat gaat heus niet beter zijn, want het werkt gewoon al goed.
Ik heb op de 6de een Android Stick besteld bij GeekBuying,
maar deze is helaas nog steeds niet aangekomen. Ik maak gebruik van regular airmail; op hun website staat dat ik via http://www.singpost.com/index.php?quickTool=TrackItem#Quick mijn item kan tracken, maar die staat nu al sinds de 9de op Shipped to NL. Het is nu dus 12 dagen sinds het aankomen bij Singapore post en 9 dagen sinds het shippen naar NL. Moet ik me zorgen maken of er uberhaupt wat geshipped is?
maar deze is helaas nog steeds niet aangekomen. Ik maak gebruik van regular airmail; op hun website staat dat ik via http://www.singpost.com/index.php?quickTool=TrackItem#Quick mijn item kan tracken, maar die staat nu al sinds de 9de op Shipped to NL. Het is nu dus 12 dagen sinds het aankomen bij Singapore post en 9 dagen sinds het shippen naar NL. Moet ik me zorgen maken of er uberhaupt wat geshipped is?
In de email staat toch ook een 'Estimated Delivery Time' vermeld? Bij mij staat deze op '15-30 business days' dus volgens mij hoef jij je nog geen zorgen te maken. Lang is het welmaikeldus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:33:

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.
Oh je hebt gelijk. Ik heb eigenlijk alleen op de website naar shipping times gekeken (waar 7-14 stond), maar het is dus inderdaag 15-30 dagen. Dat is inderdaad langer, maar het is wel een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld bij een nederlandse webshop
Ondertussen een micro USB - USB adapter binnen gekregen om te kijken of de micro USB poort nog werkt. Eveneens geen enkele reactie dus het lijkt dat zowel de normale USB als de micro USB poort compleet stuk is. Stick reageert niet meer als je er iets in stopt.
Vreemde is echter wel dat als ik de stick via micro USB aan mijn laptop hang dan wordt hij direct herkend in de flash tool. Snap er niks van, geen enkele connectie in 3 verschillende roms wat ik er ook aan hang terwijl het wel direct werkt met de connectie naar de PC. De poorten lijken dus niet stuk
Vreemde is echter wel dat als ik de stick via micro USB aan mijn laptop hang dan wordt hij direct herkend in de flash tool. Snap er niks van, geen enkele connectie in 3 verschillende roms wat ik er ook aan hang terwijl het wel direct werkt met de connectie naar de PC. De poorten lijken dus niet stuk
Al maanden draai ik mijn MK808 en laatste tijd met Finless 1.7 rom en dat gaat super. Wifi gaat ook redelijk, bedraad ook via USB/RJ45 adapter maar iedere keer als ie aangezet wordt moet ik in settings even de ethernet adapter uit zetten en weer aan om verbinding te krijgen
Suggesties wat daar aan is te doen ?
Verder zoek ik nog een goede app om muziek, films en streaming zaken (van NAs en internet) bediend vanaf een android smartphone eenvoudig via de MK808 af te spelen, iemand goede suggesties ?
Denk dat er binnekort een MK888 bij komt, AV uitgang is helemaal fraai gezien een oude TV boven zonder HDMI !
MK808 kan dan naar m'n zussie, die kan via Es File explorer over FTP keurig bij alle media op mijn NAS en vanaf daar dus alles afspelen over Internet
.
Verder zoek ik nog een goede app om muziek, films en streaming zaken (van NAs en internet) bediend vanaf een android smartphone eenvoudig via de MK808 af te spelen, iemand goede suggesties ?
Denk dat er binnekort een MK888 bij komt, AV uitgang is helemaal fraai gezien een oude TV boven zonder HDMI !
MK808 kan dan naar m'n zussie, die kan via Es File explorer over FTP keurig bij alle media op mijn NAS en vanaf daar dus alles afspelen over Internet
Wat is er dan mis met XBMC?reddo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:36:
....
.....
Ben nog op zoek naar een goede video speler voor de cx-919. Ik zoek er een die overweg kan met DVD5 video directories met films waarbij bijvoorbeeld zelf de menu's zijn gemaakt. Of verschillende afleveringen op een DVD5 zijn samengevoegd. De Archos Video Player werkt helaas enkel met DVD5 die uit de winkel komen. Blijkbaar kan hij deze herkennen. Alles wat Archos niet herkend is niet af te spelen en ook niet te zien. Heb al een hele bundel andere video appjes geprobeerd maar niks werkt goed.
Het idee is een USB-HD met een paar 100 DVD5 films erop en die te koppelen aan de CX-919.
Iemand suggesties?
Het idee is een USB-HD met een paar 100 DVD5 films erop en die te koppelen aan de CX-919.
Iemand suggesties?
[ Voor 13% gewijzigd door peter_survey op 18-09-2013 21:43 ]
Ik gebruik op mijn tablet MX Player voor het streamen/afspelen van films. Deze kan gewoon een intent van een file manager openen en speelt het vervolgens af.reddo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:36:
Verwijderd
Voor de mensen die ook een TizzBird N1 hebben is dit een hele handige site: http://tizzbird.se/Tizzbird-support.htm Het is in het Zweeds maar met Google Translate snap je het wel
.
Helaas werkt de MX Player niet geweldig met DVD5 directories die op een harde schijf staan. Bij elke bestandsovergang hapert de film en verschijnt er kort een zwart scherm.maikeldus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:17:
[...]
Ik gebruik op mijn tablet MX Player voor het streamen/afspelen van films. Deze kan gewoon een intent van een file manager openen en speelt het vervolgens af.

[ Voor 23% gewijzigd door peter_survey op 24-09-2013 10:38 ]
die 720p geldt dan alleen voor de GUI he, of worden (1080p) films dan ook in 720p uitgezonden?Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:00:
Dit is wel met Finles 1.5 rom en leolas kernel 720p vind iconen op 1080p te klein ( en is me device spoofed als een Samsung GT I9300)
MK888 net vanochtend binnengekregen. Analoog beeld via R/W/G kabeltje is redelijk. Via HDMI goed.
Uitzendinggemist valt qua beeld tegen. Logo van zender rechtsboven is nauwelijks te herkennen...... Sommige ondertitels zijn nauwelijks te lezen.
WiFi is ok en de warmteontwikkeling valt ook mee.
Wordt nog even verder stoeien.
Uitzendinggemist valt qua beeld tegen. Logo van zender rechtsboven is nauwelijks te herkennen...... Sommige ondertitels zijn nauwelijks te lezen.
WiFi is ok en de warmteontwikkeling valt ook mee.
Wordt nog even verder stoeien.
[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 19-09-2013 13:21 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
Nee hoor dit zit wel goedmaikeldus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:33:
Ik bestel zelf altijd via DHL aangezien ik wachten haat en graag 15 euro wil betalen voor snelle verzending en goeie track and trace
Verwijderd
Ik neem aan dat dat 1080p films op een 720p firmware ook in 720p word uitgezondenhabermas schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:43:
[...]
die 720p geldt dan alleen voor de GUI he, of worden (1080p) films dan ook in 720p uitgezonden?
Maar aangezien ik toch geen films download maar alles kijk via icefilms of 1channel (dat is max 720p) vind ik het prima zo
Ik zit er aan te denken de cx-919 terug te sturen; zelfs 1m naast de router haal ik max 1mbps; da's natuurlijk kansloos.
Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren of met een andere ROM bijvoorbeeld betere resultaten halen?
Heb nu de finless bob 1.5 met android 4.2.2 draaien...
Zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren of met een andere ROM bijvoorbeeld betere resultaten halen?
Heb nu de finless bob 1.5 met android 4.2.2 draaien...
[ Voor 3% gewijzigd door beschuitfluiter op 19-09-2013 14:59 ]
¯\_(ツ)_/¯
Je hebt gelijk inderdaad, ik dat dat het alleen om de UI ging maar volgens deze post ook om de output van 1080p videos.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:01:
Ik neem aan dat dat 1080p films op een 720p firmware ook in 720p word uitgezonden
Ik heb een Tizzbird N1 aangeschaft, werkt perfect maar wifi snelheid laat te wensen over.
Zijn er tweakers hier die een ethernet to lan adapter werkend hebben gekregen?
Ik heb de Nederlandse helpdesk gebeld maar officieel ondersteunen doen ze niet.
''misschien dat 1 of 2 het zouden kunnen doen''.... tsja.... speld in een hooiberg met al het aanbod.
Dus iemand die dit werkend heeft?
TIA
''misschien dat 1 of 2 het zouden kunnen doen''.... tsja.... speld in een hooiberg met al het aanbod.
TIA
http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753ScooBY_DoO schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:58:
Ik heb een Tizzbird N1 aangeschaft, werkt perfect maar wifi snelheid laat te wensen over.
TIA
Volgende keer even zoeken in het forum, ik denk dat dezelfde link nu al haast 10 keer is voorbijgekomen
Is gewoon plug en play, vanaf android 4.0 zit de support er in voor ethernet adapters.
Snelheid van mijn 200/20mb abbotje is 100/20 via usb ethernet, dus het maximale wat de adapter aankan en dat is precies hetzelfde als een niet-chinees model dat ik ook heb, dus aan de kwaliteit ligt het dus niet.
[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 19-09-2013 17:12 ]
Geef mij dan eens de zoekterm waarop ik die link vindMusicAddict schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:09:
[...]
http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753
Volgende keer even zoeken in het forum, ik denk dat dezelfde link nu al haast 10 keer is voorbijgekomen
Is gewoon plug en play, vanaf android 4.0 zit de support er in voor ethernet adapters.
Snelheid van mijn 200/20mb abbotje is 100/20 via usb ethernet, dus het maximale wat de adapter aankan en dat is precies hetzelfde als een niet-chinees model dat ik ook heb, dus aan de kwaliteit ligt het dus niet.
Dit is het enige topic waarin tizzbird wordt gevonden, en ik ben niet lui maar na 15 pagina's ctrl-f vond ik het wel leuk geweest.
Thnx iig voor je input
Term zoals 'Ethernet' in het ''dit topic ->zoek in het forum' balkje boven aan de paginaScooBY_DoO schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:56:
[...]
Geef mij dan eens de zoekterm waarop ik die link vind![]()
Dit is het enige topic waarin tizzbird wordt gevonden, en ik ben niet lui maar na 15 pagina's ctrl-f vond ik het wel leuk geweest.
Thnx iig voor je input
Control F is zo passé (al vind ik soms ook posts niet meer terug dat er niet van
[ Voor 5% gewijzigd door MusicAddict op 19-09-2013 18:29 ]
Gebruik ik ook al, maar dat werkt dus gewoon vanaf de tablet (prima maar niet kiezen op de smartphone en spelen op de TV dus)maikeldus schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:17:
[...]
Ik gebruik op mijn tablet MX Player voor het streamen/afspelen van films. Deze kan gewoon een intent van een file manager openen en speelt het vervolgens af.
XBMC vind ik ruk, gewoon via ES File explorer browsen op de NAS en dan afspelen werkt (vindt ik) veel makkelijker en sneller. Maar dat gaat dus ook niet via de Smartphone
Verwijderd
MusicAddict, ik heb ook de USB-LAN adapter die je noemt maar is niet aan de praat te krijgen met de Tizzbird N1. Firmware die ik heb draaien is: [stick n1] [TizzBird FW] 3.20 tizzbird 13.07.31MusicAddict schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:09:
[...]
http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753
Nog tips? Waar zou ik moeten zien dat hij op LAN loopt ipv Wireless?
Hmm, je zou dat kunnen zien in zowel de menubalk (dan zie je een ethernet icoontje), en in de settings moet uiteraard ethernet aanstaan. Bij mijn MX1 is dat een apart kopje zoals wifi. En dan daar kan ik hem aan of uit zetten.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:54:
[...]
MusicAddict, ik heb ook de USB-LAN adapter die je noemt maar is niet aan de praat te krijgen met de Tizzbird N1. Firmware die ik heb draaien is: [stick n1] [TizzBird FW] 3.20 tizzbird 13.07.31
Nog tips? Waar zou ik moeten zien dat hij op LAN loopt ipv Wireless?
Vind het raar dat hij niet werkt, heb je hem al op je PC getest? (wel even de drivers intalleren, moest ik op Win7 iig wel), maar android hoort er in principe standaard ondersteuning voor te hebben..
Verwijderd
XeNeRgY en MusicAddict bedankt voor de info echter is er niets in de android settings te vinden over LAN instellingen als in het Tizzbird eigen settings scherm. Heb nu een 2e dezelfde geprobeerd echter ook geen resultaat. Denk dat er toch iets in de firmware zit wat het blocked of niet ondersteund.
@MusicAddict begrijp ik het goed dat je zelf de MX1 hebt en niet de N1?
Ik heb hem niet op de PC getest zal dat morgen nog eens doen maar verwacht dat het daar wel werkt.
Ik heb hem niet op de PC getest zal dat morgen nog eens doen maar verwacht dat het daar wel werkt.
Dat beloofd weer weinig goeds.... Blij dat ik er 2 besteld hebVerwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:28:
XeNeRgY en MusicAddict bedankt voor de info echter is er niets in de android settings te vinden over LAN instellingen als in het Tizzbird eigen settings scherm. Heb nu een 2e dezelfde geprobeerd echter ook geen resultaat. Denk dat er toch iets in de firmware zit wat het blocked of niet ondersteund.
Ik vroeg toch duidelijk of dit op een N1 getest was en niet op een willekeurige android stick....
Er is nog geen goede. De Gotham alpha's hebben libstagefright ondersteuning maar veel plugin's werken niet door python problemen (vanwege niet ondersteunen van locale in Android's libc bibliotheek). Dat zijn plugin's zoals icefilms, 1channel en youtube. Voor youtube is natuurlijk een beter alternatief maar voor icefilms en 1channel niet.elinx schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:27:
Wat is er dan mis met XBMC?
Alternatief is terugvallen op de Frodo test build van 19 februari, daar werken de plugins wel maar geen libstagefright (of half, was work in progress) en als je hem op Nederlands zet is maar een gedeelte vertaald. Voor afspelen moet je een externe player gebruiken. Officiele Frodo heeft wel alle vertalingen maar kent weer geen ondersteuningvoor externe players.
Kortom, verschillende versies maar niet 1 die helemaal goed is. Gotham is ook nog alpha en hoewel het meestal goed werkt is er geen garantie want het is een product in aanbouw.
Ik gebruik nu de 19 februari Frodo build in het Engels met MX Player Pro als externe player, dat is op dit moment voor mij de meest bruikbare installatie. Maar ideaal is het niet.
Heb hier een vreemd probleem met een K-R42 (MK888) en een Mele F10 Flymouse. Op de Mele zit een aan/uitknop. Als ik daar op druk gaat de K-R42 niet uit. Ook als ik op de knop op de desktop klik aan/uit krijg ik wel uitschakelen en opnieuw opstarten; maar als ik op uitschakelen klik gaat tie niet uit....
Zie ik iets over het hoofd? Anderen ook die ervaring?
[Edit] Leverancier heeft al gemeld dat de Mele F10 een universele AB is en de MK888 alleen met de bijgeleverde AB uit gezet kan worden............ what a bummer. Word erg moe van al die AB's.
Zie ik iets over het hoofd? Anderen ook die ervaring?
[Edit] Leverancier heeft al gemeld dat de Mele F10 een universele AB is en de MK888 alleen met de bijgeleverde AB uit gezet kan worden............ what a bummer. Word erg moe van al die AB's.
[ Voor 22% gewijzigd door OgWok op 20-09-2013 11:19 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Mocht je adapter ook niet op je PC werken, dan is die waarschijnlijk stuk. Doet ie het wel op je PC dan wordt jou specifieke adapter niet ondersteunt van de verise van Android op je apparaat.Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 21:28:
Ikzelf heb een iMito MX1 en die doet het met de ethernet adapter. Ik heb nog wel een Sitecom adapter liggen die het ook moet doen op Android. Mocht je willen, dan kan je die wel overnemen voor de kostprijs (ik meen 3 Euro) plus verzendkosten..
CU, RonK
Ik heb een paar dagen geleden de Quad Core Android 4.2 TV Box "ATV" binnen gekregen en ik heb er inmiddels mee gespeeld. Afspelen van HD films (MKV, 1080p) gaat met alle codecs vloeiend. Benchmarks wijzen uit dat de performance van deze box tussen een S3 en S4 in ligt. Emulatie gaming (SNES) gaat ook totaal zonder problemen. Wifi kwaliteit is ook goed, kortom een aanrader als media speler/htpc.
Voor aanvullende vragen of info kan er een PM gestuurd worden.
Product link:
http://www.chinavasion.co..._RAM_Full_HD_Output_DLNA/
http://bitroad.co.uk/inde...=11877&controller=product
Product link:
[ Voor 20% gewijzigd door Stephan224 op 20-09-2013 10:38 ]
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Stephan, speel je die mkv's binnen XBMC af of via bijv. MXplayer in Android? ik krijg volgende week de Ugoos UT1 binnen, zal m'n ervaringen ook posten hier.
Ik heb onlangs een Imito QX2 besteld en wil 'm gaan bedienen met een app op mijn telefoon zoals RKremote of droidmote.
Nu zullen deze apps natuurlijk wel eerst geinstalleerd moeten worden. Hoe doe ik dit zonder bediening?
Als ik een normale muis inplug, doet die het dan gewoon?
Nu zullen deze apps natuurlijk wel eerst geinstalleerd moeten worden. Hoe doe ik dit zonder bediening?
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Of ik dat ding nu in mijn tablet, telefoon of stick doe, werkt allemaal prima sinds android 4.0. Je vroeg om een ethernet adapter die goed is en deze hebben wij hier in dit topic wel allemaal zowat aangeschaft. Als het niet werkt ligt het toch aan je android versie (of aan je stick, dat kan ook nog)ScooBY_DoO schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:52:
[...]
Dat beloofd weer weinig goeds.... Blij dat ik er 2 besteld heb![]()
Ik vroeg toch duidelijk of dit op een N1 getest was en niet op een willekeurige android stick....
Wat voor CPU heeft dat ding? Is toch gewoon een redelijk moderne A9 chip?
Edit: nu begin ik toch te twijfelen, of het nu 4.0 of 4.1 was. Als het het tweede is dan heb je een andere rom nodig. (als ie op 4.0 loopt) Had het ergens gelezen in de android developer notes maar weet niet meer precies welke.
Ja, toestsenbord, muis het werkt. Inderdaad voor de eerste keer wel zo handigbramv82 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:05:
Ik heb onlangs een Imito QX2 besteld en wil 'm gaan bedienen met een app op mijn telefoon zoals RKremote of droidmote.
[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 20-09-2013 11:24 ]
Een airmouse is echt wel prettig hoor. Voor 20 euro heb je wel wat.
Ik speel mijn media via XBMC, de HD film test heb ik ook via XBMC gedaan. XBMC is mijn front-end.habermas schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:05:
Stephan, speel je die mkv's binnen XBMC af of via bijv. MXplayer in Android? ik krijg volgende week de Ugoos UT1 binnen, zal m'n ervaringen ook posten hier.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Mijn CX-919 gaat vandaag retour naar China in verband met (in elk geval in de rom zelf) niet reagerende USB en micro USB poorten. Deze reageren enkel wanneer ik mijn CX-919 aan mijn pc koppel om te flashen. Ik kan de CX-919 dus wel booten maar niet bedienen omdat de USB poorten niet reageren
[quote]MusicAddict schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 11:20:
[...]
Of ik dat ding nu in mijn tablet, telefoon of stick doe, werkt allemaal prima sinds android 4.0. Je vroeg om een ethernet adapter die goed is en deze hebben wij hier in dit topic wel allemaal zowat aangeschaft. Als het niet werkt ligt het toch aan je android versie (of aan je stick, dat kan ook nog)
Edit: nu begin ik toch te twijfelen, of het nu 4.0 of 4.1 was. Als het het tweede is dan heb je een andere rom nodig. (als ie op 4.0 loopt) Had het ergens gelezen in de android developer notes maar weet niet meer precies welke.
[...]
4.0 en cortex A5, en de ene stick is de andere niet vandaar mijn verwijzing naar de N1.
Dat hij het bij jou op alle android aangestuurde apparaten prima doet is natuurlijk prachtig maar ik ging er van uit dat je een N1 had en dit op eigen ervaring baseerde.
Maarja, ik wacht het wel af, mochten ze het niet doen gaan ze weer in de verkoop.
[...]
Of ik dat ding nu in mijn tablet, telefoon of stick doe, werkt allemaal prima sinds android 4.0. Je vroeg om een ethernet adapter die goed is en deze hebben wij hier in dit topic wel allemaal zowat aangeschaft. Als het niet werkt ligt het toch aan je android versie (of aan je stick, dat kan ook nog)
[...]
4.0 en cortex A5, en de ene stick is de andere niet vandaar mijn verwijzing naar de N1.
Dat hij het bij jou op alle android aangestuurde apparaten prima doet is natuurlijk prachtig maar ik ging er van uit dat je een N1 had en dit op eigen ervaring baseerde.
Maarja, ik wacht het wel af, mochten ze het niet doen gaan ze weer in de verkoop.
Verwijderd
Hier informatie over USB to RJ45 bij de CX-01 een TCC8925 chip Android stick: http://www.armtvtech.com/.../viewtopic.php?f=32&t=380 en voor de link naar de drivers http://www.equisoforum.co...-Adapter-on-Equiso?page=3 (3.0.8-tcc.tar.gz). 3.0.8-tcc is ook de kernel versie op de TizzBird N1.
De drivers voor ASIX USB to RJ45 zouden al in de kernel moeten zitten, maar als ze er niet inzitten dan zou je misschien die dirvers kunnen gebruiken? Ik weet eigenlijk niet of je op deze manier wel drivers kunt toevoegen want het zou plug en play moeten zijn. Verder heb je natuurlijk bij de TizzBird N1 niet de optie in Android zelf om Ethernet aan te zetten.
Misschien is deze app iets. Alleen heb je er wel root voor nodig: Google Play: Ethernet Droid
De drivers voor ASIX USB to RJ45 zouden al in de kernel moeten zitten, maar als ze er niet inzitten dan zou je misschien die dirvers kunnen gebruiken? Ik weet eigenlijk niet of je op deze manier wel drivers kunt toevoegen want het zou plug en play moeten zijn. Verder heb je natuurlijk bij de TizzBird N1 niet de optie in Android zelf om Ethernet aan te zetten.
Misschien is deze app iets. Alleen heb je er wel root voor nodig: Google Play: Ethernet Droid
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 16:49 ]
Is gelijk aan een K-R42Stephan224 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:29:
Ik heb een paar dagen geleden de Quad Core Android 4.2 TV Box "ATV" binnen gekregen en ik heb er inmiddels mee gespeeld. Afspelen van HD films (MKV, 1080p) gaat met alle codecs vloeiend. Benchmarks wijzen uit dat de performance van deze box tussen een S3 en S4 in ligt. Emulatie gaming (SNES) gaat ook totaal zonder problemen. Wifi kwaliteit is ook goed, kortom een aanrader als media speler/htpc.
Product link:
Bij mijn Measy RC11 moet ik de power knop minimaal 2 seconden in houden voordat het afsluit dialoog verschijnt. Misschien is dat bij die Mele ook zo?OgWok schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:02:
Op de Mele zit een aan/uitknop. Als ik daar op druk gaat de K-R42 niet uit.
Verwijderd
Ik overweeg om de iMito QX1 aan te schaffen bij geekbuying.com.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met import tax?
Vermelden ze het gehele bedrag of zetten ze er stieken gift op met een lagere waarde?
Vermelden ze het gehele bedrag of zetten ze er stieken gift op met een lagere waarde?

Weigerden ze bij mij. Ze hebben het werkelijke bedrag vermeld.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:42:
Ik overweeg om de iMito QX1 aan te schaffen bij geekbuying.com.
Verwijderd
Hmm minder. Dus makkelijk 30 euri tax te verwachten?Kasj schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:17:
Weigerden ze bij mij. Ze hebben het werkelijke bedrag vermeld.
Als je zegt weigerden betekent dat je het hebt gevraagd? Over het algemeen zijn ze wel zo 'aardig' nml.
Verder zit er wel verschil op de methode van verzending.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:29:
[...]
Hmm minder. Dus makkelijk 30 euri tax te verwachten?
Als je zegt weigerden betekent dat je het hebt gevraagd? Over het algemeen zijn ze wel zo 'aardig' nml.
DHL (dus binnen n week binnen) is altijd belasting + inklaringskosten etc. Moeten nou eenmaal elk pakketje controleren, en als de prijs dan meer dan X euro is zit er niks anders op. Tenzij er dus een lagere prijs op staat, maar dat moet je dan vaak met de verkoper regelen of dat ook echt zo wordt gedaan. Of ze geloven de prijs niet, dat kan ook nog eens.
(geregistreerde) Luchtpost (variërend van een week tot 3-4 weken) is die kans echt zeer klein, de kosten van die verzending zijn ook veel minder dan de pakketdienst maar dat spreekt voor zich.
Dus doe je DHL of andere pakketdienst mag je altijd betalen, de andere is veel goedkoper, en als ze controleren ben je even veel kwijt als de verzending met de pakketdienst zou kosten in totaal (zonder de extra kosten uiteraard)
Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen, wil je wat langer wachten kán je ook veel bespaard hebben
[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 20-09-2013 21:50 ]
Verwijderd
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Mijn vorige ervaringen waren idd met express services.
Helemaal gelijk dat de prijs nog scherp is incl. evt taxes. Ik ga de gok wagen.
Nu nog even een goede remote erbij kiezen
Mijn vorige ervaringen waren idd met express services.
Helemaal gelijk dat de prijs nog scherp is incl. evt taxes. Ik ga de gok wagen.
Nu nog even een goede remote erbij kiezen
ik ook nietAghanim schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:42:
Ik had bij Geekbuying geen tax met de CX-919.
Verwijderd
Smuck ik wil hem wel van je overnemen. Hoe kan ik je contacten?smuck schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:50:
[...]
Mocht je adapter ook niet op je PC werken, dan is die waarschijnlijk stuk. Doet ie het wel op je PC dan wordt jou specifieke adapter niet ondersteunt van de verise van Android op je apparaat.
Ikzelf heb een iMito MX1 en die doet het met de ethernet adapter. Ik heb nog wel een Sitecom adapter liggen die het ook moet doen op Android. Mocht je willen, dan kan je die wel overnemen voor de kostprijs (ik meen 3 Euro) plus verzendkosten..
Heeft iemand ervaring met de CX-919 in combinatie met de Nexus SDK custom ROM?
Alles werkt perfect, wifi is snel, etc, maar ik krijg 'm niet uit de slaapmodus. Kennelijk schakelt ook het keyboard uit na een tijdje. De enige manier om 'm weer aan te krijgen is de stroom eraf te halen en opnieuw op te starten.
Is daar toevallig een handigere oplossing voor?
Alles werkt perfect, wifi is snel, etc, maar ik krijg 'm niet uit de slaapmodus. Kennelijk schakelt ook het keyboard uit na een tijdje. De enige manier om 'm weer aan te krijgen is de stroom eraf te halen en opnieuw op te starten.
Is daar toevallig een handigere oplossing voor?
Verwijderd
Ik twijfel enorm welke remote ik zou aanschaffen...
Die Rikomagic (weet nie juist welk model) heeft blijkbaar Start/pauze en doorspoel-knoppen. De Mele F10 (pro) is ook goed, maar is niet exact afgestemd op android. De Measy RC11 e.v. krijgen gemengde reviews maar vind ik persoonlijk niet zo mooi ogen als de 2 andere.
Wat is jullie voorkeur?
Die Rikomagic (weet nie juist welk model) heeft blijkbaar Start/pauze en doorspoel-knoppen. De Mele F10 (pro) is ook goed, maar is niet exact afgestemd op android. De Measy RC11 e.v. krijgen gemengde reviews maar vind ik persoonlijk niet zo mooi ogen als de 2 andere.
Wat is jullie voorkeur?
Ik heb de CX919 met Nexus SDK Multi Windows v1.2 icm 1080p stock kernel.matthijsph schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 12:11:
Heeft iemand ervaring met de CX-919 in combinatie met de Nexus SDK custom ROM?...
Mijn ervaring met de CX 919 met deze combinatie is louter positief.
De voeding verloopt via de USB van de TV, dus geen extra adapter meer nodig en de ATV is mooi weggewerkt achter de TV.
Voordeel TV uit, ATV ook uit. TV aan ATV ook aan, maar bij geen gebruik in slaapmodus.
Temperatuur van de CX919 is wat warm bij het afspelen van 720p of 1080p filmmateriaal, maar nimmer heet. (wat wel het geval was bij Finless ROM en stock ROM)
Via wifi (3m van router) werkt XBMC 13 (latest nightly) vlekkelooos en stottervrij. (wel de cache verhoogd in advancesettings.xml)
Alleen Bluetooth wil niet verbinden, maar die gebruik ik verder niet, want ik bestuur de CX919 met een Tronsmart airmouse (TSM01, goedkoopste met qwerty die ik kon vinden)
De slaapmodus werkt bij zoals het hoort: klikken op de muis en ik heb weer beeld.
Wel is me opgevallen dat er een verschil is met de Engelse taal en alle andere talen (Android settings).
De keuze wanneer de slaapmodus start lijkt anders, maar is het niet.
In 't Engels zit er nl ook de optie "never" in, dat is de eerste optie in NL.
[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 21-09-2013 15:02 ]
Ik twijfel nog altijd tussen de Imito QX1 en QX2. Ik heb nog geen reviews kunnen vinden van de QX2, volgens mij heeft nog niemand hem binnen. Zou de QX2 echt meerwaarde hebben ten opzichte van de QX1?
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Verwijderd
Welke ethernet adapters heb je nu geprobeerd en welke chipset wordt daarin gebruikt?Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:58:
[...]
Smuck ik wil hem wel van je overnemen. Hoe kan ik je contacten?
Verwijderd
Interessante opties. Die had ik niet eens overwogen tot nu toe. Ik was aan het twijfelen tussen de iPazzport KP-810-16 en KP-810-16AVerwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:17:
Wat is jullie voorkeur?
Ik zit in hetzelfde schuitje. Er is onduidelijkheid over compatibiliteit van roms tussen QX1 en QX2. QX1 wordt nu aardig aan gesleuteld door de community en ervaringen zijn goed dus ik ga daar maar voor.HenkPatat schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:46:
Ik twijfel nog altijd tussen de Imito QX1 en QX2. Ik heb nog geen reviews kunnen vinden van de QX2, volgens mij heeft nog niemand hem binnen. Zou de QX2 echt meerwaarde hebben ten opzichte van de QX1?
Ik las wel dat het aan te raden is om de aparte voeding te gebruiken ipv powered usb poort van de tv. Iemand hier ervaringen mee? Niet echt een issue maar direct uit tv is natuurlijk wel makkelijker.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 15:50 ]
Ik gebruik 3/4 jaar of zo de RC11, bevalt primaVerwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:17:
Wat is jullie voorkeur?
http://www.geekbuying.com...Google-TV-Box-306420.html
Maar even een vraag voor de geleerden, T-R42 (met bluetooth) of de gewone K ? Scheelt qua prijs nauwelijks maar ik zie het nut van de bluetooth nog niet zo en voor de gewone zijn er al wat meer custom roms te krijgen, voor de bluetooth niet.
[ Voor 15% gewijzigd door reddo op 21-09-2013 16:21 ]
Tja, hoe ingewikkeld kan het zijnelinx schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:39:
[...]
Ik heb de CX919 met Nexus SDK Multi Windows v1.2 icm 1080p stock kernel.
De voeding verloopt via de USB van de TV, dus geen extra adapter meer nodig en de ATV is mooi weggewerkt achter de TV.
Voordeel TV uit, ATV ook uit. TV aan ATV ook aan, maar bij geen gebruik in slaapmodus.
Temperatuur van de CX919 is wat warm bij het afspelen van 720p of 1080p filmmateriaal, maar nimmer heet. (wat wel het geval was bij Finless ROM en stock ROM)
Via wifi (3m van router) werkt XBMC 13 (latest nightly) vlekkelooos en stottervrij. (wel de cache verhoogd in advancesettings.xml)
Alleen Bluetooth wil niet verbinden, maar die gebruik ik verder niet, want ik bestuur de CX919 met een Tronsmart airmouse (TSM01, goedkoopste met qwerty die ik kon vinden)
De slaapmodus werkt bij zoals het hoort: klikken op de muis en ik heb weer beeld.
Wel is me opgevallen dat er een verschil is met de Engelse taal en alle andere talen (Android settings).
De keuze wanneer de slaapmodus start lijkt anders, maar is het niet.
In 't Engels zit er nl ook de optie "never" in, dat is de eerste optie in NL.

Ik heb het nu ook op die manier aangesloten, erg handig.
Heb zelf de 720p (Simon) kernel uit Finless 1.5 draaien en dat gaat prima. Ik twijfel nog een beetje of ik op 1080p over moet gaan. Via XBMC haal je niet meer dan 720p binnen toch?
Ben sinds vandaag overigens weer terug naar XBMC 12, omdat ik met de laatste monthly build steeds een berg foutmeldingen kreeg (vooral bij opstarten). Zijn die er in de laatste nightly build uit?
Laatste vraagje: hoe ver heb jij de cache verhoogd. Dat deel is nieuw voor mij, kun je gewoon een hele hoge waarde opgeven of zitten hier haken en ogen aan? Heb je misschien een voorbeeldje? Heb zelf al even zitten zoeken en vermoed dat documentatie hier onder <network> staat?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijsph op 21-09-2013 16:54 ]
Twee foutmeldingen in XBMC krijg ik bij het opstarten, maar negeer ik, want ik heb niet het gevoel dat dit van invloed is op de werking.matthijsph schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:49:
[...]
Tja, hoe ingewikkeld kan het zijn.....
Met XMBC 12 (feb 2013) had ik last van stotteren na ca. 45 minuten afspelen van een 720p film. Bij het bekijken van een aflevering van een serie merkte ik het niet of soms pas helemaal aan het eind ervan. De hoogte van de cache had er geen invloed op. Ik heb hem nu op 100 MB staan (100x1024x1024)<cachemembuffersize>104857600</cachemembuffersize>, maar dat is ruim bemeten, de defaultwaarde van 5MB is echter weer aan de krappe kant icm wifi. Invoeren zoals de link die jij al vermeldde.
Als je de waarde op 0 zet wordt de cache ipv RAM op SD kaart aangemaakt en is de grootte daarvan alleen nog beperkt door de vrije ruimte daarop. Nadeel daarvan is dat dit gebruik niet zo goed is voor levensduur van de SD.
XBMC heeft inderdaad alleen 720p in zijn database, maar via Youtube zijn wel 1080p beelden te bekijken.
Als je je beperkt tot XBMC is een 720p kernel de beste keus mbt performance.
Maar eerlijk gezegd ben ik erg tevreden met de 1080 stock kernel.
NB mbt niet ontwaken uit slaapmodus zou ook de kernel een rol kunnen spelen. Ik heb nl ook wat OC kernels geprobeerd en meen me te herinneren dat ik met deze kernels de ATV ook niet kon laten ontwaken.
Ik wilde echter testen of het 45 min stotteren zou verdwijnen en de warmte binnen de perken zou blijven.
De warmte viel mee, maar het stotteren na 45 min. was er nog steeds, de update naar XBMC 13 werkte wel, Daarna weer de 1080p stock kernel teruggezet en ook daarmee was het stotteren verdwenen.
[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 21-09-2013 18:02 . Reden: aanvulling mbt ontwaken uit slaapmodus ]
Iemand netflix al goed aan de gang op 4.2.2? Ik heb doe 2.0.2 versie maar die buffered vaak. Is maar 1 seconde ofzo, maar wel irritant. De playstoreversie werkt niet ivm drm (alleen maar scrambled beeld)
Hangt er van af wat je er mee doet. Je bedoelt toch de script error melding voor common cache? Ik ben al een tijd op zoek wat dat zou kunnen veroorzaken. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het een bug in python zou zijn door ontbrekende functies in Android's libc library. Hoe het kan dat eerdere XBMC's wel werkten weet ik niet. Hoe dan ook, heel veel plugins waaronder youtube, 1channel en icefilms doen het daardoor niet op de laatste Gotham Alphas, wat mij betreft een show stopper.elinx schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:46:
Twee foutmeldingen in XBMC krijg ik bij het opstarten, maar negeer ik, want ik heb niet het gevoel dat dit van invloed is op de werking.
Een hele snelle vraag:
Welke vinden jullie beter? De Imito Mx1 of de mk808b?
Welke werkt bijvoorbeeld het beste met xbmc
[ Voor 22% gewijzigd door ibiben95 op 22-09-2013 12:16 ]
Ja dat is er één, de ander is 1channel, maar die werkt bij mij perfect net als Icefilms en de ander addons die ik eerder geinstalleerd heb in v12 (dus voor de update naar v13). Waarom het bij jou dus niet werkt is me een raadsel. Zolang het om testversies gaat met fouten waar ik verder geen last van heb ben ik tevreden.pe1dnn schreef op zondag 22 september 2013 @ 11:27:
[...]
Hangt er van af wat je er mee doet. Je bedoelt toch de script error melding voor common cache? .......
Verwijderd
Port extraHenkPatat schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:46:
En beter koeling maar ja de imito qx1 werd nooit heet
Dat kan ik bevestigen. Ik heb ook een tijdje 1channel en icefilms binnen XBMC 13 gebruikt.elinx schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:55:
[...]
Ja dat is er één, de ander is 1channel, maar die werkt bij mij perfect net als Icefilms en de ander addons die ik eerder geinstalleerd heb in v12 (dus voor de update naar v13). Waarom het bij jou dus niet werkt is me een raadsel. Zolang het om testversies gaat met fouten waar ik verder geen last van heb ben ik tevreden.
Een van de weinige dingen die ik wel met mijn CX-919 heb kunnen doen was Netflix proberen. Beeldkwaliteit helaas niet beter dan SD maar het werkte wel prima. Je hebt overigens wel een erg oude versie, ikzelf gebruikte 2.4.1 die op een geleende MK908 zojuist ook prima werkte via jouw LAN adapter. Deze versie kun je op XDA downloaden. Overigens was mijn CX-919 4.2.2 en is die MK908 4.1.1.418O2 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:22:
Iemand netflix al goed aan de gang op 4.2.2? Ik heb doe 2.0.2 versie maar die buffered vaak. Is maar 1 seconde ofzo, maar wel irritant. De playstoreversie werkt niet ivm drm (alleen maar scrambled beeld)
Verwijderd
Voor mij persoonlijk werkt mijn MK808B gewoon goed en ondanks dat je nu sticks kan krijgen met quadcores zie ik geen reden om te upgraden.ibiben95 schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:03:
Een hele snelle vraag:
Maar XBMC werkt zover ik weet niet bepaald optimaal op veel sticks, maar ik persoonlijk gebruik gewoon de standaard video speler die speelt gewoon alles af wat ik er tegen aan gooi, nog geen enkele file gehad welke niet wou afspelen met de standaard video speler op de MK808B.
Het moet mogelijk zijn om een personal message (PM) te sturen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:58:
[...]
Smuck ik wil hem wel van je overnemen. Hoe kan ik je contacten?
Als dat niet lukt, verzinnen we wat anders.
CU, RonK
Naar ik begreep wordt de QX1 nog aardig heet tijdens het afspelen van 1080p films met de 1080p kernel. Aan de andere kant is het natuurlijk ook de vraag hoe effectief de koeling van de nieuwe behuizing van de QX2 is en of het opweegt tegen het feit dat de vorm ervan zich minder leent voor het monteren van een externe heatsink.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:29:
Port extra
En beter koeling maar ja de imito qx1 werd nooit heet
Als jij zegt dat de QX1 niet (te) heet wordt, zelfs niet met de 1080p kernel tijdens het afspelen van 1080p films, dan moet ik alleen voor mezelf nagaan of ik die extra poort nodig heb. Is dat inderdaad zo?
Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)
Bij de laatste alpha's of al eerder?matthijsph schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:52:
Dat kan ik bevestigen. Ik heb ook een tijdje 1channel en icefilms binnen XBMC 13 gebruikt.
De eerdere werkten bij mij wel maar hadden nog heen libstagefright support en bij de testbuilds werkte libstagefright nog niet goed. Vanaf 1 augustus zit werkende libstagefright ondersteuning in XBMC 13 alpha's en nightlies maar werkt in elk geval Youtube niet meer bij mij (Ik krijg wel favorieten en informatie maar zodra ik daadwerkelijk een kanaal of een video wil bekijken heeft hij connectieproblemen).
Zal nog eens proberen met alpha 7 of de laaste nightly (alpha 8 zal trouwens ook niet meer lang duren want september schiet ook al aardig op). Misschien ook eens userdata leeg gooien een "schoon" beginnen om te zien of dat nog verschil maakt.
Hoe zijn bij jullie de taal en datum instellingen? Ik heb gewoon Nederlands, datum format dd-mm-yyyy en 24 uur klok.
Ik ben trouwens net over naar de laatste Minix ROM voor de MK808B (hier). Dit is de allersnelste ROM tot nu toe (Antutu Score ergens in de orde van 12000) met nog steeds goed werkende WiFi (vergelijkbaar Finless 1.7, 720p kernel, Android 4.1.1), met laatste libstagefright.so out of the box en last but not least schoon en niet van die afschuwelijke knipperend bootschemen.
Verwijderd
ChicaneBT,Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:17:
[...]
Welke ethernet adapters heb je nu geprobeerd en welke chipset wordt daarin gebruikt?
Deze: http://www.androidminicomputer.nl/shop/lan-adapter/
Werkt niet op de tizzbird n1 maar wel op de cx-919. Welk chipset erin zit kan ik niet vinden...maar is volgens mij precies dezelfde wele hierboven steeds genoemd is. Verpakking is iig zelfde.
Nog suggesties of andere roms welke erop geinstalleerd kunnen worden. Hoe kan ik overigens zien of de stick geroot is?
Verwijderd
Smuck,smuck schreef op maandag 23 september 2013 @ 09:52:
[...]
Het moet mogelijk zijn om een personal message (PM) te sturen.
Als dat niet lukt, verzinnen we wat anders.
Je pm mogelijkheid staat denk ik niet aan...kan je hier niet contacten. Kun je mij wel een pm sturen met je gegevens?
Ik kan het niet vinden.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:58:
[...]
Smuck,
Je pm mogelijkheid staat denk ik niet aan...kan je hier niet contacten. Kun je mij wel een pm sturen met je gegevens?
Stuur maar een email naar *********
Dan komt het goed.
[ Voor 3% gewijzigd door smuck op 23-09-2013 15:00 ]
CU, RonK
Mocht iemand er iets aan hebben:

Netflix US werkt nu eindelijk perfect op mijn MK808b met Finless 1.7 rom. De beeldkwaliteit lijkt nu ook eindelijk HD. Ik had eerst alleen Netflix NL vloeiend draaien. Hola was voor mij in ieder geval niet de oplossing. Via unblock-us heb ik nu een account gemaakt voor een US DNS ($5 per maand) en dat ingevoerd in de geavanceerde Wifi instellingen van mijn Android ROM. Netflix US laadt nu elke keer meteen en alle streams doen het consequent. De Netflix app is de gemodificeerde zonder kbps-limiet versie van XDA. Navigeren doe ik vanaf de bank met de RC11 remote en dit gaat echt perfect. Het aanbod is zo veel beter dan de NL variant! Ik ben weer even zoet.

Netflix US werkt nu eindelijk perfect op mijn MK808b met Finless 1.7 rom. De beeldkwaliteit lijkt nu ook eindelijk HD. Ik had eerst alleen Netflix NL vloeiend draaien. Hola was voor mij in ieder geval niet de oplossing. Via unblock-us heb ik nu een account gemaakt voor een US DNS ($5 per maand) en dat ingevoerd in de geavanceerde Wifi instellingen van mijn Android ROM. Netflix US laadt nu elke keer meteen en alle streams doen het consequent. De Netflix app is de gemodificeerde zonder kbps-limiet versie van XDA. Navigeren doe ik vanaf de bank met de RC11 remote en dit gaat echt perfect. Het aanbod is zo veel beter dan de NL variant! Ik ben weer even zoet.
too old, too cold
finless 1.7 is toch 4.2.2 based? Ik krijg het dus allemaal niet soepel aan de gang. Het speelt wel af, maar vaak buffering in beeld, soms moet ik even pauzeren en de ondertitels kloppen ook van geen kant (te laat, moeilijk klein) (netflix 2.0.2)
Bij mij buffert het alleen aan het begin van een stream. Ik gebruik een USB-Lan adapter (die van DX, die ik eerder in dit topic gepost heb) en dus niet de Wifi. Misschien dat dat jouw probleem oplost?418O2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:07:
finless 1.7 is toch 4.2.2 based? Ik krijg het dus allemaal niet soepel aan de gang. Het speelt wel af, maar vaak buffering in beeld, soms moet ik even pauzeren en de ondertitels kloppen ook van geen kant (te laat, moeilijk klein) (netflix 2.0.2)
too old, too cold
gebruik ik ook. Snelheid is ook meer dan voldoende (1channel loopt als een trein).Negakinu schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:11:
[...]
Bij mij buffert het alleen aan het begin van een stream. Ik gebruik een USB-Lan adapter (die van DX, die ik eerder in dit topic gepost heb) en dus niet de Wifi. Misschien dat dat jouw probleem oplost?
Klopt het dat in jouw reactie eerst nog een optie stond om de icoontjes wat groter te maken in 1080p ROM? Ik meen me zo iets te herinneren, maar kan het niet meer vinden.elinx schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:39:
[...]
Ik heb de CX919 met Nexus SDK Multi Windows v1.2 icm 1080p stock kernel.
[...]
Ik heb de twee laatste alpha's geprobeerd, in allebei kon ik 1channel en icefilms gebruiken.pe1dnn schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:57:
[...]
Bij de laatste alpha's of al eerder?
[...]
Steeds na een schone installatie.
Ik ga nu maar eens de laatste nightly testen.
Taal staat bij mij op engels, 24-uurs notatie.
Die tronsmart airmouse heb ik ook, maar ik vind 'm niet heel prettig werken. Hij reageert heel traag op besturing naar links en rechts. Ligt dat aan mijn exemplaar of heb jij dat ook?elinx schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:39:
[...]
[...]
Finless 1.7 is 4.1.1. Finless 2.1 is Android 4.2.2.418O2 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:07:
finless 1.7 is toch 4.2.2 based?
MX Player hapert bij het afspelen van DVD5 films op CX-919.
Aan mijn CX-919(2 GB geheugen) heb ik een portable HD (met eigen voeding) gekoppeld en daarop een verzameling DVD5 films.
De MX Player hapert echter bij elke overgang van het ene bestand van de film naar het volgende bestand. Ik krijg dan een zwart scherm met een ronddraaiend schijfje in het midden. Dat overkomt me dus per film een keer of 4/5.
Heeft iemand een oplossing?
(Heb 2 keer een firmware update geprobeerd maar die blijft foutmeldingen geven)
Aan mijn CX-919(2 GB geheugen) heb ik een portable HD (met eigen voeding) gekoppeld en daarop een verzameling DVD5 films.
De MX Player hapert echter bij elke overgang van het ene bestand van de film naar het volgende bestand. Ik krijg dan een zwart scherm met een ronddraaiend schijfje in het midden. Dat overkomt me dus per film een keer of 4/5.
Heeft iemand een oplossing?
(Heb 2 keer een firmware update geprobeerd maar die blijft foutmeldingen geven)
Om je iconen van Android te vergroten moet je eea aanpassen in /system/build.propmatthijsph schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:24:
[...]
Klopt het dat in jouw reactie eerst nog een optie stond om de icoontjes wat groter te maken in 1080p ROM? Ik meen me zo iets te herinneren, maar kan het niet meer vinden.
[...]
.......................
[...]
Die tronsmart airmouse heb ik ook, maar ik vind 'm niet heel prettig werken. Hij reageert heel traag op besturing naar links en rechts. Ligt dat aan mijn exemplaar of heb jij dat ook?
voor een 1080p kernel
ro.sf.lcd_density=240
voor een 720p kernel
ro.sf.lcd_density=160
mbt de airmouse heb ik geen andere ervaringen. Ik heb eerst eea geprobeerd met mijn GSM, maar beviel me niet zo. Daarom de goedkoopste airmouse aangeschaft die ik kon vinden. Of de bediening traag is of niet. Ik heb er niet zoveel last van. Ik kan alles van Android ermee bedienen.
Misschien dat ik voor XBMC nog Yast remote ga proberen, maar een hoge prioriteit heeft dit niet.
Ik ben van plan een Minix Neo 7 te halen met een Minix airmouse. Ik ben overtuigd door de review en de hardware accelatie ondersteuning in XBCM alpha 13.
Ik heb het een en ander op gezocht en ik denk dat het moet werken, ik heb een USB geluidskaart (Tascam US-100) , wat gewoon door windows gezien word als een WQM Standaard audio device.
Ik zie dat er een flink aantal USB DAC's werken onder android (getest met voornamelijk samsung galaxy's), klopt het dat dit zou moeten werken ? iemand een idee ?
Ik heb het een en ander op gezocht en ik denk dat het moet werken, ik heb een USB geluidskaart (Tascam US-100) , wat gewoon door windows gezien word als een WQM Standaard audio device.
Ik zie dat er een flink aantal USB DAC's werken onder android (getest met voornamelijk samsung galaxy's), klopt het dat dit zou moeten werken ? iemand een idee ?
Die maar even proberen dan. Hoewel xposed ook een deel vd problemen schijnt op te lossenpe1dnn schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:51:
[...]
Finless 1.7 is 4.1.1. Finless 2.1 is Android 4.2.2.
Werkt dat automatisch ondertitels zoeken ook in XBMC trouwens?
Ik zie dat veel mensen namelijk MX player gebruiken maar het handige aan XBMC vind ik dat je gemakkelijk ziet welke episodes je al gezien hebt en dat je gemakkelijk een ondertitel erbij kan zoeken.
Ik zie dat veel mensen namelijk MX player gebruiken maar het handige aan XBMC vind ik dat je gemakkelijk ziet welke episodes je al gezien hebt en dat je gemakkelijk een ondertitel erbij kan zoeken.
Verwijderd
De TizzBird is niet geroot. Op XDA zijn er wel wat mensen mee bezig. Je kunt denk ik wel op je computer zien welke chipset er in de USB ethernet adapter zit. Dit is wel relevant want dan kun je daar rekening mee houden met de aankoop van een andere adapter. Veel merken gebruiken namelijk maar een handvol verschillende chips.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 13:44:
[...]
ChicaneBT,
Deze: http://www.androidminicomputer.nl/shop/lan-adapter/
Werkt niet op de tizzbird n1 maar wel op de cx-919. Welk chipset erin zit kan ik niet vinden...maar is volgens mij precies dezelfde wele hierboven steeds genoemd is. Verpakking is iig zelfde.
Nog suggesties of andere roms welke erop geinstalleerd kunnen worden. Hoe kan ik overigens zien of de stick geroot is?
Ja dat werktkaasaanfiets schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:57:
Werkt dat automatisch ondertitels zoeken ook in XBMC trouwens?
[...]
Verwijderd
Surf je dan de hele tijd op een US ip?Negakinu schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:05:
[afbeelding]
Zorgt dit er ook voor dat je accounts syncen via de vpn?
En zou je die RC11 boven de RC12/13 of iets anders kiezen?
Ik sta op het punt een remote te kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 18:10 ]
Oeh interessant, kunnen ze dit ook gaan blocken? Kan je dan ook via site's als HULU.com kijken?Negakinu schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:05:
[afbeelding]
1.7 met die gemodde netflix draait hier ook goed!
@kasaan: cx919 is er nog steeds niet
Heb net even met de mele f10 pro geklooid. Maar die is wel even stukken fijner en uitgebreider dan de rc11. Knoppen zijn sowieso veel prettiger
@kasaan: cx919 is er nog steeds niet

Heb net even met de mele f10 pro geklooid. Maar die is wel even stukken fijner en uitgebreider dan de rc11. Knoppen zijn sowieso veel prettiger
[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 24-09-2013 23:34 ]
Ik heb dan toch maar een Minix Neo X7 besteld, leuk om mee te klooien!
Ik zal even mijn bevindingen hier neergooien wanneer ik het een beetje draaiend heb.
Heb er een Minix A2 airmouse bij besteld
Ik zal even mijn bevindingen hier neergooien wanneer ik het een beetje draaiend heb.
Heb er een Minix A2 airmouse bij besteld
Live TV Ned1, 2 en 3 (NPO app) werkt, in tegenstelling tot uitzending gemist, helaas niet (Dual Core CortexA9 RK3066, Android 4.1.1). Zijn er HDMI Android sticks waarop de NPO app wel goed werkt?
Bij mij werkt de officiele uitzending gemist app gewoon (MK808B [RK3066], Finless 1.7 ROM) zowel live TV als gemiste uitzendingen.wsmaal schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:42:
Live TV Ned1, 2 en 3 (NPO app) werkt, in tegenstelling tot uitzending gemist, helaas niet (Dual Core CortexA9 RK3066, Android 4.1.1). Zijn er HDMI Android sticks waarop de NPO app wel goed werkt?
Welke box heb je? Gebruik je Wifi? Bij sommige moet je nog een antenne mod uitvoeren, als Wifi namelijk te beroerd is dan is de data doorvoer ontoereikend. Als alternatief kun je ook een USB naar ethernet adapter gebruiken met een bedraad netwerk, dan is dat in elk geval niet het probleem.
Verwijderd
Welke controller raden jullie aan om te retrogamen op een cx919 (of eender welke android mini pc zeker)?
Zonder kabel weliswaar.
Zonder kabel weliswaar.
Welke apps wil je dat mee doen? Dan test ik mele f10 even voor je. Heeft een gamepadmode, weet biet hoe en of die werktVerwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:53:
Welke controller raden jullie aan om te retrogamen op een cx919 (of eender welke android mini pc zeker)?
Zonder kabel weliswaar.
Verwijderd
Euh, wel ik dacht aan de native controller apps. Bv. sixaxis bij een ps3 controller.
Moga pro heeft ook een app.
Nyko playpad pro ziet er het aantrekkelijkste uit, prijs/kwaliteit. Ma die developers zijn erin geslaagd van het op software vlak volledig te verneuken.
Deze heeft nog lovende reviews: http://www.amazon.de/gp/p...=463375173&pf_rd_i=301128
Ik denk dat het in combinatie met Sixasis app werkt, aangezien het een ps3 controller is.
Wii mote is geen optie meer na android 4.1.
Als jullie nog (goede) alternatieven weten, laat het gerust weten.
Ik wil de prijs wat beperkt houden omdat het vooral voor retrogaming bedoeld is
tenzij de betere games voortaan geen nvidia gpu behoeven.
:edit: Probeer met je melee f10 eens of bv. Temple run lukt met zwaaibewegingen. Hoe lukt racen trouwens? Kan je het gebruiken als stuur?
Hoe precies is de mousepointer?
Moga pro heeft ook een app.
Nyko playpad pro ziet er het aantrekkelijkste uit, prijs/kwaliteit. Ma die developers zijn erin geslaagd van het op software vlak volledig te verneuken.
Deze heeft nog lovende reviews: http://www.amazon.de/gp/p...=463375173&pf_rd_i=301128
Ik denk dat het in combinatie met Sixasis app werkt, aangezien het een ps3 controller is.
Wii mote is geen optie meer na android 4.1.
Als jullie nog (goede) alternatieven weten, laat het gerust weten.
Ik wil de prijs wat beperkt houden omdat het vooral voor retrogaming bedoeld is
:edit: Probeer met je melee f10 eens of bv. Temple run lukt met zwaaibewegingen. Hoe lukt racen trouwens? Kan je het gebruiken als stuur?
Hoe precies is de mousepointer?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 18:47 ]
Mousepointer is erg precies. Je kan met een knopje hem ook tijdelijk "slomer" maken. Ik zal temple run proberen. Heb ook een sixaxis liggen trouwens. Heb alleen geen bt geloof ik
Het alternatief is mij bekend. Na het Initiëren van live TV op mijn Android 4.1.1 Mini PC (met native ROM) bevriest het ophalen van de video link. Dat gebeurt met uitzending gemist niet.pe1dnn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:59:
[...]
Bij mij werkt de officiele uitzending gemist app gewoon (MK808B [RK3066], Finless 1.7 ROM) zowel live TV als gemiste uitzendingen.
Welke box heb je? Gebruik je Wifi? Bij sommige moet je nog een antenne mod uitvoeren, als Wifi namelijk te beroerd is dan is de data doorvoer ontoereikend. Als alternatief kun je ook een USB naar ethernet adapter gebruiken met een bedraad netwerk, dan is dat in elk geval niet het probleem.
De wifi analyzer registreert in de buurt van de TV stick meer dan voldoende signaal (-60db, >70Mbit/s). Afgezien van de Xperia Z tablet geeft Live TV geen enkel probleem op de andere tablets en smartphones in huis van 3 verdiepingen. Dat NPO Live TV niet werkt op mijn hdmi android stick is niet te wijten aan onvoldoende wifi signaal.
Ik ben dus op zoek naar een hdmi Android TV stick die "out of the box" werkt met de NPO App, incl. Live TV (en Netflix).
Heb jij een snelle manier gevonden om die knoppen van de F10 te herprogrammeren?418O2 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 22:06:
Nee. Maar ik heb die behoefte ook nog niet gevoeldNYzE schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:52:
[...]
Heb jij een snelle manier gevonden om die knoppen van de F10 te herprogrammeren?
Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer