Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tronsmart CX-919 heeft een Broadcom AP6210 WIFI chipset welke geen Wifi-N 5GHz band ondersteund.
Tronsmart T428 heeft een Broadcom AP6330 WIFI chipset welke wel WIFI 5 GHz band ondersteund.

Kortom: de T428 is superieur kwa WIFI over de CX919

Let dus op welke Broadcom chipset er in de sticks zit!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:08
oke dus de 808B voor mij valt af omdat dat ding vaak te heet wordt. Lijkt me design-foutje. Nu keek ik verder naar dual-cores, mijn oog viel op de imito MX1/2. Heeft iemand daar ervaring mee?

ben voornameijk geintresseerd in wifi-prestaties en eventuele oververhitting. Ook zie ik zo snel niet echt een verschil tussen de MX1 en MX2 behalve 1 USD prijsverschil. Wie weet hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ik mijn CX-919 retouren en een Imito QX1 kopen?

1080p playback staat momenteel vrij hoog op mijn verlanglijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 18:41:
Tronsmart CX-919 heeft een Broadcom AP6210 WIFI chipset welke geen Wifi-N 5GHz band ondersteund.
Tronsmart T428 heeft een Broadcom AP6330 WIFI chipset welke wel WIFI 5 GHz band ondersteund.

Kortom: de T428 is superieur kwa WIFI over de CX919

Let dus op welke Broadcom chipset er in de sticks zit!
Tronsmart t428 probleem is dat antenne niet erg sterk is
En dat Tronsmart een stuk warmer word.
Ik heb als een goed is in dit draadje een vergelijking gedaan tussen verschillende rk3188 waarbij toch de Imito QX1 als beste uit de test komt, vooral door goeie WIFI (kan ook externe antenne aan) en de koeling die via de behuizing gebeurt, staat ook een filmpje in dit draadje die de verschillende rk3188 sticks en hun koeling liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:07:
Zou ik mijn CX-919 retouren en een Imito QX1 kopen?

1080p playback staat momenteel vrij hoog op mijn verlanglijstje...
Ja ik vind de Imito QX 1 beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietman!!! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:01:
oke dus de 808B voor mij valt af omdat dat ding vaak te heet wordt. Lijkt me design-foutje. Nu keek ik verder naar dual-cores, mijn oog viel op de imito MX1/2. Heeft iemand daar ervaring mee?

ben voornameijk geintresseerd in wifi-prestaties en eventuele oververhitting. Ook zie ik zo snel niet echt een verschil tussen de MX1 en MX2 behalve 1 USD prijsverschil. Wie weet hoe dit zit?
Geen verschil (uiterlijk alleen)
Je kan ook voor Imito QX 1 (wel in china kopen stuk goedkoper dan in nederland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Wietman!!! schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:01:

Ik heb zelf een MX1, zelf tevreden over. Maar ook ik heb heatsinkjes aangebracht, niet omdat hij te warm werd, maar omdat ik er wat meer uit wilde halen en ik niet wilde dat hij onder de load kapot zou gaan.

1080P MKV via het netwerk (bekabeld) doet het goed. Wifi werkt ook tot op een afstand, maar is nét wat langzamer met laden enzo, lokaal moet het sowieso geen problemen geven.

Wifi is redelijk, als je het wifi kabeltje uit de behuizing haalt is hij prima. (aluminium werkt niet goed voor de wifi blijkt)

Verschil tussen MX1 en MX2 is dat de een een behuizing heeft van aluminium en de andere van plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm zijn er nog mensen die de Imito QX1 gebruiken/gebruikt hebben? :p
Naast j0hnj0hn dan.

Kwestie van wat meer meningen te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik begrijp je vraag niet. Je hebt een CX-919 en bent daar niet tevreden over omdat......? Die wil je retour sturen en dan een bijna identieke stick terugkopen. Welk probleem lost dat op? Een 1080P kernel is prima te flashen op de CX-919.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CX-919 en heb hier nog geen custom firmware op geplaatst. Ik weet echter niet of custom firmware erin slaagt om 1080p zonder problemen te weergeven (hopelijk via Wifi). Ik vrees ook voor de temperatuur die het stickje zal halen.
Nu heb ik nog de mogelijkheid om het te retouren, binnen enkele dagen niet meer.

Daarom wil ik weten of het de moeite is om deze te retouren en die andere in de plaats te nemen, die van aluminium is en dus beter is qua temperatuur, en die ook standaard 1080p ondersteunt.

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben tot nu toe zeer tevreden van die CX, maar ik heb hem nog niet echt uitvoerig getest ook mits ik er nog geen custom rom op geflasht heb. Ik wil gewoon weten of 1080p bestanden afspelen zonder problemen kan op die CX (want zelf kan ik het niet testen gezien het standaard 720p is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:00:
Naast j0hnj0hn dan.

Heb de mijne besteld, nu wachten tot deze bezorgd is. Geloof wel dat ik er direct een custom firmware op ga knallen, als ik alles zo lees. Hoef geen 1080p, dus ga ws. voor de Finless 1.6 met de 720p no overclock kernel. Maar goed, dat is wat ik zo op voorhand heb bedacht, misschien pakt dat allemaal wel anders uit :9

Mocht ik hem draaiende hebben, dan kom ik nog wel even terug hier om mijn bevindingen te posten (als ik het niet vergeet, that is)...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Gebruikt iemand hier de KPN itv app op hun android devices? Werkt het een beetje goed? Will namelijk mijn tv doos vervangen met een minix x7.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:49:
Ik heb de CX-919 en heb hier nog geen custom firmware op geplaatst. Ik weet echter niet of custom firmware erin slaagt om 1080p zonder problemen te weergeven (hopelijk via Wifi). Ik vrees ook voor de temperatuur die het stickje zal halen......
Ik heb de cx919 aangeschaft vanwege de externe wifi antenne, maar kwam er ook achter dat de wifi alleen "g" was. Dit gaf echter geen problemen met streamen. Wel wilde ik ook 1080p content kunnen afspelen.
Geekbuying heeft een stock kernel van 1080p uitgegeven die achteraf te flashen is.
Echter met de stockfirmware had ik last van bufferproblemen en warmte.
De beste combinatie voor mij is op dit moment de Nexus Multi custom rom met de 1080p stock kernel.
Wat meteen opviel is dat de stick minder heet werd bij het afspelen van streams. Getest met Youtube 1080p streams en geen buffer problemen meer. Vervolgens XBMC geinstalleerd (de stagefright versie).
Het kostte wat tijd om daarbij de settings goed af te stellen (addons,synchroon geluid, ondertitels ed), maar ben nu zo tevreden dat ik het expirimenteren met ROM's een beetje minder doe.

Verwijderd

Kan je dus via Wifi 1080p streamen zonder problemen?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 10:46 ]

• Majari
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-09 16:19
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:00:
Naast j0hnj0hn dan.

QX1 in mei aangeschaft. Nu met prima ROM van Finless (1.5) werkend. (1.6 on the way)
Reden voor aanschaf was om XBMC te draaien met NAS met licht gebruik van wat android apps.
TV (720p) staat in slaapkamer +-8 mtr van router met 1 draagmuur en houten plafond er tussen.

Vandaar de 720 kernel (leolas) gebruikt zonder OC. Had voor de zekerheid kabeltje getrokken maar voordat mn USB Hub incl ethernet adapter (deze) binnen is toch even Wifi gecheckt, en warempel: Dexters bloedspetters vloeiden vloeiend over mn schermpje. _/-\o_ Met bijgeleverde externe wifi antenne overigens. Ik haal geloof ik net geen 30 Mbit, dus kabeltje zal nog wel van pas kunnen komen.

Heb een Alpha libstagefrigth versie van XBMC (geloof de release van 7 aug) met de advanced options file draaien. Verder niets aangepast. Loopt prima met af en toe een crash van XBMC. Ow, en heb mn NAS benaderd via FTP vanwege de veel grotere buffer die je dan voor wifi opbouwt (25MB versus iets van 3MB)

Hope it helps! Helaas geen 1080 ervaring maar ergens heb ik het idee dat dit ook nog wel moet lukken met de QX1 en ethernet.

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 11:35
Als mediaplayer oplossing voor op de slaapkamer ben ik aan het twijfelen tussen een Raspberry PI en een Androidkastje met XBMC.

Op mijn slaapkamer heb ik alleen een TV en geen (DTS)versterker. Het nadeel van de Raspberry is dat deze eigenlijk niet krachtig genoeg is om DTS te downmixen naar stereo wat ervoor zorgt dat het gaat stotteren.

Hoe is dit bij die android kastjes? Zijn deze wel krachtig genoeg om DTS te downmixen?
Een tweede vraag die ik heb: is het mogelijk om een Android kastje te bedienen met een app op mijn telefoon? Eventueel alleen XBMC, maar liefst nog android zelf?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Majari schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:35:
Heb een Alpha libstagefrigth versie van XBMC (geloof de release van 7 aug) met de advanced options file draaien. Verder niets aangepast. Loopt prima met af en toe een crash van XBMC.
Werken video plugins bij jouw? Bij mij geeft XBMC bij Youtube een script error en ook icefilms doet het niet.

Ik ben zelf terug gegaan naar de Frodo test versie van 19 februari (http://mirrors.xbmc.org/t...d-hwaccel-armeabi-v7a.apk) met een playercorefactory.xml bestand om video af te spelen via MX Player (zoiets als http://minixforums.com/th...nal-player-for-xbmc.1577/, volledig voorbeeld hier: https://nuskunetworks.app.box.com/s/wzzbunuqew9rh3ospczj).

Er is ook een XAF build maar ik vind deze test versie beter; heeft de juiste ondertekening en geen schreeuwerige teksten. Met die Frodo build doen bij mij de video plugins het wel.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:38
Iemand hier netflix geïnstalleerd? Hij deed het bij mij niet. Schijnt normaal te zijn op 4.2.2. Oplossing is netflix 2.0.2 te installeren > https://dl.dropbox.com/u/...Black-Rotation-v2.0.2.apk

Zie ook www.freaktab.com/showthre...light=android+4.2+netflix

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 17:59
Heb m'n 808B (original van geekbuying) inmiddels ook al ff binnen en wilde hem gaan flashen naar de Finless 2.1, ik krijg hem echter helaas niet in de flash mode... Ondanks dat ik volgens mij precies de manual heb gevolgd....

Als stroomadapter heb ik de Vita adapter op de gewone usb poort aangesloten en op de OTG poort sluit ik mijn computer aan. Via de HDMI ook op televisie aangesloten en de stick start gewoon op.
Heb er geen SD kaart in zitten.
PC (windows 7 x64) herkent de stick direct als mass storage device en vraagt of ik de map wil weer geven. Debugging staat ook standaard uit.
Als ik de flash tool (als admin) run zegt ie "No found Android mass storage USB" en kan ik dus ook geen Reboot to flash mode kiezen (no device found)

Hetzelfde geldt voor de alternate_reboot_to_flash_tool, geen roze vakje zichtbaar...

Als ik met een paperclip de reset button langs het lampje naar beneden houd en dan tijdens de USB in de pc steek, herkent Windows hem niet.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe? Of nog tips?

Alvast bedankt!!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• 418O2
Rockchip drivers geinstalleerd?

• michealmcdermot
Volgens de handleiding komt dat pas later?

To get the drivers installed we must FIRST put the mk808 into ROM flash mode!

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 09:39
Hallo,

ik zit te twijfelen tussen de mk808b en de qx1. Zit toch wel een verschil tussen van 20 euro. Dus daarom vraag ik me af, merk je nou echt wat van dat quadcore gebeuren. Dit zijn de dingen die ik er mee wil doen:

-emulators (ppsspp, gba, snes, n64 enz. enz. enz.)
-andere games (gewoon via app store)
-xbmc (het liefst met internal player, maar met mx player werkt het opzich ook wel prettig)
-720p kernel

Ik dacht dat een dualcore wel volstaat, maar ik hoor zoveel lovende verhalen over de qx1. Wat zijn jullie ervaringen met de qx1 (of andere quadcore) tegenover een dualcore (bij mk808)

PS: Waarom kiezen mensen voor een 1080 kernel, de lettertjes zijn dan toch haast niet te lezen vanuit je luie bank?

• 418O2
michealmcdermot schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:54:
[...]

Volgens de handleiding komt dat pas later?

To get the drivers installed we must FIRST put the mk808 into ROM flash mode!
Hmm ja. Geen idee. Pc al gereboot? Ik heb hem toen gewoon met de resetknop ingedrukt verbonden. Zonder adapter volgens mij. Dat is bij flashen niet nodig afaik.
ibiben95 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:18:
Hallo,

ik zit te twijfelen tussen de mk808b en de qx1. Zit toch wel een verschil tussen van 20 euro. Dus daarom vraag ik me af, merk je nou echt wat van dat quadcore gebeuren. Dit zijn de dingen die ik er mee wil doen:

-xbmc (het liefst met internal player, maar met mx player werkt het opzich ook wel prettig)
-720p kernel

Ik dacht dat een dualcore wel volstaat, maar ik hoor zoveel lovende verhalen over de qx1. Wat zijn jullie ervaringen met de qx1 (of andere quadcore) tegenover een dualcore (bij mk808)

PS: Waarom kiezen mensen voor een 1080 kernel, de lettertjes zijn dan toch haast niet te lezen vanuit je luie bank?
Beetje extra power is niet weg natuurlijk. Lettergrootte kan je wel instellen natuurlijk.

[ Voor 52% gewijzigd door 418O2 op 11-09-2013 23:03 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
jerkitout schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:54:
Gebruikt iemand hier de KPN itv app op hun android devices? Werkt het een beetje goed? Will namelijk mijn tv doos vervangen met een minix x7.
Dit werkt prima als vervanging van digitenne. Ik geloof niet dat het dezelfde kwaliteit heeft als een blok box.

• Stephan224
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-10-2022
ibiben95 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:18:
Hallo,

-720p kernel

De emulators maken vaak maar gebruik van 1 core van de processor, dus daarbij is de (top) snelheid alleen belangrijk. Ook leunt emulatie vaak zwaar op het geheugen, dus daarvoor wil je ook meer dan 1 GB hebben denk ik.

XBMC draait pas lekker als NEON instructies door de CPU/GPU ondersteund worden. Let daar dus goed op, pas dan kan je 1080p lekker en goed afspelen. Anders moet je uitwijken naar bijvoorbeeld mx player.
http://wiki.xbmc.org/?title=supported_hardware

Ik heb zelf gisteren een Quad Core Android 4.2 TV Box "ATV" besteld ( RK3188 28nm Cortex-A9 quad 1.6GHz CPU, 2GB RAM, Mali400) met hetzelfde doel als jij hier wil. Dus emulatie, gamen en XBMC. Misschien is het ook een suggestie voor jouw... (hij is niet zo gek duur en je kan hem ook bestellen met bitcoins als je even zoekt.)
http://www.chinavasion.co..._RAM_Full_HD_Output_DLNA/

PS als je gaat zoeken, let op de tekst "ATV". Dit is kenmerkend voor dit model.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Verwijderd

Stephan224 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:50:
[...]

De emulators maken vaak maar gebruik van 1 core van de processor, dus daarbij is de (top) snelheid alleen belangrijk. Ook leunt emulatie vaak zwaar op het geheugen, dus daarvoor wil je ook meer dan 1 GB hebben denk ik.

XBMC draait pas lekker als NEON instructies door de CPU/GPU ondersteund worden. Let daar dus goed op, pas dan kan je 1080p lekker en goed afspelen. Anders moet je uitwijken naar bijvoorbeeld mx player.
http://wiki.xbmc.org/?title=supported_hardware

Ik heb zelf gisteren een Quad Core Android 4.2 TV Box "ATV" besteld ( RK3188 28nm Cortex-A9 quad 1.6GHz CPU, 2GB RAM, Mali400) met hetzelfde doel als jij hier wil. Dus emulatie, gamen en XBMC. Misschien is het ook een suggestie voor jouw... (hij is niet zo gek duur en je kan hem ook bestellen met bitcoins als je even zoekt.)
http://www.chinavasion.co..._RAM_Full_HD_Output_DLNA/

PS als je gaat zoeken, let op de tekst "ATV". Dit is kenmerkend voor dit model.
Dit is de K-r42 aka CS-918

Ten eerste koop nooit bij Chinavasion, te duur en support is net zo slecht als de gemiddelde alieexpres verkoper.
Ziet er veel belovend uit (veel aansluitingen las zelfs analoog tv sterke wifi ) vraag me af hoe het zit firmware upgrades en customfirmware Lees wel geen Bluetooth

http://geekbuying.com/ite...troller-Black-317141.html

Lees even de reviews

En hier bij freaktab forum toch wel een firmware

http://www.freaktab.com/f...-CS918-MK888-Jesurun-DX05

De T-r42 heeft wel bluetooth (maar vind daar niks over customfirmware )

http://www.geekbuying.com...4.html?COLLCC=2095486450&

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 13:26 ]

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:07

OgWok

U.N.C.L.E.

K-R42 ziet er goed uit. Waar zit de analoge TV? Zie wel AV out (zal audio zijn)

[ Voor 141% gewijzigd door OgWok op 12-09-2013 13:22 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

OgWok schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:17:
K-R42 ziet er goed uit. Waar zit de analoge TV? Zie wel AV out (zal audio zijn)
Hmm weet eigenlijk niet zag ik ergens langs komen (reviews of die site van freaktab)

AVOUT is de composite (geel / rood / wit) aansluiting waarbij de gele stekker voor het beeld is en de rode en witte stekker voor het geluid (links/rechts). Hierdoor kun je de MK888 op werkelijk alle tv’s (ook die van vroeger) aansluiten. De videoaansluiting is tevens compatibel met computer monitoren en beamers.

En als je wat meer geld wil uitgeven koop je gewoon de beste TV Stick/Box die er is

http://liliputing.com/201...-with-a-tegra-4-chip.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 13:38 ]

• ibiben95
Hallo,

Hoever is de imito qx1 ( met de recenste roms) met hardware acceleration bij xbmc. Dus dan heb k t over de eigen player van xbmx (dus niet mxplayer). Gaat 720/1080p vlekkeloos?

bij de mk808 ging dit, icm libstagefright enzo, best wel goed.

En wat vinden jullie de beste quadcore android tv met de beste rom support

[ Voor 13% gewijzigd door ibiben95 op 12-09-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michealmcdermot
Uiteindelijk toch gelukt om te flashen, andere computer en paperclip methode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb zelf recent een QX1 aangeschaft en mijn ervaring is nogal verdeeld over dit apparaat.

De standaard meegeleverde ROM:
Hier begon de ellende al vrij snel, na het installeren van wat apps begon het ding vaak vast te lopen tijdens gebruik en was daarna niet meer op te starten. Bleef uren hangen op het boot scherm.
Tevens werkte een aantal dingen niet geheel naar behoren zoals de USB poort.

Een officiele upgraded ROM:
Beetje dezefde problemen als de standaard rom, veel boot problemen en freeze problemen.

Finless ROM 1.5:
Deze is in mijn ogen het meest stabiel, maar ook die kan apps laten crashen en freezen waardoor je het apparaat opnieuw moet Flashen. Ook de PS3 controller in combinatie met de SixAxis Controller app werkt niet via bluetooth zoals het zou moeten, werkt alleen via de enkele USB poort die je hebt en die je helaas al nodig hebt voor je toetsenbord/muis.

Ik heb dus helaas nog geen games/emulators er op kunnen testen.

De positieve kanten:
- XBMC werkt erop inclusief Icefilms (alleen vlekkeloos met de Finless Rom 1.5)
- Als het apparaat niet vast loopt is het erg leuk speelgoed
- De Wifi is erg stabiel, vooral met meegeleverde antenne
- Finless ROM mogelijkheid

Advies:
- zorg voor een goede ROM met ROOT access, om zo het maximale uit je apparaat te halen en bugs te verhelpen

Kortom, ik wacht vol enthousiasme op de Finless 1.6 ROM die hopelijk de laatste problemen op gaat lossen zoals de 1.5 versie al deed met veel ergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:31:
@Benno de Bruin : In de standaard browser kan je inzoomen met ctrl+i en uitzoomen met ctrl+o. Werkt alleen in de standaard android browser, en alleen op een aantal sites die geen html-instructies geven over zoom instellingen.
Dank dat werkt!
Zanzarismo schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 16:11:
Hoe zetten jullie bestanden over naar je CX-919?
Via SkyDrive en Google Drive, of ik steek het sd-kaartje in een laptop.
418O2 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:46:
Iemand hier netflix geïnstalleerd? Hij deed het bij mij niet. Schijnt normaal te zijn op 4.2.2. Oplossing is netflix 2.0.2 te installeren > https://dl.dropbox.com/u/...Black-Rotation-v2.0.2.apk

Zie ook www.freaktab.com/showthre...light=android+4.2+netflix
Ik heb zowel de laatste versie van de Play-store als jouw link geprobeerd, beiden werken erg matig. Na een tijdje blijft de app steken in bufferen. (Wifi doet het momenteel erg matig met 4 á 5 mbit, terwijl het eerst 20 mbit was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
de playstore versie werkt bij mij helemaal niet. Beeld is fucked up.

Ik krijg wel af en toe een paar milliseconden "Loading" in beeld, maar het speelde verder wel oke. Ik zit via RJ45 verbonden. De ondertitels werken overigens voor geen meter in de oude. ze lopen niet goed mee en zijn bizar klein (op 720p nog wel)

ik ga dit nog even proberen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2101525

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 13-09-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 07:44
Kunnen jullie mij misschien een duwtje in de juiste richting geven?
Ik ben op zoek naar een Android stick die geschikt is voor Netflix.
Er zijn zoveel verschillende versies dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hier lees ik dat Netflix op een single core stick al moet werken.
Elders lees ik weer dat Netflix enkel op 4.2.2 sticks werkt (veelal quad-core).

Waar moet ik opletten bij het selecteren van een stick die geschikt is voor Netflix? TIA! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NefeliM schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:56:
Kunnen jullie mij misschien een duwtje in de juiste richting geven?
Ik ben op zoek naar een Android stick die geschikt is voor Netflix.
Er zijn zoveel verschillende versies dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Hier lees ik dat Netflix op een single core stick al moet werken.
Elders lees ik weer dat Netflix enkel op 4.2.2 sticks werkt (veelal quad-core).

Waar moet ik opletten bij het selecteren van een stick die geschikt is voor Netflix? TIA! :)
Volgens mij werkt het wel met dualcores hoor. Maar voor die 2 tientjes extra koop je wel een hoop extra snelheid en waarschijnlijk ook meer updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Bedankt voor je antwoord! Dus heel simpel; dx.com en daar is iedere 4.2.2 stick geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
NefeliM schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:59:
Bedankt voor je antwoord! Dus heel simpel; dx.com en daar is iedere 4.2.2 stick geschikt?
Nee. Niet DX. Heb er net een stick besteld en dat is kak.

Ik zou deze halen http://www.geekbuying.com...5.html?COLLCC=2500466759& (of http://www.geekbuying.com...etooth-TV-BOX-314524.html , schijnt betere wifi te hebben)

icm

http://www.geekbuying.com...r-PC-TV-1005--316854.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
zit door het netflix gebeuren met ook een beetje te oriënteren op een Android-based XBMC player (kom van een Boxee Box), zoals de Minix Neo X5/X7, Pivos XIOS en de G-Box Midnight MX2. Allemaal iets meer dan 100 euro. Iemand ervaring met een van deze boxes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NefeliM
Thanks Catch22! Ik ga een bestelling plaatsen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-08 12:14
habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:
zit door het netflix gebeuren met ook een beetje te oriënteren op een Android-based XBMC player (kom van een Boxee Box), zoals de Minix Neo X5/X7, Pivos XIOS en de G-Box Midnight MX2. Allemaal iets meer dan 100 euro. Iemand ervaring met een van deze boxes?
Hoe kom je bij allemaal iets meer dan 100 euro? Volgens mij kost de X5 net geen 7 tientjes. die anderen geen idee.

Anyway, mijn vader zegt dat netflix probleemloos loopt op de minix neo x5. Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, hoewel ik wel een x5 thuis heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
die X5 staat in de pricewatch voor 98,- bij SOSSolutions, de rest zit er nog een paar tientjes boven volgens mij. aardig aan de prijs dus, en voor dat geld wil je wel een vloeiende Android/XMBC/Netflix ervaring. goed om te horen dat dat laatste in ieder geval geen probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
100 euro voor een box incl remote (wat er wel bij moet) is niet zo gek. Helemaal niet als er taxes overheen komen

Als je t in nederland haalt ben je idd een stuk duurder uit.

[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 13-09-2013 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
die Pivos en die G-box MX2 zijn nog een paar tientjes duurder, maar schijnen nog wat meer voor XBMC (onder Android) geoptimaliseerd te zijn, maar ik heb geen idee of je dat in de user experience gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat zegt de verkoper zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ha nee wat ik zoal op een paar amerikaanse forums lees (oa AVSForum). als die X5 alles vloeiend afspeelt ben je voor minder dan 100 euries klaar, maar weet niet of die de beste 'bang for buck' heeft. betaal liever iets meer als het gelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:09:
ha nee wat ik zoal op een paar amerikaanse forums lees (oa AVSForum). als die X5 alles vloeiend afspeelt ben je voor minder dan 100 euries klaar, maar weet niet of die de beste 'bang for buck' heeft. betaal liever iets meer als het gelijk goed is.
Ja dat klopt, maar je hebt voor hetzelfde geld ook wel een quadcore. De prestaties hangen van de chipset af, niet van de software van de fabrikant (als je "a"-merken (voor chinese begrippen) koop).

Ik zou zelf liever een x7 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
de X7 is inderdaad nog wat krachtiger (voor 140,-). de gast in deze video is ook behoorlijk enthousiast, alleen mompelt ie op het laatst wat over het enige nadeel, wat XBMC video rendering zou zijn, wat me weer deed twijfelen. verder inderdaad een heel mooi en krachtig kastje.

edit: ook deze reviewer heeft het over 'no problem to play 720p file with the XBMC, however, still can’t do hardware decoding for 1080p vidoes'

[ Voor 30% gewijzigd door habermas op 13-09-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zal de basics uitleggen :)

Je hebt in principe maar 2 sets met hardware die je vaak ziet; RK3066 (dual core) en RK3188 (quad) met een mali GPU. Die worden door tientallen fabrikanten gemaakt, maar t komt op hetzelfde neer. Die software wordt door de community wel bijgehouden. Dat hardware decoding wordt hoofdzakelijk door de player geregeld, daar heeft de fabrikant weinig invloed op. Hardware decoding in XBMC is nog niet optimaal. En dan maakt het niet zoveel uit welke fabrikant die chip in zijn product heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ah kijk aan, het zit dus aan de XBMC kant :) maar dan nog één n00b-vraag: betekent dit dat je nooit helemaal goed 1080p videos kan afspelen op zo'n box, of maakt t eigenlijk niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:56:
ah kijk aan, het zit dus aan de XBMC kant :) maar dan nog één n00b-vraag: betekent dit dat je nooit helemaal goed 1080p videos kan afspelen op zo'n box, of maakt t eigenlijk niet uit?
Nou, een goede cpu kan natuurlijk veel decoden. Afhankelijk van de bitrate draait dat wel soepel hoor. En het is niet alsof hardware-decoding (dan doet je GPU Dus de decoding ipv de CPU en die kan dat veel beter) nooit zal komen. Ze zijn er hard mee bezig en het wordt ook steeds beter. Er zijn ook gewoon apps die wél hardwaredecoding hebben (MX Player, Archos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
XBMC hardware versnelling is afhankelijk of de chip NEON instructies ondersteund. Zo ja dan moet het geen probleem zijn met 1080p als het goed is. Zover ik weet ondersteund Mali400 de NEON instructies.

Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stephan224 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:32:
XBMC hardware versnelling is afhankelijk of de chip NEON instructies ondersteund. Zo ja dan moet het geen probleem zijn met 1080p als het goed is. Zover ik weet ondersteund Mali400 de NEON instructies.
Volgens mij wel inderdaad, maar dat zit volgens mij pas net in de huidige versie (als in een week)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heeft de Tizzbird N1 ook last van sterk schommelende wifi snelheid. Ik heb 1000 kb/s gemeten met Speedtest app maar ook soms maar 150 kb/s of rond de 300 kb/s a 400 kb/s. Die schommeling treedt trouwens niet direct na elkaar op maar is gemeten op verschillende tijdstippen. Ik probeerde net wat data over te zetten via wlan maar dat ging erg traag.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
418O2 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:27:
Nou, een goede cpu kan natuurlijk veel decoden. Afhankelijk van de bitrate draait dat wel soepel hoor.
dus 1080p BD-rips van zo'n 8 Gb zouden geen probleem moeten zijn lijkt me. dat lijkt me ook sterk want zelfs m'n Raspberry Pi heeft daar nauwelijks problemen mee. het gaat me meer om een snappy user interface (waar het bij de Pi nogal aan schort) en het gemak van Android 4.x / Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:40:
[...]

dus 1080p BD-rips van zo'n 8 Gb zouden geen probleem moeten zijn lijkt me. dat lijkt me ook sterk want zelfs m'n Raspberry Pi heeft daar nauwelijks problemen mee. het gaat me meer om een snappy user interface (waar het bij de Pi nogal aan schort) en het gemak van Android 4.x / Play Store
Volgens mij doet mijn dualcore dat zonder gpu-acceleratie al. Kan het wel even checken als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
graag! dat is de Neo X5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de MX1, wel zelfde chipset als de X5 :)

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 13-09-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ok ja als die een (redelijk) vloeiende user interface heeft met Android/XBMC en 1080p rips goed afspeelt zijn wel snel klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:03:
ok ja als die een (redelijk) vloeiende user interface heeft met Android/XBMC en 1080p rips goed afspeelt zijn wel snel klaar :)
Nu ik er over denk; ik heb mijn mx1 wel eens op 1080p gehad, dat liep niet soepel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

habermas schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:
Mini Neo X5 heb ik laatst gekocht en geinstalleerd voor een vriend. Out of the box heb ik de laatste XBMC nightly gedownload en die speelde 1080p vloeiend af.

Qua RK3188 heb ik de Tronsmart T428. Eerst aldoor gedoe met 1080p maar met de laatste rom van phanderson van freaktab.com de boel toch werkend gekregen. Ook deze speelt inmiddels 1080p

Om de één of andere reden lukt mij dit toch nog niet met de Mk809B (budgetmodel RK3066). Op zich hetzelfde chipset als de X5 maar de verbindingen lijken wel trager. 1080p niet werkend gekregen (zowel bedraad als draadloos) en weet niet waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 18:10
Van de week heb ik een tv bij mijn bed aan de muur gehangen. Normaal sloot ik altijd mijn laptop met XBMC aan op de tv maar daar is nu geen plek meer voor. Ik zat te denken aan een Android HDMI TV stick.
Heb me al wat proberen in te lezen maar veel topics zijn ook al wat verouderd.
Ik kwam nu uit op een tronsmart MK908 of een T428. De stick zal voornamelijk gebruikt worden om XBMC te gebruiken (Icefilms). Ik las dat de T428 5ghz wifi ondersteund, dit heeft mijn router ook, maar bied dit echt voordelen qua snelheid, stabiliteit? of is dit te verwaarlozen?
Ook las ik wat over warmte problemen met de MK908 maar dat de nieuwe versies daar geen last meer van hadden.. Wat is op het moment de beste keus voor een dergelijke stick?
Of moet ik tronsmart helemaal vermijden en een minix x7 achter op de tv bevestigen?

Zelf keek ik rond op DX.com en Miniinthebox.com. Is dat vergelijkbaar met geekbuying?

[ Voor 5% gewijzigd door Redbaard op 13-09-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
5Ghz heeft vaak minder storing. Die hitte is bij sommige sticks volgens mij een probleem, maar ik heb niet het idee dat ze dat allemaal hebben. Zal ook wel iets aan de montage liggen. DX zou ik niet doen, ik wacht al bijna 3 weken op mijn cx919 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dostar schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:41:
Ik heb zelf recent een QX1 aangeschaft en mijn ervaring is nogal verdeeld over dit apparaat.

De standaard meegeleverde ROM:
Hier begon de ellende al vrij snel, na het installeren van wat apps begon het ding vaak vast te lopen tijdens gebruik en was daarna niet meer op te starten. Bleef uren hangen op het boot scherm.
Tevens werkte een aantal dingen niet geheel naar behoren zoals de USB poort.

Een officiele upgraded ROM:
Beetje dezefde problemen als de standaard rom, veel boot problemen en freeze problemen.

Finless ROM 1.5:
Deze is in mijn ogen het meest stabiel, maar ook die kan apps laten crashen en freezen waardoor je het apparaat opnieuw moet Flashen. Ook de PS3 controller in combinatie met de SixAxis Controller app werkt niet via bluetooth zoals het zou moeten, werkt alleen via de enkele USB poort die je hebt en die je helaas al nodig hebt voor je toetsenbord/muis.

Ik heb dus helaas nog geen games/emulators er op kunnen testen.

De positieve kanten:
- XBMC werkt erop inclusief Icefilms (alleen vlekkeloos met de Finless Rom 1.5)
- Als het apparaat niet vast loopt is het erg leuk speelgoed
- De Wifi is erg stabiel, vooral met meegeleverde antenne
- Finless ROM mogelijkheid

Advies:
- zorg voor een goede ROM met ROOT access, om zo het maximale uit je apparaat te halen en bugs te verhelpen

Kortom, ik wacht vol enthousiasme op de Finless 1.6 ROM die hopelijk de laatste problemen op gaat lossen zoals de 1.5 versie al deed met veel ergernissen.
Heb je de stock adapter er nog aan zitten
Want ik heb geen freezes gehad of dat hij vastliep met boot alleen paar keer toen in XBMC XAF aan het testen was verder nooit en toch wel intensief gebruikt 1080p via xbmc wel schokkerig
Heb nu finless 1.5 met leolas kernel heb nog niet echt veel getest alleen XBMC en dat draait erg goed

• Redbaard
418O2 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 21:48:
5Ghz heeft vaak minder storing. Die hitte is bij sommige sticks volgens mij een probleem, maar ik heb niet het idee dat ze dat allemaal hebben. Zal ook wel iets aan de montage liggen. DX zou ik niet doen, ik wacht al bijna 3 weken op mijn cx919 :P
Oke dus dan lijkt die T428 de betere keuze. Waarom heb jij voor de CX919 gekozen ipv de MK908 of T428?
Normaal ben ik heel tevreden over DX, ze leveren toch geen clones oid? Geekbuying beter dan DX? Ken die hele site jammer genoeg niet.

• 418O2
Omdat ik t wel prima vond en toch geen wifi gebruik.

Dx is vaak wat trager dan gb etc

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Ben van plan een Minix X7 te bestellen als vervanger voor een W7 Mediacenter, die is me veel te groot, luidruchtig en lomp en tv opnemen doe ik er toch niet meer mee.

Gebruik een Logitech diNovo Mini, weet iemand of die ook goed werkt samen met de Minix X7? Moet ik dan de Logitech Bluetooth ontvanger op de Minix X7 installeren, of werkt de controller ook al met de ingebouwde Bluetooth van de Minix?

[ Voor 0% gewijzigd door brtk op 14-09-2013 11:35 . Reden: typos ]

• 418O2
Mijn k400 deed t gelijk met de usbreceiver :)

Mele f10 pro is binnen. Lijkt lekker te werken. Uitgebreide review als ik tijd heb om hem echt te testen :)

Verwijderd

Simontjee schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:06:
[...]

Oke dus dan lijkt die T428 de betere keuze. Waarom heb jij voor de CX919 gekozen ipv de MK908 of T428?
Normaal ben ik heel tevreden over DX, ze leveren toch geen clones oid? Geekbuying beter dan DX? Ken die hele site jammer genoeg niet.
My main gripe with the T428 and MK908 is the 65Mbps wifi maximum speed. The newly released iMito QX1 has 150Mbps

En dan nog de warmte (zie youtube filmpje eerder in dit draadje van mij)

Verwijderd

Catch laat mij eens weten of je tevreden bent van je remote (mele f10 pro was het zeker?), eens je je cx 919 hebt. Ik ben van plan diezelfde remote te bestellen voor mijn cx 919.

• ibiben95
werkt een goedkope namaak 2,4 ghz ps3 controller evengoed als een namaak bluetooth ps3 controller op de imito mx1? Voor bijvoorbeeld emulators. Of is het handiger om een 2,4 ghz te kopen.

• Redbaard
Ga toch maar de Imito QX1 proberen. bestel hem bij geekbuy.com, samen met de externe antenne. Nu nog even een goede afstandbediening zoeken.

Over die tronsmarts vond ik toch wel iets te veel negatieve berichten en over de qx1 zijn de meeste wel positief .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ibiben95 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:17:
werkt een goedkope namaak 2,4 ghz ps3 controller evengoed als een namaak bluetooth ps3 controller op de imito mx1? Voor bijvoorbeeld emulators. Of is het handiger om een 2,4 ghz te kopen.
Ik ben hier ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Ik stond op het punt om een Imito QX1 te bestellen bij geekbuying.com toen ik zag dat daar de Imito QX2 daar als weekend deal te bestellen is voor 57,85€: link.

Ik had daar nog niet eerder iets over gelezen. Voor zover ik in een oogopslag kon zien, is het een QX1 met een ombouw die gericht is op het afvoeren van warmte (inclusief een rare bobbel, waarschijnlijk boven de processor).

Weet iemand meer over de QX2? Klopt het dat het op de behuizing na een QX1 is?

Voor een euro meer is de QX2 trouwens ook in het zwart te bestellen, dan is hij iets minder lelijk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
De QX2 heeft naast de andere behuizing ook 2 mini/micro (vergeet altijd de juiste aandjiding) usb poorten ipv 1 zoals op de QX1. Hij lijkt dus wel degelijk anders Ben benieuwd of alle roms voor de QX1 ook op de QX2 draaien, zo ja bestel ik die ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 22:38
Ik zoek voor mijn moeder een android tv stick die een av port heeft.
Zal vooral voor uitzendinggemist en als mediaplayer gebruikt worden, misschien ook Netflix.
Heb tot nu toe deze gevonden:
MK808c
http://dx.com/p/mk808c-an...f-hdmi-white-black-241974
B13
http://www.geekbuying.com...rt-HDMI-brown-314429.html
UG008B
http://www.geekbuying.com...-Output-RJ-45-314808.html (extra kabel nodig http://dx.com/p/4-pin-3-5...av-cable-1-25-meter-10633)

Alleen de MK808c heeft een andere processor die op 1ghz draait. Hoe is dat in vergelijking met die die op 1.6ghz draait?
Ik ga wifi gebruiken dus denk dat ik sowieso beter de MK808C kan laten liggen.
Wel heeft deze als enige android 4.2.2 , zitten daar grote verandering bij(preformance?).
De B13 heeft denk ik sneller last van hitte dus neig ik eigenlijk naar de UG008B.

Nog andere suggesties of opmerking over de bovenste types?

Dit lijkt mij ook wel wat, veel usb porten android 4.2 met afstandsbedieing
http://www.ebay.nl/itm/An...amers&hash=item53f878bb6e
Maar onbekend merk... niet doen?

[ Voor 14% gewijzigd door kadooosh op 15-09-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

418O2 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:27:
[...]

Nou, een goede cpu kan natuurlijk veel decoden. Afhankelijk van de bitrate draait dat wel soepel hoor. En het is niet alsof hardware-decoding (dan doet je GPU Dus de decoding ipv de CPU en die kan dat veel beter) nooit zal komen. Ze zijn er hard mee bezig en het wordt ook steeds beter. Er zijn ook gewoon apps die wél hardwaredecoding hebben (MX Player, Archos)
Hoe kan het dat MX player en Archos wel GPU ondersteuning hebben en XBMC niet? Kunnen ze dat stuk code van MX player niet copieren/gebruiken voor XBMC of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
ibiben95 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:17:
Ik heb een Q-ware namaak ps3 controller, werkt prima met android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Hoe kom je erachter of een controller werkt op android? Het staat nooit bij de specs vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag een eerste test gedaan met de Sitecom USB - LAN adapter op de CX-919. Snelheid is redelijk stabiel bij Speedtest en ik haal (gemiddeld over 10 runs) nu bedraad 16.2Mbps. Dat is, zeker vergeleken met mijn laptop, vrij laag. Op mijn laptop haal ik via wifi op 9 meter afstand van de router 45.9Mbps. Helaas geen tijd om uitgebreid te testen vandaag maar wel direct gezien dat Netflix ook bedraad enkel op blokbeeld kwaliteit afspeelt. Aan de bekabeling ligt het niet want mijn laptop haalt 60Mbps met dezelfde draad.

Tot heden ben ik eigenlijk helemaal niet zo tevreden over de CX-919 bedenk ik me net. Op de originele rom kon ik niets streamen via wifi, zelfs niet met de stick naast de router. Na flashen van Finless gaat dit wel maar nu is de LAN snelheid weer erg traag en werkt bluetooth niet meer naar behoren. Verder vind ik het apparaat vaak traag reageren en is het bladeren door de menu's totaal niet vloeiend. Misschien verwacht ik er teveel van maar vergeleken met mijn Galaxy Nexus (wat slechts een dualcore is) is er qua 'vloeiendheid' nog veel winst te behalen.
Verder is Netflix tot heden zeer blokkerig, werkt de RTL XL app totaal niet en 1080P in XBMC loopt ook niet vloeiend.

Morgen maar eens aan de slag met andere kernels, wellicht de overclock versie eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn mx1 trekt 60mbit (maximale snelheid) over utp met die adapter. Wat heb je op je stick aangesloten en wat voor stroomadapter gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Stick zit op een no-name Chinese USB hub (geleend om even te testen) aangesloten en krijgt stroom via deze hub. Verder zit er op aangesloten de USB-LAN adapter en een Logitech USB ontvanger. Morgen eens een fatsoenlijke hub kopen en kijken of het dan beter gaat. Denk sowieso niet dat het aan de adapter ligt.

Zou het trouwens kunnen dat ik brakke Netflix kwaliteit krijg doordat de Finless ROM je toestel een Galaxy S2 laat zijn zodat je in de Play Store meer kan installeren? Een Galaxy S2 heeft een veel lagere resolutie namelijk, zou Netflix daar naar kijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 15-09-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:25
Het zou logischer zijn om je stick een S4 te laten lijken: full-hd resolutie en een betere soc dus meer app-compabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ocmer70
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-08 16:09
jerkitout schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:54:
Heb de minix Neo x7 en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Stephan224 schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:26:
Hoe kom je erachter of een controller werkt op android? Het staat nooit bij de specs vermeld.
De specs van de controller of de specs van een android game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan224
Kasj schreef op maandag 16 september 2013 @ 06:43:
[...]
De specs van de controller of de specs van een android game?
Op de specs van de controller staat het niet vermeld, dus nogmaals hoe kom je erachter? Het is voor emulatie gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
418O2 schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:43:
Mijn mx1 trekt 60mbit (maximale snelheid) over utp met die adapter. Wat heb je op je stick aangesloten en wat voor stroomadapter gebruik je?
Bij mij hetzelde. Maximale (Internet) snelheid wordt gehaald.

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Heb je de stock adapter er nog aan zitten
Want ik heb geen freezes gehad of dat hij vastliep met boot alleen paar keer toen in XBMC XAF aan het testen was verder nooit en toch wel intensief gebruikt 1080p via xbmc wel schokkerig
Heb nu finless 1.5 met leolas kernel heb nog niet echt veel getest alleen XBMC en dat draait erg goed
Hoi J0hnj0hn,

Ik gebruik idd de stock adapter en de micro USB kabel die erbij was geleverd. Heb na enige tijd uitzoeken gelezen dat zowel de adapter als de USB kabel van slechte kwaliteit zijn. USB Kabel merk ik met het Flashen naar een nieuwe rom, mislukt vaak. En de adapter kan idd de oorzaak zijn van alle freezes.

Ik ga een nieuwe adapter en USB kabel halen en laat dan weten of mijn QX1 minder problemen vertoont.

Enige tips voor de beste kwaliteit adapter en micro-USB kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op zondag 15 september 2013 @ 21:40:
Vandaag een eerste test gedaan met de Sitecom USB - LAN adapter op de CX-919. Snelheid is redelijk stabiel bij Speedtest en ik haal (gemiddeld over 10 runs) nu bedraad 16.2Mbps. Dat is, zeker vergeleken met mijn laptop, vrij laag. Op mijn laptop haal ik via wifi op 9 meter afstand van de router 45.9Mbps. Helaas geen tijd om uitgebreid te testen vandaag maar wel direct gezien dat Netflix ook bedraad enkel op blokbeeld kwaliteit afspeelt. Aan de bekabeling ligt het niet want mijn laptop haalt 60Mbps met dezelfde draad.

Tot heden ben ik eigenlijk helemaal niet zo tevreden over de CX-919 bedenk ik me net. Op de originele rom kon ik niets streamen via wifi, zelfs niet met de stick naast de router. Na flashen van Finless gaat dit wel maar nu is de LAN snelheid weer erg traag en werkt bluetooth niet meer naar behoren. Verder vind ik het apparaat vaak traag reageren en is het bladeren door de menu's totaal niet vloeiend. Misschien verwacht ik er teveel van maar vergeleken met mijn Galaxy Nexus (wat slechts een dualcore is) is er qua 'vloeiendheid' nog veel winst te behalen.
Verder is Netflix tot heden zeer blokkerig, werkt de RTL XL app totaal niet en 1080P in XBMC loopt ook niet vloeiend.

Morgen maar eens aan de slag met andere kernels, wellicht de overclock versie eens proberen.
De RTL XL app schijnt bij heel veel mensen niet meer te werken als ik kijk naar de reviews in de Play Store. Bij mijn stick werkt het ook niet, maar bij jou kan het in elk geval niet aan de processor snelheid liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Stephan224 schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:21:
[...]

Op de specs van de controller staat het niet vermeld, dus nogmaals hoe kom je erachter? Het is voor emulatie gaming.
Originele ps3 controller nemen ;-)

Ik heb de gok genomen om een qware namaak (Ps35003) te kopen en die werkte gelukkig ook prima. De kans is groot dat de goedkopere marktplaats neppers ook zullen werken, maar je weet het pas zeker als je het hebt getest met: Google Play: Sixaxis Compatibility Checker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dostar schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:17:
[...]

Hoi J0hnj0hn,

Ik gebruik idd de stock adapter en de micro USB kabel die erbij was geleverd. Heb na enige tijd uitzoeken gelezen dat zowel de adapter als de USB kabel van slechte kwaliteit zijn. USB Kabel merk ik met het Flashen naar een nieuwe rom, mislukt vaak. En de adapter kan idd de oorzaak zijn van alle freezes.

Ik ga een nieuwe adapter en USB kabel halen en laat dan weten of mijn QX1 minder problemen vertoont.

Enige tips voor de beste kwaliteit adapter en micro-USB kabel?
Ik gebruikte vanaf het begin mijn asus adapter en volgens mijn
En als ik die ouwe adapter gebruik om me telefoon op te laden gaat me telefoon op een of andere manier op tilt
En dat je bleef hangen met je stock bij boot en veel freezes wat ik dus totaal niet had, weet ik haast zeker dat het je adapter is, kabel is van me PS3 dacht

Ziggo App werkt perfect trouwens op de Imito QX1 (wel ff hide root gebruiken) (erg strak beeld trouwens)

Ook de RTL XL app werkt perfect op de Imito QX1 ( al ziet het er niet uit )

Dit is wel met Finles 1.5 rom en leolas kernel 720p vind iconen op 1080p te klein ( en is me device spoofed als een Samsung GT I9300)

Zal zo Netflix ff proberen maar eerst ff kijken of ik GTA 5 al mee kan krijgen hier

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Android Netflix app werkt prima (vloeiend, scherp beeld 32" HDTV) op de Android Mini PC (RK3066/Android 4.1.1). Helaas blijven de pictogrammen grijs als ik horizontaal scroll. Via de browser heeft Netflix dat probleem niet.

Meer lezers die met een HDMI Android Mini PC/TV ondervinden dat de Netflix pictogrammen i.c.m. de Android Netflix app grijs blijven als je horizontaal scrolt?

Update: Leverancier van de Android Mini PC heeft weliswaar mijn waarneming bevestigd, maar inmiddels is gebleken dat het gebruik van de pijltjestoets (rechts) op de RC11 Airmouse de grijze pictogrammen tot gevolg heeft. Nadat ik de veegbeweging naar links op de RC11 had gesimuleerd werden alle grijze pictogrammen alsnog gevuld met info ;-)

[ Voor 32% gewijzigd door wsmaal op 16-09-2013 20:49 . Reden: Update toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsmaal schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:22:
De Android Netflix app werkt prima (vloeiend, scherp beeld 32" HDTV) op de Android Mini PC (RK3066/Android 4.1.1). Helaas blijven de pictogrammen grijs als ik horizontaal scroll. Via de browser heeft Netflix dat probleem niet.

Meer lezers die met een HDMI Android Mini PC/TV ondervinden dat de Netflix pictogrammen i.c.m. de Android Netflix app grijs blijven als je horizontaal scrolt?
hmmm Netflix ik heb het op me Imito QX1 gezet maar als ik Inlog krijg ik melding paswoord of email is niet correct dit geld trouwens ook voor me nexus 7

Ooh je moet gelijk al je betaal gegevens overhandigen wil je die maand gratis gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sinds vanavond een nieuw hoofdstuk in het dagboek van de CX-919. USB hub gekocht om gebruik te kunnen maken van meerdere USB-devices. Aangesloten maar geen reactie van de hub, behalve dat de CX-919 er wel stroom van krijgt. Wil ik daarna mijn muis weer op de USB poort van de CX-919 aansluiten lijkt het alsof deze poort stuk is. Reageert niet meer op 4 muizen die het allen op 2 PC's goed doen. Al 2 verschillende rom's geflashed maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen enkele reactie meer van de USB poort.

Dan stopt het hier voor mij. Heb al 2 attributen moeten aanschaffen om fatsoenlijk te kunnen streamen en nu kapt het apparaat er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 22:38
fredgroes schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:53:
Mijn mk 888 box is binnen. Eerste ervaringen: box is lekker snel, mxplayer speelt vloeiend 1080p mkv's af met hierin ondertitels hierin,nog geen 1080p kernel helaas, gebruik de rkremote app op mijn tablet om de box te bedienen die is een stuk beter dan de meegeleverde afstandsbediening, ntfs usb schijf word zonder problemen herkend

Morgen de box aansluiten op mijn receiver om te kijken of de dts codec werkt van mxplayer. Box word met zowel hdmi en spdif kabel aangesloten. Ben op dit moment tevreden met wat de box laat zien. Xmbc daarvan weet ik nog niet of ik dat ga gebruiken
Bevalt deze nog steeds? Ga hem denk ik bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Aghanim schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:34:
Sinds vanavond een nieuw hoofdstuk in het dagboek van de CX-919. USB hub gekocht om gebruik te kunnen maken van meerdere USB-devices. Aangesloten maar geen reactie van de hub, behalve dat de CX-919 er wel stroom van krijgt. Wil ik daarna mijn muis weer op de USB poort van de CX-919 aansluiten lijkt het alsof deze poort stuk is. Reageert niet meer op 4 muizen die het allen op 2 PC's goed doen. Al 2 verschillende rom's geflashed maar nog steeds hetzelfde probleem. Geen enkele reactie meer van de USB poort.

Dan stopt het hier voor mij. Heb al 2 attributen moeten aanschaffen om fatsoenlijk te kunnen streamen en nu kapt het apparaat er mee.
Terugsturen onder garantie geen optie? Dit is wel raar allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 10:41
kadooosh schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:44:
[...]

Bevalt deze nog steeds? Ga hem denk ik bestellen.
Box heeft een paar weken in de kast gelegen omdat er bij de standaard rom geen 5.1 en dts werden doorgegeven bij films. Afgelopen weekend is er bij freaktab,com een rom beschikbaar gekomen die via mxplayer 5.1 en dts zou moeten doorgeven. Ik heb deze rom er al opgezet maar nog niet getest. Als dit werkt dan krijgt de box een definitief plaatsje naast de tv ter vervanging van de computer en anders gaat hij weer de kast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Netflix moeten mensen die geen HD krijgen de aangepaste APK bestanden (te vinden op XDA) eens proberen. Ik krijg er een vrij scherp beeld uit wat precies de resolutie is weet ik niet, maar in elk geval niet blokkerig ;).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb die HD app van XDA en dan de 2e hoogste qua bandbreedte maar daarmee is het ook blokkerig. Nu is mijn stick sowieso hardwaretechnisch vrij brak dus misschien ligt het daar aan. Denk dat het ook door de resolutie komt omdat mijn stick als Galaxy S2 wordt herkend vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MK808B draait al een hele tijd op Finless 1.7 en dat werkt gewoon perfect en dus verander ik er verder ook niks aan, al zag ik net dat Finless 2.1 al tijdje uit is en dat is Android 4.2.2.

Maar aangezien de stick meer dan prima werkt op Android 4.1.2, zie ik weinig reden om te updaten en het is niet zo easy als met een smartphone of tablet, al ook niet te moeilijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De CX-919 is anders erg easy te updaten. Verbinden met je PC en 3x klikken, binnen 5 minuten draait je nieuwe rom :)
Pagina: 1 ... 34 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer