• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Grappige is inderdaad dat het beter en beter wordt met de stick als je er maar tijd in steekt. Op zich ook wel leuk om te doen, mis Android af en toe wel sinds mijn Nexus stuk is en ik weer terug ben bij Apple. Heb nog geen goede HD streams gevonden om te testen hoe goed de wifi van de CX919 nu werkelijk is, maar vergeleken bij vanochtend heb ik al grote stappen gemaakt. Custom rom is (zoals bij de Nexus op zich ook wel het geval was) een verademing.

Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik tot heden geen spijt heb van het feit dat ik in de woonkamer net een htpc van 500 euro heb neergezet. Maar voor de slaapkamer lijkt deze oplossing prima te gaan zijn.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

xbmc werkt allemaal wel op die sticks?

is het ook mogelijk om sabnzbd op android of in xbmc in te stellen?
Zou handig zijn als je een rig hebt wat standaard al mijn series gaat downloaden als ze uit zijn.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
kaasaanfiets schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:21:
xbmc werkt allemaal wel op die sticks?

is het ook mogelijk om sabnzbd op android of in xbmc in te stellen?
Zou handig zijn als je een rig hebt wat standaard al mijn series gaat downloaden als ze uit zijn.
xbmc werkt. Hardware decoding is in ontwikkeling, zit in de nightlies.

Sabnzbd kan wel geloof ik, maar dat moet je niet willen. Denk niet dat dat heel goed gaat performen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:32

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Gisteren pas laat thuis dus alleen maar basis getest;

HDMI plug is enorm lastig op de verlengkabel te krijgen; ik durf hem er ook niet meer af te trekken; bang om het hele zooitje los te trekken, dus die blijft mooi zitten.

Vaste muis met kabel aangesloten; ES File explorer, MX player (op HW+ decoding) en YouTube gedownload.
Streamen vanaf mijn nas is kansloos; werkt gewoon voor geen meter. Ik heb 720p mkv's geprobeerd en dat is gewoon niet soepel te krijgen.

Youtube is na flink bufferen wel te doen.

Ik draai nog op de stock ROM, dus ik ga asap ook de Finless maar eens proberen. Eerst maar eens zoeken hoe ik dat ding uberhaubt geflashed krijg.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stel niet veel voor :) In de Finless rom-zip zit een flashtool en een uitgebreide beschrijving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:34
Voor eigenaren van een U-Host U1A: onlangs is er op de Chinese site van Smallart een nieuwe firmware opgedoken. Met dank aan wat leden van het TabletRepublic forum heb ik deze kunnen installeren.
Het hele proces heb ik op m'n blog uitgeschreven. 'T is even klussen, maar de moeite waarde als je, zoals ik bijvoorbeeld, enorm geholpen bent met de toevoeging van USB Audio ondersteuning. Vanaf nu hoeft de tv niet meer aan om de audio over mijn stereo-installatie te laten lopen. _/-\o_
Officiële releasenotes:
  • Built-in Airplay
  • Built-in DLNA
  • Enhanced stability when connected to hotspot.
  • Able to swap internal 2G SDCARD with External SDCARD

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

418O2 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:22:
Stel niet veel voor :) In de Finless rom-zip zit een flashtool en een uitgebreide beschrijving :)
1.5 versie is de juiste toch? (4.2.2 voor CX-919)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
TheOmen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:20:
Voor eigenaren van een U-Host U1A: onlangs is er op de Chinese site van Smallart een nieuwe firmware opgedoken. Met dank aan wat leden van het TabletRepublic forum heb ik deze kunnen installeren.
Het hele proces heb ik op m'n blog uitgeschreven. 'T is even klussen, maar de moeite waarde als je, zoals ik bijvoorbeeld, enorm geholpen bent met de toevoeging van USB Audio ondersteuning. Vanaf nu hoeft de tv niet meer aan om de audio over mijn stereo-installatie te laten lopen. _/-\o_
Officiële releasenotes:
  • Built-in Airplay
  • Built-in DLNA
  • Enhanced stability when connected to hotspot.
  • Able to swap internal 2G SDCARD with External SDCARD
Een vraag:

In hoeverre kan een Android stickje een mooi (en stabiel!) alternatief voor bijv. een Squeezebox Touch zijn? Gebruikt iemand een dergelijke setup? Wat het heet worden de stick betreft, dat zal bij voornamelijk audio wel loslopen....lijkt mij :P

Het idee: Android stickje aansluiten op m'n versterker (hdmi, zodat ik de stick voor films/ Youtube kan gebruiken), evt. usb powered hub gebruiken. Vervolgens een usb dac gebruiken en een app voor de bediening op een telefoon/ tablet? Muziek + films worden dan gestreamed vanaf m'n Synology.

Met enkel een Touch ben ik er ook, maar een stick geeft meer flexibiliteit wat media betreft.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beschuitfluiter schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:32:
[...]
1.5 versie is de juiste toch? (4.2.2 voor CX-919)
Lijkt er wel op. Dit forum is de beste resources voor ROMs

http://www.freaktab.com/f...7-Measy-amp-CX-TV-Players

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Dan heb ik het idd vanaf de juiste bron te pakken... dit weekend eens freuebelen :)

Tx

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Sirius schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:14:
[...]
Een vraag:

In hoeverre kan een Android stickje een mooi (en stabiel!) alternatief voor bijv. een Squeezebox Touch zijn? Gebruikt iemand een dergelijke setup? Wat het heet worden de stick betreft, dat zal bij voornamelijk audio wel loslopen....lijkt mij :P

Het idee: Android stickje aansluiten op m'n versterker (hdmi, zodat ik de stick voor films/ Youtube kan gebruiken), evt. usb powered hub gebruiken. Vervolgens een usb dac gebruiken en een app voor de bediening op een telefoon/ tablet? Muziek + films worden dan gestreamed vanaf m'n Synology.

Met enkel een Touch ben ik er ook, maar een stick geeft meer flexibiliteit wat media betreft.
Heb geen ervaring met de Touch, maar als ik de prijs van dat ding zie http://tweakers.net/price...ech-squeezebox-touch.html dan ben je met een cheap sticky en USB Audio flink goedkoper uit. Natuurlijk is het wat meer werk dan een Touch die out-of-the-box werkt zoals het hoort, maar in mijn setup (ook een Synology NAS) was het een kwestie van de Mediaserver aanzetten op de NAS, BubbleUPnP op mijn telefoon en TV-stick installeren en je bent klaar.
Als het je alleen om audio gaat dan is het simpelste sticky al voldoende, maar gooi er een maar euro meer tegen aan en je hebt er één die futureproof is ;)

[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 30-08-2013 13:41 . Reden: woordje vergeten ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KWM
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:51

KWM

beschuitfluiter schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:19:
[...]

Dan heb ik het idd vanaf de juiste bron te pakken... dit weekend eens freuebelen :)

Tx
Ik heb er ook mee lopen spelen, maar ongeacht de kernel, 720p of 1080p, soepel loopt het helaas niet. Navigeren gaat redelijk, af en toe lag, maar video's op youtube of via de youtubeapp gaat echt traag. Video's afspelen gaat wel goed, zowel 720p als 1080p. Weet iemand welke kernel je het beste kunt kiezen van de finless rom? (cx 919)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bij mijn 919 was het wel een wereld van verschil. Op stock had ik dat ding nooit meer aangeraakt Maarten de Finless is het veel soepeler en nu gaat SD streamen met wifi prima. Flashen was 10 min werk, complete procedure staat in de readme bij de rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KWM schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:34:
[...]

Ik heb er ook mee lopen spelen, maar ongeacht de kernel, 720p of 1080p, soepel loopt het helaas niet. Navigeren gaat redelijk, af en toe lag, maar video's op youtube of via de youtubeapp gaat echt traag. Video's afspelen gaat wel goed, zowel 720p als 1080p. Weet iemand welke kernel je het beste kunt kiezen van de finless rom? (cx 919)
Check je wifitransfer. En als je de stick bedraad aan kan sluiten zou ik dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Sirius schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:14:
[...]

Er is een app met de naam squeezeplayer. (niet gratis) Die maakt van je android een squeezebox client. Die heeft echter geen interface, dat is een soort daemon. Je kan daarnaast de Logitech Squeezebox software van jezelfde stick gebruiken voor de bediening. In hoeverre dat nog echt handig is... Ik zou starten met kijken of de Logitech Squeezebox android app goed te gebruiken is voordat je squeezeplayer gaat aanschaffen.

Als het je alleen om de functionaliteit gaat en het squeezebox-specifieke deel niet relevant is kan je mogelijk ook eens kijken naar MPD (music player daemon) en Android apps zoals MPDroid

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 31-08-2013 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Als kernel bij de Finless (zitten er 6 bij) heb ik de 1080P no overclock genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
TheOmen schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Heb geen ervaring met de Touch, maar als ik de prijs van dat ding zie http://tweakers.net/price...ech-squeezebox-touch.html dan ben je met een cheap sticky en USB Audio flink goedkoper uit. Natuurlijk is het wat meer werk dan een Touch die out-of-the-box werkt zoals het hoort, maar in mijn setup (ook een Synology NAS) was het een kwestie van de Mediaserver aanzetten op de NAS, BubbleUPnP op mijn telefoon en TV-stick installeren en je bent klaar.
Als het je alleen om audio gaat dan is het simpelste sticky al voldoende, maar gooi er een maar euro meer tegen aan en je hebt er één die futureproof is ;)
Thnx. Mij gaat het erom of het werkt om de stick aan m'n versterker te hangen. Heeft iemand zo'n constructie? Dus aan een hdmi aansluiting (stick of box), aan de stick een usb dac en die lus ik dan door naar de rca aansluitingen (rood en wit) van m'n versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
KWM schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:34:
[...]

http://cybernetnews.com/xbmc-high-bitrate-sample-videos/

Download die eens. Daar kan je mee testen of de stick gd materiaal afspeelt en uitsluiten dat t aan de netwerkverbinding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 13:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Zijn er al mensen met ervaringen met een Logitech Harmony en hun Android-stick? Ik ben op het punt gekomen dat m'n remotes teveel worden, én ik heb een ander meubel waardoor een gedeelte van de apparaten niet meer rechtstreeks met IR te benaderen is. Nu wil ik een Harmony kopen, maar dan wel het liefst 1 waarbij ik m'n Android stick ook kan bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat denk ik niet. Een harmony heeft volgens mij geen gyro en je wil eigenlijk ook wel een toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Denk dat het wel kan (zit met verhuizing dus Harmony is ingepakt helaas) aangezien een draadloze muis met USB ontvanger ook prima werkt. Mijn Harmony werkt ook met een USB-ontvanger net als de draadloze muis dus ik vermoed dat het dit zal werken. Als je 2 weken geduld hebt wil ik het wel voor je proberen.

Overigens voor degenen die een CX-919 willen kopen en op basis van mijn ervaringen hierboven bang zijn voor problemen met wifi: ik denk dat het aan de versie van mijn 4.2.2 rom lag. Ben nu bij iemand thuis die ook de CX-919 heeft gekocht en met de originele rom zonder problemen kan streamen. Zijn rom is echter van 29-07 en de mijne was van 07-06 dus mogelijk zit er een wifi fix in de rom na mijn versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat is heel goed mogelijk. Dat ding is specsgewijs meer dan goed genoeg :)

Zoals ik al zei: als je zon device koopt moet je er niet van uit gaan dat alles in 1 keer goed werkt en bereid zijn om wat te tweaken.

Mijn vriendin is helemaal verslingerd aan de stick en gebruikt hem meer dan ik (xbmc icm 1channel). Nu zit ze dat tegen al haar vriendinnen te vertellen en die willen er nu ook 1. Echter zijn die niet technisch en hun partners ook niet. Dus als ik ze vertel hoe je ze kan kopen word ik de helpdesk. Daar zit ik niet echt om te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies, dat heeft mijn schoonpa nu ook. Hij koopt ze in en zet XBMC etc. er op en verkoopt ze vervolgens door. Dat begon erg leuk maar nu zie je dat mensen vragen en problemen hebben en daarmee terug komen. Vrienden van me willen het nu ook, ik voel de bui al weer hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Aghanim schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:57:
Precies, dat heeft mijn schoonpa nu ook. Hij koopt ze in en zet XBMC etc. er op en verkoopt ze vervolgens door. Dat begon erg leuk maar nu zie je dat mensen vragen en problemen hebben en daarmee terug komen. Vrienden van me willen het nu ook, ik voel de bui al weer hangen :)
Precies. Zelfde als met chinese tablets. Je wordt dan te pad en te onpas gebeld.

Zie t ook al op fora, n00bs denken voor een appel en een ei klaar te zijn en gaan zeuren als dat niet zo is. Zo werkt t niet. En een rom flashen stelt niets voor dus wat dat betreft snap ik t dan ook nog niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik heb even een vraag tussen door over mijn MK808B met stock ROM 4.2.2
Ik gebruik 'm met een Ethernet adapter, en dat werkt stukken beter als via Wifi.

Maar: ik heb uitzendinggemist geinstalleerd, en die afleveringen lopen niet soepel, slechte kwaliteit en haperingen.

Mijn vraag is als volgt: zou dit gewoon moeten werken met stock ROM 4.2.2 of is die zo slecht dat zelfs dit niet werkt en dat ik naar Finless over moet stappen?
Of moet ik dit probleem meer in de netwerk hoek zoeken?

Iemand die weet hoe je statistics van de Ethernet verbinding kan zien, zoals speed/duplex, packets in/out etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou sowieso voor finless gaan :) uitzendinggemist werkt wel soepel hier, kwaliteit is matig. Heb je in de instellingen wel getweaked?

[ Voor 59% gewijzigd door 418O2 op 01-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 15:21
Wat raden jullie aan om te gebruiken als controller voor alle emu's. Een bluetooth controller of een 2,4 ghz controller. Alletwee zijn het ps3 namaak controllers van dx.com . Zelf zou ik voor bluetooth gaan omdat dit weer een usbpoort scheelt. Of zitten er nadelen aan een bluetooth controller of zitten er juist voordelen aan een 2,4 ghz controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bt werkt niet altijd even lekker bij alle sticks geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hoe bedien jij je stick als je de USB poort gebruikt voor de LAN poort adapter? Heb net zo'n adapter geprobeerd maar kreeg geen ip via kabel. Had de USB muis via een mini USB to USB adapter gekoppeld maar wellicht had de stick te weinig power om beide aan te sturen. Helaas geen hub met losse voeding. Kreeg overigens 1x het idee een IP te krijgen (zag rechtsonder naast de tijd het LAN icoontje) maar toen geen muis aangesloten dus kon niets proberen. Na het aansluiten van de muis kwam er geen aanwijzer in beeld dus ook dat leek op te weinig prik. Zat overigens wel een driver cd bij die LAN adapter dus misschien is het geen plug and play.

Gebruik overigens een Nokia adapter afkomstig van een Lumia 720.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 01-09-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MusicAddict schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 23:23:
[...]

You're welcome, zelf heb ik er nooit problemen mee (1080p via SMB) dus ik hoef niet persé XMBC :P

Over dat gemod de mijne doet het al een paar maanden prima met een paar heatsinkjes:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kon niet veel doen omdat de layout anders is dan bij bijvoorbeeld de mk808 maar werkt prima. (cpu + ram + rom) gewoon gekoeld. Dat het er niet uit ziet boeit niet, ding hangt gewoon achter de monitor :+

Zou aan de ene kant nog wel een fannetje kwijt kunnen maar acht ik niet nodig, in principe had de mx1 prima koeling, ALS ze de cpu contact hadden laten maken met de alluminium behuizing. Gelukkig zit er nu nog gewoon de plasticken omhulsel op dus kan m net zo makkelijk vastpakken als eerst.
kan je via heat pads de cpu en gpu niet laten aanraken met de aluminium behuizing? zodat de behuizing daadwerkelijk als koeler dient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Aghanim schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:59:
Hoe bedien jij je stick als je de USB poort gebruikt voor de LAN poort adapter? Heb net zo'n adapter geprobeerd maar kreeg geen ip via kabel. Had de USB muis via een mini USB to USB adapter gekoppeld maar wellicht had de stick te weinig power om beide aan te sturen. Helaas geen hub met losse voeding. Kreeg overigens 1x het idee een IP te krijgen (zag rechtsonder naast de tijd het LAN icoontje) maar toen geen muis aangesloten dus kon niets proberen. Na het aansluiten van de muis kwam er geen aanwijzer in beeld dus ook dat leek op te weinig prik. Zat overigens wel een driver cd bij die LAN adapter dus misschien is het geen plug and play.

Gebruik overigens een Nokia adapter afkomstig van een Lumia 720.
ik heb een powered usb hub gekocht bij de saturn. 15 euro. Die voedt tevens mijn stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Ik heb de Finless Rom (1.5) geflashed (720p kernel) en dat scheelt al wat.
Erg fijn is de power button in de balk onderaan; die mistte ik echt bij de stock rom van mijn CX-919.
Hij is lekker vlot en alles werkt zoals het zou moeten werken. Hopelijk komt mijn air mouse vlug binnen want typen met muis is echt irritant haha.

Moet zeggen dat de WiFi in deze Rom een stuk beter is, maar nog niet 100%.
Ik ga hier nog verder naar kijken of ik dat nog wat getweaked krijg.

Overigens is het splashscreen van de Finless Rom echt heel erg lelijk; doet echt pijn aan je ogen haha.

maar goed; binnenkort dus weer verder knutselen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon eerst je stick aanzetten en na een minuut naar die hdmipoort switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 01 september 2013 @ 18:31:
[...]
ik heb een powered usb hub gekocht bij de saturn. 15 euro. Die voedt tevens mijn stick
Ik gebruik de stick gewoon met een non-powered usb hub, werkt goed i.c.m. een lan adapter en ontvanger voor toetsenbord/muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Aghanim schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:59:
Komt me bekend voor. Als ik m'n air-mouse, USB Audio en LAN adapter aansluit kan ik ook niets meer doen (non-powered USB hub). Als ik het zo lees dan is een powered hub dus de oplossing.
Eerst maar eens zien of ik überhaupt een IP krijg als ik de LAN adapter direct op de stick inplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Viper® schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:55:
[...]

Ik gebruik de stick gewoon met een non-powered usb hub, werkt goed i.c.m. een lan adapter en ontvanger voor toetsenbord/muis
Dat kan ook vast :) Maar ik wou het risico niet nemen en volgens mij is een non-powered hun niet heel veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521937

Aghanim schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:47:
Bij mijn 919 was het wel een wereld van verschil. Op stock had ik dat ding nooit meer aangeraakt Maarten de Finless is het veel soepeler en nu gaat SD streamen met wifi prima. Flashen was 10 min werk, complete procedure staat in de readme bij de rom.
Is die zo slecht dan stock ik hem met me Imito QX1 toch maar weinig last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grolsch schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:52:
Ik krijg het op mijn QX1 niet voor elkaar om live video van de site www.motogp.com te streamen.

Ik heb het met Chrome, standaard brower en Dolphin geprobeerd, maar ik krijg geen beeld.

Ik kan wel op play drukken, maar dan houdt het op :(

Werkt het bij jullie wel, of hebben jullie een oplossing :?

http://www.motogp.com/en/videos/free+videos
Firefox Beta
speelt alles en is gratis
Net motogp.com gecheckt moest ff registeren om videos te bekijken maar werkte perfect

Iemand al ervaring met de finless rom 1.5 voor de imito qx1

http://www.freaktab.com/s...X-1-4-2-2-Finless-ROM-1-5

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 521937 op 02-09-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TheOmen schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:03:
[...]

Komt me bekend voor. Als ik m'n air-mouse, USB Audio en LAN adapter aansluit kan ik ook niets meer doen (non-powered USB hub). Als ik het zo lees dan is een powered hub dus de oplossing.
Eerst maar eens zien of ik überhaupt een IP krijg als ik de LAN adapter direct op de stick inplug.
Ja dat lukt mij hier in elk geval niet, zelfs niet als er er niets aan de stick zit behalve de LAN adapter. Nu wilde ik eigenlijk via wifi maar zie net dat in ons nieuwe huis een netwerk kabel boven ligt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Heb je hem wel aangezet in de settings?

Powered hub is 15 euro bij de saturn. Die heeft 4 poorten. Met microusb naar usb kan je ook je stick voeden, dus alsnog maar 1 adapter. Nonpowered hub met een sterkere adapter moet ook wel kunnen. Hoeveel A levert jullie adapter?

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 02-09-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
Even een vraagje, als ik Firefox of andere browsers gebruik op mijn cx-919 kan ik met mijn Logitech k400 keyboard wel dubbelklikken om in en uit te zoomen (pinchen werkt niet op het touchpad), maar ik mis de optie om stapsgewijs te zoomen zoals bij een desktop met [Ctrl] + [+]. Iemand een idee of kan dat gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kreeg ik ook niet voorelkaar met mijn k400. Een airmouse is wel handiger hoor.

Mijn Mele f10 pro is onderweg trouwens. Zal even een review plaatsen als hij er is.

http://dx.com/p/mele-f10-...-control-voice-mic-225844

De cx919 die ik tegelijkertijd in een losse order heb besteld is nog pending helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

@Benno de Bruin : In de standaard browser kan je inzoomen met ctrl+i en uitzoomen met ctrl+o. Werkt alleen in de standaard android browser, en alleen op een aantal sites die geen html-instructies geven over zoom instellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 03-09-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 11:14
Hoe zetten jullie bestanden over naar je CX-919?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

zijn er ook mensen die een NAS aan hun stick hebben hangen, en hoe heb je dit precies gedaan? draai je daar ook iets van sabnzbd met parren en rarren?

En zijn er ook mensen die sabnzbd of een soortgelijke app/tool hebben draaien op hun stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:22
Ik heb mijn MK808B verkocht en zoek nu een nieuwe stick.
Denk dat het een CX-919 wordt.
Maakt het nog uit welke je neemt, van Tronsmart of een andere CX-919?
Maar ik tweifel ook nog aan deze speler.
Ook RK3188/2Gb en externe WiFi-antenne maar dan met een aan/uit knop en ethernet en spdif in/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Goed; China goods zijn ook binnen; Ging verdomd snel moet ik zeggen!
Mele F10 air mouse is epic! werkt echt boven verwachting goed. Er zit zelfs een knopje op waarmee je de gevoeligheid even kunt verminderen voor detail acties.

Ding werkt zowel op XBMCBuntu als op de CX-919.

Mijn AsRock 330HT heb ik even wat getuned; rubberen wassertjes bij de grote fan en wat extra koperen koelblokjes op cpu heatsink en chipset heatsink en een zalman fanmate op de irritante klein fan.

Temperaturen blijven op zich prima nu; alles zit onder de 60 graden C bij 1080P birdscene terwijl het bij mij binnen 25 graden was.

Volgende keer meer plezier als ik weer wat tijd heb; maar de Air Remote is echt een aanrader voor dat geld!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:59

OgWok

U.N.C.L.E.

China goods OK. Geen problemen mee. Garantie, als het niet meer werkt?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:31
kaasaanfiets schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:12:
zijn er ook mensen die een NAS aan hun stick hebben hangen, en hoe heb je dit precies gedaan? draai je daar ook iets van sabnzbd met parren en rarren?

En zijn er ook mensen die sabnzbd of een soortgelijke app/tool hebben draaien op hun stick?
Waarom zou je een NAS aan je stick hangen?
Het is niet voor niets 'network attached storage'
Dan voeg je de nas gewoon toe als webDAV server of je gebruikt de mediaserver(of allebei)
Sabnzd kan wel op een NAS, maar dan moet je wel een vrij krachtige nas hebben, anders duurt het vrij lang..
Ik gebruik zelf nog torrents, dus geen sabnzd.
Er zijn ook apps beschikbaar in de google playstore met dezelfde soort functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
japie101 schreef op zondag 01 september 2013 @ 12:41:
Ik heb even een vraag tussen door over mijn MK808B met stock ROM 4.2.2
Ik gebruik 'm met een Ethernet adapter, en dat werkt stukken beter als via Wifi.

Maar: ik heb uitzendinggemist geinstalleerd, en die afleveringen lopen niet soepel, slechte kwaliteit en haperingen.
Ik gebruik de Finless 1.7 rom. Ik heb de diverse andere geprobeert (stock 4.2, finless 2.1, minix hfw) maar alleen met de Finless 1.7 rom doet wifi het goed dus die ben ik blijven gebruiken. Kan ook bedraad gebruiken maar WiFi is bij mij snel genoeg (wel kleine antenne mod gedaan, stukje isolatie tussen verende ground pen en de antenne zodat het geen contact meer maakt).

Uitzending gemist is geen enkel probleem met die rom, net als Youtube en TED. Voor XBMC heb ik nog wat aanpassingen gemaakt (nieuwere libstagefright.so, zie XBMC forum) en bijna alles werkt daar ook op 1080p na (loopt 30 min goed en begint dan frames te droppen). 1080p kan ik echter wel bekijken met MX Player.

Ik zou het volgende doen als ik jouw was:

Installeer CWM recovery
Backup stock ROM
Installeer Finless 1.7 ROM
Installeer CWM recovery (is weg door Finless Rom, hoewel kan ook wel anders)

Als jet niet bevalt kun je altijd weer terug naar de stock ROM maar ik denk dat je ook bij Finless 1.7 blijft.

Enige nadeel is dat het een 720p kernel is; je kan ook een 1080p kernel gebruiken maar dan vind ik de ikoontjes wel erg klein. Ik vind 720p opgeschaald naar 1080p mooi genoeg, zeker als je uitzending gemist gaat kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

OgWok schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:11:
China goods OK. Geen problemen mee. Garantie, als het niet meer werkt?
Zoals ik het een beetje bekijk sturen ze gewoon een nieuwe op :')
Is goedkoper voor ze. Ik lees iig prima ervaringen over dx.com een geekbuying.com

[ Voor 10% gewijzigd door beschuitfluiter op 04-09-2013 08:23 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Ik zie nu dat de pricewatch: Tizzbird N1 4GB in de aanbieding is bij Redcoon voor €29,-

Ik kan niet helemaal vinden hoe dit ding nou precies werkt. Ik twijfel nu tussen het aanschaffen van een Raspberry Pi voor XMBC, wachten op de Chromecast (hoe lang?) of misschien voor een prikkie dit dingetje. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil zoveel mogelijk besturen met een ander device (een toetsenbord/muis lijkt me niet lekker werken met Android), maar ik heb weinig vertrouwen in die app. Zo'n app wordt vaak slecht onderhouden, dus ik gebruik liever andere apps. Iemand een idee of je gewoon YouTube Remote kunt gebruiken met zo'n apparaat?

[ Voor 23% gewijzigd door StephanVierkant op 04-09-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ja, ik kreeg het via de mail van Redcoon. Maar ik kan niet ontdekken wat dit voor stick is. Als het een RK3066 of nieuwer of beter is dan is het niet gek, maar als het een single core CPU is dan zou ik er niet aan beginnen. Alleen de behuizing ziet er op het plaatje niet uit dat dit ding een goede koeling heeft.

Probleem is wel dat het nogal onbekend is (was het in elk geval nog niet tegengekomen op de diverse fora) en er dus niet veel community support is voor alternatieve roms. En dat is natuurlijk wel een deal breaker op dit moment. Alleen ter info, ik ben tevreden met bij MK808B dus nu even niet in de markt voor andere stick.

Over MK808B gesproken, het schijnt dat Rockchip eindelijk de source heeft vrijgegeven of dat die is uitgelekt. Hoe dan ook, veel enthousiasme op freaktab.com. Oud nieuws, sorry

P.S. zo te zien 4 GB, dat is ook wel wat erg weinig geheugen.
P.S.2. Vergeet het maar, heeft een single core Cortex A5 Techchips TCC8925 CPU. Kun je beter één in China kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door pe1dnn op 04-09-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Vanwege het grote prijsverschil toch maar eentje aangeschaft. Lijkt me wel leuk om te proberen, en anders gaat 'ie gewoon cadeau aan m'n ouders ofzo.

Vond wel een aantal positieve reviews: http://www.mediacentersho...s/273529/tizzbird-n1.html. Ben benieuwd wat de betrouwbaarheid daarvan eigenlijk is, ik vind 7 reviews best veel voor zo'n apparaat aangezien ik nergens anders reviews kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
StephanVierkant schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:12:
Vanwege het grote prijsverschil toch maar eentje aangeschaft. Lijkt me wel leuk om te proberen, en anders gaat 'ie gewoon cadeau aan m'n ouders ofzo.
Met die prijs kun je er ook geen buil aan vallen. Bovendien mag je men volgens het Nederlandse consumentenrecht voor koop op afstand binnen 7 dagen terugsturen als het toch niet bevalt.

Dit dingen zijn goed te bedienen met een Air Mouse zoals de Measy RC11.

[ Voor 13% gewijzigd door pe1dnn op 04-09-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Imito QX 1 blijft rulen
Goeie sterke WIFI
Speel alles af ook 1080p
En word niet totaal niet warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 521937 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 15:34:
Imito QX 1 blijft rulen
Goeie sterke WIFI
Speel alles af ook 1080p
En word niet totaal niet warm
met je nou echt veel verschil tussen die quad en de dualcore Imito MX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

kaasaanfiets schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:45:
[...]

"met je nou echt veel verschil" ...... eehm, wat bedoel je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

OgWok schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 18:09:
[...]

"met je nou echt veel verschil" ...... eehm, wat bedoel je eigenlijk?
In gebruiksgemak, laad xmbc sneller of zijn er andere dingen niet sneller zouden zijn?
Of heeft het voornamelijk met games te maken dat ze een stuk sneller zijn.

Ik kan me namelijk niet zo goed voorstellen wat voor dat een android tv stick (muv games) met zoveel cores zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaasaanfiets schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 17:45:
[...]

Ik zou niet weten ik heb geen MX1 maar QX1 doet alles wat ik film 720p 1080p (alles via wifi) ook games draaien super.
Maar gebruik vooral XBMC (sportsdevil veetle voor voetbal) en 1channel voor series docus en icefilms voor films en UFC)
Heb wel Finless erop dat draait een stuk soepeler dan stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227485

Ok, ik kom jullie even vervelen met een schijnbaar zeer bekend verhaal, maar waar ik dus gewoon geen oplossing voor kan vinden.

Ik heb (inmiddels bijna tot mijn spijt) de rikomagic mk802 iv aangeschaft. Dit vooral om gewoon HD films te kunnen kijken. Maar dit blijkt nogal een big issue te zijn. Na de wifi problemen die het ding heeft (opgelost door hem op te breken en de het antennetje te verplaatsen) kan ik nu nog steeds geen HD films bekijken (mkv), omdat de video stuttert. Gek is wel dat bijvoorbeeld YouTube moeiteloos HD afspeelt.

Wat ik inmiddels heb ondernomen:
- Upgrade naar 4.2 (om XBMC werkend te krijgen) en de laatste firmware (om de wifi problemen op te lossen)
- Alle versies van MX Player met werkelijk waar alle geschikte codecs uitgeprobeerd, stutter blijft
- Meerdere geschikte Neon XAF versies van XBMC met hardwareacceleratie geprobeert, het probleem blijft overal exact hetzelfde.

Is er hier iemand die mij een schop in de juiste richting kan geven? Misschien ben ik hier niet aan het goede adres, maar op meerdere andere forums word ik gewoon niet verder geholpen. Dus excuses als dit ook al eerder behandeld is, ik kon er niks over vinden of een plek vinden waar ik deze vraag kon posten.

Alvast ontzettend bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:39
Goed, ik meld me hier ook maar eens.
Ik gebruik nu al een tijdje een Raspberry Pi als mediacenter, maar eigenlijk wil ik wel kijken naar een Android oplossing. Dan kun je ook gewoon de android apps gebruiken voor uitzending gemist enzo.
Nu is mijn TV nog hd-ready, en denk ik nog niet echt aan upgraden.
Wat zou volgens jullie dan de beste koop zijn? En draait XBMC wel een beetje stabiel op de sticks?
ik neig nu naar een MK808B, maar als er een goedkopere is die ook prima 720p doet hoor ik het graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Voor zover ik weet is XBMC (nog) geen succes op de stickjes maar 720p kan je dan met gemak met MX Player draaien...of Archos Video Player (met de codecs) als mooier alternatief.

[ Voor 14% gewijzigd door Sirius op 07-09-2013 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Thornberg, speelt die content wel goed af als t op de stick staat? Op sd of aan harde schijf?

Rpi dude: 720p doet een mk808 prima :)

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 08-09-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:39
Hm, XBMC is wel een must. Daarvan weet mijn vriendin ook hoe het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Hier ook een Tizzbird N1 aangeschaft om een oude LCD TV Smart te maken. De stick was bij Alternate in de aanbieding voor 19 euro dat is niet gek. De processor is niet de snelste maar puur voor het afspelen van video's en uitzending gemist voldoet het volgens mij prima.

RTL XL app werkt niet.
NPO app werkt wel.
YouTube app crashte bij een bepaalde handeling de complete stick en er was een reset nodig. Dus die app weer verwijderd want via de mobiele website van YouTube kun je gewoon 720p video's weergeven iets wat goed werkt.

Voor de mensen die met een oude versie van XBMC aan de slag willen: http://www.cnx-software.c...echips-tcc8925-processor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
beste mensen,

ook ik overweeg mijn htpc met xbmc te vervangen door een android-stick, ik wil er het volgende mee doen:
-xbmc draaien, films staan op mijn nas (max 720p, ik vind 1080p overrated)
-spotify luisteren soms
- uitzending gemist kijken

ik zou dit het liefst via wifi doen, mijn access point staat in dezelfde ruimte op een meter of 3. Twee vragen:

1. kan dit met de dual-core MK808B of moet ik toch een iets nieuwere halen?
2. zijn mensen tegen apps (behalve netflix) aangelopen die per se android 4.2 nodig hebbben? Dit ivm eerdere bevindingen in dit topic dat de mk808b beter draait op 4.1. Mij maakt het niks uit, als de apps die ik wil maar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Wietman!!! schreef op zondag 08 september 2013 @ 19:26:
beste mensen,

ook ik overweeg mijn htpc met xbmc te vervangen door een android-stick, ik wil er het volgende mee doen:
-xbmc draaien, films staan op mijn nas (max 720p, ik vind 1080p overrated)
-spotify luisteren soms
- uitzending gemist kijken

ik zou dit het liefst via wifi doen, mijn access point staat in dezelfde ruimte op een meter of 3. Twee vragen:

1. kan dit met de dual-core MK808B of moet ik toch een iets nieuwere halen?
2. zijn mensen tegen apps (behalve netflix) aangelopen die per se android 4.2 nodig hebbben? Dit ivm eerdere bevindingen in dit topic dat de mk808b beter draait op 4.1. Mij maakt het niks uit, als de apps die ik wil maar werken.
Voor 720p kan je prima een dual core stick nemen, maar eentje met goede wifi blijft wel een must. Als je dan een quad core stick met goede wifi hebt voor iets meer is dat altijd het overwegen waard natuurlijk. Maar gezien de afstand (zelfde kamer) en 720p zou je gewoon prima kunnen voldoen met een mk808b bijvoorbeeld.

Zelf heb ik een dual core die gewoon prima 1080p afspeeld dus het is te doen, maar ik stream via een usb adapter dus voor mij was goede wifi niet nodig.

Dus maar net wat je wilt, goedkoop kan het, maar meer uitgeven kan altijd :P

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 08-09-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 13:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb een mk808b maar vandaag voor de zoveelste keer dat een film hapert en moeilijk doet. Gister tijdens de derde aflevering Dexter was het zelfs helemaal gebeurd. Heb al extra heatsinkjes gemonteerd, draai op de geschikte Finless rom maar mag allemaal niet baten.

Wat is een goede ethernet adapter, laatste probeersel en dan komt er een Mac mini ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Beekforel schreef op zondag 08 september 2013 @ 20:04:
Ik heb een mk808b maar vandaag voor de zoveelste keer dat een film hapert en moeilijk doet. Gister tijdens de derde aflevering Dexter was het zelfs helemaal gebeurd. Heb al extra heatsinkjes gemonteerd, draai op de geschikte Finless rom maar mag allemaal niet baten.

Wat is een goede ethernet adapter, laatste probeersel en dan komt er een Mac mini ofzo. :P
Welke player gebruik je? gewoon XMBC?

Probeer voor de verandering eens archos video player + (gratis) codec pack. Als het dan niet meer hapert is de wifi voldoende zou je zeggen, en anders elke usb adapter met de ASIX chip zijn prima.

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753

Uit het topic heb ik hem zelf ooit ook van DX gehaald, dezelfde dus ik ga er van uit dat ze nog het zelfde zijn na een paar maanden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 22:09

Flappiewappie

Hier nog meer

ivm met slechte bekabelings mogelijkheid in studenten huis vroeg ik me af of het mogelijk is om de Ziggo app op een android tv stick te krijgen. Vereisten zijn dat er geen root acces toegang is. Zijn er sticks beschikbaar waar de Ziggo app op draait?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:31
Flappiewappie schreef op maandag 09 september 2013 @ 11:31:
ivm met slechte bekabelings mogelijkheid in studenten huis vroeg ik me af of het mogelijk is om de Ziggo app op een android tv stick te krijgen. Vereisten zijn dat er geen root acces toegang is. Zijn er sticks beschikbaar waar de Ziggo app op draait?
Kan prima.
En er zijn altijd nog root protector/hider apps beschikbaar als de stick standaard geroot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:43
heeft iedereen met die mk808b last van oververhitting? Ik wil gewoon een dual core voor veelal SD en soms 720p materiaal streamen via kabel en/of wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Niet iedereen en volgens mij sowieso niet met non-HD content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Wietman!!! schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:46:
heeft iedereen met die mk808b last van oververhitting? Ik wil gewoon een dual core voor veelal SD en soms 720p materiaal streamen via kabel en/of wifi
Met SD en 720p gaat het prima, Ik heb ook 1080p gekeken met MX Player, dan wordt hij wel behoorlijk warm maar zelfs dan nog stabiel.

Kanttekening is wel de voeding, de standaard chineese voeding is, zegt men, niet stabiel. Zeker niet als je veel van de stick vraagt. Ik zeg "zegt men" want ik heb dat zo serieus genomen dat ik vanaf dag 1 een Playstation Vita voeding heb gebruikt. Er zijn in elk geval veel meldingen van crashes en instabiel gedrag en die zijn steevast te herleiden naar de voeding.

Als je 1080p wil kijken met XBMC dan wordt het een ander verhaal. Op een of andere manier wordt de chip behoorlijk veel heter dan met MX Player. Dus ik heb wel een mod uitgevoerd voor betere koeling. Overigens ging 720p met XBMC wel met de standaard koeler, die wordt wel erg heet maar de stick blijft stabiel.

Overigens werkt 1080p met XBMC bij mij nog niet perfect, maar MX Player speelt wel gewoon 1080p.

Ik heb gelezen dat de Archos media speler ook goed werkt, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Wietman!!! schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:46:
Na 3 kwartier YouTube filmpjes in een venster, dus geen full screen, werd hij te heet en ging regelmatig uitvallen. Kastje was heet, dus binnenin was hij nog veel heter.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heb er niet zoveel ervaring mee maar is dit wat:
Rockchip MK809III Android 4.2.2 Quad-Core Mini-PC
Merk: Rockchip
Type: MK809III
Kleur: Zwart/carbonprint
3x USB waarvan 2x micro en 1x normaal
Maak van je TV een échte alleskunner
Uitermate geschikt voor XMBC mediacentre
Ondersteunt MIRACAST, DLNA en AirPlay
Android: 4.2.2
Processor: RK3188 Rockchip
CPU: Quad Core 1.8GHz (draait op 1.6GHz)
GPU: Quad Core Mali 400
RAM: 2GB (2048MB) DDR3
Opslag: 8GB Nand Flash
Wifi: 802.11 B/G/N tot 150Mbps
Bluetooth: Versie 3.0
Micro SD kaart slot tot 32GB
Video support: Full-HD 720p & 1080p, Super HD 2160p, 3D TV
Video bestandsformaten: MKV, DivX, H.263, H.264, BD-ISO, VOB, etc. etc.
Ondertitels: SRT, SUB, IDX, SSA, SMI
HDMI versie: HDMI 1.4 (audio en video)
Leveringsomvang: Android Stick / 230v adapter 5V 2A / USB verloopkabel
Gewicht: 40 gram
Garantie: 2 jaar
Staat momenteel op ibood.nl
Enige wat ik wil is vanaf mijn NAS films streamen naar deze stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wel een leuk ding. Als je hem uit china haalt ben je wel een paar tientjes goedkoper uit (zal zo'n 30 euro schelen als je geen douane krijgt).

Zou wel een airmouse regelen, werkt veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-07 21:09
Lijkt me ook wel interessant die Rockchip MK809III Android 4.2.2 Quad-Core Mini-PC alleen zo hij bestanden kunnen afspelen van een externe harddisk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 07:42
bobsquad schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:

[...]

Weet iemand wat nu het verschil is tussen een MK809III en bijvoorbeeld een CX-919? Als ik de specs bekijk lijkt het om identieke apparaten te gaan en op freaktab wordt dezelfde ROM voor beide apparaten aangeboden. Zie ik iets over het hoofd of is het gewoon hetzelfde product onder een andere naam?

edit:
ik vergeet natuurlijk dat de CX-919 een externe wifi antenne heeft

[ Voor 6% gewijzigd door matthijsph op 10-09-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vrietje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:09:
Lijkt me ook wel interessant die Rockchip MK809III Android 4.2.2 Quad-Core Mini-PC alleen zo hij bestanden kunnen afspelen van een externe harddisk?
Neehoor. Kan van een usbstick, sdkaart, intern geheugen, harde schijf, netwerk en internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-07 22:47
Ik heb de stick besteld via iBOOD,
Zal mij benieuwen hoe die bevalt.

Voor die 3 tientjes verschil vond ik het niet de moeite em ergens anders vandaan te halen, nu kan die zo terug zonder gezeur wanneer er iets niet goed blijkt te zijn.

Mijn doel met de stick is het bekijken van uitzending gemist, films kijken en wanneer mogelijk is voetbal kijken.

Ik kan hier echter niet erg een topic over vinden, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
beschuitfluiter schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:41:
Mele F10 air mouse is epic! werkt echt boven verwachting goed. Er zit zelfs een knopje op waarmee je de gevoeligheid even kunt verminderen voor detail acties.
Ik heb die Mele F10 Fly mouse ook. Welk knopje bedoel je hierboven?

CU, RonK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sjurres schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:05:
Ik heb de stick besteld via iBOOD,
Zal mij benieuwen hoe die bevalt.

Voor die 3 tientjes verschil vond ik het niet de moeite em ergens anders vandaan te halen, nu kan die zo terug zonder gezeur wanneer er iets niet goed blijkt te zijn.

Mijn doel met de stick is het bekijken van uitzending gemist, films kijken en wanneer mogelijk is voetbal kijken.

Ik kan hier echter niet erg een topic over vinden, iemand tips?
daar zit je in...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Okee,

Nu lijkt mij uitzending gemist niet echt een probleem, dit is een kwestie van downloaden in de app-store.
Films kijken lijkt mij het handigst via XBMC, dit is sinds de nieuwere roms mogelijk voor android toch?

Nu vraag ik me af welke "zip files"/ programma's ik hier voor nodig heb, waar ik deze kan vinden en hoe deze vervolgens te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Applicaties voor Android zitten altijd in APK bestanden, die kan je installeren :) XBMC kan wel, maar doet geen hardware decoding, of slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net even XOT-uzg (uitzendinggemist van veel zenders) geprobeerd in XBMC en eigenlijk vind ik de NPO app mooier werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 10-09-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ik krijg de Wifi op mijn CX-919 niet stabiel; zwaar variabel pingtijden met gemiddelden van 1500ms+, speedtest doet 0,75Mbps wat natuurlijk schandalig traag is.

Ding hangt nog geen 3m van mijn router af en Android geeft ook vol bereik aan.

Iemand nog enig idee?

Heb de finless rom al draaien (Android 4.2.2. V1.5, standaard 720p kernel binnen flash, dus geen overklok zut ofzo)

/edit
smuck schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:23:
[...]

Ik heb die Mele F10 Fly mouse ook. Welk knopje bedoel je hierboven?
rechtsboven, met die "bibber-lijntjes" om de muis heen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door beschuitfluiter op 10-09-2013 15:10 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beschuitfluiter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:09:
ik krijg de Wifi op mijn CX-919 niet stabiel; zwaar variabel pingtijden met gemiddelden van 1500ms+, speedtest doet 0,75Mbps wat natuurlijk schandalig traag is.

Ding hangt nog geen 3m van mijn router af en Android geeft ook vol bereik aan.

Iemand nog enig idee?

Heb de finless rom al draaien (Android 4.2.2. V1.5, standaard 720p kernel binnen flash, dus geen overklok zut ofzo)

/edit

[...]

rechtsboven, met die "bibber-lijntjes" om de muis heen ;)
Veel andere netwerken toevallig? kanaal 1, 6 of 11 gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

yep; heb via WiFi analyzer al zo'n beetje alle kanalen geprobeerd, maar no score...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beschuitfluiter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:35:
yep; heb via WiFi analyzer al zo'n beetje alle kanalen geprobeerd, maar no score...
Kabeltje trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

vreemd dat ik met mijn telefoon wel gewoon volle bak heb op die plek

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beschuitfluiter schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:49:
vreemd dat ik met mijn telefoon wel gewoon volle bak heb op die plek
Antenne kan verrot zitten ofzo natuurlijk, gebeurt wel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je niet een externe USB wifi adapter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn CX919 deed wifi enkel stabiel met Finless maar die heb je al....speedtest tikt bij mij (uit mijn hoofd want kan nu niet testen) meer dan 4Mb/s aan. Mijn iPad en iPhone hebben wel veel betere wifi maar ik heb geen last van de dingen die jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Als je er nog geen 3 meter vanaf zit is een USB > RJ45 dingetje makkelijker natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
418O2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:01:
Applicaties voor Android zitten altijd in APK bestanden, die kan je installeren :) XBMC kan wel, maar doet geen hardware decoding, of slecht.
Excuses, maar ik begrijp niet zo goed wat je hiermee bedoelt.
Ben hier nog nieuw in, ik had begrepen dat de mogelijkheid er tegenwoordig is films te streamen met een dergelijke stick.
Of kun je die alleen vanaf je eigen netwerk pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403861

De vraag is hier al gevallen maar ik zal ze toch eens opnieuw stellen.
Ibood heeft momenteel deze in de uitverkoop: MK809III Android 4.2.2 Quad-Core Mini-PC
Onlangs hadden ze de CX-919 in de uitverkoop.

Is er een reden om de CX-919 te retouren en de andere te bestellen?

Dan kijk ik vooral naar die standaard 1080p kernel op de MK809III, waar dat bij de CX-919 een 720p kernel is.

Ik zou graag vloeiend 1080p films kunnen afspelen, haal ik dan meer voordeel uit die andere, of doet een custom rom hetzelfde werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bobsquad schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:38:

[...]

Zou voor Imito QX1 gaan
Betere wifi
Betere cooling
Meer support en firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjurres schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:52:
Okee,

Nu lijkt mij uitzending gemist niet echt een probleem, dit is een kwestie van downloaden in de app-store.
Films kijken lijkt mij het handigst via XBMC, dit is sinds de nieuwere roms mogelijk voor android toch?

Nu vraag ik me af welke "zip files"/ programma's ik hier voor nodig heb, waar ik deze kan vinden en hoe deze vervolgens te installeren.
Ja XBMC werkt goed
Maar je heb dus Add Ons nodig
Install Fusion http://www.xbmchub.com/bl...on-installation-for-xbmc/
En vandaar uit install addon tru zip file (en dan kies je fusion als directory)

Belangerijkste add ons zijn Icefilms( voor alle Films en UFC) en 1channel (voor elke serie en docu)

Verder kan je nog sportdevil installeren voor voetbal.

Als je problemen heb met installeren moet je maar ff aangeven of ff googlen is veel info over maar ik help je graag
Deze Films/Series zijn wel maximaal 720p wil je 1080p kijken dan zou je toch eerst een film moeten downloaden.
Maar ja met XBMC icefilms of 1channel kijk je dus binnen 1 minuut die nieuwste films series met ondertitels
Pagina: 1 ... 33 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer