Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
japie101 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:57:
Mijn excuses, de laatste zin had "maar waar koop ik een gegarandeerd goede power adapter" moeten zijn.

@MusicAddict, dat zou dan deze zijn:

http://www.mycom.nl/gamin...ny-ps-vita-ac-adaptor-eur
Yesh is die, moet je alleen wat plastic weghalen met een mesje zodat je er normale usb kabels in kunt pluggen. Zijn denk ik 4 of 6 kleine uitsteeksels waardoor dit normaal niet kan. Binnen 5 minuten gepiept :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
418O2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:39:
ik heb mijn stick voorzien van een nieuwe finless, maar nu wil xbmc xaf installeren maar de google projects site is stuk en ik kan geen mirror vinden. iemand een mirror of alternatief?

xbmc loopt namelijk zwaar matig, terwijl mx player alles soepel doet. Mijn vriendin snapt natuurlijk de file explorer niet dus dan is xbmc weer makkelijker...
Ik heb het even op XDA gevraagd, hierbij een mirror naar de xmbc frodo XAF neon set top versie(neem aan dat je die nodig hebt):
https://m.app.box.com/vie...lmkrmb3rc2or/f_7887651080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
pe1dnn schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:51:
[...]

Je schreef dit al een tijdje geleden. Ik heb ze nu ook besteld want met XBMC met 1080p video wordt de MK808B net te warm. Je kan 20 minuten kijken naar 1080p zonder haperingen (met laatste XBMC nightlies gepatchte libstagefright.so en advancedsettings.xml) maar dan begint hij toch frames te droppen. Het koelblok op de RK3066 is verre van koel, je brand er haast je vingers aan dus ik denk dat het zo heet wordt dat de chip gaat bijregelen waardoor hij het niet meer bij kan benen.

Kortom, er is betere koeling nodig en ik hoop dat het met deze dingen lukt. Wat is jouw ervaring? Heb je ze boven op het bestaande koelblok geplakt (zoals deze fraaie mod: User mod adds extra heatsinks to MK808B mini PC). Of heb je het bestaande koelblok verwijderd en deze rechstreeks op de CPU geplakt? En nog belangrijker, helpt het?

Aangezien het nu de 1e 20 minuten prima loopt denk ik dat er niet heel erg veel extra koeling nodig is, maar net een beetje meer. Ik wil het eigenlijk wel passief houden en niet met zo'n enorm koelblok of zo'n sandwich.
Die van mij ziet er nu ongeveer zo uit (NIET mijn foto, maar ter illustratie)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img850/1250/61custom.jpg

Het rooster heb ik opengesneden en verwijderd, 4x koperen koelblokjes rechtstreeks op het stock koelblokje geplakt met koelpasta. Daar bovenop zit een 40mm fan die met usb gevoed wordt (kabeltje gestript en met usb kabeltje verbonden). Werkt prima en temperaturen zijn gehalveerd. Draait stabiel in combinatie met een Nook Color adapter. Het ziet er alleen niet uit. :P Ooit zet ik hem nog een keer in een lege HD behuizing ofzo, waardoor het wat netter oogt.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-08-2013 17:16 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout33
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 20:29
hallo iedereen :)

Nadat ik op zoek was naar een mediaspeler voor films te streamen vanaf m'n NAS, kwam ik uit bij de MK808b. Deze heb ik dan ook enkele maanden geleden gekocht, en deze doet wat hij moet doen: media streamen. Wel heb ik de wifi antenne aan moeten passen om de ontvangst beter te maken zodat hij nu ook 1080p films kan streamen.

Maar nu wil ik een quadcore model kopen, aangezien ik de android pc zo vaak gebruik en extra snelheid welkom is.

Nu kwam ik uit bij de CX-919, omdat deze een externe antenne heeft (ik heb dus een goede wifi verbinding nodig aangezien er geen ethernet is).

Enkele vragen over de CX-919:
-is er reeds een 1080p kernel uit
-is de stock rom stabiel - dus geen last van crashes?

Er is ondertussen ook een CX-919ii uit (zie aliexpress), met 2 antennes. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Hier valt nog niet veel over te vinden en ik ben dus ook bang voor support/roms.

Als er iemand is met andere suggesties, die zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Arnout33 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 19:03:
hallo iedereen :)

Nadat ik op zoek was naar een mediaspeler voor films te streamen vanaf m'n NAS, kwam ik uit bij de MK808b. Deze heb ik dan ook enkele maanden geleden gekocht, en deze doet wat hij moet doen: media streamen. Wel heb ik de wifi antenne aan moeten passen om de ontvangst beter te maken zodat hij nu ook 1080p films kan streamen.

Maar nu wil ik een quadcore model kopen, aangezien ik de android pc zo vaak gebruik en extra snelheid welkom is.

Nu kwam ik uit bij de CX-919, omdat deze een externe antenne heeft (ik heb dus een goede wifi verbinding nodig aangezien er geen ethernet is).

Enkele vragen over de CX-919:
-is er reeds een 1080p kernel uit
-is de stock rom stabiel - dus geen last van crashes?

Er is ondertussen ook een CX-919ii uit (zie aliexpress), met 2 antennes. Iemand hier die er ervaring mee heeft? Hier valt nog niet veel over te vinden en ik ben dus ook bang voor support/roms.

Als er iemand is met andere suggesties, die zijn altijd welkom!
Ik zit in hetzelfde scheutje.
Ik heb er alleen nog geen, en overweeg de CX-919.
Maar 1tje met (nog) betere wifi ontvangst zou wel eens een betere keuze zijn, want daar ben ik dan van afhankelijk.

Voor de cx-919 is inmiddels een 1080p firmware beschikbaar:
http://blog.geekbuying.co...are-release/#.UgvBNcsaySM

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 14-08-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Negakinu schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:15:
Het rooster heb ik opengesneden en verwijderd, 4x koperen koelblokjes rechtstreeks op het stock koelblokje geplakt met koelpasta.
Dat was ik eigenlijk ook van plan. Er zitten 8 van die dingen in, dus als het toch niet goed is kan ik altijd nog met de andere 4 rechtsteeks proberen.
Daar bovenop zit een 40mm fan die met usb gevoed wordt (kabeltje gestript en met usb kabeltje verbonden). Werkt prima en temperaturen zijn gehalveerd.
Die fan wou ik eigenlijk voorkomen. Hoe heb je de temperatuur gemeten? Ik zit zelf te denken aan een eenvoudige thermometer van Conrad. Ik heb nog geen app gezien om de temperatuur van de RK3066 zelf uit te lezen, als dat al mogelijk is.
Draait stabiel in combinatie met een Nook Color adapter. Het ziet er alleen niet uit. :P Ooit zet ik hem nog een keer in een lege HD behuizing ofzo, waardoor het wat netter oogt.
Ja, daar zijn hele fraaie van. Als je een metalen behuizing hebt en je thermisch contact kan maken tussen de CPU koeling en de behuizing dan heb je denk ik niet eens een fan meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
pe1dnn schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 21:08:

Die fan wou ik eigenlijk voorkomen. Hoe heb je de temperatuur gemeten? Ik zit zelf te denken aan een eenvoudige thermometer van Conrad. Ik heb nog geen app gezien om de temperatuur van de RK3066 zelf uit te lezen, als dat al mogelijk is.
Ik heb een non-contact infrarood laser thermometer die ik gebruik voor mijn PC hardware, die heb ik op de MK808b getest. Gemeten op de stock heatsink. Deze werd onder stress eerst ruim 60 graden, afhankelijk van toepassing. Nu met extra koelelementen en 40mm fan tikt ie de 30 niet eens meer aan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
MusicAddict schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Anyhow, nog steeds op en top tevreden met mijn MX1, kan er nog steeds echt alles mee afspelen wat ik maar aan materiaal heb liggen. Vraag me af wat er nou toch 'beter' is aan XMBC? als bijv. Archos video player die precies het zelfde kan, het download zelfs de ondertitels er bij als je daar behoefte aan hebt. (imo niks meer nodig voor streamen, ziet er ook gelikt uit ook)
Als ik dan hier toch lees dat de builds van xmbc nog niet optimaal zijn vraag ik me dat gewoon af ;)
De archos player was een gouden tip. Ziet er prima uit en video speelt vloeiend af. Ondertiteling downloaden werkt ook goed. Alleen de scraper werkt niet best. Totdat xbmc hardware decoding op orde heeft is dit mijn mediaplayer.

Bedankt, mijn imito is nu een waardige mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Kasj schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

De archos player was een gouden tip. Ziet er prima uit en video speelt vloeiend af. Ondertiteling downloaden werkt ook goed. Alleen de scraper werkt niet best. Totdat xbmc hardware decoding op orde heeft is dit mijn mediaplayer.

Bedankt, mijn imito is nu een waardige mediaplayer.
You're welcome, zelf heb ik er nooit problemen mee (1080p via SMB) dus ik hoef niet persé XMBC :P

Over dat gemod de mijne doet het al een paar maanden prima met een paar heatsinkjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YfrII2RYoCGB8oZHYpCSwE2X/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1HriHzpPLQtk28RKsrCRriHK/medium.jpg

Kon niet veel doen omdat de layout anders is dan bij bijvoorbeeld de mk808 maar werkt prima. (cpu + ram + rom) gewoon gekoeld. Dat het er niet uit ziet boeit niet, ding hangt gewoon achter de monitor :+

Zou aan de ene kant nog wel een fannetje kwijt kunnen maar acht ik niet nodig, in principe had de mx1 prima koeling, ALS ze de cpu contact hadden laten maken met de alluminium behuizing. Gelukkig zit er nu nog gewoon de plasticken omhulsel op dus kan m net zo makkelijk vastpakken als eerst.

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 14-08-2013 23:26 ]

• bbart43
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-07 00:16
Hallo,
Ik ben van plan een androidstick/box aan te schaffen waarschijnlijk de CX-919 of de Minix Neo X5 maar ik heb ff een vraag:

Zou iemand even kunnen proberen of de NFL Game Pass app gewoon (gratis) te downloaden en te gebruiken is via de Google Play Store??
Alvast bedankt !!

[ Voor 11% gewijzigd door bbart43 op 15-08-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordfunky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-08-2023
Heeft er iemand hier ervaring met een UKB-500 toetsenbordje in combinatie met een MK-908? Ik heb de ontvanger aangesloten op een hub, maar meestal na 10 minuten verdwijnt de muiscursor plotseling en kan ik niets anders doen dan de stroom van het stickje afhalen. Ik heb het ook geprobeerd met een bedrade muis, en die blijft prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Als het goed is wordt mijn cx-919 via iBood volgende week verzonden.
Hij wordt met een 4.2 720p ROM geleverd begreep ik.

Als hij een 1080p film afspeelt op die rom; dan neem ik aan dat ie downscaled; dan wordt ie zeker nét zo warm of misschien wel warmer dan wanneer ik een 1080p rom draai toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ford_Prefect
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 11:58
Na veel wikken en wegen tussen een stick (MK 908 / Measy UC2) uiteindelijk toch gekozen voor de Neo X5. Voornamelijk vanwege de optische uitgang die daar op zit.

Besteld via Geekbuying die momenteel voor $109 een bundle aanbied met afstandbediening met touchpad / toetsenbord.

Zeer benieuwd; zal hier mijn ervaringen posten zo gauw hij is gearriveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 14:47

Zjemm

...

iemand wel eens geprobeerd met de "windsurfer" antenne het wifi ontvangst te verbeteren van de android sticks?

een beetje zoeken op internet laat zien dat mensen beter ontvangst krijgen op hun routers/wifi kaartjes. en het kost geen drol :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:04
Zjemm schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:20:
iemand wel eens geprobeerd met de "windsurfer" antenne het wifi ontvangst te verbeteren van de android sticks?

een beetje zoeken op internet laat zien dat mensen beter ontvangst krijgen op hun routers/wifi kaartjes. en het kost geen drol :)
Ik heb maar gewoon een usb-rj45 adapter gehaald, dan is het sowieso goed :)

(heb er nog 3 over, van sitecom, voor 5 euro het stuk mogen ze weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Mijn mk 888 box is binnen. Eerste ervaringen: box is lekker snel, mxplayer speelt vloeiend 1080p mkv's af met hierin ondertitels hierin,nog geen 1080p kernel helaas, gebruik de rkremote app op mijn tablet om de box te bedienen die is een stuk beter dan de meegeleverde afstandsbediening, ntfs usb schijf word zonder problemen herkend

Morgen de box aansluiten op mijn receiver om te kijken of de dts codec werkt van mxplayer. Box word met zowel hdmi en spdif kabel aangesloten. Ben op dit moment tevreden met wat de box laat zien. Xmbc daarvan weet ik nog niet of ik dat ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 08:19
MusicAddict schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:42:
[...]

Hoe bedoel je dat de stick niet uitgaat? Komt hij ook echt weer aan dan? Als het scherm uitbijft (en er bijv lampje op de adapter of stick ofzo aan blijft staan) staat hij toch uit, dan kan je in principe veilig de stroom er af halen. Schakelaartje er tussen bijvoorbeeld.

Die app zat eens in een custom rom die ik eerst had, maar het had ook de menubalk dus nooit die app gebruikt. Kan me zo niet meer herrineren welke het was, misschien dat google wat weet.
Inderdaad, het beeld lijkt af te sluiten maar ik blijf gewoon de stick op mijn tv zien en hij blijft werkzaam. Ik kan dan gewoon ook weer allerlei programma's opstarten. Hij gaat dus gewoon niet uit 8)7 .

Er zijn meer mensen met dit probleem, zie ook:
http://www.freaktab.com/showthread.php?5567-CX919-Shut-down-not-working
Vooralsnog geen oplossing gezien... Iemand een suggestie? Is er een firmware update?

[ Voor 2% gewijzigd door Unito op 17-08-2013 11:23 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn stick gaat ook niet uit. Haal hem altijd gewoon van t stroom. Niet de beste oplossing, maar hoef hem ook niet 24/7 aan te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil de CX-919 met 4.2.2 (nodig voor Netflix) gaan kopen om Netflix te gaan gebruiken op de slaapkamer. Hoe je dit moet doen wordt in deze tutorial beschreven en lijkt me niet heel spannend behalve dat ik, van toen ik nog een Galaxy Nexus had, nog weet dat sommige apps in de Playstore niet compatible zijn met ieder apparaat. Het gaat om de Hola Accelerator en Unblocker app. Er staat bij de review dat het prima werkt met Netflix maar ik kan nergens achterhalen of de app compatible is met de CX-919. Weet iemand dit of kan iemand dit proberen? Als het goed is kun je op een niet-geroot Android device losse apk's installeren he? Ben het helaas vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 534091

Onlangs heb ik een MK808B gekocht via geekbuying met de nieuwste Android software (4.2.2).

Nu ben ik op zich best tevreden met het apparaat maar uiteraard moet er getweaked worden (mijn vrouw wordt er helemaal gek van)..

Het installeren van de nieuwe Finless2.1 ROM gaat niet zoals ik dat wil.

Mijn laptop met Windows 8 herkent mijn tv-stick niet. Ik gebruik de methode met de paperclip, maar ik krijg geen connectie.

Ligt het aan de kabel die ik heb meegekregen die voorzien is van mini-USB en USB (vrouwtje)? Ik heb er namelijk een mannetje-mannetje USB tussen gezet om contact te kunnen maken met de laptop.

Velen van jullie is het wel gelukt dus ik ben heel erg benieuwd.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Anoniem: 534091 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:47:
Onlangs heb ik een MK808B gekocht via geekbuying met de nieuwste Android software (4.2.2).

Nu ben ik op zich best tevreden met het apparaat maar uiteraard moet er getweaked worden (mijn vrouw wordt er helemaal gek van)..

Het installeren van de nieuwe Finless2.1 ROM gaat niet zoals ik dat wil.

Mijn laptop met Windows 8 herkent mijn tv-stick niet. Ik gebruik de methode met de paperclip, maar ik krijg geen connectie.

Ligt het aan de kabel die ik heb meegekregen die voorzien is van mini-USB en USB (vrouwtje)? Ik heb er namelijk een mannetje-mannetje USB tussen gezet om contact te kunnen maken met de laptop.

Velen van jullie is het wel gelukt dus ik ben heel erg benieuwd.

Groet!
Jep ligt aan de 'creatie' die je gebruikt hebt :P , maar ook de aansluiting is van belang. Gebruik gewoon de kabel die er bij zit die naar de voeding loopt (de mini usb -> usb male kabel) en sluit die aan op je laptop. Die kabel moet wel in de 'OTG" poort zitten aan de zijkant van de mk808, staat er als het goed is boven. Hoeft de adapter er niet verder voor in te zitten, normaal gesproken haalt hij genoeg stroom uit de laptop om te kunnen flashen.

Eventueel kan je nog problemen hebben met de drivers installeren op Win8, maar dat is al een aantal maanden geleden dat ik daar problemen over hoorde (zelf nog op win7) dus durf ik niet te zeggen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 17-08-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
fredgroes schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:20:
Na maanden van twijfelen en het lezen van dit topic vannacht een bieding gewonnen op ebay voor de mk888 http://androidbox.nl/mk888-k-r42-kopen-android-tv-box/ De prijs wat ik ervoor betaald heb is ongeveer 65 euro. Nu nog hopen op meewerkende douane...

Kan niet wachten om hem te ontvangen en te gaan kijken wat deze box kan. Hij gaat dienen als vervanging voor mijn computer bij mijn tv waar ik eigenlijk alleen nog maar films mee kijk.

Zodra ik hem heb getest laat ik hier kort mijn bevindingen weten en kan ik eventueel vragen over de box beantwoorden.
Heb je deze al ontvangen? Ziet er prima uit.

De enige boeiende boxjes lijken de X7, MK888 en de mooie (het oog wil ook wat toch?) Ugoos UT1 (heeft zowaar een aan/uit knop).

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Sirius schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:43:
[...]

Heb je deze al ontvangen? Ziet er prima uit.

De enige boeiende boxjes lijken de X7, MK888 en de mooie (het oog wil ook wat toch?) Ugoos UT1 (heeft zowaar een aan/uit knop).
Box is binnen, zie posting van mij aantal berichten hierboven

Ben even verder gegaan met spelen maar moet helaas melden dat de box op zowel de hdmi en spdif alleen maar PCM naar mijn onkyo receiver stuurt. Heb dit getest met zowel mxplayer, archos player. In mx player heb ik zelfs de dts codes via xda forum gebruikt maar dit biedt geen soelaas...

[ Voor 28% gewijzigd door fredgroes op 17-08-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ahhhh, ik zocht braaf op MK888 (zonder spatie ertussen) ;)

Het geluid zou voor mij niet belangrijk zijn, zolang dat maar uit m'n speakers komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sirius op 17-08-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-06 11:10
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik ben wel geïnteresseerd in een android TV box/stick. Ik heb een Panasonic tv en het smart tv gedeelte daarvan is erg incompleet en traag. Android zou dan echt een verademing zijn. Nou is mijn vraag of er ook android tv boxen zijn waar een dvb-c smartcard (ziggo) in kan en die dat beeld kunnen uitzenden tegelijk met android. bijvoorbeeld zoals bij panasonic viera connect (http://content.hwigroup.n.../panasonic-tx-p42st30.jpg) maar dan met android er om heen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Marcel94 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:51:
Ik volg dit topic nu al een tijdje en ik ben wel geïnteresseerd in een android TV box/stick. Ik heb een Panasonic tv en het smart tv gedeelte daarvan is erg incompleet en traag. Android zou dan echt een verademing zijn. Nou is mijn vraag of er ook android tv boxen zijn waar een dvb-c smartcard (ziggo) in kan en die dat beeld kunnen uitzenden tegelijk met android. bijvoorbeeld zoals bij panasonic viera connect (http://content.hwigroup.n.../panasonic-tx-p42st30.jpg) maar dan met android er om heen oid.
Helaas is er zoiets niet, enige wat je kan doen is de ziggo app gebruiken voor de weergave van tv op de stick. :)

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 19-08-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Ben ook al een tijdje aan het kijken naar dit topic. Ik heb straks een nieuw huis waarbij er in de badkamer speakers zitten. Deze speaker kabels komen mooit uit in een kast naast de badkamer. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar een goedkope oplossing om hier muziek heen te kunnen streamen. Voorwaarde is dat deze muziek met Apps (telefoon android en Ipad Ios) te bedienen/af te spelen is.

Dus ik dacht het volgende: (heb naar sonos gekeken maar dat is mij iets te prijzig)

NAS (komt in het nieuwe huis....iemand wellicht nog suggesties. Moet DNLA ondersteunen)
Android mini pc (nog niet zeker welke maar er zal een 3.5 jack op moeten zitten)
Cheap ass klein versterkertje (welke via 3.5 jack op de Android mini pc aangesloten zal worden)
Speakers aansluiten op cheap ass versterkertje

Ben erg benieuwd wat jullie hier van denken. Zie ik nog iets over het hoofd? Zijn er andere goedkope configuraties mogelijk?

Edit: ben een beetje aan het googlen....kan niet echt mogelijkheden vinden waarbij je dus geen tv/monitor gebruikt maar je Telefoon/Tablet als scherm. Zag wel Miracast Wifi Display. Maar naar mijn weten niet compatible met IOS...

[ Voor 11% gewijzigd door henkus_donor op 19-08-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
henkus_donor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:52:
Ben ook al een tijdje aan het kijken naar dit topic. Ik heb straks een nieuw huis waarbij er in de badkamer speakers zitten. Deze speaker kabels komen mooit uit in een kast naast de badkamer. Nu ben ik een beetje aan het kijken naar een goedkope oplossing om hier muziek heen te kunnen streamen. Voorwaarde is dat deze muziek met Apps (telefoon android en Ipad Ios) te bedienen/af te spelen is.

Dus ik dacht het volgende: (heb naar sonos gekeken maar dat is mij iets te prijzig)

NAS (komt in het nieuwe huis....iemand wellicht nog suggesties. Moet DNLA ondersteunen)
Android mini pc (nog niet zeker welke maar er zal een 3.5 jack op moeten zitten)
Cheap ass klein versterkertje (welke via 3.5 jack op de Android mini pc aangesloten zal worden)
Speakers aansluiten op cheap ass versterkertje

Ben erg benieuwd wat jullie hier van denken. Zie ik nog iets over het hoofd? Zijn er andere goedkope configuraties mogelijk?

Edit: ben een beetje aan het googlen....kan niet echt mogelijkheden vinden waarbij je dus geen tv/monitor gebruikt maar je Telefoon/Tablet als scherm. Zag wel Miracast Wifi Display. Maar naar mijn weten niet compatible met IOS...
Wat denk je van een bluetooth audio ontvanger? Dan heb je die in je kastje liggen (aangesloten op de 3.5mm jack uiteraard) en dan kan je zo je muziek af laten spelen op je speakers in de badkamer. Weet alleen niet tot hoe ver dat handig is met de afstand die bluetooth kan overbruggen, maar in principe moet dat gewoon ook werken een kamer ernaast als het alleen voor muziek is van een telefoon of ipad.

Voordeel wel is dat je gewoon van bijvoorbeeld je nas dan muziek kunt streamen naar je telefoon/ipad die het dan weer gewoon doorzend via bluetooth, dus opzich ben je niet gelimiteerd tot media op je device zelf. En DNLA maakt dan ook niks uit, want neem aan dat je ipad/telefoon dat wel aankan.

Dus dan denk ik iets aan dit: http://www.conrad.nl/ce/n...voor-iPhoneiPadiPad-2iPod

Met 10 meter zendbereik over BT moet je toch een eind kunnen zou je zeggen. :)
Persoonlijk denk ik dat dat de makkelijkste oplossing is voor je situatie, want om er speciaal daarvoor een stick tussen te zetten is een beetje overbodig vind ik dan, zon adapter is er gewoon voor :P

Edit: Uiteraard moet je wel een klein versterkertje er tussen zetten, maar dat lijkt me logisch :)

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 19-08-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Thanks voor de tip! Denk dat dit inderdaad de makkelijkste en goedkoopste oplossing is. Er zit wel een betonnen muur tussen maar de afstand is max 2 meter ofzo dus ik verwacht dat dit wel gaat lukken! (Tenzij betonnen muren echt een obstakel zijn)

Om nog wel even terug te komen op mijn eerdere verhaal: Is dit uberhaupt mogelijk? Dus een Android mini pc besturen met je telefoon of tablet zonder er een monitor aan te hangen. Soort van remote desktop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
henkus_donor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:23:
Thanks voor de tip! Denk dat dit inderdaad de makkelijkste en goedkoopste oplossing is. Er zit wel een betonnen muur tussen maar de afstand is max 2 meter ofzo dus ik verwacht dat dit wel gaat lukken! (Tenzij betonnen muren echt een obstakel zijn)

Om nog wel even terug te komen op mijn eerdere verhaal: Is dit uberhaupt mogelijk? Dus een Android mini pc besturen met je telefoon of tablet zonder er een monitor aan te hangen. Soort van remote desktop...
Graag gedaan, dacht er toevallig aan :)

Over je andere vraag, ik meen dat je tegenwoordig (met bepaalde chinese chipsets + android 4.2) wel een dergelijke feature hebt dat je een stick kunt bedienen op een telefoon of tablet, en dan inderdaad precies zoals een remote desktop, maar weet zo niet hoe of wat dat ook al weer was. Kwam het een keer tegen tijdens het browsen naar nieuwe android sticks. Lijkt me logisch aan te nemen dat je dus ook zonder hoofd scherm kunt werken op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10

iop

Voor degene die graag DTS/DD surround willen of al een minix X5 hebben, op het forum daar gebeuren leuke dingen, eerst DTS en DD voor externe players (mx-player of rockplayer), maar nu ook voor xbmc.

Topic

Onderaan op blz 6 komt het stukkie waar hij ook passtrough over optical/hdmi in xbmc aan de praat krijgt...

[ Voor 3% gewijzigd door iop op 20-08-2013 21:33 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren vanaf de rikomagic site de laatste update gehaald: http://www.rikomagic.com/en/download/download_20_1.html

Nu heb ik MK802III update by TF card(20130510) geupdate op mijn mk802III

De update MK802III Android 4.2 FW(20130722) lijkt een restore te zijn, waar ik niet zoveel mee kan.

Mensen ervaring met deze firmware versies ?

• robindelange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11-2023
Wat is het idee ervan dat vrijwel al die tv sticks geen audio jack hebben? Losse speakers erop aansluiten lijkt me toch niet een heel vreemde eis?

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-07 13:39
robindelange schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 01:44:
Wat is het idee ervan dat vrijwel al die tv sticks geen audio jack hebben? Losse speakers erop aansluiten lijkt me toch niet een heel vreemde eis?
De audio gaat via HDMI naar de televisie. Zelf heb ik een speakerset op de koptelefoon aansluiting van de TV zitten en heb dus geen behoefte aan een extra audio uitgang op de stick.

Als je 'm op een computer monitor aansluit heb je inderdaad wel een probleem.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

• MusicAddict
f.v.b schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:30:
[...]

De audio gaat via HDMI naar de televisie. Zelf heb ik een speakerset op de koptelefoon aansluiting van de TV zitten en heb dus geen behoefte aan een extra audio uitgang op de stick.

Als je 'm op een computer monitor aansluit heb je inderdaad wel een probleem.
En als je het toch nodig hebt sluit je er een usb audio adapter op van een paar euro :P, zo heb ik het ook opgelost als ik met een adaptertje de stick aansluit op een monitor met dvi aansluiting *en dus geen audio hebt*

Omslachtig; ja, irritant niet echt, zijn ook mooie android boxjes op de markt waar alle aansluitingen wél op zitten :)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 22-08-2013 10:49 ]

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

Ik heb zojuist deze: MK809 1GB RAM 4GB Flash android & RC11 Flymouse besteld via samenkopen.net.
Net geen 50 euro, levering duurt nog even maar lijkt me een leuk projectje om alles vlekkeloos aan de gang te krijgen.
(stiekum dat ding achter de flatscreen hangen en mijn vrouw niets vertellen, opeens een smart-TV).

Cititzen of Ladonia

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

iBood bestelling is vertraagd; wordt nu de 29e pas verzonden :/

Zit nu zwaar te twijfelen om hem te cancelen en een minix neo X7 zelf te bestellen via dx.com of geekbuying.com... maarja... invoerrechten enzo... en ook weer stuk duurder dus.

¯\_(ツ)_/¯

• Sirius
beschuitfluiter schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:22:

Zit nu zwaar te twijfelen om hem te cancelen en een minix neo X7 zelf te bestellen via dx.com of geekbuying.com... maarja... invoerrechten enzo... en ook weer stuk duurder dus.
Wat dacht je van de vertraging betreffende de levering van de X7's? ;)

Invoerrechten heb je niet altijd, je kan de gok dus best wagen. Vanuit Azië hoor je vaak goede berichten (lagere waarde op de verpakking om extra kosten te voorkomen).

• Cristallx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb alvast mijn minix neo X7 besteld via AliExpress, ben benieuwd.

:-)

Blijft ze eindelijk slapen , slaapt ze ...

• 418O2

Zou ik niet doen. Anders kan je hem wel aan mij kwijt.

Heb nu een 7" rk3188 tablet en ben erg onder de indruk van de power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

laat hem idd gewoon leveren volgende week. Geloof het wel.
Denk wel dat als ie goed bevalt dat de neo wellicht als opvolger komt van mijn Asrock 330HT systeempje in de woonkamer. Eindelijk ook een fanless systeem dan :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Ik geloof overigens niet dat je door nu bij Geekbuying te bestellen eerder een levering hebt dan de 29e via ibood. Heb zelf vorige week zaterdag daar besteld en tot heden nog 'in the query'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Was meer om aan te geven dat ik die X7 misschien wel liever wilde dan de cx-919 ;)
Door vertraging had ik weer de mogelijkheid om kosteloos te annuleren.

[ Voor 30% gewijzigd door beschuitfluiter op 23-08-2013 11:12 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
beschuitfluiter schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:11:
Was meer om aan te geven dat ik die X7 misschien wel liever wilde dan de cx-919 ;)
Door vertraging had ik weer de mogelijkheid om kosteloos te annuleren.
heeft een box voordelen t.o.v. een stick?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
M.i. wel, betere koeling (lijkt mij) en kant en klaar voor wat betreft de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sirius schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 11:43:
M.i. wel, betere koeling (lijkt mij) en kant en klaar voor wat betreft de aansluitingen.
Klopt. Ik vond t wat lomp, maar ik heb er nu een usbhub aanhangen en dat zou met een box niet hoeven.

Het is een powered hub die ook de stick voedt, dat is wel fijn. Eminent 4poorts dingetje met een 2A voeding van de saturn. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bleh, die orderstatus bij Geekbuying schiet ook maar niet op :( Na 2 dagen al een 'shipped' e-mail en nu staat de bestelling sinds maandag op 'in the query'. Geen idee wat dat betekent en vermoedelijk tot na het weekend dus geen update. Ik wil met mijn CX919 spelen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

Weet hier iemand of dit mogelijk is?

Ik wil op mijn android stick (cx-919) direct torrents downloaden. Daar zijn natuurlijk wel apps voor. Maar het zoeken naar een torrent doe ik liever achter de laptop.

Bestaat er een mogelijkheid om een gevonden torrent vanuit windows 7 naar de cx-919 te sturen en dat vanaf daar de download meteen kan worden opgepikt door een torrent-app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Brave_Sir_Robin schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:11:
Weet hier iemand of dit mogelijk is?

Ik wil op mijn android stick (cx-919) direct torrents downloaden. Daar zijn natuurlijk wel apps voor. Maar het zoeken naar een torrent doe ik liever achter de laptop.

Bestaat er een mogelijkheid om een gevonden torrent vanuit windows 7 naar de cx-919 te sturen en dat vanaf daar de download meteen kan worden opgepikt door een torrent-app?
Voor de desktop versie is er hetvolgende:
https://remote.utorrent.com/srp

Geen idee of dat ook voor de app werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

dutchgio schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:14:
[...]

Voor de desktop versie is er hetvolgende:
https://remote.utorrent.com/srp

Geen idee of dat ook voor de app werkt.
Dank voor de suggestie, maar je kunt bij de app geen remote acces toestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 07-07 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Is er ergens een goede link waar info staat hoe ik een MK808B kan flashen naar Andoid 4.2 ?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja legio. Zoek een rom en download hem. Zit vaak een handleiding bij. En anders zoeken hoe dr rockchip flashtool werkt, is niet zo lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 07:42
OgWok schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:33:
Is er ergens een goede link waar info staat hoe ik een MK808B kan flashen naar Andoid 4.2 ?
http://www.freaktab.com/s...-Official-Finless-ROM-2-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Voor hen die interesse hebben, mijn eerste ervaringen van de minix neo x7 staan in het minix neo x7 topic

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 25-08-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21
Ik krijg het op mijn QX1 niet voor elkaar om live video van de site www.motogp.com te streamen.

Ik heb het met Chrome, standaard brower en Dolphin geprobeerd, maar ik krijg geen beeld.

Ik kan wel op play drukken, maar dan houdt het op :(

Werkt het bij jullie wel, of hebben jullie een oplossing :?

http://www.motogp.com/en/videos/free+videos

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbart43
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-07 00:16
Bij mij is bluetooth weggevallen...ik heb een cx-919,
Ik kan bij instellingen bluetooth niet weer op aan zetten..springt gelijk terug naar uit.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is??
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:59
Heb je een custom rom? Bij sommige werken niet alle functies meer... Had ik OA ook op me mobiel, dat bluetooth niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-06 07:42
bbart43 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:21:
Bij mij is bluetooth weggevallen...ik heb een cx-919,
Ik kan bij instellingen bluetooth niet weer op aan zetten..springt gelijk terug naar uit.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is??
Alvast bedankt !
Heb het even geprobeerd en bij mijn CX-919 werkt bluetooth gewoon.
Ik heb er wel een andere ROM op gezet: http://www.freaktab.com/s...919-4-2-2-Finless-ROM-1-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21
Grolsch schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:52:
Ik krijg het op mijn QX1 niet voor elkaar om live video van de site www.motogp.com te streamen.

Ik heb het met Chrome, standaard brower en Dolphin geprobeerd, maar ik krijg geen beeld.

Ik kan wel op play drukken, maar dan houdt het op :(

Werkt het bij jullie wel, of hebben jullie een oplossing :?

http://www.motogp.com/en/videos/free+videos
Herkent iemand dit probleem :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb de MK808 van het weekend eens wat langer gebruikt met YouTube. Wat blijkt: na een minuut of 40 is hij zo heet dat hij uit gaat vallen........ Te weinig ingebouwde koeling om lang naar video's te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.cect-shop.com/media/catalog/product/cache/2/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/k/mk808.jpg

Jammer, UitzendingGemist kan je dan ook wel vergeten als het zaakje zo heet wordt. Misschien is Android 4.2 beter geoptimaliseerd zodat het warmte probleem zich niet voor doet.........

[ Voor 14% gewijzigd door OgWok op 28-08-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
OgWok schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:36:
Heb de MK808 van het weekend eens wat langer gebruikt met YouTube. Wat blijkt: na een minuut of 40 is hij zo heet dat hij uit gaat vallen........ Te weinig ingebouwde koeling om lang naar video's te kijken.

[afbeelding]

Jammer, UitzendingGemist kan je dan ook wel vergeten als het zaakje zo heet wordt. Misschien is Android 4.2 beter geoptimaliseerd zodat het warmte probleem zich niet voor doet.........
ik heb zelf (nog) geen stick, maar wellicht kun je met root een app als SetCPU/no-frills CPU control gebruiken en in plaats van overclocken - wat veel gedaan wordt met android-telefoons- underclocken?
daar heb je geen aangepaste kernel voor nodig (voor overclocken wel), alleen root toegang.

alleen moet je dan niet te veel underclocken, want dan wordt de stick te traag.. de performance moet wel goed blijven natuurlijk, daar zul je dan een balans in moeten vinden. en ik weet ook niet zeker of het daadwerkelijk gaat helpen, maar je zou het kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Mijn MK808B blijft gewoon vrolijk door draaien, ook als ik YouTube kijk, al kijk k meestal TV series van ongeveer 45 minuten en de MK808B is nog nooit echt uitgevallen.

Ik draai wel Finless 1.7 geloof ik, Android 4.2 roms vind ik niet zo goed werken, dus hou dat ding liever op Android 4.1.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 16:51
Heb gisteren ook mijn CX-919 binnengekregen (IBOOD).

Het heeft me al de nodige frustratie opgeleverd.
Ik wil er graag een custom rom op hebben, maar Windows 7 herkent mijn 919 niet.
Ik heb al van alles geprobeerd: verschillende laptops, verschillende usb-poorten, verschillende kabels, drivers handmatig er op proberen te zetten. Niks lukt!
Hier iemand nog suggesties?

Sta op het punt om 'm terug te sturen onder een defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Al een 32bits windows geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Zeer snelle levering vanuit Geekbuying van de CX919 :D

17-08-2013 Order Geekbuying
21-08-2013 Information Received
22-08-2013 Despatched to overseas (Country code: NL)
27-08-2013 Arrived at overseas (Country code: NL)
27-08-2013 Delivered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Bij Geekbuying heb je de 2Gb ram versie voor een paar euro's minder?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
En in 10 dagen na bestelling thuisbezorgd :)
Dat keyboard is dan wel weer gaaf. Die ga ik ook eentje bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dutchgio schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:14:
[...]

Bij Geekbuying heb je de 2Gb ram versie voor een paar euro's minder?! :o
Ah zonde. Nouja, heb een rk3188 tablet met 1gb en dat gaat prima.

Kan mijn rk3066 stick aan de beamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
418O2 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:54:
[...]

Ah zonde. Nouja, heb een rk3188 tablet met 1gb en dat gaat prima.

Kan mijn rk3066 stick aan de beamer :)
Ik vraag me ook af of je dat met zo'n android stick in je tv ook echt nodig hebt. Maarja het is helaas jammer want het zou nog een paar euro schelen ook :+
Ik denk dat ik binnenkort ook maar een cx-919 haal met de afstandsbediening die jij ook hebt gekocht, want mn ps3 heeft vaak nogal moeite met het afspelen van films en series die ik stream vanaf een NAS.
En daarnaast brengt zo'n stick natuurlijk nog wel wat meer leuks met zich mee dan het bekijken van films/series over het netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dutchgio schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:09:
[...]

Ik vraag me ook af of je dat met zo'n android stick in je tv ook echt nodig hebt. Maarja het is helaas jammer want het zou nog een paar euro schelen ook :+
Wat bedoel je precies? Die 2Gb ram? Lijkt mij niet, want ik doe nooit veel tegelijk. Ik gebruik hem puur als streaming device (straks vanaf de NAS, nu vanaf de HTPC) en om youtube te kijken. Vriendin kijkt veel 1Channel via XBMC (fucking epic add-on trouwens!)
Ik denk dat ik binnenkort ook maar een cx-919 haal met de afstandsbediening die jij ook hebt gekocht, want mn ps3 heeft vaak nogal moeite met het afspelen van films en series die ik stream vanaf een NAS.
En daarnaast brengt zo'n stick natuurlijk nog wel wat meer leuks met zich mee dan het bekijken van films/series over het netwerk ;)
Lijkt me een goede keus! de Mele F10 wordt veel geprezen en de pro ziet er nog beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
418O2 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:48:
[...]
Wat bedoel je precies? Die 2Gb ram? Lijkt mij niet, want ik doe nooit veel tegelijk. Ik gebruik hem puur als streaming device (straks vanaf de NAS, nu vanaf de HTPC) en om youtube te kijken. Vriendin kijkt veel 1Channel via XBMC (fucking epic add-on trouwens!)

[...]

Lijkt me een goede keus! de Mele F10 wordt veel geprezen en de pro ziet er nog beter uit.
Ik bedoelde inderdaad die 2gb ram ja. Ben van nture
Sopcast of XBMC voor eredivisie streams lijkt me ook wel mooi, alleen zal dat geen 1080p worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
OgWok schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:36:
Daarom ziet mij MK808B er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropboxusercontent.com/u/5330132/SANY0089.JPG

Dat zijn 2 lagen van 4 koperen geheugen koelblokjes (zie eerder in dit topic).

Doel was om XBMC te laten werken in 1080p en dat minimaal een 3 uur speelfilm lang. Oorspronkelijk begon hij prima maar na 20 min frames te droppen (laatste XBMC Gotham Alpha versie met libstagefright.so en patches, ROM gepatchte Finless 1.7).

Allereerst had ik 4 van die blokjes op de oorspronkelijke koelplaat geplakt (plakstrips zitten er al op), maar daarmee kon ik het doel niet bereiken. Er zitten 8 in een pakje, dus met de andere 4 geëxperimenteerd door ze aan elkaar te solderen. Dat gaat fantastisch want dat koper geleid de warmte super. Dus nu had ik koelblokje en heb ik de het oorspronkelijke koelblok verwijderd en dit er op gedaan.

Het koper werd meteen al veel heter, dus de oude methode isoleert nog een hoop. Echter met XBMC op 1080p houd hij het nu 30 min uit, dus nog lang niet genoeg. Dus heb ik de andere 4 er nog boven op geplakt voor nog meer oppervlakte. Wel weer een overgang maar ook die bovenste worden nog best heet en staan dus ook goed warmte af.

Toen nog een fannetje toegevoegd, een heel kleintje van 2,5x2,5 cm op 5V van Conrad (SEPA MFB25B-05). Dan blijft het echt heel veel koeler, maar nog steeds houd XBMC er na 30 min mee op en begint frames te droppen. Dus ik heb nu het idee dat dat geen temperatuur issue is. Overigens kan ik met MX Player wel gewoon 1080p kijken van begin tot eind. Nadeel van het fannetje is dat het zo'n gil geluid maakt, vandaar dat die nu weer even weg is. Misschien een optie voor inbouwen als dat het geluid wat dempt of een grotere die minder herrie maakt, maar dat is dan weer erg lelijk.

Ik weet ook niet of ik die 2e laag koelblokjes handhaaf, ben nog aan het testen.

Hoe dan ook, Youtube en Uitzending gemist zijn geen enkel probleem en een 720p film met XBMC ook niet. Het koelblok wordt wel behoorlijk heet maar ik kan zo met gemak een hele avond kijken. De MK808B voelde oorspronkelijk veel koeler maar dat zal wel zijn omdat bij de oude koeling de chip de warmte niet goed kwijt kan, ik wil er eigenlijk niet eens aan denken hoe heet hij eerder intern moet zijn geweest. Het is een wonder dat hij zichzelf niet los soldeert.

Overigens is powermanagement (in elk geval van Finless 1.7) ook waardeloos. Ook als de stick niets doet wordt het al behoorlijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag de CX-919 binnen gekregen. Bewust voor deze gekozen vanwege de behoorlijke specs om een zo goed mogelijke ervaring te krijgen. Apparaat wordt gebruikt voor op de slaapkamer en dan vooral voor Netflix en Uitzending gemist.

Eerste indruk valt toch wel behoorlijk tegen moet ik zeggen. Het apparaat zelf is behoorlijk fragiel (vooral de wifi antenne) maar dat is niet zo'n probleem omdat je het niet dagelijks vast pakt. Wat me behoorlijk tegen valt is:
- snelheid: systeem zelf is lekker vlot maar regelmatig freezes voor 3-5 seconden
- stabiliteit: regelmatig apps (nu.nl / chrome / netflix / facebook) die zichzelf afsluiten
- wifi: op 1 meter van de router is SD content via Netflix of Uitzending Gemist redelijk vloeiend, soms schokt het
- beelkwaliteit: 1080p is toch van matige kwaliteit, ik mis de scherpte die mijn HTPC wel biedt.

Heb zelf een iPhone5 en iPad4 en dat is qua vloeiend zijn toch een wereld van verschil en qua beeld kwaliteit is mijn HTPC echt een heel stuk beter. Dat boeit op zich niet zo veel en met de vastlopers/freezes kan ik in principe nog wel leven maar de wifi ontvangst is echt beroerd ondanks de externe antenne. Het lijkt vooral erg instabiel. Content speelt een minuut prima af en dan hangt het beeld en hoor je wel het geluid doorgaan.
Via speedtest haal ik achter elkaar:
- 750 KByte/sec
- 381 KByte/sec
- 1202 KByte/sec
- 720 KByte/sec
- 2440 KByte/sec
- 1994 KByte/sec

Ter vergelijking: mijn laptop staat verder van mijn router af en streamt 720p content feilloos. Ik vermoed dan ook dat via wifi SD content streamen naar mijn slaapkamer (hemelsbreed 3 meter van router met verdieping ertussen) niet gaat lukken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hm,, dat gaat wel een dealbreaker voor mij worden dan.
Was ook van plan een cx-919 op de slaapkamer neer te zetten, schuin boven de router die beneden staat.
De problemen van het beeld dat stopt en het geluid doorgaat herken ik van de playstation die ik op mijn kamer heb staan. Online gamen gaat echter prima, met de playstation; daar is ie dan ook voor gemaakt, het afspelen van media is een extra functie, maar werkt niet 100%.
Ik hoopte juist dat de cx-919 met antenne beter bereik zou hebben en dus geen vastlopend beeld.

Dus..
Opzoek naar een dual-antenne-stick? Of hebben andere tweakers wel een goede wifi verbinding met de
cx-919?

• Aghanim
  • Niet online
In reviews die ik las bleek de wifi van de CX-919 best prima te zijn, in elk geval beter dan van andere sticks. Nu wil ik niet uitsluiten dat het aan mijn router ligt maar mijn iphones, ipads en laptops streamen via diezelfde router probleemloos (HD) content.

• 418O2
Ik zou even een andere rom proberen.

Ik heb zelf een zooitje sitecom usb naar rj45 gekocht en heb die nu aan mijn stick hangen. Heb er nog een paar over die voor kostprijs weg mogen (3 euro per stuk). Als je er 1 wil moet je even een bericht sturen :)

• Aghanim
  • Niet online
Willen wel maar dan moet ik alsnog een kabel trekken naar de slaapkamer en dat was nou net niet het plan. Maar ok m te proberen wel.stuur je straks DM.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Goed; stickje is binnen (CX-919)
Ding ziet er prima uit; WiFi antenne is een beetje flimsy, maar goed.
Er zit een usb kabel, een AC adapter en een HDMI verleng kabel bij.
De handleiding is basic maar voldoende om je op weg te helpen (wie RTFM anyways)

Ik ga straks even een HDMI scherm zoeken hier @work en dan laat ik wel even wat meer weten.

Mijn air remote is nog niet binnen; die is nog onderweg uit china want DX.com maar die verwacht ik over een dag of 10. Voorlopig dus mijn rapoo keyboardje gebruiken straks thuis.

PS
Ik wil deze voornamelijk gebruiken om 720p series te kunnen kijken op de slaapkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door beschuitfluiter op 29-08-2013 08:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

pe1dnn schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:57:
[...]

Daarom ziet mij MK808B er nu zo uit:

[afbeelding]

Dat zijn 2 lagen van 4 koperen geheugen koelblokjes (zie eerder in dit topic).

Doel was om XBMC te laten werken in 1080p en dat minimaal een 3 uur speelfilm lang. Oorspronkelijk begon hij prima maar na 20 min frames te droppen (laatste XBMC Gotham Alpha versie met libstagefright.so en patches, ROM gepatchte Finless 1.7).

Allereerst had ik 4 van die blokjes op de oorspronkelijke koelplaat geplakt (plakstrips zitten er al op), maar daarmee kon ik het doel niet bereiken. Er zitten 8 in een pakje, dus met de andere 4 geëxperimenteerd door ze aan elkaar te solderen. Dat gaat fantastisch want dat koper geleid de warmte super. Dus nu had ik koelblokje en heb ik de het oorspronkelijke koelblok verwijderd en dit er op gedaan.

Het koper werd meteen al veel heter, dus de oude methode isoleert nog een hoop. Echter met XBMC op 1080p houd hij het nu 30 min uit, dus nog lang niet genoeg. Dus heb ik de andere 4 er nog boven op geplakt voor nog meer oppervlakte. Wel weer een overgang maar ook die bovenste worden nog best heet en staan dus ook goed warmte af.

Toen nog een fannetje toegevoegd, een heel kleintje van 2,5x2,5 cm op 5V van Conrad (SEPA MFB25B-05). Dan blijft het echt heel veel koeler, maar nog steeds houd XBMC er na 30 min mee op en begint frames te droppen. Dus ik heb nu het idee dat dat geen temperatuur issue is. Overigens kan ik met MX Player wel gewoon 1080p kijken van begin tot eind. Nadeel van het fannetje is dat het zo'n gil geluid maakt, vandaar dat die nu weer even weg is. Misschien een optie voor inbouwen als dat het geluid wat dempt of een grotere die minder herrie maakt, maar dat is dan weer erg lelijk.

Ik weet ook niet of ik die 2e laag koelblokjes handhaaf, ben nog aan het testen.

Hoe dan ook, Youtube en Uitzending gemist zijn geen enkel probleem en een 720p film met XBMC ook niet. Het koelblok wordt wel behoorlijk heet maar ik kan zo met gemak een hele avond kijken. De MK808B voelde oorspronkelijk veel koeler maar dat zal wel zijn omdat bij de oude koeling de chip de warmte niet goed kwijt kan, ik wil er eigenlijk niet eens aan denken hoe heet hij eerder intern moet zijn geweest. Het is een wonder dat hij zichzelf niet los soldeert.

Overigens is powermanagement (in elk geval van Finless 1.7) ook waardeloos. Ook als de stick niets doet wordt het al behoorlijk warm.
Mooi werk. Daar kan je goed mee koelen. Misschien probeer ik het eerst eens met een ventilator. Als ik het goed zie zit de koeling aan de kant met de letters. Hoe krijg je het kastje overigens open?

• Aghanim
  • Niet online
beschuitfluiter schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:47:
Goed; stickje is binnen (CX-919)
Ding ziet er prima uit; WiFi antenne is een beetje flimsy, maar goed.
Er zit een usb kabel, een AC adapter en een HDMI verleng kabel bij.
De handleiding is basic maar voldoende om je op weg te helpen (wie RTFM anyways)

Ik ga straks even een HDMI scherm zoeken hier @work en dan laat ik wel even wat meer weten.

Mijn air remote is nog niet binnen; die is nog onderweg uit china want DX.com maar die verwacht ik over een dag of 10. Voorlopig dus mijn rapoo keyboardje gebruiken straks thuis.

PS
Ik wil deze voornamelijk gebruiken om 720p series te kunnen kijken op de slaapkamer.
Ben benieuwd naar jouw wifi ervaringen. Bij mij speelt zelfs een lager dan divx kwaliteit niet vloeiend.

• 418O2
Aghanim schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:33:
[...]

Ben benieuwd naar jouw wifi ervaringen. Bij mij speelt zelfs een lager dan divx kwaliteit niet vloeiend.
Heb je toevallig een remote aan je stick? Die receivers willen nogal eens storen.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 29-08-2013 12:46 ]

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 11:20
Eregisteren de mk809 iii binnengekregen een mooi en vlot stickje.
Inhoud: Adapter, Usb kabel voor ac adapter, usb naar micro usb kabel en een hdmi kabel.

Het enige wat ik minder vond werken was de ingebouwde wifi module geen stabiele verbinding. Ik heb er dus een aparte ethernet adapter van sitecom bijgekocht en nu worden de tv shows zonder haperingen afgespeeld. Ik heb nog geen overhitting verschijnselen opgemerkt.

• Aghanim
  • Niet online
Nee alleen een usb blokje voor draadloze muis. Net ook een andere adapter geprobeerd om te kijken of dat helpt.
Vervolgens speedtest.nl en uitzending gemist app getest op zowel de CX-919 (op 50 cm afstand van router) en iPad4 (2 meter van router).

Speedtest download:
CX-919: 4000KByte/sec
iPad: 1900KByte/sec

Uitzending gemist beide dezelfde aflevering:
CX-919: 10 sec bufferen --> 20 sec spelen en loopt vast (bandbreedte?)
iPad: 1 sec bufferen en speelt vloeiend

Qua 'top' snelheid is de CX-919 blijkbaar veel sneller dan de iPad maar zodra het op langdurige performance aankomt faalt de stick direct. Iemand een idee hoe ik de snelheid/bandbreedte over een langere tijd (bijvoorbeeld 2 minuten) kan meten via een app of iets dergelijks? Heb helaas geen NAS of netwerk shares waarmee ik dit kan testen.

Just to be sure: anderen gebruiken ook de apps van Uitzending Gemist, Netflix en RTL XL zonder problemen neem ik aan? De kans dat die apps allemaal bagger zijn lijkt me namelijk erg klein.

• 418O2
Aghanim schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:21:
Nee alleen een usb blokje voor draadloze muis. Net ook een andere adapter geprobeerd om te kijken of dat helpt.
Vervolgens speedtest.nl en uitzending gemist app getest op zowel de CX-919 (op 50 cm afstand van router) en iPad4 (2 meter van router).

Speedtest download:
CX-919: 4000KByte/sec
iPad: 1900KByte/sec

Uitzending gemist beide dezelfde aflevering:
CX-919: 10 sec bufferen --> 20 sec spelen en loopt vast (bandbreedte?)
iPad: 1 sec bufferen en speelt vloeiend

Qua 'top' snelheid is de CX-919 blijkbaar veel sneller dan de iPad maar zodra het op langdurige performance aankomt faalt de stick direct. Iemand een idee hoe ik de snelheid/bandbreedte over een langere tijd (bijvoorbeeld 2 minuten) kan meten via een app of iets dergelijks? Heb helaas geen NAS of netwerk shares waarmee ik dit kan testen.

Just to be sure: anderen gebruiken ook de apps van Uitzending Gemist, Netflix en RTL XL zonder problemen neem ik aan? De kans dat die apps allemaal bagger zijn lijkt me namelijk erg klein.
Ik heb die apps ook wel gebruikt en dat loopt soepel op mijn mk808. Je zou eens een 100mb.bin bestand kunnen downloaden

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Dat blokje van de draadloze muis kan ook storen. Zit die in de stick? Je zou eens kunnen proberen om die via een verlengkabeltje aan te sluiten.

• Aghanim
  • Niet online
Zojuist via 2 verschillende aanbieders een file van 100mb en 1000mb gedownload en via Advanced Download Manager de snelheid bekeken. Waar ik al bang voor was:

- snelheid is over het algemeen 2000kb/sec
- snelheid is erg instabiel
- iedere 10-15 seconden gaat de snelheid naar 0kb/sec

Dit patroon lijkt precies op wat er gebeurt met streamen. Op het moment van 0 kb/sec loopt de stream vast.
Heb tijdens het downloaden ook de draadloze muis losgekoppeld zodat er geen storing optreedt. Zit als enige op kanaal 11 met Wifi en heb 4 wifi apparaten die perfect draadloos streamen.

Aangezien ik weinig problemen lees met wifi en de CX-919 lijkt me niet dat de rom het probleem is. De vraag is dan ook of ik een andere rom zou moeten proberen want daarmee kan ik het apparaat sowieso niet meer terugsturen.

Wordt een RMA denk ik, zie geen andere optie.

• 418O2
Al geprobeerd om die ontvanger van die muis er eens uit te halen tijdens het downloaden?

• Aghanim
  • Niet online
Ja, heb ik er uit gehaald, ook zonder resultaat. Ik snap niet dat het qua snelheid prima is maar continu wegvalt. Signaal sterkte is momenteel -2 DB, beter kan haast niet. Zit nog wel een rom op van juni 2013 (4.2.2.) maar of een update het probleem oplost weet ik niet. Weet ook niet of Geekbuying het leuk vindt als ik een andere rom flash.
Router reset en ander kanaal ook geen succes btw.

• 418O2
Ik zou dan even een nieuwe ROM proberen. Kan me niet voorstellen dat ze er een probleem van maken als je een andere ROM installeert, helemaal niet als het een officiele is.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een vraagje voor de mini android tv stick gebruikers.

is het mogelijk om via verschillende apps icm een stick een soort van volledige tv omgeving te creëren zonder een vaste kabel aansluiting?
Zoals XBMC en uitzendinggemist e.d.

Ik ben namelijk opzoek naar een goede/ energie zuinige manier om tv te kijken. Daarmee bedoel ik series die ik via torrents en nieuwsgroepen binnen trek en uitzending gemist en andere "gratis" zenders.
Mijn series en films staan op een externe usb HD, dus als ik die via usb kan verbinden aan de android stick zou dat wel ideaal zijn.

Voor nood heb ik nog wel een digitenne kastje maar ik wil een beetje van die vaste zenders af omdat ik series volgen via de Nederlandse tv echt onzinnig vind, en ik ongeveer 5% van alles wat op tv komt interessant vind. (Nieuwsuur, journaal, dwdd, interessante documentaires)

Ik weet niet precies of een android stick beter voor mijn situatie zou zijn of b.v. een Raspberry Pi.
(mijn tv is hd ready dus alleen 720p)

• 418O2
Je zou wellicht via iemand met een ziggo-account de Ziggo app kunnen gebruiken...

• dutchgio
Of UPC, maa die heeft nog (steeds) geen android app.
Digitenne is toch KPN? Die heeft toch ook wel apps om tv te kijken, of is dat ook alleen op iOS?!
Een raspberry pie heeft minder krachtige hardware dan een stick/box.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dutchgio schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:13:
Of UPC, maa die heeft nog (steeds) geen android app.
Digitenne is toch KPN? Die heeft toch ook wel apps om tv te kijken, of is dat ook alleen op iOS?!
Een raspberry pie heeft minder krachtige hardware dan een stick/box.
Ah dat ziggo account is wel een goed idee. Als er een draadloos netwerk van ziggo in de buurt is kan ik daar ook gebruik van maken zeker?
Hoewel de eigenaar van dat netwerk zal het vast niet zo'n goed idee vinden als ik z'n lijn via nieuwsgroepen steeds dicht knijp.

Ik woon in Groningen en voor zover ik weet hebben we hier geen UPC.

• 418O2
kaasaanfiets schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Ah dat ziggo account is wel een goed idee. Als er een draadloos netwerk van ziggo in de buurt is kan ik daar ook gebruik van maken zeker?
Hoewel de eigenaar van dat netwerk zal het vast niet zo'n goed idee vinden als ik z'n lijn via nieuwsgroepen steeds dicht knijp.

Ik woon in Groningen en voor zover ik weet hebben we hier geen UPC.
Nee, maar wel ziggo natuurlijk. Weet niet of het goed werkt.

Check je Berichten :)

• dutchgio
UPC heeft op hele kleine schaal ook wifi uitgerold, maar die snelheid is echt om te janken.
Zelfs het laden van tweets duurt behoorlijk lang. |:(
Weet niet of dat bij Ziggo ook zo is, die is al wel wat verder met het uitrollen van de wifi-hotspots.

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 29-08-2013 18:17 ]

• Aghanim
  • Niet online
Zojuist als laatste hoop de Finless rom geflasht aangezien de originele rom op de CX919 niet via wifi kon streamen. Met de Finless rom lijkt het probleem opgelost :D Kwaliteit is nog niet super bij Netflix maar alles streamt wel zonder te haperen of vast te lopen. De rom zelf is ook veel vloeiender in de menu's en alles reageert direct. Vreemd eigenlijk dat de originele rom blijkbaar dit soort problemen heeft. Straks maar eens kijken of HD streamen gaat lukken :)

• 418O2
Ja welkom in t wereldje van chinese android devices :)

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07 13:21
Heb even het forum zitten lezen... ben zelf op zoek naar zo'n android stickje... maar wat is er veel keus en je moet maar net even eentje van degelijke kwaliteit hebben.

Hebben jullie nog aanraders? Waar moet ik precies op letten (processor en ram?).

• Aghanim
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:50:
Ja welkom in t wereldje van chinese android devices :)
Thx voor de hulp in elk geval :)

• 418O2
Aghanim schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:50:
[...]

Thx voor de hulp in elk geval :)
Geen probleem :) heb t ook van anderen geleerd dus geef t gewoon door :P

Hierboven: de rk3188 (of mk908) chip is momenteel het populairst. Ik zou voor een cx919 of tronsmart gaan. Het is erg belangrijk dat er support/ een community voor de stick is, scheelt een hoop. standaard firmware is niet altijd even goed.

Het is ook belangrijk om te weten dat zon stick wel iets tweaken kan vergen. Het is niet plug n play zoals veel andere nmt's als de mede8er of popcornhour. Die zijn dan ook een stuk duurder en met een androidapparaat kan je uiteindelijk veel meer.
Pagina: 1 ... 32 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer