Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Zo ik heb net ook die network USB adapater gehaald bij de intertoys en ja inderdaad het is de LN-030 die in pricewatch voor € 20 verkocht word.

Leek me ook wel handig omdat de WiFi soms wat minder bereik heeft en dan laden die YouTube video's soms lastig met bufferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah die dus: http://www.intertoys.nl/games/netwerk-adapter-592865.html

Jeetje, is Intertoys een keertje niet duur -O-

Nou ja, zat al tijden te kijken, jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfs met mijn langzame KPN ADSL welke maar 8MB/s haalt zie je duidelijk dat die network USB adapter dat wel haalt en de WiFi maar tot 5MB/s ongeveer komt en dan schommeltje het WiFi signaal ook nog, dus voor die € 2,95 is die adapter gewoon echt wel zijn geld waard.

Ik denk dat deze lan dongel ervoor zal zorgen dat je gewoon YouTube kunt bekijken zonder dat er afentoe gebufferd word, want bij HD content gebeurde dat wel eens op de WiFi.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C0zM0Hf61BzGgTgn8pVVsERb/full.png

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 18-07-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Nog 1 uur een RikoMagic MK802 IV bij ondeday fly Van: € 179,00 Voor: € 109,95 + 5,95

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04-2023
MusicAddict schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]

Is dat niet heel toevallig deze :P

van 19,99 voor 2,98 + 1,99 verzendkosten. Volgens het plaatje precies het zelfde model, en dus goedkoper dan eentje uit china. Heb er sowieso maar 2 besteld voor die prijs, komt vanzelf wel een keer handig uit :P
Dankvoor de tip! Ik heb net de laatste gehaald bij de lokale intertoys. Mijn cx919 draait nu een halve week icm een k400r keyboard van Logitech. Wifi valt me wel tegen, 4 á 5 mbit als ik mazzel heb. Nu dan toch maar ook een powered USB hubje en lansplitter erbij zetten. Later evt ook audio eraan hangen en mijn o!play streamer wegdoen.

Tot nu toe erg enthousiast verder met 4.2.2 op full HD draait het redelijk soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
jeanj schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:02:
Nog 1 uur een RikoMagic MK802 IV bij ondeday fly Van: € 179,00 Voor: € 109,95 + 5,95
Tss, wat durven ze wel niet te vragen voor die dingen, als ze maar 60 euro kosten . Blijft de reinste oplichting imho
Benno de Bruin schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:31:
[...]
Dankvoor de tip! Ik heb net de laatste gehaald bij de lokale intertoys. Mijn cx919 draait nu een halve week icm een k400r keyboard van Logitech. Wifi valt me wel tegen, 4 á 5 mbit als ik mazzel heb. Nu dan toch maar ook een powered USB hubje en lansplitter erbij zetten. Later evt ook audio eraan hangen en mijn o!play streamer wegdoen.

Tot nu toe erg enthousiast verder met 4.2.2 op full HD draait het redelijk soepel.
Ik wacht nu op de bezorger, kan ik eindelijk wat anders gaan doen :+ (zie dat ze nu niet meer leverbaar zijn op de site, zal vanmiddag nog wel in de stad kijken of ze er een hebben liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Ollanders moeten ook nog wat verdienen he, dus logische dat de prijs veel hogere is dan in China, want in China krijgt men ja heel weinig betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Adapter binnen en gewoon prima kwaliteit, doosje inderdaad het zelfde als die van Bolletje. Dus zelfde apparaat :P

Even een speedtest er door heen gejast op win7 (godver geen drivers de eerste keer?, had ik met de chinese stick ook al) en haal prima snelheden.

Sitecom:

94 Mb/s download gemiddeld
20Mb/s upload gemiddeld

Chinese:

91 Mb/s download
20 Mb/s upload

Kan dus wel gezegd worden zolang de chip het zelfde is (beiden werken nu met zelfde drivers) er geen verschil is tussen merk en geen merk. Neemt niet weg dat ik ze wel even ga registeren voor die 10 jaar garantie. De 100Mb/s is dus geen marketingpraat ;) Dus allemaal blijven kopen in china, tenzij de intertoys weer van deze koopjes heeft :D

(vooruit ik heb wat overhead met een 200/20 abbootje dus kan niet helemaal representatief zijn :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 19-07-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Err0r88
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-06 12:10
Ik ben een beetje nieuw hier, en misschien kunnnen jullie mij helpen.

Mijn keuze is gevallen op de nieuwe Mele A1000G of de minx neo 7
Beide boxes zijn nieuw.

Waar ik ze puur voor wil gebruiken is 1080p films kijken en uiteraard 3d.

hier een link over beide chipsets, vind het verschil in framerate wel opmerkelijk.
http://www.androydz.com/q...-rk3188-vs-allwinner-a31/

Welke zouden jullie mij aanraden ?

[ Voor 8% gewijzigd door Err0r88 op 19-07-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:53
Er is een update voor de CX919 met 2 Wifi antenna en BT 4.0
http://www.androydz.com/cx-919ii-rk3188-android-mini-pc/

beschikbaar via aliexpress

[ Voor 61% gewijzigd door FloRadix op 19-07-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
Heb vijf van die sitecoms binnengekregen. Zal t dit weekend eens testen.
Als iemand er 1 wil overnemen, laat maar horen. Heb aan twee genoeg.

Wil na de zomer nog een quadcore kopen voor aan de tv. Dan kan deze op de beamer, die doet toch max 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb die sitecom ook al mooi getest en het werkt echt goed, eerst was YouTube soms niet mogelijk en nu werkt het gewoon zonder problemen.

Die sitecom lijkt me ook handig als je de MK808B als torrent downloader in wilt zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Toen straks toch nog even een derde (en laatste) sitecom gehaald bij de intertoys, tijdens de verplichte shopp dag met de vriendin :+, gezien ik de rest al getest had (had ze besteld) kon er nog wel eentje bij. Dus eindhoven centrum nu ook op ;) (eventueel gaat er 1 weg, als iemand hem écht wil)
Err0r88 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:29:
Ik ben een beetje nieuw hier, en misschien kunnnen jullie mij helpen.

Mijn keuze is gevallen op de nieuwe Mele A1000G of de minx neo 7
Beide boxes zijn nieuw.

Waar ik ze puur voor wil gebruiken is 1080p films kijken en uiteraard 3d.

hier een link over beide chipsets, vind het verschil in framerate wel opmerkelijk.
http://www.androydz.com/q...-rk3188-vs-allwinner-a31/

Welke zouden jullie mij aanraden ?
Ik zou gewoon voor de RK3088 chips gaan, vooral omdat android nu steeds vaker meer met de gpu doet. De mali 400 gpu zit in een hoop samsung telefoons (S2, S3,) dus daar is de optimalisatie beter voor dan voor een power-nogwat gpu.

Wel is het zo dat de quadcore RK3188 chips met dezelfde gpu komen (aldus wel iets sneller gemaakt) als de dual core sticks. Mijn dual core stick speelt prima 1080p af,eerst was dat niet maar langzaamaan kwam de optimalisatie en nu werkt het gewoon prima. Dus dit idem op de quad core sticks gezien ze dezelfde gpu hebben (en er daarvoor niet de processor wordt gebruikt en een dual core ook al voldoet)

Je koopt een stick voor de support die er vanuit de community is, zodat je (betere) software kunt installeren of hulp kunt zoeken wanneer er iets mis is. Dat het vervolgens ook gewoon écht goede producten blijken te zijn is dan ook logisch gezien er steeds meer mensen hetzelfde (blijven) kopen :)

Een goede quadcore stick is de Imito QX1 die je voor een 65 euro hebt. Deze is hier al vaker aangeraden maar heeft ook een goede (opkomende) community.

Als je minder wilt uitgeven kan je een dual core stick nemen zoals de MK808B die net zo goed 1080p kan afspelen. Kost je 35 euro ongeveer. Ook heeft deze een enorme community met aanpassingen en is het een van de beste dual core sticks die er zijn.

Het is aan jezelf om te kijken of je persé die quad core wilt als een dual core net zo goed kan voldoen voor de taken die je het beestje geeft. :)

[ Voor 118% gewijzigd door MusicAddict op 20-07-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01-2023
MusicAddict schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:19:
Adapter binnen en gewoon prima kwaliteit, doosje inderdaad het zelfde als die van Bolletje. Dus zelfde apparaat :P

Even een speedtest er door heen gejast op win7 (godver geen drivers de eerste keer?, had ik met de chinese stick ook al) en haal prima snelheden.

Sitecom:

94 Mb/s download gemiddeld
20Mb/s upload gemiddeld

Chinese:

91 Mb/s download
20 Mb/s upload

Kan dus wel gezegd worden zolang de chip het zelfde is (beiden werken nu met zelfde drivers) er geen verschil is tussen merk en geen merk. Neemt niet weg dat ik ze wel even ga registeren voor die 10 jaar garantie. De 100Mb/s is dus geen marketingpraat ;) Dus allemaal blijven kopen in china, tenzij de intertoys weer van deze koopjes heeft :D

(vooruit ik heb wat overhead met een 200/20 abbootje dus kan niet helemaal representatief zijn :+ )
nu heb ik die sitecom en had er ook al een uit china die iedereen hier heeft en kom maar niet beter dan 4 a 5 mb :/ heb een ziggo abbo van 150/15 die ik op mijn pc dus ook gewoon haal maar op de stick ho maar, kan ik daar nog iets aan doen ?
Vast ip geven op de stick helpt ook niet.

draai op deze rom : MK808-B (original) JB 4.2.2 Official - Finless ROM 2.1

nog suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
heuvela schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 08:02:
[...]

nu heb ik die sitecom en had er ook al een uit china die iedereen hier heeft en kom maar niet beter dan 4 a 5 mb :/ heb een ziggo abbo van 150/15 die ik op mijn pc dus ook gewoon haal maar op de stick ho maar, kan ik daar nog iets aan doen ?
Vast ip geven op de stick helpt ook niet.

draai op deze rom : MK808-B (original) JB 4.2.2 Official - Finless ROM 2.1

nog suggesties ?
Gezien het allebei de goede versies zijn zou hij in principe wel 90% van die 100Mb's moeten halen, heb je ze allebei al getest op je PC? (ik moest eerst drivers installeren die die niet kon vinden maar daar heb je de sitecom cd voor)

het 4 mb, 5 mb probleem klinkt als een adapter die vast zit in half duplex (10mb/s) of hoe ze dat ook noemen. Ik heb een eerdere chinese adapter waar 100Mb/s opstaat maar dus echt maar vast zit op een mb of 4-5 en dus best nutteloos is. Maar gezien je beiden adapters hebt die ik in ieder geval ook heb en de chip dus goed hoort te zijn, weet ik het niet :(

Zelf heb ik nog niet getest op mijn imito, ik weet wel dat deze wisselende getallen geeft en ik die niet helemaal representatief vind gaan. Soms is het 70Mb/s maar soms ook maar 30Mb/s terwijl de PC altijd hetzelfde geeft. Waar dat aan ligt weet ik niet, 1080p streamt ie prima en instant, dus misschien iets in android wat het niet snapt. (of speedtest snapt het niet, kan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer Android 4.1.2 die Android 4.2.2 voor onze MK808B's is namelijk een stuk buggier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 21:09
Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik voor mijn tv buiten (lekker met deze dagen op de veranda :)) graag ook mijn films en series wil kunnen kijken. Waarom kiezen jullie voor een android stick en niet voor bijvoorbeeld een wdtv live oid? Deze laatste heb ik ook (slaapkamer) en tevens een htpc (huiskamer). Het probleem wat ik vooral lees is vooral de beperkte wifi performance van die sticks en dat heb ik juist nodig voor in de tuin. Mijn wdtv werkt prima via wifi, zelfs voor 1080p content. Ik zit denk 15 meter van de router af en heb vol bereik op mijn telefoon. Zijn er sticks die wel goed werken op wifi?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De WiFi werkt redelijk vind ik, alleen als er nog muren tussen zitten aan dergelijke dan is het minder, maar het werkt wel, je moet alleen niet verwachten dat je HD content zonder problemen kunt gaan streamen.

Ik heb nu die netwerk adapter gewoon gekocht omdat bedrade verbinding een betere en stabiele verbinding levert dan die WiFi van zo'n stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:13:
Probeer Android 4.1.2 die Android 4.2.2 voor onze MK808B's is namelijk een stuk buggier.
en waar kan ik die 4.1.2 vinden ..??

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuvela schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:30:
[...]

en waar kan ik die 4.1.2 vinden ..??

bvd
Freaktab.com en dan naar Finless 1.6 zoeken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:35:
[...]

Freaktab.com en dan naar Finless 1.6 zoeken dacht ik.
naar mijn idee al wat ouder maar we gaan het proberen iig bedankt.

hij staat trouwens op autosense dat kan ik op de pc zien en daar geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heuvela schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:42:
[...]

naar mijn idee al wat ouder maar we gaan het proberen iig bedankt.

hij staat trouwens op autosense dat kan ik op de pc zien en daar geen probleem
Soms werkt een oudere Android release beter, ik draai op mijn Nexus 7 ook Android 4.1.2 want Android 4.2.x is me te buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuvela
Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Soms werkt een oudere Android release beter, ik draai op mijn Nexus 7 ook Android 4.1.2 want Android 4.2.x is me te buggy.
ECHT mijn held vandaag , finless 1.6 erop en 77mb down 10mb up kijk dat zie ik graag

Diqiu-Long _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ik deel mijn kennis graag hoor als ik daar andere eventueel mee kan helpen, dus graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Ik heb hier een stickje waar in continue het dode android + rode driehoekje krijg. Er zit geen reset button op het apparaatje en ik heb de stick ook al keer opnieuw geflashed met een firmware waarvan ik dacht dat het de juiste was. De pc herkent de stick dus nog wel. Maar hoe weet ik nu welke firmware de juiste is en wt voor merk stick het is?

Hij komt hier vandaan:
(http://www.gadgetsdiscoun...ck-met-bluetooth-3.0.html)

Op de bon staat hij aangegeven als artikelnummer : GDQUADMK802BT

De pc vond op een gegeven moment iets met de naam : v919

Mijn vader waarvan de stick is, is een beetje einde raad wat ermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hoyden schreef op zondag 21 juli 2013 @ 08:51:
Ik heb hier een stickje waar in continue het dode android + rode driehoekje krijg. Er zit geen reset button op het apparaatje en ik heb de stick ook al keer opnieuw geflashed met een firmware waarvan ik dacht dat het de juiste was. De pc herkent de stick dus nog wel. Maar hoe weet ik nu welke firmware de juiste is en wt voor merk stick het is?

Hij komt hier vandaan:
(http://www.gadgetsdiscoun...ck-met-bluetooth-3.0.html)

Op de bon staat hij aangegeven als artikelnummer : GDQUADMK802BT

De pc vond op een gegeven moment iets met de naam : v919

Mijn vader waarvan de stick is, is een beetje einde raad wat ermee te doen.
Je kan het beste de verkoper van tv-stick mailen met de vraag wat te doen.

Het merk heb ik voor je gevonden http://www.ebay.com/itm/i...edia-Player-/190810693481
Het heeft alleen een andere cpu.

[ Voor 5% gewijzigd door Xfile op 21-07-2013 13:48 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 15:21
Hallo,

Ten eerste weet ik niet of deze vraag gewoon in dit topic kan of dat ik een aparte topic moet aanmaken.

Mijn probleem is het spelen van gba roms op mijn mk808. Neem nou bijvoorbeeld mario. Het spel start goed op en dergelijke, maar hij pakt geen knopcombinaties. Zo kan ik wel naar links lopen. Maar niet rennen en naar links gaan tegelijk. Zo kan ik wel lopen en springen. Maar bijvorbeeld niet tijdens het rennen springen. Ik moet eerst rennen loslaten en dan pas springen. Ik hoop dat jullie mn probleem snappen. Dacht dat het wat makkelijker is om het uit te leggen door middel van een voorbeeld.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
ibiben95 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:23:
Hallo,

Ten eerste weet ik niet of deze vraag gewoon in dit topic kan of dat ik een aparte topic moet aanmaken.

Mijn probleem is het spelen van gba roms op mijn mk808. Neem nou bijvoorbeeld mario. Het spel start goed op en dergelijke, maar hij pakt geen knopcombinaties. Zo kan ik wel naar links lopen. Maar niet rennen en naar links gaan tegelijk. Zo kan ik wel lopen en springen. Maar bijvorbeeld niet tijdens het rennen springen. Ik moet eerst rennen loslaten en dan pas springen. Ik hoop dat jullie mn probleem snappen. Dacht dat het wat makkelijker is om het uit te leggen door middel van een voorbeeld.

Alvast bedankt
Welke controller gebruik je? Ik zelf gebruik een Dicota Beat voor mijn MK808b en die doet het prima met Finless 1.7b.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soms moet jezelf de knoppen configureren, ik heb gewoon zo'n goedkope anologe controller van buyincoins en bij Mupen64 heb ik de knoppen geconfigureerd en dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
ik dacht dat ik gewoon de measy rc11 kon gebruiken om de spellen te spelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij werkt dat maar met zeer weinig games, ik kon er jetpack joyride mee spelen en dat was het dan wel.

Maar je kunt proberen of je er ook een emulator mee zou kunnen besturen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
kunne jullie een paar voorbeelden noemen van (hele) goedkope gamepads. als het kan minder dan 10 $. want ik denk dat het gwn aan de rc11 ligt. dat die geen knopcombinaties ondersteund in de emulators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kan je geen ps3 controller proberen? Heb je voor weinig in china volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-05 10:45
Ik gebruik zelf Google Play: Sixaxis Controller in combinatie met playstation 3 controllers. De app werkt zelfs met een controller van dealextreme (als ik het goed heb is het deze).
Vervolgens in de emulators handmatig je controls instellen en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 10:23

BKJ

Ik wil er graag 1 in mijn auto installeren. Heb alleen composite video en dee MK812 ondersteunt dat. In combinatie met een 3g stick die een wifi-netwerk maakt lijkt me dit een goeie combinatie.

Of hebben jullie andere ideeen? Het gaat om een Volvo (2012 model) met al ingebouwe rear seat entertainment.

Kamer huren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521937

Anoniem: 318025 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:44:
[...]

nexus 7 buggy met 4.2 ?
nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 521937 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:30:
[...]

nexus 7 buggy met 4.2 ?
nergens last van
Prijs je gelukkig, in t nexustopic zijn genoeg mensen met problemen.

Ik draai ook finless 1.5 op mijn imito. Lees teveel over problemen met nieuwere roms dus hou t maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Tweekzor schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 00:54:
Ik gebruik zelf Google Play: Sixaxis Controller in combinatie met playstation 3 controllers. De app werkt zelfs met een controller van dealextreme (als ik het goed heb is het deze).
Vervolgens in de emulators handmatig je controls instellen en alles werkt perfect.
Ik heb een mk808 geen mk808B dus ik kan geen bluetooth apparaten aansluiten op mijn androidstick. Daarom zoek ik echt speciefied 2.4 ghz gamecontrollers.

Hebben jullie misschien een idee van goedkope game controller???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
418O2 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:09:
[...]

Prijs je gelukkig, in t nexustopic zijn genoeg mensen met problemen.

Ik draai ook finless 1.5 op mijn imito. Lees teveel over problemen met nieuwere roms dus hou t maar zo.
Op de qx1? Of op de mx?

Indien qx1, waar heb je hem vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kasj schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:48:
[...]

Op de qx1? Of op de mx?

Indien qx1, waar heb je hem vandaan?
MX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjoske78
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-07 11:52
Ik heb een MK808B II en nu wil ik verbinding maken met mijn desktop PC. Beiden zitten op hetzelfde wifi-netwerk.
Als ik de explorer open op de MK808B II, zie ik bij Network Places PC.LAN staan. Als ik hier op klik, moet ik echter een username en wachtwoord ingeven.
Ik heb al vanalles geprobeerd met guest, admin, 1234 etc. Maar ik kom er niet in.
Wie heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibiben95
Laat ik m'n vraag anders stellen, wat gebruiken jullie om je emulators te besturen (behalve je smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Zjoske78 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:52:
Ik heb een MK808B II en nu wil ik verbinding maken met mijn desktop PC. Beiden zitten op hetzelfde wifi-netwerk.
Als ik de explorer open op de MK808B II, zie ik bij Network Places PC.LAN staan. Als ik hier op klik, moet ik echter een username en wachtwoord ingeven.
Ik heb al vanalles geprobeerd met guest, admin, 1234 etc. Maar ik kom er niet in.
Wie heeft de oplossing?
Hij vraagt om een username omdat je toegang wil krijgen tot je andere pc.

Het makkelijkste is om op je pc een locale nieuwe gebruiker aan te maken en deze vervolgens rechten te geven op een gesharede folder.

Kijk, daar vind ik m'n stick nou handig voor. Zit nu de LoL LCS EU Summer te kijken, live via youtube.
Gewoon stick in de tv en youtube app geïnstalleerd 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 28-07-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
kan iemand mij de ervaringen van logitech k400 schetsen in combi met android tv stick.
ik heb nu een rc11 en rc12 welke beide niet voldoen. rc11 gyroscoop is niet precies genoeg en loopt soms. ook kun je er niet mee pinchen (zoomen). rc12 werkt ook niet handig met zoomen.

hoe werkt het muizen en zoomen met de k400 op android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dezejongeman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:33:
kan iemand mij de ervaringen van logitech k400 schetsen in combi met android tv stick.
ik heb nu een rc11 en rc12 welke beide niet voldoen. rc11 gyroscoop is niet precies genoeg en loopt soms. ook kun je er niet mee pinchen (zoomen). rc12 werkt ook niet handig met zoomen.

Muizen werkt goed, zoomen lukte mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
dezejongeman schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:33:

Ik gebruik nu sinds een week of twee de cx-919 icm de k400r en het keyboard bevalt zeer goed. Ik had een aantal keyboards en airmouses bekeken, maar veel van die keyboards hebben de toetsen recht onder elkaar ziten, zodat je hooguit een url ermee kunt typen, en richten met zo'n muis is niets voor mij, lukt me op de Wii al niet eens.

Dit stukje blind typen lukt prima, zittend op de bank. Pijltjestoetsen, knip, plak, Esc als Android-backbutton, met daarboven (in de linker bovenhoek dus) een extra linkermmuisknop, werkt gewoon goed. Ik muis dus vnl met mijn linkerduim op die extra knop en mijn rechterduim op het touchpad, dat ook uitstekend werkt; tweevingerscrollen gaat als een trein, beter dan op mijn laptop!

Via DroidMote Server maak ik verbinding met mijn Nexus7, omdat als ik langer wil typen ik dan een kalq keyboard kan gebruiiken en daar typ ik veel sneller mee. Gamen ben ik verder nog niet echt aan toegekomen, maar voor een paar games vind ik besturen met de k400 al fijner dan met een touchscreen. Uiteindelijk zal ik er ps3- of clonecontrollers voor gaan gebruiken.

Zoomen lukt niet, maar mis ik helemaal niet op mijn tv, meer iets voor smartphone of kleine tablet denk ik.

Ik haal nu trouwens met gemak 20mbit met de standaard antenne van de cx-919 :D Voorlopig hoef ik nog niet aan de netwerkkabel.

[ Voor 3% gewijzigd door Benno de Bruin op 31-07-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Benno de Bruin schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:22:
[...]
Ik gebruik nu sinds een week of twee de cx-919 ....
Ik ben ook in de running voor zo'n stickie met name omdat de cx-919 een betere wifi verbinding zou moeten hebben. Ik wil hem gebruiken voor de tv op mijn veranda (zo'n 12 meter van de router). Echter hoe stabiel is deze stick? Ik lees nogal verschillende reviews hierover http://www.amazon.com/CX-...ySubmissionDateDescending

Wat is jouw ervaring?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
De stick bungelde eerst los tussen een enorme tros kabels die mijn tv-kast ingaan aan de achterkant, en toen haalde ik wisselend tussen de 0mbit en 4,5 mbit. Te weinig om YT te streamen, audio ging ternauwernood. Af en toe de antenne verzetten hielp iets. Internetten ging tergend langzaam. De cx-919 komt met een paar wifi-tools voorgeïnstalleerd die wel nuttig zijn, zoals wifi-anaylzer waarop je alle netwerken in de buurt kunt zien. Als je geluk hebt kun je een kanaal kiezen in je router wat vrij leeg is (12 t/m 14 is meestal wat leger), hier heb ik te maken met een overbevolkte grotestads frequentieband, zelfs het raam dichtdoen scheelt al zo 2 mbit.

Daarna heb ik hem rechtsreeks in een hdmi-poort aan de zijkant gestoken en loopt er alleen een usb-kabeltje naartoe. Nu haal ik met gemak 20mbit. Mijn tv staat ongeveer 12 meter van de meterkast vandaan, tussen de stick en de router zitten dus een meterkastdeur en huiskamerdeur. Er schijnt net een cx-919 met dubbele antenne op de markt te zijn gekomen, er staat ergens in dit topic meer over, misschien haalt die stick nog meer. Ik heb hier een €3-usb-lan adapter van de Intertoys klaar liggen voor als ik full-hd zou willen gaan streamen, maar dat is er nog niet van gekomen. Hieronder nog wat bevindingen...

Als ik de stick uitschakel met mijn k400 keyboard, dan gaat ie niet meer aan, dan moet ik eerst de voeding eruit en erin doen (schakelstekkerblok ertussen gezet). Nu laat ik hem gewoon altijd aan (kost maar ~2W) en dan heb ik niet meer die 5 á 10 minuten vertraging en bevriezing van de stick die ik anders bij het opstarten wel heb. De stick wil van alles gaan syncen en ophalen als ie aangaat, maar dat wordt dan een beetje teveel tegelijk.

Af en toe klapt de sd-kaart eruit, en daarmee ook alle apps die (gedeeltelijk) op de kaart staan. Dat is irritant maar kan ik nu vrij snel oplossen door op een vergrootglastoets te drukken op mijn keyboard (???).

Na een weekje of twee wat tweaken en prutsen (andere launcher, wat apps eraf, wat nieuwe erop, testen met instellingen etc) heb ik het ding redelijk stabiel aan de praat op 1080p 50Hz. Ik ben niet teleurgesteld, voornamelijk omdat ik er niet teveel van had verwacht, maar als je het mij vraagt staan tv-sticks niet in de kinderschoenen: ze kunnen nog niet eens lopen. Na een tijdje krijg ik er toch een tablet/smartphone gevoel van, leuk om wat te consumeren (en dat was ook het doel van deze stick) maar een boel dingen lukken nét niet.
  • Internetten is leuk, en ook best scherp maar hooguit grappig als je anderen even iets wilt laten zien, na een tijdje wordt een tablet/notebook toch comfortabeler.
  • Gamen lukt prima maar veel Android games zijn voor touchscreens gemaakt. Ik heb nu wat met DroidMote zitten klooien en dat is leuk i.c.m. wat emulators maar aan diezelfde tv van mij hangen al allerlei gameconsoles die zonder uitzondering beter presteren dan de cx-919. Ik zou mensen eerder aanraden een n64 van marktplaatst te halen dan om deze stick te kopen als ze willen gamen.
  • Er zijn mensen die XBMC draaiende hebben op deze stick of op andere manieren hd-content streamen, dat is natuurlijk leuk, maar als je dan bedenkt dat je daarvoor naast zo'n stick ook nog eventueel een powered usb hub, usb-lan adapter, usb-audio kaart, eventueel betere voeding voor de stick (er hangt nu een apple-adapter aan bij mij) nodig hebt om het ternauwernood draaiende te krijgen, dan gebruik ik toch liever een aparte Asus O!Play die echt alles afspeelt, aan het netwerk hangt en nog wat externe schijven heeft en elk soort audio kan uitsturen naar mijn receiver, via om het even wat voor uitgang.
Muziek streamen is eigenlijk wat er overblijft. En dat doe ik er dan ook veel mee. Behalve heel veel Google Play waar al mijn eigen muziek geparkeerd staat, toch maar naar Spotify premium overgestapt (hoe zo'n stickje van €50 zó uit de hand kan lopen), Soma.fm app, en via de browser inloggen op de squeezeserver op mijn werk. Plus nog 15GB aan courante hits op de sd-card.

Toevallig brak net vanochtend het scherm van mijn laptop af, ik ga er nu een htpc van maken die alles vervangt, alle overige meuk gaat nu naa de tv in de slaapkamer. Ik zou willen zeggen dat over een paar jaar met betere hard- en software de tv-stick zeker een toekomst kan hebben, maar ik besef dat dat onzin is omdat dat tegen die tijd standaard in alle tv's zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De draadloze ontvanger van je toetsenbord stoort op de wifi. Haal die er maar eens uit tijden een test :)

De ontvanger van mijn toetsenbord hangt aan een verlengkabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
418O2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:01:
De draadloze ontvanger van je toetsenbord stoort op de wifi. Haal die er maar eens uit tijden een test :)

De ontvanger van mijn toetsenbord hangt aan een verlengkabeltje.
Ik zal er vanavond eens een verlengkabeltje tussen zetten, ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Dit verhaal is deels wel herkenbaar. Het kost inderdaad veel moeite om het echt bruikbaar te maken. Ik heb zelf de imito qx1 en daarbij heb ik echt wel de externe wifi antenne nodig om te kunnen streamen. En die moet inderdaad een beetje vrij liggen anders is het bereik ook niet bijster. Een van de zaken waarvoor ik hem had gekocht was voor mijn zoontje om te gamen. Maar het geklooi met die ps3 controller en game profielen etc is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Hij wordt blijer van de Wii. Ben verder groot xbmc fan dus dat heb ik er ook op draaien, maar op het gebied van vloeiend afspelen valt ook nog wel wat te verbeteren. 720p tv series lukt net, maar niet zo vloeiend als mijn raspberry pi of mijn smart tv (en dus randje van irritant). Verder vind ik de bediening ook niet lekker verlopen. Ik gebruik een rc11 airmouse, maar echt intuitief is dat niet. Bovendien krijg je een mega overkill van afstandbedieningen (tv, receiver, stick, smartphone).

Dan de positieve kant: Ik gebruik de stick inmiddels in mijn slaapkamer setup, rechtstreeks op de hdmi van mijn smart tv met een usb kabel in 1 van de poorten van de tv. Minimale ruimte en kabels dus. De stick start dus mee op met de tv (wel veel langzamer). Ik woon in een gebied zonder kabel en met langzaam internet dus ik ben voor de tweede tv aangewezen op digitenne. Geluk bij een ongeluk, op android is er de kpn itv app. Nu heb ik de stick zo ingesteld dat hij met opstarten ook de app ful!screen opstart, daarmee verdwijnt de taakbalk en vervolgens start hij automatisch xbmc op (in fullscreen door verwijderen taakbalk). M.a.w. het lijkt een dedicate xbmc box. Omdat xbmc draait kun je de bediening ook met een smartphone doen als remote. In xbmc kun je je android apps opnemen in je home menu en van daaruit opstarten. Dat heb ik bijvoorbeeld gedaan met kpn itv. De stick werkt voor mij dus als dedicated mediaplayer en interactieve tv ontvanger. Alleen moet ik nog iets vinden voor een meer universele bediening.

Zogauw android het afspelen van hd video in xbmc helemaal voor elkaar heeft, ben ik er toch wel aardig content over.

Hopelijk heeft iemand iets aan dit verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Bedankt voor de toelichting @Kasj en @Benno de Bruin... dit is voor mij voldoende om er nog maar even mee te wachten :). Ik ga me hier waarschijnlijk teveel aan storen. Ik hou het topic gewoon in de gaten totdat er een fatsoenlijke stick is ... of toch maar een nieuwe tv met een goede ingebouwde mediaplayer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik herken het overigens niet hoor. 720p draait bij mij gewoon vloeiend in MXPlayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb mijn "probleem" voor een mediaplayer buiten op de veranda opgelost :)

Ik had nog een mhl converter liggen van mijn Samsung GS2 ... deze werkt prima op mijn HTC One en kan dus gewoon alles streamen wat ik wil (inclufsief XMBC 1080p) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:16
Zijn er meer mensen die een Pre-Order bij Geekbuying hebben openstaan voor de Minix X7?
http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

Ik heb ze al 2x gemaild voor een verwachte leverdatum maar krijg geen reactie. Niet dat ik er haast mee heb, Icm Plex is dit een mooie vervanger voor de mk808.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
418O2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:40:
Ik herken het overigens niet hoor. 720p draait bij mij gewoon vloeiend in MXPlayer...
Je bedoelt de XAF build van Xbmc? Maar dan werkt bijvoorbeeld de subtitle ondersteuning in xbmc niet (die ik een belangrijk onderdeel vind)? En moet je dan niet de advancedsettings file handmatig aanpassen? Blijft toch wel wat getweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kasj schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:44:
[...]

Je bedoelt de XAF build van Xbmc? Maar dan werkt bijvoorbeeld de subtitle ondersteuning in xbmc niet (die ik een belangrijk onderdeel vind)? En moet je dan niet de advancedsettings file handmatig aanpassen? Blijft toch wel wat getweak.
Ja. Subs niet gechecked want die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-07 22:48
Ruler-Nrg schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:14:
Zijn er meer mensen die een Pre-Order bij Geekbuying hebben openstaan voor de Minix X7?
http://www.geekbuying.com...-wifi-antenna-317282.html

Ik heb ze al 2x gemaild voor een verwachte leverdatum maar krijg geen reactie. Niet dat ik er haast mee heb, Icm Plex is dit een mooie vervanger voor de mk808.
Dit lees ik net op FB

'For those who pre-ordered the MINIX NEO X7 on GeekBuying, shipping (to you guys) will commence on Monday'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:55
Hoe zit het met Linux op die Minix apparaatjes. Als ik er 1 haal, wil ik ong dezelfde ervaring als met de Pivos.
Dat wil zeggen dat XBMC volledig werkt onder Linux, niet eerst booten in Android ofzo en niet halfbakken hardware decoding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Na maanden van twijfelen en het lezen van dit topic vannacht een bieding gewonnen op ebay voor de mk888 http://androidbox.nl/mk888-k-r42-kopen-android-tv-box/ De prijs wat ik ervoor betaald heb is ongeveer 65 euro. Nu nog hopen op meewerkende douane...

Kan niet wachten om hem te ontvangen en te gaan kijken wat deze box kan. Hij gaat dienen als vervanging voor mijn computer bij mijn tv waar ik eigenlijk alleen nog maar films mee kijk.

Zodra ik hem heb getest laat ik hier kort mijn bevindingen weten en kan ik eventueel vragen over de box beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benno de Bruin
Kasj schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:52:
[...]
Alleen moet ik nog iets vinden voor een meer universele bediening.
Misschien is de Logitech K400r dan toch een goede optie voor je, momenteel €28 bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExoFun
  • Laatst online: 06-07 00:20
Mensen die de ziggo tv app al werkend hebben gekregen op de Ouya?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263187

pe1dnn schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:38:
[...]
Ja, in hij is trouwens ook erg inconsequent. In de aankondiging van z'n 2.1 ROM schrijft hij boos "I also removed the FAKE files they added to framework in they attempt they made to try a keep people from modding this ROM!". Maar ondertussen hacked hij in zijn ROM boot.img zodat het pad naar het bootlogo in de "init" executable niet meer initlogo.rle maar /sbin/mke4fs heet.

Dus hij doet precies wat hij de Chinezen verwijt en om dezelfde reden. Gelukkig heeft hij een 720 en een 1080 boot.ini en die /sbin/mke4fs is het enige verschil tussen boot720.img en boot1080.img dus toch gemakkelijk te vinden maar desondanks erg irritant.

Lollig detail is dat de beschrijving hoe die boot.img is opgebouwd (gzip met wat extra toevoegingen) weer gewoon op zijn site staat. Wel even spitten, maar toch. De bootanimatie is gelukkig wel op de standaard manier gemaakt, dus die kun je gewoon weggooien of vervangen door iets dat niet pijn doet aan de ogen.
Ik word inderdaad ook kleurendoof van de Finless Bob boot animatie en het boot logo. Die animatie vervangen lukt nog wel, maar dat logo is me net een stapje te ver. Wie kan me op weg helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
Van het weekend opzoek geweest naar een usb Ethernet adapter. Die van de Intertoys was niet meer te krijgen, maar je zou denken dat een toko zoals de MediaMarkt ze wel heeft. Dat is ook zo.... maar dan wel met een Apple-stickertje erop en een prijs in de dubbele cijfers: 30 Euro durven ze er voor te vragen.
Dan toch maar weer naar GeekBuying.
http://www.geekbuying.com...ox-Mac-Tablet-314264.html

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
TheOmen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:28:
Van het weekend opzoek geweest naar een usb Ethernet adapter. Die van de Intertoys was niet meer te krijgen, maar je zou denken dat een toko zoals de MediaMarkt ze wel heeft. Dat is ook zo.... maar dan wel met een Apple-stickertje erop en een prijs in de dubbele cijfers: 30 Euro durven ze er voor te vragen.
Ik heb er 1 via Bolletje, dezelfde waren bij de Intertoys in de aanbieding volgens mij.

Misschien heeft hij er nog 1 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb hem al gedmed. Voor kostprijs+verzendkosten mogen ze weg, heb er drie over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
TheOmen schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:28:
Vergeet niet dat die van de intertoys ook eigenlijk 2 tientjes kost, was alleen maar te koop voor die lage prijs omdat het 'voor' de Wii was, en zoals we weten krijg je die dingen niet meer de deur uit ookal geef je geld toe :P

Had ze beiden al getest (ervaring staat hier ook ergens in het topic) en zowel de Sitecom als een chinese halen dezelfde snelheden. Dus daarvoor hoef je het niet te laten, die 10 jaar garantie is toch te veel werk om in te vullen heb ik al gezien.Eventueel heb ik er zelf ook nog eentje over, maar dat is nog niet zeker. (ligt eraan of ik mijn komende surface RT aan de praat krijg met de adapter)

Anyhow, nog steeds op en top tevreden met mijn MX1, kan er nog steeds echt alles mee afspelen wat ik maar aan materiaal heb liggen. Vraag me af wat er nou toch 'beter' is aan XMBC? als bijv. Archos video player die precies het zelfde kan, het download zelfs de ondertitels er bij als je daar behoefte aan hebt. (imo niks meer nodig voor streamen, ziet er ook gelikt uit ook)
Als ik dan hier toch lees dat de builds van xmbc nog niet optimaal zijn vraag ik me dat gewoon af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:28
MusicAddict schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:24:
[...]
Eventueel heb ik er zelf ook nog eentje over, maar dat is nog niet zeker. (ligt eraan of ik mijn komende surface RT aan de praat krijg met de adapter)
Heb ondertussen al een bestelling lopen bij GB, kon ik meteen wat andere gadgets meenemen :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
MusicAddict schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:24:
[...]

Anyhow, nog steeds op en top tevreden met mijn MX1, kan er nog steeds echt alles mee afspelen wat ik maar aan materiaal heb liggen. Vraag me af wat er nou toch 'beter' is aan XMBC? als bijv. Archos video player die precies het zelfde kan, het download zelfs de ondertitels er bij als je daar behoefte aan hebt. (imo niks meer nodig voor streamen, ziet er ook gelikt uit ook)
Als ik dan hier toch lees dat de builds van xmbc nog niet optimaal zijn vraag ik me dat gewoon af ;)
Nou ja vooral omdat ik niet wist dat de archos player ook subs er bij kan downloaden. Streamt ie ook vanaf een smb share? Zal me er eens in verdiepen.

Update: Wow, die app ziet er inderdaad netjes uit, streamen vanaf smb en automatische ondertitels downloaden. Dit zou inderdaad mijn probleem met hardware decoding op xbmc wel eens kunnen oplossen op mijn imito.

Update2: Is er een remote voor die archos player op ios of android?

[ Voor 15% gewijzigd door Kasj op 05-08-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Kasj schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:18:
[...]

Nou ja vooral omdat ik niet wist dat de archos player ook subs er bij kan downloaden. Streamt ie ook vanaf een smb share? Zal me er eens in verdiepen.

Update: Wow, die app ziet er inderdaad netjes uit, streamen vanaf smb en automatische ondertitels downloaden. Dit zou inderdaad mijn probleem met hardware decoding op xbmc wel eens kunnen oplossen op mijn imito.

Update2: Is er een remote voor die archos player op ios of android?
Gewoon een remote die pijltjestoetsen kan gebruiken (inclusief back + enter) en het werkt echt ideaal. Ik heb in ieder geval nooit dat ik meer dan een toetsenbord nodig heb voor archos :) Volgens mij kan je zelfs gewoon de RK control app gebruiken en deze op de keypad mode zetten (heb je pijltjes + rest) en dan kan je ook wel vooruit.

Zelf prefereer ik gewoon een toetsenbordje, kan je meteen makkelijk zoeken als je een hele library hebt, maar dat vind ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
50 euro op geekbuying dus nog niet zon enorm duurdere prijs bij ibood imho. Weet nog dat ze bij ibood paar maanden terug eentje hadden die écht veel te duur was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Vind t ook een prima prijs op zich. De ibood klantenservice is alleen om te janken. Mogelijk slechter dan die van de gemiddelde chinashop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498146

Hi,

Ik wil graag mijn MX1 aan mijn versterker hangen. Wie heeft ervaring met een goedkope USB soundcard b.v. een van deze:

http://www.ebay.com/sch/i...nkw=usb+soundcard&_sop=15

die werken met mijn MX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 498146 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:11:
Hi,

Ik wil graag mijn MX1 aan mijn versterker hangen. Wie heeft ervaring met een goedkope USB soundcard b.v. een van deze:

http://www.ebay.com/sch/i...nkw=usb+soundcard&_sop=15

die werken met mijn MX1?
http://vondroid.com/threa...nd-short-test.3181/page-4

Ik heb geen idee O-)

Maar dan heb je alleen stereogeluid he. Hebben je versterker en tv (als hij daar aan hangt) geen optische in- /uitgang?

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 07-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 08:19
Gebruik de CX-919. Fijn apparaat!
Hoe doen jullie het met aan en uitzetten van de stick!? Ik kan de stick niet via de software afsluiten dus dan doe ik het hard door de stroom er van af te halen.
Dit voelt niet helemaal fijn. Iemand een oplossing voor dit probleem? Of kan hard uitzetten door de stroom er af te halen geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Unito schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 17:32:
Gebruik de CX-919. Fijn apparaat!
Hoe doen jullie het met aan en uitzetten van de stick!? Ik kan de stick niet via de software afsluiten dus dan doe ik het hard door de stroom er van af te halen.
Dit voelt niet helemaal fijn. Iemand een oplossing voor dit probleem? Of kan hard uitzetten door de stroom er af te halen geen kwaad?
Uitzetten door de stroom er af te halen kan zeker wel kwaad, als je PC een keer uitvalt zonder stroom vind ie het ook niet leuk. Een aantal keer kan, maar hoe vaker de meer kans natuurlijk. Maar kan wel je stick kapot maken als hij niet de kans krijgt om normaal uit te gaan. Aanzetten is geen probleem door met de stroom te kloten, maar dat is logisch :P

Zit er geen uit knop op de menubalk? Dacht dat dat ondertussen wel standaard was in de meeste standaard roms. Anders even een app zoeken die dit kan.

Of je kiest er voor een custom rom te installeren, die hebben dat vaak wel in de menubalk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-07 08:19
Er zit wel een uitknop op de menu balk. Als ik die indruk lijkt de CX-919 even uit te schakelen maar hij blijft aan staan. Het is een probleem dat meerdere mensen hebben. Je geeft aan dat er een app is om een stick uit te schakelen. Welke app is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Unito schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:09:
Er zit wel een uitknop op de menu balk. Als ik die indruk lijkt de CX-919 even uit te schakelen maar hij blijft aan staan. Het is een probleem dat meerdere mensen hebben. Je geeft aan dat er een app is om een stick uit te schakelen. Welke app is dit?
Hoe bedoel je dat de stick niet uitgaat? Komt hij ook echt weer aan dan? Als het scherm uitbijft (en er bijv lampje op de adapter of stick ofzo aan blijft staan) staat hij toch uit, dan kan je in principe veilig de stroom er af halen. Schakelaartje er tussen bijvoorbeeld.

Die app zat eens in een custom rom die ik eerst had, maar het had ook de menubalk dus nooit die app gebruikt. Kan me zo niet meer herrineren welke het was, misschien dat google wat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:19

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik heb de cx-919 ook besteld bij iBood.
Wilde er eerst XMBC op draaien (heb ik ook draaien op mijn HTPC (Asrock HT330)) maar denk dat ik het gewoon houdt op Android + MX player + ES file explorer.

Smartphone wordt remote en c'est ça!

Nu alleen nog even een paar weekjes wachten op de levering door iBood :/

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan ook MX Player gebruiken vanuit XBMC natuurlijk. MX Player gebruikt itt XBMC waarschijnlijk wel de hardwaredecoder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
beschuitfluiter schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:01:
Ik heb de cx-919 ook besteld bij iBood.
Wilde er eerst XMBC op draaien (heb ik ook draaien op mijn HTPC (Asrock HT330)) maar denk dat ik het gewoon houdt op Android + MX player + ES file explorer.

Smartphone wordt remote en c'est ça!

Nu alleen nog even een paar weekjes wachten op de levering door iBood :/
Archos Video Player is the way to go. Makkelijker kan niet, en speelt meteen alles af in een xmbc achtige look. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

MusicAddict schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Archos Video Player is the way to go. Makkelijker kan niet, en speelt meteen alles af in een xmbc achtige look. :)
Kijk; híer heb ik wat aan! Thanks!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:43

Bolletje

Moderator Harde Waren
MusicAddict schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:14:
[...]

Die ziet er inderdaad goed uit! Qua layout ook beter dan Android XBMC, vind ik.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Heb zelf sinds het begin van de app de betaalde versie gehad, bij elke update werd het toch net wat beter. Sinds een paar maanden gewoon prima support voor 1080p zelfs via het netwerk op een dual core stick, dus ik ga er van uit dat ze ondertussen ook gewoon goed geoptimaliseerd hebben voor quad core sticks :)

Download wel even de gratis codec pack, en open deze een keer, dan heb je alle videoformaten enzo. (zelf bieden ze het aan voor 5 euro zon pack, dikke neus voor mkv'tjes volgens mij :P)

Google Play: Archos Video All Codecs Plugin

[ Voor 34% gewijzigd door MusicAddict op 08-08-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34

iop

archos kan geen DTS toch?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Volgens mij met die extra codecs wel, maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

DTS is voor mij iig op dit moment nog niet zo'n issue; de stick zal worden gebruikt op de slaapkamer waar ik geen surround geneuzel heb; alleen TV speakers dus. Dat moet gewoon via HDMI prima lukken lijkt me.

Ben benieuwd; verwachte levering volgens iBood is rond de 23e.
Zal tzt wel even laten weten of het iets is ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453918

Ik heb deze week bij Androidminicomputer.nl de MK808IIB gekocht met air mouse. Nu valt het me op dat er op de doos MK808B staat en niet MK808IIB en ook dat er Android 4.1 op staat en niet de beloofde Android 4.2.2. Ik zie ook nergens op de doos staan dat DLNA airplay wordt gesupport, wat wel het geval is bij de MK808IIB. Hebben ze me een oude versie geleverd. Is er iemand met een MK808IIB die kan zeggen of het duidelijk is aangegeven op de verpakking dat het om een MK808IIB gaat?

Verder heb ik meteen problemen geconstateerd met de Wifi verbinding. Die is ronduit slecht. Valt weg en is bijzonder traag, terwijl ik toch redelijk dichtbij het modem zit. Er zal vast al iets over geschreven zijn in dit draadje, maar het doornemen van 124 pagina's staat me wat tegen, dus als iemand er een snel antwoord op heeft graag.

Edit: Ik heb nog eens gecheckt en het blijkt dat er toch android 4.2.2 op zit. Blijkbaar hebben ze dat geinstalleerd bij Androidminicomputer.nl.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 453918 op 09-08-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05:29
Helaas kan ik niks in dit topic er over vinden, dus daarom deze vraag:
Zijn er Android-stick bezitters die gebruik maken van OnLive? Zo ja, bevalt dat?

Mijn zusje wilt wat vaker gamen, heb haar mijn androidstick gegeven (en een andere uitgeleend)...wil het best voor eropzetten. Maar ik kan het zelf nu niet voor haar testen.

Ter info, zij heeft een Uhost U2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mchuiberts, waarom niet in china besteld? Scheelt je nogal veel geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Negakinu schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:55:
Binnen gekregen van DX:

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_24500_1.jpg

Hele kleine (maar dikke) keihard zelfklevende, 100% koperen heat spreaders. Ideale vervanging voor de heatsink op de MK808b.

http://dx.com/p/pure-copp...t-spreader-8-pieces-24500
Je schreef dit al een tijdje geleden. Ik heb ze nu ook besteld want met XBMC met 1080p video wordt de MK808B net te warm. Je kan 20 minuten kijken naar 1080p zonder haperingen (met laatste XBMC nightlies gepatchte libstagefright.so en advancedsettings.xml) maar dan begint hij toch frames te droppen. Het koelblok op de RK3066 is verre van koel, je brand er haast je vingers aan dus ik denk dat het zo heet wordt dat de chip gaat bijregelen waardoor hij het niet meer bij kan benen.

Kortom, er is betere koeling nodig en ik hoop dat het met deze dingen lukt. Wat is jouw ervaring? Heb je ze boven op het bestaande koelblok geplakt (zoals deze fraaie mod: User mod adds extra heatsinks to MK808B mini PC). Of heb je het bestaande koelblok verwijderd en deze rechstreeks op de CPU geplakt? En nog belangrijker, helpt het?

Aangezien het nu de 1e 20 minuten prima loopt denk ik dat er niet heel erg veel extra koeling nodig is, maar net een beetje meer. Ik wil het eigenlijk wel passief houden en niet met zo'n enorm koelblok of zo'n sandwich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik heb mijn stick voorzien van een nieuwe finless, maar nu wil xbmc xaf installeren maar de google projects site is stuk en ik kan geen mirror vinden. iemand een mirror of alternatief?

xbmc loopt namelijk zwaar matig, terwijl mx player alles soepel doet. Mijn vriendin snapt natuurlijk de file explorer niet dus dan is xbmc weer makkelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
418O2 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:39:
ik heb mijn stick voorzien van een nieuwe finless, maar nu wil xbmc xaf installeren maar de google projects site is stuk en ik kan geen mirror vinden. iemand een mirror of alternatief?

xbmc loopt namelijk zwaar matig, terwijl mx player alles soepel doet. Mijn vriendin snapt natuurlijk de file explorer niet dus dan is xbmc weer makkelijker...
Volgens mij staat op http://www.xbmcandroid.com/ een xaf build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Die verwijzen ook maar die google projects site die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:26
Is het wat?
Iemand die hem al heeft?!
Ik overweeg deze, naast de iMito QX1 en MK809III.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10
Ik heb al erg veel gelezen in dit topic, maar ik kan nergens (ook niet na veelvuldig zoeken) waar jullie de "betere" power adapter voor bijv in mijn geval de mk808b kopen.

Er wordt gesproken over de PsVita adapter, maar where to buy?

De ethernet adapter met de juiste chipset is wel gelukt met een directe link, maar waar koop ik een gegarandeerd goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
japie101 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:17:
Ik heb al erg veel gelezen in dit topic, maar ik kan nergens (ook niet na veelvuldig zoeken) waar jullie de "betere" power adapter voor bijv in mijn geval de mk808b kopen.

Er wordt gesproken over de PsVita adapter, maar where to buy?

De ethernet adapter met de juiste chipset is wel gelukt met een directe link, maar waar koop ik een gegarandeerd goede?
Mycom had ze paar maanden geleden nog, en die ethernet adapter haal je gewoon bij geekbuying ofzo, je had de goede link toch dus why de vraag ? :P krijg je echt wel een goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10
Mijn excuses, de laatste zin had "maar waar koop ik een gegarandeerd goede power adapter" moeten zijn.

@MusicAddict, dat zou dan deze zijn:

http://www.mycom.nl/gamin...ny-ps-vita-ac-adaptor-eur

[ Voor 40% gewijzigd door japie101 op 14-08-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-06 18:39
Zijn hier al tweaker-ervaringen met de Minix neo X7 uit China land? 'k Heb 'm nog in bestelling staan maar zit ws. bij de 2e lichting.... lees hier en daar elders niet zoveel lovende eerste reviews.. ;(

[ Voor 3% gewijzigd door mcauseway op 14-08-2013 15:04 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 93 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer