Anoniem: 521937 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:48:
[...]
SubsLauncher
Ik heb zelf niet geprobeerd
Hier hoe te installeren met XBMC en MXplayer
http://www.android-stick....oid-stick-en-android-box/
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Dat had ik wel gelezen, maar dat was toch bedoeld voor de neo-x5 en niet voor de QX1
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Maar dat linkje wat je aangaf werkt idd op elke android.
Maar ik lees hier ook verhalen over "costum roms", en die zijn neem ik aan merk/type specifiek.
Bestaan er trouwens HDMI adapters female to female
Ik kom ze ook geekbuying niet tegen
[ Voor 26% gewijzigd door Grolsch op 05-07-2013 11:14 ]
Custom roms zijn inderdaad specifiek voor een stick (net zoals dat met telefoons gaat) maar soms is een andere stick 99% of 100% hetzelfde intern waardoor andere roms ook werken. Maar over het algemeen is het per stick verschillend..Grolsch schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:11:
Al eens een samsung firmware proberen te flashen op een HTC toestel
Maar dat linkje wat je aangaf werkt idd op elke android.
Maar ik lees hier ook verhalen over "costum roms", en die zijn neem ik aan merk/type specifiek.
Bestaan er trouwens HDMI adapters female to female
Ik kom ze ook geekbuying niet tegen( http://www.geekbuying.com...yword=hdmi+adapter+female )
Hep female to female bestaat, heb er zelf ook een paar in de la liggen. Altijd handig om twee kabels mee te verbinden. Verbaast me waar je tegenwoordig wel niet een adapter voor hebt, ik heb een hele la vol dingen liggen, ooit heb ik wel eens van die momenten dat ik blij ben dat ik ze heb
EBAY 1,08€
Geekbuying heeft ze zo niet in hun assortiment .
Anoniem: 521937
Dat was mijn eerste vraag ook hierKroesss schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 20:59:
Ik heb een Imito QX1 gekocht via aliexpress, en vandaag ontvangen. Op het eerste gezicht lijkt het erg leuk te werken, maar ik heb hem nog niet echt kunnen testen omdat ik hem net he ontvangen.
Ik had wel een vraagje, en omdat ik hier meerdere mensen zie die hem ook hebben kunnen jullie hem misschien beantwoorden. Als ik de stick uitzet (gewoon via de knop linksonder in het scherm), hoe zet ik hem dan weer aan? Ik heb het nu gedaan door de stroom eraf te halen,en er daarna weer op te zetten, maar dat vond ik voor alledaags gebruik niet echt een mooie oplossing... Ik had gedacht dat er wel een mogelijkheid zou zijn om hem via de remote (in mijn geval en dinovo mini die ik nog had liggen) weer aan te zetten...
Helaas uitzetten via uitknopje android dan de stroom er af en en als je wil aanzetten weer stroom er op
vind je wel op internetGrolsch schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:49:
Ik heb ondertussen mijn QX1 ontvangen en alvast een klein beetje mee gespeeld.
Wat moet ik nu als Tweaker tweaken/upgraden/installeren
Ik kan bijvoorbeeld XBMC niet vinden in de play store
Zo ja, bevalt het en hoe heb je het gedaan?
xbmc werkt nog niet naar behoren op android en ik wil een linux erop zetten om het daarmee eens te proberen.
Hoop niet ook vertraging te krijgen hierdoor... Het is vakantie.. Wil spelen....
[ Voor 19% gewijzigd door Cave_Boy op 06-07-2013 21:13 ]
XBMC werkt goed bij mij, behalve Full HD vanaf mijn NAS, maar dat komt (denk ik) omdat ik het via wifi geprobeert heb.
Ik heb de LAN adapter aangesloten via de USB hub maar ik krijg nog geen IP adres? even verder mee stoeien.
Ik lees overal dat ik ook een app voor m'n android telefoon kan downloaden om m'n QX1 te bedienen
Welke app moet ik daarvoor hebben?
Ik lees in dit topic dat er mensen mails sturen naar geekbuying voor die app
Je moet je USB/LAN adapter wel aan zetten in het configuratie scherm.Grolsch schreef op maandag 08 juli 2013 @ 07:44:
Afgelopen weekend eens echt aan het stoeien geweest, en ik blijf enthousiast over de QX1.
XBMC werkt goed bij mij, behalve Full HD vanaf mijn NAS, maar dat komt (denk ik) omdat ik het via wifi geprobeert heb.
Ik heb de LAN adapter aangesloten via de USB hub maar ik krijg nog geen IP adres? even verder mee stoeien.
Ik lees overal dat ik ook een app voor m'n android telefoon kan downloaden om m'n QX1 te bedienen
Welke app moet ik daarvoor hebben?
Ik lees in dit topic dat er mensen mails sturen naar geekbuying voor die app
Hier kan je de remotecontrol app vinden:
https://www.dropbox.com/s.../mx1%20apps%20control.apk
Password geekbuying.com
CU, RonK
Ik zal het vanavond proberen als ik weer thuis ben
Klopt, het downloaden gaat zonder wachtwoord. Voor het uitpakken heb je het wachtwoord nodig.Grolsch schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:11:
Tnx voor de link, maar ik kan het programma gewoon downloaden en installeren zonder wachtwoord
Ik zal het vanavond proberen als ik weer thuis ben
CU, RonK
Ik heb geen wachtwoord ingevuld en de app gewoon geïnstalleerd op m'n phone.smuck schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:12:
[...]
Klopt, het downloaden gaat zonder wachtwoord. Voor het uitpakken heb je het wachtwoord nodig.
Mooi, dan is het eraf gehaald. Nog makkelijker.Grolsch schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:38:
[...]
Ik heb geen wachtwoord ingevuld en de app gewoon geïnstalleerd op m'n phone.
CU, RonK
PSN: sjaak99 //
ik heb het appje rk remote app getest, maar de qx1 crasht als ik het touchpad wil gebruiken.smuck schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:39:
[...]
Mooi, dan is het eraf gehaald. Nog makkelijker.
"harde" toetsen, zoals home gaan wel goed!!
Ja ik maar merk geen verschil ik had al goed bereik dus antenne er af gehaaldm-unit schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:44:
Heeft iemand van jullie bij de QX1 ook de wifi antenne meebesteld en hoe tevreden ben je daarover qua streamen vanaf bijvoorbeeld een nas?
hmmm welke versie heb je dan wel de 2.0.2Grolsch schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:47:
[...]
ik heb het appje rk remote app getest, maar de qx1 crasht als ik het touchpad wil gebruiken.
Deze moet werken http://www.arctablet.com/.../apps/RKRemoteV2.0.2.zip/
ik gebruik hem ook op met nexus 7 met imito qx 1 maar geen crash gehad
Weet trouwens niet of je geroot moet zijn dacht het niet
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 521937 op 08-07-2013 20:56 ]
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=saturday
Ik zal deze vanavond eens proberen, kijken of deze wel werkt.Anoniem: 521937 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:44:
[...]
hmmm welke versie heb je dan wel de 2.0.2
Nu je het zegt. Dat had ik laatst ook.Grolsch schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:47:
[...]
ik heb het appje rk remote app getest, maar de qx1 crasht als ik het touchpad wil gebruiken.
Misschien omdat ik de stick tijdelijk unroot had om Ziggo TV te kunnen kijken.
Ik zal vanavond eens kijken. Ik heb op mijn telefoon nu de apk van Arctablet gezet.
CU, RonK
Die aanbiedingen zijn toch haast niet te bestellen? Omdat er maar 5 zijn en ze dus zo weg zijn?dutchgio schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:33:
Pandawill heeft zaterdag de MK 809 III Quadcore in de aanbieding:
http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=saturday
deze werkt wel goed!Anoniem: 521937 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:44:
[...]
hmmm welke versie heb je dan wel de 2.0.2
nu snap ik alleen nog niet waarom mijn lan adapter het nog niet doet!
rechtstreeks aangesloten, lampje op de adapter brand.... haal ik de kabel eruit dan brand het lampje niet.
lan aangezet, maar geen ip adres.
manual ip werkt ook niet.
heb je lan adapter op je pc getestGrolsch schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:32:
[...]
deze werkt wel goed!
nu snap ik alleen nog niet waarom mijn lan adapter het nog niet doet!
rechtstreeks aangesloten, lampje op de adapter brand.... haal ik de kabel eruit dan brand het lampje niet.
lan aangezet, maar geen ip adres.
manual ip werkt ook niet.
ik had een lan adapter via geekbuying maar kwam niet boven de 5mb/ps uit nog ff op me pc geprobeerd maar ook dezelfde trage snelheid
Dus test hem ff op je je PC of test een ander USB netwerk ding
inprincipe gewoon wifi uitzetten en lan aan op je android
maar met wifi haal je inpricipe goeie snelheid om 720p icefilms 1channel t streamen
.
Ik ga ff nog wat docu`s kijken of goud diggers (Yukon Gold)
En straks als de voetbal begint lekker eredivisie live kijken via sopcast
het wifi signaal valt me helemaal mee van deze stick en op de plek van de tv heb ik met de stick beter ontvangst dan de pc een kamer verderop.
probleem 1:
nu zit ik nog met een aantal zaken en die zijn alsvolgt:
ik gebruik MX player voor het afspelen van video over het netwerk.
nu zag ik dat er een NEON versie van te downloaden is. is dit nuttig want volgens http://www.rockchip.nl/rk3188/ ondersteunt de mk908 deze wel.
probleem 2:
ook heb ik een rc11 en 12. en met de 11 ervaar ik dat deze loopt als de muis niet beweegt. van boven naar beneden. zijn hier oplossingen voor?
nog even wat info voor de twijvelaar tussen de rc11 en rc12 ga voor de 11 als het voor een android stick is.
de rc12 heeft een te klein touchpad voor een fijne bediening en mist de grote android muisknoppen. deze heeft daar kleine voor op een niet handige locatie.
In eerste instantie had ik een bestaande complete firmware aangepast, maar het voordeel van deze methode (waarbij enkel su binary en Superuser.apk worden geflasht) is dat je geen instellingen kwijtraakt en dat OTA updates nog steeds functioneren. Wel ben je na een OTA update root weer kwijt, maar door mijn update.zip nogmaals te flashen is dat zo verholpen
Voordeel van rooten is voor mij in de eerste plaats dat ik ADB over TCP/IP kan inschakelen, aangezien dat - bij gebrek aan een USB slave aansluiting - de enige manier is om ADB toegang te krijgen tot de F30. En uiteraard opent dit ook de mogelijkheid om mijns inziens irritante apps als '1Mobile Market' te verwijderen.
Mochten er mensen interesse hebben, laat het even weten, dan deel ik mijn creatie met plezier
edit: heb de update.zip op xda gezet
[ Voor 4% gewijzigd door real[B]art op 11-07-2013 13:23 ]
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Nu ben ik op zoek naar bediening en dacht aan een Logitech K400 (momenteel € 28,- bij de MediaMarkt), en mijn vraag is of iemand weet of ik daar ook een powered USB hub voor nodig heb, of trekt zo'n voeding van de CX-919 het ook om de Unifying receiver te voeden? Waarschijnlijk zal die receiver samen met de USB-poort zo'n 2W gaan verbruiken. Eventueel heb ik wel een zwaardere adapter van een Nexus 7 of iPad.
Heeft iemand überhaupt ervaring met de K400 en een Androidstick, of zijn er echt veel betere alternatieven (flymouse etc, measy...)? Of werkt een Nexus 7 icm RKRemoteControl of DroidMote net zo goed als of beter dan een K400?
Zelf ook altijd een logitech aan hangen, die unifying ontvangers verbruiken bijna niks volgens mij. Zelfs met de standaard voeding kan ik er mee vooruit ( en daar ook nog de usb ethernet er aan zonder extra hub)Benno de Bruin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:20:
Na het doorlezen van dit topic heb ik een CX-919 besteld bij Geekbuying (dank voor de coupon code Luke-san!) omdat het een redelijke prijs is voor een quadcore 2GB/8GB, en de externe antenne goed schijnt te werken zodat ik geen usb-ethernetadapter nodig heb met powered hubje, of betere voeding, of extra antenne (ik ga vooralsnog geen hd streamen via wifi). Ik probeer te voorkomen dat het een enorm circus van snoeren, hubjes en voedingen wordt achter mijn tv.
Nu ben ik op zoek naar bediening en dacht aan een Logitech K400 (momenteel € 28,- bij de MediaMarkt), en mijn vraag is of iemand weet of ik daar ook een powered USB hub voor nodig heb, of trekt zo'n voeding van de CX-919 het ook om de Unifying receiver te voeden? Waarschijnlijk zal die receiver samen met de USB-poort zo'n 2W gaan verbruiken. Eventueel heb ik wel een zwaardere adapter van een Nexus 7 of iPad.
Heeft iemand überhaupt ervaring met de K400 en een Androidstick, of zijn er echt veel betere alternatieven (flymouse etc, measy...)? Of werkt een Nexus 7 icm RKRemoteControl of DroidMote net zo goed als of beter dan een K400?
Ik vind dat je met een goed keyboard een hoop kunt doen. Android zelf is er verbazingwekkend goed op gemaakt, je kan zo in de settings en andere zooi. In apps is het uiteraard een ander verhaal, google snapt het wel maar de meeste apps zijn uiteraard voor touch.
Zelf heb ik voor mijn video collectie te streamen geen muis of wat dan ook nodig, archos video player werkt ideaal met een keyboard dus ik ben meestal content er mee
Goed om te horen! Ik ga die K400 dan bestellen. Werkt pinchen en swipen ook met het touchpad?MusicAddict schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:01:
[...]
Zelf ook altijd een logitech aan hangen, die unifying ontvangers verbruiken bijna niks volgens mij. Zelfs met de standaard voeding kan ik er mee vooruit ( en daar ook nog de usb ethernet er aan zonder extra hub)
Ik vind dat je met een goed keyboard een hoop kunt doen. Android zelf is er verbazingwekkend goed op gemaakt, je kan zo in de settings en andere zooi. In apps is het uiteraard een ander verhaal, google snapt het wel maar de meeste apps zijn uiteraard voor touch.
Zelf heb ik voor mijn video collectie te streamen geen muis of wat dan ook nodig, archos video player werkt ideaal met een keyboard dus ik ben meestal content er mee
Kan ik niet bevestigen, ik zei dat ik 'n wireless logitech keyboard had, niet de k400Benno de Bruin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:13:
[...]
Goed om te horen! Ik ga die K400 dan bestellen. Werkt pinchen en swipen ook met het touchpad?
En daar zitten alleen maar toetsjes op, geen touchpad. (gebruik ik de rk control app voor)
zal ik vanavond wel even voor je testen, heb er 1 (voor mijn htpc, maar kan hem zo aan de stick hangen)Benno de Bruin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:13:
[...]
Goed om te horen! Ik ga die K400 dan bestellen. Werkt pinchen en swipen ook met het touchpad?
@Catch22: Dank, dan weet ik genoeg. Het gaat me voornamelijk om het typen.
Iemand had trouwens deze link gepost: http://tabletuser.blogspo...or-android-tv-sticks.html
Ik heb een MK802III, is dit aan te bevelen ?
Iemand had deze usb lan adapter: http://www.geekbuying.com...ox-Mac-Tablet-314264.html
Werkt deze goed ?
Dat wil primaBenno de Bruin schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:50:
@Catch22: Dank, dan weet ik genoeg. Het gaat me voornamelijk om het typen.
[ Voor 78% gewijzigd door 418O2 op 11-07-2013 10:32 ]
Ik had dus een MK808B II besteld bij iBood.com, maar na het lezen van dit topic heb ik de bestelling toch geannuleerd. De reden? Het blijkt dus allemaal goedkoper te kunnen.Bolletje schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 01:41:
[...]
Dat is te verwachten bij iBood. Op zich wel leuk dat ze het aanbieden, maar veel mensen moeten niet denken dat alles gelijk werkt.
Ik heb mijn MK808B zelfs voor maar 19 euro gekocht
Vraagje: Hoe lang duurt het verzenden als ik bij Geekbuying iets bestel?
http://www.aliexpress.com...rnal-Wifi/1011264514.html
Mijn MK808b van Geekbuying duurde ongeveer 10 dagen. Bestel er meteen een remote bij, zoals de RC11. Zorg ook dat je een goede adapter hebt, de stock adapter is heel slecht.Yonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:54:
[...]
Ik had dus een MK808B II besteld bij iBood.com, maar na het lezen van dit topic heb ik de bestelling toch geannuleerd. De reden? Het blijkt dus allemaal goedkoper te kunnen.Maar goed, ik ben nieuw in de Android Mini PC markt en mij leek de MK808B wel een goed begin; veel 'bang' voor weinig 'bucks'.
too old, too cold
Welke adapter raad je aan?Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:20:
[...]
Mijn MK808b van Geekbuying duurde ongeveer 10 dagen. Bestel er meteen een remote bij, zoals de RC11. Zorg ook dat je een goede adapter hebt, de stock adapter is heel slecht.
Gewoon even dit topic teruglezen, er worden er verschillende genoemd. Originele iPad adapter, originale HP Touchpad adapter, originele PS Vita adapter (deze moet je een beetje bijvijlen voor de stekker past), originele Nook Color adapter... Basically alles behalve een Chinese kermis AC adapter.
Je kunt ook nog een LAN adapter erbij kopen, WIFI is soms problematisch. Dit is de juiste LAN adapter:

http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753
[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 11-07-2013 11:34 ]
too old, too cold
Niet alle usb ethernet adapters zijn hetzelfde, sommigen zijn intern slecht en doen dus niet de volle snelheid. Die van geekbuying paar posts hierboven is de goede versie418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:31:
Volgens mij werken die dingen allemaal hetzelfde
[...]
Ik heb ook zo'n ding liggen/staan. Ben er wel benieuwd naar. Zeker naar mogelijkheden van XBMC ed..real[B]art schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Heb nu sinds een tijdje een TizzBird F30 als...
Mochten er mensen interesse hebben, laat het even weten, dan deel ik mijn creatie met plezier
Is dat je al gelukt?
Bij mij ongeveer een week. Soms iets langer. Als het door de douane wordt tegengehouden, kan het langer duren. Als het bedrag niet hoger is dan 21 Euro (dacht ik), laten ze het door zonder problemen.Yonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:54:
[...]
Ik had dus een MK808B II besteld bij iBood.com, maar na het lezen van dit topic heb ik de bestelling toch geannuleerd. De reden? Het blijkt dus allemaal goedkoper te kunnen.Maar goed, ik ben nieuw in de Android Mini PC markt en mij leek de MK808B wel een goed begin; veel 'bang' voor weinig 'bucks'.
CU, RonK
Die bestel ik ook even mee. Als ik een powered heb neem, dan kan ik die toch ook gebruiken als voeding voor de stick?Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:30:
[...]
Gewoon even dit topic teruglezen, er worden er verschillende genoemd. Originele iPad adapter, originale HP Touchpad adapter, originele PS Vita adapter (deze moet je een beetje bijvijlen voor de stekker past), originele Nook Color adapter... Basically alles behalve een Chinese kermis AC adapter.
Je kunt ook nog een LAN adapter erbij kopen, WIFI is soms problematisch. Dit is de juiste LAN adapter:
[afbeelding]
http://dx.com/p/usb-2-0-m...-notebook-pc-white-170753
Dat is dan weer helemaal afhankelijk van de AC adapter van die hub.418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:32:
[...]
Die bestel ik ook even mee. Als ik een powered heb neem, dan kan ik die toch ook gebruiken als voeding voor de stick?
too old, too cold
Ja dat snap ik. Ik wil eigenlijk mijn remote + USB->RJ45 aansluiten. En eventueel een USB Stick of harde schijf er bij aan.Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:34:
[...]
Dat is dan weer helemaal afhankelijk van de AC adapter van die hub.
Hoewel mijn stick nu 35mbit wireless doet... Dan is rj45 niet echt nodig.
Nee, dan niet. Mijn Rj45 haalt 32mbit.418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:38:
[...]
Ja dat snap ik. Ik wil eigenlijk mijn remote + USB->RJ45 aansluiten. En eventueel een USB Stick of harde schijf er bij aan.
Hoewel mijn stick nu 35mbit wireless doet... Dan is rj45 niet echt nodig.
too old, too cold

Nou ja, het HOEFT niet. Sommige mensen hebben een goede wifi antenne en zijn tevreden met de stock rom. Je zit hier echter op Tweakers, dus we doen het ook voornamelijk omdat het kan, en omdat we het onderste uit de kan willen.Yonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:39:
Dus om het allemaal goed werkend te krijgen moet je allerlei randapparatuur aanschaffen en softwarematig het een en ander aanpassen? Uiteindelijk ben ik dan net zoveel geld kwijt, kost het mij extra tijd en zit ik met een zooi extra kabels en aansluitingen ...
Als je echt no-fuss media wilt zou ik je echter geen Chinese Android stick aanraden. Een beetje Tweaken ontkom je niet aan.
too old, too cold
Precies. Anders haal je gewoon een mede8er of Boxee natuurlijk (hoewel je die laatste ook moet tweaken om goed te laten werken.Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:41:
[...]
Nou ja, het HOEFT niet. Sommige mensen hebben een goede wifi antenne en zijn tevreden met de stock rom. Je ziet hier echter op Tweakers, dus we doen het ook voornamelijk omdat het kan, en omdat we het onderste uit de kan willen.
Als je echt no-fuss media wilt zou ik je echter geen Chinese Android stick aanraden. Een beetje Tweaken ontkom je niet aan.
Enige wat ik nu nog wil, is een verlengkabel voor de HDMI. Dan kan ik mijn stick in de kast leggen. Alleen Female to Male kabels zijn lastig te vinden (of ik zoek niet goed). Moet een meter of 2 hebben. Dan heb ik maar 1 kabel bij de TV en dat lijkt wel wat netter (hij hangt aan de muur zonder kast eronder, ik leidt hem dan naar de ombouw van de verwarming (in dat stuk zit geen verwarming
Een goede AC adapter is eigenlijk wel aan te raden. Sommige sticks hebben veel stabiliteitsproblemen door een gebrek aan stabiele stroomtoevoer. In andere woorden, die dingen worden fakking sloom als je adapter gaar is.418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:44:
[...]
Precies. Anders haal je gewoon een mede8er of Boxee natuurlijk (hoewel je die laatste ook moet tweaken om goed te laten werken.
Enige wat ik nu nog wil, is een verlengkabel voor de HDMI. Dan kan ik mijn stick in de kast leggen. Alleen Female to Male kabels zijn lastig te vinden (of ik zoek niet goed). Moet een meter of 2 hebben. Dan heb ik maar 1 kabel bij de TV en dat lijkt wel wat netter (hij hangt aan de muur zonder kast eronder, ik leidt hem dan naar de ombouw van de verwarming (in dat stuk zit geen verwarming) waar alle kabels liggen)
[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 11-07-2013 12:47 ]
too old, too cold
Adapters zijn er op gemaakt, dus die kunnen veel meer stroom toelaten op een usb kabeltje (vraag me niet hoe
Neemt niet weg dat een ethernetadapter + keyboard + muis zonder powered hub wel op de stick aan te sluiten is. Wil je meer (HDD oid) dan heb je meer aan een powered hub.
Ik heb een goede adapter gekregen toen ik mijn stick kocht (2e hands). Ik laat die hub eerst wel varen, aangezien de Wifi goed werkt is dat helemaal niet nodig. Nu nog even zorgen dat ik mijn stick kan verlengen naar die kast.Negakinu schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:47:
[...]
Een goede AC adapter is eigenlijk wel aan te raden. Sommige sticks hebben veel stabiliteitsproblemen door een gebrek aan stabiele stroomtoevoer. In andere woorden, die dingen worden fakking sloom als je adapter gaar is.
Hebben ze niets bij de Action. Gewone HDMI kabels kosten er nog geen 3 Euro. Misschien hebben ze ook langere.418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:53:
[...]
Ik heb een goede adapter gekregen toen ik mijn stick kocht (2e hands). Ik laat die hub eerst wel varen, aangezien de Wifi goed werkt is dat helemaal niet nodig. Nu nog even zorgen dat ik mijn stick kan verlengen naar die kast.
CU, RonK
Ook female to male?smuck schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:57:
[...]
Hebben ze niets bij de Action. Gewone HDMI kabels kosten er nog geen 3 Euro. Misschien hebben ze ook langere.
Dat weet ik niet. Wanneer ze een lange hebben voor een goede prijs, ben je natuurlijk ook geholpen.
Er zit er vast wel een bij je in de buurt. Ze hebben meen ik al 400 winkels.
CU, RonK
Nou niet echt, ik moet een kabel hebben met male voor in de TV en een female ingang voor de stick.smuck schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:12:
[...]
Dat weet ik niet. Wanneer ze een lange hebben voor een goede prijs, ben je natuurlijk ook geholpen.
Er zit er vast wel een bij je in de buurt. Ze hebben meen ik al 400 winkels.
U vraagt, wij draaien: http://www.kabeltje.com/video/hdmi-s/hdmi-verlengs418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:44:
Enige wat ik nu nog wil, is een verlengkabel voor de HDMI. Dan kan ik mijn stick in de kast leggen. Alleen Female to Male kabels zijn lastig te vinden (of ik zoek niet goed).
Goeie webshop, heb er zelf al meerdere malen besteld
"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"
Alleen vooreen kabletje is het wel een euur grapje..
Hier wat goedkoper418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:20:
[...]
Nou niet echt, ik moet een kabel hebben met male voor in de TV en een female ingang voor de stick.
http://www.allekabels.nl/...el/hdmi-verlengkabel.html
Volgens mij is het stukken goedkoper om een "gewone" kabel en een F>F adapter te kopen
Veeeul goedkoper418O2 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:28:
thanks
Volgens mij is het stukken goedkoper om een "gewone" kabel en een F>F adapter te kopen
Gebruik er zelf een voor het verbinden van de horizon box van upc, ding klaagt niet met pakweg 20 meter hdmi kabel er tussen. En als het moet verbind ik even de PC op het zelfde punt. (heb ik normaal een hdmi switch voor)
Ik heb mijn stick vorige week woensdag besteld bij GB, ik zal je laten weten wanneer het ding binnen is. K400 keyboard gisteravond om 21.45 uur besteld bij de MediaMarkt, heb ik nu al binnenYonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:54:
[...]
Daarom heb ik die CX-919 besteld, vrij nieuwe hardware met een standaard goede externe antenne, als ik de berichten mag geloven. Volgens Catch22 werkt een Logitech Unifying receiver zonder andere voeding op die stick. Pas als ik externe schijven zonder voeding wil gaan gebruiken of allerlei andere apparatuur met USB-aansluiting (USB-audio kaartje bvb), moet er een powered hubje bij. Nu kan ik die stick achter mijn tv plakken en gaat er alleen een extra stroomsnoertje mijn tv-kast in en audioYonix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:39:
Dus om het allemaal goed werkend te krijgen moet je allerlei randapparatuur aanschaffen en softwarematig het een en ander aanpassen? Uiteindelijk ben ik dan net zoveel geld kwijt, kost het mij extra tijd en zit ik met een zooi extra kabels en aansluitingen ...
HD streamen doe ik voorlopig nog wel met een O!Play dan heb ik tenminste surround geluid, gamen op consoles, emulators draai ik liever op een tablet. Misschien dat ik later eens Finless-roms erop ga zetten en kijken hoe XBMC draait etc. Nu eerst eens kijken hoe ik geluid uit die stick in mijn av-receiver krijg.
[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 11-07-2013 14:42 ]
Helaas niet, installeren van de apk is geen probleem, maar zodra ik hem start krijg ik een force closekeesheid schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:46:
[...]
Ik heb ook zo'n ding liggen/staan. Ben er wel benieuwd naar. Zeker naar mogelijkheden van XBMC ed..
Is dat je al gelukt?
Alleen nog de NFS shares instellen en dan kan ik los.
Zit wel te twijfelen om hem weer te flashen naar een OS zonder airpin, dat vreet best geheugen en ik weet niet of ik dat nu echt ga gebruiken...
Zo zie ik dat bijv. deze http://dx.com/p/jesurun-m...b-ram-8gb-rom-hdmi-221655 exact gelijk is aan http://www.geekbuying.com...BT-Wifi-Black-316070.html (en 4 euro goedkoper).
Verder kwam ik http://www.geekbuying.com...etooth-TV-BOX-314524.html en http://www.geekbuying.com...G-8G-BT-Black-315500.html tegen. Allemaal RK3188's met een Mali-400 GPU. Zelfde kwaliteit neem ik aan?
Een toetsenbordje/muis heb ik nog wel, namelijk van een Kickstarter project van een eigenlijk onbruikbaar traag HDMI-stickje (ik schaam mij diep voor deze aankoop), want toetsenbordjes zitten er zo te zien nergens bij.
Wat zijn jullie ervaringen met de RK3188? Trekt 'ie het een beetje?
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III
Kijk eens naar de tronsmart MK908 sticks zou ik zeggen, die zijn erg populair. http://www.geekbuying.com...G-8G-BT-Black-315155.html
edit; ik keek scheel. Zowel die Imito als Tronsmart zijn volgens dé sticks die vaak worden gekocht en waar een community voor is (vind ik zelf een pré)
[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 12-07-2013 15:41 ]
Zag tijdens een snelle google sessie al dat meerderen dit hebben gehad. Oplossing zal er ook vast wel zijn, maar nu ben ik er even klaar mee..
Probeer deze XBMC eens
libstagefright
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=152005
Hier alle Builds
http://mirrors.xbmc.org/test-builds/android/
Heb laatste build getest die vandaag gepost is
Nu bezig testen op mijn imito qx1 (wel wat foutmeldingen over pvr rep die het niet deden) maar heb nu via icefilms 720p films getest met subs en draait soepel
Zo ff 1080p film maar moet ik ff downloaden
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 521937 op 14-07-2013 21:21 ]
Als ie het trekt is de kwaliteit hetzelfde.Aghanim schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:52:
Helaas onvoldoende goed kunnen kijken/testen op een verjaardag waar een MK808 werd gedemonstreerd maar waar ik erg benieuwd naar ben is de video kwaliteit. Als je een 1080P film afspeelt, laten we zeggen een MKV van 12GB, is de videokwaliteit dan net zo scherp als wanneer je hetzelfde bestand op je HTPC afspeelt? Dat zou voor mij namelijk wel een vereiste zijn wanneer ik een 808 koop.
Zolang je dezelfde TV gebruikt, en de netwerkverbinding in orde is, kan er geen verschil zijn lijkt me.
Hier ben ik erg benieuwd naar.Anoniem: 521937 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 19:47:
Voor mensen met video problemen in XBMC
Probeer deze XBMC eens
libstagefright
Hier alle Builds
http://mirrors.xbmc.org/test-builds/android/
Heb laatste build getest die vandaag gepost is
Nu bezig testen op mijn imito qx1 (wel wat foutmeldingen over pvr rep die het niet deden) maar heb nu via icefilms 720p films getest met subs en draait soepel
Zo ff 1080p film maar moet ik ff downloaden
Maar heb je dan een rom met die libestagefright patch er in? Dacht dat die xbmc build anders niet werkte.
Iemand een oplossing voor uitzending gemist? De kwaliteit in de app is niet zo mooi/goed als op de pc. Mogelijkheid tot HD wat dit betreft?
Vraag 1: Is het normaal dat ik onder instellingen Ethernet aan/uit kan zetten terwijl er geen LAN adapter is aangesloten?
Ik heb dit namelijk getest met mijn tablet (asus prime) en daar zie ik pas de optie ethernet als ik daadwerkelijk de adapter heb aangesloten.
Wat kan ik nog proberen
[ Voor 5% gewijzigd door Grolsch op 15-07-2013 19:16 ]
Dit is er zeker niet?PatrickG schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:17:
Iemand een oplossing voor uitzending gemist? De kwaliteit in de app is niet zo mooi/goed als op de pc. Mogelijkheid tot HD wat dit betreft?
Dat maak je niet vaak meer mee, gewoon een standaard patchkabel welke niet werkt
Verbinding is nu een stuk stabieler en sneller
Nee dat werktKasj schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:00:
[...]
Hier ben ik erg benieuwd naar.
Maar heb je dan een rom met die libestagefright patch er in? Dacht dat die xbmc build anders niet werkte.
Hier meer info
Ik zie dat de QX1 een externe antenne heeft (los te bestellen natuurlijk) maar weer 1 mini-USB aansluiting minder heeft.
Andere dingen waar ik op moet letten wellicht?
Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

Voor de mensen dus die hem in Nederland willen kopen
[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 16-07-2013 11:28 ]
Dit is dus 6x zo duur als die van DX met exact dezelfde chip en dezelfde download snelheden...Bolletje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:
Ik heb afgelopen weekend de Sitecom LN-030 binnengekregen, een USB>LAN-adapter met ASIX AX88772 chip. Hierdoor krijg je dus wel de beloofde 100 Mbps. Met de applicatie Speedtest kom ik dan ook uit op 40 Mb download (mijn huidige max). Het werkt nu ook allemaal beter met het laden van Youtube video's.
[afbeelding]
too old, too cold
scheelt dus iets meer dan een tientje en je hebt hem gelijk binnenNegakinu schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:42:
[...]
Dit is dus 6x zo duur als die van DX met exact dezelfde chip en dezelfde download snelheden...
Volgens de pricewatch scheelt het 21 euro met DX.418O2 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:56:
[...]
scheelt dus iets meer dan een tientje en je hebt hem gelijk binnen
too old, too cold
Zes keer is overdreven, dat is enkel bij de duurste winkel. Hij is nu iets meer dan 5 euro bij DX terwijl je de Sitecom al voor 20 euro kan hebben. Je hebt nu LED-indicators, 10 jaar garantie en bovenal heb je hem snel thuis.Negakinu schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:42:
[...]
Dit is dus 6x zo duur als die van DX met exact dezelfde chip en dezelfde download snelheden...
Ik heb er trouwens meerdere gekocht en verkoop er een paar.
Maar je hebt gelijk hoor, die van DX is ook prima. Het is alleen dat ik dit net tegenkwam.
Die van DX heeft ook LED-indicators...Bolletje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:40:
[...]
Zes keer is overdreven, dat is enkel bij de duurste winkel. Hij is nu iets meer dan 5 euro bij DX terwijl je de Sitecom al voor 20 euro kan hebben. Je hebt nu LED-indicators, 10 jaar garantie en bovenal heb je hem snel thuis.
Ik heb er trouwens meerdere gekocht en verkoop er een paar.
Maar je hebt gelijk hoor, die van DX is ook prima. Het is alleen dat ik dit net tegenkwam.
too old, too cold
Ik heb er niet veel aan, mijn versterker doet geen DTS
Ja, en het werkt prima.jacuzzi schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:44:
Iemand zoiets al geprobeerd? http://www.minixforums.co...s-through-via-spdif.1813/
Is dat niet heel toevallig dezeBolletje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 11:28:
Ik heb afgelopen weekend de Sitecom LN-030 binnengekregen, een USB>LAN-adapter met ASIX AX88772 chip. Hierdoor krijg je dus wel de beloofde 100 Mbps. Met de applicatie Speedtest kom ik dan ook uit op 40 Mb download (mijn huidige max). Het werkt nu ook allemaal beter met het laden van Youtube video's.
[afbeelding]
van 19,99 voor 2,98 + 1,99 verzendkosten. Volgens het plaatje precies het zelfde model, en dus goedkoper dan eentje uit china. Heb er sowieso maar 2 besteld voor die prijs, komt vanzelf wel een keer handig uit
[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 17-07-2013 13:28 ]
gelijk even 5 besteldMusicAddict schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Is dat niet heel toevallig deze![]()
van 19,99 voor 2,98 + 1,99 verzendkosten. Volgens het plaatje precies het zelfde model, en dus goedkoper dan eentje uit china. Heb er sowieso maar 2 besteld voor die prijs, komt vanzelf wel een keer handig uit
Toen ik het las snel er eentje gehaald in de dictstbijzijnde winkel volgens het meisje is hij voor de Wi maar gelijk er aan gehangen en het werkt op de Android stick.
Er zit in het doosje ook nog een cd zullen wel drivers op staan maar niet nodig.
Wifi uitgezet en Ethernet Aan verder niets gedaan en getest met Uitzending gemist.
170074
Hmm, zou goed kunnen. Ik had iemand op Marktplaats gevonden die er meerdere aanbood en heb ze daar vandaan gehaald. Pff, dacht ik een keer een deal te hebbenMusicAddict schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]
Goede vondst. Laat even weten of het hem is

@ ferdius
Je hebt de reset-knop al geprobeerd?
Dat is het puntje/gaatje naast de blauwe LED.
[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 18-07-2013 00:46 ]
Hmm, interessant. 3 besteld. Bedankt voor de tip.MusicAddict schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:26:
[...]
CU, RonK
Dat is nieuws waar ik op wacht, even afwachten nog. Nu gaan die dingen bruikbaar worden voor media.jacuzzi schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:44:
Iemand zoiets al geprobeerd? http://www.minixforums.co...s-through-via-spdif.1813/
Bedankt voor de info iig.
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
1080 streaming vanaf de nas ging vlekkeloos via lan.
Ook gebruik ik een unpowered usb hub voor de lan adapter + ontvanger voor toetsenbord/muis, dit werkt ook goed.
Dit topic is niet voor de mediaspelers van Google: die hebben namelijk hun eigen plekje: Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer