Minix Neo X7 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Die Bruine schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:57:
Ik denk wel dat er nog optimalisaties zijn door te voeren als je in bepaalde bestanden kunt. Denk aan WiFi buffers bijvoorbeeld. OK, de meeste zijn accu gerelateerd en dat boeit in dit geval niet. Maar toch, zelf buffers en parameters kunnen tweaken.... Daarvooor zit je hier toch :+
True, maar wifi + streaming 8)7 match made in hell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 10:04
Nogmaals, mijn telefoon streamt vlekkeloos welke 1080p film dan ook via BSplayer vanaf mijn Synology NAS ;)

Dat lukt mij met mijn "stokoude" Droid4 en Razr HD/Photon Q. Helaas kan ik deze Neo X7 niet testen (verscheept naar Spanje ;) )

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Die Bruine schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:01:
Nogmaals, mijn telefoon streamt vlekkeloos welke 1080p film dan ook via BSplayer vanaf mijn Synology NAS ;)

Dat lukt mij met mijn "stokoude" Droid4 en Razr HD/Photon Q. Helaas kan ik deze Neo X7 niet testen (verscheept naar Spanje ;) )
Ook als je verder van 3 meter van het modem verwijderd bent ? ;) Nee ik stop met plagen - het kan best via wifi. Maar..... en dat zijn er best een hoopje.

Ik heb inmiddels zo veel gekloot met wifi gehad zowel privé en in mijn werk dat ik lekker bij mijn ouwe vertrouwde bekabeling blijf. Stabieler, sneller, langere afstand - ik word er wel blij van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333064

Bij mij ook met de kabel, veel gemakkelijker. En de straalzender in de woonkamer kan uit, ook gewoon beter. :)

Waarom de root? Onnodige rotzooi eraf halen, adblock erop, ps3 controller, etc. Ik gebruik hem dan duidelijk niet alleen als mediaplayer

De x7 doet nog niet willekeurig welke 1080p vloeiend.

@DieBruine: Dank.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 04-10-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:20:
Bij mij ook met de kabel, veel gemakkelijker. En de straalzender in de woonkamer kan uit, ook gewoon beter. :)

Waarom de root? Onnodige rotzooi eraf halen, adblock erop, ps3 controller, etc. Ik gebruik hem dan duidelijk niet alleen als mediaplayer

De x7 doet nog niet willekeurig welke 1080p vloeiend.

@DieBruine: Dank.
Adblock & Ps3 controller is inderdaad wel een goeie. Is er een beetje betaalbare controller voor beschikbaar? Ik had even opgezocht dat een nieuwe ps3 controller zo'n 5 tientjes doen, dat vind ik dan weer een beetje overdreven.

Ik heb nog 2 prima xbox 360 controllers liggen (van m'n xbox), zonde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat er ook android ondersteuning is voor xbox controllers (die heb ik weer niet liggen)... Waarom zou je je xbox controllers niet kunnen gebruiken?

Minix raadt het af in verband met het feit dat het dan niet werkt zoals hun hebben ontwikkeld.
En in combinatie met custom firmwares die overclock doen kan het schadelijk zijn.
Volgens mij meer een corporate policy dan daadwerkelijk advies.
Maar als je aanspraak wilt doen op garantie, dan ziet Minix liever geen gehobby - kan me voorstellen.

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 04-10-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rooten blijkt eenvoudig
Download de benodigdheden vanaf: http://www.rockchip.nl/downloads/ (dit is geen officiele site trouwens)
De downloads staan onder het kopje: Rockchip RK3066 / RK3188 Rooten

De X7 via de USB OTG op je Windows computer aansluiten.
Vooraf en tussen de stappen/reboots in moet je wel in de instellingen bij Instellingen -> Apparaat -> USB -> Connect to PC kiezen. Anders gebeurt er niets. Evenals het aanzetten van { } Opties voor ontwikkelaars -> USB-foutopsporing

Dan eerst Moborobo starten voor de installatie van de usb driver
Eventueel kan je kijken of je verbinding hebt met het commando: "adb devices".
Er moet dan een device genoemd staan.
Daarna het TPSparkyRoot.bat bestandje starten voor het rooten
Dit is een procedure waarin het apparaatje 3x opnieuw wordt gestart.
Na een restart weer opnieuw Connect to PC kiezen voordat je op spatie duwt.

Ik kreeg tijdens het rooten een error op het installeren van SuperSU.
Die heb ik daarna na de procedure zelf geinstalleerd van de playstore
Dat werkte prima, ik had trouwens de 'normaal' knop geduwd.

En achteraf uiteraard de Moborobo apk's weer even uninstallen via Instellingen -> Apps.

Met de nu geinstalleerd root-explorer kan je naar /systems/apps en daar kan je (na een click op de 'Mount R/W' knop) apps verwijderen. Idealiter veilig 'verwijderen' door de velvet.apk te renamen naar velvet.apk.backup (en mogelijk ook QuickSearchBox.apk naar QuickSearchBox.apk.backup), dan ben je die lelijke google search bar kwijt op je home screen. (na een rebootje) Een hele verbetering!

Het is toch wel een heel leuk apparaatje zo.
Nu nog een fatsoenlijke desktop browser erop!

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 04-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:25:
Rooten blijkt eenvoudig
Download de benodigdheden vanaf: http://www.rockchip.nl/downloads/ (dit is geen officiele site trouwens)
De downloads staan onder het kopje: Rockchip RK3066 / RK3188 Rooten

De X7 via de USB OTG op je Windows computer aansluiten.
Vooraf en tussen de stappen/reboots in moet je wel in de instellingen bij Instellingen -> Apparaat -> USB -> Connect to PC kiezen. Anders gebeurt er niets. Evenals het aanzetten van { } Opties voor ontwikkelaars -> USB-foutopsporing

Dan eerst Moborobo starten voor de installatie van de usb driver
Eventueel kan je kijken of je verbinding hebt met het commando: "adb devices".
Er moet dan een device genoemd staan.
Daarna het TPSparkyRoot.bat bestandje starten voor het rooten
Dit is een procedure waarin het apparaatje 3x opnieuw wordt gestart.
Na een restart weer opnieuw Connect to PC kiezen voordat je op spatie duwt.

Ik kreeg tijdens het rooten een error op het installeren van SuperSU.
Die heb ik daarna na de procedure zelf geinstalleerd van de playstore
Dat werkte prima, ik had trouwens de 'normaal' knop geduwd.

En achteraf uiteraard de Moborobo apk's weer even uninstallen via Instellingen -> Apps.

Met de nu geinstalleerd root-explorer kan je naar /systems/apps en daar kan je (na een click op de 'Mount R/W' knop) apps verwijderen. Idealiter veilig 'verwijderen' door de velvet.apk te renamen naar velvet.apk.backup (en mogelijk ook QuickSearchBox.apk naar QuickSearchBox.apk.backup), dan ben je die lelijke google search bar kwijt op je home screen. (na een rebootje) Een hele verbetering!

Het is toch wel een heel leuk apparaatje zo.
Nu nog een fatsoenlijke desktop browser erop!
Ik las dat er ook een app was waarmee je die zwarte android balk onderin kunt weghalen :) Gebruik je die ook?

Verder was er nog een app om je toetsenbord niet te zien als je iets tikt, een soort 'invisible on-screen keyboard' dat lijkt me ook wel nice aangezien m'n remote een keyboardje er al op heeft _/-\o_

Enneh, Google Chrome werkt toch wel lekker als browser? alleen even de dpi instellingen aanpassen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacuzzi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:13
W.Zijlstra. schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:20:
[...]
Verder was er nog een app om je toetsenbord niet te zien als je iets tikt, een soort 'invisible on-screen keyboard' dat lijkt me ook wel nice aangezien m'n remote een keyboardje er al op heeft _/-\o_
Null keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 13:20:
Ik las dat er ook een app was waarmee je die zwarte android balk onderin kunt weghalen :) Gebruik je die ook?

Enneh, Google Chrome werkt toch wel lekker als browser? alleen even de dpi instellingen aanpassen lijkt me.
Er zit in de minix-firmware een knopje op de status balk met twee pijltjes naar beneden. Als je daarop clickt verdwijnt de balk. Je kan de balk ook zo instellen dat hij automatisch verdwijnt als je apps start, dan toont hij alleen in de homescreen. Waar ik over schreef was de Google-zoekbalk op de homescreen. Dat lelijke ding bovenin het scherm. Als je die genoemde apk's renamet (wellicht is velvet.apk alleen al genoeg), dan verdwijnt dat ding. Op mijn android tablet gebruik ik gmd gesture control voor het verbergen van de statusbalk

De app voor laten verdwijnen van het toetsenbord had ik inderdaad eerder genoemd, en is inderdaad Null Keyboard. Je moet die app installeren, activeren en daarna nog even instellen als standaard toetsenbord voordat hij het doet. Hij werkt echt prima.

Over browsers ben ik kritisch. Google Chrome zoomt in. En een ingezoemde pagina is niet handig. Als jij weet hoe je dat inzoomen uitzet, dan verneem ik het graag! Op mijn sites heb ik het automatisch inzoomen middels html/css uitgezet, maar sites als tweakers zoomen standaard nog in, waardoor lelijk en ongebruiksvriendelijk. En zelf uitzoomen kan dan ook niet.

Daarnaast mis ik de plugins/add-ons in Chrome, zoals de diverse privacy plugins. En de adresbalk verdwijnt ook van het scherm bij scrollen, waardoor soms de muis pointer niet staat op de plaats waar hij zegt dat hij staat. Hij verschuift dan de grootte van de offset van de missende adresbalk, je clickt hierdoor een stuk lager/hoger clickt dan je denkt. Een bugje, en er is geen switch voor zover ik weet die de bovenkant gewoon in beeld laat. Ongebruiksvriendelijk. Ik mis dus vooral een goede desktop browser. Wanneer de browser van de Chromebook op de Minix zou komen zou die helemaal perfect zijn. (Of als perfect alternatief: de echte Firefox desktop browser!)

Wat doe jij met dpi in Chrome dat het beter wordt?

Je kan trouwens die grote muiscursor vervangen in een normale door de framework-res.apk aan te passen. Als iemand interesse heb, kan ik wat toelichten.

NPO/Uitzending Gemist werkt ook in 006 nog niet. Na een paar minuten stopt het afspelen, dan is het klaar en weigert hij dienst.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 05-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:59:
[...]

Wat doe jij met dpi in Chrome dat het beter wordt?

Je kan trouwens die grote muiscursor vervangen in een normale door de framework-res.apk aan te passen. Als iemand interesse heb, kan ik wat toelichten.

NPO/Uitzending Gemist werkt ook in 006 nog niet. Na een paar minuten stopt het afspelen, dan is het klaar en weigert hij dienst.
Kun je Chromium niet proberen? Dat is de versie die in de chromebook gebruikt word volgens mij. Ik heb android instalatie instructies voor je kunnen vinden :
https://code.google.com/p.../AndroidBuildInstructions

Ik las ergens op het minix forum dat je de dpi waardes wat hoger kunt zetten zodat het beter leesbaarder is. Dan kan het dus ook lager :)

Verder kun je in chrome wel aangeven dat je desktop versie van een website wil zien ipv de mobile :) de 'doe maar netalsof je een echt browser bent' functie :)

Wat betreft de grote muiscursor, graag!

Hoe kan het toch dat apps als uitzending gemist soms wel werken en bij andere andorid doosjes weer niet? Slecht programmeerwerk?

[ Voor 7% gewijzigd door W.Zijlstra. op 06-10-2013 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
Allowa

Ik ben al sinds een aantal weken aan het kijken voor een Android apparaat sinds het weekend ben ik bezig geweest met het lezen van reviews over het apparaat en heb er uiteindelijk voor gekozen het apparaat aan te schaffen.

Ik heb deze via chinese wegen aangeschaft, uiteraard reviews van het product gelezen op de betreffende site, en er zitten veel NLers tussen een enkele slechte reviews van mensen die niet weten WAT ze kochten.

Nu ga ik nooit te snel uit van reviews, maar deze keer doen we het gewoon. Het is een welbekende site (geen DX) dus we gaan zien

Ik heb de Minix Neo X7 aangeschaft, standaard zonder airmouse e.d. deze heb ik afgelopen weekend via Markplaats op de kop weten te tikken voor €7.50
Measy RC11 Portable Wireless 2.4GHz Air Mouse + Keyboard with Smart Android OS -Black

De aangeschafte X7 heb ik voor 144 dollar (ongeveer €106) inclusief shipping via DHL 5 tot 10 werkdagen days met een verwerkingstijd van 10 werkdagen.

Het kan nog zijn dat ik van de douane nog een naheffing krijg of iets dergelijks, maar dan nog ben ik goedkoper uit dan webshops of andere verkopers die er tussen de €144 en €165 voor vragen.

Ik ga hier in ieder geval posten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533895

Topicstarter
boekee schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:22:
Allowa

Ik ben al sinds een aantal weken aan het kijken voor een Android apparaat sinds het weekend ben ik bezig geweest met het lezen van reviews over het apparaat en heb er uiteindelijk voor gekozen het apparaat aan te schaffen.

Ik heb deze via chinese wegen aangeschaft, uiteraard reviews van het product gelezen op de betreffende site, en er zitten veel NLers tussen een enkele slechte reviews van mensen die niet weten WAT ze kochten.

Nu ga ik nooit te snel uit van reviews, maar deze keer doen we het gewoon. Het is een welbekende site (geen DX) dus we gaan zien

Ik heb de Minix Neo X7 aangeschaft, standaard zonder airmouse e.d. deze heb ik afgelopen weekend via Markplaats op de kop weten te tikken voor €7.50
Measy RC11 Portable Wireless 2.4GHz Air Mouse + Keyboard with Smart Android OS -Black

De aangeschafte X7 heb ik voor 144 dollar (ongeveer €106) inclusief shipping via DHL 5 tot 10 werkdagen days met een verwerkingstijd van 10 werkdagen.

Het kan nog zijn dat ik van de douane nog een naheffing krijg of iets dergelijks, maar dan nog ben ik goedkoper uit dan webshops of andere verkopers die er tussen de €144 en €165 voor vragen.

Ik ga hier in ieder geval posten hoe het is afgelopen.
Hi Boekee.

Ik heb hetzelfde gedaan toen de X7 nog maar net een paar dgn uit was...Kostte toen nog 86 euri's. Vrijdags besteld donderdag daarop binnen... >:)

Beetje vals gespeeld wel, heb hem via onze IT support afdeling in Sjanghai besteld.

1 tip kan ik je wel geven...zodra je hem binnen hebt zou ik de laatste nieuwe firmware erop zetten (via restore, niet update) .
Op mijn X7 zat een ruime hoeveelheid Chinese apps die niet op Engels gezet konden worden.
Ik heb het apparaat overigens door een van mijn Chinese collega's al op Engels laten zetten want hij werd dus ook daadwerkelijk met Chinese taal geleverd.
Met de firmware update die ik daarna heb uitgevoerd was hij weer netjes volledig Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 533895 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:11:
[...]

Hi Boekee.

Ik heb hetzelfde gedaan toen de X7 nog maar net een paar dgn uit was...Kostte toen nog 86 euri's. Vrijdags besteld donderdag daarop binnen... >:)

Beetje vals gespeeld wel, heb hem via onze IT support afdeling in Sjanghai besteld.

1 tip kan ik je wel geven...zodra je hem binnen hebt zou ik de laatste nieuwe firmware erop zetten (via restore, niet update) .
Op mijn X7 zat een ruime hoeveelheid Chinese apps die niet op Engels gezet konden worden.
Ik heb het apparaat overigens door een van mijn Chinese collega's al op Engels laten zetten want hij werd dus ook daadwerkelijk met Chinese taal geleverd.
Met de firmware update die ik daarna heb uitgevoerd was hij weer netjes volledig Engels.
Okee ik ben benieewd, ik ga zeker je adviezen opvolgen, ben benieuwd hoe lang het duurt voor hij binnen is. De supprt van "Alex Wong" is snel, ik was vergeten mijn huisnummer op te geven bij de bestelling. Ik schoot een ticket in, en na een paar uur al antwoord dat het allemaal geregeld word.

We gaan het zien, ik zeg eerlijk dat ik hem puur koop vanwege een aantal Apps, niet eens direct voor XBMC

Ik draai in mijn kelder een server met ESXI en div machines (spotweb, freenas, ispconfig, logitech media server) en heb gelukkig 100/100 glas en via Spotweb icm freenas kan ik alles binnenhalen en opslaan en bekijken met mijn A.C.ryan playon HD2. (slaapkamer & woonkamer) Muziek speel ik met een Squeezebox in de woonkamer en een Squeezebox Radio in de keuken.

Het leuk is dat er div apps zijn die het mogelijk maken je Andorid device om te turnen tot Squeezebox dus dat vind ik weer erg aantrekkelijk.

Ik wil eens kijken hoe ver ik de Minix kan integreren in mijn thuisnwerkerk met alles wat daar in zit. Kortom ik kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boekee schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:36:
[...]
Het leuk is dat er div apps zijn die het mogelijk maken je Andorid device om te turnen tot Squeezebox dus dat vind ik weer erg aantrekkelijk.

Ik wil eens kijken hoe ver ik de Minix kan integreren in mijn thuisnwerkerk met alles wat daar in zit. Kortom ik kan niet wachten
Hoi Boekee, gefeliciteerd met je keuze! Uiteraard horen we graag je bevindingen en ervaringen.

De squeezebox controller software van Logitech zelf gaat er wel vanuit dat je je X7 via wifi gebruikt, via ethernet gebeurt er erg weinig in mijn ervaring. De squeezeplayer van Stefan Hansel zeurt over wifi, maar doet het wel - dat gaat dus zeker werken. Helaas knettert het geluid over hdmi bij mij wel flink zo nu en dan (bijv als je het android app scherm opent), dus als je de x7 over hdmi als muziekspeler wilt gebruiken... In het verleden leek de x7 niet te knetteren over headphone out, wellicht een goede optie.

Uiteindelijk werk ik liever/vaker met mijn custom google-music-look-a-like web-app die ik start van mijn Synology. Gaat prima met chrome, vreemd genoeg knettert dat heel wat minder. Synology zelf heeft ook een mp3 speler ingebouwd in hun nas, wellicht is dat iets om ook mee te experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Okee klinkt goed allemaal,

Ik ga het appraat in ieder geval bedraad aansluiten, maar voor sommige toepassingen zal je dus ook een wifi connectie moeten opzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, vreemd genoeg zijn sommige android apps heel kieskeurig, ze zoeken soms expliciet wifi en dan volstaat ethernet niet. Meestal is er wel een alternatieve oplossing voor, soms niet. Gebeurd gelukkig niet heel vaak, de Squeezebox app van Logitech is er wel één van.

Maar heb toch goed nieuws, nog even getest, het lijkt erop alsof het maar een eenmalige actie is! Alleen voor het voor het eerst inloggen op Mysqueezebox.com tijdens de initialisatie van de app. Daarna zeurt ie niet. Scrollwieltje op je muis doet overigens niets. Je moet scrollen zoals op een tablet door te slepen. Verder werkt het goed!

Wel een tikje omslachtig allemaal. Je zou met cifsmanager je mp3 folder via smb kunnen mounten, en een gewone mp3 player kunnen starten :) (of via een webapp uiteraard, of een constructie met de mpd oplossing zoals MPDroid) Maar goed, de logitech squeezebox controller en hansel's squeezeplayer werken dus toch via ethernet, na de eerste initialisatie via wifi. Het zeuren over wifi met Hansel's Squeezeplayer kan je gelukkig uitzetten via de settings.

Het geluid blijft wel uhm, ruizig/storend bij mij, dat is helaas niet veranderd, dus aansluiten via de hoofdtelefoonuitgang (of mogelijk spdif, heb ik nog niet getest).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 13-10-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De muiscursor, om die te veranderen is wat 'lelijk' hackwerk benodigd, daarvoor is ook root toegang tot je android box nodig. Idealiter doe je een aantal handelingen gemakkelijker met adb.exe, waarmee je ook je x7 geroot hebt. Ik heb niet normaal mijn windows machine (oude laptop) aan staan, dus ik deed het met een omweg met mijn linux machine. Wat bewerkelijk.

Het android framework werkt uiteraard met een resourcepack. Hierin staan alle plaatjes en afbeeldingen die gebruikt worden door het android framework. Dit framework ligt zoals je weet bovenop linux, en is een Google ding. Goed, in de /system/framework/framework-res.apk staan dus alle (nou ja, veel) plaatjes die gebruikt worden - waaronder je muiscursor afbeelding.

!!! Door hiermee te klooien, riskeer je dat je de boel sloopt en e.e.a. niet meer start. Maak dus Backups, heb je firmware image bij de hand! Ik geef geen enkele garanties, dit is geheel op eigen risico mensen. !!!
De route is beschreven voor, en door mijzelf getest op, de pre-006b firmware.

Lees eerst het hele verhaal goed door, en de link onderaan, en begrijp de individuele stappen, en voer het dan pas uit.

In tegenstelling tot normaal is er slechts één muiscursor afbeelding. Het is een deels transparante png afbeelding. Nu heeft Minix de standaard afbeelding vervangen door een grotere, zodat je die op een afstandje op tv of beamer goed kan zien, waar een kleine normale muiscursor dat niet is.

Nu heb ik niet de standaard android muispointer (met lelijke blauwe shadow) teruggeplaatst, dus heb ik er zelf een opgezocht, de cursor die ik ook gebruik op mijn normale desktop:

Shere Khan X cursors
http://gnome-look.org/content/show.php/?content=57588

Download bijv deze tar.gz (een zipje), en zoek daarin de left_ptr op.
Open die in je favoriete image editor (paint.net, pinta, gimp, etc) en sla die op als "pointer_arrow.png". Zorg dat de transparantie om de muiscursor heen goed transparant blijft bij het opslaan als png. Er zit een doorzichtig bordertje om de cursor heen, dat is ok. De 'normale' android cursors (met die blauw schaduw) heeft vanaf de linkerkant en bovenkant ongeveer 5 pixels transparante border als ruimte voor de blauwe 'gloed' in de zwarte cursor heen, dat mag hier dus ook. (de eerste zwarte pixel van de standaard zwarte cursor is overigens op 6,6 - als je wilt pietlutten) De standaard afbeelding voldeed voor mij goed genoeg zoals hij was, niet helemaal 100% correct dus maar een stuk beter dan dat ding van minix.

Nu heb je dus je framework-res.apk nodig. In dit voorbeeld gebruik ik de root-explorer.

Open root explorer, en ga naar /systeem/framework
Zorg dat je schrijfrechten hebt in de folder, dus click op de 'Mount R/W' knop.
(normaliter zou je zoiets doen met 'adb remount', maar goed, ik deed het dus anders)
Maak een backup-kopie van je huidige framework-res.apk door lang erop te links-clicken en kiezen copy.
Kies een goede backup-plek (bijv dezelfde folder) en druk op de Paste-knop onderin het scherm. Hij plakt nu dezelfde file als "framework-res - Copy.apk" rename deze vervolgens (lange muisknop) naar framework-res.apk.backup bijvoorbeeld, dan heeft hij dus niet meer de extension apk, maar de extension .backup

Nu nog de framework-res.apk naar je normale computer. Ik deed dat d.m.v. een netwerk share, je zou eventueel ook usb kunnen gebruiken. Ik heb de framework-res.apk op dezelfde manier naar een /mnt/sdcard folder gekopieerd. En daarna met Ghost Commander naar een smb/netwerk share op mijn synology. En vandaar gekopieerd naar de desktop computer voor bewerken. Normaliter doe je bovenstaande dus met één "adb pull" commando en ben je in één keer klaar, maar goed, dat ter kennisgeving.

Je hebt je apk, dat is gewoon een zipje. Nu moeten we de muiscursor daarin vervangen. Als het goed is heb je de nieuwe pointer_arrow.png reeds klaar staan (zie boven). Nu moet je met je zip-programma deze png plaatsen (dus overschrijven wat er in zit, maak backups!) hier: /res/drawable-mdpi/pointer_arrow.png De locatie van deze afbeelding wisselt bij verschillende versies en firmwares. Voor minix pre-006b dus hier.
Dit is even een secuur klusje. Controleer inderdaad of de pointer_arrow.png daar zit, en vervang hem dan met de nieuwe afbeelding. Ik heb dat uiteindelijk gedaan met de midnight commander (mc) op mijn linux bak, de standaard KDE archiver (ark) zette toegevoegde bestanden alleen in de hoofdfolder, onhandig. MC doet de truuk een stuk handiger.

Nu moet de framework-res.apk terug naar de minix x7, zet hem eerst nog even op een tijdelijke locatie (bijvoorbeeld /mnt/sdcard). Dat kan eventueel met één "adb push" commando, of d.m.v. de smb route zoals boven beschreven. Heb je de nieuwe framework-res.apk nu ergens op je x7? Door de route via windows staan die bestandsrechten nog niet correct. Tijd dus om de bestandrechten goed te zetten. Dat kan met adb shell chown / adb shell chmod, maar in mijn geval lui met de muis, lang-click op de framework-res.apk en dan:
Change Owner -> zet owner op 0 - root en group op 0 - root.
Permissions -> Read voor owner, group en other. Write voor owner
(Net zoals de andere bestanden in de /system/framework folder.)

Dan gaa we nu de oude/huidige framework-res.apk vervangen door de nieuwe gewijzigde. Verwijder *niet* eerst de oude om daarna de nieuwe te plaatsen. Dat gaat verkeerd. Overschrijf de oude met de nieuwe terwijl de oude/huidige er dus nog staat. Kopieer de nieuwe en overschrijf daarmee dus de bestaande /system/framework/framework-res.apk. Na het overschrijven crasht uiteraard je minix even, je kan natuurlijk niet centrale framework resources vervangen zonder dat android dat merkt. Even geduld, en het apparaatje start automatisch opnieuw op, dat ziet er de eerste keer in het begin iets anders uit, dat is alleen de eerste keer zo.

En voila, je muis cursor is veranderd. Bij mij althans, was het toen voila. Wellicht bij jou niet, wellicht doet hij het niet. Dan moet je een backup firmware terugzetten.

Lees ook even de informatie die ik gebruikte als input voor bovenstaande procedure:
http://forum.linuxonandroid.org/index.php?topic=187.0
(Als je trouwens de daar voorgestelde png gebruikt, vermoed ik zomaar eens dat het niet goed gaat werken, die border is wel heel groot.)

Ik heb e.e.a. dus gedaan met muis cursor en point/click. De adb commando hints zijn niet getest, maar ter indicatie als je verder wilt zoeken en het professioneler uitvoeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 11-10-2013 10:55 . Reden: correcties, toelichtingen, correctie in volgordelijkheid van permissies en owners. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gister de meest recente developer snapshot van XBMC 13 (Gotham, alpha 8 dus) eens geprobeerd, vanaf hier:
http://mirrors.xbmc.org/snapshots/android/

Werkte al heel aardig. Installatie ging goed (langzaam maar goed), interface werkte soepel - wat een genot om te zien. Geweldig! App startte (na de eerste keer) lekker snel. SD afspelen ging prima. 720p ging ook behoorlijk ok (niet in elke video perfect, maar toch). 1080p ging niet zo goed, dat bugte nogal. Maar hardware acceleratie is er zo te zien wel. Daarnaast kon ik via SMB de files afspelen, en werkte ook het afspelen van VIDEO_TS folders (met DVD-menu) al behoorlijk goed! De .iso files kreeg ik nog niet aan de gang...?

Plugins/add-ons werken min of meer, een paar geprobeerd, somigen goed, merendeel niet . En geluid was haast continu zo'n 200ms te laat, dat kan je handmatig fixen - maar met een instelling in advancedsettings.xml is dat "probleem" snel opgelost voor alle video's. Tussen het <video> en </video> element plaatsen "<latency><delay>-250</delay></latency>". Als je googlet zie je voorbeelden voor hardware acceleratie voor de X7. En voor future reference, die advancedsettings.xml moet uiteindelijk in deze folder: "/mnt/sdcard/Android/data/org.xbmc.xbmc/files/.xbmc/userdata/" Waar de .xbmc folder uiteraard een hidden folder is, dus als je die niet ziet, even de 'show hidden files' aanzetten.

En die zwarte android navbar taakbalk onderaan... die blijft gewoon in het beeld. XBMC doet ogenschijnlijk niets om dat ding te laten verdwijnen, en een blik op de forums geeft de indruk dat de ontwikkelaars ook niet de wens/intentie hebben hier wat aan te doen. Helaas een grote misser.. Wil je inderdaad full-screen, dan moet je eerst de navbar balk laten verdwijnen, en dan pas XBMC starten. Das toch wel weer heel jammer, dat gebruiksvriendelijkheid kennelijk geen issue is voor de programmeurs. Oh, en het scroll-wieltje op de muis werkte ook nog niet. Je moest letterlijk met de scrollbar scrollen door je bestanden, of met de pijltjes op een toetsenbord/afstandbediening.

Maar zeker beter dan verwacht, redelijk stabiel, hardware acceleratie werkte al redelijk goed (720p), het is duidelijk een work-in-progress maar met goede vooruitzichten - wel jammer van die navbar balk!

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 13-10-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ogenschijnlijk een beetje aan het spammen...

Hoe gebruiken de mede-tweakers hun X7?
Wat experimenteren jullie, wat zijn jullie bevindingen?
Welke tweaks maken jouw android box beter?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 11-10-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:47:
Ik ben ogenschijnlijk een beetje aan het spammen...

Hoe gebruiken de mede-tweakers hun X7?
Wat experimenteren jullie, wat zijn jullie bevindingen?
Welke tweaks maken jouw android box beter?
Ik vind het bijzonder interessant om te lezen! Helaas is mijn Minix Neo x7 nog niet binnengekomen, maar ik sta te popelen om aan de slag te gaan.

Mijn oude mediacenter word morgen opgehaald, dus ik hoop dat hij snel komt :) Schiet op china :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Ondertussen heb ik ook mijn x7 binnen gekregen. Het werkt beter dan verwacht (pre-006c versie), alleen xbmc loop niet soepel op 1080 maar dat had ik al verwacht.

Ik heb al mijn files via een nfs server beschikbaar staan, via xbmc is dat te bereiken maar is dit ook mogelijk met andere software ? (en dat ik geen root rechten nodig heb)

Met de software van x7 kan je met een file-explorer wel naar 'network places' maar deze laten alleen smb mounts zien

[ Voor 15% gewijzigd door a casema user op 14-10-2013 19:07 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

a casema user schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:05:
Ik heb al mijn files via een nfs server beschikbaar staan, via xbmc is dat te bereiken maar is dit ook mogelijk met andere software ? (en dat ik geen root rechten nodig heb)

Met de software van x7 kan je met een file-explorer wel naar 'network places' maar deze laten alleen smb mounts zien
CifsManager kan ook nfs aan volgens mij.
Google Play: CifsManager
Dan mount je je nfs als een folder op je X7, moet vermoedelijk wel werken. Maar dan heb je vermoedelijk root rechten nodig.

Doet ES File Explorer het eigenlijk niet ook gewoon?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 14-10-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Anoniem: 333064 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:14:
[...]

CifsManager kan ook nfs aan volgens mij.
Google Play: CifsManager
Dan mount je je nfs als een folder op je X7, moet vermoedelijk wel werken. Maar dan heb je vermoedelijk root rechten nodig.

Doet ES File Explorer het eigenlijk niet ook gewoon?
ik heb ze beide geprobeerd maar het lijkt erop dat de cifs kernel modules niet aanwezig zijn :s

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
En mijn Minix Neo X7 is binnen

7 Oktober besteld, 15 Oktober om 11.00 stond DHL aan de deur, geen extra douane kosten.

Opgestart, en volledig engels :) leuk speelgoed, maar heb de komende dagen nog geen tijd voor om iets mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@boekee: Leuk, eindelijk! En fijn dat de douane even de andere kant op keek :)

@a casema user: de nfs kernel module is inderdaad niet standaard geladen, en kon hem ook niet vinden in de /system folder. Ik vermoed dat je of zelf ergens een setje kernel modules vandaan moet toveren of zelf compileren als je nfs echt aan de gang wil krijgen. (kennelijk heb je deze kernel modules nodig: sunrpc.ko, auth_rpcgss.ko, lockd.ko, nfs_acl.ko and nfs.ko)

Het is wel apart ergens dat de linux in android niet nfs ondersteund. Nu is nfs natuurlijk niet bedoeld voor telefoons (nfs is wat slecht beveiligd voor over internet), en is android uiteraard juist voor telefoons... Maar had toch wel verwacht dat het er in zat. Kennelijk gaan ze echt voor de minimale aanpak.

Je zou eventueel eens kunnen kijken op freaktab of je types als finless zo gek kan krijgen om die kernel modules aan hun firmware releases toe te voegen...

Mijn tip, kijk of je het ook met cifs/smb/samba/windows shares aan de gang krijgt, minder werk - absoluut minder mooi, maar minder werk. Cifs/smb werkt wel met CifsManager, kennelijk heeft CifsManager zijn eigen kernel module meegenomen? Ik vraag me af hoe CifsManager dat doet eigenlijk... Ik zie niet met lsmod dat een cifs.ko is geladen ofzo, het zal dan toch standaard in de kernel moeten zitten haast...? Maar goed, hoe dan ook, je hebt daar wel root toegang voor nodig.

Je zou nog expliciet kunnen zoeken of er userspace nfs apps zijn, maar ik heb zo'n vermoeden dat ik dat antwoord wel weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-10-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 14:06
Sinds lang geleden (dat m'n vorige X7 werd opgeblazen.... 8)7 ) mijn replacement X7 binnen gehad. Kon nu weer de boel uitproberen, ook al heb ik daar weinig tijd voor gehad.

Een 720p film afspelen ging op zich prima, al zag je dat het niet helemaal vloeiend liep.
Heb hiervoor MX player gebruikt. 'k Zal binnenkort XBMC eens installeren, is dit makkelijk te doen?

De Airpin (airplay) functie werkt aardig goed, al duurt het even voordat m'n macbook het linkje heeft gelegd met ITV (dan is de vraag waar dit aan ligt...). Muziek afspelen gaat hiermee prima vanuit iTunes, maar een film(pje) afspelen is niet aan te raden, kost 't apparaat veel tijd en als het eenmaal speelt duurt het lang voordat je de film weer kunt stoppen. Geluid speel ik af via spdif, optische kabel, werkt prima.

En dan nog de ervaring met de flymouse (RC11), dit is een fijne vervanging van de orignele afstandsbediening, en een goede training voor de polsen ;)

Voor de rest moet ik nog veel dingetjes uitvinden en proberen, want dit apparaatje zit vol met functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
mcauseway schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:38:
Een 720p film afspelen ging op zich prima, al zag je dat het niet helemaal vloeiend liep.
Heb hiervoor MX player gebruikt.
Nou, je bent de eerste die ik hoor over het niet vloeiend afspelen van 720p, weet je zeker dat je de juiste firmware hebt en dat hardware decoding gebruikt word ? In principe moet via mxplayer 1080p vloeiend gestreamd kunnen worden naar ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XBMC gaat vermoedelijk niet soepeler spelen dan MX.

Als je 720p niet goed gaat, zou ik eerst eens gaan kijken hoe dat komt... Wifi streaming? Geen hardware decoding aan? Hoe speelde je 720p af, van een zeer trage usb stick? Via een trage file manager? (ES File manager lijkt beste optie) Op een oudere (pre 006) firmware? Vreemde encoding van de video-file? Slechte encodig van de file? Hele hoge bitrates?

De XBMC versie die ik getest heb, download link staat boven. Die kan je downloaden op je minix en dan de apk 'starten' om te installeren. Maar dit is een work in progress alpha versie van XBMC 13. Wellicht dat recente versie 12 beter werkt. Ik vermoed echter dat hardware decoding lastig is op v12.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-10-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:30:
XBMC gaat vermoedelijk niet soepeler spelen dan MX.

Als je 720p niet goed gaat, zou ik eerst eens gaan kijken hoe dat komt... Wifi streaming? Geen hardware decoding aan? Hoe speelde je 720p af, van een zeer trage usb stick? Via een trage file manager? (ES File manager lijkt beste optie) Op een oudere (pre 006) firmware? Vreemde encoding van de video-file? Slechte encodig van de file? Hele hoge bitrates?

De XBMC versie die ik getest heb, download link staat boven. Die kan je downloaden op je minix en dan de apk 'starten' om te installeren. Maar dit is een work in progress alpha versie van XBMC 13. Wellicht dat recente versie 12 beter werkt. Ik vermoed echter dat hardware decoding lastig is op v12.
XBMC 13 mag van mij wel uit alpha komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 333064 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:30:
XBMC gaat vermoedelijk niet soepeler spelen dan MX. .....
etc....
& @W.Zijlstra.

Thanks, goeie tips!

EDIT: is hardware acceleration via 'developer options' in te schakelen? 'k kan het namelijk nergens specifiek zien staan hier

[ Voor 79% gewijzigd door mcauseway op 18-10-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 18:36
Nou daar is eindelijk Mijn uitgebreide review van de Minix Neo X7

In deze review heb ik het over de apps van de Neo X7 doe een kleine Antutu test .
Het afspelen van media via de Neo X7 enz enz ..

Ps .bekijk ook eens mijn andere Reviews en Unboxings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@mcauseway: bij MXPlayer (als je het daar over hebt) kan je tijdens het afspelen zien of h/w acceleratie wordt gebruikt, h/w+ acceleratie (nieuwe h/w engine) of iets anders. Als je tijdens het afspelen met de muis ergens op het beeld clickt, komen de play/pauze knoppen in beeld en staat dat rechts boven aan, naast het muziek nootje, of er h/w encoding is. Verder kan je instellingen doen, onder het menu Meer... -> Instellingen, daar onder: Decoder. Daarnaast bleek uit een test bij mij dat de file manager die je gebruikt ook bepalend is hoe soepel (of niet) de video speelt.

XBMC v13 alpha 8 geen idee, daar leek hij 720p gewoon uitzichzelf meteen te doen. Bij XBMC v12 wordt voor zover ik weet hardware decoding niet ondersteund. Net een stukje dispicable me 720 gekeken, ging prima, alleen als de screen controle (pauze/play/etc) op het scherm verscheen haperde het beeld even . Jammer van die irritante android navbar balk alleen, dat diskwalificeert xbmc een beetje.

@diquan2001: Dank voor een leuke post! Grappig dat de video niet op de x7 te bekijken is, dat mag namelijk niet van jou/youtube. En de video's die je afspeelt mag je het ook niet meer op tweakers kijken?

CloudTV was mij onbekend, leuk om te zien! Airpin is trouwens voor iPhone/iPad users, om te muziek/video streamen naar het x7 apparaatje. Die is ondertussen bij mij verdwenen van het apparaatje.

Je demonstratie maakt duidelijk dat het inderdaad weinig tot geheel niet gebruiksvriendelijk is, en als mediaplayer weinig geschikt. Wat dat betreft dus een goede demonstratie! Nu leek de video die je speelde wel ook weinig soepel te gaan, als we de kwaliteit via youtube goed kunnen inschatten. Dat lijkt hier iets soepeler. En je toont ook goed hoe irritant die reclames zijn op de youtube app :) en hoe onhandig de browsers.

De fascinatie van reviewers met antutu ontgaat me altijd een beetje, praktische dingen boeien mij meestal meer: is de 1080p video soepel (niet altijd even soepel), kan je goed surfen (nee), youtube app (ja, maar reclame!), is de standaard videospeler van Minix X7 bruikbaar (nee), etc. Dat zijn duidelijke dingen, goed om te zien. Je hebt kennelijk 720p beeld (firmware). Dat is op een 1080p tv, met een 1080p video natuurlijk wel het duidelijk benoemen waard. Je vertelde het ergens wel, maar... Je opmerking over je AC Ryan (was het?) mediaplayer was wel tekenend, trouwens, gezien dat dit ding als mediaplayer verkocht wordt. :)

Stoort het geluid via HDMI bij TuneIn bij jou eigenlijk?

Heb je de reviews van Somecooltech1 al eens gezien? Die bekijk ik met enige regelmaat. Wellicht geeft het ook wat leuke ideeen voor je volgende review? Zie bijv. YouTube: SomeCoolTech

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 19-10-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Inmiddels even een paar uurtjes kunnen stoeien.

Ik heb de standaard rom verlaten voor de: Finless 1.6 ROM - with overclock and frame skipping fix!
http://www.freaktab.com/s...ck-and-frame-skipping-fix!

Ik heb deze kernel gepakt: kernel_phja_1080_vsfsam_cpu1800h_gpu600_ddr800.img
en deze boot: boot1080air.img

De benodigdheden zoals flash software/flash files/handleiding is te downloaden via de link hierboven.

Draait op dit moment als een zonnetje, XBMC draait zonder stotteren of haperen. Ook lijkt hij veel beter en stabieler te draaien dan de stock rom waar hij mee werd geleverd.

Zo kreeg ik mijn logitech webcam niet aan de praat (skype en als camera like fotos) maar met deze rom vlekkeloos zonder problemen, geen vastlopers.

Het is in ieder geval het proberen waard!

p.s. ik heb niet de XBMC versie van xbmc.org maar de versie van de officiele site van Minix
http://minix.com.hk/firmware/XBMC_August2013.apk

Tunein PRO
Orange Squeeze
Youtube
Airplay (airpin)
werken prima hier, kraakloos (spdif)

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 20-10-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
@boekee
klinkt aantrekkelijk, denk dat ik mij daar ook eens in ga verdiepen.

@a.b.c
thanks, mx player speelt inderdaad met h/w enabled.

Momenteel wat aan het stoeien geweest met XBMC 13 (alpha). Het geluid wordt slecht/niet goed gedecodeerd als het om dts/5.1 gaat, ik hoor een harde ruis (output: optisch). Zodra ik 'analog' selecteer hoor ik wel gewoon geluid, hetzij gewoon stereo. De video wordt ook beroerd afgespeeld (vanaf 720p), maar eens kijken of hier nog iets valt te verbeteren. Kortom, films kijken via xbmc 13 is voor mij nog een no-go :'(

edit: de sub-menu (context) functie op m'n afstandsbediening gevonden, weer wat issues opgelost 8)

[ Voor 35% gewijzigd door mcauseway op 22-10-2013 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-05 11:05
boekee schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:03:

Draait op dit moment als een zonnetje, XBMC draait zonder stotteren of haperen. Ook lijkt hij veel beter en stabieler te draaien dan de stock rom waar hij mee werd geleverd.
klinkt goed, maar geldt dat ook voor DTS / 1080p films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ter informatie, kennelijk is er nu een custom firmware voor de x7 speciaal voor XBMC. Ik heb het niet getest, maar meer informatie hier.

http://minixforums.com/th...new-firmware-for-x7.2777/

Ik vermoed dat het op basis van een overclocked kernel is, maar zag dat er niet expliciet bij staan al wordt elders wel gehint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:10:
Ter informatie, kennelijk is er nu een custom firmware voor de x7 speciaal voor XBMC. Ik heb het niet getest, maar meer informatie hier.

Ik vermoed dat het op basis van een overclocked kernel is, maar zag dat er niet expliciet bij staan al wordt elders wel gehint.
Volgens de Minix X7 Mini video review van SomeCoolTech (http://youtu.be/LojEFPpA5Ng), die heeft blijkbaar meer directe link met minix, komt er binnenkort ook een speciale minix xbmc versie die soepel moet draaien :)

Ben wel benieuwd naar die justxbmc, maar ziet er eerlijk gezegd een beetje sjoemel uit.

Mijn X7 is nog steeds ergens tussen hong kong en mijn huis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat had ik ook gelezen van minix op minixforums.... Maar vooralsnog is die er niet, en is 006 ook niet gereleased. Dus niet binnenkort, en voor de mini vermoedelijk nog een stuk later dan voor de x7 gewoon.

De XBMC in justXBMC image is ook apart te downloaden / installen...
http://minixforums.com/th...e-for-x7.2777/#post-22848

Wat bevindingen van een snelle test:

Die losse justXBMC apk op 006b firmware, betreft 12.3-ouya build van git 2013-10-07. Loopt wat soepeler dan de developer snapshot eerder vermeld, maar geluid ook nu niet altijd standaard in sync. De android balk ook nog in het scherm. 1080p flink beter dan de voorheen besproken dev snapshot build, maar tijdens initieel cachen niet geweldig soepel, daarna bij sommige 1080p redelijk ok, beter dan verwacht in ieder geval, zeker niet perfect.

Hij speelt nu wel ook dvd .iso bestanden af! Getest met een 4 en 8gb iso - legaal gekopieerd van een gekochte dvd uiteraard - dat had ik nog niet eerder gezien! En video_ts folders (click op video_ts.ifo) ook! Deinterlacing lijkt niet standaard gebeuren, die moet je nog aan zetten via het video-instellingen knopje in beeld. Maar verdorie, hij speelt ze, en soepel! En je kan die vervelende verplichte voorstukjes die je normaal niet kan skippen of doorspoelen met XBMC wel doorspoelen!

Uhm, .sub en .idx ondertitels lijken niet gespeeld te worden...

Als ik +/- 100euro neergeteld zou hebben voor een mediaplayer en alleen dit had gekregen, zou ik niet ontzettend blij zijn, maar XBMC gaat stapje bij beetje steeds beter... 1080p doet het nu in ieder geval, wellicht niet helemaal geweldig, bepaald niet altijd soepel, maar toch, hij doet het en sommige 1080p ook zeker niet slecht!

Voorlopig blijf ik toch maar bij MX... met XBMC nu voor iso bestanden.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 25-10-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Mijn minix werd standaard met 006 geleverd, maar had problemen met airpin en nog een aantal vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
habermas schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:40:
[...]

klinkt goed, maar geldt dat ook voor DTS / 1080p films?
In XBMC nog niet geprobeerd, dat ga ik morgen doen.

Als File Explorer gebruik ik: ES File Explorer File Manager

Je kan hier heel veel mee doen, connecten op netwerk shares, clouds etc
Google Play: ES File Explorer File Manager

Als test had ik een MKV van 12 GB geopend vanaf mijn nas via ES File Explorer
Ik heb gekozen voor MX Player om af te spelen.

Direct DTS geluid en haarscherp niet stotterend (vloeiend) beeld op 1080

UPDATE

Ik heb even snel geprobeerd om het via XBMC af te spelen, met de ROM+App die ik eerder had gepost,'

Conculsie stotterend beeld, en digitaal geluid is een dikke ruis (klinkt als fm radio die geen zender ontvangt)

Morgen een andere XBMC versie testen

UPDATE

Ik kon het niet laten om direct JustXBMC (alleen de APK te installeren)

Conclusie: Speel een MKV vloeiend af via JustXBMC alleen als ik geluidsuitvoer op digitaal zet, totale ruis, zet ik het daarna op Analoog, dan hoor ik wel gewoon geluid, meer niet geen DTS. (dat deed hij met MX Player wel)

UPDATE

Ik heb vandaag een film gekeken via XBMC - Icefilms
Met ondertiteling 720p allemaal zonder problemen, alleen tijdens het film kijken komt het begin sherm van XBMC naar voren (de navigatie waar Muziek - Afbeeldingen - Movies - Systeem staat, de film zie je dan draaien op de achtergrond.

Dit kwam in twee uur zo`n 10 keer voor.

Heb in de tussentijd al alle soorten apps afgesloten, en ook XBMC opnieuw gestart.

Voor de duidelijkheid: ik gebruik de JustXBMC versie

[ Voor 43% gewijzigd door boswandeling op 26-10-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de boel eens aangesloten als mediaspeler op beamer en 5.1 geluidset.

- XBMC (12.3 versie justXBMC) speelt inderdaad geen DTS geluid over spdif pass through. Dat wordt down-mixed naar stereo, of een bak lawaai/ruis. Ogenschijnlijk wordt de geluidschip niet geweldig ondersteund.
- MXVideo speelt wel DTS geluid (en bijv DD 5.1) over spdif. Dat gaat helemaal goed! Het geluid plopt wel een keer steeds bij het starten en stoppen van een audio stream. Het geluid zelf is daarna prima op orde.
- BSplayer speelt ook geen passthrough, wordt downmixed.
- Archos Video speelt weinig video soepel en diskwalificeert zich dus op de x7.

De grote winnaar blijft dus MXVideo. Maar pas op: die speelt geen iso's of video_ts.

Voor hen die een 4:3 beamer hebben en 4:3 materiaal (ik noem bijv remastered star trek) willen kijken, de minix kan alleen 16:9 output weergeven. Stel je beamer dus in op 16:9, met gevolgen vandien. (grote randen)

De conclusie blijft staan dat het inderdaad verre van een geweldig mediaplayer is, maar het kan inderdaad wel. 1080p film soepel (genoeg) met DTS 5.1 surround over spdif op 1080p output / firmware.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 26-10-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Denk dat ik nog even wacht met updaten van firmware & xbmc totdat er een versie van xbmc uit is die tenminste 1080p films icm dts (h/w) kan afspelen zonder issues. Hoe kan dit afzonderlijk wel weer goed werken vanuit de root OS (android) van de X7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe het wel kan werken in het OS van X7 en bijv MX Video, maar dan weer niet in bijv XBMC?

Nou, elke app gebruik zijn eigen verzameling software bibliotheken. Daarnaast biedt Android zelf ook een set van software aan, waarvan apps gebruik kunnen maken. Maar niet alle apps doen dat op dezelfde manier, en niet alle apps gebruiken dezelfde software bibliotheken. XBMC bouwt zelf ongeveer zijn hele software platform, waar de standaard videoplayer van Minix bijvoorbeeld dicht bij de software van Rockchip en android blijft. Minix kan dit als hardware/OS-leverancier, XBMC juist niet, want die moet veel breder werken - dus veel meer zelf doen. Daarom kan XBMC bijvoorbeeld wel .iso files afspelen en MX Video niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
'k probeer al een tijdje via allerlei manieren een verbinding te leggen tussen mijn Macbook en de X7 via smb, maar krijg het gewoon niet voor mekaar! Wil bijvoorbeeld een share maken (muziek folder op macbook share), maar telkens krijg ik geen verbinding. Iemand een idee? (heb filesharing ge-enabled, smb, afp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
mcauseway schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:55:
'k probeer al een tijdje via allerlei manieren een verbinding te leggen tussen mijn Macbook en de X7 via smb, maar krijg het gewoon niet voor mekaar! Wil bijvoorbeeld een share maken (muziek folder op macbook share), maar telkens krijg ik geen verbinding. Iemand een idee? (heb filesharing ge-enabled, smb, afp)
Al een keer met ES File Explorer geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
boekee schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 21:04:
[...]
Al een keer met ES File Explorer geprobeerd ?
yep... daar vindt ie wel het ip-adres van m'n share, maar verbinden wordt steevast geweigerd, heb zo'n beetje alle opties geprobeerd, smb://192....... etc. Vanuit m'n osx instellingen de filesharing voor iedereen aangevinkt maar het lukt niet.

Ben inmiddels behoorlijk wat tijd kwijt met het uitzoeken en instellen van dit apparaat, 'k zal vast niet de enige zijn overigens. 'k Hoop binnenkort op n stabiele rom icm een dito versie van XBMC, anders gaat ie echt de deur uit...

[ Voor 22% gewijzigd door mcauseway op 29-10-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, je zou verwachten dat Apple met dezelfde cifs/Samba software werkt als Linux en Synology... Het vreemde is dat iedereen zich conformeert aan een non-standaard van Microsoft, waar die zelfs zelf ook afwijkt van zijn standaard! Was er maar een unix standaard voor netwerk shares... oh die is er nfs, maar die wordt door Android niet ondersteund.
/rant

Ik zelf heb geen Apple, maar mijn procedure is een Samba share aanmaken op synology met username en password. Daarna naar in mijn geval Ghost Commander met de extra SMB / samba plugin. Dan daar een verbinding maken naar het ip-adres, daarbij username en password opgeven en gaan.

Staat er niet nog een firewall op je Mac OS X die de toegang blokkeert tot je nieuw aangemaakte samba share?
Zit er een router tussen je X7 en Apple die mogelijk iets te actief filtert? (was bij mij ooit zo, router weggedaan)
Zet de X7 en de Apple even op eenzelfde netwerk switchje bijvoorbeeld om kijken of het geen netwerk router probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Minix gaat in de komende November firmware voor de X7 de NFS modules toevoegen zodat we fatsoenlijk een share kunnen mounten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, fijn dat ze zo luisteren naar hun gebruikers. Een voorbeeld voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:00:
Ja, fijn dat ze zo luisteren naar hun gebruikers. Een voorbeeld voor velen.
Heb jij toevallig een minixforum account genaamd x.y.z ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik uhm, weet van niets :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 02-11-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik ben over gestapt op een andere rom puur en vanwege de ondersteuning van DTS en DOLBY DIGITAL ondersteuning in XBMC

Deze user heeft een geheel aangepast ROM gemaakt, een aantal apps maar eigenlijk moet je zelf installeren wat je nodig hebt.

Ik speel 1080p films vloeiend af met DTS en DOLBY DIGITAL in XBMC, deze versie van XBMC is aangepast.
De eerder voorgekomen JustXBMC komt uit deze ROM en is ook door dezelfde user aangepast.

De ROM opzich start ook lekker snel op, nadeel is wel dat XBMC autostart en dat de bottom balk (met terug button e.d.) niet aanwezig is.

De opties om dit aan te passen zal in de volgende versie wel aanwegzig zijn.

Ik ga deze ROM in de gaten houden, en ik denk dat ik ook niet meer ga switchen (voorlopig niet)

[ Voor 15% gewijzigd door boswandeling op 03-11-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
boekee schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:07:
Ik ben over gestapt op een andere rom puur en vanwege de ondersteuning van DTS en DOLBY DIGITAL ondersteuning in XBMC

Deze user heeft een geheel aangepast ROM gemaakt, een aantal apps maar eigenlijk moet je zelf installeren wat je nodig hebt.

Ik speel 1080p films vloeiend af met DTS en DOLBY DIGITAL in XBMC, deze versie van XBMC is aangepast.
De eerder voorgekomen JustXBMC komt uit deze ROM en is ook door dezelfde user aangepast.

De ROM opzich start ook lekker snel op, nadeel is wel dat XBMC autostart en dat de bottom balk (met terug button e.d.) niet aanwezig is.

De opties om dit aan te passen zal in de volgende versie wel aanwegzig zijn.

Ik ga deze ROM in de gaten houden, en ik denk dat ik ook niet meer ga switchen (voorlopig niet)
Is deze overgeklokt en draait het scherm ook echt op 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
@a.b.c. bedankt voor de uitleg mbt smb sharen ! helaas nog niet voor mekaar gekregen, wellicht biedt de komst van een verbeterde x7 xmbc versie uitkomst!
boekee schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:07:
Welke 'deze rom' bedoel je precies? Via je opgegeven link kom ik op JustXBMC uit, versie 1.1.1. Heb 'm maar even uitgeprobeerd op finless 1.6 (kernel_phja_1080_vsfsam_cpu1704h_gpu600_ddr720).
Deze XBMC draait overigens erg goed, kan er zoals je zegt een 1080p film vloeiend op afspelen, draait zelfs beter dan vanuit het root programma zelf met bijv. mx player. Enige irritante is dat m'n fly mouse op een of andere manier een soort offset heeft waardoor ik telkens een cm boven een link/knop moet klikken met de cursor.... altijd wel weer iets wat niet lekker werkt... :P

[ Voor 9% gewijzigd door mcauseway op 03-11-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
W.Zijlstra. schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:36:
[...]

Is deze overgeklokt en draait het scherm ook echt op 1080p?
Scherm geeft 1080p, CPU draait tussen de 1.3 en 1.8 GHz
mcauseway schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:24:
@a.b.c. bedankt voor de uitleg mbt smb sharen ! helaas nog niet voor mekaar gekregen, wellicht biedt de komst van een verbeterde x7 xmbc versie uitkomst!

[...]

Welke 'deze rom' bedoel je precies? Via je opgegeven link kom ik op JustXBMC uit, versie 1.1.1. Heb 'm maar even uitgeprobeerd op finless 1.6 (kernel_phja_1080_vsfsam_cpu1704h_gpu600_ddr720).
Deze XBMC draait overigens erg goed, kan er zoals je zegt een 1080p film vloeiend op afspelen, draait zelfs beter dan vanuit het root programma zelf met bijv. mx player. Enige irritante is dat m'n fly mouse op een of andere manier een soort offset heeft waardoor ik telkens een cm boven een link/knop moet klikken met de cursor.... altijd wel weer iets wat niet lekker werkt... :P
Klopt de 1.1.1 dat is de losse versie, daarbij krijg je alleen geen DTS en DOLBY DIGITAL, maar in de thread op die link het naar het minixforum staat hoe je dat evt zelf in je rom kan aanpassen.

EDIT

Vandaag poste hij nog een nieuwe versie van justXBMCv2
http://www.mediafire.com/...55f9zbobfj/justXBMCv2.apk

[ Voor 72% gewijzigd door boswandeling op 04-11-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
boekee schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:56:

Klopt de 1.1.1 dat is de losse versie, daarbij krijg je alleen geen DTS en DOLBY DIGITAL, maar in de thread op die link het naar het minixforum staat hoe je dat evt zelf in je rom kan aanpassen.

EDIT

Vandaag poste hij nog een nieuwe versie van justXBMCv2
http://www.mediafire.com/...55f9zbobfj/justXBMCv2.apk
Beetje verwarrend, eerder vermelde je over deze XBMC juist: "Ik speel 1080p films vloeiend af met DTS en DOLBY DIGITAL in XBMC, deze versie van XBMC is aangepast." :+

Maar zoals je nu zegt, deze feature moet je zelf erin sleutelen...

Heb al even wat reviews gelezen over versie 2, maar schijnt geen verbetering te zijn.

'k Heb overigens problemen met AirPin pro met de finless 1.6. Melding van iets van 'you've the unregistered version of Airpin Pro......', toegang wordt automatisch geblokkeerd.
Zijn er mensen die dit ook ervaren en mogelijk een oplossing weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
mcauseway schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 11:20:
[...]

Beetje verwarrend, eerder vermelde je over deze XBMC juist: "Ik speel 1080p films vloeiend af met DTS en DOLBY DIGITAL in XBMC, deze versie van XBMC is aangepast." :+

Maar zoals je nu zegt, deze feature moet je zelf erin sleutelen...

Heb al even wat reviews gelezen over versie 2, maar schijnt geen verbetering te zijn.

'k Heb overigens problemen met AirPin pro met de finless 1.6. Melding van iets van 'you've the unregistered version of Airpin Pro......', toegang wordt automatisch geblokkeerd.
Zijn er mensen die dit ook ervaren en mogelijk een oplossing weten?
Ja........... als je de link checkt richting minixforums zie je dat de justXBMC een ROM is. Deze ROM is op meerdere fronten aangepast. Ook heeft deze ontwikkelaar een XBMC (apk) versie aangepast (standaard geinstalleerd als je de justXBMC ROM flasht) In die setting is het mogelijk om DTS en DOLBY DIGITAL 1080p te spelen.

Ook heeft hij de justXBMC APK los gereleased zodat je deze op je hudige ROM kan installeren, je hebt dan nog geen DTS en DOLBY DIGITAL maar door een aantal aanpassingen in je huidige ROM kan dit wel.

Ik heb Airpin aangeschaft via de Play Store, nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
beetje vreemde website van justxbmc download, kon alleen de apk versie vinden, niet de rom, zal vast niet goed genoeg hebben gezocht ;-)

'k Wacht tot de release van de ge-update Minix rom versie 006, verwacht rond mid november. De 'tailor-made' versie van XBMC voor de X7 is ook in ontwikkeling, zoals hier eerder werd vermeld en op het Minix forum. Laat alles dan eindelijk eens goed werken, geluid en beeld, (netwerk)shares, etc.... 8)

[ Voor 19% gewijzigd door mcauseway op 06-11-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
mcauseway schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:46:
beetje vreemde website van justxbmc download, kon alleen de apk versie vinden, niet de rom, zal vast niet goed genoeg hebben gezocht ;-)

'k Wacht tot de release van de ge-update Minix rom versie 006, verwacht rond mid november. De 'tailor-made' versie van XBMC voor de X7 is ook in ontwikkeling, zoals hier eerder werd vermeld en op het Minix forum. Laat alles dan eindelijk eens goed werken, geluid en beeld, (netwerk)shares, etc.... 8)
Onderaan de eerste post

http://adf.ly/XwsG2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatst linux on android eens uitgeprobeerd.
http://linuxonandroid.org/
Google Play: Complete Linux Installer

Het maakt het mogelijk een linux te installeren (root benodigd) op je minix naast je Android, gewoon als app. Als je Linux on Android dan start (met een chroot vermoedelijk, in een terminal) kan je de linux kernel van je android ook gebruiken in een linux image en draait linux dus parallel aan android terwijl android dus normaal blijft draaien!

En dat werkt. Behalve dat de GUI van linux via een VNC-viewer loopt, en de gratis VNC viewer die Linux on Android aanbeveelt niet echt geweldig is. Mediaplayers op linux dus niet. Maar toch, leuk om te zien. En als je iets wilt vanaf de command-prompt (Bijv servertje o.i.d.) dan werkt dat goed. Heb geen geluid geprobeerd nog, dus of mpd het ook doet...? Maar de x7 met deze linux als (media)server... zou wellicht kunnen. Nog eens beter kijken naar de performance.

Er zijn linux images voor Debian, Ubuntu, OpenSuse, etc. Met diverse window managers als XFCE, LXDE en de grotere bekenden.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 15-11-2013 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Ja hoor, daar issie dan:
NEO X7 5th FW Release (1115, version 007)
vanavond maar eens uitproberen :)
MINIX NEO X7 20131111 (version 007) 4.2.2 firmware
Release Date: 2013-11-15

Change log:

1.) 1080p video overlay self-detection applied; (works on stock player, MX player, etc...)

2.) Improved video playback quality;

3.) Removed Google search bar on Launcher screen;

4.) New NEO A2 airmouse audio setting and key logic applied;

5.) Updated MINIX launcher;

6.) Introducing new manual hide/show system bar feature by long pressing menu key on remote;

7.) Removed Chrome browser;

8.) Preloaded latest AirPin(PRO), AirDroid and CloudTV app.;

9.) Added NFS support;

10.) Removed GPS satallites setting;

11.) Updated Bluetooth ID and USB device ID;

12.) Added 720p H.265 playback support;

[ Voor 71% gewijzigd door mcauseway op 15-11-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wombats
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 14:19
Nou die 5th FW loopt voorals nog als een zonnetje !!

geen gestotter in 1080p :) :)

alleen XBMC stottert nog wel
mcauseway schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 12:56:
Ja hoor, daar issie dan:
NEO X7 5th FW Release (1115, version 007)
vanavond maar eens uitproberen :)

[...]

[ Voor 13% gewijzigd door wombats op 17-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de firmware nu 1080p of niet? De desktop, de apps, netjes in 1080? Uit de verhalen van Minix begrijp ik er niets meer van. En zit NFS erin?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 16-11-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
ja, 720 & 1080p hebben ze in 1 firmware gestopt. NFS zou er ook in moeten zitten, al weet ik niet precies hoe ik dit zou kunnen checken.

nu nog even de customized xbmc afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Finless 1.7 is ook uitgebracht door mr. Bob, en die is erg te spreken over de 007 rom.

Ben benieuwd naar de minix xbmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:33
Heeft iemand hier toevallig een abonnement op Google Music All Access?
Op mijn mobiele telefoon werkt het uitstekend, maar op de Minix X7 stopt hij na elk nummer met de melding "Couldn't play stream" of "Music temporarily unavailable".

Erg vervelend, aangezien ik de Minix voornamelijk heb aangeschaft voor Netflix en Google music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 333064 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:15:
Hmm, je zou verwachten dat Apple met dezelfde cifs/Samba software werkt als Linux en Synology... Het vreemde is dat iedereen zich conformeert aan een non-standaard van Microsoft, waar die zelfs zelf ook afwijkt van zijn standaard! Was er maar een unix standaard voor netwerk shares... oh die is er nfs, maar die wordt door Android niet ondersteund.
/rant

Ik zelf heb geen Apple, maar mijn procedure is een Samba share aanmaken op synology met username en password. Daarna naar in mijn geval Ghost Commander met de extra SMB / samba plugin. Dan daar een verbinding maken naar het ip-adres, daarbij username en password opgeven en gaan.

Staat er niet nog een firewall op je Mac OS X die de toegang blokkeert tot je nieuw aangemaakte samba share?
Zit er een router tussen je X7 en Apple die mogelijk iets te actief filtert? (was bij mij ooit zo, router weggedaan)
Zet de X7 en de Apple even op eenzelfde netwerk switchje bijvoorbeeld om kijken of het geen netwerk router probleem is...
Sinds de update van OSX Leopard naar Lion en Maverick, is de samba server (smb) ge-updated naar smb2, een snellere variant maar tevens een 'no-go ' voor sharen via smb vanaf de Minix X7.

De oplossing is, naar lang zoeken en proberen, zelf een samba server packet te installeren van bijvoorbeeld smbup. Je hebt hier zelfs een handige user interface waarmee je gebruikers, shares en toegangsrechten kunt instellen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 23:35

bas.kb

BI'er :P

W.Zijlstra. schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:06:
Finless 1.7 is ook uitgebracht door mr. Bob, en die is erg te spreken over de 007 rom.

Ben benieuwd naar de minix xbmc
Ik heb 'em geinstalleerd (met OC) op mijn X7. Werkt erg snel en ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Zo, mijn X7 is dan vandaag toch eindelijk binnen gekomen, hij is zo lang onderweg geweest dat er nog 005 firmware op stond, oef dat is wel echt waardeloze firmware.

Dus, gelijk even geflashed naar 1.7 finless (air, stock, stock)> Flinke verbetering.

Daarna toegevoegd: ssh server, nieuwste busybox, null keyboard en daarna doorgegaan naar het verbinden met m'n synology :)

In deze firmware moet je gewoon nfs kunnen mounten, dus ff checken;

255|root@android:/mnt/sdcard # dmesg |grep 'NFS'
<6>[ 0.682938] RPC: Registered tcp NFSv4.1 backchannel transport module.
<6>[ 0.760018] nfs4filelayout_init: NFSv4 File Layout Driver Registering...

Yep, dat moet werken. Aangezien het met men raspberry ook al maanden werkt is de server side ook OK, let's go :

255|root@android:/mnt/sdcard # mount -o rw,intr,soft,nolock,nfsvers=3 -t nfs 192.168.1.2:/volume1/Storage /mnt/sdcard/storage
mount: Invalid argument
255|root@android:/mnt/sdcard #

FAIL. Hier gaat iets mis. Geen idee wat, alle combinaties al geprobeerd, cifsmanager geeft ook invalid argument met nfs shares. Balen.

Nou, to do list voor morgen!

- NFS
- Menu bar volledig weghalen, ik gebruik de A2 en daar zitten al die knoppen al op. Dus niks autohide> gewoon weg :)
- Alle XBMC versie's eens proberen en zelf een aan de slag met de laatste xbmc nightlies + advanced settings + kijken of ik dat kan combineren met m'n remote xbmc databse !
- Fixing van de mapping van deplay/pause buttons van m'n remote (stomme update van minix :P)

Al met al genoeg te doen! Nog ideeën wat betreft nfs?

edit: Inmiddels opgelost via busybox mount :) nfs werkt nu.

Inmiddels zo'n beetje alles lekker draaiend. Finless 1.7 met XAF XBMC en de laatste MX Player is een goeie combi en speelt 1080p film van 18gb via een NFS share prima af. Nu nog even de laatste hand leggen aan wat tweaks zoals hierboven :)

[ Voor 8% gewijzigd door W.Zijlstra. op 21-11-2013 14:14 ]

• Flapperbol
Ik moet nog even wachten tot ik een nieuwe Minix x7 ontvang, de vorige retour gedaan aangezien Google Music niet normaal kon draaien. Volgens de verkoper moest deze wel gewoon werken, dus we zullen het zien :)

• W.Zijlstra.
Flapperbol schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:14:
Ik moet nog even wachten tot ik een nieuwe Minix x7 ontvang, de vorige retour gedaan aangezien Google Music niet normaal kon draaien. Volgens de verkoper moest deze wel gewoon werken, dus we zullen het zien :)
Klinkt meer als een software probleem eigenlijk. Lijkt me veels te specifiek voor een hardware probleem. Bij deze doosjes is het bekend dat sommige apps icm met sommige firmwares niet goed streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
W.Zijlstra. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:36:
[...]

Klinkt meer als een software probleem eigenlijk. Lijkt me veels te specifiek voor een hardware probleem. Bij deze doosjes is het bekend dat sommige apps icm met sommige firmwares niet goed streamen.
Dat leek mij ook logisch, ik heb meerdere OS'n geprobeerd en allerlei zogenaamde fixes, maar telkens weer na één nummer stopte hij ermee. Contact opgenomen met de webshop en zij hebben het toen zelf geprobeerd en hadden er geen enkel probleem mee. Zij vroegen toen of ik hem op kon sturen, dag later kwam de postbode alweer langs met een nieuwe (helaas was ik niet thuis dus moet hem vanmiddag even ophalen)

Ben benieuwd, als hij nog steeds niet werkt moet ik hem terug sturen aangezien het voor mij een dealbreaker is als Google Music niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, nou, ik ben niet tevreden met 007.

De 007 van minix zelf nu 1080p maar niet te hacken/rooten.
De 007 van Actablet is rooted maar niet 1080p
De 007 van Finless Bob is rooted en 1080p, maar met aangepaste boot animatie en het uiterlijk van 720p.

Finless heeft zijn 1080p met een dpi instelling eruit laten zien als 720p.
Dat is dus alle nadelen van 1080p (trager, meer pixels) gecombineerd met alle nadelen van 720p (lelijk).

Vreemd genoeg kan ik 007 niet verbinden met usb aan mijn laptop. Wel voor flashen, maar verder niet.

Fijn!

De oplossing lijkt te zijn Texdroider DPI te installeren en de DPI instellingen op 160 te zetten, i.p.v. 220 dat Bob erin heeft gezet. Dat lijkt te werken, maar het leuke nieuwe minix-android plaatje van de bios-loader is nu niet meer te zien. De normale loader animatie (met Finless opmerking) wel. Handig allemaal weer... Ben benieuwd wat dit allemaal weer met de performance doet.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 23-11-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:45:
OK, nou, ik ben niet tevreden met 007.

De 007 van minix zelf nu 1080p maar niet te hacken/rooten.
De 007 van Actablet is rooted maar niet 1080p
De 007 van Finless Bob is rooted en 1080p, maar met aangepaste boot animatie en het uiterlijk van 720p.

Finless heeft zijn 1080p met een dpi instelling eruit laten zien als 720p.
Dat is dus alle nadelen van 1080p (trager, meer pixels) gecombineerd met alle nadelen van 720p (lelijk).

Vreemd genoeg kan ik 007 niet verbinden met usb aan mijn laptop. Wel voor flashen, maar verder niet.

Fijn!

De oplossing lijkt te zijn Texdroider DPI te installeren en de DPI instellingen op 160 te zetten, i.p.v. 220 dat Bob erin heeft gezet. Dat lijkt te werken, maar het leuke nieuwe minix-android plaatje van de bios-loader is nu niet meer te zien. De normale loader animatie (met Finless opmerking) wel. Handig allemaal weer... Ben benieuwd wat dit allemaal weer met de performance doet.
Ik ben zelf bijzonder tevreden met Finless 1.7. Doordat hij 720p textures laad is hij veel sneller en dit zie je ook terug in de antutu scores. Dit kun je overigens gewoon uitzetten door in de build.prop overplay op 0 te zetten in plaats van 1. Daar is ook een rom voor beschikbaar maar ik ben wel blij met de grootte van de iconen (ik gebruik het als mediacenter en zit er meters van af).

Aangepaste boot animatie kan me eigenlijk geen enkel iets boeien, ik heb hem altijd in stand-by staan en niet uit. En dan nog, geef die man wat credits hij heeft er flink wat werk in zitten :d Je kunt het altijd aanpassen natuurlijk.

Heb zelf nu wel het een en ander getweaked, status bar weggehaald, nfs shares, nfs shares automatisch op boot, ftp server, ssh server, menu buttons (play/forward/previous) weer gefixed zodat deze weer global zijn in plaats van alleen bij de minix interne player werken.

Combineer dat met XAF XBMC en het draait allemaal netjes!

Had gister nog wel een bug met uitzendinggemist maar dat is een bekend probleem geloof ik, iets met het niet fatsoenlijk kunnen parsen van de high bitrate streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, was effe geïrriteerd, drie uur klooien en nog geen goed resultaat. Maar Finless doet natuurlijk geweldig werk en met de DPI handmatig aangepast lijk ik hetzelfde effect te krijgen als ik zoek, en is het zo te zien een nette 1080p weer!

Maar... Kijk, dat zijn de tips! Ik kan die build.prop alleen dus niet vinden! Waar is die te vinden dan?

Hoe heb je die nfs shares en servers zo geregeld? Als je dat kan uitleggen, of een linkje hebt... graag!

Wat is er trouwens mis met "menu buttons"? Heeft Minix iets vreemds gedaan? Oh, met je a2 remote... Ja, was een wat vreemde actie.

Hmm... tunein radio lijkt niet meer te storen!?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 23-11-2013 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ik heb het volgende op het minix forum gezet gister ;) Wat betreft build.prop, een aangepaste versie staat al in het topic op Freaktab in het Finless 1.7 topic :)

Requirements: Firmware 007 or Finless 1.7,rooted.
Tools that you need to install: Busybox (and update it), SuperSU, File manager (I like Total Commander) & SSH Server (I recommend ssh/sftp Server)
Recommended to make things easier: Universal Init.d

Mounting NFS Shares

First of all, you need to know what NFS share is and you need to have a NFS server that is configured properly. If you don’t, you need to start somewhere else.
If you’ve installed the ssh server, turn it on and make sure that you can log in as root to your X7.

First thing that you need to do is create a directory on your X7 where the NFS share can be mounted on, I created a dir on /mnt/sdcard because you already have read/write acces there.

So: mkdir /mnt/sdcard/storage

You have installed and updated Busybox, so there for you will be able to use the busybox mount command. This kernel has V4 of the NFS support built in so you can call to mount the NFS share like this via :

busybox mount -o rw,intr,hard,nolock -t nfs 192.168.1.2:/volume1/Storage /mnt/sdcard/storage

This will mount the drive read&write, hard (so when it drops out it will restore) , without locking it out for anyone or any process. “192.168.1.2:/volume1/Storage” this is your server’s export address for the nfs share and “/mnt/sdcard/storage” this is the directory you’ve previously created.

Now navigate to /mnt/sdcard/storage and if you have typed in the right addresses and your nfs server is functioning > You should find your data here. Great!

Mounting your NFS Share on every boot automatically using init.d

Of course you don’t want to mount your share every time the system reboots manually so you can automate this if your kernel supports init.d support (as with Finless 1.7). You can verify this with the application ‘Universal Init.d’ and easily add a script there. This is the content of the script you’ll need:

#!/system/bin/sh
#mounting the nfs share
busybox mount -o rw,intr,hard,nolock -t nfs [Please replace with your version of the command]

Try it out, works great for me!

Changing the Play/Pause/Forward/Backwards buttons back the way they used to be in 006c.

Go to /system/usr/keylayout and edit the file ‘Vendor_0c40_Product_7a18.kl’

WARNING: IF YOU DON’T BACKUP THIS FILE YOU MIGHT BREAK YOUR REMOTE IF YOU DO SOMETHING WRONG.

Edit the file and scroll down and edit Key 163, 164 & 165 so that it looks like this :

key 163 MEDIA_NEXT
key 164 MEDIA_PLAY_PAUSE
key 165 MEDIA_PREVIOUS

Save the file and reboot. Now the three function keys will once again pause play and forward in XBMC / Youtube / Music player of your choice.

Removing the status bar on the bottom

For those of you who use the A2 airmouse like me, the status bar on the bottom can be a eyesore as we already have those buttons on our remote.

WARNING: DISABLING THIS BAR WILL REMOVE THE ABILITY TO SWITCH WINDOWS WITH THE MULTITASKING BUTTON AND WILL REMOVE THE WALLPAPER.

Using your favourite file browser, go to /system/app and rename the file ‘SystemUI.apk’ to ‘SystemUI.apkdisabled’. Your file browser will ask for root acces, grant it. Then the box will crash. When it reboots your status bar will be gone. If you want it back, just rename it to .apk again and reboot.

Good luck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij bent goed bezig W.Zijlstra, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Bij "Added NFS support" had ik iets simpelers verwacht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
mcauseway schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:28:
Bij "Added NFS support" had ik iets simpelers verwacht 8)
Het werkt 8)

Mijn A2 airmouse daarentegen voor geen meter |:(

• mcauseway
W.Zijlstra. schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 17:00[/message]:
[...]
Mijn A2 airmouse daarentegen voor geen meter |:(
Dat klinkt niet tof. Mijn RC11 fly mouse doet af en toe ook raar, met name in XBMC.

Er is overigens weer een update van de laatste 005 rom:
NEO X7 FW Release (1010, version 006c)

Een paar minor changes. Maar weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, niet zozeer een update als wel een roll-back. Kennelijk waren in de 007 rom wat foutjes geslopen, vooral in de nieuwe overlay software van Rockchip, waardoor ze terug zijn gegaan naar de laatste wel goed werkende rom... 006c, welke hetzelfde is minus die overlay functie, maar ook minus de nfs drivers vermoedelijk. Er is wel ook een 007E versie uit als testversie.

De meest recente 006c 1080p firmware staat trouwens op deze pagina:
http://minixforums.com/threads/pre-006-firmware.2390/

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 30-11-2013 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559695

Goedemorgen,

Zelf ben ik ook bezitter van de Minix X7 en volg dit topic dan ook al een tijdje.
Bedankt voor alle nuttige informatie!

Vraagje aan W.Zijlstra:
Ik zie dat jij de finless 1.7 hebt geinstalleerd.
Mag ik vragen welke setup je gebruikt hebt?

Zelf draai ik nu 1704, gpu 798, ddr 667
Loopt op zich goed, er is mij alleen één ding opgevallen.
Wanneer ik films/series afspeel vanaf een harde schijf, valt het geluid regelmatig 1-3 seconden uit.
Heb jij daar ook last van?

Ook heb ik regelmatig met "zomaar" een crash te maken.
Hebben meer mensen daar last van?

Ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 559695 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:54:
......
Ook heb ik regelmatig met "zomaar" een crash te maken.
Hebben meer mensen daar last van?
.....
Dit heb ik soms ook. Zelf draai ik justXbmc firmware versie 1.2.0 (van Lewy), deze is gebaseerd op laatste ROM van Minix. Crashes komen voornamelijk als ik XBMC draai, heb 't idee dat XBMC nog niet 100% stabiel is. Voor de rest draait Android als een zonnetje, nog niet gecrasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 559695

mcauseway schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:17:
[...]

Dit heb ik soms ook. Zelf draai ik justXbmc firmware versie 1.2.0 (van Lewy), deze is gebaseerd op laatste ROM van Minix. Crashes komen voornamelijk als ik XBMC draai, heb 't idee dat XBMC nog niet 100% stabiel is. Voor de rest draait Android als een zonnetje, nog niet gecrasht.
Bedankt voor de info, ik had eerder de 1.1.0 versie van just xbmc geprobeerd maar deze viel mij erg tegen.
Ben toen uiteindelijk weer terug gegaan naar de finless 1.5.
Ik heb de crashes ook voornamelijk vanuit xbmc, maar ook wel eens vanuit spotify, chrome browser en zelfs een keer vanuit "bureaublad"

Ik lees op freaktab de volgende combo van just xbmc en finless 1.7:

"Dear readers,

first I want to thank you for this amazing rom. Everything is just perfect on XBMC. With this one.
finless rom 1.7 was the rom I used before this one.

Next I want to give you an update on your rom. The rom you used is very good only a bit slow.
what I did is the following to fix this:

i installed your rom with rock chip batch tool, after I did this used the tool to install the kernel of finless rom 1.7 with the provided tools finless rom. I just patched the kernel from finless rom 1.7. Yes the kernel I patched is the overclocked kernel, with 1,8Ghz CPU, 600Mhz GPU and 800Mhz MEM.
after I did this the rom is amazingly fast. XBMC works perfectly. Even mashup 1.3.9 works again.
thanks for this amazing rom. I get now with this rom an antutu score of 21500 on a 1080p kernel.
Before that I was getting almost 17000 on a 720p kernel. Also gaming is much better and faster."

Heb jij hem ook op deze manier in gebruikt of echt alleen just xbmc?

En hoe ervaar je het afspelen vanaf een externe HD?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 559695 op 03-12-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Anoniem: 559695 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:10:
[...]
Heb jij hem ook op deze manier in gebruikt of echt alleen just xbmc?

En hoe ervaar je het afspelen vanaf een externe HD?
'k Heb hiervoor een combi gedraaid van justXBMC (1.0, apk-app), XBMC 12.3 frodo icm Finless 1.6. Ik had finless toen met de snelste o/c kernel draaien. Deze combi werkte instabiel met de nodige crashes. Hierbij bedoel ik dus het draaien van XBMC, want android gaat als de gesmeerde bliksem, alsook het afspelen van films met MX Player.

Momenteel draai ik inderdaad alleen justXBMC (1.2.0). Je hebt dan een compleet uitgeklede versie van Android en justXBMC, waarbij je XBMC automatisch kunt laten booten met starten van je X7.
Er is nu weer een nieuwe justXBMC (1.2.1) maar daarbij wordt de sd-kaart automatisch ge-unmounted. Vraag me niet waarom, maar deze sla ik even over ;-P

Ik heb echt het idee dat XBMC, in welke vorm dan ook, nog niet optimaal werkt op de X7. Wetende dat Minix met een dedicated XBMC bezig is, wacht ik deze vol verwachting af 8)

Afspelen vanaf externe HD (via 'mnt/usb_storage') gaat prima bij mij. 'k Wil nog proberen deze storage als NFS te mounten, is me nog niet gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door mcauseway op 03-12-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
mcauseway schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 14:19:
[...]

'k Heb hiervoor een combi gedraaid van justXBMC (1.0, apk-app), XBMC 12.3 frodo icm Finless 1.6. Ik had finless toen met de snelste o/c kernel draaien. Deze combi werkte instabiel met de nodige crashes. Hierbij bedoel ik dus het draaien van XBMC, want android gaat als de gesmeerde bliksem, alsook het afspelen van films met MX Player.

Momenteel draai ik inderdaad alleen justXBMC (1.2.0). Je hebt dan een compleet uitgeklede versie van Android en justXBMC, waarbij je XBMC automatisch kunt laten booten met starten van je X7.
Er is nu weer een nieuwe justXBMC (1.2.1) maar daarbij wordt de sd-kaart automatisch ge-unmounted. Vraag me niet waarom, maar deze sla ik even over ;-P

Ik heb echt het idee dat XBMC, in welke vorm dan ook, nog niet optimaal werkt op de X7. Wetende dat Minix met een dedicated XBMC bezig is, wacht ik deze vol verwachting af 8)

Afspelen vanaf externe HD (via 'mnt/usb_storage') gaat prima bij mij. 'k Wil nog proberen deze storage als NFS te mounten, is me nog niet gelukt.
lewy20041: no sdcard in this firmware my friend.
its made like this on purpose so xbmc will not louse any settings on reboot doe to sdcard not mounted (it hapen sometimes).

De firmware 1.2.1 is echt alleen gemaakt voor (just)XBMC en eventueel wat apps (die vanuit XBMC programmas geopend kunnen worden) maar verder ook niet.
Dus niet geschikt voor mensen die veel met hun Minix willen doen

Dit is dus de reden. Persoonlijk ervaar ik deze problemen niet, en zelf draai ik de 1.2.0
Met JustXBMC v4 (dit is de aangepaste XBMC apk dus niet de gehele firmware) en ik moet zeggen het draait bij mij allemaal perfect. Icefilms + subs de hele film smooth

En zelfs MKV afspelen via justXBMC smooth zonder stotter of freeze en met DTS geluid, uiteraard 1080p.
Muziek/Netflix/Browsen het gaat allemaal super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
@boekee
thanks. Ik volg deze thread ook, maar blijkbaar die verklaring over 't hoofd gezien. Niet iedereen was zo blij met deze zet volgens mij... :P

Met welke firmware combi draai jij justXBMC?
Een hele fijne addon trouwens, icefilms 8) Draait bij mij ook prima vanaf justXBMC (1.2.0).

Van hetzelfde forum:
"And not to take away from lewy's utterly fantastic work (drop him a donation!) but at the present time, another developer's customization of XBMC Frodo that they call SPMC is probably currently the most stable and up-to-date version of XBMC Frodo for the Minix NEO X7."

Klinkt ook interessant!

[ Voor 7% gewijzigd door mcauseway op 04-12-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412819

Er is een nieuwe Finless ,versie 1.8 Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
justXBMC ver 1.2.2 (test version) by lewy20041 (minixforums.com):

-sdcard is back (xbmc settings are still in /data/data/ folder)
-added YouTube for TV new ver 1.7.3 (as of now this ver is bug free, login bug is fixed)
-added new xbmc apk (some advancedsettings were changed to buffer catche)
-added latest ver of MX player and codecs
-added Gallery as a playback choice as external player

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Nou, ik heb inmiddels als vervanging van mijn A2 airmouse een Mele F10 Pro besteld, kijken hoe dat bevald :)

Iemand die hier al Finless 1.7 of 007E draait? Ik heb nog geen tijd gehad om te flashen.

@BarryLander, wat bedoel je met setup?

Ik stream met mijn X7 vanaf mijn Synology NAS via NFS shares en speel af met XAF XBMC die afspeelt met de meest recente MX Player.

Oja!

First XBMC Minix version beta 1 ( xbmcminix-armeabi-v7a_12.3.80.apk ) is available for download: http://www.minix.com.hk/Support/13120517015549.html

Eens proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door W.Zijlstra. op 05-12-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
W.Zijlstra. schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:52:

Oja!

First XBMC Minix version beta 1 ( xbmcminix-armeabi-v7a_12.3.80.apk ) is available for download: http://www.minix.com.hk/Support/13120517015549.html

Eens proberen.
Oeh, ben heel erg benieuwd! Thuis ook maar even erop zetten.
Op zulke momenten ben ik wel blij dat ik voor een Minix heb gekozen en niet een merkloze androidbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
xbmcminix-armeabi-v7a_12.3.80.apk geinstalleerd zonder problemen, maar kon 'm niet openen, melding "for minix x7 device only", zoiets. Blijkbaar eerst nodig om originele Minix firmware te installeren.

[ Voor 22% gewijzigd door mcauseway op 06-12-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Finless 1.8 met JustXBMC v4 draait hier bijna perfect ..
Wat bij mij nog niet wil lukken is streamen van de dreambox naar Minix in hd ,beeld komt nu wel goed binnen(is al heel wat) maar het geluid loopt zo´n 6 tellen voor .
Sd streamen gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcauseway schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 07:50:
xbmcminix-armeabi-v7a_12.3.80.apk geinstalleerd zonder problemen, maar kon 'm niet openen, melding "for minix x7 device only", zoiets. Blijkbaar eerst nodig om originele Minix firmware te installeren.
rename build.prop to build.old and rename build.orig to build.prop. Reboot and Viola! Back to the Minix build.prop
In de volgende fineless een fix
Of download hier de xbmcminix-armeabi-v7a_12.3.80.apk met fix voor finnlees rom
Van het freaktab forum ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 412819 op 06-12-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik MXplayer een tijdje op pauze laat staan en daarna verder speel, dan speelt ie nog een seconde of 10 ofzo en daarna stopt MXplayer en zie ik de file manager weer. Ik speel via NFS, het lijkt dus alsof de verbinding met de netwerk share gewoon verbroken wordt en als de buffer leeg is, sluit MXplayer. Sluiten is meer crash, want hij speelt niet netjes verder waar hij gebleven had als ik de video opnieuw start.

Dat was nooit een probleem met versie 006b (en de MX player van voorheen), maar wel zo nu in de 007 van Finless.

Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
mcauseway schreef op woensdag 04 december 2013 @ 08:22:
@boekee
thanks. Ik volg deze thread ook, maar blijkbaar die verklaring over 't hoofd gezien. Niet iedereen was zo blij met deze zet volgens mij... :P

Met welke firmware combi draai jij justXBMC?
Een hele fijne addon trouwens, icefilms 8) Draait bij mij ook prima vanaf justXBMC (1.2.0).

Van hetzelfde forum:
"And not to take away from lewy's utterly fantastic work (drop him a donation!) but at the present time, another developer's customization of XBMC Frodo that they call SPMC is probably currently the most stable and up-to-date version of XBMC Frodo for the Minix NEO X7."

Klinkt ook interessant!
Versie 1.2.2 (net uit) heeft weer de mogelijkheid om je SD te gebruiken, justXBMC slaat alleen de config daar niet meer op. Voor de rest lijkt 1.2.2 precies op 1.2.1 qua functionaliteit maar dan met een aantal bugfixes.

Ik zelf gebruik 1.2.0 puur omdat ik het Android gebeuren zelf ook wil zien. Ik kan wel apps starten vanuit XBMC maar dat vindt ik persoonlijk niet handig.

1.2.0 met justXBMC versie 2 draait bij mij het beste. Geen stotters/hapers/freeze, alles strak 1080p + DTS.

[ Voor 194% gewijzigd door boswandeling op 07-12-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Anoniem: 333064 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 09:04:
Als ik MXplayer een tijdje op pauze laat staan en daarna verder speel, dan speelt ie nog een seconde of 10 ofzo en daarna stopt MXplayer en zie ik de file manager weer. Ik speel via NFS, het lijkt dus alsof de verbinding met de netwerk share gewoon verbroken wordt en als de buffer leeg is, sluit MXplayer. Sluiten is meer crash, want hij speelt niet netjes verder waar hij gebleven had als ik de video opnieuw start.

Dat was nooit een probleem met versie 006b (en de MX player van voorheen), maar wel zo nu in de 007 van Finless.

Herkennen jullie dit?
Nee, Finless 1.7 hier en ik heb nergens last van. Zie mijn tutorial om je nfs shares de juiste manier te mounten. Ik kan zowel uit mijn file manager (Total commander) als uit XAF Xbmc probleemloos alles afspelen (afgezien van een enkele framedrop in 1080p).
Zelfde geld voor muziek, mijn nfs share is oer en oer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik ook de Finless 1.7, maar NFS blijft zeggen Permission Denied, terwijl het wel werkt vanaf een andere linux machine. Dus NFS lijkt correct ingesteld op de Synology server, maar niets op de X7...

Vreemd als ik inderdaad netjes via de SSH deamon doe, dan wil hij wel mounten. Maar via een terminal niet. Hoe dan ook, je instructie is geweldig, maar je moet hem wel heel letterlijk precies zo uitvoeren. _/-\o_

Aah.... de terminal is niet standaard root, en de SSH deamon wel!

Als je het NFS mounten gewoon lokaal op de Minix X7 via de terminal wil doen moet je eerst even typen 'su root'. Daarna kan je d.m.v. de 'busybox mount -o ...' gewoon lokaal mounten met een werkend resultaat.

Nu hopen dat pauze weer normaal werkt en dat niet de verbinding verbroken wordt. :)

De Universal Init.d zou toch niet nodig moeten zijn, gezien dat init.d support erin zou moeten zitten. Maar goed, het lijkt te werken.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 333064 op 08-12-2013 11:55 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste